achtergrond

Geenstijl

ingelogd als

lid

logout

word lid

nachtmodus

tip redactie

doneer

Taakstraf geëist tegen beroepsvervelio Aachboun

Enorme eikel, deze Karim

De aambei onder de Nederlandse fiscalisten heeft een taakstraf van 200 uur tegen zich horen eisen. Nou ja, horen: Karim Aachboun MOEST in de rechtbank verschijnen, maar kwam 'vanwege zijn veiligheid' niet opdagen. "Aachboun is schuldig aan het chanteren van Johnny de Mol en het besmeuren van de goede naam van Sébas Diekstra met foutieve beschuldigingen van seksueel misbruik. Ook heeft Aachboun volgens justitie zich schuldig gemaakt aan valsheid in geschrifte, oftewel het gebruik maken van vervalste documenten." U kent Aachboun als voormalig 'juridisch adviseur' van Plakje Kaas tegen wie Johnny de Mol wél heel hardhandig was geweest ('en fucking terecht'), maar waarvoor Johnny niet werd veroordeeld. Voorts kent u Karim Aachboun van het ruzie maken met iedereen, maar het kunnen van niks, en nu kunt u die naam weer vergeten. Koffie?

Jezus TERUG

Hij komt, hij komt

Dat u het ff weet: er zijn weer een paar mensen die denken dat vandaag de wereld vergaat. Of, specifieker, dat Jezus Christus vandaag uit de hemelen zal neerdalen en de rapture ofwel de 'opname' van de gelovigen zal voltrekken, volgens Bikker & Bontenbals favoriete boek hetgeen dat voorafgaat aan het einde der tijden. Dat begon allemaal met een Zuid-Afrikaanse pastor die een profetie zou hebben ontvangen en sloeg vervolgens over naar Amerikaanse religekkies op TikTok, die de terugkomst van de Heer (m, v, x) linkten aan de oorlog in Israël, de moord op Charlie Kirk en een lukrake verzameling andere grote gebeurtenissen. Zoals dat gaat is de groep die de voorspelling bespot vele malen groter dan de paar mensen die daadwerkelijk klaarstaan om opgebeamd te worden, maar MOCHT HET TOCH GEBEUREN dan leest u het hier als eerste.

GEDOE. Commissariaat voor de Media geeft Ongehoord Nederland boete, maar waarvoor???

Doe zelf onderzoek

Er is een ONTWIKKELING in het onderzoek van het Commissariaat voor de Media naar omroep Ongehoord Nederland. Daar schreven we al eerder dit schizofrene topic over, omdat wij een eventuele boete voor 'belangenverstrengeling' van presentator Tom de Nooijer absurd vinden, maar een eventuele boete voor 'belangenverstrengeling' van oud-bestuurder (en oud-PVV-minister) Reinette Klever die haar dochter een baantje bezorgde juist niet. En we weten nu dat Ongehoord Nederland een boete heeft gekregen, maar niet precies waarvoor. "In een reactie laat het CvdM weten dat de boete vanwege meerdere overtredingen is opgelegd. Deze redenen zijn opgenomen in een nog niet gepubliceerd sanctiebesluit. Daarom kunnen nog niet alle redenen voor de boete worden toegelicht." Doe eens publiceren dan!

Reinette Klever (PVV) loopt weg voor hele normale vragen

Nieuwe maatregel: nareizigers weggestuurd uit alle azc's wegens overbelast Ter Apel, moeten bij familie intrekken

"""gezinshereniging""", de 34e achilleshiel aan Europa's twee voeten

(Op1 bij hek Ter Apel blijft tijdloze tv)

Zit dus als volgt: Ter Apel is met meer dan 2.000 neuzen niet druk maar wel vol, en om die reden wil Mona Keijzer nareizigers in ALLE azc's weren en wegsturen om in te trekken bij de familie die ze oorspronkelijk zeiden na te reizen. Van de 7.800 nareizigers hebben zo'n 2.000 een familielid dat al een Nederlandse woning toegewezen kreeg. "Keijzer wil ’in het kader van gezinshereniging’ deze nareizigers uit de opvang zetten en doorsturen naar de gemeente waar een familielid een sociale huurwoning heeft. Daar kunnen ze bij intrekken, of ze moeten in samenspraak met de gemeente een nieuwe verblijfplaats vinden.

Een allerredelijkst plan, maar waarom zaten nareizigers met familieleden die een woning hebben überhaupt in azc's? "Waarom de nareizigers niet meteen bij hun familielid gaan wonen, wordt volgens een woordvoerder van het ministerie van Asiel en Migratie ‘nu uitgezocht’. Mogelijk heeft dat te maken met de grootte van een woning: een groot gezin past niet heel makkelijk in een eenkamerappartement."

Ja, hey maak het nou. Maar waarom zitten nareizigers met verblijfsvergunning in een azc? Want mensen in azc's wachten of op uitzetting, of op een woning. En met een verblijfsvergunning word je niet uitgezet, dus is hen een woning beloofd terwijl ze gewoon familie nareisden die een eigen woning heeft?

Rutte zegt FOEI RUSLAND na schenden luchtruim Estland, 'We zijn niet naïef'

EVERY INCH!!

Navo-baas Mark Rutte zegt FOEI tegen Rusland wegens het schenden van het Estse luchtruim met straaljagers vorige week. Rutte herhaalde dat de Navo 'evrie insj of ellaait terretrie' zal verdedigen. Rutte deed de forse uitspraken ('We do not want to see a continuation!') na een spoedoverleg dat werd gehouden nadat Estland een beroep deed op artikel 4 van het Verdrag van Washington. Rutte was nog voorzichtig met uitspraken over het dronepaniek dat de luchthavens van Kopenhagen en Oslo gisteravond urenlang platlegde; 'Denemarken zoekt uit wat er precies achter zit. Het is te vroeg om er vragen over te beantwoorden'. Iets voorzichtiger dan de Europese Commissie, die via een woordvoerder alvast met de boodschap kwam dat het de Russen verantwoordelijk zal houden. Tot nu toe hebben we van gisteravond alleen nog onderstaande video uit Kopenhagen gezien, waarvan de Noorse staatsomroep DRK zegt 'niet te kunnen verifiëren' of het om een drone of een vliegtuigje gaat. Maar goed, de drones zouden urenlang boven het vliegveld van Kopenhagen hebben rondgevlogen dus dat lijkt ons genoeg tijd om de boel voldoende in kaart te brengen en dadelijk haarfijn aan te kunnen tonen om welk soort drone het is ging. Wij wachten wel!

Eindelijk. Kamervragen over A12-blokkade

Snel - Sneller - Snelst

Over naar het hart van onze schitterende democratie voor belangrijke zaken zoals het controleren van De Regering. De A12 was weer eens GEBLOKKEERD, en als we goed geteld hebben was dit voor de 45ste KEER. Mensen kunnen Den Haag niet in of uit. Omroep West (NPO) moet steeds weer een bericht maken met alternatieve verkeersroutes, en dat zijn allemaal belastingcentjes! Agenten tillen zich een hernia tijdens het wegslepen van A12-blokkeerders, en buschauffeurs moeten in hun vrije weekend opdraven om A12-blokkeerder bestuurlijk te verplaatsen. Bovendien is ook Het OM retedruk met al deze snelwegblokkeerders, die daarbij niet eens vervolgd worden. Wat een kapitaalvernietiging! Oh, en het is nog 93 dagen tot Kerst! Halen we dat wel? Livestream na de breek.

LIVE. Elsfesttuig voor de supersnelrechter

Lik, ontmoet stuk

Mooi en goed. Vandaag staan veertien relschoppers die afgelopen zaterdag tijdens Elsfest liepen te rellen en daardoor de speech van Dr. Sid verpestten (elk nadeel hep z'n voordeel, red.) voor de rechter. Volgens het OM gaat het vooral om tuig dat geweld heeft gebruikt tegen politieagenten- en voertuigen, zodat dit soort bizarre complottheorieën (met [consequenties](• vandaag, 10:29 Foto's agenten online na rellen van zaterdag in Den Haag)) van all round gek (hier in GS-topic van vorig jaar reagerend op Els_rechts crack) en ex-ON-bestuurder Bauke Geersing hopelijk ook snel de prullenbak in kunnen. Maar goed, volgens FC Konijnenhol zal deze rechtszaak ook wel een toneelstukje zijn waar KRITIESE VRAAGU over gesteld moeten worden. Tante Saskia Belleman is erbij.
UPDATE - Eerste eis tegen Peter van D. (49) uit Amsterdam: zes weken (waarvan drie voorwaardelijk). "Hij zou met een vlaggenstok op twee politievoertuigen hebben geslagen."
LOL - Is wel zo: "De OvJ vindt wat in het weekend op het Malieveld gebeurde nog ernstiger omdat het hier ook nog ging om het belemmeren van een demonstratie."
UPDATE - Eis tegen Dave van N. (36) uit Rotterdam 3 maanden, waarvan 1 voorwaardelijk
UPDATE - Peter van D. krijgt... een taakstraf van 60 uur (en 2 weken voorwaardelijk). Welja. 
UPDATE - Dave van N. krijgt ook een taakstraf van 60 uur + 2 weken voorwaardelijk. Het is meer likje op stuk zo, dit supersnelrecht.
UPDATE - OvJ eist 4 maanden, waarvan twee voorwaardelijk, tegen Maurice Z. (61) voor stenen gooien naar de politie
UPDATE - Ook Maurice Z. komt weg met een taakstraf
UPDATE - Ook Laurens K. krijgt een taakstraf voor schoppen tegen politieauto
UPDATE - In Zaal 2 zijn wél twee personen veroordeeld tot een gevangenisstraf (6 weken, waarvan 3 voorwaardelijk). Een van die personen is Maurits R. (20): hij gooide met takken en stenen
UPDATE - Vrijspraak voor Stanley M.
UPDATE - Taakstraf voor Jesse G.
UPDATE - Geen cel- of taakstraf voor Martine K., maar wel: '500 euro storten in het Schadefonds Geweldsmisdrijven 'ter compensatie van alle schade en ongemak''

Joe (1)

Aankondiging DSW: Zorgverzekering volgend jaar niet goedkoper, maar ook niet duurder

Wat we nu gaan doen gaat net zoveel geld kosten als vorig jaar

Er is ook neutraal nieuws. Zo wordt de zorgpremie volgend jaar niet lager dan dit jaar, maar ook niet hoger. Tenminste, als u bij DSW bent verzekerd. Dat komt allemaal door ons geweldige kabinet doordat iedereen al dood is door corona door de Rabobank doordat het afgelopen jaar meer is ingelegd via de verplichte inkomensafhankelijke bijdrage. Een sigaar uit uw eigen doos dus, die volgend jaar hoogstwaarschijnlijk alweer is opgerookt. "Hoewel de gelijkblijvende premie voor 2026 goed nieuws is, benadrukt DSW dat het waarschijnlijk eenmalig is. Doordat de zorgkosten blijven stijgen, is het mogelijk dat de zorgpremie van 2027 harder omhooggaat." Zin in bier en peuken nu.

XR gaat Mediapark bezetten omdat NOS Journaal Elsfest niet vaak genoeg 'extreemrechts' noemde

Ogen op: de bal

Mensen, het gaat niet lekker met onze vrije democratische samenleving dus om onze vrije democratische samenleving te redden zit er nog maar één ding op: het terrein voor het NOS-gebouw bezetten. Dat is ongeveer de conclusie van dit draadje door de heldere lichten van Extinction Rebellion die komende zaterdag actie gaan voeren tegen de NOS. Voor de factcheckers: deze 'actie' was al langer gepland (en niet voor het eerst), maar Extinction Rebellion zag dus in het buitensporige (en extreemrechtse, niet bij ons komen pls XR, red.) geweld van afgelopen weekend een mooie gelegenheid om te wijzen op het echte kwaad in onze samenleving: de NOS. Nou kent u ons bij GeenStijl, wij zijn ook geen fans van de NOS, en ook niet van Extinction Rebellion trouwens, dus als de vijand van onze vijand onze vriend zou zijn, dan waren we opeens vrienden met Extinction Rebellion én met de NOS. Doodeng. Maar waar waren we? Oh ja. Blijf met je rotpoten van onze rot-NOS af, Ikstinkzo Rebellion. Het is verdomme Jimmy Kimmel niet.

FEMKE HALSEMA UITGESCHOLDEN MET K-WOORD

kech?

  • kaaskop
  • kaffer
  • kakhuis
  • kakkerlak
  • kakmaker
  • kamelenneuker
  • kamerolifant
  • kantoorpik
  • kapsoneslijer
  • karhengst
  • karonje
  • karpatenkop
  • kees
  • keilef
  • kelerelijer
  • kinkel
  • kip
  • kippenneuker
  • klapluis
  • klaplul
  • klapperaap
  • klere
  • klier
  • kloefkapper
  • klojo
  • klooi
  • kloothannes
  • kloothommel
  • klootviool
  • klootzak
  • klungel
  • kluns
  • knijpkont
  • knurft
  • koekwaus
  • koekwous
  • koeskoesvreter
  • koffieboon
  • kokosmakroon
  • kontkruiper
  • kontlikker
  • kontneuker
  • kreng
  • kriel
  • krielkip
  • krijslijster
  • kakmadam

Tip de redactie

Heb je informatie of een verhaal dat belangrijk is voor GeenStijl?
Laat het ons weten. Jouw tip kan het nieuws zijn.
Wil je een document meesturen? Mail het naar redactie@geenstijl.nl.

GeenStijl.nl is een uitgave van GS Magenta B.V.