Goedemorgen. Het is nu echt crisis voor Kaag
Als je ‘Sigrid’ achterstevoren lispelt, krijg je ‘crisis’
We gaan dit proberen droog te houden, als een vrouw die tegen haar zin door Frans van Drimmelen in haar eigen kantoor wordt opgesloten. Maar van binnen soppen we. Want de penetrante geur van het angstzweet van apparatsjiks hangt in de lucht en dat is #woestaantrekkelijk. We houden de handjes thuis - de blauwe ballen van Don Drimelo doen het werk al op een speelveld dat zich tegen FC Kaag keert. De partijleider van D66 zit deze week vierduizend kilometer verderop en zes uur geleden in Washington, eindelijk een keer wél iets te doen dat bij haar taak als MinFin hoort. In Nederland stonden haar magere mannetjes al op meer dan driehonderd bozebriefschrijvende partijfunctionarissen achterstand, plus een ontketende Sophie Hilbrand bij de NPO, en toen moest Jinek nog beginnen met een openlijk over haar onveiligheid binnen D66 pratende melder, Marleen ”Binnen D66 herinner ik mij de eerste avond nog: ‘Ken jij hbo’ers?’ zei toen iemand tegen mij. Er waren alleen maar zeven vinkjes daar” Weener. Maar ook Floor Bremer, de RTL-journaliste die tijdens de campagne het vreselijke ‘plekje in de hel’-interview met Kaag deed maar nu hardop zegt dat Kaag van die Geheime Bing-lage in Het Onderzoek geweten moet hebben (zie ook: 2020). Daar bovenop ligt hedenmorgen een Volkskrant op de keukentafels van Alleen Maar Nette Bakfietsmensen die abusievelijk dachten dat mevrouw Kaag echt deugde, maar waarin te lezen valt dat partijprominenten weliswaar hun hypocriete muil houden (vrij vertaald) maar ook dat niemand het nog openlijk voor Kaag of het partijbestuur opneemt, laat staan voor Frans van Drimmelen (RIP). Men laat Sigrid vrij, om keihard te vallen. En dat, lieve mensen, noemen we een politieke leiderschapscrisis. Komt dit topic uit december 2020 alsnog uit. Koffie en een croissant, zegt u? Don’t mind if we do!
Na de Jinekuitzending ging het hard met de Atlas van Afgehaakt Regentenland. Heel hard. Ouderwetsch F5’en, hierrr.
Iedereen woedend en verontwaardigd!
Social
Reaguursels
InloggenDie Kaag heeft vast een heksenspreuk als onaantastbare bescherming gelijk aan 'Teflon Rutte'. Glibberigger dan een aal in een emmer snot. Al is het schandaal nog zo groot, ze glibberen er altijd tussenuit.
Iedereen zit zich er over te verkneukelen, en terecht. Maar ook dit waait weer over. Wel reëel blijven hè.
Mensen, er is iets grondig mis in de Nederlandse politiek. Iedereen weet het, iedereen spreekt er over maar niemand kan concreet benoemen wat er nu exact gaande is. Tevens is er te veel onrust, om de haverklap worden burgers geconfronteerd met voor hun nadelige bestuurlijke projecten en afwijkende wetgevingen. De Nederlandse burger voelt haarfijn aan dat hij of zij een rad voor ogen gedraaid wordt, stemt anders maar dit blijkt hopeloos en tevergeefs wegens compleet dichtgetimmerde Regeerakkoorden en onderlinge (geheime) afspraken welke zelfs tot in Brussel strekken.
De kern van deze politieke puist is leugens en bedrog. Het bedrog komt uit en dat doet de boosdoeners alle kanten op stuiven. Om te beginnen zou de partij er goed aan doen te communiceren voor wat ze werkelijk zijn: een Eurofiele neukclub waarbij jong, vrouwelijk talent stelselmatig misbruikt wordt op het altaar van de club. Mag dat? Ja, indien men hier helder over is zodat heel Nederland weet waar de club voor staat en iedereen een vrije keuze heeft op deze club te stemmen, zich voor deze club in te zetten of zichzelf te grabbel te gooien aan lustige machtsmannetjes. Dan ben je helder, dan ben je eerlijk.
Ik stel voor dat alle (nog blijvende) leden een orgaan offeren. Altruïsme en moraliteit van het volk eisen, ondertussen zichzelf laven aan vunzige seks spelletjes en deze doofpotten is niet waar Nederland op zit te wachten. De partijtop mag opstappen incluis de poppenspelers. Wij zijn met velen (Legioen).
Geen groter vermaak dan leedvermaak, zeg ik maar weer. Het zou fantastisch zijn als Kaag haar biezen moet pakken. Maar D66 kennende, zullen ze er wel weer tussen uit proberen te glibberen.
Het zou nóg mooier zijn als die Van Drimmelen een goed uit de school klapte.
Ze is in de leer bij Rutte, en die staat stijf van de glijmiddel.
@Warhead | 19-04-22 | 13:06: Je kan van alles van Rutte en de VVD vinden maar VVD'ers zijn niet van die elitaire moralistische deugers als D66'ers. Een gemiddelde VVD'er houdt niet van geneuzel, gedeug, is pragmatisch en lust wel een biertje met een bitterbal.
Uitgelekte persverklaring van Kaag:
"Het gaat natuurlijk niet over mijn kennis van de geruchten over de betrokkenheid van mijnheer van Drimmelen, het gaat over mijn kennis langs de lijnen van de geruchten over de betrokkenheid van mijnheer van Drimmelen.
En met de kennis van nu ben ik van mening dat D66 een veilige plaats voor iedereen moet zijn en dat wij daar ook koploper in moeten zijn en ik ga er persoonlijk, want veiligheid staat bij mij hoog in het vaandel, ik herhaal, ik ga er persoonlijk voor zorgen dat wij weer koploper zijn op het gebied van veiligheid binnen de partij en daarom ben ik voornemens een commissie aan te laten stellen die samen met het partijbestuur een rapport schrijft met aanbevelingen hoe wij als inclusieve, groene progressieve partij ervoor kunnen zorgen dat mensen die een onveilige situatie binnen de partij ervaren daar melding van kunnen maken bij een professionele vertrouwenspersoon want nogmaals, en ik kan het niet genoeg herhalen, D66 is een veilige partij maar het kan altijd nog een stukje veiliger."
*langs de lijnen van de inhoud van de geruchten* moet dat natuurlijk zijn. Brrrr.
Zoiets kunnen we verwachten, veel blablabla en morele pose, absoluut geen wol.
@KeesBruin | 19-04-22 | 13:05:
Ja, ze zijn aar aardig door de mand gevallen inderdaad als zelfs haar fanbase in de talkshows al voorzichtig kritisch begint te worden.
Zoals gewoonlijk zit bij deze rotte mispels het geluk in een heel klein doosje met dichtgeplakt deksel. Ze zijn er al jaren mee bezig hoe dat stomme ding open gemaakt moet worden zonder onpasselijk te worden.
Nu begint het echt serieus nieuws te worden, zelfs Ongehoord Nieuws opent er mee.
Had ik al gezegd dat dit de zoveelste afleiding is van waar het écht gebeurd? Nee? Ok, komt ie. Het gebeurt in Brussel mensen, Brussel. Daar worden de zaken besloten. In Den Haag mag men de kruimels verdelen. En wij maar naar Den Haag staren als makke lammetjes.
Ja dat had je al gezegd. Maar daar gaat dit verhaal helemaal niet over ..
Beangstigend,is ze op de G20 ,ministers van Financiën bijeenkomst,en nu in Brussel gezien.Cloons?
De 4e macht van dominees en priesters van eerste helft 20e eeuw hadden ook hun eigen partijen. Open en duidelijk gewoon AR en RKS genoemd. De AR was openlijk protestants en conservatief. De huidige 4e macht is veel doortrapter. Noemen zich D 66 of Volt ipv bijvoorbeeld BASP (Beleidsambtenaren Staatspartij)
Dit maakt me zo gelukkig. De grootste moraalpaal ever, de hele partij, struikelt over zichzelf. Wat heerlijk dit!!
Synoniem voor neuken = Drimmelen
De letter D voor cijfers 66 betekent Drimmelen
Naam D66 wordt veranderd in D69
'Wie hoog op tafels klimt kan diep vallen' is een uitspraak die geldt binnen de partij Drimmelen 69.
Hahahahahaha!!
Heeft iemand aan kaag al verteld dat ze geen minister van buitenlandse zaken meer is?
Had iemand al een grap gemaakt over de achternaam van mevrouw Weener? Overigens wel een knappe dame.
In Den Bosch is Weener de naam van de gemeentelijke sociale werkplaats.
Het heet zelfs Weener Xl. www.weenerxl.nl/home.html
@Sinterbikske | 19-04-22 | 11:45: Dat die Frans vraagt hoe ze heet en of ze wat met hem wil drinken en dat zei dan antwoordt: “Weener”.
Maar dan met een Amerikaans accent.
@Verbandmeester | 19-04-22 | 11:56: Ik had em door, wilde het punt maken dat d66 inmiddels iets weg begint te krijgen van een sociale werkplaats.
Maar pas vrijdag een reactie, is het momentum dan voorbij of de sneeuwbal nog veel groter ?
Dat laatste waarschijnlijk, Thom de Graaff heeft mevrouw van aangifte af willen houden en Vera Bergkamp blijkbaar ook.
@Sinterbikske | 19-04-22 | 11:30:
Okay, weer 2 erbij die beschadigd zijn nu.
Vooral op dat elitaire zooitje uit de Grachtengordel blijven stemmen. Als je alle onderzoeken en verhalen moet geloven, dan is het op een bepaald niveau je reinste inteelt binnen die partij.
Dat zo'n van Drimmelen zo machtig is baart ook zorgen, hij kon je maken of breken. Hij haalde Kaag binnen.
Niemand stemde ooit op hem en toch bepaalde hij de toekomst van Nederland.
@Wattman | 19-04-22 | 11:24: Zo werkt dat. De partijbonzen bepalen waar het plebs op mag stemmen. Slechts een heel klein deel van Nederland vindt zich zo geweldig dat men lid is van een politieke partij en men in aanmerking wil komen om de eigen visie op te leggen aan een zo groot mogelijk deel van de bevolking. Of die het er nu mee eens zijn of niet doet niet ter zake (wie zijn toch die mensen?). Van dat hele kleine deel van de bevolking (die denken de wijsheid in pacht te hebben) wordt nog eens een select gezelschap uitverkorenen op een lijstje gezet en daar mag je dan eens in de 4 jaar uit kiezen. Moet je wel voldoen aan de eisen van de partijbonzen.
Dat is democratie. En als je het anders wil, dan staat er een cordon sanitaire klaar. Want iets anders willen, dat gaat niet gebeuren.
@Wattman | 19-04-22 | 11:24: Zo is het met al die EU-bonzen ook: niemand stemt op ze, en toch hebben ze de macht. Het is ook niet voor niks dat D66 zo pro-EU is: geen partij waar de democratie zo gehaat wordt als D66.
het voetvolk ruikt de revolutie en zal daarna regenten met een andere naam terug krijgen die op hun beurt alleen aan zichzelf denken.
Wij zijn met meer, ook Rutte kan weg, maar je krijgt er gegarandeerd een andere leugenaar voor terug.
Als na de revolutie de regenten hoofdelijk aansprakelijk worden gemaakt zal dat liegen wel mee gaan vallen.
Nu kunnen ze maar wat aanlullen. En dat doen ze dan ook.
@Petrus Poortwachter | 19-04-22 | 11:09: Precies! Misschien is dat idee van tribunalen helemaal niet zo slecht...
@Petrus Poortwachter | 19-04-22 | 11:09: Een waarheidsplicht voor regering en parlement lijkt me wel wat. Minder debatten en ophef, meer inhoud.
zo Dijkgraaf , lid van D66 geworden wegens een ministerschap , lig je nu van spijt te janken ? Hoe heb je je zo kunnen laten inpakken met al je intelligente hersencellen , geval Pechtold was je zeker bekend.
Tsja, de titel, het decorum,het salaris, de (bovenmatige) pensioen opbouw en na vertrek gebruikmaken van het netwerkm met grote kans op zakkenvullen, tenzij je publiekelijk blunder op blunder hebt gestapeld.
Zo ook Kaag in 2017, zo ook Uslu nu, zo ook Ernst Kuipers, allemaal pas lid sinds hun minister- of staatssecretarisschap.
(Kuipers zie: nos.nl/collectie/13886/artikel/241203...)
En zo raken we steeds verder verstrikt in onze eigen, zelf gecreeerde moeras van opgelegde deugdzaamheid. Steeds braver, bureaucratischer, laffer, woke, schijnheilig met een onvermijdelijke dubbele moraal (wie werpe de eerste steen ?).
Het bewijs dat we grenzeloos decadent (einde van beschaving ?) aan het worden zijn. Helmplicht op een fiets, minimum leeftijd voor patat ?? Hoeveel gekker gaan we nog worden. Ik snap dat Poetin ons week, laf en decadent vindt. (Begrijpen is geen goedkeuren, zeg ik er maar bij voordat deug reaguurders gaan melden dat ik pro Poetin ben). Het wordt tijd voor een geheel ander reset. Die- van terug naar andere waarden die wel realistisch en menselijk zijn. Kijk naar robot Jetten en je ziet de vleesgeworden enge deuglul die we hebben gekozen als bestuurder en je weet genoeg ! Dan maar uit protest stemmen op Boudet, ondanks dat die- ook niet helemaal spoort. Maar alles beter dan de gevestigde orde.
potverdriedubbeltjes, eens.
Als we uitgeklapt zijn en al onze ( mentale) rijkdom hebben verspilt aan trieste landen ,mensen, ambtenaren en volledig verhospitalaseerde uitkerings-en subsidietrekkers, is er al een back up plan voor de aanstaande globale crisis veroorzaakt door deze woke partijen ?
Ach.
Kinderen geloven in sprookjes.
Vol overgave en verwondering laten zij zich volledig meeslepen in de meest wonderlijke en bizarre fictieve avonturen.
Gewillig hangen ze sprakeloos aan de lippen van de volwassen sprookjes vertelster c.q. verteller.
Vaak is dat naarmate ze ouder worden ook wel tegen beter weten in natuurlijk, want ook kinderen begrijpen op den duur dat iets dat te mooi lijkt om waar te zijn dat dan ook (vaak) is.
Maar het is het grote en vurige verlangen zo lang mogelijk in de sprookjes te kunnen (blijven) geloven dat ze zo enorm trouw laat zijn en blijven aan de sprookjes vertelster c.q. verteller.
Dan, als het moment van volwassen worden zich verder aandient , worden de ogen verder geopend en openbaart zich de echte wereld, de realiteit.
En zo verliezen de meeste kinderen de interesse in de verhalen van de volwassen sprookjes vertelster c.q. verteller.
Echter bestaat er altijd een groep van volwassenen die vanwege bewust naïeve en ook zeker egoïstische redenen en motieven vrijwillig (rond) blijft hangen in die kinderlijke sprookjes fase.
Zij, die tegen beter weten in , blijven geloven in sprookjes met nobele prinsessen en koninginnen gepredikt door hun eigen volwassen vertelster c.q. verteller.
Tot op een dag hun favoriete sprookje wordt uitgeblazen door een drimmelende olifant met een iets te opdringerige lange natte snuit en hun selectieve regenboog gekleurde en egoïstische maskerade niet langer kan standhouden.
Dan blijken het plotsklaps allemaal onschuldige en maagdelijke brandschone bekeerlingen te zijn, heuse volwassenen die nooit , nee echt nooit, in dat idiote en enge sprookje hebben geloofd.
Oh zo gekrenkt , boos en verdrietig zijn ze allemaal , omdat hun favoriete sprookje , hun heldin en hun spelletje bij hen is afgenomen door die smerige olifant met die harde natte snuit.
Dan zoeken ze , als ratten die het zinkende schip verlaten , gulzig de media op om braaf aan iedereen te vertellen dat ze echt , echt geen naïeve volwassenen waren en zijn die vanwege bewust naïeve en ook zeker egoïstische redenen en motieven vrijwillig bleven geloven.
Maar dat sprookje is echt , echt een heel, heel , heel ranzig sprookje.
Dat gelooft toch geen hond?
Laat staan een olifant.
Mooie parabel!
Een beetje de Nederlandse Harvey Weinstien deze van Drimmelen. Iedereen kan zich omhoog neuken, als je omhoog gaat moet je neuken. En Kaag heeft dat om persoonlijke en zakelijke redenen in de doofpot gestopt vanwege de schade die zij zou kunnen oplopen en de eventuele invloed van die schade op de verkiezingen. Mogelijk chanteerde ze hem er ook mee. Dus er zijn nog veel vragen onbeantwoord in Drimmelgate.
1 Korintiers 10 vers 12:
Die meent te staan, zie toe, dat hij niet valle.
Keesjuh!!
Tegen het einde van de oorlog het verzet in allemaal... tralala
Onterecht ontzag voor onterecht gezag.
Dit gebeurt ook in bedrijven door slicke en brutale en handige praters en regelaars, ook met een stropdas om en als ze zogenaamd beschaafd zijn en in een dure auto rijden.
Wat een lelijkheid.
Infantiel en minderwaardig is het.
Vraag is denk ik of dit een structureel dingetje is, het misbruiken van posities en dat sexueel grensoverschrijdende gedrag, of een incident dat op een slechte manier is afgehandeld door het partijbestuur.
Als zaken zijn voorgevallen waarvoor het partijbestuur verantwoordelijk is geweest lijkt me dit een slecht verhaal voor D66. Maar als het een privezaak betreft van een D66 lobbyist en een partijlid, die samen een relatie hadden en en waarbij Drimmelen later lastig ging doen, vraag ik me af wat de partij zelf daarmee te maken heeft. Als mooi whataboutism wordt van het sexueel uitlenen van Dion Graus' echtgenote beweerd dat het om een privekwestie ging, ook al werd zij zijwaarts genomen in de gangen van het Tweede Kamergebouw ook nog. Voordeel is natuurlijk extra, dat de PVV niet eens partijleden heeft.
Maar goed. Wat is er nu gebeurd? Niemand die het precies weet en daar zou het toch om moeten gaan. Er was een rapport dat beweerde "doorlopen niets aan de hand" maar ook een vertrouwelijke bijlage die zei "ho ho van alles gebeurd dat niet mag". Dat laatste is op zichzelf al vreemd. Als daar een verschil van conclusie is geweest, lijkt mij dat een partijbestuur daarop zou moeten handelen en als dat niet is gebeurd ben ik benieuwd waarom dat niet is gebeurd.
Het zou kunnen dat de conclusies die het slachtoffer trok uit de geheime bijlage niet juist zijn geweest bijvoorbeeld. Of dat ze wel juist waren, maar dat het verzwegen is. We geloven o voorhand anonieme beweringen daarover, maar is dat wel juist? Zo'n bureau Bing doet onderzoek, trekt conclusies, de vertrouwelijke bijlage leidt bij een slachtoffer tot verontwaardiging en daarna is er ophef. Dus hoe zit het nu?
Er is maar 1 oplossing: De vertrouwelijke stukken toch openbaar maken, als de betrokkenen ermee akkoord zijn uiteraard.
Volgens mij loop je flink achter op de stand van zaken. Wat jij voorstelt is al gepasseerd. Succes verder met proberen deze shit te downplayen.
Ogen op de bal, BL, ogen op de bal. De bal is in deze niet het seksueel overschrijdend gedrag. Dat kan incidenteel zijn. De bal is de doofpot. Dat kan - indien bewezen, en daar zijn we nog niet- niet anders dan structureel zijn. Grensoverschrijdend gedrag is Kaag niet echt aan te rekenen (insert grapje over dat elk libido in haar nabijheid permanent sterft). Maar hoe daarmee om wordt gegaan natuurlijk wel. En Graus erbij halen is gewoon een swalbe. Komop, je kunt beter dan dat.
Popcorn?
@The-loopy-cowboy | 19-04-22 | 10:34:
Maar zo'n doofpot moet ook echte inhoud hebben, anders hebben we een doofpot waar niets in zit. De grote vraag is dus: Wat zit er in de pot? Blijkt dat de openbare conclusies uit het rapport toch overeind blijven, ondanks de door het slachtoffer anders geduide uitkomsten, dan heb je geen doofpot. Blijkt dat de vertrouwelijke stukken aanleiding geven om het slachtoffer in het gelijk te stellen en wist men op alle niveaus daarvan, DAN heb je een doofpot. En nee ik probeer niks te downplayen, maar politieke ophef scoort altijd, ook als het feitelijk nergens om gaat.
Je moet dus uitzoeken waarom het gaat, de feiten, het gebeurde, en niet een verhaal opvoeren van ene "Marleen" die zo graag Leids wilde praten "om erbij te horen" maar zich eigenlijk minderwaardig voelde. Ja sorry als zo iemand dan beseft dat het tegenvalt, de vraag is wie Marleen nu voor de gek zit te houden. Zichzelf of de partij waar ze lid van is geworden.
@The-loopy-cowboy | 19-04-22 | 10:34:
Incidenteel??
Het nieuws niet gevolgd de laatste jaren? Beginnend met ene Alexander.
@Beste_Landgenoten | 19-04-22 | 10:41: ach nu wil je rekken tot de storm gaat liggen... want kaag etcetera. Was het wilders oud geweest stond jij vooraan om met poop te gooien. Nu zijn anderen aan de beurt.
“Het zou kunnen dat de conclusies die het slachtoffer trok uit de geheime bijlage niet juist zijn geweest bijvoorbeeld.” Dus er is niets aan de hand volgens het slachtoffer?
@Tiscali-2 | 19-04-22 | 10:52:
Dat weten we toch niet? Misschien is mevrouw wel een rancuneuze ex, met onredelijke eisen, misschien is Drimmelen wel een smerige misbruiker, we zullen het niet weten totdat we het weten, nietwaar?
Zoals het zich nu laat aanzien hebben we Pechtold en Van Drimmelen als absolute bonzen, zeg maar de Marco Borsato’s van D66, die op alle mogelijke manieren gebruik hebben gemaakt van hun macht en aanzien om zeer vergaande seksuele overschrijdingen te doen. Pechtold acht ik bewezen genoeg (daar zul jij vermoedelijk anders over denken), van Drimmelen heeft veel meer dan de schijn tegen, omdat er door een flink aantal vrouwen over hem wordt verklaard. Smeets en nog wat Ali B’s zijn de wat kleinere goden die dienen als garnering, maar passen wat mij betreft niet in het hoofdmenu, de doofpot.
Dit alles maakt dat de doofpot redelijk gevuld is. Het is een doofpot omdat het - hoezeer de schijn ook - altijd een een tegen een verhaal zal blijven, al heb je er 12 naast elkaar. Een doofpot moet iets van ‘plausibel deniability’ in zitten, toch? Harde feiten kunnen veel moeilijker een doofpot in.
Het deksel op de doofpot in deze is dus de wijze waarop GEEN ENKELE prominent zich uitspreekt. GEEN ENKELE! Terwijl de leden daarom vragen.
En dan kom je dus bij de beloften van D66. De beloften van Kaag. Nieuwe bestuurscultuur. Niemand laten vallen. Je kent het geneuzel. Ik verwacht, en ik ben daar niet de enige in, van een partij die een nieuwe cultuur voorstaat (en God wat hoop ik dat er ooit zo’n partij komt) dat deze niet vertrouwelijke bijlagen van rapporten heeft die drie keer langer zijn dan het hoofdrapport. Ik verwacht dat de partij aanspreekbaar is. Ik verwacht dat zo’n partij een smerige hufter als Pechtold de deur wijst. Ik verwacht dat ze een pedo als Smeets niet op het schild hijsen. Ik verwacht dat er geen smerige “hij was dronken” spelletjes gespeeld worden. Ik verwacht een echt en oprechte poging om de bestuurscultuur te veranderen, geen handjeklap om de slechtste voorzitter sinds Van Miltenburg verkozen te worden.
Ik ben dit zat, BL, meer dan zat. Die smerige politiek. Put your money where your mouth is, verander die politiek dan. D66 is een bühne-partij, waar het zetten van een vrouw op de belangrijkste positie hun belangrijkste zet is om uit te stralen dat ze deugen. Alsof dat dat genoeg is. Alsof dat de smerige politiek uitwist.
Kortom, de doofpot is er, en die is groot en diep. De doofpot van D66 bevat vele oude lijken, en de huidige is niet eens de grootste (hoi, gedwongen abortus). Het is een doofpot omdat er niet over gepraat wordt, er worden slechts afgemeten statements afgegeven na een overleg van een week. Het is een doofpot omdat alles bedacht is, overlegd, beklonken. Niks is spontaan, alles is een precisiebombardement van exact genoeg om later het verhaal te kunnen veranderen.
Dat is de doofpot. Daarom heb ik een hekel aan D66. Omdat het een partij is die in 10 jaar haar fantastische beginselen verkwanseld heeft, en daar verdomme ook nog mee scoort. Omdat ze de doofpot tot in de details beheersen. Omdat ze exact zijn geworden wat ze zeiden te bestrijden.
@The-loopy-cowboy | 19-04-22 | 11:04:
"Kortom, de doofpot is er, en die is groot en diep. De doofpot van D66 bevat vele oude lijken, en de huidige is niet eens de grootste (hoi, gedwongen abortus)."
Ja maar dit is dus zo'n voorbeeld. Pechtold zou mevrouw "hebben gedwongen" tot een abortus. Maar die kinderen zijn gewoon geboren. Ik zeg: Deze dame is ook een heel rare geweest en dat MAG wat mij betreft allemaal. En Pechtold heeft dat niet fraai aangepakt, maar desondanks, het gaat nog steeds om een prive-zaak. De vraag is natuurlijk, wat heeft de partij zelf daarmee te maken of welke verantwoordelijkheid heeft die daarin? Ik vrees: Geen enkele. Hoopguit kan de partij besluiten, dat mensen die dit in hun prive-leven zo aanpakken, beter geen (hoge) plaats krijgen in de partij. Net als Smeets. Niks strafbaars gedaan, maar moreel niet erg netjes. En die heeft ook het veld geruimd.
Het gaat erom, waar een partij verantwoordelijk is voor prive-gedrag van partijleden. Ik denk dat dit alleen geldt voor dingen die zijn voorgevallen binnen de juridische kaders van zo'n partij zelf, bijvoorbeeld op een partijbureau, of tijdens een partijvergadering, of in functie van of voor de partij. Alles daarbuiten is namelijk prive! Zo werkt het nu eenmaal.
In alle partijen zitten mensen die rare dingen doen en ik zou zeggen, die wil je niet in je partij hebben of op een positie van betekenis, maar dan ook nog heeft een partij niet alles te zeggen over prive-gedragingen. Je kunt zeggen: Dit past niet bij wat we als partij willen uitstralen, dus willen we jou niet meer als partijlid, maar het is natuurlijk wel glad ijs, als je mensen langs je eigen morele maatstaf gaat leggen en dan royeert.
@Beste_Landgenoten | 19-04-22 | 11:18: In het geval Anne Lok ging het om een D66 medewerker uit Emmen. Je hebt dus al een verschil in machtsverhoudingen die niet handig is. Dat zij op televisie haar verhaal deed maakte dat het geen privézaak meer was maar een politieke.
Wanneer ik bij de organisatie waar ik werk, vanuit een absolute machtspositie, de capo di tuti capi, een ondergeschikte op die wijze behandel en het stil probeer te houden, dan heeft mijn organisatie daar zeker wat over te vinden. Ik kan je garanderen dat mijn organisatie me de deur wijst.
Mevrouw Lok werkte gewoon voor D66, BL. D66 heeft daar alles mee te maken. Zeker omdat de partij een publiek belang dient, de mond vol heeft van deugen, anderen de maat neemt en nogmaals, een andere cultuur zegt voor te staan. Volgens de letter van de wet zou je eventueel gelijk kunnen hebben, volgens de letter van de partijstatuten alweer wat minder, maar volgens de geest van wat men propageert moet in deze gevallen veel meer openheid gegeven worden.
Het enige dat ik zie is machinaties.
Ik parafraseer even: “als je mensen langs je eigen morele lat gaat leggen om ze vervolgens te royeren begeef je je als partij op glad ijs”.
Daar snap ik even niks van. D66 is bij uitstek de partij van de moraal, van het deugen, van ‘woorden doen ertoe’ en een ‘nieuwe bestuurscultuur’. Juist bij hen die iedereen de morele maar nemen verwacht ik dit gedrag intern.
Mijn D66 afkeer komt zeker voort uit die discrepantie; ze brengen niet in de praktijk wat ze propageren. Daarom vind ik de SP of de PvdD ook fijnere partijen, die doen in ieder geval wat ze anderen willen opleggen. D66 is wat dat betreft voor mensen die lui willen deugen.
Anyway, terug naar de doofpot. Nogmaals, het gaat niet om de inhoud maar om de deksel. De deksel verhindert dat we de inhoud zien. En dan blijft het gissen.
Eerst waren je pogingen om de stank uit de d66 put te maskeren aandoenlijk, toen begon je ondanks je ontkenning te gaan wahtaboutisme, toch andere partijen en personen er met de haren bij te slepen, toen werd het irritant. Nu begin je zelfs de slachtoffers in twijfel te trekken, nu wordt het smerig.
Stop ermee B-l ook jij begint nu ranzig te worden.
Nee BL, het gaat er eigenlijk niet alleen om wat de geheime conclusies zijn van het rapportje. Het gaat er ook om dat partijleider Kaag tot 3 keer toe heeft geweigerd om met een doodsbang partijlid te praten. Zie het briefje van Jan aan mevrouw Kaag. Daar gaat het ook om. Eng hoe dat met "gewone" mensen wordt omgegaan, dat kunt u toch ook wel aanvoelen, of is het empathisch vermogen van BL even groot als dat van mevrouw Kaag?
@Peerkeoud | 19-04-22 | 12:12:
Ach dramatiseer de boel toch niet zo. Een "doodsbang partijlid". Het drama is je nogal ingebakken, nietwaar? Ik begrijp de wens om D66 af te breken best vanuit het gesunde volksempfinden, maar sleep er nou geen over-gedramatiseerde verhalen bij. mevrouw in kwestie deed het met Drimmelen, ze kreeg er spijt van, ze zette hem aan de kant en Drimmelen bleef aandrimmelen. Dat is het verhaal volgens mij. Er was een foeigesprek met de politie, zoiets. Allemaal niet fraai, maar om nou te spreken van een "doodsbang partijlid"?
Kaag, de koningin van de Gebakken Lucht...
Ik begin die Dijkgraaf steeds beter te pruimen.
Dat roep ik al tijden, in andere bewoordingen dan. Lege huls dat Kaagmens.
Het gaat er niet meer om of Kaag het wist of niet wist. Ze had het moeten weten.
Onwetendheid veinzen lukt ook al niet meer. De verklaring van Marleen bevestigd wat iedereen al wist. Een hoog gehalte van dedain ten opzichte van "het volk"
Een kliek die zich onaantastbaar waant. En iedereen die erbij was en het afkeurde hield zijn mond wegens angst voor het eigen baantje. Dat is lekker voor Kaag, want dit poets je niet even weg met onwetendheid. Wat zeg ik deze harde tucht is de norm bij D66 als een soort sekte. Hopelijk stort deze nep partij helemaal in elkaar want was al totaal overbodig.
"Een kliek die zich onaantastbaar waant." Een totaal voorbarige conclusie puur op sentiment.
@Beste_Landgenoten | 19-04-22 | 10:31: :D en dat bepaal jij natuurlijk. Realiteitfobisch zijn ze bij d66. Heeft niets met sentiment te maken.
@ffnietnu | 19-04-22 | 10:37:
Ach nee dit lees je zo vaak. Dat men zich verheven voelt en zo. Het is eerder omgekeerd, men voelt zich de mindere en dat zou dan op het conto komen van D66. Als politicus moet je "gewoon" doen in dit land. Lekker aards praten, spelen dat je "van het volk" bent. Dan trek je stemmers. Je weet toch. Caroline en zo.
@Beste_Landgenoten | 19-04-22 | mensen voelen zich niet de mindere... wat een stuitende arrogantie.. ook nog even caroline afbranden. Mooi voorbeeld van wat er bedoelt... I rest my case :)
@ffnietnu | 19-04-22 | 10:49:
Caroline, de journaliste, gelanceerd door een marketingbureau in dienst van leveranciers van veevoeder. Zogenaamd "boerin". I rest my case.
"De verklaring van Marleen bevestigd wat iedereen al wist"
Nee de verklaring van Marleen is die van iemand die er zo graag bij wilde horen dat ze zichzelf maar een Leids accent ging aanmeten, omdat ze een minderwaardigheidscomplex wilde verdoezelen. En daar moet iedereen dan maar ruim baan voor maken? Ik zou zeggen: Ze riep het over zichzelf af.
Ik denk: Politiek is een spel dat je moet kunnen en willen spelen, waarbij vele uit de boot zullen vallen om allerlei redenen. Altijd zullen daarbij mensen zijn die hun falen wijten aan de partij of de structuur of het spel terwijl ze misschien zelf de handigheid, de capaciteiten misten of het netwerken slecht afging. Spijtoptanten opvoeren vind ik een zwaktebod eerlijk gezegd.
@Beste_Landgenoten | 19-04-22 | 10:45: Kaag in haar trainingspak en sneakers die weet wat een halve liter melk kost.
Landgenote
Mensen voelen zich niet minder .
D66 voelt zich meer.
" Die mensen" staan met de poten in de klei.
D66 kan niet bestaan zonder deze mensen.
Deze mensen kunnen heel goed z
bestaan zonder D 66.
Waarom kunnen dat soort hufters door blijven gaan zegt er niemand tegen zo'n zakkenwasser rot jij eens zelf op idioot.
Tenzij iedereen er alleen zit voor zit eigen politieke carrière.
Dag Sigrid, tot ziens!
Wel niet vergeten om je bezem met chauffeur in te leveren…
Het begrip "nieuwe bestuurscultuur" krijgt langzamerhand vorm.... het is: alles blijft zoals het was (gesloten regeerakkoord, achterkamer deals, ijzeren fractie dicipline, liegen zonder enige schaamte) maar wel met een Noord Koreaans sausje erover en verheerlijking van leider Kaag. Het volk kan verrekken. Aan de macht blijven, windmolens bouwen en boeren over de kling jagen dat blijven de speerpunten.
Het meest opvallen is dat er nog geen D66 kamerlid of kamervoorzitter iets gezegd heeft.
Dat mogen/durven ze niet. De spindoctors zijn nu koortsachtig bezig om een 'verhaal,frame' te maken om de heks uit de wind te houden. Pas als dat klaar is (vrijdag) gaan de Kamerleden van die enge club mogelijk weer praten.
Die schijten allemaal zeven kleuren stront.
De beerput is op een kier gezet en de stank is nu al enorm. De leden van D66 zijn degene over wiens hoofden dit gaat. Je voor doen als democratische partij maar ondertussen alles wat niet welgevallig is in de doofpot stoppen. Het autocratische partijkader ten alle tijden blijven steunen. Zo hou je zicht op een baantje. D66 moet opruiming gaan houden! of zich als partij gaan opheffen. (beter)
Linksom, rechtsom, maar de heks gaat echt niet weg.
1) Minister financiën, is een belangrijke post in het kabinet en zou het kabinet kunnen laten struikelen. ( En dat wil leugenaar Rutte ook niet).
2) Dan zou de heks voor de tweede keer aftreden, waardoor haar carrière over en uit zou zijn. En dat zal de heks ten koste van alles willen voorkomen.
Dus dat opstappen/aftreden gaat helaas niet gebeuren.
Mogelijk wacht haar een mooie zijstap naar een duurbetaalde functie in Brussel als strohalm. Dan maar geen PM van NL maar op een andere manier zeggenschap houden. Zo ontkwam Frenske (en met hem Diederik) ook en hoeft hij in ons nationale parlement geen nederlagen meer te lijden in zijn aanvaringen met 'populisten' of andere weldenkende kamerleden die zijn ideeën voor idioot verklaarden, maar mag hij per decreet vanuit Brussel onze zakken leegschudden. En dat gaat Kaag ook doen, linksom of rechtsom.
@zoute_drop | 19-04-22 | 10:06:
Dat is mogelijk een oplossing, maar het gezichtsverlies is voor de heks onaanvaardbaar.
Maar ook de mogelijke gevolgen voor het kabinet zijn een belangrijke factor.
We gaan het meemaken, maar vooralsnog denk ik dat er uiteindelijk niks gaat gebeuren.
Daar gaat "de heks" niet over.
@dijkbewaker | 19-04-22 | 10:12:
Waar gaat de heks niet over ?
@Gemeen Mosje | 19-04-22 | 10:15: Of zij wel of niet moet aftreden.
@Usumani | 19-04-22 | 10:26:
Ok, Maar zoals al aangegeven, zal Rutte dat ook niet willen. Natuurlijk zal er wel een motie komen van wantrouwen. Maar de coalitiepartijen stemmen die toch weg.
Maar we gaan het zien/meemaken.
Ik wacht met ongeduld op de tegel waarin Beste Landgenoten deze affaire gaat downplayen en what abouten, komop BL je kunt het !
Ho ho wacht ff. Mag ik me eerst ff inlezen? Het lijkt toch en beetje op het vergaan van de Moskva, volgens de Russen in vliegende storm, maar op de foto's een bladstille zee.
@Beste_Landgenoten | 19-04-22 | 10:03:
Een met stilstaand water gecamoufleerde vliegende storm is natuurlijk extra verraderlijk.
Toch een half uurtje volgehouden. Om 10:29 moest het er toch uit.
"Ken jij HBO-ers?" is toch wel erg typerend. Past in het rijtje "wie zijn toch die mensen die daar op stemmen?". Het schildert echt een plaatje van een collectie compleet wereldvreemde bubbelmensen.
D66 = engnekkensekte eersteklas, met saaie Sjoerdsma, het oppervlakkige geklets over lullen tijdens bijeenkomsten en het vileine geroddel met de pers bij de patatbalie over 'dronkenschap'.
Off topic: zat van Dissel nou ook te Drimmelen op z'n privemail?
www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/art...
Ik zit niet bovenop het nieuws. Ik vraag me af waarom dit nu pas uitkomt en niet tijdens dat jaar van formeren.
Dat zijn de beroemde doofpotten van Kaag. Dat 66 nu pas vrijdag met een officieel standpunt komt heeft ook niets met “dit onderzoeken” te maken. Het patroon is al jaren bekend. Dit specifieke geval ruim een jaar. Er ligt een rapport dat voor de verkiezingen even niet uit kwam en dus, hup, in de doofpot er mee!
De verklaring van vrijdag is alleen maar omdat er nu koortsachtig een strategie wordt bedacht om schade te beperken.
Dit is bijzonder schadelijk voor Kaag. Die vrouw is alleen maar naar Nederland is gekomen voor haar gewenste baan als secretaris-generaal bij de VN. Daarvoor moet zij eerst corvee-jaren lopen als belangrijk bewindspersoon, liefst premier, in Nederland.
Het zal aan mij liggen, maar wat heeft die van Drimmelen uitgevreten, ik lees dat nergens terug. Alleen iets vaags over grens overschrijdend gedrag.
Stalken, bedreigende telefoontjes, medewerkster opsluiten in werkkamer. Bel anders even met de politie, die weten er meer van.
Het ligt aan u. En het gaat nu om Kaag die hem ondanks alles de hand boven het hoofd hield en daarom moet zij nu vallen.
@Zwizalletju | 19-04-22 | 09:47: En, inmiddels, als het waar is, ook de Graaf die geprobeerd heeft het slachtoffer de mond te snoeren.
De politie moest er aan te pas komen, maar wát er precies gebeurd is staat in het geheime rapport. Zo geheim dat zelfs Kaag er niets van wist.
Wat een spannend sprookje.
Het beste zou zijn als er een cordon sanitaire om D66 wordt gelegd.
Precies! Dat zou pas verfrissend zijn.
Oh oh oh, wat heerlijk om deze D66 PR treinramp zich te zien ontvouwen.. en er komt nog een hele week met prachtige Schadenfreude aan want ze gaan pas vrijdag reageren. Kom maar door met de talkshows. Zelfde als toen met de Voice toen we tot donderdag moesten wachten.
En dan die naam; ‚van Drimmelen’ is ook echt te perfect voor allerlei grappen. Die vieze smeerpijp kan z‘n bedrijfje ook wel opdoeken. Net goed. Hoogmoed en val enzo.
Hexit zou de kers op de taart zijn.
Wat ik alleen niet begrijp, maar zal wel persoonlijke voorkeur zijn; al die dames die in deze context genoemd worden zijn nu niet bepaald Miss Universe. Ook niet lelijk ofzo maar zo gewoontjes. Dat je daar je carrière, naam en bedrijf voor op het spel durft te zetten is beyond me. Die stagiaire van Verhoeven leek me nog wel ok, met d‘r ijsjes
Hormonen doen rare dingen met mensen!
Tsja,die van Drimmelen ziet er ook niet echt uit.
Dus die zal blij zijn met alle ,desnoods afgedwongen,aandacht die krijgt.
'Verhoeven'
Creepy bastard.
Bedrijf opdoeken? Als hij braaf zijn mond houdt dan blijft d66 nog jarenlang opdrachten uitdelen. En hij wordt gevraagd om voor de beeldvorming weg te gaan.Om via achterdeur weer mee te vreten van zakken vol belastinggeld. Oh weeeh als hij gaat praten.
Kort samengevat komt het er dus op neer dat of Kaag wist echt van niets en mag blijven of ze heeft bewust de bijlage (lees: conclusie) achter gehouden voor na de verkiezingen en moet dan opstappen. Het zal wel op z’n Ruttes voor haar worden geplaveid.
1,5 uur voor sluiten stembussen, is zeer doelbewust.
Sterker is gewoon een dikke middelvinger.
Jinek is de koningin geworden van het tonen van de relativiteit van leed. Arremoei-tv.
Ben helaas spelbederver want Kaag kan heel eenvoudig wegkomen met het zinnetje: "Uit het rapport blijkt voor mij nergens dat in onze vereniging sprake is van een structureel onveilige omgeving..." In wezen is het er niet structureel onveilig. Er lopen viezerikken rond en die wordt nu opgeofferd of daar worden disciplinaire maatregelen tegen getroffen, net hoe ze het noemen. De leden krijgen straks al dan niet alle stukken en zullen dezelfde conclusie trekken. Het was één structureel geval en die gaan ze dumpen.
Het Kaagmens blijft helaas nog drie jaar minstens op Financiën.
Als dat 'structureel geval' stil blijft zitten misschien wel.
Het toverwoord hier is Structureel.
@Crankhead | 19-04-22 | 09:36: Ik denk eerder dat het toverwoord is: bewust achterhouden tot anderhalf uur voor de verkiezingen...
Ik denk dat het wachten is op de drek die nu naar buiten gaat komen Joyce. Enkele vrouwen en wellicht wat mannen zullen nu de gelegenheid zien om naar buiten te treden met zaken die vooralsnog onbekend zijn gebleven. Ik pak in ieder geval de popcorn.
@Van Rossem F5'en is onnodig. Als je de edit openhoudt zie je live de aanpassingen.
Inderdaad, moet je wel naar GoogleDrive gaan en het daar openen. Die Pauline heeft het er maar druk mee.
Hier scheiden onze wegen..
Kaag wilde geen gedoe voor de verkiezingen en heeft de info bewust achter gehouden. Dat weet inmiddels nu iedereen. Nieuw leiderschap noemt ze dat. Maar ondertussen iedereen de maat nemen over sexueel wangedrag. Typisch links tuig. Anderen opleggen wat ze moeten doen maar zichzelf tot een uitzondering benoemen omdat ze zo belangrijk zijn.
Zou de visie van Frans zover gaan dat hij heeft nagedacht over de samenvoeging van Sigrid en Frans, waarbij hij op de voor hem geniale term sieg Frans uitkwam?
Kaag krijgt altijd ministersposten waar ze ongegeneerd de wereld mag rondvliegen.
Uit het raam staren van 10km hoogte en letterlijk neerkijken op het pleps. Benieuwd of dit haar laatste vlucht wordt.
Flight of Icarus. Iron maiden
@F. Jacobse | 19-04-22 | 09:17: Flight of the rat. Deep Purple
Ik ben nog nooit een D66'er tegengekomen die je kan vertrouwen.
Kaag moet en zal de eerste vrouwelijke minister-president worden. Maakt niet uit hoeveel D66-lullen daarvoor in onbenullige stagaires moeten worden geschoven.
Een vriendinnetje van me is 66 lid (we houden toch van haar). Prachtige jonge blonde dame. Was ook al bekend met de reputatie van dhr van D, want dat schijnt iedereen binnen 66 te zijn. Dus toen van D haar op een congres benaderde en wel eens een keertje met haar wilde gaan borrelen heeft ze de boot afgehouden. Hij probeerde er nog koffie van te maken, maar ook dat is er nooit van gekomen.
Ook Frans vist wel eens achter het net.
Dat soort gedrag is dus vaak genoeg ook beloond anders zou van Drimmelen er al lang geleden mee opgehouden zijn.
Dan heeft ze een grote carrierestart als congresmatras gemist, of kende ze de geschiedenis van het Lokdoosje en Pechtold
Het stinkt zo hard bij D’66. Iedere keer stemmen zij voor pedofielen. Iedere keer gaat het over foute seks. En alsof dat nog niet genoeg is, meerder doofpot financiële kwesties.
Plus het veranderen van de Nederlandse cultuur, door de economie voorop te stellen. WEF.
Een DNB die bestuurders van banken en pensioenfondsen kalt stel.
Drek66, en nu doorscheppen.
Er is natuurlijk geen hond meer, die nog gelooft dat mevr. Kaag niet van deze zaak afwist.
En het is mooi dat er zoveel D66'ers aanhaken onder die lijst. Kaag gaat vallen.
Dat is op zich een verheugende gedachte, maar ik vrees dat D66 niet gaat veranderen. Het is en blijft een neukvereniging.
Niet als Boris van der Ham een poging waagt. Waarlijk nieuw elan.
Een vroegere chef van mij heeft een keer van zijn chef te horen gekregen: "Niet weten is geen excuus. Je hoort dat gewoon te weten." Korte tijd daarna had ik een andere chef...
@MAD1950 | 19-04-22 | 09:00: Jan Wiarda, RIP, heeft eens gezegd, als je er van weet ben je er ook voor verantwoordelijk.
Kaag blijft gewoon zitten, als de factoor van Brussel die ze is, is haar route al lang en breed uitgestippeld en wordt het mens, ondanks verkiezingen, binnen afzienbare tijd premier van Nederland. Geen enkel stembiljet kan dat nog veranderen.
Zal ze toch eerst lijsttrekker moeten zijn van de grootste partij toch?
Zie dat met D'66 gelukkig nog niet zo snel gebeuren.
Kaag functie elders. Bij voorkeur ver weg.
Nou heb ik toch ergens gelezen dat onze neergezette kamervoorzitter dat slachtoffer had geprobeerd geen aangifte te laten doen. Kan het niet meer terugvinden.
Dat zou mooi zijn. Kaag weg. Hoekstra terug als MinFin. Begroting opnieuw bekijken. En dan mag D66, om het gezichtsverlies te beperken, zelf een nieuwe MinBuZa aanwijzen. Bijvoorbeeld Alexander "ik moet de eerste Rus die niet liegt nog tegenkomen" Pechtold. Laat die maar over aan Sergey Lavrov.
Hoekstra is ook een zwakke prutser. Beter: Rampenkabinet Rutte4 weg, verkiezingen, zakenkabinet met op elke post een ter zake deskundige persoon. Tweedekamerleden bij voorbaat uitgesloten, enkele uitzonderingen daargelaten.
Hoekstra kan ook helemaal niks.
@Schmalz | 19-04-22 | 09:20:
Iedereen weg! Tegen alles! Voor niks!!
@Schmalz | 19-04-22 | 09:20:
Oh ja, nieuwe verkiezingen zouden welkom zijn. Maar dat zien zowel D66 en CDA nu liever niet gebeuren. Rutte heeft er ook geen baat bij om het huidige zetelaantal van het CDA te laten halveren. Hoekstra terug op Financiën kan het CDA electoraal gezien alleen maar helpen - en alles beter dan financieel onbenul Kaag op die ministerspost. Maar Rutte zal Kaag het liefst weg hebben. Dus vandaar dit scenario.
Dat stomme geleuter of Kaag wel of niet op de hoogte was. Als ze niet op de hoogte was, wat is dat dan voor leider? Dan wordt info weggehouden. Lekker dan als je als leider niet eens alle info uit je partij krijgt. Dus het excuus dat je het niet wist is niet alleen slap, het is gewoon een bewijs dat je niet in control bent. En dat moet onze financiën beheren… We zien al wat voor teringzooi dat aan het worden is.
Het lelijke is: ze weet zogenaamd niets over de misstanden in haar eigen partij, maar ze wappert wel heel moralistisch met de vinger richting andere organisaties waar vrouwen het slachtoffer zijn geworden van de homo sapiens drimmelens.
Ja idd. Beangstigend, andermans geld 'investeren' in het redden van 'het klimaat' terwijl ondertussen verder bijna alles uit de rails loopt.
Gezien de geologische historie is te verwachten dat de achter-achterkleinkinderen van al die idioten op hoge leeftijd van ouderdom zullen sterven zonder dat er noemenswaardige klimaatproblemen zijn geweest.
Ondertussen wordt helaas het Europa van onze nazaten door wanbeleid en geldverspilling naar de rand van het wereldtoneel gemanouvreerd.
Het is vooral crisis bij D66 omdat de achterban van de partij, grotendeels fatsoenlijk volk dat gewoon kundige en verantwoordelijke mensen aan het roer wil, dergelijke praktijken niet pikt van een partij waarin zij haar vertrouwen heeft gesteld. En dat is zeer positief.
Sorry, maar mensen die willens en wetens op Kaag hebben gestemd na alles wat er toen al bekend was over deze dame (liegen tegenover haar werkgever, nota bene het ministerie waarvan zij minister was, over haar huwelijk, en het schandaal rond de VPRO verkiezingsspot) kan ik niet onder fatsoenlijk volk scharen.
Onder welke naam staat u op de lijst van ondertekenaars?
Fatsoen is dus schijnbaar relatief.
@Professor Superhirn | 19-04-22 | 08:56: Dat is echt info voor de marge, voor de verkiezingen was er nog vrij weinig aan de hand voor veel mensen.
@zoute_drop | 19-04-22 | 09:02:
Ik ben zeker geen lid en heb zelfs nog nooit op D66 gestemd. Maar dat wil niet zeggen dat ik alles wat uit die hoek komt per definitie fout vind.
@Professor Superhirn | 19-04-22 | 08:56:
Er zijn veel mensen die niet op een persoon, maar op een partijprogramma stemmen.
@de IJsman | 19-04-22 | 09:33: dat doen weldenkende mensen ook niet. Maar wat er nu naar buiten komt is best wel heel erg fout. Juist zo droevig dat het gebeurt binnen een politieke partij die anderen zo graag wenst uit te sluiten om denkbeelden die zij niet in daden omgezet wensen te eien worden. En nu hebben we de daden van die partij helder in beeld. Tja, hoe geloofwaardig ben je dan nog.
@de IJsman | 19-04-22 | 09:35:
Terecht en interessant punt. Maar zelf zou ik niet durven stellen dat een meerderheid van de D66-stemmers het partijprogramma heeft gelezen.
@de IJsman | 19-04-22 | 09:35: Ja, die op de avond voor de verkiezingen nog snel een stemwijzer er bij pakken. En naderhand kunnen ze die nauwelijks herinneren. Kortom, men stemt wel degelijk op poppetjes en de D66 posters met dooddoeners als slogan werken precies om die reden.
Net onder het laagje croissant-vernis gaat een hoop slechte smaak schuil, met van Friemelen als goorste kopje.
Tis allemaal niet echt lekker strafbaar, beetje "corporaal", "weten hoe lang zijn lul is", beetje rook & vuur, hele nacht huilen.
En weet je wat: dikke kans dat die griet het ook gewoon zichtbaar erg gezellig had met dat andere lid van de raad.
Weet je wie ook korporaal was?
@Arnold Layne | 19-04-22 | 08:55:
Kolonel?
@Kaas de Vies | 19-04-22 | 09:03: die kunstzinnige schilder uit Braunau am Inn?
Tja dat is wel hard wat u schrijft, vermoedelijk denkt u dat alle vrouwen net zo zijn als in u familie?
Zeg, is iedereen al weer vergeten dat 'die Wilders' ook niet deugt?
Dion Graus lacht in zijn vuistje.
Arrogant, hautain, neerkijkend, neerbuigend, ten opzichte van de bevolking, dat zijn de meest opvallende kwaliteiten van D66'ers, naast Groen Links de allergrootste verziekers van dit land. Afschuwelijk volk.
Want de VVD heeft niet het meeste gesloopt de afgelopen tig jaar
Staat dat bankstel dat bekend staat als "de spermabank" nog steeds in de fractiekamer van D'66?
Zat ik gisteren ook al aan te denken.
misschien komen nu die verhalen ook 'beschikbaar'...
Lekken potten ook als ze van elkaar genieten?
Het enige wat nu komt is dat de coalitie elkaar nog steviger vast blijft houden want verkiezingen hebben ze nu helemaal geen zin in.
Dus er gaat helemaal niets gebeuren.
Frans Van Friemelen ?
Haha
Frans begint een ongelukkige voornaam te worden.
@Harry.Langezwaal | 19-04-22 | 08:50: was het al! Denk maar aan de Frans van het Groot 1000 jarig Europees Reich.
Kaag lacht hier alleen maar om, die vindt dit alleen maar geneuzel. Ze heeft op geen enkele manier een band met de anderen binnen D66(of uberhaubt Nederland)... Haar doel is binnen de EC een hoge pief te worden.... dus dit is alleen maar ff lastig.... die is nu ff ah duiken, sorry zeggen, magische woorden roepen als verandering en doorrrr naar haar EC baan.
Zou me niet eens verbazen als Kaag zich hieruit weet te lullen.
Het zou me zeer verbazen als ze zich er niet weet uit te lullen.
Nou... had zij het moeten weten = JA,
had zij het kunnen weten = JA
En in het interview met Floor Bremer zegt zij: "... als leider heel scherp op zijn en daarin te normeren.."
Wordt op zijn minst lastig dus.
Dit is alleen maar omdat Kaag een powervrouw van kleur is.
Ze staat er zeker gekleurd op ja.
Is lijkbleek een kleur?
ze zag er niet erg florissant uit de laatste tijd, maar dat komt misschien door de ramadan
Lekker leesje onderweg was dit, vanaaf misschien Jinek even terug kijken.
Met wat ik nu allemaal lees lijkt het erop dat D66 een van Drimmelen construct is.
Drimmelen66?
@Mr_Natural | 19-04-22 | 08:27:
Klokt helemaal. Drimmelen'66 is een verlengstuk van zijn lobby bedrijf.
Frans v D gaf vrouwen in ruil voor sex een belangrijke positie in D66. Het zal toch niet waar zijn dat hij Sigrid Kaag in zijn bed heeft gekregen om haar nieuw leiderschap te laten roeptoeteren? Nee toch. Waar is het eerlijk verhaal Sigrid. ? Wel?
Ik mag toch hopen dat Fransie Kaag heeft overgeslagen.... kolere.... die lijkt me echt zo eng.... iets tussen sex met een vriezer en een gehaktmolen....
Sigrid Kaag is alleen maar binnen gehaald om het oude beleid met de oude adviseurs voort te zetten.
Toen Sigrid Kaag werd binnen gehaald was het verkiezingsprogramma al geschreven. Daar heeft die hautaine kakmadam niets over te zeggen gehad.
Ik zie het helemaal voor me. Drimmelmans die Kaag wat nieuw elan toedient.
had ze bij een andere partij gezeten dan hadden velen gejankt dat ze gedemoniseerd wordt.
die lui van de andere partij zijn daarin het probleem.
Bij de FvD of zo hè….
Kan me niet aan de indruk onttrekken, misschien is het wishful thinking, dat Kaag geen vrienden heeft gemaakt gedurende het jaar formeren.
Vijanden wel. Zat.
Die harde, intens arrogante opstelling vol morele verhevenheid en druipend van de machtspolitiek, het heeft haar persoonlijk, en D66 in het algemeen, alleen maar haat, nijd en misschien wel afgunst opgeleverd.
Politiek dom. Zonder vrienden red je het niet. En zodra het kan, zoals nu, moeten er derhalve bijkans nummertjes worden getrokken wie als eerste een politiek mes in haar rug mag gaan duwen.
Kaag faalt. Heel erg.
D'66 leden willen oude garde weg.
www.nrc.nl/nieuws/2022/04/18/d66ers-w...
Nog meer ellende over D'66 en de rol van van Drimmelens lobby bedrijf daarin
www.groene.nl/artikel/als-het-luide-d...
Die Marleen Weener maakt echt de ene taalfout na de andere (los van het feit dat ze redelijk geobsedeerd is door zichzelf).
Let vooral niet op het stopwoordje ‘gewoon’.
Aha, shooting the messenger.
Hallo D66! Doe ff normaal
tsa, havo hbo meisje, had blijkbaar andere kwaliteiten dan intellectuele om het politieke baantje te krijgen...
It's trouble in deugend paradise. Het deugend proletariaat komt langzaam in opstand tegen hun apparatchiks. Nog even en Drimmeltje is de nieuwe Lavrenti Beria. Met Beria liep het overigens slecht af, kreeg een neqschot. Denk dat Drimmelmans ook snel een voltooid politiek leven mag verwachten met de pil van Pechtold.
Filmpje niet te openen. Krijg privacy statement van RTL meer niet...... iemand andere link?
even naar boven scrollen voor accepteren cookies. Ik had hetzelfde probleem
even omhoog scrollen en cookies accepteren
Het wordt nog veel erger...
mobile.twitter.com/uri4u/status/15161...
Tom de Graaf heeft de dame in kwestie onder druk gezet om de aanklacht tegen van Drimmelen in te trekken.
@Nico1000 | 19-04-22 | 08:14:
Ik weet nog wel een onderduikadres voor Tom.
Die Frans is blijkbaar te belangrijk voor Doofpot '66.
Nou dat kun je wel stellen.
Dit vind ik eigenlijk nog erger dan rol van Kaag (als het waar is).
@gestoptmetroken | 19-04-22 | 08:18: onderbuikadresje…
Waar komt dat nieuws vandaan?
Thom de Graaf, de man die voor de "gekozen burgemeester" zou zorgen en toen zelf maar ongekozen burgemeester van Nijmegen werd ...
Dit is gewoon protocol heur.
@gestoptmetroken | 19-04-22 | 08:18: de beste grap vandaag....
Van Drimmelen was vooral een lobbyist.
Eentje die een kwart eeuw lang bepaalde wie carriere maakte binnen D'66.
Die dus vooral mensen plaatsen die zijn lobby bedrijf goed uit kwamen.
En dus mede de D'66 standpunten bepalen.
Vindt je het gek dat er zo veel D'66ers aan de subsidietiet hangen.
En dat verklaart dan meteen al die pro EU standpunten die D'66 inneemt dankzij het lobby bedrijf van van Drimmelen.
Het bedrijf van van Drimmelen haalde Alexander Pechtold uit Leiden en maakte hem partijleider en zette hem in de Tweede Kamer.
En het bedrijf van van Drimmelen haalde Sigrid Kaag uit Beiroet om het werk van Alexander Pechtold in de Tweede Kamer voort te zetten.
Met dezelfde adviseurs die er al een kwart eeuw zitten.
Als ik dat zo lees is van Drimmelen een prima lobbyist. Maar voor de rest natuurlijk een waardeloze vieze man.
Een hexit van Kaag zou fijn zijn, maar er zijn nog zoveel jokers in Den Haag die ik graag zou zien vertrekken. De tijd dat politici met de belangen van nederlandse burgers bezig waren ligt heel ver achter ons.
Wanneer is de fakkeltocht in de straat van Kaag?
Ik dacht ook al aan brandende dildo's.
@BrutusBosch | 19-04-22 | 08:20: ingebracht en wel?
Fijn dat de PvdA-GL-fusie een zetje van de Volkskrant krijgt.
Waar is Rob Jetten als je hem nodig hebt?
* Kuch*
Die vouwt op dit moment dekens van stikstof op om de plantjes te beschermen.
@FrankVeer | 19-04-22 | 08:11:
Dat is een stofje dat….
Hoe verwarm je eigenlijk een huis met een kerncentrale?
Hoe is het toch mogelijk dat NL zegt dat er te veel stikstof is, en Duitsland op hetzelfde moment vindt dat er te weinig is? Een van beide heeft ongelijk en ik denk dat het NL is.
@quigg | 19-04-22 | 08:33: Hangt er vanaf wat het verdienmodel is.
Alles en iedereen moet nu aan damage controle doen bin D66. De prominenten Kamerleden en ministers omdat ze niet op de lijst van ondertekenaars staan en dat ook met goed fatsoen niet meer kunnen doen.
De vraag is gaan ze dit collectief of alleen doen.
Ben benieuwd hoe dit gaat uitpakken
Kaag excuses en wat mindere goden worden geofferd naar een dik betaald baantje ergens in de luwte.
Hoeveel leden heeft D66? Ik wil dat even afzetten tegen het aantal ondertekenaars.
EDIT: D66 heeft 31.830 leden.
Zoals altijd slapen de meesten.
Maar hoe vaak komt het voor dat zo'n groot percentage leden met naam en toenaam een dergelijke brief openlijk steunt?
Simpel toch, een volksvertegenwoordiger die het volk bedonderd moet keihard aangepakt worden.
@Sinterbikske | 19-04-22 | 08:12: Moet weg!
Dit is hun werk ,mafklapper.
Er woedt een oorlog in Europa. Met duizenden doden per week. Een conflict dat voor de komende veertig jaar impact gaat hebben op de levens van de burgers van Europa.
En op tv en in de kranten gaat het over een vieze man die kennelijk grensoverschrijdend bezig is geweest. Zeker vervelend voor de personen die van dat gedrag de dupe waren. Maar qua media aandacht...
@theo-is-dood | 19-04-22 | 08:51: en alle onnodige burgerdoden in Jemen worden vrijwel geheel genegeerd qua media aandacht.
het zijn propaganda kanalen.
Gedrimmeld worden, is dat hetzelfde als op z’n Frans?
In tijden van stress is er niet altijd veel te beleven.
Kaag Is het bewijs van iemand die doet alsof ze professional is maar eigenlijk gewoon een bestuurlijk amateur blijkt te zijn.
Als ze het rapport had gelezen had ze in actie moeten komen, claimt ze het rapport niet gelezen te hebben dan ben je niet geschikt voor dit vak.
Mensen die een grote mond hebben over seksuele intimidatie en de positie van vrouwen die er vervolgens wat aan kan doen maar dat verzaakt om welke slappe reden dan ook… die kunnen beter Nederland verlaten en lekker wegpromoveren als ambassadeur van Nigéééér. Gratis champagne en nul verantwoordelijkheid.
Lijvige rapporten niet lezen is toch een D66-dingetje? Ging Pechtold er niet prat op het associatieverdrag niet gelezen te hebben, terwijl hij er toch vóór stemde. D66 is een partij van holle vaten met een hete aardappel in de keel.
d@mn, raak, wat moet je nou met vrienden+familie die, ondanks alles, toch op d666 hebben gestempt?
Kaag probeert het met woordspelletjes. Misschien heeft ze het niet gelezen maar is het haar verteld. In ieder geval wist ze er van, zo niet dan is ze ongeschikt.
Waarom zit Kaag tijdens de Pasen in Washington voor een vergadering?
Iets met de Wereldbank?
Onder het mom van werk, vakantie vieren in het land waar ze zo’n hekel aan hebben.
WEF Cabaal?
Volgens Tom-Jan Meus in zijn Column in de deugbode NRC is het een D66 stormpje. Laat maar komen zou ik zeggen.
gegokt en verloren, zal ook wel associaties hebbon
Titels van D66 verkiezingsprogramma's. Lijken wel afleveringen van een of andere VARA comedy,
2021: Een nieuw begin
2017: Samen sterker - kansen voor iedereen
2012: En nu vooruit
2010: Anders Ja
2006: Het gaat om mensen
2003: Juist nu
2002: Toekomst in eigen handen
1998: Bewogen in beweging
1994: Ruimte voor de toekomst
2012 En nu voorhuid.
@Wijze uit het Oosten | 19-04-22 | 08:07:
2021, een nieuw begin en gelijk erin.
@Wijze uit het Oosten | 19-04-22 | 08:07: dat vroeg Kaag aan Frans van D. Die van jou of die van mij?
En 'Stem D66 voor een beter Klimaat' Blijkt ook een loze kreet te zijn geweest. Niet dat ik ontevreden ben met ons zeeklimaat.
Ben je nu guursels van gisteren aan het copy-pasten?
"En nu vooruit." Toen ik die leus voor het eerst zag, dacht ik: Weet D66 niet dat we aan de rand van de afgrond staan?
Als het om van Drimmelen gaat stroken ze stuk voor stuk dus niet met het handelen van de partij.
"Een nieuw begin."
Niet dus, van Drimmelen mocht gewoon zijn gang gaan en toen hij tegen de lamp liep gewoon blijven,
"Samen sterker. Kansen voor iedereen."
Niet dus. Vrouwen die binnen lastiggevallen worden, gestalkt en gechanteerd door mannen maken geen schijn van kans.
"En nu vooruit."
Niet dus. Het onwelgevallige rapport verdwijnt in de onderste la.
"Anders Ja."
Niet dus. Alles hetzelfde, niks verandert.
"Het gaat om mensen."
Zou je niet zeggen als je ziet hoe er mee omgegaan wordt.
"Juist nu."
Niet dus. De uitkomsten van een vernietigend rapport worden straal genegeerd.
"Toekomst in eigen handen."
Niet dus. Angst voor je carrière, kadaverdiscipline, angstcultuur.
"Bewogen in beweging."
Niks daarvan. Ongewogen pas op de plaats. Negeren van de feiten.
"Ruimte voor de toekomst."
Niet voor de slachtoffers, wel voor de daders, de machtigen, degenen die aan de touwtjes trekken. Volop ruimte.
Er zal vast nog wel rondgebeld zijn om broodschrijvers te vinden voor een nieuw media offensief. Maar het vereist wel wat creativiteit om hier een goeie draai aan te geven. Ben benieuwd wie het voor haar gaat opnemen.
Vooralsnog blijft het angstvallig stil vanuit de DDR666 hoek..
@Wijze uit het Oosten | 19-04-22 | 08:06: Er wordt nu meer gevraagd per letter.
Goedemorgen en welkom bij dag 55 van het geen66.nl Kaag liveblog
zelfs Nieuwsuur had gisteren geen zin meer in om Kaag te redden. Als zelfs Nieuwsuur je laat vallen, dan is het echt afgelopen. Ja mensen, het wordt vrijdag uitzwaaidag voor Kaag.
'66 is, sinds Pechtold, een cynische machts-partij. Exact het tegenovergestelde van waar ze ooit voor stond. Smeuïg is dat ze kennelijk ook het tegenovergestelde is van waar ze nu voor staat. (Nou ja, beweert te staan)
Maar nu bekend is dat dit een "neuk jezelf omhoog" partij is, kijk je toch met andere ogen naar al die kamerleden. Of waarom zo'n Sjoerdsma met zulke samengeknepen billen staat.
Zolang de liftdeuren niet dicht zijn kan Robbie J. ineens achter je staan en daar heeft Sloerie kennelijk herinneringen aan?
Paasweekend, prachtig weer, en nu dit. Heerlijk!
Ik was niet betrokken bij het grensoverschrijdend gedrag, maar ik had wel betrokkenheid.
Okay Sigrid, jij mag blijven.
+veel
D66 is net zo'n eng clubje als CDA. Kan me herinneren dat Balkenende ook niet vies was van intimidatie van vrouwen. "u lacht zo lief" en billenknijpen, gewoon in het openbaar. Hopelijk gaat Kaag ten onder en sleept ze de hele partij mee.
En dan... Volt?? Oh nee, daar was ook wat mee.
Ruud Lubbers? De meest vrome der satanisten in New York.
' u lacht zo lief' intimiderend?
als hij dat tegen een kerel zei dan was het grappig, knip alstublieft die teennagels eens wat bij
Wie het laatst deugt, deugt het langst.
De deugboomerang, vol in den bakkes.
Credit en Sexit, ik weet niet welke ik mooier vind.
Credit= Drexit
Deug Hard
Met Sigrid Kaag als Hans Gruber.
Yippie-Ka-Yeh Moederneuker!
Komt er dan ook een Deug Hard Met Een Rozestruikje (Rob Jetten in de rol van Simon Gruber) ?
Simon says……
En mark zag dat het goed was.
Haha ja, al die Kaag haters lijken niet helemaal te beseffen dat de winnaars van haar ondergang aan de ene kant de VVD zijn en aan de andere kant waarschijnlijk weer GL/Volt. Fijn om haar kop niet meer te hoeven zien, maar je schiet er niets mee op.
Hij decimeerd alles en iedereen aan tafel.
@Quantum Suicide | 19-04-22 | 08:06:
Ik haat niet zo snel, voor rutte maak ik een uitzondering. Kaag dr kop kon ik ruim voor de verkiezingen al niet meer zien, laat staan nu. Dus prima als ze wiebert, helaas speelt dat de grootste charlatan premier die Nederland ooit gehad heeft in de kaart.
Maar beter een van de twee opgerot dan geen.
@Quantum Suicide | 19-04-22 | 08:06: Rutte is een leugenaar die zelf echt niet meer weet wat de waarheid is. Op zich maakt hem dat geschikt voor het vak. Niet voor Nederland, maar goed.
En ondanks dat is Kaag erger. Die liegt _en_ is hypocriet. Op alle vlakken. En is daarnaast net zo democratisch als China/USSR. Natuurlijk mogen mensen stemmen. Alleen omdat het volk dom is hebben we de verkeerde keuzes alvast geschrapt. Het dedain. Het neerkijken op mensen die het niet met haar eens zijn
Rutte is gezakt voor zijn examen premier. Kaag is gezakt voor het examen mens.
@TheEgg | 19-04-22 | 10:18:
Met uw laatste zin ben ik het helemaal eens. Wat moet de ontmaskering van Kaag voor de proggo's een ontluisterende ervaring zijn.
Blijkt dat een vrouw er bestuurlijk ook gewoon een puinhoop van kan maken, nou ja zeg. Dat was toch alleen voorbehouden aan mannen?
Weet je, het is heerlijk om zo gelijk te krijgen. De zoete smaak van "zie je nou wel" overheerst ook bij mij. Maarrrr, wat deze dame heeft aangericht is veel erger. Eerst gijzelt ze de formatie en hebben we een jaar lang zonder fatsoenlijk bestuur gezeten en nu stevenen we af op nieuwe verkiezingen waarbij er -naar verwachting- niet veel gaat veranderen. Tenzij Omtzigt mee gaat doen. Dus in feite heeft ze ons land al bijna 2 jaar in een wurggreep. En de gevolgen hiervan zullen nog lang voelbaar zijn.
Waarom denk je dat er nieuwe verkiezingen komen?
@SterF... | 19-04-22 | 08:00: zonder Kaag om Rutte te steunen is de hele bodem onder dit kabinet los zand.
pieteromtzigt.nl/blog/donatiestichtin...
En blijkbaar is er al aardig wat gedoneerd. Maar Pieter zal een dergelijke stichting niet goedkeuren, tenzij hij inderdaad vergaande plannen voor een nieuwe partij heeft lijkt me.
@deministerpresident | 19-04-22 | 08:09:
Dan komt er gewoon een andere trekpop die Rutte steunt. Ze zijn zó verzot op macht dat ze het hele land nog opofferen ervoor.
@WatMoetJeNu | 19-04-22 | 09:21:
Pieter Omtzigtmoet met BBB samen gaan. Dan is het einde van Rutte en zijn ja-knikkers.
Einde van Kaag betekend zeker 3 jaar wachtgeld en een EU/VN functie voor mevrouw. Wat een straf.
Al die leraresjes die op powervrouw Kaag gestemd hebben moeten weer op zoek naar iemand anders om te aanbidden.
Ergens wel leuk toch! Geen mooier vermaak dan leedvermaak.
Dit is natuurlijk gewoon seksisme. Een mooie sterke vrouw op een toppositie wordt niet geaccepteerd door het patriarchaat.
Mooie?
@Kanvanalleszijn | 19-04-22 | 08:07:
Turks spreekwoord:
'waar het schaap ontbreekt wordt de geit prinses genoemd'.
Sterke?
Het zal ook komen omdat ze altijd doet of ze moreel zeer hoog te paard zit. Valt nu dus door de mand.
Nee hoor. We beoordelen haar slechts op haar (niet) handelen.
Sarcasme toch?
Hihihi
Ze lijkt iig gelogen te hebben; ze wist van het rapport en heeft van Drimmelen de hand boven het hoofd gehouden. Doet altijd alsof ze zo'n fatsoenlijke mevrouw is, maar valt nu toch door de mand. Exit Sigrid
Je denkt toch niet echt dat ze opstapt wel?
@SterF... | 19-04-22 | 07:56: Niet uit eigen beweging, maar als ze genoeg figuurlijke dolken in de rug krijgt, who knows. Hoewel er niet echt een redelijke opvolger lijkt.
@Diederik_Ezel | 19-04-22 | 08:04: "Na goed onderling overleg". "Persoonlijke afweging". en/of iets met haar gezondheid.
Inderdaad, geen opvolger. Om in de Paassfeer te blijven, '66 had alle eieren in één mandje gelegd.
Misschien dan toch Jetten? Die valt in ieder geval geen vrouwen lastig.
Drillporn66
Zou mooi zijn. Vorig jaar redde ze nar Rutte met die slinkse motie van afkeuring ipv motie van wantrouwen. Daar heeft ze nog heel veel slecht karma van over.
Wat een prachtige maan^H^H^H^H Dinsdag!
Lees u eens in zou ik zeggen. Iets met rapport achterhouden en slachtoffers doorsturen naar de D66 advocaat…
Zware tijden voor Kaag, ze mag enkel na zonsondergang eten en daarnaast ook nog eens dat gedoe met klagende vrouwen.
Wedden dat ze er mee weg komt....
De Volkskrant is echt op oorlogspad. Ik lees ook dat Kaag 5 dagen voor het artikel is benaderd door de Volkskrant en dat een reactie uitbleef. D66 heeft dus 5 dagen de tijd gehad om aan damagecontrol te doen en dan kom je met zo'n flut reactie.
Zouden ze echt gedacht hebben dat het over zou waaien?
Kaag: "ik heb er geen actieve herinnering aan" En, met steun van de coalitie, blijft ze gewoon zitten. Zal niet de eerste keer zijn en zeker niet de laatste.
Coalitie heeft hier niets mee te maken. Dit speelt allemaal binnen de partij.
Over 3 jaar een docu over Kaag en hoe de Grote Belofte stuk werd gemaakt door mannen in bestuur. Tijd voor een vrouw aan het roer. Stem Kaag!
Wie zijn al die mensen die d66 stemmen?
Sowieso niet hier.
Seksisten….
En in de verte lacht een Rutte.
Ja, inderdaad. At the end trekt hij toch weer aan het langste eind.
Often imitated, never duplicated.
De afgelopen dagen wijzen de berichten best toevallig allemaal richting Kaag, de onaantastelijke.
Wordt zij niet gewoon express gewipt omdat ze totaal ongeschikt is en dit het goede moment is om lange-termijn schade te voorkomen?
Express of niet, opgewipt staat netjes.
Ik heb er moeite mee dat de woorden Kaag en wippen in een zin genoemd worden.
Ze was met velen, nu is ze straks helemaal alleen.
Met ‘dichtgeslagen’ ogen, niet erg, ze zag toch alleen zichzelf en dat lijkt me verschrikkelijk.
Een schizofreen is nooit alleen.
Kaag is een enabler.
Scheiden hier dan onze wegen?
Dat zou je wel willen. Maar in de tussentijd is de halve NPO opgetrommeld om samen met een D66-leger van beleidsmedewerkers en ander gespuis er voor te zorgen er op vrijdag een conclusie beschikbaar staat:
het is de schuld van Wilder, Baudet en Geenstijl!
@hangtiet met knoop | 19-04-22 | 10:41:
schrijven is een kunst
... er voor te zorgen DAT er op vrijdag
En het is natuurlijk de schuld van Wilders!!!!
Deze partij die anderen zo graag de maat nam blijkt verrot van binnen. Dit moet heerlijk bloggen zijn voor de redactie, wat het heerlijk leesvoer voor ons maakt. Er is zo'n Duits woordje voor toch... Schadenf...
@AntiZanicz | 19-04-22 | 08:34: Iedereen keek weg in Slangenkuil66. Iedereen dacht alleen maar aan z'n eigen positie en lachte schamper om alle slachtoffers van wie iedereen wist wie dat waren. Laf en hypocriet tot de macht 66!
Ik zou me kapot schamen als ik op die partij had gestemd.... Zanicz....
@Aristotalloss | 19-04-22 | 08:44: Ik heb er niet op gestemd, ook eerder niet. Duidelijk de telegrof de VVD gratis-geld voordeeltjes voor huis, auto en vrindjes in gevaar ziet komen, dit met een diepe angst voor vrouwen zorgt voor een voortdurende obsessie tot beschadigen.
Een foute grap, tegenwoordig mag ook helemaal niks meer. Ik denk ook dat mevrouw uit het filmpje het erger vind dat niemand het voor haar opnam dan de grap die gemaakt werd.
En nu iedereen die aanwezig was royeren.
@Redactie : kunnen jullie de Kaag topics van nummers voorzien. Ik raak zelf de tel kwijt.
Het had, zo bezien, voorzichtig geformuleerd wat mij betreft, toch wel met een topic minder gekund, mijn inziens misschien.
U hoeft niet te tellen. Leun achterover en geniet of ga tuinieren.
Bij Sigrid vraag ik me altijd af of ze met een bezem naar haar werk gaat
Bezem met chauffeur.
Bij Kaag vraag ik mij altijd af of ze 'savonds haar mensenpak uittrekt voor het slapengaan.
REAGEER OOK