Kijk in godsnaam uit voor WINDSTOTEN van 80 km/u en vallende bomen
Weertje hè
Het RIVM van de lucht (KNMI) waarschuwt voor windstoten van plaatselijk wel 80 kilometer per uur en dat betekent Co de Geel. In Rotterdam viel een "flinke boom" op een bovenleiding van een tram en de Apeldoornseweg in Arnhem werd volledig afgesloten door twee omgevallen bomen die twee geparkeerde auto's net aan misten. En alsof alles nog niet erg genoeg was vindt de corsorondgang in Lichtenvoorde ook geen doorgang. Maar hoe is het bij u, want daar horen we u dus nooit over. Zijn er nog stoelen omgewaaid in de tuin? Nog paraplu's binnestebuiten geblazen? Of, god behoede, uw hoed verloren?
Schiphol LIVE
NU.nl: "Vrouwen dood door @AVROTROS-publiek dat 'hoer' roept tijdens Hazes"
aap uit mouw
Jarenlang was jij m'n gabber
Als een broer hield ik van jou
'k Zie je nog daar op de stoep staan
Je stond te rillen van de kou
Zonder huis en zonder centen
Zelfs je vrouw, ook die was je kwijt
Ik zei: "Kom zolang hier wonen"
Maar daarvan heb ik nu spijt
Hielp ik je daarom uit de goot?
"UIT DE GOOT"
Centraal Joods Overleg wil optreden Bob Vylan verbieden middels kort geding
Hoop poeha
Hoofdstuk zoveel: na een lange aanloop riep Bob Vylan in Paradiso afgelopen zaterdag allemaal belachelijke dingen waarna een storm opstak, de poptempel met een laf statement kwam, allerlei mensen van hun zondag gebruikmaakte om aangifte te doen en de Tilburgse concertzaal 013 een groot kruis zette door een al gepland concert van Vylan. Die brengt zijn puberale pestpunk vanavond ook ten gehore in het Nijmeegse Doornroosje, dat voet bij stuk houdt en de show weigert te annuleren. Hun goed recht, zoals het ook het goed recht is van het Centraal Joods Overleg om de zooi middels een kort geding verboden te krijgen. Zaak dient vanmiddag; het is uw goed recht om er van alles en nog wat van te vinden.
UPDATE 17:02 - De show gaat door, vanavond, oordeelt de rechter.
ELSFEST. Drugscrimineel Eldor van Feggelen (of Geert Wilders) spreekt zaterdag demonstratie toe
Dit wordt zo ontzettend goed
De Grote Twee
Alsof je een kaartje koopt voor Paul McCartney, maar het kan ook zijn dat Bob Dylan optreedt. Zo is het een beetje met de demonstratie aanstaande zaterdag op het Malieveld, beter bekend als Elsfest. Het programma is namelijk gelekt (door Els zelf) en het blijkt dat tussen 15:00 uur en 15:25 uur tijd is vrijgemaakt voor Geert Wilders óf voor Eldor van Feggelen. Nou kan Geert Wilders best een mopje speechen, maar het zou toch eeuwig zonde zijn als hij komt opdagen en het publiek daardoor Eldor van Feggelen moet missen. Dat is namelijk iemand die niet alleen Eldor heet, maar ook Van Feggelen en zo op de foto staat. Eldor van Feggelen was een al vaker veroordeelde drugscrimineel toen hij in 2015 door een agent in zijn buik werd geschoten en sindsdien heeft hij het rechte pad gekozen, namelijk strijden tegen de overheid en veroordeeld worden voor wapenbezit, opruiing en vernieling. Hij werd wereldberoemd in Den Haag door met een Davidster in te bellen bij een raadsvergadering en is de laatste tijd vooral druk met Facebook-video's over zaken, die niet kloppen. Een ideale spreker dus om met Wybren van Haga en Rob Roos het podium te delen. Geert Wilders, je weet wat je te doen staat. Kom niet langs bij Elsfest en LAAT ELDOR SPREKEN.
UPDATE - Els cancelt Eldor van Feggelen. RIP VVMU.
Complete (voorlopige) programma
Dr. Sid is er ook, dit wordt sowieso goed.
'Vrouwen mishandeld en verkracht in Oekraïne-opvang, kinderen aangezet tot prostitutie'
Groot menselijk leed
Alarmerend bericht vanmorgen in De T., op basis van de onderzoek van Opora, een stichting die zich richt op migratie gerelateerde vraagstukken. Bij Opora kwamen de afgelopen tijd dertig meldingen van seksueel geweld tegen Oekraïense vrouwen binnen, en nog eens negen waarbij de slachtoffers kinderen waren. Dat zou nog maar het topje van de ijsberg zijn, en dat geloven wij meteen. In de opvanglocaties wonen zo'n honderdduizend Oekraïeners, van wie het merendeel vrouwen en kinderen. Iedere week komen er nog circa driehonderd bij. "De zaken die bij Opora terechtkomen zijn stuk voor stuk zware verhalen, van mishandeling tot verkrachting. De daders variëren, van (ex-)partners en andere bewoners tot medewerkers of buitenstaanders." Kern van het probleem: "De Vereniging van Nederlandse Gemeenten denkt aan manieren om de opvanglocaties minder druk te maken. Nu heeft elke Oekraïner recht op opvang, ook bijvoorbeeld mensen met psychische problemen of een historie van overlast." Kern van de oplossing: "De gemeentekoepel vraagt aan Den Haag om te kijken of dat recht ’strikter’ kan." Maar ja.
Politie arresteert verdachte ernstige mishandeling en beroving Heemskerk/Beverwijk, ook "groepen jonge vrouwen zoeken confrontatie"
Welke ernstige mishandelingen deze ernstige mishandelingen
Een 'betrokkene' aan het woord
Voor het eerst in de zaak is er een verdachte gearresteerd die direct betrokken zou zijn bij de hallucinante mishandelingen en vernederingen, waarbij een pistool in de mond en naaktheid de regel waren. De politie schrijft: "In het onderzoek naar de recente onrust en incidenten in Heemskerk, Beverwijk en Haarlem is zondagavond een nieuwe aanhouding verricht. Eén verdachte is aangehouden op verdenking van betrokkenheid bij de ernstige mishandeling en beroving in het kader van het conflict tussen jeugdgroepen." Daarbij zijn er zaterdag twee jongens aangehouden met wapens en munitie. "Het gaat om een 19-jarige jongen uit Beverwijk. Bij een reguliere controle van jeugd in Haarlem is ook een minderjarige jongen uit Haarlem aangehouden voor het overtreden van de wet wapens en munitie. De twee verdachten worden vandaag gehoord." En we hebben het nu wel steeds over het mannenprobleem (in dit geval volgens de betrokkenen Turkse en Marokkaanse mannen), maar ook de vrouwen roeren zich. "Daarnaast ontstonden in het centrum van Beverwijk zaterdagavond een tweetal opstootjes. Hierbij zochten een aantal jonge vrouwen uit Haarlem de confrontatie op met een andere groep jonge vrouwen uit Beverwijk." Participatiemaatschappij heet dat! Of eisen ze de nacht op?
STAMCAFÉ MET MUZIEK! Ed Sheeran, urinezuurspiegel verhogend
Luister maar, in het Stamcafé
Maar eerst: de Megamix
We doen in onze wekelijkse muziekrubriek eigenlijk nooit aan die hyperpopulaire mainstreampo(e)p, al zullen we voor Ed Sheeran toch echt een uitzondering moeten maken. De man (34) is een van de allergrootste sterren van het moment, verkoopt gigantische zalen uit, verdient bakken met geld, wordt op alle radiozenders gedraaid én iedereen vindt 'm zo lekker gewoon gebleven. Z'n nieuwe plaatje Play heeft reeds honderden miljoenen 'plays' op Spotify, maar: wie zijn die mensen? Ieder nummer, ieder refrein, ieder riffje, ieder zanglijntje: het is allemaal zo bloedverzengend saai, voorspelbaar, inwisselbaar en nikszeggend. Het is kak geperst op een cd en we krijgen er uitschieters in onze urinezuurspiegel van. Als we deze rood-witte Humberto-kloon in een clipje met z'n lachsnuit op zo'n brommer zien zakt de muzikale moed ons weer dubbel en dwars in de schoenen. Toevallig zitten we nu even lekker in een Elvis Costello-fase en we raden iedereen dan ook aan om die nieuwe van Ed Sheeran lekker in de prullenbak te flikkeren en de volgende vier albums van Elvis Costello te draaien: This Year's Model (1978), Armed Forces (1979), Imperial Bedroom (1982) en, welja, Blood & Chocolate (1986). Meer nieuwe muziek na de klik!
Silverstein
Brante & Immink - Kogels doen ertoe
Wie heeft het gedaan? Sinds Agatha Christie de wereld overtuigde van de notie dat je met logisch redeneren vroeg of laat de dader kunt vinden, zijn we allemaal altijd alleen nog maar op zoek naar de dader.
Terwijl er gewoon een schietpartij was en daarna overleed Charlie Kirk. Waaraan? Als het aan nu.nl ligt, zullen we het nooit weten.
U bent benieuwd waarom het Charlie Kirk’s eigen schuld is, dat het bloed uit zijn nek gutste? Dan moet je braaf NOS-journaal kijken. Na een leugenachtig gemonteerd filmpje weet u het dan zeker: Charlie zei slechte dingen, dus, nou ja, heel erg en zo, maar, zoals een bekende Nederlandse ex-diplomaat ooit zo tactisch omschreef: woorden doen ertoe!
Een database van iedereen die stom reageerde op de moord op Charlie Kirk
Pendulum, driftig zwaaiend
De neiging om een gruwelijke moord op een publieke persoon te bagatelliseren door zijn of haar werk negatief te recenseren kennen we nog van Charlie Hebdo en is: buitengewoon hardvochtig, onsmakelijk, toondoof. De neiging om iemand aan te vallen op ongewenste standpunten en/of denkbeelden en iemand ontslagen te krijgen, kennen we nog van activistisch links en is: buitengewoon hardvochtig, onsmakelijk, toondoof. Afijn, over naar Amerika, waar de site Charlie's Murderers (nogal een aanklacht, woorden zijn namelijk: geen geweld) online staat en spoedig een database bevat van inmiddels ruim dertig duizend mensen die buitengewoon hardvochtig, onsmakelijk, toondoof reageerden op de laffe moord op Kirk afgelopen woensdag, met naam, toenaam en werkgever er voor het gemak bij. Incluis kliklijn, zodat je lekker anoniem Mensen met Verkeerde Meningen ™ kunt aangeven. Trotse slogan: "This is the largest firing operation in history." Zoiets verloopt natuurlijk niet heel genuanceerd en dus staan er ook types tussen die weliswaar een beetje stom reageren maar ook weer niet echt kwalijk, mensen met een slecht gevoel voor humor, enzovoorts. Wij vinden daar wat van. Te weten: buitengewoon hardvochtig, onsmakelijk, toondoof.
UPDATE 15/09 Keutel ingetrokken, URL veranderd van charliesmurderers.com naar charliekirkdata.org, nieuw mission statement 'This is not a doxxing website.' Beter ten halve gekeerd, zullen we maar zeggen.
Yoni in kudtsituatie
The good die young
Ja nee dit is dus helemaal Yoni: het gaat hartstikke Yoni met Yoni. Als liefhebbers van Yoni's zitten we daar ontzettend mee; menstruatieproducten zonder chemicaliën zijn een mensenrecht (of zouden dat moeten zijn) (of zo). Hoe dan ook, klaarblijkelijk kun je via Invesdor in Yoni investeren en het leuke aan Invesdor is dat ze als het superslecht met je bedrijf gaat nooit te beroerd zijn om dat per abuis naar iedereen en haar moeder te mailen. Zo weten wij dankzij iemand die weer zo bij de pinken was om het door te spelen naar GS dat Yoni naast prikkelend en smaakvol ook hartstikke bijna failliet is. "De huidige cashpositie (afschuwelijk woord, GS) is uitgeput door de aflossingen en rentebetalingen en nieuwe financiering is essentieel om te blijven bestaan en te groeien. Door deze cashpositie hebben we betalingsachterstanden bij onze crediteuren, betalen we aan onze financiers op dit moment geen rente en hebben we de salarissen van enkele van onze medewerkers over juli en augustus niet meer kunnen betalen." Nou, sterkte hè!
