Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Ook FD is om: Nederland raakt vol

Red het klimaat, stop de instroom! 

Het begint eindelijk bij steeds meer mensen door te dringen dat Nederland weliswaar niet vol is, maar wel heel erg druk. En dat een constante sterke bevolkingsgroei een grote invloed uitoefent op onderwerpen variërend van de oververhitte huizenmarkt tot de klimaatcrisis en van de stikstofproblematiek tot de economie. Gezien u niet zo schokkend veel baby's op de wereld zet, komt de bevolkingsgroei in dit polderlandje vrijwel geheel op het conto van de immigratie en daardoor is een discussie over de bevolkingsgroei automatisch ook een discussie over het immigratiebeleid. Een discussie waar na de arbeidsinspectie en de Volkskrant nu ook het FD voor te porren blijkt, waarbij de krant zelfs de klimaatdrammers oproept om zich eens met het immigratiebeleid te bemoeien. "Mocht het al lukken om de klimaatcrisis de baas te worden, dan is het geen aantrekkelijke gedachte om ons nageslacht achter te laten met een bevolking die naar verwachting in 2050 is gegroeid tot bijna 21 miljoen inwoners, gestuwd door onderbetaalde migranten." Daar zit geen woord Arabisch bij. Langzaam begint het immigratiedebat de taboesfeer te verlaten, waardoor echte verandering eindelijk kan plaatsvinden. Beetje jammer dat de groep die er nog niet over praat, de groep is die het beleid bepaalt

Reaguursels

Inloggen

Beetje het Janmaat syndroom. Eerst werden al zijn punten verketterd en nu is het gemeengoed.

Super Grover | 20-05-22 | 07:47

Wat mij betreft gaan we nog een stap verder. immers als voor de klimaatlobby een arbitrair eik punt ergens in de vorige eeuw als ideaal optimum wordt gezien, waarom dan niet voor de Nederlandse bevolkingsomvang?
Meer overlastgevers retour afzender en vluchtelingen actief stimuleren terug te gaan naar land van herkomst als de situatie het toe laat.
Een absolute stop zou een goed begin zijn. Nederland en Europa hebben dubbel en dwars hun bijdrage geleverd. Een herzien vluchtelingenverdrag zou idealiter voorzien in opvang in de regio en alleen bij uitzondering buiten de regio.
Afrika is bijvoorbeeld het grootste continent, daar zijn voldoende plekken waar vluchtelingen terecht kunnen, daarvoor hoeft men niet de middellandse zee voor over te steken. Het Arabisch schiereiland is dun bevolkt, daar is ook voldoende ruimte om mensen op te vangen.

ratelaar | 20-05-22 | 07:12 | 1

Je moet in Dubai eens overlast geven.....

Ray Skak | 20-05-22 | 07:14

Ik tel tegenwoordig als ik vanuit mijn woning naar plaatselijk winkelcentrum loop of ik meer vrouwen zonder of met hoofddoek tegenkom. En zelfs in mijn liefelijke dorpje is de balans al in voordeel van gesluierd volk. Het wordt echt een Syrische/Arabische enclave. Goed gedaan, Nederland. Nog 4 maanden en dan voorgoed weg hier!

UpdateAvailable | 20-05-22 | 06:36

De orginele Nederlander heeft een reproductiegetal van 1.2 . Om een populatie alleen al op nivo tehouden heb je een getal van 2.1 nodig. Dit gaat ingrijpende gevolgen hebben voor de arbeidsmarkt, de woningmarkt en de sociale infrastrcturen. De orginele Nederlandse bevolking zal imploderen en niet over 10 jaar maar dat is nu al volop bezig en merkbaar. Vanaf nu zullen veel baby-boomers sterven en er zal een toevloed van woningen komen. Iedereen die denkt dat hij rijk is met zijn overwaarde ,raadt ik aan nu tecashen nu het nog kan. Ja,maar al die nieuwkomers dan , hoor ik U zeggen, die moeten toch ook wonen? Deze nieuwkomers gaan in het algemeen niet de torenhoge salarissen verdienen die nodig zijn om Uw ( te ) dure woning te betalen.

Dit was een bericht van de " barstool of knowledge and wisdom ". ( ja, moet in het engels anders begrijpt niemand het )

streknek | 20-05-22 | 03:26

Er kunnen er nog veel meer bij. Opschroeven die aantallen, op naar de 2500 per dag. Alleen dan zal de klap hard genoeg aan komen. Het zal eerst volledig moeten escaleren. Migranten die de boel in de fik steken, etc. Complete chaos, daar gaan we voor. Anders wordt het wat verminderen, maar niet stoppen. Onze politici zijn erg hardleers.

Kopieerapparaat | 19-05-22 | 23:38 | 2

Meer, meer , meer.

Titje | 19-05-22 | 23:47

Net als met roken of afkicken dus. Een beetje minderen werkt niet. Niet of meteen vol er in.

Leffe Blonde | 20-05-22 | 07:10

Nederland is het probleem in het klein. Het grote probleem is de groei van de wereldbevolking, voornamelijk in landen waarvan je zou willen dat ze niet zouden groeien.

Moeder natuur trekt zich niks aan van mensenrechten of mensenregels. Er is simpelweg een maximum aantal mensen dat op aarde kan leven. Het is een beetje dom en arrogant om te veronderstellen dat iedereen zonder consequenties de mogelijkheid heeft om zich voort te planten en dan met name in de arme landen die zichzelf niet kunnen voeden. Dit is net zoiets als een wet aannemen dat in de EU van nu af aan de zwaartekracht naar boven gericht is.

Helaas zijn er weinig beleidsmakers die zich met natuurwetten en natuurwetenschappen bezig houden. In plaats daarvan gaat men er vanuit dat klimaatverandering het probleem is en niet het symptoom.

geerdt | 19-05-22 | 23:37 | 2

De natuur kan dat prima regelen als er niks te bikken is gaat het dood of het nu een dier plant of insect is.dat wij het evenwicht kunstmatig beïnvloeden is ons probleem maar ons aardbolletje trekt uiteindelijk aan het langste eind.

Toedels | 20-05-22 | 01:25

De EU neemt gekkere wetten aan. Daag Frans T niet uit.

TheseDays00 | 20-05-22 | 07:35

Ook op de Titanic begonnen op een gegeven moment "dingen door te dringen".

Geïrriteerde Ed | 19-05-22 | 23:26

Ik wil geen woord Arabisch meer horen

laurentius | 19-05-22 | 23:23

Rutte heeft zich nooit uitgelaten over immigratie en ook tijdens de coalitie onderhandelingen is het zelfs nóóit benoemd!
Kennelijk heeft hij al lang geleden in de Brusselse achterkamertjes te horen gekregen "wijdopen die grenzen".

meneer Q | 19-05-22 | 23:18 | 3

Zal 'm aan z'n reet roesten, hij heeft geen gezin, geen idee wat het betekent om kinderen op te voeden tot zelfredzaamheid in de maatschappij; het laatste is bijkans onmogelijk gemaakt vanwege schaarste op de woningmarkt mede veroorzaakt door massa-immigratie tijdens kabinetten Rutte. Daarom handelt 'ie als een EU-trekpop met een houding van - mijn naam is Haas, ik weet van niks...

drs.Nee | 20-05-22 | 01:29

Maar..., wat zou nou de reden zijn dat ze zo enorm graag die massa immigratie willen?

Boeddha18 | 20-05-22 | 03:14

Gelukkig zijn er vanavond weer 200 asieleisers verplaatst, kunnen er morgen nog weer een heleboel binnenkomen in ter Apel.
Het loopt ons toch nog niet ver genoeg over de schoenen.

Titje | 19-05-22 | 23:17

Wat een enge man

davidhasseltoff | 20-05-22 | 00:36

Brussel en Davos zijn nog niet om, kortom, dit is puur voor de buhne en levert weinig op.

davidhasseltoff | 19-05-22 | 22:48
-weggejorist-
Albert61 | 19-05-22 | 22:20 | 2

Hoezo onderbetaalde migranten. Krijgen alles in hun schoot geworpen en gaan met hun vakantiegeld op vakantie naar het (on) veilige land van afkomst.

Southpark | 19-05-22 | 22:15 | 1

Asielzoekers en statushouders krijgen veel. Arbeidsmigranten uit voornamelijk centraal- en Oost Europa niet. Die worden vaak uitgebuit.

Bataafje | 19-05-22 | 22:34
-weggejorist-
SuzieMeuwese | 19-05-22 | 22:00 | 1

Goed bezig Geenstijl. Blijven herhalen. Belangrijkste onderwerp voor de toekomst van ons land. En van Europa. Tis al te laat maar goed. Beter te laat dan nooit.

Wel beetje naief om te denken dat wat stukjes in de krant verandering gaan brengen. Onze leiders willen migratie. Veel migratie. Ongeremde migratie. Niet om rede van goedkope arbeidskrachten. Want werken doen ze niet. "arbeidsmigratie" is iets heel anders. Waarom dan wel? Wat doet het ertoe. Onze leiders willen migratie.

Dus daar zullen ze mee doorgaan. Iedere week 1000. Kabinet Rutte IV gaat de rit uitzitten. Over 3.5 jaar weer een kans. Dan gaat het kneusjesvolk weer Rutte stemmen. Met dank aan....

Veel plezier.

Ir. Wilhelmus | 19-05-22 | 21:50 | 3

De VVD raakt langzaam maar zeker stemmers kwijt. Waarschijnlijk zijn dat mensen die inmiddels -in negatieve zin- zijn geconfronteerd met de "verrijkingen" die de instroom van allerlei geteisem met zich mee heeft gebracht.

Ommezwaai | 19-05-22 | 21:53

@Ommezwaai | 19-05-22 | 21:53: geef ze 2 weken voor de verkiezingen een paar grijpstuivers en een flexe tv campagne (zie Kaag) en het kneusjesvolk is weer genept.

Bovendien is Rutte een uitstekend debater, dat moet wel gezegd worden. Zal wel iets te maken hebben dat hij een pathologisch leugenaar is.

Ir. Wilhelmus | 19-05-22 | 22:35

@Ir. Wilhelmus | 19-05-22 | 22:35: komt door welvaart. Die groep die steeds meer vermogend is hebben er geen last van. Wonen mooi verdienen genoeg etc. Het andere deel heeft er genoeg van maar wordt als xenofoob neergezet en plukken de wrange vruchten

gelachewoar | 20-05-22 | 06:44


In Nederland moet je voor je persoonlijke prijs/kwaliteit maximalisatie gewoon arm zijn met een klein, niet pijnlijk, gebrek.

Waarvan akte. LOL

King of the Oneliner | 19-05-22 | 21:48

Goed statement van FD. Het wordt gewoon een overvol onbewoonbaar land.

Jan, Leiden | 19-05-22 | 21:41 | 1

Eigenlijk is het al te laat

Rennieflox | 19-05-22 | 22:16

Wat iedere boerenlul zonder opleiding al 25 jaar weet begint nu ook door te dringen tot 'de hoogopgeleide elite'. Knappe prestatie hoor.

MarkiesDeBalzaque | 19-05-22 | 21:40

"waarbij de krant zelfs de klimaatdrammers oproept om zich eens met het immigratiebeleid te bemoeien.''

Dat gaan de Gutmenschen en de ''fatsoenlijke'' politieke partijen (zoals ze zichzelf graag noemen) nooit doen; dat is een groot taboe in die kringen.

Als andersdenkenden dat wel doen, is hun standaard reactie ongeveer: ''We moeten er voor waken mensen die toch al zo 'kwetsbaar' zijn, niet tot zondebok te maken voor ons huizentekort, het niet halen van onze 'klimaatdoelen', de overbelasting van onze verzorgingsstaat, etc, etc. We moeten er 'samen' uit zien te komen''.

En dus zal er niets veranderen.

Dr_Johnson | 19-05-22 | 21:37 | 3

De meeste van de ingestroomde lieden heeft Nederland geen kleaute aan. Helaas maar waar. We gillen om mensen, echter komen de meeste van de asieleisers hier niet om de handen uit de mouwen te steken. Doe het gewoon op z'n Zwitsers, werkloos? Weg.

Ommezwaai | 19-05-22 | 21:50

Die maken van meer immigratie nog beter voor het milieu, want hier vervuilen we minder dan in het buitenland.

TheseDays00 | 19-05-22 | 21:50

De kans dat dochterlief met een kansloze thuiskomt wordt wel steeds groter.

Rennieflox | 19-05-22 | 22:18

Nederland is al verloren, 15% is al van niet westerse afkomst.

klaas24 | 19-05-22 | 21:28 | 1

Ik denk dat dit nog een onderschatting is.

Rennieflox | 19-05-22 | 22:18

Daarentegen heeft Shanghai een enorm achterland terwijl je Nederland alweer uit bent als je anderhalf uur lang behoorlijk doorrijd.

Zapata10 | 19-05-22 | 21:22

Net als veel voorgaande zaken laat een Kabinet onder leiding van Rutte het er weer op aan komen. Pas als het te laat is en de boel helemaal vastgelopen is. Komen er kamer debatten. Gaat Rutte eerst weer liegen dat hij niet door zijn ambtenaren geinformerd is, dat blijkt dan wel zo te zijn, maar heeft hij geen herinneringen aan, etc, etc. Vervolgens beloofd hij beterschap en zegt toe om de zaak weer te repareren. Dit gaat heel lang duren en ondertussen worden de problemen nog groter. Meerdere ministers inmiddels naar hui gestuurd, maar de veroorzaker van de problemen blijft op het pluche zitten, omdat hij vindt met eer en geweten te handelen, etc, etc..

merallas | 19-05-22 | 21:15 | 2

En de kiezer, de kiezer stemt gewoon weer VVD.

quazi | 19-05-22 | 21:20

"Mocht het al lukken om de klimaatcrisis de baas te worden, dan is het geen aantrekkelijke gedachte om ons nageslacht achter te laten met een bevolking die naar verwachting in 2050 is gegroeid tot bijna 21 miljoen inwoners, gestuwd door onderbetaalde migranten." Euh, veelal niet werkende migranten.

Hommel | 19-05-22 | 21:12

Wellicht vrijheid van geloof schrappen en islam verbieden. Wil je dan nog hier blijven prima maar laat je handen wapperen en maak er wat van. Zo niet ben ik best bereid om nog één keer de knip te trekken voor een enkeltje naar het zuiden.

Urbanus_2.0 | 19-05-22 | 21:08

Verwacht niet dat als het kabinet iets doet er werkelijk wat gedaan wordt. In de volgende ronde maakt het kabinet beleid dat we voortaan alleen "echte" asielzoekers binnenlaten om vervolgens met hetzelfde puin uit Afrika en het Midden-Oosten geconfronteerd te worden. Gewoon maximaal 20 asielzoekers per jaar (meer echte asielzoekers zijn er gewoonweg niet), dat alleen overschreden wordt als er Europese vluchtelingen zijn (stel België valt Duitsland binnen en die arme Duitsers vluchten naar ons).

Grachus | 19-05-22 | 21:06

Het gekke is dat op dit punt de democratie nooit heeft gewerkt. Nederlanders zijn makkelijk in het ootje te nemen. En, toegegeven, na Fortuijn was er geen politicus meer die dat gelul van 'nazi dit en joden dat' ad rem wist te weerleggen.
De polarisatie (frustratie) komt doordat de gevestigde orde de democratische volkswil naast zich neerlegde. Met zelfs pogingen tot strafbaar maken van kritiek op migratie.

Vinquerev | 19-05-22 | 21:06

Op zich klopt de stelling "Red het klimaat, stop de instroom" wel, aangezien we bij onze klimaatberekeningen er vanuit gaan dat we in een coconnetje wonen.

We kunnen de Vlamingen vragen of we een stuk grond kunnen huren. Mooi groot centrum erop waar we alles afhandelen. Goede tijdelijk woonvoorzieningen, goed eten, medische zorg en een dagbesteding die er in ieder geval toe bijdraagt dat verveling niet toeslaat.

Dat in een strakke procedure van maximaal een paar maanden. De bijdragers mogen naar Nederland, de rest gaat naar Wallonië.

Zoelense Hobbyboer | 19-05-22 | 21:05 | 2

Neutraal Morisnet weer oprichten.

Arnold Layne | 19-05-22 | 21:52

Heb even met Kelmis gebeld en ze steunen je.

Zoelense Hobbyboer | 19-05-22 | 22:38

En dan zullen grote meneren gaan zeggen als we niet groeien qua bevolking gaan we achteruit.. economie krimpt en bla bla..

Het systeem is flut als het alleen maar van groei uit kan gaan.. Elk bedrijf moet en zal groeien. Als je vandaag 1000 producten per dag maakt moeten het volgend jaar 1200 per dag worden etc, dat kan alleen bij meer afname.. meer afname : vaak toename bevolking zorgt voor meer afname

Alsof we ineens gaan stoppen met bouwen, vervangen van bouwwerken, stoppen met voedsel maken, stoppen met producten maken etc.
Werken, is willen werken en waar gewerkt wordt, wordt geleefd dat maakt een maatschappij. Ik geloof geen barst van dat als de bevolking krimpt ineens alles slecht wordt.

timmey | 19-05-22 | 20:59 | 4

Kosten immigratie was dat niet 400 miljard inmiddels ? Allemaal verdampte welvaart.

Wattman | 19-05-22 | 21:13

Wat is er mis met bevolkingkrimp? Het komt de leefbaarheid en veiligheid ten goede. Multinationals en uitzendbureaus profiteren van economische groei terwijl Jan Modaal steeds meer moeite heeft om de rekeningen te betalen en z'n wijk zienderogen ziet verloederen. Uit humanitair oogpunt moeten asielzoekers en arbeidsmigranten met terugwerkende kracht uitsluitend nog gehuisvest worden in welgestelde wijken zoals o.a. de grachtengordel. Voor de evenredige verdeling maar vooral om de volkswijken te ontzien, maak de ene kant van de grachten inrijdverbod en gooi die kade vol met wooncontainers voor Eritreeërs, Irakezen, Somaliërs en overige asielzoekers uit exotische landen, alsook drijvende woningen op het water zodat het daar eindelijk multicultureel en divers gaat worden.

drs.Nee | 19-05-22 | 21:38

@drs.Nee | 19-05-22 | 21:38:

Goed plan, misschien dat hun ruimhartige opstelling dan eindelijk omslaat in realisme.

Wattman | 19-05-22 | 21:59
▼ 1 antwoord verborgen

Met rente overleden.

skoftig | 19-05-22 | 21:54

Die groep wacht het draagvlak en waan van de dag af

Mark van Leeuwen | 19-05-22 | 20:55

Plek 29 op de wereld volgens wiki met 416 inwoners per km2. Cijfers van 2020…

timmey | 19-05-22 | 20:53 | 2

416? Alleen al in Den Haag, de dichtstbevolkte stad van het dichtstbevolkte land van de EU, wonen al ruim 6725 mensen per km2.

drs.Nee | 19-05-22 | 21:12

Helaas discussie wordt 20 jaar te laat gevoerd. Onze grote steden vervallen tot ghetto's en de hardwerkende belastingbetaler betaalt de prijs voor al die gelukszoekers en drugscriminelen die de macht in de achterstandswijken overnemen.

johnyl | 19-05-22 | 20:50 | 7
▼ 4 antwoorden verborgen

Ik heb slechts een HBO diploma, maar ik zei dit jaren geleden al..
Waarom snappen de poltici/kamerleden (met vaak een PhD of MSc) dit dan niet?

timmey | 19-05-22 | 20:48 | 5

Dat komt wellicht doordat u het globale plaatje niet ziet en zij wel, denk ik.

ikhebgeenflauwidee | 19-05-22 | 20:57
▼ 2 antwoorden verborgen

Weet u nog? Het paradijs wat u werd beloofd? Met Schengen verdwenen de binnengrenzen zodat u geen uren meer in de rij hoefde te staan als u op vakantie ging. Wat een luxe. En met de komst van de Euro hoefde u ook geen geld meer te wisselen in de EU landen. Dat scheelde al snel een paar tientjes per vakantie en geen gedoe meer. Wat een gemak, wat een besparing.
En omdat we die open grenzen en de Euro kregen zou het voortaan staccato met de economie gaan.
Er waren toen al wat populisten die er vraagtekens bij durfden te zetten. Terwijl het allemaal in ons belang was wat onze beleidsmakers deden.
Goed, het zit soms wel eens tegen.
Nu moet u nog steeds in de rij staan op Schiphol en voor Schengen werd ook al nauwelijks gecontroleerd aan de grenzen.
U kunt geen huis meer kopen en levensonderhoud is bijna onbetaalbaar geworden.
Maar dan nog, had u dit paradijs willen missen?

Zapata10 | 19-05-22 | 20:45 | 3

Heel graag.

VBO_B_Niveau | 19-05-22 | 21:01

Niets populisten. Elke econoom, niet jouw favoriete groep, was voor de introductie een tegenstander van de Euro. Het is echt een doorgedramd politiek project.

Grachus | 19-05-22 | 21:15

@Grachus | 19-05-22 | 21:15: Wat begrijpt u niet aan ironie? Alhoewel economie niet een exacte wetenschap is heb ik best veel met een bepaalde groep economen. Zolang ze maar niet uit de neo-liberale hoek komen. Kenneth Galbraith bijvoorbeeld, Keynes ook. Maar iedereen die het niet eens is/was met het EU project wordt weggezet als populist.

Zapata10 | 19-05-22 | 21:28

Alle Rechtse zullen moeten accepteren dat we wel een paar Moslim families kunnen opvangen.
Alle Linkse zullen moeten accepteren dat we echt wel een meerderheid van de nieuwe en oude instroom de asiel status kunnen schrappen.

GeheidEenGeit | 19-05-22 | 20:43 | 2

Zullen moeten accepteren? Helegaat niet.. ik betaal verdomme belasting voor zorg, veiligheid, wegen etc prima dat vind ik nog acceptabel.

Ik ben niet bereid belasting af te staan voor de opvang van andere culturen die hier niet willen integreren. Maar toch moet ik, dus belasting = diefstal.

timmey | 19-05-22 | 20:51

'Rechtse' mensen gaan vroeg of laat met hun voeten stemmen. Er is gezien de demografische tijdbom die we in huis gehaald hebben geen ontsnappen meer aan. Ik hoop alleen maar dat er niet teveel hufterige multiculti's flink bij de overheid hebben lopen graaien, zodat zij ook de komende ellende kunnen ontsnappen. Dat de 'Jij bent welkom' roepers, de rest van hun leven maar alle mogelijke tegenslag mogen krijgen die denkbaar is.

Grachus | 19-05-22 | 21:18

Doe je als land een beetje je best om wereldprobleem no. 1 (téveel mensen!) een beetje in te dammen, wordt je binnen een paar decennia vervangen door Teflon & co.

NiCeY | 19-05-22 | 20:42

Gelukkig telt de stikstof van de RWZ niet mee.

dugo | 19-05-22 | 20:41

Alle import meteen stoppen en alles wat nog kan terugsturen dan is er misschien nog 25% kans op een leefbaar Nederland.

Montesquieue | 19-05-22 | 20:40 | 2

Dat klinkt optimistisch. Maar ik help het u hopen

Wering | 19-05-22 | 20:46

Waar kan ik tekenen?

Gaat het niet dan? | 19-05-22 | 20:48

Kak toeristen ook meteen ophoepelen...

niv01 | 19-05-22 | 20:40 | 1

Eens. Ga de harmonie maar in je eigen provincie verstoren in je strakke fietsbroekje.

Duwbak_Linda | 19-05-22 | 20:44

Het zou echt heel goed zijn als het debat over immigratie eindelijk eens uit de racistische sfeer getrokken kon worden, zodat wij dit ''taboe'' gewoon objectief en rationeel kunnen benaderen. Dit land is of overvol, of dit land heeft overal een hopeloos tekort aan. Hoe dan ook, voor mij en velen anderen die hun best hebben gedaan om dit bespreekbaar te maken, is dit een kleine overwinning. Ik hoop echt dat iedereen in Den Haag beseft dat er van de toekomst van best veel van mijn leeftijdsgenoten niet bijzonder veel over is, en dat de tijd nu echt begint te dringen, omdat het de volgende generatie al net zo belabberd en misschien zelfs nog wel belabberder vergaat qua stabiliteit, inkomen en woonruimte. Ik blijf in ieder geval nog wel even doormekkeren tot er eindelijk iets veranderd is, want blijkbaar is dat nog steeds heel erg hard nodig.

VBO_B_Niveau | 19-05-22 | 20:39

Maakt niet uit joh, het is toch al te laat, en tegen de tijd dat er iets zou kunnen veranderen al helemaal. Welterusten,

gijnsteel666 | 19-05-22 | 20:38

Het is nu te laat, de ontwrichting is onvermijdelijk geworden.

du Roi Soleil | 19-05-22 | 20:38 | 1

En zo is het. Onomkeerbaar. En de lijn stijgt vanzelf wel. En de Imam zag dat het goed was.

chicago river | 19-05-22 | 20:41

Het probleem is dat het onderwerp wordt gegijzeld door rechts populistisch clubjes. Clubjes waar een fatsoenlijk mens niet mee geassocieerd wilt worden. Terwijl Jan Marijnissen, linkser hebben we het niet in Nederland, het immigratiebeleid al bespreekbaar maakte toen Geert nog in de bankjes van de VVD zat.

Red shirt | 19-05-22 | 20:37 | 5

Marijnissen werd toen ook verketterd door ‘fatsoenlijk ‘ links.

thanseeuwen | 19-05-22 | 21:04

Lol, het is doordat onze maatschappij door extreem-links tuig is gegijzeld. Links tuig dat elke discussie doodmaakte door iedereen voor 'racist' en 'fascist' uit te maken. Een neiging die onverminderd doorgaat.

Grachus | 19-05-22 | 21:23
▼ 2 antwoorden verborgen

Het COA is de baas in de Nederland en die hoeven aan niemand verantwoording af te leggen.

smdyasc | 19-05-22 | 20:35

Als de grenzen ooit dicht gaan is dat Met als doel dat u vanaf dan nooit meer vrij mag reizen. De immigratie zal er niet minder om worden.

ikhebgeenflauwidee | 19-05-22 | 20:35

Niét waar. Nederland is weldegelijk vól. Al decennia.

chicago river | 19-05-22 | 20:33

Behalve Martin Sommer afgelopen weekend in de Volkskrant, waar GeenStijl al op wees, werd in dezelfde krant op dezelfde dag ook door Frank Kalshoven, de economiecolumnist (Spel en de knikkers) aanvullend betoogd waarom verdere arbeidsimmigratie zelfs met economische argumenten een slecht idee is. Titel: "Een stop op arbeidsmigratie is helemaal geen gek idee" Bron: www.volkskrant.nl/economie/een-stop-o...

GingerTed | 19-05-22 | 20:33

Media; 'Is het land vol?'
Rutte: 'Tja is het land half vol of half leeg? haha'
Media: 'Dat vroegen we niet'

Patje | 19-05-22 | 20:28

Eindelijk. Want het was en is te bizar voor woorden. Alles staat onder druk door bevolkingsgroei agv migratie: woningen, onderwijs, zorg, politie. Gewoon alles. Tekort aan.personeel is ook niet opgelost dus daar speelt blijkbaar ook wat anders. Graag minder groei om welzijn en leefklimaat prettig te houden.
Maar dat zal wel niet gebeuren...

Bataafje | 19-05-22 | 20:28

Kabinet verzet zich tegen arbeidsinmigratie plan van de EU met zo’n beetje dezelfde argumentatie, lees ik op teletekst. We moeten eerst maar de problemen met de huidige arbeidsmigranten oplossen, aldus de minister van sociale zaken. Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald.

RocketMan | 19-05-22 | 20:27 | 1

Het betrouwbare kabinet. Wat zal dit betrouwbare kabinet doen na gesprekken in Brussel?

ChalinaRosa | 19-05-22 | 20:45

Nou, ze zijn er nu een beetje achter dat het spaak gaat lopen. En dat immigranten de vergrijzing verergeren i.p.v. oplossen en dat zij helemaal niet de (beloofde) "handen aan het bed" komen zijn hier...

CBS: in 1966 zijn er op 1 januari 116.117 jongens van dan 9 jaar oud.
in 2022 zijn er op 1 januari 89.482 Nederlandse mannen van 65 jaar (77.06 %)

Maar in totaal zijn er nu 106.341 mannen van 65 jaar op 1-1-2022.
Dat is 91.58 % t.o.v. het aantal 9-jarigen in 1966.
Die willen allemaal een goede (ook medisch) oude dag beleven in Nederland.
Maar het systeem is opgezet om dat te bieden aan het percentage mensen dat éérst 45-50jaar in NL gewerkt heeft en al die tijd heeft bijgedragen aan het systeem....

Bij de vrouwen die in 1966 de leeftijd van 9 jaar hadden (aantal toen 110.193)
Nu 89.119 NL vrouwen van 65 jaar oud per 1-1-2022 (80.88 %)
Maar in totaal 107.774 vrouwen van 65 jaar (97.80 % t.o.v. 1966)

Wering | 19-05-22 | 20:27

Ik stem al 14 jaar PVV, vanwege 1 speerpunt. Iets dat iedere jandoedel met tenminste 1 hersencel die zelfstandig denkt van mijlenver aan kon zien komen.
Maar oh oh oh, wat is "ons" journaille ineens verlicht. Waarschijnlijk nu hun eigen kleinkinderen geen huis meer kunnen krijgen. Tfoe..

WasHetMaarMakkelijk | 19-05-22 | 20:27 | 2

Amen, het is geen Pim maar mijn stem heeft hij ook al jaren. En die blijft hij voorlopig ook nog wel houden.

keistad | 19-05-22 | 20:32

@keistad | 19-05-22 | 20:32:
Ten tijde van Fortuyn zat ik nog in een overgangsfase van d66 naar vvd. Ik was niet naïef, maar wel pas midden 20. In 2006 heb ik europees meen ik, 1x op rutte gestemd en vanaf 2008 was het wel duidelijk.
Hadden meer mensen moeten doen.

En eerlijk gezegd loop ik echt niet weg met Fortuyn. Dat die vega-killer na 12 jaar klaar was vind ik in het grotere geheel veel kwalijker.
Nee, Wilders doet het gewoon prima, daar zou ik niet persé een Fortuyn voor terug wensen. Er lopen gewoon teveel kuddedieren met oogkleppen, helaasch...
De Nederlandse mentaliteit, pas als het echt pijn gaat doen in de eigen portemonnee. Die van mij zat er prima bij in 2008, toch Wilders... voor het grotere, lange termijn plaatje van mijn land.

WasHetMaarMakkelijk | 19-05-22 | 21:03

-'Beetje jammer dat de groep die er nog niet over praat, de groep is die het beleid bepaalt.'
+Daarom spreekt tweedeling mij zo aan, waarbij het andere deel (waar ik niet bij hoor) alle lasten van de overbevolking draagt.

HogeNood | 19-05-22 | 20:23

Links morgen: het rechts extremistische blad FD… Nee zelfs de coalitie is #wokeaf dus verwacht geen veranderingen. Stem ook vooral weer VVD.

whitechocolateface | 19-05-22 | 20:23

En toch gaan de noord Afrikanen weer massaal komen. In het kabinet gaan de handjes omhoog en roepen ze: "Tja, Europa bepaalt ...".

C1O2 | 19-05-22 | 20:21

Too late, too litlle!

zuurtjeregen | 19-05-22 | 20:20

11 jaar Rutte heeft tot deze ellende geleid. Nog nooit in de geschiedenis was er een MP die zoveel immigranten toeliet.

Wattman | 19-05-22 | 20:20 | 6

@Wattman: het gaat ook om de verhouding. Groeit woningbouw, onderwijscapaciteit, zorg, politie etc mee met uitdijen bevolking. Nee, dus.
Aan statushouders worden amper eisen gesteld. Geen Nederlands kunnen, ook na jaren, is helemaal prima. Geen werk hebben ook, ook als men gezond is.
Er moet gewoon echt iets gebeuren om de boel weer in balans te krijgen. Ook aan de linkerzijde groeit sentiment tegen massa instroom. Het wordt gewoon te krap.
Maar goed, eerst zien, dan geloven.

Bataafje | 19-05-22 | 20:33

@Bataafje | 19-05-22 | 20:33:

Daarom loopt alles vast omdat de capaciteit van al die zaken niet één op één meegroeien. Overal schaarste.

Wattman | 19-05-22 | 20:46
▼ 3 antwoorden verborgen

Grappig dat bij meer partijen het probleem (ook al is het soms schoorvoetend en omdat het bijna niet meer te ontkennen valt) begint te dagen. Alleen D66 orakelt nog steeds over utopia.

Zit er in de leidingen naar de D66 partijburelen iets in het drinkwater of zo ?

Grijskijkert | 19-05-22 | 20:19 | 2

Ja. Lsd.

Cadaver | 19-05-22 | 20:57

Werk is er zat. Men smeekt om werknemers. Da's het probleem niet. Het probleem is huisvesting. Is Nederland dan wel echt vol? Niet echt, maar het barst in de voegen omdat stikt van de mensen die geen woning kunnen vinden en zonder woning wordt alles lastig. Zeker met de huisjesmelkers, iets wat verboden zou moeten worden. Maar wen er maar aan, we zullen mensen nodig hebben wat jij of ik daar van vinden doet er niet toe. Het is zaak voor onze regering om z.s.m. maatregelen te treffen. Een begin is misschien om die leegstaande panden eens te gaan gebruiken. Er zijn er duizenden van en dat is een probleem.

Theodorus.Goldbach | 19-05-22 | 20:16 | 12

Nou Theodorus, ik zie dat de handen op elkaar gaan om plekken die economische waarde toevoegen (kantoren, weilanden) in te wisselen voor eindeloze Vinex-wijken vol sociale woningbouw. Wij zijn Nederland.

Duwbak_Linda | 19-05-22 | 20:28

@Muxje | 19-05-22 | 20:19: Helemaal niet nodig. De Rijksoverheid is de grootste onroerend goed bezitter van Nederland. Zat school- en overheidsgebouwen die leeg staan, prachtig spul voor verherverbouwing.

In 010 bijvoorbeeld een pracht van een pand wat nu "dienst" zou doen als islamitische "HBO". Knots van een gebouw waar met een beetje mazzel slechts in 1 kamer soms licht brandt (waarschijnlijk van de haatzaai rector).

Maar ja, "niet willen" is al snel "niet kunnen". Dan maar liever kieskauwen en beppen over het onderwerp met een adviesrapport voor de onderste lade als zgn. "oplossing".

Grijskijkert | 19-05-22 | 20:29

Ik zie ze niet de zeer hoge kwaliteits producten, als je maar enigszins iets van top kwaliteit en Cemeter biologisch dynamisch wilt hebben is de Nederlandse supermarkt niet thuis en moet ik de grens over.

Smoelensmid | 19-05-22 | 23:16
▼ 9 antwoorden verborgen

Is zoiets als een kalf en een put.

Here's Freddy | 19-05-22 | 20:15 | 1

Kalf?! Put?! Dempen die put en de boer van die kalf en die put meteen onteigenen en een beroepsverbod voor het leven geven!

ikhebgeenflauwidee | 19-05-22 | 20:28

Blijf in elk geval uit de grote (>50.000) steden als u in Nederland wilt blijven wonen.

Ridde Rogter | 19-05-22 | 20:15 | 2

Waarvan akte.

Plaque-doctor | 19-05-22 | 20:50

En waar denkt u dat "men" de spulletjes komt halen?

Lorejas | 19-05-22 | 21:27

Gelukkig zit Hugo de Schoenen bovenop het woningtekort, met twee beproefde maatregelen: belasten en reguleren. Nee, er komt daardoor geen extra woning bij, maar de huren gaan wel wat omlaag.

Muxje | 19-05-22 | 20:14

Kan het domme en naïeve geleuter van de Europese Commissie niet meer horen.

Der Schnitzeljäger | 19-05-22 | 20:14 | 2

Wees gerust, een gebarentolk is straks een EU grondrecht.

whitechocolateface | 19-05-22 | 20:30

Straks krijgt u al het goede nieuws rechtstreeks binnen via uw hersenchip, die verplicht bij iedereen aangebracht is.

ikhebgeenflauwidee | 19-05-22 | 20:42

"Vraag bij aankomst wat iemand graag wil doen en regel een werkervaringsplek met een opleiding."
Prima plan. De praktijk is wat weerbarstiger. En dan heb ik het niet eens over onwil, maar het gewoonweg niet kunnen.

Duwbak_Linda | 19-05-22 | 20:14 | 2

Verder inhoudelijk eigenlijk volmondig eens met artikel.

Duwbak_Linda | 19-05-22 | 20:16

Aanvullend: Een lasser, automonteur of vrachtwagenchauffeur in Nederland is totaal niet vergelijkbaar met een lasser, automonteur of vrachtwagenchauffeur in Kathmandu, Kabul of Idlib. Maar goed, maar goed.

Duwbak_Linda | 19-05-22 | 20:20

Onderbetaald? Dan gaat de schrijver er vanuit dat ze aan de arbeid gaan?

Lorejas | 19-05-22 | 20:13

Java is drie keer zo groot als NL. Java telt 150 miljoen bewoners. Is Java vol?

guldenmiddenweg | 19-05-22 | 20:12 | 5

In ieder geval is het er wel gezellig druk, als iedereen een beetje inschikt.

Here's Freddy | 19-05-22 | 20:18

Te vol voor de levensstandaard die ik als ideaal zie. Overvol zelfs.

Veepert | 19-05-22 | 20:24

Wel behoorlijk islamitisch.

broekzakbellert | 19-05-22 | 20:27
▼ 2 antwoorden verborgen

Nu moeten wij diametraal voor zijn!

Kaas de Vies | 19-05-22 | 20:10

"Zo blijven de lonen laag voor werk waar de gemiddelde Nederlander zijn neus voor ophaalt."
Ja dat sprookje hoor ik al vanaf de lagere school. Stop daar gewoon eens mee.

Duwbak_Linda | 19-05-22 | 20:09

De parkjes in Ter Apel zijn nog niet vol

Diederik_Ezel | 19-05-22 | 20:08

Nu Van der Burg en Kaag nog.

thanseeuwen | 19-05-22 | 20:06 | 1

Kunt u rekenen?

Wijze uit het Oosten | 19-05-22 | 20:57

Hopelijk kunnen wij institutionele racisten langzaam weer onze visie over iets uitspreken.
Het gaat de goede kant op, beter te laat dan nooit.

Veepert | 19-05-22 | 20:06

De wal zal het schip keren.
Misschien al te laat...

DeKees | 19-05-22 | 20:05 | 2

Het kalf is al verzopen

likmegaties | 19-05-22 | 20:10

Nu al?

RitchieDoe | 19-05-22 | 20:05

Beetje te laat niet?

miknic | 19-05-22 | 20:03 | 2

Nogal ja! Ik ben er ook echt boos over. Eerst van een prachtige maatschappij een rotzooi maken, dan niets ervan willen horen om dan later te zeggen wat al 1000 keer is gezegd. En die linkse architecten zullen nooit hierop aangesproken worden... Geen tribunaal voor hen. Ze zullen hun foute handen wassen in onschuld. Rotmensen zijn het.

appeltjesgroeneweide | 20-05-22 | 06:53

Ik las: "Ook FVD is om ..."

Ananas Skaiwokker | 20-05-22 | 06:57

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Kinderkleding
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie
Online Casino | Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com | Online Casino Nederland | Casino bonussen