Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Aso-azc's geven criminele asielhoppers vrij spel, "asielmarinier" moet overlast beperken

Een soort gedoogbeleid, maar dan voor asielhoppende raddraaiers uit veilige landen als Marokko, Algerije en Tunesië.

En dan nu een greep uit het ambtelijke taalbestand die garandeert dat we over een paar maanden gewoon nog steeds uitgelachen worden. "In de locaties in Amsterdam en Hoogeveen moet de nadruk veel meer komen te liggen op ’toezicht en handhaving’ dan op ’begeleiden en begrenzen’, meldt Harbers. „Voor de groep die wel openstaat voor gedragsverandering blijft het regime van begrenzen en begeleiden van toepassing.”" Toezicht, handhaving, begeleiden, begrenzen, ZAL WEL

Het komt erop neer dat asielaso's in aso-acz's gezet worden, maar wel gewoon naar buiten mogen. Het enige verschil is "dat regels strenger worden nageleefd, dat er meer boa’s worden ingezet en dat de overlastgevende asielzoekers zich in een beperkt gebied rondom het aso-azc mogen bewegen." Een soort human chain om een lokale moskee dus, hartverwarmend.

En dan de laatste semantische troef die Harbers in z'n mouw had: de A S I E L M A R I N I E R. "Ook komt er een ’asielmarinier’ die als taak krijgt om overlast in en rond azc’s tot een minimum te beperken. Die ambtenaar krijgt als taak om de situatie bij asielzoekerscentra scherp in de gaten te houden." Nou, we wensen je het allerbeste daarmee. Qua Patet Openbare Ruimte.

Reaguursels

Inloggen

Staan die aso-azc's al in die Groenlinks wijken? Nee? Doe wat tante Bel zegt en zet daar een aso-azc of anders mogen ze vast nog wel een tijdje bivakkeren in de tuin van Halsema.

HipsterBrood | 18-04-19 | 18:01

Het komt hier en blijft hier en gaat u voorgoed lastigvallen. Wen er maar aan.

Patatter | 17-04-19 | 22:10

Hoogeveen is een voormalige EBI. Zou zeggen hup hup deuren er weer in en de hele bovenverdieping weer dicht met de raddraaiers en schobbejakken aan de gesloten kant

de vetnek | 17-04-19 | 20:22

De rechtse partijen groeiden door al die Azc's. Kan toch niet anders?

Jan Onbewoond | 17-04-19 | 19:37

Wat is er toch mis met een gevangenis om criminelen in op te sluiten?
Moet ik soms naar de zielenknijper?

Jacktheflipper | 17-04-19 | 19:03 | 3

De Bijlmer Bajes wordt gesloten.. De criminelen krijgen een bandje om niet te ontsnappen.

Jan Onbewoond | 17-04-19 | 19:39

@Jan Onbewoond | 17-04-19 | 19:39:
De Bijlmerbajes IS al een hele poos gesloten, hoor! Vanaf juni 2016 om precies te zijn!

BaldEagle | 18-04-19 | 18:03

Waarom denk je dat er chronisch gesjoemeld wordt met de misdaadcijfers? Die gaan zogenaamd omlaag (terwijl een kind van 3 snapt dat ze met sprongen omhoog gaan) en dus heb je geen strafinrichtingen meer nodig! Dat is de achterlijke logica van leugenaars als Rutte!

BaldEagle | 18-04-19 | 18:55

Vanuit Hoogeveen en vanuit Ter Apel met de trein naar Emmen, kunnen ze zo losgelaten worden tussen de leeuwen van Wildlands Emmen

Kachelboer | 17-04-19 | 18:35 | 2

Zijn ze al een stukje richting hun natuurlijke habitat ?

brie-de-penis | 17-04-19 | 19:34

Dat is ook zielig voor die leeuwen! Wie weet wat voor enge ziektes die lui bij zich hebben!

BaldEagle | 18-04-19 | 18:56

Dat “begrenzen” vind ik een uitstekend idee!

McSplutter | 17-04-19 | 18:32

Die veilige landen zijn allang blij dat dat toekomstloze volk het land uit is. Als ze een behoorlijk leven hadden gehad waren ze niet weggegaan.

Hiesjes | 17-04-19 | 18:17

Een trouvaille! Een asielmarinier! De onmacht van de asielpolitiek
ten top. Kan alleen nog maar bedroefd maar smadelijk lachen.

xavier | 17-04-19 | 18:05 | 1

Maar van binnen kookt u van woede net zoals ik! Wedden?

BaldEagle | 18-04-19 | 18:57

Mooie woorden maar in de praktijk wordt er niets mee gedaan. Er zijn genoeg wetten/regels die prima werken als er gehandhaafd wordt, maar daar schort het nou net aan. Niet (durven) handhaven is het grote probleem in NL. Zie de speciale buslijn Emmen/ter Apel die voor overlastgevende asieleisers in het leven is geroepen ipv handhaven/ingrijpen. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden en die wonden etteren verder.

otjemans | 17-04-19 | 17:19

We worden bestuurd door imbecielen, tijd dat het roer om gaat en rap ook!.

swebe | 17-04-19 | 17:12 | 2

Ja. Stem Pvv,of beter Fvd,maar ook zij zijn gewone mensen.Ook zij kunnen diep vallen.

Jan Onbewoond | 17-04-19 | 19:42

Als het imbecielen waren kon je het ze niet eens kwalijk nemen want dan wisten ze niet beter! We worden bestuurd door kwaadaardig addergebroed dat Europa inclusief autochtone Europeanen wil vernietigen!

BaldEagle | 18-04-19 | 18:06

De term (stads)marinier is hier in Capelle aan den IJssel een eufemisme geworden voor vergaderen of vergaderingen bijwonen. 4 stuks, kost gemeenschap 85.000 per jaar per stuk en Rekenkamerrapport heeft er een mening over.

Onleefbaar_Capelle | 17-04-19 | 16:19

Hier een mooie docu over de schoolintegratie... pffff

youtu.be/f0RmvG0G9wQ

Injegezicht | 17-04-19 | 16:18

Heerlijk hè, die EU die ons verbiedt om dat schorem vast te zetten.

Bena | 17-04-19 | 15:42

Harbers is een slappe bange ambtenaar die totaal ongeschikt is voor asielzaken. Dat bewees hij al met de plotselinge verblijfsvergunning voor Howard en Lilly onder de druk bezweken de slapjanus. Pappe en nathouden om de coalitie genoten niet voor het hoofd te stoten. Volgens EU regels mag men asielzoekers alleen opsluiten in geval van misdrijven met vervolging of in geval van gevaar voor openbare veiligheid. Nou beide is bij dit tuig veelvuldig het geval dus hij kan ze gewoon opsluiten.

Trumme | 17-04-19 | 15:36

De regering faalt zo ontzettend hard. Is iemand uit Marokko? Direct uitzetten. Niet tergend lang nog in een AZC. Gewoon zelfde middag de grens over zetten. Naar Belgie. DE, maakt mij niet uit. Die doen maar hetzelfde und so weiter totdat ze weer in Spanje op een veerboot gezet kunnen worden. Dit soort parasieten hebben we geen verantwoordelijk voor. Moet je dus ook niet zo moeilijk over doen.

WatZalIkErvanZeggen | 17-04-19 | 15:26 | 1

een vliegtuig en een rugzak, boven het land droppen en klaar. Kunnen ze in het land van herkomst ook niet meer zeggen dat ze het niet terug willen hebben want ze hebben het al terug.

brie-de-penis | 17-04-19 | 19:35

Een marinier voor de bühne om de echte Nederlanders een beetje het idee te geven dat de overheid iets doet aan dat roof-tuig uit veilige landen. Geef ons liever besluitvaardige bestuurders met ruggengraat in plaats van dit kans- en visieloos beleid. Die Haagse kul trappen steeds minder mensen in. Dagelijks zijn er "incidenten" in en rond de gelukszoekers-centra. Dat de overheid hier verantwoordelijk voor is mag duidelijk zijn, aangezien ze de gelukszoekers geen strobreed in de weg leggen en criminaliteit op allerlei manieren buiten de cijfertjes worden gehouden. Het Nederlandse volk zou de waarheid eens te horen mogen krijgen, moet niet gekker worden.

Ruikbaard | 17-04-19 | 15:15

Ik denk dat het tijd wordt dat de Nederlandse bevolking die bloedzuigers zelf eens over de grens gaat schoppen.
Het is nu wel zo’n beetje welketjes geweest.

Ray69 | 17-04-19 | 14:41 | 1

Mijn idee!

BaldEagle | 18-04-19 | 18:09

Mooi hoor, die genenpoolverijking.

McMarx | 17-04-19 | 14:37

Wordt tijd dat ik naar de kapper ga. Die "spriet" op m'n hoofd wordt steeds groter.

RickVogelschrick | 17-04-19 | 14:19
-weggejorist-
Count_Bassie | 17-04-19 | 14:18

Het land uit met die aso's.
Meteen, op staande voet.
De slachtoffers, de huidige belastingbetalers, worden totaaliin de zeik genomen met dit soort waanzinnige maatregelen. Maatregelen, want dit zijn geen oplossingen.

watergeus | 17-04-19 | 14:17 | 3

Het gros van de belastingslaven laat zich natuurlijk ook lekker in de zeik nemen! Als je als Nederlander een abonnement op De Telegraaf hebt en je gelooft ook nog alles wat daarin staat ben je echt kansloos de weg kwijt!

BaldEagle | 17-04-19 | 14:30

@Jee-dee | 17-04-19 | 15:23:
De Telegraaf, De Volkskrant, het AD en ga zo maar door! Allemaal in dienst van het kartel!

BaldEagle | 18-04-19 | 18:10

De gotspe om het woord Marinier te misbruiken om er een zalvende welzijnswerker mee aan de duiden. De Mariniers er op af, en het is uit en over met dat misselijk makende gedrag.

Jan Lange3373 | 17-04-19 | 14:10 | 2

Opstelten had ook zo'n in zijn broekschijtende ambtenaartje
tot marinier gebombardeerd in Rotterdam, het is om er gillend
gek van te worden.

PopeyeKamper | 17-04-19 | 14:19

Mijn idee!

BaldEagle | 17-04-19 | 14:31

Hoe meer wij 'geven', des te minderwaardiger wij worden in de ogen van mensen die gewend zijn dat 'de mindere juist aan de meerdere geeft' (vaak corrupte machthebbers).

In hun beleving zijn wij het zelf die hun dus vér boven onszelf plaatsen.
In hun ogen zijn wij minderwaardige sukkels die zo dom zijn om, naast het financieren van ons eigen bestaan, alles wat de asieleisers maar te wensen hebben aan hun schenken.
Het geeft hun waarschijnlijk hetzelfde gevoel als de machthebber in hun voormalige dorpje: die neemt ook als vanzelfsprekend alle rijkdom tot zich die de arme sloebers uit het dorp voor hem verzameld hebben....

Wering | 17-04-19 | 14:03 | 2

Maar er komt een tijd dat deze machthebber ‘geruimd’ gaat worden.
En dan is de cirkel weer rond

Het leven is zwaar | 17-04-19 | 14:08

@Het leven is zwaar | 17-04-19 | 14:08:
Beginnen met de EU te ruimen lijkt me een juiste eerste stap!

BaldEagle | 17-04-19 | 14:38

Die zogenaamde 'asielmarinier' is gewoon een goedkoop aftreksel van de (door de stad Rotterdam verzonnen) term 'stadsmarinier' en dat is niks meer of minder dan een gemeente-ambtenaar die door bemiddeling de wijk waar hij werkt leefbaar moet proberen te houden! Nu worden deze ambtenaren dus blijkbaar ook ingezet rondom AZC's om de boel in de gaten te houden! Klinkt stoer allemaal maar stelt werkelijk geen moer voor!

BaldEagle | 17-04-19 | 14:01 | 2

Oww. Zag al een volledig bewapende zwarte baret voor me.

RickVogelschrick | 17-04-19 | 14:09

ASO AZC
Het feit dat deze bestaan is al te gek voor woorden.
Gooi de buitengrenzen dicht, en drop deze lui in het land van herkomst.
Of in het land waar ze vandaan te lijken komen.

Het leven is zwaar | 17-04-19 | 13:59 | 3

Die landen nemen hun eigen onderdanen niet terug. Zijn daar óók blij, dat ze van dit uitschot af zijn. Enige optie is het met een parachute, boven het veronderstelde thuisland, uit het vliegtuig trappen. Enne die parachute wordt gesuggereerd omdat ik in een goede bui ben.

RickVogelschrick | 17-04-19 | 14:13

@Barkruk2 | 17-04-19 | 14:31:
Denk dat het stopzetten van uitkeringen aan dubbele paspoorters meer zin heeft! Verlaagt de aanzuigende werking!

BaldEagle | 17-04-19 | 14:53

Vaders en moeders, haal je dochters alvast maar binnen. Het is tijd je te bewapenen.

namensmijnhond | 17-04-19 | 13:39

Dit soort gelul werkt in de hand dat wij binnenkort eigenmachtig gaan optreden. Als de overheid niets doet of straft doen wij het lekker zelf toch? Kunnen meteen alle gestolen zaken weer terug pakken die dat gajus nog steeds ongestoord kan jatten en telkens ontkomt aan rechtsvervolging. Nu ze een eigen busdienst hebben zal overigens het klauwen verder toenemen. Dus als die slappe lul van Harbers niets meer doet dan een marinier posteren die ook niets kan of mag, gaan we lekker zelf acties voeren.

Fuckinghell | 17-04-19 | 13:34 | 1

Je zult maar de gelukkige buschauffeur zijn die dat schorem moet vervoeren in die bus, zeg! Las vanmiddag ergens dat die bus niet gratis is maar dat ze moeten betalen voor het vervoer! Mag die buschauffeur ze zeker gaan vertellen dat ze een kaartje moeten kopen of zo? Laat die achterlijke Harbers lekker zelf achter dat stuur van die bus gaan zitten met z'n imbeciele ideetjes!

BaldEagle | 18-04-19 | 18:14

Asiel instituten dienen allemaal gesloten te zijn.Groot hoog hek er omheen. Je komt niet de straat op , krijgt geen geld , alleen kost en inwoning. Wordt je verzoek afgewezen ga je onder begeleiding naar het vliegtuig dat je terugbrengt naar waar je zegt van te vluchten.

Zwizalletju | 17-04-19 | 13:26 | 1

Zo deden ze dat in Hongkong ook met de Vietnamese bootvluchtelingen.

RickVogelschrick | 17-04-19 | 14:17

Die zijn hier op tijdelijke strooptocht dus binnenhouden kan niet , dan schop je hun hele reden van bestaan onderuit .
Vraag ze dan hoeveel ze nodig denken te hebben , geef dat en breng ze gratis terug .
Netto resultaat financieel hetzelfde alleen spaar je zo veel leed door geweld uit .

Castor12 | 17-04-19 | 13:25

Een boot vol remsporen uit mediterrane shithole landen. Glimlachend onderweg naar de vetpotten van de kuffar, waar je bijna straffeloos de gastvrijheid helemaal kan uitvreten en snel leert dat de uitspraak "ies rassies, ies dieskrieminaasie" als je ergens op wordt aangesproken, vaak wel helpt. Vaak is dit volk het "vuil der natie" waar de landen van oorsprong vaak tergend langzaam zijn om dit soort uitgeprocedeerd plebs terug te nemen. De landen van herkomst vinden het wel best, wij krijgen de rekening van opvang en overlast gepresenteerd waarbij we ons getoonde fatsoen en gastvrijheid als een vette fluim in de bakkes gespuugd krijgen. De naffers in kwestie lachen zich helemaal tot, snappen de verregaande tolerantie niet (waar men vandaan komt is het eerst klappies en daarna vragen) maar weten via FB allang dat je hier met heel veel shit wegkomt. Ook zat "useful idiot"-organisaties aan het subsidie infuus die je - tot in lengte van dagen en ondanks het hele asielzoekersproces - daarbij ondersteunen.

Grijskijkert | 17-04-19 | 13:23

Als je ze binnen laat, behandel je hen als mensen, als je dat niet kunt of wilt moet je de deur op slot laten. Als je geld en tijd over hebt investeer je dat in hun armzalige oorlogsland zodat de mensen, hun gezinnen, families, dorpen en landen echt geholpen worden. Worst voorhouden uit de winkel van een ander is voor Hansaplast Helden.....

hetgingperongeluk | 17-04-19 | 13:21 | 3

Armzalige oorlogslanden als Marokko, Algerije en Tunesië, alles goed voor de rest, gekke Gerrit ?

Castor12 | 17-04-19 | 13:33

@Castor12 | 17-04-19 | 13:33: Ha Flappie, ik heb die regels niet verzonnen! De mensen waar ik NIET op heb gestemd wel, en die doen dat van mijn geld.... voor de rest gaat het...

hetgingperongeluk | 17-04-19 | 13:48

@mijngeboortegingperongeluk; u bent een beetje de kluts kwijt, denk ik.

ploppy | 17-04-19 | 13:49

Mijn moeder woont in Hoogeveen en is gewoon bang om boodschappen te doen. Ze hebben de gevangenis gedeeltelijk afgebroken om er een azc van te maken. Een gevangenis die vol zat maar de meesten werden vrij gelaten onder voorwaarden. Vriend van mij rijdt voor justitie en als je verhalen hoort....

slopertje | 17-04-19 | 13:17

Laten we de asielmariniers aan de grens van de EU optreden. Lijkt me stuk efficiënter.

Kaas de Vies | 17-04-19 | 13:16 | 1

Het Korps Mariniers aan de grens van de EU laten optreden is pas efficiënt!

BaldEagle | 17-04-19 | 13:43

Gaat er nog ergens geld naartoe als ontwikkelingshulp of ondersteuning van projecten? Meteen intrekken dan maar en daarvoor een paar guillotines aanschaffen voor op het centrale plein van het winkelcentrum. Een stuk of wat van deze gasten eenmalig bewerken, eerst met een stuk of wat uitstekende lichaamsdelen, dat nog een keer herhalen bij de politiek verantwoordelijken, dan wordt het misschien duidelijk dat dit gedrag niet geaccepteerd wordt

Kachelboer | 17-04-19 | 13:09

Een asielmarinier? Een sniper, een mitrailleurschutter, een geweerschitter of toch maar een waarnemer (grondgebonden luchtsteun). Het is oorlog in de aso-asielcentra.
Maar meer meer meer weren en sneller uitzetten of vasthouden is geen optie.

ratelaar | 17-04-19 | 13:08

Gratis verblijf + zakgeld + gratis en straffeloos roven wat je uitkomt en uiteindelijk €1500 oprit premie op de koop toe.
En dan maar verbaasd zijn over de opkomst van PVV en FvD

Zorc | 17-04-19 | 13:02

Adopteer een asielnaffer, nieuw links initiatief? Uiteraard in huis geplaatst.. Probleem opgelost.

Twisted_Faith | 17-04-19 | 12:52

Ik zou graag willen, tegen beter weten in overigens, dat de 'heren/ dames' windbuilen uit de Politiek mij uitleggen waarom precies er niet eens een keer goed doorgepakt wordt. t.a.v. deze groep ellendelingen die hier niets dan ongemak komen brengen. Ook zou ik de politici in kwestie graag willen verplichten eens wat afleveringen van o.a. US Border Patrol en aanverwanten te kijken om te zien hoe het wèl moet. Want dit is toch het absurde voorbij? En als de landen waar zij vandaan komen niet aan terugkeer mee willen werken? Prima, dan gaat per direct alles qua geld op slot. Neem je tinnef maar terug. Wij willen ze ook niet.

Sjefke7807 | 17-04-19 | 12:51 | 1

werkkampen. Laat ze hun eigen boontjes maar doppen. niet werkie niet eten.

Barkruk2 | 17-04-19 | 12:56

Zwakke mensen zorgen voor zware tijden.

Barkruk2 | 17-04-19 | 12:48 | 2

Zware tijden zorgen voor sterke mensen...

Oepsie1234 | 17-04-19 | 12:51

En het falend beleid van de Nederlandse regering omtrent het immigratie- en integratiebeleid staat niet (beter nog: nooit!) stil:

www.nrc.nl/nieuws/2019/04/17/nederlan...

Nogmaals dank aan de PvdA, voor het destijds rondstrooien van Nederlandse nationaliteiten aan Gastarbeiders en andere immigranten.

Kompromat | 17-04-19 | 12:43

Humancentipede, goedkoop, gaat nergens heen, geen overlast.. Win win lijkt mij.

Twisted_Faith | 17-04-19 | 12:42

'de groep die wel openstaat voor gedragsverandering'

..................................................

Wat is dit, een kleuterschool of zo? Een controlegroep van een psychologisch onderzoek? Ik wist dat het erg was, maar zelden heb ik zo duidelijk de angstige houding van de ambtenarij verwoord gezien. Dit soort gedrag dient een enkeltje zandbak tot gevolg te hebben. Dahaaag, verblijfsvergunning! Maar nee, we gaan 'meer inzetten op handhaving'.

De Nederlandse vergadercultuur met alle bullshit-bingo van de kantoorwereld tegenover de agressieve, primitieve modus van een emotioneel onderontwikkelde stammencultuur. Succes.

Braboblanke | 17-04-19 | 12:41

Ze moeten gewoon in een gesloten inrichting worden opgevangen. Waarom moeten ze rechten hebben die ze misbruiken?

M.egafoon | 17-04-19 | 12:38 | 2

Ze moeten helemaal niet worden opgevangen en zeker niet in West Europa

lacucaracha | 17-04-19 | 12:51

Mariniers zijn "zeesoldaten". Dus inzetten daar waar ze voor getrained zijn; tijdens de momenten van asielaanlandingen vanuit zee. Niet als veredelde bewakers zonder mandaat in de omgeving van AZC'-s.

D-Fens_1963 | 17-04-19 | 12:36 | 1

Asielmariniers en stadsmariniers hebben 0,0 te maken met het Korps Mariniers hoor! Het zijn gewoon gemeente-ambtenaren!

BaldEagle | 17-04-19 | 14:04

Handhaven... Als dat echt werd gedaan, dan waren ze al in hun eigen land.
Het is echt ongelovelijk, wat een slap zooitje het hier is geworden. Nog steeds jaren 70 mentaliteit, terwijl de gewetenloosheid met schepen vol wordt aangevoerd.

bqbq | 17-04-19 | 12:34 | 1

Dat is allemaal al lang geleden uitgedacht en nu wordt het uitgevoerd! De EU wil namelijk graag een burgeroorlog en die komt er uiteindelijk ook!

BaldEagle | 18-04-19 | 18:19

Lol, net als die nutteloze 'stadsmariniers' dus.

Broodroof | 17-04-19 | 12:31 | 1

In Rotterdam had je ook een stadsmarinier die speciaal belast was met het toezicht op de Spaanse Polder, een industriegebied waar het criminele tuig ook vrij spel had! Die mijnheer heeft er op een gegeven moment de brui aan gegeven omdat hij bedreigd werd!

BaldEagle | 18-04-19 | 18:25

ik zie alleen gezinnen en hoog opgeleide vluchtelingen die een serieus bestaan willen opbouwen in Europa..... keep on dreaming.....

polleke12 | 17-04-19 | 12:29

Goh. Wat zou ik die Judith Sargentini graag eens 48 uur opsluiten in een kamer met deze gasten.

opzouten.nl | 17-04-19 | 12:29 | 2

Is dat niet wat kort?.

Pelforth | 17-04-19 | 12:34

Is dat dan een ambtemaar die met een swiftboat door de kanalen scheurt, of hoovercraftgewijs het lokale park onveilig maakt ? Heeft hij ook zo een K-BAR (rambo mes) kom , dit roept toch enige vragen op.

Lt-Kol Kilgore | 17-04-19 | 12:28

Zo, ik heb mijn zegje weer gedaan en ga weer over tot de orde van de dag door belasting te genereren met mijn arbeid. Zodat deze kansparels daar weer leuk vakantie van kunnen vieren in Europa. Je moet niet te veel overal bij stilstaan wat onze politici doen want dan wordt je gek.

Dirk III | 17-04-19 | 12:27

ik zie ze allemaal op de boot zitten. de vriendelijke apotheker, de tandarst, de shoarmaboer op de hoek, de dealer, de corrupte politie agent, tasjesdief, rakket geleerde, fin, wildersbewaker en een IS terrorist. mocht ik iemand vergeten zijn dan hoor ik het graag.

Rest In Privacy | 17-04-19 | 12:25 | 2

Upskirter, jetcars dealer, zuuraanval pleger, de nieuwe Ali B maar ook de nieuwe Moh B.

Dirk III | 17-04-19 | 12:28

@Dirk III | 17-04-19 | 12:28:
De nieuwe Zyech of Mazzelaoui, we blijven positief.

Pelforth | 17-04-19 | 12:35

De wijkmariniers doen hier ter plekke overigens goed werk, alle bladeren zijn aangeveegd, er is geschoffeld en het oude hout is gesnoeid!
En het papier is zojuist opgehaald door de papiermariniers, dus dat is ook op orde.
Morgen de groene bak nog even buitenzetten voor de compostmariniers/ biowarmte mariniers (ik vergis me steeds er in , sorry) en de wijk is weer veilig.

Nuchternederland | 17-04-19 | 12:24 | 2

Alleen die Kletsmariniers, die blijven de boel frustreren.

Pelforth | 17-04-19 | 12:36

Ze komen uit de gouden driehoek, bakermat van onze beschaving. We zijn ze veel verschuldigd. Respect tonen aan de nazaten van die grondleggers is wel het minste wat we kunnen doen. Anders zouden we nu nog steeds in Wodan geloven en in dierenhuiden gehuld zijn. Een marinier als oplossing is belachelijk. Goud, mirre en wierook, dat is wat ze toekomt. Geeft, geeft, geeft!

squadra | 17-04-19 | 12:21 | 3

Dit zijn geen Mesopotamiërs hoor! Eerder finnen.

Dirk III | 17-04-19 | 12:23

Nix bakermat en respect.
Slavenhouders waren het, allemaal!
Ik zou zeggen, stuur onze Sylvana op ze af. Dat zal ze leren!

Kapitein Sjaak Mus | 17-04-19 | 12:24

@Kapitein Sjaak Mus | 17-04-19 | 12:24:
'Onze Sylvana'? Is niks van mij bij!

BaldEagle | 17-04-19 | 13:46

De enige doeltreffende oplossing waarbij we de marine en mariniers in deze kwestie nuttig in kunnen zetten lijkt mij het verschepen naar hun moederland.
Laad het gespuis over , buiten de 12 mijl zone, op een vaartuig dat onder de vlag van hun moederland vaart en bojour ze terug naar hun eigen haven in hun moederland.

Geen paspoort? Die regelen we wel voor je in Nederland bij het consulaat. Doei!

Datgingniegoed | 17-04-19 | 12:19

Maar er mag geen geweld gebruikt worden (want racistisch).
Ik kan me mariniers herinneren die een paar Molukkers aanpakten.. dat was ook niet goed.
Dit is gewoon weer het zoveelste melkert baantje voor de bühne, net als die de terror BOAs die de stad "veiliger" zouden maken.
Het .. probleem .. blijft .. meneer ...

boerk | 17-04-19 | 12:18

Ik werk zelf bij de overheid en wordt misselijk van deze gebakken lucht-taal. Dit betekent inderdaad, zoals jullie allemaal vrezen, dat er niks gaat gebeuren. 1. Omdat de betreffende ambtenaren van dienst bang zijn om voor racistische islamofobe nazi te worden uitgemaakt als ze wel doorpakken. 2. Omdat de betreffende ambtenaren van dienst zichzelf en elkaar wijs maken dat het wel een beetje meevalt want zo slecht zijn al die nobele wilden niet, is gewoon misverstand want andere koeltoer. 3 Omdat diezelfde ambtenaren van dienst zich comfortabel verschuilen achter het inzetten van procesregie, matrixen en templates en 4. Omdat toezicht en handhaving in Nederland eigenlijk nauwelijks bestaan want stel je voor politiestaat. Zeau en nu ga ik weer verder uit het raam staren.

CupDCake | 17-04-19 | 12:17 | 2

Word misselijk. Taalnazi.

CupDCake | 17-04-19 | 12:20

Helemaal juist. Ik heb er ook gewerkt. Je werd zelfs beloond als je een oplossing kon verzinnen die het kabinet uit de wind hield en verder voor de burger een oplossing leek maar totaal niet was.

Therapietje | 17-04-19 | 12:24

De asielmarinier: dat wordt dus een ambtenaar a la Sjakie in de familie Flodder die aso asielzoekers in het gareel moet houden.
Bedacht door de politiek dus dat wordt een groot succes.

eh.dinges | 17-04-19 | 12:16 | 1

Welke lamlul heeft dat nou weer verzonnen.

gerrie de perrie | 17-04-19 | 12:17

Zelfs de grootste wensdenker moet zich toch achter de oren krabben bij het zien van deze beelden. Groepen jonge mannen met agressieve kapsels en dito gezichtsuitdrukkingen die niets, maar dan ook echt helemaal niets, komen of willen brengen naar ons land dan ellende. Enige integratie of zinvolle interactie is op voorhand uitgesloten. Als je je als linksmens zonodig goed over jezelf wilt voelen, adopteer dan een alleenstaande bejaarde of neem een zorgpony.

MickeyGouda | 17-04-19 | 12:15 | 1

DIT+ die irritante zeurmuzak

Pierre Lebon | 17-04-19 | 12:18

Naar ik hoop wordt de "asielmarinier" zwaar bewapend, en aarzelt hij niet indien nodig, gebruik te maken van van het hem geboden arsenaal.

Dutch_Viscount | 17-04-19 | 12:14 | 4

Naar Nederlands model eerder onbewapend, voorzien van weinig tot geen bevoegdheden, en waarschijnlijk pas actie ondernemend als een omwonende van het AZC na veel overlast er in zijn ergernis een tekst uitflapt die als "racistisch" kan worden bestempeld. In actie tegen de omwonende wel te verstaan, want dan kan ineens alles.

miff | 17-04-19 | 12:20

@miff | 17-04-19 | 12:20: LOL precies.
Gewapend met een tas 'asielknuffels' die ze dan krijgen als ze stout zijn.
Zo'n knuffel is een Leeuw waarvan de klauwen verwijderd zijn en hij staat met z'n handen achter z'n rug.
Zoiets zeg maar...

Gazzerop | 17-04-19 | 12:37

Ja, met een pen en een notitieblok!

BaldEagle | 17-04-19 | 14:36
▼ 1 antwoord verborgen

Man wat verlang ik terug naar fysieke grenzen met douaniers zichtbaar en controlerend. De ellende is nog niet eens echt begonnen...

Bill Cosby | 17-04-19 | 12:13

Pure flauwekul want er loopt ook beveiliging 24/7. Ik heb het zelf 6 jaar gedaan. Maar de vrouwtjes van vluchtenlingen-werk, COA houdt de raddraaiers altijd de hand boven het hoofd. Markt bescherming, ze moeten wel blijven komen,..

RdeFriesch | 17-04-19 | 12:12 | 1

Kunt u niet eens een fijn verhelderend dubbelinterview geven samen met zo'n COA-tante? Liefst in de volDeugende media, in NRC, of de VK bv?

chicago river | 17-04-19 | 12:17

Die bolle met de bril achterin het bootje, lacht gezellig mee en zwaait in de camera. Maar hij wil niets meer dan een eerlijk bestaan opbouwen. Hij hoort wat de rest roept over de blanken en "ongelovigen", wat voor ellende ze Europa komen brengen. En van binnen haat hij ze intens. Hij weet dat ze het ook voor hem verpesten.

Mr. Squits | 17-04-19 | 12:11

Geen bed/bad/brood regelingen voor dit soort overlastgevende asielnaffers. Water en brood lijkt me meer dan voldoende.

Dr_Johnson | 17-04-19 | 12:10

Snel immodium. Krijg spontane diarree.

Pleegzuster B | 17-04-19 | 12:10 | 1

@Pleegzuster B | 17-04-19 | 12:10 |
*Doctor Pepto-bismol buisje aanreiken doet*

Ik kijk deze video niet, want dan klapt er weer ergens een pakking van binnen. We weten het zo ook wel. Wat heeft de Politiek toch een puinbak van dit eens zo mooie land gemaakt. Echt...

Sjefke7807 | 17-04-19 | 12:33

Het is heel eenvoudig. Je moet dit asieltuig verplicht plaatsen in de gezinnen van ministers, staatssecretarissen en parlementsleden van de regeringspartijen. Eens zien hoe lang het dan nog duurt.

obominotie | 17-04-19 | 12:09 | 2

Daar kun je er te weinig kwijt. Gewoon bij iedereen die houdt van gelukszoekers: dus al het stemvee dat niet stemt op FcD, PVV of SGP.

Janas | 17-04-19 | 12:24

Juist,
In de gezinnen lijkt mij overdreven maar plaats het AZC maar naast de woning.
Lik op stuk beleid .
Laat ze zelf maar eens direct de resultaten van hun neslissingen ondervinden.

Datgingniegoed | 17-04-19 | 12:30

Iets zegt me dat je op zo'n typisch Nederlandse verjaarsfeestje, in zo'n kring, met allemaal van die policorrige pvda-stemmerTs die tegen hun pensioen aanzitten, en een 0.0 flesje in de hand, er nog lof mee oogst ook:
-"Oh, u bent asielmarinier? Wat interessant en wat goed dat u dat doet voor die mensen. Ja, dat moet wel bevredigend werk zijn"-
Ik hoor ze het zeggen. Want ik heb het eerder gehoord. Tegenwoordig kan ik me aardig aan onttrekken aan zo'n Deugende setting, maar soms glipt er zo'n situatie er toch stiekem tussendoor.
Meestal besef ik me dan vrij snel dat ik nog achterstallig werk te doen heb.

chicago river | 17-04-19 | 12:07

Die asielmarinier zal uiteindelijk wel weer een shariapolitie worden.

down | 17-04-19 | 12:07

Een asielmarinier die de asielaso in zijn nekvel grijpt, in een militair vliegtuig kwakt en afzet in veilig land van herkomst. Prima plan.
Oh wacht...

medusa324 | 17-04-19 | 12:05 | 2

de asielmarinier - verhullen en liegen past de VVD - kan eisen tot schadevergoeding verwachten,reprimandes van meerderen en links. Dient alleen maar als zoveelste schaamblad voor die stinkende VVD. Die in werkelijkheid niets doet, de tent helemaal uitverkoopt, ons besteelt via Belastingen, waarvan de Yas en zijn gestaalde kaders collectief iedere nacht nat dromen.
Het idee dat hier honderdduizenden vml lieden uit 'veilige' landen rondlopen,zonder dat die niet per omgaande worden teruggestuurd is een uitvloeisel van totale immigratie-perversie en tekent de kwade opzet en leugenachtigheid van het 'beleid' (gerotzooi) van VVD en haar Partijkartel.

hertogvanzottegem | 17-04-19 | 12:19

...en toen werd je huilend wakker?

BaldEagle | 18-04-19 | 18:23

'Asielmarinier' doet denken aan de 'stadsmarinier' in Rotterdam. Ik weet niet wat die mensen doen, maar de term 'marinier' suggereert dat er als er echt niet geluisterd wordt er geschoten wordt, maar dat is volgens mij niet de praktijk: www.rotterdam.nl/bestuur-organisatie/...

Ik denk dat er maar één afschrikwekkende en daarmee realistische oplossing is: Asociale en/of criminele asielzoekers die geen recht op asiel hebben omdat ze uit veilige landen komen opsluiten op een ruim gebied waar ze met elkaar hun eigen kostje moeten verdienen en zich moeten onderhouden tot ze smeken terug te mogen. Ik heb begrepen, dat Marokko, Tunesië en Algerije haar onderdanen dan wel terugneemt als zij aangeven dat te willen.

Boeser_Onkel | 17-04-19 | 12:04 | 2

Goed plan, maar, klein gebied op een rotplek, kunstmatig eiland aan de rand van onze noordelijke territoriale wateren.

Retepsteeltje | 17-04-19 | 12:13

Allemaal mooi gelul voor de buhne natuurlijk, dit soort 'mariniers'.
Moet je je voorstellen dat je zo'n functie aangeboden krijgt. En dan vraag je waar je boot is....

Gazzerop | 17-04-19 | 12:44

Mariniers.... dat zijn toch lui die mogen schieten, of mochten ze alleen maar pang pang roepen.

trottle | 17-04-19 | 12:04

Een typische Nederlandse oplossing. Een mooi woord verzinnen voor iets waarvan ze zeker weten dat het niet werkt. Maar ze kunnen zich verschuilen achter "we hebben het toch geprobeerd". In de tussentijd wordt er vrolijk op los gestolen en en worden vrouwen verkracht maar geloof me dat interesseert ze geen barst. Zoals 2voor12 zegt. De asielmarinier moet de mensen die in de buurt van het AZC wonen intimideren om vooral niets over de overlast op de socialmedia te zetten.

Therapietje | 17-04-19 | 12:02

Hoe injecteer je maatschappelijke terminale ziekten in een samenleving? Juist, via AZC.

Ronnie uit Helmond | 17-04-19 | 12:02

Flikker.toch.op.stomme.nutteloze.KUT.overheid!

ZwarteDag | 17-04-19 | 12:02 | 1

100+

BaldEagle | 17-04-19 | 13:49

Stel je voor dat je een daklekkage hebt ,dan ga je het niet oplossen door meer emmers en dweilen in het huis te plaatsen ,nee dan repareer je de lekkage .

De criminele asielhoppers hoor je dan ook op te pakken en het land uit te flikkeren ,en uiteraard grensbewaking aanscherpen en muren bouwen .

Nexit !!

iopeth | 17-04-19 | 12:01 | 2

Nexit lost helemaal NIETS op, een groot deel van de NL bevolking en de instituties zijn het probleem. Exporteer die maar, dat lost WEL het probleem op...

ZwarteDag | 17-04-19 | 12:04

@ZwarteDag | 17-04-19 | 12:04: zeker lost Nexit heel veel op, ondermeer zouden we dan zelf onze grenzen, in alle opzichten overigens weer zelf gaan vaststellen en bewaken.

Retepsteeltje | 17-04-19 | 12:15

Terug-Stu-Ren !!!
Dit zijn veilige landen, GvD, GvD.

hotmint | 17-04-19 | 12:01

Een asielmarinier, die de boel scherp in de gaten gaat houden...... ik geloof pas in de asielmarinier als ze met scherp gaan schieten.

Nuuk | 17-04-19 | 11:59

Asielmarinier? Hebben ze een nieuwe functie voor Marco Kroon gevonden?

Olleke | 17-04-19 | 11:59

En als ""ze""dan naar buiten mogen, dartelen in de weiden rondom Hoogeveen, gaat de "asielmarinier" dan ook mee?
En is het er "maar" eentje? Of krijgt elke aso-azc'ert er 1 op 1 aangewezen?
Wantwegens werkgelegenheid, je weet tog.

Waar zijn "we" mee bezig joh. Of beter: waar zijn "ze" mee bezig, daar in Den Haag tussen de Hagenoten. Want ik doe hier toch echt niet aan mee, deze doorgeslagen totale gekte.
Naja, je ziet, het wij-zij denken was nog nooit zo groot, maar dat komt niet door mij.
Met je asielmarinier.
.
Spanje rolt ongaangepast naffertuigh ook de grens over.
Braafste fuqking jongetje van de klas. Hoef je niet trots op te zijn.
Integendeel. Ik schaam me kapot als ik met weldenkende buitenlanders over "onze" gang van zaken op dit onderwerp.
Die kijken me dan altijd eerst meewarig aan, dan beginnen ze van de zenuwen een beetje te lachen, ik lach dan altijd voor de goede sier maar mee, net zolang tot ik zachtjes begin te huilen.
En dan "weer" die meewarige Zuid-Koreaanse of Amerikaanse blik of elk willekeurig ander normaal-land-nationaliteit die je dan toegeworpen krijgt.
Zo pijnlijk, elke keer weer. Pijn, een haast fysieke pijn als ik erover praat.
Den Haag, wat DOE JE?
AUW! 11.57 dus de 5 zit...*KLOK!*

chicago river | 17-04-19 | 11:58

Ridicuul. Iedereen weet dat deze criminele terreur alleen gestopt kan worden door de deur van het AZC op slot te houden totdat het tuig kan worden uitgezet. Dat willen met z'n allen ook ... MAAR... dat MAG natuurlijk helemaal niet door internationale verdragen, EU, mensenrechten en D66 rechters die zich daar maar wat graag voor lenen. Wie is hier de baas? ZIJ zijn hier de baas.... We hebben de macht weggegeven aan derden. Ik wist daar niet van, U niet, maar 'onze' politici wel.

chosenignorance | 17-04-19 | 11:58

Ik begrijp niet waarom. zo'n dertig jaar na het op gang komen van de asieltsunami, er nog geen wet is, of zelfs maar een gesprek daarover, om dit soort situaties te voorkomen. Onze regering en onze afgevaardigden in de Kamer beschouwen het blijkbaar als een natuurverschijnsel. Ik kan er met mijn verstand niet bij.

JvanDeventer | 17-04-19 | 11:57 | 1

Zucht......! Nog maar een keer het kwartje dan:
https://joostniemoller.nl/2017/01/vn-roept-nu-apocalyptische-omvolking-europa-moet-versnellen/

BaldEagle | 18-04-19 | 18:41

Oh 'scherp in de gaten houden' ik dacht even 'met scherp schieten'. Beetje jammer.

JoDeLo | 17-04-19 | 11:57

Leuke baan: je laten uitschelden in het arabisch, je laten bespugen door arabieren, je laten bespotten door arabieren, je laten vernederen door arabieren. Top oplossing.
Mensen met een islam opvoeding passen hier niet en zijn niet te heropvoeden. Kansloos gebeuren

Eddy67 | 17-04-19 | 11:57

Toch wel prettig voor de neoliberale bazen dat voor de asieleisers - beter gratis arbeiders - alles wordt geregeld inclusief de bescherming door de boa's.

ProAsfalt | 17-04-19 | 11:56

De term asielmarinier komt in geen enkel officieel ambtelijk stuk voor. Dit is dus weer eens een proefballonnetje van de heer Harbers, voorheen van de discretionaire bevoegdheid, u kwispelstaartend gebracht door de vvdbode.

Ook de rest van het verhaal is weer eens gebakken lucht: er komt betere communicatie. Gegeven het feit dat er nu helemaal geen sprake is van communicatie, is 1 telefoontje al letterlijk een verbetering. En dat databaseverhaal is enkele weken terug al afgeschoten.

Zou Sylvie Meis trouwens al weer een nieuwe vlam hebben? Die staat as we speak inmiddels 2 dragen droog. En dat in de bloei van haar leven.

Hetkanverkeren | 17-04-19 | 11:54

je ziet gewoon dat ze echt gevlucht zijn, voor al het naars wat ze “thuis” hadden. Allemaal vrouw en kind achtergelaten, zien er allemaal verwilderd uit...

LuNaTeeQ | 17-04-19 | 11:52 | 1

Is ook niet makkelijk hoor. Altijd maar je vrouw en dochters moeten onderdrukken.

medusa324 | 17-04-19 | 12:11

Asielmarinier .. je zal maar jarenlang zwaar en specialistisch getraind zijn en dan zo'n baantje in je mik geschoven krijgen. Maar ik heb het vermoeden dat het hier een gewone zijden-ambtenarensok betreft die gewoon een stoere titel krijgt plus een BOA bevoegdheid.

ChatBot | 17-04-19 | 11:52 | 1

Nou, die BOA-bevoegdheid kunt u wel vergeten. De eerste de beste BOA heeft in de praktijk méér te melden dan zo'n 'marinier'.

bisbisbis | 17-04-19 | 11:54

Ha, ha, ha, "asielmarinier"! Hoe verzin je het. Policor nieuwspraak van de bovenste plank!

Tietmier | 17-04-19 | 11:52 | 1

Exact. We hebben het hier namelijk helemaal niet over asielzoekers. Ze komen uit veilige landen en hebben geen enkel recht op asielverlening. Het zijn, kortom, loepzuivere "gelukszoekers". Dan is de term "asielmarinier" een zg "misnomer". Ik stel voor dat we er "geluksmarinier" van maken.

Dr_Johnson | 17-04-19 | 12:04

Die gasten op die boot zijn hier niet voor het eerst. Ze zijn al vaker hierheen gekomen. Want ik herken ze van Opsporing Verzocht.

Nivelleermarionet | 17-04-19 | 11:52

De landen waar de aan ons zo superieure levensstijlen & culturen heersen zijn straatarm. Dat komt door de slavernij van twee eeuwen geleden en de kolonisatie van een eeuw terug waar u en ik schuldig aan zijn.
Die arme drommels willen ook wel eens op vakantie en omdat wij ons bewust zijn van onze erfschuld lieten wij de Deugende Linkse mensen een asielindustrie optuigen die niet alleen enorm is, maar ook werkverschaffing verzorgd voor hoogopgeleide SJW's.

Deze industrie biedt gratis levenslange vakanties aan - en gek genoeg wordt daar ondankbaar maar veel gebruik van gemaakt. Best veel.
Toch nog succes met een links plan.

Jan Passant mk2 | 17-04-19 | 11:51 | 2

@Jan Passant mk2 | 17-04-19 | 11:51 |
U zult het vast wel weten, maar de landen waar dit pisvolk vandaan komt waren eeuwen lang zelf slavenhalers. Zoekt u anders eens op "Barbarijse piraten". Als er al iets van betalingen qua schuld zouden moeten worden gedaan, dan zij zij het die òns moeten betalen voor hun slavenhandel van toen. Hele Europese kuststroken werden ontvolkt door deze bandieten. Een blanke, blauw-ogige slaaf bracht 3x de prijs op van een "reguliere" slaaf.

Sjefke7807 | 17-04-19 | 12:46

U begrijpt het verschil tussen 'gebruik' en 'misbruik' niet?

BaldEagle | 17-04-19 | 14:22

Maar inmiddels krijgen al die boys wél mooi 59,- Euro 'leefgeld' per week van ons allemaal. Daar hebben ze namelijk RECHT op.
-
(daarvan lopen ze ook in al dat dure Nike-spul, begrijpt u?)

bisbisbis | 17-04-19 | 11:51 | 3

En een huisje in de Pijp in Amsterdam.
Van Groot-Wassink himself want zielig.

medusa324 | 17-04-19 | 12:13

naast een dak boven het hoofd, bedje met lakens, lekker verwarmde unit of kamer, water uit de douche of kraan om dagelijks te douchen, zorgverzekering, lampje aan en uit, internet en wifi, .. speciaal busvervoer en ov met service medewerker, met die 59 euries in de week heeft zo'n gast uit een veilig land meer te besteden als menig bijstand gezin of bijstand alleenstaande, en dan nog gaan ze halen wat ze nodig hebben bij de ondernemer in de straten rond die aso azc.
En allemaal zonder sanctie of kans op een nachtje bij oom agent in de cel..

fikkieblijf! | 17-04-19 | 18:29

Nee hoor, dat Nike spul jatten ze in de plaatselijke sportwinkels!

BaldEagle | 18-04-19 | 18:27

Ik zie bij deze asielmariniers heel andere beelden dan de mariniers die in 1970 de Dam schoonveegden.

Zupschufter | 17-04-19 | 11:51 | 1

ja dat was een spontane en goede actie...#trotsoponzejongens

surffee11 | 17-04-19 | 11:52

de kwaden verpesten het voor de goeden en daarom moeten de goeden ff kwaad worden op de kwaden...

surffee11 | 17-04-19 | 11:50

Alle oplossingen voor welk probleem dan ook dat in Brussel gefronste wenkbrauwen kan geven, wordt door Rutte, cq kabinet Rutte 3 van tafel geveegd om Rutte's kansen op Brussels plakpluche veilig te stellen. Totale ambtelijke inertie, sociale ontwrichting en onnodig hoge kosten is het gevolg. Hoe lang nog?

Han-Xi | 17-04-19 | 11:49 | 2

altijd, want na Rutte komen er nog veel meer EUbaantjesgeilers.

glaaf | 17-04-19 | 11:50

Tot de pleuris hier uitbreekt! En dan kijkt Brussel de andere kant op!

BaldEagle | 18-04-19 | 18:32

Gewoon vastzetten op extreem sober regime, ze zijn hier illegaal dus strafbaar! Half uurtje luchten en verder op cel, net zolang ze tekenen voor terugkeer. Dat softe beleid voor dit tuig moet stoppen, anders moet de Nederlandse bevolking zelf eens gaan handhaven en dit tuig zelf terug naar Afrika meppen.

dutch bikkel | 17-04-19 | 11:49 | 5

@dutch bikkel | 17-04-19 | 11:49
Amen!

benjeallanggek | 17-04-19 | 12:14

Ik weet niet of u al eens goed gekeken heeft naar een gemiddelde bootlading van die "young black men of fighting age"? Daar is de Nederlandse bevolking net iets te weinig bikkel voor denk ik zo.

D-Fens_1963 | 17-04-19 | 12:19

@D-Fens_1963 | 17-04-19 | 12:19:
Precies, die kijkt liever de andere kant op als ze op straat iets zien gebeuren want je moet er zelf niks mee te maken willen hebben natuurlijk! Gauw doorlopen en doen of je neus bloedt is Nederlanders wel toevertrouwd!

BaldEagle | 18-04-19 | 18:31
▼ 2 antwoorden verborgen

Is het niet wat voordeliger en efficiënter om dat criminele schorem het land uit te sodemieteren?

VRAAGTEKENTJE123 | 17-04-19 | 11:49 | 3

Helemaal met je eens maar eerst een bom op dit soort boten! Allemaal spul waar Europa en Nederland niets aan hebben. Ons horrorvoorland zijn de banlieus in Frankrijk!

Jan Bennink9906 | 17-04-19 | 11:56

@Jan Bennink9906 | 17-04-19 | 11:56: waar onschuldige mensen dood gaan omdat ambulancebroeders er niet meer durven te komen.

Dirk III | 17-04-19 | 12:21

Ja!

BaldEagle | 17-04-19 | 14:06

Wat een failliet van de zittende macht. Als het je niet lukt om asocialen en criminelen die hier niets te zoeken hebben - het zijn geen Nederlanders en recht op asiel hebben ze ook niet want afkomstig uit veilige landen - links- of rechtsom vast te zetten en/of het land uit te bonjouren vraag je erom, dat er nog heel veel meer asocialen en criminelen uit veilige landen naar Nederland-pinautomaat komen. De fysieke en financiële schade door misdrijven door deze lieden voor Nederlanders van alle achtergronden is groot. Maar deze Nederlanders mogen via de belastingen wel mooi meebetalen aan kost, inwoning, advocaten, af en toe een korte detentie en nu ook de 'asielmarinier'. #stemzeweg.

Boeser_Onkel | 17-04-19 | 11:48

VVD pretendeerde ooit de partij van Law and Order te zijn. Nu halen ze GroenLinks links in met softe geitenwollen sokken oplossingen. Harbers is uiteraard van de VVD..

sprietatoom | 17-04-19 | 11:48

En als die gasten worden losgelaten in de samenleving? Waar is die marinier dan? Of zijn ze dan ineens voorbeeldige buren? Wat denkt domlinks van het feit dat dit nodig is? Incidentje of racisme of racisme om zomaar AZC mariniers in te schakelen

Repetitive Beats | 17-04-19 | 11:48 | 2

Die marinier is gewoon overal tegelijk.

bisbisbis | 17-04-19 | 11:53

@bisbisbis | 17-04-19 | 11:53:
Inderdaad, die verplaatst zich met spinnendraden die uit zijn mouwen schieten en daarmee kan hij via allerlei gebouwen de kortste weg nemen zodat hij niet om hoeft te rijden of te lopen! Want druk, druk, druk!

BaldEagle | 18-04-19 | 18:48

Behalve belastingverhogen kan dit rampenkabinet echt niets. Dat dit kabinet de wens niet eens heeft om dit soort mensen terug naar Noord-Afrika te sturen is onbegrijpelijk. Houd toch eens op om dat soort mensen niet terug te sturen. Vorder een boot van die criminele taxidienst, vaar 'm naar Libië. laat 'm daar stranden en maak 'm kapot.
Die pure onwil van Rutte en zijn trawanten is echt verschrikkelijk.

El Rico Grande | 17-04-19 | 11:48 | 1

Nou nou niet zo negatief. Dit kabinet heeft allemaal fantastische dingen gedaan.
Ik kan er alleen zo snel even niet opkomen.

medusa324 | 17-04-19 | 12:17

"Ook komt er een ’asielmarinier’ die als taak krijgt om overlast in en rond azc’s tot een minimum te beperken."

Christus, wanneer pakt men dat criminele Noord-Afrikaanse tuig nou eindelijk eens echt effectief aan? En het is echt niet moeilijk, hoor:

In plaats van zg "aso-azc's" in te richten met "asielmariniers", is het veel beter ze in gevangenissen te stoppen met cipiers. Er schijnen er genoeg half of helemaal leeg te staan. Net zo lang opsluiten tot die stoffige stinklanden ze terugnemen of dat tuig zelf aangeeft op het vliegtuig terug naar de heimat gezet te willen worden.

Dr_Johnson | 17-04-19 | 11:47

Duizenden wolven lachen zich de ballen uit de broek als ze kijken naar domme, angstige en vooral naive en wereldvreemde schapen in dit land.

meneer Q | 17-04-19 | 11:46

Er veranderd ook werkelijk niks he. Twintig jaar of meer geleden in de Familie Doorzon strips; "wie zoet is krijgt linzenkoek, wie stout is intensieve begeleiding"

Of Sjakie uit de Famile Flodder.

Je zou denken dat van al die persiflages (er moeten er nog tientallen zijn van anderen die ik niet top of mind heb) er toch IEMAND érgens iets geleerd zou moeten/kunnen/willen hebben. En snappen dat een crimineel toespreken met "niemmerdoenhepoepie!" niet de oplossing is. Ook niet om die zichzelf buiten de maatschappij geplaatste personen een huis te geven met gratis geld. Het. Helpt. Niet. Gaat ook nooit iets veranderen in de mindset van die mensen. Je moedigt ze alleen maar áán.

Het enige wat die lui begrijpen en waar ze nog een spatje dierlijk respect voor kunnen opbrengen is een goed hard pak slaag. En dat gewoon blijven herhalen.

Wat we hier een tijdje nodig zouden hebben is een triggerhappy brigade Guardia Civil die er ook nog eens goed de pest in hebben. Laat dat maar eens los op die 'overlast gevende' uitgeprocedeerde rukkers.

Dutchbeaurouge | 17-04-19 | 11:45

Haha, er was toch geen overlast?
Dat was toch allemaal hysterie, emotie en racisme?
Vanwaar moet er nu ineens "gehandhaaft" worden als er niets aan de hand is!?
Niet gedragen is direct terugsturen, doe ik ook met mijn gasten.

boerk | 17-04-19 | 11:43

Gewoon terug sturen of naar Amsterdam de stad van bed bad en brood. Kunnen ze op brommers rijden en in de lucht schieten

ZwarteRiek | 17-04-19 | 11:42

Welke bevoegdheden krijgt deze asiel marinier dan? Leuk en aardig maar als die niets mag heb je er geen kloot aan. Heb wel een tip qua bevoegdheden, Iets met een titel van een James Bond film, kan er niet opkomen license to....

DerkArie-ut-de-Achte | 17-04-19 | 11:42 | 1

Hij kan ook niets doen anders krijgt hij een leger letselschade advocaten over zich heen wegens "racisme".

meneer Q | 17-04-19 | 11:48

Het is allemaal weer vreselijk en ik snap het.
Maar ik heb behoefte aan een hond.
Heb alleen geen idee waar je een leuk puppy kan kopen.

HoerieHarry | 17-04-19 | 11:42 | 2

Ik heb er een uit asiel.

gato | 17-04-19 | 11:56

Bij een fokker van Dobermann Pinchers?

BaldEagle | 17-04-19 | 14:11

Laat die marinier met scherp schieten, dan is het gauw afgelopen.

caspert79 | 17-04-19 | 11:42 | 1

Waarmee? Met z'n vulpen?

BaldEagle | 18-04-19 | 18:33

De islamieten zijn gewoon een moderne vorm van kolonisatie aan het uitvoeren. Ze brengen de islam en hun minderwaardige barbaarse cultuur mee. Zie achteruitgang op een boot.

nerugaer | 17-04-19 | 11:41 | 1

Precies en dat wordt allemaal door dat walgelijke plebs van de EU geregisseerd! Willens en wetens!

BaldEagle | 18-04-19 | 18:35

Veilige landiers opsluiten in een centrum dat ronduit kut is, en ze laten werken voor de 2e belminuut per maand en alles dat meer is dan water en brood.
Dan komen ze opeens ook niet meer.

Hemmenaar7 | 17-04-19 | 11:41

Waarom kunnen ze niet gewoon tot het AZC terrein worden beperkt in afwachting van hun uitzetting?

sarcastro | 17-04-19 | 11:41

oplossing is toch zo simpel, zet het hele spul aan boord van de HrMS Rotterdam, neem een compagnie mariniers mee, zet het hele spul in een landingsboot en zet het spul af op de kust van Noord Afrika.

ikworstelengadouchen | 17-04-19 | 11:40 | 2

Juist! Waar een wil is, is een weg.

ChatBot | 17-04-19 | 11:48

Dat doet het leger ook nog eens iets nuttigs.

meneer Q | 17-04-19 | 11:49

*reggaeton beat aanzet*
♩ Zorg dat je d'r bij komt, bij de asielmarine, bij de asielmarine... ♬

keestelpro | 17-04-19 | 11:40 | 2

Vind je het goed als ik ondertussen ‘Welkom’ eronder freestyle?

Nacho_Vidal | 17-04-19 | 11:41

En dan raar vinden dat de meeste Nederlanders een postpokkepleurus hekel hebben gekregen aan asielzoekers, terwijl 90% van deze Nederlanders echte asielzoekers echt hun pluk gunnen. Alleen omdat er niks met dit soort ratten gedaan wordt, brokkelt het incaseringsvermogen meer en meer af. Tijd dat er eens gewoon gezegd wordt waar het op staat en daarop acteren, niet dit soort pappen en nathouden gedoe.

obseditas | 17-04-19 | 11:39 | 1

Ik gun ze allemaal een plek in de regio waar ze vandaan komen! Waarom moet Nederland de hele wereld onderhouden?

BaldEagle | 17-04-19 | 14:27

Ik volg dit probleem al jaren en ik heb nog nooit een steekhoudend argument gezien waarom die lieden niet gewoon op het eerstkomende vliegtuig richting Rabat, Algiers of Tirana kunnen worden gezet, waar de plaatselijke regering maar moet zien wat ze ermee doet. Ik begrijp het echt niet!

MAD1950 | 17-04-19 | 11:39 | 6

@frank4444 | 17-04-19 | 11:51:
En waarom zit dat spul dan niet in de vreemdelingenbewaring? Gewoon, een ruimte, wat hekken, prikkeldraad en een wachttoren?

JvanDeventer | 17-04-19 | 12:01

@frank4444 | 17-04-19 | 11:51:
U denkt in oplossen. Daar is de politiek niet van gediend, die dankt haar bestaansrecht namelijk aan het creeeren en faciliteren van problemen. Om er vervolgens een verdienmodel met heel veel fte's op te plakken, uiteraard opgebracht door u en mij.
U weet onderhand toch hoe de hazen lopen?

Graaisnaaiert | 17-04-19 | 14:15
▼ 3 antwoorden verborgen

*Neuriet zachtjes ‘Welkom in ons land’.

‘Mm mmm mmm mm mm’

Nacho_Vidal | 17-04-19 | 11:38

Man man, dacht je voor het slapen gaan gisteren echt alles te hebben gehad, sta je de vandaag gewoon toch weer paf.

jos verstoppen | 17-04-19 | 11:38 | 2

He, ho, u zegt daar "paf"?

D-Fens_1963 | 17-04-19 | 11:51

@D-Fens_1963 | 17-04-19 | 11:51:
Jos kan zich nu niet meer verstoppen
Man, blank, Nederlander, check,
"ze" komen zo even wat wangslijm afnemen,
dat wordt zwaar straffen voor Jos....
Was hij nu maar een vluchteling uit een veilig land..

Halul gebakken | 17-04-19 | 12:13
-weggejorist-
supah | 17-04-19 | 11:37 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

juist en als ze de aso AZC toch nog te streng vinden verdwijnen ze naar Femkes ongedocumenteerden opvang om daar verder te asielzoeken en zonder asomariniers.
handhaven.. handhaven. kalmeren van overlast en sussen van ernstige fysieke, materiële en psychische molestatie aan brave burgers in de omgeving.. totdat jan lul doordraait en met een knuppel zo'n gast uit een veilig land de harsens inslaat..

fikkieblijf! | 17-04-19 | 11:37 | 2

"totdat jan lul doordraait en met een knuppel zo'n gast uit een veilig land de harsens inslaat.. "

Hoho! Dat is het recht in eigen hand nemen! Daar staan hoge straffen op. Dan begeef je je nl. op het territorium van justitie, en dan geldt plots het adagium 'streng straffen helpt niet' niet meer......

Boeser_Onkel | 17-04-19 | 11:51

Daar gaat het op uitdraaien! En dan komt ineens al dat allochtone schorem uit alle hoeken en gaten tevorschijn en dan heb je een burgeroorlog! Maar dat is nu precies wat Brussel wil want Europa moet kapot!

BaldEagle | 18-04-19 | 18:38

Kunnen we niet een soort van veiligelandiërs repatrieringscentrum opzetten ergens in Casa Blanka of Rabat, waar al deze keurige mensen door een soort 'pre selectie' gaan voor ze hier de asielprocedure in gaan?
Of vinden ze het bij schiphol nog steeds not done om alle paspoorten uit de plee te trekken?

Dezenaamhier | 17-04-19 | 11:34

Oplossing: Geef ze een eigen buslijn. Graties.

Calastir | 17-04-19 | 11:34 | 1

Als het enkeltje retour land van herkomst is: prima!

Zupschufter | 17-04-19 | 11:45

De asielmarinier moet de mensen die in de buurt van het AZC wonen intimideren om vooral niets over de overlast op twitter te zetten.

2voor12 | 17-04-19 | 11:31 | 1

Zoiets zal het inderdaad wel worden, ja!

BaldEagle | 17-04-19 | 14:50

Kafkaesque, wat een clusterfuck.

lacucaracha | 17-04-19 | 11:30

Ah nu weet ik waar die vreselijke reggaeton beat vandaan komt die je overal op de radio hoort.
Ook per vluchtelingenboot gekomen dus!

keestelpro | 17-04-19 | 11:29 | 1

I and I think you are right man.

Dirk III | 17-04-19 | 12:20

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken