Grrrroningen. Instituut Mijnbouwschade raakt 329 dossiers van inwoners kwijt
Dit gaat je pet én Groningen toch te boven
Die hele ""hersteloperatie Groningen"" staat inmiddels dusdanig op instorten dat Nationale Ombudsman Van Zutphen zich genoopt ziet de noodklok te luiden middels een brandbrief aan de Kamer. Daarin geeft hij de Nationaal Coördinator Groningen, het Instituut Mijnbouwschade Groningen en de gehele overheid een tik (8 op de schaal van Richter) op de vingers: "Het kan niet langer zo doorgaan. Mensen zijn te vaak teleurgesteld. Het huidige hersteltraject leidt onvoldoende tot concrete oplossingen voor de mensen die daar al jarenlang op wachten." Er wordt, netter gezegd, geen moer voor de Groningers bereikt en tot overmaat van ramp raakte het Instituut Mijnbouwschade ook nog eens 329 dossiers van inwoners kwijt. En ondertussen verdienen schadebureaus miljoenen aan het Groningse leed en blijven de inwoners zelf rillen, trillen en bibberen dat het een aard(beving) heeft. De gasvelden worden dan misschien volgestort met beton, deze bodemloze put van onbekwaamheid en ellende blijft gewoon gapen en meuren. Echt uitstekend en lekker en top en goed en puik gewerkt allemaal.
Minister Letschert (D66) over blokkeren Fortuyn-Fragment door BNNVARA: 'Censureren moet kunnen'
Een buitengewoon minderwaardig antwoord
Mocht niet
Blokkeren, censureren, noem het zoals u wilt, feit is dat het gewraakte fragment uit het Lagerhuis, waarin VARA-coryfee Marcel van Dam Pim Fortuyn een 'minderwaardig mens' noemt, niet vrij mocht worden uitgezonden bij Nieuws van de Dag omdat BNNVARA dat als rechthebbende blokkeerde. Daar ontstond nogal wat ophef over, niet in de laatste plaats door de complete onzin die Raymond Mens erbij verkocht, en die ophef leidde weer tot Kamervragen van A. Nanninga (JA21). En die zijn nu beantwoord door minister Letschert van de partij van openheid en transparantie (D66). Die zal zoals het een D66'er betaamt natuurlijk wel pal voor openheid en transparantie staan. O nee, goh, toch niet! Omroepen mogen van haar rustig doorgaan met censureren, met bijvoorbeeld een beroep op privacy of op 'belangen van directbetrokkenen' (zomaar een directbetrokkene: Marcel van Dam). Ja is dat even mooi. Niks transparantie, niks openheid, maar pure CENSUUR. Uiteindelijk kwam BNNVARA, na de onstane ophef natuurlijk, alsnog met de beelden over de brug, alleen blijven die net als zoveel andere beelden naar goeddunken van de betreffende omroep gewoon op 'geblokkeerd' staan in het systeem. Vindt minister Letschert prima. En zo ziet u maar weer: het probleem, meneer, dat blijft.
De Horror: BIER WORDT DUURDER
Neem alles maar niet ons bier
Dure benzine, dure diesel, duur gas, dure doorsnee boodschappen, duur vlees, dure zuivel, dure huizen, dure stroom, dure alles, alles duur: à la. We leerden ermee leven, we accepteerden ramp op ramp omdat we in ieder geval nog voor een schappelijk doch telkens hoger wordend prijsje het duurbetaalde levensleed konden wegzuipen met verfrissend bier. Maar nu rijst de vraag: HOELANG NOG? De Telegraaf schrijft: "De suikertaks die dit kabinet in 2030 wil invoeren, dreigt een bittere pil voor bierdrinkers op te leveren. Het kabinet overweegt namelijk de accijns op alcohol mee te laten stijgen met die op suikerhoudende drankjes." Ons geld, onze ongezonde levensstijl en ons zoete bier, het glipt ons allemaal door de vingers. Komt op het conto van een premier die nog wel een cursusje bier tappen kan gebruiken (zie foto). Als zijn kabinet, bekend van nietsdoen, niets doet, wordt een kratje pils straks mogelijk een hele euro duurder. Ja maar: wat moeten we dan nog? Koel en gehydrateerd broeizomers doorkomen? Ho maar. Help ons, duur bier expert, want de sjeu gaat er zo wel heel gauw af in deze maatschappij. En waar hebben al die brave bierdrinkers dat nou aan verdiend? Enfin, zin in bier nu.
Bewindslieden kabinet-Jetten massaal op cursus
Aan de slag met jezelf
Wist u niet maar mensen die worden uitgekozen om in een nieuw kabinet minister of staatssecretaris te worden zijn compleet incapabel. Dat is buitengewoon belangrijk in de politiek omdat er anders maar lukraak aan de slag wordt gegaan terwijl ruimte om te groeien juist een mensenrecht is. En daarom deden de bewindspersoontjes hoogstpersoonlijk cursussen om te leren hoe bewindspersoontje te spelen, zo weet RTL Nieuws. Debattrainingen, taalcursussen, girlpowercursussen, mediatrainingen, speechtrainingen; in totaal werd voor bijna 65.000 euro getraind en gecursust en was minister Boekholt-O'Sullivan kroonspanner voor 11.885 euro. Maar hee, dan krijg je ook wat! Want nu we weten wat dit kabinet waard is gaan we de échte Sjoerd Sjoerdsma zien, blijkt Boekholt-O' Sullivan toch geschikt, maakt Tom Berendsen ons alleen maar trotser, weet Van Weel straks heel veel en wordt het kabinet-Jetten een groot succes. Jetten zelf hoefde overigens niet op cursus want een belcursus wordt nog niet aangeboden en bovendien is de premier van huis uit al zeer bedreven in bellen.
LIVE! De Grand Prix van Spanje met Verstappen vanaf P5
Olé!
Russell, Antonelli, Hamilton, Verstappen, Hadjar, Norris, Piastri en, vooruit, zelfs Leclerc, allemaal maken ze vandaag kans op de winst in Barcelona. Em vier renstallen die meedingen om de GP is toch wel WAT WE WILDEN. Natuurlijk zijn de regels nog steeds rük, klinken de wagens als een vastgelopen harde schijf en rijdt Mercedes vermoedelijk gewoon weg, maar hee, het zit wel lekker dicht bij elkaar momenteel. Dus hopen we op een race met inhaalacties, met schitterende strategieën, met ronkende ruzies, met Koorts Russell die hopelijk niet wint, met een Stijlloze voorspelling die luidt dat Hamilton weer eens wint, met Safety Cars, met Alonso die het een beetje naar zijn zin heeft en met Verstappen die naar P2 rijdt. Gaan we daarna gezellig aan de sangria met tapas. Doen we het voor. Nu snel naar het circuit van Barcelooooooonaaaaaaa om te kijken of het uitkomt.
Update - Hij (Verstappen) is van z'n plaats!
Update - De RB-strategie werpt nog niet echt z'n vruchten af.
Update - Alonso STIL: VSC
Update - Nou mazzeltje voor Verstappen en vooral voor de Stijlloos voorspelde winnaar: Hamilton.
Update - HOOO Antonelli kapot....
Update - Leclerc ook STUK.
UPDATE - VSC (net te laat voor Verstappen)
UPDATE - HAMILTON WINT ZIJN EERSTE VOOR FERRARI! Russell P2, Norris P3 en Verstappen toch aardig op de vierde plek. Hadjar een prima P6. Hamilton in Vettelitaliaans nu.
Ja wel mooi hoor
LIVE! De Kwali van Barcelona/Catalonië/Spanje
Vamos!
Hola! In een Bloedheet Barcelona zijn de matadors van de Formule 1 neergestreken om hun banden helemaal aan gort te rijden. En hoe dat beter te doen dan door zo snel mogelijk een rondje op het circuit neer te zetten? Na de totale peopstart in Monaco van vorige week zint landgenootje Verstappen op revanche. De Red Bull gaat aardig, maar ook niet heel veel meer dan dat. Helaas gaat Koorts Russell wel heel veel meer dan aardig, die gaat namelijk als een Mercedes. Misschien wel leuk voor het kampioenschap als hij het Kimi Antonelli nog een beetje lastig weet te maken de komende races, maar ja, het is Koorts Russell. Dus doe dan maar gewoon Antonelli eigenlijk. Stijlloze Voorspelling voor de Kwali daarom: KIMI PAKT POLE. Maar misschien toveren de Bulls wel weer een konijn uit de hoge hoed. Gaan we LIVE zien tijdens het stierengevecht in Barcelona.
UPDATE - RODE VLAG: Leclerc is er hard afgegaan.
UPDATE - Koorts Russell pakt POLE. Hamilton dichtbij op P2. Antonelli P3 en Verstappen op P5. Wordt toch wel een spannende eerste bocht zo.
WK SCHANDE. Canada laat Ghanese sterspeler Thomas Partey het land niet in
Niet van de Partey
Staan we dan, met onze Oranjekoorts, lekker juichen, lekker voetbal kijken, lekker feesten. ALSOF ER NIETS AAN DE HAND IS. Ondertussen wordt Thomas Partey, sterspeler van Ghana die ook simpelweg het WK wil spelen, de toegang geweigerd tot een land dat steeds meer autoritaire trekken begint te vertonen: Canada. Onder het bewind van Mark Carney wordt iemand die niet ""Canadees"" is maar juist Ghanees in 2026 gewoon NIET binnengelaten waardoor hij de prachtpot tegen Panama mist. Het is heel eng. Waar zijn nu de protesten? Is Teun van de Keuken al een petitie gestart? Kees van der Spek gehoord? Het lijkt ons belangrijk de handelsbetrekkingen met dit afgegleden land subiet te herzien. Een boycot van Canadese producten zou ook overwogen moeten worden. Want dit gaat niet alleen over Thomas Partey, dit gaat over méér. O zoveel meer. En dan staat Partey in het VK nog terecht voor verkrachting ook. Heel toevallig hoe dat allemaal samenkomt. We moeten niet blind zijn voor de asgrauwe realiteit van dit WK. Het is tijd om aan de goede kant van de geschiedenis te staan. Natuurlijk, we blijven het WK gewoon kijken, het is nota bene het WK, maar we doen dat nu toch wel met zeker één gefronste wenkbrauw en een ontzettend nare bijsmaak in de mond. Als u dat maar weet. Bah!
Hè Hè. RTL Tonight definitief gestopt met RTL Tonight
HIER de laatste (haha alsof u gaat kijken).
HIER zomaar een lijstje met betere praatprogramma's dan RTL Tonight:
5 Uur Live
6 Inside
5OP2
Adieu God?
Adieu!
De Alles is Anders Show
Als je alles hebt gehad!
Andries
Aperitivo
De Avondshow met Arjen Lubach
AVRO Service Salon
Bar Laat
Barend & Van Dorp
Beau
Bid, bedank, bewonder
Bimbo's en Boerka's, tegenstellingen in multicultureel Nederland
Café De Buren
Café Kockelmann
Carlo & Irene: Life4You
Carlo's TV Café
Carrie op Vrijdag
Casa di Beau
CHICA
Claudia's Showboot
Dagje ouder
De Dagrand
De nacht in
Het Elfde Uur
Eva
Het Filosofisch Kwintet
Gesprek met de minister-president
Glitter Glamour Gordon
Goede tijden, zomer tijden
Goedemorgen Nederland
Goedenavond Nederland
Gordons Late Nicht Show
Half 8 live!
Heerlijk eerlijk Heertje
Helden van Toen
Het Oranje Café
Hier is... Adriaan van Dis
StamCafé voor David Hockney
Niet te verwarren met David Hackney
De laatste kunstenaar die ertoe deed in Groot-Brittannië is op 88-jarige leeftijd, een maandje voor zijn verjaardag, gestopt met schilderen. David Hockney is niet meer. Een kunstenaar die je makkelijk in het rijtje Van Gogh, Rembrandt, Picasso, Da Vinci, Monet, Manet, Pissarro, Gauguin, Mattise, Magritte, Willink, Degas, Vermeer, Klimt, Kandinsky, Rubens, Dali, Kahlo, Cézanne, Pollock, Appel, Munch, Hopper, Renoir en nog heel veel andere schilders kunt plaatsen, maar die je nog net wat makkelijker in het rijtje Andy Warhol, Keith Haring en Roy Lichtenstein kunt plaatsen. Want uiteindelijk was hij popartiest - en een goeie ook - voordat popart in het kunstzinnig eindstadium terechtkwam. De kunststroming spartelt nog wat na in de vorm van Banksy's bullshit, beter bekend als streetart. Hockney was echter The Real Deal. Helaas hebben wij welgeteld nul Hockneys aan de muur, terwijl we er graag een hadden gehad, maar nog helaaser: ze zullen nu alleen nog maar duurder worden. Net als alles eigenlijk. En zo verliezen wij de kans op een aardig schilderij aan de muur en de Britten een icoon. Blijft de bekende twitteraar John Cleese eenzaam en alleen over als laatste levende kunstenaar van Groot-Brittannië. But don't mention him. Proost op Hockney!
PS Over proost gesproken... Vanaf vandaag kunt kunt u de GeenStijl Premium Podcast luisteren. Lekker voor bij een biertje, lekker voor bij iets anders. Het eerste gedeelte (hieronder) is voor iedereen te beluisteren en te bekijken, het tweede gedeelte alleen voor de Premiums. Dus bent u nog geen lid: WORD LID DAN!
Het is zover: Europees Migratiepact treedt in werking
Maar of de werking werkt...
Hoera. Europa heeft eindelijk iets gedaan van onze centen. Er is een migratiepact ingevoerd en dat treedt vandaag nu meteen in werking. Dat betekent het einde van gekapseisde bootjes, niet langer mensonterende toestanden op stranden, no more pushbacks, spreidingswet overbodig, Ron Fresen stil, asielbrieven van ministers worden weer gelezen, lhbti'ers veilig, werkende grenzen, controle terug, doei doei illegalen, een opgedroogde vluchtelingenstroom, sollicitatiegesprekken voor mensensmokkelaars, leeggestroomd Ter Apel, veilige binnensteden, nooit meer buitenslapers, iedereen een eigen huis, zorg weer goedkoop, rechts Nederland gedecimeerd, het COA weer rijk, minder minder minder azc's, protesten verleden tijd, geen problemen meer met Syriërs, streep door de ASIELCRISIS, Brusselse Bemoeienis Bedankt, niets, en al zeker geen STORING, staat dit pact nog in de weg, niemand meer boos en iedereen weer vrolijk in een fijn land waar de zon altijd schijnt. Toch? TOCH????
