Beelden Coronavirus dag 21: nog altijd ongezellig
Hier beelden en bevindingen van dag 1, 2, 3, 5, 6, 7, 8, 9, 12, 14, 15, 16 en 19. Live officiële infectie- en dodenteller die we officieel niet meer vertrouwen hier.
Maar goed, de vorm toch nog even de officiële cijfers: 45,204 besmettingen en 1,117 doden. Er is iets opmerkelijks aan de hand met het aantal vermoede besmettingen. Tussen 8 februari en 10 februari daalde het aantal vermoede besmettingen van 27,657 naar 23,589. En vandaag op 12 februari is het aantal vermoede besmettingen nogmaals gedaald tot 16,067, dat is een volstrekt onverklaarde mindering van 7,522. Het aantal herstelden staat op 5,115.
Maar goed, bovenstaand de eerste de vier videomontages du jour, en hij is weer verdrietig. Eerst deze man op leeftijd die zichzelf naar verluidt opgehangen heeft uit angst zijn familie te besmetten. En dan weer een onzalige collectie aan death vans die lichamen aan huis op komen halen. Detailtje bij de eerste; alle hulpverleners gooien hun handschoenen handschoenen meteen weg na het inladen. Daarna nog een zelfde schouwspel hier en hier. Dat de cijfers in China waarschijnlijk in werkelijkheid zo rond de x10 liggen hebben we afgelopen dagen wel BEWEZEN genoegzaam gesuggereerd met die crematoria die het allemaal niet aan kunnen, lijken die zich in wacht- en behandelruimtes opstapelen, en hele wijken die dichtgelast worden. Dus laten we het vandaag even hebben over wat er buiten China gebeurt.
Op dat cruiseschip voor de Japanse kust met vijf gewone Nederlanders aan boord dat op 5 februari nog maar 10 besmettingen had, heeft er vandaag al 175. Vandaag bleek dat van de 53 vers geteste passagiers, 39 het virus hadden. Vier passagiers verkeren in "serious condition, either on a ventilator or in an intensive care unit." In Duitsland staat het aantal inmiddels op 16 bevestigde besmetting, allemaal te herleiden naar één Chinese Webasto-medewerker. In het VK is het aantal VERDUBBELD van 4 naar 8, en worden twaalf patiënten die behandeld zijn door een besmette huisarts getraceerd. Ook wordt de Britse zogeheten superspreader met foto, naam en toenaam opgevoerd in de media. Hij is uit het ziekenhuis ontslagen en zou geen besmettingsrisico, ALDUS DE MSM. In failed state Frankrijk staat het aantal op 11 en in non-land België is er 1 patient zero. Kortom, het komt wel heel dichtbij maar Toon en Marjon zijn godzijdank uit quarantaine.
Ze blijven vallen
Bovenstaand eerst deze vallende strijder, gevolgd door een vermeend steekincident in een supermarkt, waarbij een 18-jarig meisje een 12-jarig meisje en haar oma gestoken zou hebben om een fles desinfecterende zeep. Deze zit niet in de montage, maar ook deze strijder is gevallen.
The long dick of the law
Weer een zooitje hardhandige aanhoudingen van mensen die weigeren een mondkapje te dragen. En dat lijken steeds opvallend vaker vrouwen te zijn. Bronnen hier, hier en hier.
Het nieuwe normaal
Google Translate in tekst onder filmpje
Social
"[Patiënt beëdigd in Wuhan Party Cabin Hospital] [Beloof "de partij geheim en loyaal aan de partij te houden"]
Om een groot aantal patiënten te behandelen, heeft Wuhan een aantal locaties omgezet in tijdelijke "vierkante cabin ziekenhuizen"
De nieuwste clip laat zien dat de patiënten in het Fangcai-ziekenhuis, onder leiding van medisch personeel, met een masker op de partij zwoeren en beloofden "de geheimen van de partij en loyaal aan de partij te houden"
Het is wel verstaan dat er al verschillende partijcabineziekenhuizen in Wuhan zijn en tijdelijke partijfilialen zijn opgericht."
Laten we het een sociaal vangnet noemen
Social
Better safe than sorry!
Social
Fittie met popo
Social
Reaguursels
InloggenMooi werk geleverd in dat militaire lab daar in Wuhan. Jammer dat iemand zijn werk mee naar huis heeft genomen.
1. In China is hygiëne een stuk minder
2. China heeft zeer veel bevolking waarvan een groot deel op een 'klein' oppervlak
3. China was niet voorbereid op een crisis van deze omvang
4. China heeft het virus onderschat
5. Statistieken kloppen niet
6. Voedsel voorziening getroffen gebieden ligt stil, lege schappen, dus kans op herstel wordt kleiner, mensen raken zwakker en daarmee eerder besmet
7. Onvoldoende medisch personeel en opvang mogelijkheden
8. Steden, gebouwen, huizen worden in quarantaine geplaatst zonder hulp, zieken worden in kampen geplaatst bij elkaar met zeer beperkte hulp.
9. Initiële controle op zieken was onvoldoende(temperatuur meting), dragers die niet ziek zijn werden niet tegengehouden.
En dit zijn zomaar een paar punten. Dit virus zal met name een zorg moeten zijn voor derde wereld landen waar gezondheid en weerstand nu al een issue is.
Ik zou mezelf ook ophangen als ik een Nissan had gekocht.
Ik vermoed dat de morbiditeit veel lager ligt dan de huidige 3%; gewoon omdat er zo enorm veel meer mensen geïnfecteerd (moeten) zijn; als je ziet hoe mensen besmet zijn geraakt, heb ik echt te doen met al die hulpverleners in China.
Ik vermoed dat het aantal besmette mensen of (over)drager van het virus eerder een factor 100 tot 1000 of nog meer is dan tot nu wordt aangenomen/bekend gemaakt. Ook het aantal mensen dat gestorven is, zal een factor 10 tot 25x hoger zijn als bekend. Dan kom je welliswaar op enorme aantallen mensen die aan de ziekte sterven, de morbiditeit is een stuk lager.
Op gegeven moment is het gewoon niet meer te doen of ontbreken de middelen om iedereen geregeld te testen (iemand die nu virusvrij is, kan het volgende week alsnog oplopen).
@PisFinger | 13-02-20 | 09:57: Ja, mensen met geen of nauwelijks symptomen melden zich niet of worden weggestuurd. Die vind je dus niet terug in de statistieken.
@Kuifje-naar-Brussel | 13-02-20 | 11:56:
Precies. Kunnen die wel andere mensen aansteken? Dat zou een mooie boel worden dan. Dweilen met de kraan open.
De officiële statistieken van zowel besmettingen als genezen els overleden lijken weinig betrouwbaar. Dat komt in Wuhan vooral door capaciteitsgebrek waardoor veel besmette mensen het ziekenhuis en daarmee de registratie niet halen. Vervolgens blijven er verhalen komen van mensen die thuis, onbehandeld, overlijden en vervolgens onder de noemer van orgaanfalen geregistreerd worden.
Het enige zinnige dat ik kan bedenken is het aantal doden vergelijken met het aantal genezen. Hierbij gaat om mensen die in een ziekenhuis behandeld zijn (en dus een betere kans zouden moeten hebben) maar dan nog is die verhouding 1 op 5. Ofwel 1 op de 6 behandelde mensen overlijdt. Verontrustend, lijkt me.
Misschien maar de morbiditeitscijfers kloppen wellicht ook aan geen kanten.
Ik zie goud de waarde van goud beetje bij beetje stijgen en de waarde van de crypto munten stijgt ook met Bitcoin als lijstaanvoerder. Voor mij een aardige indicatie dat er toch wel. Iets meer aan de hand is dan een griepje.
Het lijkt mij dat als je flauw valt niet recht voorover ter aarde stort maar in elkaar zakt.
Dat dus... maar zoals al vaker gezegd, kennelijk is het een chinese traditie om je met veel drama ten aarde te werpen, zodat een ambulance je komt halen, dit is van alle tijden...
Bam dodelijkste dag en meest besmettelijke dag van corona gisteren. Ineens 300 doden erbij en paar 3000+ besmettingen
13000 besmettingen
Een mooie gelegenheid voor de anti-vaxers om zich te bewijzen; stuur ze allemaal naar China
Ah, er is een werkende en geteste inenting beschikbaar? Oh nee.
Wellicht als je tegen mazelen of pokken bent ingeënt kun je geen Corona krijgen? Oh nee.
Of wacht ff, ik draai je tegel even om: een mooie gelegenheid om alle aanhangers van inenten naar China te sturen. Ze zijn toch ingeënt? Kunnen ze zich mooi bewijzen. ... Oh nee.
Hou toch eens op met die bangmakerij.
Dit is een plaatselijk griepje dat wat slachtoffers maakt omdat die Aziaten slecht tegen griep kunnen en rare beestjes vreten.
De Engelse super spreader had niet eens door dat hij ziek was en is net als zijn "slachtoffers" al weer volledig genezen verklaard.
Wat de Chinezen betreft; je krijgt wat je vreet.
U bent veldwerker en expert?
Wat vreten betreft heb je dan wel weer gelijk. Maar dat zegt dan weer niets over de uitkomsten van een dodelijk virus, wel?
@laagvliegert | 13-02-20 | 01:47:
Hoeveel dodelijke slachtoffers zijn er buiten China gevallen?
@Gulliver | 13-02-20 | 01:52:
Moet ik je echt leren rekenen en voorspellen?
Kijk eens naar de eerste cijfers van China en de 'rest' van de wereld op dit moment.
@laagvliegert | 13-02-20 | 01:56:
Laat maar zitten je bent duidelijk te dom om te poepen.
@Gulliver | 13-02-20 | 02:04:
Ja. Dat denk ik ook.
@Gulliver | 13-02-20 | 02:04:
Welterusten!
Hoi gulliver,je verspreidt fakenews in de uk zijn er 9 gevallen en slechts 1 is genezen.
@sjuul69 | 13-02-20 | 08:15:
Domme Zwitsal:
www.telegraaf.nl/nieuws/1887766681/br...
Klopt Gulli, in Europa wordt nauwelijks iemand ziek, viel me al op. Het is heel erg een Chinees/Aziatisch probleem.
@Kuifje-naar-Brussel | 13-02-20 | 11:57:
Ah. Vandaar dat een heel schip besmet raakt.
BAM: 1336 doden - 60K+ geïnfecteerd.
In één dag een grote plus. En dat zijn dan nog de officiële cijfertjes.
Prep maar.
Poeh poeh blijf voorlopig maar in je schuilkelder zitten.
@Gulliver | 13-02-20 | 01:31:
Nee. Zolder. Maar ik houd wel van graven.
Jij begrijpt iets niet aan exponentieel. Maar dat geeft niet.
Dit is nog lang niet onder controle.
@laagvliegert | 13-02-20 | 01:36:
Gelukkig heb je geen sociaal leven anders was je nu in een isolement beland.
@Gulliver | 13-02-20 | 01:41:
Juist.
Casedefinities zijn bijgesteld. Ook zonder test mogen gevallen nu bijgeteld worden, dus ploteseling grote toename.
Ze hadden een paar dagen geleden de mensen die het virus wel hebben, maar nog geen ziekteverschijnselen vertoonden, niet meer vermeld. Dat is nu hersteld. Het aantal doden is fors gestegen. En dat aantal moet je met een kilo zout nemen. De werkelijke aantallen liggen fors hoger. Dit is niet zomaar een virus. Zeer besmettelijk. Dodelijk. Ook mensen van 30 + overlijden eraan (zoals die dokter)..
@FrankOngerust | 13-02-20 | 11:18: Die dokter die stijf stond van de stress en waarschijnlijk dag en nacht doorwerkte. Misschien niet zo'n goede weerstand?
Update: +14,8k nieuwe besmettingen en 240 doden
gisanddata.maps.arcgis.com/apps/opsda...
Alex Jones gaat weer full-retard op de conspiracy tour.
Wat een fokking morons weet die beste kerel weer ten tonele te voeren.
Puur vermaak.
Alex Jones: "Who turned freakin' Beste_Landgenoten gay?"
De doodvallende Chinezen kunnen mogelijk verklaard worden uit de aantasting van de hartspler. Een virale longinfectie kan effect hebben op de hartspier - zo weet ik uit eigen ervaring - en daarbij loop je zomaar de kans op een dodelijke ritmestoornis. De door de ontsteking aangedane hartspier geleidt dan niet meer overal gelijkmatig wat ellende geeft de hartkamers. Zie ook Ajax speler Daley Blind.
Hier wordt een geval gemeld van een Chinees met Corona-virus.
www.ecdc.europa.eu/sites/default/file...
www.maxvandaag.nl/sessies/themas/gezo...
Ook hier wordt dat gemeld.
Heeft Daley de Corona?
The Novel Coronavirus, 2019-nCoV, is Highly Contagious and More Infectious Than Initially Estimated
Authors: Steven Sanche1,2,†, Yen Ting Lin3,†, Chonggang Xu4, Ethan Romero-Severson1, Nick Hengartner1, Ruian Ke1,*
Abstract
The novel coronavirus (2019-nCoV) is a recently emerged human pathogen that has spread
widely since January 2020. Initially, the basic reproductive number, R0, was estimated to be 2.2
to 2.7. Here we provide a new estimate of this quantity. We collected extensive individual case
reports and estimated key epidemiology parameters, including the incubation period. Integrating
these estimates and high-resolution real-time human travel and infection data with
mathematical models, we estimated that the number of infected individuals during early
epidemic double every 2.4 days, and the R0 value is likely to be between 4.7 and 6.6. We further
show that quarantine and contact tracing of symptomatic individuals alone may not be effective
and early, strong control measures are needed to stop transmission of the virus.
Onder voorbehoud want geen peer-review. Google maar ff voor Pdf...
Thanks! Hier is de link: www.medrxiv.org/content/10.1101/2020....
Holy shit!
Dan mag je swerelds snelste computer hebben maar dan word je gevloerd door een biologisch virus waar geen firewall tegen is opgewassen.
Isn’t it ironic.
In het hele NBC is de biologische oorlogsvoering toch de smerigste van alle.
De laffe incubatie sluip moordenaar waarbij duizenden mensen geinfecteerd raken en de problemen pas weken/ maanden later komen boven drijfen en “the grim reaper” nooit meer te achterhalen valt. Een potent virus kan je gewoon verspreiden op je brommertje, en hier kraait geen haan naar.
Rest mij de vraag is: Aids/ Ebola/ SAR/ Corona/Zwine flu/Vogel griep man made?
Antonio Guterres kom er maar in.
Er bestaat een interessante docu genaamd "The Origin of Aids", over de zoektocht naar een beter vaccin tegen polio en daarmee per ongeluk het HiV virus uit apen opgepikt. Is wel gedebunked met artikelen in o.a. The Lancet.
Doe snel je alluminium hoedje op!
Alleen jammer dat biologische wapens ala Corona geen verschil herkennen in vriend of vijand.
Ik meldde het al eerder waar het door @binnenband nog als onzin werd afgedaan. Het is toch wel bijzonder te noemen dat er een boek uit 1981 is met een zelfde scenario waar het epicentrum van een virus uitbraak zich ook in Wuhan bevindt en waar het virus Wuhan-400 heet.
books.google.nl/books?id=EdKNU1DzdbcC...
Grappig feitje! En nu?
@Aart4888 | 12-02-20 | 22:54: Weet ik veel. Ga een potje fappen op Jinek? Of Paul de Leeuw als je die leuke vindt.
Ken het boek niet, hoe loopt het af?
@spamzuiger | 12-02-20 | 23:16: USA vindt een vaccin ofzo.
Trap er niet in! twitter.com/MaryLyn00719971/status/12...
@Binnenbaan | 13-02-20 | 00:11: (DENK?)
Dus er zijn twee versies. Welke is dan de juiste? Blijft bizar dat er op google books, youtube luisterboeken etc toch echt overal wuhan staat.
www.youtube.com/watch?v=qX8dmIfaUbo
Nu moet ik het weten ook en koop ik dat ding wel. Hahaha.
www.google.nl/search?tbm=bks&hl=e...
@Dirk III | 13-02-20 | 00:32: Er is een versie, en er is een grapjas die google books gebruikt om makkelijk beïnvloedbare mensen om de tuin te leiden.
@Dirk III | 13-02-20 | 00:32: Voor je gemoedsrust: books.google.nl/books?id=7jYvAgAAQBAJ...
Nog steeds een mortaliteit van rond de 2% op basis van de cumulatieve cijfers die nu bekend zijn. Bij SARS was de mortaliteit van februari tot maart 2013 1.8%. Op 1-4-2013 al gestegen naar 3.5%. Op 1-7-2013 was het 9.6% waarna het virus vrij snel verdween. In dat perspectief mogen we hopen dat het bij de 2% van COVID-19 gaat blijven.
www.who.int/csr/sars/country/tablemar...
www.who.int/csr/sars/country/2003_04_...
www.who.int/csr/sars/country/2003_07_...
Als de WHO de Chinese cijfers overneemt en daarmee statistieken maakt waarom krijgt het WHO team wat zich nu in China bevind sinds afgelopen zondag dan geen toegang tot de quarantaine gebieden in China?,
www.thailandmedical.news/news/harvard...
COVID-19 is een misleidende naam, SARS-CoV-2 wordt op dit moment gehanteerd om het nieuwe virus aan te duiden: www.lumc.nl/over-het-lumc/nieuws/2020...
Om onduidelijke redenen wil de WHO geen associatie met SARS in de naam, ondanks dat het een SARS-achtig sleuteleiwit bevat waarvan de herkomst nog niet is vastgesteld.
@steekmug | 12-02-20 | 22:53:
Geen idee, ik werk niet voor de Chinese overheid of voor de WHO. Ik laat enkel het mortaliteit verloop zien van een virus dat gelijkenissen heeft met COVID-19. Ik ga ervan uit dat de cijfers die het WHO over SARS heeft aardig accuraat zijn 17 jaar na dato. Besef je je overigens dat de site die je hier regelmatig aanhaalt gerund wordt door 1 van de grootste leveranciers van voedingssupplementen in Thailand. De Alex Jones van de healthy pills met een gelijksoortige filosofie: belicht een probleem en verkoop de oplossing. Overigens onderbouwt hij zijn artikelen vaak wel met fatsoenlijke bronnen, dat kun je van Alex Jones niet zeggen.
Maak er maar 11% van volgens onderzoek gepubliceerd in The Lancet.
Hieronder een verklaring voor jouw 2%.
www.scmp.com/news/china/society/artic...
@#enpassant | 12-02-20 | 23:02:
Ik denk dat het wel meevalt mbt het verhullen van gelijkenissen met SARS. De WHO heeft het in meerdere publicaties benoemd.
Wat ik met het verloop van SARS wil laten zien is dat we m.i. niet te vroeg moeten juichen. De media vergelijken dit virus nu vaak met SARS maar vaak in de context dat het covid virus minder dodelijk is. Gezien het verloop van SARS moet dat nog blijken; de eerste twee maanden was SARS volgens de cijfers dus ook nog ‘niet zo dodelijk’ en we zitten voor covid pas in die beginfase.
De tijd zal het leren; over twee weken tot een maand valt er wat meer over te zeggen.
@INTP | 12-02-20 | 23:11:
www.truity.com/personality-type/INTP
Dit?
@Beste_Landgenoten | 13-02-20 | 00:46:
Inderdaad het mbti type waar ik door mijn voormalig werkgever op getest ben.
Correctie op mijn initiële reaguursel: 2013 moet uiteraard 2003 zijn.
Afrika en India lijkt tot nu toe gevrijwaard. Dat is goed nieuws.
Of ze hebben geen tests voorhanden? Als zelfs een modern land als Japan al niet genoeg kits heeft om alle mensen op die boot te controleren.
Incubatietijd.
Dat, en het feit dat het "normaler" is dat er mensen aan vanalles en nogwat omvallen. Als je hier hoestend de pijp uitgaat trek je toch wat meer aandacht, dan in een smerige, overbevolkte stad met gebrekkige gezondheidszorg en embarmelijke leefomstandigheden. Niet elk land heeft evengoede registratie.
Kan ook goed zijn dat ze het in Afrika pas ontdekken als er een paar duizend mensen aan gestorven zijn.
India heeft 3 gevallen.
@sjuul69 | 13-02-20 | 08:16: als dat zo is dan zijn het ondertussen al een miljard.
De vleermuizensoep wordt niet zo heet gegeten als hij wordt opgediend.
"It is not even clear how many people on the ship have the coronavirus because the authorities in Japan have only tested a fraction of all aboard, asserting they currently lack the resources to test them all."
www.nytimes.com/2020/02/10/business/c...
Met een beetje pech gedraagt dit virus zich bij overlevenden gelijk het koortslip-virus, welke je hele leven verblijft in de ganglion van Gasser, om weer besmettelijk te worden als je immuunsysteem een dip heeft.
nl.wikipedia.org/wiki/Koortslip
Dan is potentiëel iedere overlevende een "superspreader".
Precies.
Plus, de gevolgen voor de overlever zèlf op lange termijn worden dan ook interessant. Een terugkerende koortslip lijkt me toch fijner dan een terugkerende longontsteking, of kans op orgaanfalen.
Zo'n vrouw die met een medisch pak aan schreeuwt dat je partijgeheimen moet bewaren... Wat een affentheater. Het lijkt wel een film van Terry Gilliam.
Maar er grapjes over mogen maken ho maar. Dat wordt hier door de Nederlandse versie van de CPC verboten.
Nouja, opzich zit er nog wel een klein beetje verschil tussen de vrouw die dáár het system loopt te verdedigen, en sommige geïntegreerde Chinezen die hier nu voor "stinkChinees" worden uitgemaakt in een zogenaamd carnavalsnummer.
@Vage_eddie | 12-02-20 | 22:22: Omdat het precies in hun straatje is zat de NOS op 30 januari al te emmeren over vermeend racisme wegens opmerking tegen en grapjes over Chinezen, ver voordat dat (overigens domme en abjecte) nummer in die sketch verscheen en de flutmotie van Ellemeet ingediend en een volop ondersteund werd.
nos.nl/artikel/2320985-aziaten-gedisc...
Je kan als Ellemeet dan wel een vaste NOS-nieuwsvolger zijn, maar zoiets vaags en inhoudsloos als dit is geen politieke zaak. Simple as.
GTA7,
twitter.com/IsChinar/status/122706559...
Doe mij eerst GTA6 maar.
Minder dan 1 procent mortaliteit, volgens nieuwe berekeningen. Niet heel spectaculair dus.
Het probleem is natuurlijk wel de massaliteit van besmetting en de kans op mutaties.
1% mortaliteit van 4 miljard mensen en tevens ook nog eens 12% van die 4 miljard met langdurig cq onherstelbare orgaanschade is toch weer een flink extra belasting voor gezondsheidszorg en de besmette mensen.
Wiens berekeningen?
Ik heb er toch liever even een bronnetje bij.
Tot die tijd beschouw ik "Kuifje-naar-Brussel" als de bron, en die zou zomaar een rekenfoutje gemaakt kunnen hebben, of iets over het hoofd hebben kunnen zien.
@Vage_eddie | 12-02-20 | 22:23: Kuifje is ook beëdigd partijlid zo te lezen.
@Vage_eddie | 12-02-20 | 22:23: www.welingelichtekringen.nl/gezond/15...
Trollolol! Jij gelooft de Chinezen op hun blauwe ogen.
@Dirk III | 12-02-20 | 22:51:
Chinezen hebben bruine ogen
Onmogelijk. Er zijn al meer dan 1.000 doden. Hebben we dan al 100k besmettingen? Of liever gezegd, hadden we ruim 2 weken geleden al 100k besmettingen? Nog afgezien van het sterke vermoeden dat heel veel besmettingen en doden niet of fout geregistreerd worden door gebrek aan capaciteit of om toch weer de ernst te verhullen.
@Vage_eddie | 12-02-20 | 22:23: Kuifje is VVD-juichaap. DIe zijn sowieso niet zo goed met cijfers.
Ook voor eens en voor altijd die onzin uit de wereld dat het alleen oude mensen treft.
twitter.com/arslan_hidayat/status/122...
Een aantal debunken het filmpje als een CO vergiftiging van een aantal jaar geleden...
In de comments word meerdere malen benoemd dat het een filmpje uit 2017 is van koolstofmonoxide vergiftiging.Tot dus ver zijn er nog geen kinderen gestorven aan het virus.
Kinderen hebben namelijk een orgaan genoemd een thymus (check Wikipedia) deze zorgt er voor dat hun lichaam heel snel t-lymfocyten kan maken en geheugen cellen die een rol spelen bij de aanmaak van gerichte antistoffen. Las van de week een artikel over een franse viroloog die ondekte dat het virus zich juist razend snel vermenigvuldigd het kan dus wezen dat hel lichaam er dus al hel snel tegen vecht maar het niet kan bij benen en dat het pas na een dag of 14 de strijd begint te verliezen omdat het zich ook snel muteert waardoor de geheugen cellen het niet bij kunnen benen juist doordat kinderen veel meer geheugencellen kunnen aanmaken maakt hun er daardoor minder vatbaar voor.Wel slim bedacht dat virus als het echt zo is ik filosofeer namelijk alleen maar met de informatie die ik lees hoeft natuurlijk geen klap van waar te zijn.
@Ad Hominem Tu Quoque | 12-02-20 | 22:43: Ik hoop echt dat dat waar is! Ik heb gezocht naar achterliggende info maar kon dat niet vinden.
Maar het feit dat iedereen pakken draagt en monddoekjes rijmt niet met een CO vergiftiging. In 2017 liep het verplegend personeel niet in deze pakken en de mensen niet massaal met deze monddoekjes.
Ook zouden ze dan op een normale manier begraven zijn en niet met zijn drieën in een body-bag gestopt. Die body-bags zijn er om een virus tegen te houden. In 2017 was daar nog geen sprake van. Voor zover de feiten die in het nadeel spreken. Helaas.
Het klopt dat jongeren ook dood gaan aan het virus( incl. Lancet onderzoek link waarin dat bevestigd word),
www.thailandmedical.news/news/authori...
@steekmug | 12-02-20 | 22:57: jah klopt jongeren maar niet kinderen voor hun puberteit daarom zie je af en toe ook filmpjes voorbij komen van huilende kinder weesen .het hele gezin had het virus de ouders overlijden en kinderen blijven alleen achter
Covid-19 bekt toch niet lekker? Spaanse griep, builenpest, zwarte pest, ebola, sars, mers, corono, etc krijg je soepel je strot uit. Geniale mensen bij de WHO
De HoeLang griep.
Wu flu. Bekt lekkerder, en klinkt ook wel internationaal.
Covid hadden ze moeten bewaren voor een gemuteerde vogelgriep.
Dan kon je het daarna hebben over Covide en zijn vriendjes.
@Vage_eddie | 12-02-20 | 22:02: Het gaat mogelijk nog een hele populaire jongensnaam worden onder oeigoeren
Of gewoon Wuhan-400: books.google.nl/books?id=EdKNU1DzdbcC...
Het word ook wel het TCV virus genoemd van Tedros China Virus.
Speciaal voor jou: de WuFlu.
@Dirk III | 12-02-20 | 22:13:
Klinkt als een grote broer van WD-40..
Zo werkt een superspreader in China,
kaotic.com/video/BOtvq5GR_202031105372...
Ik vond de film THe Body Snatchers veel beter gemonteerd.... nee dit gaat em niet worden voor de Oscars.
Aparte hoek van het internet.
Ik ga even mijn browsergeschiedenis wissen.
@Vage_eddie | 12-02-20 | 22:25: Eens... wel een hoop tetten in al die ads...
South China Morning Post
Laurie Chen and Simone McCarthy
Published: 11:09pm, 12 Feb, 2020
A study published on Sunday by a team of Chinese researchers estimated the incubation period could last up to 24 days, much longer than the previous estimate of 14 days.
The group is led by Zhong Nanshan, a global authority on severe acute respiratory syndrome (Sars), which was also caused by a pathogen from the coronavirus family.
Such a long incubation period would make it particularly difficult to prevent the spread of Covid-19 if infected individuals are contagious before showing symptoms.
Michael Osterholm, director of the Centre for Infectious Disease Research and Policy at the University of Minnesota, said it was possible it could be transmitted by people before they become ill and there were “striking parallels” between Covid-19 and the flu virus, which can infect others during the incubation period.
Osterholm did note, however, that it would be “very, very unusual” for such a disease to have a 24-day incubation period, and it is likely such patients could have had a later exposure to the disease without being aware.
The potential for patients with mild symptoms to spread the disease was also raised by China’s National Health Commission at a press conference last week.
Kijk maar uit dat litebyte het niet leest en uit haar plaat gaat van zoveel feiten en bronvermeldingen.
Overbevolking.
Total destruction the only solution!
Klopt. En op papier is dit het onvermijdelijke scenario dat er één keer van moet komen. Evengoed zou het toch jammer zijn als het onze lieve vaders en moedertjes zijn die het loodje gaan leggen.
@Vage_eddie | 12-02-20 | 22:01: dit virus maakt geen enkel onderscheidt tussen jong en oud.
@Dirk III | 12-02-20 | 22:16:
Ik meende meerdere malen gelezen te hebben dat vooral kinderen de dans lijken te ontspringen. Maar inderdaad. Inmiddels blijken er genoeg 30'ers en 40'ers omgevallen te zijn.
Op de NPO alleen maar gelul over CETA. al 10 minuten bezig en nog geen woord over het Coronavirus.
Je verzint het niet. Een boek uit 1981, Het Wuhan-400 virus.
twitter.com/reallygraceful/status/122...
Is verzonnen, het boek beschrijft een Gorki-400 virus uit Rusland gesmokkeld door een Russische wetenschapper. Wel leuk om te zien hoe snel zulke onzin als belangrijk feit wordt gepresenteerd op de bekende en minder bekende aluhoedjes sites.
@Binnenbaan | 12-02-20 | 21:42: Ik dacht al! Daarom ben ik het uit gaan zoeken. Het is toch echt Wuhan-400...
books.google.nl/books?id=EdKNU1DzdbcC...
@Binnenbaan | 12-02-20 | 21:42: Maar hoe kom je er nu bij dat het verzonnen is en eigenlijk Gorki-400 zou moeten heten? Dat vraag ik me nu af. Waar heb je dit vandaan dan?
Is er een medicus in huis die kan uitleggen wat hier gebeurt? Als deze mensen omvallen door zuurstofgebrek omdat hun longen vollopen zouden ze toch eerst benauwdheids-verschijnselen moeten vertonen, lijkt mij.
Ik heb de laatste dagen meerdere malen gelezen dat besmetting soms tot een nog niet goed begrepen orgaanfalen kan leiden, soms bij individuen die nog geen ernstige ziekteverschijnselen hadden. Hart en nieren werden daarbij ook genoemd. Dat zou in ieder geval het plotseling neergaan verklaren.
@Vage_eddie | 12-02-20 | 21:35:
Dit is next level beangstigend.
@MickeyGouda | 12-02-20 | 21:41:
Voor je te erg in de paniek schiet, wil ik toch even onderstrepen dat ik er geen bron bij vermeld heb. Het laatste artikel dat ik erover las, kan ik niet terugvinden.
@MickeyGouda | 12-02-20 | 21:41: Inderdaad, loop je over straat, begeeft opeens je penis het. Doodeng.
Ik meen wat gelezen te hebben dat het ook direct het zenuwstelsel aanvalt. Mogelijkstopt dan de automatische ademhalingsreflex?
@Vage_eddie | 12-02-20 | 21:44:
Bedankt voor de onderstreping. Voor nu vertrouw ik maar even op het viruswerende effect van een jonge borrel ;-). Mijn zorg gaat veeleer uit naar de oudjes en de luchtwegklanten in mijn omgeving.
@Winter_is_coming | 12-02-20 | 21:47:
Dit klinkt als een logische verklaring voor wat we nu al een aantal keren hebben zien gebeuren: mensen die ogenschijnlijk niets mankeren totdat ze ineens neerstorten.
@MickeyGouda | 12-02-20 | 22:01: Stoppen met roken is nog nooit zo aantrekkelijk geweest.
@MickeyGouda | 12-02-20 | 22:01:
Tsja. Hier ook.
Mijn lieve moedertje van bijna 65 lijkt chronisch verkouden en heeft in de afgelopen 4 jaar al 2 longontstekingen te pakken gehad.
@Vage_eddie | 12-02-20 | 21:35:
Ik ben geen medicus maar ik vermoed Myocarditis, een virusaanval op het hart:
en.wikipedia.org/wiki/Myocarditis
Wanneer je het overleeft is je hart vaak permanent beschadigd. Hart en nieren hebben een hoog aantal ACE2 receptoren waar dit nieuwe virus binnendringt:
en.wikipedia.org/wiki/Angiotensin-con...
@#enpassant | 12-02-20 | 23:28:
Inderdaad. Ik weet er alles van, uit eigen recente ervaring.
en.m.wikipedia.org/wiki/Cytokine_rele...
Cytokinestorm gaat gepaard met abrupte bloeddruk daling, dit kan ook een verklaring zijn. Ontsteking aan de hartspier kan ook idd
De daling is prima verklaarbaar: op 7 februari veranderde China de tellingsvoorschriften. Iemand die volgens de test besmet is, maar geen symptomen vertoond blijft nu "possibly infected". Pas als er symptomen optreden wordt dit verandert naar "confirmed infected".
Een aantal provincies veranderde daarop direct de telling (de daling van 8 februari.) Een aantal andere provincies hadden meer tijd nodig om de telling te corrigeren.
Een en ander is terug te vinden (in het Chinees) op de site van de Chinese National Health Commission.
Je bent pas zwanger wanneer je een buikje begint te zien!
@Dirk III | 12-02-20 | 21:28:
Ach. Ik vind mezelf ook altijd pas dronken als ik misselijk ben.
Elk nadeel hep zijn voordeel zei een bekende Amsterdamse filosoof eens. Wanneer de lichte gevallen niet tot de zieken worden gerekend neemt het percentage dat dood gaat toe. Of is het dan meer... elk voordeel hep zijn nadeel?
"Iemand die volgens de test besmet is, maar geen symptomen vertoond blijft nu "possibly infected".'
Het officiële aantal klinisch gediagnosticeerden wordt nog steeds wordt gepubliceerd maar deze worden niet meer opgeteld bij de bevestigde besmettingen wanneer ze weinig tot geen symptomen vertonen. Dit is regelrecht in strijd met de WHO richtlijnen die gelden bij de vaststelling of iemand besmet is met een virus. De update voor 11 februari voor de provincie Hubei vermeldt namelijk 4890 nieuwe klinisch gediagnosticeerden. Dit is helaas nog steeds geheel in lijn met een exponentiële stijging van het aantal besmette gevallen (update 11 februari, vertaling):
i.imgur.com/bWS6RKE.png
Je moet nu gaan terugrekenen om het aantal nieuwe 'besmette' gevallen te bepalen:
Origineel 11 februari:
wjw.hubei.gov.cn/fbjd/dtyw/202002/t202...
Origineel 10 februari:
wjw.hubei.gov.cn/fbjd/dtyw/202002/t202...
Terugrekenen geeft 33366 (d.d. 11-2) - 31.728 (d.d. 10-2) = 1,638 nieuwe zogenaamde 'bevestigde' gevallen. Dit terwijl het werkelijke getal 4890 betreft. Door de nieuwe wijze van tellen zijn er dus meer dan 3000 minder 'bevestigde' gevallen.
Die vallende Chinezen, komt dat niet gewoon door de kou?
Ik meen dat leguanen bij te lage temperaturen ook uit de bomen vallen
South China Morning Post
Laurie Chen and Simone McCarthy
Published: 11:09pm, 12 Feb, 2020
Wei Peng, a community hospital doctor in the city, said that medical staff were not allowed to list coronavirus as a cause of death when cases had not been confirmed and said that later instructions had even banned them from listing pneumonia. Instead they can only write the immediate cause of a patient’s death, such as diabetes or organ failure.
China’s health authorities have admitted that the real number of Covid-19 cases is likely to be higher than official statistics show.
“The mortality rate that we calculate at the moment is for confirmed cases; there are cases with lighter symptoms or other scenarios not included in our statistics,” Jiao Yahui, an official with the National Health Commission, said at a news conference last week.
Naar aanleiding van de claim dat het Coronavirus zal verdwijnen in April: Volgens deze Harvard-studie naar de reden van de seizoensgebondenheid van griep (in de U.S. normaal over in Maart) loopt de besmettingsgraad terug naar 0 bij een temperatuur van 68 graden Fahrenheit (20°C) en een luchtvochtigheidsgraad van 80%.
sitn.hms.harvard.edu/flash/2014/the-re...
Binnen dan maar even de boel goed opstoken
Het is ongeveer 27 graden in Singapore.
Bij hogere temperaturen gaan de dikke kleren uit en krijg je meer zonlicht, en dus vitamine D. Vitamine D is een bewezen immuunsysteem ondersteunende vitamine; de griep en diverse andere virussen blokkeren actuef de vitamine D receptors van cellen om meer succes te hebben.
Is het dan de temperatuur of juist meer vitamine D? Het laatste is meer plausibel qua biochemie
@Winter_is_coming | 12-02-20 | 21:57: allemaal onder de zonnebank dus
Olympische Spelen in Tokio lopen inmiddels ook gevaar.
Hoop dat de vleermuizensoep lekker was.
Met de huidige ontwikkelingen mogen ze dat hysterische nichtenfeest in mei ook vast aflassen, tenzij het virus rond die tijd wonderbaarlijk verdwenen is.
Een groot internationaal evenement waar duizenden toeristen op af komen is de goden verzoeken om het virus in huis te krijgen.
@Vage_eddie | 12-02-20 | 21:41: Dat laat prins Bril echt niet gebeuren hoor.
@ikbenerweer! | 12-02-20 | 21:47: Eurovisie songfestival toch?
Meubels (kasten, Stoelen, tafels, banken, accessoires etc) gaan in ieder geval allemaal duurder worden. Tot en met 24 februari zijn een groot aantal fabrieken in china dicht. Leveringen gaan dus veel langer duren. Sowieso was er al krapte met leveringen, doordat Chinees Nieuwjaar erg vroeg viel. Dus alles wordt duurder
Precies. Dit zal economische gevolgen hebben.
Ah. Dat was ook mijn eerste zorg naar aanleiding van de beelden uit China.
Dat de kasten hier duurder gaan worden.
Toch lullig. Ik zoek namelijk nog een boekenkast om achter te gaan zitten als de pleuris hier uitbreekt.
@Vage_eddie | 12-02-20 | 21:37: Het voorbeeld mag een beetje raar zijn, maar reken er maar op dat je dit financieel gaat merken.
IkwilsowiesogeenChinesetroep
@spanarchist | 12-02-20 | 21:41:
Absoluut. Ik verbaas me er over dat we er al niet meer van merken.
De "made in China"-artikelen zijn natuurlijk het eerste wat je te binnen schiet, maar een hoop dingen die in andere landen in elkaar gezet worden en dus daar "gemaakt" zijn, zijn voor sommige losse onderdelen alsnog afhankelijk van China.
@Vage_eddie | 12-02-20 | 21:37: dat de fabrieken dicht zijn tot en met 24 februari is op last van de chinese overheid. Toevallig handel ik in meubelen vandaar dat ik het weet. Ik neem aan, dat hetzelfde geld voor mobieltjes, etc.
Ironie?
www.youtube.com/watch?v=BfRWJN1aSpY
Ik had gedacht het is erger.. toch storm in glas water.
Ik maak me meer zorgen om medicijnen productie zoals antibiotica. Als China die niet meer levert gaan we hier ook dood. Ook mondkapjes voor operatie zalen zouden kunnen opraken.
Mede met dank aan GS, die als wat extra olie op het vuur bij wijze van "grapje" nog even een linkje naar mondkapjes erbij zet, terwijl het RIVM al heeft laten weten dat mogelijk de hoeveelheid mondkapjes voor medisch personeel in gevaar komt door het gehamster. Dan krijg je dus de omgekeerde wereld, namelijk dat iedereen besmet wordt via de huisarts. Verder is het hopen dat -naarmate de boel langer duurt- andere landen hun eigen productie gaan opstarten om het gat in het aantal hulpmiddelen en medicijnen op te vangen.
@Vage_eddie | 12-02-20 | 21:19: Dus de oplossing is de huisartsen in quarantaine te doen.
@Vage_eddie | 12-02-20 | 21:19:
In China hadden ze GS niet nodig om alle mondkapjes uit te verkopen.
Hoe zit dat dan?
Mijn 3M mondkapjes zijn Made in UK.
Is No. 39 nog wel voorradig?
@Bucket of Shit and P | 12-02-20 | 21:26:
Daar was al meer besmetting en meer paniek?
Als de pleuris hier uitbreekt, zal dat hier inderdaad ook gebeuren, ook zonder geenstijl. Ik heb alleen liever dat onze artsen dan nog wel voldoende materiaal hebben.
Laatst ook gepost in dat vorige draadje maar was 1-2 dagen "te laat" gepost, dus misschien nu wel een reactie. :) Over dat "cremeren op industrieterrein"-gebeuren: was het niet zo dat de provincie iedereen opdracht had gegeven om zijn/haar huisdier binnen 5 dagen te doden? Zoiets meende ik gelezen te hebben namelijk. Dan zou het wel eens kunnen zijn dat die dieren massaal op zo'n afgelegen/verlaten industrieterrein verbrand worden.
Een beetje Chinees eet zijn huisdier op hoor.
"Komt wel heel dichtbij zo"? Nee, in Nederland testen we vooralsnog gewoon niet.
Jawel hoor, je moet alleen eerst even griep krijgen en dan testen ze gelijk ook voor Corona...
@Wol | 12-02-20 | 21:09:
Betwijfel of huisartsen geïnstrueerd zijn door het RIVM. Is er een dokter in de zaal/panelen die wat meer kan vertellen?
@Wim Venijn | 12-02-20 | 21:13:
nos.nl/artikel/2322689-officieel-grie...
@Wim Venijn | 12-02-20 | 21:13: Wat ik wel weet is dat er geen kant-en-klare test is. Er is een laboratium-procedure, maar daar heb ik over gelezen dat ie waanzinnig onnauwkeurig is ( herkent maar 70% of minder of zo iets ).
Ik heb informatica gestudeerd btw, dan weet je ook dingen.
@ikbenerweer! | 12-02-20 | 21:18:
Ik las dat iemand 5 keer negatief was getest op het caronavirus. Pas bij de zesde keer was het positief.
Testen verkleinen de kans dat een geïnfecteerd iemand onopgemerkt blijft, maar sluiten het niet uit. Het komt ook regelmatig voor bij andere ziekten, zoals lyme, dat er vals-negatief getest wordt. De beste maatregel hebben we al verspild: Dat was namelijk een week of 2 terug alle vluchten vanuit China cancellen.
@Wim Venijn | 12-02-20 | 21:21: die “arts van 34” werd ook pas op 30 januari positief getest maar was ruim daarvoor al heel erg ziek. Die kant kan het dus ook uitgaan. Snel daarna overleden.
Goed nieuws voor de Bitcoin fans, deze gaat keihard stijgen aangezien de Chinezen denken dat de economie in gaat storten en zo hun geld veilig willen zetten. Voor het eind van de maand staat Bitcoin op 15000$
We fijn dit prepperplatform! De toiletrolhouder zijn in de bonus bij appie!!!
Toiletpapier in de bonus bedoel ik. Mijn ingeslagen voorraad past niet op een toiletrolhouder
@Kellyanne | 12-02-20 | 21:06: Dit gaat sowieso niet lang duren wat ik je brom.
Tegen de tijd dat het verstandig bleek om 10.000 rollen in te slaan, heb je geen water meer om door te trekken. Dus nu ook de aanbieding vuilniszakken en chloor afwachten...
@Bucket of Shit and P | 12-02-20 | 21:36:
Of gewoon een ouderwetse emmer, voor al uw shit and P.
@ikbenerweer! | 12-02-20 | 21:07: Dit virus is niet meer in te dammen en voordat ze een vaccin ontwikkeld hebben zijn ze zo een jaar verder.
Als het allemaal wel mee valt, waarom dan een buurt dicht lassen?? Kan iemand daar eens induiken? Bij Chinees is niet bijster goed. Ik kom niet verder dan 148 met witte lijst
Mobile World Congress in Barcelona, de belangrijkste beurs van het jaar, is inmiddels gecancelled omdat er steeds meer bedrijven zich terugtrokken vanwege het Corona-virus. Geschatte inkomstenderving 500 miljoen, 14.000 tijdelijke jobs die niet doorgaan. Dat hakt er toch wel in.
Jeuh een heel jaar geen nieuwe mobieltjes. Das maar goed ook, want die kindertjes kunnen ze nu niet in elkaar zetten aangezien ze daar opgesloten zitten
Is dat al zeker? Ik dacht dat ze nog naar een financiele uitweg zaten te zoeken.
F1 afgelast.
@ikbenerweer! | 12-02-20 | 21:08: Vandaag definitief afgelast.
WHO in laatste persco:
Iedereen focust nu wel op Corona. Maar let even op Ebola, heel bemoedigend, maar drie nieuwe gevallen afgelopen week.
Jezus. Goh waarom zouden mensen daar nu niet mee bezig zijn?!?
Zij zijn daar mee bezig omdat China weer ouderwets gesloten is. De WHO zit wel de hele tijd de snelheid en openheid van de Chinezen te prijzen, maar dat moet je zien in het licht van SARS : dat hebben ze 6 maanden onder de pet gehouden.
Ondertussen zijn er geen internationale waarnemers, wetenschapers en hulptroepen in China.
Na de carnavals kraker voorkomen is beter dan Chinezen, nu in de winkel Hela hola hup Ebola.
@snollebollekes graag gedaan vrind
@ikbenerweer! | 12-02-20 | 21:00:
Alleen al het feit dat we hier via de officiële kanalen een beeld krijgen voorgeschoteld dat het allemaal wel meevalt qua dodelijkheid, terwijl men in China hele straten besproeit, mensen opsluit en hardhandig in busjes sleurt, duidt op een enorme discrepantie.
Gezien de Chinezen er daar bovenop zitten, en wij hier niet, lijkt het me reëel te stellen dat de Chinezen over meer kennis en gegevens over corona beschikken dan wij. Die aanname leidt me vervolgens tot de veronderstelling dat de Chinese "paniek" en het ijzeren ingrijpen aldaar meer recht doen aan het virus dan het "er sterven alleen maar oudjes met een zwakke weerstand aan" dat de staatskanalen hier op repeat afspelen.
Alex Jones klinkt al jaren alsof hij aan het stikken is. Niks nieuws voor hem dus.
Dat wereldrecord domino gaat met die Corona gewoon in China vallen.
Gefeliciteeld daal allemaal dan maal.
Het lijken wel toneelstukjes.
De grote sprong voorwaarts 45 miljoen
China's culturele revolutie 8 miljoen
Corona 1117 counting, moet nog even op gang komen
Het is inderdaad niet echt een socialistisch virus.
Zelfs de NOS begint te beweren (via uitspraken van Chinezen ter plekke) dat de cijfers over het aantal besmettingen niet kunnen kloppen, plus een paar hele nare anekdotes:
nos.nl/artikel/2322708-hij-is-toch-al...
Maar ja, is dat nou gunstig of juist negatief? Meer mensen besmet is minder mensen dood op het totale aantal. Maar als er ook meer doden vallen die niet worden geteld omdat ze zogenaamd officieel niet besmet zijn...
Misschien cynisch genoeg toch even afwachten hoeveel mensen op dat schip het loodje gaan leggen, of een grotere groep besmette patiënten in een land dat wel enigszins transparant en bij machte is om iedereen te testen en te registreren en niet de neiging te hebben om het te bagatelliseren.
Hopen dat het toch vergelijkbaar is met "slechts een griepje" is dan maar.
wat dan wel weer klopt bij de NOS:
nos.nl/artikel/2322734-asielopvang-vo...
NPO heeft het in nieuwsuur met geen woord over corona. Niets aan de hand denkt de kudde.
WoW, ffp3 mondkapje die € 17,50 per stuk kost. Pibasso was er in ieder geval snel bij. 50 stuks voor €100,00 begin vorige week. Als je nu nog dingen moet regelen ben je echt te laat.
Die mondkapjes, dat is meer voor mensen die het nieuws lezen.
Het plebs mag ook een maandverband gebruiken.
@skoftig | 12-02-20 | 20:51: die tandartsdingen wel. Dat helpt geen ruk. Google maar even op ffp1, ffp2 & ffp3
@Kleine.Tieten | 12-02-20 | 20:54: of een tampon voor in de neusgaten
@pibasso | 12-02-20 | 20:54: ffp2 of ffp3 ZONDER ventielen.
@boerk | 12-02-20 | 21:50: kut, ik heb ze met! In ieder geval kan ik er volgende week €50,00 voor vragen.
Hier zijn mensen rijk mee geworden. De ene zijn dood is de ander zijn brood.
Als je buiten loopt moet je een mondkapje elke 2 uur vervangen omdat deze verzadigd is. Stel je voor dat je virus hier is en het gezeik 6 maanden duurt. Vergeet ook geen spatbril. Deze prepper heeft indien nodig gasmaskers met nbc filters mocht ik naar buiten moeten als na een half jaar onze voorraad op begint te raken.
@skinart | 12-02-20 | 22:43: Je hebt een koolstoffilter nodig om die ziektekiemen buiten te houden.
@Nehemia | 12-02-20 | 22:51: Waar denk je dat NBC voor staat en waar je die voor gebruikt?
Als men in NL weer gaat beginnen over milieu en de Russen en Trump weer onder gaat schoffelen .. dan valt het in de rest van de wereld wel allemaal wel mee toch..? Zo ook met dit virus.. man man..
Hatchi nees
Ik voorspelde gisteren nog dat het geen twee weken meer zou duren voordat het eerste bevestigde coronageval in Nederland opduikt. Maak daar twee dagen van.
We gaan allemaal deaud.
Hoho eerst gaan we de Russen nog berechten.. u maakt er nu wel echt een potje van..
Voor het redden van het klimaat is alles gerechtvaardigd.
Ik houd mij vast aan het idee dat ik nooit dood ga tot anders is bewezen. Dat geeft mij rust.
@Patje2011 | 12-02-20 | 20:58
Iedereen gaat deaud.
Behalve dan de profeet Elia, die niet gestorven is, doch door God van Aarde weggenomen.
@VanBukkem | 12-02-20 | 21:18: Heel goed. Die zal waarschijnlijk als één van de twee getuigen opereren in de Laatste Dagen.
Ben je een Chinees. Wordt je in quarantaine gezet. Verlengde vakantie heet dat. Maarja de heilige doelen van de CCP moeten behaald. Dus moet je weer aan het werk van vadertje staat. Eerste dag op werk. Collega heeft Corona. Iedereen in quarantaine. Op Het Werk. Wat een kutleven heb je dan. Slavernij bestaat nog steeds.
Dat lijkt wel op mijn werk, maar dan zonder corona.
@skoftig | 12-02-20 | 20:46:
En op vakantie heb je corona zonder werk.
Nee hoor, daar hebben ze wat op gevonden:
twitter.com/leakednew/status/12275032...
April doet wat-ie wil (*): gegeven de weeromstuit valt alsdan zelfs een Elfstedentocht niet meer uit te sluiten. China begint de economische gevolgen aan den lijve te ondervinden en prompt dalen de officiële cijfers. Marktwerking a la Chinoise.
Bijkomend voordeel: de varkensvleesprijs in de supermarkt daalt zienderogen. Noem me een egoïst maar ik ben al lang blij (hoe lang?): www.youtube.com/watch?v=DH3IoEEvzlw
(*)Vermits een grapje over Donald Trump nog wel mag.
Het virus is al een tijdje in Europa, ik mag toch aannemen dat het volledig is geanalyseerd en op zijn minst bekend is wat het doet en hoe (makkelijk) het zich verspreid? Dus dan zouden we toch zelf de cijfers kunnen narekenen?
Was het maar zo eenvoudig om zoiets kleins in vivo te bestuderen. Op de uni moesten we het doen met ELISA-tests en SGI Indigo systemen om realtime eiwitten te modellen.
In Nederland sterven meer Nederlanders aan de griep dan in China aan de Corona-Virus. Wat een flauwekul.
Wat wil je daar nou eigenlijk mee zeggen?
Dat je niet begrijpt dat griep al jaren rondgaat en die getallen bereikt op zijn top, terwijl corona nog in opkomst is? Kwestie van tijd voordat de grafiekjes elkaar gaan kruisen. Zeg anders nog even iets over een keukentrapje.
En keukentrapjes hebben meer doden op het geweten dan ebola. Toch heb ik liever een keukentrapje dan ebola.
@Vage_eddie | 12-02-20 | 20:41: Bij deze ;)
In ieder geval gaan in Nederland geen gezonde dertigers dood aan griep, in China wel aan corona. Dat is misschien toch wel een puntje van aandacht.
@Wasbakplasser
Ja, waarom knopen onze schoonmoeders zich eigenlijk niet op als ze de griep hebben. He, besmettingsgevaar enzo.
@John McClane | 12-02-20 | 20:43:
Ik zou niet weten waarom.
@Wasbakplasser | 12-02-20 | 20:45: nee ok, dat kan.
Iemand heeft mijn fipo niet gelezen.
Maar ik betwijfel of een griepje zo snel kan verspreiden op een cruiseschip. Wel raar dat geen enkel land dat besmette bootje wil.
-opgejorist en weggerot-
@Wim Venijn | 12-02-20 | 20:48:
Er is op dat cruiseschip toch nog niet duidelijk of er nieuwe besmettingen zijn bijgekomen, of dat het de incubatietijd was die nog even moest inkicken? Indien het wel nieuwe besmettingen zijn, heeft er iemand iets enorm verneukt met de airco.
@Wim Venijn | 12-02-20 | 20:48:
Dat bootje loopt nog wel tegen een torpedo aan.
De snelheid waarmee het virus zich over de aardbol verspreidt valt mij tegen tov het internationale gereis..
Incubatietijd is vrij lang. De oorspronkelijke kans op besmetting met bijv iemand uit Hong Kong was een aantal weken terug nog vrij klein, gezien het toen nog lage aantal daar. Die besmettingskans loopt gestaag op nu, maar door de incubatietijd kan het nog even duren voordat besmette gevallen in hun thuisland worden opgemerkt.
Dat komt door die incubatietijd van twee weken. Dat virus is al lang op veel meer plekken in de wereld door al dat gereis. Die luchthavens in China zijn eigenlijk achteraf gezien veel te laat gesloten. En daardoor lopen we gewoon achter de feiten aan. Hee, dat coronavirus is waarschijnlijk al een paar tijdje in Nederland, alleen weten we het nog niet. En die ̶v̶i̶e̶r̶ acht gevallen in het VK zijn er waarschijnlijk ook al veel meer.
@VanBukkem | 12-02-20 | 20:55:
Precies. Kijk naar dat éne Webasto-geval.
Eerdat de oorspronkelijke draagster onwel werd, had zij al collega's besmet. Wat nog veel interessanter (en enger) is, is dat een van die collega's in die tijd alweer mensen in een twééde ring had aangestoken.
Wanneer je bij die virus pas maatregelen gaat treffen wanneer je het ontdekt, ben je te laat. Daarom kan ik me er ook boos over maken dat Nederland nog steeds zo luchtigjes overal naartoe laat vliegen en dat de evacuees niet eens getest zijn.
@Vage_eddie | 12-02-20 | 21:02:
*die virus = "dit virus". Ik ben verdomme geen Marokkaan, je weet.
@Vage_eddie | 12-02-20 | 21:02:
Ook daarom: GRENZEN DICHT. NU!
De huidige wereld is zo verweven, ideaal voor een supervirus. Als het deze niet is, is het wel een ander virus. Geen kwestie van of maar wanneer.
Eat your heart out D'66, kwa bejaarden slachten.
Scheelt weer een paar pillen enz..
Het enige waar D666 zich zorgen over maakt is of de organen van die slachtoffers nog wel bruikbaar zijn. Kan iemand Pia Lijkstra helpen?
Ik ben vooral benieuwd naar wat er de in komende weken buiten China bekend wordt over het virus. De maatregelen die China treft staan op geen enkele manier in verhouding met het beeld wat de WHO en westerse overheden tot nog toe geschetst hebben over het virus.
Komt er nog een keer bewijs voor al die doofpottheorieën, of blijven we bij wat gare filmpjes en onzin beweringen over zwaveldioxide hangen? Zo gaat deze hype echt als een nachtkaars uit, en dat zou zonde zijn.
Minder dan 1 procent overlijdt, dus dit is gewoon een fors griepje. En in het Westen is nog niemand gesneuveld, dus tel uit onze winst.
En maar ophemelen dit klimaat-vriendelijke virus, maar je zal het zelf maar hebben!
Mis ook de info vanuit andere media!! Beetje meer nieuws zou welkom zijn! Nu lijkt het een beetje of ze zaken willen verdoezelen
Dat klopt ook wel ik kwam berichten tegen dat ongeveer 6 a 7 % de diagnose krijgen de overigen creperen thuis, en worden zo snel mogelijk opgestookt
Biologisch wapen dat helemaal mis is gegaan. m.washingtontimes.com/news/2020/jan/2...
Zou zomaar kunnen. Feit is dat ze al heel lang intensief onderzoek doen in dat virologisch instituut in Wuhang naar coronavirussen.
Het zou de krampachtigheid van de Chinese overheid verklaren.
Momenteel strookt er iets enorm niet: Westerse overheden en instanties lijken te suggereren dat het allemaal wel meevalt, terwijl China ondertussen het halve land in een absurde lockdown zet. Dan zijn er dus twee opties:
China overdrijft, OF het westen onderschat het probleem.
Ik zou gokken dat de Chinezen iets weten dat wij nog niet weten, bijvoorbeeld over lange-termijngevolgen van het virus (blijvende orgaanbeschadigingen, etc).
@sprietatoom | 12-02-20 | 20:34:
Ook is het verhaal dat het virus uit Canada is gestolen door China. Maar feit is wel dat Chinese onderzoekers en chinese studenten toegang tot het lab was ontzegd www.cbc.ca/news/canada/manitoba/chine...
Dat denk ik nu ook al een tijdje. Het heeft een aantal kenmerken die goed passen bij een biologisch wapen, zoals een lange levensduur (tot 9 dagen buiten het menselijk lichaam), de symptomen die lang verborgen blijven, tot het virus ongemerkt een hoop anderen heeft aangestoken en het feit dat het met name gevaarlijk schijnt te zijn voor Aziaten. Zou me niet verbazen als het speciaal voor Taiwan ontwikkeld is, zodat ze dat land weer in de schoot van het moederland kunnen terugvoeren.
@Vage_eddie | 12-02-20 | 20:38: het zaakje stinkt..steeds erger eigenlijk.Lekker koppen in het zand steken
@Vage_eddie | 12-02-20 | 20:38: Er is natuurlijk nog een andere optie: dat het virus veel gevaarlijker is voor populaties met specifieke genen die specifiek voorkomen onder de bevolking van China. Als het virus even gevaarlijk is voor alle mensen is het immers een stuk minder bruikbaar als wapen dan als dat niet zo is.
Ach. Bier en borrelnootjes liggen klaar, alsmede sterke drank, contanten en wat goud, blikvoer, water, noodgenerator & brandstof, flink wat stookhout, en een kettingzaag voor het geval de Corona-slachtoffers weer tot leven komen. Wat heb je nog meer nodig om te overleven? Oh ja, geen mondkapjes, die helpen niet... Wel een hazmat pak, maar dat is vooral om de buren bang te maken als we daar eens zin in hebben.
Een PlayStation?
en hoeren, heel vaak is het antwoord op een crisis: hoeren.
Koffie? Sigaretten? Alcoholica? AR-15?
Ik noem maar een paar eerste levensbehoeften.
@VanBukkem | 12-02-20 | 20:59: een ar15 das Amerikaans kinderspeelgoed 5.56 of. 22, dat doe je anders de browning m2 is veel effectiever
@skoftig | 12-02-20 | 20:43: veilig vrijeen met condoom en mondkapje op? Snorkel tegen het squirten?
@Idiot456 | 12-02-20 | 21:08: weet je wel hoeveel een .50 kan aanrichten op mensen dan komen er veelste veel lichaamseigen vloeistoffen vrij die een bron van besmetting zijn.
Dan liever een .22 long al ketsend in de schedel.
De Chinezen hebben net Trump gebeld en gezegd dat het bijna volle maan is en dat het virus daar niet tegen kan.
Het is geen griepje!
Elke zeiksnor die een vergelijking maakt daarmee, of met keukentrapjes, is helemaal af.
welles
Zeiksnor ? Heeft Derksen zich er dan al mee bemoeid ?
ik vond die vergelijking met terrorisme al helemaal smakeloos. Alsof je het fenomeen terrorisme kan downplayen door dingen te zeggen als "malaria maakt meer slachtoffers"
Klopt, keukentrapjes en griepjes zijn dodelijker.
@onesizefitsall | 12-02-20 | 20:30:
Ik zeg meestal, "Nou, socialisme heeft meer dodelijke slachtoffers gemaakt"
REAGEER OOK