Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Jan Paternotte heeft 'buikpijn' van MeToo-doofpot

Dat is raar

De ene helft van D66 ligt met de andere helft te vozen en de rest wordt door Frans van Drimmelen seksueel geïntimideerd, maar als je het de prominenten van de partij vraagt dan schrikken ze allemaal ontzettend van wat er nu weer onder hun neus is gebeurd. Eindelijk horen we vandaag iets van fractievoorzitter Jan Paternotte, die voor het eerst na de Drie Stille Dagen van D66 aan het woord komt over de naar oud zaad meurende doofpot in zijn partij. ""Ik krijg er buikpijn van:", zegt Paternotte over de kwestie. „Ik wil graag bij een partij horen waar mensen zich veilig voelen, ook jonge vrouwen.”" De buikpijn is zelfs zo erg, dat de fractievoorzitter in de Tweede Kamer zich zelf helemaal nergens mee wil bemoeien. "Ik vind het belangrijk dat het bestuur daar naar kijkt, het gaat niet over iemand in mijn fractie." Zo gaat dat in de nieuwe bestuurscultuur. U moet bij een ander loket wezen!
VIDEO: RIP Jan Paternotte

UPDATE - Kaag zegt NIETS

Social

Nul (0) Kamerleden🧐

Social

Reaguursels

Inloggen

Unieke man, die Paternotte, met z'n "Ik wil graag bij een partij horen waar mensen zich veilig voelen, ook jonge vrouwen.” Want wees eerlijk, dat wil toch bijna niemand?!

Zenzeo | 19-04-22 | 22:20

Paternotte wist nooit hoe te acteren bij de ballotagecommissie, altijd onzeker of hij moest bukken of knielen.

donkieshot | 19-04-22 | 20:44

Hahaha,

Die RTL Journo is boos op Paternotte.
Niet omdat ze een Journo is, maar omdat ze op de D66 gestemd heeft natuurlijk.

GateKeeperNL | 19-04-22 | 19:53 | 1

Wel kieharde vragen die gesteld moeten worden. Top deze vrouw.

shimanski | 19-04-22 | 20:35

Die RTL chick is van staal ?

Piet-Kietelaar | 19-04-22 | 19:43 | 2

Even serieus, waarom nu met zoveel tegenspraak. Het leek wel satire, al die kritische vragen. Nog nooit eerder zoiets gehoord… maar heey, mocht eindelijk eens gebeuren. Ik hoop dat dit een nieuwe trend is. Volgende is Hugo? Of Mark?

LuNaTeeQ | 19-04-22 | 19:51

Nu maar hopen dat die trend wereldwijd overwaait.
Naar noord Korea bijvoorbeeld.

Piet-Kietelaar | 19-04-22 | 20:15

Peternotte kennen wij nog uit zijn Amsterdamse periode en is beslist een nette vent. Dat kan vermoedelijk niet gezegd worden van andere bobo's in de top van D666...

B O Terletter | 19-04-22 | 19:08 | 1

Zijn gedraai hier is niet netjes. Het volledig in lijn met het gedrag van de rest van het bestuur en de partij. Dus heb je toen hij nog in Amsterdam zat ergens niet goed opgelet. Hij is beslist geen nette vent.

Sans Comique | 19-04-22 | 19:40

Door een journalist van RTL Nieuws tot drie maal toe slap genoemd worden. Ik denk dat Jan vannacht bij zijn moeder slaapt.

Keutels | 19-04-22 | 18:32

Kan niet delen maar bij RTL staat nog een interview met Paternotte en hij schrikt zich kapot, de journaliste blijft doorvragen je ziet hem boos worden.

dedwarsligger | 19-04-22 | 18:25 | 2

Staat in het artikel, toch? Of is er meer?

Keutels | 19-04-22 | 18:33

Is nog een ander interview kijk op de app

dedwarsligger | 19-04-22 | 19:24

Vlieg anders meteen ook nog eventjes door naar Kabul voor een bilateraal overleg over grensoverschrijdend gedrag met de Taliban. En om bij te komen van al dit nieuwe leiderschap nog een glaasje champagne in Niger on the way back. Wie zijn toch al die mensen die dat akelige Nederland niet minstens maandelijks ontvluchten? Om van de storende vragen van de restjes journaille maar te zwijgen.

Kicksalot | 19-04-22 | 18:25

De buikpijn is er omdat de stront toch openbaar geworden is. Ondanks alle trucjes.
En omdat er nog veel meer stront is die de ventilator gaat raken.
Verfrissend, deze nieuwe glasnost.

Mr. Happy | 19-04-22 | 18:23

Drimmelen66

darmflora | 19-04-22 | 18:19 | 1

Mja, doe maar Droeftoeters66

darmflora | 19-04-22 | 18:20

Haha, right:

"Het werken bij D66 was een geweldige ervaring, waarin ik veel heb geleerd, zoals het voorbereiden van debatten en het schrijven van schriftelijke inbrengen. De werksfeer was daarbij ook zeer prettig."

nl.indeed.com/cmp/D66/reviews

Wattman | 19-04-22 | 18:17

Ik heb ook wel eens een willig gleufje gedrimmeld.
Ben ik nu fout?

Kwakjeszalver | 19-04-22 | 18:15 | 3

Willig mag. Willekeurig is problematisch.

edelfigurant | 19-04-22 | 18:18

Hangt er vanaf of je lid bent van D66.

Deflatiemonster | 19-04-22 | 18:27

Is je lid ook van D66?

juan Kroef | 19-04-22 | 19:07

Vraagje over de d66 rechterlijke macht. Gisteren een tweet van Richard de Mos dat d66 niet in een coalitie ging met zijn partij ivm de beschuldigingen. Iets met onschuldig tot bewezen en wat lezen we vandaag. Goed hoor om niet met hem in zee te gaan democraten.

dedwarsligger | 19-04-22 | 17:42

Wat hield het ongewenste gedrag van die Van Drimmelen dan in? Was die handtastelijk of alleen verbaal?

FogerRederer | 19-04-22 | 17:24

Wie zijn toch die mensen??

Buckley | 19-04-22 | 17:17 | 1

Goede vraag. Demense die spotjes vlak voor het NOS journaal bekeken (En die dus aantoonbaar bias richting D'66 uitzonden - Zie de rapportages hierover, via GS) blijkbaar.

Enfin. D'66 levert de huidige Kamervoorzitten, de Min. van Financiën, en zelfs de ([ ] Geschikte [x] Ongeschikte) Mindef. Intussen echter maakt deze partij zichzelf kapot. Daar hoeven wij, diegenen die verbaast en met afschuw toekijken, zelluf allemaal niets voor te doen.

En zo, zakt D'66 in de toekomst (Gelukkig) vanzelf terug naar een marginale partij onder de 10 zetels, net zoals zij al die jaren hiervoor eigenlijk al waren.

Nederlandop1 | 19-04-22 | 17:55

https://docs.google.com/document/d/1ZUCVJIA0hbayGYjX_mv_ZyyVpSB6YzuoM8qBKZEcPNA/edit
Hier kun je als boze D66´ er tekenen.
Moet je eens even kijken hoe divers deze lijst is!
Bijna allemaal keurige Nederlandse namen.

Jan Lange3373 | 19-04-22 | 17:12

Had ik al gezegd dat dit weer lekker afleid van Brussel? Jammer dat GS zich toch ook wel heel erg laat sturen door het clickbait gehalte van een actueel onderwerp. Hoeveelste artikel is dit over dit gezeik? In jullie huiswetten staat toch ook iets over herhalio’s. Kom verzin weer eens iets nieuws.

Mr Moore | 19-04-22 | 16:56 | 1

Moore is less, toch?

laatmijmaareffe | 19-04-22 | 17:40

Al eerder door mij in een grotere reactie geplaatst, maar wou het toch even wat breder gooien:

Op dit alles past het Oud-Hollandsche gezegde naar mijn idee prima:

-Wie Kaagt moet de bal verwachten-

Wat ik me nu toch wel afvraag: “Wie zijn toch die mensen, die op D(oofpot)66 stemmen?”

DankeSchon | 19-04-22 | 16:53

Wat is dat drimmelen toch een mooi woord. Het is net als smurfen.
Ik heb even in een teiltje gedrimmeld
Er hangt een drimmel aan je leuter
Wie is er gedrimmeld?
Weet je wie ook drimmelde?
Wat een vieze drimmel is dat
Paternotte is opgedrimmeld
Het drimmelwoord van het jaar voor de dikke van drimmel

radiatorknopje | 19-04-22 | 16:44 | 5

Is drimmel of drimmelen nu een zelfstandig naamwoord of een werkwoord?

Kwakjeszalver | 19-04-22 | 18:12

Daar kan een drimmeloorlog over ontstaan, of is het een woordendrimmel? Bron: Peyo @papa ;-)

radiatorknopje | 19-04-22 | 18:26
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik woon nu in een land, niet Nederland, waar politici en politieke partijen het nooit over zichzelf hebben, nooit. Dit is heel erg fout, geen zelfreflectie etc. waardoor verbeteringen kunnen plaatsvinden. In Nederland hebben politici en politieke partijen het alleen maar over zichzelf, al dan niet door de media afgedwongen. Dat is ook erg fout, temeer er door deze zelfreflectie ook nog geen verbeteringen plaatsvinden. Tegelijkertijd wordt er in Nederland ook geen enkel beleid (goed) uitgevoerd want politici zijn alleen bezig met zichzelf en het 'beeld', onkunde, onwil en algemene lamlendigheid.

Nomen | 19-04-22 | 16:36

Ik vermoed dat D66 kamerleden een contract moeten tekenen dat kadaverdiscipline oplegt, ander is het onmogelijk dat ze alle 24 de mond houden. En dat is ongrondwettelijk…

Koning Willy | 19-04-22 | 16:24 | 1

Da werkt al jaren zo. Fractie discipline en coalitie discipline. Regeerakkoord is heilig, ieder een moet zich schikken om de boel in stand te houden. Bij onverwachtse dingen is het bekhouden tot dat de bobo's hebben beslist hoe en wat. Alleen het stemmen is democratisch daar na is bij een regeerakkoord de democratie ver te zoeken.

DerkArie-ut-de-Achte | 19-04-22 | 16:49

Marleen Weener, een van de gedupeerden, heeft ook een website en zo.
www.marleenweener.nl/blog/

Als ik dat lees heb ik, om een of andere reden al een totaal bevooroordeeld beeld. Ik lees dit:

"In februari zat ik bij een kampvuur waar ik ineens besefte dat ik een trauma had. Ik vind een jongen leuk en terwijl ik hem zag dacht ik de zieke gedachte: 'maar hij kan mij vermoorden'. Je mag het geloven of niet, maar dit dacht ik echt voor een moment en meteen, maar dit kan dit niet waar zijn. Dit denk ik toch niet echt? En toen kwam daar het...

En toen kwam daar het trauma van iemand uit de politiek die mij op vakantie naar Israël heeft gevolgd. Hij was daar ineens en ik dacht ‘goh toevallig’, maar dagen later vertelde hij mij dat hij verliefde op mij was. ‘Ben je mij achterna gevlogen?’ vroeg ik. Hij lachte. ‘Nee, vooruit gevlogen,’ zei hij. Ineens besefte ik dat ik met hem in een auto zat. Dat hij een mes bij zich had (ja, echt) en ik hem nu moest gaan vertellen dat ik hem niet leuk vond."

Oke. Dus je gaat op reis. je komt daar een vent "opeens" tegen, die je kent uit de partij en na een paar dagen samen reizen (hoe dan?) krijg je spijt. Dan opeens "zit je met hem in de auto" en wil je weg.

Hoe, krijg je het voor elkaar om jezelf hierin als slachtoffer neer te zetten?
Ze had ook kunnen zeggen: "Zeg meneer X, ik had eigenlijk andere reisplannen, we zien elkaar misschien wel weer in Nederland." Maar nee, Marleen laat zich dagen op sleeptouw nemen, naïef als een jong geitje en gaat dan na dagen samen de spijtoptante uithangen. Hoe werkt dat? Leg het me uit.

Mag ik me afvragen waarom zij als slachtoffer wordt neergezet en waarom D66 hiervoor ook nog verantwoordelijk is? Ik zie het niet, maar iemand kan het mij ongetwijfeld uitleggen.

En hoe komt iemand "in talloze meToo situaties" terecht, zoals zij schrijft? Dat gaat toch niet vanzelf? Waar was Marleen zelf tijdens al deze situaties? Zei ze ook, gezellig, reis maar met me mee, kom in mijn hotel? Hoe werkt zoiets?

Als je het mij vraagt, is Marleen nogal een drama-queen, die via een Volkskrant interview eindelijk de erkenning vindt die ze al jaren zoekt.

Beste_Landgenoten | 19-04-22 | 16:21 | 24

Hahaha kom nou zeg. Uitgewoond bij D66. Grapjas. Maar. Ik moest lachen.

Beste_Landgenoten | 19-04-22 | 21:10

Jeetje BL, ik las de tegeltjes en ik krijg de indruk dat u wel heel erg "in de verdediging" schiet met uw baksels. Recht is Recht, krom is krom. Alles wijst er toch wel op dat het complex aan (niet) handelen de geloofwaardigheid van deze partij geen goed doet. Juist in dit soort onverkwikkelijke situaties is het in het belang van iedereen klare wijn te schenken. Ik vond het jammer om in de open wisseling van reaguursels bijvoorbeeld een minachtende tegel van u te zien die begon met iets van "minne mens" of van die strekking. Dat past niet, hoezeer u het (kennelijk) ook voor D66 opneemt. Ik zeg alleen nog dat het opmerkelijk is dat het thans windstil is, er niemand uit D66 leiding iets te melden heeft en dat dat haaks staat op de beloftes, zoals de transparante bestuurscultuur.

Squeezelover | 19-04-22 | 22:25

@Beste_Landgenoten | 19-04-22 | 17:48: Kan het alleen maar met je eens zijn: wat een verschrikkelijk egomaan wezen, niet te doen gewoon dat blog van haar. Dit is iemand die zichzelf voortdurend in de slachtofferrol plaatst. Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat haar beschuldigingen ongegrond zijn.

2tribes | 19-04-22 | 23:45
▼ 21 antwoorden verborgen

Binnen de Voice bleek opeens iedereen wel wat geweten te hebben van de grensoverschrijdende toestanden daar, en nu is dat bij 66 net zo het geval.

Hopelijk gaan de luikjes open bij pers en kiezers over de hautaine houding van Kaag die gewoon niets zeg en opeens tot vrijdag in de VS zit. Diezelfde tactiek haalde ze al uit toen er rekenschap gegeven moest worden over het geblunder in Afghanistan.

Nuuk | 19-04-22 | 16:18 | 1

Hoe lang deed De Mol senior er over, 2 dagen?
Misschien Kaag boven baas willen zijn ;-)

Roos | 19-04-22 | 17:11

Alle D66-vrouwen die de open brief niet getekend hebben, zijn die door Frans gedrimmeld?

MAD1950 | 19-04-22 | 16:07 | 4

@Deflatiemonster | 19-04-22 | 16:14:
Ja die verdenking krijg je dan dus. Met dank ook aan de dames die zich met Fransje hebben ingelaten. Willens en wetens iets met hem aangingen. Super handig voor de dames die wel op eigen kracht iets bereiken. Die zijn deze dames "eeuwig dankbaar" kan ik je zeggen.

Beste_Landgenoten | 19-04-22 | 17:18

Daar is - volgens Kaag zelf - een speciaal plaatsje in de hel voor gereserveerd.

Kicksalot | 19-04-22 | 17:56

Ook de vele lesbiennes bij D66?

Julius Pace Car | 19-04-22 | 21:48
▼ 1 antwoord verborgen

bah, wat dacht je van de koppijn die ik krijg in plaats van buikpijn als ik die hele club weer de hele zaak zie verdraaien en probeert weg te moffelen in een doofpot.. om maar te zwijgen van de misselijkheid die ik bemerk als ik alleen die kop al zie van kaag of hem, laat staat de bagger uitkotsen die ze op een briefje is gegeven door een leger aan zgn 'communicatie experts'.

dumbfarmer | 19-04-22 | 16:06

Kaag pas op vrijdag terug uit Washington, okay dan is het in ieder geval duidelijk waarom het pas op vrijdag kon.
(Wat het is immers een kwestie van het bestuur en niet van de partijleider, dus logisch dat je dan wacht totdat de partijleider terug is)

TheOtherWhiteMeat | 19-04-22 | 16:05

Paternotte krijgt er buikpijn van? Is hij het slachtoffer? Werkelijk, ga toch weg man. Je kan een doodsimpele vraag niet beantwoorden en probeert er omheen te draaien. Om er achter te komen dat mw. Bremer niet een of ander D66-er is die er bedrimmeld bijstaat. Dat er mensen, ook journalisten, zijn die genoeg hebben van dit gedrag van anderen de maat nemen maar niet thuis geven als er in de eigen partij wat gebeurt dat het daglicht niet kan verdragen.

El Rico Grande | 19-04-22 | 15:58

Wat moet dat mens in Washington?
Heeft zeeeer waarschijnlijk niks met haar ministerie te maken.
Aftreden a.u.b.
Rutte heeft niks over haar te zeggen. Ze heeft hem helemaal ingepakt.
Verkiezingen, dan ben je van haar af.
Mijn eerste indruk ooit was: kakmadam, eurofiel, klimaatdrammer, eigen agenda eerst. Het is allemaal uitgekomen.
Optiefen met die heks.

De finale eindbaas | 19-04-22 | 15:55 | 2

ze wil misschien wat dollars scoren bij de FED om het begrotingstekort terug te brengen ofzo? ;)

dumbfarmer | 19-04-22 | 16:08

Het komt toch wel héééél goed uit, hè, dat ze toevallig net nu in Washington moet zijn...

MAD1950 | 19-04-22 | 18:07

Dat filmpje met die Paternotte! De vraag niet beantwoorden, en zeggen dat je 'm beantwoordt. Het is tenenkrommend. Walgelijk, die politiek.

KeesBruin | 19-04-22 | 15:48 | 1

Niet alleen die politiek. Op MSN lezen we vandaag niets over deze kwestie. Maar o wee als Trump een keer twee verschillende sokken aan had, of als Wilders een keer publiekelijk zijn neus snoot. Maar gelukkig zijn er wel heel andere zeer belangrijke onderwerpen te vinden zoals "Brussel akkoord met samensmelting Landal en Roompot", of "Meer zwerfafval in de Waddenzee".

zoute_drop | 19-04-22 | 16:04

Opdat we Sydney S ook niet vergeten..

Zuster01 | 19-04-22 | 15:42

"Jan Paternotte heeft 'buikpijn' van MeToo-doofpot"

Zo langzamerhand krijg ik buikpijn én de 100 meter buikloop van al dat MeToo-gezeik. Begint te lijken op die hypo-hype van BLM.
Het leidt niet zelden tot volstrekt overtrokken reacties op bijvoorbeeld een simpele aai, of een hand op een schouder.
Vreemdgaan, seksuele opdringerigheid en seksuele escapades zijn van iedereen en van alle tijden.
Hoe meer zaken er worden getaboeïseerd, hoe meer hypocrisie, leugenachtigheid & chantage. En hoe meer gekte: zoals het officieel - al dan niet schriftelijk - toestemming moeten vragen voor seks, bijvoorbeeld.
Verder vind ik dat meer vrouwen serieus werk moeten gaan maken van fysieke weerbaarheid. De sportscholen barsten al van de jonge vrouwen; die kunnen hun tijd daar prima besteden aan vechtsporten. In plaats van wat rennen op een loopband.
Gewoon een vent die zich ongevraagd opdringt, een trap onder z'n ballen verkopen. Of trakteren op een spuit pepperspray.

Peter Emile | 19-04-22 | 15:39 | 5

Zeker mee eens! Ondergetekende heeft ooit in de tijd ook wel eens een vijf uur durend verhoor moeten ondergaan wegens een vermeend me-too geval, daar wordt men echt niet vrolijk van kan ik u vertellen. Echter, het gaat hier niet om twee burgers welke het oneens zijn met elkaar, maar om een club welke veinst politieke ambities na te streven, blijkt het bij nader inzien toch een ordinaire neukclub te zijn. Is ook niet erg, maar houdt dan je grote waffel richting anderen dicht, en ga zeker niet met een opgestoken stink-vinger naar je opponenten wijzen. De hele schaduwopzet v.d. club is om jong, vrouwelijk talent binnen de muren te lokken, nl. de politieke ambities raken kant nog wal en hangt vast aan allerlei beeldvorming en holle slogans. Dit maakt het grote verschil, Peter. Wees eerlijk en communiceer helder waar het om gaat, dan hoor je mij niet en vind ik heel veel goed.

Unsinkable-Sam | 19-04-22 | 16:10

@Deflatiemonster | 19-04-22 | 15:48:
"Snap je dat deze misstanden juist gepleegd worden omdat de uitgangssituatie ongelijk is?"

Snap ik heus wel. Daarom zou je er naar moeten streven die ongelijkheid op te heffen of op z'n minst te verminderen. Ik begrijp ook dat dat in bepaalde gevallen moeilijk of onmogelijk is. Dat zijn de gevallen waarin het slachtoffer niet moet aarzelen om de hufter in kwestie publiekelijk aan te klagen.

Er is een gezegde dat momenteel van toepassing is op de oorlog in Oekraïene:
"Frredom should always be much better armed than tyranny"

Om mannetjes met een teveel aan testosteron en gepantserd staal (zoals macho-mannetje Poetin) de baas te zijn en te blijven, moet je je als verdediger van 'zachte waarden' juist veel & veel beter bewapenen dan de bruut. In plaats van te bezuinigen op weerbaarheid.

'Weerbaarheid'. Ik kom er steeds meer achter dat dát in deze tijden van essentieel belang is, zowel op micro-gebied (zoals de weerbaarheid van vrouwen) als op macro-terrein (een sterk, afschrikwekkend defensie-apparaat van democratische, vrijheidslievende landen).

De praktijk leert, dat (te) veel vrouwen gewoon niet weerbaar genoeg zijn. Vertel me niet, dat daar nu eenmaal niets aan valt te doen.

Peter Emile | 19-04-22 | 17:15

@Peter Emile | 19-04-22 | 17:15: Weerbaarder maken door vrouwen naar de sportschool te sturen lijkt mij niet voldoende gewoon omdat iemand die 40kg zwaarder gewoon fysiek sterker kan zijn. Dat was waar ik op reageerde omdat het te kort door bocht klonk. Maar ik snap wat je bedoelt met de noodzaak te werken aan de weerbaarheid als breder begrip.

Deflatiemonster | 19-04-22 | 17:25
▼ 2 antwoorden verborgen

Kijk die peghold achterdochtig om zich heen kijken. Die denkt: 'wil hij nou een mes in mijn rug steken, of wat?'

jansma28542681 | 19-04-22 | 15:35

Ohhhwohwohww! Wat. Ongelooflijk. Heerlijk! Die hooghartige Paternotte die altijd zo kwallerig en betweterig hoog van de ivoren toren blaast staat ineens met z'n bek vol gebleekte tanden. Probeert z'n voorgeprakte beeldvormingspraatje af te reutelen maar wordt door die RTL Babe keihard gedrimmeld.

RogerDodger | 19-04-22 | 15:33 | 1

Maar goed, na de eerste euforische gevoelens, daalt de realiteit in. En dat is het aankomend reces, de heks in Washington en de waan van de dag. Hier gaat Kaag mee wegkomen. Dan maar Paternotte voor de bus

RogerDodger | 19-04-22 | 15:49

na 3 dagen overleg is besloten Paternotte voor de bus te gooien. Kaag muss sein, daar zal alles voor wijken

3Xniks | 19-04-22 | 15:25

Spindoctor en adviseur is ineens onderwerp in dezen. Pikant dat hij nu niet over zn eigen zaakje kan adviseren. Inderdaad de niet zo scherpe messen in de la zullen wel op de hei zitten om een strategie uit te vogelen, vanavond zal Sjoerds even bellen met Sieg welke kant het op gaat.

Zuster01 | 19-04-22 | 15:24

D66: een partij met ideeën die zich er goed voor lenen om het met z’n allen heel erg eens te zijn. Interne discussies gaan slechts over details en dienen vooral om het eigen deugen en de vermeende superioriteit te etaleren - en anderen de maat te nemen natuurlijk. Zelden een club grotere griezels bij elkaar gezien.

Sinaslolly | 19-04-22 | 14:57

De mensen die tot nu toe steeds op D66 hebben gestemd moeten zich afvragen of ze dat de volgende keer ook blijven doen. Zolang zij dat blijven doen schieten we er niets mee op. Zelfs al zou op een kwade dag de Volkskrant bekend maken dat Kaag stelselmatig kleuters verkracht dan nog zou ze blijven zitten. En de onvermijdelijke buikpijn van Paternotte die daarop andermaal zal volgen is de morgen erna weer over.

Colin.Fart | 19-04-22 | 14:54 | 1

Wereldproblemen oplossen zoals een zelfverzonnen veel te hoge stikstofnorm, daar staan ze voor bij D66.

Wattman | 19-04-22 | 14:59

Kaag gaat vrijdag laat, net voor reces, melden dat ze dit allemaal heel erg betreurt en dat ze zeker foutjes heeft gemaakt en dat er wijze lessen getrokken dienen te worden en dat ze echt, echt niks wist van de inhoud van dit vertrouwelijke rapport. Dan nog wat over schade voor de partij, het slachtoffer en het vertrouwen in de politiek in het algemeen en dan...: 2 weekjes vakantie en daarna het als afgedaan beschouwen. En iedereen zal het accepteren.

Magikdanbijou | 19-04-22 | 14:48 | 3

Ja, zoiets inderdaad. Dat reces gaat haar redden. Laten we er allemaal voor zorgen dat het niet vergeten wordt

deministerpresident | 19-04-22 | 15:30

@deministerpresident | 19-04-22 | 15:30:
Ik twijfel. Reces is voor de 2e kamer. De 2e kamer vindt hier formeel niets van. De leden en kiezers vinden hier iets van en voor hen is het geen reces.

JanVergoor | 19-04-22 | 15:39

Dröge & van Drimmelen !! Wie zit daar achter? Wim T. Schippers?

Maar laten we wel wezen, we zijn hier op GS toch als mannen onder elkaar.
Die Drimmel is moeders mooiste niet maar wel hastikkegeyl. En dan gaan mannen in voorkomend geval andere wegen bewandelen. En dit is gewoon één van de alternatieven: macht.

Het probleem zit ‘m een beetje in de principes. Daar kun je er maar beter niet te veel van hebben. Nou ja, je kunt ze wel hebben en er als rechtgesnaard burger naar proberen te leven maar het is niet verstandig anderen er voortdurend mee om de oren te wappen. Jij vuile nazi, jij racist dit, dat, homeaufoob!

fokkewoelf | 19-04-22 | 14:44

Km op Kaag. Het is een gewone werkdag, doe eens iets nuttigs. Optiefen bijvoorbeeld.

zwenkwieltje | 19-04-22 | 14:43 | 3

Zit van onze centen 1e klas of in het regeringsvliegtuig richting Washington DC.
Klimaat is niet meer belangrijk ineens.

Zuster01 | 19-04-22 | 14:52

@Zuster01 | 19-04-22 | 14:52: dat is het voor haar zelf persoonlijk ook niet. Wel voor u en mij, dat zegt zij met haar slippendrager EasyJetten vaak genoeg, en dat gaat ons veel kosten. Veel geld, en mogelijk ook veel vrijheid. Vliegen wordt duurder, maar dat vinden Sieg en Rob geen probleem, dat hebben zij er graag voor over! Hoe zat dat ook weer met hun reiskosten, wie betaalt dat allemaal?.... eh...

zoute_drop | 19-04-22 | 16:17

Opgericht door een reclamebureau, en door een lobbybureau de nek omgedraaid. Allemaal prima. Belangrijker is dat we van die € 4.000,- per persoon afkomen voor milieukul. Met vertrek van Kaag dus ook graag Rutte exit.

RWrw | 19-04-22 | 14:34

"Kaag zegt niets." Is al jaren zo, behalve "proces" en "zorgvuldig" dat zijn haar lievelings holle kreten.

Wattman | 19-04-22 | 14:33 | 1

verbinding, samen in europa, klimaat, samen sterk etc...

pete1023 | 19-04-22 | 15:07

Kaag doet een Mark Rutte. Snel, letterlijk, afstand nemen, niets zeggen, iemand anders gaat op het hakblok, Paternotte biedt zich aan?

bergsbeklimmer | 19-04-22 | 14:32

Paternotte heeft buikpijn, hopen dat ie zn keutel binnen houd.

Zuster01 | 19-04-22 | 14:28

"Het slachtoffer zelf wilde trouwens geen reactie geven op het stuk in de Volkskrant. Vanwege haar privacy wil ze dat niet doen, schrijft de krant. De vrouw zou Kaag volgens de krant wel meerdere malen hebben gevraagd om de nieuwe informatie naar buiten te brengen. Zij deed geen aangifte tegen Van Drimmelen, volgens de Volkskrant omdat zij bang zou zijn voor de gevolgen voor haar carrière."

Wat zegt dit over het slachtoffer? Mij zegt dit heel wat. En hoe kom je erbij, als je als vrouw de reputatie van Drimmel moet hebben gekend, een relatie met deze man aan te gaan? Was dat wegens zijn brede torso? Wegens zijn goede humor? Wegens zijn jeugdige uiterlijk? Of was dat om zijn machtige positie?

Maar ik begrijp: Dit verhaal moet eenzijdig dader-slachtoffer blijven. De anonieme aangeefster tegen de openbaar geslachte Drimmel. Die - ook al is ie echt een viespeukertje - zich tegen zoiets natuurlijk op geen enkele manier kan verweren. Wat zij anoniem zegt, is de waarheid en die is eendimensionaal, die is zwart wit, die is bovendien 100% de schuld van "de partij D66" ook nog.

Ik vraag het me af. Er zijn voldoende vrouwen die haarfijn weten welke heren ze in een organisatie om het vingertje moeten winden en welke interessant zijn, met wie ze vriendjes worden, voor wie ze hun best doen "voor de carriere" en wie de moeite waard zijn. Die mannetjes in kwestie maken daar misbruik van, dat doen ze inderdaad, zo gaat dat helaas. Maar dat gaat ook niet zonder vrouwen die daaraan hun medewerking verlenen, die zich etentjes laten aansmeren, reisjes, borrels en uitnodigingen voor besprekingen, wetende dat zoiets niet puur zakelijk is.

Er ontstaat dus een grijs gebied, waarbinnen gunsten worden uitgeruild voor kansen, waarbij de gunfactor opeens leidt tot een bepaalde benoeming, een goed woordje, een extra kans. De verlener van die kansen heeft daar voordeel bij, de ontvanger ook, mits goed gespeeld. Maar er is ook een afbreukrisico. Als de verleende intimiteit niet leidt tot de gewenste benoeming, positie of voordeel. En dan wordt het ofwel de wonden likken ofwel de weg naar een alternatief scenario.

Mij valt op dat de dames in kwestie anoniem willen blijven. Maar wel genoegdoening eisen. De vraag is wat hun eigen rol is geweest. Ik ken namelijk geen serieuze carrière-vrouwen die ooit dergelijke situaties hadden waarbij ze een seksuele of intieme gunst voorgelegd kregen en erop ingingen. De reden is dat deze vrouwen heel expliciet waren in de uitstraling daar niet gevoelig voor te zijn of ervoor open te staan. Als vrouw maak je daar korte metten mee. Maar ik ken ook dames die geregeld in situaties terecht komen waarbij dit soort zaken opeens gaan spelen, er affaires waren en stomtoevallig altijd met de baas, een hoge functionaris of een Belangrijke Persoon. Dat leek mij geen toeval en ook niet dat de dames daarvan vervolgens profijt van hadden met een goedbetaalde functie ver boven de inhoud van hun CV.

Beste_Landgenoten | 19-04-22 | 14:28 | 23

@Deflatiemonster | 19-04-22 | 16:02:
Een ding moet je BL nageven, textueel heeft hij een gave.
Mooie volzinnen en redenaties.
Het blijft echter hetzelfde relaas.
Slachtoffers niet zeuren.
Een rapport van 20 pagina’s wat niets zegt en een aanvulling van 70 pagina’s wat wel veel zegt tellen blijkbaar ook niet.
Het feit dat de aanvulling een jaar stil wordt gehouden zegt ook niets.
Keurig clubje dat D66.
Verdraaien en achterhouden, BL wordt of betaald door D66 of het is Alexander zelf.

J-van-de-Bontekoe | 19-04-22 | 16:34

Waarde BL, Dit bedoelde ik in mijn tegel eerder, "minne baas", wat mij betreft een diskwalificatie, waarmee u blijk geeft van uw minachting voor uw mede reaguurders en uw gevoel van kennelijke verhevenheid. Ik vind deze persoonlijke kwalificaties niet passen. U doet uzelf hiermee geen recht, sterker nog, u devalueert uzelf. Al uw pogingen om deze kwestie van uw kant (of vanuit het perspectief van D66) te belichten doet u met deze badinerende aanhef volstrekt teniet. Afgezien van het feit, dat ik het in hoofdzaak niet eens ben met uw inbreng, is het wel interessant verschillende meningen (waaronder die van u) te lezen.

Squeezelover | 19-04-22 | 23:04

@Beste_Landgenoten | 19-04-22 | 15:42: Volledig eens hiermee en het verbaast me oprecht dat alhier zo eenzijdig naar deze casus wordt gekeken. Kan natuurlijk iets te maken hebben met de begrijpelijke afkeer van betreffende partij, ik zeg maar wat.

2tribes | 20-04-22 | 00:26
▼ 20 antwoorden verborgen

Fractievoorzitter Jan Paternotte is een lafbek. Y A K !
Trouwens, die andere lui bij *66 deugen ook niet.
Eigen belang(en) eerst!

demaup | 19-04-22 | 14:27

Dat word smullen.

wiers | 19-04-22 | 14:21

Zo heb ik kortgeleden geleerd dat Leedvermaak in het Engels 'Schadenfreude' wordt genoemd.

Het wordt nu toch wel tijd voor een flinke leugen compilatie van Kaag

Torquemada | 19-04-22 | 14:09

En nee het gaat niet over grensoverschrijdend gedrag. Het gaat over de doofpot, niet over iemand van de fractie maar om de partijleiding.

AlexanderVissers | 19-04-22 | 14:07

Leedvermaak o altijd weer dat leedvermaak waarom is mijn dag weer helemaal goed?

AlexanderVissers | 19-04-22 | 14:04 | 1

Sterker nog, mijn dag wordt per item beter. Puur genieten dit.

Schriever | 19-04-22 | 14:09

Echter: D66 en de NPO wensen allen een
fijne ramadanski!

Verderkijkert | 19-04-22 | 13:54

"Iceberg, right ahead!"

"Steady as she goes"

Popcorn pakkend.

Dr.Mabuse | 19-04-22 | 13:54

Kaag gaat zometeen zeggen dat ze het niet heeft geweten. Hoe klinkt dat eigenlijk in het Duits?

Lucifer | 19-04-22 | 13:48 | 2

iets met worst!

Ali Ben Ossepoot | 19-04-22 | 13:51

Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei, so ich bleibe.

Zoelense Hobbyboer | 19-04-22 | 14:37

Kaag en een paar bestuursleden treden af.... en dan? Nou, eigenlijk niks.
Er treden een paar nieuwe bobo's aan, er komt een nieuw gezicht voor de partij, maar de cultuur zal er niet door veranderen. Hooguit dat men nog voorzichtiger te werk zal gaan.

Oh, en hier op GS zullen de 'usual suspects' overuren maken om vooral te verkondigen dat er verantwoordelijkheid is genomen, en dat we toch vooral de 'vernieuwde partij' die zogenaamd geleerd heeft van het verleden niks kwalijk mogen nemen.
Dat is dus net zoiets als Rutte IV; afgetreden wegens 'verantwoordelijkheid' , beetje poppetjes rond schuiven, maar feitelijk nog steeds rot tot op het bot.
Als een cultuur bij een organisatie eenmaal zo verrot is, dan komt het gewoon niet meer goed zolang de hoofdrolspelers invloed houden.

Rest In Privacy | 19-04-22 | 13:43 | 6

@Zapata10 | 19-04-22 | 13:54:
Dat is ook een optie.
Mijn tegel behelst dan ook overduidelijk een theoretische situatie, maar ik zal dat er voortaan maar bij gaan vermelden. Is blijkbaar nodig.

Rest In Privacy | 19-04-22 | 14:07

Kaag en aftreden? Denk je dat nou werkelijk?
Het probleem van D66 is nou juist dat het een partij is die van de beeldvorming aan mekaar hangt. Kaag is een construct en daar is jaren aan gesleuteld. Van Drimmelen is de Malcolm McLaren en Kaag is de Debbie Harry van de partij. Het is voor de rest niet méér dan geleende en gestolen one-liners die worden opgehoest op een toneel met een bordkartonnen decor waar je zó doorheen valt als je struikelt over een stukje werkelijkheid.
Als Kaag aftreedt, dan moeten ze weer vanaf nul beginnen met lucht bakken.

Schoorsteenveger | 19-04-22 | 14:11

@Schoorsteenveger | 19-04-22 | 14:11:
Inderdaad daar moest ik ook aan denken en zeker als je het artikel in de Groene leest en hoe die partij door van Drimmelen en cheerleader Pechtold is opgetuigd sinds 2002. "Professionaliseren" noemden ze dat.
Van Drimmelen was daar de spin in het web, de man die. volgens mij, alle (smerige) details weet van de mensen om hem heen. Nu die op non actief is gesteld ben ik wel benieuwd hoe het zich dat daar gaat ontwikkelen.
De Graaf is oude garde, Terlouw ook en staat sowieso met 1 been in het graf, J. Paternotte is het gladde baasje op wie je moet opletten en Kaag, tsja, zou mij niks verbazen als die het overleeft.

Basil Fawlty | 19-04-22 | 15:19
▼ 3 antwoorden verborgen

Het begint steeds meer te lijken op een partij met relatief veel stemmen t.o. weinig inhoud.

Harry.Langezwaal | 19-04-22 | 13:36 | 1

Goh, parbleu.
Deze D66 cyclus herhaalt zich elke ~ 10 jaar:
Salonpraat > meer stemmen > wordt regeringspartij > faalt desastreus vanwege gebrek aan inhoud en ruggegraat > stemmers gedecimeerd > terug naar stap 1

hotmint | 19-04-22 | 15:43
-weggejorist-
RickRingers | 19-04-22 | 13:36

Kaag alweer op reis? Ik zou haast denken dat zij de functie van minister buitenlandse zaken heeft. Opdonderen Kaag asap.

First Contact | 19-04-22 | 13:36

Ja, mijn naam is Kaag, ik weet van niks
Is hier wat gebeurd dan
Daar weet ik niks van
Van mij niets te vrezen
Ik moest hier effe wezen
Mijn naam is Kaag en ik weet nergens van

Kameraansteker | 19-04-22 | 13:35 | 2

The Zombies, She's not there
Well, no one told me about her, the way she lied
Well, no one told me about her, how many people cried
But it's too late to say you're sorry
www.youtube.com/watch?v=_2hXBf1DakE

Mr_Natural | 19-04-22 | 13:37

De belangrijkste regel mis je,
Why should i care.

Nico1000 | 19-04-22 | 14:19

D66-prominent
invloedrijk in de verdeling van hoge posities binnen de partij
En zakenman.

"Dröge & van Drimmelen is gespecialiseerd in public affairs en corporate communicatie."
Ordinaire dikke vette lobby dus.

"Ons vak gaat over het leggen en onderhouden van relaties. Daarbij zijn vertrouwen, transparantie en betrokkenheid onze sleutelwoorden."
Dat is dus nu even niet gelukt.

Door wie worden die lieden ingehuurd? Is dat in het belang van ons land?

AdvocatusDiaboli | 19-04-22 | 13:29

Zijn de kinderen van Paternotte van zijn eigen vrouw of van partijgenoten?

Ali Ben Ossepoot | 19-04-22 | 13:29

Heel gek, Wanneer je commentaar wil achterlaten in de landelijke bladen dat er niets verandert zolang de stemsoftware niet verandert, dan wordt dat niet geplaatst.

Justin_Case | 19-04-22 | 13:29 | 3

ja daar in nu punt nl ook heel goed in. Uw reactie wordt zo snel mogelijk gemoderdeerd (of te wel zo snel mogelijk gewist.

pete1023 | 19-04-22 | 15:12

Dat komt mogelijk omdat er prominente Deug66ers in het toezicht op die stemsoftware zitten. En oh ja, dat miljoen van die tech-milonair als gratis gift heeft er ook helemaal niets!!! mee te maken!

....toch?....

zoute_drop | 19-04-22 | 15:41

Die meneer op de bovenste foto heeft al maatregelen getroffen en operatiehandschoenen aangetrokken. Hoef je je handen ook niet in onschuld te wassen.

Lucifer | 19-04-22 | 13:26

Synoniem voor neuken = Drimmelen
De letter D voor cijfers 66 betekent Drimmelen
Naam D66 wordt veranderd in D69

Ali Ben Ossepoot | 19-04-22 | 13:26

Macht corrumpeert.
Altijd. Overal.

frickY | 19-04-22 | 13:24 | 1

Daarom moeten jullie alleen mij Kolonel maken.

Kaas de Vies | 19-04-22 | 13:26

De nieuwe bestuurscultuur is dus om de onwelgevallige conclusie uit een rapport te halen en te vervangen door een politiek gunstige? Nou dat heet gewoon politiek volgens mij. Groot(lees: Klein) Wassink verstopt gewoon het hele rapport in een la.

Tiscali-2 | 19-04-22 | 13:23

"Jan Paternotte heeft 'buikpijn' van MeToo-doofpot"

Vanzelfsprekend alleen omdat die poep de ventilator heeft geraakt, de kleine dwingeland zit er tot aan zijn ellenbogen in bij freule Kaag.

Jan wist en weet van hoed en rand, zo meteen komt dit uit en kan Janneman ervaren hoe het voelt om buitengesloten te worden.

BadPatNL | 19-04-22 | 13:23

Ze kunnen de naam beter veranderen in IQ66.

Mr_Natural | 19-04-22 | 13:23 | 3

Van de PVV of FvD? Of misschien dekt "IQ schoenmaat" dan beter de lading.

Diederik_Ezel | 19-04-22 | 13:28

Waarom stellen journalisten niet de echte vraag? hoe kan een onderzoeksbureau twee verschillende conclusies trekken en dan nog zeggen dat ze daarbij blijven? En niemand gelooft toch dat als er zo'n rapport c.q. bijlage is dat Kaag niet even wordt ingelicht? Zeker als het haar kruiwagen betreft.

pete1023 | 19-04-22 | 13:21

Precies hierom worden er alleen maar fietenvrij lullende sneuhazen op een kieslijst gezet wier enige talent is ellebogen in een partij. Die hebben vanwege hun gouden handboeien geen alternatief. Je zal maar op zo’n club hebben gestemd.

Lucifer | 19-04-22 | 13:21

Vvd66 zit in Brussel.Het interreseert ze geen reet.Als we verlost raken van al dat tuig wat op de schatkist teert kunnen de belastingen gehalveerd worden.

van stampij | 19-04-22 | 13:20 | 2


En gaat het waarschijnlijk een stuk beter!

J-van-de-Bontekoe | 19-04-22 | 13:27

En minder criminaliteit , ....

Nico_the_Sparrow | 19-04-22 | 13:42

Waarom gaat een van de slachtoffers uit dit rapport niet gewoon on the record met haar verhaal? Dat is een interessante vraag. Een interview met alle details erbij. Wat is er gebeurd, wat is de aanklacht, wat is er voorgevallen? Wie heeft wat gedaan, gezegd of beweerd.

We horen vanuit die hoek ook helemaal niets. Wat betekent dat? Is dat wegens privacy? Is dat om niet bekend te willen worden met zo'n affaire? Is dat omdat er twee kanten aan het verhaal blijken te zitten? We weten het niet en iedereen raadt maar raak. De grote vraag is: Wat is er allemaal nu ECHT gebeurd dat geleid heeft tot deze zaak?

Beste_Landgenoten | 19-04-22 | 13:19 | 20

@TeeJee | 19-04-22 | 14:01: Ik heb het vermoeden dat we hier te maken hebben met het reaguurdersaccount van A. Pechtold. LOL. (True colors).

First Contact | 19-04-22 | 14:04

@Beste_Landgenoten | 19-04-22 | 13:54:
Tja, hier boven mij al drie uitstekend verwoorde reacties.
En hoe duidelijk het u ook wordt gemaakt, een D66’er blijft een D66’er.
Waarbij het niveau wat ik van zo iemand verwachtte nu nog iets verder gedaald is.
Verder sluit ik mij aan bij het vermoeden dat ik nu met ene Alexander in discussie ben?

J-van-de-Bontekoe | 19-04-22 | 14:12

@Beste_Landgenoten | 19-04-22 | 13:30:
Wat is er nu ECHT gebeurd?
Heeft van Drimmelen zijn vinger nu helemaal gebruikt of alleen zijn vingertopje? Misschien vond het slachtoffer het stiekem een beetje lekker? En misschien heeft ze er wel degelijk een goede positie voor teruggekregen. Wie zijn WIJ om dat te veroordelen? Dit is immers een privékwestie en D66 heeft er NIETS mee te maken ook al berichten de kranten er TOTAAL anders over. D66 heeft altijd GELIJK.

There, fixed that for you.

Deflatiemonster | 19-04-22 | 14:15
▼ 17 antwoorden verborgen

Typisch, maar jammer dat die lul er op een verkeerde manier is ingevlogen.

Stuffed Human | 19-04-22 | 13:15

Maagproblemen of Kaagproblemen?

Mr_Natural | 19-04-22 | 13:15 | 1

Het hele land heeft Kaagproblemen.

halfvolle glas | 19-04-22 | 13:49

Laat iedereen vallen.

thanseeuwen | 19-04-22 | 13:14
-weggejorist-
De-Pijn-Trein | 19-04-22 | 13:13

Die 2e Kamerfractie houdt zich wel stil. Ze zijn daar allemaal beland met instemming van Frans van Drimmelen. Beetje vreemd gevoel dat de huidige kamer voorzitter ook via deze weg zit waar ze nu zit. Lang leve de democratie!

Toetsiemonster | 19-04-22 | 13:13

Hebben de sponsors van D66 al gereageerd?

Mr_Natural | 19-04-22 | 13:12 | 2

Easy speelgoed?

Zapata10 | 19-04-22 | 13:30

Hdet meest opmerkelijk is wel dat - hoewel iedereen wist hoe besmet Van Drimmelen al was - het partijbestuur en de fractieleiding totaal overvallen lijken te zijn door het uitkomen van de vuile was.

De Volkskrant heeft Kaag 5 dagen de tijd gegeven om te reageren. Tumbleweeds.
Geen enkele reactie. Geen persbericht, geen ontkenning, geen verhulde erkenning. Helemaal niks.

Vervolgens barst de bom en de voltallige fractie - die voorop staat om vanaf hun hoge paard iedereen moreel de maat te nemen - is stil. Alleen DR2 laat weten dat hun naamgever en oprichter, de slangenolieverkoper Frans van Drimmelen, voorlopig zijn taken neerlegt.

Kaag zit in Washington en geeft nog steeds geen geluid. Des te vreemder, immers Van Drimmelen was niet alleen "een partijstrateeg" maar ook de maker van het "merk" Kaag. Zo terugkijkend is het heel waarschijnlijk dat Van Drimmelen ook actief gelobbyed heeft bij de toenmalige VN diplomate Kaag om als "minister van hoop" de Nederlandse vrouwelijke premier te worden. Let wel: de voorbereidingen van de Sigrid-docu stammen uit de tijd dat ze nog leiding gaf aan de Witte Helmen.

Thom de Graaf, overigens, mag vandaag zijn ontslagbrief gaan indienen bij Zijne Majesteit. De Voorzitter van de Raad van State die persoonlijk druk uitoefent op aanklagers. Geeft nogal te denken, voor de man die leiding geeft aan de belangrijkste advies-raad en rechter in staatszaken.

In de Groene schrijft kim van Keken een mooie post mortem over de "professionalisering" van D66. Een partij als marketingapparaat. Leden en hun meningen doen er niet toe. Het gaat om "de deskundigen", "meritocratie" en vooral over een kleine groep binnen de partij en de bubbel waarin ze leven. Waar ook iemand als Jan Paternotte deel van uitmaakt. Nu de waterverf in een keer is weggespoeld weten ze zich geen houding meer te geven.

Glasgow Argus | 19-04-22 | 13:12

Wie schreef dat nou laatst, het enige dat is blijven hangen van de idealen van D'66 is de dranklucht van van Mierlo.

Blauwpetje | 19-04-22 | 13:11 | 1

Dat was die politicus die onderhoudende stukjes voorleest waarbij helaas voor zijn stemmers van zijn partij hij alleen maar wijst en klaagt en labelt en in vakjes stopt, maar nooit zelf met iets van een oplossing komt.

AdvocatusDiaboli | 19-04-22 | 13:18

Putin leest mee en lacht in zijn vuistje.
Onze PM lukt het niet om een team bij elkaar te houden.
Ligt het aan de kikkers of aan de kruiwagen?

Einde van de Domheid | 19-04-22 | 13:09 | 1

Denk niet dat Poetin echt interesse heeft in de vunzige praktijken van D66.

Zapata10 | 19-04-22 | 13:21

Alleen vrouwen moeten zich veilig kunnen voelen of ook minderjarige jongens die over hun schouder moeten kijken of Sydney Smeets daar niet toevallig loopt met een stijve lul. Mooi dat dit verhaal als een losstaand incident wordt behandeld.

JJMS | 19-04-22 | 13:08

Die topambtenaar bij Toeslagen had ook al zo'n buikpijn. Vreselijk hoor. Zal wel aan het Haagse water liggen

Somsbestgenuanceerd | 19-04-22 | 13:08

Zelfs als Kaag nu aftreedt kunnen we niet blij zijn, want we hebben allemaal gezien wat het betekent wanneer Kaag zegt: "Hier scheiden onze wegen [sic]."

En zoals Jan Dijkgraaf al schreef, die 23 opportunisten van D66 in de Tweede Kamer zeggen helemaal niets, om zodoende al hun opties open te houden. Want stel je voor dat je kritiek uit en die Kaag blijft gewoon zitten. Dan kun je je koffers alvast gaan pakken.

Geen enkel teken van een functionerend moreel kompas bij die lui. Geen een die het lef heeft om te zeggen dat hij/zij geen kamerlid wil zijn onder een partijleiding die dit soort zaken zo lang onder het tapijt heeft weggemoffeld.

Professor Superhirn | 19-04-22 | 13:07 | 10

@Beste_Landgenoten | 19-04-22 | 13:27: zwamverhaal.
“Daar is op gehandeld”
Hahahaha
Nadat een bijzonder lijvige intern gehouden bijlage waarin WEL stond wat er gebeurd is na een jaar uitlekte.
Vies volk, die D66ers. En dat dan goed praten.
En maak er maar een mooie juridische babbel van, maar volgens mij is er wel een juridische term voor het verstoppen van feiten.

J-van-de-Bontekoe | 19-04-22 | 13:37

@Professor Superhirn | 19-04-22 | 13:35:
Ach, het is toch mooi om te zien hoe hyperhypocriet D66 en haar wegkijkende verdediger, BL, hun geloofwaardigheid naar het absolute nulpunt weten te kletsen.

Rest In Privacy | 19-04-22 | 13:55

@TeeJee | 19-04-22 | 13:55:
Ik heb nog geen enkele verklaring gelezen over WAT er dan onder de pet werd gehouden, dat leidt tot een verdenking dat D66 hier verantwoordelijk voor was. Je weigert (zoals altijd trouwens) met onderbouwde feiten te komen. Zo ken ik je dan ook helemaal.

Beste_Landgenoten | 19-04-22 | 15:55
▼ 7 antwoorden verborgen

Heeft Jan Terlouw al een reactie gegeven?

AdvocatusDiaboli | 19-04-22 | 13:07 | 1

Die heeft het touwtje uit zijn brievenbus getrokken.

Tiscali-2 | 19-04-22 | 13:12

Nee, natuurlijk tekenen er geen kamerleden, anders wordt je spreekwoordelijke hoofd eraf gehakt.

rman | 19-04-22 | 13:07

Moet die meneer van Dimmelen niet voor de rechter komen?
Oh, nee, rechters zijn allemaal D66'ers.

Mr_Natural | 19-04-22 | 13:06 | 1

Staan er eigenlijk al namen van D66 rechters onder de brief?

Kukooo1 | 19-04-22 | 18:21

Let op, binnenkort Kaag & the Knoops Persco Nieuwspoort.

Einde van de Domheid | 19-04-22 | 13:06

Ik heb buikpijn van Sekreet Kaag.

Tietmier | 19-04-22 | 13:04

D66 was al dood toen Thom de hamer hanteerde.
Bij ieder woord schudde hij zijn hoofd om kracht bij te zetten.
Hij geloofde er toen al, zelf niet meer in.

Einde van de Domheid | 19-04-22 | 13:04 | 1

Verwetenschappelijkte politiek, geestelijke vrijheid en individuele ontplooiing was blijkbaar al ver te zoeken.
Een NIDA moet daar ook niet veel van hebben.

AdvocatusDiaboli | 19-04-22 | 13:20

Ik verwacht voor het eind van de week het volgende:
- er zullen nog een aantal vrouwen naar voren komen, die gedrimmeld zijn
- mensen gaan vragen stellen waarom een vertrouwelijke bijlage met een heel gevoelig inhoud buiten het onderzoek gehouden werd
- medewerkers van BING komen naar buiten dat ze van D66 opdracht gekregen hebben om het op deze manier te ritselen (zoals bij de NPO documentaire gebeurd)

En dan raken de uitwerpselen de D66 warmtepomp.

* tapas, rioja en champagne voor vrijdag kopen doet *

hangtiet met knoop | 19-04-22 | 13:04 | 1

Droom maar lekker verder...... er gaat niets veranderen. Kaag komt terug uit de USA en blijft zeggen dat ze van niets wist want het is een partij/bestuurskwestie. Paternotte krijgt heel erge buikpijn en diarree, Van Drimmelen stapt uit de partij en daarna is alles weer zoals het was... o ja en er wordt nog een commissie en werkgroep in het leven geroepen... zoiets dus.....

Blonde Nel | 19-04-22 | 13:11
-weggejorist-
De-Pijn-Trein | 19-04-22 | 13:02

Heeft dat mannetje die vaak foto's, van stagaires met ijsjes op de socials plaatst ook buikpijn? Hoi Kees. *zwaait*

First Contact | 19-04-22 | 13:01 | 2

Hangt er vanaf wat voor positie ze er aan over gehouden heeft.

Deflatiemonster | 19-04-22 | 13:05

'Er is een speciale plek in de partij voor vrouwen die vrouwen haten.'

Einde van de Domheid | 19-04-22 | 13:01 | 1

U vergelijkt nu D66 met de hel?

J-van-de-Bontekoe | 19-04-22 | 13:15

Wat kijkt Pechtold bedrimmeld op die foto.

J.P.Drapeau | 19-04-22 | 12:59

Buikpijn van te vaak een erectie.

likdoorn | 19-04-22 | 12:59 | 1

Of geklapte longen.

Adriel | 19-04-22 | 13:01

Als er nou weer zo'n zelfingenomen brallul op de tafel gaat staan om collega's af te zeiken, schop die kerel/wijf dan de deur uit met z'n allen. Dat wil je toch niet in je partij.

AdvocatusDiaboli | 19-04-22 | 12:59 | 1

Zou ik ook zeggen. Wat een scene.

Beste_Landgenoten | 19-04-22 | 13:12

Is er al een bus geregeld door het rapalje van D66 om Kaag onder te gooien, of doen we alleen alsof het heel erg is allemaal en gaan we de storm uitzitten.

_pacman_ | 19-04-22 | 12:58

De nieuwe slogan wordt dus " vrij met iedereen laat ze maar vallen ".

dedwarsligger | 19-04-22 | 12:57 | 1

Laat iedereen vrijen maar niemand door de mand vallen.

Mr_Natural | 19-04-22 | 12:58

Dan kun je toch alleen maar zeggen "wij stellen ons zwaar teleur, wij heffen ons op"? Of ben ik nou integer?

pollens | 19-04-22 | 12:56

Ah, Paasdagen zijn voorbij, alle D66 Kamerleden mogen weer reageren. 4 dagen bedenktijd. Lijkt me genoeg.

Jan, Leiden | 19-04-22 | 12:56 | 2

Wedden dat er geen enkele reactie komt voordat Siegrid haar fiat geeft?

J-van-de-Bontekoe | 19-04-22 | 13:14

Had je ook buikpijn van die pedo?
Had je ook buikpijn van die dode Afghaanse tolken omdat la Kaag liever ging dineren?
Had je ook buikpijn van het jarenlange mismanagement?
Had je ook buikpijn van Pechtold's penthouse?
Had je ook buikpijn toen je in Amsterdam even enkele miljoenen zoek maakte?

Ik krijg buikpijn van enkel de gedachte aan D'66.

Wilde Slechtdoener | 19-04-22 | 12:56 | 2

Ik krijg er bloedpoep van!

Marvin_NL | 19-04-22 | 13:06

Misschien had hij wél buikpijn toen AP los ging op Anne L. die zwanger was van AP, maar geen abortus wenste waartoe hij haar opriep en haar als labiel typeerde en ze kon stoppen bij de Deug66 partij?
Vraag jij het?

zoute_drop | 19-04-22 | 13:31

Buikpijn? Joh. Je moet blij zijn dat je nog kan zitten na Gedrimmeld te zijn.

Dutchbeaurouge | 19-04-22 | 12:55 | 1

Ik denk dat Sjoerd Sjoerdsma er kapotte knieën aan heeft overgehouden. Maar hij heeft het zelf aangeboden.

Deflatiemonster | 19-04-22 | 13:07

Ja mensen het is nu eenmaal niet zo georganiseerd als bij de PVV, met 1 leider die alles weet en bepaalt, tot aan de uitspattingen toe van dierenvriend Dion Graus die zijn vrouw op haar hondjes uitleende aan zijn beveiligers, om te naaien in de kamerbankjes of de partijburelen. En baasje Geert zag dat het goed was. "Privekwestie, doorlopen mensen".

Je hebt de fractie, je hebt het partijbestuur. En het bestuur heeft een onderzoek gelast naar aanleiding van een klacht. Daar kwam iets uit. Dat leek afgehandeld. Toen was er een vertrouwelijke bijlage, daarin werd volgens een slachtoffer iets anders beweerd. Niemand weet exact WAT, maar daar zou het over moeten gaan. Is er echt wat "onder de pet" gehouden en zo ja, waarom.

Nu gaat iedereen af op een vermeende vreselijke misstand, maar niemand komt met die details naar buiten, ook het vermeende slachtoffer niet, terwijl die nu de beste bron zou kunnen zijn.

Ik zou zeggen: Vraag het haar eens.

Beste_Landgenoten | 19-04-22 | 12:55 | 18

@Beste_Landgenoten | 19-04-22 | 13:15:
Inderdaad, u meet duidelijk met twee maten.
En Kaag weet van niets, heeft ook een slachtoffer niet naar de advocaat van D66 verwezen, of wel? Of niet?
Dus weet ze nergens van toch? Of niet.
De feiten liggen er gewoon.
Negeren is ook een kunst.

J-van-de-Bontekoe | 19-04-22 | 13:31

@Beste_Landgenoten | 19-04-22 | 13:15: Ze is 3 keer benaderd door het slachtoffer, dus ze was op de hoogte en daar had ze wat mee kunnen doen als partijleider, die pretendeert op te komen voor vrouwen als slachtoffer.

Kowalski11 | 19-04-22 | 13:32

Het wordt inderdaad wel eens tijd dat de feiten op tafel komen in plaats van de dreiging van een rapport waarvan niemand de inhoud kent, behalve de schrijver zelf en het partijbestuur. Laat het OM er maar naar kijken en actie ondernemen. Er zijn wetten en regels voor dit soort dingen en die mogen ook wel eens gebruikt worden.
X66 blijft hoe dan ook een enge kliek en omdat ze zelf iedereen de maat nemen en daarom mogen ze van mij op het hakblok. De kans op een veroordeling via het OM is minimaal, omdat het allemaal handen op dezelfde ijsjespens zijn, maar dat is wel de weg.

Frau Merkel | 19-04-22 | 14:23
▼ 15 antwoorden verborgen

Zou hij soms ook gedrimmeld zijn?

Kankuh Mongeaul | 19-04-22 | 12:54 | 2

Och hemel, gaan we een nieuw werkwoord krijgen voor in de dikke Vandalen?
Gister drimmelde hij haast een stagiare?

EEnzame SchizofrEEN | 19-04-22 | 12:56

@EEnzame SchizofrEEN | 19-04-22 | 12:56: Interessant woord!

Adriel | 19-04-22 | 12:58

Angstcultuur en fractiediscipline. Het werkt fantastisch. Vraag maar aan Poetin.

Duwbak_Linda | 19-04-22 | 12:52

Hij heeft geen buikpijn, hij wist van de hoed en de rand.

Zoelense Hobbyboer | 19-04-22 | 12:51

Toch zal ik D66 wel een beetje gaan missen.

Mr_Natural | 19-04-22 | 12:50 | 2

Als kiespijn - of als orgaanroof?

hangtiet met knoop | 19-04-22 | 13:00

@hangtiet met knoop | 19-04-22 | 13:00:
Zijn er nu méér mensen die zich aangemeld hebben als donor?
Ik dacht dat X66 juist de doelstelling achteraf genoodzaakt moest vertalen in "maar het is vooral zo belangrijk dat mensen er over nágedacht hebben...." vanwege het feit dat bepaalde bevolkingsgroepen zich juist massaal hebben afgemeld in dat register.
(alles om maar niet te hoeven toegeven dat het een totaal mislukt project was).

Wering | 19-04-22 | 16:03

De jonge vrouwen die nu nog bij '66 zitten zijn vast masochistisch of nymfomaan.

BrutusBosch | 19-04-22 | 12:50 | 2

Nee, ze zijn in sociaal opzicht vooral dom.

Gravin v Kippenbouth | 19-04-22 | 13:07

@Gravin v Kippenbouth | 19-04-22 | 13:07: Dom, naïef, wegkijkerij, blind, ze willen ergens bijhoren.

Normpje | 19-04-22 | 14:26

Die bewonderende blik naar Pechtold ..

ChatBot | 19-04-22 | 12:49

Is er al een man (m/v) in een regenjas gesignaleerd die de "vertrouwelijke bijlage" met ons wil delen?

J.P.Drapeau | 19-04-22 | 12:47

Over Paternotte: 'Hij zegt dat partijleider Kaag en hijzelf de vertrouwelijke bijlage niet hebben ingezien. „Alleen leden van het partijbestuur.”
Wat een bull-shit. Dus Everhardt, Arsini, Jansen, Duursema, Veltman, Meijer en Amiri kregen die 'bijlage' (die dat hele rapport onderuithaalt) en dachten allen:'hmmmm, laten we dit maar even binnenboord houden en vooral niet bij een fractievoorzitter of partijleidster waarschuwen dat die bijlage een bermbom van jewelste kan worden.'?
Mocht dat echt zo zijn, dan zijn ze alle 7 geen knip voor de neus waard. Hebben ze daarentegen wél gewaarschuwd (en dat lijkt me logischer), dan wordt de hamvraag wie van de twee bobo's voor de bus worden geduwd. Paternotte of Kaag.
En dat verklaart dan weer waarom Paternotte bijkpijn heeft.. Kaag likt in veel hogere lagen rond, omhooggevallen bij gebrek aan gewicht én vrouw, dat gaat Jan niet winnen.

EEnzame SchizofrEEN | 19-04-22 | 12:47 | 2

Een van de slachtoffers zou toch ook tegen Kaag gezegd hebben dat de vertrouwelijke bijlage niet in overeenstemming is met de rest van het partijbestuur? Dan heeft ze het niet willen lezen.

Nou ja, als het werkelijk op een keuze tussen Kaag of Paternotte uitdraait zal die laatste wel zijn biezen mogen pakken. Kaag is electoraal gezien te waardevol.

Tashtego | 19-04-22 | 12:52
-weggejorist-
Ontzettende Jan | 19-04-22 | 12:45 | 2

Jeffrey Pelt : Listen, I'm a politician, which means I'm a cheat and a liar, and when I'm not kissing babies, I'm stealing their lollipops. But it also means I keep my options open.

BASinnic | 19-04-22 | 12:44

Fractievoorzitter gaat niet over de vereniging. Next

Diederik_Ezel | 19-04-22 | 12:42 | 2

De vereniging waar hij lid van is bedoel je?

Ontzettende Jan | 19-04-22 | 12:44

Volgens mij hoor ik een ezel balken.

president osama | 19-04-22 | 13:25

Ja, ze proberen het nu klein te maken, door te zeggen dat het een partij-dingetje is, maar deze partij is een deel van de regering. Dit zijn de mensen die ons land besturen. Is iemand nog wel veilig in dit land, vraag ik u af. Ik wil me graag veilig voelen in mijn land, maar ik weet niet wie de D66'er is en wie niet, als ik bijvoorbeeld het gemeentehuis binnenloop. Dit land leeft in doodsangst.

John McClane | 19-04-22 | 12:42 | 1

Verdomd, vanavond naar de gemeente alhier.
Maar drie onderbroeken aan doen, je weet maar nooit met die D66ers.

J-van-de-Bontekoe | 19-04-22 | 12:46

Ja, het is wat hoor zo een gevaarte in je broekje met een eigen willetje! 50% van de bevolking snapt daat niks van.

streknek | 19-04-22 | 12:42

Dit voorval laat toch weer zien dat je het beste zo ver mogelijk uit de buurt moet blijven van mensen.
Overal heerst manipulatie en indoctrinatie.
Zet een koppel mensen bij elkaar en er komt onherroepelijk narigheid.

leo59 | 19-04-22 | 12:42

‘ mijn fractie’ ook. Niet onze, nee mijn.

RGV42 | 19-04-22 | 12:42

D69

K. Westergaard | 19-04-22 | 12:41

Openheid geven, uitgebreid sorry zeggen en maatregelen nemen
is blijkbaar heeeel erg moeilijk...

hotmint | 19-04-22 | 12:39

D69

Tonyvanwychen | 19-04-22 | 12:39

Zijne hooghartigheid komt vrijdag aanstaande om 16:57 met een verklaring om vervolgens daarna 2 weken met reces te gaan .
Daarmee hopende dat het dan is overgewaaid..... uhh nope.

hooliganica hollandi | 19-04-22 | 12:39

Let even op de formulering van Paternotte: hij heeft de bijlage niet ingezien, Kaag idem. Wisten ze van de inhoud? Dat lijkt me een meer interessante vraag. En wie heeft besloten dat ze de bijlage niet zouden lezen?

Frau Merkel | 19-04-22 | 12:39 | 5

Zie ook mijn tegel. Die bijlage weerlegt het hele rapport, het haalt de hele conclusie onderuit!
En niemand in het bestuur die het nodig vindt om de hele toko op zijn minst te waarschuwen dat als dit uitkomt, er vreselijk veel schade aan de club kan ontstaan? Nonsense, zowel Paernotte als Kaag zullen, alleen al wegens mogelijke schade, op zijn minst een belletje hebben gehad (of beter, een onderonsje, want daar zijn geen bewijsjes van) van één van de zeven over die bijlage: 'pas op, incoming!'
Mocht Paternotte gelijk hebben (opvallend ook dat hij van Kaag die in het buitenland ook zeker weet dat die niets gehoord heeft), dan is dat bestuur kwalijk bezig, maar zijn beide politici hun salaris niet waard; zij horen exact te weten wat er binnen hun partij gebeurt en dit soort zaken, die zijn weerslag op de partij heeft, weten (en er op acteren... Nou ja, van Kaag weten we hoe goed ze daarin is).

EEnzame SchizofrEEN | 19-04-22 | 12:54

Kaag heeft een gesprek gehad met het slachtoffer van Drimmel, ze was dus terdege op de hoogte.

gemeentereiniging | 19-04-22 | 13:10

@EEnzame SchizofrEEN | 19-04-22 | 12:54:
Dat is de kern van het schandaal hier, de bijlage staat haaks op het rapport, is daar niet mee te verenigen. Er zijn twee waarheden geproduceerd waarvan er één het daglicht mocht zien.

Schoorsteenveger | 19-04-22 | 14:13
▼ 2 antwoorden verborgen

Die emoticon, geintje zeker.

Milovsky | 19-04-22 | 12:38 | 1

Redactie mag dat, wen d'r maar an.

elfenstein | 19-04-22 | 12:38

Wat er onder hun neus gebeurT

Smoelensmid | 19-04-22 | 12:37 | 1

excuus is gebeurd.. idd

Smoelensmid | 19-04-22 | 12:38

Hij zal wel bang zijn voor zijn bazin.

brutus68 | 19-04-22 | 12:37

De 4e macht van dominees en priesters van eerste helft 20e eeuw hadden ook hun eigen partijen. Open en duidelijk gewoon AR en RKS genoemd. De AR was openlijk protestants en conservatief. De huidige 4e macht is veel doortrapter. Noemen zich D 66 of Volt ipv bijvoorbeeld BASP (Beleidsambtenaren Staatspartij)

BASinnic | 19-04-22 | 12:36

Dit is de dus de nieuwe bestuurskultuur van La Kaag....
Het lijkt erop dat DDR66 DDR methoden toepast.

Dutch_Viscount | 19-04-22 | 12:36 | 2

Tja, het zit in de naam.

Ehhhhh….
Maar inderdaad, kadaverdiscipline binnen de Kamerfractie, net als in de gouden oude DDR.

J-van-de-Bontekoe | 19-04-22 | 12:38

Normaal gesproken liggen fractie, Kamerleden, diverse partijbobo's, ministers en stassen, ambtenaren, ABD en ander gespuis de godgansedag bij elkaar in bed. Maar nu even niet. Het stinkt naar rotte vis.

Frau Merkel | 19-04-22 | 12:35

Ik neem aan dat Paternotte dan ook vind dat Kaag zich er vorig jaar nooit over had mogen uitspreken?

TheOtherWhiteMeat | 19-04-22 | 12:34 | 1

Patersnotter gaat niks van Kaag vinden. Dan moet u bij een ander loket zijn.
Oh ze zijn zo handig en glad in het ontwijken. Jammer joh!

zoute_drop | 19-04-22 | 13:17

Dickpick 66.
De club die zichzelf vakkundig onnodig maakt en de kweekvijver van rot en verderf lijkt te zijn. Helaas zijn er meer van dat soort poeltjes..

EEnzame SchizofrEEN | 19-04-22 | 12:33 | 1

Sex en Sextig

gemeentereiniging | 19-04-22 | 13:07

Wel nondeju, een emoticon.

uisge baugh | 19-04-22 | 12:33

Kaag zit er straks ook gewoon nog. Net als de Jonge en Rutte, ze komen letterlijk overal mee weg.

Goed-hardt | 19-04-22 | 12:33 | 1

De Tweede Kamer is grotendeels (in ieder geval voor de meerderheid...) verworden tot klapvee.

Aristotalloss | 19-04-22 | 13:20

D666, als je roert gaat het stinken. Maar niemand wil toegeven dat het stront is.....

slowpoke-htb | 19-04-22 | 12:31

Ik krijg een héél apart onderbuikgevoel vaaaaaaan binnen.
Als jij mij aankijkt,
Lieve Frans.

Papualist | 19-04-22 | 12:31 | 3

Wat moet ik zonder jou beginnen
Ik voel het bonzen van jou schwanz?

naglfar | 19-04-22 | 12:55

Koot en de Bie: Ooh dan krijg ik balle in me buik. Van die heele dikke Franse balleh

DePsych | 19-04-22 | 14:00

Ik krijg een heel apart gevoel van binnen
Als jij me aanrandt en verkracht
Wat moet ik tegen jou beginnen
Jij hebt me immers in je macht!
Ik krijg een heel apart gevoel van binnen
Al raak je mij maar even aan
Dan wordt 't warm en koud van binnen
Ik kan niet onder jou vandaan

Allemaal!

Schoorsteenveger | 19-04-22 | 14:21

Heb wel het idee dat dit wel eens het einde van Kaag zou kunnen gaan beteknen. Pechtold weer uit de mottenballen?

Behangdelul | 19-04-22 | 12:30 | 2

Pechtold is -as we speak- het CBR nog verder naar de klote aan het helpen.

Goed-hardt | 19-04-22 | 12:34

De ene wereldvreemde narcist vervangen door de andere?

DePsych | 19-04-22 | 13:59

Buikpijn? Misschien is ie wel ongewenst zwanger, wordt uitkijken geblazen voor hem.

Sinterbikske | 19-04-22 | 12:30 | 3

Zwangere mannen, niet ongewoon tegenwoordig.

ZOMG | 19-04-22 | 12:32

Zeker niet onder het electoraat van DDR66.

Bakkeleures | 19-04-22 | 12:41

Anaal zwanger. Zoals kleine D66'ertjes worden gemaakt.

Schwanzeleber | 19-04-22 | 13:21

Heeft het kotsbeu?

Flightless bird | 19-04-22 | 12:30

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Kinderkleding
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Bookmakers | Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com | Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl