Corona Dag 26: '40 karkas-verbandingsovens naar Wuhan', waar nu níémand meer de deur uit mag
Hier beelden en bevindingen van dag 1, 2, 3, 5, 6, 7, 8, 9, 12, 14, 15, 16, 19, 21, 22, 23 en 25. Live officiële infectie- en dodenteller die we officieel niet meer vertrouwen hier.
Maar goed, voor de vorm toch nog even de officiële cijfers: Het aantal bevestigde besmettingen stijgt met 1,526 naar 73,337 en het aantal vermoede besmettingen daalt met 822 verder naar 6,442. Het dodental stijgt met exact 100 naar 1,875 en het aantal herstelden stijgt met 1,813 naar 13,124.
Bovenstaand eerst even een belangrijke huishoudelijke mededeling uit Wuhan, want "Originally, one person of each family was permitted to go out and buy groceries every 7 days. From now on, nobody can go out. Previous allowance for coming out every 7 days has been cancelled. Whoever violates the rule will be reported directly to the residential committee and local police." Nou, zoek het maar uit dan hè, succes, of zo. De 51-jarige directeur van Wuhans Wuchang Hospital - een van Wuhans eerste Corona crisiscentra - Liu Zhiming is gister ook overleden aan het virus, en is daarmee het meest prominente slachtoffer onder medici sinds de dood van de 34-jarige arts Li Wenliang. In totaal zijn er nu 8 hulpverleners aan het virus overleden, zo'n 3000 zijn er besmet. Nog meer verdriet uit Wuhan, dat het gevaar van thuis-quarantaine aantoont. Een vooraanstaande regisseur van Hubei Film Studios, Chang Kai, is thuis aan het virus overleden, net als zijn bij hem inwonende vader, moeder en oudere zus.
Nog zo'n omineus bericht uit Wuhan dan, want er zijn naar verluidt 40 mobiele "trash and animal carcass incinerators" die per stuk 5000 kilogram per dag kunnen 'verwerken' onderweg (plaatjes). Het zou toch wat zijn als al die berichten over crematoria die het allemaal niet meer aankunnen en ongekende concentraties zwaveldioxide (wat vrijkomt bij verbranding van biomassa), misschien ergens toch wel een beetje kloppen.
Dan natuurlijk weer even over kweeklab The Diamond Princes, dat cruiseschip met 5 Nederlanders aan boord. Op 5 februari waren er 10 besmettingen, gisteren 456 en vandaag alweer 542. Einde anekdote.
En nu het belangrijke werk, namelijke de drie onderstaande nieuwe videocompilaties. Onderstaand een filmpje dat wegens ophef inmiddels verwijderd is door de oorspronkelijke bron. Het toont zusters die uit medische voorzorg kaalgeschoren worden, sommigen van hen huilen. De toon van het filmpje is dat de dames juist heroïsch zijn, maar gek genoeg mochten mannelijke medici hun haar wel deels behouden. Een kritiek luidde: "While these women’s tears were “used to try to impress the audience” and become an example of some “collectivist spirit,” this kind of propaganda backfired because the individual needs and wishes of these women were completely ignored during the process", aldus een vertaling op Whatsonweibo. De tweede video in de onderstaande montage is deze zuster die om onbekende redenen neervalt.
UPDATE: Volgens wetenschappers van de KU Leuven werkt een malariamedicijn uit de jaren '30 tegen het Coronavirus.
De hel is een gesloten circuit
Disinfectie-drones!
Drones met luidsprekers, en drones met luidsprekers én thermometers kenden we al. Hoogste tijd dus voor desinfectie-drones. Bronnen hier, hier, en hier.
De gebruikelijke misère du jour
Het zit ze niet mee. Eerste filmpje is deze agent die tijdens een patrouille ineens in elkaar zakt. Tweede filmpje is deze hoogst ongebruikelijke laatste grafkist-wandeling. Normaal gaan slachtoffers direct in een bodybag een busje in. Dan dit filmpje van hoe alweer een heel appartementencomplex dichtgetimmer wordt, zeer waarschijnlijk met de bewoners er nog in, net zoals we dat hier zagen gebeuren. Vervolgens deze gevallen strijder die opgehaald wordt. Afgesloten met de zoveelste hardhandige arrestatie van iemand zonder mondkapje door "Wuhan Police".
Reaguursels
InloggenIk kan me inmiddels niet meer aan de inruk ontrekken dat de CCP met dit virus en diens eigenschappen & werkzaamheid in samenwerking met de uiterst beperkte primaire informatievoorziening en preventief handelen een legale (en thans nog) sociaal-maatschapelijk geaccepteerde methode heeft gevonden haar eigen bevolking middels 'passende' noodtoestandwetten en uitzonderlijke en vergaande maatregelen planmatig en op grote schaal 'om zeep' te helpen.
En dan doel ik niet op de desinfecterende werking van zeep..
Ik vind het heel griezelig dat een land als China kennelijk 40 mobiele crematoria ( of waarschijnlijk zelfs wel meer) heeft.
Die Chinezen kunnen beter kontact opnemen met de Duitsers, die hadden ook een dingetje met ovens ofzo.
Nou, dat is die €18,31 wel waard om de chloroquine alvast in huis te hebben. www.efarma.nl/a-cq-100-chloroquine-ta...
Problem solved!
Je moet het wel een week slikken om het effectief te laten zijn.
Kijk kijk, zo zo, ja ja, nou nou, poe poe, wie had 't kunnen bedenken...
Een ding is de Chinezen wel goed gelukt.
Ze hebben Wuhan aardig op de kaart gezet.
Waar zijn eigenlijk de 5 miljoen vluchtelingen uit Wuhan gebleven? En zijn ze wel gevlucht?
Het virus haalt Wuhan weer van de kaart.
2 observaties:
1: Als een ziekenhuisdirecteur het loodje legt, geeft dat te denken over de impact die medische ondersteuning op je overlevingskans heeft. Natuurlijk kan meneer pech, of een zwak gestel gehad hebben, maar hij lijkt me een prioriteit om te willen redden, met de grootst mogelijke medische zorg.
2: Hoewel het "officiële" ratio overleden/genezen er al niet rooskleurig uitziet met ongeveer 1/7, doen anekdotes als de volgende nog erger vermoeden:
"Chang Kai, is thuis aan het virus overleden, net als zijn bij hem inwonende vader, moeder en oudere zus".
Dat is toch al het zoveelste geval waarin er een compleet huishouden lijkt te zijn weggevaagd. Het bijft natuurlijk anekdotisch, en het is dus lastig in te schatten of het een unicum, of veelvoorkomend is. In het laatste geval kloppen de officiele cijfers voor geen reet en doet het meer denken aan de pest, qua heftigheid.
Nog een wilde uitsmijter tot slot:
Opvallend is dat de dodelijkheid buiten China vooralsnog zoveel lager lijkt te liggen. Indien die trend aanhoudt, is China mogelijk bezig met van de nood een deugd te maken en onder de obscuriteit van martial law, thuisquarantaine en sterfgevallen "vervelende" mensen te laten verdwijnen.
Wie opgehaald word voor quarantaine van mannen zonder beschermkleding en nog voor zijn leven kan vechten en de longen uit zijn lijf schreeuwt, lijkt me niet ziek.
@Vage_eddie schreef; Dat is toch al het zoveelste geval waarin er een compleet huishouden lijkt te zijn weggevaagd.
En wat te denken van de 1 ouder gezinnen die misschien al weken dood in huis liggen ? Dit Corona virus is een draak.
CNN: "Cleaning with common household products can make a difference, according to the research, which also found that human coronaviruses "can be efficiently inactivated by surface disinfection procedures with 62-71% ethanol, 0.5% hydrogen peroxide or 0.1% sodium hypochlorite" or bleach within one minute"
Ja dus?
Bleek werkt tegen wel meer virussen.
@Is dit nog nieuws? | 18-02-20 | 22:57: Eureka: virusdragers inspuiten met bleek of oraal toedienen.
@Is dit nog nieuws? | 18-02-20 | 22:57: Bleek is btw verboden in Duitsland...
Ah... XTC en amfetamine labs zijn waarschijnlijk veilig dus...?! Ik vraag het voor een vriend...
hypochlorite" ofwel bleek. Is geweldig. Een huid aandoening word er rustig van. En hier in Scotland gebruik ik 100 liter per jaar veel geconcentreerder dan gebruikelijk voor alles buiten. Het dak, het pad, de tegels, alles blijft als nieuw. Geen alg geen mos of anders. Voor 5 tientjes, ponden natuurlijk. Je auto gaat er wel van roesten, dat dan weer wel. Maar een virus heeft geen kans.
@MacMiep.nl | 18-02-20 | 23:19:
Oh?
Wist ik niet
https://www.industrystock.com/en/companies/Chemical-Industry/Solvents/Caustic-Solutions/Sodium-Hypochlorite
Precies smijt maar een beetje in de biobak van de gemeente.Geen ongedierte meer.
Even een vraagje, waar is de Spaanse griep gebleven? Is die uitgestorven of zijn we daar immuun voor geworden? Gaat niemand meer aan dood.
In de jaren 70 van de twintigste eeuw werd het virus weer gesignaleerd. De gevolgen waren echter minder erg dan in 1918, omdat veel personen nog immuun waren voor het virus, waardoor de grote verspreiding werd voorkomen. Tegenwoordig vormt het H1N1 virus, naast het H3N2 virus, een van de basisvirussen die de 'jaarlijkse griep' vormen. Vormen van het H1N1 virus in de jaarlijkse griep zijn echter wel zeldzamer dan andere vormen van het virus.
Bron: wiki
Een voorwaarde voor een hoge R0-waarde van een virus, is dat het grootste deel van de populatie er niet immuun voor is. Volgens mij kan je grofweg de R0-waarde die een virus anders ZOU hebben, vermenigvuldigen met het percentage van de bevolking dat er nog vatbaar voor is, om op de uiteindelijke besmettelijkheid uit te komen. Een virus dat anders een R0-waarde van 2 zou hebben (en zich dus met exponent 2 per besmettingscyclus vermenigvuldigt), houdt dat ineens nog maar een besmettelijkheid van 2x0.5=1 over.
De helft van de potentiëel besmette mensen is immers immuun en niet aangedaan. Daarmee is de exponentiële toename dus al afgevlakt naar een model van lineair doorgeven, waarin elk geval tot één nieuw geval leidt.
Zover ik me de berichten van destijds herinner hebben Nederandse en Engelse wetenschappers dit oude (extreem gevaarlijke) virus uit een uit een lichaam in een permafrost gebied weten te 'winnen en cultiveren' en naar Nederlands lab overgebracht. Zover mij bekend weet Professor John Oxfort (viroloog) die o.a. ook in Amsterdam op de universiteit werkzaam is hier meer van. Ongeveer 2 jaar geleden raakte ik met mijn buurvrouw (expat uit ZA) aan de praat, die in een Amsterdams virus-lab bij deze professor als AJO werkzaam was. Bizar!
De tieten van Jinek hangen er niet meer uit bij RTL.
ben er niet rouwig onder.
Harry heeft tenminste oog voor echte problemen.
Ik vind weer uitermate handig van die chinezen. Zo'n mobiele oven voor de deur parkeren, gebarricadeerd flatgebouw openbreken, alles wat niet beweegt eruit halen en woesh. Binnen goed sprayen en presto. Tenminste, lijkt mij logisch passend binnen de algehele aanpak.
"binnen goed sprayen"
twitter.com/IsChinar/status/122812932...
Pleur op.
Meine Liebe wat een verhaal
@toperwtje | 18-02-20 | 22:26: hebben jullie ook monden op het hele lichaam?
Dat deed ie bij mij ook.
De viezerik!
En toen kreeg je Corona?
@Is dit nog nieuws? | 18-02-20 | 22:29: Teveel naar raruh films van David Cronenberg of Wes Craven gekekuh.
Ik belde dat nummer en kreeg ene Jomanda aan de lijn.
Ik verkoop trouwens ook aluminiumfolie...! Interesse...?!
Wat een ontzettend onwaarschijnlijk verhaal. Je ziet hier echt verkeerd, kerel. You sit here wrong guy.
Ga. Dood.
Blijkt het straks malaria te zijn, en nog wel ontdekt door een Belgische arts.
Dat Corona virus helpt ook tegen malaria. Definitief.
Krijgt ie een standbeeld in Congo voor!
Hé hé eindelijk een ophokplicht voor Chinezen. Bij een dreigende vogelgriep moeten alle kippen op stal.... Nu zijn eindelijk de Chinezen aan de beurt. En beste Xi roep gelijk al je rondreizende onderdanen terug dan kan ik ook weer veilig door de stad!
Hatsjoe.
Kan nog steeds hoor.
als je Hubei als uitgangspunt neemt (een uit de hand gelopen epidemie) dan is de verwachte sterftekans als je ziektevershijnselen hebt --> aantal doden tot nu toe/ (aantal doden tnt plus genezen mensen tnt ) = 1789 / (1789+7943) = 18%. Zie cijfers Johns Hopkins vandaag.
als je Hubei als uitgangspunt neemt (een uit de hand gelopen epidemie) dan is de verwachte sterftekans
Een gok.
Want volgens iedereen zijn de cijfers anders.
Als je die cijfers zou kunnen vertrouwen, maar dat is nu juist het issue daar. Dus zeggen de cijfers die er wel zijn ook niets.
m.facebook.com/david.abel.75?tsid=0.3...
Ik volg ze al een tijdje. En nu is het nieuws opgedroogd.
De FB pagina van een ouder engels stel in quarantaine op de Diamond Princess. Zijn vandaag positief getest.
Verder denk ik al langer dat er twee versies van het virus zijn. De 'echte Wuhanversie' en een light variant.
Volgens het liveblog van het AD van dinsdag 18 februari om 14.41 uur zou hij het virus nu zelf hebben. Dat zal wel even schrik geven...
Hoe gevaarlijk het corona virus is wordt bepaald door de media.
Even over die crematie dingen, zou het zo kunnen zijn dat ze massaal huisdieren ruimen? Een hond zou je normaal moeten uitlaten, mag niet, zit je met een kakkende jankende hond thuis. Hou een kat die dat niet gewend is maar eens binnen. Eten halen voor je dier? Besmettingsgevaar als die kat toch ontsnapt?
Dan eet je hem als Chinees toch op? Je mag ook al niet naar de Appie namelijk.
Er heerst H5N1 vogelgriep in een gebied vlakbij Wuhan. Waarschijnlijk gaan deze mobiele verbrandingsovens gebruikt worden voor het vernietigen van geruimde kippen.
@INTP | 18-02-20 | 22:07: eindelijk een normaal commentaar in deze hype.
@INTP | 18-02-20 | 22:07:
H5N1 vogelgriep was uitgebroken in Huhan. U verwart Hunan en Wuhan met elkaar, Hunan is een provincie, Wuhan een stad. Heeft er niets mee te maken.
@Blauwpetje | 18-02-20 | 21:45
"Even over die crematie dingen, zou het zo kunnen zijn dat ze massaal huisdieren ruimen?"
Bron van zwaveldioxide kan zijn het verbranden van mensen of dieren, rubber en bepaalde soorten plastic, medisch afval of een kolencentrale.
Huisdieren in bepaalde delen van China moesten worden gedood. Maar ik denk zelf dat de uitstoot van zwaveldioxide te hoog is om alleen verklaart te kunnen worden door het verbranden van huisdieren.
@#enpassant | 18-02-20 | 23:03:
Klopt, de vogelgriep heerst in de provincie Hunan. Deze provincie grenst aan Hubei. De stad die getroffen is ligt ongeveer 500 km van Wuhan wat voor Chinese begrippen “vlakbij” is. Die ovens zijn gesignaleerd tijdens transport vanuit Nanjing en zouden dus ook bestemd kunnen zijn voor Shaoyang.
Mevrouwtje bij het 8 uur journaal vertelde dat het allemaal wel meevalt: de dodelijkheid van het virus is minder erg dan bij SARS; ongeveer vergelijkbaar met de Spaanse Griep. (LOL) En het aantal besmettingen lijkt alweer af te vlakken. Ik miste persoonlijk nog wel de monotone snauwende stem van haar Noord Koreaanse collega.
Die Noord Koreaanse nieuwsjuffrouw heb ik regelmatig erotische dromen over....
Nep nieuws, qua dodelijkheid griep < SARS < 2019-nCOV
@HoerieHarry | 18-02-20 | 21:38:
Volgens mij wordt jij op een goeie dag nog opgewonden van een doosje roestige scheermesjes. Lucky Basterd.
*Plop.
De spaanse griep eiste alleen maar 20 tot 100 miljoen doden. Als je het vlug zegt lijkt het niet zoveel.
@schoon-schip-maken | 18-02-20 | 21:48:
Stuur even een foto van jezelf.... hahaha.
@jan huppeldepup | 18-02-20 | 21:58:
Qua hoeveelheid Chinezen helpt het wel aardig uitdunnen.
@HoerieHarry | 18-02-20 | 21:38:
Ja, die lust er wel pap van. Pets.
Het miepje bedoede waarschijnlijk Mexicaanse griep, maar zei tweemaal Spaanse griep. Daar zitten ook a's in.
@piloot47 | 18-02-20 | 23:20: bedoelde
Ondertussen gaan de Duitsers 8 van hun landgenoten terug halen van dat Corona kweek schip "Diamond princess". Eerst was er een passagier ziek, nu hebben al van de 3711 passagieren, 542 het Corona onder de leden. Zelfs 3 japanners van het gezondheidspersoneel welke de quarantaine moesten bewaken hebben het virus. Ze gaan nu een bloedtestje doen bij de overige passagieren en die negatief zijn mogen fijn naar huis, kan interessant worden.
www.bild.de/news/ausland/news-ausland...
Is die Costa Corona niet gewoon gebruikt als broedmachine om het virus te verspreiden? Net zolang op die schuit laten zitten tot iedereen het heeft en dan lekker naar huis laten vliegen.
Slachtoffers kaal scheren, verbrandingsovens, grote aantallen, weet je wie dat ook zo deed?
Bakker Bart?
Er worden gewoon mensen geruimd om aan de CO2 normen te kunnen voldoen.
Ik denk dat ze er lampekappen van maken.
alles om te kunnen blijven consumeren en produceren!
De onzekere Covis-19 tijd is, jongens en meiden, werkelijk een fantastische tijd om onderuitgezakt op de luie stoel, met een goede fles/karaf binnen handbereik, de volgende loeispannende, tegen horror/sci-fi aanschurkende biotech-virus thriller der thrillers te (her)lezen:
-
-*The Stand* (1978, Stephen King - 1990, uncut Edition, 1153 pag.)
-
En die "wetenschappers" van de KU Leuven?
Wat denken jullie zelf?
Met je "malariamedicijn uit de jaren '30" tegen het Coronavirus.
Yeah right.
Ga liever gewoon dood.
Of dan aan de Corona.
Gewoon omvallen, pats!, als een dode plank, recht naar benee vooruit,
vol op je nog stijve piemOl.
Gelijk een dwarrelend vroegoud herfstblad vanaf d'Oude boom.
/*KLOK?!* *BLAD!*
Dat van die stijve piemol vind ik minder...
"Gelijk een dwarrelend vroegoud herfstblad vanaf d'Oude boom."
Ik vind het mooi.
Ah zin in Blue Oyster Cult - The Reaper nu
Ha, The Stand, toevallig (hoewel) net weer van de week aan (her)begonnen. Film staat op YT trouwens, in HD. Ook de moeite waard (boek is beter).
Ben het boek toevallig al een tijdje aan het lezen en lees net van @Computer_says_no dat er dus al een film is. Misschien tijd voor een remake want ik stel me bij Randall Flagg en zijn volgelingen altijd types als Verhofstadt, Timmermans, Rutte, Klaver, Jetten, etc. voor.
@benjeallanggek | 18-02-20 | 22:11: En Rutte als "trashcanman".
@skinart | 18-02-20 | 22:25: LOL
There are now allegedly confirmed coronavirus cases in Watertown, Buffalo and Rochester New York. However, New York State has issued a gag order to Health care professionals, police, fire and EMS, forbidding them from talking to anyone in any form, about confirmed or suspected cases of Coronavirus.
Rochester van de UFOs ?
Paniek is kudt. Gelijk de winkels leeg. Anarchie, plunderingen en rotzooi. Soort van Amsterdam zeg maar. Dat wil je niet.
@Wim Venijn | 18-02-20 | 20:59: Juist door een onbetrouwbare overheid - die zaken verzwijgt of bagatelliseert - ontstaat paniek. Gelukkig is er internet waardoor men zelf op de vele websites - ook die van virologen - onderzoek kan doen. En degenen die de WHO, RIVM etc. willen geloven wens ik succes maar ze komen van een koude kermis thuis. En soms zaait de overheid zelf paniek; ik noem maar minister Ab Klink, Coutinho cs.
Toch in mijn omgeving merk ik op dat niemand het er eigenlijk over heeft. Omdat het op het journaal ook nauwelijks genoemd wordt. En de overheid die zwijgt. Die zelfs niet haar burgers ophaalt uit verre landen, zoals andere landen wél doen. Voor de Trumphaters: ook hij brengt zijn onderdanen thuis. En onze regering?? Miljarden uitgeven aan opvreters die hier aan de poort staan en de eigen bevolking laten verrekken.
@Tuinhekje | 18-02-20 | 21:54: Gisteren op het vliegveld van Luik 2 man personeel bij cargo met mondkapjes. Nooit eerder gezien daar.
- incubatietijd van 24 dagen
- besmettelijk , ook als drager geen symptonen heeft
- R0 van 4,8 tot 6,7
- alleen aziaten dood tot nu toe
- 80% van de doden is man, 20% is vrouw (besmettingen 50/50)
- virus muteert
- virus is bij tweede besmetting mogelijk dodelijker
Is dit a. een griepvirusje?
Of b. een manmade bioweapon?
Is een Wunderwaffen, maar dat mag ik niet meer zeggen.
"alleen aziaten dood tot nu toe"
Een flutstuk van een biologisch wapen en een joekel van een 'backfire' van de Frankensteins uit China, dus. Of het moet al gericht zijn op een nieuwe Japanse invasie.
@SIogra | 18-02-20 | 20:53: Het zit anders, maar dat mag ik ook niet meer zeggen.
@SIogra | 18-02-20 | 20:53: hong kong demonstranten?
@sjuul69 | 18-02-20 | 21:00: Ughurs... Laten we wel wezen: het is niet slim om een virus te maken wat specifiek jouw type lichaam tot een lopend buffet maakt.
Gaan we weer.
Hoeveel niet Aziatische mensen zijn er in Wuhan?
T is geen multiculturele samenleving....
Voor aziaten hoef je geen moeilijk virus in elkaar te brouwen; geef ze gewoon elke dag een glaasje melk en 20% is binnen een maand overleden.
Nog iets gehoord over die demonstraties in Hongkong? Die zijn er niet meer uit angst voor “”de griep””. Handig hoor zo’n biowapen. En zeker als je geen zak geeft om je eigen bevolking.
Onderzoekers van de KU Leuven in België hebben ontdekt dat het bestaande malariamiddel chloroquine werkt tegen COVID-19, de ziekte die wordt veroorzaakt door het coronavirus. Het middel chloroquine is sinds 1934 op de markt. In 2004 ontdekte de Belgische professor Marc van Ranst dat het medicijn werkt tegen SARS. Hij vroeg zich af of het zou werken tegen het huidige coronavirus 2019-nCoV. Dat bleek het geval.
*kuchrochel* Mij een friet chloroquine aub.
Ja het beste helpt het als je het pilletje chloroquine tussen je knieen klemt. Dacht dat je chloroquine ook kan gebruiken om zelfmoord te plegen, staat me zoiets bij.
@KlauwnBassie | 18-02-20 | 21:52: dat hoestje klinkt niet lekker Bassie.
Ik vraag me toch af. die Chinezen lopen al jaren met van die suffe mondkapjes door Amsterdam. Hebben ze ondanks dat rare eten van ze niet gewoon standaard al een lage weerstand?
Goed punt, ik denk vooral zwakkere/slechtere longen als je kijkt naar de luchtvervuiling. Maar of dat idd bij velen het geval is.. geen idee
De westerse mens kan best wel even vasten. Iets van 300g vet per dag, 10kg per maand. Maar of die magere chineesjes ook zoveel reserves hebben...
M'n moeder heeft kanker en gaat sowieso binnenkort dood. Vind ik zelf belangrijker dan wat chinezen.
Voor in de persoonlijke sfeer: ja. Maar ook deze Chinezen zijn een vader of moeder van, vergeet u dat niet?
Heel begrijpelijk.
Gecondoleerd alvast.
@Jan, Leiden | 18-02-20 | 20:49: Ik denk niet dat t een zak uitmaakt of hij dat vergeet of niet en ik denk zelfs dat deze Chinezen zich er niet druk om maken of Hadena met zijn gedachten bij ze is als ze gaan of niet. Zucht. @Hadena: ik weet uit eigen ervaring maar al te goed waar je mee te doen hebt en wens je veel sterkte.
@ikbenerweer! | 18-02-20 | 20:55: gast... wat is dat nu weer voor een opmerking? Het gaat hier niet om een diploma-uitreiking...
Sterkte kerel in deze zware tijding.
Sterkte Hadena, denk goed om uzelf en de uwen.
Heel veel sterkte man! Ik heb het zelf vorig jaar meegemaakt..
Dat haar laatste periode met iedereen die zij lief heeft uw moeder nog maar zoveel mogelijk geluksmomenten mag brengen. Sterkte.
Sterkte
@Nouwske | 18-02-20 | 21:20: Je bent vorig jaar gestorven?
Chinezen hebben ook kinderen hoor. Je bent verre van speciaal.
@mono-culti | 18-02-20 | 21:44: met die 1 kind regeling momenteel iets van 500.000.000. OT: sterkte!
@mono-culti | 18-02-20 | 21:44: Empirisch onderzoek heeft aangetoond dat alle moeders dood gaan. Heel soms al voor de geboorte van hun kind, ze worden dan postuum moeder. Voorkomend sterven ze na de dood van hun kind. Ook erg! Ik stel dan ook voor om een doorlopend 'o wat erg' topic te maken waarin iedereen zijn 'o wat erg' kwijt kan.
Da's mooi kut.
Sterkte.
1875 doden en 13,124 herstelden, dat betekent dat er een 1875/(13124+1875) = 12,5% overlijdensrisico is als je besmet bent. Waarschijnlijk nog ietsje lager, aangezien doodgaan doorgaans sneller is dan helemaal herstellen.
Dit aangenomen dat je als je hersteld bent, je permanent immuun bent en niet nog een keer besmet kan worden. Dat is nog niet zeker.
En dan nog normaliseren naar leeftijdsgroepen SVP. Want bij een 80-jarige zal het risico misschien bij 50% liggen, terwijl bij een 25-jarige het overlijdensrisico naar bijna 0 gaat.
@Gladiator Fap | 18-02-20 | 20:51: Hierboven wordt gesproken van een 34 jarige arts onder de doden. Leeftijd is dus geen 100% bescherming.
In het begin kwam je op deze manier uit op 25% (max). Inmiddels dus gedaald tot de helft, maar wel onder voorbehoud van juiste aantal doden. Ik vermoed dat het aantal herstelden het meest nabij de realiteit ligt, iedereen heeft daar belang bij. Maar mocht nu blijken dat er feitelijk twee keer zoveel doden zijn, en dat zou zomaar waar kunnen zijn, dan praat je wel ff over iets totaal anders.
Het virus muteert zich en dan is bij de tweede besmetting het percentage veeeel hoger.
@Lt. Hubert | 18-02-20 | 22:04: Mijn inschatting is dat zowel het aantal doden als het aantal genezen als het aantal besmet onderschat. Uit de verhalen rijst het beeld op dat velen het ziekenhuis niet halen wegens vol danwel niet gediagnosteerd worden wegens geen setjes. Die mensen sterven en genezen thuis cq zijn daar ziek al dan niet achter dichtgelaste deuren.
Nieuw Zeeland weigert alle post en pakketten vanuit China, China legt bedrijven en transport in China deels stil. www.nzpost.co.nz/contact-support/inte...
Ik houd het op een globaal proefballonnetje: 1.WHO needs budget 2. Griepje gelokaliseerd in China 3. Media pompt het op 4. Imago "boze Chinezen" wordt nog even gepromoot (kan natuurlijk niet zijn dat alléén Trump in staat is ze te beïnvloeden) 5. andere landen zetten China massief onder druk 6. China heeft geen keus en moet zich dermate op het griepje focusseren dat zelfs de economie er onder lijdt 7. de Media zegt: zie je wel, de cijfers kloppen niet, er zijn vast wel misschien een miljoen miljard doden waarvan China ons niets zegt 8. Proefballonnetje geslaagd, WHO tevreden, Media tevreden en het volk weer afgeleid, omdat ze sinds weken over niks anders gepraat hebben.
@Gladiator Fap | 18-02-20 | 20:40: De groeicijfers van Mainland China correleren niet lekker met de Diamond Princess. Zo`n cruiseschip is hutje mutje met snelle verspreiding, maar een drukke binnenstad of sloppenwijk is dat ook. Een griepje veroorzaakt geen duizenden doden in tien weken. Dit is nu al meer dan Sars en Mers samen.
@Feynman | 18-02-20 | 21:10: ik ben even sceptisch als jij, maar een cruiseschip is echt wat anders dan een stad. Flatgebouwen hebben geen gezamenlijke luchtvervesing. Misschien een ontwerpfout op het schip? En dat de Chinese cijfers niet kloppen is geen verassing. Maar ja, zeer zorgelijk.
@Feynman | 18-02-20 | 21:10:
Er is geen goed infectiebeheer op dat cruiseschip volgens deze professor die aan boord is geweest van de Diamond Princess :
www.youtube.com/watch?v=vtHYZkLuKcI
@mono-culti | 18-02-20 | 21:48:
Als ze tijdens de quarantaine niet op het idee zijn gekomen om rekening te houden met besmetting via airco, wordt de boel daar echt gerund door een stel mongolen. Dat was ongeveer het eerste waar iedereen aan dacht.
En dit dan:
twitter.com/RMudey/status/12296717552...
Rusland heeft inmiddels haar grenzen gesloten voor Chinezen.
Pffft. Symboolpolitiek.
Die grens is lang.....
Als je ziet hoe voortvarend de Amerikanen te werk gaan met het terughalen van hun burgers zegt dat wel iets denk ik.
Ze zijn doodsbenauwd.
Amerikanen en overkill...
Daar zeg je wat...
@neonreclame | 18-02-20 | 20:30:
Of ze weten iets dat de rest nog niet weet.
I don't know.
Mja. En het virus maar lekker importeren...
@Fanshitter | 18-02-20 | 20:42:
Gelukkig doen wij dat soort dingen niet.
Ze zetten gewoon China onder druk en nemen tegelijkertijd geen risico met t virus. Win-Win
Landen hebben patiënten nodig om tests te kunnen uitvoerende
Als ze echt doodsbenauwd waren dan hadden ze ze absoluut niet teruggehaald, of zeg maar binnengehaald. Dit laconieke heen en weer gereis dat maar doorgaat kan ze (en ons) nog een stevig opbreken.
Grappig videotje.. waar te halen? iemand?
40 Extra kadaververnietigers á 5000 kilo per dag???
Gaan ze het hele volk daar preventief ruimen of zo? #FindQiushi
Effe calculeren met je: China heeft 1,368 Miljard inwoners. Laat ze per stuck een kilootje of 50 gemiddeld wegen. Dan praat je over 68,4 miljard kilo Chinees. En daarvan worden dan 200.000 kilo extra verbrand. Dan praat je over 0,00000292%. Get the picture?
@Gladiator Fap | 18-02-20 | 20:30: sorry, natuurlijk 0,000292%. Totdat dat om een factor 10.000 stijgt is er echt niet zo veel aan de hand.
40x5.000kg is iets van 2.000 mebsen. Per dag. Bovenop de bestaande overbelaste crematoria. Berder niks aan de hand behalve een griepje
@Gladiator Fap | 18-02-20 | 20:31:
4.000 m/v per dag valt wel mee op 1.368 miljard inwoners, inderdaad. Misschien valt het nog meer mee afgezet op de wereldbevolking.
40.000 mensen vernietigd per 10 dagen dus, voor de duidelijkheid.
@Wim Venijn | 18-02-20 | 20:38: Het klinkt natuurlijk verschrikkelijk. Is het oog. Het lijkt me verschrikkelijk om op zo`n manier te gaan, laat staan je dierbaren zo te verliezen. Maar objectief, puur op de getallen betrokken, gezien is dit niks nakkes nano. Een scheet in de woestijn.
@Gladiator Fap | 18-02-20 | 20:30: Dit zijn alleen maar die in Wuhan. Zou mij niets verbazen als er nog veel meer van die dingen ingezet gaan worden in de rest van het land.
@Schietmijmaarlek | 18-02-20 | 21:06: vogelgriep.
Als deze installaties 24/7 draaien dan kunnen ze tesamen 7.500 - 10.000 mensen per dag verwerken. Dat is dezelfde capaciteit waar Auschwitz-Birkenau mee startte.
De gezamenljke capaciteit van de crematioria in Wuhan is 1000 personen per dag. Gemiddeld overlijden er in Wuhan ongeveer 7.500 mensen per maand voordat de griep uitbarstte.
Een snelle rekensom leert ons dat er momenteel tegen de 300.000 mensen per maand moeten overlijden in Wuhan, gezien de ingeschakelde extra verbrandings capaciteit.
@Is dit nog nieuws? | 18-02-20 | 22:20: In een naburige provincie heerst vogelgriep. Vermoedelijk worden deze dingen ingezet om kippen te ruimen en vernietigen.
BREKEND: *** Nl. gaat vanaf morgenvroeg 5 uur de grenzen sluiten *** (bron: zelfde als Spartacus)
Lol!! +1
Met Marokko?
Dag 26 , 73,437 mensen besmet en 1,875 doden.
En wederom alleen Aziaten dood. Geen enkele neger of witte man/vrouw overleden. Ondanks de inmiddels 999 besmettingen buiten Mainland China.
Mocht u gelijk hebben, Betekend dat niet dat het niet kan muteren en alsnog op die rassen overslaan.
Het virus is relatief laat uit China ontsnapt en uitgebreid.
Eraan doodgaan duurt doorgaans een dagje of 10.
Ik wacht het nog een weekje af voor ik er gerust op ben.
In China wonen verhoudingsgewijs ook erg weinig negers en blanken.
(dat policor 'witte' sla ik over)
Als het slechts een griepje is hé (zou kunnen). Waarom gaat Chinese overheid dan zo draconisch te werk? Zou denken dat ze in dat geval liever net doen of er niets aan de hand is.
Precies........ zie de laatste grafiek.
De officiële getallen kunnen domweg niet kloppen!
Omdat het een griepje is dat makkelijk muteert.
Dit is natuurlijk de ultieme gelegenheid om je Big-Brother-gadgets en dito tactieken te testen.
De chinese regering ging ook draconisch tekeer tegen mussen. Gewoon omdat het kan en omdat een communistisch totalitair regime is.
Wat mij telkens verbaasd is hoe de mensen die meegenomen worden door mannen in witte pakken, zich zo verzetten. Dat verzet zie je ook bij dieren die naar de slachtbank geleidt worden. Zouden zij weten dat ze niet alleen gearresteerd worden om in quarantaine te worden gezet?
Of misschien denken ze dat ze bij hun schoonmoeder moeten gaan eten..
Gekke Harrie
Omdat ze zelf geen symptomen ervaren en denken dat ze niet ziek/besmet zijn en in quarantaine gestopt worden met mensen die wel symptomen hebben en ziek zijn?
Simpelweg omdat ze recalcitrant zijn. Op diverse van de video's zie je dat ze eerst wordt verzocht monkap op te doen en naar huis te gaan. Dat weigert men, net uitgaanspubliek in Nederland.
@Kwelbeller | 18-02-20 | 20:28:
Nee, leuke Harrie!
Die mensen die neervallen of op straat liggen, met of zonder masker. Dat kan vanalles zijn. Zelfs een tafereel wat jaren geleden door beveiligingscamera's is vastgelegd.
Wel schijnt CoVid-19 littekenweefsel in de longen te veroorzaken, wat in de ergere gevallen dan weer kan leiden tot zuurstofarm bloed, met als gevolg flauwtes (en in nog ernstiger scenario's veroorzaakt het afstervende organen). Je vraagt je dan af wat die mensen eventueel in de publieke ruimte zoeken.
Je wordt eerst ziek, met hoge koorts. Dus dan lig je waarschijnlijk al in bed, als het misgaat.
Die bronnen van @spartacus zijn op zijn zachtst gezegd nogal eehm, bijzonder.
"Wel schijnt CoVid-19 littekenweefsel in de longen te veroorzaken"
Net als een verwaarloosde longontsteking, of ernstige COPD, of SARS, kan deze virale longontsteking broncieëctasieën veroorzaken.
nl.wikipedia.org/wiki/Bronchi%C3%ABct...
Ehh omdat na 6 dagen binnen het eten op is en ze alleen zijn en toch er uit zullen moeten om eten en drinken te halen, omdat geen enkel gezond persoon in hun omgeving het in zijn hoofd haalt om even wat langs te brengen en ook ziek worden ?
Was vanochtend een item op GS.
Het kan best dat het aantal gevallen in China hoger is dan gezegd (hoewel bij die bewering mogelijk ook vraagtekens te zetten zijn, maar niet het doel van dit plempsel), maar de verhouding tussen besmettingen en doden die doorkomt vanuit China ziet er vrij realistisch uit, vind ik, als je vergelijkt met het aantal besmettingen, doden en genezingen in andere landen. Sterker nog, dodental in China lijkt relatief hoger te zijn.
en.wikipedia.org/wiki/2019%E2%80%9320... (zie tabel onder de grafiek met besmettingen per dag)
Aantal sterfets winter 2017 door griep in Nl.: 9.444 Way to go ! (bron: Monitoring sterftecijfers Nederland RIVM)
Komkom. Je meet een heel jaar in Nederland met betrouwbare cijfers met Chinese nepcijfertjes van een maand. Snieerlijk.
@Wim Venijn | 18-02-20 | 20:09: Het zet het wel in perspectief.
De vergelijking met griepvirus is wel leuk, maar zelfs in China worden niet hele steden afgesloten wegens griep.
@Kuifje-naar-Brussel | 18-02-20 | 20:13:
Bagatelliseerperspectief (yeee scrabble)
Wat de chinezen kunnen, kunnen wij ook
@Wim Venijn | 18-02-20 | 20:16: het keukentrapjesargument
@Wim Venijn | 18-02-20 | 20:09: die Chinese nep cijfertjes moeten wel ontiegelijk nep zijn, als het überhaupt van betekenis is. Kan China een paar doden verbergen? Sure. Kunnen ze duizenden doden verbergen? yeah sure. TIENduizenden? wordt al erg moeilijk... En dan nóg praten we over niks speciaals in vergelijking met een normaal griepje in Nederland. Waar is toch die normale Geenstijliaanse nuchterheid gebleven?!
Griep heeft een mortaliteit van 0.05%, maar best veel mensen krijgen griep en vooral zwakke ouderen gaan er aan onderdoor.
De mortaliteit van Corona staat nu op 3% en doodt ook ziekenhuis directeuren en artsen.
Corona is met de huidige cijfers dus al 60x zo dodelijk.
Daarnaast is een gewone griep niet extreem overdraagbaar. Doorgaans heeft griep een R0 van zo'n factor 1,2. De Spaanse griep, die een Pandemie veroorzaakte had een R0 van 1,8. (Dus iedere patiënt besmet gemiddeld 1,8 nieuwe). De R0 van Corona ligt volgens de meest recente studies tussen de 3,8 en 5,4. Dus mogelijk besmet iedere corona patiënt 5 nieuwe mensen.
Tel daar de bevestigde 28 dagen incubatietijd (terwijl quarantaine nog steeds 14 dagen is) en de potentie van het virus om in de incubatietijd te besmetten, plus besmettelijke ontlasting, en je hebt een pandemie in the making.
Als de hele wereld ziek is, dan hebben we onvoldoende medische hulp om iedereen te ondersteunen, en gaat die mortaliteit van 3% verder omhoog. Je hebt het dan zomaar over honderden miljoenen doden door corona alleen.
En nog eens honderden miljoenen doden, zo niet miljarden, aan collateral damage door een ineenstorting van het systeem. Zonder antibiotica omdat de apotheek geen voorraad meer heeft kan een simpele infectie dodelijk zijn.
@Joostmochtnietsweten | 18-02-20 | 20:37: is de RO genormaliseerd? Hij lijkt me sterk afhankelijk van het aantal mensen op de aardkloot en dat is sinds de Spaanse griep na WO1 verVIERvoudigd. Grofweg zou je zeggen dat je kans op contact met andere mensen alleen daardoor al groter moet zijn en dat dús de kans op besmetting groter wordt, zelfs als het RO kleiner zou zijn. Klopt die redenatie volgens jou?
@Gladiator Fap | 18-02-20 | 20:46: ro is ro. En als we met meer mensen bij elkaar zijn is hij dus hoger. Ga in je eentje met corona op de zuidpool zitten, dan zit je in een RO gebied van nul.
@Joostmochtnietsweten | 18-02-20 | 20:37: als je Hubei als uitgangspunt neemt en dan is de verwachte sterftekans als je besmet bent aantal doden / (aantal doden plus genezen mensen) = 1789 / (1789+7943) = 18%. Dus niet 3%, en zeker geen 0,05%.
Verdorie lid van GS sinds 2004 en ik mag geen linkje posten. Anyway; er bestaat sinds 2015 een patent op deze virus. Die van onze Yanks is. Bijzonder.
U bent switzal, heb geduld.
@Miezerig | 18-02-20 | 20:09: ik weet hoe het werkt, zoals ik al beschreef lurk ik hier al sinds ‘04. Permaban gekregen toen ik commentaar had op het huidige verdienmodel. Sinds de laatste unban golf weer mogelijkheid tot tegeltjes maken, maar klaarblijkelijk als Zwitzal.
Wat vaker reaguren zonder weggejorist te worden, je switsal kwijtraken en linkjes plaatsen?
Spatie voor de link.
Dus dan ligt Parijs niet meer in Europa. Zo krom als uw meest plempsels.
Het is handiger als U Uw reactie onder het desbetreffende plempsel plaatst.
@Berbaar | 18-02-20 | 20:05: Ik zag mijn fout in en heb het herhaald in de desbetreffende conversatie.
Coronavirus?
Is dat besmettelijk?
Officiële naam: SARS-CoV-2
Welnee. Vandaag een Toyota Corona 1.9 'Covid' gekocht. Heb nog nergens last van...
Welke kleur heeft de steen waar je de afgelopen 4 weken onder lag?
@Bill le Koek | 18-02-20 | 20:40:
Goeie auto's.
@peterdh | 18-02-20 | 20:40: rood
1800 doden op 1,2 miljard mensen. De griep maakt meer slachtoffers, maar is minder spectaculair.
Paniekzaaiende aluhoedjes.
Wat DrumPiet zegt. Het stelt tot nu toe allemaal niet zoveel voor.
Waarom houdt de wereld voor u op bij de chinese grenzen? Dan zijn de cijfers helemaal geruststellend. Bovendien, zo'n virus heeft geen paspoortje.
@Kuifje-naar-Brussel | 18-02-20 | 20:00:
Piet heeft ook wel een punt...
Ik had ook wel meer verwacht van Reaguurders..
'officiële' getallen. In werkelijkheid...
Paniekzaaiende Chinezen met aluhoedjes. Zomaar hun hele economie stilleggen en 10% van de wereldbevolking in quarantaine zetten.
@Kuifje-naar-Brussel | 18-02-20 | 20:00: Dat is zeker niet zo.
Dus de cijfers van Spartacus geloof je niet maar die van de chinezen wel ?
@Langshetrandje | 18-02-20 | 20:02: Net als onze Stikstof ophoud bij onze grens.
@Kuifje-naar-Brussel | 18-02-20 | 20:00:
Inderdaad niks om over te paniekvogelen.
Maar sommige mensjes hier doen dat nu eenmaal graag.
Mag toch.
@Langshetrandje | 18-02-20 | 20:02:
Ziet u het niet..??
Het wordt in de gaten gehouden, het is heden ons dagelijks nieuws, en ja...!! Het is belangrijk...
Maar een dagelijkse up-date op GS..??
U is hier vaker toch..??
@neonreclame | 18-02-20 | 20:04: uhm, ik begrijp in ieder geval uw reactie niet.
@Berbaar | 18-02-20 | 20:04: Jij zou in paniek raken als er een dodelijk virus zou bestaan wat heel lang bleef leven op bankbiljetten of op de inlogcode van je beleggingsfonds.
@Langshetrandje | 18-02-20 | 20:02: Ben jij wel eens in een Chinees ziekenhuis geweest? Ik wel, gore bende en amateuristisch gedoe. En dan heb ik het over wereldstad Shanghai.
@Berbaar | 18-02-20 | 20:04: stelt u zich eens voor dat hier zich nu geen enkel mensje zorgen over zou hebben gemaakt. Dan was het crisisje vast al over gewaaidjes.
@Kuifje-naar-Brussel | 18-02-20 | 20:08: ik ken china beter dan u vermoedt (was er in 1994 voor het eerst en heb er minimaal een jaar doorgebracht).
@Langshetrandje | 18-02-20 | 20:08: U, u, u, wat is dat voor formeel gedoe?
2% van 1,2 miljard is 14 miljoen... Stelt dat ook niet veel voor?
Aandacht trekken door domme dingen te roepen is ook natuurlijk ook aandacht trekken.
Hoeveel mensen wonen er in Wuhan en omgeving? Misschien zoveel als in Nederland? Vallen er in Nederland in twee maanden tijd 1800 doden door de griep? En zitten ze in China qua gezondheidzorg zoveel strakker op een simpel griepje dan in Nederland? Stampen we in Nederland binnen tien dagen een quarantainehuis uit de grond om een griepje te beteugelen?
@Kuifje-naar-Brussel | 18-02-20 | 20:09: op een ander schermpje formeel bezig...
@Langshetrandje | 18-02-20 | 20:06:
Zoals Piet plempt..
U is bang dat het virus over kan waaien richting ons Europa..
Terechte gedachte..
Mijn gedachte is, zolang het in de gaten gehouden wordt, en er nog geen catastrofe wordt afgekondigd, is het misschien beter om het hoofd koel te houden...
Of een maskertje te kopen...
@Professor Superhirn | 18-02-20 | 20:10:
In Wuhan en omliggende steden wonen er 50 miljoen.
@miknic | 18-02-20 | 20:04: Lezen!
Pcies... en ik ben blij dat zelfs de traditionele GS-trollen het er dit keer mee eens zijn... Een frisse wind! We horen al genoeg van die kul-argumenten met "de inofficieel cijfers zijn véél hoger".... ja joh, tuurlijk... ze moeten eerst maar eens 1000 keer (niet overdreven!) hoger zijn, wil je praten over een globaal probleem. Maar ja, de WHO moet het jaarlijkse budget weer even verantwoorden, dus panikeren we lekker effe door. Weet je wat een globale ramp was? De Spaanse Griep kort na de 1e wereld oorlog. >40 Miljoen doden (misschien zelfs hoger). DAT is een ramp. Wat we nu zien is de gebruikelijke jaarlijkse paniekzaaierij..
Maar wij zetten dan niet 9 miljoen Nederlanders in quarantaine. Kennelijk zijn Chinezen ergere paniekzaaiers? Of is er wellicht iets anders aan de hand?
@Gen. Maximus | 18-02-20 | 20:15:
China vs NL..
Wereld van verschil...
Eerste is dat wij met ietsiepitsie minder mensen op ons land leven...
De Spaanse griep was minder dodelijk en minder virulent dan het huidige Coronavirus.
Verschil griep en corona: www.news.com.au/lifestyle/health/heal...
@heldheino | 18-02-20 | 20:09: even opnieuw proberen?
En in de eerste weken dat het virus bestond, stikten er meer mensen in een gehaktbal. Wat wil je nou eigenlijk zeggen? Dat je te dom bent om exponentiële functies te snappen? Prima. In de statistieken hebben we straks mensen nodig die bereid zijn het loodje te leggen, dus lead the way.
@Gladiator Fap | 18-02-20 | 20:13:
Spaanse griep was ook twee jaar aan de gang. Coronavirus is net twee maanden bezig. Geef het wat tijd, niet zo ongeduldig.
Gelukkig hebben wij Kuifje en consorten om ons te vertellen dat het maar een griepje is, we zijn weer helemaal gerust.
Kuifje is niet van de bange, inderdaad.
Tot nu toe is het een groot griepje.
Maar ik moet eerlijk toegeven dat ik helemaal niks van de cijfers van de Chinezen geloof.
@HoerieHarry | 18-02-20 | 20:01: Waarschijnlijk hebben ze zelf niet alle cijfers compleet. Ze missen vooral veel mensen die besmet hebben maar nauwelijks symptomen hebben. Hoe groter die groep, hoe ongevaarlijker het virus.
Gelukkkig maar. Beter dan dat iedereen elkaar maar napraat.
@Kuifje-naar-Brussel | 18-02-20 | 20:03:
Maar goed, ook jij weet dat China haar kwetsbaarheid nooit volledig zal toegeven.
Zwakheid tonen is funest voor ze.
@HoerieHarry | 18-02-20 | 20:07: Ze geven hun fouten niet snel toe, dat is waar.
Gelukkig hebben ook de trollen soms gelijk. Net als in dit geval. Want met alle informatie die bekend en onbekend is, zélfs met de stoutste voorstellingen van het "o zo boze grote China met al haar geheimzinnige geheimen" stelt het allemaal gene ene ruk voor. Niet eens op Nederlands nationale schaal. En voor alle identiteitspolitici: dat betekent niet dat ik niet begaan ben met alle doden, want elke dode die er te betreuren valt is er één te veel. Puur objectief en rationeel gezien is het gewoon allemaal paniek. Dat betekent niet, dat er niet iets ergs kán gebeuren. Maar het betekent wel dat je ophoudt met Hypen op het moment dat het aantal doden dit niet legitimeert. Of je het nu wil of niet, it's a numbers game. Dus -en het doet me echt plezier dit een keer te kunnen zeggen: Berbaar, Kuifje: jullie hebben gelijk: het stelt allemaal gene ene f*ck voor. Zo. Dat moest er effe uit.
@Gladiator Fap | 18-02-20 | 20:23:
Zolang je er van uitgaat dat de nummers kloppen heb je gelijk.
@Gladiator Fap | 18-02-20 | 20:23:
Gelukgewenst.
U komt bij mijn lijstje van lieden die,
A.Dit geen ene fuck vinden voorstellen.
B.Gewoon een griepje vinden.
C.Dit allemaal nepnieuws vinden.
Vreemd genoeg zijn dit allemaal lieden, die ook wat andere problemen aangaat hun kop in hun ho... ik bedoel in het zand steken.
Het zal wel een karaktereigenschap zijn.
@Roadblock | 18-02-20 | 20:57:
Stiekem vraag ik mij wel eens af of het niet gewoon verkapte angst is. Zolang men het ontkent bestaat het niet en hoeft men de confrontatie met de eigen sterfelijkheid niet aan.
@MickeyGouda | 18-02-20 | 21:32:
Ik vraag mij niet eens stiekem af of het angst of sensatiezucht is. Heb je al eens kritisch naar die bronnen gekeken en wat rekenwerk gedaan? Maak me maar wakker als er hier in Europa of de VS of Australië of Afrika een paar duizend doden zijn gevallen. Mijn voorspelling? Gebeurt niet.
@DrumPiet | 18-02-20 | 21:52:
In dezen hoop ik van harte dat jij aan je gelijk komt.
@MickeyGouda | 18-02-20 | 21:57:
Mooie woordkeuze :)
Volgens deze tweet heeft Rusland het land nu op slot gezet voor Chinezen; dus niet enkel de grens met China afgesloten.
twitter.com/BNODesk/status/1229823555...
Het heb op twitter gestaan dus het is zo.
De vuile racisten. Maar ze blijven wel in leven.
@DrumPiet | 18-02-20 | 19:59:
Daarom schrijf ik ook: 'Volgens deze tweet'.
@DrumPiet | 18-02-20 | 19:59:
Volgens persbureau Tass:
"Russia will temporarily suspend entry for Chinese citizens
The restriction will come into effect on February 20 for those traveling for the purpose of employment, for private, educational and tourist purposes. Reception of documents, registration and issuance of invitations to Chinese citizens for entry for private and educational purposes will be suspended from February 19."
Ik had hiervoor per ongeluk de onvertaalde Russische tekst geplakt (sorry Joris).
Zoek zelf maar op de Tass website.
Dit is een racistisch topic. Het gaat alleen maar over hoe slecht het in China gaat. Boreale naatzies!
Bevolkingspolitiek 3.0
Tsja. Ze hebben zelfs al een vrij uitgebreide database met gegevens over welke burgers zich gewenst gedragen en welke niet.
Waar bij een normale crackdown mensen in opstand zouden komen, kijkt er nu geen hond naar om als je in een busje geflikkerd wordt en nooit meer teruggezien wordt. De quarantainemaatregel werpt een rookgordijn over sociale controle. Mensen verliezen overzicht en contact. Alles kan buiten het zicht gebeuren, omdat het openbare leven stil ligt. Sociale controle is weg. Tenzij er hoge sterftegetallen buiten China gaan volgen, vind ik het steeds meer lijken alsof men aldaar de gelegenheid aangrijpt om een "zuivering" door te drukken.
Momenteel vind ik die gedachtegang nog iets te alu-hoederig, maar de discrepantie in getallen begint steeds onwaarschijnlijker te worden.
Hebben R. Jetten en Pia Lijkstra al voorgesteld om de 'biomassa' in te zetten bij het halen van de klimaat alsmede orgaanoogst doelen?
lijken zijn natuurlijk ook biomassa brand geweldig vooral als je lekker vet bent
@Petroselinum crispum | 18-02-20 | 19:57:
De D66'ers van 40-45, Dolf en Jo, wisten er wel raad mee.
"Just a flu"
My fukkin' ass.
Dank voor de berichtgeving GS, jullie doen uitstekend werk.
Ja elders lees je er haast niets over. lol
Daar sluit ik me bij aan: complimenten aan @Spartacus voor het nauwgezet bijhouden van de informatie over dit virus. Een wat indirectere indicatie hoe erg het werkelijk is, is hoe de invloed op de wereldeconomie steeds meer voelbaar is. Het toont ook de kwetsbaarheid van een land (of zelfs continent) als je niet zelfvoorzienend bent. Internationale handel prima, maar hou de essentiële onderdelen zelf in de hand.
En iets anders over die quarantaine: als mensen in huis zijn opgesloten, hoe komen ze dan aan voedsel? Wat als de watervoorziening uitvalt? Als ze die al hebben? Dit soort maatregelen is het draconische voorbij: volgens mij hebben we hier totaal geen zicht op wat er op dit moment werkelijk in China aan de hand is.
Nee hoor, alles onder controle daar.
www.parool.nl/wereld/china-noemt-econ...
@Hetkanverkeren | 18-02-20 | 19:54:
Het is maar net welke bronnen je raadpleegt. Persoonlijk vind ik GS, in casu spartacus, nou niet bepaald gezaghebbend op dit gebied.
@Hetkanverkeren | 18-02-20 | 19:54:
Heb hier voor de zekerheid wat extra blikken maaltijdsoep en een doosje lekkere Merlot ingeslagen.
@Ridde Rogter | 18-02-20 | 19:58: Laat die Chinezen maar schuiven...
@DrumPiet | 18-02-20 | 20:01: Voor wat de economische gevolgen betreft volg ik de berichtgeving gewoon via de msm. Zie Apple, Jaguar (!), Action, die Chinese verzendjongens en nog zo het e.e.a.
Verder mag je er natuurlijk van vinden wat je zelf wilt. Ik denk alleen dat het wel zo verstandig is om een mogelijk wel degelijk groot risico niet achteloos weg te wuiven. Maar dat is nu eenmaal mijn aard. Ook daar is iedereen vrij in. Als die personen mij zo meteen maar niet besmetten, als je begrijpt wat ik bedoel.
@Wekkertje | 18-02-20 | 20:02: Merlot is bijna altijd goed. Maar als we er zo meteen dan toch allemaal aan gaan, schakel ik over op wat sterkers :-)
Er is een geneesmiddel dat werkt.
Anti-malariamiddel uit jaren 30.
Edit
Zie link Dutch Holland
Zijn dat die middelen waar je gek van wordt psychoses en zelfmoordneigingen van krijgt.
Nee dank je, ga je niet dood van het virus dan wel omdat je een touw om je nek een goed idee vindt.
Het heet chloroquine
www.gezondheidsnet.nl/het-corona-viru...
Volgens mij wordt je er autistisch van. Ik wacht wel op het vaccin.
@Miezerig | 18-02-20 | 19:49: Dat is volgens mij met name Lariam.
@Wim Venijn | 18-02-20 | 19:51:
Als u uw plempsels strategisch plaatst tussen bepaalde reaguurders valt een autist meer of minder hier niet op.
Kaas, directeur ziekenhuis en ontdekker-arts beide dood. En nog 1800 anderen waaronder verplegend personeel. En dan zou er wel iets helpen?
virus doden met een middel tegen een parasiet. libellenieuws.
@Normpje | 18-02-20 | 19:55: vaak rukken om de afvalstoffen af te voeren.
@MickeyGouda | 18-02-20 | 19:53:
Red dus gerust uw leven, bedoel ik.
Nepnieuws.
Je krijgt er geelzucht van.
Op zich wel logisch. Malaria wordt door vliegende beestjes overgebracht en Corona ook. Grote kans dat dan hetzelfde medicijn te gebruiken is.
@lekgoot | 18-02-20 | 20:10: Een thee van gestampte vleermuisvleugel en kruidnagel werkt prima.
Voor degenen die zich alvast aan het voorbereiden zijn meld ik bij deze dat Mieke Telkamp sinds kort uit de crematoriumschlager-top 10 schijnt te zijn weggezakt. Voor deze en gene handig om even te noteren.
Ok wel bekend onder de naam Mie Ketelkamp.
Tegenwoordig is Met de vlam in de pijp van Henk Wijngaard populair in het crematorium.
@Miezerig | 18-02-20 | 19:45: Lol!
Het regent er asdeeltjes zoals de Joden zagen toen ze in Auschwitz kwamen en zagen en dachten hé dit kan geen sneeuw zijn midden in de zomer.
Er zullen vast al marine schepen de zee opgestuurd zijn voor onbepaalde tijd zoals in de serie The Last Ship.
hebben ze al geprobeerd met de Diamand Princess. Was geen succes.
dit is beter dan george 1984, total control/
Het goede nieuws:
www.gezondheidsnet.nl/het-corona-viru...
Dankzij een Belg.
Das een goed ding als het waar is, dan gaan de cijfers straks instorten. Zou zeggen begin met testen op de boot.
Dat is een misser van jewelste, medicatie uit 1934 houdt in dat de patenten zijn verlopen en er geen zak aan verdiend kan worden.
tja volgens de NOS was het net zo dodelijk als de Spaanse Griep, valt wel mee dus???? Spaanse griep de pandemie van 1918 1919 vinden ze mee vallen (of dat mens van het RIVM heeft de verkeerde griep voor zich....)
De zus van mijn grootmoeder is er ook aan overleden op 17 jarige leeftijd ergens november 1918.
@Wekkertje | 18-02-20 | 19:43: Mijn grootouders ook op een leeftijd van resp. 11 en 14 jaar.
@Kleine.Tieten | 18-02-20 | 20:17:
Leuk hoor ....
@Kleine.Tieten | 18-02-20 | 20:17: U is islamiet?
in 2003-2004 heerste er (i.i.g. in europa) ook een flinke griepgolf.
Werd ook vaak Spanse Griep genoemd, want nogal wat vakantievierders aan de Costa's namen het virus mee (terug) naar Nederland.
5000 / 75 = 66,6 x 40 = 2666 personen per dag. Bovenop de capaciteit van de rest van de crematoria.
Er vanuitgaande dat de 75 van uw berekening de kilograms is? Denk dat een chinees eerder 60 kg is.
@Cunts-en-kitsch | 18-02-20 | 19:40:
Daar dacht ik ook aan maar heb het zo maar effe gelaten. 60 kg maakt het plaatje nog alarmerender.
Er waren al 51 crematoria in Wuhan die 24/7 draaiden, per crematorium 7 lichamen per uur.
@Lupuslupus | 18-02-20 | 19:43:
Dat is dus 7 x 24 x 51 = 8568 oer dag .....
@Wekkertje | 18-02-20 | 19:46:
Totale capaciteit nu 11.234 per dag
Dit zijn gewoon holocaustgetallen.
Je vraagt je af hoe die Duitsers dat deden destijds.
@VanBukkem | 18-02-20 | 20:07: Dat boeit niet want toen hadden ze nog geen zwaveldioxide meetpunten
Ik luister (nog altijd) een liedje van de Bee Gees.
How deep is goud love?
@BP Richfield | 18-02-20 | 19:43: your
Staying alive?
@Wim Venijn | 18-02-20 | 19:54:
Of night fever. Vergeet nostradamus met zijn strakke groene broek. Echte profetische teksten waren van de Bee Gees.
Staying alive, gok ik.
More then a Wuhan.
Het was inderdaad, origineel als ik ben, Staying alive. Maar met een beetje mazzel voor sommigen hier is het morgen: youtu.be/xh1NNAsuF4M
@Wim Venijn | 18-02-20 | 19:54: NIght fever
Doe mij maar de Wuhan Clan
Ik dacht tragidy.
Nog steeds geen doden in West-Europa. Het blijft een Aziatisch onderonsje.
Parijs.
Er wordt nog steeds alles aan gedaan om het ook deze kant uit te laten komen.
Koks retour uit China, weken de tijd om de Nederlandse passagiers van de Westerdam in kaart te brengen maar dat gebeurt niet. Lekker thuis in quarantaine. En ga zo maar door. Alles wat het gezonde verstand kan bedenken wordt nagelaten.
@Earl_of_Doncaster | 18-02-20 | 19:37: Kluifje leest alleen wat hem te pas komt.
@Earl_of_Doncaster | 18-02-20 | 19:37: Een Chinese toerist.
@Kuifje-naar-Brussel | 18-02-20 | 19:59: Dan ligt Parijs opeens niet meer in Europa. Zo krom als uw meeste plempsels.
@Earl_of_Doncaster | 18-02-20 | 20:04: Ja, iemand die naar Parijs gevlogen is vanuit China. Een toerist op leeftijd. Dat telt toch niet mee...
@Kuifje-naar-Brussel | 18-02-20 | 20:06: u bent een irritante Wajong'er , u kunt nooit uw ongelijk toegeven. Altijd 'ja maar'. U pretendeert iedereen te kennen en alles te hebben meegemaakt, maar u leven bestaat uit 14 uur resguren op GS. Wat een spannend leven hebt u toch.
@Earl_of_Doncaster | 18-02-20 | 20:11: U bent toch niet jaloers?
@Kuifje-naar-Brussel | 18-02-20 | 20:15: Hij wil gewoon zeggen dat je een bloody irritante betweterige trol bent........ en daar heeft hij natuurlijk wel een punt..... ouwe 24/7 tegelbakker met je drukke baan!
@Fatwabuster | 18-02-20 | 20:18: baan? Baan? Meneer is ondernemert heur!
@Earl_of_Doncaster | 18-02-20 | 20:11:
We kennen kuif in al zn irritante vormen. Maar hij heeft natuurlijk wel gelijk met zn bewering dat een Chinees die de laatste adem in Parijs wenst uit te blazen toch moeilijk een Europees slachtoffer genoemd kan worden.
@reservebelgië | 18-02-20 | 23:31: Dat was inderdaad mijn punt.
REAGEER OOK