Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Alle reacties van de Kamerleden van Kaag op de #MeToo van Frans van Drimmelen bij D66

Zo. Toe maar!

24 zetels heeft D66 in het Kamerkratje zitten. Allemaal lege flesjes. Op eentje na hebben ze allemaal Twitter en op eentje na heeft niemand nog wat gezegd. Vera Bergkamp. Zwijgt (maar sprak wel over de veroordeling van Weinstein). Jan Paternotte. Zwijgt (maar sprak wel over de vrouwen achter #MeToo). Steven van Weyenberg. Zwijgt. Tjeerd de Groot. Zwijgt. Hanneke van der Werf. Zwijgt (maar sprak wel over de TVOH-uitzending van #BOOS en maakte deze maand nog: dit filmpje). Raoul Boucke. Zwijgt. Joost Sneller. Zwijgt (maar sprak wel over de invloed van lobbyisten.) Wieke Paulusma. Zwijgt. Faissal Boulakjar. Zwijgt. Hülya Kat. Zwijgt. Jorien Wuite. Zwijgt. Kiki Hagen. Zwijgt. Lisa van Ginniken. Zwijgt. Alexander Hammelburg. Zwijgt. Romke de Jong. Zwijgt. Marijke van Beukering. Zwijgt. Anne-Marijke Podt. Zwijgt (maar sprak over #MeToo en Overmars). Fonda Salah. Zwijgt. Hind Dekker-Abdulaziz. Zwijgt. Paul van Meenen. Zwijgt. Salima Belhaj. Zwijgt. Sjoerd Sjoerdsma. Zwijgt (maar sprak wel over #MeToo). Jeanet van der Laan. Spreekt! (maar met meel in de mond precies in het bezemveegstraatje van Kaag en zweeg niet over #MeToo op andermans werkvloer):

Social

Probeer het nog eens, Jeanet...

Social

U-huh

Social

220+ en optellende. Allemaal bang voor een sterke vrouw?

Social

Partijbestuur in ieder geval wel bang voor partijgenoten

Social

Reaguursels

Inloggen

Wat een ingewikkelde namen hebben sommige volksvertegenwoordigers.

Nuchternederland | 18-04-22 | 20:36

Floor Bremer: "Het partijbestuur van D66 - 'die'..."
Neen! "Het partijbestuur van D66 - 'dat'.."

Amsterdamsko | 18-04-22 | 20:27

Maar wacht. Ik dacht dat NPO666 .... En dan toch zoiets? We hadden ze toch aan de leiband daar in Hilversum? Valt me dat even tegen...

Beste_Landgenoten | 18-04-22 | 19:43

Het is al eerder gezegd: vrijdag volgen een paar halve excuses. SK gaat zeggen dat ze echt (echt hoor!) niet wist van dat vertrouwelijke rapport. Dan excuses, had ze natuurlijk wel moeten opvragen en lezen, maar ja: druk, druk, stom, stom, sorry, sorry, etc.. en we gaan weer doorrrr.

Magikdanbijou | 18-04-22 | 19:28

Het Kaagmens heeft het veel te druk met die cursus “public finance for dummies” om een M2’tje binnen de partij op te lossen. Hint: Misbruik dat fopfonds voor stikstof voor schadeloosstelling. Aan die stikstofonzin is toch geen eer te behalen.

Zeddegeizot | 18-04-22 | 18:59

Ik snap dat het begrijpelijk is voor de meute, maar ik vind #metoo een volkomen infantiele hashtag. Zeker als je 'm tegenkomt in koppen op serieuze kranten. Het past gewoon niet. Ik begrijp ook dat het lekker kort is, maar zeg dan gewoon, in het Nederlands, waar het op staat.

konjodebonjo | 18-04-22 | 18:01

2 onderdelen van de nieuwe bestuurscultuur zijn de reeds bestaande Ruttedoctrine en de nieuwe Kaagdoctrine. Inhoudelijk vergelijkbaar: meer weglakken, meer wegmoffelen (of zoals u wilt wegdrimmelen), meer wegkijken, meer ontkennen, meer liegen, meer bedriegen en een nog dikkere middelvinger naar de burger.

Prof.Dr.Mr.Ir.Z | 18-04-22 | 17:49

Me Too The Voice: publieke verontwaardiging. Me Too D66: krekeltjes.

thanseeuwen | 18-04-22 | 17:38

Het is natuurlijk altijd vermakelijk om zulke hopeloos arrogante morele poseurs als die D66-figuren op hun bek te zien gaan.
Ik wens GS dan ook veel succes met het verder roeren in de D66 beerput.

KeesBruin | 18-04-22 | 16:24

Leuk dat allerlei D66-leden dit tekenen, maar vrijwel alle D66-raadsleden houdt zich (op een suïcidale enkeling na) muissssstil. Bang voor de Grote Smurfin? Maar die kan toch niks tegen transparantie hebben?

Cor Netto | 18-04-22 | 15:42 | 1

*houdt=houden. Stop de tijd.

Cor Netto | 18-04-22 | 15:44

Eerlijkheid en openheid is natuurlijk iets want andere partijen moeten doen, niet je eigen partij.

Rest In Privacy | 18-04-22 | 15:19

Café is nog niet open, maar ook voor de liefhebbers van een biertje op een vrije dag. Over de mooie mensen bij D66.

Koot en Bie, Mooie mensen in de nacht: open.spotify.com/track/4J9vzI14u2zjQM...

Peerkeoud | 18-04-22 | 14:59

Heeft het consequenties in de peilingen? Zo niet, laat maar.

jansma28542681 | 18-04-22 | 14:54 | 1

Ja, zetel erbij. Zo gaan die dingen.

Lafayette | 18-04-22 | 14:59

En daarom is de anderhalve meter afstand dus helemaal niet zo verkeerd. Het voorkomt een heleboel problemen. Wat is het toch met het langs elkaar moeten schuren van wat vochtig warm vlees? #kipfilet

Frau Merkel | 18-04-22 | 14:48 | 1

Wellicht als je elkaars gevoelstaal spreekt... prachtige tegel vond ik.

letopuwzaak | 18-04-22 | 16:15

S. Kaag van D66. Ik wil het eerlijke verhaal. Het eerlijke verhaal en niet over 5 dagen. Nu wordt er gewerkt aan schade controle. Verdomme mens Kaag waar blijf je met je eerlijke verhaal.

Breakdance | 18-04-22 | 14:39 | 2

Een politicus die zegt een eerlijk verhaal te vertellen? Ik heb meer vertrouwen in een sekswerkster die zegt maagd te zijn.

brie-de-penis | 18-04-22 | 15:57

Dat kost voorbereiding, verhaaltje verzinnen in dure taal, iedereen voorzien van dat verzonnen verhaaltje en het van buiten leren alsof het echt zo was.

Of Kaag zit gewoon aan de champagne in Niger en is dan pas terug, dat kan ook.

Wattman | 18-04-22 | 19:30

Heb ik toch altijd "bedremmeld" verkeerd geschreven.

Lopende-Hollander | 18-04-22 | 14:38

Tig twitterpagina's openen? Euh, misschien later. Veels te mooi weer. Maar ik begrijp de boodschap. Gek maar ik moest denken aan mijn jeugd, dat ik voor de tv zat toen Franco live op tv aan de Garrote zou gaan. Dat werd op het laatste moment afgeblazen. ik was zwaar teleurgesteld en mijn vader heeft even 'een gesprekje' met mij gehad. Hoe dit in verhouding staat tot D' niksnutten? Geen idee. Zwart stukje karakter.

horsteknots | 18-04-22 | 14:24

Welk communicatieadviesbureau heeft geadviseerd tot eind van de week te wachten met een reactie? Dat is wel lang. Bij dezen een graties advies: beter morgen meteen, anders is de storm al gaan liggen en steekt ie weer op eind van de week. Maar goed, verder interesseert het me ook niet natuurlijk.

jan cioran | 18-04-22 | 14:23 | 1

Ik gok deze. dr2.nl/?lang=en

Dröge & van Drimmelen is een Haags adviesbureau dat actief is op het snijvlak van public affairs en corporate communicatie. De kern van ons werk is u te helpen maatschappelijk en politiek draagvlak te verwerven voor uw issues. Wij hebben een breed netwerk binnen politiek en ambtelijk Den Haag, Brussel en onder maatschappelijke organisaties.

Ps. Onder opdrachtgevers ministerie vandaag buitenlandse zaken. Niet heel toevallig waar Kaag minister was. Kan leuk wobje zijn.

Snap_het_ook_niet | 18-04-22 | 14:52

Tijd voor een dansje op de tafel en dan er hard vanaf donderen.

Pummetje | 18-04-22 | 14:17

Volgende maand een WOB over de whatsapp groep van d66. Of mailen ze met prive adressen?

shimanski | 18-04-22 | 14:16 | 1

Politieke partijen vallen niet onder de WOB.

Tapu | 18-04-22 | 17:14

Dit D66 is zo vooroordeelbevestigend, dat politieke partijen met democratisch gegeven macht altijd hun principes verloochenen om het machtscircus mee te blijven doen, en daarbij individuen opofferen, ookal komen ze uit eigen gelederen. Dat doet D66 nu gewoon ook. Geen nobele partij, geen vooruitstrevende partij. Spinnen wat de klok slaat en voorkomen dat vuile was het domme stemvolk op andere ideeën brengt. Democratie schijnt alleen te werken als er ook integriteit is. Bij D66 is dat niet zo. Bij veel meer partijen blijkbaar ook niet.

Pedante-aap | 18-04-22 | 14:13 | 2

Vooroordeelbevestigend, mooie en passende term Pedante-aap!

Gele Beer | 18-04-22 | 14:16

Democratie werkt niet. Daarom hebben we republieken en constitutionele monarchieën. Pure democratie is misschien marginaal beter dan socialisme, communisme, fascisme en theocratie. Maar dat komt omdat de laatst genoemden het absoluut slechtste in de mensheid naar boven tovert. Pure democratie kan overigens zomaar overslaan naar een totalitair collectivisme.

Republieken en constitunionele monarchieen werken alleen in maatschappijen waar de burgers betrokken zijn bij hun staatsinrichting en veel burgerschap vertonen. Laat dat nou net het probleem zijn in het westen. En gaan we ganzenstappend richting weer de oude staat waar veel maatschappijen door de duizenden jaren heen werden bestuurd. Een perverse vorm van autoritarisme

Graaf_van_Hogendorp | 18-04-22 | 14:19

Wat ik eerder schokkend vind is dat na 1 uitzending bij een NPO programma waar de Jessias stom werd verklaard, half (s)links verNederland wegholde naar Sieg Kaag (die op dat moment wegkwijnde in de peilingen). 1 laffe uitzending. En al die (s)linkse lemmingen wisselden van partij, nog sneller dan Jeauleau van witte slip wisselt.

We praten hier over honderdduizenden spruitjeslucht medelanders die klakkeloos propaganda slikt en totaal niet erover nadenkt en meteen de bevelen volgt.

Graaf_van_Hogendorp | 18-04-22 | 14:11 | 1

Het gros van de kiezers is ongelofelijk makkelijk te manipuleren. Dat zag je toen, en we hebben het al veel vaker gezien. De meeste mensen stemmen als kip zonder kop.

KeesBruin | 18-04-22 | 16:26

Macht corrumpeert; er komt een waterig excuusje van Kaag en ze gaan weer over tot de orde van de dag.
Als Van Drimmelen kennis heeft van wat lijken in de D66-kast; dan wordt ie afgekocht met een goedbetaalde functie elders. Tot zover de nieuwe bestuurscultuur.

Thorium | 18-04-22 | 14:06 | 1

In Oekraine noemen we dit corruptie. In Nederlandje noemen we dit nieuw elan.

Graaf_van_Hogendorp | 18-04-22 | 14:13

Wat een ongelooflijke neppartij is dat D'66 toch ook..

UltraViolence | 18-04-22 | 14:05

Het lijkt de Bagwan wel bij D’66. Daar wordt geramd en gelikt dat het een lieve lust is en daarna ontkennen, een abortus, therapie of functie elders. Waar kan ik me aanmelden, ik wil ook zo goed leren liegen en neuken tegelijkertijd.

Lukiluuk | 18-04-22 | 14:05

Uit mijn lijfblad Vriendin": “Het (mijn jeugd) was niet helemaal standaard, nee. Mijn zus en ik hadden een broertje die als baby is overleden, en mijn moeder moest na een tumor ernstige hersenchirurgie ondergaan. Daarna heeft ze lang in coma gelegen en heeft ze heel lang gerevalideerd. Ze was bijna twee jaar uit huis, maar we waren blij dat ze nog leefde, al was ze zwaar gehandicapt. Mijn vader had zware depressies gehad en was ook opgenomen. Dat speelde zich ongeveer tegelijk af, ik was toen dertien. Mijn zus en ik hebben toen beiden een tijdje in een pleeggezin gewoond. Dit alles is wel vormend geweest, denk ik.”

De eerste jaren zijn nogal vormend ja. Bij alle ellende, wat verwacht je in godsnaam van zo iemand?

Ichneumonidae | 18-04-22 | 13:59 | 6

@Zapata10 | 18-04-22 | 14:09: Human interest. Er staat bv. ook een verhaal in met als kop "Ingeborg: ‘Onze vroegere buurman bleek mijn echte vader te zijn."
Dat zijn dingen om van te smullen.

Kaag in Vriendin: "Uit betrouwbare bron hebben we begrepen dat u Vriendin weleens leest – of mogen we ‘je’ zeggen?
“Tuurlijk mag dat. Ja, ik vind het een leuk blad, ik koop ’m af en toe. O, kijk hier, mijn horoscoop! Even lezen hoor."

Dat niveau.

Ichneumonidae | 18-04-22 | 14:17

@Zapata10 | 18-04-22 | 14:15:

oh ja, weer zo'n "bijzondere" die denkt dat 2 bachelors en een master gratis zijn.

Gast (of chick?) je bent nog jong (anders had je geen bachelor/master constructie in Nederland) en je bent dus waarschijnlijk nog gewoon netto-ontvanger als je van geboorte af telt.

Dat geeft niks. Maar doe niet alsof je de wijsheid in pacht hebt. Dat heb je niet.

Joker1977 | 18-04-22 | 14:51
▼ 3 antwoorden verborgen

Ja, maar door de brievenbus pissen is veel erger.

uisge baugh | 18-04-22 | 13:56

Ik dacht dat dat "wie-zijn-die-mensen"-jochie binnen een lhbtbbq subgroep viel en alleen gemeenschap had met kunststof toiletzittingen. Maar hij blijkt dus gewoon een ordinaire hetero te zijn.

Zoelense Hobbyboer | 18-04-22 | 13:52

Kunnen we concluderen dat Kaag op zijn zachtst gezegd toch wel een enorme publicitaire kluns is. Zou graag het gezicht van Rutte willen zien nu, die moet echt gierend van de lach over de grond rollen bij al dit gestuntel van mevrouw "hier scheiden onze wegen".

Graaisnaaiert | 18-04-22 | 13:47 | 5

@Papa Jones | 18-04-22 | 13:52: Als Rutte 'sorry' zegt liegt hij ook...

Hendrikaatje | 18-04-22 | 13:58

@Papa Jones | 18-04-22 | 13:52:
Moet ze er wel een gezicht bijtrekken alsof ze het meent en dan ook nog een sympathieke lach en kwinkslag eroverheen. Dat beheerst ze niet. Zo glad en "ontwapenend" als Rutte is, zo stijf en onpersoonlijk is Kaag. Maakt an sich niet uit als je presteert maar ze presteert ook helemaal niets en dan wordt het wel een groot probleem.
Neem nu alleen al dat interview met Jinek toen ze besloot naar Nederland te komen, het was een setting waarin Eva bij Hare Keizerlijke Heiligheid op onderdanige wijze op audientie mocht komen. Te genant voor woorden. Een normaal mens had gezegd, komop, zo gaan we dat niet doen, kom maar door met je vragen, we maken er een gezellig uurtje van, je mag me alles vragen en ik probeer overal een zo eerlijk mogelijk antwoord op te geven.
Maar ja, ze kickt kennelijk op egostrelerij.

Graaisnaaiert | 18-04-22 | 14:00

@Roos | 18-04-22 | 13:57:
Bij hem is de grens tussen figuurlijk en letterlijk naaien overduidelijk. Dat eerste doet hij dagelijks, dat 2e nooit.

Graaisnaaiert | 18-04-22 | 14:01
▼ 2 antwoorden verborgen

Het nieuw leiderschap in optima forma. Bing blijkt een waardeloos, te sturen, onderzoeksbureau te zijn. D66 een partij die anderen de maat neemt. En Kaag? Wat zal ik zeggen. Getrouwd met een hoge functionaris van de PLO. Een terroristische organisatie die in het verleden, en waarschijnlijk nu ook, gesteund werd door de KGB (en de opvolger). Binnen die KGB hield Poetin zich bezig met het verspreiden van terreur door terroristische organisaties als PLO, IRA, RAF te steunen en opleiding te geven.
Partijen als de CPN kregen ook steun. Wanneer gaat GL zich hiervoor verantwoorden?

El Rico Grande | 18-04-22 | 13:47

Fieze Frans is nauwelijks relevant.
Is ie een goorlap? Ik ben er niet bij geweest, maar de politie komt niet voor niets even babbelen.
Wat wel relevant is, is het gedrag van politici in het algemeen.
Te vaak gebeurt het dat zij doen of ze achterlijk zijn, of ze van niets weten.
En als duidelijk wordt dat ze er wel van weten/wisten proberen ze zand in je ogen te strooien.
Verwerpelijk leugenachtig gedrag.
En lang niet alleen Kaag hoor, het lijkt wel een Haags virus.
Maar goed, terug naar D69….. het zoveelste sexrelletje.
Misschien niet in partijverband, maar wel zo vaak leden van die partij.

Ruimedenker | 18-04-22 | 13:47 | 2

Hij is behoorlijk relevant want hij bepaalt wie er wel of niet hoog op de politieke ladder binnen D66 komt.

Zapata10 | 18-04-22 | 13:51

Wat is Geert toch een enge man, vergeleken met deze D66 mensen. Gvd.

Normpje | 18-04-22 | 13:45 | 2

Ghe....

Lorejas | 18-04-22 | 13:46

Nou zeg dat wel, een populist, dat is die nare Geert.

Zapata10 | 18-04-22 | 13:47

Zin in de uiteindelijke brief naar de leden vol getutoyeer, ‘Hi allemaal’ en woorden als supervervelend.

JJMS | 18-04-22 | 13:44

Nou, die Drimmelmans kan auto's gaan wassen. Veel opdrachten voor z'n kantoor zal ie vast niet meer krijgen.

hotnot | 18-04-22 | 13:43 | 2

Dat dacht jij. Hij is gevraagd voor The Voice.

El Rico Grande | 18-04-22 | 13:48

Die richt zich vooral op je uitlaat gok ik.

Lorejas | 18-04-22 | 13:49
-weggejorist-
KwakzalverPro | 18-04-22 | 13:41

Ik snap het niet,

Die Frans van Drimmelen zou iemand hebben
1:gestalkt?
2:bedreigd?
3:gechanteerd?
Wat maakt het dan nog uit wat Plee 66 er van vindt!
Dit is gewoon een politie zaak met rechtsvervolging!
Want politieke Orks worden namelijk in Nederland toch ook net als ieder ander “mens” vervolgd?

Papualist | 18-04-22 | 13:41 | 3

De politie ís er ook mee bezig. Maar als de politie bezig is met iemand... is dat bij ons op werk ook wel een dingetje hoor.

Mensen zijn voor minder opgestapt!

Zie Marc Overmars bijvoorbeeld.

Papa Jones | 18-04-22 | 13:44

Franske heeft ingang binnen de politiek dankzij D66. Franske is een typische arrogante paarse broek en die zitten er veel bij D66. En de dame in kwestie die door Franske is gestalkt zat ook bij D66. Daarom wil D66 er iets van vinden. Alleen krijgen ze het niet voor elkaar om het weg te moffelen.

Zapata10 | 18-04-22 | 13:44

Nou nee. Ik meen me iets te herinneren over iemand die zich schuldig had gemaakt aan bedreiging, maar niet vervolgd werd omdat hij iets tegen Sinterklaas heeft...

MAD1950 | 18-04-22 | 15:00

Zoals het in de "nieuwe bestuurscultuur" nu hoort... Eerst even doen alsof je er alles aan wil doen om duidelijkheid te geven, dan zeggen dat je niet alles meer weet, sorry zeggen.... en doooorrrrr

Echt wat een verschrikkelijk politiek kloteland zijn we geworden :(

obseditas | 18-04-22 | 13:40

Moet dat nou iedere keer van die enge foto's vol in beeld?

voldemort | 18-04-22 | 13:37 | 1

lijkt op een filmposter van The Mummy Returns III

small_town_dude | 18-04-22 | 13:44

Oei! Dit gaat fout! Heeft Baudet niet iets getwitterd?

Marcelinho | 18-04-22 | 13:34

Vrijdag pas een reactie? Wat gaat er vrijdag nog meer gebeuren, zodat het '66-nieuws ondersneeuwt?

BrutusBosch | 18-04-22 | 13:32 | 1

Dat moeten ze nog verzinnen, maar ze hebben er nog een paar dagen voor.

TonAlias | 18-04-22 | 18:31

Die foto van Kaag... waarom is het zwarte balkje weggehaald?

Ichneumonidae | 18-04-22 | 13:32 | 1

En de bezemsteel...

Papa Jones | 18-04-22 | 13:35

Frans is erelid van LANX. Dan ben je dus gewoon echt een serieuze opperknor met een griffel.

NACademicus | 18-04-22 | 13:32 | 1

Ik zou hem eerder inschatten als erelid van de Falange.
Zegt allemaal niets. Een oude liefde van mij (ze is nu echt oud) was ooit eens een heel hoge pief binnen Rotary. Toch had ze iets met een loser zoals ik.

Zapata10 | 18-04-22 | 13:37

"En Hij vraagde hem: Welke is uw naam? En hij antwoordde, zeggende: Mijn naam is Legio; want wij zijn velen."

Ir. Wilhelmus | 18-04-22 | 13:29 | 6

Mijn naam is Geil; want wij zijn met velen.

Lorejas | 18-04-22 | 13:43

allemaal toeval. mijn naam is legio. en mijn agenda is 6uild 6ack 6etter. En dit is mijn logo. en.wikipedia.org/wiki/World_Economic_...

er zijn nou eenmaal mensen die van symboliek houden.

Ir. Wilhelmus | 18-04-22 | 13:48
▼ 3 antwoorden verborgen

Een goed idee, Jeanet van der Laan, om het partijbestuur nog een keer, maar dan "zorgvuldig", naar het rapport te laten kijken. Dus niet zoals de eerste keer, met een half oog, om er aansluitend de reet mee af te vegen, nee! Dit keer gaan we er "zorgvuldig" naar kijken. Bravo, Jeanet!

Rhenium | 18-04-22 | 13:26 | 3

Dat denk ik ook altijd als iemand zoiets zegt.
Is je normale werkwijze om met de Franse slag te lezen of meteen te deleten? En bij ophef ga je je pas focussen?

Roos | 18-04-22 | 13:30

@Roos | 18-04-22 | 13:30:
Dat laatste dus. Daarvoor heel hard bidden (tot Allah, want D66) dat het goed komt.

Keutels | 18-04-22 | 13:35

Na een jaar….
Godallemachtig, wie neemt die kneuzenclub nu nog serieus?

J-van-de-Bontekoe | 18-04-22 | 14:51

Ome Frans heeft zijn Duitse helm vaker over het randje geparkeerd net als Pechtold. Vast wel ook een job a 200k voor deze deugniet voor handen.

Lukiluuk | 18-04-22 | 13:24 | 1

Ja daar hoef je geen medelijden mee te hebben. Ze vinden wel iets in de luwte voor hem.

Zapata10 | 18-04-22 | 13:30

Het is gewoon niet waar. D66-ers, PvdA-ers, GL-ers zijn gewoon betere mensen, die doen dit soort dingen niet. Allemaal stemmingmakerij. En als ze het wel doen dan is daar een goede reden voor. In tegenstelling tot PVV-ers en Fvd-ers, dat zijn allemaal smeerkezen. Ik volg het zelf allemaal niet zo, maar mijn zoon kwam zojuist thuis van Maatschappijleer met deze visie.

skoftig | 18-04-22 | 13:24 | 6

Als deugers iets fout doen, dan is het vanwege de omstandigheden, als ondeugden iets fout doen, dan is het vanwege hun verdorven karakter. Vinden de deugers.

Schoorsteenveger | 18-04-22 | 13:40

Is wel zo. Eigenlijk hopen wij allemaal ons ooit ook een D66er of GLler te mogen noemen.
*nog een tandje harder deugen gaat*

Graaisnaaiert | 18-04-22 | 13:51
▼ 3 antwoorden verborgen

Nooit gedacht dat ik het zou zeggen: ik verlang terug naar Pechtold.

small_town_dude | 18-04-22 | 13:22 | 9

@Kaas de Vies | 18-04-22 | 13:25: Ah, daar vertelde mijn vader afgelopen vrijdag nog over. Die noemden ze vroeger zes-en-een-kwart. Omdat hij mank liep. Zoals alle Duitsers destijds, volgens mijn vader.

Papa Jones | 18-04-22 | 13:40

@Keutels | 18-04-22 | 13:26: Inderdaad was Pechtold nauwelijks corrupt of chantabel te noemen met zijn zwanger gemaakte partijlid en appartmentje kado van een Canadees die helemaal niets wist van handelsverdragen.

Zeurders | 18-04-22 | 14:24
▼ 6 antwoorden verborgen

"Never underestimate the power of stupid people in large groups"
George Carlin

Reebensteeltje | 18-04-22 | 13:21 | 2

Nou, de fractie van D66 is best een 'large group', maar ze zwijgen dus mooi.

Papa Jones | 18-04-22 | 13:25

@Papa Jones | 18-04-22 | 13:25: Als je geschoren wordt moet je stilzitten. Die hebben allang een appje van de grote leidster gehad. Maul halten!

Zapata10 | 18-04-22 | 13:32

Als nu nu nog zwijgt ben je wel een vod hoor.
Nederland word wakker!
Ook vrouwen hebben recht op een veilig
werkplekje!

Arnold9638 | 18-04-22 | 13:20

Belangrijkste vraag natuurlijk is: komt deze aanval op Kaag nu uit de PvdA/GL-hoek of is dit een inside job?

JohnLocke | 18-04-22 | 13:18 | 5

Een pittige borrel, zeg maar een kopstootje

Zapata10 | 18-04-22 | 13:27

Mijn gok: van een activistische journaliste van de Volkskrant die heel boos is op Kaag omdat ze de evacuaties uit Afghanistan niet goed heeft geregeld. Zelf heeft ze geholpen vanuit Nederland om evacués in het vliegtuig te krijgen.

www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/...

grietmetgroenefiets | 18-04-22 | 13:36

@grietmetgroenefiets | 18-04-22 | 13:36: Nee, die is alleen maar het doorgeef luik. Iemand heeft dat geheime rapport aan haar gegeven. Het is die persoon die 'een agenda' heeft. Wat die ook mag zijn. I geef geen neuk, ik vermaak me met gekronkel van de deugers. Er zitten er veel stil, die snappen dat 'als je geschoren wordt je stil moet zitten'.

Otto Normal | 18-04-22 | 14:41
▼ 2 antwoorden verborgen

Die tweet van Jeanet van der Laan... die staat achter het partijbestuur. Geeft ze een klopje op de schouder. Omdat ze onder intense druk van buitenaf tóch maar openheid van zaken moeten geven over de weggemoffelde uitkomst van het rapport.

Een trap na van Jeanet van der Laan voor de slachtoffers van Van Drimmelen, dát is het!

Papa Jones | 18-04-22 | 13:18

De dubbele en financiele agenda is vanaf dag 1 bij haar ernstig grensoverschrijdend geweest en zeer schadelijk voor Nederland ism Rutte. Dat alleen al had exit moeten opleveren jaren geleden. Dat deze mensen uberhaupt een ambt mogen vervullen is de gestalt van een reeds lang overleden democratie.

2CVOcean | 18-04-22 | 13:18

Het partijbestuur van D66 heeft nu, na het artikel in de Volkskrant en vooral de reacties daarop plots "een gevoel van urgentie".
Ik vind de keuze van die woorden typerend voor deze club. Een gevoel van urgentie, wat is dat? Dat kan alles betekenen tussen "we voelen ons door de omstandigheden gedwongen, maar wel met erg grote tegenzin en geknars der tanden, om te reageren" en "we hebben verzaakt, we hadden eigenlijk veel eerder openheid van zaken moeten geven en adequate maatregelen moeten nemen, maar we begrijpen nu dat we héél snel moeten doen wat we meteen hadden moeten doen, en dat is van Drimmelen buitenflikkeren".
Een gevoel van urgentie... Dat is hoe D66 in de wereld staat, met iets als een gevoel, een vaag gevoel. D66 "heeft zoiets van", drijft op emotie en denkt de wereld ook te kunnen bespelen met zorgvuldig georkestreerd gevoel, goed gerepeteerde gespeelde emotie, met als centrale emotie die bekende diep gevoelde morele verontwaardiging richting het gedrag van de ander.
Let op hoe D66 dit gaat spelen. Met gevoel. Ze zijn nu bezig om het toneelstukje te schrijven dat ons straks tot tranen toe moet beroeren, een stukje waarin iedereen braaf zijn afgesproken rol zal vervullen. Dan gaan ze ons met nieuwe, extra troebele ogen vertellen hoe verschrikkelijk ze het allemaal vinden voor alle betrokkenen dat het zo gelopen is. En dat het heus niet de bedoeling was dat het zou lopen zoals het liep. Dat het allemaal niet bij D66 hoort enzo., want principes blabla.
Een gevoel van urgentie. Nog even en Nederland wordt bestuurd met dat gevoel van urgentie.

Schoorsteenveger | 18-04-22 | 13:18 | 2

Daarmee bedoelen ze inderdaad dat er wat gezeikt wordt op de socials en interne peilingen onder hun deugend stemvee laat zien dat ze die Drimmelmans een viespeukje vinden. Uiteraard willen ze eigenlijk helemaal niet reageren maar ja de interne peilingen dus dan maar dit.

Graaf_van_Hogendorp | 18-04-22 | 14:28

Ik heb in de ochtend ook vaak een gevoel van urgentie.
De stank daarna zal hetzelfde zijn als die rond dit topic.

J-van-de-Bontekoe | 18-04-22 | 14:47

"Legioen is mijn naam, want wij zijn met velen." D666. Je krijgt het niet verzonnen.

Ramsesz | 18-04-22 | 13:18 | 2

Dankzij al die stemmen die ze met dat miljoen van een "vriend" gekocht heeft.
Ik noem dat corruptie.

ZZP-er | 18-04-22 | 13:27

@ZZP-er | Vergeet de stemmen in haar hoofd niet, afgaande op de opmerkelijke titel van haar boek.

Ramsesz | 18-04-22 | 13:31

Dit is een beetje het zelfde als het gesmeerlap van die Sidney Smeets, eerst was het incident van die smeerkees afgedaan met "een goed gesprek" toen er geen houden meer aan was en zelfs de D66 slaafjes van de NPO er niet meer onderuit konden werd die vieze pedo er met pek en veren uitgetrapt maar alleen omdat de deksel van die meurende toilet pot was getrokken door o.a. GS en zeker niet uit betrokkenheid.

zwellevertje | 18-04-22 | 13:18

Zo lang deugen gratis is op de sociale media is het leuk. Als er consequenties aan zitten dan is iedereen stil. Hypocrisie.
En ja, vrouwen moeten weerbaarder worden en niet alles slikken (pun intended) om hogerop te komen. Weerbaarheid is waardvoller dan als, als, als en als. Als ... is wensdenken Hanneke, daar weet Halsema “en hoop is overal om ins heen aanwezig” alles van.
Wat wel moet is dat klachten serieus worden genomen en dat klokkeluiders dus beschermt moeten worden.

ratelaar | 18-04-22 | 13:16

In die tweet van die Bergkamp over de veroordeling van Weinstein staat wel een interessante formulering. Er staat namelijk "voor iedereen die door #MeToo werd getroffen".

nikolaos | 18-04-22 | 13:16 | 2

Als Ali en Marco B. niet worden veroordeeld. Zijn ze dan ook door #MeToo getroffen?

Keutels | 18-04-22 | 13:21

Met Mark met Sigrid vertel me nog 1 x de zin. Ik heb er geen actieve herinnering aan en vergeet niet af te sluiten met naar eer en geweten.

dedwarsligger | 18-04-22 | 13:25

Hypocrisie van D66 blootgelegd. Denk alleen niet dat het heel veel gaat uitmaken aangezien de helft van de parlementaire pers ook een on-officiele D66 partij kaart heeft.

"Wow. Ik weet niet waar ik moet beginnen.

1 ding: als mensen in een machtspositie iemand misbruiken, is dat niet de schuld van het slachtoffer. Het wangedrag (en de omvang en cultuur waarbinnen dat kan) is het grote probleem, niet de angst om dat te melden. "

Oppurtunistisch deugen voor de buhne. Meeliften wanneer de algemene consensus via de media bepaalt is. Dan hoef je zelf nooit een controversiele mening te geven en scoor je makkelijk populariteitspuntjes. En nu dus stilte...

Hanneke van de Werf is gewoon een hypocriet kutwijf. Ze verkeerd bij D66 daarmee in goed gezelschap

JanFTE | 18-04-22 | 13:15

Zojuist hoorde ik Johan Derksen roepen dat er een hetze op Kaag en haar D66 gaande is.
"Kaag werkt zich een slag in de rondte, mag ze een foutje maken?"

Of was het Hugo de Jonge waarover Johan dat zei...

TonAlias | 18-04-22 | 13:15 | 2

Ach de snor heeft weinig kijk op de politiek met zn pro vvd gelul altijd.

U-boot | 18-04-22 | 13:20

Ik heb hem dat wel over De Jonge horen zeggen, inderdaad. Ik denk niet dat hij dat over Kaag gezegd heeft.

Bootsjunge | 18-04-22 | 13:30

'66 radicaliseert.

BrutusBosch | 18-04-22 | 13:14

Dus toch D666.Hadden jullie nog gelijk.De struisvogels willen eenheid uitstalen maar wat ze nu in realiteit uitstalen mag u zelf invullen.Wij noemen het letterlijk onder de gordel politiek.

tegenalles | 18-04-22 | 13:12

Ik wil een gesigneerde versie.
Voor mijn verzameling van D66 leiders die boeken schrijven en daarna alles verprutsen.

Kaas de Vies | 18-04-22 | 13:12

Benieuwd wat er nu écht is gebeurd. Of Fransje inderdaad een heel vies mannetje is geweest of dat er in de privé sfeer wat zaken uit de hand zijn gelopen die via de partij gespeeld werden of allebei. Ben er gewoon benieuwd naar, de details, de beschuldigingen, het voorgevallene. Waar ik ook benieuwd naar ben, waarom het bestuur een onderzoek heeft gelast, waarom dit op het bordje is gekomen van de partij, terwijl Drimmel een externe lobbyist was, en waarom dit opeens tot een schandaal is uitgegroeid.

Is het omdat het Echt Heel Erg was en dit is verzwegen, is dit omdat het helemaal niet zo Heel Erg was en de mevrouw in kwestie de zaak opblaast, is het omdat het bestuur, ondanks de wens van betrokkenen (allemaal?) openbaarheid had moeten geven over de zaak?

Vragen, vragen maar het lijkt erop dat het slachtoffer allang is onthoofd op het hakblok van de publieke opinie. Edoch, is dat allemaal zo terecht?

Beste_Landgenoten | 18-04-22 | 13:11 | 11

Maare, Landgenoot, hoe vind je zelf dat Kaag en X66 hier momenteel mee omgaan? Voor een verzameling managers en bestuurskunstelaars komt het managen van deze zaak niet echt professioneel over, toch?

Graaisnaaiert | 18-04-22 | 13:54

Citaat: "het lijkt erop dat het slachtoffer allang is onthoofd op het hakblok van de publieke opinie."...? Het slachtoffer?? Beste BL maak je nu de bekende linkse fout om van de dader het slachtoffer te maken? Of is Kaag het slachtoffer omdat ze zogenaamd niets wist van de aantijgingen. Moeilijk allemaal Bl, ik merk dat je een beetje stuk zit door je Kaag /D66 adoratie. Tja, als de waarheid naar boven komt lijkt D66 met alles er op en er aan toch een beetje te handelen volgens de Trump doctrine waar je zo tegenaan schopt. Oeps, een pijnlijke constatering.

dijkbewaker | 18-04-22 | 14:25

Nee hoor heb niks met Kaag. Maar desondanks heb ik meer vertrouwen in haar dan in een of ander roddelverhaaltje. Het ruikt enorm naar een opgeblazen verhaal over niks. Maar goed dat is mijn mening en indruk. Fransje zal vast een grijpgraag mannetje zijn, dat lees je hier en daar. En ik vraag me dus echt af waarom de partij dit als zaak zich heeft aangetrokken. Twee volwassenen, toevallig beide lid van D66, doen dingen met elkaar, er volgt spijt, er volgt een ongewenst vervolg, de dame klaagt erover en er volgen gesprekken met Frans met de politie, of zo. Ik denk, komt overal voor. Maar waarom de partij? Werd ze door Frans gebeukt op het partijbureau? Droeg hij een D66 onderbroek? Appte hij haar met de partij telefoon?

Beste_Landgenoten | 18-04-22 | 20:30
▼ 8 antwoorden verborgen

Ja, tijd om de bavarois te gaan maken.

Sinterbikske | 18-04-22 | 13:10

Kaag doet gewoon een Ruttetje. Stug volhouden dat je van niks weet, je geheugen disfunctioneert en daarna gewoon weer vrolijk verder.
Ik verwacht er qua positie van Kaag helemaal niets van. Die blijft gewoon, op z'n ergst gaat ze even onder de tafel zitten.

Ichneumonidae | 18-04-22 | 13:09 | 2

Bij de VVD zijn ze al aan het oefenen om te zeggen: "hier scheiden zich onze wegen" en vervolgens gewoon met Kaag verder te gaan in een kabinet

hxl | 18-04-22 | 13:16

De grootste zelfverklaarde deugers en powervrouwen hebben weer eens het meest te verbergen.

Schwanzeleber | 18-04-22 | 13:09

Even tot vrijdag wachten om te kijken wat alle (amateur/onbetaalde) spindoktors roepen op de socials en dan donderdag van 17:00 to 02:30 doorhalen met om het goed te spinnen. Iedereen moet (met webcam aan!) zich vrijdag 05:00 melden bij een live webex/meetings/zoom (ik denk niet dat ze jitsi gebruiken) om het verhaal even af te stemmen.

Mij duit in het zakje, pas voor voor de heer Staal, die zal de meest prangende vraag stellen: "Dit is toch wel een rare gang van zaken?"

Die kan je alleen maar ontwijken, of ja op zeggen en er dan proberen met een k.u.t. smoesje snel omheen te lullen terwijl je druk naar een uitgang toe loopt.

PaardenliefhebberVet | 18-04-22 | 13:05
-weggejorist-
De-Pijn-Trein | 18-04-22 | 13:05 | 3

Behalve een motie van wantrouwen en een motie van afkeuring (LOL) bestaat er ook nog zoiets als een motie van treurnis. Serieus.

Ben groot voorstander van een motie van treurnis.

Ichneumonidae | 18-04-22 | 13:04 | 2

Motie van achterbaksheid.

Die zie je dan niet aankomen en heeft grote consequenties.

Kaas de Vies | 18-04-22 | 13:14

@Kaas de Vies | 18-04-22 | 13:14: Kan het hele kabinet opstappen.
Wat uiteraard een goede zaak zou zijn.

Ichneumonidae | 18-04-22 | 13:30

Een gevoel van urgentie, de drang.
Niet langer wachten, echt alstublieft, niet te lang.
Voor de goede orde.
Er moet nu snel gehandeld worden.
Tot vrijdag houd ik het niet meer.
Het hele kantoor onder de bruine beer..

Kouwe Kees | 18-04-22 | 13:04

Hanneke de ex van die bebrilde pinda? Dacht dat die van de verkeerde kant was. Of is Hanneke een trans?

Illuminati1989 | 18-04-22 | 13:03

D66 en NPO wensen iedereen en Zweden
een fijne ramadan.

Verderkijkert | 18-04-22 | 13:02

Het verrassende maar toch goede nieuws is dat er bij X66 blijkbaar ook wat mensen zitten die iets hebben met "eer en geweten".

Wering | 18-04-22 | 13:02 | 2

Dat kun je laten amputeren bij Markie heeft het heel goed geholpen.

bijna_raak | 18-04-22 | 13:25

Wat hebben ze er mee dan? Problemen?

president osama | 18-04-22 | 14:06
-weggejorist-
Lukiluuk | 18-04-22 | 13:00 | 9
▼ 9 antwoorden verborgen

Kaag zie ik er wel voor aan dat ze zelfs nog over haar huwelijk zou liegen.

Sinterbikske | 18-04-22 | 12:59 | 3

Neeeee, dat zou echt heel ongeloofwaardig zijn!

Kowalski11 | 18-04-22 | 13:01

Natural Born he!

Lorejas | 18-04-22 | 13:02

Welk huwelijk?

Lukiluuk | 18-04-22 | 13:03

Ben heel benieuwd wie of welk groepje de dolken in wiens rug gaan steken.

bijna_raak | 18-04-22 | 12:59 | 1

Als er nog plaats is.

Kowalski11 | 18-04-22 | 13:05

Het nieuwe bestuur geeft al aan niet helemaal open te zullen zijn in hun verklaring: "We horen de terechte wens van de leden om snel van ons te horen en om zoveel mogelijk open te zijn", zegt het partijbestuur in een reactie."

"Zoveel mogelijk open" betekent "Dat wat wij vinden dat het daglicht niet hoeft te zien moffelen we wel weer onder het tapijt."

Met_baard | 18-04-22 | 12:57

Geitenpaadje, geen betrokkenheid of actieve herinnering. Onder het tapijt ermee, dossier in de la en op vakantie. Opgelost.

Lukiluuk | 18-04-22 | 12:56

Frans mag blij zijn dat Hillary zijn baas niet is.

Mr_Natural | 18-04-22 | 12:56 | 1

Frenske didn’t kill himself.

Sinterbikske | 18-04-22 | 13:00

Vrijdag pas een reactie, ze hebben veel tijd nodig om dit nog weg te poetsen.

Wattman | 18-04-22 | 12:56 | 3

Of ze weten dat er nog meer naar buiten gaat komen.

Sinterbikske | 18-04-22 | 12:58

Hier scheiden onze benen.

Sinterbikske | 18-04-22 | 12:55 | 1

LOL

bijna_raak | 18-04-22 | 12:59

Hebben we eigenlijk al een Kaagversteher in de zaal die een en ander kan duiden?

elfenstein | 18-04-22 | 12:55 | 10

@Zapata10 | 18-04-22 | 13:04:
Zo af en toe mis ik de corona wel. Prima manier om het kaf van het koren te scheiden. (en een fraaie ban te scoren, ahumski)

elfenstein | 18-04-22 | 13:21

Om 13:11 uur probeerde het er nog één met een warrig verhaal, ik begreep er uit dat we moeten wachten tot na "De nacht van de lange messen" en dat freule Kaag dan met een verklaring zal komen.

BadPatNL | 18-04-22 | 13:24
▼ 7 antwoorden verborgen

Lijkt er op dat de hele D'66 fractie snapt dat je nooit je baas moet afvallen en dat je stil moet zitten als je geschoren wordt.
Kaag heeft van Drimmelen een gunst willen doen omdat hij haar aan de verkiezingsoverwinning heeft geholpen.
En nu moet iedereen zwijgen om de schade te beperken.

Osdorpertje | 18-04-22 | 12:55

D66. Liegen en achter de ellebogen, hypocriet tot op het bot, min volk. Ik heb ze zelf in de familie , dus ik weet waar over ik praat..

streknek | 18-04-22 | 12:54 | 1

#metoo

oblix | 18-04-22 | 13:43

Maar wie laat zich dan ook zo bedrimmelen? Knietje in zijn vieze kruisje.... Opdrimmelen met dat gedrimmel!

Lorejas | 18-04-22 | 12:54 | 2

Hey, ik meen toch echt te hebben begrepen dat jij een hard plassertje van dit soort fantasieën kreeg? Geeft niet hoor, we hebben allemaal wel een geheimpje ;)

zwellevertje | 18-04-22 | 13:25

Wat? Ik? Ik ben de kuisheid zelve.

Lorejas | 18-04-22 | 13:42

Dmasqué66.

Mr_Natural | 18-04-22 | 12:53

Die ogen van Kaag, gewetenloos.

Acidstain | 18-04-22 | 12:52 | 4

Ogen van een Kaai(g)man.

Lorejas | 18-04-22 | 13:03

Zit werkelijk niets menselijks in. Net als bij haar voorganger trouwens.

Ferdo76 | 18-04-22 | 13:23

dat vinden er velen ja....

oblix | 18-04-22 | 13:44
▼ 1 antwoord verborgen

Hanneke van der Werf kijkt wat bedrimmeld in de camera. Die heeft zich vast een tijdje laten stalken voor die plek 3.

JJMS | 18-04-22 | 12:52

Doofpot66

HoniSoit | 18-04-22 | 12:49 | 2

Het grote Zwijgen. (X 66)

Aristotalloss | 18-04-22 | 13:06


D'66 partijkader: ' Wir_haben_es_nicht_gewußt'

Ervaringsdeskundige | 18-04-22 | 12:48

Ach, het word toch weer een storm in een glas water. Kaag verteld dat ze het niet wist of zich niet herinneren kan. Drimmelen gaat een paar weken uit de wind en komt dan gewoon weer terug. En de brief met 200 inzenders gaar gewoon de prullenbak in. Dat is de nieuwe stijl oftewel geenstijl.

jan huppeldepup | 18-04-22 | 12:47

The Voice werd per direct van de buis gehaald.
Ik zeg ‘t maar even.

Ruimedenker | 18-04-22 | 12:47

And we would all go down together
We said we'd all go down together
Yes we would all go down together

Roos | 18-04-22 | 12:47 | 1

In a sweet harmony, in a sweet harmony...

Lorejas | 18-04-22 | 13:09

Maar mevrouw Kaag, het is toch heel duidelijk een ja/nee-vraag... bent u opgehouden met liegen en konkelen?

Ichneumonidae | 18-04-22 | 12:47 | 1

Voorlopig nee, daarna toch ja.

W_F | 18-04-22 | 12:58

Wat ik veel verontrustender vind; het percentage dubbele paspoorters (20%) in die toch al engnekken club.

leaupveaugel | 18-04-22 | 12:45

Wow, dit dan ook: "Intussen heeft het landelijk bestuur meermaals verklaard dat het vertrouwelijke rapport met de belastende conclusies over Van Drimmelen niet eerder is geopenbaard omdat ‘betrokkenen’ vertrouwelijkheid zouden hebben geëist. [...] Uit documenten in bezit van de Volkskrant blijkt dat dit niet klopt. De vrouw heeft juist meermaals bij de partijtop gevraagd om haar gelijk publiekelijk te erkennen. Verzoeken van de vrouw tot rectificatie van eerdere (foutieve) uitspraken van Kaag en het partijbestuur zijn echter niet gehonoreerd."

Dan gaat er iets niet goed hoor.

JohnLocke | 18-04-22 | 12:45 | 3

Het gaat steeds fouter voor DDR666…

Wijze uit het Oosten | 18-04-22 | 12:46

De enige andere betrokkene is Frans van Drimmelen zelf.

Keutels | 18-04-22 | 12:47

@Keutels | 18-04-22 | 12:47: Dat is niet waar. Er zijn veel meer slachtoffers, en meer daders, in de BING rapportage. 1 van de slachtoffers, het hoofdslachtoffer, heeft niet om vertrouwelijkheid gevraagd, Drimmelmans zal dat zeker wel gedaan hebben, maar wat de andere slachtoffers wilden is onduidelijk.
Maar die willen blijkbaar wel verder bij D66, en we leren over de kultur daar, dus het is best aannemelijk dat er ook slachtoffers om vertrouwelijkheid hebben gevraagd.

TheOtherWhiteMeat | 18-04-22 | 12:53

Dit wordt een topdag voor d'66 onderwerpen. Ik denk dat we op 6 gaan komen. Terecht. Helemaal naar de afgrond helpen die hypocriete schijnheilige anti democratische shitzooi.

Zwizalletju | 18-04-22 | 12:45 | 1

Ja heerlijk. De zon schijnt en het is paaskomkommertijd dus ze kunnen het niet onder ander nieuws verbergen. Kapotmaken die smerige bende!

RogerDodger | 18-04-22 | 13:13

D66 laat alle nederlanders vrij en ze laten niemand vallen. Van Drimmelen en Kaag komen hier gewoon mee weg. Let maar op.

porto | 18-04-22 | 12:44 | 1

Komt goed uit: als ze niemand laten vallen, dan rest hen slechts met zijn allen tegelijk op te stappen?

Wering | 18-04-22 | 17:35

D66. In het begin kon het weinig kwaad; idealen en wollige taal. Veel meer was het niet. Inmiddels willen ze úw geld uitgeven aan hún idealen, en hebben ze de Rutte-doctrine volledig overgenomen.

Harry.Langezwaal | 18-04-22 | 12:43

Het zijn niet bepaald fijne paasdagen voor DDR666…

Wijze uit het Oosten | 18-04-22 | 12:42 | 1

En terecht.

zwenkwieltje | 18-04-22 | 13:37

Ze lopen allemaal nu (nog) op gekleurde eieren.

Als de dood voor het ijskonijn.

Vrolijk Pasen.

(Waar is de popcorn?)

Dr.Mabuse | 18-04-22 | 12:42 | 3

Ik heb wel chocolade-eitjes voor je..?

Roos | 18-04-22 | 12:44

@roos
Heb je de jaarlijkse media campagne niet gezien over hoe slecht paaseitjes voor je zijn, of wil je er daarom juist vanaf?

peterdh | 18-04-22 | 12:48

Hanneke Vd Werf. Een jonge bambi-milf die vanuit het absolute niets bijna bovenaan de D66 lijst schoot. Om later een paar plaatsen terug te worden geplaatst. Heeft haar ‘gesprekken’ met van Drimmelen gehad.

Wie doet de wiskunde even !!!

Dr.Hermannes | 18-04-22 | 12:42 | 4

Hmmmmm…

Wijze uit het Oosten | 18-04-22 | 12:45

Carrière maken gaat in deze via flirten en net doen alsof je Frans ook zou doen. Vriendjes blijven is key, altijd. Anders kun je een toekomst in de politiek wel vergeten. Precies zo bij BNN/VARA met van Jole. Je moet gewoon niet flauw doen, want zo is het nooit bedoeld. Dat weet je zelf toch ook…..

pibasso | 18-04-22 | 12:49

Briefje van Jan en Greet Sales beiden TPO hebben er wel een visie op.

bijna_raak | 18-04-22 | 12:52
▼ 1 antwoord verborgen

Lmao, nog een topic hierover. Is dat speciaal voor bepaalde reaguurders neem ik aan?

nikolaos | 18-04-22 | 12:42 | 2

Wat is er nu fijner dan de paasdagen op vrolijken voor onze geweldige ingezetene.

Zapata10 | 18-04-22 | 12:53

Een tijd geleden werd hier in de panelen nog geroepen dat Kaag voor haar leeftijd een mooie vrouw zou zijn. Aan de foto's van haar te zien hakt alle ellende van afgelopen jaar er hard in www.telegraaf.nl/nieuws/1639376189/kr...

Leptob | 18-04-22 | 12:42 | 9

@Leptob | 18-04-22 | 13:33: Ik had ook zo’n kameraad, gescheiden en elke andere relatie op de klippen. Het lag altijd aan de vrouwen, nooit aan hem. “Alle gescheiden wijven zijn hoeren!” was een uitdrukking van hem, daarna ben ik maar gaan wandelen. Jij lijkt een beetje op hem, vandaar.

Normpje | 18-04-22 | 13:41

@Normpje | 18-04-22 | 13:41: Ik laat hier wel eens merken hoe ik af en toe naar wijven kan kijken. De realiteit is dat ik met beide moeders van mijn kinderen enorm goed contact heb. Ik heb nog nooit en ook niet hier de schuld aan die vrouwen gegeven van dat de relaties zijn doodgebloed. Ik hou op een bepaalde manier nog steeds van die dames.

Leptob | 18-04-22 | 13:50

@Leptob | 18-04-22 | 13:50: Nou prima dan. Dat Kaag een misselijk, lelijk mens is zijn we het wel eens geloof ik. Zelfs ik kan daar niks goeds aan ontdekken.

Normpje | 18-04-22 | 13:59
▼ 6 antwoorden verborgen

Omerta of angst?
Of vooral lafheid?

Ruimedenker | 18-04-22 | 12:41

Staatssecretaris Gunay Uslu van Doofpot66 werd misselijk van de berichten over seksueel grensoverschrijdend gedrag bij The Voice.
En gaat daarom persoonlijk in gesprek met John de Mol hierover.
www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/art...
En '"Het ligt niet aan de vrouwen. Mannen moeten hier echt hun verantwoordelijkheid nemen." Verder zei ze 'iedere mogelijkheid op te willen pakken' die er is om onderzoeken in te stellen. "Dit blijft niet liggen."'
Kijk eerst eens binnen je eigen partij domme kut!

leo de pejo | 18-04-22 | 12:41

Lol, op de website van D66 staat nog "Lees hier het gehele onderzoek van BING". d66.nl/nieuws/rapportage-onafhankelij...

Minus de side-letter c.q. bijlage dan waarin staat dat meneer Van Drimmelen wel degelijk een stalkende engerd was.

JohnLocke | 18-04-22 | 12:40 | 4

Die hele paragraaf waaruit je citeert is inderdaad zeer LOL.

TheOtherWhiteMeat | 18-04-22 | 12:47

Er staat ook een citaat van kaag bij dat *zij* direct bij het horen van de anonieme melding, dit *grondig* en extern werd uitgezocht. Je kan mij dus niet wijs maken dat ze alles wist behalve de vertrouwelijke bijlage. Da's namelijk niet grondig. En bovendien wilde *zij* dat het werd uitgezocht. Een persoonlijk citaat verwijzend naar "ik". Dan wil je persoonlijk op de hoogte zijn van het *hele* rapport of je liegt.

peterdh | 18-04-22 | 12:56

@peterdh | 18-04-22 | 12:56: Ze zal in de kamer wel een excuus aanbieden wegen het niet zorgvuldig navragen of er toch niet een geheime bijlage was.

jan huppeldepup | 18-04-22 | 13:14
▼ 1 antwoord verborgen

23 fractieleden die zwijgen omdat ze weten dat elke reactie hypocriet gaat zijn..

Wijze uit het Oosten | 18-04-22 | 12:39 | 1

Klopt, die Jeanet wordt ook helemaal afgemaakt op Twitter.

Keutels | 18-04-22 | 12:50

En deze partij is een regeringspartij. Een land krijgt de leiders die ze verdiend. Het is triest gesteld met ons Nederlanders.

Toetsiemonster | 18-04-22 | 12:39 | 5

@elfenstein | 18-04-22 | 12:41: volgens mij is er al een aardige rij, beginnend met Pechtold.
En welke andere partijen?

J-van-de-Bontekoe | 18-04-22 | 13:26

@J-van-de-Bontekoe | 18-04-22 | 13:26:
VVD, Mark Rutte. Die hebben meer schandalen, affaires en doofpotten in de pocket dan alle andere partijen bij elkaar. Vliegtuigen vol dooien, duizenden geroofde kinderen, gewoon ontkennen en doorrrr.....
Kan mevr. Kaag met heur d666, hoe goed ze ook is als faalhaas zijnde, niet aan tippen. Niet eens in dezelfde competitie.

elfenstein | 18-04-22 | 13:29

@elfenstein | 18-04-22 | 13:29: ahhh, ik doelde meer op partijen waarvan de leden zich te buiten gaan aan sexueel overschrijdend gedrag. Of zoiets.

J-van-de-Bontekoe | 18-04-22 | 14:38
▼ 2 antwoorden verborgen

Het zijn allemaal laffe baantjesbange en ruggengraatloze moraalriddertjes die maar één ding goed beheersen; naar anderen wijzen.

Tierelier | 18-04-22 | 12:38 | 4

Vandaar ook dat ze figuren als Drimmeltje nodig hebben om de laan schoon te houden, de man is communicatie en marketingexpert en hij is zeker niet de enige binnen die partij die niets anders doet dan spinnen en damagecontrollen.

elfenstein | 18-04-22 | 12:42

Wat moet je als je niets weet, niets kunt en tot nu toe afhankelijk bent geweest van hielenlikkerij richting partijbonzen? Juist, afhankelijk blijven van de partijbonzen en braaf doen wat zij zeggen.

Peerkeoud | 18-04-22 | 12:45
▼ 1 antwoord verborgen

Niet alleen een onveilige cultuur dus, maar ook nog eens een angstcultuur...

brutus68 | 18-04-22 | 12:38

Er zal toch wel één wokevogeltje bij die club zitten die wel kan zingen? We wachten rustig af, de smut komt nog wel boven.

elfenstein | 18-04-22 | 12:37 | 4

Woke vogeltjes zingen alleen tegen wat de woke bijbel voorschrijft, hand in eigen boezem hoort daar niet bij.

Zeurders | 18-04-22 | 12:47

@TheOtherWhiteMeat | 18-04-22 | 12:45:
Nieuws = Handel, ze melken deze koe mooi langzaam leeg. Of ze doen het niet, dit verhaal zakt naar de bodem en dat was 'm dan weer. Het is de volksverlakkerskrant, ik verwacht er eigenlijk helemaal niks van noch vertrouw ik op hun "journalistiek" voor het grotere plaatje.

elfenstein | 18-04-22 | 12:48

@Zeurders | 18-04-22 | 12:47:
Het ego, de zelfimportantie is een onderschat element. Er is er altijd wel eentje te vinden die geniet van de aandacht die zulks een onthulling oplevert. Rustig afwachten, sommige vogeltjes zingen pas tegen de avond.

elfenstein | 18-04-22 | 12:50
▼ 1 antwoord verborgen

Is Kaag überhaupt weleens positief in het nieuws geweest? Heeft ze nu zo'n dikke bord voor d'r harses?

halfvolle glas | 18-04-22 | 12:36 | 1

Ja. Maar niet op uw eerste vraag.

PolarWolf | 18-04-22 | 12:38

Even over BING: Zij hebben dus willens en wetens meegewerkt aan een rapport (waar Van Drimmelen en de partij werd vrijgepleit) en een vertrouwelijke bijlage (een side-letter voor de wat oudere reaguurders onder ons met een voorliefde voor financieel nieuws) waar heel iets anders stond.

Nilüfer Gündoğan wilde per se niet dat Volt het rapport door BING liet opstellen, want ze vertrouwde het niet. Dat wantrouwen lijkt meer dan terecht.

Het kan niet anders dat BING nooit maar dan ook nooit meer een overheidsopdracht krijgt. En dat DR2 van Van Drimmelen ook niet natuurlijk.

JohnLocke | 18-04-22 | 12:36 | 4

BING is de slager die zijn eigen vlees keurt. Zij zijn afhankelijk van wie hen de opdracht geeft. Bij te scherpe conclusies wordt je dus niet meer ingehuurd. BING deugt niet, kan ik je ook via eigen ervaring vertellen. Mooischrijvers zijn het.

pibasso | 18-04-22 | 12:51

En juist dit doet mij steeds meer vermoeden dat de mensen die demonstreren tegen kindermisbruik gelijk hebben.
Als Kaag de ruimte krijgt om op die positie op deze manier te kunnen handelen wat wordt er dan nog niet meer onder de tafel geschoven aangaande seksueel misbruik?

Sjeintje | 18-04-22 | 13:15
▼ 1 antwoord verborgen

Waarom kijkt ge naar de splinter in het oog van uw broeder en slaat ge geen acht op de balk in uw eigen oog? Hoe kunt ge tot uw broeder zeggen: 'Broeder, laat mij de splinter uit uw oog halen, terwijl ge de balk in uw eigen oog niet opmerkt?' Huichelaar, haal eerst die balk uit uw eigen oog; dan zult ge scherp genoeg zien om de splinter te kunnen verwijderen die in het oog van uw broeder zit.'

Lucas 6:39-42

Wattman | 18-04-22 | 12:36 | 8

@Wattman | 18-04-22 | 13:01:
Ja toch, niet dan? De hele longshot voordat ze naar binnen gaan is een van de hoogtepunten van de film, een meesterwerk. De preek van Jackson is denk ik bij iedereen die 'm gezien heeft blijven hangen, hoe maf is dat dan als hele volksstammen door zo'n pulpfilm ineens een bijbelpassage kennen?

elfenstein | 18-04-22 | 13:26

@Roos | 18-04-22 | 12:42:

Echte volksvertegenwoordigers hebben we nodig en geen machtswellustelingen met veel te grote ego's.

Wattman | 18-04-22 | 13:49
▼ 5 antwoorden verborgen

Met zoveel leegte moet het een keer imploderen.

president osama | 18-04-22 | 12:33 | 3

De danstafel begint te kraken.

keestelpro | 18-04-22 | 12:35

Een zwart gat is het.

Keutels | 18-04-22 | 13:14

@keestelpro | 18-04-22 | 12:35: Ja, wat een genant moment was dat. Op een bepaalde leeftijd (16>) moet je gewoon niet zo raar doen.

Blote Bertus 2000 | 18-04-22 | 13:15

Luister . Terry kreeg een enorme veeg uit de pan.. Nu is het tijd voor Sigrid...

neonreclame | 18-04-22 | 12:33 | 9

@Lorejas | 18-04-22 | 12:45:
Schuldig!
*vrouw paspoort afneemt, een hoofddoek omknoopt en de keuken intrapt*

Graaisnaaiert | 18-04-22 | 13:36

Hey!

Lorejas | 18-04-22 | 13:49
▼ 6 antwoorden verborgen

Reactie Kaag:
"Ik vond Drimmeltje wel een lekkere vent voor zijn leeftijd, en altijd heel behulpzaam. Ik snap niet waarom die meiden zo moeilijk doen, hebben ze niks over voor hun carrière of zo?"

Zeurders | 18-04-22 | 12:33

'D66 buigt zich eerst nog eens over het rapport en de vertrouwelijke bijlage. „Dat doen we met de zorgvuldigheid die deze situatie vraagt. Tegelijkertijd willen wij vanuit ons gezamenlijke gevoel van urgentie snel handelen.”

Dan snap je het niet helemaal, want je hebt een jaar de tijd gehad. Zwak van het bestuur dat ze doen alsof het vertrouwelijke rapport er ineens was. Daar richt de woede van de leden zich ook op, maar dat snappen ze niet helemaal.

Keutels | 18-04-22 | 12:32 | 1

PRecies, als het belangrijk was geweest hadden ze zich er wel in verdiept. Misschien is het gewoon een gast die verliefd is geworden op een collega en zij niet op hem en dat gaat al gauw mis. Misschien ook echt ongewenst aanrakingen en dat is echt fout.

AlexanderVissers | 18-04-22 | 17:31

Kaag zal nooit premier worden maar blijkbaar wil ze ook geen bondscancelier worden.

keestelpro | 18-04-22 | 12:32 | 1

Aardig gevonden, dat 'cancelier', haha.

Ichneumonidae | 18-04-22 | 12:43

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl