LIVE! F1 Grand Prix van het gekkenhuis
Max Verstappen op pole in Azerbeidzjan
Okee, we geven toe. We zijn nog helemaal van onze à propos van gisteren: Elsfest de kwalificatie. Allemaal Nederlandse vlaggen rode vlaggen en op het einde stond Els Max toch weer met de bloemen te wapperen. Geluk voor Jos jr.: Lulletje Rozenwater start op P7 en Osker Piastri prakte het ding in de muur en staat op P9. Zou het toch zomaar nog eens spannend kunnen worden in het kampioenschap! Stijlloze voorspelling: Els P3, Wybren P2, Sid Lukkassen geile bok onze eeuwige nummer 1. Of halen we nu dingen door elkaar?
UPDATE - Max Verstappen wint! Piastri valt uit
Bassiehof – Benieuwd of er na de Antifa-motie een Profa-motie komt
Timmermans ruikt kans
*flats* Daar deed de Godin van de Ironie zaterdagmiddag een poepje op het hoofd van Forum voor Democratie-fractievoorzitter Lidewij de Vos, mede-ondertekenaars Geert Wilders (PVV), Caroline van der Plas (BBB) en voorstemmers VVD, SGP en JA21. Binnen 48 uur na het aannemen van de motie die oproept tot het aanmerken van Antifa als terroristische organisatie, veranderden extreemrechtse voetbalhooligans Elsfest op het Malieveld in een veldslag. Rellen die zich daarna verplaatsen naar het D66-partijbureau en het Binnenhof (waar ruim vier jaar geleden al was afgehamerd maar goed).
“Trumpiaanse toestanden, gevoed door politici die angst en verdeeldheid zaaien”, twitterde de leider van PvdAGroenLinks (mag je ook al niet meer zeggen) Frans Timmermans alras. De leiders van bovengenoemd rechts blok namen tegelijkertijd op X ferm afstand van de gebeurtenissen. Ze hadden er sowieso weinig mee te maken: alleen PVV en FvD waren uitgenodigd om te spreken maar die bedankten. De enige soort-van politici op het podium waren BVNL-voorman Wybren van Haga en zijn nummer 3 Harm Beertema (oud-PVV’er/NPO-bestuurder). Benieuwd wat BVNL in de volgende peiling doet.
Terwijl de schermutselingen in de Hofstad nog gaande waren, kondigde Timmermans in een nieuw bericht met veel voorhoofd aan komende week een debat over ‘extreemrechts geweld’ te willen voeren. Een verfrissend voorstel uit die hoek want een keertje niét over Gaza vergaderen is altijd plus 1. Timmermans zal met dat debat ongetwijfeld weer een rode lijn willen trekken in de hoop wat beweging te krijgen in zijn eigen electorale flatline: in de Peilingwijzer ligt zijn partij ondanks de dubbele val van het ruziekabinet al het hele jaar dood in het water. Met de verkiezingen in zicht is het logisch dat Timmermans het over extreemrechts tuig wil hebben.
Explosie vernielt zeven huizen in Vlissingen, drie gewonden, politie gaat uit van misdrijf
Dat krijg je dus met rijtjeshuizen
Geen gaslek! Want volgens een politiewoordvoerder was de explosie aan de Bonenburg in Vlissingen Noord "met opzet en buiten de woning ontstaan". Of de explosie gericht was tegen "een bepaald iemand in de straat, is allemaal onderdeel van ons onderzoek", en dus nog niet bekend. Met beschadigde gevels, verschoven dakpannen en gebarsten ruiten was het een beste ravage, en drie mensen hadden medische zorg nodig wegens glassplinters, waarvan een 15-jarige jongen "lichtgewond" naar het ziekenhuis moest. Er zaten daar toch niet toevallig zeven Pizzabakkers hè? Over de dader schrijft de politie: "Van de dader ontbreekt nog elk spoor. De politie roept getuigen op om zich te melden. Alle tips zijn welkom!"
De GeenStijl Podcast - Emancipatorspecial met Jens van Tricht
Een podcast over het persoonlijke, het politieke, het professionele, het pietluttige en het potsierlijke
Onder de noemer 'Zo zijn we dan ook wel weer': nadat we in de vorige aflevering de veelbesproken 'Pyramide van gendergerelateerd geweld' van mannen-emancipatieplatform Emancipator hebben beschimpt, besmeurd en afgefakkeld, kregen we bericht van een luisteraar die zei dat we precies helemaal niets van de piramide hadden begrepen en de plank volledig missloegen. Nou ja, wij zijn de beroerdsten niet: wij educaten onszelf helemaal de moeder, en besloten daarom Emancipator-oprichter Jens van Tricht te beschimpen, besmeuren en af te fakkelen uit te nodigen voor een open gesprek op GSHQ. Het werd onze langste aflevering tot nu toe. Over mannelijkheid, opvoeding, verschillen tussen de seksen, mensen of groepen, humor, geweld, islam en alles daaromheen.
deze
Trumps heilige oorlog tegen palliewappies, antifa, tranzen met guns en andere krankzinnigen
Soep van de Week in het StamCafé
door Arthur van Amerongen
Ik zit zondagnacht met een krat cola en een kruiwagen vol popcorn aan mijn beeldscherm gekluisterd, want Donald Trump zal dan in zijn toespraak tijdens Charlie Kirk’s Memorial op officiële wijze de nationale crackdown op linkse extremisten lanceren. Alle trends in de Verenigde Staten worden 1 op 1 gekopieerd in Nederland, dus de grote schoonmaak onder extreem-links mag wat mij betreft ook spoedig in het treurige moederland beginnen, al ben ik geen groot voorstander van schaamteloze kliklijnen als die van Laura Loomer (“getting Loomered” ) en sites als Expose Charlie’s Murderers en Professor Watchlist die posts oppikken en werkgevers taggen en doxxen in de hoop dat ze ontslagen worden. Expose Charlie’s Murderers claimde de grootste ontslagoperatie in de geschiedenis te hebben veroorzaakt, maar is sinds kort door een aanval van hackers uit de lucht, net als opvolger charliekirkdata.org.
Klikken is naargeestig, maar ik vond het helemaal niet erg dat hysterische jodenhatende palliewappies in de VS - die schuimbekkend van woede posters van de door Hamas gegijzelde Israeli’s van muren en andere plekken afrukten - aan de virtuele schandpaal werden genageld met alle gevolgen van dien.
Zo vind ik het geweldig als de Palestijnse griezel Mahmoud Khalil de VS wordt uitgezet. Op 17 september 2025 oordeelde immigratierechter Jamee Comans in Louisiana dat deze exponent van de vijfde colonne gedeporteerd moet worden naar Algerije of Syrië, vanwege onjuiste informatie in zijn aanvraag voor een green card. Khalil, een voormalig graduate student aan Columbia University en leider in pro-Palestijnse protesten, werd in maart 2025 gearresteerd door ICE als onderdeel van een bredere crackdown op buitenlandse activisten onder de Trump-administratie. Opgeruimd staat netjes.
Feynman en/of Feiten – Free Gaza
Symboolpolitiek saboteert zicht op structurele oplossingen
Timmermans en de SP kwamen met het plan om zieke kinderen uit Gaza op te halen. Weer een tranentrekker. De linkse kerk vergeet hoe honderdduizenden Palestijnen elk jaar weer worden geholpen in Israëlische ziekenhuizen. Dit symbolische voorstel helpt hun campagne, maar mist elk besef van aantallen en onvoorwaardelijke Joodse zorg.
Terwijl vorige maand 537 ton aan voedseldroppings het nieuws haalden, kwam er ook 128997 ton over land binnen. 1899 gram noodhulp per Palestijn per dag. 80% is voedsel. De grens is open. Wij zijn langer, dikker en ouder dan hun, maar eten gemiddeld een kwart minder. 0,4% procent ging door de lucht, dat symbool maakte niet het verschil.
De levensverwachting van Arabieren in Israël is met 79 jaar hoger dan in de rest van de Arabische landen. Al tachtig jaar hebben Arabieren het beter binnen Israël dan erbuiten. Toen Israël continu werd beschoten, bouwden ze het Iron Dome, net zoals de NAVO nu een dronemuur tegen Poetin wil. Afweren en de-escaleren voldeed niet op 7 oktober.
Hamas heeft geen interesse de Gazastrook te besturen, ze hopen met maximale escalatie Israël te isoleren, te verzwakken en te vernietigen. Het werkt, want onze linkse meute trappen erin en werken eraan mee. Terwijl sommige Palestijnen honger hebben, zitten Hamasstrijders met vers fruit en overgewicht in tunnels, klaar voor de strijd.
Veertien stomme obligate jeuk-tweets over de Elsfest Rellen in Den Haag (en 1 hele goeie)
op volgorde zelfs
MENSON, DIT IS HANDIG! Een soort van stemwijzer, maar dan zonder bias en sturende psychologische parlementaire mindf*ck-dingesssen. Gratis voor niks, en u hoeft niks in te vullen cq uw IP-nummer, NAW, DigiD of emailadres achter te laten. Loop alle tweets op X (en het tijdstip) ff na, en dan weet u feilloos op welke partij u moet stemmen op 29 oktober. At your service.
Update: 30 aanhoudingen, 2 agenten gewond (Driehoek)
DJ Jopie was ff weg
Brante & Immink - Dassen’s bubbeltje
Of de minister-president niet even lekker bij Laurens Dassen in zijn Bluesky-bubbeltje wil komen. Want anders moet Dassen zelf buiten zijn bubbeltje komen en dat vindt hij maar eng. Niet voor niets hangt hij altijd volkomen over zijn toeren aan de interruptiemicrofoon als hij weer eens het VOLT-standpunt over de Joodse staat staat te schuimbekken.
Over bubbels gesproken: NRC-lezende D66-rechters kunnen geen filmpjes kijken op de website van De Telegraaf, want daar hebben ze geen abonnement op. Wie zijn toch die mensen?
Een flinke overgang van Elsfest naar Tanja Jess
Tanja! Noooooooo!
Nu even niet meer Elsfest, we gaan het hebben over Tanja Jess. U kent Tanja Jess van duizend dingen. Haar mond lijkt op een anus, haar man is een notoire vreemdganger met een bokkig piemeltje, gaskamers, Pleeboy, vlogs, allemaal dingen met Gaza en het lolligste was dat ze haar familie wegverhuisde uit rijkeluisreservaat Nederhorst den Berg omdat het er veel te wit is - en toen ging ze maar naar de 'stad', naar Almere. Dat was nogal een overgang en daar kent u Tanja Jess nu ook van. Nu valt daar weinig aan te mansplainen omdat wij helemaal NIKS weten van de hormonale orkaan die de overgang is, maar gelukkig worden we onderwezen. Gedoceerd. Door Tanja Jess. Het stond niet in het boek van Caroline Tensen. En niet in het boek van Isa Hoes. En niet in het boek van Susan Smit. Het gebeurde niet in de podcast van Evi Hanssen. Niet in die podcast van Elles de Bruin. Niet in alle stukken van Linda de Mol en Anita Witzier en Leonie ter Braak en al die andere vrouwen en in alle televisieseries en openbaringen. We zagen het niet bij Casa di Beau, we lazen het niet in het AD. We lezen en leren het in het boek van Tanja Jess. Tanja Jess. Tanja Jess. Het boek: Kaarten op tafel.
LIVE. ELSFEST AFGELAST: VELDSLAG, TRAANGAS INGEZET, HEFTIGE CONFRONTATIES MET POLITIE
Veldslag in Den Haag +++ OOK LANDELIJK BUREAU D66 AANGEVALLEN +++ Sid Lukkassen niet onopgemerkt gebleven
Hier verder met de berichtgeving over Elsfest, waar we lachend-gierend-brullend aan begonnen, maar waar we nu toch maar even een andere toon over aanslaan. Het is geëlscaleerd en inmiddels: AFGELAST. Elsfest 2025 gaat de boeken in als een tokkiefestijn van uitschot, hooligans, asocialen, idioten, kanslozen en oproerkraaiers. Er zijn heftige confrontaties met de politie, er wordt vuurwerk gesmeten, er is een politiewagen in de fik gezet, er zijn mensen aangereden, er wordt geknokt, gebeukt en met stenen en staven gesmeten. En ondertussen, op een podium verderop op het Malieveld, stond die arme Els te kletsen over haar 'kanjers', als het bazinnetje van stel pitbulls die haar de baas zijn geworden. De boel is dus afgelast, maar de onrust blijft. Updates volgen.
Update 15:07 - Overal traangas nog. Grote groep hooligans trekt de stad in
Update 15:14 - Reacties van politici, in navolging van Geert Wilders, stromen binnen. "Zorgen dat dit tuig opgepakt wordt, forse straffen opgelegd krijgt en betaalt voor alle schade", aldus Dilan Yesilgöz. "Walgelijk hoe deze hooligans agenten aanvallen, brandstichten, de snelweg blokkeren en wapperen met prinsenvlaggen, het symbool van de NSB", twittert Rob Jetten. Lidewij de Vos: "Maar geweld en vernieling is nóóit de oplossing. Totaal onacceptabel."
Update 15:17 - LANDELIJK BUREAU D66 AANGEVALLEN. Er wordt 'kankerjoden' geroepen. Compleet, compleet, compleet waanzinnig
Update 15:25 - Frans Timmermans slaat er een smerig politiek slaatje uit: "NSB-vlaggen op het Malieveld. Geweld tegen de politie door extreemrechts. Onacceptabel. Dit zijn Trumpiaanse toestanden, gevoed door politici die angst en verdeeldheid zaaien."
Update 15:27 - Ook initiator Els Rechts reageert: een kleine groep verpest het voor de meerderheid. GOH NOU WAAR KENNEN WE DAT VAN
Update 15:28 - 'BRAND EN INGEGOOIDE RAMEN BIJ D66'
Update 15:37 - Hooligans opgerukt naar Binnenhof. Maar ja, daar is het toch al een pleurisbende
Update 15:44 - Nog meer geweld richting Binnenhof
Update 15:46 - Ook knokpartijen met de ME op het Plein nu. Dit land is verloren, we hebben een sterke leider nodig. Els Rechts dit is het moment om op te staan
Update 15:50 - Beelden van brand bij D66 bij Bob van Keulen
Update 15:55 - Het Orakel, Sid Lukkassen, met een beschouwing vanaf het podium van Elsfest. Sid jongen, schrijf een boek, maak een pornofilm, ontwerp een set servies. We hangen aan je lippen, we kopen alles van je
Update 16:04 - Wat een krankzinnige simulatie. Wat een bende. Wat een land
Update 16:27 - De minister van Justitie en Veiligheid, euhhhhh wie was dat ook alweer, Foort? Foort Dinges? Foort Dinges schrijft: "Dit geweld tegen de politie is absoluut onacceptabel. Demonstreren is een groot goed in Nederland, maar handen af van onze agenten! Zij zorgen voor onze veiligheid. Respecteer dan ook de aanwijzingen van de burgemeester en politie."
Update 16:43 - Els: "Als ik dit van te voren had geweten had ik dit nooit georganiseerd."
Update 17:15 - RUST WEDERGEKEERD. Dit liveblog gesloten.
Comments Closed: u bent welkom in het nieuwe topic
