Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Arbeidsinspectie: "NEDERLAND IS VOL"

stoppen met arbeidsmigratie NU

De Zevende Mei. Ook alweer een historische dag mensen. Na een hele trits verstandige mensen, van Juliana tot Jan Latten tot Jan Maoijnissen tot Prof Pim zegt nu ook Rits de Boer, de Inspecteur-Generaal van de Arbeidsinpectie dat Nederland vol is en ten dele overvol, en dat het beter is te STOPPEN MET ARBEIDSMIGRATIE, en kiezen voor een koers waarbij de bevolking niet verder groeit (jaarverslag). Opdat we weer door kunnen rijden op rotondes, Nederlandstalige asperges en puntpaprika's kunnen eten en weer ruim kunnen kiezen uit huizen waar we willen wonen. Klip en klaar: De baten van arbeidsmigratie komen vooral terecht bij werkgevers en uitzendbureaus, terwijl de kosten bij de samenleving liggen. De "werkgevers en uitzendbureaus" dat zijn de Sywerts en hun lobby-vrindjes van CDAVVD66, en de samenleving dat bent U. Inspecteur-Generaal Rits de Boer is een hele hoge belangrijke raamambtenaar want hij heeft een eigen rijkspagina bij de rijksoverheid. U kunt Rits de Boer uitnodigen voor een bijeenkomst. Nou, talkshowtafels, praatprogramma's en mediafora. GRIJP DIE BUITENKANS. 

Reaguursels

Inloggen

Je staat als 29 jarige in vijf jaar oude kleding je huisvuil naar de milieustraat te dragen, komt er zo'n oud autistisch notaris type even luid vertellen aan de buren hoe het er voor zou staan als ze NU hun huis zouden verkopen. Leuk als de buren allemaal van huis ruilen onder elkaar. Maar de nakomelingen komen er niet meer tussen. Het huis waar je nu in zit zit je aan vast, zodra die rente niet meer beweegt of stijgt.

GeheidEenGeit | 07-05-22 | 23:07

Meneer Rits de Boer kan zijn ritje in de baantjescarrousel nu wel vergeten.

De leugen regeert | 07-05-22 | 20:42 | 1

De racist!

Acidstain | 07-05-22 | 22:33

De ue is een bewust onchristelijk bolwerk !

Baal | 07-05-22 | 20:10

Dat is toch al gauw al een jaar of 10 Rits.

frickY | 07-05-22 | 18:05

Ja nou, de Arbeidsinspectie mag wauwelen wat ze wil maar de Europese Commissie is vóór arbeidsmigratie en daar is ons klotelandje onder leiding van VVD/D66 nu eenmaal horig aan. Aan het einde van het jaar dus de eerste- extra- golf 'noodzakelijke' mankracht uit Marokko, Tunesië en Egypte. Tenminste, zo had ik het begrepen. En o ja, kennelijk heeft de Commissie ook landen als Senegal, Nigeria, Pakistan en Bangladesh op het oog om middels werving aldaar de economieën in Europa draaiende te houden.

Willibald von Klúúúk | 07-05-22 | 17:53
-weggejorist-
menage | 07-05-22 | 17:21 | 1

Vreemd, als Wilders dat zegt dan is hij een racist en wordt hij monddood gemaakt door politiek en media.

meneer Q | 07-05-22 | 17:20 | 1

Je mag alleen links in de kaart spelen.

Acidstain | 07-05-22 | 17:43

Dat dit nota bene van iemand van arbeidsinspectie moet komen en niet vanuit de politiek zelf zegt een hoop over de huidige stand van dit land.

Lompelul | 07-05-22 | 16:12 | 2

Het land? Van de (blinde) politiek bedoel je

boerk | 07-05-22 | 16:40

Die lopen allemaal achter VNO/NCW aan. Rutte vooraan

menage | 07-05-22 | 17:22

Precies, dat is een goede samenvatting. Arbeidsmigratie komt ten goede aan het bedrijfsleven en ten laste van de burgers. Dan gaat het bedrijfsleven maar innoveren, meer betalen voor werknemers of winsten proberen te verhogen door proces optimalisatie ipv omzet groei, nog groter, nog meer etc. Kappen.

Nietdanjatoch | 07-05-22 | 15:37

Vraag mij af wanneer “Vluchtelingenwerk” het wel eens welletjes vindt? Al staan er miljoenen aan de poort, Nederland zal en moet aan opvang doen.

Magmacarta | 07-05-22 | 15:35 | 1

Nooit. Die eindeloze stroom vluchtelingen betekent ook een eindeloze stroom geld voor vluchtelingenwerk.

Kansenparel | 07-05-22 | 16:40

Beetje wensdenken van GS, met Van der Burg van de VVD stromen de migranten massaal Nederland in.

thanseeuwen | 07-05-22 | 15:32 | 2

VVD is werkgevers partij. Goedkope arbeidskrachten en de kosten zijn verder voor de maatschappij.

thanseeuwen | 07-05-22 | 16:29

@thanseeuwen | 07-05-22 | 16:29:
In de kassen, de slachthuizen en de distributiecentra verdienen de Polen, Bulgaren en andere oostblokkers elf euro bruto per uur

Omdat je van elf euro bruto in Nederland niet kunt leven, hebben we vier verschillende soorten Toeslagen bedacht.
Om te kunnen wonen en een zorgverzekering te kunnen betalen krijgen deze mensen dus een Toeslag. En die toeslagen worden uit de belastingopbrengst betaald

Eigenlijk is dat Toeslagensysteem daarmee OOK een subsidie voor de werkgevers geworden

theo-is-dood | 07-05-22 | 23:08

We hebben al arbeidsmigranten genoeg we moeten ze alleen aan de arbeid zien te krijgen. Lijkt toch bij die Oekraïners een stuk makkelijker te gaan.

R.F.Pickering | 07-05-22 | 15:25

AOW is omslagstelsel dus wel graag veel werkende belastingbetalers erbij.

Schemerlamp | 07-05-22 | 15:22

Allang blij dat iemand van de overheid zelf dat nu ook gaat roepen. Dit gaat de goede kant op

Het brein erachter | 07-05-22 | 14:45 | 1

En z'n aanstelling is voorgesteld door Ollongren.

grietmetgroenefiets | 07-05-22 | 15:49

Die migratie blijft gewoon doorgaan hoor. Iedereen die denkt dat het afgelopen decennia een neveneffect was dat toevallig per ongeluk gebeurde is niet goed wijs.
Ik quote "Europa wil per eind dit jaar de deur openzetten voor meer arbeidsmigranten uit voornamelijk Noord-Afrika", hier gaat niks aan veranderen en is ook 100% weldoordachte opzet. En als zij oud zijn hebben we nog meer jongeren nodig om de vergrijzing op te vangen en zo gaat het piramidespel oneindig door.

area78 | 07-05-22 | 14:35 | 3

Niet oneindig en zelfs niet lang meer. Over 60 jaar is Europa zo’n shithole dat het niet meer uitmaakt of je in Afrika of hier bent. Dat stopt de migratie ook.

du Roi Soleil | 07-05-22 | 14:39

En wie is de schuldige? Yep
De NL zelf die blijven stemmen op politici die hordes blijven importeren!!!
Wat is het verschil met bv venezuela?
Geen!!!!! Straks zal je moeten ver huizen naar rusland waar je veilig zal zijn! Kijk maar naar zweden.
En Je mag ze niet deporteren!
Wie denk je die hier naar toe komt?
De allerarmsten zonder opvoeding/school en die vluchten voor justitie. Heb Je niet gemerkt ze hebben allemaal een tik!

ray7900 | 07-05-22 | 14:54

@du Roi Soleil | 07-05-22 | 14:39: Ik gok op nog maar 1 generatie. Dus 20-25 jaar, maar waarschijnlijk nog eerder.

Here's Freddy | 07-05-22 | 20:32

Ik heb wel een leuke actie voor GroenLinks. "Migranten veroorzaken meer stikstof als dan een koe"
Prachtige insteek om de migrantenbusiness te killen.
Kauthar mag boegbeeld zijn. Een belangrijke rol na zo'n Paul Rosemueller (jawohl *klikhak*) prijs is wel het minste denk ik zo...
Rits 't media boertje mag het dan aankondigen in VI-vandaag, want kwam dat niet terug?
Enniewee Jinek kijkt geen hond naar, vandaar...

Ad Pendix | 07-05-22 | 14:29

"De baten van arbeidsmigratie komen vooral terecht bij werkgevers en uitzendbureaus, terwijl de kosten bij de samenleving liggen."
---
Voeg daar aan toe de consumptieve bestedingen van migranten, gefinancierd met belastingen. Dit ten bate van multinationals en de macro-economische rekeningen.
En ja ik denk ook aan profiteurs van burgeroorlog-achtige culturele conflicten. Of op z'n minst toch aan meer gelegenheid voor "verdeel en heers" politiek. Zo ook aan nieuw stempotentieel voor bepaalde partijen.

WirMachenMusik | 07-05-22 | 14:26

In ieder geval. Volgend jaar mei ben ik bijna 63. Dan ben ik er wel klaar mee en stop dus. Wat ik overigens zelf bekostig tot mijn 67ste jaar. (voor het geval u gaat stuiteren dat ook ik zo een luie uitkeringstrekker ben) Ik heb de 50 jaar werken niet gehaald. Wel dan 48 jaar nettobetaler geweest. En dan gaat de tijd die ik nog heb daarna chips nootjes en bier worden en achteroverleunen om dit land al krakelend weer constant de verkeerde beslissingen te zien nemen.

Zapata10 | 07-05-22 | 14:11

Dit is een doorbraak. Het is aan de politiek om hier verder iets mee te doen: of doorgaan met de sloop van Nederland of de instroom stoppen.

RocketMan | 07-05-22 | 14:00 | 2

Hahahaha, stoppen. Snik. Te grappig.

Is dit nog nieuws? | 07-05-22 | 14:03

Nu maar hopen dat de asielopvang helemaal uit zijn voegen barst en men geen kant op kan. Dat werkt, pappen en nathouden niet

Mark van Leeuwen | 07-05-22 | 14:41

Rits de Boer kan over een paar weken een functie elders briefje verwachten.

HoniSoit | 07-05-22 | 13:59

Gek hé, bedenk eens dat er maar weinig écht werkenden zijn die de hele economie draaiende houden.
Ambtenaren, zorgpersoneel, politie, leger, onderwijspersoneel enz. enz. (zeg maar semi-overheid en overheid) wiens salarissen (en belastingen) allemaal moeten worden opgebracht door de mensen die er zo goed als niets bij krijgen (helft naar belastingen), de écht werkenden.
Maar die ambtenaren krijgen allemaal wel fikse loonsverhogingen.
Daarnaast blijft men maar niet rendabel volk importeren, goed voor de multinationals, die mensen hebben veel nodig en leveren ook de benodigde stikstofuitstoot op ..... om ons nog langer voor de gek te houden.
Nederland is verloren...
Zoals Frans Timmermans in januari zijn; '" In 2030 iedereen even arm"...
Grapje zei die erbij, maar dát was het echte grapje !

A333aan | 07-05-22 | 13:59

Welkom in mijn land.

Gratis reizen.
Gratis huisvesting.
Gratis zorg.
Gratis inboedel.
Gratis onderwijs.
Alles gratis!
Voor iedereen die 1voet op EU bodem zet.

Komt allen! Wees welkom!

Is dit nog nieuws? | 07-05-22 | 13:57

Misschien investeren in eigen mensen zodat men eindelijk ook iets kan? Daarna productie naar Nederland halen, is ook minder afhankelijk

Mark van Leeuwen | 07-05-22 | 13:49 | 5

@Mark van Leeuwen | 07-05-22 | 13:57: Ja, nou, ik ken mensen die in de bijstand zitten. Een schop onder hun hol, dát hebben ze nodig.

Papa Jones | 07-05-22 | 14:10

@Papa Jones | 07-05-22 | 14:10: Dat staat u vrij om te doen, als het maar helpt natuurlijk. Valt onder de categorie 'iets harder'

Mark van Leeuwen | 07-05-22 | 14:38

@Mark van Leeuwen | 07-05-22 | 13:57: Uw lieve voorstel is al 50 jaar niet bijzonder succesvol gebleken

Slough | 07-05-22 | 16:35
▼ 2 antwoorden verborgen

Tegenwoordig moeten we het stellen met iljapfeijffer. Vroeger hadden we dit:

youtu.be/Wsq2XM6ZCvY?t=1412

fokkewoelf | 07-05-22 | 13:46

@Zapata10 | 07-05-22 | 14:03: Waarvan een gedeelte ervoor heeft gewerkt en een gedeelte niet of maar tijdelijk, daar mag ook wel eens onderscheid in zijn.

Slough | 07-05-22 | 16:39
▼ 2 antwoorden verborgen

Goh, die mening heb ik de afgelopen DERTIG jaar nog noooooit eerder gehoord.

SaintNick | 07-05-22 | 13:39 | 1

Niet bij een instelling

Papa Jones | 07-05-22 | 13:44

Ben het zelden zo eens met de Arbeidsinspectie als nu.
Eerst stabiliseren en vervolgens m.i. inkrimpen van de arbeidsmigratie.

We zouden nu al moeten beginnen met een maximum tijd aan de arbeidsmigratie te verbinden, de export van uitkeringen te beperken, en de export van toeslagen onmogelijk te maken.

Mijn mening.

MK27 | 07-05-22 | 13:36

Iets zegt mij dat we in de toekomst nog maar weinig zullen horen van Rits de Boer, om reden Rits de B. werd door de NCTV aangemerkt zijnde extreemrechts.

william7055 | 07-05-22 | 13:35

Ik zou zelfs aansturen op krimp. Het is helaas nog steeds policor om aan te sturen op groei van het bbp dus verwacht er maar niks van...

Neuth | 07-05-22 | 13:28

Eerst maar eens onze “apothekers” uit Aleppo weer terugsturen..

antfukker | 07-05-22 | 13:19 | 3

Nee hoor, 5 jaar wachten, racisme roepen en kinderen maken en je bent ‘geworteld’. Die gaan echt niet terug.

_pacman_ | 07-05-22 | 13:21

Die zijn inmiddels genaturaliseerd en gaan echt niet meer terug.. De zoveelste groep die een aanslag pleegt op de door ons opgehoeste verzorgingsstaat...

JP1973 | 07-05-22 | 13:23

Ik dacht eerst dat de Boer afscheid ging nemen bij SZW want dan gaan ze vaak de waarheid spreken maar het blijkt dat hij pas sinds 2021 IG is daar.
Interessant dat hij dat zegt in het jaarverslag want het zal hem niet in dank worden afgenomen door zijn directe broodheren en dames.

Basil Fawlty | 07-05-22 | 13:17 | 1

Kennelijk een ambtenaar met een ruggengraat. Moeten we zuinig op zijn, dat zijn er niet veel.

RocketMan | 07-05-22 | 13:39

Plusminus 1 miljoen mensen die in principe zouden moeten kunnen werken vreten liever uit ivm armoedeval, luiheid en zelfmedelijden. Zet die eerst maar aan het werk voordat we nog meer haatbaarden importeren.

_pacman_ | 07-05-22 | 13:16 | 1

Zet eerst al die bijstandstrekkers en werkelozen maar eens 35 uur per week verplicht aan het werk. In een echte baan , of anders bij de gemeenten.
Papier prikken , straten en bossen schoonmaken.

Geen zin om te werken ? dan geen uitkering. Dan hebben we al die import niet nodig en hoeven al die sociale huurwoningen ook niet gebouwd te worden. Als daar al grond en/ bouwvakkers voor te vinden zijn.....

Bizar dat Polen hierheen moeten komen om in de kassen te werken , terwijl er honderdduizenden te belazerd zijn om hun nest uit te komen en overdag liever thee gaan drinken....

Nederland is vol. Overvol.

FrankOngerust | 07-05-22 | 12:59 | 12

@Papa Jones | 07-05-22 | 13:48: Nee Jones, er is een enorme mismatch op de arbeidsmarkt. Dus je hebt er veel meer aan om mensen gericht te scholen. Juridisch gezien kan je niet eens die uitkeringen stoppen. Dus je wilt iets wat niet kan. Ik zou liever een constructieve gedachtegang bij je zien.

Zapata10 | 07-05-22 | 14:19

@Papa Jones | 07-05-22 | 14:19: WAO... ze hebben niet eens de keuringsartsen om te bepalen of mensen wel of niet kunnen werken.
De reden van uitkeringen in een maatschappij als de onze is om die maatschappij zo stabiel mogelijk te houden. Dus geen rellen, stakingen, arbeidsonrusten. Het lijk me dat jij precies tegen die gedachtegang ingaat wat slecht voor de handel is. Laat nu eerst de werkgevers eens wat meer betalen zodat werken loont en laat de belasting ook eens meewerken.

Zapata10 | 07-05-22 | 14:24

@Papa Jones | 07-05-22 | 14:19:

De verzorgingsstaat helemaal afschaffen, dat is nog eens keihard liberalisme. AOW ook maar afschaffen dus volgens jou, doorwerken tot je letterlijk erbij neervalt, wat een mooie maatschappij gaat dat worden.

Wattman | 07-05-22 | 15:01
▼ 9 antwoorden verborgen

Voorlopig eerst maar eens wat extra belasting heffen bij het bedrijfsleven en de uitzendbureaus want die hebben jarenlang de zakken gevuld met goedkope arbeid en de rekening bij de samenleving gelegd. Dit werd door ons als gewone onderknuppels al tientallen jaren geroepen maar het bedrijfsleven heeft een hele grote vinger in de pap in Den Haag en daarom zitten we nu met de klerezooi waarin we zitten. En vergeet ook Europa niet. Ook alleen maar bezig met de belangen van het bedrijfsleven. Natuurlijk zijn bedrijven nodig maar ze worden al jaren onevenredig bevoordeeld, onder andere door de Belastingdienst, ten koste van mensen die loonbelasting betalen.
Woon zelf in het Westand en heb het hier overspoeld zien worden met arbeidsmigranten. Jarenlang werden de negatieve kanten van (arbeids) migratie genegeerd door de politiek maar de problemen zijn nu zo groot dat wegkijken niet meer kan. En nu? Kunnen we de politici die hier verantwoordelijk voor zijn vervolgen? Worden wij als betalend burger gecompenseerd voor jarenlang wanbeleid? Denk 't niet.....

JP1973 | 07-05-22 | 12:56 | 1

En als het om tuinders gaat zijn er nog wel meer rekeningen die ze niet betalen. Door jarenlange (illegale) lozingen op het oppervlaktewater zijn de slootbodems in het Westland zo vervuild geraakt dat een groot deel zou moeten worden afgegraven en als chemisch afval zou moeten worden verwerkt. Kosten lopen in de miljarden. Die worden niet door de dames en heren tuinders betaalt. Ook die rekening wordt doorgeschoven naar de samenleving. Ik betaal me blauw aan belastingen terwijl ondernemers zoals de tuinders alle mogelijkheden krijgen om de belasting die ze zouden moeten betalen naar beneden bij te stellen. Ze rijden in dure auto's en wonen in grote huizen. Op zich prima! Wat niet prima is is dat ze kosten die ze veroorzaken op de samenleving afschuiven en ik via de belastingen zelfs moet meebetalen aan hun levensstandaard.

JP1973 | 07-05-22 | 13:34

Een briesende Leo Lucassen is al onderweg om Rits de Fascist eens flink af te rossen.

gestoptmetroken | 07-05-22 | 12:54 | 1

Die is zo slim geweest om Lucassen en ook Paul Scheffer als 'vertrekpunt' te nemen en vervolgens aan te geven dat er misschien een klein dingetje aan toegevoegd zou kunnen worden: economische integratie.

grietmetgroenefiets | 07-05-22 | 13:14

In dat rijtje wijzen past ook Pieter Lakeman die dezelfde conclusies trekt als de inspectie maar dan al zo n 23 jaar geleden met zijn boek "Binnen zonder kloppen ". Als vb is er Japan dat ondanks sterke veroudering er niet over peinst immigranten toe te laten maar zich d.m.v robotisering door het tekort aan arbeidskrachten heen slaat.

JamesYounger | 07-05-22 | 12:52

Ik weet toevallig hoe het eraan toe gaat bij een grote Nederlandse webwinkel. Heeft meerdere magazijnen in Waalwijk waar hun logistiek dienstverlener en een pakketdienst honderduizenden pakketten per dag verwerken. Flexpool met uitzendkrachten van duizenden uit heel Europa. Betalen 4 a 500 per maand voor een kamer waar een student nog niet in zou willen zitten. Mensonterend. En nu wil de webwinkel en de logistiek dienstverlener wel, maar vaak zijn het de uitzendbureaus die de mensen klein houden.

je suis bier | 07-05-22 | 12:51

"Het signaal van de inspecteur-generaal is opvallend. Het kabinet heeft in het regeerakkoord juist afgesproken de mogelijkheden voor arbeidsmigratie te verruimen, door met landen buiten de Europese Unie strikte afspraken te maken. In ruil daarvoor zouden zij uitgeprocedeerde asielzoekers moeten terugnemen. "

Maw en meer "arbeids" migranten want muh vergrijzing muh kolonialisme muh economie muh slavernij en alle uitgeprocedeerde asieleisers blijven dus hier.

Blijf vooral partijkartel stemmen mense, komt het allemaal goed. Wachttijd van sociale huurhutjes gaan naar 20 jaar maar ik neem aan dat jullie geen rassies zijn en dat toejuichen?

Graaf_van_Hogendorp | 07-05-22 | 12:49

Even uit opa's ouwe doos: https://nl.wikipedia.org/wiki/Vermogensaanwasdeling Nee, werknemers kosten geld. Dat mantra. En terwijl elke moderne progressieveling zijn volgevreten muil vol heeft over de prijs van het klimaat, hoe hard mopperen zij nou eigenlijk over al die geïmporteerde overbevolking?

Importeer dan alleen nog mensen van kleur in het verkeerde lichaam (niet zijnde pigment!) en een aanvullende 5 zieligheidsvinkjes. Er is een reden dat hullie in Nigeria geen online MBA's aanbieden zeg maar.

Dertig jaar geleden kocht ik als alleenverdiener, met een bescheiden salaris, mijn huis. Ik droomde als workaholic van het stichten van mijn eigen gezinnetje. Dat het daar niet van kwam lag niet alleen aan mijn harde werken.

Hetkanverkeren | 07-05-22 | 12:36

Raar.
Nederland is vol voor buitenlanders die hier willen werken.
Maar Nederland is niet vol voor buitenlanders die de rest van hun leven een uitkering willen.
Zullen wel andere ambtenaren zijn die daar over gaan.

Osdorpertje | 07-05-22 | 12:33 | 1

Scherpe observatie.

Zeurders | 07-05-22 | 13:53

Daar kan Mathijs Bouman (zelfverklaard econoom maar eigenlijk de poedel van werkgevers) nog een puntje aan zuigen.

Gelukkig nog een paar verstandige mensen in Nederland die zien dat het helemaal vast gaat lopen hier bij ongewijzigd piramidespelbeleid van Rutte en Co.

Wattman | 07-05-22 | 12:33

Ja maaaar de vergrijzing en de diverse samenleving en we hebben net het suikerfeest gehad nou dan gaat toch goed?!

JJMS | 07-05-22 | 12:24 | 4

Het Offerfeest moet nog komen. En de Vierdaagse... oh, en vergeet Oerol nier!

F. von Zeikhoven | 07-05-22 | 12:28

@JJMS | 07-05-22 | 12:30: Jij begrijpt het maar een heleboel piepelanten in Den Haag niet.

Zapata10 | 07-05-22 | 12:31
▼ 1 antwoord verborgen

Einde carrière Rits, dus

BASinnic | 07-05-22 | 12:20 | 2

Die zien we binnenkort met de pet in de hand bij het werklozenloket.

JJMS | 07-05-22 | 12:25

Ja, even kijken of er een manier is om hem te gaan cancellen, want dit wilden ze niet horen. Rapport wordt uiteraard met praal ontvangen en verdwijnt wederom in onderste lade.

Jan, Leiden | 07-05-22 | 12:32

We hebben zelf toch genoeg werkelozen die je zou kunnen leren een muurtje te stucken, zou je denken.

Zeurders | 07-05-22 | 12:20 | 6

@Zapata10 | 07-05-22 | 12:28: Denk dat de meeste niet-westerse allochtonen zich dan aardig weten te redden. Handelaartjes hoor.

Duwbak_Linda | 07-05-22 | 12:36
-weggejorist-
sparrow | 07-05-22 | 12:56
▼ 3 antwoorden verborgen

Op 15 mei 1973 schreef Joop den Uyl: "overbevolking een groot probleem vormt voor verbetering of zelfs handhaving van de kwaliteit van het leefmilieu" en hij pleitte toen al voor een actieve bevolkingspolitiek bedoelende dat we niet meer dan 13 miljoen inwoners zouden moeten nastreven.......

Blonde Nel | 07-05-22 | 12:19 | 6

@Zeurders | 07-05-22 | 12:22: Jammer alleen dat de arbeids migrant die een contract hadden , en na einde contract terug moest naar land van herkomst ,sommige bevolkings groepen zich daar niet aan hebben gehouden .. Daar voor zitten we er nu al jaren mee opgescheept.

Jaapioooo | 07-05-22 | 12:43

Meneer Den Uyl deed overigens wel lekker mee aan die overbevolking door 5 koters op de wereld te zetten. Hij zegt A en doet zelf B.

JamesYounger | 07-05-22 | 12:56
▼ 3 antwoorden verborgen

Geef gewoon werkvergunningen af, geen werk opzouten.

MargauxGrandCru | 07-05-22 | 12:19 | 1

Helaas... EU heeft bepaald: vrij verkeer van slaven ten bate van het groot kapitaal.

Zeurders | 07-05-22 | 12:23

Meer arbeidskrachten importeren = meer uitbuiting.

Er is geen enkel besef meet bij beleidsmakers wat er daadwerkelijk speelt in de samenleving.

Alle exel maneges zijn verantwoordelijk voor een stukje van het totale proces.

De uitkomst is een dikke min voor de samenleving.

Nico1000 | 07-05-22 | 12:19 | 1

Met uitbuiting blijft er meer over voor de alsmaar groeiende consumptief niet meer bevredigbare (nooit genoeg namelijk) bovenlaag. Wat het met die onderste laag doet aan deze uitbuiting zal hen een zorg zijn.

Jan, Leiden | 07-05-22 | 12:38

Als gastarbeiders(woord wordt door Apple niet gesuggereerd/aangevuld) nu ook gasten waren en bleven en zich dientengevolge gedroegen, dan was er niets aan de hand. Maar ja,….

Normpje | 07-05-22 | 12:19 | 1

En als ze ook nog zouden arbeiden was er nog minder aan de hand.

gestoptmetroken | 07-05-22 | 12:33

De arbeidsmigranten hebben ook woonruimte nodig, naast verdringing op de arbeidsmarkt zou je ook kunnen spreken van verdringing op de woningmarkt. Er is blijkbaar voldoende draagkracht om deze ongein ongehinderd door te laten gaan.

Reebensteeltje | 07-05-22 | 12:19

Begrijp die kramp om toch in derdewereldlanden te werven ook niet. Ze willen allemaal zo graag dat Project EU gaat lukken. Er is al decennia zoveel (jeugd)werkloosheid binnen de EU. Maak daar dan werk van. Krijg je ook eerder burgers die het nut van een EU inzien. Maar nee hoor, we hebben alweer afspraken gemaakt met bedenkelijke regimes, want het moet toch een keer een succes worden.

Duwbak_Linda | 07-05-22 | 12:16 | 1

Tsja, en dat ze dan ook net de landen uitkiezen waar mensen wonen die nu niet bepaald staan te springen om onze westerse cultuur, vrijheden en levensvisie te omarmen, maakt het er allemaal niet makkelijker op.

In zuid oost Azië wonen er genoeg die blij zijn met een kans in Europa. Zijn ook vaak goed geschoold en spreken/begrijpen tenminste nog Engels. Passen zich vaak goed aan en geven weinig overlast (uitzonderingen daargelaten uiteraard). Waarom de EU, als dan het piramidespel toch gespeeld moet worden, die mensen geen kans geeft begrijp ik echt niet.

Peerkeoud | 07-05-22 | 14:06

Kan niet. Afspraken.

Asteroid-B612 | 07-05-22 | 12:16 | 5

@Basil Fawlty | 07-05-22 | 13:01: Zackley.
In Nederland kent NIEMAND onder de "bestuurders" of politici ooit enige verantwoordelijkheid. Het wordt altijd afgeschoven op dit of dat. "Afspraken". "Kan niet". "Onmogelijk". "Die-of-die werkt niet mee." SO WHAT ? Fuck em ! Een man als Erdogan - dat moet je hem toch nageven - zegt gewoon "fuck you. Die afspraken met jullie zeggen wij hierbij, bij deze eenzijdig dus op, doei bekijk het maar !" Maar Nederland is daar te slap en te laf voor. Elke keer weer. Als een land "niet meewerkt" met 1 of ander issue, zoals hun eigen onderdanen terugnemen, dan kunnen wij toch ook wel eens zeggen, "dan werken wij vanaf vandaag dus ook niet meer mee met jullie, en alle uitkeringen naar jullie land worden met ingang van morgen BEVROREN. Ontwikkelingsgeld ditto ". Dat zou ik doen als ik de baar was. Maar dat gebeurt dus niet. We worden gepiepeld en iedereen lacht ons uit / de ballen uit de broek om die naieve stupiditeit.
Nederland : braaf.

Asteroid-B612 | 07-05-22 | 14:03

@Asteroid-B612 | 07-05-22 | 14:03: Dat noemt men dan in den Haag beschaving. Dat je je altijd aan de afspraken houdt, ondanks het feit dat je genaaid wordt door een ander. En we moeten laten zien dat we beschaafd zijn. Daarom hebben ze ook zo'n pleuris hekel aan "sterke mannen" als leider van een land. Die laten zich niet piepelen, maar piepelen de ander. Maar optreden, dat is niet beschaafd. Je eigen volk daarmee belasten, daar hebben ze dan weer geen boodschap aan.

Peerkeoud | 07-05-22 | 14:11

@Peerkeoud | 07-05-22 | 14:11: Klopt helemaal. In landen waar men een tribale clan-kultuur kent, wordt het naaien van een ander (mits diegene niet uit eigen tribe/clan komt) niet beschouwd als iets slechts. Integendeel. Dit is een werkelijk cultureel verschil tussen het Westen en dat soort landen. Men ziet het juist als iets goeds en prijzenswaardigs. Je bent gewoon slimmer geweest, en hebt er je voordeel uit gehaald. Dat zou die ander ook doen bij jou als hij (zij/zey) die kans had gehad. Dit komt allemaal voort uit de verlichting, het humanisme, en andere Europese waarden die men daar dus niet kent. Die kulturen zijn niet verenigbaar.

Asteroid-B612 | 07-05-22 | 14:27
▼ 2 antwoorden verborgen

Gewoon die zieke prikkel genaamd kinderbijslag limiteren tot maximaal 2 kinderen. Moet je zien hoe snel de bevolkingsgroei afneemt.
Als je dat dan met terugwerkende kracht doet zie ik re-migratie ook nog wel toenemen.

WeirJack | 07-05-22 | 12:15 | 5

@Ichneumonidae | 07-05-22 | 12:26: veel vluchtelingen kiezen voor Nederland vanwege het sociale stelsel, dat is algemeen bekend. Wanneer er voor hun 6 kinderen geen financiële prikkel, kiezen ze voor een ander land als Spanje of Portugal.

Roos | 07-05-22 | 12:50

@Roos | 07-05-22 | 12:50: Dat eerste snap ik ja (hoppa, naar een verzorgingsstaat), maar die kinderbijslag waar Weir Jack het over heeft als middel om de bevolkingsgroei snel af te laten nemen lijkt me nogal erg klein bier.
Enfin, een verzorgingsstaat kan wel, maar niet met (de facto) open grenzen. Niet dat jij het tegenovergestelde beweert, maar 't verbaast me altijd weer dat dit geen 'common knowledge' is. Laatste beetje terzijde.

Ichneumonidae | 07-05-22 | 12:59
▼ 2 antwoorden verborgen

Inspecteur-Generaal... dat is een functienaam van het type dat de aansluiting naar de CEO-hype heeft gemist...

F. von Zeikhoven | 07-05-22 | 12:15 | 1

Vandaar dat hij als spreker nog wat bij beunt.

gestoptmetroken | 07-05-22 | 12:35

Het gaat hier over arbeidsmigratie, vooral Polen en andere Oostblokkers, die verneuken dit land echt niet. Al moeten andere sommige dingen veranderd worden zoals sociale premies naar het thuisland overmaken, geen werk dan uitkeringen in het thuisland aanvragen. Zorg ook op kosten verzekeringen thuisland. Lasten niet meer bij de Nederlander neerleggen.

NLgaatnaardeklote | 07-05-22 | 12:15 | 1

vooral Polen en andere Oostblokkers, die verneuken dit land echt niet.

Dat klopt niet helemaal in het geval van arbeidsuitbuiting. Arbeidsuitbuiting is een van de vormen van moderne slavernij. En in de slavenhandel (soms ook mensenhandel genoemd) trekt niemand zich iets aan van grenzen, of afkomst, religie, cultuur, geslacht, huidskleur of leeftijd. Voor een slavenhandelaar ben je geen mens maar een goed, een product, en het enige dat ze interesseert is hoe ze zoveel mogelijk aan je kinnen verdienen.

gaffelbaard | 07-05-22 | 12:36

Snap überhaupt niet waarom hier altijd zo spastisch over gedaan wordt in de politiek. Nederland is nou eenmaal maar beperkt aantal vierkante kilometers groot en dat wordt niet meer dus als je ruimte wil hebben voor wonen maar ook voor bedrijvigheid, recreatie, natuur etc. komt er een moment dat je moet zeggen hier is de grens dus of je nou nu zegt we zijn vol of over 10 jaar dat moment gaat een keer komen (was wat mij betreft bij 15 miljoen inwoners al bereikt) dat is gewoon logica.

Capt. Iglo | 07-05-22 | 12:14

Wordt niet naar geluisterd. Kabinet is voornemens juist meer arbeidsmigranten op te nemen in ruil voor plaatsing in andere landen van uitgeprocedeerde asielzoekers. Waarbij ik u nu al op een briefje geef dat het eerste plaatsvindt, meer arbeidsmigranten en dat afspraken over opname van uitgeprocedeerde asielzoekers in buurlanden totaal of bijna niet worden nagekomen zolang VVD, CDA en D66 in een kabinet zitten, die doen daar straks geen rest mee, u als Nederlander interesseert hen niet.

Jan, Leiden | 07-05-22 | 12:11 | 4

Rest=reet

Jan, Leiden | 07-05-22 | 12:29

@Jan, Leiden | 07-05-22 | 12:30:
Ja, daarom ook het omdraaien. Anders nemen wij migranten op én zitten de uitgeprocedeerden nog steeds hier, en loopt het met dat verdrag net zo af als dat ene beruchte inlegvelletje van Rutte.

gaffelbaard | 07-05-22 | 17:32
▼ 1 antwoord verborgen

Paar jaar terug dat fijne Turkse uitzendbureau in het nieuws vanwege mishandeling van Oost Europese arbeiders. Moest ik aan denken bij het bericht op NU van gister: "Uitzendbureaus zetten 'knokploegen' in om arbeidsmigranten uit te buiten". Dan is het cirkeltje toch wel rond zou je zeggen.
Je geeft ze een kans, en dat kans geven nemen ze ook maar gelijk van je over, want dat uitbuiten, dat kunnen zij beter! Iets met aard van het beestje.

nsfl | 07-05-22 | 12:09 | 1

Waren er maar uitzetbureaus...

gestoptmetroken | 07-05-22 | 12:38

Inderdaad. Arbeidsmigratie inperken op élk niveau. Handen genoeg, maar ook denkkracht genoeg. Potentieel dat niet benut wordt. Ik meen dat de meerderheid van de hoogbegaafden in een uitkering (WIA, bijstand) zit en dat zij in het algemeen gezien worden als 'lastig'. Leer als manager/werkgever hoe met deze mensen om te gaan. Dat levert naast wat gepruttel van de hoogbegaafde ook heel veel voor een bedrijf op.

HomoBorealis | 07-05-22 | 12:05 | 1

Klopt, ik geniet zelf nog van een preboreale WAO-beurs...

F. von Zeikhoven | 07-05-22 | 12:35

Vele handen maken licht werk zwaar.

uisge baugh | 07-05-22 | 12:04

Bij veel Amsterdamse gemeentelijke diensten heeft bijna geen enkele medewerker nog een Nederlands klinkende naam. Ook de non-profit sector profiteert dus mee.

Colin.Fart | 07-05-22 | 12:03

Knokploegen!?

“Ze zetten zelfs knokploegen in, zogenaamde ‘coördinatoren’ die voor meerdere uitzendbureaus werken, ... stevige jongens, die privileges krijgen zoals een auto van de zaak of een grotere kamer.” ... coördinatoren’ die onverwachts bij arbeidsmigranten op het bungalowpark aankloppen ... (pag. 37 van het jaarverslag), hier nog een keer de link www.tweedekamer.nl/kamerstukken/briev... )

Geen grap. Uitzenbureau's zetten knokploegen in.

In het regeerakkoord staat dat Nederland nog veel meer arbeidsmigranten moet aantrekken. Dat was ook een van de onderhandelingspunten destijds van D66. Maar, dat zou betekenen dat de Nederlandse overheid dan nog meer moderne slavernij (arbeidsuitbuiting = moderne slavernij) nog verder wil stimuleren.

Waarom wil onze overheid dat zo graag?

Laten we hopen dat een meerderheid in de TK die afspraak in regeerakkoord verwerpt en voor een andere koers kiest.

gaffelbaard | 07-05-22 | 12:02 | 2

Ah, hier refereerde ik zojuist naar. Geen toeval dat dit bericht daar zo snel op volgt, me dunkt.

nsfl | 07-05-22 | 12:11

@nsfl | 07-05-22 | 12:11:
Nee hoor. Het is wel toeval. Ik refereer naar het rapport. Jij naar een oud nieuwsartikel. En nog ver voor dat artikel er was kwam deze vorm van moderne slavernij (arbeidsuitbuiting) ook al voor. Dit is niet van vandaag of gisteren.
Wat wel nieuw is, is dat we er eindelijk een discussie over kunnen hebben, zonder dat je gelijk moet vrezen voor dreigementen, intimidatie, beschuldigingen enz.
Dus toch vooruitgang. Soort van dan.

gaffelbaard | 07-05-22 | 12:25

Onder Rutte zal er geen ruk veranderen. Ik haal geen verwachtingen meer uit dit soort berichten.

horsteknots | 07-05-22 | 12:01

We hebben het huidige migratiebeleid, omdat Nederland geen zeggenschap meer heeft over haar eigen migratie. We zitten zo ingesnoerd in verdragen en EU regels dat immigratie ons "overkomt". Het enige dat we zelf nog kunnen regelen is een idioot staatssecretaris te maken en zonder mandaat te laten bedelen voor opvangplekken voor die instroom die ons maar keer op keer overkomt. Het is wellicht niet eens onwil van Rutte, het is onmacht, hij heeft de bevoegdheid niet eens meer, migratiebeleid valt buiten het competentiegebied van de Nederlandse regering.
Nederland kent een progressief belastingstelsel, onder modaal krijg je meer uit de staatsruif dan je erin stopt, boven modaal werkt het andersom. Dat betekent simpelweg dat elke migrant die minder dan modaal verdient de belastingbetaler netto centjes kost, ook al werkt ie 40 uur per week met volle inzet. Zelfs zonder ruimtegebrek, en sociale ontwrichting is immigratie voor Nederland een slechte zaak. Hadden we maar een regering die daar beleid voor mocht maken.

Blauwpetje | 07-05-22 | 11:56 | 2

Zweden en Oostenrijk hebben de grenzen toch echt gesloten. Polen, Tsjechië, Hongarije, Slowakije etc bepalen ook zelf wie ze toelaten. Etc.
Waarom kan Nederland dat niet?

Bataafje | 07-05-22 | 12:02

Kunt ook de EU [wie zijn dat?] voor een keuze stellen: of ander beleid, of wij er deels uit. Maar ja, gaan we toch nooit doen.

Duwbak_Linda | 07-05-22 | 12:05

Er kunnen nog wel veel meer mensen bij. Als je we eens beginnen met alle bestaande laagbouw te vervangen door tiny houses voor de uitverkorenen en enorme wolkenkrabbers met daarin kleine appartementen voor het plebs. Elke wolkenkrabber voorzien we dan van een winkelcentrum met daarin enkel verantwoord spullen en verantwoord voedsel. Niemand moet dan nog ver reizen. Enkel met de lift op en neer. Slechts een paar biljardairs zorgen dan geheel belangeloos dat die verantwoorde spullen en dat verantwoorde voedsel door AI aangestuurde robots geproduceerd wordt en tot bij het plebs komt. En dan zul je zien dat er met gemak nog een veel meer mensen op een stukje land kan verblijven. Kwestie van alles opnieuw ordenen. Zeg maar een grote reset doorvoeren. Iedereen blij.

ikhebgeenflauwidee | 07-05-22 | 11:55 | 2

Soylent green. Je bent niet de eerste die zulks een tegel plempt.

horsteknots | 07-05-22 | 12:07

ga eens in Hong Kong kijken. Next level is die kleine appartementen splitsen.

chiwing | 07-05-22 | 12:38

Bloemen voor die man!

Toki | 07-05-22 | 11:55

Handen genoeg! Men laat ze alleen niet '' wapperen''. Heel veel mensen maken gemiddeld maar 20 uur per week. Ik hoef u niet te vertellen welke fopstudie de meeste mensen gedaan hebben.

Zoutklontje | 07-05-22 | 11:54 | 2

Daar komt bij dat het in de meeste gevallen helemaal niet loont om meer te gaan werken. (Telegraaf hedenochtend)

naglfar | 07-05-22 | 12:02

@naglfar | 07-05-22 | 12:02: Klopt helemaal. Hier een eerstegraads biologieleraar, tevreden als niet werkend huisvader. We, mijn vrouw en ik, maken geen gebruik van enige toeslag dan ook. Begin vijftigers, altijd, met veel plezier, keihard gewerkt, volgend het FIRE-model. Nu dus met zelf gecreëerd pensioen. Je zou dan kunnen denken dat niets in de weg staat om te werken. Niet dus, het belastingsysteem zit zo in elkaar dat wanneer je op basis van eigen vermogen gestopt bent met werken, je minder overhoudt als je dan toch gaat werken. Je moet dan héél veel gaan werken, wil je meer overhouden dan je FIRE-pensioen al creëert. Geen vervelende situatie natuurlijk, maar het schuurt wel een beetje, want ik heb het idee dat ze me hier of daar best wel kunnen gebruiken. Ik doe nu vrijwilligerswerk door voorzitter van een VvE te zijn, maar een betaalde baan is/lijkt uitgesloten.

Heer Hugo de Waard | 07-05-22 | 12:26

Een working permit voor een jaar of 5 zou mss wel een idee zijn. Geen werk meer, dan retour.
Tegelijkertijd een Deltaplan voor de woningnood - nou ja, met die Hugo gaat dat vrees ik totaal niks worden.

Ichneumonidae | 07-05-22 | 11:53 | 4

@Alexander des Burgus | 07-05-22 | 12:06: In CH werkt dat anders prima.

Ichneumonidae | 07-05-22 | 12:08

Geen werk meer, dan retour.

Dat is geen goed plan.
Dat was ook de afspraak trb van het wervingsverdrag met Marokko dat in 1967 door Luna met Marokko werd gesloten. We weten hoe dat afliep: ze gingen nooit meer terug. En de rest is geschiedenis.

gaffelbaard | 07-05-22 | 12:12

@gaffelbaard | 07-05-22 | 12:12: Dat moet je dus niet overlaten aan de 'gastarbeiders' zelf. Nou ja, eenvoudig is het mss niet, onmogelijk ook niet.

Ichneumonidae | 07-05-22 | 12:17
▼ 1 antwoord verborgen

De Arbeidsinspectie kwam deze week met een rapport dat de vele flitskoeriers onveilig werk doen en weinig rechten en zekerheden hebben. Plus een heus Plan van Aanpak. Die (buitenlandse) cowboybedrijven zijn in de steden al 2 jaar actief. Dus dat was wel weer snel van deze ambtenaren, die vanzelfsprekend wel in een volledig Arbo-proof kantoor zitten, inclusief leeftijdsdagen, een thuiswerkvergoeding en een riant pensioen.

Piet Karbiet | 07-05-22 | 11:52

30 jaar te laat.

Zeddegeizot | 07-05-22 | 11:46 | 2

Beter laat dan nooit

Roos | 07-05-22 | 11:50

Inderdaad, lekker op tijd.

ploppy | 07-05-22 | 11:54

Bah die afwijkende meningen, straks krijgen discussie of he wat hoor ik? Treinen die naar het Oosten rijden in de verte, cancelen maar!

Kladderadatsch | 07-05-22 | 11:45 | 2

NRC heeft al een artikel op front page dat IND discrimineert bij kennismigranten. Daar zullen de talkshows het wel over gaan hebben...

Bataafje | 07-05-22 | 11:54

Opeenvolgende Kabinetten werken trouwen gewoon mee aan uitbuiting van werknemers. Kijk bijv. naar het "Wokakkoord" van Asscher. Chinese koks die geen Nederlands spreken worden ingevlogen en mogen zich hier 15 uur per dag kapotwerken. Het ministerie zorgt voor de visas.

Vula | 07-05-22 | 11:44 | 1

Toen Asscher nog wethouder in Amsterdam was werkten er veel schoonmakers op het Stadhuis als flexwerker en sommige zelfs al meer dan 12 jaar via een uitzendbureau. In strijd met de arbeidswetgeving. Die socialisten zorgen vooral altijd goed voor zichzelf.

Piet Karbiet | 07-05-22 | 11:59

Op z'n minst 20 jaar te laat.

Dr.Mabuse | 07-05-22 | 11:43

Fijn dat er iemand wakker is geworden en zich uit durft te spreken. Benieuwd wanneer zijn hoofd er spreekwoordelijk wordt afgehakt.

rman | 07-05-22 | 11:42

Al 50 jaar wensen werkgevers goedkope arbeidskrachten en worden kosten op de samenleving afgewenteld. En vorige week nog berichtje dat EU het makkelijker wil maken voor migranten uit Marokko, Egypte en Tunesië om naar EU te komen. Wat u daar van vindt is niet zo belangrijk. Het is al beslist.

Vula | 07-05-22 | 11:40

Het lijkt erop dat Rits een galante opening heeft gecreëerd voor het Nederland-is-vol debat.

Door het vanuit economisch oogpunt te benaderen, omzeilt hij het racistisch element.

Ik ben benieuwd hoe dit in linkse hoek wordt opgepakt. Het framen en cancelen van de persoon Rits ligt voor de hand, maar die man is zo kreukloos als pas gestreken badstof, dus dat gaat niet lukken.

Chapeau Rits.

Roos | 07-05-22 | 11:39 | 8

Als ik Leo Lucassen goed begrijp blijft de immigratie noodzakelijk tegen de vergrijzing. En op termijn zal het zijn vruchten afwerken. Dit zijn NieT mIJn woorden. Maar die van een linkse Lucas.

Leptob | 07-05-22 | 12:39

@Leptob | 07-05-22 | 12:39: tegen vergrijzing zal het wel helpen. Betreffende migranten fokken als konijnen. Of we er daadwerkelijk iets mee opschieten? Nou ja, dat is eigenlijk niet eens een vraag...

naglfar | 07-05-22 | 13:58

Een week. Maximaal. Dan is de vergelijking Rits de Boer - Adolf Eichmann helemaal onderbouwd, zijn de historische paralellen uitgebouwd en is het benoemen van verschillen in het openbaar sociale zelfmoord.

Mazzelstof | 07-05-22 | 17:07
▼ 5 antwoorden verborgen

"Het kabinet heeft in het regeerakkoord juist afgesproken de mogelijkheden voor arbeidsmigratie te verruimen, door met landen buiten de Europese Unie strikte afspraken te maken."

Let op: Dit zijn dus de Noord-Afrikanen die ze willen aantrekken. Maar hier komt het:

"In ruil daarvoor zouden zij uitgeprocedeerde asielzoekers moeten terugnemen."

Dus ipv dat je die mensen eruit trapt en ze het lekker zelf laat uitzoeken, maken ze dus een deal dat bv. Marokko de uitgeprocedeerde asielzoekers terugneemt. In ruil daarvoor krijgen we arbeidsmigranten. En wie zijn die arbeidsmigranten? Juist, hetzelfde soort dat hier ook op de illegale manier als gelukszoeker komt.

Hefbrug | 07-05-22 | 11:37 | 2

@ Hefbrug, eindelijk iemand die de truc doorheeft. We maken van alle illegalen gewoon noordafrikaanse arbeidsmigranten.
Discussie over zielig, gevlucht, rasisme en diversiteit gesloten.
Niet zeuren Nederlanders; we hebben die mensen keihard nodig! Hefbrug en ik trappen er niet in. Nu die andere 17 miljoen nog de ogen openen.

Dwaalgast | 07-05-22 | 11:48

Juist, omdat we te laf zijn om die uitvreters met een enkeltje op het vliegtuig naar het thuisland te zetten wordt er nu een heel systeem opgetuigd. Onnodig en te bizar voor woorden dit. Wat een stelletje incompetente slappe sneue figuren bij elkaar zeg, man man man.

Lompelul | 07-05-22 | 16:38

Waarom al die drukte omdat er lieden zijn die tomaten en bloempjes willen fabriceren/exporteren en daar wat centen aan verdienen, merendeel van die bedrijven sluiten, huizen op bouwen, overlast Polen in 070 e.o. opgelost, simpel als dat.
Haven R dam qua container op/overslag ook gelijk sluiten zijn we dat heen en weer gesleep van die containers af ook daar huizen bouwen, 3 vliegen in 1 klap.

Uw Verzekeringsadvis | 07-05-22 | 11:35 | 2

Zo , de economie slopen , geen geld meer voor die uitvreters en dan gaan ze vanzelf eeer weg , net als sprinkhanen.
Goed plan

Schipperke | 07-05-22 | 11:44

@Schipperke | 07-05-22 | 11:44: Juist niet een paar lieden die met hun bedrijven ( tomaten, paprika s etc. ) centen verdienen aan onnodig gedoe veroorzaken een hoop overlast en kosten.

Uw Verzekeringsadvis | 07-05-22 | 14:00

"Nederland moet stoppen met het aantrekken van arbeidsmigranten. Volgens de Arbeidsinspectie moet het kabinet kiezen voor een koers waarin de bevolking niet verder groeit."
"De baten van arbeidsmigratie komen vooral terecht bij werkgevers en uitzendbureaus, terwijl de kosten bij de samenleving liggen.''

Hèhè! Om dit te bedenken hoef je toch geen rocket engineer te zijn?

Je leest nu voortdurend dat er in allerlei 'sectoren' personeelstekorten zijn. Eea is grotendeels het gevolg van twee jaar tamelijk 'ontwrichtende' corona-ellende. En het zal, mutatis mutandis, voor veel EU landen gelden. Vandaar waarschijnlijk dat de Europese Commissie met dat debiele plan kwam om middels 'talent partnerships' met derdewereldlanden de grenzen open te zetten en arbeidsmigranten binnen te harken.

Maar dat is uitermate kortzichtig gedacht. Het is 'De duivel met Beëlzebub uitdrijven'. Het is een 'quick fix' voor een probleem dat zich voor het grootste gedeelte mettertijd vanzelf wel oplost (tsja, dat duurt dan inderdaad wat langer). Bovendien, zijn die lieden in Brussel zo kort van memorie? Zijn die vergeten waar de 'gastarbeid' van de jaren 60 , begin jaren 70 toe heeft geleid?

Dat scenario zal zich ook nu weer voltrekken, indien men tienduizenden arbeidsmigranten (''talenten'') hierheen laat komen, dan hebben we stante pede weer genoeg ongeschoolde arbeid om de boeren en tuinders uit de brand te helpen, om koffers op Schiphol in vliegtuigruimen te gooien, om simpele klusjes in de horeca te vervullen, en om onze kantoren en ziekenhuizen schoon te maken. En over 4 á 5 á 6 jaar, als de economische constellatie weer helemaal anders is, worden die lieden als eerste eruit gebonjourd, gaan niet meer terug naar hun 'eige' land, maar gaan de rest van hun leven hier uitkeringsafhankelijk zijn. En de Gutmenschen - in de samenleving en in ''Den Haag'' - zullen weer gloedvol betogen dat die arme lieden daar 'recht' op hebben, want het is 'inhumaan' om ze na gedane arbeid 'af te danken' en bovendien, ze hebben toch ook (werkloosheids)premies afgedragen?

Dus inderdaad wat de Arbeidsinspectie zegt: werkgevers hebben een paar jaar plezier van die import, en daarna komen ze voor rekening van de samenleving (en die verzorgingsstaat zakt al nu al jaren door zijn hoeven).

De duivel uitdrijven met Beëlzebub: in Brussel doet men het gewoon.

Dr_Johnson | 07-05-22 | 11:35 | 6

Personeelstekort? er is vooral een eerlijke salarieringstekort.

Minimumloon en gierende inflatie maakt dat geen hond aspeges gaat steken of bagage van een band trekken voor een inkomen ver onder t bestaansminimum. Dan kun je wel nieuw volk aantrekken, maar daarmee creëer je artificieel aanbod... en dus blijven die lonen laag.
De grootste fout van links was het aantrekken van gastarbeiders terwijl alle industrie werd ge-outsourced naar 3e wereldlanden terwijl we hun arbeiders importeren...

ReyNemaattori | 07-05-22 | 12:20

En wat je hiermee ook creëert is dat de landen waar ze vandaan komen er alleen maar op achteruit gaan. Immers zij betalen de kosten voor het grootbrengen van de kinderen en vervolgens gaan ze hier komen werken ipv dat ze geld in hun eigen staatskas stoppen.

Alexander des Burgus | 07-05-22 | 12:21

@Alexander des Burgus | 07-05-22 | 12:21:

Nou, dat weet ik nog zo net niet, Alexander. Dat soort landen willen juist graag hun eigen werkloosheid en armoede hierheen exporteren, in de verwachting - die ook uitkomt - dat die mensen vanuit hier geld gaan opsturen - van hun werk of uitkering - naar hun familie in het thuisland. En die keiharde EU euros, daar kunnen ze in die landen met hun waardeloze kutmunten er niet genoeg van krijgen.

Dr_Johnson | 07-05-22 | 12:34
▼ 3 antwoorden verborgen

"Het kabinet heeft in het regeerakkoord juist afgesproken de mogelijkheden voor arbeidsmigratie te verruimen, door met landen buiten de Europese Unie strikte afspraken te maken. In ruil daarvoor zouden zij uitgeprocedeerde asielzoekers moeten terugnemen."

Ik stel me zo voor dat het kabinet zichzelf heel intelligent vindt.

Duwbak_Linda | 07-05-22 | 11:35

Er is geen tekort aan arbeidskrachten. Mensen kiezen liever voor een onzin studie sociale weet ik veel wat dan dat zij hun handen gaan vuil maken in zorg, industrie of bouw.

Okami | 07-05-22 | 11:34 | 1

Ja precies. En erger nog, als de links-idioten hun zin krijgen, krijgt iedereen een gratis uitkering, genoeg om van te leven. Waarom zou je je dan nog suf buffelen.

Papa Jones | 07-05-22 | 11:38

Nog los van alle fundamentele verstoringen op de "Arbeidsmarkt"(sic): dat de EU die 300.000 nieuwe noeste arbeiders mede durfde te presenteren onder het mom dat dan de illegale instroom vermindert.

Dat is dus een "gericht" asielbeleid als aanvullend en niet vervangend. Je moet natuurlijk wel de OG asielindustrie te vriend houden. Ach, Sophietje......

Hetkanverkeren | 07-05-22 | 11:32

Ik nomineer Rits alvast voor de Pim Fortuyn prijs van 2023 !

Jimmy Mc Clure | 07-05-22 | 11:31 | 1

Gestemd!

Roos | 07-05-22 | 11:32

Maar sinds wanneer is overheidsbeleid weer gericht op het belang van de Nederlanders, heb ik een memo gemist?

Blauwpetje | 07-05-22 | 11:30 | 1

Of een verdrag...

Papa Jones | 07-05-22 | 11:32

Zo, die kan een aanval verwachten van een heks op een bezemsteel dit weekend.

Schriever | 07-05-22 | 11:28

Koningin Juliana zei het al in haar troonrede van 1950, toen ons land nog geen tien miljoen inwoners telde. Zij herhaalde dat in 1979: "Nederland is vol, ten dele overvol."

Plukkieplukkie | 07-05-22 | 11:27 | 1

Dat was de toenmalige voorzitster van wat het koningshuis werd genoemd. Wie heeft dat toespraakje destijds geschreven?

F. Jacobse | 07-05-22 | 11:31

Dit gaat tegen internationaal beleid in, dus die beste kerel zal binnenkort wel in de WW zitten.

Zoelense Hobbyboer | 07-05-22 | 11:27 | 1

In de ambtenarenwachtkamer wachten om weer op de carrousel te stappen onderwijl het wachtgeld tegen de plinten klotst. Edoch goed dat zo'n ambtenaar nu zich eens uitspreekt. Zo lang de "fatsoenlijke stemmende" vergrijzende bevolking de nieuwe generaties iedere verkiezingen gijzelt gaat er nooit een fuck veranderen. Waarschijnlijk gaat de grijze meerderheid meteen over in de muzzelmannen meerderheid. Shithole Nederland, here we come.

Vanilla | 07-05-22 | 11:34

Dat weten de boven ons gestelden ook al jaren, vandaar dat het referendum is afgeschaft, en tijdens de verkiezingen er geen woord aan vuilgemaakt wordt.

Kruimel | 07-05-22 | 11:27

Nouja zeg, mogen ze dat soort extreemrechtse meningen wel hebben?

Leviticus_ | 07-05-22 | 11:26

Nou, dan kan Rits de Boer zich dus maandagochtend om 09:00 stipt bij het arbeidsbureau melden want immigratie - al dan niet werkgerelateerd - is natuurlijk de kurk waarop deze schuldeneconomie gebaseerd op toekomstige groei blijft drijven.
*alvast Egyptisch leren doet*

Graaisnaaiert | 07-05-22 | 11:26 | 1

In een mandje in de Nijl?

Normpje | 07-05-22 | 12:15

Daar zit ook juist de pijn, de meeste politici van de kartelpartijen zijn niets anders dan lobbyisten en belangenbehartigers van de eigen zakkenvullende werkgevers, private en publieke sector.

smdyasc | 07-05-22 | 11:24

Rits kan wel vast uitzien naar een functie elders. Dit gaan CDA/VVD/D66 niet pikken. Die willen cheap labour en de ellende voor de bevolking.

Zapata10 | 07-05-22 | 11:24 | 1

Vergeet die misselijke meloenenslikker van de CU niet.

bijna_raak | 07-05-22 | 11:42

De arbeidsinspectie moet zich bezig houden met arbeidsomstandigheden. Verder met helemaal niets. Zo simpel is het. Ook al geef ik meneer (natuurlijk) wel gelijk.

Leptob | 07-05-22 | 11:24 | 3

Nou ja, de arbeidsinspectie is nu aan het dweilen met de kraan open. Ze stellen alleen maar voor de kraan dicht te draaien. Zou ik ook doen. En daarna weer verder dweilen.

Papa Jones | 07-05-22 | 11:30

Hij kijkt gewoon wat verder dan zijn ambtenarenneus lang is en laat het de buitenwereld weten. Alleen niet zo verstandig, want wat hij over zich afroept laat zich raden.

Here's Freddy | 07-05-22 | 11:30

Het wordt wel allemaal wat ingewikkelder wanneer het uitzendbureau ook de huisvesting gaat regelen. Misschien moet dat dan ook gewoon verboden worden. Een uitzendbureau gaat over mensen aan het werk zetten, niet over huisvesting.

Alexander des Burgus | 07-05-22 | 12:26

Dat Nederland vol is roept de bevolking al 20 jaar, maar het kleine aantal zgn.
"boven ons gestelden" hebben daar een heel andere mening over, dus dient u uw racistische opvatting maar voor u te houden .

leo59 | 07-05-22 | 11:22

Groei, groei, groei, groei
De een zegt mens, de ander wonen, maar wij zeggen groei

Duwbak_Linda | 07-05-22 | 11:22

www.telegraaf.nl/financieel/171109957...
Het beleid zou er beter op gericht moeten zijn dat meer uren maken aantrekkelijker wordt gemaakt ipv onopgeleide allochtonen aantrekken

zuurtjeregen | 07-05-22 | 11:20 | 1

’Vooral fiscus gebaat bij extra uren’
Een van de redenen dat ik parttime werk. En dan heb ik nog geeneens toeslagen.

Duwbak_Linda | 07-05-22 | 11:23

Welnee, volgens de EU hebben we Noord-Afrikanen met vaardigheden en talent nodig, omdat de Nederlandse bevolking zich te weinig voortplant.

Van alle mensen op de wereld willen ze dus precies Noord-Afrikanen aantrekken. Die staan immers bekend om hun intelligentie, werkmentaliteit en aanpassingsvermogen. De afgelopen 60 jaar hebben ze tevens al bewezen wat voor "positieve" invloed ze hebben op West-Europese landen.

Hefbrug | 07-05-22 | 11:20 | 3

Zeker.
En als de Nederlandse bevolking zich financieel en fysiek veilig zou voelen, met een positief perspectief op de toekomst, zou ze zich wel voortplanten. Als de EU daaraan gaat werken hebben we geen import nodig. Nederland is een slecht lopend bedrijf waarin interne problemen extern worden opgelost.

zwenkwieltje | 07-05-22 | 11:25

Precies. Waarom kan de EU geen deal met Biden sluiten waarin wij mensen uit Latijns-Amerika en zij de Arabieren?

Alexander des Burgus | 07-05-22 | 12:28

“Onwenselijk. Niet in overeenstemming met hoe we het willen in Nederland.” Aldus Rits. Nou, dan heeft hij slecht opgelet. Staand beleid sinds de eerste arbeidsmigranten zo rond 1970 geronseld werden.

Alle kosten voor de samenleving en de opbrengsten voor de werkgevers, inclusief een permanente druk op de lonen voor iedereen.

Behalve een stop op arbeidsmigratie moet ook de asielindustrie worden ontmoedigd door opvang in de regio. Niet hier. Om met Juliana zaliger te spreken: Nederland is vol.

Glasgow Argus | 07-05-22 | 11:20 | 1

De eerste migranten werden rond de middellandse zee geronseld en die werkten hard, stichtten een gezin, gingen niet terug en leerden geen Nederlands. Twee of drie generaties later zitten we met een bende opgeschoten werkschuw tuig en kom je er niet meer vanaf.
Destijds is men (bewust?) vergeten die gastarbeiders terug naar hun land te brengen. Als je dat verzuimt, is rottigheid het resultaat.

Bakkeleures | 07-05-22 | 13:45

Nederland vol? Nee joh dat zeiden ze 20 jaar geleden ook al en kijk nou is. Er zijn er nog een paar honderd duizend bijgekomen zonder ene centje pijn, dus er kunnen er zeker nog een paar honderd duizenden bij. Gelooft u niet, nou dan kijk maar is wie de meeste stemmen bij de volgende verkiezing krijgt. VVD666 ha ha ha.

jan huppeldepup | 07-05-22 | 11:18 | 3

Paar honderdduizend??
Anderhalf miljoen bedoelt u.

J-van-de-Bontekoe | 07-05-22 | 11:26

Zolang de coalitie de meerderheid houdt en de stemsoftware dezelfde blijft, zal er de facto niets veranderen.

Justin_Case | 07-05-22 | 13:14

Eindelijk een verstandige opmerking na 40 jaar.

laurentius | 07-05-22 | 11:18

D66, groenlinks, pvda en denk denken daar wel anders over

speed48 | 07-05-22 | 11:17 | 1

CDA en VVD ook hoor.

Zapata10 | 07-05-22 | 11:27

Rits heeft binnenkort een Functie Elders.

2voor12 | 07-05-22 | 11:16

Ik dacht dat de arbeidsinspectie vooral controleerde op veiligheid en werktijden enzo. Maar ze doen tegenwoordig ook baanzekerheid.

We kunnen er lullig over doen maar een beetje aan de veiligheid denken kan bij veel fabrieken geen kwaad.

Schwanzeleber | 07-05-22 | 11:14 | 8

@Tietmier | 07-05-22 | 11:47: Handen af van de WW. Daar betaal je als werkende zelf voor, en niet gewerkt = geen WW.

Mbovenka | 07-05-22 | 12:01

@Bakkeleures | 07-05-22 | 11:24: Aangezien er toch een EU is. Misschien moeten die luie flikkers verplicht maar uitkering gaan trekken in een willekeurig Oost-Europees land. Dan kan hier gewoon gewerkt worden en kunnen ze haar in een hutje ergens in een bos in Estland weg gaan zitten kwijnen. Of ze worden neergezet naast een zigeunerdorp in Bulgarije of Roemenië. Nou, dan kunnen ze opeens wel werken gok ik zomaar.

Alexander des Burgus | 07-05-22 | 12:35

@Alexander des Burgus | 07-05-22 | 12:35: haar = daar trouwens

Alexander des Burgus | 07-05-22 | 12:35
▼ 5 antwoorden verborgen

Goh, dat zou je niet zeggen.

J.Cash | 07-05-22 | 11:12

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Kinderkleding
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie
Online Casino | Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com | Online Casino Nederland | Casino bonussen