Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Nieuwe klimaatpreek van Timmermans! "Onze kinderen vergeven het ons nooit als (...)"

Man van het volk spreekt uit 't hart

Wat weet-ie veel hè. Bovenstaand zijn slechts twee minuten en 20 seconden van zijne hoogheids gehele speech. Gelukkige hebben we het volledige transcript nog. Gaat over Fit for 55 en dat verwijst niet naar Frans' gemiste streefgewicht van vijf jaar geleden. Waar de speech op neerkomt: rond 2050 moet heel Europa CO2-neutraal zijn, dat wordt heel erg duur maar we gaan "the age-old political instrument of redistribution" Europabreed inzetten om te garanderen dat die kosten zelfs in Zuid-Europa door ONZE tanende middenstand worden gedragen. Onderstaand een paar van de meest Timmermansiaanse geschenken aan zijn drie toehoorders.

"“Time is out of joint O cursed spite, that ever I was born to set it right.” This is a quote from Hamlet that keeps coming back to me in this whole process of finding solutions to what is an existential threat to humanity. (...) Because if we fail to act now, and I mean immediately, then our children will never forgive us because things will get out of hand. That is the essence of the IPCC report that if we don't act now tipping points will be reached quite soon. And one might even fear sooner than even the IPCC report describes. So we have no choice: We have to act!"

Best wel belangrijke noot: dat stond dus absoluut helemaal niet in het IPCC-rapport, maar het is wel wat alle media en vooral Nieuwsuur ervan maakte.

"But we have to be very clear on one thing: whatever measure you take, all these measures have a price effect and the art of politics will be to ensure that the price effect does not affect the most vulnerable and that we use the age-old political instrument of redistribution to make sure that the burden is evenly spread in society. (...) The one thing we cannot afford is for the social side to be opposed to the climate side. I see this threat very clearly now that we have a discussion about the price hike in the energy sector."

Nou Jan Modaal, dat wordt lappen en ohja succes met die warmtepomp.

"So my offer to Parliament and Council: Let's look at the Fit for 55 package in its total. (...) In a way that assures fair burden sharing across society, across Member States between regions, that is I think the ultimate goal of what we should do now."

Nou, u was al bekend met de transferunie. Maar Frans introduceert hier dus even terloops de energietransitie-unie, waarbij ONZE tanende middenstand opdraait voor de CO2-neutralisering in Zuid-Europa.

"Because I believe, and I want to conclude on this, I believe we can still fix it."

:

Hilversum praat een woordje mee!

Social

Reaguursels

Inloggen

En dan gaat de NPO ook nog de Klimaat propaganda spuien, net zoals de BBC doet, en een Klimaat journaal introduceren. "Er staat een file: dit komt het klimaat niet ten goede. Het regent: door de klimaat verandering..., Het is droog, door de klimaat verandering.... er is brand uitgebroken in een huis...., de druiven oogst is.... etc etc". Voor meer voorbeelden, kijk BBC.

echtpaul | 15-09-21 | 04:42

Spreekt Greta Frans?

Fark Mutte | 14-09-21 | 21:28

Er is meer behoefte aan een clitorisjournaal.

Harrie-Couvert | 14-09-21 | 21:21 | 1

Maar dan wel van omgebouwde trannie clits (binnenstebuiten gekeerde eikels).

SaintNick | 15-09-21 | 00:23

Die Timmerfrans die werkt niet hard, de knopen van zijn vestje echter wel.

sallandstrots | 14-09-21 | 21:10

Ja hoe krijgen wedst stelletje klimaatidioten nou zover dat ze eens op GS reageren op de redelijke argumenten en weerleggingen. Die verdomde navelstaarders zijn met geen enkel.srhument te overtuigen.
Vanmorgen in disçussie op een terras en dat verrekte misleide vanzenkoppel krijste de halve binnenstad bij elkaar alsof ik hoogstpersoonlijk half Nederland onder water gezet had

strawdog | 14-09-21 | 20:47

... en dan met z'n allen (EP's) een snoepreisje naar Malta. Kaag/Willem Alexander style, zeuren over milieu en zelf onzinnige vliegreizen consumeren.

P. Breidel | 14-09-21 | 20:30

Ik ben zelf met Samsom, zn rechterhand, in gesprek geweest. Toen was ie al de functie die hij nu bestiert. Wat opviel dat het publiek wat op de man afkomt vooral uit de hoek van de banken en investeerders komen. (Geen pandjes melkers, echt heel groot geld) Op een windmolen financieren zit een gegarandeerd rendement van 8% of hoger voor dergelijke clubs. Voor groot geld uitermate comfortabel om in te investeren.

Dat is ook echt een doel van Brussel.

Het grote nadeel is dat bijna de gehele winst van de windmolen daarmee tot het einde der dagen blijft worden afgeroomd door de bank, en dat de compensatie tussen windstil en waaien versus biomassa en uitbranden geheel voor de rekening van de consument komen.

De 8% is immers gegarandeerd dus wel kunnen maar niet mogen leveren zijn kosten consument.

Het was wel erg gezellig. Met heel goede wijnen. Truffels enzo.

Denkhetnjet | 14-09-21 | 20:14

Dat vergeven geldt ook zeker voor het onzalige gedrocht dat Unie nu is en zou horen te zijn.

Reaaalist | 14-09-21 | 19:59

Die vetbol vliegt in een week meer dan ik in tien jaar.

Badderbeest! | 14-09-21 | 19:41 | 1

Nog een paar kilo erbij en hij kan op pad met z'n arrenslee en rendieren...

Sliptong | 14-09-21 | 20:05

De klimafoben maken zich onsterflijk belachelijk met hun apocalyptische teksten (nu of nooit, tien voor twaalf, do or die, tipping point). Intussen is er helemaal geen kleaut aan de hand: Geen klimaatdoden, - oorlogen of vluchtelingen; geen uitstervende ijsbeer of stijgende zeespiegel; geen einde van de wintersporten geen extremer weer. Als je een crisis wil zien in het klimaat van vandaag, morgen of overmorgen, dan moet je wel een erg bijzonder hysterische aandachtshoer zijn.
Alleen jammer dat al dat alarmise ons zo onmetelijk veel poen baat kosten.

Zeddegeizot | 14-09-21 | 19:19

Doe me een lol Timmerfrans en vreet jezelf eens op.

Ram_Ram | 14-09-21 | 18:58

Nee, Hij weet niet veel, maar lult wel veel, met name veel onzin. Zo te zien kan hij er goed van leven en neemt hij het er goed van.

Spie | 14-09-21 | 18:58

Wat de stijging van de zeespiegel betreft: hier tuint zelfs de nuchtere Spectator ( www.spectator.co.uk/article/what-s-th... )in de val van de milieumaffia, nl. de vergelijking van de gemiddelde stijging in de periode 1901-1970 = 1,3 mm/jaar, met de gemiddelde stijging in de periode 2006-2018 = 3,7 mm/jaar. Oei oei oei, wat een versnelling in stijging, de wereld vergaat al!

Maar niet heus. Hier worden namelijk appels met peren vergeleken. Het verhaal zou opgaan als de stijging lineair verloopt, maar dat doet die helemaal niet, de stijging verloopt oscillerend, waardoor je een periode van 70 jaar niet kunt vergelijken met een periode van 13 jaar. Vergelijk het met het nemen van het gemiddelde van een sinus: het gemiddelde over een aantal hele perioden is niet te vergelijken met het gemiddelde over een periode van pi/2, want hele periodes middelen uit tot nul.

In feite geeft het IPCC dit ook toe: "It is likely that similarly high rates [die vreselijke 3,2 mm/jaar] occurred between 1920 and 1950". Maar dat soort opmerkingen zul je natuurlijk in de media niet tegenkomen, want die passen niet in het apocalyptische plaatje.

Er zijn leugens, grove leugens en klimaatstatistieken.

Argyronauta | 14-09-21 | 18:55 | 1

Het is nog erger dan dat; de meetboeien geven nog steeds ongeveer 1,7 mm/j aan, die 3,2 - 3,7 zijn meetgegevens van satellieten die nog niet nauwkeuriger te kalibreren zijn. Ga maar na, mm's per jaar meten vanaf een paar honderd kilometer hoogte, incl. compensatie voor eb en vloed, golfhoogte en variatie, etc.

Harry.Langezwaal | 14-09-21 | 20:12

Die kinderen kunnen de boom in wat mij betreft. Gisterenmiddag eens een uurtje kinderen in het park bezig gezien, terwijl ik daar aan het zwerfvuil opruimen was. Wat een shitvolk. Lawaai maken, zooi van zich af smijten onder jouw ogen, en als je ze daar op aanspreekt een grote bek. Kreeg ook nog vuurwerk achter me aan. Heb niet de indruk dat zij zich echt druk maken om het miljeu.

Poes Fiep | 14-09-21 | 18:49

Het is verdomme net een kabouter met zijn witte baard, kale kop en bekrompen gedachten

Malle moer | 14-09-21 | 18:49 | 2

Niet scheren is beter voor het milieu.

Toverkol | 14-09-21 | 18:54

Frans de eurokabouter.

MAD1950 | 14-09-21 | 20:11

2050. Dan rijden we weer rond op een ezeltje om voedsel te vergaren.
Geen werk, geen transport, geen eten, geen huisvesting en al helemaal geen plezier meer in je leven.
Maar het klimaat is dan gered, in de CO2 neutrale wereld.

Boeloeboe | 14-09-21 | 18:37 | 1

Het klimaat is dan ook niet 'gered'. Alsof dat 'gered' kan worden. De aarde evenmin. De mens zal last hebben, maar dat is al eeuwen zo.
Daarnaast bewegen de tektonische platen gewoon door en daardoor verandert er natuurlijk ook van alles. Dat houdt niemand tegen.
Los daarvan, minder plastic, vliegen, een beetje opletten met alles is altijd een goed idee. Heb je alleen geen continue doembeelden voor nodig, wel verstandig beleid met draagvlak.
Het gaat nu om geld. Heel veel geld. Dat staat voorop.

Bataafje | 14-09-21 | 21:28

Heeft iemand trouwens al verteld dat iemand met zijn BMI verhoogd risico heeft op een IC opname van de krona?

Anyways Schranske Timmerfranske heeft voor het laatst een arbeider gezien in 1984 - en moest binnenmonds braken. Kortom de ideale moderne PvdA apparatchik.

Graaf_van_Hogendorp | 14-09-21 | 18:22 | 1

Hebben we het even niet over de co2 productie voor al het eten dat hij naar binnen schranst.

Malle moer | 14-09-21 | 18:48

Schrans Timmerzwans was zelf een stuk meer fit at 55, ongeveer zo'n 30 kilogrammen aan die fitte pens van hem te zien...

BadPatNL | 14-09-21 | 18:11

Frans is elitair.. en er luisteren maar 6 man naar zijn inauguratie speech

Anjos | 14-09-21 | 17:55 | 2

En dat alleen maar omdat ze vastzitten in Frens z'n eigen zwaartkrachtveld

Runderknak | 14-09-21 | 18:29

Onze kinderen vergeven het ons nooit als we onze welvaart en hun economische toekomst vergooien aan peperdure schijnoplossingen voor een imaginair probleem, bedoelde hij dat?

Harry.Langezwaal | 14-09-21 | 17:48

Als die dikke stopt met eten en vliegen knapt het klimaat meteen op, zeker hier in huis.

belastingbetalert | 14-09-21 | 17:44 | 3

Als die dikke vliegt zetten ze aan de kant waar hij zit een extra motor onder de vleugel anders blijft het vliegtuig rondjes vliegen.

me163komet | 14-09-21 | 17:48

@Goed Volk Kijkt Weg | 14-09-21 | 19:24:
Toch nog iets goeds voor elkaar gekregen vandaag :)

me163komet | 14-09-21 | 20:50

Het ideale businessmodel: creëer een probleem, liefst dat veel angst veroorzaakt en de geldstroom kan op gang worden gebracht.

MargauxGrandCru | 14-09-21 | 17:44 | 1

Precies dezelfde strategie als Scientology.Gelukkig kunnen we de wereld redden door heel veel geld af te dragen.

Berend_Breedreet | 14-09-21 | 18:42

Zolang de bevolking maar blijft groeien is het dweilen met de kraan open. Maar dat mag je niet zeggen natuurlijk. Minder mensen is minder vervuiling, minder co2 uitstoot, minder file, minder honger, minder oorlog. Het kan zo simpel zijn.

omwenteling | 14-09-21 | 17:43 | 3

We moeten toch nog eens weer met de CIA gaan praten over anticonceptie in het vreten dat we doneren aan Afrika.

RobbievanD | 14-09-21 | 17:54

@RobbievanD | 14-09-21 | 17:54: anticonceptie is al eens geprobeerd. Dat wordt pertinent niet gebruikt in donker Afrika. Het enige dat wij kunnen doen is er voor te zorgen dat ze hun overschot aan mensen niet naar ons kunnen exporteren. Oftewel, grenzen hermetisch dicht.

Grachus | 14-09-21 | 18:52

Meer oorlog is juist minder mensen.

mmx | 15-09-21 | 06:56

Jaren lang heeft de olieindustrie onderzoek gedaan hoe de afval producten van brandstof productie omgezet kon worden naar producten die zij aan de consument kwijt konden; plastic, wasmiddelen, chemicaliën opmengen in scheeps brandstof etc etc. Hier is door de consument nooit om gevraagd. Maar het is ons wel opgedrongen. Drie lagen plastic om je kipfilet, plastic meuk en producten die via reclames als een must have gepresenteerd worden en dat alles voor gigantische winsten in deze tak van industrie. Een industrie met de grootste budgetten voor projecten om nog meer olie en gas omhoog te krijgen en nog meer meuk te maken die we niet nodig hebben voor nog meer winst.
Waarom leggen we de rekening niet bij die bedrijven en overheden die daar van mee geprofiteerd hebben? Waarom hebben deze bedrijven niet of minimaal geïnvesteerd in andere energie vormen ( het geld is er!) Alles voor het grote geld en groei met de consument als slachtoffer.

Nieuwepieper | 14-09-21 | 17:41 | 4

Simpel.. lobbyisten!

JB86 | 14-09-21 | 18:34

1 (=één) paprika in plastic verpakking........................ garandeert de versheid langer, wordt ons brave burgers aangepraat Zo lang het Europees parlement elke maand verhuist, zou Timmermans eigenlijk zijn veeltalige muil moeten houden. (Om maar te zwijgen over bijeenkomsten op Malta bijvoorbeeld).

Tinie | 14-09-21 | 18:36

Tuurlijk joh, de olie-industrie is verantwoordelijk voor het plastic om de paprika.... Lekker makkelijk en populistisch. Dat zijn toch echt de grootgrutters die dat soort dingen doen. De olie industrie is juist fantastisch dat ze van de restproducten nog een hele scala aan bruikbare producten heeft weten te ontwikkelen. Duizend maal dank daarvoor olie-industrie! Voor hetzelfde geld hadden ze het restproduct ook gewoon in zee kunnen flikkeren.

Grachus | 14-09-21 | 18:56
▼ 1 antwoord verborgen

Het lijkt me lastiger om aan mijn kinderen uit te leggen waarom we de symptomen van overbevolking ten koste van onszelf probeerden te camoufleren door onzinnig te investeren in zaken waarvan vooraf bekend was dat ze niets meer opleveren dan ongemak.

Veepert | 14-09-21 | 17:41

Frans heeft zelf een ecologische voetafdruk van 100 andere mensen (als het niet meer is). Eerst zelf even wat minder vreten Frans.

omwenteling | 14-09-21 | 17:38 | 1

Door dat gemekker over het klimaat raken andere problemen buiten beeld. Obesitas bijvoorbeeld...

MAD1950 | 14-09-21 | 20:22

Het is helemaal geen probleem van onze kinderen. Het begint een probleem te worden voor de kinderen van onze kinderen van onze kinderen van onze kinderen van onze kinderen van onze kinderen, dat wil zeggen tussen 2150-2200. Als de voorspellingen kloppen. Gewoon rustig op lange termijn denken in plaats van klimaathysterisch in het rond te schoppen met dure en weinig doeltreffende maatregelen.

Zyprexa20mg | 14-09-21 | 17:33 | 1

Het is een enorm probleem voor onze kinderen. Die zullen de miljarden Euro's voor dit fata morgana probleem mogen ophoesten.

Grachus | 14-09-21 | 18:58

Dus rond die tijd kan ik mijn `68er Mustang weggooien?

aero911 | 14-09-21 | 17:22 | 2

Mooie bak, ben jaloers, zeker als ie zo mooi donkergroen is.

Kaal-dik-en-lelijk | 14-09-21 | 17:33

Nee, weggooien is verboten! Die Mustang moet je zo meteen opgeven in het EU vermogensregister zodat types als Schrans Timmerzwans ze, vanuit een catalogus, kunnen uitzoeken en zo voor jou verder kunnen conserveren in de persoonlijke verzameling.

BadPatNL | 14-09-21 | 18:16

Frans is een opportunistische leugenaar. Net als dat hele corrupte zooitje daar in Brussel.
Frans zit er maar voor één doel: Frans zelf. En daarmee is alles gezegd.

Gladiator Fap | 14-09-21 | 17:19

Gelukkig doen onze kids helemaal niet moeilijk over het feit dat ze -agv van massa-immigratie en EU expansie- geen woning zullen vinden, een mega schuldenlast erven, een uitgeholde verzorgingsstaat aantreffen, sociale cohesie moeten missen en nationale autonomie alleen nog uit geschiedenisboekjes kennen. Enkele graden opwarming over 100 jaar is namelijk een veel groter en urgenter probleem nietwaar?

Gen. Maximus | 14-09-21 | 17:14 | 2

Ja, logisch. We waren nog nooit zo gezond, werden nog nooit zo oud, hadden nog nooit zo'n hoge landbouwproductie, en we hadden nog nooit zoveel welvaart, en dat na ~ 1 gr opwarming sinds het dieptepunt van de kleine ijstijd. Ga maar na hoe erg het gaat worden.

Harry.Langezwaal | 14-09-21 | 17:51

Wie wil er nu niet een gemiddeld graadje erbij in Nederland? Vandaag 25gr in Twente.... Voelde helemaal niet verkeerd. So what is the issue....?

dick3701 | 14-09-21 | 18:34

Liep vandaag over straat en hoorde twee Nederlanders -een dikke en een dunne-een discussie voeren over het klimaatbeleid, iets over plastic. Op een gegeven moment schreeuwde de dunste van de twee naar de die dikke: "FRANS TIMMERMANS IS EEN VOLGESCHETEN PALINGVEL" Die dikke mompelde iets van ja maar nee maar en zus en zo...en hier te kort en daar te lang...maar je hebt wel gelijk. Daarna liepen ze gearmd naar de snackbar en leefden ze nog lang en gelukkig. Moraal van het verhaal: je kunt van mening verschillen over heel veel zaken, persoonlijk, politiek, kunst en filosofie maar een ding staat onomstotelijk vast: Frans Timmermans is een volgescheten palingvel. Niet altijd geweest, maar nu wel zo verworden.

divoc | 14-09-21 | 17:11

Ik moet helaas bekennen dat mijn pa groot fan is van Fransje. Als ik in gesprekken met wat dieper in ga op de inhoud hebt dan blijkt uiteindelijk mijn pa Frans helemaal niet te steunen. Met dank aan de NPO etc.

DrachiR | 14-09-21 | 17:03 | 1

Dan bedoelde hij vast Frans Bauer

mmx | 15-09-21 | 06:58

Opsluiten deze gek in een gesloten inrichting!!!!

likdoorn | 14-09-21 | 17:01 | 1
-weggejorist-
Pietie | 14-09-21 | 18:09

Elke keer als er op GS een item over Timmerfrans staat, dan post ik dit item eronder, opdat we niet vergeten wat voor ongelofelijk flaplord die man is.
‘Overweldigend bewijs’ van het onbenul van Timmerfrans. Even tellen ook hoe vaak het woord ‘exponentieel’ door hem gebezigd wordt (en hoe vaak puur als ‘woordje’ en geheel niet in feitelijke context):
https://m.youtube.com/watch?v=xgEcIQ_WoiU

Jimmydepimmy | 14-09-21 | 17:00 | 5

Frenske geeft de journalist een blik van: Ik geef je toch geen gelijk.
Filmpje is van 2009, Frenske heeft echt een plank voor de kop.

Piet-Kietelaar | 15-09-21 | 04:25

Zo aan het filmpje te zien, is er een duidelijk stijgende lijn te zien, van 2009 tot 2021, die er op duidt dat Klimaatbeleid slecht is voor de gezondheid van de mens. Je wordt er enorm vet van. Bij deze, wetenschappelijk bewezen.

echtpaul | 15-09-21 | 05:00

U doet hiermee uiterst belangrijk werk; anderen informeren hoe dwaas en incompetent de voorman van de klimaatlobby is.

Harry.Langezwaal | 15-09-21 | 08:18
▼ 2 antwoorden verborgen

Onze kinderen vergeven het ons nooit als we al deze drastische veelal onnodige maatregelen van de klimaatdrammers doorvoeren die de economie en vrijheden om zeep helpen.

De klimaatdrammers zijn een veel groter gevaar voor toekomstige generaties dan de opwarming van het klimaat.

Dat wilt niet zeggen dat je niets wilt doen. Maar focus je op echte oplossingen zoals fusie-energie. Ja, dat duurt nog wat langer, gelukkig hebben we die tijd dan ook nog wel. De aarde vergaat niet als we niet binnen 10 jaar al deze onzin doorvoeren. U weet wel, dat argument dat de politici al meer als 30 jaar gebruiken, om snel wetgeving erdoor te drukken.

Een gevoel van urgentie creëren, les 1 in marketing.

DerUnterMensch | 14-09-21 | 16:58 | 2

Vergeet milieuvervuiling niet, en armoede. Veel urgenter dan de uitkomst van modellen die aantoonbaar te veel opwarming produceren.

Harry.Langezwaal | 14-09-21 | 17:58

@Harry.Langezwaal | 14-09-21 | 17:58: Ze voorspellen een stijging van maar liefst 5,5xx graden door de toename van CO2. In het Eoceen (tot 100 miljoen jaar terug) was de C02 ruim 5x hoger (om dat te halen moet ieder westerling elke dag 25 AH plastic tassen in de fik steken naast het huidige verbruik van CO2 opwekkers) dan nu en gemiddeld was het 4 graden warmer. Alleen daaruit kun je al afleiden dat dat hele rapport een grote oplichting is door een mislukt model (want aan feiten (waarnemingen en metingen) doet men liever niet).

Grachus | 14-09-21 | 19:04

Uit welke tuin hebben ze deze deugkabouter weggeplukt? Alleen het rode mutsje nog en dan is het net grote smurf. Wat een volgevreten vetzak.

Paaldanseres | 14-09-21 | 16:55

Ik kan die man niet horen of zien. Wat een demagoog! Rupsje nooit genoeg wat maatregelen betreft. Ga je verhaal houden aan de andere kant van de wereld! Ik vrees volgende generaties van mensen vol met schuldgevoelens en depressies! Thanks!

Magmacarta | 14-09-21 | 16:49

Schijnheilige Frans kan de tering krijgen met z'n milieu. Zolang hij

voorbips | 14-09-21 | 16:48 | 2

Z'n eigen mensen niet tot de orde roept met betrekking tot het reizen tussen Brussel en Straatsburg weiger ik die dikke rotkop te volgen

voorbips | 14-09-21 | 16:50

@voorbips | 14-09-21 | 16:50: Precies. Ik zei het vandaag nog op het werk. Geen speld tussen te krijgen. Einde discussie.

DrachiR | 14-09-21 | 16:58

Shula staat klaar om de paniekboodschap van Timmerschrans ons door de strot te duwen

thanseeuwen | 14-09-21 | 16:46

Toch wel leuk al die tegels hier te lezen, het is een beetje binnensmonds vloeken maar meer ook niet. Als er nu is onvwerwachts een demonstratie zou komen met boeren en burgers met 1 miljoen mensen, maar dat gaat in Nederland niet gebeuren. En zo schuivelen ze voetje voor voetje naar de slachtbank.

jan huppeldepup | 14-09-21 | 16:43

De kinderen waar Timmermans het over heeft zijn het probleem. Het doel zou moeten zijn om in het jaar 2100 met evenveel of minder mensen op de planeet te zijn als vandaag. Ga er maar aanstaan. Realisering van dit voornemen hoeft in ieder geval geen triljoenen te kosten, dat mag duidelijk zijn.

Rhenium | 14-09-21 | 16:39 | 4

@Dr.Utker | 14-09-21 | 16:43: En tot het zover is stoppen met de import van Afrikaanse geboorteoverschotten. Vergrijzing is een zure appel waar we doorheen moeten bijten.

Rhenium | 14-09-21 | 16:51

@Dr.Utker | 14-09-21 | 16:43: En daar tipt u een interressant punt aan.
Jaren, járen heeft moeder zilverfolie dopjes van melkflessen en papier moeten verzamelen, waar geld mee opgebracht werd voor 'de arme kindjes in Afrika'.
Die kindjes werden geboren in een arm land qua voedsel. Er was sprake van een grote kindersterfte... tot de Europeaan deugend zijn werk kwam doen en die kindjes in leven ging proberen te houden. Het land zelf is er niet op toebedeeld, de mensen die er rondhobbelen konden niet veel en leerden rap enkel hun hand ophouden. En een hoop geld verdween in de zakken van de lokale dictators.
Allemaal goed bedoeld, hou me ten goede, maar zo vreselijk ondoordacht. En nu zitten we met een continent waar veel te veel armoede is, veel te veel mensen, de NGO's élk kind in leven proberen te houden...
Dát is tegen-natuurlijk. Daar komt onder meer de ellende ook vandaan.

EEnzame SchizofrEEN | 14-09-21 | 16:58

@EEnzame SchizofrEEN | 14-09-21 | 16:58:
Dat is niet tegennatuurlijk dat heet kapitalisme.
Al die mafklappers verdienen er aan.

mmx | 15-09-21 | 07:00
▼ 1 antwoord verborgen

Heeft iemand het telefoonnummer van yoomee? Het lijkt me wel een lief meisje.

voorbips | 14-09-21 | 16:39

Laatst ook al zo'n klimaatprogramma op tv, waarin gesteld werd dat Nederland meer energie verbruikt dan heel Afrika en er dan serieus bij staan kijken om je schuldig te laten voelen.
Waarom geen vergelijking met andere industriële landen om te laten zien dat we nr 31 staan op de ranglijst ver onder Luxemburg en Liechtenstein.
Bewustwording is prima, maar klimaatpraat is puur om extra geld te graaien voor de milieupredikanten ala Timmermans.

I.P standing up | 14-09-21 | 16:38 | 2

Tja als ik in Afrika zou wonen had ik ook geen energie nodig. Zonnepaneel op m'n dak en klaar.

voorbips | 14-09-21 | 16:41

@voorbips | 14-09-21 | 16:41: Hier hebben we een kutklimaat, zou mooi zijn als de aarde een paar graden zou opwarmen maar de temperatuur gaat juist de andere kant op.

revolte | 14-09-21 | 18:15

4 weken vertragingvan de opwarming bereiken we, kost maar 1000 miljard maar dan heb je niks, wel biomassa en geen kernenergie het is echt te gestoord.

bijna_raak | 14-09-21 | 16:37

Onze kinderen vergeven het ons ook nooit dat wij de islam hier in Nederland zoveel ruimte gegeven hebben. En ook niet dat er nog zo weinig ruimte overgebleven is door een voortwoekerende immigratie. En misschien nog meer dat wij onze welvaart vergooid hebben aan inefficiënte klimaatmaatregelen.

kortebroek | 14-09-21 | 16:35 | 1

precies, en boerderijen zijn platgewalst om de islamisering meer ruimte te geven.

K. Westergaard | 14-09-21 | 16:36

Onze kinderen zullen ons niet zozeer de klimaatproblemen kwalijk nemen, maar wel dat we ons onder leiding van types als Timmerfrans ons land, onze vrijheid, onze steden, onze huizen hebben weggegeven aan volkeren die ons en onze cultuur diep haten.

K. Westergaard | 14-09-21 | 16:33

Iedereen aan de warmtepomp die binnenkort weer naar grofvuil kan omdat er een compressor aan komt die 32% minder stroom verbruikt.

revolte | 14-09-21 | 16:33 | 1

En zonnepanelen die meer subsidie kosten dan ze opleveren, alleen vanwege de deug.

Swoop | 14-09-21 | 16:37

Krijg een beetje een nare smaak in mn muil met die DDR praktijken

BenDover | 14-09-21 | 16:31

Maar let op mensen, neem dit heel serieus. 90% van de besluitvorming ligt in Brussel, 10% in Den Haag. Maar 10% van de media aandacht gaat naar Brussel en 90% naar Den Haag. Den-Haag is niks meer dan een grote afleidingsmanoeuvre voor ons schaapjes. Het idee wekken dat wij iets in te brengen hebben. Dit interview luisteren en "Sluiproute Brussel" van Lise Witteman lezen. https://www.bnr.nl/podcast/topgast/10453020/lise-witteman-follow-the-money

Mr Moore | 14-09-21 | 16:29 | 1

Inderdaad. En als het aan D66 ligt wordt het 99 procent.

kortebroek | 14-09-21 | 16:36

Kan iemand deze gevaarlijke gek z.s.m. per pakketpost naar China versturen, dan kan hij daar z'n verhaal doen; tenslotte spreekt ie alle talen.

Rationa | 14-09-21 | 16:26

Die tuinkabouter spreekt uit het hart van zijn portemonnee. Valse profeten zijn dat soort zonder ook maar een greintje oprechtheid.

revolte | 14-09-21 | 16:26

Je ziet aan Frans dat hij de auto laat staan, vaker de fiets neemt, geen vlees meer eet, je ziet het aan je Frans, je ziet er gezond uit! Je bent ons lichtend voorbeeld!

Ko Ranzig | 14-09-21 | 16:25 | 1

Frans vliegt de hele wereld rond om de klimaatboodschap uit te dragen.

Swoop | 14-09-21 | 16:37

Deugen is voornamelijk:
"Anderen de maat nemen, maar zelf zo min mogelijk aanpassen".

tis_wat | 14-09-21 | 16:17

Ik zie dat er heel veel tegels hieronder verwijzen naar zijn uiterlijk. Het lijkt mij zinvoller oms ons te richten op wat hij zegt, niet hoe hij er uit ziet. Dat laatste leidt ons alleen maar af van de inhoud (of het totale gebrek eraan).

ElliptischeFunctie | 14-09-21 | 16:15 | 5

@FrankVeer | 14-09-21 | 16:42: Je vergeet hierbij dat de natuur die CO2 ook weer opneemt. Wereldvoedselproductie breekt record na record tegenwoordig en de planeet is veel groener geworden. Het is niet voor niets dat tuinders in het Westland de CO2-concentratie in de kassen opvoeren naar 1000 ppm waar de buitenlucht tegenwoordig maar 400 ppm bevat (realiseer je dat dat betekent dat vier op de tienduizend (!) moleculen in de lucht CO2-moleculen zijn). Gevolg is ook dat planten minder huidmondjes nodig hebben om CO2 op te nemen, minder water verdampen en dus beter tegen droogte kunnen.

ElliptischeFunctie | 14-09-21 | 16:55

@ElliptischeFunctie | 14-09-21 | 16:55: Nou, dat was ik niet helemaal vergeten, maar soms is het wel lekker om even heel kort door de bocht vanuit je eigen onderbuik te reaguren.

FrankVeer | 14-09-21 | 17:11
▼ 2 antwoorden verborgen

wat aan het klimaat te doen met 1000 miljard minder kosten: rigoreuze geboortebeperking en niet alle landen op de wereld het consumptiepatroon zoals EU en VS. Frans de klimaatkeizer zonder kleren, beseft zelf niet meer in welke bubbel hij leeft ten opzichte van de Nederlandse belastingbetaler

HetOorAakel | 14-09-21 | 16:11

Frans, timmert weer flink op het emotie orgel. Doet het goed bij de achterban ook al is het een ongekozen en omhooggevallen vreetzak.

Volgende maand weer de hele boel verhuizen van Straatsburg naar Brussel of visa versa. Wat een ongelofelijk stuk stront is deze man en beerput waar deze man zich ophoudt.

Pummetje | 14-09-21 | 16:10

Man wat krijg(heb) ik een hekel aan dit land

Felipe | 14-09-21 | 16:06

Nederland vergrijst al jaren. Dus Frans beter vertel je verhaal
aan de andere kant van de Middellandse zee prediken.

Bron: NJi
In 2019 heeft de Nederlandse vrouw gemiddeld 1,57 kinderen. Het gemiddeld aantal kinderen van Nederlandse vrouwen daalt al jaren. Tien jaar eerder was het gemiddelde 1,79 kinderen.

Frans even een prive vraag? Helpt een baard tegen een onderkin of 4?

MorgenEenAnder | 14-09-21 | 16:05 | 1

dat schreeuwt om meer import uit foklanden, anders hebben we straks:
niet te betalen zorg/geen handen aan het bed
te weinig handjes voor de k-banen (pay peanuts, get monkeys)
geen pensioen (alles naar zuid europa)
lege moskeeen, kerken (..)

er is altijd wel een smoes te bedenken om de grenzen open te gooien in plaats van nu even door de zure vergrijzingsappel te bijten.

Dr.Utker | 14-09-21 | 16:37

Wist u dat televisie heel veel CO2 uitstoot oplevert. Dus als we de NPO opheffen scheelt dit al heel veel ellende.

de SENSEI | 14-09-21 | 16:00

Aldus de man die een vliegtuigstoel aan zijn kont heeft vastgegroeid zitten...
Geloof je hem?

Den-Pol | 14-09-21 | 15:59

Ik wil best meedoen - voor onze kleinkinderen. Maar … doen die kleinkinderen zelf ook mee?? Geen iPhone, geen iPad, geen tv op de slaapkamer, geen elektrische fiets, geen auto- of vliegvakanties. s’ Avonds vroeg naar bed, dikke warme kleding, etc. Wie wat vraagt, moet er tenslotte zelf ook wat voor doen.

Leffe Blonde | 14-09-21 | 15:59 | 5

@BobDobalina | 14-09-21 | 16:03: Iedere scholier die hier in het buitengebied voorbij komt rijdt inmiddels E bike....the happy few zoals de drie van smoelensmid reden op de middelbare school in een opgevoerde brommobiel,zwarte motorkap en zes Cibie koplampen erop..daar konden ook de zware golftassen makkelijk in..nu eenmaal zelf papa en mama geworden heel ECO met de E bakfiets in de weer..

Smoelensmid | 14-09-21 | 18:09

Die iPhone en iPad zijn nu net de slechtste voorbeeldn, ze zijn het toonbeeld van dematerialistion, ooit had je en een stereo toren en een opname apparaat en een fotocamera met motordrive en giftig ontwikken nodig en een bandrecorder en een dictafoon enzenz het bespaart de productie en tonne aan grondstoofen van zoveel toxische apparaten die nu verpakt zitten in een onschuldige siliconchip...

Smoelensmid | 14-09-21 | 18:13

@Smoelensmid | 14-09-21 | 18:09: Je bent pas echt ECO met een bakfiets zonder E. Ik irriteer mij er dood aan. We doen veel voor het milieu en ondertussen wordt alles geëlektrificeerd wat ook gewoon met menselijke kracht kan. Waarom zou ik iets aan milieu doen als volkomen gezonde mensen een E bike rijden. Iemand die een E bike rijdt is, muv van >75 jarige vrouwtjes, per definitie af.

Grachus | 14-09-21 | 19:13
▼ 2 antwoorden verborgen

Misschien zijn klimaat lockdowns een optie Frans en een QR code waarmee je CO2 footprint wordt vastgelegd? We hebben net de infrastructuur daarvoor gecreëerd dus je zou wel gek zijn om daar geen gebruik van te maken…

Mark zit te Dutten | 14-09-21 | 15:59

Heeft iemand al uitgevonden hoe 430ppm CO2 (dus 430 deeltjes CO2 per miljoen deeltjes droge (!!) 'lucht'), waarvan ook maar nog een klein deel afkomstig is van menselijke activiteiten, de atmosfeer kunnen opwarmen ZONDER dat daar een aan de haren bijgetrokken 'feedback'-factor voor nodig is?

Nee?
Kan ook niet, hè. Fysisch-energetisch gezien dan.

Oh ja... in de modellen wel, ja....

Onkel Bratwurstbude | 14-09-21 | 15:57 | 1
-weggejorist-
Hebbiehemookweer | 14-09-21 | 16:57

Hij kan in ieder geval in 15 talen ontbijt, lunch en diner bestellen.

small_town_dude | 14-09-21 | 15:56

We kunnen dat inderdaad regelen. Deze domoor zo snel mogelijk met pensioen sturen. Oh wacht, het pensioenfonds van de EU heeft geen centjes meer. Goed, in elk geval wegsturen dan maar.

DenkenDanDoen | 14-09-21 | 15:55 | 2

Die oensioencentjes halen ze wel bij onze pensioenfondsen weg. Reken daar maar op. En wij straks op een houtje bijten.

Leffe Blonde | 14-09-21 | 16:01

@Leffe Blonde | 14-09-21 | 16:01: Als het over grote bedragen gaat dat heet het bij een bepaalde groep opeens centjes. Als je iets verkleint is het minder erg?

MorgenEenAnder | 14-09-21 | 16:08

Timmerfrans die in Brussel zijde
Uw naam worden geheiligd
Uw klimaat rijk kome
Uw wil geschiede enkel in Nederland
En leidt ons naar de klimaat deugheid
En verlos ons van onze euro ‚s
Nu en in de co2 neutrale toekomst.

Zatkniss | 14-09-21 | 15:51

Zolang we niet aan de kraan van geboortebeperking (wereldwijd) draaien is elke maatregel symptoombestrijding.

Remi A. | 14-09-21 | 15:50

Elk verhaal over dit soort zaken waarin het inkrimpen van de wereldbevolking niet helemaal bovenaan staat neem ik niet serieus.

Der Schnitzeljäger | 14-09-21 | 15:50

Ja, daar slaat Frans een modderfiguur.

Mr_Natural | 14-09-21 | 15:48

Die bolle holebollegijs heeft zelf vier kinderen en, naar de geruchten gaan, ook nog een vijfde. Is dat klimaatbewust?

dathoujetoch | 14-09-21 | 15:48 | 2

Je weet niet wat er allemaal in die buik zit.

Mr_Natural | 14-09-21 | 15:49

Nee, kinderen produceren is per definitie niet goed voor wat zij milieu noemen want meer mens is meer vervuiling. Volg mijn voorbeeld en neem geen kinderen. Hoef je ook niet bang te zijn dat ze iets niet vergeven.

vermeubelmaker | 14-09-21 | 15:52

Volgens mij gaat Shula helemaal niet over de inhoud van tv-programma's. En Frans T bestaat niet, dat is Pierre Kartner.

Tolja | 14-09-21 | 15:48 | 1

ik ben benieuwd naar de klimaat footprint van Frans zelf.

small_town_dude | 14-09-21 | 15:46

We horen toch altijd dat Nederland hopeloos achterloopt op duurzame energie? Dan is het toch niet meer dan logisch dat alle landen die het beter doen dan wij voor ons betalen om die achterstand een beetje in te halen?

JvNB | 14-09-21 | 15:44 | 1

Ik plak deze tegel aan de muur. Hulde en kudos

tis_wat | 14-09-21 | 15:48

Het klimatisme is socialisme in een groen jasje.

Rest In Privacy | 14-09-21 | 15:43

Als uw Dr. de kamerthermostaat op 25 graden zet en alle ramen dag en nacht wijd open, alsmede de V8 motor van zijn automobiel stationair op de oprit laat draaien, dan nog stoot hij minder CO2 uit alsdan Timmerfrans.

Dr. Ka wo lo | 14-09-21 | 15:41

Frans praat weer eens voor eigen publiek.
Wanneer je bedenkt dat 4 jaar geleden al bekend was dat 71% van de viezigheid-uitstoot ter wereld komt van de 100 grootste bedrijven, begrijp je dat Frans juist die 100 had moeten aanpakken.
En dat, dat durft Franske dan weer niet. Want stel je voor dat die geen geld meer storten.
Bron: www.change.inc/industrie/100-bedrijve...

EEnzame SchizofrEEN | 14-09-21 | 15:40 | 1

Dat soort bedrijven produceren vaak afhankelijk van de vraag anders is er voor hun geen droog brood...

Neuth | 14-09-21 | 16:52

Je lekker hoor. Meneer is aan het eind van z'n leven zo ongeveer. Heeft een gigantische ecologische afdruk nagelaten door die dikke pens van 'm kogeltje rond te vreten. En nu moeten WIJ (20/30/40) opdraaien voor de kosten? Gast.. had wat meer aan het klimaat gedacht toen je die spareribs naar binnen werkte.

CryptoFurby | 14-09-21 | 15:40

De carnavalskrakers van Lamme Frans zijn beter!!

Lampie190 | 14-09-21 | 15:39

Timmerfranzl.
De kinderachtige leugenaar.
Trouwring en beademingskapje.
Ik zal het nooit vergeten hoe deze man alles bij elkaar zat te liegen.

Roadblock | 14-09-21 | 15:38 | 1

Ja, dat walgelijke trouwring verhaal in de VN, om zichzelf te promoten. Nog steeds om te kotsen die figuur.

Schmalz | 14-09-21 | 15:50

Zou mij niets verbazen wanneer die npo bazin zelf met een gigantische petrol head dagelijks het mediapark komt oprijden

Bluebarry55 | 14-09-21 | 15:37

Aldus de man met een ecologische voetafdruk van hier tot Tokio.

VanBukkem | 14-09-21 | 15:37

Deze volgevreten ( van onze euro`s ) baardmans, omhoog gevallen euro knakker moet zijn ogen uit zijn kop schamen met zijn verhaaltjes.
Zelf door gaan met vliegen en de hardwerkende burger de les lezen.
Ga je schamen eu paus.
Wanneer treedt deze onbenul af?

Zitvlak | 14-09-21 | 15:34

Het klimaat is al tamelijk vaag en moeilijk te definiëren. (In tegenstelling tot het weer of het milieu, dit terzijde. ) Voor een beetje meting moet je in 1000-en jaren meten.

Hoe meet je dan klimaatverandering op een menselijke schaal? En hoe bewijs je dan dat de verandering door diezelfde mens komt?

En dat terwijl je dat niet kan afzetten tegen een situatie zonder de mens in diezelfde periode.

Het wetenschappelijke bewijs van de menselijke invloed op klimaatverandering is er niet. De keizer heeft geen kleren aan. Maar de keizer heeft bevolen dat iedereen die hier iets van zegt sociaal belachelijk gemaakt moet worden met de term 'wappie'.

Maar ik begrijp niet waarom er duizend miljard uitgegeven moet worden door niet gemandateerde bestuurslagen (de EU, het demissionair kabinet) voor iets dat onbewezen is. En zelfs als je dat bewijs ergens nog uit weet te peuren, waarom richt je je dan op het voorkomen van dat iene-minie-stukje invloed van de mens in plaats van de gevolgen van een klimaatverandering, ongeacht wie of wat dat veroorzaakt?

T'is toch gek. Beetje normaal wetenschappelijk redenerend blijft er echt helemaal niets over van dat klimaatverhaal. En iedereen staat voor die dikzak te klappen. Ondertussen echte problemen als overbevolking, massa-immigratie, etc. volstrekt negerend.

van heinde en verre | 14-09-21 | 15:33 | 5

@ParadiseLost | 14-09-21 | 16:50:
Het klimaat verandert altijd, continu en er is geen houden aan. Dat de mens daarvoor verantwoordelijk is, is pure kolder. Ja, we dragen er aan bij, maar maximaal voor een paar procent. En ons aandeel in insignificant, en niet meetbaar. Dat ontkennen is crimineel.

Louter Leuter | 14-09-21 | 16:56

@ParadiseLost | 14-09-21 | 16:50: Ik was je al kwijt toen je me klimaatontkenner noemde. Waar ontken ik het klimaat?

Maar jij bent wel een gelovige. Jij gelooft (!) dat de mens het klimaat verandert. Het wetenschappelijke bewijs is er niet. En zeker niet in dat pamflet dat je opstuurde.

Het wetenschappelijke bewijs is sowieso onmogelijk, omdat je niet accuraat kunt toetsen in dezelfde situatie zonder mens.

De IPCC gelieerde onderzoekers gebruiken daar dan ook modellen voor. Alleen met die modellen kun je geen oorzaak en gevolg bewijzen.

Lees dit boek eens: 'de menselijke maat' van Kroonenberg. Dat geeft je inzicht in de menselijke schaal of maat tav het klimaat. Je hoeft mij de les niet te lezen. Wappie.

van heinde en verre | 14-09-21 | 18:40

@van heinde en verre | 14-09-21 | 18:40:
Alleen met die modellen kun je geen oorzaak en gevolg bewijzen... Zie mijn post eerder over modellen. Ik houd mij al sinds jaar en dag met de heren Navier en Stokes bezig, regelmatig met Reynolds, vaak met Prandtl, heel soms ook met Euler, Mach, Nusselt, Peclet, Schmidt, Froude en Weber.

Het is een gotspe wat ze denken te kunnen.

Louter Leuter | 14-09-21 | 18:52
▼ 2 antwoorden verborgen

Ons Frenske koopt tegenwoordig maar zijn jasjes op de groei? Die te lange mouwen kunnen echt niet....
Echt het toonbeeld van zichzelf volvreten en te gierig om maatwerk te kopen met zo'n uitgezakt lichaam. Wat een armoe!

Ruben Landzigt | 14-09-21 | 15:33

The time is out of joint, O cursèd spite, That ever Frenske Timmermans was born to set it right.
Paniek zaaien is het business model van de EU.

J.P.Drapeau | 14-09-21 | 15:28

Mijn kinderen vroegen laatst was er mis met de gulden, de euro zorgt voor een financiele ramp.
En ze vroegen waarom de Natura 2000 gebieden geen natuur zijn, maar wel verstikkend voor onze voedsel productie. Nog een vraag van mijn kinderen: wie zijn toch al die mensen die zomaar naar NL komen? Waarom gaan ze niet naar China, Canada, Rusland of Australie dat zijn toch ook VN landen? Waarom is er eigenlijk een VN, die zorgt toch niet voor vrede?
Waarom gaan ze in zuid europa eerder met pensioen?
Waarom zei Merkel "Wir schaffen das", waarom een atoom austich als je minder CO2 wil. Waarom kosten de windmolens ons een godsvermogen en leveren ze maar 1% van alle energie, bruto wel te verstaan.
Sterven we niet van de honger als we aan bio landbouw gaan doen? Waarom produceren alleen chinesen zonnepanelen met energie van steenkool, dat is toch niet goed?
Wie is eigenlijk die dikke kabouter plop met zijn Green Deal, is dat een sprookje? We stoken toch niet alle bossen op, als biomassa? Of toch wel.... Is er nog een toekomst voor ons? De foto's van vroegere landschappen zijn mooier dan die van nu, dat voorspelt weinig goeds.

Doerak | 14-09-21 | 15:26

Die warmtepompen blijven een grap. Zelfs installateurs raden ze niet aan. Teveel kinderziektes. Het werkt allemaal nog niet optimaal. Dan zijn er ook nog eens veel te weinig installateurs/ monteurs om het land in korte tijd op grote schaal vam die krengen te voorzien. En er komt nog veel meer bij kijken. Je moet meer aanpassingen aan je huis laten doen. Electra, vloerverwarming, meer issolatie. Laatst een klusjesman weten te bemachtigen, maar daar heb ik dus meer dan een halfjaar geduld voor moeten hebben. Hij is hartstikke druk. Er is een enorm personeelstekort in de praktisch geschoolde beroepenwereld. Dat komt omdat niemand meer loodgieter, stucadoor, installateur wil worden. Los dat probleem eerst maar eens op. Dan kun je misschien aangrijpend gaan verbouwen in Nederland.

JB86 | 14-09-21 | 15:26 | 2

Grote kans dat zlef als je kind zo'n beroep wil leren, er een numerus fixus blijkt te zijn. Enig idee hoeveel docenten er voor deze handwerk-beroepen zijn?
De meeste die er in school rondlopen, zijn antiek, de jongeren zijn nog aan het werk.

EEnzame SchizofrEEN | 14-09-21 | 15:34

Noem lucht-lucht warmtepompen airco's en je ziet meteen dat dit bestaande en uitontwikkelde technologie is. Maar inderdaad in Nederland is er weinig ervaring mee.

Louter Leuter | 14-09-21 | 16:59

Waar is dat boze asperger meisje gebleven? Dit trieste theater met slechts en alleen die dikke mist elke emotie. Wie luistert nog? Wie gelooft nog?

squadra | 14-09-21 | 15:25 | 4

how dare you.. zit nu te wenen in een hoekje dat niemand haar seieus neemt waarschijnlijk

small_town_dude | 14-09-21 | 15:48

Die heeft eergisteren samen met Samela Sateré Mawé (nooit van gehoord) de Braziliaanse senaat toegesproken.

Vuurspuger | 14-09-21 | 16:36

Ik zie een switch naar only fans aankomen, je moet toch een beetje kunnen reizen.

mmx | 15-09-21 | 07:06
▼ 1 antwoord verborgen

4 kinderen, nee dat vergeeft ik hem niet...

Neuth | 14-09-21 | 15:24 | 3

En zwanger van de vijfde zo te zien.

Kaal-dik-en-lelijk | 14-09-21 | 15:24

En nog een bastaard kindje naar verluidt.

revolte | 14-09-21 | 18:30

Het klimaat in Nederland is in ieder geval goed ziek. Daar hebben politici schuld aan. Open grenzen, geestelijke zorg totaal uitgekleed en 100km p/u op de snelwegen.

Mokum Kosher | 14-09-21 | 15:19 | 2

100 Alleen voor batterij-auto´s. Plofmotoren max 80 op de rechter strook.

squadra | 14-09-21 | 15:28

@squadra | 14-09-21 | 15:28: Tenzij u een BMW of Aldi rijdt; dan is álles toegestaan. Wat daarbij helpt is ook de turkse vlag of arabische tekst op de achterruit.

EEnzame SchizofrEEN | 14-09-21 | 15:37

Onze kinderen vergeven ons nooit dat we door een Europa parlementariër bedonderd zijn en wij er zijn in getrapt zijn

gerrit5042 | 14-09-21 | 15:14

Gek dat deze demagogische prietpraat gretig aftrek vindt bij linkse mensen, maar dat er andere problemen heel makkelijk door worden geschoven naar volgende generaties.
Overbevolking: men blijft maar mensen binnen halen. Vergrijzen die nieuwkomers dan niet? Gaat er niet al genoeg natuur en open ruimte verloren? Meer mensen = meer CO2. Er was toch een stikstofcrisis? En al die mensen, die gaan nooit met pensioen? Of een uitkering ontvangen - zoals de meeste nieuwkomers? Wie gaat dat betalen? Ach ja, peanuts, dat lossen de volgende generaties maar op. How dare you.
En dan Timmermans met zijn volgevreten dikker lijf, lekker vliegen, lekker vreten. En vlees vreten natuurlijk, want vegetarier zal hij wel niet zijn. Hypocriet.

Hommel | 14-09-21 | 15:06 | 4

daarom. zo'n pandemietje op z'n tijd is goed voor het klimaat.

Dr.Utker | 14-09-21 | 15:23

Die nieuwkomers vergrijzen zeker, zieker en sneller. Komen immers als volwassenen binnen, en vaak al kreupel en rijp voor de ggz. Na een paar jaar buikje rondvreten in de snoepschappen van de Action heeft het gros ook diabetes. Elke zorgmedewerker in de Randstad weet dit.

kapoerewiet | 14-09-21 | 15:26

@Dr.Utker | 14-09-21 | 15:23: dan wel een ECHTE zoals de pest (50%) en de Spaanse griep (15%) mortaliteit niet dat corona watje van 0.001%

captain-caveman | 14-09-21 | 15:57
▼ 1 antwoord verborgen

Kinderen? Welke kinderen? Ik ontken alles!

Hendrick9999 | 14-09-21 | 15:05 | 1

Die van dikke Durkje, van op de hoek.

tis_wat | 14-09-21 | 15:51

Wat wil Shula Rijxman met een Klimaatjournaal? Kinderen bang naar bed laten gaan, zoals ik vroeger bij het Zure Regen verhaal?

Zoelense Hobbyboer | 14-09-21 | 15:04 | 4

@ Kaal-dik-en-lelijk: Aan je nick te zien ben je een vent of columniste. Maar je hebt gelijk, de angst voor de ozonlaag: wordt een paraplu voldoende of moeten we in de toekomst een beschermend pak gaan dragen?

Zoelense Hobbyboer | 14-09-21 | 15:12

@zoelense hobbyboer. Ik ben een man, maar identificeer me vandaag als transgendere pygmee. Ik heb dagen dat ik me helemaal "Asha" voel, maar dan lukt het me toch niet om me als vrouw te identificeren. Hou het dan maar bij een niet-menstruerende luldragende vetklep.

Kaal-dik-en-lelijk | 14-09-21 | 15:22
▼ 1 antwoord verborgen

Is Frans Timmermans nu de mannelijke versie van een opblaaspop?

Kowalski11 | 14-09-21 | 15:02 | 2

Nee, daarvoor moet u bij Rob Jetten zijn

Roos | 14-09-21 | 15:06

Staat ie op ploffen dan?
Ohjee arme schoonmaakploeg Frenske overal vanaf vegen

captain-caveman | 14-09-21 | 16:00

Als die import Nederlanders nou eens kappen met minimaal zeven kinderen te hebben dan zijn er a) minder kinderen in de toekomst die ons kwalijk nemen dat we nu geen warmtepomp genomen hebben en b) minder uitstoot en c) minder grote huizen nodig met zeven slaapkamers en d) nog veel meer.

Bron hoeveelheid kinderen asielzoekers: www.telegraaf.nl/c/2069955960/

DKP | 14-09-21 | 15:02 | 1

Moet je kinderbijslag afschaffen, en grotere huizen voor grotere gezinnen.

mmx | 15-09-21 | 07:08

Om uit het hart te spreken heb je een hart nodig. Heeft iemand dit gecontroleerd?

Zoelense Hobbyboer | 14-09-21 | 15:00

We moeten fosiel vrij worden, aldus het grootste fosiel van hier tot Straatsburg.

Kaal-dik-en-lelijk | 14-09-21 | 15:00 | 3

Hahaha! Er staan wel veel gouden tegels in dit draadje.

kapoerewiet | 14-09-21 | 15:28

fossiel*

small_town_dude | 14-09-21 | 15:58

Zodat de elite tot in lengte van jaren kan blijven rondvliegen in hun privéjet.

revolte | 14-09-21 | 16:37

Azië is van plan 600 kolencentrales te bouwen. Dit kunnen wij niet toestaan. Als zij zich niet committeren aan onze greendeal, moeten wij een europees klimaatleger inzetten om die Aziaten op andere gedachte te brengen. Het is nu of nooit. Zo, Frans, nu jij.

De Blauwe Baviaan | 14-09-21 | 15:00

Angst en schuldgevoel aanpraten om draagvlak voor draconische en waarschijnlijk volstrekt zinloze maatregelen te implementeren.

Lijkt wel een corona persconferentie.

eigen-mening | 14-09-21 | 15:00

Emoties kunnen zomaar aan de haal gaan met je...... Frans laat t weer zien. Die 'verdraaide' feiten ook......

Giotto | 14-09-21 | 14:58

Ik heb
- een electrische deurbel;
- een electrische waterkoker;
- een electrische televee;
- een electrische geluidsinstallatie;
- allemaal electrische lampen;
- een electrische oven;
- een electrische magnetron;
- een electrische tandenborstel;
- een electrische grasmaaier;
- een electrische hoge druk spuit;
- electrische rookmelders;
- een electrische laptop;
- een electrische printer;
- een electrische vaatwasser;
- een electrische sinaasappelpers;
- een electrische droger;
- een electrische Senseo;
- een electrisch oppompbaar luchtbed;
- een electrische wasmachine;
- een electrische boormachine;
- een electrische soldeerbout en
- geen electrisch strijkijzer.
Ik heb alles electrisch. Behalve mijn auto en de verwarming thuis. Doe eens normaal. Pak niet mijn laatste twee dingetjes die niét electrisch zijn mij af. Ik ben al zó goed bezig.

Leptob | 14-09-21 | 14:57 | 6

Watjes zonder smaak herken je aan hun Senseo.

Rest In Privacy | 14-09-21 | 15:29

Géén elektrische fiets? How dare you!

Louter Leuter | 14-09-21 | 17:02

@Gulliver | 14-09-21 | 15:29: Toen ik nog koffie dronk vond ik senseo lekker... Maar ja ik ben een vuilnisbak

de Jager59 | 14-09-21 | 17:25
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik heb 't Netto junior even gevraagd, maar hij wil later graag een stukje vlees op de barbecue kunnen blijven gooien in plaats van quinoa kauwen bij de warmtepomp. Dus, Frans: fu2.

Cor Netto | 14-09-21 | 14:56 | 4

Het mag weer.
Koeien blijken het klimaat niet kapot te schijten. Staat vandaag bij de Telegraaf.

Rest In Privacy | 14-09-21 | 15:31

Als die bbq maar elektrisch is.

Sinterbikske | 14-09-21 | 15:37
▼ 1 antwoord verborgen

Gretta is wel snel oud geworden. Klimaatverzuring?

Swoop | 14-09-21 | 14:56 | 1

zure regen.
Te lang in de regen staan demonstreren

naglfar | 14-09-21 | 15:08

"Maar Frans introduceert hier dus even terloops de energietransitie-unie"

Frans zit er niet voor de Nederlanders. maar om alle Nederlanders minstens 20% armer te maken, leeg te laten bloeden naar de zuidelijke landen. Hetzelfde geldt voor die andere stemmenkanonnen zoals D666 en Volt. Meer EU betekent minder welvaart voor ons. Onbegrijpelijk dat miljoenen Nederlanders voor meer armoede blijven stemmen. Maar ja, de meeste andere partijen willen ons aan de bedelstaf krijgen via onbeperkte immigratie en milieuterreur, dus arm worden we toch wel.

gekwetst | 14-09-21 | 14:56

Ik neem aan dat die speknek ook zijn eigen kinderen heeft laten steriliseren? Als je zo'n boodschap brengt moet je immers niet willen dat je eigen nageslacht zich ook nog eens gaat voortplanten, want dan stijgt de toename van CO2 ook weer...

el burro | 14-09-21 | 14:55 | 2

Het was beter geweest als Franske zelf gesteriliseerd was geweest..,

MK27 | 14-09-21 | 16:43

Het was beter geweest als z'n moeder hem had doorgeslikt

de Jager59 | 14-09-21 | 17:28

Weet je wie ook kinderen inzette voor propaganda?

Kwelbeller | 14-09-21 | 14:54 | 5

Henny Huisman

Lorejas | 14-09-21 | 15:22

De rattenvanger van Hamelen?

Mark zit te Dutten | 14-09-21 | 15:33

Bloksnor, wat heb ik gewonnen?

revolte | 14-09-21 | 16:40
▼ 2 antwoorden verborgen

Mijn kinderen vergeven het mij nooit als ik mij hier niet tegen zou verzetten...

DeAapUitDeMouw | 14-09-21 | 14:54 | 1

En mijn kinderen krijg ik maar niet aan het verstand gepeuterd waarom het Europees Parlement steeds maar weer verhuist, terwijl ze toch echt niet dom zijn.

Tinie | 14-09-21 | 15:11

Het welkome breekijzer om een fiscale unie door te drukken, of je het nu redistribution, climate solidarity, transferunie of welk ander naampje ook geeft.

Blauwpetje | 14-09-21 | 14:54

Met veel Limburgse missionarissen is het bar slecht afgelopen in Afrika, emo-schwanz probeert het over de hele wereld.

hagelkruis | 14-09-21 | 14:54

Een soort "Was wollt ihr, Butter oder Kanonen ?" maar dan anders. En Goebbels vroeg 't tenmiste nog.

Vesta | 14-09-21 | 14:54 | 1

En de man leidde het ministerie van propaganda. Ook duidelijk. In ons land wordt hedentendaagse propaganda als objectief nieuwsfeit verkocht.

Kaal-dik-en-lelijk | 14-09-21 | 15:10

Soms, heel soms, dan vrees ik wel eens dat ie het allemaal ook nog eens serieus meent.

mozaard | 14-09-21 | 14:52

Frans Timmermans doet hetzelfde wat Sigrid Kaag doet: Op keurig gearticuleerd toontje vertellen zij de burgertjes wel even hoe het zit.
Eventuele vragen naar de het nut wanneer de rest van de wereld (India, China, Afrika) nog niet eens staat waar wij 50 jaar geleden stonden mbt milieu, wordt gepareerd met 'we moeten ergens beginnen' of ' hoe leggen we dit onze kinderen uit'.

Emotionele argumenten dus.
Gaat ze echter hier mee verder, dan leven de meeste mensen in Nederland straks onder de armoedegrens, want niets is meer te betalen. Tegenstelling arm en rijk wordt groter, de middenklasse waar altijd zwaar op wordt geleund, zal verdwijnen.

2 of 3 generaties worden de vernieling in geholpen en wat levert het op? 0,01 graad wereldwijd? Of nog niet eens? Heb werkelijk geen idee, want dat hoor je nooit.

Cynische details: de dominees Timmermans, Kaag en Klaver hebben allen 4(!) kinderen en vliegen zelf de wereld over. Maar...dat is natuurlijk anders hè, daarom kunnen ze wel tegen zijn.

Roos heeft 0 kinderen en vliegt niet.
Ik vind het best zo, heb al genoeg gedaan voor het klimaat.

Roos | 14-09-21 | 14:51 | 5

Zin voor zin een schot in de Roos!

kapoerewiet | 14-09-21 | 15:30

Goeie tegel, Roos! Schot in de ... juist.

Gewone_mevrouw | 14-09-21 | 16:25
▼ 2 antwoorden verborgen

had ik maar niet gekeken nu kan ik me toetsenbord schoon gaan maken bha

witchmaster | 14-09-21 | 14:50

fossielvrij in 1 generatie.
Die fossielen van "do as I say, not as I do" bedoel ik dan hè?

Dr.Utker | 14-09-21 | 14:50

Nu pleit hij voor iets wat hem zelf niet gaat raken met z'n sociale babbeltjes. En het is altijd de schuld van anderen. Ik wil zien dat hij er echt voor wil lijden. Frans moet streven naar een bmi van 20 binnen 2 jaar. Overconsumptie is namelijk een groot probleem dat enorm bijdraagt aan de klimaatverandering. Er zelf op die manier aan bijdragen zou hem nog enigszins geloofwaardig maken.

Selassie | 14-09-21 | 14:50 | 1

Die 55 slaat op zijn BMI?

Muxje | 14-09-21 | 15:01

Bolle Fransie blijft toch een beetje de keizer zonder kleren.

leo de pejo | 14-09-21 | 14:49 | 1

Als je een puntmuts erbij denkt dan lijkt hij best wel op kabouter Plop.

DeAapUitDeMouw | 14-09-21 | 14:55

Politici die vertellen dat ze alles heel erg veel duurder gaan maken om de wereld van de ondergang te redden. En dat dat alléén kan middels verdeling van welvaart in de EU. Ja. Ja.

We gaan allemaal over 20 jaar verzuipen in stijgende zeespiegels. En om te voorkomen dat we over 20 jaar verzuipen gaan we allemaal een elektrische auto rijden en een warmtepomp installeren. Ik zou zeggen; als het zo ongelooflijk dodelijk urgent is, dan gaan we een terp bouwen, de duinen ophogen, een nieuwe zeewering ont- en opwerpen, eigenlijk álles behalve een andere auto kopen of een dot chemisch schuim in mn spouwmuur laten pompen. Dat is net zo logisch wanneer je huis in brand staat je er geen water op gaat spuiten maar aandelen in een bakstenen fabriek gaat kopen.

Het klimaat verhaal rammelt zo hard aan alle kanten, en om dat te maskeren word er zo hard hel en verdoemenis geschreeuwd, op mij komt het inmiddels over als een stel vrij domme mensen die je er door hard te schreeuwen van willen overtuigen dat de aarde plat is. Goedkope morele chantage en ordinaire leugens, meer is het niet wat Frans laat zien.

Dutchbeaurouge | 14-09-21 | 14:47 | 3

Een plus.

ademende aarde | 14-09-21 | 14:53

Zou fijn zijn als er toch plotseling een stijging van het zeeniveau is. Hopelijk spoelt heel Den Haag dan weg.

DeAapUitDeMouw | 14-09-21 | 14:57

@DeAapUitDeMouw | 14-09-21 | 14:57: West-Nederland zakt nog steeds weg, dieper de bodem in. Zelfs een nieuwe ijstijd zal het lot van Den Haag als het nieuwe Atlantis niet veranderen.

Grachus | 14-09-21 | 19:34

Ik koppie pasta mijn plemsel van bij de boeren...

Ik houd mij ook al een flink aantal jaren bezig met transportmodellen (de klimaatmodellen zijn ook transportmodellen). Ik heb al moeite genoeg met alléén de stroming (dankzij een van de vele turbulentiemodellen - er is geen one model fits all). Het wordt al flink lastiger als je temperatuureffecten mee wilt nemen (straling, wolken, oa door een variërende zon, het KNMI heeft al moeite genoeg met 5 dagen). En dan komt de (bio)chemie ook eens om de hoek kijken met allemaal tussenreacties... Geen van die klimaatmodellen zijn gevalideerd, en ik heb mijn twijfels over geverifieerd. Het maakt niet uit hoe groot de modellen zijn, of hoe dik de supercomputers zijn. Onzin in, is onzin uit.

En maar beweren dat het over 25, 50 of 100 jaar wel 2 graden warmer wordt! Komen ze op een afkoeling uit dan is er geen publicatie, komt er meer dan plus 10 graden uit, dan ook niet. Je moet wel in de consensuspas lopen... anders geen publicatie, geen financiering, geen reputatie.

Louter Leuter | 14-09-21 | 14:46 | 1

Ik vind het ook zo knap dat men beweert te kunnen voorspellen hoe het mondiale klimaat is over 20, 50 en zelfs 100 (!) jaar maar het nog immer onmogelijk is om een betrouwbare lokale weersvoorspelling te geven die langer dan een week vooruit kijkt.

Dutchbeaurouge | 14-09-21 | 14:50

Kinderen moeten gewoon hun muil houden en dankbaar zijn voor het feit dat wij als ouders ons best doen om hun een fatsoenlijk dak boven het hoofd, een fatsoenlijke maaltijd op tafel en een goede opleiding geven. Gezeur over klimaat doen ze maar als ze zelf gaan werken en dan realiseren hoe duur het leven is.

loser | 14-09-21 | 14:45 | 1

Kinderen worden hier helaas voor misbruikt. De woorden worden letterlijk in hun mond gelegd. En wel zo vaak dat ze het uiteindelijk uit hun hoofd kunnen opzeggen.

Die ouders en mensen zoals dat vieze vette varken moeten zich kapot schamen.

Tommi | 14-09-21 | 14:47

Kinderen gebruiken om je punt te zetten in deze discussie is wel zo goedkoop en laag bij de grond. Het is een van de vele manieren om schuldgevoelens uit te zaaien, want dan gaan er al meteen velen door de knieën. Je ziet het ook in reclames van elektrische auto's, het beeld dat geëtst moet worden dat we het allemaal voor onze kinderen doen. Zelf ben ik schuldgevoel resistent, en voor de mensen die deze tactieken gebruiken heb ik een hele dikke middelvinger.

Broadsquire | 14-09-21 | 14:45

Het IPCC-rapport zou niet zo'n ernstige conclusies trekken? In het rapport van 3949 pp. komt "virtual certainty" 464 keer voor, en daarmee wordt een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid (99 to 100%) bedoeld voor de veronderstelling dat klimaatverandering door mensen komt. "Tipping point" en "point of no return" zijn begrippen die niet in het rapport voorkomen, maar helemaal geruststellend vind ik bovenstaande cijfers nou ook weer niet. Zo, da's wel weer genoeg nuance. Weg met Frans en zijn keuze voor Malta. Weg met Frans en zijn keuze voor alles, eigenlijk.

Prze***walski | 14-09-21 | 14:44 | 1

Je bedoelt dat ze invloed hebben?

mmx | 15-09-21 | 07:12

"Onze kinderen vergeven het ons nooit als we niet stoppen met het toelaten van kansloze gelukzoekers", dat is wat deze volgevre ijdeltuiterige megalomane Kabouter Plop had moeten zeggen!

Norbert Tijhuis4442 | 14-09-21 | 14:44 | 1

Juist!

Pietie | 14-09-21 | 15:12

Van de 10 smerigste centrale's, goed voor 80% van de ellende staat er niet één in China. Die zijn schoon. (CO2 blijft welliswaar). De vuiligheid staat dichterbij dan we denken.

Ray Skak | 14-09-21 | 14:48

@Ray Skak | 14-09-21 | 14:48: maar dit is Indonesië

Rest In Privacy | 14-09-21 | 14:50

Mijn vrees is dat zowel het ‘klimaat’ of beter gezegd de natuur en onze leefomgeving als de economie naar de gallemiezen gaan met het megalomane greendeal.

Verder ben ik het met Frans eens: ‘If we don’t act now our children will never forgive us.”
Maw Frans, rot op anders moet ik straks aan mijn kinderen uitleggen hoe het komt dat ze in deze dystopie in de maak terecht zijn gekomen. Een landschap met nauwelijks ruimte voor boeren (en eten) heel veel woningen duizenden talen en culturen en zonnepanelen en windmolens zo ver het oog strekt. Een zware metalen van afgeschreven zonnepanelen sijpelen het grondwater en vuilstortplaatsen vol met windmolencomponenten.

Geef eens het goede voorbeeld Frans, matig je consumptie, dat is niet alleen beter voor het ‘klimaat’ maar ook voor je gezondheid. Succes!

ratelaar | 14-09-21 | 14:43

Tragisch hoe een niet gekozen leiderschap hun kinderlijke droomdenken aan "het volk"opdringen door gebruik te maken van psychologische spelletjes die een verwend kind gebruikt om iets van zijn of haar ouders gedaan te krijgen. Wordt eerst eens volwassen en herzie je kinderlijke dromen gedreven door macht en hebzucht. Ruim eerst eens de problemen op die je zelf gecreëerd hebt en maak de vele onvoltooide fouten en zaken die het daglicht niet kunnen verdragen eens onschadelijk. Daarna praten we wel weer verder.

GuruOuwehuru | 14-09-21 | 14:39

De Euro werkt niet en al helemaal niet als Italie geen hervormingen wil. Toch is de euro essentieel voor het voortbestaan van de EU. Kapitaal hoopt zich op in het Noorden, schulden in het Zuiden. Een transferunie is de enige oplossing.
In 2010 is hiervoor de 'Eurocrisis' gebruikt, waarmee onafzienbare miljarden terug naar het Zuiden zijn gepompt. In 2020 kwam de corona-crisis zeer gelegen om weer zonder voorwaarden miljardenleningen zonder aflossing tegen nulrente aan Italie te schenken. Maar corona is ook niet eeuwig. Met het 'klimaat' is er weer een nieuwe mogelijkheid om de transferunie voort te zetten. Want dat is wat Timmermans feitelijk zegt.

Het zal er op neer komen dat bijv. per inwoner per land net zovele CO-2 rechten verstrekt worden, waardoor een land als Nederland dan voor veel geld in gedeindustrialiseerde gebieden rechten moet bijkopen. Voila, een transfer van economisch succesvol naar economisch onsuccesvol want corrupt en incompetent.

du Roi Soleil | 14-09-21 | 14:39 | 1

De euro werkt prima. Kan nog steeds voor 1 euro m’n pils aan de Costa bestellen.

Rest In Privacy | 14-09-21 | 14:44

Frans Timmermand - Portemonnee v.d. Ander...
Need I say more?

PPuk | 14-09-21 | 14:38

Er is maar één ding dat echt helpt en dat is gewoon minder mensen op deze planeet. Punt. Daar moet op ingezet worden.

D.Bader | 14-09-21 | 14:37 | 3

Mjah. Kijk naar de gemm. Amerikaan. Wordt steeds dikker/zwaarder, rijden steeds grotere auto’s, verbruiken elk jaar meer energie, waar moet dat heen …

Rest In Privacy | 14-09-21 | 14:41

@ruudvangeelen | 14-09-21 | 14:41: zo ver hoef je niet te kijken, hoor. Het (helaas nog) levend voorbeeld van deze uitdijende, zich groots voortplantende wanstaltigheid vormt het onderwerp van dit topic.

kapoerewiet | 14-09-21 | 14:47

Wat Lenin en zijn volgelingen niet voor mekaar kregen, lukt Timmerfrans met gemak via "the age-old political instrument of redistribution to make sure that the burden is evenly spread in society".
Nivelleren is een feest!

Schoorsteenveger | 14-09-21 | 14:37

En wat deed Timmmerfrans na zijn speech? Nam hij toen zijn privéjet terug naar huis? Donder toch op.

Toos Bevergeil | 14-09-21 | 14:37

Stel: de CO2 uitstoot in Europa (6% van totale CO2 uitstoot in de wereld) gaat naar de onmogelijke waarde 0 in 2035. Gevolg: economie naar de klote en de gemiddelde temperatuurstijging op aarde is met 0,05 graad vertraagd in 2090. Hadden wij toch maar de dijken verhoogd.

Timmermans is ingehuurd om zijn pauselijke preekjes te houden, maar net als in de kerk: niemand, ook hijzelf niet, gelooft hem.

ED-209 | 14-09-21 | 14:37 | 3

Over paus gesproken, de (nep)paus was in Hongarije om daar zijn politieke praatje te houden in opdracht van de EU. De Hongaren moeten asielzoekers verwelkomen vlg. de paus uit Rome.

Pietie | 14-09-21 | 14:41

@Pietie | 14-09-21 | 14:41: Die paus komt uit Vaticaanstad. Hoeveel "vluchtelingen" heeft Vaticaanstad eigenlijk opgenomen? En is Vaticaanstad een van de lidstaten van de EU?
Waar haalt, met andere woorden, de man de moed vandaan om Hongarije de les te lezen?

Lu_Tze | 14-09-21 | 14:48

@Lu_Tze | 14-09-21 | 14:48: I know, ik vond het walgelijk. Waar hij de moed vandaan haalt? Opdracht van de EU.

Pietie | 14-09-21 | 15:03

Timmermans is nog eerder trans dan transcript of transparant, want zijn eigen transcript op zijn facebook van de UN speech had ie mooi de tekst omgelogen over 'thugs' en de 'wedding band'
Er stond NIET wat hij had gezegd.

Hemmenaar7 | 14-09-21 | 14:36

Is de karavaan deze week in Brussel of in Straatsburg? Of toch nog op Malta?

Wim_Kut | 14-09-21 | 14:36 | 1

Vrijheidskaravaan van Engel en kornuiten?

Rest In Privacy | 14-09-21 | 14:45

Het socialisme is de strop om de nek.

Naall | 14-09-21 | 14:35

En wat doet Timmerman met de rest van de wereld?
Want als die niet mee doet (en dat doen ze niet) dan kan ie lullen wat ie wil maar dan gebeurt er echt helemaal niks.
Met de tomeloze groei van Afrika en de economische ontwikkeling van India etc. en China gaat het alleen maar veel erger worden.

ZZP-er | 14-09-21 | 14:34

Als ie echt zo met het klimaat begaan was had ie geen kinderen genomen. Bolle kutkabouter. Samen met Diederik de Ezel en Gulliver de drie grootste hoofdpijndossiers van Nederland.

LewsTherinTelamon | 14-09-21 | 14:34 | 3

Je vergeet Beste Landgenoten,

J.Cash | 14-09-21 | 14:43

@J.Cash | 14-09-21 | 14:43: Die kan ik af en toe nog op zinnige dingen betrappen. Voorlopig nog het voordeel van de twijfel.

LewsTherinTelamon | 14-09-21 | 14:45

Waarom nou weer Gulliver

Rest In Privacy | 14-09-21 | 14:46

Ik wil graag een standbeeld van Frans. Leg hem in een bak en ik giet er wel beton overheen. Als de boel uitgehard is, mag ie wel in mijn tuin staan.

Leptob | 14-09-21 | 14:34 | 1

Ik heb eventueel ook nog plek bij de vijver voor een mooie piskabouter, mocht u zich bedenken.

UvulafleXer | 14-09-21 | 15:35

Op dit moment gebruiken we 3,5 planeet terwijl we er 1 maar hebben. Dat is een probleem. Overbevissing, overbegrazing over van alles. We moeten wat doen om die problemen op te lossen. De ideeën omdat op te lossen, build back better, zonne-energie, windenergie, biomassa zijn niet de oplossingen. Zonne-energie, windenergie kunnen bijdragen aan minder Co2 uitstoot. Maar de Co2 uitstoot is het niet het enige probleem. Veel problemen zijn zo divers dat als je aan een knopje draait iets anders in het rood schiet. De oplossingen zijn te simpel voor zo´n divers probleem. Dit is gillen voor de bühne en de lobbyisten storten op je rekening.

EmilioEsteves | 14-09-21 | 14:34 | 3

Darwinistische aanpak in de making.

Naall | 14-09-21 | 14:36

Covid had de oplossing kunnen zijn.

Cherrybouwdet | 14-09-21 | 14:38

U heeft het over milieu. Niet over klimaat

zwartzondersuiker | 14-09-21 | 14:55

Dat is het punt juist Frans we maken met z n allen teveel kinderen 80 miljoen netto per jaar. En aan elk mens is een bak CO2 gekoppeld. En daar draag jij met je 4 koters flink aan bij. Maar daar hoor ik je niet over.

JamesYounger | 14-09-21 | 14:33

Vuile sentimentele gek, om de kleine kinderen er aan de haren bij te slepen.

pibasso | 14-09-21 | 14:32

Dat is gek trouwens,
Ik vergeef het de generatie stemgerechtigden voor mij niet dat ze de EU zo groot hebben kunnen laten worden.

Transgender-Airlines | 14-09-21 | 14:32 | 3

Hadden we niet tegen de eu gestemd??

Flow_Snake | 14-09-21 | 14:33

Gaat nog leuker worden als SPD in Duitsland gaat winnen. Dan gaan de EU sluizen helemaal open. Macron en Draghi staan al te juichen.
Gelukkig kan de Nederlandse burger het betalen.

Bataafje | 14-09-21 | 14:34

@Flow_Snake | 14-09-21 | 14:33: Nee, daar hebben we nooit over gestemd. We hebben nee gestemd tegen de europese grondwet. Daarmee weliswaar voorkomen dat een handelsconglomeraat een eigen staat werd, maar nu zijn ze nog steeds op zoek naar een land en bevolking om te regeren en doen ze dat via internationale (overstijgende) verdragen. De enige vraag is 'hoeveel bepalen we zelf nog?' En dat is niet bijster veel. Het wordt alleen niet verteld en men verschuilt zich vanuit Den Haag achter Brussel en andersom, naar gelang het uitkomt.

IndoorexpaT | 14-09-21 | 15:49

Ik heb geen kinderen. Zal me een complete worst wezen hoe de wereld er bij ligt als ik over 20-25 jaar mijn kist dicht trek.

Lorejas | 14-09-21 | 14:31 | 3

Ik hoop voor jou dat de kinderen van anderen nog iets voor je willen betekenen als je oude lijf daarom schreeuwt. Wqnt als die zo denken als jij dan sterf je hulpbehoevend in eenzaamheid met een broek vol stront.

Naall | 14-09-21 | 14:39

Welnee, genoeg geld om dat straks prima te regelen.

Lorejas | 14-09-21 | 14:44

@Naall | 14-09-21 | 14:39: dit is wel de meest amorele en egoïstische reden om aan kinderen te beginnen: voor een mantelzorgje op jouw latere leeftijd. Die hebben daar niet om gevraagd. Zoals Lorejas zegt: regel het zelf, met je centjes. Beter voor 't milieu en de economie.

kapoerewiet | 14-09-21 | 14:51

Nou bedankt hoor Spartacus...
Ik heb per ongeluk dat filmpje van Timmerfranz gestart en nu heb ik hier de hele boel ondergekotst...
Dat irritante nep Engelse accent deed mij denken aan die VN toespraak destijds met die trouwring en dat mondkapje en toen kon ik het niet meer binnenhouden... tijdens het opruimen hoorde ik hem ook nog toegeven dat klimaat beleid niets anders is dan het herverdelen van financiële middelen. Maar toen was mijn maag dus al leeg...

Mark zit te Dutten | 14-09-21 | 14:30

Grappig dat ie meent dat Zuid-Europa hierin geholpen moet worden van ONS geld, terwijl zij bijna een dubbel rendement halen op zoiets simpels als zonnepanelen i.v.m een regio als Nederland.

Dus ze hoeven maar de helft te investeren voor het zelfde resultaat, maar dat moet dan wel van ons geld geschieden...

ReyNemaattori | 14-09-21 | 14:30

Zijn er echt nog mensen die deze pias serieus nemen dan.. De mensen die hem van bovenaf aansturen liggen ongetwijfeld in een hoekje te hinniken van het lachen als deze quasi-interlektjuweel vol bombastische retoriek zijn kunstje doet. Niemand van zijn blinde aanhang die hem ziet voor de vuilak die hij in werkelijkheid is.

Conan de Rabarber | 14-09-21 | 14:30

Willem Middelkoop in gesprek met Madelon Vos op YT heeft deelt zijn visie. Vooral de laatste paar minuten, vanaf 51.35 zijn interessant. Hij zegt dat alle institutionele beleggers in Green Bonds moeten gaan beleggen. Dat is de spin. In werkelijkheid gaat het om dat het monetaire systeem begint te piepen en kraken daar al het geld dat afgelopen jaren in hoog tempo is bijgedrukt. En er zijn steeds minder institutionele beleggers die obligaties willen kopen, omdat ze daar geld op gaan verliezen. Dus moet er een hoger doel zijn om ze obligaties te laten kopen, het klimaat.

Ro_std | 14-09-21 | 14:29

Het klimaat drama is zo erg dat per direct de maandelijkse verhuizing van straatsburg naar brussel en daarna weer terug per direct wordt stopgezet.

Want als het allemaal zo erg is gesteld dan spreekt het voor zich dat je daar als 1e mee stopt. Oh wacht...

DrachiR | 14-09-21 | 14:27 | 2

"Rules for thee, but not for me" heet dat. En hie geloofwaardig ben je als een groot deel van de EU entourage per vliegtuig (...) afreist naar Malta voor een tax payed kongsi ? Ga goddome roeien met z'n allen, lui stelletje faalhazen.

Grijskijkert | 14-09-21 | 14:32

Dat is mijn standaard inbreng als ik in een discussie beland met pro-EU volk. Iedereen ziet de absurditeit van dat verhuiscircus, maar belangen en ego's blokkeren de weg naar de enige juiste beslissing.

BRAAP | 14-09-21 | 14:54

NL uit de EU, vandaag nog.
Laat frenske maar weer landelijke politiek bedrijven bij zijn marginale partijtje in plaats van de middenklasse uithollen om zijn utopische wereldbeeld te bewerkstelligen.

Transgender-Airlines | 14-09-21 | 14:27 | 2

En daarmee zijn riante salaris, gratis vreten en dure flessen wijn op het spel zetten?

Ride_On | 14-09-21 | 14:31

Dat wordt lastig. Frenske heeft inmidfels alle menu's van de betere Brusselse vreettenten uit het hoofd geleerd.

Grijskijkert | 14-09-21 | 14:34

Als betalend lid wil ik een Frans Timmermans-blocker. Of tenminste een NSFW-waarschuwing.

kapoerewiet | 14-09-21 | 14:27 | 1

kapoerewiet | 14-09-21 | 14:27 |
Als dat zou kunnen.... Deze treurige non valeur verdient m.i. geen enkele aandacht meer.

JohanF | 14-09-21 | 17:52

Dat wordt lachen als ze straks een CO2 budget aan je Greenpass (gezondheidspas, QR) gaan koppelen.

Mastermattie | 14-09-21 | 14:26

De verandering van het weer heeft voornamelijk te maken met het veranderen van luchtstromen in de hogere atmosfeer. Dit kan zeker een gevolg zijn van de al eeuwenlange ontbossing voor bouwgrond.
Naar mijn idee is er maar 1 simpele en meest kostenefficiënte oplossing voor het probleem en dat is bomen planten!
www.science.org/news/2019/07/adding-1...

Maar wat hebben de slimme mensen in Brussel bedacht..... biomassacentrales, dus nog meer ontbossing en nog minder capaciteit om co2 op te nemen.
En diezelfde mensen gaan ons dus uit deze "crisis" helpen. Mijn vertrouwen daarin is 0,0.

Rallydriver | 14-09-21 | 14:26 | 7

In theorie kun je natuurlijk gewoon een bos aanplanten en een deel per jaar rooien (en opnieuw beplanten) om in de biomassacentrale te donderen. Zo heb je een continue houtvoorraad, die weer aanvult en gedurende het groeiproces ook weer CO2 opneemt.

In plaats van dus EERST dat bos aan te planten, want het duurt 20-30 jaar voordat 't een beetje op te stoken is, hebben die knurften EERST die centrales gebouwd zodat er nu hout uit Noord Amerika moet worden verscheept want de fabriek moet wel roken...

Dus het idee is goed (namelijk circulaire/hernieuwbare biomassa) de uitvoering is weer zoals we des Overheids gewend zijn: ruk. Zeker als je, of all places in Europe, zo'n biomassacentrale in Nederland neerzet, waar we helemaal geen plek hebben voor een paar tientallen vierkante km bos.

ReyNemaattori | 14-09-21 | 14:44

@richardsp1 | 14-09-21 | 14:31:
Echt korte termijn kun je beter een nuke in een vulkaan gooien.
Dan laat ik alvast mijn ketel en verwarming na kijken.

mmx | 15-09-21 | 07:17

@ReyNemaattori | 14-09-21 | 14:44:
Zelfs in theorie gaat het nooit werken. Even boerenverstand........ een boom laten groeien kost laten we zeggen 10-20 jaar, een boom verbranden (ik gok) 1h> maar het verschil is enorm dus je bent in no-time door je bos heen.

Rallydriver | 15-09-21 | 09:46
▼ 4 antwoorden verborgen

"Onze kinderen vergeven het ons nooit als ..."
"wij een gek als Hans Brusselmans zijn gaan laten gaan"

Osdorpertje | 14-09-21 | 14:26 | 3

Als je echt met het klimaat en milieu bent begaan neem je geen kinderen.

Kaal-dik-en-lelijk | 14-09-21 | 14:29

Ik draag mijn ouders niet perse na dat zij alle oceanen vol plastic hebben gegooid en allerlei dieren hebben uit laten sterven. Waren ze wel verantwoordelijk voor. Denk dat het wel mee zal vallen trouwens. Want als ik Timmermans moet geloven vergeven onze kinderen het ons nooit, terwijl ze vechten voor hun leven in woeste oceanen... Onzin.

BBRDWR | 14-09-21 | 14:33

Zo heb ik het de Spanjaarden ook nooit vergeven dat ze Nederland ooit bezetten. Zou Timmerfrans ook moeten doen!

Jimmydepimmy | 14-09-21 | 14:25

"Onze kinderen vergeven het ons nooit als we niet iedere werkende burger kaalplukken om onze politieke kaste verder te verrijken."

funda | 14-09-21 | 14:23

Who cares ? Had je maar geen kinderen moeten nemen.

Asteroid-B612 | 14-09-21 | 14:23 | 3

Vier stuks hè. Kaag, Timmermans, Klaver: en maar doorfokken, vreten, vliegen.

kapoerewiet | 14-09-21 | 14:30

Ik ben al flink aan het oefenen voor een stuk of wat kinderen en ik zou me ook op geen enkele manier bezwaard voelen als ik ze zou hebben.

JJMS | 14-09-21 | 14:33

Blok aan je been en je schiet er geen moer mee op.

Lorejas | 14-09-21 | 14:46

Je zult toch maar een kind van Timmerfrans zijn... Ik zou zelfs moeite hebben mijzelf te vergeven.

Ommezwaai | 14-09-21 | 14:22

Emoties verkopen beter dan feiten.

Onze politici en de huidige euro en NL politiek in het algemeen is niet in staat om ook maar volgens regels van de logica te acteren.
Blaten voor de buhne, daar is dikke Frans goed in, mede geogestreerd door

donkieshot | 14-09-21 | 14:20

Gehoord de beraadslaging

is de sergeant van mening dat Limburgers op cruciale posten alleen maar ellende veroorzaken; met uitzondering van Prins Carnaval, een functie waar ze hun ware aard kunnen tonen.

en gaat over tot de orde van de dag.

SergeantPierlala | 14-09-21 | 14:20

Laat deze zeekoe zich cremeren, of laat hij zich begraven? Ik bedoel, wat levert de minste co2 uitstoot op?

zoalsikhetzeg | 14-09-21 | 14:19

Ik krijg steeds minder respect voor 'slimme mensen' die nu de dienst uitmaken. Ik kan niet helemaal verwoorden hoe dat komt maar dit soort kreten in deze context komen niet helemaal goed over bij mij.

sjef-van-iekel | 14-09-21 | 14:19 | 2

Jammer, jammer, want wat doet die 'arme' man toch zijn uiterste best om ons te inspireren.

Stuffed Human | 14-09-21 | 14:27

Het is een rampenmythe die gebaseerd is op een diepe ideologische weg-met-ons gedachte. Het is inmiddels verboden om positief in het leven te staan. We gaan allemaal dood.

BBRDWR | 14-09-21 | 14:27

Jammer Frans, ik heb geen kinderen.

Vuurspuger | 14-09-21 | 14:19

Vrij vertaald: Wij snijden de middenklasse de hals af.

fokkewoelf | 14-09-21 | 14:19 | 2

Correct.

ger1306 | 14-09-21 | 14:20

juistum

BRAAP | 14-09-21 | 14:56

Allemaal leuk en aardig Frans, maar het hele IPCC verhaal berust op drijfzand.
Hun methode waarbij ze CO2 en andere broeikasgassen koppelen aan klimaatverandering is " is seriously flawed and its results are unreliable and largely meaningless. "

Zie paper van Ross McKitrick , hier besproken bij Judith Curry

One day after the IPCC released the AR6 I published a paper in Climate Dynamics showing that their “Optimal Fingerprinting” methodology on which they have long relied for attributing climate change to greenhouse gases is seriously flawed and its results are unreliable and largely meaningless. Some of the errors would be obvious to anyone trained in regression analysis, and the fact that they went unnoticed for 20 years despite the method being so heavily used does not reflect well on climatology as an empirical discipline.

judithcurry.com/2021/08/18/the-ipccs-...

Zwizalletju | 14-09-21 | 14:17 | 6

@Zwizalletju | 14-09-21 | 14:44: Dergelijke ontdekkingen zouden als goed nieuws gebracht moeten worden, maar het tegendeel is waar. Het wordt weggestopt en doodgezwegen. Nu wil die enge D66 heks ook nog een bangmaakjournaal, waar we dagelijks stervende ijsberen en dooie koraalriffen moeten bekijken zodat we onszelf nog meer haten.

Hoe meer linksradicaal er mee aan de haal gaat hoe minder ik het geloof.

BBRDWR | 14-09-21 | 14:54

In aanloop naar COP 26 in Glasgow wordt de retoriek opgevoerd. In het meest recente rapport van de wereldbank worden we bang gemaakt met 216 mijloen klimaatvluchtelingen in 2050. Probleem is alleen dat ze zich baseren op de berekeningen van het IPCC waarvan de makers zelf zeggen dat de modellen onrealistisch hoge temperaturen opleveren. Daarnaast is die 216 miljoen vluchtelingen gebaseerd op een extreem CO2 uitstootscenario genoemd RCP 8.5. Dit scenario is helemaal losgezongen van de realiteit en daarmee is het rapport onzin.

ElliptischeFunctie | 14-09-21 | 14:58

@Zwizalletju | 14-09-21 | 14:44: Ik stel voorts voor om alle landen waar de zon extra veel schijnt een belasting op te leggen, want zij dragen bij aan opwarming van de aarde.

BBRDWR | 14-09-21 | 15:02
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik wil ook wel eens wat Shula. Dat de publieke omroep verdwijnt wegens volstrekt ontbrekende relevantie bijvoorbeeld.

JJMS | 14-09-21 | 14:16

Onze kinderen zullen ons nooit vergeven dat wij 100-den miljarden in dat Brussel hebben gestoken waar zij de rekening voor moeten gaan betalen. De oude kadavers die daar hebben gezeten dan rond het Garda meer in hun villa's lekker zitten te rentenieren.

ikdenkwat | 14-09-21 | 14:16

Bij het rtl weerbericht vermelden ze nu ook het klimaatgemiddelde bij de temperaturen van de week. Viel mij ineens op. En zo wordt men op allerlei slinkse manieren geindoctrineerd.

Okami | 14-09-21 | 14:16

Het mooie van de linkse hobby is dat ze zichzelf er altijd zo in verliezen. Ik hoop dan ook, dat na jaren van roepen in de woestijn, steeds meer mensen gaan beseffen hoe groot de klimaatzwendel daadwerkelijk is. Ja het klimaat veranderd, dat ontkent niemand. Maar we gaan er niet aan, Nederland staat straks niet onder water, er komen geen gedwongen klimaatvluchtelingen in vorm van tientallen miljoenen mensen. Het is wederom aangeprate angst. Waarvoor? Geen idee. Waarom? Geen idee.
Maar ik hoop dat mensen door deze luchtbel heen prikken.

Derechtselutser | 14-09-21 | 14:15

Fransje, is iets teveel in zichzelf gaan geloven en het pluche voelt goed. Onze socialist.
Ik kan er 10 seconden naar luisteren en dan haak ik af.
Als ze daar in Brussel nu eens starten met het stoppen van die onzinnige verhuizing elke maand naar Strassbourg vv....... dan laten ze ook zien zelf ook te willen veranderen.

Cheffff | 14-09-21 | 14:15

zie ik nu een trillend alzheimer (of korsakov) handje?

trottle | 14-09-21 | 14:15 | 1

weet je wie ook een trillend handje had?

Phantomas | 14-09-21 | 15:41

Ga terug naar je eigen vakantieland vetkwibus

stipjes | 14-09-21 | 14:15

Die vent is niet geinteresseerd in oplossingen. Die vent is geinteresseeerd in bangmakerij, verdienmodellen en het verkrijgen van zoveel mogelijk macht over de burgers binnen en buiten de EU.
Gelukkig is het een Limbo, anders zou ik me de ogen uit de kop schamen voor mijn Nederlanderschap.

Graaisnaaiert | 14-09-21 | 14:14 | 1

Correct.

ger1306 | 14-09-21 | 14:15

Dear Frans, we zijn niet bang voor verandering. we zijn bang om voor de zoveelste keer finaal geneukt te worden tot het punt waarbij we uiteindelijk alleen nog maar werken om totaal waanzin beleid op te starten of op de been te houden. we zijn bang Fransje, dat we met een prima salaris beroofd worden van de onze mogelijkheden te leven in relatieve vrijheid en daarmee onze menselijkheid.

Baksteenbakker | 14-09-21 | 14:14 | 1

Yep, als hij echt wat wil haalt hij de nano en microplastic uit de lucht die wij inademen. Uit het bier melk,water wat wij drinken en o ja Frans, ook nog even uit de zee. Prioriteiten,Frans.

ger1306 | 14-09-21 | 14:19

Ha Frans is weer terug van zijn teambuilding weekend op Malta zo te zien

Diederik_Ezel | 14-09-21 | 14:14 | 1

Hij loopt nog een beetje mank van die intense hei-sessie aldaar.

JJMS | 14-09-21 | 14:17

Altijd winst-winst voor die mensen
1. Blijft het klimaat 'normaal' dan komt dat door de maatregelen.
2. Krijgen we meer problemen met het klimaat dan zeggen ze: "zie je? we zijn te laat, we hadden meer moeten doen"

Patje | 14-09-21 | 14:13 | 2

Zo is dat ook met de EU gegaan. Je hoort altijd hoeveel welvaart de EU gebracht zou hebben. Zouden we het zonder EU niet veel beter hebben gehad?

culture_vulture | 14-09-21 | 14:16

Laat het aan een volgevreten, voor het leven financieel onafhankelijke boomer over om het te hebben over draconische herzieningen en bezuinigingen en hier de rekening van bij de volgende generaties te leggen. "We" moeten nu iets doen! Nu kan het want nu heb ik m'n zakken vol. Donder toch op man, waailap. Nietsnut.

Do-na-zi | 14-09-21 | 14:12 | 2

Heauheau, Frans is zeer zeker nog van nut. Bij hoogwaterstanden kunnen we hem gewoon de dijk oprollen ter versteviging.

Graaisnaaiert | 14-09-21 | 14:15

@Graaisnaaiert | 14-09-21 | 14:15:
Boze tongen beweren dat Frans zelf klem zat in de Geul en dat dit tot de overstroming onlangs heeft geleid in Valkenburg......

Cheffff | 14-09-21 | 14:17

Ja hoor, gaan we doen Franske. Smakelijk straks!

sander3488 | 14-09-21 | 14:12

Eet dan wat minder Frans en ga kleiner wonen. Je kinderen vergeven het je anders nooit meer.

Caesar.is.Keizer | 14-09-21 | 14:11

Het begint een beetje een mal mannetje te worden...

Heulkoud | 14-09-21 | 14:11

Franske hoeft niet voor mij te spreken.
Franske heeft meerdere (aldanniet erkende) kids bij verschillende vrouwen: zo slecht voor het klimaat. Zijn kinderen vergeven het hem nooit als .........
Ik daarentegen heb (ongewild) geen kids en dus met kids het klimaat geen schade toegebracht. Mijn (niet bestaande) kinderen kunnen het mij dus niet vergeven...... 

MK27 | 14-09-21 | 14:11 | 1

Ik heb gewild geen kinderen.

Niks te vergeven en zo.

Zalig.

Doei Frans.

Dr.Mabuse | 14-09-21 | 14:14

Uit de zee blijven Frans, ze zeggen dat de zeespiegel al hard genoeg stijgt.

Patje | 14-09-21 | 14:10

Wanneer kwam die kleine ijstijd ook alweer volgens de russen, 2030 toch?

Heulkoud | 14-09-21 | 14:10

Klimaatjournaal is er al jaren. Probeer maar eens een uitzending van het jeugdjournaal te vinden waarin het woord klimaat niet valt.

dugo | 14-09-21 | 14:10 | 1

En "vluchteling".

Dr.Mabuse | 14-09-21 | 14:15

Een kleine tip.
Ga emigreren! Het liefste naar een arm land in de EU met lage belastingen. Dat heeft alleen maar voordelen.
Bulgarije is het perfecte voorbeeld. Een land met strand en bergen. Lage belastingen en allegisch voor Marx en Islam. De huizen zijn er goedkoop en het internet is er prima.

Haberdoebas | 14-09-21 | 14:10 | 4

Vrouwen dragen standaard een snor.
Taal lijkt wel een psychische afwijking.
Stank in de meeste huizen is professionele putlucht.
Maar ik ben het met U eens, beter dan NL.

Montgomery Burns | 14-09-21 | 14:20

@ger1306 | 14-09-21 | 14:13: Corruptie valt wel mee. Criminaliteit ook wel. Gezondheidszorg is goed in de klinieken. Verzekeringspremies en kosten vallen mee.

Huizen zijn er zeer betaalbaar. Lekker aan het strand

www.newestatebg.com/properties/?sale=...

Je kunt je daar inschrijven en gewoon remote voor je nederlandse werkgever werken.

Haberdoebas | 14-09-21 | 14:25

Servië, rondom Belgrado heb je prachtige woningen voorzien van alle moderne gemakken. Er is eten en drinken in overvloed. De mensen zijn er vriendelijk en je bent er zo vrij als een vogeltje. Roverheid? Ja die is er wel maar daar trekt niemand zich wat van aan. Die pruttelen zo nu en dan wat.

de Jager59 | 14-09-21 | 17:49
▼ 1 antwoord verborgen

Doemdenkers zoals Timmermans zijn van alle tijden en hebben nog nooit gelijk gehad, getuige het feit dat de aarde nog fier en fruitig rond de zon draait met ons erop. Niet naar luisteren dus als je portemonnee je lief is.

culture_vulture | 14-09-21 | 14:09

In veel opzichten is Duitsland een achterlijk land geworden, kwestie van prioriteiten.

DeCynischeAmbtenaar | 14-09-21 | 14:15

Fransie go tells tat intoe the zjinese

Habe das Gewust | 14-09-21 | 14:08 | 2

Huminty is the threat to humanity

Habe das Gewust | 14-09-21 | 14:09

waarom, het Westen moet op de rem trappen. En flink.

MaarFeitelijk | 14-09-21 | 22:55

“Het klimaat” is de nieuwe religie en haar priesters zullen niet rusten voordat heel Europa op het altaar geofferd is.

Trekhaas | 14-09-21 | 14:08 | 1

Het heeft er in ieder geval alle kenmerken van. Moeder Aarde de nieuwe God (ook leuk voor de feministen), oncontroleerbare waarheden verkondigen, wie niet meedoet / ontkent wordt in de ban gedaan en de rijken kunnen via een soort aflaatpraktijk gewoon door met wat ze aan het doen zijn (hallo Frans en Nijpels).

R.F.Pickering | 14-09-21 | 14:19

Heeft hij met zijn kinderen gesproken en bepalen die zijn beleid? Verontrustend.

El Rico Grande | 14-09-21 | 14:07 | 4
▼ 1 antwoord verborgen

Zijn speech was toch bedoeld voor China en India?

Schriever | 14-09-21 | 14:07

Die pens van Timmerfrans is dik genoeg om de halve wereldbevolking drijvend te houden.

[[[Mad.doC]]] | 14-09-21 | 14:07 | 1

Dobberfrans ferries.

kapoerewiet | 14-09-21 | 14:34

Ze denken altijd dat het nog op te lossen is, want anders is er niks meer aan te verdienen. De klimaatklok staat al dertig jaar op één voor twaalf en is dus gewoon kapot.

C1O2 | 14-09-21 | 14:07 | 3

En hij blijft er vast nog 1000 jaar op één voor twaalf staan, dus niks ad hand.

DeAapUitDeMouw | 14-09-21 | 14:09

Natuurlijk, alles is maakbaar, dus gaat het zeker lukken. Nog even en we leven de droom. Gewoon volhouden en de rest van de wereld doet ook met ons mee.

Stuffed Human | 14-09-21 | 14:18

het is inderdaad al te laat. het aardige is dat Edward Teller dit in 1959 al op een servetje wist uit te rekenen en voorspellen.
Er rest niets anders dan ingrijpen om de poolkappen te beschermen. Dmv wolken-beheer en wellicht met zonneschermen op het Lagrange punt. Zo groot hoeven die niet zijn om er een procentje of te halen.

MaarFeitelijk | 14-09-21 | 22:54

Klimaatjournaal? Maar ze hebben Gerrit Hiemstra toch al in het 8uur Journaal? Oh wacht; Gerrit krijgt een spin-off.

Dubbelepunthoofd | 14-09-21 | 14:06

Ik wil een monument op de Dam. Die verdomde boomers. Een stapel van gouden elektrische fietsen besmeurd met pek en veren, en boven op die stapel een dikke vette kale man gemaakt van het dodelijkste kunsstof wat we kennen. Uit de oren en mond loopt frites vet (anus alleen tijdens feestdagen)
Zo. Mag ik effe vangen: 23.000.000 euries bitte? Kunst!

nobodiesunmighty | 14-09-21 | 14:06 | 2

Zou ook niet misstaan in de nieuwe Tweede Kamer naast de rotsmuur, EU vlaggetje in z'n hand.

Watching the Wheels | 14-09-21 | 14:10

@Watching the Wheels | 14-09-21 | 14:10: weet u zeker dat dit rotsen zijn, en niet gewoon handenvol stront die vanaf de publieke tribune naar onze 'volksvertegenwoordigers' zijn gegooid? Dromen mag, hè.

kapoerewiet | 14-09-21 | 14:34

Hoeft niks te kosten. Die 1000 miljard kan de ECB er ook nog wel even bijdrukken.

Leptob | 14-09-21 | 14:06

"Onze kinderen" vergeven ons, getuige de opkomst afgelopen zondag, straks niet dat Hassan, Rachid en Fatima rechtsstreeks vanuit Verweggistan een (huur)woning krijgen en zijzelf blij mogen zijn om tot hun 53e bij ons te moeten blijven wonen.

kapotte_stofzuiger | 14-09-21 | 14:06 | 1

Tot hun 55e toch? Of was dat niet de kern van het lulverhaal van Lappschwanz-Franz

J.Dokstijl | 14-09-21 | 15:13

Als iemand geen feiten aanhaalt en met Hamlet en kinderen begint dan moeten we op gaan passen.

Uw Verzekeringsadvis | 14-09-21 | 14:05

Die vetkwab ben ik ook wel beu

Icewallowkum | 14-09-21 | 14:05 | 1

oh, men is er juist dol op om click-bait te kunnen plaatsen.

MaarFeitelijk | 14-09-21 | 22:51

"Onze kinderen", daarmee bedoelde hij Afghaanse kinderen, want dat is de nieuwste trend in Nederland.

helodia | 14-09-21 | 14:05 | 2

Afghaanse kinderen zijn nog maar aan het begin. Turkse, Marokkaanse en Syrische zijn er al meer dan autochtonen kinderen

speed48 | 14-09-21 | 14:10

kletspraat, hij bedoelt gewoon de jonge kinderen. Voorts is hij te bescheiden. Het is allemaal too little too late zal blijken en over 10 jaar zal noodrem er op moeten. Ook zal men moeten geo-engineer-en om de warmte te beperken.

MaarFeitelijk | 14-09-21 | 22:51

Heeft de woningbouw nog wat te doen. Momenteel heeft onze woning zuinigheidsletter E.. En het geld is ook op daaro.. Dus succes.

miknic | 14-09-21 | 14:04

Fit for 55...
Hebben nog 34 jaar om iets anders te leren uitademen dan CO2 en iets anders te schijten dan stikstof.

keestelpro | 14-09-21 | 14:04

Ik vergeef het de boomers niet.

Waar is mijn herstelbetaling.

Exact.

Kaas de Vies | 14-09-21 | 14:03 | 1

Dat is de gratis scholing geweest die zij voor hun kinderen kregen. Overigens weet u niet eens wanneer deze generatie geboren werd en werkzaam werd.

MaarFeitelijk | 14-09-21 | 22:49

Laat hem eerst maar het goede voorbeeld geven:
Op de fiets naar z'n klimaatborrels.
(Wat minder eten kan bij hem ook geen kwaad)

Mastermattie | 14-09-21 | 14:01 | 3

CO2 opslag rondom de middel.

Kaas de Vies | 14-09-21 | 14:04

Dit is de nieuwe Mao.

nobodiesunmighty | 14-09-21 | 14:08

Breng hem nou niet op ideeën. We willen van 'm af. *Nog een halve rijstevlaai afsnijden doet voor Frenske*

kapoerewiet | 14-09-21 | 14:31

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken
Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos | Online casino expert | Online Casino
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com