achtergrond

Geenstijl

ingelogd als

lid

logout

word lid

nachtmodus

tip redactie

doneer

LIVE StamCafé: Timmermans bij Vandaag Insde

GAMECHANGER: bij de Beul van Grolloo

Allemaal nu even intunen op de campingzendert SBS6 want vanavond is Frans Timmermans te gast bij Die Ouwe Gek, Wilfred GeenIdee & Minouche. Frans Timmermans werd wereldberoemd door zijn deelname aan de Rode Lijn-demo te Amsterdam ("de grootste demonstratie van deze eeuw" - not), alwaar hij verscheen in een ROODOMSTREDEN PUMA-JASJE. Fluitender werden de hondenfluitjes niet. U weet zelluf, dat hele PUMA is een PRINSENVLAG met een bloksnor, en die schoenen zijn 100% Adolf Hitler want die PUMA-baas was echt 100% NSDAP sociale meerderheid in zijn rechterarm. Iedereen maar miauwen over wat Nederlandse vlaggen op het Malieveld en in het voetbalstadion, maar hier vanavond gaan pas echt DIE FAHNE HOCH. Iemand nog een kaasstengel?
Update: Het gaat om 2,5 MILJOEN KIEZERS

Van der Plas zegt bijeenkomst met Nijmeegse studenten af om 'intimidatie, bedreiging en mogelijk geweld' Palestina-activisten

"Our spaces"

Schakelen we nu over naar Nijmegen, waar Caroline van der Plas morgen naar initiatief van de Gelderlander in gesprek zou gaan met een aantal Radboud-studenten. In het geheim, want aan de Harry Pettit-University is het voor iedereen rechts van het CDA niet veilig. Actieclub Nijmegen Encampment, bekend van de bezetting van de uni aldaar, kreeg lucht van de bijeenkomst, plempte bovenstaande oproep op sociale media en kondigde 'protest' aan. Want: zionisme stom, Lientje zionist dus Lientje stom gevaarlijk. Voor de duidelijkheid: het ging om een Kirkiaanse bijeenkomst, waar mensen met verschillende opvattingen argumenten zouden uitwisselen. De juiste manier om politiek te bedrijven, met andere woorden. "Ik wilde het gesprek met open vizier aangaan, maar dat wordt mij nu onmogelijk gemaakt," aldus Van der Plas. "Dit zijn de mensen die gebouwen hebben gesloopt, agenten bedreigd en belaagd. Dit is pas ondermijning van de rechtsstaat en de democratie: een gekozen volksvertegenwoordiger zo intimideren dat zij niet meer publiekelijk in gesprek kan gaan. Het is dieptriest, maar mijn veiligheid gaat boven alles."

Dus: Samidoun wel welkom, Caroline van der Plas niet welkom. Hamasverheerlijking helemaal super, de BoerBurgerBeweging levensgevaarlijk.

FOTO - Maar wat gebeurt hier?

Zeg het maar

A) Voorzitter Dick Schoof fanclub ontmoet eindelijk zijn grote idool Dick Schoof
B) Dick Schoof benoemd tot Ridder In de Orde Van De Zon Die Weer Gaat Schijnen vanwege Beste Kabinet Ooit
C) Oekraïne geeft eindelijk iets terug na cadeautje Twan Huys
D) Dick Schoof beste 60-plusser in marathon van Kiev
E) Dick Schoof krijgt nieuwste boek Anousha Nzumé uitgereikt van diplomatiek contact, "Echt een aanrader"
F) Volodimir Zelensky geeft Dick Schoof geheimzinnige opdracht om in serie van zeven podcasts te onderzoeken hoe Nederland het woningtekort kan oplossen
G) Anders, namelijk...

Vader stuurt zieke dochter (18) naar winti-genezer, rechter stuurt vader naar gevangenis

Hee wacht dit is achterlijk

Primitief, ach, definieer primitief, da's ook maar een kwestie van perspectief, niet alle vooruitgang kent hetzelfde tempo, daar moeten we verder niet moeilijk over doen. Ieder z'n eigen folklore. Sommige mensen hopen elk jaar op een elfstedentocht, anderen laten hun puberdochter net zo lang mishandelen door een medicijnman tot ze voor 90 tot 95 procent blind is. Een 18-jarige meid met de extreem pijnlijke en vervelende auto-immuunziekte lupus werd door haar vader meegenomen naar een medisch specialist in Rotterdam. Een winti-genezer welteverstaan, klaarblijkelijk hebben we die nog, weer eens wat anders dan een antroposofische theemuts die druppeltjes water voorschrijft voor een paar meier per keer. Wat je dan dus krijgt: "De vrouw werd in de douchecabine van haar vader gezet en daar vijf uur lang vastgehouden. Ze kreeg water over het gezicht en met takken werd over haar lichaam gewreven. Volgens de rechtbank staat vast dat zij ook een mengsel van ammonia en hete, gele pepers over zich kreeg, dat haar gezicht ermee werd ingesmeerd, mogelijk ook haar ogen." Haar 52-jarige vader toont enige introspectie, maar niet veel. Dat de behandeling zijn dochter bijna permanent verblindde, wijdt hij aan "de onkunde" van de winti-genezer in kwestie. Papa mag derhalve een jaar brommen, de wintidokter 15 maanden, plus een boete van 121 duizend euro aftikken. Een stuk lager dan de strafeis (drie jaar), maar: "De rechtbank weegt mee dat beide verdachten op zich goede bedoelingen hadden met de rituele wassing en niet de ‘volle opzet’ hadden om de jonge vrouw letsel toe te brengen." Ja nee tuurlijk, je mag ook best je mokkel in brand steken op het dorpsplein, zolang de insteek is om haar te verlossen van demonen en/of hekserij, verzinnen we wel een zuinig strafje. Achterlijk barbarisme loont, je kunt die arme snuiters ook niet kwalijk nemen dat ze de middeleeuwen nooit zijn ontstegen. Dit godvergeten land. Zou dit nu zijn wat ze het racisme van de lage verwachtingen noemen?

NEE TOCH. Memphis mist vlucht naar Nederland vanwege paspoort gejat

Als hij nou maar op tijd komt voor de kraker tegen Malta

Onze grote voetbalheld Memphis, bekend van goals, moet een briefje halen bij het straflokaal alsmede zijn ouders laten bellen want hij is TE LAAT voor voetballes. Zijn paspoort is gestolen waardoor hij vanuit Brazilië niet naar Nederland kan vliegen. Nou hebben we net een halfuur lopen janken vanwege dit Paspoortprobleem en zelfs gebeden dat het een slechte smoes in de categorie van 'hond eet huiswerk op' was, maar we kunnen alleen maar hopen dat hij erbij is voor het WK-kwalificatieduel tegen tiki-taka-machine MALTA. Want hoe in godsnaam gaan we dat rasvoetballand verslaan zonder Memphis, juist nu hij het tot topscorer aller tijden van Oranje heeft geschopt? Memphis = onmisbaar. Dat wordt een onmogelijke opgave en hoogstwaarschijnlijk een schandalige vernedering. Dan kunnen we net zo goed thuisblijven. Koeman, regel een Concorde voor die man, anders worden we verpletterd, gaan we de bietenbrug op, ten onder, kortom ERAAN.

"En zo zit het." Telegraaflezer kan niet tegen KEIHARDE WAARHEID van NIBUD over AOW

Is wel zo

Reactie die je wist dat zou komen in de T. (hieronder), over het afscheidsinterview in de T. met Arjen Vliegenthart (daaronder), die stopt als baas van het NIBUD. Dat is de club die verstand heeft van hoeveel geld de mensen maandelijks overhouden en dus weet dat het in Nederland met de meeste ouderen financieel "best wel goed" gaat (hier topic uit augustus 2025). En daarom zegt Arjen Vliegenthart dat de AOW niet mee had hoeven stijgen met het minimumloon, terwijl dat toch is gebeurd. Dat is trouwens allemaal de schuld van de Eerste Kamer, die kapot moet (hier topic uit juni 2023). Maar goed. Uiteraard staat er vandaag meteen een brief in de krant van een oudere die niet snapt dat het probleem nou juist is dat ALLE ouderen profiteren van deze maatregelen, in plaats van alleen de arme ouderen die het geld echt nodig hebben. Wij zijn het dus volledig eens met Arjen Vlienthart, die alle gelijk van de wereld heeft (hier topic uit januari 2022).

NEE NEE NEE

Wat Vliegenthart zegt

En zo zit het.

Timmerfrans: "Wonen zit in ons DNA"

Misschien wel de raarste campagneslogan ooit

Drumstellen zitten in verf. Katten zitten in koppelwerkwoorden. Geologie zit in de Schijf van Vijf. Houtwerk zit in 65-plussers. Bamiballen zitten in saunaseks. Tariefverschillen zitten in huidveroudering. Oogballen zitten in het octrooirecht. En wonen zit in 'ons' DNA. Frans Timmermans bedoelt (waarschijnlijk) dat de PvdA vroeger heel veel huizen bouwde, maar dat wordt dus allemaal door een of ander bureau zo kernachtig verpakt dat je dingen gaat zeggen als "Wonen zit in ons DNA". Wonen zit ook in ons DNA trouwens. Wij zijn gek op wonen. Wij zeggen weleens: een dag niet gewoond, is een dag niet geleefd. Hebben we eenmaal ergens gewoond, dan gaan we daarna gewoon door met wonen, we wonen soms de hele dag door, maar ook 's nachts hoor, en 's avonds, en 's ochtends en 's middags, waar wij zijn, daar wordt gewoond. Wonen, wonen, wonen, het kan ons niet woonst genoeg. Maar goed. Dat zijn wij. Wij zijn echte woners. Wonen zit dus in ons DNA. Misschien moet de politiek eerst eens gaan BOUWEN.

Het DNA in kwestie

(Timmermans' oude woning in België)

Greta en nog 170 Flotilla-matrozen uit Israël gezet, ook alle Nederlanders vrij

retour afzender

Het Israëlische ministerie van Buitenlandse Zaken berichtte zojuist dat Greta en nog 170 andere flotillisten uit Griekenland, Italië, Frankrijk, ierland, Zweden, Polen, Duitsland, Bulgarije, Litouwen, Oostenrijk, Luxenburg, Finland, Denemarken, Slowakije, Zwitserland, Noorwegen, VK, Servië en Amerika zijn uitgezet. Notabele ontbreking? Nederland. Vier 'Nederlanders' waaronder ene Osman Tastan kwamen gisteravond al aan in Madrid, maar er zitten nog zes in hechtenis, en nog eens zes hebben geen Nederlandse nationaliteit, maar wonen hier wel.

Zeer waarschijnlijk doet Greta vanavond al ergens uitgebreid haar verhaal over de vermeende 'vernederingen' die haar zouden zijn aangedaan. Een Italiaanse flotilla-activist vertelde dat "Greta in een Israëlische vlag gewikkeld en als trofee rondgeparadeerd" werd, en een Turkse flotilla-activist zei: "They dragged little Greta by her hair before our eyes, beat her, and forced her to kiss the Israeli flag. They did everything imaginable to her, as a warning to others." Daarbij zag The Guardian een email van een nabije medewerker van Greta aan het Zweedse ministerie van Buitenlandse Zaken in, en schreef: "She has received insufficient amounts of both water and food. She also stated that she had developed rashes which she suspects were caused by bedbugs. She spoke of harsh treatment and said she had been sitting for long periods on hard surfaces. (...) Another detainee reportedly told another embassy that they had seen her being forced to hold flags while pictures were taken. She wondered whether images of her had been distributed."

Nou, daar heeft u het laatste nog niet van gehoord. In totaal werden er 437 activisten op zee gearresteerd, 341 van hen zijn weer uitgezet, 138 zijn er nog.

Update 15:44 - Resterende zes Nederlanders ook uitgezet. Het lot van weer die andere zes die zonder Nederlandse nationaliteit in Nederland wonen is nog wel onduidelijk.
Update 18:00 - Greta onthaald in Athene, video na breek.

Kamil Egiert geeft betrokkenheid bij moord op Peter R. de Vries toe

Nou ja toch iets

Hee kijk nou. Kamil Egiert heeft in zijn hoger beroep tegen de straf van 28 jaar cel voor zijn betrokkenheid bij de moord op Peter R. de Vries iets gezegd. Hij verklaarde dat het wel de bedoeling was dat hij Peter R. de Vries zou vermoorden, maar dat hij dat juist heel ridderlijk heeft geweigerd. Nou Kamil, wat geweldig netjes van je. Gelukkig is het allemaal goed afgelopen zeg. Meerrrr bij Saskia Belleman, die erbij is.

Kan iedereen overkomen dit

Beeld & Geluid: Trump bezoekt vliegdekschepen, staat naast landende F-35, opstijgende F-18

CEO of the Free World aan boord van twee van z'n 11 enforcers

De Aftermovie

De Amerikaanse marine bestond gisteren 250 jaar en dat mocht ondanks de GOVERNMENT SHUTDOWN gevierd. Trump bezocht Nimitz-klasse vliegdekschepen USS Harry S. Truman (wiki, leidde begin dit jaar het Amerikaanse offensief tegen de Houthi's) en USS George H.W. Bush (wiki). Op de ene stond hij naast landende F-35's, opstijgende F-18's, zag hij SEALS een naburig schip enteren en zag hij de carrier group vier kruisraketten afvuren. Op de ander gaf hij zelfs met zeemansbenen de Trumpdans en oh ja ook nog een toespraak afgesloten met een fly-over. VÉÉL meer beeld na de breek.

F-35 landt naast Trump

Tip de redactie

Heb je informatie of een verhaal dat belangrijk is voor GeenStijl?
Laat het ons weten. Jouw tip kan het nieuws zijn.
Wil je een document meesturen? Mail het naar redactie@geenstijl.nl.

GeenStijl.nl is een uitgave van GS Magenta B.V.