Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

VIDEO. Iran houdt militaire oefening tegen Amerikaanse replica vliegdekschip

Ach, Chinese kolonie Iran.

Toch vooral goed in het fotoshoppen van lanceringen, straaljagers en drones. Maar goed, eenzelfde verkleinde Nimitzklasse vliegdekschip-replica als in 2015 werd onlangs naar de Straat van Hummus gesleept, en daar zou Iran eens even goed laten weten hoe ze over dat schip denken. Nou, dat was vandaag dus, beelden bovenstaand. 

Want zoals iedereen weet vaart de plaatselijke Nimitzklasse altijd alleen en worden ze niet begeleid door minstens 4 cruisers, 4 destroyers en 2 onderzeeërs. Dus Javad Speedboot kan er naar hartenlust rondjes omheen dansen. En uiteraard ligt een aantal Iraanse makkers uit een helikopter op het dek van een Nimitz laten fast ropen totaal in de lijn der verwachtingen. Meer screenshots na de breek!

Uiteraard: fast ropen op het dek van een Nimitz nuclear vliegdekschip

gespot

Social

Reaguursels

Inloggen

Hoe lang hield Irak (4de leger ter wereld destijds) ook alweer stand? Blijft schattig, zo’n oefening voor een simpele, domgehouden achterban die in sprookjes gelooft

Rest In Privacy | 29-07-20 | 12:53

Is het een "Amerikaanse replica vliegdekschip" of een replica van een Amerikaans vliegdekschip, Spartacus?

Tapu | 29-07-20 | 11:01

Vindt ik dit toch wel iets waar nog even op doorgejournalistiekt mag worden:
"The carrier first emerged in 2014, ostensibly as a prop for a movie, titled Airbus, about the infamous shootdown of Iran Air Flight 655 by the USS Vincennes in 1988. American-Canadian owned Reel Knights and an unspecified "entertainment company" were reportedly set to join forces on the movie, with Sean Stone, Oliver Stone's son, directing."
Papa is fan van Bernie Sanders, maar Sean houdt er nog extremere vrienden op na:
"Director Oliver Stone's son says 9/11 was an ‘inside job’, Hezbollah are not terrorists, and Iran’s president is simply ‘misunderstood'
Sean Stone converted to Islam last year while working on a film in Iran
In an RT interview he questions what difference there is between drone missile strikes killing people and someone blowing themselves up
The actor has shown support for Iran and sympathy for Middle Easterners who question what ties European Jewish settlers have to the land of Israel"
www.dailymail.co.uk/news/article-2387...

Abject | 29-07-20 | 10:28
-weggejorist-
Chuck the plant | 29-07-20 | 09:11

Is er niet een lokale kernmacht in de buurt die zich nergens wat van aantrekt en eigenlijk tig duizend keer bedreigender is ? De zogenaamde one-sided assured destruction?

cat22 | 29-07-20 | 08:30

lijkt op een slechte Bollywoodfilm met al die nutteloze herhalingen van scenes

bimbam | 29-07-20 | 08:12

Al die rakketten en nul impacts gefilmd op het schip zelf. Dat zegt wel weer genoeg over de kwaliteit van dit leger.

tiku99 | 29-07-20 | 07:08

Tof man. Wanneer gaat Israel ze nou eens nuken? Ze zijn wel echt de as van het kwaad. Alhoewel geen salafisten toch terreur nekkies. Niet allemaal natuurlijk. Wel genuanceerd blijven. Pakt bier en chips voor de retaliation video.

Hemke-Valsema | 29-07-20 | 06:43

Gutte guttw gutte toch. Het blijft toch wel een beetje een aandoenlijke bedoeling.

Schattig gewoon eigenlijk, een stel oude knarren, die heel serieus doen en hun bij wijze van pakje boter al drijfend in het water een aantal gaatjes toebrengen met wat van die vuurpijlen van hun en dan die hele actie eromheen als een slechte jaren 80 film met van die totaal niet realistische scenario’s. Ach ja.. het minderwaardigheidscomplex en de behoefte dit te moeten compenseren. Gelukkig ontbeert vaak de intelligentie bij dit soort figuren. Maar goed ook.

Gelukkig weet men wel aardig wat lekker eten te maken in die omstreken. Doen ze verstandiger aan.

NakedJehuty | 29-07-20 | 04:15

Wacht maar af totdat er weer een boefje voor z'n knar geschoten wordt door een militaire drone uit de USA.
Dit materieel wordt er helemaal niet heen gestuurd voordat strategische doelwitten zijn uitgeschakeld door drones.
Die Amerikaan gaat gewoon ook lekker thuis werken en schiet die gasten vanuit z'n luie stoel voor hun potje.

Datgingniegoed | 29-07-20 | 01:18

Irak en Iran hebben 10 jaar een oorlog gevoerd die geen meter opschoot en hielden elkaar dus in evenwicht. Olv de VS is datzelfde Irak binnen 3 dagen verslagen toen hun leger uit Kuweit werd getrapt, met minder slachtoffers aan getailleerde kant dan bij een oefening van die omvang.

Ik geef ze een week.

Epistulae_Morales | 29-07-20 | 01:04

Wahaha knuppels. Alles voor de bühne. Of dit is een soort underdog ironische psyop, of ze denken echt dat hun bevolking zo achterlijk is om dit te geloven.

Anyway, in Iran kunnen ze beter vrouwen maken, daar komt me toch een boel schoons vandaan..

Schwanzeleber | 29-07-20 | 00:02

Hahaha... Stumperts...!

Witte_Willem | 28-07-20 | 23:57

Ziet er sneu uit.

harry21 | 28-07-20 | 23:28

Die show of force was wel redelijk 1980 material. Kansloze propaganda.

King Wasimoo | 28-07-20 | 22:29

Het lijkt een beetje op een stam 'native americans' die rond een brandende beeltenis van hun vijand dansen.

Sans Comique | 28-07-20 | 22:27

Ik zou het niet onderschatten. Een vliegdekschip vernietigen is een enorme klap. Het zou zo’n beetje het einde betekenen van de Amerikaanse dominantie. Een tactiek zou kunnen zijn om alle vuurkracht die je hebt in een keer op een doel te richten in een alles of niets aanval. Je kunt daarmee de verdediging en afweer in een keer overweldigen en het schip tot zinken brengen. Als er in een keer in het tijdsvak van enkele minuten duizenden granaten neerregenen is de kans groot dat er een voltreffer bij zit. 1.000den doden, miljarden euro schade en minimaal 5 jaar voordat het schip vervangen is...
Misschien dat de Chinezen achter de schermen Iran helpen en direct daarna ‘vredesonderhandelingen’ starten via de VN, daarmee de VS de mogelijkheid tot vergelding trachten te ontzeggen. Rusland (ook een permanent veiligheidsraadlid) zegt natuurlijk ja. Schaakmat.
Of het is voor het eigen volk. Ik weet niet hoe het nu gaat in Iran met corona enzo. Het kan goed zijn dat het regime onder druk staat daardoor en de aandacht zo probeert af te leiden van interne problemen.
Anyhow, de schijnaanval die je negeert wordt de hoofdaanval. Murphy

ratelaar | 28-07-20 | 21:24 | 8

@Sparx101 | 28-07-20 | 22:28: een vliegdekschip kan met grote zekerheid worden vernietigd met een aanval van Club K raketten. Die kun je ook gewoon vanaf een (gekaapt) container vrachtschip afschieten dat op 5 mijl passeert. Op het moment dat die container geen echte container blijkt te zijn en er wat vreemde rook van dat schip afkomt vliegen die dingen al met 800 km/uur in je vlieghangaar. Hoe brandbaar vliegdekschepennzijn is al meermaals bewezen. Reactietijd is ongeveer 5 seconden en als je er 20 tegelijk afschiet is er geen verdediging mogelijk.

Epistulae_Morales | 29-07-20 | 00:56

@Sparx101 | 28-07-20 | 22:28:
Maar die airwing die moet je wel tijdig in de lucht krijgen... En bewapenen. Als je niet eens de kans krijgt om je airwing in de lucht te krijgen....

ratelaar | 29-07-20 | 06:03
▼ 5 antwoorden verborgen

We vergissen ons van dreiging. De VS creëerden in Irak de perfecte omstandigheden voor de groei van terrorisme. Ze hebben bovendien voortdurend gedacht dat de problemen met hun superieure militaire macht wel op te lossen vielen. Wie alleen een hamer heeft denkt dat alle problemen spijkers zijn. De Amerikanen hebben daardoor precies het tegenovergestelde bereikt van wat ze beoogden. Als militaire actie burgers rampspoed bezorgt en een humanitaire crisis veroorzaakt, druist dit in tegen het doel ervan. De meeste landen in het Midden Oosten zijn gewoon beter af met een dictatuur omdat de islamitische mentaliteit daarop is ingesteld. Daar moeten wij ons verder niet druk om maken. Waar we ons wel druk om moeten maken is de toestroom van die achterlijke oorlogszuchtige ideologie van de Amerikanen, ze zijn zelf de moeder van het terrorisme en de oorzaak van het terrorisme in de wereld (Afghaanse Oorlog '79–'89).

faraday | 28-07-20 | 21:23

China en Iran hebben eervorige week een verregaande samenwerking op economisch en militair terrein bekend gemaakt, voor een termijn van tenminste 25 jaar. Daarmee heeft Chinese marine toegang tot marinehavens aan de Indische Oceaan (Bandar Abbas en Konarak), wordt India met z'n ambities op diezelfde oceaan nog verder ingesloten en de toegang tot de Arabische Golf vergroot. China legt nieuwe snelwegen aan vanuit Xinjiang door Pakistaans Baluchistan EN door Tadzjikistan, Oezbekistan en Turkmenistan naar Iran. Turkije zal een marginale speler worden in de regio worden- en Iran zal d e f a c t o een vazalstaat van China zijn. Intussen lost China het probleempje van Afghanistan ook nog even op. Voor 2050 Is het gehele Midden-Oosten oostelijk van Syrié (met inbegrip van Kazakhstan) één grote Chinese bufferstaat.
-
Eén enkele Iraanse raketbasis uitgebreid met Chinese spulletjes... en de VS hebben hoegenaamd niets meer te melden in het Midden-Oosten. Israél trouwens ook niet - en de zuidflank van de NAVO ook al niet.
-
En oh ja: Iran hoeft die centrifuges niet meer te laten draaien - die krijgen vást wel wat cadeautjes van hun nieuwe Chinese vriendjes.

bisbisbis | 28-07-20 | 21:21 | 1

Arabische Golf is een term dat alleen gebruikt wordt in de Arabische landen. De juiste benaming is Perzische Golf. Dit is ook internationaal de juiste term

Parrax | 29-07-20 | 07:36

Mensen, niet zo neerbuigend allemaal over de Iraanse defensie. Soms vergeten hoe dat hier in NL toegaat met militaire oefeningen? Soldaten, die bij gebrek aan munitie dan maar Pang! Pang! Pang! moeten roepen? (met dank aan kereltje Pechtold www.geenstijl.nl/4934492/foto_pang_pa...

haasjerepje | 28-07-20 | 20:58

De US navy is oppermachtig.. Beetje een lachwekkende oefening dit.

Wasbakplasser | 28-07-20 | 20:53 | 2

Dat is maar helemaal de vraag. Zowel de Russen als Chinezen beweren hypersone raketten te hebben waarmee ze vliegdekschepen kunnen uitschakelen. Zoals het PLA zegt: de Amerikaanse marine vaart hier "at the PLA' s pleasure".

Otto Normal | 28-07-20 | 21:01

Ze zijn zo oppermachtig dat ze geen enkele oorlog hebben gewonnen, vietnam niet, irak niet, syrie niet, afghanistan niet.

Parrax | 29-07-20 | 07:37

Ik zie heel veel raketten wegvliegen, maar nergens beelden van inslag? Als er ook maar iets van vernietiging te merken was hadden ze dat zeker uitgezonden. Dus heel veel rakketen afgeschoten maar nog geen deuk in een warm pak boter duwen.

muppet020 | 28-07-20 | 20:48

Hahaha,
Tegen een houten plank is het makkelijk vechten...

hotmint | 28-07-20 | 20:36 | 2

Oftewel, voor de film kenners :-)
"Boards don't hit back"

hotmint | 28-07-20 | 20:43

Toch een andere dimensie qua "oorlogje spelen" wat Chefje vroeger in het bos met zijn vriendjes deed.
Toen was je met een geweer van hout the King! Kom daar nu nog maar mee.

Cheffff | 28-07-20 | 20:19 | 1

Klopt ! Ik had een uitgezaagde tommy-gun met een pvc buis als loop. Zwart geschilderd en ik was echt de man bij mijn vriendjes.

van_Heutsz | 29-07-20 | 07:05

.. maar goed. Hier in Nederland weten wij alles, dus ook dat de komende presidentsverkiezingen in Amerika niet belangrijk zijn. Totaal meh.

In Iran en in China denken zij daar heel anders over. De machthebbers daar volgen de verkiezingscampagne van de Democrats op de voet. Ieder gerechtshof en politiebureau dat platgebrand wordt door de volgelingen van Biden begroeten zij met ingehouden gejuich & groeiende hoop.

In Iran hebben zij er dus alvast een natte droom voor nagebouwd.
DENK dat zelfs Allah-himself daar zit mee te bidden voor Joe. Net als de voltallige Chinese Communistische Partij.

Dat november maar weer net zo'n tegenslag mag worden voor de vijanden van de westerse samenleving, zoals november 2016 dat ook was.

Jan Passant mk2 | 28-07-20 | 20:04

Iran moet toch wat na de recente digitale aanvallen. De gemaakte beelden zijn vermoedelijk voor intern gebruik. Uiteindelijk, uitstel van executie.

P.s. doet me denken aan ayatollah Buttbanger

padbuffel | 28-07-20 | 20:03

Opnames voor een low budget actiefilm?

John Dough | 28-07-20 | 20:02

Best schattig dat ze denken dat ze überhaupt in de buurt komen van zo een vliegdekschip.

kruz | 28-07-20 | 20:01 | 1

Mwah, met Joe Biden aan de macht straks - en nieuwe de-escalerende "rules of engagement" - zouden de verwarde mannen best wel een goede kans maken.
Een vliegdekschip dat niet schieten mag is ook maar een boot.

Tijdens het bewind van koning 0bama den Eerste hadden de mullahs ook veel praatjes. Praatjes die ze vliegtuigen vol cashgeld vanuit Washington bracht. De mullahs zijn dat nog niet vergeten, gezien dit hoopvolle toneelstukje.

Jan Passant mk2 | 28-07-20 | 20:20

Suske en wiske..... de gezonken boot

Moeimaker | 28-07-20 | 20:00

Ik wil niet de mierenneuker van dienst zijn maar een carrier strike group heeft een wisselende samenstelling afhankelijk van de missie en/of dreigingen.. Het bestaat meestal uit 1of2 cruisers (dus niet minstens vier) en een destroyer squadron van meestal drie a vier destroyers (dus niet minstens vier) .. Je moet in wikipedia even omlaag scrollen spartacus.. de samenstelling waarnaar je verwijst stamt uit de jaren 80 toen de us Navy vele malen groter was...

Rest In Privacy | 28-07-20 | 19:49 | 2

Ik denk dat het wel kan kloppen, die dingen zijn volop beschermd. Klik maar op Carrier Strike Force 3, 10 en 12. Hoe dan ook, het lijkt me sterk dat een land als Iran ook maar in de buurt komt van zo een vliegdekschip. Misschien zien ze dat nog net door een verrekijker hooguit.

Trasnochador | 28-07-20 | 20:14

Daar hebben ze geld zat voor, de bevolking zit in de ellende (of verhuist naar een land met mieles en gratis geld).

DooieKapotte | 28-07-20 | 19:39

80 raketten en die boot ligt er nog?
Kikvors mannen met luchtbellen?

Alsjeblieft Ayatollah, laat me niet zo lachen..

NumbNuts | 28-07-20 | 19:34

Zou echt leuk zijn als een sub van de vs het model torpedeert inclusief alles wat er nog meer rondzwerft. En dan zegge: he, mogen wij mischien zelf weten wat we met onze schepen doen?

The2Amendment | 28-07-20 | 19:34

Ik denk wel eens dat een NL militair soms verlekkerd en met weemoed zit te kijken hoe veel raketten en dure munitie word weggeschoten tijdens zo'n oefening in Iran of ander land.

steekmug | 28-07-20 | 19:34 | 1

Ja maar daar zeggen ze niet 'pang pang' maar veel duurder 'grote boem grote boem'

Knufter | 28-07-20 | 19:53

Mo met de go-pro
Sahin met zijn jetski-ding
Abdullaatje vanuit zijn btr-40 á'tje
Hakim vanuit zijn Zvezda
Je moet dat cluppie zien
Daar rond dat vlieg
Daar rond dat vlieg déeek dingg!

Te_gast | 28-07-20 | 19:30

Toch wel een stukje huisvlijt dat ze daar inelkaar gelast hebben.

postmodernismisdead | 28-07-20 | 19:26

VS vloot is niet onverslaanbaar. Dat heeft een Nederlandse duikboot tijdens een oefening bewezen. Vs vraagt zich heden ten dage nog af hoe die Nederlandse onderzeeboot dat voor elkaar kreeg.

Tevens hoeft er maar 1 type als Otto Kretschmer tussen te zitten.

Rotterdammert1965 | 28-07-20 | 19:25 | 5

@M13 | 28-07-20 | 19:53: Eigenlijk waren ze wel dankbaar dat de "Walrus" dit voor elkaar kreeg. Geloof maar dat ze dat geen 2e. keer gebeurt.

viejohuevon | 28-07-20 | 21:08

@viejohuevon | 28-07-20 | 21:08: Zweden in 2005 en Frankrijk in 2015 is het ook gelukt om door de defensie heen te dringen en virtueel een Carrier te laten zinken.

Sparx101 | 29-07-20 | 00:20
▼ 2 antwoorden verborgen

Toch nog even gelachen vandaag.

Schriever | 28-07-20 | 19:23

Ik heb gisteren een papieren pop met mijn vuisten aan gort geslagen en de beelden van die matpartij met de boksbond gedeeld. Op mijn eis mij op basis hiervan de wereldtitel toe te kennen is nog niet gereageerd.

Varende_Reaguurder | 28-07-20 | 19:20

Maar effe serieus, het lijkt wel een beetje op Ter land, Ter zee en in de Lucht.

kwark001 | 28-07-20 | 19:16

Ik heb de reaguursels niet allemaal doorgespit maar ik geloof nooit dat ik de enige ben die uit beelden gehaald heeft dat Iran met zn gave wapentuig niet in staat is gebleken om een onbemand papiermachee nep vliegdekschip tot zinken te brengen danwel te doen exploderen affikken ende aan gruzelementen te doen bodemkelderen.
Tenzij het doel van de oefening de verdediging van het spaanplaten model was, in welk geval van harte gefeliciteerd met het enorme succes !

KlauwnBassie | 28-07-20 | 19:15 | 1

Ik denk dat de Iraniers toch niet zo primitief zijn dat ze een gezonken nucleair vliegdekschip voor de kust willen. Waarschijnlijk willen ze het naar huis slepen en er dan parades mee doen of zo. Het is een vorm van spelen.

1nfidel | 28-07-20 | 19:41

Mo: ter land vanaf het sovjet afweergeschud uit 1952.
Rachid: ter zee-als een Hyena rond het schip varend- in een plezierbootje met Yamaha buitenboordmotor.
Abdullah: in de lucht vanuit de Zvezda Helicopter uit 1972

Te_gast | 28-07-20 | 19:11

Doe me denken aan klassieke westerns waarin de indianen cirkeltjes draaiden om de huifkarren van cowboys.

Der Schnitzeljäger | 28-07-20 | 19:05 | 2

En na het gevecht op vrijdag een ceremonie in de moskeet tent.

kwark001 | 28-07-20 | 19:12

En er dan achter komen dat er in 1 van de huifkarren een gatling gun zit

The2Amendment | 28-07-20 | 19:35

Kon de piloot in het filmpje de startknop niet vinden?

RickRD | 28-07-20 | 19:11

Die 4 cruisers, 4 destroyers en 2 onderzeeërs liggen dan uiteraard al in puin. Iran heeft gewoonweg teveel (fors bewegende) lanceerplatformen en drones dichtbij de vloot. En kijk trouwen naar de pinpoint inslagen van de Qiam raketten als vergelding op de Amerikaanse basis. De ballistische raketten zijn niet kopietjes, ze zijn worldclass geworden en kunnen nu alles raken en je kunt ze niet zo makkelijk ontwijken.

Grootste probleem voor Iran zijn de F-35's en uiteraard een nucleaire strike van de VS en/of Israël. De S400's (of geupgrade S300''s wat je wilt) zijn wellicht niet genoeg

GeenAccount | 28-07-20 | 19:04 | 2

Los van de F-35 komt Iran niet in de buurt.

Trasnochador | 28-07-20 | 20:18

Ze hebben zelf de bavar 373. S300 is overbodig

Parrax | 29-07-20 | 07:44

Iran is het achterlijke broertje van Noord Korea.

Rest In Privacy | 28-07-20 | 19:00 | 1
-weggejorist-
Parrax | 29-07-20 | 08:04

Kuzu in z'n jonge jaren?

wijsvinger | 28-07-20 | 19:07

Man man wat een vertoning, de Yanks lachen zich verrot.

de uitbater | 28-07-20 | 18:58 | 3

Net als met Afghanistan,en uiteindelijk kunnen ze daar ook al niet eens van winnen.
En die lopen nog op sandalen....

Roger-Rabbit | 28-07-20 | 19:05

Ik lag vroeger tegen mijn Barbie aan te rijden, dat wil nog niet zeggen dat ik lag te neuqen.

Mr_Pikibelly | 28-07-20 | 18:57 | 4

Schaam je je niet dat je met poppen speelde terwijl de andere jongens gingen voetballen?

Rest In Privacy | 28-07-20 | 19:02

Je weet zeker dat het Ken niet was?

laurentius | 28-07-20 | 19:07

Ik keek vroeger altijd onder het rokje. Helaas.

postmodernismisdead | 28-07-20 | 19:28
▼ 1 antwoord verborgen

Maar goed naar andere wijzen gaat in ons land goed af. Nederlandse Militairen moeten zelf winterkleren kopen voor oefening Noorwegen .Toen moeten de Iranese toch ook in een deuk hebben gelegen

dik van alster2409 | 28-07-20 | 18:57 | 4

Wij hebben geen leger, we hebben geen tanks. We hebben een paar gecamoufleerde mannen in een Volkswagen amarok die 'pang pang' roepen omdat er geen kogels op voorraad zijn.

Te_gast | 28-07-20 | 19:00

@Te_gast | 28-07-20 | 19:00: De goede Toyota's gingen naar de vriendjes van Sigrid Al-Qaq-Kaag met een kusje van pRutte.

Frau Merkel | 28-07-20 | 19:18

@Te_gast | 28-07-20 | 19:00: pinda, pina, pinda was het toch ? Een trotse traditie van damals de politionele acties...

KlauwnBassie | 28-07-20 | 19:21
▼ 1 antwoord verborgen

Bepaalde landen gaan er al vanuit dat Trump niet herkozen gaat worden.

Winston1 | 28-07-20 | 18:57 | 3

De komende verkiezingen zijn van levensbelang voor de kwalijkste dictators van dit moment. Zij duimen allemaal voor Joe, die in China voorop.

Jan Passant mk2 | 28-07-20 | 19:23

Scherp.

KlauwnBassie | 28-07-20 | 19:23

@Jan Passant mk2 | 28-07-20 | 19:23: Heb jij goed gezien.

anti-fatwa | 28-07-20 | 19:56

De vloot
Een groot deel van het Iraanse materieel is in eigen land gemaakt. Iran is echter wel in hoge mate afhankelijk van Rusland, China en Noord-Korea voor ondersteuning.

Het land beschikt over bijna 300 "platformen": een klein aantal fregatten en korvetten, een reeks onderzeeboten, maar vooral veel kleine snelle boten.

De Iraanse marine kent om eerder genoemde reden een wat andere vlootsamenstelling dan we in het Westen gewend zijn. Zo zijn de onderzeeboten ruim in de meerderheid en is het aantal grote oppervlakte schepen klein vergeleken met het aantal personeelsleden, onderzeeboten en vliegtuigen.
marineschepen.nl/dossiers/iraanse-mar...

RickRD | 28-07-20 | 18:56

Is een beetje als een opblaaspop. Als het in het echt allemaal nooit gaat gebeuren
moet het maar met namaak.

Hommel | 28-07-20 | 18:55

De rest doet allaafh wel?

padbuffel | 28-07-20 | 18:52

Iran is letterlijk omsingeld door Amerikaanse bases. En de yankees hebben een enorm leger dat recent bij de buurmannen bommen heeft gegooid alsof er geen morgen is. Kan me voorstellen dat ze zich voorbereiden op een oorlog. Maar ik verwacht dat ze zich rustig houden tot ze een paar kernwapens hebben om echte shit te veroorzaken.

Graaier | 28-07-20 | 18:50 | 1

Precies. Al zal die oorlog er niet komen. Amerika heeft globaal wel wat beters te doen dan een paar conservatieve baarden in een ini-mini landje de oorlog verklaren. Saudi Arabie en Israel spelen voor babysit, en bovendien is Iran een prachtige kop van Jut voor mensen als Trump.

Te_gast | 28-07-20 | 18:56

Om te zien wat hen te wachten staat als China wereldleider wordt, zouden de Iraniërs eens naar het lot van de Oeigoeren moeten kijken.

Short | 28-07-20 | 18:50

Dit is ongeveer hetzelfde als wanneer ik sta te sparren tegen een foto van Rico Verhoeven.

Lucifer | 28-07-20 | 18:50

Toch wel net echt; wij deden het met Duplo.

metagod | 28-07-20 | 18:50

Was aan het kijken en serieus aan het wachten tot de baron in beeld zou komen ... met een walkietalkie met B1

Rest In Privacy | 28-07-20 | 18:48

Was dat ook niet hetzelfde leger die kort geleden een burger vliegtuig uit de lucht knalde met twee raketten?

Datgingniegoed | 28-07-20 | 18:46 | 1

Ja, diezelfde prutsers...

SterF... | 28-07-20 | 18:49

Militair luchtgitaar.

Knufter | 28-07-20 | 18:46

Denk dat het enige wapen dat een dergelijk smaldeel zou kunnen tegenhouden, een kernwapen is.
Zelfs dat zou heel moeilijk zijn omdat het gemonitord zal worde met satellieten.

Mr.Crowley | 28-07-20 | 18:46 | 4

Plus natuurlijk dat een kernwapen beantwoord zal worden met een kernwapen.

Mr.Crowley | 28-07-20 | 18:51
▼ 1 antwoord verborgen

Ach, wat G.I. Joe- oefeningen en wat geschreeuw om te laten zien dat ze nog leven, en de pleuris hebben aan Amerika. De halve wereld houdt dat soort oefeningen.

De praktijk: één patrouillebootje van Uncle Sam vernielen, en ze worden -met kernprogramma en al- rechtstreeks naar Allah geknald. En dat weten ze donders goed!

Te_gast | 28-07-20 | 18:45 | 2

Ze weten ook dat het allah niet zal lukken om snel ergens 2,88 miljard maagden vandaan te halen, uitgaande van het aantal iranese mannen.

wijsvinger | 28-07-20 | 19:03

@wijsvinger | 28-07-20 | 19:03: Huh? De mannelijke populatie van Iran is 36x groter dan de gehele populatie? Lijkt me sterk.

tharealkuffar | 28-07-20 | 23:35

Mijn god, die duikers. Ik heb een stel amateurs voor hun eerste cursusduur an hun PADI open water beter in het water zien liggen. En dan het materiaal...

Beter dat dit filmje bedoeld is om het grote boze westen hun ontzettend te laten onderschatten, want anders is het echt wel heel zielig..

Rest In Privacy | 28-07-20 | 18:42 | 1

Opscheppen dat je lul de grootste is totdat het alfamannetje van de groep de zijne presenteert. Dat is wat dit is

Wc-kip | 28-07-20 | 18:45

Waarom een trage kwetsbare helikopter met die raket.
Ze hebben inmiddels toch wel een heel squadron van die ultramoderne F-313 Stealth fighters?

Harry Turtle | 28-07-20 | 18:40

En nou een oefening met overdreven veel Amerikaans machtsvertoon en firepower op een 1:2 replica van een Iraanse speedboot

Veldmaarschalk Sorry | 28-07-20 | 18:39

Met speedbootjes cirkelen om een vliegdekschip. Wollah wollah!

Rest In Privacy | 28-07-20 | 18:39 | 2

Haha en sissen en schelden.. dat zal ze leren

Rest In Privacy | 28-07-20 | 18:50

Met alle respect voor een beetje weerstand tegen de US of A. Ze komen niet in de buurt van een carrier.

Joffri | 28-07-20 | 21:28

Toch mooi dat optimisme. Aandoenlijk gewoon

Free-J.T | 28-07-20 | 18:38

Voorspel op het offerfeest.

Bram-Jr | 28-07-20 | 18:37

Iran kennende zinken ze per ongeluk een cruiseschip.

GroetenVanUrk | 28-07-20 | 18:36 | 1

Pontje. Vol fietsiranezen.

Lorejas | 28-07-20 | 18:51

Presenteert een reïncarnatie van Rudy Carell daar nou?

Tuinhekje | 28-07-20 | 18:35 | 2

Geweldig! Nieuwe minister van informatie.

Rest In Privacy | 28-07-20 | 18:37

Ik zeg: even een A10 'Warthog' over dat spul heen. Prrrrrrr....

ole guapa | 28-07-20 | 18:35 | 2

Als Trump verstandig is, pakt hij Iran zonder enige terughoudendheid aan voor 3 november.

smdyasc | 28-07-20 | 18:35 | 3

Alstie verstandig is begint hij geen oorlog. Dan is het de 1e US president in decennia die niet uit was op geweld en zinloze oorlogen.

Tuinhekje | 28-07-20 | 18:37

@Tuinhekje | 28-07-20 | 18:37:
Dan is het ook een van de eerste presidenten die niet voor oorlogsmisdrijven voor het hekje hoeft te komen. Nürnberg ziet er tegenwoordig anders uit.

F. Jacobse | 28-07-20 | 18:54

Zou de Nederlandse militair attaché in Iran er bij zijn geweest?

Mr.Crowley | 28-07-20 | 18:34 | 3

Hij voorover gebogen krom. Hernia is daar een teken van langdurige dienst.

ole guapa | 28-07-20 | 18:35

Mogelijk werd hij begeleid door Halbe Z. echter dat moet nog blijken.

F. Jacobse | 28-07-20 | 18:41

Hoorde je “pang pang”!? Dan ja.

Rest In Privacy | 28-07-20 | 18:52

Eventjes willekeurige trivia dat een klein beetje OT is: De 4de schip in de Gerard R. Ford-klasse ( de beoogde opvolger/vervanger van de Nimitz-klasse uiteindelijk ) wordt vernoemd naar de eerste Afro-Amerikaanse ontvanger van de Navy Cross
en.wikipedia.org/wiki/Doris_Miller
Vink mooi.

Wc-kip | 28-07-20 | 18:34

Schattig wel, voordat ze ook maar 1 raket kunnen afvuren liggen ze al in puin.

Porta | 28-07-20 | 18:32

Ik zie toch vooral ouwe rotzooi. Mannen op een stoeltje achter een dubbelloops kanon. Lachen ze om in het Pentagon.

yiyin | 28-07-20 | 18:32

Defensie eat your heart out.

Zo moet je oefenenen. Niet met je flinstone mobiles op de Ginkelse Heide en met klapperpistolen.

Gewoon zo.
Gewoon keiharde focus en knallen.

En de smoes als t geld op is?
Stuur mevrouw Kaag en consorten weg en er zijn bakken met geld te besteden aan "goede doelen" ;)
Of nog beter. Rot op uit de EU met hun fopleger plannen.
Is er ook nog geld voor een goede vrijmibo.

Gratis advies van een belastingbetaler.

BoerBob | 28-07-20 | 18:31 | 1

mevrouw Kaag wil vast wel wat geld voor den strijd sturen naar de mullahs

Jan Passant mk2 | 28-07-20 | 18:39

Tzal allemaal wel, met al die krijgshaftig-verwarde mannen van Iran en omgeving. Plus de gramme Communisten van de CCP.

Toch zijn de gevaarlijkste vijanden van zowel de Verenigde Staten als de westerse samenleving de Amerikaanse Democrats en "onze" globalisten. Die hebben de meeste kansen om onze beschaving een verpletterende klap toe te dienen, komende november.

Houzee EN zink, mijn beste_kameraden van de (inter)Nationaal Socialistische Beweging. Doe het voor de komende generaties, opdat die in vrede kunnen leven.

Jan Passant mk2 | 28-07-20 | 18:31 | 7

@Jan Passant mk2 | 28-07-20 | 18:47: Sinds Trump zijn mullahs, China, Rusland, Noord-Korea asseriever dan ooit, wetende dat de VS sinds zijn aantreden alle gezag kwijt zijn. Iedereen ziet elke dag dat het bleekwatergenie zichzelf keer op keer overtreft in onbegrip wat er om hem heen gebeurt.

Ridde Rogter | 28-07-20 | 18:52

@Ridde Rogter | 28-07-20 | 18:52:
Volgens de NOS en de Volkskrant heb je gelijk. Zet ze uit. Stem ze weg.

Jan Passant mk2 | 28-07-20 | 18:55
▼ 4 antwoorden verborgen

Bassie & Adriaan: Het Verdwenen Vliegdekschip

TheFirstYelle | 28-07-20 | 18:31 | 2

U was me voor

Rest In Privacy | 28-07-20 | 18:53

Adriaan! Adriaan! Het schip is weg !

KlauwnBassie | 28-07-20 | 19:43

De Age of Airpower is nooit geweest. Voor het nut van grote vlootverbanden op minder dan 1.000 km onder de kust, wat nu bij de USMC gebeurt. Voor het effect onder water: het gebrek aan (expeditionaire) mijnenbestrijdingscapaciteit (hoi Nederland), zie de LCS. Zie de stage van de Gotland bij de US Navy voor de door o.a. ook Nederland geminachte kustonderzeebootjes.

Zie drones die voor een scheet en drie knikkers alles raken wat ze in principe willen: want kwantiteit. Het hebben van boordgeschut is één: voldoende munitie is twee. Raak het roer en de carrier kan geen vaart meer maken. Daar staan je wings van een paar miljard dollar dan.

Die boodschap is duidelijk. Het Iraanse gijzelingsdrama kostte Jimmy Carter zijn tweede termijn. Het gijzelen van zo'n carrier: priceless. 5.000 crew. Waarvan maar een paar Marines (als ze geluk hebben). You get to keep wat you don't kill.

Om van die kernreactoren dus nog maar te zwijgen. Psyops. Het is de geldhonger van het Pentagon c.s. die de al dan niet gewenste westerse suprematie echt bedreigt: www.defensepriorities.org/symposium/d...

Suprematie vanuit de lucht heeft nooit bestaan. Suprematie via zee wel, maar staat nu ernstig onder druk. Hou je de landmacht over. En het nut van bondgenootschappen. In Space nobody hears you Speach, Mike Pompeo,

Infantry: thinking on your feet.

Rest In Privacy | 28-07-20 | 18:30 | 4

Ik zou mij toch eens verdiepen in de beveiliginbeveiligingsmiddelen zoals die tegenwoordig o.a. op een vliegdekschuitje staan. Begint u eens eenvoudig bij Hollands Signaal en hun Goalkeeper, zoek door naar Phalanx en wat er nog meer. Kom dan nog eens terug. Tot over drie weken.

F. Jacobse | 28-07-20 | 18:47

@Van Urk | 28-07-20 | 18:36: Helder, voortaan op zijn Pruisisch. Maar dan gaan mensen mogelijk rare dingen van me denken. Wer braucht der lieber gott, wenn es auch Disziplin gibt: www.youtube.com/watch?v=SbyAZQ45uww

Kill a Liberal for Christ :-)

Rest In Privacy | 28-07-20 | 18:54

@F. Jacobse | 28-07-20 | 18:47: Fijne vakantie! Beveiligingsmiddelen voor boven de zeespiegel: zo wijd de wereld strekt. Je zelf als verreweg grootste Navy ter wereld vol plempen met near-peer shinola, terwijl die het van hun tactisch vernuft moeten hebben.

De door u genoemde CIWS zijn ontworpen voor de Exocet ten tijde van de Falklandsoorlog. Tanks zijn in NL afgeschaft, want vooral doelwitten. Yeah, right. Die Amerikanen zullen me eerlijk gezegd in formele zin jeuken (dit in tegenstelling tot de VS an sich), maar dat de opeenvolgende kabinetten Rutte tot op dag van vandaag geen coherente Veiligheidsnota hebben weten te produceren, baart me veel en veel meer zorgen. Zeker na de geslaagde coup van de Algemene Bestuursdienst ook op Defensie.

Rest In Privacy | 28-07-20 | 19:04
▼ 1 antwoord verborgen

Ooit een intelligent volk met de mooiste vrouwen.

glaaf | 28-07-20 | 18:30 | 8

Ach ja, de mythe van de nobele intelligente beschaafde Pers. Darius en Xerxes waren net zo happig op de verovering van het westen als de rest van de halvemaangordel ( en beyond, de Hunnen, Carthagers en de Mongolen moeten we ook niet uitvlakken ). Kennelijk is hier toch iets wat ervoor zorgt dat mensen vanuit het oosten hiernaartoe trekt. Wat? Geen idee...

Graaisnaaiert | 28-07-20 | 18:50
▼ 5 antwoorden verborgen

Ik zal het filmpje even vertalen.
Vandaag heeft Iran het Amerikaanse vliegdekschip Gerald R. Ford ontvangen met een grote vuurwerkshow. Een delegatie van de Iraanse democratische gekozen regering daalde met een helikopter af op het schip om de kapitein hartelijk te begroeten.
Na afloop dronken zij samen een biertje.
Het bleef die avond nog lang onrustig in de straten van Teheran.

RickRD | 28-07-20 | 18:27

4 JSF B’s blazen heel die Iraanse troepenmacht richting de man met de 40 maagden.

Trumme | 28-07-20 | 18:27 | 3

Beweert u nu echt dat de JSF een betrouwbaar vliegtuig is?

BubbelWater | 28-07-20 | 18:29

B-52's graag.

Rest In Privacy | 28-07-20 | 18:43

WO3 : Rusland, Iran, China, Noord Korea versus USA, Israël, Japan, Zuid Korea, Europa (minus het neutrale Nederland) Canada en Australië. Ik gok op een gelijkspel.

AntonJansen | 28-07-20 | 18:26 | 4

#TeamJapan.

Wat zou het trouwens vervelend zijn voor de moslim hadj als WW3 binnenkort begint.

BubbelWater | 28-07-20 | 18:31

Om Iran? Never. Kaboem door Trump. Lachende Poetin. Kontknijpend China. Klaar.

Normpje | 28-07-20 | 18:47

En India? Die gaan de Chinezen zieken en redden daarmee talloze haaiensoorten...

SterF... | 28-07-20 | 18:53
▼ 1 antwoord verborgen

Allemaal zwaar verouderde zooi. Het idee dat je met een paar jaren 80 duikers, speedboten en een heli een Amerikaans vliegdekschip aanvalt is lachwekkend. Je komt niet eens in de buurt.

Croisantneuf | 28-07-20 | 18:26 | 2

En die raketten komen de goalkeeper niet voorbij.

Trumme | 28-07-20 | 18:29

Waarom heeft snor zijn mondkapje niet voor?

Bijtendehond | 28-07-20 | 18:26 | 1

Moslims kunnen geen corona krijgen.

RickRD | 28-07-20 | 18:28

Nou ome Sam kan wel inpakken.
Die geblondeerde verslaggever is een held.

Rest In Privacy | 28-07-20 | 18:21

Naast het lachwekkende filmpje wordt hier duidelijk gemaakt dat de absolute macht van de VS tanende is.... ondenkbaar dat een schurkenstaat dit 5 jaar geleden in het (m/v) hoofd haalde.... Dank Trump!

Odin | 28-07-20 | 18:21 | 6

U heeft liever 5 miljoen vluchtelingen naar Europa?

RickRD | 28-07-20 | 18:30

Dat lag aan Obama.

Mr.Crowley | 28-07-20 | 18:32

Ik herinner me dat ze onder een democratische USA president eens echt een helikopter uit de lucht schoten.

Blauwpetje | 28-07-20 | 18:36
▼ 3 antwoorden verborgen

Voorlopig schieten ze alleen hun eigen vliegtuigen neer en bombarderen ze hun eigen troep.

Einde van de Domheid | 28-07-20 | 18:21

Het Iraanse regime wil aan de macht blijven en wil dus geen oorlog met de VS.
De Donald zoekt evenmin een buitenlandse oorlog.
Probleem is wel dat als de VS daadwerkelijk in een burgeroorlog belanden, de invloed van de VS in de wereld drastisch zal afnemen. Helemaal wanneer binnen het leger de binnenlandse spanningen niet meer onder de pet kunnen worden gehouden.
Zonder leidende rol van de VS zou het zomaar kunnen zijn dat Erdogan op oorlogspad gaat. Wie houdt hem tegen? De Royal Navy? No way.

Rest In Privacy | 28-07-20 | 18:21 | 2

De leidende rol zit Donald al bijna 4 jaar af te bouwen. America First, weet je nog?

Tuinhekje | 28-07-20 | 18:41

@Tuinhekje | 28-07-20 | 18:41: Hij heeft gelijk, want Amerika kan dit niet meer opbrengen. Het is wel een probleem voor ons.

Rest In Privacy | 28-07-20 | 19:05

In de kop moet staan "replica Amerikaans vliegdekschip". Het is een Iraanse replica van een Amerikaans vliegdekschip.

JvanDeventer | 28-07-20 | 18:21 | 4

Scherp! Top!

Man-Bijt-Hond | 28-07-20 | 18:28
▼ 1 antwoord verborgen

He, is Heino een Iraniër?

RickRD | 28-07-20 | 18:21 | 1

Bijbeunen. Met dat corona gedoe mag hij niet meer optreden. Het was volgens de Arbeitsvermittlung dit of chef kartonnage (dozen schuiven) bij het distributiecentrum. ;-)))

Basil Fawlty | 28-07-20 | 19:06

Alsof er iemand naar dat shithole toe wil.

De Briemusketier | 28-07-20 | 18:20 | 1

Misschien een hijskaan verkoper ?

Der Schnitzeljäger | 28-07-20 | 19:14

Uit wikipedia over de US navy: [it has been estimated that in terms of tonnage of its active battle fleet alone, it is larger than the next 13 navies combined]

Nou, succes met die aanval Iran! Wanneer worden de vliegende tapijten ingezet?

raskol | 28-07-20 | 18:19

Marine duikers met gele perslucht flessen en een open systeem hehehe...

Oepsie1234 | 28-07-20 | 18:18

Waarom is het schaal 1:2, was het multiplex bij de lokale Gamma op?

Harry Turtle | 28-07-20 | 18:17

Een slungel die uitdagend gaat dansen voor de portier van de disco. Zo stel ik mij het voor. Tot de portier een sigaretje wil roken. Dan krijgt de slungel een ‘flik an de bek.’ Einde van de voorstelling.

Normpje | 28-07-20 | 18:16

Hebben ze Exocets? Dat was destijds het geheime wapen van Argentinië. Het probleem met amerikaans wapentuig kan backdoor technologie zijn.
Zo'n Exocet doet niets met een beladen tanker, maar is desastreus voor marineschepen, met al die kabels en leidingen binnenin.
Die reporter lijkt een reïncarnatie van Comical Ali, of Bagdad Bob.

hotnot | 28-07-20 | 18:15 | 4

Exocet raketten zijn toch Frans-Brits? Of heb ik iets gemist?

Enter Yeti | 28-07-20 | 18:51

De nieuwe soort gatlings schieten die exocet raketten zo uit de lucht.

miko | 28-07-20 | 20:31

@Enter Yeti | 28-07-20 | 18:51: Een detail. Frans, de argentijnen hebben er nog leuk mee op de engelsen geschoten. Sheffield. Atlantic conveyor. De poms hadden geluk met de Hermes en Invincible.

AntiZanicz | 28-07-20 | 20:36
▼ 1 antwoord verborgen

Dit is wel zo ongelofelijk kinderachtig dat je dit als land doet.
Dit neemt geen hond serieus.

Mr.Crowley | 28-07-20 | 18:14

Het is allemaal niet zo moeilijk om dit soort landen met een conventionele oorlog uit te schakelen, zie Irak. Maar dan. Dan begint het pas. Dan begeef je je pas echt in het wespennest. Zie Somalië, Irak, Vietnam. Les: niet aan beginnen.

Rest In Privacy | 28-07-20 | 18:14 | 2

Of gewoon platbombarderen en weg wezen.

de IJsman | 28-07-20 | 18:16

Dat is in het belang van Iran zo'n oorlog daarom heeft Trump (of beter gezegd zijn generaals) Dat just niet gedaan en ergens vorig jaar die generaal en terrorist omgelegd. Maar gezien de steeds sterker wordende verzetbeweging tegen het iraanse regime zou een oorlog om daarvan af te leiden het regime dus in power houden.

politiekgemotiveerd | 28-07-20 | 18:22

Lol, deze heethoofdige barbaren kunnen het beter bij kamelen en kromzwaarden houden. Eén kik en de VS vaagt die goddeloze schurkenstaat binnen een zucht en een scheet van de aarde.

de IJsman | 28-07-20 | 18:14 | 1

In de VS zijn ze druk bezig om zichzelf van de aarde te vegen.

DrumPiet | 28-07-20 | 18:21

00.58 dood koraal. Dat is pas erg.

paridae | 28-07-20 | 18:12
-weggejorist-
DrumPiet | 28-07-20 | 18:12 | 1

Kleuters met wapens, toch niet het beste idee.

John McClane | 28-07-20 | 18:10

Die Iraanse duikers...ik zie kansen voor onze pulsvissers.

NoMoreMrNiceGuy | 28-07-20 | 18:10

Whoehaha!
Zelden zo gelachen. Bedankt @GS

RickRD | 28-07-20 | 18:10

Wat een giller, deze Iranezen.

Thoth | 28-07-20 | 18:09

Is de filmset voor de nieuwe Iraanse blockbuster: Ayatollahs nimf mitzen

NanoTube | 28-07-20 | 18:09

Wat leuk die Iranse taal. Het heeft wel iets Scandinavisch' in zich. Ze begrijpen alleen nog niet dat onzichtbare wapens meer indruk maken. Maar ja, zij lopen dan ook een stukje achter op de westerse ontwikkelingen.

Leptob | 28-07-20 | 18:09 | 1

De beschaving loopt daar ver voor. De bedenkers van het schaakspel lachen om pres Bonkers die geen tic tac tor kan spelen.

AntiZanicz | 28-07-20 | 20:28

Wat een stel prutsers. Dat ze zichzelf zo voor lul durven te zetten... Zouden ze zichzelf wel serieus nemen?

Stand.Your.Ground | 28-07-20 | 18:07 | 1

Is voor interne propaganda.

NanoTube | 28-07-20 | 18:10

Lachwekkend is het zeker!

Oepsie1234 | 28-07-20 | 18:07

Iran werkt samen met Rusland en China. China heeft technologie en wapentuig beloofd. Turkije maakt knipoogjes naar die 3. Die ook economisch sterk gaan samenwerken. En waarom oorlog voeren wanneer je het economisch kan gaan beslechten.

Premier Trutte | 28-07-20 | 18:07 | 3

Het wordt tijd om alle joint ventures te verbreken, eens kijken hoe het dan nog loopt in China.
Al die joint ventures zijn niks anders dan het jatten van kennis.

NanoTube | 28-07-20 | 18:12

@NanoTube | 28-07-20 | 18:12:
probeer jij de vrijhandelszone EUSSR-Turkije eerst maar te ontbinden met van die helden als Rutte, Merkel enz.

Winston1 | 28-07-20 | 18:18

Had die vent aan het eind van de eerste film nou een Geert Wilders kapsel?

petersteenkamp | 28-07-20 | 18:06

Als Iran niet oppast komt ome Donald ff wat vrijheid & democratie brengen. Dan lopen de Iraniers net zo hard weg als de Irakezen destijds.

geenspam | 28-07-20 | 18:03 | 5

Lekker dan. Staan hier weer een horde tandartsen voor de deur!

marcoplarco | 28-07-20 | 18:27

uw donald was te bang om in dienst te gaan. Dus even brengen doet hij niet. Voorlopig moet hij het eigen zinkende schip nog even boven houden.

AntiZanicz | 28-07-20 | 20:26

@BasBr | 28-07-20 | 18:09: Met het leger zal het net zo goed gaan als in irak, afghanistan. In 25 jaar geen enkel resultaat.

AntiZanicz | 28-07-20 | 20:27
▼ 2 antwoorden verborgen

Nou, uitkijken dat de Jericho straks niet ontploft boven het centrum van Teheran.

Rest In Privacy | 28-07-20 | 18:03

75 Kogels per seconde, wow.

Mr_Natural | 28-07-20 | 18:04

Nou dat Ribje vaart nog steeds...

Tuinhekje | 28-07-20 | 18:46

Gaaaaaaap. Alsof Iran iets gaat doen.

CocaCola | 28-07-20 | 18:02 | 7

@Tikkie Terug | 28-07-20 | 18:14: Sorry, het was niet persoonlijk bedoeld.

Rest In Privacy | 28-07-20 | 18:22

Ze mogen al blij zijn als er aan Iraanse kant geen 'blue on blue' slachtoffers vallen.

Der Schnitzeljäger | 28-07-20 | 19:10
▼ 4 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl