LIVE! Lekker voetballen in de frisse buitenlucht: Bosnië - Nederland
Ughe ughe
U hebt vorige keer al kunnen wennen aan het idee dat u vanavond met de wortels op uw kop in Bosnië zit - en daar bent u dan. Het Nederlands elftal moet namelijk niet alleen leuk zijn als we toevallig de halve finale halen en het lekker dichtbij in Duitsland is! Oranje speelt vanavond in Zenica, het door ArcelorMittal gekaapte Pittsburgh van Bosnië, maar dan met meer alcohol en meer islam. Een van de goorste en grauwste steden van Europa, iedereen wordt zomaar ziek & iedereen krijgt zomaar longkanker, maar niemand weet waarom. Een ideaal carnaval van ongemak om eens lekker met de snuit in de sljivovica en de lozovaca te vallen, en misschien wordt u dan morgenvroeg wel wakker in de armen van een naakte imam. Het interessantste uitje in Zenica is Tvrdava Vranduk, het kasteel van Vranduk, en dat ligt verdomme niet eens in Zenica. Kunt u een uurtje wandelen en de heupflacon leegdrinken, alvorens u gloeiend van de rakija terugkeert naar het tweede toeristische dieptepunt: Bilino Polje, het stadion van de lokale voetbalclub, capaciteit 15.000 man en daarmee het Mac3Park Stadion van Bosnië, alwaar Nederland in een verkapte oefenwedstrijd (want toch al geplaatst voor de volgende ronde van de Nations League) speelt tegen Bosnië. Hup Holland!
Update rust - 0-1 BROBBEY
Update einde - 1-1
Sfeerbeelden uit Zenica
Heb je ze
Opstelling
Reaguursels
Dit wil je ook lezen
Patta-warmloopshirt Oranje volgens Volkskrant-redacteur gehaat om 'multiculturele boodschap'
Terwijl: het shirt is gewoon spuuglelijk
Oranje - het rapport (2)
We worden wereldkampioen
NEDERLAND VERNEDERT ZWEDEN
De Leeuw van Oranje opent zijn kaken bij het vallen van de avond. En dat geldt niet alleen voor deze avond, beste vrienden, beste landgenoten, beste voetbalkijkers, beste Dutch Fanatics
WK, BORD OP SCHOOT! Frankrijk - Senegal
Zit die blequeschete van een coach aan de botox of wat
Oranje - het rapport!
Omdat helemaal niemand het doet, doen wij het maar weer he!
Fantaseren over voetbal in het Stamcafé
(Heeft hier niets mee te maken verder maar wat is Willem Vissers een stilistisch gemankeerde oen)
We worden wereldkampioen!
In de finale rollen we die Oezbeken gewoon op
Arm Oezbekistan compleet overhoop gespeeld door fenomenaal Nederlands elftal
Koemanbal te ingenieus voor Cannavarobal
ORANJEKOORTS. Nederland vreet Algerije op in voorbereiding WK
JUICHEN voor Onze Jongens
