Sjezis dat gelul over LOYALITEIT van voetballers
Breng deze discussie terug naar 2010 please
Wat ECHT een saaie discussie is op het internet momenteel: waar de loyaliteit van voetballers ligt. Omdat Orkun Kökçü toevallig is geboren in Haarlem, maar voetbalt voor Turkije, en de take is ALS JE HIER GEBOREN BENT MOET JE EEN NEDERLANDER ZIJN. Dat was in 2010 een heel interessante discussie toen Douglas wel/niet een paspoortje kreeg van Rita Verdonk en daar zouden we die discussie graag willen laten liggen: in 2010. Want als een spelertje toevallig óók een ander paspoortje heeft en zich meer Turk voelt dan Nederlander, moet hij zich lekker Turk voelen. Wie er dan altijd aan de helm bij wordt gecounterd: Max Verstappen, die is geboren in België, woonde in België maar zich toch Nederlander voelde omdat zijn vader dat toevallig was, of omdat hij meer vriendjes had in Nederland, EN HIJ BETAALDE NOOIT BELASTING HUUU HUUU. En nu hebben we een heerlijk Nederlands elftal vol hele of halve Surinamers (Dumfries, Van Dijk, Simons, Bergwijn, Malen, enz.), Ivorianen (Aké), Ghanezen (Depay, Frimpong), Togolezen (Gakpo), Indonesiërs (Reijnders), Curaçaoënaars (Geertruida) en Volendammers (Veerman). Allemaal spelers wier loyaliteit bij Nederland ligt. Mooi. En als er toevallig een paar Turken (of: Turkse Nederlanders) voor Turkije willen voetballen, of blij willen zijn als Turkije ook een keertje wint, moeten ze dat gewoon: LEKKER DOEN.
(Maar als ze een kruispunt bezetten, en er kan niemand langs, dan moet je ze vegen)
We weten wel waar de loyaliteit van deze gozer ligt
Reaguursels
Dit wil je ook lezen
Oranje - het rapport (2)
We worden wereldkampioen
NEDERLAND VERNEDERT ZWEDEN
De Leeuw van Oranje opent zijn kaken bij het vallen van de avond. En dat geldt niet alleen voor deze avond, beste vrienden, beste landgenoten, beste voetbalkijkers, beste Dutch Fanatics
WK, BORD OP SCHOOT! Frankrijk - Senegal
Zit die blequeschete van een coach aan de botox of wat
Oranje - het rapport!
Omdat helemaal niemand het doet, doen wij het maar weer he!
Fantaseren over voetbal in het Stamcafé
(Heeft hier niets mee te maken verder maar wat is Willem Vissers een stilistisch gemankeerde oen)
We worden wereldkampioen!
In de finale rollen we die Oezbeken gewoon op
Arm Oezbekistan compleet overhoop gespeeld door fenomenaal Nederlands elftal
Koemanbal te ingenieus voor Cannavarobal
Rozen zijn rood, oma draagt Libresse, het is een zooitje bij poepclub Vitesse
"De verhoudingen met de buitenlandse aandeelhouders zijn helaas zeer verslechterd"
LIVE. De naneuk van de Eredivisie
Of: het voorspel voor het WK
Degraderen uit het StamCafé
Met stille trom degraderen
