Beelden Coronavirus dag V: 2790+ infecties, 80 doden, mogelijk nog besmettelijker dan gedacht
De nieuwe(re) filmpjes die we tegenkwamen hebben we onderstaand even achter elkaar gezet. Videos van dag I,II en III hier.
Zie hier voor live updates over slachtoffers en besmettingen. Lege straten en lege supermarkten, behalve de supermarkt waar Chinese premier Li Keqiang rondgeleid wordt, want die is stacked. Al gaan er dan ook weer veel (staats-tv-)filmpjes rond van goed gevulde supermarkten in Wuhan zonder dat er een premier rondwandelt, dus het is moeilijk een beeld te krijgen van de voedselvoorraden. Het derde bovenstaande filmpje van mensen die onder de rolluiken door rijst proberen te pakken en dit soort scrambles liegen er in ieder geval niet om. Het tweede bovenstaande stuiptrekking-filmpje is trouwens confirmed afkomstig uit hetzelfde ziekenhuis als waar naar verluidt drie lijken in de gang lagen.
Onderstaande montage opent met vermeende beelden uit Wuhan, waarbij een man met harde hand afgevoerd wordt en op de achtergrond knallen te horen zijn. Volgens sommigen wordt er door ordetroepen in de lucht geschoten om orde te houden, volgens anderen is het vuurwerk. Daarna klaagt een zuster dat haar beschermende kleding al kapot was voordat ze het uit de verpakking haalde. De video erna is een man die naar verluidt boos is dat een ziekenhuis in Wuhan de opname van zijn stervende familielid weigert, omdat er te weinig bedden en zuurstofflessen zijn. Het laatste - en ongeverifieërde - filmpje toont een menigte met koffers en gezichtsmaskers die zich ergens heen haast. Het is vooralsnog onduidelijk wat het filmpje precies toont.
Ondertussen slingert de paniek-epidemioloog - die vorige keer een viraliteitscoëfficiënt van 3.8 verkondigde - nu een mogelijk viraliteitscoëfficiënt van 3.3 tot 5.4 de wereld in. Onder de clausule dat het geen peer-reviewed studie is, maar toch. Ook gaat deze nieuwe ongeverifieërde voice message rond, waarin gezegd wordt dat er ook mensen overlijden terwijl ze vlak daarvoor geen symptonen vertoonden. Hetgeen weer aan zou sluiten op wat deze Chinese arts hier tegen een kleine menigte zou zeggen, namelijk dat mensen het virus over kunnen (over)dragen zonder symptomen te vertonen. Dit alles maakt de ongeverifieërde berichten van zusters dat er in werkelijkheid al rond de 100.000 besmette mensen zijn, toch weer iets aannemelijker. Let op, deze simulatie door de Bill Gates Foundation is géén daadwerkelijke voorspelling van het Coronavirus.
Update 13u25: 20 Nederlanders in Wuhan. Nederlandse regering bekijkt of we die kunnen evacueren. Nee, doe het niet!
Update 16u30: De Nederlandse ambassade plant een evacuatie en emailt Nederlanders in de provincie Hubei dat zij bij "aankomst in een andere Chinese provincie, of op een Europese bestemming, u minimaal twee weken in quarantaine zult gehuisvest worden in een daarvoor geschikt-gemaakte locatie." De kosten van de quarantaine zijn voor "eigen rekening".
In ongeverifieerd filmpje vertelt Wuhan-burger dat het allemaal veel erger is.
Livestream bouw noodziekenhuis Wuhan
Wuhanezen moedigen elkaar aan, roepen: "Wuhan, kom op!"
Social
Reaguursels
InloggenWaarom is die simulatie van Bill Gates eraf gehaald?!
4474 aantal besmettingen nu volgens de live map , gaat lekker zo.
Sterfte nu 107
Zou er niet van opkijken dat er nog weer een meervoud van gaat komen, er wordt van alles verzwegen en verspreiding over aardbol gaat met vliegen vanuit China ook gewoon door.
Ik lees net op Focus.de, dat de WHO zegt een formuleringsfout gemaakt te hebben.
Wereldwijd is de besmettingskans niet moderate, maar high.
Formuleringsfout! Knap bedacht, hoor.
Die WHO zou geheel onafhankelijk moeten zijn en ik betwijfel of ze dat wel zijn. Beoordelingsfout bij iets wat een variant is van SARS, kan dat wel?
Het RIVM zei 4 dagen geleden nog dat de kans op de ziekte in NL uiterst klein was.
Gisteren stelt ze dat we er serieus rekening mee moeten houden.
Vandaag stelt ze dat als het virus in Nederland op duikt, de kans op besmetting laag is....
Totaal niet te vertrouwen die club. Spreekbuis van de regering.
Vooral het zinnetje, dat ze achter de schermen heel hard werken om mogelijke patiënten te identificeren en op te vangen, spreekt weer boekdelen.
www.rivm.nl/coronavirus/nieuw-coronav...
Ook waarom mondkapjes nog niet geadviseerd worden..
Breek: Nu ook in Duitsland.
www.telegraaf.nl/nieuws/1490654613/ee...
O lekker. Transmissie in Duitsland..
2790 besmettingen is al een heel hoog getal. Maar er vanuit gaande dat er duizenden plekken zijn in ziekenhuizen en er niemand blijkbaar bij aankomst wordt geholpen vermoed ik veel meer besmettingen dan China wil opbiechten?
"Deze simulatie" link doet het niet in dit stuk, pagina bestaat niet.
Heul apart he dat die simulatie (die strijkend was!) eraf gehaald is.. go figure
Jezus..., schiet nou GV..... D eens op zeg! Ik zie op de livestream direct al 7 van de grijpdingens die niets staan te doen....... Zo krijg je voor volgende week geen ziekenhuis uit de grond getampt hoor!!! Ballast Nedam...., komt er maar in.......
Er begint eindelijk wat vaart in te komen. Het was tot nu toe een tamme boel.
Als de 20 Nederlanders zich tot de islam bekeren, wat mensen verkrachten, de kop af snijden en verbranden haalt Sigrid Al Qaq-Kaag ze met het regeringsvliegtuig op om ze bed, bad, brood, een uitkering en een Miele te geven.
Hoe hoge concentratie van chloorgas ben je nodig om een corona virus onschadelijk te maken in je bloed/lucht/longen voordat je zelf van het chloorgas van je stokkie gaat?
Misschien een rare vraagstelling maar chemokuren werken ongeveer net zo. ( het innemen van iets schadelijks voor cellen in de hoop dat het de slechte cellen eerder dood dan de goede cellen.
Net als zuiveringstabletten voor vuil water vol virussen en bacteriën en dan opdrinken.
Out of the box gedacht genoeg?
Heb je vastgesteld dat chloorgas het virus uitschakelt oid? Hier is gewoon een vaccin nodig, wat er de komende paar jaar nog niet zal zijn.
Prima idee. Post je de concentraties even voordat je gaat snuiven? ;)
@Frau Merkel | 27-01-20 | 22:34: als u niet meer van me hoort dan werk het te goed.:)
@Ziekeconstipatie | 27-01-20 | 22:28: u mag zelf ook een vergelijkings experiment met een jodiuminfuus van +/- 100ml doen.
Ik neem de komende weken maar eens wat extra Kambo sessies.
Vind het aantal doden en gewonden laag voor de maatregelen die momenteel getroffen worden,
Is het paniekvoetbal? Of toch de nieuwe Pestilentie die je wist dat zou komen? Wanhoop doet leven. Maakt al je overlevingsinstincten wakker en leef je toch nog in de "interessante tijden" die Chinezen je toewensen zoals Joden "veel personeel".
Maar toch, dat Lancet artikel dat hier gelinkt werd baart wel zorgen. Dus 2 tot 15% doden, ook nog onder relatief jonge mensen? De Spaanse Griep doodde ook uitzonderlijk veel gezonde jongere mensen. En als je een biowapen zou ontwerpen om de bevolking in de geschikte leeftijd voor militaire dienst voornamelijk om zeep te helpen en de rest met een joekel van een Groene en Grijze golf achter te laten...
Opvallend ook dat de mensen die op de ICU terecht kwamen een láger percentage rokers en diabetici en alleen een hoger percentage hartpatiënten had als het me juist bijstaat. Misschien is het grapje dat ik ooit wel eens maakte dat ik als ongezonde blob meer een gastverblijf ben waar de gemiddelde beter gesitueerde bacil zijn RNA voor ophaalt en liever naar een viersterrenhotel gaat van een gezond lichaam, toch niet helemaal cynisch.
En dan die reactie van de Chinese overheid, een land dat bekend staat om nonchalance met hygiëne en omgang met levende dieren, dat er geen been in ziet om hele steden te laten verstikken in echte smog, gif en vervuiling (de soort die de milieulobby zich hier inbeeldt), om ineens hele steden hermetisch te proberen af te sluiten van de buitenwereld...
Dat geeft toch de indruk dat men of weet dat dit virus mogelijk ook een aanzienlijk deel van het Partijkader de kop kan kosten, of dat het ook daadwerkelijk ontworpen is voor maximale schade. Of men probeert heel hard de aandacht af te leiden van andere problemen, zoals de rellen in Hong Kong, de al maanden als domino's omvallende banken door de torenhoog opgelopen en vaak oninbare schulden, de spooksteden, de economische bubbel die nu wellicht geklapt is door de handelsoorlog met Trump of simpelweg omdat haar tijd gekomen was. De nieuwe Pestilentie de schuld geven klinkt dan zoveel beter dan als het gevolg van centraal geleid wanbeleid.
Voorzichtig ga ik er vanuit dat jonge energieke mensen meer mobiel zijn en daardoor meer kans op confrontatie met het virus hebben. Dit trekt de statistiek dan scheef alsof gezonde mensen gevoeliger zouden zijn. Maar ik kan dat natuurlijk niet bewijzen.
@Tapioca pudding | 27-01-20 | 21:02:
Verklaart alleen niet waarom ze uit een populatie reeds geïnfecteerden vaker op de Intensive Care belanden. Maar goed, ik ben geen medicus of bioloog of statisticus, wellicht is dit toeval.
De reden van het "paniekerige" reactie van de Chinese overheid: afleidingsmanouvre of de cijfers kloppen niet en er zijn wel meer dan 100.000 besmet. Ben vooral benieuwd wat de toekomst brengt met deze ontwikkelingen, als wij dit nog mee maken, kuch kuch.
Evacuatie en quarantaine voor eigen rekening..
Zo kennen we NL weer.
Zou the Don dat ook zo doen?
Maar de “culturele verrijkers” krijgen een gratis huis en een Miele?!
@Xirdalan | 27-01-20 | 20:15:
Als je dan een Chinese gelukszoeker bent krijg je gratis quarantaine en een huis, een miele en een gratis taalcursus.
Lucky hondenvreters.
@schoon-schip-maken | 27-01-20 | 20:20: “Eigen volk laatst,” zo gaat dat in NL...
De IS bruidjes worden geheel verzorgt hierheen gehaald en Nederlanders met gevaar voor eigen leven moeten een schuldverklaring tekenen. Goh!
@marrretje | 27-01-20 | 20:22: ja, leg dat even uit op het NOS.
@Dirk III | 27-01-20 | 20:26: In principe zijn we dus ook min of meer in dezelfde situatie als die Chinese jongen die uitlegt dat de situatie in Wuhan veel erger is.
Voor eenieder die de NOS na praat. De basis van deze ziekte zou de seafood market zijn. Dit is volgens een Chinees onderzoek naar voren gekomen.
Echter, mensen vergeten dat China een communistisch land is. Bij opleidingen daar wordt je geconditioneerd. Stampen van lijsten, begrippen enzovoorts. Iedereen doet wat ze wordt opgedragen. Uit de box denken is iets wat nu begint te komen maar wat niet zo vanzelfsprekend is zoals hier. Het meeste wat je daar ziet is door heel hard werken gemaakt of door diefstal of het kopen van kennis.
Wanneer je dat in je achterhoofd houdt en daarbij de groepsdwang van de communistische partij zal begrijpen dat zo'n onderzoek niet op een zelfde manier tot stand is gekomen.
Als de grote leider zegt dat het bcan de seafood market kwam dan kwam het daar vandaan ook al geeft de studie naar patiënt 0 andere resultaten.
The paper, written by a large group of Chinese researchers from several institutions, offers details about the first 41 hospitalized patients who had confirmed infections with what has been dubbed 2019 novel coronavirus (2019-nCoV). In the earliest case, the patient became ill on 1 December 2019 and had no reported link to the seafood market, the authors report. “No epidemiological link was found between the first patient and later cases,” they state. Their data also show that, in total, 13 of the 41 cases had no link to the marketplace. “That’s a big number, 13, with no link,” says Daniel Lucey, an infectious disease specialist at Georgetown University.
Denkt men nu echt dat iemand zo dom zou zijn toe te geven dat het misschien wel een giga fout was uit een lek lab.
Welke overheid zet zijn miljarden economie op slot als er niets aan de hand is.
Voor zover mijn onderbuik gevoel.
*zelfde manier tot stand is gekomen als in het Westen.
Bron. www.sciencemag.org/news/2020/01/wuhan...
Gelukkig zitten de pakketjes van aliexpress beter dicht dan dat lab.
Volgens mij is het niet alleen uw onderbuik, maar komt de diarree inmiddels ook al uit uw toetsenbord
“ Uit de box denken is iets wat nu begint te komen maar wat niet zo vanzelfsprekend is zoals hier.”
Hahahaha, alsof Nederlanders uit de box denken! Die laten zich toch ook 24/7 brainwashen met de leugens van de MSM; “Milieu!” “Verkeersveiligheid!” “Euroredding!” “Asielzoekers!” “Tolerantie!” “Europese Unie!” “Duurzaam!”
Het vliegt je 24/7 om de oren, en als je me niet geloofd, ga dan maar eens een jaartje in het buitenland wonen. Je zult je verschrikken als je weer terugkomt in Nederland en 5 minuten naar de radio luistert of TV kijkt.
Het lijkt erop dat dit virus al eerder rondging. Dat dit inderdaad niet per se van die vismarkt kwam. Niet dat het heel erg veel uitmaakt, ooit heeft het virus de stap van dier naar mens gemaakt, dat gebeurt met die corona virussen geregeld.
Op Twitter staat een verhaal dat het uit een lab komt dat eigendom zou zijn van :
Jawel : Georges Soros.....
Heb het stuk ook gelezen uit de Lancet, de vismarkt was niet de bron. Vermoed ook dat het waarschijnlijker is dat door 1 persoon per ongeluk he t lab is uitgelekt. Maar dat erkennen zou gezichtsverlies opleveren. Wat ik niet geloof is dat er opzet zou zijn dat mensen als proefkonijnen zouden zijn gebruikt om het virus te testen, te gevaarlijk lijkt me.
Kan zo maar wezen dat medewerkers van het cat.4 lab in Wuhan even in de pauze trek hadden in een gebakken vissie en dat ze mogelijk het virus meedroegen naar buiten toe. ;)
HELL YEAH: AbbVie's HIV Drug Aluvia Seen as Potential Treatment for Coronavirus www.biospace.com/article/abbvie-to-do... Waarom is dit geen Nederlandse pharmaceut? Dit was echt een kip met gouden eieren!
Drugs!
Trip met de gouden eieren hoop ik dan eerder op.
Het is nog een n=1 verhaal begrijp ik? Net iets te vroeg om te zeggen of t echt werkt.. Hopelijk binnenkort goed nieuws
Chinese gezondheidsdienst: incubatietijd 1 tot 14 dagen twitter.com/CGTNOfficial/status/12213...
CDC: incubatietijd: 2 tot 14 dagen www.cdc.gov/coronavirus/2019-ncov/abo...
De incubatietijd is gedefinieerd als de tijd tussen besmetting en eerste symptomen. In andere woorden, de tijd dat je besmettelijk bent, zonder te weten dat je besmet bent. Vrij veel virussen kunnen de volgende gastheer besmetten voordat de oude symptomen heeft. Dat risico moet je eigenlijk aannemen totdat het tegendeel is bewezen. Het coronavirus is ook besmettelijk tijdens de incubatieperiode, daar hebben we geen vage Chinese arts voor nodig, als je tussen de regels doorleest bij de WHO, staat het er letterlijk: "Evidence shows that temperature screening to detect potential suspect cases at entry may miss travelers incubating the disease or travelers concealing fever during travel and may require substantial investments" www.who.int/ith/2020-24-01-outbreak-o... Be safe!
Rivm: verkoudheidje...
@Bali Lovert | 27-01-20 | 19:03: Weet je waarom een mensensmokkelaar of een kwakzalver het niet erg vindt als zijn klant overlijdt?
Die klant klaagt niet.
Wuhan burger, daarbij denk ik toch aan iets heel anders Spartacus
Da's net zoiets als een Lihan-boutje toch?
Voor diegenen die achter het net hebben gevist bij de mondmaskers:
www.wikihow.com/Make-Activated-Charco...
En dan? Wie zegt dat het virus niet via bijvoorbeeld je ogen je lichaam binnendringen kan?
@Is dit nog nieuws? | 27-01-20 | 18:54:
Heb je de website goed bekeken? Er staat ook een DIY masker op, inclusief oogbescherming.
Ook prima voor tandenpoetsen, maar pas op dat je niet gearresteerd wordt wanneer je dit in je achtertuin maakt.
@lekgoot | 27-01-20 | 18:57: succes met knutselen.
De mondmaskers gaan hard.
Online veel uitverkocht en/of niet meer te bestellen.
Geen nood, hier nog verkrijgbaar.
www.feestbazaar.nl/bio-hazard-kostuum...
@B.Spiritus | 27-01-20 | 18:38: hahahaha
Kopen en aandoen als je naar China gaat.
@B.Spiritus | 27-01-20 | 18:38:
Toch iets meer voor de after-incubatie.
Maar ik twijfel nog of het me zal staan.
Vooralsnog nog geen transmissie buiten China.
Zo blijkt toch weer bewezen dat china een derde wereld land is. (aldus alixpres)
Voor de mensen die zich niet drukmaken..
Watch my words.
Over 1 week worden al die nieuwe 'haarden' waar nu 1 geval bekend is er een stuk of 10. want die ene persoon heeft nieuwe mensen geinfecteerd. Over 1 maand is elk stipje wat nu 1 geinfecteerde is 'een nieuwe wuhan'. Over 3 maanden is heel de wereld geinfecteerd met 4 op de 10 kritisch en 2 op de 10 dood. Sterkte aan ons... dit is moeder natuur die de balansen opmaakt met wat gemodificeerde hulp van de mens zelf.
Ik zou zeggen maak er alvast een eind aan.... de spanning alleen al overleeft u zo en zo niet aan uw woorden te merken.
@litebyte | 27-01-20 | 17:59:
@ friet
Nu al zin in.
De vraag is: Hoelang duurt het voor ze inentingen hebben en de hele wereld autisme krijgt.
Eieren gekookt in urine van jongetjes voor de puberetijd schijnt bijzonder weerstandsverhogend te werken (aldus menig Chinees), ik zou zeggen doen!
Gekookte vlerkjes des vleermuis, helpt direct!
@Canis.bonus.es | 27-01-20 | 17:59: DIT Corona virus komst van een vismarkt. Andere eerdere varianten voornamelijk uit het midden oosten.
@litebyte | 27-01-20 | 18:00: egel genitaliën gekookt in een mengsel van vleermuizenbloed en apenmelk schijnt anders ook goed te helpen.
@Litebyte in het oosten komt meer op dan de zon...
@litebyte | 27-01-20 | 18:00: Dat is niet zeker. Zie hieronder.
Gut gut. Als dit over is gaan we nog eens lekker lachen om de hysterische berichten en hysterische commentaren op Geenstijl. Wat een stel paniekerige wijven hier zeg. Het lijkt de Telegraaf wel.
Doe nou ff mee joh. Iemand moet in paniek raken als niemand het doet. De israeli hebben er een regel over...!
"The greatest shortcoming of the human race is our inability to understand .exponentialfunction."
- Prof. Al Bartlett
www.albartlett.org/
Beetje paniekzaaierij hiero.
Als je de cijfers naast elkaar legt, lijkt de griep gevaarlijker dan het nieuwe coronavirus, maar onderzoekers weten nog niet of dat ook echt zo is. Daarvoor is meer gedetailleerde informatie nodig over het virus en de manier waarop mensen besmet zijn geraakt.
Tot nu toe werden veel familieleden van patiënten in China niet ziek. Dat geeft aan dat de ziekte niet zo makkelijk tussen mensen overdraagbaar is. Maar virussen kunnen in de loop van de tijd veranderen. Het is nog te vroeg om iets over de mutatie van dit virus te zeggen.
Wel zien onderzoekers dat de mensen die overlijden aan het virus vaak al onderliggende hart- of longproblemen hebben. Het zijn dus vooral kwetsbare mensen die aan het virus overlijden. Het grootste deel van de besmette mensen wordt gewoon weer beter.
Dus die ziekte des doods is meer een natte scheet in een glas water. Niet lekker maar je komt er overheen.
De verspreidingsgraad is veel hoger dan bij griep evenals het sterfte cijfer, ook al erkend door de WHO en de Chinese gezondsheidsraad. De incubatietijd kan veel langer dan 5 dagen duren.
De gevolgen van deze Corona equivalent op de lange termijn zijn nog niet bekend.
Wat fijn dat ik hier de mijn gemak wordt gesteld door jou, oh alwetende Ronin.
Die gekke Chinese overheid die meer dan 60 miljoen mensen in lockdown houdt moet gewoon jou inhuren voor echt advies!
OP dit moment zijn er volgens de officiële cijfers meer mensen overleden (81) dan hersteld (59). Het aantal besmette personen is 2886. Dat betekent dat er op dit moment, nog steeds volgens de officiële cijfers, 2886 - (81 + 59) = 2746 patiënten zijn waarvan de status onbekend is. Ervan uitgaande dat een groot deel van deze patiënten nog steeds afkomstig is uit de eerste batch kun je nu dus nog weinig zeggen over de ernst van deze ziekte. Voorlopig zijn er meer mensen gestorven dan hersteld.
@lekgoot | 27-01-20 | 18:50:
Bron: gisanddata.maps.arcgis.com/apps/opsda...
@lekgoot | 27-01-20 | 18:50: kritiek liggen er 460. Ook uit de eerste batch.
Niet handig om 'weaponised' virussen te laten ontsnappen in dat militaire lab in Wuhan. En nu ineens alles blokkeren. Het wapen keert zich tegen de eigenaren.
Niet handig dit soort domme bijdragen, er zijn namelijk mentaal flexibelen die nog dommer zijn als u en het voor zoete koek aannemen,
De bron van DIT Corona virus is een markt voor zee- en schelpdieren.
@litebyte | 27-01-20 | 17:45: "nog dommer zijn alsdan u"
@GeDunder | 27-01-20 | 17:49: Dank, maar plet begrijpt het wel neem ik aan.
@litebyte | 27-01-20 | 17:45: niet zo snel: www.sciencemag.org/news/2020/01/wuhan...
@litebyte | 27-01-20 | 17:45: Dat staat niet echt vast.
www.sciencemag.org/news/2020/01/wuhan...
@litebyte | 27-01-20 | 17:45: Gelukkig bent u slim met uw iq van 65
@GeDunder | 27-01-20 | 17:49: Taaln4zi
@piet7003 | 27-01-20 | 18:38: niet alles geloven wat er op internet staat..
Soros krijgt een vette rekening van de Chinese overheid. (als hij inderdaad eigenaar van dat lab is...)
Klotechinezen! Mijn haat voor zandvolk begint om te slaan naar deze onverantwoordelijke egocentrische natuurverziekende ‘slimmere’ ondersoort, BAH!
Liever 100 Chinezen dan 1 mentaal beperkt figuur zoals u in mijn omgeving.
Als ik u was zou ik met spoed vertrekken richting Groenland.
Bali is de weg kwijt?
Dus mijn ongenoegen jegens zand-lui begrijpt u wel? doe ik het voor, mag jij zeggen dat ik naar Groenland moet, oke?
En het taoisme dan
Dus 'nederlanders' terughalen.... Ik vrees dus dat het inderdaad Oeigoeren zijn of IS-strijders. Anders loopt onze regering niet zo hard van stapel om ze naar hier te halen.
Damn boys... We gaan eraan dit keer! Niet geprepped... ik ben de lul.
Wij zoeken nog een actief lid voor onze survival groep. Wat kunt u zoal?
@Canis.bonus.es | 27-01-20 | 18:02:
Ik heb een familielid die werkt in het AZM Maastricht. Redelijk hoog opgeklommen. Die kan wel aan wat medische middelen komen. Zijn antwoord was derhalve ook dat bij de aankomende anarchie de meeste mensen niet zullen sterven aan dit virus maar aan complicaties van bijv een snee aan roestend ijzer. Zonder antibiotica zijn mensen bij simpele infecties ten dode opgeschreven.
Mooi, we contacten dan nog wel even al het zover is...
.. kwestie van tijd dus. Hier in de polder hebben wij geen grenzen of afsluitbare deuren. Mag niet van EU en Verenigde Nazi's.
Zelfs de ergste islamitische moordenaars hebben hier alle rechten op toegang. Dat is niet alleen toegang tot alle hulpinstanties. Zelfs onze eigen hulpbehoevenden krijgen zulke rechten niet.
Virusdragers tegenhouden? Kansloos.
Virusdragers?
Wat onnodig kwetsend en stigmatiserend weer..
Virusvluchtelingen!
Zo noemen we ze, heel humaan en empathisch.
Naast de klimaatvluchtelingen , die alleen zweten als t bosje brandt, nu kampen vol snotterende, niezende koortsstuipende Chinezen.
@Yumi | 27-01-20 | 17:07:
Goedgoed, virusmigranten.
Verder wil ik het olifantje in de wachtkamer niet verDeugen.
wat is dit weer voor een halfbakken teflon oplossing? trek je creditkaart maar alvast voor deze twee weekse vakantie!
"De Nederlandse regering wil bij de evacuatie optrekken met andere Europese landen. Met name Frankrijk is een belangrijke partner, omdat er veel Frans staatsburgers in China zijn. Dat land kijkt nu naar de verschillende opties: óf per bus evacueren naar de nabijgelegen provincie Changsa, óf per vliegtuig naar Europa. In beide gevallen moeten evacuees minimaal twee weken in quarantaine verblijven. Als je naar een Chinese bestemming gaat, zul je door de Chinese autoriteiten in quarantaine gesteld worden.
De kosten van de evacuatie, dus de reis en huisvesting tijdens de quarantaine zijn voor eigen rekening. Daarvoor moeten betrokkenen een schuldverklaring ondertekenen voor ze aan de evacuatie beginnen."
ik heb geen geld, ik kom met de volgende vlucht naar amsterdam
De Nederlandse regering is niet uw vriend. Zit je terecht of onterecht in de shit dan blijf je in de shit wat hen betreft. Het is een bewezen resultaat uit het verleden.
@Dirk III | 27-01-20 | 17:04: Exact dit. Wel graag belasting blijven afdragen aub.
Doek het ambassade personeel dan maar op. Ze zijn tot as woensdag nog op vakantie en als de embassade niemand meer hoeft te helpen, dan heb je aan 1 consul met 1 part time secretaresse wel genoeg. Kan BuZa de laatste medewerkers ook nog buiten schoppen...
De groei begint af te vlakken. Grafiekje linksonder.
gisanddata.maps.arcgis.com/apps/opsda...
Misschien heeft deze meneer gelijk: twitter.com/jameshay218/status/122158...
Betere link: gisanddata.maps.arcgis.com/apps/opsda...
Nee, het is pas vroeg in de ochtend bij de WHO, dus je moet kijken als de dag net voorbij is, wat de score is. Voorlopig stijgt het vrolijk door.
@Beste_Landgenoten | 27-01-20 | 16:33: Nee want de score stijgt gedurende de dag. Alleen minder snel. Lees dat verhaal van James Hay maar eens. Hij beweert dat nu pas duidelijk gaat worden of en in hoe verre maatregelen werken.
Zijn er gewoon weer honderd bij hoor sinds vanochtend. De punten zijn dagen en de dag is nog niet voorbij.
@omanders | 27-01-20 | 16:49:
Wacht maar ff tot morgen, dan weet je het laatste datapunt. Zou mij niet verbazen als dat nog keurig exponentieel gestegen blijkt te zijn.
Kijk over 2 weken maar weer eens naar de statistiekjes.
@Dirk III | 27-01-20 | 16:53: Inderdaad... we moeten hoop houden.
@Beste_Landgenoten | 27-01-20 | 16:56: welke cijfers kan je nog vertrouwen? En... is het logisch aangezien ze allerllei ziekenhuizen (sterfhuizen) aan het bijbouwen zijn...
De poep heeft de ventilator geraakt. Over 1 maand is het Wuhan in Nederland!
Dat had de data van 26/1 gisteren ook. De laatste meting, 27/1 is actuele data. Die dag is nog bezig, en zit nog niet alle meldingen vanuit China in. 27/1 werd is gemeld op 2,1k en is inmiddels doorgegroeid naar 2,7k.
@Beste_Landgenoten | 27-01-20 | 16:33: Je hebt gelijk.
We kunnen makkelijk met een miljard Chinezen minder.
De Chinese fauna zal een gat in de lucht springen/vliegen/kruipen/zwemmen.
Hoeveel vluchtelingen komen deze week binnen? Zit daar een virus drager tussen? Is er controle?
Net toen de kuchende man in regenjas dat mij wilde vertellen, viel ie dood neer. Geen idee dus.
@Wim Venijn | 27-01-20 | 16:23: LOL
Weer zo'n groeiende supermacht die op z'n bek gaat door iets eenvoudigs als "natuur". Ben benieuwd wanneer de mensen in opstand komen tegen deze falende dictatuur. Xi doet het in z'n broek!
In elkaar geknutselde natuur.
Dit komt allemaal door Trump, allemaal door hem en de russen in scene gezet.
Ok. Dus ik stop nu met deze etage en ga van het restant plaatmateriaal alvast een kist voor mezelf timmeren.
Leuk voor evt nabestaanden om me in dat kunststukje weg te dragen.
Of in een schoon schip af te laten drijven.
"China Closes Foxconn, Johnson & Johnson, And Samsung Factories Amid Virus Outbreak"
twitter.com/zerohedge/status/12218024...
Johnson & Johnson lijkt mij niet zo handig. Die maken nou juist die monddoekjes en zeepjes die ze zo broodnodig hebben.
Ughe!
Sterilon naar u sprayen doet
20 Nederlanders. Of dubbel paspoort dragers die kunnen kiezen wat ze vandaag zullen zijn. Risico's zijn veel te hoog door te weinig kennis van zaken.
Nooit lekker gevonden eigenlijk dat Corona. Ook niet met citroenschijfje.
Citroen - dat is het probleem.
Met limoen - en dan is het prima te zuipen. Wel laag aan de alcohol. Dus als u ook verifieerbaar, meetbaar "met drank achter het stuur" wilt, dan moet u toch even doordrinken.
citroen is juist goed! zit vitamine C in, schijnt lekker voor de afweer te zijn. **weet niet of het waar is maar sommige zeggen het **
www.de-eekhoorn.com/nieuwsbrief/nieuw...
Leve de luchtvaart. Zo gaat besmetting heel wat sneller dan toen de zwarte dood in de veertiende eeuw bijna de helft van de Europese bevolking wegvaagde. Het kostte jaren voordat het onze contreien bereikte. Nu zullen het hooguit enkele weken zijn voordat ook hier het coronavirus zijn doden gaat eisen.
Onbegrijpelijk dat ze maar door blijven vliegen, daar gezellig op vakantie heen gaan en weer terugkomen terwijl we niet weten hoe gevaarlijk het is, laten we het gezellig afwachten, strak plan
Een gisteren uit Wuhan ontsnapte Chinees kan NU bij U in de straat lopen...
*DingDong!*
Oh iemand aan de deur.
Wat denk je van ons handen schudden en kussen op de wang? Hoesten en niezen, hand voor de mond? Corona is er blij mee!
Wel vreemd dat dat virus dat 6000 (!) dode kinderen in congo heeft geoogst nagenoeg geen aandacht krijgt. Maar goed bij deze dan mijn bijdrage
lage vaccinatie graad + hoge exposure is
More than 6000 people in the Democratic Republic of the Congo died in 2019 in what the World Health Organisation has called the world’s worst measles epidemic.1
WHO said that since the beginning of 2019 around 310 000 suspected cases have been reported in the country. This was despite the vaccination against measles of more than 18 million children under the age of 5 in the republic last year through joint efforts between the DRC Ministry of Health, WHO, Gavi (the Vaccine Alliance), and other partner aid agencies. However, in some areas routine vaccination coverage remained low, and 25% of the reported cases were in children over the age of 5.
www.bmj.com/content/368/bmj.m57.long
www.bbc.com/news/world-africa-5102879...
on topic
www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMoa2...
6000 dode personen waarvan ruim 25% onder de 5j moet dat zijn
Daar is niets vreemd aan.
De wereld is nu eenmaal niet gelijk.
Maar deze mensen uit de Congo reisden niet met miljoenen tegelijk over de hele aardkloot. Daar is zo'n land meteen in lockdown en een Westerse macht die dan daar aan de slag gaat om het in goede banen te leiden.
Wat we nu hebben is een enorme besmettingshaard die ongecontroleerd de wereld over gaat. Best een verschil.
Dit komt natuurlijk heel goed van pas bij de anti-china propaganda.
2744 confirmed cases in China - volgens China.
En ieder ander land onder de 10.
De laatste 5 serieuze uitbraken van dodelijke virusses waren 4 maal SARS and 1 maal Corona virus en allemaal begonnen ze in China.
3 van de 4 SARS uitbraken waren ook nog eens door lekken van de virus uit een Chinese staat-gerunde bio hazard faciliteit.
Waarom zou je de moeite doen om bovenop de feiten nog eens propaganda te lopen neuzelen?
@HP-premium | 27-01-20 | 15:22: Sars wordt veroorzaakt door een humaan Coronavirus, net als Mers en deze lage luchtweg infectie
@infamousbastard | 27-01-20 | 15:43:
Dank u.
Dus eigenlijk 5 maal Corona, 5 maal China en (tenminste) 3 maal self-inflicted?
Trouwens @ redactie
https://gisanddata.maps.arcgis.com/apps/opsdashboard/index.html#/bda7594740fd40299423467b48e9ecf6
"Realtime" kaartje
Wuhanezen moedigen elkaar aan, roepen: "Wuhan, kom op!"
Nou volgens mij roepen ze dit.
www.youtube.com/watch?v=licwOgzBqo0
Als eerste zijn supermarkten leeg,alles ligt stil en hongersnood is aan de orde.
Tweede,virus verspreid zich ook door de lucht,veel meer slachtoffers dus.
Derde,ze bouwen geen ziekenhuizen maar massagraven.
Kanttekening:
Boodschappen doen kan nog: twitter.com/ChuBailiang
Uiteraard verspreid het zich door de lucht bij niezen maar ze dragen mondkapjes met zijn allen.
Laatste... dat denk ik nog niet. Ik denk dat ze ook verbrand zouden worden aangezien ze dat in Azie sowieso doen en ook makkelijker is nu.
Incinerators,geengraven
Zeker gelezen op internet. Hahahahah.
Je moet vast al in je paniek bunker zitten...
Ben allang blij dat die Chinezen effe geen tijd hebben om de Oeigoeren te martelen.
nee, dit is het nou net niet.
Kunnen we intussen de Oeigoeren hierheen halen.
@CalamityJane | 27-01-20 | 16:14: En waarom precies moeten wij dat doen? Met ons geluk krijg je dan een paar van die 5k Oeigoerse? ISIS makkers in een AZC in uw buurt.
Waarom die Nederlanders evacueren?
Waar naar toe?
Waarom niet naar een ander veilig deel van China...
Oh... Wacht....
Welkom welkom welkom
Wel even blancheren voor ze de grens over mogen aub.
Ben nog een advocaat aan het zoeken om 5000 euro te eisen voor elke dag dat zij niet hier zijn. Ga er mentaal aan onderdoor.
Goh, je moeder zou maar op vakantie in wuhan in lockdown zitten en een of andere totaal malloot op geenstijl zegt dat ze lekker de tyfus kan krijgen.
@JanAmsterdamEnzo | 27-01-20 | 16:17: kunnen ze ook bijvoorbeeld naar een andere plaats in China. Toch?
@Is dit nog nieuws? | 27-01-20 | 16:54: Jij kan toch ook gewoon naar een andere plaats in China?
@JanAmsterdamEnzo | 27-01-20 | 17:09:
Reageer eens inhoudelijk. Er zijn toch ook plaatsen in China buiten Wuhan?
@HP hieronder. Zou zeker mooi zijn als iedereen die onwetend besmettelijk en symptoomvrij is alvast thuis blijft van werk... te mooi
Ook als men al besmettelijk is, nog voor de symptomen verschijnen - ook dan helpt het natuurlijk als je niet op de grond spuugt terwijl je over elkaar heen krioelt op een rare-dieren markt om die "met de handjes te bekijken".
Dat staat dan los van waar u het over hebt: daarna ook nog eens negeren dat je ziek bent, en over straat blijft lopen om anderen aan te hoesten.
Wat ook niet helpt is dat in China de gezondheidszorg een aanfluiting is, vergeleken bij de stand van zaken in NL of hier in Australie.
Dus zelfs als men besmettelijk is, nog voor de symptomen, dan nog is er een enorm verschil. En is er iedere reden om aan te nemen dat de besmettings coefficient in China belachelijk hoog is, deels door culturele redenen. Niet alleen door de eigenschappen van dat virus.
De corona is, zoals u weet, de rand van de top van het mannelijk lid. (of zoekt u dit na in de medische encyclopedie in uw boekenkast). Dit, i.c.m. met het begrip "poepchinees" doet de herkomst van het virus in een geheel andere richting zoeken dan de minder geïnformeerde u willen doen geloven. Laat u niet in het ootje nemen. Eikels.
Waarom komen dit soort virussen altijd uit China?
Sars, corona, het elk jaar terugkomende griepvirus.
India bijvoorbeeld heeft ook zeer veel inwoners die waarschijnlijk in meer armoedige omstandigheden leven dan chinezen.
Komen daar regelmatig virussen vandaan?
Die Chinezen zijn niet erg vegetarisch he, die vreten alles wat beweegt en leven er mee samen, desnoods in 1 kooi met z'n allen.
Laatst gebeld door iemand uit india die zei dat ik een virus had dat voor 299,99 voor 5 jaar genezen kon worden.
Kijkeensaan | 27-01-20 | 14:45 |
Kijk eens hoeveel virussen er uit Afrika komen....
India had in 2015 een H1N1-uitbraak met 25000 besmettingen en 1400 doden.
Omdat ze alles opvreten wat meer als 2 poten of vleugels heeft.
En de meest vage medicatie gebruiken waaronder antibiotica. Dit kan een virus ook mooi gebruiken om te evolueren.
Ze krijgen voor ieder hoestje antibiotica voorgeschreven waardoor er resistentie ontstaat.
@Xaffier | 27-01-20 | 15:24: antibiotica en virussen hebben niets met elkaar te maken. Nog geen biologie gehad op school?
@small_town_dude | 27-01-20 | 15:41:
Het blijft een hardnekkig misverstand/onkunde, dat virussen met antibiotica bestreden kunnen worden.
Unit 731 weer open soms?
We zitten hier in Australie er iets dichter bij dan daar. En wanneer de problemen serieus worden, dan moet je het hoofd een beetje koel houden.
Ja, er is iets ernstigs aan de hand. Maar voor ons, over de grens van China, is er een prima kans om de boel klein te houden. De aantallen gevallen zijn nog laag hier, en ook bij jullie. Het valt nog te behappen. Juiste maatregelen worden getroffen. Hier wel.
Er is veel geschreven over de besmettings coefficient van dit virus. Dat is het aantal mensen wat 1 patient aansteekt, gemiddeld. Dus 1 patient veroorzaakt mogelijk 4 of zelf 5 andere patient. Dat getal is hoog. In China. En dat laatste is belangrijk.
Die besmettings coefficient, namelijk, hangt natuurlijk af van veel dingen. Ten eerste, het virus zelf en hoe gemakkelijk dat van persoon tot persoon overspringt. Maar ook hoe mensen zich gedragen. Of ze mondkapjes opdoen, of ze thuis blijven als ze zich ziek voelen. Of ze gedisclineerd zijn daarin.
Chinezen doen dat veelal niet en zijn dat niet, is mijn ervaring. Ze geven zero f*cks om een ander en handelen veelal uit zeer smal eigenbelang. Ze blijven niet thuis wanneer ze ziek zijn. Anecdotal evidence is de videos van mensen die omvallen op straat - WTF?. Zo ziek en dan gewoon de straat op en anderen aan blijven hoesten... Verder heb je het spugen in het openbaar - walgelijk en onhygienisch. Vooral als ze dat ook zouden doen in die mierenhopen van steden. Gezondheidszorg is een aanfluiting, in vergelijking. Mensen en dieren boven op elkaar gepakt. Het is geen wonder dat het iedere keer juist daar is, waar de pleuris uitbreekt als het om ernstige uitbraken gaat.
Maar terug naar de hoofdzaak: als je daar in China een besmettings coeficient hebt van 4 or hoger, dan betekent dat niet dat virus in NL of hier hetzelfde klaar speelt. Het zou kunnen, maar ik wed van niet. Hier blijven we thuis wanneer ziek, gaan ze naar een arts, en doen we niet overal op de grond spugen en rare dieren eten.
Daar zijn ze de sjaak - voor nu. Het is hopen dat ze het snel onder controle krijgen. Voor de chinezen zelf kwam de lockdown misschien laat, maar voor ons werkt het vooralsnog.
Dit wordt niet een herhaling van de Spaanse griep, en zeker niet erger. Dat gaat niet in NL gebeuren. En hier in Australie ook niet. Komt wel goed.
Tuurlijk komt het goed. Behalve als je niet al te sterke longen hebt of dergelijke. Maar niemand zit te wachten op een ziekenhuisopname of een of andere longinfectie vanwege die goorlappen in China. Dat land is in alle opzichten een gevaar voor de wereld.
Ik vind uw positiviteit super. Ook een reden waarom ik vroeger graag naar Australië wilde migreren.
Kleine kanttekening die ik heb is dat ik de Aussie regering hoger heb zitten dan die van een ander land in de EU. Je vergeet namelijk dat wij tegenwoordig geen grenzen meer hebben hier dus het virus kan van alle kanten komen en in NL is de gezondheidszorg niet veel beter meer dan in Azië. De verzekeraar bepaald en de huisartsen zie het als taak je zolang mogelijk met een paracetamol thuis te houden.
Ik heb dus goede hoop voor Australië en Amerika maar landen zoals India, Indonesië, De Filipijnen en ook een groot deel van de EU is de sjaak ook doordat de wereld veel kleiner is geworden en we erg veel expats hebben tegenwoordig die allemaal een paar keer per jaar of naar China of India pendelen.
@Dirk III | 27-01-20 | 14:43:
Yep. De Australiers zijn niet bang om keuzes te maken. En omdat ze geen buren hebben is dat ook makkelijker in zekere zin. De USA gaat straks ook op slot. Maar Europa, Zuid-Amerika, Afrika. Zeker de laatste, gaat een slachting worden.
@Dirk III | 27-01-20 | 14:43: Flauwekul, de gezondheidszorg is in Nederland veel beter dan in China. Ik ben ooit in een Chinees ziekenhuis geweest, en hygiëne is daar al een groot probleem.
@Kuifje-naar-Brussel | 27-01-20 | 14:54: Top! Ik ben gerustgesteld.
@Dirk III | 27-01-20 | 15:07:
Dankzij Kuifje hier ook geen angst meer.
Ja wij hebben het goed voor elkaar. Hoesten en niezen, hand voor de mond! En maar handen schudden natuurlijk, is erg beleefd. Alle vrouwen krijgen een kus op de wang, want zo heurt het.
@DeBelastingbetaler | 27-01-20 | 16:06: Zo heurt het dus juist niet, Ik ben dat gezoen zo vreselijk zat, wildvreemde mensen die ineens om je nek hangen en je beginnen af te lebberen.
Ik geef even een handje en trek me meteen terug, of als ik ergens binnen kom gewoon roepen"iedereen gefeliciteerd waar is de drank"en weg wezen.
@DeBelastingbetaler | 27-01-20 | 16:06:
Ugh inderdaad. Kan het niet vaak genoeg zeggen; hoest in je elleboog of als je je handen dan zo graag als zakdoek gebruikt was dan je handen!!
De gekte door social media. 80 doden en iedereen heeft weer mondkapje op. Sars 2.0. Toen waren er geloof ik 800 doden. Volgens mij gaan er meer Aziaten dood aan ademnood als gevolg van te enthousiast karaoke mee te zingen.
Vroegah…… Spaanse Griep..... Kijk maar op Wikipedia. That's different cook zou Louis van Gaal zeggen.
Wie zegt dat dit niet de nieuwe spaanse griep is?
Louis van Gaal heeft iets onder de leden dat een miljoenmiljard keer ernstiger is dan de Spaanse Griep, dat dan weer wel.
Je vergeet dat 500 kritiek/ terminaal liggen.
Je vergeet dat we het met data van China moeten doen.
Als China een getal uitbraakt, altijd minimaal een 0 erachter plaatsen, of het nu de financiën of ziektegevallen betreft, alles verzinnen ze waar je bijstaat en het oogt altijd 'mooier' dan de realiteit.
Laat dit virus nou alle potentie hebben om zich als de Spaanse griep te gedragen, maar dan in een wereld met 7x zoveel inwoners als tijdens de Spaanse griep..
In Wuhan kan amper iemand op sociale media.
Dat is een oorlogsgebied nu.
Spaanse Griep? Maar dit is geen Griep.
Qua pandemie. Vergelijk het met de Pest. Hoewel dat geen virus is.
@MrLahey | 27-01-20 | 14:54: gelukkig hebben we net niet de derde wereldoorlog achter de rug en is de staat van de gezondheidszorg iets beter dat in 1917/8
Een kind politiek wereldwijd is ondenkbaar. Zou me kunnen voorstellen dat er naar een andere oplossing gezocht wordt.
En dat zou de beste oplossing zijn. Maar ja, Afrika fokt lekker verder en dan eindigt de mensheid dommer en donker.
Laatste berichten, naar aanleiding van een artikel in the Lancet over de eerste 41 gevallen, lijkt te wijzen op een oorsprong die niet de beruchte vismarkt is.
www.sciencemag.org/news/2020/01/wuhan...
Misschien dan toch een uitbraak via het lab dat dat virus had?
Interessant
Corona of Greta?
Ik ben vast begonnen met het inslaan van conserven.
Stel, het virus breidt zich uit naar de hele wereld. En op enig moment blijven (daarom) alle mensen thuis. Hoe lang zou je dan thuis moeten zitten totdat het virus is uitgegeten?
Ik schat minimaal 3 - 6 maanden. Wellicht een jaar.
dan is zo'n kelder met groentetuin in Ruinerwold zo gek nog niet.
@small_town_dude | 27-01-20 | 14:22: Die mannen moeten dus nog 3 maanden zitten vanwege 'kans op herhaling' he. Bizar. De ene is al bijna deaud.
Als iedereen die loopt te kakelen gewoon ff stopt en heel eventjes nadenkt over het klimaat akkoord..
Dat kan misschien zo de prullenbak in, ik wil niet _te_ optimistisch overkomen maar wellicht is de persoon *die normaliter dingen in de prullenbak gooit* wel helemaal deaud!
Ook hij/zij stoot namelijk co2 en stikstof uit en is njet onschuldig!
Problemen met de euro ook opgelost als niemand nog aan de andere kant van de kassa wil staan.
Lekker mijn helm en geweer oppoetsen tot die tijd nomnomnom
Begin toch steeds meer te geloven dat ze dat virus zelf in dat 4.0 laboratorium in Wuhan zelf gekweekt hebben en per ongeluk naar buiten hebben laten lekken. Dit soort zaken zijn meestal "goed geregeld" in staatsgeleide dictaturen zoals China, Noord-Korea en de voormalige USSR.
Goh, bijna: patents google patent/US10130701/en
@Michiel85 | 27-01-20 | 14:16: Wuhan "bio-safety" level four (BSL-4) laboratory.
What could possibly go wrong?
Daar hebben ze in China echt geen lab voor nodig hoor, al millennia lang is het raak. Die markten van ze in combinatie hun leefstijl, dat is gewoon een groot laboratorium.
@Yumi | 27-01-20 | 14:31: je zou toch verwachten dat ze inmiddels voor alle apen-, honden- en vleermuizenvirussen wel immuun zouden zijn daaro.
@WalterSobchack | 27-01-20 | 14:37:
het is 1 groot biologisch experiment daar, zolang virussen muteren, muteren de chinezen mee, niet allemaal, maar deels en helaas zijn ze veel te reislustig, voordat de natuur heeft kunnen selecteren.
Ik herinner me nog zo'n filmpje van een of andere hanenfokker die aan hanengevechten deed, die lebberde dat hele beest af met z'n tong, schoonmaken ofzo, weet ik wat ie deed, echt goor was het en vervolgens de halve wereld ziek door de kippengriep.
Maar goed.. dat soort type Chinees dus, daar zijn er miljoenen van, dat is gewoon een biohazard.
Gewoon colloidaal zilver blijven gebruiken.
daarom altijd yes klikken als McAfee een update wil doen.
The Walking Death, maar dan echt..
Snel aandelen kopen inJ.A. Topf und Söhne...
80 doden en maar 54 mensen die beter zijn geworden tot nu toe. Ziet er niet zo goed uit volgens mij.
gisanddata.maps.arcgis.com/apps/opsda...
54 van de 80 maar?
@VP732 | 27-01-20 | 14:13: 54 van de 80 doden zijn beter geworden. Zoiets bedoel jij?
En enkele daarvan zijn hersteld dmv een hart-long machine.
@VP732 | 27-01-20 | 14:13: Kijk even naar de link: 2,794 ziektegevallen waarvan 80 dood en 54 genezen.
@Short | 27-01-20 | 15:14: en de overige 2600 zitten in de twilight zone?
Het virus is van 12 december. Denk dat het aantal besmette, resistente of genezen mensen veel hoger is. Het officiële getal valt mij mee als mensen een maand in- en uitreizen en een patiënt vier anderen besmet. Velen zullen thuis genezen. Het aantal doden lijkt ook mee te vallen. Of het werkelijke aantal moet veel hoger liggen.
Blijf het toch een suffe naam vinden, Corona. Waar zijn de tijden van Zwarte Dood en vlektyfus gebleven? Zou wel ironisch zijn dat de nieuwe Pestilentie een associatie krijgt met een soort tutjesbier of zonneschijn: Corona... De Gele Dood.
Als het echt zo dodelijk is, hadden ze het Duvelvirus moeten noemen.
Builenpest
Zal je zo maar zien dat het tekort aan verplegend personeel hier straks ook een probleem gaat worden. En moeten alle mensen in de zorg alvast preventief worden gevaccineerd? Vragen, vagen.
Er werken hier twee maal zoveel mensen in de zorg als in vergelijkbare landen.
@ja-ja-nee-nee | 27-01-20 | 14:30:
Waarvan de helft werkt, de andere helft vergadert, of is met overbodig papierwerk bezig.
Die 80 doden, hoe oud zijn die?
Zijn het zeer jonge kinderen of ouderen? Of hadden ze al iets onder de leden? Of zijn dat gezonde jonge mensen geweest?
ik dacht gelezen te hebben de meesten in de leeftijd 40-60
@pomodorus | 27-01-20 | 13:59: so you're screwed
het virus verkiest organismen die kunnen dienen als gunstige habitat
Nee onder de eerste 41 was de helft jonger dan vijftig
www.thelancet.com/journals/lancet/art...
waar China heel goed in is zijn video surveillance, internetpolitie, artificiele intelligentie, goedkope meuk voor de action en primark, alibaba. Verbeterpunten zijn voornamelijk te vinden op het gebied van voedselhygiene, dierenwelzijn, haccp en virusepidemieen. kopieer en jatgedrag gebeurt nog binnen het militair-industrieel complex. Op cyberwarfare en hacken kunnen ze meedraaien in de top 10. de asml euv (extreem ultra violet) machine krijgen ze zeer waarschijnlijk niet omdat de VS dat niet leuk zal vinden van NL
en ze hebben net als Trump en India schijt aan dat scandinavisch autistisch klimaatmeisje
Die machine hebben ze allang, met een russische handleiding erbij
@HetOorAakel | 27-01-20 | 13:56: Neuh. Maar zij kiezen wel voor de beste oplossingen. Verder hebben zij geen Ed Nijpels en Timmermans, dat helpt enorm.
Hoe ironisch.
Als die lui die zich zorgen maken om een 1 graad warmer klimaat in 80 jaar, en niet onder ogen willen zien dat overbevolking de boosdoener is.
Aangezien dat virus zich al wekenlang onopgemerkt aan het verspreiden is, mag U er van uit gaan dat het niet meer te stuiten is.
GS zou wel eens een mooi zelf-isolatie/quarantaine pakket kunnen samenstellen voor de lezertjes...
Maar hoe vast te stellen dat iemand het virus draagt? Symptomen heeft lang niet iedereen.
@spamzuiger | 27-01-20 | 13:49:
Als ie de volgende herfst nog leeft was ie geen drager. Of alweer genezen natuurlijk...
@Bucket of Shit and P | 27-01-20 | 13:59:
Gaat het virus ook dood als de geïnfecteerde sterft?
In dat geval zal het probleem zich uiteindelijk vanzelf oplossen
natuurlijk wel tegen een prijs, maar ja voor niets gaat de zon op.
Een van de wereldmachten, grootse economie, ontwikkeld op vele gebieden maar over hygiëne nooit iets willen leren. Ook niet over het respecteren van " leven" gezien de wrede slacht/vilwijze van dieren.
Het interesseert ze hier geen reedT. Dit was al bij wet in 2014 verboden: m.youtube.com/watch?feature=emb_logo&...
@Ramses Sappie | 27-01-20 | 13:43: gatverdamme, mijn lunch kwam er bijna weer uit. Ze vragen er ook om ziek te worden. Wat een barbaarse eetcultuur!
20 “Nederlanders” in Wuhan. 20 Nedellandels bedoelen ze. Niet ophalen! Daar laten!
Natuurlijk halen zij die op, omvolking en ontvolking gaat niet zonder overheidshulp.
@Solar666 | 27-01-20 | 14:00:
Komen er over een paar maandjes weer wat huizen vrij, op de toch al overspannen markt.
Een sceptische houding is vaak een tegenreactie op innerlijke bezorgdheid. Niet naar de dokter gaan ondanks allerlei symptomen bijvoorbeeld. Daar tegenover staat natuurlijk de hypogonder. Maar enig realisme mag je ook onder ogen zien.
Het is goed mis in China, want even de economie naar de mallemoer helpen doen ze echt niet zo maar. En ze hebben eigenlijk maar amper verteld wat er echt aan de hand is. Geef het nog deze week, en in Europa breekt ook de pleuris uit.
Leve de open grenzen, leve het vrije handelsverkeer, leve het vrije verkeer van personen.
'Klein' probleempje: je hebt dan nauwelijks ('nauwelijks' = 'niets') tot geen enkel middel om overdracht van het coronavirus te controleren: ook al omdat besmetting plaats vindt vóórdat de besmetting van een geïnfecteerde eerste verschijnselen vertoont (de besmettingsgraad is dan al erg hoog). Onbegonnen werk dus. Maar 'de overheid' wacht rustig af, immers hoge belangen, lees geld.
Een hek om de landen waar het virus is lijkt me geen slecht plan. Kan FVD een aantal van haar kroonjuwelen afvinken. Nexit is in de maak. Migratiestop YES !!!
Als Frans Timmermans nu nog zijn schijtbetoog over het klimaat gaat houden dan krijgt hij van mij de diagnose s 5. Deze epidemi is een echt probleem !!
Enig pluspunt; het virus zal ook Brussel bereiken.
"Slaat toetsen van oude piano's in de kringloopwinkel en doet ze in de grinder en maakt er snuf van"
它是風,風箏上升
Tja klimaat gekkies hebben jullie hier een oplossing voor?
Nou, als dat virus werkelijk zo'n killer is, kunnen ze in plaats van een ziekenhuis met plaats voor 700-1000 patienten (in een stad met 21 miljoen inwoners!) beter aanvangen met de bouw van crematoria.
En dan wel in de specificaties opnemen dat ze geschikt dienen te zijn voor ZEER intensief gebruik. Als in grote groepen dus...
Er zijn diverse spooksteden in China met leegstaande kantoorgebouwen en flats. Kunnen ze toch wel ombouwen naar een ziekenhuis?
Het groepsgewijs verbranden van lijken kan het beste gebeuren in een vuilverbrandingsinstallatie.
Een ziekenhuis uit de grond stampen in een paar weken is niet te doen, maar een massagraf graven gaat wel lukken met zoveel materieel. PR-gewijs klinkt "we bouwen een ziekenhuis" natuurlijk veel beter.
In China zijn er 6.5 miljoen ziekenhuisbedden. Ze kunnen echt wel wat aan. In een stad als Wuhan verwacht je, tja
Weet je wie ook heel wat crematoria bouwde?
Weet je wie ook zeer grote crema....
Ik kan me voorstellen dat de meeste nieuwe besmettingen zijn voortgekomen omdat mensen daaro zich al gaan melden bij het ziekenhuis wanneer ze nog niet eens ziek zijn. Als een buurman veel verderop ziek is dan rennen mensen al naar het ziekenhuis om daar gecheckt te worden waardoor er dus ook een ruimte tekort is en waardoor patiënten die echt zorg nodig hebben niet aan bod komen en ziek tussen de gezonde menigte komen te zitten.
De cultuur is daar erg ikke-ikke, ze eisen zorg wanneer dit niet altijd direct nodig is en brengen daarmee hunzelf maar ook anderen meer in gevaar en de ziekte krijgt hierdoor meer plek om te spreiden.
Houston, we got a problem:
"According to this news, which is widely circulating in the Taiwan press and is based on a study published in The Lancet, the Wuhan coronavirus fatality rate has leaped to 15%, and the infection rate among those exposed is 83%."
www.thelancet.com/journals/lancet/art...
Note: 49% was tussen 25 en 45 jaar oud
@Canis.bonus.es | 27-01-20 | 13:36:
ah lekker;
"the coronaviruses already identified might only be the tip of the iceberg, with potentially more novel and severe zoonotic events to be revealed."
nou, vroeg of laat gaan we er dus allemaal aan, dankzij de reislustige clusterchinezen.
Nee enorme nitwit..
het The Lancet artikel spreekt over een cohort van IC gevallen die de eerste onderzoeksgroep vormde. Dus patientdata van patiënten voordat het virus algemener bekend werd. Dat is dus exclusief iedereen die nog niet was opgenomen omdat er nog niet eens mensen gingen melden, maar wel rondliep met, of buiten IC ligt.
Het is dus de mortality rate van de zware gevallen en 15% is daarbij lager dan nu wordt aangenomen met 20%. In de geheel populatie zieken ligt dat aantal dus veel lager. Met zelfs geïnfecteerden/dragers die niet eens ziek worden.
Dat is nog wel het grootste probleem..
Dus als je een medisch artikel wilt aanhalen, doe dan eerst wat moeite om het te begrijpen.
@Epistulae_Morales | 27-01-20 | 14:33: Ja, er wordt hier in de panelen op een niet zo professionele wijze met cijfers en statistieken gegoocheld.
Niet erger dan wat China doet
Zijn die Vier russen nou nog niet opgepakt?
Veel landen nemen het besluit hun burgers te evacueren uit China. Is dat een verstandige beslissing gebaseerd op logisch nadenken?
Om te voorkomen dat ze preventief geruimd worden? Blijft China..
Ja want hier kun je betere quarantaine bieden.
Wordt in veel gevallen door China geblocked.
@Blauwe Wafel | 27-01-20 | 13:26: beter interesseert mij geen reedt. Die mensen zijn een risico aangegaan door naar China te reizen, en dan moet ik nu het risico lopen ziek te worden omdat zij zich daar nu bevinden? Preventief ruimen is een betere optie.
Ja want die landen halen onderzoeksdata op...
Kees de Kort van BNR roept het al jaren,
De cijfers en grafieken vanuit China zijn een fantastische fantasie van de communistische partij.
Kees de Kort roept dat onze economische cijfers ook total fantasy zijn en dat geloof ik ook. Mark to fantasy is al jaren wereldwijd de norm.
Is dat die vent die ook al sinds 2005 roept dat Tesla volgende maand failliet is, of is dat een van hun andere experts?
Loop net over amsterdam cs ligt er iemand op de grond, onder zo een folie deken. Paar agenten staan erbij en kijken moeilijk, toch denk je, zou het? Was geen Chinees voor zo ver ik kon zien.
Plaatjes of het is niet gebeurd.
staan de camera’s al weer aan daaro?
Je creëert je eigen realtime rampenfilm.
Chinezen wisten er al van sinds begin december. Maar in een autoritair gereglementeerd land wordt alles onder de pet of onder het tapijt gehouden. De mogelijkheid tot begrenzing is nu wel zo'n beetje verkeken. We krijgen het waarschijnlijk allemaal. Percentage dodelijk is nu interessant.
Varieert nu tussen 3 en 10% uit verschillende bronnen. We weten het gewoonweg niet...
@Canis.bonus.es | 27-01-20 | 13:18: vergeet niet dat er 460 in zeer kritieke toestand liggen. Als deze bezwijken dan is de dodelijkheid in één keer niet 3% maar 50% gezien de periode dat deze mensen al zijn opgenomen. Nieuwe besmettingen verwateren de echte cijfers hoe dodelijk dit virus is.
Als dit in de provincie Xinjiang was gebeurd, werd het volgende maand pas verteld...
@Dirk III | 27-01-20 | 13:39: ja en als ik morgen mijn beide benen breek, kan ik niet meer lopen
Mexicaanse griep kreeg slechts 1:3 mensen ter wereld mee te maken. Dus stel je niet zo aan.
Over dat stuiptrek-filmpje.
Ik was vorige week met mijn zoontje in het ziekenhuis. Operatie. Maar na de operatie kreeg hij plotseling en heel snel hoge koorts. (all is well by the way).
Zag er net zo uit. Ik wil maar zeggen, het is niet zo eng als het er uit ziet. Althans, dat hoeft niet...
Klopt
Kungflu is coming!!! We gaan allemaal deaaaud! Ff extra lading haardhout bestellen en extra bier inslaan voor als de pleuris uitbreekt hier.
Preppen kan nooit kwaad natuurlijk. Al is het maar om de eerste twee maanden uit te zingen.
Je kan beter sterke drenk nemen.... dood de bacillen
@trottle | 27-01-20 | 13:33: die stook ik zelf al. Heb hier wodka staan van 85%. Moet voor consumptie nog wel wat verdund worden.
Er zijn te veel Chinezen. Goedkope arbeid uit China gaat terug naar de EU en VS d.m.v van robotica en hogere import-tarieven. Made in China is voorbij. Daarnaast wordt een groot deel van China onbewoonbaar door toenemende temperatuurstijging. Dit soort hoog potente virussen die vooral zieke, ouderen en kleine kinderen permanent uitschakelen zullen wij vaker zien tot de bevolking op een gezond en gewenst niveau is om een veilige transitie te maken naar een volledige kennis economie. Dit moet omdat het 1 kind beleid destijds niet meer houdbaar was. Elite en hoogopgeleide mensen moeten namelijk veel meer kinderen baren om dynastieën voort te zetten en voldoende topambtenaren en wetenschappers te creëren. Boeren en onderklasse worden langzaam uitgeroeid door afvaldumpingen, giftige lucht, gif in babypoeder, geen gezondheidszorg, Lange werkdagen, sigaretten en nog veel meer dingen zoals bijvoorbeeld leuke hoog potente virussen. Welkom in 2020.
Mogelijk heeft u gelijk, maar ik raad u af om "minder, minder, minder Chinezen!" in het openbaar te roepen. Een voorbedrukt aangifteformulier is tenslotte snel gemaakt!
@Rhenium | 27-01-20 | 13:23: Haha, volgens mij roep ik dat helemaal niet. Bovendien hebben Chinezen in China helemaal geen mensenrechten of dingen zoals racisme. Daarnaast valt nationaliteit in Nederland buiten de strafbare kaders zoals discriminatie of groepsbelediging tenzij het kenmerken heeft van haatzaaien of gedaan wordt door Wilders. Tot slot ging het enkel over Chinezen in China en heeft Nederland om die reden geen rechtsmacht volgens internationaal recht.
Ik heb gehoord dat een stevig potje seksen enorm helpt en je immuun maakt. Arme reaguurders, we sterven uit.
Neuqen?
als kind moedermelk drinken, als kind spelen op de boerderij en als puber veel tongen. Ik heb nog nooit griep gehad.
Maar belangrijker om te weten, het is een longziekte, dus longontsteking??? Maar kun je deze longontsteking met gangbare antibiotica wel genezen?? Of ga je dood omdat de nieren uitvallen???
Nee dit is een virusinfectie, daar helpt antibiotica niet tegen.
Antibiotica zijn nutteloos, het virus is viraal en niet bacterieel. Antibiotica genezen enkel bacteriële infecties.
@Michiel85 | 27-01-20 | 13:05:
Ja dat weet ik, maar soms kun je de ziekte verschijnselen die het gevolg zijn van het virus 🦠 bestrijden met antibiotica. Zoals longontsteking als gevolg van een griep goed te behandelen is.
Vit D3 halveert besmettingskans door virus. Dat geldt voor griep en er wordt gemeld dat je je op dezelfde manier moet beschermen.
Dus: 1000 mg vit C
3000 IE Vit D3
dagelijks
en als je dan ook nog es geen 86 bent heb je best goeie kaarten
@DH de antibiotics doden secundmdaire infecties die de primaire infectie (virale longontsteking) compliceren. De arts test of u een bacterie hebt, nee, dan ook geen AB. De ontsteking zelf kan met ontstekingsremmers worden behandeld.
"Within about ten days, they begin to show signs of improvement and recovery, but in reality, the second disease is creeping into the brain and attacking the CNS.
A few days into the "recovery" the victim suddenly finds themselves unable to breathe; they hurl a large volume of blood from their lungs, collapse, and fall down dead within minutes."
Bron rukvogel?
@Canis.bonus.es | 27-01-20 | 14:07: HalTurnerRadiopuntcom The fact that China has locked down 16 large cities,(19 inmiddels) affecting about forty-six million people, is astonishing. The sheer magnitude of it has never been done anywhere in modern history.
Yet according to China, there are only about 900 people infected with this new "novel coronavirus" and there have been only about 27 deaths.
This makes NO SENSE to any rational person. No government would undertake THIS MAGNITUDE of action for such a small number of infected and dead.
The simple reality is that China is withholding the truth. China's official reports are not accurate.
Whether that's by design to save-face, or to conceal the horror, really doesn't matter at this point.
@rukvogel | 27-01-20 | 14:24: Dat is geen bron, dat is fake news. Meneer beroept zich op Rian van Rijbroek-achtige antecedenten en claimt nog steeds inlichtingenbronnen te krijgen, ondanks dat hij nu een blog heeft? Denk even na.
@Pot Vol Koffie | 27-01-20 | 14:29: Wat er staat is gewoon zo, geen enkele regering zou zulke maatregelen nemen voor zo'n klein aantal zieken. Met een enorme klap voor de (wereld) economie, kans op opstand etc etc. Denk even na.
Oh budda.... nog zo iemand die denkt dat antibiotica tegen virussen helpt...
@Dutch_Holland | 27-01-20 | 13:15: dat kan, maar dat is een paardenmiddel dat vaak zwaardere bijwerkingen heeft dan dat het helpt.
Zoals diarree.. niet best icm uitdroging door koorts
@rukvogel | 27-01-20 | 14:32: Ik heb nog even verder gekeken naar die gast, hij was alleen een informant... In een neonazi zaak. Ik zou er niet teveel gewicht aan hangen.
Vorige maand nog chinees gegeten.
Komt wel heel dichtbij zo.
Ligt eraan als je Peking eend hebt gegeten ga je eraan.
Nee, lezen: chinees.
@jemagookniksmeer | 27-01-20 | 13:09:
Ja de mandarijn eend, Chinese kun het niet krijgen
Varkensvlees staat stijf van de antibiotica.
Bovendien kan dit ook een oplossing betekenen voor bevolkingsgroepen die dit niet mogen eten.
Eind goed,al goed.
Zet de muziek van REM - Its the end of the world as we know it op
Radio Free Europe, Ook weer toepasselijk.
Geïnfecteerden worden naar huis gestuurd en zodoende niet geregistreerd als geïnfecteerden, omdat ze toch niet kunnen worden behandeld. De getallen liggen dus aanzienlijk hoger.
Het ziet er naar uit dat de problemen minder groot zijn dan afgelopen dagen omtrent medische benodigdheden, dus inmiddels kan het wel onjuist zijn wat ik net meld.. hm
Nee het lijkt erop dat dit wel degelijk meespeelt.. Zieke mensen in thuisquarantaine tellen niet mee
Bron?
Herinneren jullie je de discussies nog dat China de VS voorbij zouden streven als superstaat?
Als dat virus een beetje door zou zetten en de zwakste 15% van de Chinese bevolking uitroeit, is dat een kat in het bakkie voor China.
@jemagookniksmeer | 27-01-20 | 13:05:
China heeft de situatie totaal niet in de hand. Bovendien hoe kan zo een epidemie uitbreken?
Ze hebben daar echt nog wat te doen.
Wat betreft het eten daar: twitter.com/ChuBailiang
Reports in... All #beijing company buses have stopped taking workers to work.
China doesnt shut down the economy for nothing...
twitter.com/IsChinar/status/122163121...
Rare poepchinees. De hele Chinese economie ligt elk jaar geheel op zijn gat rond Nieuwjaar.
@ikbenerweer! | 27-01-20 | 13:05: Is ook heel normaal dat het Chinese Disneyland juist rond nieuw jaar wordt gesloten omwille van een paar doden, toch?
Goede tijd om van je schoonmoeder af te komen. Of die vervelende buurman/vrouw/baas
Politie komt toch niet.
En je hoeft ze alleen maar te dumpen bij de wachtkamer van het ziekenhuis en zeggen dat ze symptomen vertoont. De wachtende zieken doen de rest.
en wat ligt er nu onder dat te bouwen ziekenhuis? Is het ziekenhuis niet een propaganda om een massagraf te maskeren?
Nu de fundering er lijkt te liggen zijn er livestreams, maar van alles er voor is niets te vinden behalve wat drone shots en een paar foto's van de drone shots genomen door de overheid en niets van onafhankelijke media of burgers.
Maar ik zal mn allu hoedje wel weer af zetten...
Van alles er voor? Dus ze hadden daar alvast moeten aan filmen voor ze gingen bouwen? Soort Chinese glazen bol? Vast te koop op Ali besef ik me opeens.
En wat maskeer het massagraf? Wat was er dáárvoor? Volgens onbevestigde berichten stond daar een oude kernreactor. Om die ongemerkt te laten verdwijnen, hebben ze dit virus laten ontsnappen, zodat ze er een massagraf overheen konden gooien, en die weer te verbergen onder een "ziekenhuis". Althans, dat zegt Hal Turner (oud FBI).
Crematorium is in een eerder topic ook al genoemd
Dat is alleen een media stunt. Kijk ons eens, we nemen het echt wel serieus! En dan 1000 bedden op 11 miljoen inwoners.....
@small_town_dude | 27-01-20 | 14:20: Misschien zijn het duizend stapelbedden :).
Natuurlijk, views = clicks = geld.
Maar waarom een dood ordinair iets gemuteerd virus zo massaal opgepakt wordt in de media is me een raadsel.
Hint, zoek even op hoeveel griep doden er vorig jaar in Nederland alleen zijn geregistreerd, en duik daarna huilend achter de bank of maak er alvast zelf een einde aan.
Het is geen griep, het is iets nieuws. Griep doden zijn wereld totaal, dit komt bij 1 gezin in Wuhan vandaan. Over een jaar kunnen we pas zien hoeveel doden NCoV heeft gegeven en vergelijk maken met een ander virus
Vaak als een griepgolf over ons land trekt worden de ouderen en ziekte mensen het hardst getroffen met complicaties van de griep.
In China gaan gezonde en jonge mensen nu ook dood.
Dat is het verschil.
@steekmug | 27-01-20 | 13:17: In Nederland gaan ook jonge en gezonde mensen dood als gevolg van een gewone griep.
@steekmug | 27-01-20 | 13:17: bullshit juist de ouderen worden getroffen.
Er is een verschil tussen griep met, zeg, 3 doden per 100 mensen maal 30 miljoen geïnfecteerden
en
dit virus met, zeg, 15 doden per 100 mensen maal 3000 geïnfecteerden.
Het verschil is verspreiding..*als* dit virus verspreid zoals de griep, zijn het 3 griepseizoenen in 1..
Maar met dit virus wordt stevig ingezet om verspreiding niet te laten gebeuren. 51 miljoen mensen in eigen stad opgesloten.
Mij zou het een raadsel zijn als dat geen media aandacht zou opleveren. Dit is redelijk uniek.
@Blootkapje | 27-01-20 | 15:34: zoals ook bij de groep overigens
Er zijn maar weinig Nederlanders die in paniek raken. Ik durf zelfs te beweren dat 80% nog niet eens weet heeft van wat er aan de hand is. En toch zijn overal waar ffp3 maskers worden verkocht de schappen leeg, ook de webshops zitten zonder. Er word nu al aangegeven dat er lange levertijden zijn. dat moet wat worden als er echt paniek uitbreekt.
Dan komt Vadertje Rutte te hulp. Het liefst vlak voor de verkiezingen.
Paniekzaaiers, ffp2 stopt ebola al. Ik kan het weten, heb de hele voorraad van het weekend opgekocht. Levertijd 2-4 weken, dat dan weer wel.
In 2005 heb ik een longontsteking in combi met de q-koorts overleefd. Dus. Wel vette hallucinaties van de pillen. En na afloop geen bierbuik meer.
Je zat dus tussen de geiten. Dan overleed je die Chinezen ook wel.
Mill and Belinda zien sardonisch lachend hun meesterplan uitkomen.
voor socialistische overheden als het onze is iedere al of niet verzonnen crisis een buitenkansje om via steeds nieuwe onderdrukkende maatregelen de eigen macht te vergroten en zo rennen we als kippen zonder kop van de ene "crisis" naar de andere. Ik ben intussen de teller kwijt van het aantal keren dat de mensheid zou uitsterven. 80 infecties op 7 miljard, laat me niet lachen er hebben meer mensen hun enkel verstuikt, laten we daardoor in paniek raken.
je snapt dat dat cijfer niet stil blijft staan en dat er kans is op een 'sneeuwbaleffect'? Zoveel vreselijke rampen begonnen met kleine beginnetjes, toch? Ik hoop uiteraard dat jij gelijk krijgt en dat het ernstigste is geweest.
We zien de laatste dagen een exponentiele toename, elke drie dagen een verdubbeling van het aantal gevallen en die curve buigt nog lang niet af met een incubatietijd van twee weken. Gaat dit niet afbuigen dan zitten we over een week of twee aan te kijken tegen 2000 * 2 ^ (14 / 3) = 50.000 gevallen en 5% van dat aantal doden, dus rond de 2500.
twitter.com/ugail/status/122168103231...
Dan de vraag in hoeverre dit de echte cijfers zijn. Beelden uit Wuhan lijken erger te suggereren en de lockdown van steeds meer steden, de bouw van nu al twee ziekenhuizen, plus de vraag waarom de bestaande ziekenhuizen in Wuhan zelf zo overspoeld lijken te zijn met die "slechts" 2000 patienten (op Google zie ik zo al 10 ziekenhuizen in die stad) terwijl het er veel meer liken te zijn, en de vraag naar 100.000 beschermende pakken PER DAG, doen vermoeden dat we maar eeen deel van de echte cijfers zien. In dat geval zien we in maart het eerste miljoen gevallen, tenzij de curve afvlakt, wegens de steeds heftiger maatregelen...
En dan nog. Een miljoen. Afgezet tegen alle Chinezen of de wereldbevolking is dat nog steeds geen ecte reden tot paniek.
Welke beelden zijn echt uit Wuhan en welke niet. Verder is mortaliteit nog steeds lastig te berekenen, want men telt de mensen met slechts lichte symptomen niet mee. Die melden zich immers niet bij een arts.
@Kuifje-naar-Brussel | 27-01-20 | 13:01: ach er zullen vast westerse intel satellieten boven Wuhan en andere steden hangen om het verloop te monitoren.
Is een van de symptomen toevallig een branderig gevoel bij het plassen?
Had je het daar gisteren ook al niet over?
Kleine hint: prostaat.
Dat betekent meestal dat je vergeten bent je gulp open te ritsen.
Waar ben je het weekend geweest, zijn vele mogelijkheden voor deze klacht
Ga naar de CDIC 's Center for Disease Control (US) voor feitelijke info ipv media paniekzaaierij : www.cdc.gov/coronavirus/2019-nCoV/sum...
via : wattsupwiththat.com/2020/01/26/the-20... :
"As usual, extreme views get more attention
While agencies (eg, WHO, CDC) make careful statements about the coronavirus, too many experts talk like it’s the Black Death. Wild speculation about worst-case scenarios. For example, see this. This gets them their 15 minutes, but feeds public hysteria. This has begun happening with every epidemic. We could get a “boy who cried wolf” effect, hampering the response to a major pandemic."
Is Wimlex nog hier of al met de nieuwe Boeing onderweg naar Argentina?
Nog niet, maar als Willie straks gaat skiën in Bariloche ipv dat vreselijke Lech dan is het tijd om de schuilkelder in te gaan.
Nu ik er zo bij na denk : misschien heeft Romana ook wel Corona, wordt het daarom allemaal onder pet gehouden.
Gisteren was er een aantal reaguurders in de panelen met familie aldaar. Hebben die al een update vandaag?
Een van de beste vriendinnen van mijn vrouw studeert in die stad. Ze zit in lockdown op de campus daar. Ze is nog ok en had voor een week aan eten opgeslagen voordat de lockdown begon. Het is te hopen dat ze er heelhuids uitkomt.
@Dirk III | 27-01-20 | 12:55: Dank.
En zijn de reaguurders Pantaarnlal en Draak uit Brabant al in de lucht?
Het virus waar ik het meeste bang voor ben, is niet het corona virus, maar het Hysterie-virus wat zich ontelbaar veel sneller vermenigvuldigt.
Het is uiterst besmettelijk, word via alle mogelijke media kanalen de lucht in geslingerd, je kunt je er onmogelijk aan onttrekken met mondkapjes, er bestaat geen enkel medicijn tegen en het veranderd mensen - van de ene op de andere minuut- het is werkelijk doodeng- van weldenkende personen in hysterisch bange angsthaasjes die niets meer kunnen behalve meelopen en als zombies naar een computerscherm gaan zitten staren. Het repetitief uitroepen van 'OMG we gaan allemaal deaud' is dan ook één van de meest angstaanjagende symptomen van dit virus.
Het beste advies: houd smartphone, tablet en laptop gesloten, luister niet naar de radio of kijk geen TV, neem een biertje en denk eens GOED voor jezelf na. Bijwerking kán zijn : het vormen van een eigen mening.
En zoals we allemaal weten: het hebben van een mening geneest alles!
Verstandig advies.
Écht goed nadenken doe je op vakantie. Misschien moet je eindelijk een keer die Chinese Muur bezoeken? Kun je meteen een eigen mening vormen, want tablets en telefoons heb je daar toch niets aan.
@Balabanov | 27-01-20 | 13:26: Bullcrap. Ik heb een app op mijn tablet die mijn mening genereert voor me. Uit de cloud. Taylor made.
@Acar_ketimun | 27-01-20 | 15:07: het enige wat je daar uit de cloud krijgt is zure regen.
China heeft de geboortebeperking afgeschaft want mensen worden gelukkig van een kindje krijgen. Er zijn ook andere manieren om het aantal inwoners onder controle te houden.
Het boek 'Koorts' van Deon Meyer komt tot werkelijkheid.
Is er ook al een Electronenmicroscoop foto (SEM, TEM of STEM) van het Wuhan corona virus gepubliceerd ?
Ja, ook de genetische code van een stuk of 4 of 5 2019 nCoV Wuhan versies
Micrografía electrónica de transmisión coloreada (TEM) de partículas de #coronavirus humano. Staat op het internet.
80 doden. 3000 besmettingen. De hype van begin 2020. De toename van het aantal Engelse woorden en linkjes in deze stukjes is groter.
Als de teller bij 1000 gevallen op 56 stond, dan daalt de kans op sterfte zienderogen.
Lekker overdrijven is altijd goed voor de clicks. Telegraaf heeft er vaak een handje van.
460 kritiek
Met 41 bevestigde genezingen en 81 doden bevestigde doden dan je statisch ook zeggen dat de kans dat je niet dood gaat aan dit virus minder dan de helft is! Omgedraaid >50% gaat dood. Of heb ik een wiskunde les gemist?
@Zand.Zeep.Zodan | 27-01-20 | 12:57: iig een taalles ;)
@Zand.Zeep.Zodan | 27-01-20 | 12:57: meerdere
Stemming muziekje onder die bouwplaats livestream, leuke lampjes ook allemaal. Kom helemaal in de kerststemming zeau.
Komt door al die kippen die met duizenden tegelijk op elkaar gepakt zitten. En varkens. Eigen schuld van de mens dus.
Wat wel zeker is dat GeenStijl onwijs sensatiezuchtig is.
lol... dan kent u zerohedge nog niet xD
Maar onderschat ook niet hoe destructief een pandemie om zich heen kan slaan.
Een nieuw Nederlands gezegde luidt dan ook:
Je moet de schoorsteen laten roken als er wind staat.
Gezien de paniek en paranoia op dit blog van allerlei simpeltons gedragen die Chinezen zich nog rustig.
Nou jij ook, anders reaguurde je hier niet.
Aan alle klimaatdrammers en stikstofcrisis-gelovigen. Kijk, dit is nou een crisis.
How dare you!
@Deflatiemonster | 27-01-20 | 12:39:
You dare how?
Geen ambulances. Doktoren en verpleegster die omvallen van vermoeidheid en fouten maken.
Al heb je geen Wuhan-griep maar hartaanval of een messteek na een avondje stappen ga je sowieso de pijp uit omdat iedereen en zijn moeder voor je in de rij staat.
Goed gezien. Dus voortaan niet meer vechten op straat.
En vertaal dan ook ff wat de Chinezen zeggen.
Ikzelf versta Chinees prima.
Vreselijk allemaal. Weet iemand toevallig hoe dat muzikale nummer heet waarmee het eerste filmpje opent? Het klinkt wel catchy.
Ja, klinkt grappig :)
Ja, het pakt míj óók bij de kloten.
Zal wel iets van de Wuhan Clan zijn.
Goed voor de CO2 uitstoot, maar dat mag je dan weer niet zeggen:
Quebec Politician Praises the Chinese Corona Virus: “Wuhan will Meet its GHG Targets”
wattsupwiththat.com/2020/01/26/quebec...
Logica van links, het is beter dat we allemaal dood gaan zodat we allemaal kunnen blijven leven.
Wij-zij lijkt me
En het klopt niet eens. Luchtvaart 3% van de uitstoot. Personenvervoer 10%. Onvoldoende om de doelen te halen.
@Muxje | 27-01-20 | 12:55: Toch zou de smog in zo'n stad behoorlijk af kunnen nemen: verkeer ligt stil, geen luchtverkeer. Interessante praktijkcase.
Volgens de radio host Hal Turner (oud FBI) gaat het om 2.8 millioen geinfecteerden en 112.000 doden.
halturnerradioshow.com/index.php/en/n...
En Hal heeft er verstand van.
Oud CNN director zegt daarover fake news. In vorige topic hierover de link geplaatst, FYI..
Als Hal Turner het zegt dan zal het wel zo zijn. Per slot van rekening is hij oud-FBI.
Oh, "(oud FBI)", dan moet het wel kloppen.
Werkte als zzp-er voor FBI, heeft een fijn strafblad + in de bak gezeten
@Canis.bonus.es | 27-01-20 | 12:59: Een kleurrijke man dus.
Je sluit geen gebied van 4x Nederland af voor slechts een handvol doden. Gewapende militairen, wegen en zandpaadjes afgesloten, etc etc.
verder stinkt het verhaal aan alle kanten. Meneer gates die er vuistdiep inzit met zijn foundation, simulaties over dodenaantallen van 3 maanden geleden toen wij nog fijn met Dre Hazes bezigwaren, dat biolab vlak bij Wuhan.
@Canis.bonus.es | 27-01-20 | 12:59: Heb je ook het achtergrondverhaal gelezen?
@Canis.bonus.es | 27-01-20 | 12:50: Ha ha. CNN is juist de meest vertrouwde naam als het op fake nieuws aankomt. CNN is één grote leugenfabriek.
Ja ik heb alles gelezen. Lijkt me goed om beide kanten te benoemen
Bizar dat iemand dit serieus neemt. Dat is erger dan een corona virus.
Man man man, dan hadden de doden in de straten van Wuhan opgestapeld gelegen.
Deze mensen zijn niet deaud, maar gewoon moe van het moeten meedraaien in het neoliberale marktgebeuren.
Een beetje vakantie doet wonderen.
Al die Chinezen die moe zijn van neoliberalisme...
Ik denk dat het aantal hartfalen door stress en paniek ook niet onderschat moet worden.
U krijgt geen Hartfalen van stress en paniek. U bedoelt hartinfarct?
Ik at net een broodje vleermuis, voel me nu niet zo lekker!
Ik zou het de komende tijd even bij broodje kameel houden. Ook lekker.
Broodje aap.
@kweethetooknietbeter | 27-01-20 | 12:48: Daar krijg je dan weer AIDS van, pas op!
Gemalen civetkatballen met sausje van rattenpis. Oud Chinees recept.
Rustig aan mensen, het RIVM zegt nog steeds dat het niet zo besmettelijk is, en de dat het lijkt op een milde griep. Please disperse nothing to see here!
Het is ook niet erg besmettelijk. Erg besmettelijk is Mazelen en de Bof.. die hebben een R0 van 15 en 11
Het is wel besmettelijk.. maar niet *zeer* besmettelijk.
Kwestie van lezen
"Voor het behandelen van patiënten met het nieuwe coronavirus zijn anti-HIV medicijnen gebruikt, dat heeft Peking bevestigd"
Bijzonder virus, mensen die prep gebruiken, zijn veilig dus voor zowel hiv als corona.
Ze proberen gewoon uit denk ik.. zou ik ook doen
Zo is de natuur. Als we hier een oplossing voor vinden komt er volgende keer een nog besmettelijker en nog dodelijker virus. Gewoon uitzitten, uitzieken en hopen dat het jezelf en je naasten niet treft. Maar ik denk dat het geen apocalyptische vorm aan zal nemen dit keer. Voor de zekerheid een extra sinaasappeltje en voldoende groente eten vandaag.
En veel blijven bewegen, dat helpt ook.
De wereldbevolking is met 1.4 miljard gestegen sinds SARS.
Ruim 7 miljard toename sinds de laatste uitbraak van de zwarte pest.
Dan is de vraag dus eerder: hoe komt het virus effectief naar Afrika en India (en Nederland - maar omdat ik hier woon dus liever niet), om wat aan de populatiehaarden te doen. Scheelt een bult CO2.
@Tapioca pudding | 27-01-20 | 12:38: ik las zwarte piet.
@Anoniemtje | 27-01-20 | 12:43: Als je CO2 wil besparen kan het virus beter naar Europa en/of de VS.. veel hogere uitstoot per hoofd vd bevolking
Wat weinig koppiepeest.
“But given uncertainties + very high stakes, part of global & national planning efforts should now be aimed at possibility that nCoV containment could fail.” Quote het Johns Hopkins SPH Center in Baltimore/USA. De ziekte gevallen curve gaat stijl door het dak. Imperial College/UK en Johns Hopkins/USA houden er serieus rekening mee dat de Chinese overheid de uitbraak niet onder controle kan houden. Incubatietijd:14 dagen. The worst is still to come ! 2 uitbraken in Frankrijk. Alle continenten zijn nu al besmet.
Zuid Amerika niet
Nederland is altijd overal bij. Stort er een vliegtuig neer in Zuid-Oost Kinshasa: minimaal 1 Nederlander aan boord. Ingestorte iglo in Alaska? Onder de brokken ijs is een Nederlander aangetroffen. Waarom staan wij nog niet in dat lijstje??!1
Wij staan al in de top 30 meest inkomende luchtvaartpassagiers vanuit de Wuhan provincie ten tijde van vlak voor de lockdown.
In NL zijn tot nu 30 mensen getest. Allen waren negatief (geen 2019 nCoV)
Omdat de Nederlandse regering maar wat graag profiteert van al die Nederlanders die overzees werken, maar als ze in de problemen komen, mogen ze het over het algemeen lekker zelf uitzoeken. Vrij schandalige houding, maar wat verwacht je ook anders van de huidige regeringskliek...
Als ze het vinden vertellen ze het niet
.. flikker toch op met het angstzaaien...
Je schijnt er spontaan VVS van te krijgen van dat virus. Ernstig.
Eerste symptoom van de ziekte. Daarna ga je hoesten en krijg je koorts.
Dit gaat wat worden mensen. De incubatietijd van 10 - 14 dagen, waarbij geen symptomen en wel besmetting. De R0 van 2.5 en prognose waarin blijkt dat wij halverwege februari pas echt gaan zien hoe erg de rest van de wereld (EU en V.S.) er aan toe zullen zijn. En dan nog de mogelijkheid tot mutatie. Als daarbij de mortaliteit omhoog gaat is het echt loos.
Ik heb al gehamsterd in conserven en mondkapjes in huis. Ik maak mij geen zorgen maar ben wel waakzaam.
Nu zou die RO weer tussen 3.5 en 5 zijn. Wat verwacht je met een incubatietijd terwijl het cirus verspreid kan worden tijdens de incubatietijd.
Verstandig.
Vergeet de sinaasappels niet...
conservenblik wordt in China geproduceerd trouwens.. juist saying..
Je had die muntjes beter in de knip kunnen houden. Dat mondkapje gaat je niet helpen.
In Mexico ook een slachtoffer van het Coronavirus:
images.app.goo.gl/cqe2Xzox68t6J7Yd6
Ken ik. Was bij mij het Drieflessenportdooreenrietjevirus. Ik ben nou immuun.
Je kunt er van vinden wat je wilt, zeggen dat griep jaarlijks ook heel veel levens kost, maar als ik de beelden zie van een stuiptrekkend lichaam en mensen die op straat of elders zijn ingeklapt dan bekruipt mij toch het vermoeden dat dit best een medogenloos en zorgwekkend virus is. Neem nou die arts die, negen dagen nadat hij was aangetrokken om de zieken te helpen, aan het virus overlijdt. Was ook geen zwakke bejaarde. Die 68 miljoen Chinezen die hun steden niet uit kunnen lopen bijna allemaal met mondkapjes, terwijl medisch personeel in hermetisch afgesloten pakken rondlopen. Ik ben bang dat dat coronadingetje nog heeeel veel slachtoffers gaat maken. Is geen speculeren maar een gevoel wat me bekruipt. Laten we hopen dat het anders uitpakt, al is hoop geen goede basis.
Ik denk dat we ons over een jaar afvragen, waarom hebben ze godvre destijds die grenzen niet dicht gegooid.
Het virus doodt niet. Longontsteking die je ervan krijgt wel.
@Epistulae_Morales | 27-01-20 | 12:54:
Longontsteking doodt niet, maar het verkleinen van de longinhoud als gevolg van de ontsteking, en uiteindelijk het gebrek aan zuurstof, wel.
Wisenose.
Kijktip: en.wikipedia.org/wiki/Contagion_(2011...)
De berichtgeving van GS is meer giswerk dan verslaggeving. Lijt de Daily Star wel. Niet goed gedaan.
Ik zie toch voldoende nuances en bronnen overal. Als ik er iets uit opmaak is het wel dat het giswerk is.
Nee dan is de NOS beter met: "maak je vooral geen zorgen, kleine kans dat dit naar Europa komt".
@MrLahey | 27-01-20 | 12:47: waar hebben ze dat gezegd dan!
Jezus het lijkt wel of er een stel RIVM trollen op GS zijn losgelaten die alles even moeten "nuanceren". Die vrouw onder de deken ligt ook vredig heen te gaan zo te zien net als een reguliere griep bij oudjes hier. En die jongere mensen die je zie liggen. Fake natuurlijk en die hadden allemaal al wat onder de leden ofzo. Man, ga lekker daarheen als je durft.
@Epistulae_Morales | 27-01-20 | 12:54: Kan het zo snel niet terugvinden maar het was vlak voor de eerste gevallen in Frankrijk bevestigd werden.
@Dirk III | 27-01-20 | 13:05: Het is natuurlijk helemaal niet zeker of die vrouw ook het virus had.
@MrLahey | 27-01-20 | 13:07: Dirk kan dat op afstand zien.
Ik schreef het al eerder vandaag. Wuhan heeft enorm veel internationale studenten. Ook veel uit India. Veel van deze mensen zijn met de golf van 5 miljoen mensen die de stad probeerden te ontvluchten voor de lockdown vertrokken. Terug naar India dus ook waar er volgens de Indiase kranten nu 4 in observatie zitten waaronder een man vandaag van 36 jaar oud.
India, als een land zoiets niet kan handlen dan is het wel India. Echt dit is nog maar het begin denk ik dan. Ook Europa is dan heel snel aan de beurt met alle expats uit India die we hier hebben.
Die Indiërs zijn waarschijnlijk immuun voor dit virus. Die Indiërs wassen zich doodleuk in de Ganges rivier. Als u of ik dat proberen zijn we binnen 24 uur dood.
@VanBukkem | 27-01-20 | 13:01: Haha, ik moest toch wel lachen beste reactie so far.
Als het erg was, waren er wel satellietbeelden die massagraven toonden.
Ja, die hadden we ook direct vanuit Srebrenica, toch?
De WHO houdt er rekening mee dat de lichamen na dood ook besmettelijk kunnen zijn. NHS heeft gister 11 pagina dik handboek je onder artsen verspreid, waarin staat dat lichamen om die reden ingepakt verplaatst moeten worden door mensen in HazMat uitrusting. Waarschijnlijk worden ze dus verbrand, niet begraven
1 mei vertrek ik naar China voor 90 dagen.
Ben benieuwd wat ik daar aantref.
Chinezen?
@Hadena | 27-01-20 | 12:24: lol.
De hond in de pot.
@Hadena | 27-01-20 | 12:24: Wel minder dan voor deze uitbraak.
Niks of je stelt je reis uit. Ik ben er elke maand wel, met nu een kleine pauze tot April. Tegen Mei is het of onder controle of een nog grotere no go area.
Nu zou ik niet gaan, zeker niet naar een beurs of iets. Wellicht is er tegen die tijd wel een anti-virus beschikbaar.
@De_K.G.B | 27-01-20 | 12:53: wat doe jij daar elke maand?
@koeberg | 27-01-20 | 12:29: Waarschijnlijk lekker rustig op straat.
Waar is Ab Osterhaus als je hem nodig hebt?
Ab houdt zich gedeisd, na zijn over-hype rond de Mexicaanse Griep. Hij had iedereen in de paniek-modus, later bleek ten onrechte.
Die publieksgeile narcist bedoel je.
Heeft Maurice de Hoax al onderzoekjes uitgevoerd hoe de Nederlander zich voelt?
Het wordt gehyped en gepanikeerd. Mooi koopmoment op de beurzen.
Precies, als ik geld had liggen dan zou ik kopen. Misschien nog even wachten, de kans bestaat dat het iets echt serieus is uit het bio-oorlogslab. Komt de USofA niet snel met het lekken van wat geheime info (net zoals bij de Ukraïnse vliegtuigramp in Iran = neergeschoten) dan kopen.
Forse correctie en daarna gaan we weer omhoog, want het valt allemaal reuze mee.
Ik zit helemaal cash nu. Gaan mooie koopmomenten komen.
Qua hoeveelheid en type doden valt dit heel erg mee hoor, vergelijkbaar met elke andere griepgolf.
Nee hoor.als er na elke griepgolf 27 op de 1000 aangingen
Je moet met de juiste getallen werken. Zelfs als de Chinese overheid de waarheid zou vertellen dan nog is de mortaliteit van het virus erg hoog als je de tijd van infectie afzet tegen het aantal doden en bijna doden.
2 dagen geleden waren er 40 doden en nu 80.
2 dagen geleden waren er ook maar 1000 gevallen bekend.
Daarnaast liggen er 460+ kritiek, die kunnen dus elk moment omvallen.
Stel nu dat we deze mensen bij elkaar optellen dan heb je het gegeven dat bijna 1/3 tot 1/2 van de besmette mensen het niet halen.
Ik moet het ook maar doen met de gegevens die we allemaal zien maar het moment van besmetting is dus erg belangrijk om een juist beeld te krijgen van de dodelijkheid van dit virus.
@Dirk III | 27-01-20 | 12:30: Ik kijk naar het aantal recovered vs deaths met de opmerkign dat iemand gerecovered langer duurt dan iemand die overlijd.
Ik vraag me af hoe betrouwbaar de waarden zijn. Die Google sheet is al een dag niet meer bijgewerkt. Ik denk dat de informatie minder wordt en informatie niet wordt bijgewerkt om paniek te voorkomen, dan wel uit te stellen.
@Dirk III | 27-01-20 | 12:30:
Kijk maar eens naar wat een 'gewone' griepgolf doet. Het valt nog wel mee. Gewoon een extra griep.
@Atlantis-95 | 27-01-20 | 12:45: Die Google sheet is nooit vaker dan 1x per dag bijgewerkt. Spartacus begrijpt de woorden 'live' en 'realtime' niet zo goed.
@Anoniemtje | 27-01-20 | 12:48: Ik zou zeggen ga even naar China en vertel ze daar dat ze zich niet zo moeten aanstellen. Vertel hen maar even dat het een : gewon griepje" is, zullen ze op prijs stellen.Maar blijf wel daar en kom voorlopig niet terug.
Als zelfs in die chaos slechts 80 mensen op de 3000 (100000?) overlijden aan dit griepje valt het toch wel mee allemaal? Wat is er gebeurd met die 3 gevallen in Frankrijk?
Jij vind 80 dode op 3000 besmettingen weinig??
Geloof jij die cijfers die naar buiten worden gebracht? Gelooft u ook vvd?
@miko | 27-01-20 | 12:20: Ja een gewone griep dus. In Nederland overlijden jaarlijks 1200 mensen aan de griep.
Als je de Chinese overheid op hun bruine ogen geloofd wel ja. Die staan er tenslotte bekend om heel open en eerlijk te zijn.. "I am begging everyone to please help citizens of Wuhan! I am a nurse, my husband has been infected, what has been reported by news is completely different from what’s really happening!!! My husband has had fever for 8 days without improvement, CT scan is showing noticeable infection of lungs! In the past 8 days, I’ve tried every possible connections I have across all Wuhan hospitals’ colleagues, but no one will admit my husband! Higher up informed all doctors to deny acceptance of patient into hospital! Denied testing for the virus! Denied confirmation of patients whom have been infected! " van de Hal turner radio show.
@Bali Lovert | 27-01-20 | 12:22: U heeft blijkbaar betere bronnen. Vertel eens?
@rukvogel | 27-01-20 | 12:24: Ja een griepvirus wil inderdaad wel eens overslaan op de longen. Heb ik deze winter zelf nog gehad. Mijn nabestaanden typen dit nu voor mij.
@OscarWilde | 27-01-20 | 12:29: De zusters en artsen uit Wuhan die via SM berichten dat het aantal geïnfecteerde veel hoger ligt dan de Chinese overheid doet geloven?
@miko | 27-01-20 | 12:20: Niemand weet hoeveel mensen besmet zijn. Want besmette mensen met slechts lichte symptomen, melden zich niet bij een arts.
Zitten in quarantaine.
Ja hoor, Opgeschorene, ook in China de grootste bek, uitroep. De beelden spreken weer voor zich!
ik zou als ik moslim was maar opschieten met die begraafplaats.
Volgens mijn Flightradar24-app vertrekken/arriveren er nog steeds vluchten in Wuhan naar bijv. Bangkok, Peking, HoChiMin-stad. Hoe dan? Wuhan is toch in lockdown of mis ik iets?
Computer says yes, dus.
Is gewoon een opname waar je naar kijkt. Is allemaal nep.
Militairen?
Het leger vliegt heen en weer
Maar grenzen hebben geen zin hoor! Zó 1940!
Ben wel benieuwd of ze er achter kunnen komen of de oorzaak een 'ontsnapt' experimenteel virus uit dat top-lab uit Wuhan de oorzaak is van deze epidemie.
Het zou mij niks verbazen na eerdere flaters op dat gebied.
Kan, maar veel waarschijnlijker is toch echt de oversprong van dier op mens. Met die smerigheid op de markten daar is dit steeds hoe dat in het verleden ging. Van dier op mens is extra gevaarlijk omdat niemand daar afweer tegen heeft. Het is een nieuw virus voor de mens, dus immuniteit is nul.
Het coronavirus is een heel bekend virus, met vele varianten (zoals ook SARS en MERS), dat ook veel bij dieren schijnt voor te komen. Men vermoed dat het op 1 van de dierenmarkten is over gegaan van mens op dier in deze nog toen nog onbekende variant. Tenminste dat hoorde ik van de week een “kenner” zeggen in 1 of ander journaal of praatprogramma.
@Capt. Iglo | 27-01-20 | 12:17: Ja, klopt.
Al die diersoorten bij elkaar zetten en ook nog eens in een dichtbevolkte omgeving, is levens gevaarlijk.
Gelukkig hebben wie hier hygiënische megastallen die snel te isoleren zijn mocht er toch iets misgaan.
Alleen egoïstische linkse types die alles "biologisch" oid willen hebben, vormen een gevraagd voor de volksgezondheid. Die gaan al die dieren weer door elkaar zetten en die laten ze maar een eind rondlopen.
@Capt. Iglo | 27-01-20 | 12:17: Een kenner op het journaal of praatprogramma. Ook al komt het virus uit een lab, gaan ze dit natuurlijk nooit aan de grote klok hangen. Voor mij is de oorzaak dus onbekend en laat ik het verder open. Zoals ik reeds eerder schreef, als je bedenkt dat farmaceuten hier miljarden aan gaan verdienen, dan is het toch ineens makkelijker aan te nemen dat het om een kunstmatig virus gaat. De frequentie van gemuteerde virussen sinds de Spaanse griep vind ik eigenlijk iets te hoog, om te zeggen dat het de natuur is.
@Beste_Landgenoten | 27-01-20 | 12:15: Onzin gewoon een griepvirus waarvoor ons afweersysteem weer nieuwe afweerstoffen maakt. Echter bij de blanke is deze afweer historisch gezien zeer goed ontwikkelt en bij andere volkeren minder. Er is een zekere genetische voorsprong die je ook al zag bij AIDS waarvoor een groot deel van de blanken ook immuun waren.
Ook is het een risico voor de zwakkeren zoals ouderen groter.
Hele volkeren die geen weerstand hadden tegen het griepvirus zijn gestorven in Zuid-Amerika en ook later Afrika.
@Capt. Iglo | 27-01-20 | 12:17:
Las ik ook, maar wat ik me afvraag is: hoe kwam dat dier aan dat virus? En als het niet uit het lab in Wuhan kwam: waar is dan de oorsprong, of lopen er nog meer besmettingshaarden rond op 4 poten of met 2 vleugels?
@UnderCovert | 27-01-20 | 12:28:
Tsja, als je in dit soort vergezochte dingen gelooft is alles mogelijk. Je denk toch niet echt dat "farmaceuten" expres een virus kweken en loslaten om eraan te verdienen? Punt is juist dat het veel erger is dan opzet, het gebeurt continu dat virussen op mensen overspringen en met de toename van de drukte op de wereld gaat dit alleen maar vaker voorkomen. Nou lijkt dit nog niet op de killer-bug maar ook dat is nog te vroeg om te zeggen want een virus muteert nogal eens gedurende zo'n uitbraak.
@ja-ja-nee-nee | 27-01-20 | 12:30:
Nee dus. Je moet het zien als de landing van de Spanjaarden in Mexico, na 1500. geen Mexicaanse native had weerstand tegen onze griep en ze stierven bij bosjes. Zo oo met dit Corona-virus. Immuniteit is een kwestie van tijd, maar voor het zover is kunnen er heel veel mensen aan sterven.
@UnderCovert | 27-01-20 | 12:28:
Het is inderdaad veel makkelijker een wilde-dieren-markt de schuld te geven en de verdenking op hen te laden. Mijn paranoia-brein denkt dan weer dat men iets te stellig roept dat die markt de is, waardoor ik dus denk dat die markt níét de bron is, maar, en dat is aannemelijker en weliswaar zonder boze bedoelingen, dat laboratorium dat daar in de buurt staat. Maar, wie ben ik. Daarbij ik zit er wel vaker naast. Dus dat zal ook dit keer niet anders zijn.
@De verwarde man | 27-01-20 | 12:22:-
Eskimo's/papoea's zijn ook verschillende diersoorten, maar wèl vanaf diersoorten 'geïnterpoleerd'.
@Beste_Landgenoten | 27-01-20 | 12:38: Nee hoor elk griepvirus is anders. En voor elk griepvirus ontwikkelt een gezond afweersysteem afweerstoffen. De efficiency van het afweersysteem is daarbij bepalend en die ligt (mede ook door geografisch/historische omstandigheden) hoog bij de blanke bevolking.
@De verwarde man | 27-01-20 | 12:22: Juist ja. Net als al die mensen die destijds Q-koorts opliepen in die hygiënische stallen...
@kweethetooknietbeter | 27-01-20 | 12:40: Paranoïde is goed omschreven in jouw geval.
@ja-ja-nee-nee | 27-01-20 | 12:45: Blanken die imuum zijn voor AIDS? Waar?
@Enter Yeti | 27-01-20 | 12:51: exact. Dat waren gewoon wel de zwakkeren die eraan onderdoor gingen.
Shit happens..
maar q koorts was zeer lokaal en zelfs binnen de lokaliteit zeer lokaal.. bijv. Fietsers die langs stallen op een dag met de verkeerde windrichting fietsten.
@Capt. Iglo | 27-01-20 | 12:17: Corona is een soort virus. Griep is ook een Corona virus.
@Beste_Landgenoten | 27-01-20 | 12:15: het zou de Chinese overheid wel heel goed uitkomen als ze arme sloebers (en dieren) van een lokale markt de schuld kunnen geven, in plaats van hun gekoesterde "bio-safety" level 4 lab
@WalterSobchack | 27-01-20 | 14:27: Dit virus zou veel Westerse landen ook wel goed uit komen in verband met de vergrijzing en zo.
't Schijnt dat vooral 60+ers eraan bezwijken.
Zal me niet verbazen als er in Den Haag een aantal lieden van het partijkartel handenwrijvend en glimlachend van vergadering naar vergadering loopt...
@Kuifje-naar-Brussel | 27-01-20 | 12:57: Het klopt wat ja nee zegt. In Europa zijn er veel (oorspronkelijke bewoners) mensen die immuun zijn voor AIDS wetenschappers denken dat het komt omdat europeanen veel pest epidemieën hebben overleefd.
Mogelijk besmettelijker dan gedacht? Mogelijk dus ook niet. Sensatiezucht van media in beeld. Meld nieuws gewoon pas als het feitelijk nieuws is.
Leuk al die eng-dingen. Maar kan iemand van de media ook eens ergens vertellen wat de symptomen zijn en hoe we het kunnen herkennen? Of is dat geheim?
Wanneer je stopt met ademen, bestaat de kans dat je er aan overleden bent.
Het begint met verslaving aan smartphone en social media ...
@oldandwise | 27-01-20 | 12:10: Vergeet rijst niet.
Je kan er wat grieperig van worden. Als je afweersysteem slecht is kan je complicaties krijgen, longontsteking is een populaire. Als je er toch al bijna geweest was, kan je het loodje leggen.
Zelfde als griep met nadruk op luchtwegen. Het manifisteert zich in de luchtweg en bereid uit naar de longen. Mensen sterven aan longontsteking. Tot op heden zijn sterfgevallen nagenoeg allemaal 60+jaar en met onderliggende aandoeningen zoals suikerziekte of iets aan de luchtwegen.
Het is incubatietijd (periode van besmettelijk zijn zonder symptomen) van 10 - 14 dagen, de R0 van 2.5 en de potentie van mutatie en het gebrek aan vaccin/medicijn dat deze situatie gevaarlijk maakt.
@TheBurnerMan | 27-01-20 | 12:31: he houdt wel vol he, er is niets over bekend officieel
Is allemaal hysterie. Ik heb een griepprik gehaald, ik overleef iedereen.
Waar is Kaas trouwens?
@hotnot | 27-01-20 | 13:02: In quarantaine.
Apocalypse now !
Daar bestond het dodelijke virus uit een in de hoofden van de Amerikanen genestelde angst voor verspreiding van het communisme.
Damn, ik schrijf dit op en zie ineens een geheime CIA-operatie voor me opdoemen. Heeft Trump al gereageerd?
Het is maar een vreemde rage dat coronavirus.
Een soort 'Pokemon Go- The Viral Edition' bedoel je?
Ja, rare hypes komen uit Azië.
En dan vond ik dat gangnam style dansje toch wat leuker gevonden.
Doe mij maar Grolsch. Dat is tenminste fatsoenlijk bier.
@Heau even | 27-01-20 | 12:16: Gulpener, dan pis je Grolsch.
@De waard zijn gast | 27-01-20 | 12:14: maar of je t dan op moet zoeken...?
Vraag me alleen af of het nu vu, zoals gezegd, van een wild dier afkomt of dat die Chinese regering toestaat de meest vage en gevaarlijke onderzoeken te laten doen in laboratoria en hoe veilig dat allemaal gedaan wordt... ze staan al zoveel meer toe dan het Westen.
@Heau even | 27-01-20 | 12:16: Toch maar even voor de zekerheid twee palletjes Vitamine Corona besteld. Nomen est Omen en zo...
REAGEER OOK