achtergrond

Geenstijl

ingelogd als

lid

logout

word lid

nachtmodus

tip redactie

doneer

Feynman en/of Feiten – Onderhandelen is dodelijk

We praten al twee jaar met barbaren

De VN, VS, EU, complete Arabische Liga en zelfs de Palestijnse Autoriteit zijn het eens over Trumps vredesplan. Er is nog maar 1 partij die haar wapens, haar verdienmodel en de vernietiging van Israël niet wil opgeven. Deze partij belooft de vrijlating van twintig gijzelaars, om door te vechten en voor de beeldvorming eindeloos te “onderhandelen”.

Trump trapte in het bericht van Hamas. Hij kreeg een paar van zijn twintig puntjes en hapte als een peuter die een ijsje kreeg. Hamas ziet de wereldopinie veranderen, hun strategie werkt. Hoe langer ze doorvechten, hoe meer boycots je krijgt van bijvoorbeeld 250 culturele instellingen. Suicide by Cop eindigt in Defund the Police en Jodenhaat.

Hamas is de afgelopen twintig jaar “vergeten” verkiezingen te organiseren. 55% van de bevolking is jonger dan 20 en werd geboren na de staatsgreep door Hamas, 29% is 20 tot en met 39, die hebben nog nooit mogen stemmen. 16% is 40 of ouder en had stemrecht toen Israël zich eind 2005 eenzijdig terugtrok uit de Gazastrook in de hoop op vrede.

Als je kijkt naar alle peilingen of alle exitpolls van januari 2006, dan had Fatah moeten winnen. Het komt niet vaak voor dat peilingen en exitpolls ernaast zitten, een andere uitzondering was toen het Russische leger een “referendum” organiseerde op de Krim. De Palestijnse Autoriteit heeft meer recht van spreken dan Hamas en wil deze vrede.

Hamas, Hezbollah en de Houthi's zijn dependances van de sjiitische Ayatollahs uit Iran, die samen de vernietiging van Israël nastreven, terwijl ze in oorlog zijn met Saudi-Arabië en haar soennitische bondgenoten. Het is daarom logisch dat de volledige Arabische Liga net zoals Israël deze halve eeuw aan fundamentalistisch geweld wil beëindigen.

Executie-Gidsland Iran hangt weer zeven mensen op

Fijn land doet fijn land-dingen

Na uitvoerige preliminaire verweren, een regiezitting, getuigenverhoren, pleidooien van de advocaten, requisitoiren van de officieren van justitie, een laatste woord, een hoger beroep en cassatie bij de hoge raad én niet te vergeten een laatste, afgewogen oordeel van de Raad van State kortom een eerlijk proces een showproces heeft Iran zes mensen geëxecuteerd door middel van ophanging, omdat zij volgens het regime aanslagen hebben gepleegd in opdracht van Israël. Daarnaast werd nog een andere arme knakker opgehangen, die al sinds 2009 vastzat op verdenking van een moord. Bewijs hebben wij niet gezien en mensen die zich met mensenrechten in Iran bezighouden ook niet, die zeggen tevens dat de bekentenissen van de gevangenen eruit zijn gemarteld. Mensen executeren is sowieso een specialiteit van dat fijne land, zoals dijken bouwen dat hier is zeg maar. Eeuwig zonde dat het het islamitische regime niet is gevallen tijdens de Twaalfdaagse Oorlog. Morgen maar eens opletten wie er trots zijn Iraanse regime-vlag laat wapperen bij het Rode Lijn-gebeuren.

LIVE! Kwalificatie in vies, broeierig, zweterig, gorig Singapore

Gas: geven

Positief nieuws voor iedereen die dit weekend in een Formule 1-bolide rondjes mag gaan rijden op een circuit in Singapore: jullie gaan gezellig afvallen. Kilo's welteverstaan. Want het is heet, warm, broeierig en meer van zulks, en als je dan in een hete warme broeierige en meer van zulks F1-cockpit zit ja dan gaat het snel met de liters VOCHT die je verliest. Maar goed, dat is bijzaak. Hoofdzaak: wie pakt de POLE? Max zit er verrassend goed bij op deze bochtige McLaren-baan. En Max die er goed bij zit betekent meestal Max die iedereen achter zich laat. Wij denken in ieder geval van JA, hij gaat het doen. Niet voor niks luidt onze Stijlloze voorspelling: Max op POLE. Piastri weer de muur in en ja wie drie wordt geen idee. Live nu naar het zweethuis op Marina Bay Circuit voor de Kwali!
Update - George Russell pakt POLE! Verstappen op een prima P2 en Piastri niet in de muur maar op P3. Kan een spannend eerste bochtje worden morgen.

D66 weigert pers

Bij een praatje van Kaag MORE LIKE AL-QAQ

Ja hallo het is hier geen Hamasland he. Alle goedwillende journalisten die de moeite hebben genomen naar Den Bosch te kachelen voor Gaapfest zijn door twee kale beukers tegengehouden aan de poort. Gebeurde bij een praatje van Sigrid Kaag over het Midden-Oosten. Chris Aalberts (ook behorend tot de unerwünschten) heeft in de wandelgangen opgevangen dat 'Dilan Yesilgöz belachelijk is gemaakt'. Heel verbindend allemaal weer. Snel weg daaro, peukie roken in de auto.

Van de D66-website (1)

Van de D66 website (2)

HOERA het is weer Dierendag

We love dieren

Het was weer een jaar vol dierenplezier bij GeenStijl! Natuurlijk tegenwoordig traditioneel met veel gedoe over de wolf, maar ook topics over walvis, shetlandpony, zwarte duivel, pauw, aap, mol, brileider, dunbekwulp, ooievaar, hond, kip, geldwolf, termiet, pino, rat, hoornaar, paard, homodieren, offerfeestdieren, poezen, ezel, tijger, lynx, gier en al die andere eikels die we vergeten zijn. Vandaag lekker een extra stukkie worst voor Fluffer, omdat het zo'n prachtig beest is. U mag uw favoriete dier weer in de comments plempen, als het maar geen poes is, dan krijgt u een krab. Tok.
Update - De koning heeft een nieuwe onderdaan: Jagger

PEILINGS: PVV naar 30, zieltogend VVD even groot als JA21, D66 zesde partij van Nederland

hahaha, het wordt helemaal niks

Goeiesmorgens. Daar zijn de peilings weer. Nog 3 weken tot The Day of Days & het ziet er niet goed uit voor Dilan Jeweetzellüf-Hysterieüs. Weer twee zeteltjes in de dikke Partij-BMW minder minder. De VVD is dit weekend net zo groot/klein als JA21, en verantwoordelijk propaganda-ambtenaar Kees Berghuis heeft echt een probleem. Ome Greet daarentegen heeft TOTAAL GEEN LAST van dat schitterende verhaal over die VuilnisVrouw & de 20 Marokkanen in Utrecht/Overvecht en stijgt fluitend ende gestaag verder naar de DERTIG ZETELTJES. Fransie Timmerfrans & Henry Rodenbal zijn niet van de MSM-buis te branden, maar het helpt allemaal geen f*k. En dan moeten de 7 Oktober Rellen te Amsterdam alsook Wilders bij Vandaag Inside nog komen. Wat een land, en wat een mensen. Fijne dag!

Trump hoopvol na reactie Hamas, Israël treft voorbereidingen voor uitvoering eerste fase Trumps plan

"WE HAVE TO GET THE FINAL WORD DOWN IN CONCRETE"

Na de bizarre onderbreking van het StamCafé gisteravond weten we dat Hamas een soort van akkoord is gegaan met het onmiddellijk vrijlaten van alle gijzelaars en bereid is tot het overdragen van het bestuur in Gaza aan een nieuw Palestijns/onafhankelijk bestuur. Hoewel Hamas dus zeker niet definitief akkoord is, laat staan met álle punten van Trumps vredesplan, mag deze reactie en de bereidheid tot onderhandelen over het plan toch vrij ONVERWACHT heten. Toch zullen er in Qatar ongetwijfeld op het hoogste onderhandelniveau nog wel wat addertjes onder het Hamasgras worden uitgebroed. Ondertussen slaakt de wereld een zucht van verlichting in de hoop op de uitbraak van wereldvrede. Misschien gaan we zondag dan toch naar de Rode Lijn-demo. O nee, we hebben een begrafenis. En oja: die nieuwe baan voor Tony Blair komt nu toch wel heel dichtbij.

Trump uiteraard in zijn nopjes, EN TERECHT. Hij heeft de boel aan alle kanten ontegenzeggelijk in beweging gebracht en uiteindelijk is hij tot de slotsom van 20 punten gekomen. Of dit allemaal daadwerkelijk tot een staakt-het-vuren en VREDE leidt is nog even de vraag natuurlijk. Maar Trump is hoopvol en verlangt dan ook van Israël dat er direct wordt gestopt met bombardementen op Gaza. Israël laat weten zich voor te bereiden op de eerste fase van Trumps plan en stafchef Zamir zou hebben opgedragen het offensief in Gaza-Stad te staken. Zoals we gisteravond al zeiden: bizar bericht. Maar uiteindelijk is vrede toch net wat beter dan 'all hell' die losbreekt, nietwaar? Hup vrede en geef DIE MAN een prijs!

Update - Trump blij met Israël, want die zijn gestopt met bombarderen. Nu wachten op vrijlating gijzelaars en definitief VREDESAKKOORD.

Reactie Hamas

Hamas bereid alle gijzelaars vrij te laten, wil onderhandelen over vredesplan Trump

BREEK

We onderbreken het Stamcafé even voor een bericht dat, bijna twee jaar na 7 oktober, toch gerust bizar genoemd mag worden, maar ook hoopgevend, hoewel het Hamas is en er ongetwijfeld nog kuddes addertjes opduiken onder het gras. Hamas zegt bereid te zijn alle gijzelaars vrij te laten, én de macht over Gaza over te dragen aan een gezelschap onafhankelijke Palestijnse technocraten - "based on Palestinian national consensus and Arab and Islamic support." Over de rest van het plan en nadere details willen ze om tafel. Eerder vandaag dreigde Trump nog dat als Hamas uiterlijk zondag de deal niet had geaccepteerd, "all hell" eens even helemaal zou uitbreken.

God, het zal allemaal maar ten koste gaan van die Rode Lijn-demo aanstaande zondag  zeg, zal je altijd zien.

O.J. Simpson in het StamCafé

Iedereen gefeliciteerd met de onschuldige dader

Allemaal van harte gefeliciteerd met het dertigjarige jubileum van de uitspraak tegen O.J. Simpson, die niet schuldig werd bevonden aan die moord die hij wel had gepleegd maar niet had gedaan. Op 3 oktober 1995 werd O.J. niet schuldig bevonden aan """moord""", en if it doesn't fit, you must acquit. Later werd O.J. in de civiele rechtszaak wél aansprakelijk gesteld voor de moord die hij 100 % zeker absoluut niet maar op zeker wél had gepleegd, schreef hij het boek 'If I did it' over de moord die hij mogelijk wel of niet had gepleegd en op een dag was-ie gestopt met het plegen van de moorden die hij niet had gepleegd. Vintage GS hier, hier. Rust in de hel van onschuldige moordenaars die het hebben gedaan, O.J.! Vanavond drinken we JUICE.

Trump... 2028 (?)

poster-in-chief

De Trump-handleiding: neem hem niet letterlijk, maar wel serieus. Is het een grapje? Ja. Zou hij een derde termijn willen? Ook ja. Mag dat? Nee. En het media/academie-kartel heeft het altijd wel over dat Twam zo'n rampzalige protofascist is, en daarmee zou je bijna vergeten dat het in z'n geheel eigen genre veruit de grappigste Amerikaanse president ooit is. Dat erkent de linkse online avant garde trouwens ook al jaren, al geeft z'n boomer-voorliefde voor AI-filmpjes het wel een nieuwe dimensie. Onderstaand een greep uit z'n recente shitposts.

Tip de redactie

Heb je informatie of een verhaal dat belangrijk is voor GeenStijl?
Laat het ons weten. Jouw tip kan het nieuws zijn.
Wil je een document meesturen? Mail het naar redactie@geenstijl.nl.

GeenStijl.nl is een uitgave van GS Magenta B.V.