achtergrond

Geenstijl

ingelogd als

lid

logout

word lid

nachtmodus

tip redactie

doneer

Eind oktober al de eerste STROOMUITVAL

Verwarming AAN? Licht UIT!

Landgenoten. Belangrijke Waarschuwing via uw weerkundig strateeg. U hebt nog drie weken om individuele warmte-shizzle te regelen. Houtkachel, dieselaggregaat, bruinkool, waxinelichtjes whatever. We geven u op een briefje als iedereen eind oktober de thermostaat een tikkie geeft wegens -10 de hele boel eruit klapt. Energieboeren waarschuwen al de hele week, en dreigen complete provincies UIT te zetten als u na 16:00 uur gaat laadpalen danwel inductiekoken - 's ochtends de ventilatie aan bij het douchen en daarna de haartjes föhnen = heel Zuid-Holland in het donker. En die wintertijd (26 oktober) is helemaal FUNEST voor ons fragiele stroomnet. Maar heee, we verdienen lekker aan de verkoop van elektriciteit!

SPD-burgemeester Duitse Herdecke neergestoken door meerdere mannen, toestand kritiek

Holy mekkers

Gaat even helemaal mis in het Duitse stadje Herdecke, waar de vorige maand herkozen sociaaldemocratische burgemeester Iris Stalzer (57) zojuist in kritieke toestand in haar eigen appartement is gevonden door haar zoon. Bild meldt dat ze aan die zoon zou hebben verteld eerder door meerdere mannen te zijn neergestoken voor haar woning. Die zijn nogal tekeer gegaan: Stalzer zou dertien (!) steekwonden hebben, in zowel haar buik als rug. Ze vecht op dit moment voor haar leven. Over de daders en hun motief is verder vooralsnog niets bekend.
UPDATE: Foto bij Bild van die 15-jarige adoptiezoon die wordt afgevoerd, hij zou in de politie-auto handboeien hebben aangekregen, maar dus ook verteld hebben dat zijn moeder door meerdere mannen op straat is aangevallen. "Im Streifenwagen werden dem Jungen Handschellen und ein Spurensicherungsanzug angelegt. Laut Ermittlern nur, um zu verhindern, dass Spuren verwischt werden."
UPDATE: Veel onduidelijk nog. Volgens T-Online is ook de geadopteerde dochter van Stalzer meegenomen, en zou er eerder een incident tussen die dochter en Stalzer met messen hebben plaatsgevonden.
UPDATE: Die Welt meldt dat een politiek motief volgens bronnen onwaarschijnlijk is, en dat een motief in 'familiaire kring' niet wordt uitgesloten. Ook bronnen van Die Welt bevestigen het incident met de dochter.

OM wil vier jaar celstraf voor Mohammed B. om verkrachting op gesloten afdeling verslavingskliniek

Foto: niet de Mohammed B. uit dit verhaal

Het kwaad kent gradaties en helemaal aan de uiterste ring huist Mohammed B. ((waarschijnlijk) niet Bouyeri), die als nachtbroeder werkte bij een verslavingskliniek en van die gelegenheid gebruik maakte om een afkickende vrouw te verkrachten. Zo iemand zit natuurlijk niet op de gesloten afdeling van een junkencommune omdat het allemaal crescendo gaat en is dus kwetsbaar met een grote K (zie ook: Kolerelijer). Scheelt Mohammed niets, die begint met onschuldig geflirt als "Ik zou je op de keukentafel willen pakken" en voegt vervolgens bij gebrek aan keukentafel en gebrek aan willen de daad bij het woord in de gemeenschappelijke huiskamer. "De vrouw zou hevig hebben gebloed en liet sporen achter op een bank. De volgende dag is de wond aan haar geslachtsdeel gehecht in het ziekenhuis. 'Ik was compleet in paniek. Het was verschrikkelijk, dagelijks voel ik nog het litteken', verklaart ze." Hee maar is het misschien een idee om de ene Mohammed B. net zo lang op te sluiten als de andere Mohammed B.?

Studenten bezetten laboratorium Radboud Universiteit, eisen dat alle banden met Israël verbroken worden

De Pettit-brigades annexeren het Goudsmitpaviljoen, waar laboratoriumonderzoek plaatsvindt

Die lach op 0:09 hey

Hey maar even, je hebt demonstraties, maar dit is écht gewoon verzets-larpen. In een Instagram-post valt te lezen dat de demonstranten zich specifiek richten tegen de onderzoekssubsidie die via 'nieuwe banden met drie Israëlische instituten' deels terecht zouden komen bij een Duitse onderzoekster werkzaam voor het Radboud Institute for Molecules and Materials (IMM), dat zich in het Goudsmitpaviljoen bevindt. De studenten schrijven: "Therefore, we block all research projects in the Goudsmitpaviljoen building, until the ties are cut." Overigens dezelfde uni waar Caroline annuleerde wegens veiligheidsoverwegingen. Wordt vervolgd. Meer beeld na de breek.

Update - Politie Gelderland meldt over een situatie dichtbij bovenstaande tafereel: "Vanwege een mogelijke gevaarsetting bij een demonstratie op de Heyendaalseweg in Nijmegen is er groot opgeschaald. We zijn met meerdere hulpdiensten bezig om duidelijkheid te krijgen over de situatie. Als we meer informatie kunnen delen, melden we dat via dit kanaal."
Update - Politie is inmiddels massaal aanwezig en de campus is deels afgezet. Decaan De Jong zegt tegen de Gelderlander: "Binnen staan magneten met hele hoge magneetvelden. Dat brengt allerlei gevaren met zich mee. Als je daar in de buurt komt met metalen voorwerpen, dan kun je er in gezogen worden. En dan is het klaar met de mensen die binnen zijn. Het is levensgevaarlijk." Ondertussen ook een SMEEKBEDE (hieronder) in de richting van de studenten om te vertrekken vanwege de "serious safety issue" die gaat over explosiegevaar, zo meldt Omroep Gelderland.
Update 17:00 - De Gelderlander heeft een verslaggever ter plaatse opgetrommeld, volgens hem zijn er onderhandelingen aan de gang met de studenten.
Update 17:05 - Hubert Bruls in actie! De burgemeester laat weten: "De grens is bereikt. Wij zijn genoodzaakt een einde te maken aan deze situatie. Het is geen demonstratie meer als er bewust een gevaarlijke situatie veroorzaakt wordt waarbij de bezetters hun leven in gevaar brengen. Hulpdiensten zijn hiervoor grootschalig opgeschaald waardoor hun inzet elders in de maatschappij niet mogelijk is. Dat accepteer ik niet. Ik doe een dringend beroep op de bezetters om deze actie vreedzaam te beëindigen."
Update  17:25 - Er wordt nog steeds 'onderhandeld' op het hoogste niveau, namelijk bovenaan de trap, op de brug. Worden vast interessante gesprekken gevoerd.
Update 17:35 - De specialistische diereneenheid is ook gearriveerd. Nu wordt het qua sympathie KIEZEN voor Ouwehand.
Update 17:40 - Zes studenten VERTREKKEN, bang voor pliesie die ze niet oppakt. Doei. Hoeveel bezetters er nu nog zijn is niet duidelijk.
Update 17:58 - De politie zoekt naar de beste manier om de bezetting te beëindigen. We wachten tot ze die gevonden hebben. Ondertussen begint Bruls over een mogelijke implosie die mensenlevens kan gaan kosten. Eng allemaal.
Update 18:23 - Nu gaat het hard nog steeds heel langzaam: weer twee vertrokken. Overigens is er ook sprake geweest van een handdruk.
Update 18:39 - Inmiddels is ook de Explosieven Opruimingsdienst ter plaatse.
Update 18:51 - Zo gaat het nog even door. Weer twee die op tijd bij de sit-in willen zijn.
Update 19:20 - De ME verzamelt zich op de campus, de bezetting kan dus weleens hardhandig ten einde worden gebracht.
Update 19:34 - Politie vordert op te hoepen of anders... 'kan er geweld worden gebruikt'.
Update 19:47 - Studenten rammen op de ramen en de politie is met een kettingzaag in de weer. Lijkt nu serieus te worden.
Update 19:49 - Een paar vastgeketende gekkies zijn LOSGEZAAGD en worden door de politie afgevoerd.
Update 19:59 - Politie is BINNEN ondanks het eerder genoemde explosiegevaar.
Update 20:58 - De brandweer verklaart zich nader over het explosiegevaar: "Binnen liggen de sterkste magneten van Europa. Ze zijn gevuld met stikstof en helium. Op het moment dat er iets tegen die magneet aanvliegt, kan die stikstof vrijkomen. stikstof verdringt zuurstof. Dus dat is gevaarlijk en dan kan het heel snel gaan. Dat is het risico."
Update 21:20 - Politie laat op X weten: "Achter de schermen zijn we nog steeds bezig om de bezetting op een veilig manier te beëindigen. Zo staan er onderhandelaars in contact met de bezetters en is hen een ultimatum gesteld om op eigen initiatief het pand te verlaten. Dat ultimatum is verlopen."
Update 22:12 - Het is nog steeds gezellig bij de Radboud.
Update 22:23 - Nou de politie heeft de 'beste manier' niet gevonden en blijft nu maar paraat om vertrekkende studenten aan te houden: "De afgelopen uren is er alles aan gedaan om de bezetting door de bezetters op eigen initiatief en op een rustige manier te laten eindigen. Tegelijkertijd is er achter de schermen gezocht naar een interventie om de bezetting ook onder dwang te kunnen beëindigen. We zetten de veiligheid van onze hulpverleners en die van bezetters echter niet op het spel. We zorgen er daarom voor dat het gebied wordt bewaakt en er niemand bij het pand kan komen. Bezetters die het pand verlaten worden aangehouden. Daarom blijven wij paraat."
Update 22:36 - Aanvullende reactie burgemeester Bruls: “Ondanks herhaalde waarschuwingen blijven de bezetters in het gebouw. Dat is levensgevaarlijk gedrag. We kunnen niet ook nog onze hulpverleners in gevaar brengen. Ik hoop dat de bezetters zo verstandig zijn om hun actie snel te beëindigen."
Update 23:12 - Sympathisanten van de bezetters gillen "cops off campus", maar voorlopig krijgen ze nog niet hun zin want de politie houdt de wacht.
Update 23:30 - Toch nog iets wat op ingrijpen lijkt, al speelt het zich vooral voor het gebouw af. Meerdere politiewagens schermen de toegang via de brug af. Op de brug wordt ook nog iemand aangehouden
Update 23:35 - En nog een aangehouden. Op de foto maar vooralsnog niet op de BON.
Update 23:42 - Veel geschreeuw nu en hier en daar wat schermutselingen. Aanhoudingen zijn toch in het gebouw, bezetters worden meegenomen in politiewagens.
Update 00:14 - Aanhoudingen gaan door nu er nieuwe, frisse, lege politiewagens zijn gearriveerd. Sympathisanten nu heel erg boos.
Update 00:22 - Politie zeg dat de bezetters 'naar buiten kwamen' en dat er 'morgen' meer updates volgen, alleen is de tweet na twaalven geplaatst. Toch vermoeden we dat het om woensdag 8 oktober gaat.
Update 01:29 - De brandweer gaat naar binnen en alle bezetters lijken te zijn verwijderd en aangehouden, daarmee is de bezetting voorbij.
Update 8 oktober 09:10 - "Er zijn vannacht 23 aanhoudingen verricht. Zij zitten allemaal nog in hechtenis."

Gemeenten hebben kotsbeu van schijtpeuters

thumb

Luiers

Wie ook steeds minder kunnen, zijn de peuters. Vroeger, toen Dit Land werd opgebouwd door De Gouden Generatie van Hardwerkende Nederlanders die de hele dag hard aan het werken waren, werden peuters zindelijk toen ze 1,5 waren. Maar nu? Nu laten ze het allemaal lopen, die klerelijers. Gemeenten luiden in het AD, de schijtkrant van Nederland, de noodklok, tien jaar . "Veel peuters van 2,5 of 3 jaar lopen nog rond met een luier. Dat jaagt gezinnen op kosten: ouders zijn zó honderden euro’s per jaar kwijt aan wegwerpluiers. Erg duurzaam is het óók allemaal niet, want luiers belanden in het restafval." Denk daar maar eens over na: terwijl u de kartonnen verpakking van de plastic verpakking van de crackertjes netjes staat te scheiden, schijten die rotkinderen in hun rotluiers onze rotvuilniswagens vol. "Luiers vormen samen met incontinentiemateriaal 8 procent van het totale restfval." Ja mensen. "Het roer moet hoognodig om, zo klinkt het." Hoognodig!

Gunst. Koophuizen duurder

Meen je niet huizenprijzen weer ontzettend gestegen

Ja dit heeft er natuurlijk mee te maken dat het CDA en alle koortspus die uit het CDA is ontsproten decennialang het migratievraagstuk voor zich uit heeft geschoven waardoor het hele godvergeten land nu op een migratieslot zit, maar het kan ook komen door de stikstofindustrie en al die stikstofkampen die om onverklaarbare redenen kris kras door de provinciën zijn gespreidwet. Daarnaast helpt het niet dat vrijgezelle mensen maar niet dood willen gaan en ouderen eigenlijk ook niet. Al die louche bedrijven die hoogbegaafde studenten uit het buitenland halen om onder nihilistische arbeidsomstandigheden onredelijk kutwerk te doen. Al die goedkope Polen en Bulgaren en Hongaren met hun gore geïmporteerde halve liter blikken parkbank-bier die onze collegezalen overnemen. De Sander Schimmelpenninck-expats die iets zouden komen doen en dan weer zouden oplazeren maar in plaats daarvan heel lang blijven en hele achtkindergezinnen uit de grond rampestampen. Te veel marktwerking. Niet genoeg marktwerking, de roverheid die alles in het werk stelt om Wybren van Haga het leven zuur te maken. Ryan Babel, waarom is er in godsnaam nog Ryan Babel. De niet werkende wet betaalbare investeringsobjecten. Salonsocialisten. Marx Rutte. Femke Halalsema. Geert Milders. Ad Huismelkert. Daniel Koerhuis (HUIS haha). Lelystad. Wie zit er in godsnaam op Lelystad te wachten. Ben je daar weleens geweest nee nou hier zijn de beste bruggen. Ontopic(?): die totale banger in Leeuwarden. Afijn. CBS: "De prijzen van nieuwbouwwoningen zijn in het tweede kwartaal van 2025 gemiddeld met 7,8 procent gestegen (...) De prijzen van bestaande koopwoningen stegen met 9,7 procent ten opzichte van een jaar eerder." Overigens: "In totaal zijn er ruim 63 duizend koopwoningen verkocht, 17,5 procent meer dan vorig jaar." Zo zijn we dan ook wel weer.

te lang; niet gelezen

De huizen, weet je wel? Die zijn weer duurder geworden. Om te kopen.

Radboud-docent Harry Pettit viert 7 oktober

Nou, eh, gefeliciteerd dan maar?

Dat je eigenlijk iedere dag wel een topic op GeenStijl zou kunnen schrijven over wat voor idioots Radboud-gekkie Harry Pettit nou weer heeft getwitterd, betekent natuurlijk niet dat je het nooit moet doen. Want het is vandaag dus 7 oktober en iemand die van ons belastinggeld wordt betaald, wil aan de hele wereld laten weten dat dat voor hem een feestdag is. Je zou zeggen: misschien moet de Radboud Universiteit eens ophouden met normaal maken wat niet normaal is, maar op de Radboud Universiteit zijn ze juist heel erg druk met niet normaal maken wat wel normaal is. En dat op de universiteit waar Sid 'Elsfest' Lukkassen mocht promoveren! Tijd om de stekker uit die hele tent trekken en het complete subsidiebedrag over te maken aan Vitesse. Heeft er tenminste nog iemand lol van.

Sociaal en Cultureel Planbureau: "Meer diversiteit op werkvloer geen garantie voor inclusie"

SCP concludeert: het is nooit goed

Archiefbeeld: groot bedrijf reduceert diversiteit tot stockfoto op achtergrond

In het verleden nooit behaalde resultaten bieden dus óók al geen garantie voor de toekomst. Maar goed, de werkvloer is het land in het klein en wat blijkt? "Nederlandse werkvloeren worden steeds diverser, maar dat betekent niet automatisch dat werknemers zich ook meer geaccepteerd en gelijk behandeld voelen. (...) Werknemers met een migratieachtergrond ervaren vaak ongelijkheid en uitsluiting, ook bij werkgevers die nadrukkelijk proberen de diversiteit op hun werkvloer te vergroten. Sterker nog: dat probleem is groter bij organisaties met een gevarieerd werknemersbestand dan bij homogene bedrijven, zegt het SCP." Oftewel, hoe diverser, hoe meer achterstelling? 

En we hebben het nu wel steeds over achtergestelde minderheden, maar hoe denk je dat dit is voor de DADERS! Constant verscheurd door de tektoniek van de geschiedenis, het juiste willen doen maar blijven struikelen, altijd op de hoede voor het volgende SCP-rapport waarin ze opnieuw tekortschieten. Je zou soms bijna denken dat overdadige diversiteit geen winnaars kent. Nou daar heeft sociaal psycholoog dr. Lotte Vermeij van het SCP gelukkig een antwoord op, namelijk "dat het belangrijk is "dat werkgevers zich realiseren dat diversiteit niet vanzelf tot inclusie leidt, maar vraagt om aanpassingen in de organisaties." Met andere woorden: met alleen divers personeel aanwerven ben je er nog niet." De dag opnieuw gered door de sociale wetenschap.

7 oktober - 2 jaar later

2023 - 2025

06.55 uur, zo laat gingen we op 7 oktober 2023 na de eerste doemberichten meteen LIVE, waarop de wereld stil kwam te staan, maar tegelijkertijd op volle toeren draaide. "Op beelden is te zien dat de militanten gewoon schieten op alles wat beweegt. Veel is nog onduidelijk, wel druppelt er beeldmateriaal binnen." 07.04 uur: "Dit wordt oorlog." 07.33 uur: "Ze schieten gewoon op alles wat beweegt. Veel doden en gewonden op straat." 08.01 uur: "Palestijnen hebben lichaam van Israëlische soldaat mee naar Gaza gesleept en smijten 'm op straat." 08.28 uur: "Hamas-strijders gaan dus gewoon random huizen binnen om mensen af te slachten." 08.35: "Het is feest bij de Palestijnen, maar dit wordt een payback van Bijbelse proporties." 08.45 uur: "NSFW. We hebben hier echt even geen woorden meer voor. Wat een ellende, wat een terreur." En dat waren dan nog maar de hoogtepunten van de EERSTE TWEE UUR - daarna werd het alleen nog maar huiveringwekkender.

De ziel van een door de holocaust achtervolgd en door antisemitisme geplaagd land, ingemetseld tussen schurkenstaten, islamitische dictaturen, rebellenclubs en terreurorganisaties, werd compleet opengereten door terroristen die lachend, trots naar het thuisfront bellend en allahu akbarrend baby's overhoop schoten, kinderen executeerden, bejaarden in golfkarretjes zetten, halfdode vrouwen met dubbelgeklapte benen als trofeeën door een juichende menigte reden en wat ú zag was nog maar de helft van de ellende: de allergruwelijkste beelden mochten alleen de journalisten zien op de ambassade - al vond de NOS dat niet per se nodig

En nu, twee jaar later, zijn de gruweldaden van 7 oktober 2023 al bijna vergeven en vergeten. Want ja, Israël. Er loopt een verzameling van 250.000 wereldverbeteraars, islamitische radicalen, opportunistische politici, bezorgde burgers, aan Hamas gelieerde organisaties, natuurwijnidealisten, peaceboomers, "goede doelen", communistische mafketels en halvegare extremisten met de ene vinger in de lucht en de andere vinger op de share-button van Instagram te joelen en te schreeuwen dat het maar eens afgelopen moet zijn met dat vermaledijde Israël. Dat het van de rivier tot de zee maar eens Palestina moet zijn. Dat is als Hamas dus je beloning voor het ontvoeren en verkrachten van vrouwen en het NOG STEEDS gegijzeld houden van tientallen onschuldige mensen. Dat is dus je beloning voor het willens en wetens laten vernietigen van je eigen Gazastrook, want als GeenStijl binnen anderhalf uur een wraakoorlog van Bijbelse proporties kan voorspellen, dan heeft het Hamas-kader in Doha dat ook wel ingecalculeerd. Je beloning is dat de publieke opinie in een extreem veilig land als Nederland, waar de grootste uitdaging van de laatste jaren de prijs van een kilo kipfilet betreft, zich mordicus heeft gekant tegen de existentiële doodsstrijd van een land waar ze helemaal niks van begrijpen. We gaan de straat op tegen een land waar ze ook vóór 7 oktober al met regelmaat de schuilkelder in moesten, omdat terroristische, jihadistische en anti-Westerse organisaties voortdurend raketten op hun kop ploften.

Twee jaar na 7 oktober is het in Nederland niet meer veilig om als Jood over straat te gaan. De opening van het holocaustmuseum liep in het honderd omdat burgemeester Femke Halsema van Amsterdam het naliet op te treden, op de universiteiten tiert het antisemitisme welig, niet alleen onder studenten, ook onder allerlei koekwaus docenten. Joden worden belaagd, opgejaagd en achternagezeten. Nu hadden we in Nederland al last van een boel mensen die niks moeten hebben van Joden, zie ook deze video uit 2010, alleen is het tegenwoordig net even wat te geaccepteerd en te salonfähig om precies dat uit te dragen. Je kunt de barbaren die de massaslachting hebben uitgevoerd doodleuk omschrijven als 'Palestijnse parachutehelden' en nóg mag je aanschuiven bij de NPO om de talkshowtafel vol te janken. Ondertussen mag Israël niet meer op een wielershirtje, wordt een Joodse komiek geweigerd aan de poort, wil een (extreem domme, dat wel) artiest niet meer optreden voor Joodse kindertjes, mag Israël niet meer meedoen aan het Songfestival omdat moreel gidsland Nederland anders kwaad wordt, voelen Ajax-"fans" (!) ongemak omdat er een Joodse voetballer is gekocht, heeft Frits Barend (!) politiebewaking nodig voor een 4 mei-lezing en zitten er met de Hamas-loverboys van Denk en figuren als de knettermaffe Kati Piri Jodenhaters pur sang in de Kamer, in het laatste geval zelfs van een partij die zogenaamd heel progressief en tolerant is.

Vandaag herdenken we 7 oktober, waar heel veel onschuldige mensen werden afgeslacht door barbaren, waar een toch al getraumatiseerd land compleet werd verscheurd en waar de Jodenhaat niet begon, maar wel een nieuw gezicht kreeg.

LIVE StamCafé: Timmermans bij Vandaag Inside

GAMECHANGER: bij de Beul van Grolloo

Allemaal nu even intunen op de campingzendert SBS6 want vanavond is Frans Timmermans te gast bij Die Ouwe Gek, Wilfred GeenIdee & Minouche. Frans Timmermans werd wereldberoemd door zijn deelname aan de Rode Lijn-demo te Amsterdam ("de grootste demonstratie van deze eeuw" - not), alwaar hij verscheen in een ROODOMSTREDEN PUMA-JASJE. Fluitender werden de hondenfluitjes niet. U weet zelluf, dat hele PUMA is een PRINSENVLAG met een bloksnor, en die schoenen zijn 100% Adolf Hitler want die PUMA-baas was echt 100% NSDAP sociale meerderheid in zijn rechterarm. Iedereen maar miauwen over wat Nederlandse vlaggen op het Malieveld en in het voetbalstadion, maar hier vanavond gaan pas echt DIE FAHNE HOCH. Iemand nog een kaasstengel?
Update: Het gaat om 2,5 MILJOEN KIEZERS

Tip de redactie

Heb je informatie of een verhaal dat belangrijk is voor GeenStijl?
Laat het ons weten. Jouw tip kan het nieuws zijn.
Wil je een document meesturen? Mail het naar redactie@geenstijl.nl.

GeenStijl.nl is een uitgave van GS Magenta B.V.