Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

COA heeft 'duizenden nieuwe opvangplekken' nodig voor asielzoekers, gemeentes willen niet

Nederland is niet vol Nederland is druk.

Ja, dat krijg je natuurlijk als de instroom van 41 van vorige week ongeveer 800 bedroeg. En dat week na week. En gelukkig maar, want vergrijzing en wie betaalt anders onze pensioenen hè! Maar tot die tijd moeten ze natuurlijk wel érgens leren vloggen, feesten en procederen, en dat begint wat krap te worden. "Ingewijden zeggen dat het COA op zoek is naar duizenden nieuwe bedden. Zelf wil het COA geen aantal noemen. (...) Gemeenten die eerder al een centrum hadden, krijgen het verzoek de gesloten centra weer te openen. En waar azc's binnenkort volgens afspraak sluiten, wordt gevraagd de contracten te verlengen. Maar lang niet alle gemeenten werken van harte mee. Dat is vooral vanwege de overlast die bij verschillende centra wordt ervaren door overlastgevende en criminele vreemdelingen die geen kans maken op een asielvergunning, omdat ze uit een veilig land komen." Ach, het voordeel is natuurlijk wel dat WE gewoon als een normaal land mogen bouwen als het om asielzoekerscentra gaat, want dan gelden verlammende stikstofregels natuurlijk ineens niet meer.

Reaguursels

Inloggen

Ondertussen godbetert lopen onze psychisch mindere valide jongere en oudere medeburgers langs de straat te zoeken naar of opvang of voedsel of medische zorg . Simpelweg de deur gewezen door gebrek aan geld van instellingen voor jeugd en ouderenzorg. Tenzij zo'n instelling is opgericht door een paar slimme kansenparels natuurlijk. Die vernachelen hun eigen bevolkingsgroep met droge ogen onder het motto : INSJALLAH

strawdog | 24-10-19 | 23:47

Wering | 24-10-19 | 17:58
Met pardon voor de late reactie, was nu pas in de gelegenheid tot reply.
Dank, je maakt nu meer duidelijk.
Toegegeven, je eerdere opsommingen met getallen werden voor mij scrollers, en bij nader toch inzien vind ik de samenvattingen en woordelijke duiding nog steeds niet sterk overzichtelijk (opnieuw pardon).

Wel kan ik wat met deze laatste uitleg. En die van 12:14 had dus eigenlijk cynisch moeten gelezen.
Dat werpt inderdaad een ander licht op het verkondigde credo dat we hier veel vluchtelingen/immigranten nodig hebben, omdat anders onze grijze ouwe dag niet gegarandeerd kan worden qua zorg en aandacht.

Uit jouw rekenwerk blijkt dat dit 'rendement' dermate marginaal is, dat ze bij lange na niet opweegt tegen de kosten die deze totale categorie met zich meebrengt. Iets wat met onder- én bovenbuik haarfijn wordt aangevoeld.
En simpelweg verklaarbaar is: minder dan 20% van deze (laten we zeggen) instromers heeft de intentie tot werken, eigen kost verdienen hier.

Ook die groep loopt aan tegen de voor hen vreemde taal, dus er moeten heel wat hobbels overwonnen worden. De factor van zogenaamd discriminatie kán niet van toepassing zijn op deze categorie, want daar zit de echte Nederlandse volksmentaliteit tussen: Als je je willende merites toont, is niks te gek en krijg je alle support.

Dit is althans hoe ik denk over dé Nederlander, van wie het niet uitmaakt hoe de stamboom in elkaar steekt - wel puur de merites.
Terug naar jouw schets van de toekomst met deze problematiek - die is realistisch. Feitelijk akelig realistisch.
(Niet dat mij dit vreemd was/is, dus).

Qua on topic vind ik het COA hierin een uitermate verderfelijke 'partij'.
Zou je die (opgedreven) kosten mee laten wegen in het totaalplaatje, dan is waanzin een station buiten het zichtveld.
In sociaal opzicht ook - en dat wordt al in weerwil van alles ondervonden.

Jouw conclusie, hoe tragisch dat dit humane beleid de armoede van deze zelfde humane samenleving in de hand werkt...
Als men nog geen aanleiding voor depressie had, deze komt gratis.
Take care,

Kudtkip | 24-10-19 | 22:37 | 1

Zoals je ziet, heb ik je reactie nog meegekregen. Dank!
Ben met je eens dat Nederlanders bereid zijn iedere welwillende (!) nieuwkomer gelijke kansen te bieden. Maar dat blijkt helaas voor velen niet genoeg, men eist -zonder gelijke inspanning te willen leveren- gelijke resultaten op!
Want dáár zijn ze voor gekomen.

En zo wil de VN/EU het: allemaal even rijk/arm; in ons geval dus vooral een stuk armer. Want tegenwoordig moeten we ineens alles waar wij hard voor gewerkt hebben en waar wij inspanningen voor hebben geleverd, 'eerlijk' delen.
Maar je kunt niet in de jaren '60/70 een systeem opzetten voor (toen) 11.5 miljoen mensen en zo'n 50 jaar later de vruchten daarvan met 18 miljoen mensen delen. Dat kan toch alleen maar tot massale armoede leiden?

Ooit raken al die hard werkende Nederlanders (letterlijk en figuurlijk) óp.
En pas wanneer er geen geld meer is voor alle uitkeringen, valt er niets meer op te eisen en zal de stroom gelukszoekers opdrogen - óf ze zullen toch zelf aan de bak moeten.
Tot die tijd zullen wij massaal gegijzeld worden met termen als zielig, slachtoffer, discriminatie, etc. En moeten we werken, werken, werken.

Of: ook eens wat vaker achterover leunen en iets soberder/goedkoper gaan leven - kan een hoop stress schelen. Op een 'dankjewel' hoef je echt niet te rekenen, niet van de overheid en niet van de nieuwkomers.

Wering | 25-10-19 | 01:43

90% van Nederland wil ze niet.

etterletter | 24-10-19 | 20:27

Heeft alles te maken met de slappe houding van de huidige coalitie, het niet (durven) handhaven, het niet (durven) opleggen van straffen, geen grenscontroles. Voor criminelen en foute asielzoekers is NL een walhalla met A'dam met superhandhaafster Halalsema als 'hoofdkantoor' en Rotterdam met filiaalleider Aboutaleb als 'dependance'. Alles voor rekening van de belastingbetaler. Er komt geen eind aan.

otjemans | 24-10-19 | 19:28

Die vluchtelingen zijn een eindeloos verhaal , ze neuken in Afrika als konijnen , dan gaan ze woeaaa doen en vervolgens komen ze naar de Eu dobberen. Dat zal nooit stoppen.

SoundMake | 24-10-19 | 19:27

Heeft De Pech nog plaats in zijn Scheveningse optrekje? En Co Hen in zijn riante villa? En Sjeffie Hairfryer in zijn leuke appartementje in Amsterdam?

ljcoster | 24-10-19 | 19:17

In ieder dorp en stad een AZC want ook die lopen zo vol en kunnen geen doorstroom meer garanderen. Ja nu nog wel, de woningen die vrijkomen op de sociale huurmarkt dat houd ook een keer op.. tijd dat er WZCers komen voor de reeds aanwezigen burgers die ook geen dak boven het hoofd hebben en ook recht hebben op een gezinsvorming en ook recht hebben op een inkomen.. gewoon omdat ze niet uit een buitenland komen maar hier al wonen en leven

fikkieblijf! | 24-10-19 | 18:58

Zet die AZC's in postcode gebieden waar relatief de meeste GroenLinksers wonen. Je wilt asielzoekers, je krijgt ze en wel als buren.

sprietatoom | 24-10-19 | 18:03 | 1

Zet ze maar neer bij de grootste partij: de vvd. Berbaar en consorten wonen vaak met slotgracht in Blanke bubbels dus plaats zat. Kunnen ze iets meekrijgen van de ellende dat ze negeren en wegredeneren.
Eens kijken of er echt geen beter alternatief is dan de problemen steeds bij minderbedeelden neer te leggen.

Analia von Solmsch | 24-10-19 | 18:18

@Kudtkip: lees anders ook even mijn vorige posts, waarin ik schrijf hoe weinig de nieuwkomers werken en hoe groot de druk is die zij op het sociale stelsel leggen.
En hoe 'wij' overal de schuld van krijgen: als zíj niet werken, luidt het verhaal toch altijd dat zij wel zouden willen, maar dat wij het zijn die zouden discrimineren (want niets is hun schuld....), etc.?

Zolang onze reactie alleen maar is/blijft om nóg harder te gaan werken en nog meer geld bij elkaar te harken, zullen er nog vele, vele, nieuwkomers volgen.

En nee, ik denk niet dat zij de redding zijn. Zij zijn wél de oorzaak van de ondergang van ons sociale stelsel.
Zoals ik al schreef: slechts zo'n 17 % is vluchteling; de rest hebben we, hoe dan ook, zeker niet nodig om de boel hier overeind te houden.

Wering | 24-10-19 | 17:58 | 2

Die 17% vluchteling mag wat mij betreft ook gewoon weer terug als het daar gedaan is met oorlog. Ik zie niet waarom die automatisch een verblijfsstatus moeten krijgen.

Eagle0511 | 24-10-19 | 18:03

@Eagle0511 | 24-10-19 | 18:03: het gros wat nu binnenstroomt is geen vluchteling maar gewoon een migrant.. en sterker nog.. mannelijke migranten. De rest volg met de gezinshereniging rechten

fikkieblijf! | 24-10-19 | 18:59

Die lui kunnen mooi in de pandjes van onze pandjesprins. Wel voor een vriendenprijsje uiteraard.

Toninhocerezo | 24-10-19 | 17:36

Massale verontwaardiging over nieuwe stromen massaimmigratie. We worden in de vaart der volkeren opgenomen en iedereen krijgt een Arabische, murkse of Afrikaanse buurman. Nope. De pvda stijgt doodleuk van 9 naar 20 zetels in de peilingen, dus er komen heel wat Pieten binnen voor hun Sinteknecht.
Uniek in de wereldgeschiedenis dat een volk zonder slag of stoot een minderheid wil worden in eigen land en helemaal niet politiek rechts gaat stemmen om dat tegen te houden en het allemaal enorm best vind, zich de lange termijn effecten van massaimmigratie niet realiserend.

IndoFortuyn | 24-10-19 | 17:35 | 3

We gaan hier nog eens een hele dikke prijs voor betalen en dan is het te laat.

Jackson | 24-10-19 | 17:55

Maf he, we staan erbij en kijken er naar, langzaam de armoe en ellende in met z n allen.
T gekke is dat de boven ons gestelde wegkijkers hier niet eens miljoenen aan verdienen en in hun zak steken, het gaat om kleine belangetjes, Audi met chauffeur en secretaresse daar geilen de incompetenten op, voor een paar stuivers zijn we allemaal de pineut.

Uw Verzekeringsadvis | 24-10-19 | 17:58

Men is blijkbaar banger voor sociale uitsluiting wegens verkeerde politieke mening dan voor straatterreur, verlies identiteit en dreigende armoede.

2tribes | 24-10-19 | 18:38

Boten vol hulpbehoevende vrouwen en kinderen. Zie je wel, geen man te zien. Oh wacht, ik zat per ongeluk op de Joop. Op GeenStijl zie ik heel wat anders. Ik vrees toch voor overbelasting van de WiFi in de AZC's.

Nivelleermarionet | 24-10-19 | 17:33

"Immers, de overheid hééft geen geld, die kost alleen maar geld. En wat u niet afstaat, kan niet worden weggegeven aan mensen van buitenaf".
Wering | 24-10-19 | 14:49

Pardon?
Alsof er een keuze is in wel of niet afstaan (belastingen) aan de staat.
De staat kost inderdaad geld, aan ambtenaren die beleid moeten uitvoeren.
Het kost hun salaris, plús de veelvoud aan externe adviseurs, plús de projecten waar het werkelijk om gaat - alle openbare voorzieningen etc.

Niemand, werkelijk niemand heeft de keuze om verplicht afgedragen geld aan die schatkist te bestemmen tot 'niet te worden weggeven aan mensen van buitenaf'.
Die poet wordt simpelweg verdeeld door de ambtenarij, over tig voorzieningen waar niemand per stuk het voordeel van geniet, maar het groter geheel (althans, da's de bedoeling) wel.

"Gewoon een kwestie van even vooruit denken: die armoede komt er toch vanzelf wel aan voor ons allemaal als het zo doorgaat.
In de tussentijd kunnen we ook stoppen met "discrimineren" en de nieuwe Nederlanders alle kosten voor het sociale stelsel bij elkaar laten werken..."

Dat is helemaal geen kwestie van vooruitdenken. Dit is doomdenken.
Maar bovenal al accepteren dat 'we' hoe dan ook in armoede worden gestort.
Dat wil wel lukken als o.a. het COA en aanverwante clubs met miljoenenclaims zo aan de gang blijft.

Oh voorwaar, jij meent werkelijk dat vermeende discriminatie van 'nieuwe Nederlanders' debet is aan die armoedeval? Dat deze categorie, als die zich al echt achtergesteld voelt of zelfs maar wordt (bezie de NL's tv over de breedte en bemerk de mondiale positieve afspiegeling eens), ons sociale stelsel gaat redden?

Hoe wil je dit plaatsen in het kader van asielzoekers - ook allemaal de nieuwe Nederlanders? Het is in jouw ogen dus andersom? Dat deze welvaartsstaat nakende op armoede, alsof het een derdewereldland wordt, 'gered' moet worden door vluchtelingen uit daadwerkelijke onderontwikkelde landen waar oorlog en cq onderdrukking woedt?!?

Zelden zo'n minachting voor onze samenleving ontwaart. Diezelfde samenleving waarvan het draagvlak automatisch hoog wordt geacht om vluchtelingen in hun midden te sluiten - iets wat alleen maar kan als men reserve heeft, iets extra naast de middelen om zelf overeind te blijven.

Heus, Wering, ga iets doen aan je heliview. Degenen die algemeen 'nieuwe Nederlander' heten, dat zijn mensen met dit extra paspoort - in het uiterste geval genaturaliseerd vanuit andere nationaliteit. Asielzoekers, noch statushouders krijgen dit paspoort niet.
Da's nog een heel andere fase ná de verblijfsstatus van 5 jaar.

Bedoel je 'nieuwe Nederlanders' als zijnde familie van uitheemse windstreken, doch al generaties die hier decennia wonen, leven en werken - wat is daar eigenlijk nog nieuw aan?
Linksom, rechtsom - jouw pleidooi gaat uit van een verloren staat voor allen die het draagvlak voor vluchtelingen nu nog bieden, maar juist verloren gaat als die vluchtelingen juist niet worden opgenomen.
Omdat zij dé redding zouden zijn. In de verzorging van de oude dag door hen die ze daarvoor nodig zouden hebben.

Ah, fuck it. Dit argument speelt al jaren en heden is er nog steeds een flink te kort aan zorgpersoneel. Weinigen van de immigranten springen in dat gat.
Zo rolt die steen namelijk niet, Wering.

Kudtkip | 24-10-19 | 16:28 | 1

In de jeugdzorg worden we al gevraagd om ff dubbel zo hard te werken. Kan wel natuurlijk. Die Nederlandse kinderen motten t maar met wat minder doen.

Anoniemtje | 24-10-19 | 17:08

Inwoners van Ter Apel en Emmen gaan hier vast heel erg blij mee zijn. Er loopt nu al genoeg tuig rond dat alles jat wat los en vast zit.

simpel_vruchtje | 24-10-19 | 16:23

Van Noorderhaaks tot Rottumerplaat, genoeg onbewoonde eilandjes. Het probleem is dan alleen waar we dan met de zeehonden en vogels heen moeten.

Mubbenschonster | 24-10-19 | 16:00

Voor een deel van de mensen moet het toch mogelijk zijn om weer net zo sober (maar overigens vaak heel gelukkig en tevreden) te gaan leven zoals we in de jaren '60 en'70 leefden?

Je niet laten opjagen door de druk om alsmaar méér te verdienen om méér uit te geven en nog verder te reizen naar al die bestemmingen waar je vooral als een 'zak met geld' wordt gezien?
Immers, de overheid hééft geen geld, die kost alleen maar geld. En wat u niet afstaat, kan niet worden weggegeven aan mensen van buitenaf.

Gewoon een kwestie van even vooruit denken: die armoede komt er toch vanzelf wel aan voor ons allemaal als het zo doorgaat.
In de tussentijd kunnen we ook stoppen met "discrimineren" en de nieuwe Nederlanders alle kosten voor het sociale stelsel bij elkaar laten werken...

Wering | 24-10-19 | 14:49 | 2

Ga jij lekker in een kelder wonen dan. Ik wordt wél gelukkig van meer geld, en ook van een goed-fuctionerende overheid.

******** | 24-10-19 | 15:21

Juistem !

Uw Verzekeringsadvis | 24-10-19 | 18:01

Moeten we niet er eens wat van zeggen?

Misterspok | 24-10-19 | 14:12

Het COA is een heel smerige club om zaken mee te doen. U wil een voorbeeld?
U krijgt een voorbeeld. Breda, maart 2016.

Het oude belastingpand in de wijk Fellenoord komt vrij, want die dienst verhuist naar het Stationskwartier. Reeds in 2007 was besloten dat de stad het pand moest kopen van het Rijk. Nadenken over de bestemming heeft ieder college laten liggen - tot dat het COA op de proppen kwam.

Er werd een naarstig beroep gedaan op de gemeente, dat al een azc in de oude koepelgevangenis had. Dat contract, met name richting die omwonenden, liep af.
Bij monde van de gemeenteraad moest de nieuwe locatie dicht op woonwijken en openbare voorzieningen liggen, want dat was goed voor de integratie.

Even tussendoor: wat een gelul, want mensen in afwachting van asiel moet je geen valse hoop bieden.
Afijn, het zou locatie fiscuspand worden - goed voor 400 tot 450 asielzoekers.

De manier hoe de directe omwonenden werden geïnformeerd leest u hier:
www.geenstijl.nl/4804092/de_drie_van_...
Om info te krijgen over de geheel nieuwe woonwijk in dat pand (daar heb je het over met deze aantallen) moesten de omwonenden meer documentatie overleggen dan nodig voor een asielaanvraag!

Maar dan nu, hoe het COA dit zakelijk hanteerde. Ten eerste werd de parkeerplaats (recht tegenover de wijk Fellenoord) geofferd voor een afgesloten speelplaats voor de azc kinderen. Deze werden ook geacht de wijk in te gaan om daar te spelen. Andersom was het een no go voor de wijkkinderen.
Alles onder het mom van bescherming 'gevoelige populatie'.

De gemeente ging akkoord onder aanvoering van wethouder Alfred Arbouw (VVD, thans in de Eerste Kamer - een van de weinige VVD-ers met een hoge integriteitswaarde en sterk als bestuurder).
Edoch, zie hier welke deal het COA had beklonken:
www.bndestem.nl/nieuws/boete-als-bred...
Het COA wilde deze locatie dolgraag en er tussen de 6 en 8 miljoen in investeren - kantoorpand ombouwen tot woonunits. Juridisch heel secuur afgetimmerd met dit soort termen en doelbestemmingen. Het woord woningen heeft een heel andere lading en inhoud dan woonunits.

Arbouw (en de rest van B&W natuurlijk) wilde verhuren (break-even spelen met een pand dat per half 2016 zou kosten, want eigendom en nog géén herbestemming). Met oog op onvoorziene ontwikkelingen, en om een volgende coalitie de ruimte te laten, kon het beslecht op een deal van 5 jaar. Met mogelijke verlenging tot 10 jaar.

En wat hield dat in? Bij gemeentebesluit van andere bestemming na 5 jaar moest de gemeente 5 jaar lang een BOETE aan het COA betalen om de verbouwingsinvestering te vereffenen.
Het hele 'feest' is uiteindelijk niet doorgegaan vanwege de opgedroogde asielinstroom door de Turkijedeal.

Toen dat dus bleek, kon Arbouw in ene de verantwoordelijk manager van het COA minstens 6 weken niet bereiken om de afgedwongen deal van 5-10 jaar te beslechten - de gemeente leed intussen verlies in de boeken.

Haha, ja en nu wil het COA opnieuw locaties, panden en deals claimen?
Die club is er toe in staat, volledig autistisch en zich beroepend op het asiel monopolie.

Kudtkip | 24-10-19 | 14:07 | 2

..... Bij monde van de gemeenteraad moest de nieuwe locatie dicht op woonwijken en openbare voorzieningen liggen, want dat was goed voor de integratie....

En maar klagen dat 'de onderbuik' op Wilders stemt: wat verwacht je dan als bestuurders continue in je bek spugen. Je moet als hardwerkende bredanaar tot na je 25e bij pap&mam inwonen in een piepklein vervallen huisje in tuinzigt of Haagse beemden, en intussen worden die nieuwkomers in de watten gelegd op een woonlocatie waar je alleen maar van kunt dromen.

******** | 24-10-19 | 15:41

Neem de huizen van alle coalitie-partijleden in beslag, dan kan de kolonisatie gewoon door blijven gaan.

obominotie | 24-10-19 | 14:04

Lekker divers ook de inhoud van die boot, ik tel 2 vrouwen. Ik zeg gebrek aan biodiversiteit, dat moeten we niet willen.

Returnofthemac | 24-10-19 | 14:04 | 1

Echte vluchtelingen echt waar. Ze vluchten van armoe naar rijkdom. Zo simpel is het.

Dirk III | 24-10-19 | 14:09

Ik stel voor 5 miljoen vluchtelingen te verwelkomen in 2020. Als we dat aantal niet dreigen te halen, ze actief gaan ophalen in het MO en Afrika.

Het doet even pijn, maar dan implodeert de verzorgingsstaat en kunnen we daarna weer puin ruimen en de goede weg inslaan.

Tronald_dump | 24-10-19 | 13:58 | 5

Ja, als ik een nieuwe auto wil zet ik de oude op het spoor(voor stoomtram, dat wel.

TheseDays00 | 24-10-19 | 15:36
▼ 2 antwoorden verborgen

Allemaal vluchtende gezinnen die graag zo snel mogelijk weer terug willen naar hun oude vertrouwde huis zodra de oorlog is afgelopen. Dat zie je meteen.

van heinde en verre | 24-10-19 | 13:54

De rechter in dit land werkt ook bepaald niet mee in het terugsturen van uitgeprocedeerde asielzoekers. Ook zijn er te weinig woningen voor statushouders. Voor hardwerkende Nederlanders ook, maar dat schijnt niet zo erg te zijn....

Mannes | 24-10-19 | 13:48

Ik vind dat we de vluchtelingenstapel minimaal moeten halveren om de stikstofuitstoot te beperken.

Stormageddon | 24-10-19 | 13:41

Het moet eerst nog een beetje erger worden allemaal, zodat meer en meer Nederlanders eieren voor hun geld kiezen en verkassen naar een ander land, en de economie hier op den duur, op geheel politiek correcte wijze, volledig instort.

JackStick | 24-10-19 | 13:37 | 12

@Beste_Landgenoten | 24-10-19 | 13:47: Het gaat in het bovenstaande stuk om jonge mannen uit veilige landen, niet om asielzoekers. Mensen die het nodig hebben moet je helpen, jongen mannen uit marokko/algerije die hier onterecht een plek innemen in azc's verstieren het voor werkelijke asielzoekers op verschillende vlakken.
Dat je de PVV erbij haalt, god mag weten waarom, maakt wel erg duidelijk hoe zwart/wit je hierin zit.

donkieshot | 24-10-19 | 17:21

@donkieshot | 24-10-19 | 17:21:

Jij vind dat ze het verstieren, maar dat zijn gewoon jouw normen en waarden hoor. Zij gedragen zich perfect normaal en conform verwachting vanuit hun normen en waarden.

Anoniemtje | 24-10-19 | 17:23
▼ 9 antwoorden verborgen

Taxatie 2019: 120.000 lieden erbij. Zuinige schatting wat de burger moet ophoesten, 120.000 x € 1000 per maand !

Criminaliteit, CBS cijfers, al voor meer dan 50% gepleegd door "nederlanders" met een migratieachtergrond.....

Gaat lekker zo. Het punt kan berekend worden waar werkend Nederland dit niet meer kan en wil betalen. Dat laatste is reeds lang bereikt.

Elder of Z. | 24-10-19 | 13:29 | 4

Werkend NL heeft alleen geen bal te zeggen...

Canis.bonus.es | 24-10-19 | 13:35

Dit is wel een heel zuinige schatting....
Deze mensen krijgen alles gratis want zij hebben geen inkomsten: huisvesting voeding, medische zorg, verzekeringen, vervoer, juridische bijstand wanneer ze na de eerste, tweede, derde, vierde enz., enz. afwijzing weer in beroep gaan. Tel daar bij op de kosten verbonden door de overlast die ze veroorzaken wanneer ze zich niet gedragen. In de toekomst hebben ze ( wanneer ze mogen blijven ) recht op AOW en WAO en bijstand ; voorzieningen waar ze gebruik van mogen maken maar nooit aan hebben meebetaald. Oh ja, en alle mensen werkzaam in de zieligheidsindustrie moeten ook betaald worden. En nu zal ik best nog wel een paar dingen vergeten zijn. Ook zijn er zaken die niet in geld uit te drukken zijn maar wel een last voor onze samenleving. Denk hierbij aan de druk op de ruimte ( ons land is vol, in de krimpgemeenten is nog wel ruimte maar die lopen niet voor niets leeg), de sociale druk ( mensen voelen zich niet meer thuis in eigen land, sommige wijken in grote steden daar wonen al meer allochtonen dan autochtonen) Enfin, laat ik er maar weer over op houden...
Begrijp me goed; ik wens iedereen een prettig leven. Ik denk alleen dat we er voor moeten zorgen dat het ook in Nederland prettig blijft.
Mand.

debaviaan | 24-10-19 | 14:53

@Terra | 24-10-19 | 13:34:
Die mensen zien alleen buitenlanders als het gras van de golfbaan moet worden gemaaid en de design-keuken gepoetst.
Op een dag vertelt Fatima de huishoudster dat haar zoontje naar de havo mag: ze zijn zo braaf en zo dankbaar. Complimentje voor jezelf, want Achmed is natuurlijk geïnspireerd geraakt door Jan-Willem die inmiddels in zijn 10e jaar gymnasium zit (verschil moet er zijn)

******** | 24-10-19 | 15:55
▼ 1 antwoord verborgen

Dit is even smerig als een pitbull tam maken zijn instinct afpakken en zorgen dat die nooit agressief is. Vervolgens die tamme pitbull plaatsen tussen de wilde pitbulls die nog hun instinct hebben en bereid zijn om te vechten. Wat gaat er gebeuren ? De tamme pitbull wordt verslind terwijl hij niet terug vecht.

Jan5861 | 24-10-19 | 13:26 | 1

Verslonden.

Rohin | 24-10-19 | 13:46

En ondertussen klagen wij en zeiken wij er maar over door maar doen verder geen reet aan tegengas.. neem een voorbeeld aan de blokkeerfriezen en de boeren.! Wanneer staan wij als volk ook eens op voor onzelf en onze kinderen en hun kinderen. Zolang we dat niet doen moeten we ook niet zeiken dat het straks te laat is.

haatsmurfin | 24-10-19 | 13:22 | 4

Ik zou wel willen stoppen met betalen van loonbelasting als protest. Maar ja...

Canis.bonus.es | 24-10-19 | 13:36

Nou wanneer?
Keyboard warrior.
Op naar het Binnenhof!

Beste_Landgenoten | 24-10-19 | 13:40
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
Bram de Rammer | 24-10-19 | 13:11 | 3

Een tijd geleden was het: 'we moeten opvangcentra sluiten, wegens te weinig import'.
Dat was even een time out, een zouthoudertje, om de gemoederen te sussen.
.
Zij wisten wel beter.

Kijkeensaan | 24-10-19 | 13:06

Naar Apeldoorn dan ,daar zitten nog wel wat gastvrije deugers die dat gajes onderhouden wil .
youtu.be/ylZqvNHRHzI

iopeth | 24-10-19 | 13:04 | 3
-weggejorist-
BamiEnSalami | 24-10-19 | 13:14

Als miin vrouw daar bij zou staan dan zou ik ... Eh nog even een keer goed kijken dan maar...

Tjemig | 24-10-19 | 13:50

Uhhhh, is dat niet heel raar om een lied te zingen in een taal die die asielzoekers niet verstaan? Of zijn dat toevallig degenen die nederlands geleerd hadden op de universiteit van zandbakistan en wel allemaal tandarts zijn?

brie-de-penis | 24-10-19 | 18:52

Ondertussen in de EU; grenzen open, iedereen welkom, Catalanen krijgen de knuppel in hun nek, want willen onafhankelijkheid, Brexiteers worden al jaren belachelijk gemaakt en ... dan geeft de EU... de de Sacharovprijs / de 'meest prestigieuze mensenrechtenonderscheiding van het Europees Parlement' aan een Oeigoer die veroordeeld is tot levenslang omdat hij zou hebben gepleit voor een onafhankelijke Oeigoerse staat in China.
Verschil moet er wezen.

Yumi | 24-10-19 | 13:03 | 9

@Beste_Landgenoten | 24-10-19 | 14:18: Ik als gynaecoloog kan na het lezen van uw zwakzinnige plempsels u maar 1 medicijn aanbevelen: de pil van Drion. Andere vorm van hulp is kostenverspilling.

therevenant | 24-10-19 | 15:00

@therevenant | 24-10-19 | 15:00:
Tsja, ik kan ook zeggen: Je moeder had jouw conceptie ook kunnen voorkomen, maar helaas, nu zitten we ermee. Maar dan nog: Ook in PVV-land hebben ze gynaecologen nodig, met al die geboortes en zo en de wedloop om ons volk een beetje blank te houden middels de baarmoeder. Dus er is vast wel plek daar voor een bloeiende praktijk.

Beste_Landgenoten | 24-10-19 | 15:12
▼ 6 antwoorden verborgen
-weggejorist-
BamiEnSalami | 24-10-19 | 13:03

youtu.be/Y9g3PZAFl_I?t=18

"D'r kan nog meer bij,
d'r kan nog meer bij,
nog één, nog twee, kom er maar bij, kom er maar bij!"

Boris Poepnagel | 24-10-19 | 13:01 | 1

Maak er maar 700 per dag van die hier de grens overschuiven dagelijks

etterletter | 24-10-19 | 20:29

Ondertussen dansen de GrL meisjes met bloemetjes in het haar rond de stikstof-boom.

isitsoornot | 24-10-19 | 13:00

Pijbes van het Rijksmuseum staat erbij. Nu alle 'foute' kunst kapodtweg moet, komt dat pand vrij: daar gaan er een hoop in. En het schijnt in Amsterdam te liggen, dus de rest van het land heeft er geen last van.

Guido | 24-10-19 | 13:15

De concentratie van mensen in het "oord" NL spreekt foute boekdelen.

hallevvezool | 24-10-19 | 12:57

De asielindustrie draait op volle toeren.

Supreme Dutch | 24-10-19 | 12:57 | 1

En de rest van de economie stort wat in.. helaas is dit niet de balans die we zoeken, maar de afgrond waar we in vallen.

Yumi | 24-10-19 | 13:05

Overlast? Nee hoor. Dat verzint u. U is rasies! Is koeltoer. Jij heb, wij pak.

Rest In Privacy | 24-10-19 | 12:56

Laat die burgeroorlog maar komen.

postzegeltje | 24-10-19 | 12:55

Het moet toch ooit mis lopen? Kijk maar eens naar de bevolking van 20 tot 65 jaar (potentieel werkenden - dus niet naar de kunstmatige en vertroebelende 15-75 jr):
20-65 jaar, 2019
bevolking Ned: 74.64 % - aandeel werkend: 77.46 %
bevolking West: 11.14 % - aandeel werkend: 10.87 %
Niet westers: 14.21 % - aandeel werkend: 11.65 %

Aandeel bijstandsuitkeringen TOT de AOW-leeftijd:
Nederlandse achtergrond: 39,24 %
Westers 9,46%
Niet-westers: 51,54 % (bevolking: 14.21 % !!)

... en natuurlijk loopt de bijstand NA de AOW leeftijd ook gestaag op; want ook wie nooit AOW premie heeft betaald en/of rechten heeft opgebouwd, heeft 'recht' op een uitkering ter grootte van het AOW-bedrag - waarvoor wij 45 tot 50 jaar lang premie betaalden.
Maar daar heeft men iets op gevonden: ruim 272.000 inwoners van 65 jaar en 66 jaar + 4 maanden, moeten nu langer wachten/doorwerken voordat zij iets terug gaan zien van alle door hun betaalde AOW premie.

Want men 'verwacht' dat wij steeds ouder worden. Best gek eigenlijk, want al die mensen die elders nog geen 70 jaar oud worden... tellen die niet mee dan voor de gemiddelde leeftijd die 'de Nederlander' gaat bereiken?

Wering | 24-10-19 | 12:52 | 4

Vergeet de verwachte robotisering niet. Dus dat argument van vergrijzing is kul, het gaat alleen maar om meer meer meer consumenten, in deze economie op de pof.

Graaisnaaiert | 24-10-19 | 13:34

@Graaisnaaiert | 24-10-19 | 13:34:
Het hele vergrijzingsargument is sowieso kul, want door mensen van buitenaf te importeren wordt het probleem - dat dus niet bestaat, want mensen gaan nog steeds gewoon dood - alleen maar in stand gehouden dan wel verergerd.
Precies wat je zegt: het gaat om meer consumenten om het economie-piramidespel van onderaf te blijven voeden, geinstrueerd door het groot-industrieel.

EefjeWentelteefje | 24-10-19 | 13:45

@Graaisnaaiert | 24-10-19 | 13:34:
De standaard-werkweek zou op basis van robotisering inmiddels minder dan 30 uur moeten zijn. Maar wordt kunstmatig lang gehouden: vrije tijd zorgt immers dat mensen gaan nadenken.

******** | 24-10-19 | 16:08
▼ 1 antwoord verborgen

Ik snap de ophef niet.
Deze cultuurverrijkers komen met de beste bedoelingen volgens Links Nederland. Het zijn waarschijnlijk doctoren - ingenieurs en hoog opgeleide vaklui die wat verder willen groeien in hun vakgebied. Kwestie van aanpassen (de Nederlanders dan wel te verstaan) - en als U zich niet wenst aan te passen - dan gaat u toch lekker weg ...… Dat schijnt in Amsterdam en Rotterdam al lang het geval te zijn - dus waarom niet in de rest van het land.
Simpel toch.?

J135 | 24-10-19 | 12:51

Overbevolking! wordt zo een sneeuwbal die van de berg afrolt en in die sneeuwbal zit dynamiet. Het probleem lost zich vanzelf op door ziekten, burgeroorlog en meer criminelen en illegaliteit, moorden en aanslagen.

aartvantiemenvanjand | 24-10-19 | 12:47

Tja, letterlijk vol = vol.

GroetenVanUrk | 24-10-19 | 12:47 | 3

Druk is druk maar Semantha heb de intro geschreven denk.

Aap Noot Miesje | 24-10-19 | 12:53

Er was ooit een politicus -Hans Janmaat genaamd- die dit in de tachtiger jaren al riep. Hij werd vervolgens vervolgd door het OM, bedreigd door links.. Dit laatste is dan ook ten uitvoer gebracht. De aanslag die je wist dat ie zou komen en de vrouw van Janmaat een been minder bezorgde...

Ommezwaai | 24-10-19 | 12:57

@Ommezwaai | 24-10-19 | 12:57: Nooit iemand voor opgepakt net zo min als voor die brandstichting in het huis van Aad Kosto, destijds stas voor asielzaken. Links tuig staat volledig boven de wet en drijft met intimidatie, bedreiging en geweld haar zin door, gesteund door ruggengraatloze politici als Mark Rutte.

5611 | 24-10-19 | 15:36

Maar dan komt ee automatisch meer stikstof en daar hebben we een wet tegen. Gewoon 'nee' zeggen is te moeilijk denk ik.

Mark van Leeuwen | 24-10-19 | 12:46

Waarom hebben ze duizenden nieuwe opvangplekken nodig? De meeste zijn economische vluchtelingen en het systeem zou deze meteen weer rechtsomkeert moeten sturen. Tenzij, tenzij ze gewoon blijven. Maar dat zal toch niet?

roevka | 24-10-19 | 12:46

Mevrouw Halsema heeft nog plek over.

L. Vis | 24-10-19 | 12:45 | 1

En wat dacht je van die spastisch grijnzende leugenaar, met zijn penthouse van ruim 200 vierkante meter en 3 slaapkamers.

jansma28542681 | 24-10-19 | 13:29

Trouwens wel een goed buitenboordmotortje, als er bij mij 1 druppel water inzit, nokt dat ding ermee.

broervandenhollander | 24-10-19 | 12:45

Dure en gevaarlijke optie; IS fans hierheen halen.
Waarom gelden er als het zelfs om dit soort godsdienstwaanzinnigen allemaal van die 'humane' (voor het ego van de 'redders') drijfveren en is er nooit een kosten-baten overweging mogelijk.
Want.. je kunt wel denken dat je de toekomstige veiligheid van de EU via belastinggeld en strikte, belemmerende, privacy vernietigende wetten kunt gaan pogen te handhaven.. op een gegeven moment is het het echt niet meer waard.
En we naderen dat punt.

Yumi | 24-10-19 | 12:45

Ik wil de pret niet bederven maar het overgrote deel van de asielzoekers is geen echte vluchteling en gaat nooit meer weg. De mentaliteit is bovendien dat zielige mensen per definitie doorgang verdienen naar bestemming. De 39 doden in een vrachtwagen? De schuld van "ons", want we pikken ze niet netjes op in Bulgarije om ze in het VK een asielprocedure in te sturen. "The strange death of Europe", much.

nos.nl/nieuwsuur/artikel/2307410-vluc...

drs. Levi Samsonov | 24-10-19 | 12:42 | 1

Haha, en wie van die goedmensen trekt het vlammende betoog weer in nu het wederom om Chinezen blijkt te gaan: die zijn echt niet naar Bulgarije komen lopen

******** | 24-10-19 | 16:16

Potjandorie, het wordt nu echt nijpend.
"Ook aan randen van Nederland ontstaat nu woningschaarste". (op nu punt nl)

hotmint | 24-10-19 | 12:37 | 7

@hotmint | 24-10-19 | 12:39:
nu punt nl is een site hoofszakelijk gemaakt door en voor ambtenaren en ander links volk en bevat nieuwsitems + reacties daarop, die streng gecencureerd worden omdat men daar een unieke claimt heeft op de "waarheid" en daarom inherent onbetrouwbaar zijn.

ChatBot | 24-10-19 | 12:44

@grindbak | 24-10-19 | 12:41: voor het echte linkse tuig ga je naar Nijmegen, op Amsterdam na is men in de randstad wel behoorlijk klaar hiermee

Zorc | 24-10-19 | 13:13

@ChatBot | 24-10-19 | 12:44:
Vroeger was nujij echt goed: reacties zo breed als het facebook-publiek.
Maar toen besloten de gefrustreerde nu-stagaires dat elke onwelgevallige wereldbeeld-ondermijnende reactie van Russische trollen kwam.

Nu hilarisch geamputeerd: de politie afzeiken is prima, criminelen afzeiken is perma-ban.

******** | 24-10-19 | 16:23
▼ 4 antwoorden verborgen

Als we ze nou eens rekruteren voor het leger in inzetten in conflictgebieden.

Sqbar | 24-10-19 | 12:36 | 2

Nee, daar werven we al Zuid-Afrikaanse soldaten voor.

piloot47 | 24-10-19 | 12:44

Hun wat koeien, landbouw kennis en stikstof ... maar dan wel daar blijven ! Produceren wij op een gegeven moment niet meer voor heel de wereld , en leven we nog lang en gelukkig.

Returnofthemac | 24-10-19 | 12:35 | 1

Prima plan

******** | 24-10-19 | 16:24
-weggejorist-
arouma | 24-10-19 | 12:35 | 1
-weggejorist-
De Briemusketier | 24-10-19 | 12:34 | 1

Men lijdt in Nederland aan totale verstandsverbijstering.

Overmar | 24-10-19 | 12:29 | 2

Een bepaalde laag van de bevolking, ja. En die lagen er onder stikken er bijna in.

schijtzat | 24-10-19 | 12:34

Men lijdt aan het syndroom van europa.

All_Anonymous | 24-10-19 | 12:37

Shell heeft toch nog een aantal lege boorplatforms in de Noordzee? Lijken me prima opvangplekken.

Graaisnaaiert | 24-10-19 | 12:28

Heerlijk: een economische en demografische ramp in wording.

debaviaan | 24-10-19 | 12:27

Waarom beperken we ons tot asielzoekerers/vluchtelingen uit Afrika? Ik stel voor om niet te discrimineren en laat half Azie ook toe. Die mensen hebben niet te eten en wonen op kerkhoven en grotten. En onbarmhartge landen als Australie, doen vrijwel niets. Nederland is het land der belofte ook voor hen. Totdat: het autochtone volk het niet meer pikt. En dan breekt de hel los.

hansem | 24-10-19 | 12:18

Nederland is de kookpot, Nederlanders zijn de kikker. De EU stookt het vuur, De islamisten wachten hun kans af. Europese jongeren planten zich niet voort, want geen woonruimte
Immigranten gooien nog een matrasje op de vloer. Links denkt veilig te zijn, Rechts durft niets, en het midden zit in de schulden
We worden langzaam gekookt, en net als de kikker hebben we het niet door.

am*dam | 24-10-19 | 12:16 | 5

@SterF... | 24-10-19 | 12:19: kennis met betrekking tot anticonceptie, bijvoorbeeld. En geen pastoor die nog serieus wordt genomen als hij zich hardop afvraagt wanneer er weer geworpen wordt.

schijtzat | 24-10-19 | 12:36

Niet kinderloos maar: Kindervrij... heid blijheid zoiets is het

Canis.bonus.es | 24-10-19 | 13:44
▼ 2 antwoorden verborgen

Is het onze humane plicht om dit volk hier allemaal op te vangen ? NEE !

sprietatoom | 24-10-19 | 12:15 | 1

Nee, nee, nee.

schijtzat | 24-10-19 | 12:36

Vergrijzing oplossen? Er komt anders en hoop vergrijzing bij elk jaar.
kijk eens bij 'verblijfsduur' in Nederland. In 2018 'minder dan 1 jaar in NL', betekent dus: binnengekomen in 2017. Per leeftijd af te lezen in de CBS cijfers.

2017, alleen personen met een westerse en niet-westerse achtergrond:
60+ jaar 2435 - 70+ jaar 732 - 80+ jaar 199 - 90+ jaar 31 personen.
Bij elkaar dus in dat ene jaar al 3397 personen die moeten inburgeren, taal leren, huisvesting nodig hebben, zorgkosten maken, en.... bijstand ontvangen ter grootte van AOW namelijk 70 % van het wettelijk minimum loon.
3397 personen maal zeg 15.000,- p.p. minimaal is : 50.955.000,- euro.
Per jaar. Alleen al aan uitkeringen erbij.
Want zij hebben rechte op een financieel volledig 'zelfredzaam' bestaan.

Daarom moeten u en ik steeds 'zelfredzamer' worden (hetgeen in ons geval betekent dat we alles zelf nóg eens moeten betalen).

En zo woekert het voort: die kwartiermaker van 16 jaar die aankwam op een bootje, wordt herenigd met "zijn gezin". En zijn ouders van rond de 40 mogen herenigd worden met hún ouders van rond de 60. En die hebben ook weer ouders....

Over de jaren 2014, 2015 en 2016 heeft slechts 13.34 % als motief "asiel". Dus die zou je 'vluchteling' kunnen noemen (aantal: 73.130 in die 3 jaren).
30.02 % heeft als reden/motief Gezinshereniging (164.565)
17.51 % Arbeid (96.010 als/dan - het is vooralsnog slechts motief)
11.36 % Studie (62.255)
12.52 % Geen (68.620)
15.25 % Overig + Onbekend (83.580)

Wering | 24-10-19 | 12:14 | 2

U vergeet de verplichte opslagen (belasting) ziektekosten, etc) en subsidies, van de uitkeringen

am*dam | 24-10-19 | 12:19

Snif...

schijtzat | 24-10-19 | 12:38

Zo te zien zijn deze asielzoekers in de getoonde video allemaal hoog opgeleide personen die de westerse cultuur een warm hart toedragen.
Daar gaat de BV Nederland zeker nog lang en veel plezier aan beleven.
Het BNP gaat een enorme boost krijgen als deze Ingenieurs, apothekers en raketgeleerden hier direct aan de slag gaan.
Ik vermoed dat de Brainport Eindhoven (zie: brainporteindhoven.com/) deze mensen met open armen zal verwelkomen.

Dutch_Viscount | 24-10-19 | 12:11 | 2

En als je nagaat wat het gemiddelde IQ uit de herkomstlanden is, dan kan het niet anders dat deze braindrain deze landen enorm schaadt. Dat hebben wij op ons geweten door ze binnen te laten.
Of zit het toch anders...

Nuchternederland | 24-10-19 | 12:13

Houd ze maar lekker in de Randstad. Afgezien van wat geparachuteerde politici (hi John!) zijn wij hier in Eindhoven niet zo suïcidaal ingesteld. Ook lijden we niet aan calvinistische zelfhaat en schuldcomplexen.

5611 | 24-10-19 | 15:42

Je mag je ook afvragen hoe het precies zit met de nog steeds arriverende "vluchtelingen" uit Syrië. De andere kant van het land is veiliger dan Amsterdam, hoe zit dat, kunnen ze daar niet tijdelijk naartoe, hun eigen land nog wel? Waarschijnlijk een economische reden, gratis hier is nog meer dan daar!

lanexx | 24-10-19 | 12:10 | 1

Ik ben wel klaar eigenlijk met al die mensen die massaal en ongevraagd hiernaartoe komen en direct van alles gaan eisen en daar ook nooit meer mee ophouden. Het is grappig, ooit was ik betrokken bij een bijeenkomst voor Syrische vluchtelingen en het regende klachten van de aanwezige Syrische mannen, die hun land alleen ontvlucht waren en vrouw en kinderen daar hadden achtergelaten: 'Waarom kregen zij geen inkomen om naar huis te sturen, waarom duurde de asielprocedure zo lang, waarom was er geen behoorlijke huisvesting (termen als erbarmelijk, mensonterend en verachtelijk werden niet geschuwd), waarom was het eten zo smerig en kregen ze niets anders aangeboden, waarom mocht hun familie nog steeds niet overkomen, waarom kregen ze geen zakgeld voor bv sigaretten en om 'fatsoenlijk' van te leven? Voor deze shit hadden ze Nederland niet uitgekozen!'

Benieuwd hoe deze reacties ontvangen zouden zijn bij de zangerds van het “Jij bent welkom'' lied...
Een paar dingen snap ik niet: Waarom NL verwijten maken als het allemaal niet zo lekker blijkt te lopen als ze hadden verwacht op basis van door hen zelf verzamelde informatie? Waarom zoveel eisen stellen als je kennelijk bent gevlucht omdat je leven in gevaar was en je hier een veilig onderkomen vond (wat toch het primaire doel van een oorlogsvluchteling is)? Waarom je vrouw in kinderen achterlaten in een gebied waar je voor je leven moet vrezen? Waarom ervan uitgaan dat je hier voorgoed blijft en dus direct na aankomst een Nederlands paspoort en gezinshereniging eisen? Waarom denken dat het onze plicht is je niet alleen op te vangen, maar ook direct te voorzien van een eigen woning en een levenslange uitkering voor jou en je gezin zonder daar een tegenprestatie voor te vragen? En alle oplossingen moeten ook van Nederland komen, want Nederland. Why oh why vinden niet alleen 'vluchtelingen' uit alle windstreken, maar ook veel te veel Nederlanders dit blijkbaar een volstrekt normale gang van zaken? For the record: dat is het niet, het is volstrekt onverantwoord en irrationeel, laat je niks anders wijsmaken!

2tribes | 24-10-19 | 19:36

Vanmorgen op Radio 1 een vrouw van het COA: een AZC is gunstig voor een gemeente want inwonertal omhoog dus meer geld uit het Gemeentefonds en daarnaast biedt het werkgelegenheid. Win-winsituatie dus.

ik_wacht_niet | 24-10-19 | 12:08 | 7

Die werkgelegenheid is volledig ten koste van de maatschappij dat vergeten ze er even bij te zeggen. Maar ja socialisten geven alleen geld uit dat niet van hen is.

Lt-Kol Kilgore | 24-10-19 | 12:33

@Beefbus | 24-10-19 | 12:25: Dat geld wordt dan ook nog eens naar huis gestuurd en verlaat de EU definitief. Mocht het nog in de eigen economie gepompt worden was de cirkel terug rond, maar zelf dat is niet het geval. dus echt complete verliespost.

Lt-Kol Kilgore | 24-10-19 | 12:34

Dubbel geld voor die nieuwe inwoners, want gaan met meer kosten gepaard. Kosten qua handhaving enzo.

schijtzat | 24-10-19 | 12:39
▼ 4 antwoorden verborgen

Wat ik niet zo goed begrijp, is wie hier nu een voorstander van is? Want volgens mij zou er geen meerderheid zijn voor het toelaten van meer mensen in dit bomvolle land.

teevee | 24-10-19 | 12:07 | 7

@azijnseikerT | 24-10-19 | 12:16:
Te bizar gewoon. Heb zelf alle contacten met zulk volk verbroken. Zouden meer mensen moeten doen.

Beefbus | 24-10-19 | 12:19

Ik hou al een tijdje mijn mond, want die discussie cq dialoog is niet te winnen. Men is gehersenspoeld. Enige hoop heb ik nog voor mijn Volkskrant lezende, NPO kijkende vader, die ik regelmatig voedt met quotes van mijn dierbare mede-reaguurders alhier. Hij begint langzaam aan verder te kijken dan de neus lang is.

schijtzat | 24-10-19 | 12:42

@azijnseikerT | 24-10-19 | 12:16:
Die discussie gaat ik bunkerhard uitbuiten de volgende keer, hoi verstoorde werkrelatie. Oops, zei ik weer pvv op het stembiljet. Dat overkomt je gewoon. Het is wat mijn uiterste rechterhand wilde, die is wat extreem lijkt het.

Aap Noot Miesje | 24-10-19 | 12:46
▼ 4 antwoorden verborgen

En toch is het werkloosheidspercentage historisch laag en komen de nieuwe nederlanders snel aan het werk. Zelf gehoord / gelezen, hoor.

BinAardig | 24-10-19 | 12:05 | 2

**ironisch??? het leest als een trol, het voelt als een trol, het ziet eruit als een trol.... maar ik hou het op **

grindbak | 24-10-19 | 12:08

@grindbak | 24-10-19 | 12:08:
Je hebt ook goede trollen, mag ook wel eens al zeg ik het zelf gezegd worden.

Aap Noot Miesje | 24-10-19 | 12:11

Van alle beloofde verbetering van snellere afhandeling van de dossiers is ook weer geen zak terechtgekomen, maar wie is daardoor nog verrast?

Schulzie | 24-10-19 | 12:04

Ik ben ondertussen ook tegen opvangen van echte vluchtelingen in NL. Want het past niet meer, de koek is op. van de economische groei heeft de werkende burger per saldo NIETS meegekregen, sterker nog, is er op achteruit gegaan met alle lastenverhogingen.
En dan ook nog eens jaarlijks 75.000 mensen erbij gaan onderhouden? En dat al vele jaren, en vele toekomstige jaren?
Er zijn geen woningen, en er is geen werk wat ze kunnen of willen doen. Daarnaast vormen ze ondertussen een parallelle samenleving met alle problemen van dien.
We kunnen het niet meer aan, het is te veel.

Nuchternederland | 24-10-19 | 12:04 | 5

Het is pas echt te veel als alles klapt en tot zolang gaan we lekker door alsof er niets aan de hand is.

ik_wacht_niet | 24-10-19 | 12:12

Zou je voor mij alsjeblieft naar Den Haag willen gaan en het daar ook even uitleggen. Ik heb geen tijd want ben mijn koffers aan het pakken ...

debaviaan | 24-10-19 | 12:26
▼ 2 antwoorden verborgen

Op zich wel interessant zo n sociaal experiment.

azijnseikerT | 24-10-19 | 12:04 | 4

@KutFilosoof | 24-10-19 | 12:08: zelfde met CO2. Geen wetenschapper kan zeggen dat door vermindering van CO2 uitstoot het minder warm wordt. Ergo we doen maar wat.

azijnseikerT | 24-10-19 | 12:12

inderdaad, zie bijvoorbeeld hoe het de Zweden vergaat......

Dutch_Viscount | 24-10-19 | 12:14
▼ 1 antwoord verborgen

Word hun ook verteld hun woning te verduurzamen elektrisch te gaan rijden en de alsmaar stijgende belastingen en zorgkosten te betalen? Of is dat alleen voor ons?

Repetitive Beats | 24-10-19 | 12:03

We praten nu enkel over Nederland. We vergeten ook dat er andere landen zijn die asielzoekers opvangen.

TRUMP | 24-10-19 | 12:03 | 2

Klopt, in (west)Duitsland zijn de grote steden ook niet meer Duits maar Midden-Oosten.

Nuchternederland | 24-10-19 | 12:06

Onderduiken in lege stallen op het Boerenland.

ristretto | 24-10-19 | 12:02 | 1

alle lege stallen zijn nu voor de Xtasie maffia.

grapjasz | 24-10-19 | 12:05

Geachte heer en mevrouw X,
Volgens onze administratie woont u op bovenvermeld adres.
Volgens onze gegevens heeft u op dit moment meerdere vertrekken, nader te duiden als slaapvertrekken, niet meer in gebruik c.q. niet meer nodig c.q. boventallig aanwezig die u voor privé doeleinden aan kunt wenden.
Dat vinden wij niet wenselijk.
Wij delen u hierbij mee dat u per <datum> enkele kansarme niet-Europese immigranten kunt verwachten die deze vertrekken voor onbepaalde tijd in gebruik zullen nemen. Wij rekenen op uw begrip.
U kunt tegen deze beslissing niet in beroep gaan.
Met vriendelijke groet,
namens MP Rutte,
de directeur dezes,
C.O.A.

Alco-de-Holist | 24-10-19 | 12:00 | 4

@piloot47 | 24-10-19 | 12:14:
Kwestie van tijd inderdaad voordat gewone burgers middels wat tijdelijke voordeeltjes worden aangemoedigd hun woningen al dan niet gedeeltelijk beschikbaar te stellen voor immigranten. Later verdwijnen dan die voordeeltjes en wordt eea. gewoon verplicht gemaakt.

Beefbus | 24-10-19 | 12:23
▼ 1 antwoord verborgen

Even wat aanvullingen kwa getallen:

Als er per jaar netto +100,000 inwoners bijkomen, dan moet men wel beseffen dat dat getal opgebouwd uit +250,000 immigratie (alles) -150,000 emigranten die vertrekken.

Per saldo dus een verloop van maar liefst 400,000 personen per jaar.

Over een periode van 10 jaar dus een komen en gaan van 4 miljoen mensen. Dat is een verloop van bijna 25% van de totale bevolking in de komende 10 jaar.

Verder is de autochtone bevolking al enige jaren aan het krimpen, en wordt het Nederlanders vanuit het buitenland bovendien buitengewoon lastig gemaakt om terug te keren.

Waarom eigenlijk als je tegelijkertijd nieuwkomers zo gretig opneemt?

Finn | 24-10-19 | 11:58 | 3

Geen idee, maar wel zeer kwalijk.

Nuchternederland | 24-10-19 | 12:07

Het betreft meestal pensionarissen die in geld- en /of gezondheidsproblemen zijn geraakt. Die leggen een te grote last op het systeem en laten ze dus gewoon kreperen. Je hoort er niets over omdat de meesten gewoon het loodje leggen in een ander land.

ChatBot | 24-10-19 | 12:48

@ChatBot | 24-10-19 | 12:48:
Klopt, ik hoorde onlangs toevallig van een paar gevallen waar het NL emigranten erg moeilijk wordt gemaakt hun laatste jaren hier door te brengen. Hoe schandalig.

2tribes | 24-10-19 | 19:59

De omvolkin en vernietiging van het Nederlandse volk en geschiedenis gaan onverminderd door.... ieder weldenkend mens kan toch wel nagaan dat je niet iedere week 700 a 800 mensen kan opvangen waar het gros van een economisch vluchteling is.
Echte vluchtelingen stoppen in het eerste beste land waar ze veilig zijn..... of desnoods vang je hier echte vluchtelingen tijdelijk op...... maar t vaasje gaat basten

robdeventer | 24-10-19 | 11:57

Dr zijn boeren zat die er mee willen stoppen, je kan ze toch allemaal in zo'n boerenschuur douwen? Lekker met stro en zo. Frisse lucht. Veilig. Vredig.

pomodorus | 24-10-19 | 11:56 | 5

@Gezonde_Roker | 24-10-19 | 12:03:
En die bewerkten daarmee een klein lapje grond voor hun eigen voedselvoorziening en lieten de vele, vele hectares vruchtbaar land verkommeren.

piloot47 | 24-10-19 | 12:19

@Gezonde_Roker | 24-10-19 | 12:03:

Hij gaf een selectie (zij die hem diensten hadden bewezen b.v soldaten) grond. Belofte maakt nou eenmaal schuld.
Ze gebruikten de aanwezige beplanting (bomen, struiken) als brandhout om op te koken. De huizen, schuren en bijgebouwen werden langzaam maar zeker gesloopt. Met name het hout werd als brandhout gebruikt. Wat bleef staan werd uitgewoond en onder gescheten. Het land overwoekerde. Ze hadden geen idee hoe ze moesten boeren.

Als je claimt honderden jaren overheerst te zijn geweest door blanken, dan zou je een aantal van die blanken hebben geleerd. Door bijvoorbeeld te kijken. De Chinezen hebben dit kopieergedrag.

Als enkele decennia te horen krijgt, dat jij onderdrukt bent en dat jij recht hebt op dat land en de vruchten daarvan, en dat je daarom mee moet doen met de revolutie. Na de revolutie werken, kom op zeg. Dat is iets voor blanken. En dan een hark en een schoffel... Waar is mijn tractor? Waarom valt het manna niet uit de lucht?

Arachne | 24-10-19 | 12:38
▼ 2 antwoorden verborgen

Wat zijn eigenlijk de cijfers Nederlanders die het hier voor gezien houden en emigreren?

JackStick | 24-10-19 | 11:56 | 3

@027 | 24-10-19 | 11:59:
Dat zijn dan de mensen met kennis en ervaring die ergens anders zo weer aan de bak zijn, terwijl wij hier opgezadeld worden met mensen die onder aan de ladder staan.

Mr.Crowley | 24-10-19 | 12:14
-weggejorist-
Aardappelmonarchie | 24-10-19 | 12:21

Tot een tijdje geleden ging ik dit dan netjes onderbouwen en tegenbeweringen doen over het geen nut hebben van dit soort lieden om binnen te halen. Tegenwoordig ben ik minder genuanceerd: Gewoon optyfen met die knakkers. Spuugzat ben ik het!

Sjorsch | 24-10-19 | 11:56 | 1

ja onze apparatsjiks lijken me niet gevoelig voor iets anders dan brussels lof

pomodorus | 24-10-19 | 11:59

Ik stel voor dat iedereen die op een pro immigratie partij gestemd heeft, verplicht wordt onderdak te verlenen aan onze toekomstige statushouders. Mogen ze van mij ook nog een hiervoor in het leven geroepen belastingvoordeel krijgen.

Linkse allergie | 24-10-19 | 11:56
-weggejorist-
Aardappelmonarchie | 24-10-19 | 11:56 | 5
▼ 5 antwoorden verborgen

Van de burger plukken was nog nooit zo gemakkelijk. Dankzij EU de economie van de noordelijke landen plat.
In Hongarije doen ze normaal. Daar leerden ze van dictatuur. De navo is ook ten gronde opgeschreven. Hoppa.

Moestuinier | 24-10-19 | 11:55

Misschien zou iemand eens iets moeten doen ..

ChatBot | 24-10-19 | 11:55

Nog meer stikstof.

ItsNoStyleAtAll | 24-10-19 | 11:55

Dit is het topje van de ijsberg, want gezinshereniging. Vermenigvuldig het aantal van die binnenkomers maar met 4.

HoniSoit | 24-10-19 | 11:55

Zucht...

Dirk III | 24-10-19 | 11:53

Men wil de verschillen in Europa binnen 2 generaties homogeniseren en culturen uitroeien door ongekende import en vermenging. Men vergeet alleen dat men achterlijkheid importeert om mee te mengen of niet wil mengen. Dat werkt niet, Afrika is al honderden jaren een pleuriskraam en dat wordt Europa ook.

Ronnie uit Helmond | 24-10-19 | 11:52 | 11

Het werkt wel. Men wil geen mondige burger, men wil klapvee.
Brood en spelen houdt het volk voorlopig rustig.
Bij grote druk organiseren ze een oorlog en decimeren ze.
Na een paar jaar regelen ze vrede, een zondebok die moet betalen en genadebrood eten en dan is 't volk weer dankbaar.
Het volk krijgt reality tv, talentenjachten, voetbal en de mening van Peter R.
Het volk heeft nog 2 rechten: recht op seks in alle soorten en openingen en drugs.

Arachne | 24-10-19 | 12:26

Dit is nog geen enkele dictatuur op aarde gelukt, ze hebben het in Zuid Tirol geprobeerd, in Nepal, in Catalonie en in Vlaanderen en het is ze nog nooit gelukt. Al dan niet op bloederige manier.

Lt-Kol Kilgore | 24-10-19 | 12:50

@Arachne | 24-10-19 | 12:26:

Zou een vrij dom doel zijn me dunkt. Wel handig als wetenschap enzo een beetje goed draait, als je de ruimte in wel ofzo. Of leuke nieuwe dingen uitvinden. Dat gaat beter met een slimme populatie.

Anoniemtje | 24-10-19 | 17:30
▼ 8 antwoorden verborgen

Op de soldaten van Adolf werd bij de Grebbeberg nog geschoten.
De soldaten van Allah worden onder gejuich binnengehaald en de regering maakt zich grote zorgen of er wel voldoende kazernes zijn om ze te huisvesten.
De Duitsers zijn 80 jaar te vroeg gekomen. Wat zouden ze jaloers zijn, die jongens van toen.

JvanDeventer | 24-10-19 | 11:51 | 3

+ 1 maar zo hypocriet is het inderdaad dus wel, wie stopt deze automutilatie van Nederland

grindbak | 24-10-19 | 11:55

,,Minaretten zijn onze bajonetten, koepels zijn onze helmen, moskeeën zijn onze kazernes, gelovigen zijn onze soldaten.” (Erdogan)

piloot47 | 24-10-19 | 11:58

@piloot47 | 24-10-19 | 11:58:
En dat heeft 'ie nog niet eens zelf verzonnen, de gedigt van z'n favo nummero 1 nichter.

Aap Noot Miesje | 24-10-19 | 12:14

Het wordt tijd om de op uitbreiding beluste industrie van COA het land uit te zetten. Ik begrijp dat alle hoger opgeleide nietsnutten allemaal directeur of manager willen worden van hun eigen AZC, maar dit wordt echt te gek.

Staak deze oorlog tegen onze samenleving, links & globalistisch ploertentuig!

Jan Passant mk2 | 24-10-19 | 11:50

Hoe je het ook draait of keert, de MEDIA is de schuldige.
Iedereen die iets te zeggen heeft en een tegengeluid laat horen wordt door de media direct en grondig afgezeikd, een stempel er op en in een verdomhoekje gezet. Vervolgens gaan hun bazen morren en volgen het slachtoffer. Niemand wil dat en doet alles om beneden het maaiveld te blijven.
De media sleurt de gewone Nederlander mee het diepe in.

vmk | 24-10-19 | 11:50 | 2

raak!

miss error | 24-10-19 | 11:52

One sided messengers you do indeed shoot. Repeatedly and rockhard.

Aap Noot Miesje | 24-10-19 | 11:55

Merkwaardig aantal van het COA, vorige week heb ik nog in opdracht van COA asielzoekers van het A4 hotel (brugrestaurant) naar Hoofddorp gereden, daarvan uit zijn we de asielzoekers naar de klaarstaande huizen gereden in Zuid-Holland en Zeeland. Het vrouwtje wat deze mensen begeleidde, vertelde me dat het COA maximaal 500 vluchtelingen per jaar mochten laten instromen.

Karel Kruizenruiker | 24-10-19 | 11:49

Dr zijn ook duizenden huizen nodig voor kids die op hun 35ste t huis uit willen en samenwonen met hun chérietje, hoe gestoord kan je zijn

pomodorus | 24-10-19 | 11:47 | 1

De Nederlandse overheid is er niet voor Nederland, weet je dat nu nóg niet?!

canis lupus | 24-10-19 | 12:10

en dan ook nog de schuld krijgen als het een keer misgaat:
Abdeluheb Choho, voorzitter van Vluchtelingenwerk Nederland, houdt Europese landen mede-verantwoordelijk voor het drama in de Engelse plaats Grays.

small_town_dude | 24-10-19 | 11:46 | 1

Mooie naam voor iemand van Vluchtelingenwerk. Alle schaamte voorbij...

Toninhocerezo | 24-10-19 | 17:19

het hele asielsysteem is verrot. we worden gegijzeld door duizenden veilige landers.

Schepvogel | 24-10-19 | 11:46

hoe ben je een 'vluchteling' als je uit een veilig land komt? Dat is gewoon een vakantieganger.

small_town_dude | 24-10-19 | 11:46

Wat een gotspe die COA. Een paar jaar geleden moest er hier in de omgeving een noodopvang komen voor asielzoekers, want er was zo'n tekort aan opvangplekken. Er werd hier een geheel dorp uit de grond gestamd, 1000 plekken (Blauwestad). Er zijn uiteindelijk 200 man daar opgevangen, de kosten 6 miljoen euro. Na een dik jaar is de gehele opvang weer afgebroken. Nu moet er weer opvang komen, de geschiedenis herhaalt zich. Er kan weer geld over de balk gegooid worden, dat wij met z'n allen ophoesten.

WackoError | 24-10-19 | 11:44 | 1

U geeft perfect weer.. follow the money!

vmk | 24-10-19 | 11:52

Hoe zit het met de stikstofregels aangaande asielzoekers?

litebyte | 24-10-19 | 11:44 | 2

Die gelden niet want asielzoekers.

spamzuiger | 24-10-19 | 11:46

Daar mag je het niet over hebben. Staat een bizar filmpje op YouTube als je Thierry Baudet- het i woord opzoekt. Pas op, als je al hoge bloeddruk hebt kan je het misschien beter niet doen

Stevo365 | 24-10-19 | 12:18

Degenen die nog steeds op de regeringspartijen en hun trawanten stemt is niet goed wijs.

watergeus | 24-10-19 | 11:44 | 1

eigenlijk wel raar van regeringspartij VVD. Frits Bolkestein (grote voorbeeld van Rutte als ik hem moet geloven) was een van de eersten die voor de immigratiecrisis waarschuwde.

small_town_dude | 24-10-19 | 11:49
-weggejorist-
Motleycrew | 24-10-19 | 11:42 | 8
▼ 8 antwoorden verborgen

Verreweg de meeste asielzoekers zijn illegale migranten die om financiële/economische redenen naar Noord/West Europa reizen onder het mom van "vluchteling".

Aangetrokken door het "gratis geld" ( = ons sociaal stelsel) reizen deze illegale migranten naar Noord/West Europa.

Miljoenen in Afrika staan klaar om ook de overtocht te maken naar het land van melk en honing.

Hoe lang kan dat nog doorgaan?

Want behalve de enorme financiële last ( opgebracht door de belastingbetaler!) is er ook het grote culturele/ sociale/religieuze verschil tussen de allochtonen en autochtonen. Dat leid tot steeds meer spanningen.

Uiteindelijk zal de autochtoon vreemdeling worden in eigen land. ( stad)

Swieberj | 24-10-19 | 11:40 | 3

Vreemdeling in een vreemd land.

Mr.Crowley | 24-10-19 | 11:50

Je zou kunnen stellen dat je alleen recht op een uitkering hebt als je hier meer dan tien jaar verblijft. Dat zou wel wat eerlijker zijn.

teevee | 24-10-19 | 12:10

Houdt dat dan nooit op.
De effecten van de verborgen agenda worden steeds zichtbaarder.
Loop maar eens door een gemiddelde straat in Nederland.
In de reclamespotjes weten ze ook niet hoe vaak ze de Nederlander moeten confronteren met deze gevolgen in een poging het pruimbaar te maken.
Met het tegenovergestelde als gevolg.
.
Het feit dat dit beleid voor de Nederlander totaal niet transparant is, en daardoor onbegrijpelijk, verraadt dat hier een verborgen agenda achter moet zitten.

Kijkeensaan | 24-10-19 | 11:40 | 15

@Beste_Landgenoten | 24-10-19 | 13:21:
Niet alleen in Duitsland hoor. De oorspronkelijke bevolking van -met name- de populairste "gastlanden" begint het langzaamaan meer dan zat te worden om door EU-muppets en hun lokale trawanten voor voldongen feiten gesteld te worden, zonder enige vorm van inspraak (en kom me nu niet aan met "verkiezingen", waarbij je alleen mag uitmaken welke pro-EU partij nu eens de grootste wordt).
De wal zal het schip keren and it ain't gonna be nice when that happens...

Lefty-Messup | 24-10-19 | 15:11

@Lefty-Messup | 24-10-19 | 15:11:
Dat zien we dan niet terug in het stemgedrag. Jouw anti-partijtjes verliezen het nog altijd glansrijk. En terecht, want die hebben geen enkele oplossing te bieden, behalve terug naar de jaren vijftig.

Beste_Landgenoten | 24-10-19 | 15:16
▼ 12 antwoorden verborgen

Er zijn veel redenen te noemen om te stoppen met deze waanzin, maar dat er nog niet eens genoeg huizen zijn voor onze eigen mensen zou doorslaggevend moeten zijn. Maar niets hoor je erover, zowel vanuit bestuur of media. Beide problemen worden volhardend los van elkaar besproken alsof ze niets met elkaar te maken hebben.

Crusher | 24-10-19 | 11:40 | 3

Juliana: “Nederland is vol, ten dele overvol.”

Kijkeensaan | 24-10-19 | 11:42

Precies dat !

2tribes | 24-10-19 | 20:12

Straks moeten zelfs onze daklozen van Beau hun nieuw verkregen woninkjes uit voor alle ingevlogen roepie roepie vogels. Nou dan heb je de poppen aan het dansen !!

Carlos_I | 24-10-19 | 11:39

Het is alsof je tegen een muur praat als je zegt dat er te veel mensen in dit land wonen.
Of ze nu legaal ,illegaal of anders hier naar toe komen.Ze blijven.
En dat snapt iedereen,want nergens krijg je zoveel en wordt er zo weinig van je verwacht.
En de politiek? Die houdt zich bezig met social media,zichzelf en nog meer onzin.Die kijken wel uit voordat ze de bek open trekken.

pejoar | 24-10-19 | 11:38 | 1

Stoere taal vóór de verkiezingen en daarna de agenda van Merkel afwerken. Zelf wonen ze allemaal in veilige wijken/buurten en hebben dus geen flauw benul. Volksverraad.

Peter_la_Selie | 24-10-19 | 11:42

Gratis handjes altijd welkom in deze fantastische neoliberale maatschappij daar waar de onder- en de lagere middenklasse hard moeten ploeteren voor de (neoliberale) bovenklasse zowel in het bedrijf van de bovenklasse als voor de huurwoning in het bezit van de bovenklasse.
Kortom kapitalisme in optima forma.

ProAsfalt | 24-10-19 | 11:37 | 2

Houdt dat riedeltje van je over goedkope arbeid echt nooit op?
Deze importgasten gaan.niet.werken! Althans niet in een vorm die wij als werk beschouwen. Het zijn parasieten die afkomen op gratis geld en andere aantrekkelijke voorwaarden. De gratis handjes blijven mooi in de zak.

Lefty-Messup | 24-10-19 | 11:44

Mafkees met je klassenstrijd. De onder- en lagere middenklasse worden uitgekleed door de staat die de belastingen en pensioenen aanwendt voor de import van honderdduizenden kanslozen, Die gratis handjes gaan echt geen betaald werk verrichten, die gaan op hun r**t zitten in een met voorrang verkregen huurhuis op kostn van de belastingbetaler.

Beefbus | 24-10-19 | 11:45

Hoeveel kwamen er nou wekelijks/maandelijks binnen volgens het CBS?

ScumbaggusMaximus | 24-10-19 | 11:37 | 1

Te weinig.

schoon-schip-maken | 24-10-19 | 11:38

Het is wel klaar zo. Het is vol. Hoepel op met je zooitje. Niet welkom, nee echt niet. En dat x1000.

osolemio | 24-10-19 | 11:36

Dit is slechts het einde van het begin. Get out while you can.

MrLahey | 24-10-19 | 11:34 | 2

Dat versnelt alleen maar het verzwakken van de homogene groep. Dus dat vinden ze fijn. Niet voor niets is een opgegeven paspoort erg lastig weer terug te krijgen of een hereniging met familie in Nederland.

Mogwai | 24-10-19 | 11:46

Wat ik in het vorige topic al zei. Nederland is gewoon vol. Zet dat maar op een bord aan de grens.

azijnseikerT | 24-10-19 | 11:33 | 1

Dat bord staat er maar tien minuten en jij zit vast op het politiebureau. How dare you!

piloot47 | 24-10-19 | 11:40

Ik snap wel dat ze moeten blijven komen. De regering is bang dat er massaal mensen op straat komen te staan bij een migratiestop.
De asielindustrie zit vol met begeleiders ( meestal goene/linkse types) managers ( D66/VVD) directeurtjes ( PvdA/D66/VVD/CDA) en advocaten (D66). Dan heb ik de NGO's nog buiten beschouwing gelaten.

ikworstelengadouchen | 24-10-19 | 11:32 | 2

Vluchtelingen en het milieu zijn beiden verdienmodellen die ruim over de 9 cijfers gaat, een miljardenindustrie dus en velen vreten uit deze ruif.

pibasso | 24-10-19 | 11:36

@pibasso | 24-10-19 | 11:36: Ja dat dus. Jammer genoeg geloven veel mensen nog in die rotzooi, vooral omdat ze de dagelijkse propaganda geloven....

ikworstelengadouchen | 24-10-19 | 11:39

De gevangenissen in Irak, Turkije, Tsjetsjenië en Pakistan zitten overvol. Er heersen daar mensonterende toestanden. Dat kan zo niet langer. Hoe zit het met de mensenrechten en met dat Marrakesj-verdrag? Waarom halen we die lui niet op om ze hier in nieuwbouwflatjes te huisvesten? Komt bij dat er hier een schrijnend tekort aan criminelen en messentrekkers is. Wie moet anders over vijf jaar onze ouderen beroven? Regering, denk vooruit!

JvanDeventer | 24-10-19 | 11:30

Zijn de ‘wel kom in mijn land’-mensjes nu al op ?

nemeton | 24-10-19 | 11:28 | 1

Die zitten mutsjes te breien om de zielige minderjarige asielzoekers door de winter te helpen.

piloot47 | 24-10-19 | 11:41

Je begint je toch af te vragen hoe de geschiedenis de kalergiërs zal gaan herinneren, of niet.

HaatAth3ist | 24-10-19 | 11:28

Beste diversiteit-schreeuwers, waarom pleiten jullie niet voor diversiteit binnen het COA-bestuur, oftewel zowel (extreem) links- als rechts-geörienteerde leden?

JackStick | 24-10-19 | 11:27 | 1

Omdat dat het einde van het COA zou betekenen.

piloot47 | 24-10-19 | 11:29

Blijft fijn dat Europa.
Wel wat jammer dat NL niet over z'n eigen landsgrenzen meer gaat qua instroom van kanslozen (mensen in nood moet je altijd helpen). Ook wel jammer dat Europa de NL pensioenen naar zich toetrekt, dat is een leuk potje waaruit ze kunnen vissen. Ook naar dat de huizen onbetaalbaar zijn geworden dor de lage rente. En de kunstmatige lage rente is uiteraard het gevolg van het betaalbaar houden van de zuid-europese schuldenlast door de centrale bank. Aardig ook dat NL vrijwel niet in Europa te vertellen heeft, ook al doen autofelatisten hier zeer gewichtig over.
Ook jammer dat we de grootste netto betaler zijn in Europa en dat Europa NL feitelijk niets meer oplevert.

donkieshot | 24-10-19 | 11:24 | 14

@Beste_Landgenoten | 24-10-19 | 12:09:
Afval heeft ook gevoel, plaatsvervangend sorry.

De mensen die we hier voor goede redenen niet moeten.

Klinkt al beter ja. Toontje helpt toch ziedewel. Jij snapt het.

Aap Noot Miesje | 24-10-19 | 12:38

@2CVOcean | 24-10-19 | 12:26:
Juist ja, de "eindoplossing". We hebben nu al een tongue-in-cheek verwijzing naar de Joden? Grapjas. Maar het is me helemaal duidelijk. Asielzoekers zijn "afval" en ze mogen behandeld worden als de Joden in de oorlog. Oh nee dat ZEI je niet. maar je bedoelde het wel, toch?

Beste_Landgenoten | 24-10-19 | 13:27
▼ 11 antwoorden verborgen

De EU gaat niet uit elkaar vallen. De EU gaat exploderen door de hoeveelheid problemen die zich maar opstapelen en waar niets aan gedaan wordt.

Mr.Crowley | 24-10-19 | 11:23 | 7

En als het stof dan optrekt, wat hebben we dan?
Wie grijpt dan de macht? En wordt het dan beter?

Arachne | 24-10-19 | 12:15
▼ 4 antwoorden verborgen

Meer trouwstoeten en moskeeën. Gaan deze mensen ook onze cultuur haten als ze eenmaal hier zijn? Dictators aanhangen en de straat op als er in het thuisland wat onrust is? Of zouden deze groepen wel ineens gaan meedoen en vernederlandsen? Ik weet het antwoord zelf al.

Repetitive Beats | 24-10-19 | 11:23

Instroom gaat sowieso door of die gemeenten nu akkoord gaan of niet. Extra acz's gaan dus ook open hoe dan ook. Dit is dus gewoon Rutteriaans, schreeuwen van niet, maar doen van wel. Helaas.

De_Helderse_Kaaskop | 24-10-19 | 11:23

Bij mevrouw Halsema op zolder dan maar, lijkt me

Rens003 | 24-10-19 | 11:22 | 2

Juist niet! Dan zijn ze meteen bewapend!

threeheadedmonkey | 24-10-19 | 11:30

Dat is al een wapenopslag. sorry.

horsteknots | 24-10-19 | 11:31

Ben benieuwd wanneer de mensen die het huidige assielbeleid zo toejuichen erachter komen dat zijzelf of hun kinderen of kleinkinderen of andere naasten geen huis kunnen krijgen omdat alles wat gebouwd wordt ingenomen wordt door gelukszoekers uit andere landen. En ben nog nieuwsgieriger wat voor draai ze er aan gaan geven om er iets aan te doen, als ze er eenmaal achter zijn gekomen.

watazooi | 24-10-19 | 11:22 | 3

Tegen de tijd dat die sukkels erachter komen is het al (veel) te laat .....

Wekkertje | 24-10-19 | 11:28

Die mensen zitten over het algemeen wat beter in de slappe was. En doorgaans hoeven zij niet met de nieuwe instroom om te gaan. Hun kinderen gaan naar aparte scholen enzovoort. Het raakt hen simpelweg niet.

Repetitive Beats | 24-10-19 | 12:07

@Repetitive Beats | 24-10-19 | 12:07: Vroeg of laat zal het iedereen raken.

Elessir | 24-10-19 | 12:38

COA is een parasitaire industrie en een groot gevaar voor de Nederlandse maatschappij en cultuur. Maar we verhogen de belastingen wel en verlagen de pensioenen.

Ronnie uit Helmond | 24-10-19 | 11:21

De instroom is opvallend constant. Nog opvallender is dat zij van 5% van de gehele EU-instroom is, precies het percentage dat Nederland volgens Brusselse plannen zou moeten opnemen.
De conclusie is dan ook dat dit helemaal geen willekeurige stroom is, maar geheel geregeld en gecoördineerd vanuit de EU. Kan niet anders.
Of dachten jullie dat die volksverhuizers spontaan in Griekenland afspraken zich gestaag en evenredig over Europa te verspreiden?
Gecontroleerde en ordelijke omvolking, dat is wat wij hier zien.

du Roi Soleil | 24-10-19 | 11:18 | 7

Verhuis dan lekker naar Polen of zo. Of Hongarije. Daar is wel plaats voor dat soort hysterisch gewappie.

Beste_Landgenoten | 24-10-19 | 13:38
▼ 4 antwoorden verborgen

Levenslange uitkeringen. Weet je wat dat wel betekend? Ik snap dat een Syrische schapenhoeder hier naar toe komt voor het geld. Ik snap het heus. Maar wat moeten die gasten hier doen? Al zouden ze allemaal willen werken hier voor dat geld dan zou het alsnog niet kunnen. Wat moet je als er 20 jaar schapen bijeen drijven in een stoffig bergdorp op een CV staat?

Repetitive Beats | 24-10-19 | 11:17 | 1

Hoeren neuken nooit meer weer werken. Van het spreekwoord; 'hoeren neuken nooit ende meer werken'

Aap Noot Miesje | 24-10-19 | 11:20

Bij de formatie van Rutte 3 mocht VMB scholier Jesse met Rutte onderhandelen over het aantal vluchtelingen. Eerst zei hij "50.000" en toen werd hij teruggefloten door Van Ojik en toen werd het "50.000 erbij".
De Groene Khmer heeft de regering momenteel bij de ballen, dus al die vluchtelingen komen er op verzoek van de Groene Khmer.

Osdorpertje | 24-10-19 | 11:16 | 2

Nee hoor, die worden u door de strot gedrukt door de Brusselse EU.

Lefty-Messup | 24-10-19 | 11:21

COA: de schimmigste anti-Nederland organisatie die er is. Opdoeken die handel en opnieuw beginnen met opvang in de regio van het betreffende buitenland en hier inzetten op terugkeer naar land van herkomst. Weg met die asielindustrie!

VP732 | 24-10-19 | 11:16 | 2

Ik heb er serieus over nagedacht om daar te gaan werken en dan na een jaar een boek te gaan schrijven waardoor bij heel Nederland de schellen van de ogen vallen. Echter zal ik als schrijver door niemand van de NPO worden uitgenodigd, waardoor alles blijft zoals het is.

pibasso | 24-10-19 | 11:34

Maatje van me is een doortrapte OG schoft en racist, pleuris hekel aan gekleurde lieden, wel eigenaar van een aantal giga panden en derhalve grote vriend van het COA.
Laatst lag hij weer in een deuk, pand een 1/2 jaar leeg en het COA betaalde gewoon de huur door, hadden niks in de gaten, hoppa en weer een nieuwe Mercedes.

Uw Verzekeringsadvis | 24-10-19 | 18:05

De oplossing? 'Vluchtelingen resorts'. Mooie barakken met stapelbed, hekken met prikkeldraad, bewapende beveiliging, torens, honden. En dan directe uitzetvluchten naar een enclave op Afrikaans grondgebied waarvanuit men terug kan lopen naar het veilige land.

Snorkle | 24-10-19 | 11:16

Benieuwd hoe lang het nog duurt voordat de eerste autochtone huurders uit hun sociale woningen gezet gaan worden omdat er ook een heel gelukzoekersgezin in past..

Wekkertje | 24-10-19 | 11:15 | 2

Gebeurt de facto al natuurlijk!

du Roi Soleil | 24-10-19 | 11:19

@du Roi Soleil | 24-10-19 | 11:19:
In feite wel: ze krijgen voorrang en daarnaast worden geen wachtlijsten meer gebruikt maar woningen verloot.

Wekkertje | 24-10-19 | 11:26

BN-ers hebben toch vast wel wat zolders beschikbaar?

Deflatiemonster | 24-10-19 | 11:15 | 3

Jawel, jawel, maarrrrr... weet je wel wat dat kost, zo'n zolderverbouwing? Na aanvankelijk enthousiasme (en paginagrote advertentie met lijst van een paar honderd welwillende BN-ers) hebben ze er daarom toch maar van afgezien (behalve Anabel Nanninga), maar die stond dan weer niet op die lijst).

piloot47 | 24-10-19 | 11:27

BN-ers willen alleen maar elke dag het nieuws halen zodat ze niet vergeten worden. Zo mediageil dat ze van alles doen en roepen om maar de voorpagina te halen. Zinloze ethervervuiling.

vlotterik | 24-10-19 | 11:38

Het debat gaat altijd maar over aanslagen. Maar de echte aanslag is het feit dat ieders dagelijks leven structureel verandert door de invloed van de Islam op leefstijl, onderwijs, debat, sexuele vrijheid, vrouwenemancipatie, feestdagen én vrijheid van meningsuiting.

Lekker kartel blijven stemmen, zwijgende meerderheid! We islamiseren vrolijk en versnel door richting 2020...

de Voorzittert | 24-10-19 | 11:14

Het COA is een criminele organisatie die mensensmokkel faciliteert en stimuleert. Hetzelfde geldt voor o.a. de Stichting Vluchteling met die mongoloïde Tineke Ceelen aan het roer en nog tal van andere deugorganisaties. Het zijn stuk voor stuk de moordenaars van ons nageslacht en niet te vergeten de moordenaars van onze cultuur.

Graeme Reaper3779 | 24-10-19 | 11:13

Nederland is geen polderland maar een Kolderland.

Hebbiehemookweer | 24-10-19 | 11:13 | 1

Onze regering is inderdaad flink de weg kwijt geraakt, helaas. En alle gevaar en lasten maar op de burger afwentelen, alleen nog het partijbelang telt.

vlotterik | 24-10-19 | 11:31

Tja opeens weet je het, het Malieveld volzette met tenten waar honderd duizend gasten kunnen worden ondergebracht. Is een win win want asieleisers zijn gehuisvest, regering heeft een oog op het vluchtelingen (niet) probleem en de boeren kunnen het Malieveld niet meer bezetten (waar de regering het meest angst voor heeft). Dus doen!

jan huppeldepup | 24-10-19 | 11:12 | 4

Wat is de aslast van een asielzoeker? Houdt de parkeergarage dat wel?

EEnzame SchizofrEEN | 24-10-19 | 11:16

Volgens de gemeente Den Haag mogen die asieleisers alleen maar rechtop staan op het Malieveld. Tenten zijn veel te zwaar en zakken met inhoud en al door de grasmat.

piloot47 | 24-10-19 | 11:35
▼ 1 antwoord verborgen

De gootsteen is verstopt, maar we laten de kraan lopen.

horsteknots | 24-10-19 | 11:12 | 1

En de buren emmers laten halen en ondertussen helemaal verrot schelden. Sounds like a plan.

Aap Noot Miesje | 24-10-19 | 12:07

Doet me denken aan Wilders die tijdens een debat een twee lijstjes met Gemeenten oplas.

kweethetooknietbeter | 24-10-19 | 11:10

Als diegenen die weg moeten, die onterecht hier zijn, nu eens echt gaan en plaats maken, dan hebben we genoeg ruimte. Maar onze slappe overheid kiest voor de weg van de minste weerstand.

Ko Ranzig | 24-10-19 | 11:10 | 4

@2voor12 | 24-10-19 | 11:14: Marokko heeft een ambassade in Nederland. Hek er omheen met éénrichting tourniketjes? Duw ze er maar doorheen.

marcoplarco | 24-10-19 | 11:25

@2voor12 | 24-10-19 | 11:14: Dat soort ballenloze gedrag kan ik nauwelijks geloven als ik niet wist dat het waar was.

pibasso | 24-10-19 | 11:31
▼ 1 antwoord verborgen

Op deze site kun je zien hoeveel statushouders een huis hebben gekregen per gemeente.
aedesdatacentrum.nl/jive?workspace_gu...
Periode 2012 tot 2018 komt 2019 nog bij.

Dus dan weet u waarom de wachttijden zo lang zijn op een sociale huurwoning.

2_amazing | 24-10-19 | 11:10 | 1

Leugens! Bah! Foei!
Want NRC beweert dat het niet zo is.
www.nrc.nl/nieuws/2019/02/01/nrc-chec...

Waar ze dan blijven, wordt niet op ingegaan. Kennelijk verstopt men zich goed. De mensen op de wachtlijst die nog langer mogen wachten, weten wel beter.

Deflatiemonster | 24-10-19 | 11:17
-weggejorist-
van Oeffelen | 24-10-19 | 11:09 | 2

Er is in Republiek Amsterdam toch plek genoeg voor een paar asielzoekerscentra...... in feite is die hele stad 1 groot asielzoekerscentrum, daar kan vast nog wel veel meer bij.....

Komop Femke, neem je verantwoordelijkheid!!

Fatwabuster | 24-10-19 | 11:09

Tijd voor serieuze onderzoeksjournalistiek: wie verdient aan de asielstroom? Hoe lopen de geldstromen?

En bovenal: Wat is de beloning qua carrierestappen voor volgzame, ambitieuze wethouders die -zo stil mogelijk- overal in uw wijk statushouders plempen?

de Voorzittert | 24-10-19 | 11:09 | 2

De MSM zit helaas ook in het pact van volksverlakkers. Een echte journalist moet je tegenwoordig met een zaklampje zoeken.

Graeme Reaper3779 | 24-10-19 | 11:14

Zo is dat meneer de voorzitter!

pibasso | 24-10-19 | 11:21

Kan iemand mij uitleggen waarom iemand uit een veilig land niet gewoon linea recta teruggestuurd wordt naar dat land?

Superior Bastard | 24-10-19 | 11:08 | 6

@de Voorzittert | 24-10-19 | 11:09:
Ze dachten te besparen door alleen een herverdelingssleutel aan te schaffen.

Aap Noot Miesje | 24-10-19 | 11:18

Omdat we ons in Nederland linea rectaal laten nemen door dit soort gelukszoekers.

Gulliver | 24-10-19 | 11:31

Veilig is een subjectief begrip, een gevoel.
Als je je niet veilig voelt, kan dat psychisch zijn. En dus een reden voor asiel.

U moet wel een beetje begrip tonen.

Arachne | 24-10-19 | 12:10
▼ 3 antwoorden verborgen

Meer dan knettergek om dit allemaal in dit overvolle kleine landje te stouwen. En aan de andere kant maar janken over stikstof en een tekort aan woningen. Knettergek!

miss error | 24-10-19 | 11:08 | 1

En Rutte is in geen velden of wegen te bekennen.

El Rico Grande | 24-10-19 | 11:09

Ze zijn zielig hoor... de 'vluchteling is bezig op zijn smartphone.

Thoth | 24-10-19 | 11:06

Gewoon huizen vorderen van die racistische Nederlanders die hun levenswijze willen beschermen.
Boerenland afpakken, boerderijen onteigenen.

El Rico Grande | 24-10-19 | 11:06 | 2

Zeg dat nou maar niet te hard. Er zijn in Nederland namelijk zat ouderen / senioren waar de kinderen het huis uit zijn en de partner is overleden. Die de " luxe" hebben om alleen in een groot -afbetaald- eensgezinshuis te wonen en voor wie het nog niet aantrekkelijk is om in een aanleunwoning van 20 vierkante meter met plee , badkamer en keuken in de woonkamer á 1200 euro per maand te trekken.
Voor je het weet wordt dit benoemd tot het nieuwe "scheefwonen" en worden deze mensen via perverse financiele prikkels hun huis uitgejaagd om plaats te maken voor een herenigde familie economische migranten die dan lachend op gemeenschapskosten jouw mooie huis voor een prikkie bewonen.

me163komet | 24-10-19 | 11:19

@me163komet | 24-10-19 | 11:19: uitwonen bedoel je? Als dat gebeurt en mensen gaan dan nog niet collectief de straat op, dan is Nederland als definitief verloren te beschouwen.

2tribes | 24-10-19 | 20:31

Hoe lang gaat het nog duren, vraag ik mij af.

Mr.Crowley | 24-10-19 | 11:06 | 8

@Wekkertje | 24-10-19 | 11:24: Of een ontploffende kikker populatie in een meertje. Als het aantal kikkers exponentieel toeneemt per dag. Wanneer is het meertje dan half vol? Het antwoord is op de dag voor het meertje helemaal vol is. Maar de meeste mensen hebben dat niet door.

IkWilOokWatZeggen | 24-10-19 | 11:45
▼ 5 antwoorden verborgen

Die kunnen zo door naar elke straathoek in onze grote steden om te intimideren en te beroven. Autochtonen blijven dan maar veilig thuis. Op weg naar het einde.

Montesquieue | 24-10-19 | 11:05

Bij Claudia de Breij thuis is nog wel plek.

Ciconia | 24-10-19 | 11:05 | 1

Prem heeft toch ook een achtertuin?

Zendavesta | 24-10-19 | 11:16

Helaas meer AZC’s bijbouwen kan niet vanwege het stikstofprobleem. Dus wegwezen!

1977 | 24-10-19 | 11:05 | 2

Gaat gewoon gebeuren, er worden gewoon andere projecten ten behoeve van de autochtone bevolking stopgezet.

2voor12 | 24-10-19 | 11:07

De renovaties van onze infrastructuur is ook allang begonnen. Wegen, spitstroken, geluidswallen, kanalen, spoorbanen, alles gaat op de schop.
Dat is geen probleem, komt echt geen microgrammetje stikstof bij vrij. De RIVM heeft gemeten in Natura2000 gebiedsdelen. Hen je immers ooit een trein door een natuurgebied zien kedeng'en ? Ik WEL.

Kaltsnautzige | 24-10-19 | 11:19

Per week 700 uitvreters erbij, in augustus zijn 3000 bouwvergunningen afgegeven dus..... de maandoogst gaat alleen al op aan dat volk, Nederland goed bezig om je eigen jeugd al 20 jaar te vergeten... als ik jong was.... dan.... rustig wachten op die dag....

grindbak | 24-10-19 | 11:04 | 3

dat heel holland somalisch lult?

horsteknots | 24-10-19 | 11:14

@horsteknots | 24-10-19 | 11:14:
Het ruikt somalisch maar we praten arabisch. Als jullie zo doorgaan gaat dat dus mooi niet gebeuren.

Aap Noot Miesje | 24-10-19 | 11:22

Daarom laat ik mijn kind een volledig afbetaalde vrijstaande hut na die in een gebied staat waar het water nooit kan komen. Met veel grond, desnoods kan ie geheel zelfvoorzienend zijn ding doen.

pibasso | 24-10-19 | 12:02

Iedere week gaat bij Unilver de vlag uit met zoveel nieuwe klanten.

SchweinchenDick | 24-10-19 | 11:03

Tenten op het Binnenhof voor ze opzetten, laat ze daar maar lekker zitten als ze dan toch komen. En duizenden per week? per maand? per dag?

Steenindemix | 24-10-19 | 11:02

Waarom staan er alleen boeren op het Malieveld? Waarom staat er niet 100.000 boze burgers in Den Haag om de dames en heren politici de oren te wassen? Om te roepen "Tot HIER en NIET verder!"

.. omdat we zo lekker veilig van achter ons toetsenbord kunnen reaguren..

marcoplarco | 24-10-19 | 11:00 | 3

Zeg toen er rellen uitbraken in Geldermalsen, er spreekkoren waren in Steenbergen toen stond je zeker met je opgeheven vingertje?

ikworstelengadouchen | 24-10-19 | 11:03

Nou op die zolderkamer hier is het net of Macgyver twee nachten doorgehaald heeft om de boel vol te leggen met een soort palestijnse boobytraps.

No entrada bordje erbij, hij heb echt zitten fucken deze maal.

Aap Noot Miesje | 24-10-19 | 11:05

De regering houdt je van den domme. Je krijgt niets mee over over enige bezorgdheid of protest want ze willen dat je alleen kijkt naar klimaat en milieu want oh wee de stikstof crisis en de bouw crisis.

Blauwe Wafel | 24-10-19 | 11:07

sowieso komt 90% uit een veilig land. 80% van de Eritreeërs die en verblijfsvergunning krijgen gaan daarna op vakantie, in jawel Eritrea. maar ze zouden er niet veilig kunnen wonen want regime... echt ga weg.

ikworstelengadouchen | 24-10-19 | 11:00

Gemeentes willen het niet, burgers willen het niet.
Dan zal het dus wel doorgang vinden.

Croxifoxio | 24-10-19 | 10:56

Benieuwd hoe dit in de MSM wordt geduid...
Zal wel een huilverhaal worden dat we wel willen (zielig in camera kijken!) maar dat we door die boze mensen van de PVV / FVD / 'Zwarte Piet moet blijven' niet kunnen.

EEnzame SchizofrEEN | 24-10-19 | 10:56

Immigratiestop, en wel nu. Hoe meer mensen, hoe meer vervuiling. Als een bouwstop opgedrongen kan worden, kan dit ook.

Vuurwezel | 24-10-19 | 10:56 | 1

Nee, dat kan niet. Want: afspraken met de EU. Doe je dat wel, hallo Victor Orban, dan knijpt de EU je wel even stevig af. Maar verder is het een zegen hoor, dat feest in Brussel.

Goldfinger | 24-10-19 | 11:13

Die mensen op de pica kunnen meteen aan het werk in Apeldoorn. Schijnt tot 5 december een grote vraag naar te zijn.

Zatkniss | 24-10-19 | 10:54 | 2

Nee, ze zoeken Pieten die kunnen uitdelen, niet pieten die komen halen.

2voor12 | 24-10-19 | 10:56

Better be op's or i will be tomtomming for them.

Bam.

*laat toetsenbord vallen*

Aap Noot Miesje | 24-10-19 | 11:01

Omdat ik ook wel eens smerig veel geld wil verdienen open ik een azc in mijn achtertuin en voordat iemand begint te piepen de arena staat niet in Amsterdam. Die staat al in mijn tuin op een (nog) niet nader te noemen locatie. Van dat azc waar ze zich vrij kunnen vechten. Letterlijk hè, tot de Miele er op volgt.

Aap Noot Miesje | 24-10-19 | 10:53

De poliie zal wel weer veel extra mankracht inzetten om twitteraars in de gaten te houden. En een intimiderend bezoekje aan je brengen als je je bezorgd uitlaat over een komend AZC in je buurt.

2voor12 | 24-10-19 | 10:53 | 2

ze mogen langskomen, krijgen ze kopje koffie en een preek waarom een gemeente als de mijne ( bungelend onderaan de elsevierlijst) geen AZC moet krijgen omdat de voorzieningen hier toch al poep zijn.

ikworstelengadouchen | 24-10-19 | 11:01

Maak het nou. Hier gaat de politie met extra mankracht na de afhaal toko, om vervolgens al het lekkers gemoedelijk op te peuzelen op het bureau.

MistaRazista | 24-10-19 | 14:08

Duizenden?
Gaat dit om hulp of om geld'steun'? (aanvulling van de graaibak)

niemand specifiek | 24-10-19 | 10:53

Gelukkig dan maar voor links dat men daar geïnvesteerd heeft in aandacht trekken voor andere onderwerpen (ofwel non-issues), zodat de aandacht kan worden afgeleid van dit soort - echte - problemen.

Kompromat | 24-10-19 | 10:53

En zo wordt onze verzorgingsstaat door het putje gespoeld.
Ik ben benieuwd welke gemeenten WEL staan te springen het COA te pleasen door opvang in hun gemeente te faciliteren.

pibasso | 24-10-19 | 10:51 | 5

@JanBrel | 24-10-19 | 11:45: een groot continentjeruil doen dan. Iedereen uit europa naar afrika en over 100 jaar zien waar de grootste puinhoop is.

Dezenaamhier | 24-10-19 | 12:51

Ben benieuwd als je als gemeente vraagt aan alle bewoners om €2 per maand extra belasting te betalen met de garantie dat er geen asielzoekersopvang zal komen..., of er iemand bezwaar zou maken.

Jos Tiebent | 24-10-19 | 12:58

@Jos Tiebent | 24-10-19 | 12:58: Briljant idee! Ik betaal graag voor 100 bewoners die niet daadkrachtig genoeg zijn bovenop mijn gemeentebelasting.

pibasso | 24-10-19 | 16:40
▼ 2 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken