Extinction Rebellion blokkeert treinsporen Amsterdam Centraal, treinverkeer stilgelegd
Kedeng kedeng
Ja dan hadden we ook maar moeten luisteren toen ze zo vriendelijk waren een ultimatum te stellen. Geen sancties tegen Israël = een poosje geen treinen. Het klimaatprobleem is opgelost, vanaf nu gaat het over Gaza. Er zijn enkele tientallen demonstranten op de been; een klein gedeelte bezet op dit moment meerdere treinsporen en roept 'Free free Palestine'. Treinverkeer ligt stil, activisten worden door agenten van het spoor gesleurd, perrons zijn leeg geveegd.
Update 20:03 Er zitten zo'n negen demonstranten in een kringetje te zingen op een perron, aldus de T.
Update 20:21 Treinverkeer wordt weer opgestart. Niet om het een of ander maar na die grootse aankondiging hadden we er iets meer van verwacht.
LIVE. Het grote gekkieverkiezingsdebat bij *checks notes* LighthouseTV
BBBeggars can't be choosers. Wie weet het volstrekt geschifte gedeelte van het electoraat voor zich te winnen?
Kijktip voor mensen die iets met/tegen satanisch ritueel kindermisbruik hebben: u kunt afstemmen op LighthouseTV, dat voortkwam uit Blckbx, dat voortkwam uit lange wachttijden in de ggz. Twee partijen nemen het op tegen titelverdediger FVD: BBB en 50PLUS. Forum vaardigt voor de gelegenheid uiteraard Baudet af, namens 50PLUS speelt het enigma Corrie van Brenk en bij BoerBurger heeft een stagiair Henk Vermeer ervan weten te overtuigen dat dit een goed idee is. Dat is het niet, al liggen er toch al gauw drie zetels voor het oprapen.
Synagoge-jihadist Jihad el-Shamie handelde in naam van Islamitische Staat
Hee leuk een aptoniem
De in Syrië geboren Brit die vorige week tijdens Jom Kipoer een aanslag op een synagoge in Manchester pleegde die twee bezoekers het leven kostte, belde halverwege die aanslag hoogstpersoonlijk de hulpdiensten om te vertellen dat hij twee Joden had vermoord en handelde in naam van IS. Man had de tamelijk treffende naam Jihad el-Shamie en zou volgens getuigen geroepen hebben dat "Dit is wat je krijgt voor het vermoorden van onze kinderen." Jihad, die zijn aanslag zelf ook niet overleefde, was vader van een kind van één en zoon van iemand die erg bezig was met Israël. Eerder werd al bekend dat hij op borg vrij was na te zijn gearresteerd om een vermeende verkrachting. Daar komt nu bij: volgens een ex-vrouw van Jihad dwong hij haar om naar "extreme" filmpjes te kijken, en, ook niet geheel onbelangrijk, trouwde hij achter haar rug om met een NHS-verpleegster die zich voor de gelegenheid bekeerde tot het ware geloof. Klaarblijkelijk had hij deze ex toch niet helemaal goed afgericht, want huwelijk 2 zorgde er uiteindelijk voor dat huwelijk 1 op de klippen liep.
Verkeersboetes volgend jaar hoger, ondanks Kamermotie tegen verhoging verkeersboetes
Hoera
De zon gaat weer schijnen in dit land, en dan met name de zon in de ogen van de bonentellers op het ministerie van Financiën alsook van het ministerie van Veiligheid en Justitie, waar ze zich weer eens helemaal niets gelegen laten liggen aan het advies van de Raad van State en het OM dat de verkeersboetes in dit land veel te hoog zijn: de verkeersboetes gaan volgend jaar namelijk nog verder omhoog.
Dit, terwijl de Tweede Kamer vorige week nog een motie tegen hoge verkeersboetes aannam, maar dat geldt dus niet vanwege het bolletjesalarm van Arjen Lubach omdat het volgens indiener Van Nispen pas voor volgend jaar bedoeld is, maar volgend jaar hebben we waarschijnlijk een nieuw kabinet dat een nieuw besluit gaat nemen en reken maar dat dat nieuwe kabinet weer uw eieren voor uw geld gaat kiezen. Hadden verkeersovertreders maar net zo'n goede lobby als kranten en/of Splinter Chabot.
Er is ook goed nieuws trouwens. De boetes voor parkeren op een gehandicaptenplaats (500), fietsen zonder licht (75), geen rijbewijs laten zien (110) en onnodig linksrijden (280) blijven gelijk. Zal je net zien dat die galbakken die met 95 op de linkerbaan kachelen weer goed wegkomen. Hoe dan ook, compleet overzicht bij de parlementaire redactie van TOPGEAR.
Bedenk een nieuwe naam voor: Vegetarische Rookworst
iemand?
De bal gehakt is door de kerk. Brussel gaat alle VEGABURGERS, vegetarische rookworsten deugspekjes, havergehakt en vegakippendijen etcetera VERBIEDEN*, wegens geen vlees en daarmee ontzettend misleidend, vals en desinformatie. Kortom: we hebben iets nieuws voor de Unox Vegetarische Rookworst nodig - wtf 4,55. Dus roept u maar en help Unox de winter door. Apenlul. Vegadrol. Rookslang. Poepding. Ontzettende Laurens.
*De Europese Commissie en de EU-lidstaten moeten het voorstel eerst goedkeuren voordat het daadwerkelijk in wetgeving wordt omgezet.
Voorlopige TopTien. Met stip op 1: De VoltSnikkel
Hamas "optimistisch" over onderhandelingen, overhandigt lijst van 'te bevrijden gevangenen', Kushner en Witkoff "blijven in Caïro tot deal"
Hamas heeft de memo van Extinction Rebellion andermaal niet meegekregen
Vredesprinsen Jared Kushner en Steve Witkoff
Ja hier valt of staat het misschien wel echt mee. Reuters schrijft: "Hamas said on Wednesday (...) that it was optimistic about talks in Egypt on U.S. President Donald Trump's plan to end the war in Gaza." Noot: dat zijn dus onderhandelingen over Hamas' eigen ontwapening, ontbinding en het overdragen van het 'gezag' over Gaza aan een "Palestinian body of independents (technocrats) based on Palestinian national consensus and supported by Arab and Islamic backing". Ook heeft Hamas een lijst met namen gepresenteerd van 1.700 Gazanen die tijdens de oorlog gevangen zijn genomen, en 250 uiterst beruchte, tot levenslang veroordeelde terroristen die Hamas vrijgelaten wil hebben als onderdeel van de overeenkomst. Kortom, er lijkt zowaar even beweging in de zaak te zitten.
Ook saillant: een delegatie van Palestijnse Islamitische Jihad (niet te verwarren met een niet-islamitische jihad) en het kleinere Popular Front for the Liberation of Palestine hebben zich ook bij de onderhandelingen in Caïro gevoegd. En Trumps vredesprinsen schoonzoon Jared Kushner en gezant Steve Witkoff (allebei joods overigens) kwamen er vanochtend aan en volgens meerdere berichten zal het tweetal "Caïro niet verlaten totdat er een vredesovereenkomst is."
Dat belooft: wat.
Israëlische MinDef IN Gaza-Stad hey
LOL. VOLT zegt Radio 1 debat af wegens FvD
Uitstekende strategie van de Dasmeister
Hé maar dit is grappig. VOLT zegt het Radio 1 debat af omdat de partij niet wil debatteren met FvD. "Na lang wikken en wegen — en tegen de achtergrond van de snelle radicalisering in onze samenleving — komen wij tot de conclusie dat wij geen zuurstof meer willen geven aan een partij die liegt." Dat is natuurlijk prima, niemand wordt wijzer van een klimaatdebat tussen Laurens Dassen en Lidewij 'hebben aboriginals 40 jaar geleden het vuur uitgevonden?' de Vos, maar... het is natuurlijk ook totale onzin dat VOLT FvD hiermee "geen zuurstof" geeft. Sterker nog: het effect is omgekeerd, FvD krijgt juist zuurstof (of CO2, zit gewoon in cola, red.) door deze actie. Sterker nog, FvD heeft nu al een video over de kwestie gemaakt die ongetwijfeld beter bekeken gaat worden dan dat hele debat, en VOLT genereert met deze stap ook meer aandacht dan het ooit zou krijgen voor een scherpe oneliner van Laurens Dassen. Prima strategietje dus, voor allebei de partijen, maar VOLT is hiermee dus juist wél een kruiwagen voor het klimaatstandpunt van FvD. Gefeliciteerd.
Drama. 11.000 daklozen in Amsterdam
Jamaar de jaren 80 dan
Volgens de laatste telling leven er nu 11.000 daklozen in Amsterdam, onder wie 1.446 kinderen. Het grootste gedeelte vindt (soms) onderdak bij vrienden, in tijdelijke opvang of in een auto. In de openbare ruimte verblijven 1.150 mensen, onder wie 14 kinderen. Kinderen. Niet in Mumbai of Karachi, maar in: AMSTERDAM. Nu zitten ze bij de gemeente Amsterdam voornamelijk overspannen thuis en de rest is vooral druk met wat er in Gaza gebeurt, dus is de schijnoplossing van Flutger (GroenLinks): spreiden. Spreiden spreiden spreiden. Het probleem verplaatsen en net zolang doormodderen tot het ook op die andere plekken een probleem is. Dit krijg je dus als het complete systeem is dichtgeslibd omdat er niet wordt gebouwd, mensen zonder verblijfstatus mogen blijven zitten ('Een vijfde van de Amsterdamse daklozen heeft geen geldige verblijfsstatus – het hoogste aandeel in heel Nederland') en de poort wagenwijd open blijft staan, terwijl daar géén plek voor is: "Ook in Amsterdam zitten honderden, zo niet duizenden, asielzoekers te wachten op een woning." Deur dicht. En:
Bouwen
LIVE. Bezet Extinction Rebellion rails van stations en ligt het landelijk treinverkeer plat?
Dat was ons immers beloofd om 12:00 met een heus ultimatum
Amsterdam Centraal live
Voorlopig antwoord: te vroeg om te zeggen, het is immers klokslag 12:00. Maar uitvoerende macht van de NOS kennende zal het wel weer. En nu is het afwachten! Het account van Extinction Rebellion F5'en doet u hier, zoekterm Extinction Rebellion hier, XR hier, ANP fotobank hier en wie de eerste railsklever in de comments zet wint een gratis sessie bij een klimaatpsycholoog naar keuze.
Update 12:40 - Nou voorlopig nog even niks hè.
Update 14:44 - Wel een hoop vertraging in de Randstad, en dat nog zonder XR-bezettingen. Blaadjes op de rails?
De belofte
Joop van den Ende vult weer hele advertentiepagina met populistische kletspraat over NPO
Stop er gewoon mee
Ho wat staat daar nu weer op een paginagrote advertentie in de krant (hier klikken)? Het is (weer) de mening van Joop van den Ende over de publieke omroep. Joop van den Ende heeft namelijk in het PVV-programma gelezen dat die partij de publieke omroep wil afschaffen, en nou vindt Joop van den Ende het belangrijk om aan heel Nederland te laten weten dat hij het daar niet mee eens is.
Nou hebben wij nieuws voor Joop van den Ende: de politiek gaat de NPO helemaal niet afschaffen, dat is populistische kletspraat. Zelfs toen de PVV in de regering zat, werd de NPO niet afgeschaft, er moest alleen een klein beetje bezuinigd worden, wat leidde tot een bloedbad, waar de kijker nu [opzoeken] van merkt. Wie er natuurlijk wél wat van gaan merken, zijn de producenten. Zo heb je het bedrijf MediaLane, dat maakt op dit moment onder meer de programma's EVA (journalistiek van lik me vestje, red.), Ivo, even op zaterdag (vervanger van Ivo op zondag), The Connection en Even tot Hier voor de NPO. Even opzoeken wie de baas is van MediaLane hoor.
