LIVE. De aller- aller- aller- aller- aller- aller- aller- aller- aller- allerlaatste strohalm voor Vitesse
De Rijn, de fles, de rechter en Vites
Zoals onze ex-vriendin zei nadat we weer eens te lang in de kroeg hadden gehangen: "Maakt niet uit makker, iedereen verdient een 792ste kans." Voetbalclub Vitesse, na jaren van liegen, bedriegen, oplichten, schijnoplossingen en scheefconstructies op sterven na dood, vraagt nu bij de rechter om een 793ste kans. Nadat de KNVB de proflicentie van Vitesse introk wegens 'een meerjarig patroon van misleiding, omzeiling en ondermijning van het licentiesysteem' toetst de rechter nu of dat besluit 'in redelijkheid en naar billijkheid' is genomen. Vitesse trekt nu de kaart 'maatschappelijk belang' en een groep supporters en clubiconen is naar de rechtbank van Utrecht afgereisd om dat aan te tonen, al is het nog maar de vraag of de rechter daar gevoelig voor is. Het lijkt erop dat het einde verhaal is en dat is te danken aan al die maffe luchtfietsers in de bestuurskamer, en heel sneu voor de fans. Omroep Gelderland doet LIVE verslag van de ondergang van de derde club van Gelderland, en ook Vitesses bekendste fan Marcel van Roosmalen is erbij. LIVESTREAM NA DE KLIK.
Update 13:37 - Zitting begonnen
Update 13:40 - Uitspraak is MORGENMIDDAG. Een dag voordat Vitesse zou moeten spelen tegen Almere dus
Update 13:45 - We moeten eerst een halfuur luisteren naar Calimero
Update 13:49 - "Vites Arnhem poep aan je lul"
Gejuich en gejoel bij binnengaan Vitesse spelers in rechtbank pic.twitter.com/qysXniAyfT
— De Gelderlander (@DeGelderlander) August 7, 2025
Vitesse ging vooral naar de hel
Reaguursels
Dit wil je ook lezen
Oranje - het rapport (2)
We worden wereldkampioen
NEDERLAND VERNEDERT ZWEDEN
De Leeuw van Oranje opent zijn kaken bij het vallen van de avond. En dat geldt niet alleen voor deze avond, beste vrienden, beste landgenoten, beste voetbalkijkers, beste Dutch Fanatics
WK, BORD OP SCHOOT! Frankrijk - Senegal
Zit die blequeschete van een coach aan de botox of wat
Oranje - het rapport!
Omdat helemaal niemand het doet, doen wij het maar weer he!
Fantaseren over voetbal in het Stamcafé
(Heeft hier niets mee te maken verder maar wat is Willem Vissers een stilistisch gemankeerde oen)
We worden wereldkampioen!
In de finale rollen we die Oezbeken gewoon op
Arm Oezbekistan compleet overhoop gespeeld door fenomenaal Nederlands elftal
Koemanbal te ingenieus voor Cannavarobal
Rozen zijn rood, oma draagt Libresse, het is een zooitje bij poepclub Vitesse
"De verhoudingen met de buitenlandse aandeelhouders zijn helaas zeer verslechterd"
LIVE. De naneuk van de Eredivisie
Of: het voorspel voor het WK
Degraderen uit het StamCafé
Met stille trom degraderen
