achtergrond

ingelogd als

lid

logout

word lid

nachtmodus

tip redactie

doneer

@Dorbeck

Moeilijke vraag. Liever studenten of prostituees in uw stad?

't Is een keuze

studentenhuis of sekswerkhuis

In studentenstad Leiden loopt het de spuigaten uit waar het de studentenkamerseks betreft. Niet omdat de studenten er zo rap en vaak van bil gaan maar omdat de studentenkamers 's zomers worden omgespoten tot hoerenkasten, wat dus helemaal niet schijnt te mogen. Daarom begint schoftenstad Leiden nu een War on sekswerk in studentenkamers. Alle pleziertjes moeten weg en niets leuks mag meer in een stad die tijdens de Duitse bezetting nog gezelliger was. En zeg nou zelf: brandend kaarslicht, prachtige sfeermuziek, de geur van wierook, een schoon matras en een fantastische, frisse dame die het eenieder helemaal naar de zin maakt, dat is toch een veel aangenamer beeld dan die studentensmeerboel vol bah en blegh, vol mannen- dan wel vrouwenvocht, vol zweet, vol sekslucht vol kots, vol kakkerlakken, vol verschaald bier, vol pus, vol schimmel, vol aangekoekte troep, vol knorren, vol pis, vol rotting, vol meur en vol nog meer kots. Dan is de keuze toch snel gemaakt? Amsterdam dacht lang de goede kant op maar in Leiden roept de burgemeester op 'alert te zijn op onder meer de plotse aanloop van veel mannen bij wooncomplexen'. Dat een der vrouwelijke studenten gewoon geniet van een bruisend seksleven is kennelijk niet eens een mogelijkheid.

Patta-warmloopshirt Oranje volgens Volkskrant-redacteur gehaat om 'multiculturele boodschap'

Terwijl: het shirt is gewoon spuuglelijk

spuuglelijk patta warmloopshirt

Jezus Christus en godallemachtig en de heilige Oranje Leeuw erbij. Iedereen is superblij met Oranje en alle Oranjespelers mogen er zijn en worden gewaardeerd en de meest negatief besproken Nederlanders zijn Frenkie en Koeman en iedereen krijgt het rapportcijfer tien en de tenues zijn nu al legendarisch en vooral het uittenue is mooi en het volkslied leeft maar in De Volkskrant gaat het natuurlijk weer over de zwarte bladzijdes van dit Oranjefeest omdat er ook (3) mensen zijn die het Patta warmloopshirt niet zo mooi vinden 'haten vanwege de multiculturele filosofie achter het shirt'. De FILOSOFIE, die MULTICULTUREEL is, achter het SHIRT. Het WARMLOOPSHIRT. Dat is niet het eerste, niet het tweede en zelfs niet het derde shirt, dat is het WARMLOOPSHIRT. En dat mensen dat shirt dan haten vanwege de FILOSOFIE erachter. Scheer je weg Hassan Bahara, dat shirt is simpelweg spuuglelijk, spuuglelijker zelfs dan het thuistenue uit '88, dat iedereen en z'n Hollandse poepreet en/of spuugkop in '88 al spuuglelijk vond maar iconisch werd omdat het '88 was. En als Nederland in '26 wereldkampioen wordt, vindt iedereen zelfs dat spuuglelijke Patta warmloopshirt geweldig, hoe spuuglelijk het ook is.

Meer dan de HELFT van de jongvolwassenen komt moeilijk rond

Da's niet gering

daar gaan uw centjes

Welkom bij Het gaat niet zo lekker in Nederland, en wel hierom (titel wordt aan gewerkt, red.). Het gaat vandaag verrassend genoeg weer niet zo lekker in Nederland, en wel hierom: alles is onbetaalbaar maar niet betaalbaar en daarom zeggen steeds meer mensen dat alles onbetaalbaar maar niet betaalbaar is. En nu zegt het Nibud dat ook: Onder jongvolwassenen van 18 tot en met 30 jaar is het aandeel dat moeite heeft met rondkomen van 40 naar 54 procent gestegen. Dat krijg je als het in Nederland niet zo lekker gaat door onbetaalbare huurprijzen, onbetaalbare huizen en onbetaalbaar bier (zat in de aflevering van gisteren). Maar er zitten niet alleen de jongvolwassenen in dat schuitje, daar zitten gezelligerwijs veel meer mensen in: "Het aandeel huishoudens dat moeilijk rondkomt, is sinds 2024 gestegen van 32 naar 38 procent." Met huishoudens gaat het dus ook steeds minder lekker in Nederland, en wel hierom: "Voor veel huishoudens zijn stijgende uitgaven, hoge vaste lasten en een inkomen dat daarbij achterblijft, de reden dat zij moeite hebben met rondkomen." Goh wat gaat het weer lekker in Nederland. En daarom morgen gewoon weer een aflevering van Het gaat niet zo lekker in Nederland, en wel hierom (titel wordt aan gewerkt, red.). Hadden we trouwens al gezegd dat alles onbetaalbaar maar niet betaalbaar is? En dat steeds meer mensen dat zeggen?

Grrrroningen. Instituut Mijnbouwschade raakt 329 dossiers van inwoners kwijt

Dit gaat je pet én Groningen toch te boven

twee vingers in een scheur

Die hele ""hersteloperatie Groningen"" staat inmiddels dusdanig op instorten dat Nationale Ombudsman Van Zutphen zich genoopt ziet de noodklok te luiden middels een brandbrief aan de Kamer. Daarin geeft hij de Nationaal Coördinator Groningen, het Instituut Mijnbouwschade Groningen en de gehele overheid een tik (8 op de schaal van Richter) op de vingers: "Het kan niet langer zo doorgaan. Mensen zijn te vaak teleurgesteld. Het huidige hersteltraject leidt onvoldoende tot concrete oplossingen voor de mensen die daar al jarenlang op wachten." Er wordt, netter gezegd, geen moer voor de Groningers bereikt en tot overmaat van ramp raakte het Instituut Mijnbouwschade ook nog eens 329 dossiers van inwoners kwijt. En ondertussen verdienen schadebureaus miljoenen aan het Groningse leed en blijven de inwoners zelf rillen, trillen en bibberen dat het een aard(beving) heeft. De gasvelden worden dan misschien volgestort met beton, deze bodemloze put van onbekwaamheid en ellende blijft gewoon gapen en meuren. Echt uitstekend en lekker en top en goed en puik gewerkt allemaal.

Minister Letschert (D66) over blokkeren Fortuyn-Fragment door BNNVARA: 'Censureren moet kunnen'

Een buitengewoon minderwaardig antwoord

Mocht niet

Blokkeren, censureren, noem het zoals u wilt, feit is dat het gewraakte fragment uit het Lagerhuis, waarin VARA-coryfee Marcel van Dam Pim Fortuyn een 'minderwaardig mens' noemt, niet vrij mocht worden uitgezonden bij Nieuws van de Dag omdat BNNVARA dat als rechthebbende blokkeerde. Daar ontstond nogal wat ophef over, niet in de laatste plaats door de complete onzin die Raymond Mens erbij verkocht, en die ophef leidde weer tot Kamervragen van A. Nanninga (JA21). En die zijn nu beantwoord door minister Letschert van de partij van openheid en transparantie (D66). Die zal zoals het een D66'er betaamt natuurlijk wel pal voor openheid en transparantie staan. O nee, goh, toch niet! Omroepen mogen van haar rustig doorgaan met censureren, met bijvoorbeeld een beroep op privacy of op 'belangen van directbetrokkenen' (zomaar een directbetrokkene: Marcel van Dam). Ja is dat even mooi. Niks transparantie, niks openheid, maar pure CENSUUR. Uiteindelijk kwam BNNVARA, na de onstane ophef natuurlijk, alsnog met de beelden over de brug, alleen blijven die net als zoveel andere beelden naar goeddunken van de betreffende omroep gewoon op 'geblokkeerd' staan in het systeem. Vindt minister Letschert prima. En zo ziet u maar weer: het probleem, meneer, dat blijft.

De Horror: BIER WORDT DUURDER

Neem alles maar niet ons bier

rob jetten tapt een duurt biertje

Dure benzine, dure diesel, duur gas, dure doorsnee boodschappen, duur vlees, dure zuivel, dure huizen, dure stroom, dure alles, alles duur: à la. We leerden ermee leven, we accepteerden ramp op ramp omdat we in ieder geval nog voor een schappelijk doch telkens hoger wordend prijsje het duurbetaalde levensleed konden wegzuipen met verfrissend bier. Maar nu rijst de vraag: HOELANG NOG? De Telegraaf schrijft: "De suikertaks die dit kabinet in 2030 wil invoeren, dreigt een bittere pil voor bierdrinkers op te leveren. Het kabinet overweegt namelijk de accijns op alcohol mee te laten stijgen met die op suikerhoudende drankjes." Ons geld, onze ongezonde levensstijl en ons zoete bier, het glipt ons allemaal door de vingers. Komt op het conto van een premier die nog wel een cursusje bier tappen kan gebruiken (zie foto). Als zijn kabinet, bekend van nietsdoen, niets doet, wordt een kratje pils straks mogelijk een hele euro duurder. Ja maar: wat moeten we dan nog? Koel en gehydrateerd broeizomers doorkomen? Ho maar. Help ons, duur bier expert, want de sjeu gaat er zo wel heel gauw af in deze maatschappij. En waar hebben al die brave bierdrinkers dat nou aan verdiend? Enfin, zin in bier nu.

Bewindslieden kabinet-Jetten massaal op cursus

Aan de slag met jezelf

bordesfoto cursuskabinet jetten 1

Wist u niet maar mensen die worden uitgekozen om in een nieuw kabinet minister of staatssecretaris te worden zijn compleet incapabel. Dat is buitengewoon belangrijk in de politiek omdat er anders maar lukraak aan de slag wordt gegaan terwijl ruimte om te groeien juist een mensenrecht is. En daarom deden de bewindspersoontjes hoogstpersoonlijk cursussen om te leren hoe bewindspersoontje te spelen, zo weet RTL Nieuws. Debattrainingen, taalcursussen, girlpowercursussen, mediatrainingen, speechtrainingen; in totaal werd voor bijna 65.000 euro getraind en gecursust en was minister Boekholt-O'Sullivan kroonspanner voor 11.885 euro. Maar hee, dan krijg je ook wat! Want nu we weten wat dit kabinet waard is gaan we de échte Sjoerd Sjoerdsma zien, blijkt Boekholt-O' Sullivan toch geschikt, maakt Tom Berendsen ons alleen maar trotser, weet Van Weel straks heel veel en wordt het kabinet-Jetten een groot succes. Jetten zelf hoefde overigens niet op cursus want een belcursus wordt nog niet aangeboden en bovendien is de premier van huis uit al zeer bedreven in bellen.

LIVE! De Grand Prix van Spanje met Verstappen vanaf P5

Olé!

verstappen spanje

Russell, Antonelli, Hamilton, Verstappen, Hadjar, Norris, Piastri en, vooruit, zelfs Leclerc, allemaal maken ze vandaag kans op de winst in Barcelona. Em vier renstallen die meedingen om de GP is toch wel WAT WE WILDEN. Natuurlijk zijn de regels nog steeds rük, klinken de wagens als een vastgelopen harde schijf en rijdt Mercedes vermoedelijk gewoon weg, maar hee, het zit wel lekker dicht bij elkaar momenteel. Dus hopen we op een race met inhaalacties, met schitterende strategieën, met ronkende ruzies, met Koorts Russell die hopelijk niet wint, met een Stijlloze voorspelling die luidt dat Hamilton weer eens wint, met Safety Cars, met Alonso die het een beetje naar zijn zin heeft en met Verstappen die naar P2 rijdt. Gaan we daarna gezellig aan de sangria met tapas. Doen we het voor. Nu snel naar het circuit van Barcelooooooonaaaaaaa om te kijken of het uitkomt.
Update - Hij (Verstappen) is van z'n plaats!
Update - De RB-strategie werpt nog niet echt z'n vruchten af.
Update - Alonso STIL: VSC
Update - Nou mazzeltje voor Verstappen en vooral voor de Stijlloos voorspelde winnaar: Hamilton.
Update - HOOO Antonelli kapot....
Update - Leclerc ook STUK.
UPDATE - VSC (net te laat voor Verstappen)
UPDATE - HAMILTON WINT ZIJN EERSTE VOOR FERRARI! Russell P2, Norris P3 en Verstappen toch aardig op de vierde plek. Hadjar een prima P6. Hamilton in Vettelitaliaans nu.

Ja wel mooi hoor

LIVE! De Kwali van Barcelona/Catalonië/Spanje

Vamos!

verstappen en hadjar in barcelona

Hola! In een Bloedheet Barcelona zijn de matadors van de Formule 1 neergestreken om hun banden helemaal aan gort te rijden. En hoe dat beter te doen dan door zo snel mogelijk een rondje op het circuit neer te zetten? Na de totale peopstart in Monaco van vorige week zint landgenootje Verstappen op revanche. De Red Bull gaat aardig, maar ook niet heel veel meer dan dat. Helaas gaat Koorts Russell wel heel veel meer dan aardig, die gaat namelijk als een Mercedes. Misschien wel leuk voor het kampioenschap als hij het Kimi Antonelli nog een beetje lastig weet te maken de komende races, maar ja, het is Koorts Russell. Dus doe dan maar gewoon Antonelli eigenlijk. Stijlloze Voorspelling voor de Kwali daarom: KIMI PAKT POLE. Maar misschien toveren de Bulls wel weer een konijn uit de hoge hoed. Gaan we LIVE zien tijdens het stierengevecht in Barcelona.

UPDATE - RODE VLAG: Leclerc is er hard afgegaan.
UPDATE - Koorts Russell pakt POLE. Hamilton dichtbij op P2. Antonelli P3 en Verstappen op P5. Wordt toch wel een spannende eerste bocht zo.

WK SCHANDE. Canada laat Ghanese sterspeler Thomas Partey het land niet in

Niet van de Partey

thomas partey van ghana

Staan we dan, met onze Oranjekoorts, lekker juichen, lekker voetbal kijken, lekker feesten. ALSOF ER NIETS AAN DE HAND IS. Ondertussen wordt Thomas Partey, sterspeler van Ghana die ook simpelweg het WK wil spelen, de toegang geweigerd tot een land dat steeds meer autoritaire trekken begint te vertonen: Canada. Onder het bewind van Mark Carney wordt iemand die niet ""Canadees"" is maar juist Ghanees in 2026 gewoon NIET binnengelaten waardoor hij de prachtpot tegen Panama mist. Het is heel eng. Waar zijn nu de protesten? Is Teun van de Keuken al een petitie gestart? Kees van der Spek gehoord? Het lijkt ons belangrijk de handelsbetrekkingen met dit afgegleden land subiet te herzien. Een boycot van Canadese producten zou ook overwogen moeten worden. Want dit gaat niet alleen over Thomas Partey, dit gaat over méér. O zoveel meer. En dan staat Partey in het VK nog terecht voor verkrachting ook. Heel toevallig hoe dat allemaal samenkomt. We moeten niet blind zijn voor de asgrauwe realiteit van dit WK. Het is tijd om aan de goede kant van de geschiedenis te staan. Natuurlijk, we blijven het WK gewoon kijken, het is nota bene het WK, maar we doen dat nu toch wel met zeker één gefronste wenkbrauw en een ontzettend nare bijsmaak in de mond. Als u dat maar weet. Bah!

Tip de redactie

Heb je informatie of een verhaal dat belangrijk is voor GeenStijl?
Laat het ons weten. Jouw tip kan het nieuws zijn.
Wil je een document meesturen? Mail het naar redactie@geenstijl.nl.

GeenStijl.nl is een uitgave van GS Magenta B.V.