Amsterdam lapt €5.3 miljoen voor vlogcursussen, feesten en tweede asielaanvraag illegalen
Amsterdam gidsstad.
Gemeente Amsterdam trekt 540.000 euro uit voor het "in kaart brengen van het juridische perspectief" van 150 illegalen, waarvan de rechter al heeft bepaald dat ze terug moeten. Volgens ASKV/Steunpunt Vluchtelingen is het geld "bedoeld om mogelijk een tweede asielprocedure te starten". Volgens de officiële begroting valt deze subversie simpelweg onder de "juridische begeleiding" waar de subsidie hen nu eenmaal recht op geeft. Daarnaast is er ook 328.000 euro geraamd voor "diverse activiteiten", en dan weet je het wel natuurlijk. "Deze activiteiten bestaan onder andere uit een cursus ondernemerschap, bouwen aan de toekomst en vloggen. Ook kunnen de illegalen kosteloos de Nederlandse taal leren. Bij een andere organisatie worden bovendien feestjes en culturele avonden (met Arabische dichtkunst, een Iraanse verhalenavond en een eat-to-meetavond over Eritrea) georganiseerd."
Het zal menigeen verbazen maar A. Nanninga denkt er het hare van. "Subsidies voor illegalen zijn op zichzelf al van de ratten besnuffeld. En subsidies om het asielbeleid te ondermijnen al helemaal. Als er al subsidies zijn, dan moeten die rijksbeleid ondersteunen en niet gericht zijn op illegalen hier houden door eindeloos doorprocederen omdat GroenLinks dat wil. Cursussen vloggen, hou toch op en besteed dat geld aan bijvoorbeeld het bestrijden van het lerarentekort of iets anders waar de Amsterdammers iets aan hebben, in plaats van illegale vreemdelingen."
De woordvoerder van GroenLinks-wethouder Groot Wassink zegt dat de Raad der Hoeders de subsidieregeling allang heeft toegekend, want dingen gaan nu eenmaal zoals ze gaan. "Deze subsidieregeling heeft als doel te werken aan duurzaam perspectief voor de 24-uursopvang voor de ongedocumenteerden. Deze regeling bestaat uit zeven onderdelen, bijvoorbeeld juridische begeleiding, activiteiten en woonbegeleiding waar door externe partijen invulling aan wordt gegeven. Daar krijgen zij subsidie voor. Het totaalbedrag is 8 miljoen euro, waarvan nu 5,3 miljoen is verleend."
Reaguursels
InloggenNou mensen zodra uw ouders een bepaalde leeftijd hebben bereikt, paspoort afpakken en voor de deur van deze club zetten...
Dan hebben ze nog een aantal prachtige jaren voor de boeg.
Dat is 3600 euries p.p. . Dat die asieladvocaten daar hun nest voor uitkomen. Nu begrijp ik waarom ze de paupers van de beroepsgroep zijn geworden.
Amsterdam. De stad waar het geen enkel probleem lijkt te zijn om zwart geld wit te wassen in vastgoed. Nu ook de stad om uitgeprocedeerden juridisch naar nieuwe rechtsgang te subsidiëren, met uitzicht op ondernemerschap, vlogcursus en culturele avonden.....
Maar intussen geen leerkracht meer voor de klas en bejaarden die worden beroofd van het weinige dat ze nog hebben in hun verzorgingshuis?
Die stad is terminaal ziek. Wanneer grijpt Den Haag in en zet die hele stad onder toezicht?
Het is gewoon van de zotte allemaal. Die lui in Adam sporen niet man.
Heiner | 04-10-19 | 16:16
Nee. Inderdaad. Het zorgt voor de, door de VVD zo graag gebezigde uitspraak, voor een 'aanzuigende werking'.
Eenmaal dit land bereikt, permanent in de watten.
Trump wil(de) Groenland kopen? Amerika mag van mij Amsterdam hebben, eventueel met een riante onkostenvergoeding. Daar betaal ik dan weer wél graag aan mee. Amsterdam ongelooflijke kutstad.
Op een of andere manier denk ik niet dat dit beleid de doelstelling, nl het zo snel mogelijk uitzetten van illegalen en parasieten en het ontmoedigen van andere gelukzoekers, meer gestalte gaat geven
Nederland heeft een heel humaan uitzetbeleid in de vorm van de Dienst Terugkeer & Vertrek (DT&V). Die is ontstaan na Rita Verdonk. Zij heeft de IND en DT&V destijds gesplitst.
Sec gezegd, de aanvraag (intake) doet men bij de IND in Ter Apel.
Vanuit daar wordt men verwezen naar een asielzoekerscentrum ergens in het land.
NL kent 5 uitzetcentra waar DT&V mee gemoeid is. Het bijzondere hieraan is dat uitgeprocedeerden hier het bad-bed-brood krijgen, en ook alle begeleiding om goed beslagen ten ijs terug te keren naar land van herkomst.
Men wordt wordt dus niet zomaar op het vliegtuig (de trein) huiswaarts gezet, nee, hier werken mensen die alle waardigheid in acht nemen.
Ik heb (als eenvoudige fractie assistente) het met eigen ogen gezien in Gilze Rijen. Tijdens een besloten bijeenkomst met de wethouder, raadsleden, Vluchtelingenwerk, enkele ambtenaren en DT&V.
Wat betreft ongedocumenteerden, niet zelden gooien ze hun paspoort weg om zodoende de instanties te dollen. Ook gebeurt het dat anderen die papieren afnemen - oh, er zijn tig variaties mogelijk.
Wat DT&V doet, is speuren in het land van genoemde herkomst. Bijvoorbeeld scholen raadplegen van het dorp of de regio waar men zegt vandaan te komen. Op een of andere manier is er iets van registratie - anders kan men nooit een paspoort om te beginnen hebben gehad.
Qua begeleiding terugkeer is de 1e fase het laten wennen aan het idee dat terugkeer de enige optie nog is. Dat zal vast soft klinken in deze kolommen, maar er zit beslist wat in. Er wordt vooruitlopend op die hernieuwde thuisplek contact gezocht met instanties in dat land - voor huisvesting, medische zorg indien nodig. En men krijgt financiële middelen mee om het aldaar de eerste maanden (tot max 6) te overbruggen.
Het enige wat de uitgeprocedeerde hoeft te doen is meewerken aan deze support.
Dit principe is gelijk aan dat men niet mee hoeft te werken aan eigen arrestatie.
En die gevallen gaan daar dus niet vrijwillig naartoe, maar raken 'onder de radar'. Ha, nou niet dus, want die hebben zich georganiseerd in clubs als We are here. Oh, en net zoals in A'dam heeft Breda zo'n eigen opvang van illegalen.
www.bredavandaag.nl/nieuws/algemeen/2...
De nieuwe voorzitter Wilbert Willems is trouwens ook van Groen Links, voormalig wethouder die voortijdig aftrad omdat zijn plan (met ongeopenbaarde megadeal voor een vriendje) over de biomassacentrale op het oude Hero-terrein toch geen haalbare kaart bleek.
Je zou kunnen zeggen over de coulance van DT&V: Aha, dus hier wringt de wet!
Gewoon uitzetten als dat moet van de rechter.
Hm, is een optie - die wet is er nog niet.
Veel relevanter lijkt het mij dat de wet wordt gewijzigd op de onbeperkte keren om asiel te kunnen aanvragen.
Maar bovenal: dat het stichten van vrije zones, waar men als uitzetweigeraar terecht kan, gestopt wordt. Het is een niche in de asielbizz die het mededogen met ware asielzoekers grof ondermijnt.
Amsterdam voorop. De triomfantelijke quote van wethouder Groot Wassink (Ongedocumenteerden) dat de subsidieregeling reeds is vastgesteld door het college spreekt vooral de noodzaak van wetswijziging uit.
Of, als het aan mij ligt: reden tot juridische aanklacht, omdat met publieke geldmiddelen de rechtsstaat wordt ondermijnd.
Prachtige uitleg.
Schijnbaar verdienen er flink wat Nederlanders een mooi cent mee, en de topstukken daarvan gaan aan de haal met een flink deel van die subsidie...
die organiseren een Iraanse verhalenavond voor 20000 euro en stoppen zichzelf meer dan de helft in hun eigen tas via slinkse wijzen, geen haan die kraait..."tot nu toe"
Worden de directe en indirecte kosten van crematie en begrafenis ook vergoed van mensen die zich hieraan dood ergeren?
Ligt het aan mijn natuurlijke inclinatie om te wantrouwen dat deze "diverse activiteiten" ook stortingen op diverse bankrekeningen inhouden?
Als ik eens een probleem heb met de staat krijg ik ook geen gratis juridische begeleiding van Halsema en haar buddies. Tevens zal het houden van een gesubsidieerde 'west Friese' avond in Amsterdam, weinig kans maken. Waarom wel Iraanse, Arabische en een avondje Eritrea?
vraag me af of ze iemand uitnodigen om verhaaltjes te vertellen uit een of andere club die een rekening stuurt voor 4000 euro per uur, en eventueel nog een aantal tolken erbij.. en die club via via weer een donatie doet voor deze arme mensen....
zeg maar een organisatie die zich zelf spekt...
Stop maar deel 1 is al genoeg voor een beroerte.
Al die ILLIGALEN zijn beter gedocumenteerd dan wie dan ook, want ze zijn wel 10x, op kosten van de belastingbetaler, langs alle justitiële hokjes gegaan.
Daar zijn ordners vol documentatie van die nep-ongedocumenteerden vastgelegd.
Met als resultaat: ILLEGAAL.
Het verspilde belastinggeld zou nog een beetje gecompenseerd kunnen worden door aan het eind van deze praktisch eindeloze procedure 2 opties te hebben:
Blijven of meteen oppakken en op het vliegtuig terug naar huis zetten.
Waarom heb ik een zwitsal? Ik reaguur al bijna 15 jaar.
Tsja, wanneer de Nederlandse representatieve democratie voor Amsterdam eventjes niet de gewenste uitkomst heeft, verzint men municipalistische instrumenten van 'directe(re) democratie' om 'de zeggenschap van Amsterdammers' te vergroten en het onwelgevallige rijksbeleid zogenaamd 'aan te vullen'.
B&W Amsterdam (raadsbrief 19 maart 2019 inz. Democratisering) noemt dit fenomeen "Buurtrechten", waarbij "(buurt)bewoners gezamenlijk een product, activiteit of dienst uitvoeren en/of beheren en besluiten hoe zij de energietransitie, de huisvesting, de armoedebestrijding, de creatie van zinvolle banen, het opzetten van sociale ondernemingen, de opvang van vluchtelingen en de omgang met elkaar beter kunnen en willen inrichten." Kort samengevat: Dit is zó niet Amsterdam!
Gestoord. Geld klotst kennelijk tegen de plinten op daar dat er een half miljoen in figuren die grof geld aan illegale lastposten verdienen moet worden gestoken.
Achterlijk land is dit geworden zeg.
Zou het woord illegaal binnenkort ook strafbaar worden in Amsterdam?
sceptr.net/2019/10/gebruik-term-illeg...
Valt een huishoudester misschien onder woonbegeleiding door externen?
Maar weer eens bewezen: illegaliteit loont.
In Nederland wel ja, zeker in Amsterdam.
En maar blablablablabla, maar echte actie?
Geniet nog van mijn stilaan steeds minder wordend pensioentje en ondertussen komen die lamlullen met bakken binnen en worden gepamperd door de linkse meute. Oorverdovend stil ter linkerzijde. En als Koolmees mij gaat pluimen haal ik het terug en niet met woorden....
Dat dan weer wel.
www.parool.nl/amsterdam/amsterdam-kan...
Eigen Daklozen Laatst.
Volgens mij is het er Groenslinks/Groot Wassink mede om te doen (justitiële) chaos te scheppen (steeds minder tijd voor andere, belangrijke, zaken). Vroeger staken ze de Makro in de hens. Tegenwoordig doen ze het op deze manier en krijgen er nog subsidie voor ook.
gevaarlijke man voor amsterdam en nederland!
Is het niet zo dat als je een illegaal ,dus die onwettig in Nederland verblijft, helpt ,zelf een strafbaar feit begaat.Dan zou de Adamse zonietamsterdam direct voor het hekje moeten,natuurlijk heeft ze hier dan niets mee te maken en is het een hetze
Amsterdam heeft gekozen en nu moeten ze het glas helemaal LEEG drinken, tot ze niet meer weten waar ze het zoeken moeten. Jammer dan.
Opheffen dat dorp.
Daar is Amsterdam zelf al druk mee bezig.
Groen Links weer bezig de asielindustrie in stand te houden. Logisch, hun stemvee zit in de softe-sector en is maar wat blij met alle gecreëerde baantjes. Dat ze direct bijdragen aan mensenhandel nemen ze op de koop toe, als ze maar deugen voor de bühne.
Vreselijk dit en al helemaal die ASKV, een activistisch subsidie slurpend gezelschap, dat als corebusiness heeft uitgeprocedeerde asielzoekers aan een verblijfsstatus te helpen. Daar hebben ze jaren geleden een, naar gebleken , zeer effectief model voor uitgevonden; medicalisering door inzetten van ‘psychische ‘problematiek. Klachten in dit kader zijn er altijd wel, dat neemt alleen al situatie en omstandigheden met zich mee. Het is vervolgens zaak een medisch-psychisch dossier op te bouwen. Dat is doorgaans ook geen probleem. Klachten in dit kader worden in ggz sector betrekkelijk snel van een diagnose voorzien. Wat meehelpt is dat er zeer korte lijntjes zijn met specifieke behandelaars . Er zijn binnen deze sector zorgverleners en – instantie die zich helemaal hierop hebben toegelegd. Dat deze ‘vluchtelingen’ ‘getraumatiseerd’ zijn wordt door deze, geëngageerde, zorgverleners in de regel als vanzelfsprekend aangenomen. Als men in zorg is kunnen nieuwe procedures worden gestart, uitstel van vertrek, behandeling etc. Dit kan , geloof het of niet, jaren aanhouden en leidt in veel gevallen uiteindelijk tot een verblijfsstatus. Het is inmiddels een goed geoliede machine. Velen verdien er een dikke boterham mee en gemeenten (met geëngageerde bestuurders) zijn kennelijk niet te beroerd om er miljoenen gemeenschapsgeld in te pompen.
Yep dit is een veel gekozen weg als ije asielverhaal zo slap is dat de IND je kan wegsturen. Je meldt je ziek zullen we maar zeggen, om niet ontslagne te worden. Houd het vijf jaar veel en de verzorgingsstaat (de hoofdprijs / jackpot) komt als "gekke" statushouder naar je toe. Ten eerste wordt je het land niet uitgeknikkerd omdat je onder behandeling bent. Ten tweede haal je daarmee makkelijk de status-status (met de verzorgingsstaatvoordelen (huis/uitkering/toeslagen/je mag werken etc.etc). En de hulpverleners bouwen het dikke medische dossier graag op. Ze kunnen de uren mooi declaren, de "patient" doet niet moeilijk als je hem zijn zin geeft en het dossier is zo dik dat anderen geen zin meer hebben om het door te akkeren. Het is een spel en Nederland verliest. Elke dag opnieuw en de politiek kijkt weg. Want taai probleem. En daar valt politiek niets mee te winnen.
Of je verklaart jezelf gewoon homo, dan kun je natuurlijk niet terug naar je islamitische thuisland
@ches | 04-10-19 | 14:20:
Aan die truc zijn wel wat risico's verbonden. Namelijk, dat je door die lieve mede-asielio's in het AZC al in elkaar wordt getimmerd, want homo's, die moeten ze niet in boekie-boekieland, weetuwel.
Daarom laten we dit soort gasten hier ook vrolijk eindeloos binnen.
Snapt u het nog?
In Amsterdam heten illegalen tegenwoordig "ongedocumenteerden", want illegalen klinkt zo onaardig. Eigenlijk zijn het ook ZZP-ers... Zeer Zielige Personen.
Geen mens is ongedocumenteerd!
@Mazzelstof | 04-10-19 | 12:59: nee? Zijn er zat die letterlijk ongedocumenteerd zijn. Waar letterlijk geen letter van in welk systeem staat. Stamhoofd die kan vertellen wie na wie geboren is in ongeveer welk jaargetijden.
@Rotterdammert1965 | 04-10-19 | 13:03: Zie je wel. dan sta je in de stamhoofddocumentatie. Kwestie van datasubstitie, Geen mens is ongedocumenteerd!
Illegaal zijn en illegaal handelen loont!
Hoe kan het anders dat er zoveel miljoenen taxpoet naar illegalen uit gaat?
Ik zou zeggen, laat ze de gracht in springen als ze een nieuwe fiets willen en laat ze deze mee terug nemen naar land van herkomst. Als die lui hier een potje zitten te illegalen dan kunnen ze dat elders ook. Geef ze eerder een cursus hamburgers flippen dan vloggen. Dan kunnen ze voor wat het waard is in andere landen ook bij McDonalds werken om bij te dragen aan een maatschappij.
Sommigen hebben nog nooit van hygiene gehoord. Deze mensen zijn beter af met een paar lesjes huishoudkunde.
Genoeg linkse lui die het in het land van herkomst van deze mensen als meester of juffrouw in de klas kunnen aanleren. Daar hoeft men niet eerst hier 5 jaar voor in een asielprocedure te zitten. Overigens kunnen een hoop jonge mensen het in dit land ook een paar lessen gebruiken, want pa en ma waren te druk bezig met werken en social media en hebben de kroost niet allemaal fatsoenlijk op kunnen voeden.
Arghhggrrrmmpfff.
Moest is net nog lachen om dat babies-eten, ben ik nu alweer chacherijnig.
Annabel heeft natuurlijk volledig gelijk.
En Femke moet juridisch vervolgd worden voor dit -letterlijk- criminele beleid.
.
Jammer, ik had nog hoop voor je, Femke. Nu zit je rond nieuwjaar in de bak.
Waarom pikken de amsterdammers dit nog ?
Zij hebben er zelf voor gekozen
Alle echte Amsterdammers zijn allang naar Almere gevlucht. Hun plaats is ingenomen door omvolkers.
Ik gun het de Amsterdammers van harte. Goed gekozen, joh, lekker nagedacht over wie de macht mag uitoefenen de komende vier jaar.
Dat via een WOB procedure dit boven water moest komen geeft al aan de de linkse kerk in Amsterdam dit onder de pet wilde houden. Oudere in Amsterdam hebben het slechter dan deze documentlozen. Nog al wiedes dat ze
zonder document graag naar Amsterdam komen. Je komt in een opgemaakt bed en alles is verder gratis. Wat een klote stad met dat linkse bestuur. Weg er mee inclusief de documentlozen.
Ik zie dat er geen cursus neuken wordt gegeven maar snap het wel dat behoort waarschijnlijk al tot hun basis vaardigheden.
Tjonge wat staat dat stadsbestuur toch ver weg van, wat de mensen met een gewoon gezond boerenverstand vandaan.
Als het niet zo diep triest was is het lachwekkend hoe lang dit nog stand houdt.
Het is verneuken
Gratis tip, geef Groot Wassink eens een taalcursus, kan kort zijn, wat begrijpt die communist niet van het woord ILLEGAAL.
En maar klagen dat de procedures zo lang duren... Als je de IND alsmaar lastig valt met nieuwe aanvragen hebben ze het daar wel (te) druk ja.
"Deze subsidieregeling heeft als doel te werken aan duurzaam perspectief voor de 24-uursopvang voor de ongedocumenteerden."
Vrij vertaald:
"Wij hebben geld geritseld om lui die hier al lang het lang uitgeflikkerd hadden moeten worden tegen alle regels in de hand boven het hoofd te houden."
Dit alles in Europa ,waar het bedrag voor het vinden van de ''moordenaars '' van wat wolven hoger is dan het bedrag voor het vinden van de daders van een moord op een mens.
tpook.nl/2019/10/04/beloning-van-30-0...
Ben hier ergens wel blij mee.
Hoe achterlijker de acties, hoe groter de kans dat zelfs mensen met een klap van de linkse molen het onacceptabel vinden.
Nee hoor, die zijn met zijn allen high van de deugwijn.
Geld uitgeven aan het instandhouden van iligaliteit en bij het kabinet bedelen om geld voor meer politie. Moeten ze de ongedocumenteerden maar omscholen tot agenten. Veel slechter zoals het nu is kan het toc h niet meer worden in Adam.
Zou iemand me kunnen uitleggen wat nou eigenlijk de verschillen zijn tussen statushouders en uitgeprocedeerde ongedocumenteerden? Met andere woorden, wat maakt een asielzoeker (il)legaal?
Op het moment dat ze te horen hebben gekregen dat hun "asielaanvraag niet is goedgekeurd" moeten ze binnen bepaalde tijd het land verlaten. Doen ze dat niet (wat uiteraard bijna niemand doet) dan zijn ze "illegaal" (en hebben ze evengoed nog meer rechten en privileges dan jij en ik).
@Slipsnifter | 04-10-19 | 12:21: Dank voor uw reactie, maar het is geen antwoord op mijn vraag. Wat zijn de redenen dat de ene asielaanvraag wel wordt goedgekeurd, en de andere niet?
@JackStick | 04-10-19 | 12:26: dit een andere vraag. Even googlen op veilige landen en Dublin -verdrag
@JackStick | 04-10-19 | 12:26: Als ze gevaar lopen in eigen land mogen ze blijven, en anders niet. (voor zover ik weer).
@JackStick | 04-10-19 | 12:26: Je bedoeld indien het eigen land dit volk ook niet terug wil hebben.
Gewoon walgelijk.
Afgewezen, in beroep. Afgewezen, in beroep. Afgewezen, in beroep.
Ja, dan snap ik wel dat dat wat centjes kost.
GroenLinks houdt justitie lekker bezig op onze kosten, en waaróm in godsnaam!
Een van de organisaties die je eigenlijk liever niet in je stad zou zien is een universiteit.
Doet wel soms wat leuks voor de lokale werkgelegenheid, maar je hebt er als ongewenst effect gratis en voor niets een (geïmporteerd) opengetrokken blik compleet wereldvreemde “intelligente” kiezers voor de gemeenteraadsverkiezingen bij. Dat verklaart mede het succes van GroenLinks en D66 in de gemeenteraad van de hoofdstad.
En daar sta je dan, als belastingbetalende Amsterdammer. Toekijkend hoe dat gemeentelijk kutbestuur dit soort krankzinnigheden flikt, wetende dat jij er mede voor betaalt en dat jij hen niets kan maken. Groot Wassink en kornuiten staan jou met je machteloosheid dus gewoon keihard in je bek uit te lachen.
De komende jaren moeten de echte Amsterdammers, die hier niet voor gekozen hebben, het maar even uitzingen. En dan natuurlijk maar hopen dat de kiezer zich niet wederom laat manipuleren door diezelfde linkse partijen die de aandacht van hun falend linkse beleid op slinkse wijze proberen af te leiden door bombastisch over links-populistische thema’s zoals het klimaat te brallen.
Gelukkig dan maar dat links geen andere zaken meer weet te bedenken die vroeger wel tot traditioneel linkse punten behoorden.
Deze uitgeprocedeerde “vluchtelingen” zijn uiteraard veeeeel belangrijker dan zaken waar mensen die wel legaal in Nederland verblijven mee kampen, zoals minderjarige jongeren die dakloos rondzwerven of gebrek aan opvang voor slachtoffers van huiselijk geweld;
nos.nl/op3/artikel/2304604-tientallen...
Acht. De revolutie vreet haar eigen kinderen op. Uiteindelijk wordt dat linkse tuig de Stopera wel uitgeschopt.
Wil je een huis in Amsterdam? Gooi je paspoort weg, steek je vingertoppen even in zoutzuur en pis zwijgend in de gemeenteraad over de balustrade.
Bedankt voor de zoutzuur tip. Lees net je reactie vanonder de zonnebank.
zouden ze een gratis parkeervergunning krijgen?
€ 7.50 per uur wordt wel erg duur voor deze inlanders
Het is natuurlijk wel waar. Als er geen mensen meer zijn, is de aarde gered.
Verkeerde topic.
@Mr.Crowley | 04-10-19 | 11:52: Maar ironisch genoeg wel van toepassing.
ben geen staatsrechtdeskundige, maar er moeten toch middelen zijn Amsterdam onder curatele te stellen? Dit druist in tegen onze wetten. ERUIT met dit afval.
Gaat niet werken. Amsterdam heeft een afval probleem.
540.000 Euro, daar koop je toch al gauw zo'n 1.200 enkele reisjes donker Afrika voor.
We were here...
Voor 450,= Euro komt u niet verder dan de Afrikaanse Middellandse-zeekust, vrees ik...(en uitzetvluchten zijn daarenboven belachelijk duur, vanwege A; poot uitdraaien van overheid door luchtvaartoperators en B: beveiliging)
@bisbisbis | 04-10-19 | 12:00:
Nee hoor, enkeltjes centraal Afrika gaan al vanaf een Euro of 300.
Het wordt echt met de dag gekker in dit teringland....
Volgend jaar de wegenbelasting, zorgpremie, WOZ, gemeentebelastingen, rioolrecht, boetes, brandstofprijs, accijns etc., etc., etc., weer omhoog neem ik aan?
Realistische aanname. De rotte vis wordt duur betaald.
Nederland is een fantastisch land voor wie aan het overheidsinfuus hangt.
Kwijtschelding van alle belastingen, subsidies, hulp van alle kanten, 1 groot socialistisch paradijs.
Voor Jan Burgerlul met zijn fulltime baan, die het hele circus mag betalen, wordt het hier in rap tempo onleefbaar.
@Slipsnifter | 04-10-19 | 11:48: Maar goed, dat was 40 jaar geleden ook al zo, zij het in mindere mate.
Maar mantelzorg daar bezuinigt men dan weer op in Amsterdam.
www.parool.nl/nederland/amsterdam-gaa...
Zum Kotzen. Volslagen gestoord daar in Amsterdam.
Maar goed... zelf voor gestemd.
Eigenlijk wil ik hier nog maar één ding naar voren halen en dat is;
Lees Pim Fortuyn zijn bijbels er maar op na, staan genoeg oplossingen in.
Nu aan de douwe egberts, kent U dat gezegde.
Nog een prettige klaagdag allemaal.
Nederland houdt niet van gezond verstand.
Er zijn ongetwijfeld weer reaguurders die zeggen "je krijgt waarvoor je stemt" maar ik kan je zeggen dat ik als FVD stemmer wonend in Amsterdam echt he-le-maal klaar ben met dit soort berichten die over deze flutgemeente zowat wekelijks in de media komen. Zijn ze niet over genderneutrale of raciale bullshit aan het vergaderen i.p.v. belangrijke zaken als criminaliteit, scholing etc. dan wordt er wel weer geld gegeven aan illegalen of opvang zonder dat er in de buurt draagvlak voor is. Het wordt echt eens tijd dat de tweede kamer hier eens een einde aan maakt want Amsterdam overtreedt gewoonweg regels die landelijk zijn opgesteld.
Vrijstaat Amsterdam! Helaas hangen ze wel aan de overheidstit voor geld en nog eens geld. Want met zo’n GroenLinks uitgaven beleid kunnen ze hun eigen broek niet ophouden.
2e Kamer doet exact hetzelfde
Dapper dat je nog niet verhuisd bent, maar daar ga je wel spijt van krijgen denk ik zo. En uiteindelijk na een hoop ellende vertrek je alsnog... Sterkte man,.
Ik leef met u mee.
Amsterdam geeft vijf en een half miljoen aan mensen die dat naar alle maatstaven niet verdienen en niet nodig hebben, mensen die je zo hard mogelijk wilt kwijtraken. Alsof je de toch al overvette stadsduiven gaat bijvoeren. Alsof je voer op de grond gaat strooien bij een rattenplaag. Alsof je in 1953 nog wat extra dijken doorsteekt. Alsof je de vrienden van Ridouan Taghi vraagt of ze nog wel voldoende kogels hebben.
Helemaal gek, die communisten in Amsterdam. Maar er is blijkbaar veel te veel geld waar ze Sovjetje mee mogen spelen.
Inderdaad GroenLinks is ontstaan uit de CP van weleer. Wellicht wordt het eens tijd om te gaan turven hoeveel netto inkomstenbelasting er door groenlinkstemmers wordt afgedragen, ik verwacht netto niet veel want het zijn hoofdzakelijk activisten en extremisten en die werken niet. Die leven van de uitkering en de natuur.
Dit is alleen nog maar voor een beperkte groep in Amsterdam. In heel Nederland kost de asielindustrie miljarden. Absurd, hoog tijd om hierop te bezuinigen.
Huisvest illegalen en uitgeprocedeerden bij GL-stemmers.
Gedwongen. Veel plezier ermee, het is jouw stem.
Waar lullen we nou eigenlijk over? 5,4 miljoen en nog ongeveer 3 miljoen te gaan. Dat is ongeveer het bedrag dat ze per dag ophalen aan parkeergelden en parkeerboetes.. Peanuts dus, voor een stad als Amsterdam.
If you pay peanuts, you get monkeys.
Nou, kijkende naar de foto's , klopt dat dus gewoon.
Nou... hier is £ 8,5 miljoen voor betaald.
d5wt70d4gnm1t.cloudfront.net/media/a-...
@Stormageddon | 04-10-19 | 12:35:
Herstel... £ 9,9 miljoen zelfs.
www.bbc.com/news/uk-england-bristol-4...
Zolang eu resolutie 1743 en het verdrag van straatsburg van toepassing zijn is dit zoals europa het wel. Wen er maar aan.
NLexit, fukc Yasserutte.
Sorry maar moet even op Mark Rutte schelden, anders blijven de trollen stil.
Je vergeet nog het 'niet bindende' Marrakech Pact Van Verraad. Moet jij eens zien hoeveel tuigh er nog ongedocumeteerd wordt bestempeld. Bar weinig: is een VN recht, die migratie.
Ongekend dat de feitelijk verantwoordelijke lamzakken niet de subsahariaanse raketgeleerden zijn maar ons democratisch gekozen bestuur. Dan functioneert er iets niet, staatskundig gezien of qua kiezersvolk.
Helaas wordt dit mogelijk gemaakt door Europa. Nederland mag het illegaal in Nederland verblijven niet strafbaar maken. Wat nou soevereiniteit.
dit dus
Nexit is de enige uitweg die de globalisten hebben gelaten inderdaad.
Ik ben nooit echt voor een Nexit geweest, maar dankzij D66, GL en VVD inmiddels helaas wel.
Hoe gaat het eigenlijk met de bejaarden, gehandicapten en zieken in Amsterdam? Worden daar ook gesubsidieerde projecten voor opgezet of blijft Groenslinks die doodzwijgen?
Die willen ze voor hun pensioen gerechtigde leeftijd alleen vrijwilligd66 euthanaseren.
@Theo-Pim-Riv | 04-10-19 | 11:18:
Er zal wel een subsidie voor een laatste wil pil komen voor ouderen.
De loonslaven mogen gewoon nog wat langer doorwerken om die (s)linkse hobby's te bekostigen .
Deze loonslaaf is in ieder geval al voorbereidingen aan het treffen om op 55 jarige leeftijd te stoppen met afdragen van sponsorgelden ,dat zouden er meer moeten doen .
Om te leren vloggen heb je een camera nodig met geheugenkaartjes, een laptop, internet, een bureau met stoel en dus een kantoortje met sanitair, electriciteit, verwarming, af en toe nog wat eten en drinken, een leraar-vlogger, een begeleider, een tolk, een mediator, een coach, een assistent, een chief, een loopjongen/meisje/gender, een kwartiermaker, een producent, een visagist (m/v/gender), een stuntman (ibid.), een mixer, een editor, een locatie-manager, enz. De rij is onafzienbaar. 5,4 Miljoen is dan een deal-van-de-week.
Kijk eens wat een boel baantjes er hier gecreëerd worden voor de politiek correcte medemens!
@MAD1950 | 04-10-19 | 11:10: voor die ontzettend slimme aanhangers van de subsidie-tiet en ja dat zullen de slimme goedmensjes zijn!
Ik verwacht dat als je ze gewoon 3000euro in het handje geeft voor vliegticket+oprotpremie er echt wel gegadigden zijn.
3k is 2 maanden gratiesch geld in NL; ik zou blijven want op jaarbasis loop je dan heel wat mis
Nou ze kunnen echt wel rekenen hoor (dan ineens wel). Ik denk dat dit toch minimaal 10.000 euro moet worden om enig effect te veroorzaken. Maar goed zelfs dan is het voor ons uiteindelijk ook gunstiger, want deze types gaan nooit enige bijdrage leveren (net als de types die ze een hand boven de hoofd houden). Als we 500.000 kanslozen een oprotpremie verstrekken in deze grootte-orde dan kost het weliswaar 5 miljard maar we krijgen er nog meer voor terug (lagere druk op de woningmarkt, minder criminaliteit, minder ambtenaren, minder Co2 en stikstofvervuiling). We gaan weer dingen doen waarvoor we het land bedoelt hadden.
Daar komt weer groep raketgeleerden. De werkgevers kunnen mensen goed gebruiken aangezien men geen Nederlanders een fatsoenlijk salaris wil betalen en via de uitzend uitbuiters willen uitbuiten zodat de mensen dan ook nooit een huis kunnen kopen ( en krijgen ook geen huurhuis want die huizen gaan naar deze raketgeleerden ) wat allemaal natuurlijk door de Nederlander bekostigd wordt.
Dat dus: een flinke lobby die er belang bij heeft om ongeremd te importeren.
Interessante opmerking. In wat voor soort arbeidsconstructie kunnen zij dan minder salaris betaald worden dan gewone Nederlanders?
En dit is dus precies wat er gebeurt.
NPO ???
Bericht komt niet door de sluis van Gelauff, deep-state
Genoeg = genoeg
De Raad der Hoeders, wie zijn dat? Zijn die door iemand gekozen? Zo ja, door wie?
nl.m.wikipedia.org/wiki/Raad_der_Hoed...
Het Politburo.
Wat een onvoorstelbare klucht. Hoe meer mensen het zien hoe meer het gaat broeien, uiteindelijk wordt dit soort achterlijk beleid gevaarlijk voor iedereen omdat het de onvrede van de rest van de bevolking voedt. En die onvrede is er, ondanks mensen die steeds maar roepen dat het hier zo geweldig is. Bestuurders van nu zijn niet goed bij hun hoofd.
Allemaal doorwerken, niet lezen, er is niets aan de hand!
Joh. Een cursus "ondernemerschap". Jolijt.
Onder het mom "Geef die kerols toch ook een kans" zeker.
Nieuwe lading lachgasventers zeker.
Move over, Deniz! Here's the Somali new guy, die, alleen wanneer z'n eigen kat uitgekauwd is, probeert een ballonnetje te slijten.
En een -eat-to-meat- Etritrea-style? Gasten HEBBEN daar toch nooit wat te eten?Beter gaat ze eens kijken bij de rijen voor de 020-se Voedselbanken.
Kijken of er daar ook gegadigden zijn voor Iraanse dichtkunst, vloggen en ander geneuzel. Lijkt me niet, maar wie ben ik. Geen politicus elk geval.
"En een -eat-to-meat- Etritrea-style? Gasten HEBBEN daar toch nooit wat te eten?"
Des te meer blijft er over voor de organisatoren, gewoon wat droge krakers en een flesje plat Aldi-water op tafel en de rest is Bassie.
Allemaal naar bonaire sturen.
Goed plan : Om voor Zwarte Piet te spelen , want daar blijft hij zwart : bonaire.nu/2019/09/28/zwarte-piet-bli...
Bonaire is leuk, laten we dat zo houden...
@Muxje | 04-10-19 | 10:59: Valt ook wat voor te zeggen.
Is inderdaad veel ruimte op "Onze eilanden".
Weer een verbijsterend verhaal. Ik (ja inderdaad, die ene FVD'er) ga regelmatig om als vrijwilliger met statushouders, Somaliërs, Syriers, noem maar op en zie en hoor dat zij ondanks dat zij in het bezit zijn van taaldiploma's nog steeds nauwelijks Nederlands spreken omdat uit een totaal misplaatste goedwillendheid die diploma's worden uitgereikt en of omdat stomweg van die miljarden die bovenin de asielindustrie naar binnen stromen er nog nauwelijks iets over is aan de onderkant om deze mensen daadwerkelijk te helpen die laatste stap te kunnen doen in de maatschappij. In plaats van deze statushouders te helpen, werkelijk te helpen, wordt het geld besteed aan de illegalen. Het is een ongelooflijke schande en de landelijke politiek voor wie de statushouders naar uit alles blijkt slechts een middel zijn om macht en inkomen te genereren houdt de mond stijf dicht.
De helft van die statushouders haalt de inburgeringseisen niet binnen de 3 jaar. Terwijl die eisen ook weer niet zo heel streng zijn. Maar ja, het (opleiding)niveau van veel vluchtelingen ligt nu eenmaal heel laag.
@Kuifje-in-de-EU | 04-10-19 | 10:57:
Als die mensen een hoog opleidingsniveau hadden, hadden ze ook niet in de situatie gezeten waar ze nu in zitten.
Dan waren ze ook niet uit hun land weggegaan en hadden we deze discussie niet gehad.
Typische trickle-down-economics: je begint bovenaan met een rivier en onderaan de rit zijn er wat druppeltjes over. Allemaal uitgegeven aan nutteloze tussenpersonen die de paupers 'moeten ontwikkelen' maar dat niet kunnen en eigenlijk ook niet willen (als het probleem is opgelost is hun baan overbodig)
Nederland wederom gidsland. Amsterdam was al sanctuary city voordat de yanks er überhaupt een term voor hadden
De asielindustrie draait op volle toeren.
A-sociaal gewoon, die extreem socialistische dwangneurose van de groenlinksers. Zo wereldvreemd, dat ze niet in de gaten hebben dat ze zoveel anderen hiermee tekort doen. De legale inwoners van Amsterdam bijvoorbeeld.
020 heeft een Twump hard nodig.
Niets wereldvreemds aan. Die lui willen gewoon ordinair geld verdienen om hun veggieburgers, yogalessen en Azië-reizen te kunnen betalen.
Hee, toch nog een normaal denkende politica gevonden in Diversidam. Annabel Nanninga. Femke Halalsema weg en Annabel aanstellen als burgemeesteres. Gek overigens dat al die hulpbehoevenden "Geef huis" roepen. Ik had toch verwacht dat er ook tussen zouden zitten die "Geef Miele" roepen.
In dat huis hoort natuurlijk een Miele te staan.
" geef je dochter"
@lingo star | 04-10-19 | 10:45:
Niet altijd. Die 'We Are Here' inbrekers trekken in een bestaand huis, trappen de witte bewoner eruit en vinden dan een Bosch of nog erger, een Indesit. Dan moet Nederland natuurlijk een Miele naleveren.
@Nivelleermarionet | 04-10-19 | 10:52: Dat ben ik met je eens, een ongedocumenteerde heeft recht op een Miele.
@lingo star | 04-10-19 | 10:55: Een Miele om de nek, alvorens men (in de Gouden Bocht) de gracht in gedonderd wordt hooguit.
Het naïeve gepeupel wil toch graag dit soort bestuurders ?
GL of vvd dat ons land in de uitverkoop zetten ? Ze kiezen er voor !
Mensen uit mijn omgeving (en ik) kijken al op Funda voor een huisje in Spanje. Zon, biertje en op de Nederlandse tv kijken wat er nu weer is verzonnen. En dan snel overschakelen naar Netflix. Zodra ik kans heb zal ik smakelijk een een alcoholisch bierje (met bubbels) drinken in het warme zonnetje daar. Blij vooral op de vvd stemmen, dan weet je zeker dat dit land wordt verkocht.
Want jij denkt dat Spanje geen probleem heeft met gesubsidieerde ongedocumenteerden die de autochtonen werkeloos maken?
Links is altijd al goed geweest in het uitdelen van andermans geld! En zoals je ziet het kan altijd nog gekker dan je denkt. Als je stopt met dit soort onzin en subsidies zijn we spontaan het rijkste land ter wereld en kunnen we her geld aan zorg en onderwijs gaan uitgeven
Kortom Linksch wordt betaald door de hardwerkende belastingbetaler en geeft daar klimaat en andere wurgwetten/regels/drogreden voor terug.
Helpt ook goed tegen al die provincialen die zo nodig de stad in willen.
mooi gemaak A.D.Kees
Ou Amsterdam is tog so mooi
Met al sijn liggies uitgetooi
In donker, donker nagte
Dis liggies hier en liggies daar
In lange rije aanmekaar
Wat flikker in die gragte
En honderd duisend ogies loer
Op spil gladde watervloer
Daar bowe uit die hemel
Dis liggies hier en liggies daar
En bootjes, wat so saggies vaar
Dat ligte golfies wemel
Die liggies soek mekaar weer op
In water, wat ten walle klop
Op stormagtig nagte
So toweragtig, lief en skoon
Is liggies, wat op walle woon
En flonker in die gragte
Suid-Africa groet Ului.
Amsterdam doet bestuurlijk en financieel niet onder voor Curaçao..... sterker nog rovershol Curaçao kan nog heel wat leren van Amsterdam
Als Amsterdam geen rovershol is, wat is het dan?
Vanmorgen ook het nieuws dat je kans loopt op een boete van EUR 50.000 als je niet in je eigen koophuis woont: www.telegraaf.nl/nieuws/1484842322/50...
Van dat soort boetes opgelegd door een linkse rechter worden vervolgens weer organisaties gespekt die zich bezig houden met het binnensluizen van illegalen.
Niet onterecht. Als huisjesmelker vind ik de zelfbewoningsplicht een prima middel om gemeentes hun beleid ten aanzien van de woningmarkt en de mix van bewoners uit te laten voeren. Beter dan veel andere flauwekul, zoals de huisvestingsvergunning in Den Haag of torenhoge overdrachtsbelasting voor beleggers. De boete is wel wat hoog...
Ja nee, laten we de huisjesmelkers gewoon ongestoord hun gang laten gaan.
Knapt een buurt echt van op: malafide huisbazen die niks in hun pand willen investeren, en malafide huurders die zelf de ramen ingooien zodat ze geen huur hoeven te betalen.
Wat een heerlijke kudtstad is dat amsterdam toch. Zij zijn druk bezig de stad om te vormen tot een totaal onleefbare utopie. Heerlijk dit
Dit is wat links doet met ons belastinggeld... En iedereen die het daar niet mee eens is, is een racist!
Ach ik heb er geen last van en het kost mij ook niets. De Amsterdammers wel. Maar goed iedere bevolking krijgt een college van B en W die het verdient. Had dan maar anders gestemd. Sukkels!
Had je gedacht, "wij" de rest van NL betalen mee, omdat A'dam zwaar wordt gesubsidieerd.
@Bolhoed | 04-10-19 | 10:44: Links is een Verdienmodel.
@Theo-Pim-Riv | 04-10-19 | 10:53: eerder een soort psychiatrische aandoening.
Het moet nu onderhand wel duidelijk zijn dat overheid juist datgene doet dat het gros van de bevolking piswoest boos zal maken. Kijk naar de reactie op het boerenprotest: we gaan gewoon door met wat we van plan zijn. Men schept er een duivels genoegen het protesterende plebs zoveel mogelijk te frustreren. Dit is pure machtspolitiek. Zelfs al weten ze dat hun plannen niet deugen, zelfs dan gaan ze door want het is voor hen belangrijker jou te laten weten wie er hier de baas is dan dat er nog realistisch beleid wordt gevoerd. Ze zullen hoogstwaarschijnlijk al gepeild hebben wat de bevolking vindt, en dan precies dat beleid ontwerpen dat de meeste weerstand gaat oproepen, dat lijkt de modus operandi op dit moment. En ja, dan ga je als Amsterdam juist nog meer gajes binnenhalen, omdat je weet dat de Amsterdammer dat niet wil. Ze hebben nog liever dat het stront tegen de muren op spettert dan dat ze jou, burger, ook maar een beetje tegemoet gaan komen. Dat is de huidige staat van Nederland. Ga maar lekker aan het bier.
Jammer, dat het gros van de bevolking Geen Boer is !
Hoezo wil de Amsterdammer dit niet? Als je in Amsterdam woont/gaat wonen, weet je al decennia dat je in een links rovershol woont/terechtkomt.
Boeren zijn geen plebs: boeren zijn steenrijke bedrijfsleiders die de subsidiepotjes goed weten te vinden.
Arabische dichtkunst... Iraanse verhalenavond....
-
Niet-te-geloven. Je kunt Nederlanders in de vreemde net zo goed op een cursus nettenboeten of hoofsch-episch luitspel sturen.
-
De Arabische 'dichtkunst' is al zo'n veertig jaar geleden welhaast comnpleet uitgestorven (op hier en daar nog wat eenzame relicten na) en de Perzische verhalenvertellertradities zijn op een eenzaam pocketje in Afghanistan, Pakistan of India na alláng verdwenen. Over de culiniare tradities van Eritrea (Italiaans) hoeven wij het al helemaal niet te hebben...
-
En daarbij: kom je mij nu vertellen dat die uitgeprocedeerden .... Iraniërs, Eritreërs en Arabieren zijn? Die gezien het feit dat hun landgenoten hier op de meest zwakke pretext al een verblijfstitel krijgen het dus wel héél bont moeten hebben gemaakt om hier NIET te worden toegelaten?????
Mooie verdoezel-term: "ongedocumenteerden".
Ben het nooit met Nanninga eens, maar in deze heeft ze helemaal gelijk.
GL trekt overheidsbeleid onderuit door uitgewezen asielzoekers alsnog een zoveelste kans te geven, sterker nog door hen een "duurzame" oplossing te bieden voor hun illegale verblijf. Zucht.
En dan die 540.000 voor uitzoeken van het juridische perspectief. Dat gaat allemaal rechtstreeks naar de Amsterdamse advocaten, met hun mooie marktconforme tarieven. Zo spekt Amsterdam haar eigen elite, ik kan niet anders zeggen.
Rechtstreeks inderdaad want het advocatencollectief zetelt in hetzelfde gebouw.
Rollenspel. Je bent wethouder in Amsterdam.
Er is een groep mensen. Ze zijn illegaal. De overheid kan ze niet uitzetten. Ze zitten in Amsterdam. Wat doe je? Je mag niet niks doen, want dan gaan ze stelen.
En verder moet je bij je oplossing wel humaan en legaal te werk gaan. Dus werk- of vakantiekampen of zo op Rottumerplaat dat mag niet.
Logisch dat sommige bestuurders/wethouders/slinksen GHB in hun tas hebben met een blufbek naar de pliesie en daar ongestraft mee wegkomen.
Je haalt je flipchart tevoorschijn en geeft opdracht aan je ambtenaren daarop een flowschema en een mindmap te brainstormen. De resultaten rapporteer je in een memo. Klaar.
Ik voel alweer een generaal pardon aankomen. Want uitzetten is inhumaan etc.
Hun familie wordt met de 020-boot gratis opgehaald, we are seawatch here.
8 meloen. Voor 150 illegalen. Dat is een halve ton pp. Daar kun je ze allemaal een charter met een privé vliegtuig terug naar huis geven en dan houden ze nog 40 mille over voor een comfortabel leven in Takkie-takkie land. Lijkt me heel veel zinniger, als je dan toch geld wilt weggooien aan dat volk.
Ik weet ook heus wel dat de GroenLinkse vrienden van de asieladvocatuur en vluchtelingenwerk dan niks verdienen dus dat schiet voor Rutger Grote Zakkenwasser ook niet op... (hallo corruptie, hallo nepotisme enne.... hallo rijksrecherche...! Als jullie zo voortvarend kunnen zijn in Den Haag.... ik weet zeker dat dit ook zo corrupt als de neten is. Nog veel corrupter en veel grotere bedragen. Ik weet het zeker! Dit stinkt minstens zo hard!)
Sapperdeflap... Soms vraag je af of Amsterdam een soort gecontroleerd experiment is geweest, om te kijken wat er gebeurt als je de minst geschikte mensen macht geeft, en dat het zo hard uit de hand is gelopen, dat men de handen er maar af heeft getrokken, en net doet alsof dit uit zichzelf zo geworden is...
Een soort Truman Show.
Alleen krijg je geen tranen van het lachen.
Heel (ver)Nederland is een experiment.. kijken tot hoever je kan gaan bij een (van oorsprong zeker) hardwerkend, loyaal en trouw volk!. En maar vlaggetjes blijven wapperen.. we zijn een slap aftreksel van wat ooit was en dat wordt niet meer beter..
Doe de derde tot en met de tiende asielaanvraag ook gelijk betalen!
Wat een wereld. Subsidiesverstrekkers die miljoenen van andersmans geld uitstrooien. Dat geldt wordt naar ik aanneem betaald aan bedrijfsjes en zzp'ers uit het deugcircuit op basis van ruimhartige tarieven. Als toetje moet je ook nog even verwerken dat het voor een doel is waar je broek vanaf zakt. Illegale welvaarstaatzoekers die de middelvinger richting onze rechtsstaat en onze wetuitvoerders van de IND opsteken. Man, man, man en dan is het gezond verstand in de Amsterdamse raad ook nog eens ver in de minderheid.
"Gemeente Amsterdam trekt 540.000 euro uit voor het "in kaart brengen van het juridische perspectief" van 150 illegalen"
Dat is inderdaad van de ratten besnuffeld. Het gaat hier om uitgeprocedeerde illegalen, "waarvan de rechter al heeft bepaald dat ze terug moeten". En dat heeft de rechter niet één keer bepaald, maar gemiddeld 5 keer, jaar na jaar na jaar. Dan raken ze uitgeprocedeerd en worden ze illegaal. Dan moeten ze het land uit, terug naar hun eigen land. Dat moet die klaplopers duidelijk worden gemaakt.
Dat maak je ze niet duidelijk door maar weer eens miljoenen stuk te slaan met "als doel te werken aan duurzaam perspectief voor de 24-uursopvang voor de ongedocumenteerden." Je moet die lui ieder "perspectief" op vestiging in Nederland ontnemen; opsluiten tot ze meewerken aan terugkeer naar hun eigen land. Maar ja, een stad die een totaal onterecht aanwezige klaploper als Khalid Jone - We are here - voorziet van een geheel ingerichte sociale huurwoning, gratis geld, en toegang tot alle voorzieningen, zo'n stad is feitelijk verloren.
8 miljoen voor 150.000 klaplopers. Dat is dus 50.000 per kop. Daar bovenop komen dan nog kosten voor het gerechtelijk apparaat dat die procedures weer moet verwerken.
@5611 | 04-10-19 | 10:33: 150 klaplopers.
Het kan nog veel gekker hoor, in New York krijg je 250k boete als je benoemd dat iemand illegaal is.
edition.cnn.com/2019/10/01/us/nyc-ill...
In New York en Californië broeit het niet alleen tussen het zwerfvuil en de criminaliteit in de straten, de daders van al die corruptie willen ook nog eens de totale macht over het hele land grijpen, koste wat kost.
Gesteund door (onder andere) onze EU, regering & media.
1 Man die dat tegenhoudt, vandaar dat die hier altijd zo lelijk afgeschilderd wordt.
Ben je oud en blank dan mag degene die jouw laatste spaarcenten steelt van jouw geld een advocaat inhuren terwijl je zelf geen advocaat krijgt
www.newyorker.com/magazine/2017/10/09...
Ach, zo gaat het al jaren.
De Nederlandse media is zo verrot dat gewone burgers nooit iets meekrijgen over dit soort uitwassen. Het Parool praat alles wel weer recht.
Dus blijven we met z'n allen lekker stemmen op de bestuurders waar we al 30 jaar op stemmen.
De werkende burger betaalt wel. En mag de overlast van de illegalen ervaren. Schandalig.
Ja want vloggen krijgt iedereen een baan mee
"Duurzaam perspectief" => Opzouten => Land van herkomst
dat is niet te achterhalen of werkt niet mee......
Tja, nog meer rebels en poets erbij. Ik weet niet hoe ik over de opvang en de festivalsubsidie zou denken als deze illegalen goedwillende, beleefde, omgevingsbewuste, dankbare en vrolijke mensen zouden zijn die op de een of andere manier in papierenland zijn verdronken. Maar van wat ik heb gezien zijn het veeleisende, vernielende, respectloze, agressieve engerds waar je nooit wat aan gaat hebben. Integendeel. Dat maakt het allemaal nog veel absurder.
waarom geven we ze niet meteen maar een verblijfsvergunning en een huis, dan houden we nog geld over ook.
Wat een oetlullen daaro zeg. Jemig.
Gister nog een flinke naheffing overgemaakt aan de belastingdienst omdat ik iets teveel zorgtoeslag gekregen had.. Goed te zien waar de prioriteiten van de overheid liggen.
Ha ha, en Amsterdammers maar klagen dat de WOZ ieder jaar stijgt en de parkeerkosten maar blijven toenemen.
Wie zaait, zal oogsten.
Kan er van staatswege niet ingegrepen worden en Amsterdam onder curatele stellen.
Geld geven om de boel te traineren. Is dat goddomme wel rechtmatig?
ASKV is progressief blank en kent geen diversiteit:
www.askv.nl/wie-zijn-wij/bestuur/
Een van de bestuursleden is Judith Sargentini en de voorzitter Frank van Haren is notabene een asieladvocaat.
Wat een enge mensen.
Daar heb het al....
Duivelse bende.
echt onze Jankerds hier vallen over dat Trump zijn Corrupte concurenten wil laten onderzoeken. Als Baudet en/of Wilder over dit soort clubjes in Nederland vragen gaan stellen dan is de wereld ook te klein zeker? De hele westerse politiek is 1 corrupte milieu en Asiel geldgraai bende.
Dus zo ziet wittemensenhaat eruit.
In hetzelfde pand (frederik hendrikstraat 111-c 1052 hn amsterdam) zit ook rechtswinkelmigranten.nl waar ongeveer 20 gevorderde rechtenstudenten drie maal per week gratis juridisch advies geven.
"Deze subsidieregeling heeft als doel te werken aan duurzaam perspectief voor de 24-uursopvang voor de ongedocumenteerden(...)" Het Uitzetcentrum verplaatsen van Schiphol naar Den Helder of Vlissingen (Hellevoetsluis kan ook) en door de marine over zee op opblaasvlotten de 12-mijlszone uit laten verslepen. Wel hengels meegeven om duurzaam microvisserij op haring te kunnen ondernemen. Haring bijt in blanke, pardon, witte haken, dus biovangstwijze en zijn prima rauw te eten, qua uitburgeren dus hardstikke ok, geen gas of kolenelectriciteit bij nodig. En emmers, voor de opvang en hergebruik van gratis hemelwater...
Terwijl deze migranten/vluchtelingen al opvang hebben in een ander Europees land
Stop wat deugwoorden in de idealismeblender, snufje zieligheid erbij, mixen, en er komt weer een nieuwe subsidie uitrollen.
Dikke kans dat GroenLinks bevriende ondernemers veel geld geeft voor een cursusje Zumba en taalonderwijs. Zo maak je vrienden. Dat heeft Richard de Mos geweten.
Terwijl ik dit type ben ik onderweg naar België.
Daar aangekomen flikker ik mijn persoonsbewijzen in de rivier en meld ik me als vluchteling in Nederland.
Lekker met vervroegd pensioen, beetje vloggen, beetje qat eten, beetje kraken. Sin an!
U meld zich aan in België als vluchteling in Nederland...
U meldt...
@Doordewarloper070 | 04-10-19 | 10:24:
Nope hij heeft de inburgerings cursus nog niet doorlopen. Hij doet nu al zijn best om een geloofwaardige vluchteling te zijn in nood. Nu nog een beetje oefenen op het woord miele,stage ,huis en ik goeie vrouw willen.
het hele spul in een C-130 incl. heel die groenlinks maffia, ergens in de woestijn op een verlaten weg landen, uitladen en wegvliegen.
Hoezo: landen?
@bisbisbis | 04-10-19 | 10:19: zonde om voor Parachutes te betalen, en dan krijg je straks weer schade claims omdat iemand weer niet begreep dat je die pas uit mag doen op de grond.
@bisbisbis | 04-10-19 | 10:19:
Martinair had daar toch een bedreven piloot in...?
Acht miljoen Euro gebudgetteerd voor hondervijftig man... ik heb een beter voorstel: geef ze allemaal vijfduizend Euro en een one-way ticket naar Abidjan.
-
Wedden dat ze gaan?
.. en over een maand weer aankloppen...
Dat kan al, dat is de terugkeerregeling van het IOM. Kun jij trouwens ook handig gebruiken. Je gaat op vakantie naar Cuba, neemt een enkeltje, in Cuba vraag je asiel aan en daarna meld je je bij het IOM en zegt dat je toch maar weer terug naar Nederland wil. Krijg je een gratis ticket Havana=Schiphol en ook nog wat geld om de eerste maand in 0031 van te leven...
Al geef je ze allemaal vijftigduizend dan ben je nog goedkoper uit.
Is dit echt waar? Serieus echt waar? Mooi, ik ga emigreren. Maakt me niet meer uit waarheen. Fuck dat. Alles is beter dan dit. Iedereen is knetterknotsgek geworden. Doei, het waren twee fantastische dagen.
U bent statushouder?
ik zou neit naar Belgie gaan, dat ist zelfde verhaal, Zweden idemdito. US ligt er aan waar je gaat wonen, ik zou zo'n diep rode staat aanbevelen.
Noorwegen of Denemarken is heel leuk.
Denk vooral aan je kinderen. Op dit moment is Oost-Europa misschien nog niet zo geweldig, maar over 50 jaar is de situatie volledig omgedraaid.
Volg die geldstroom eens, wedden dat veel ervan terecht komt bij GroenLinkse "ondernemer"-vriendjes die toevallig een cursusje vloggen geven.
Yepp de cursus boomknuffelen is de laatste tijd erg gewild. Zag dat op wat groenslinks vlogs
De activistische bestuurders in Amsterdam zouden toch echt door het lands/provinciebestuur weggestuurd moeten worden, zo'n Groot Wassink is gewoon een procederende Volkert zonder geweertje. Dat de vroegere vriendjes van Femke de Makro's in de fik staken geeft aan dat mevrouw instemmend knikt en zag dat het goed was...
Niet zeuren Amsterdam. Jullie hebben het zelf gewild.
En wij mogen de afvalcrisis in Amsterdam betalen door een stop op de import van afval. Amsterdam gaat op haar beurt met geld kansloze asielzoekers helpen bij het frustreren van onze rechtspraak. Waarom moet ik solidair zijn met 020, terwijl omgekeerd het alleen is wanneer het hen uitkomt.
Stel: een gevangene ontsnapt en weet uit handen van de politie te blijven. Dan is het toch wel wrang dat hij geen bedrijf kan starten of een rekening kan openen.
Uhhh ik denk dat hij die rekening al heeft. Bij de abn amro. Waar je zwarte geld zo schoon(wit) is.
Huursubsidie aanvragen is dan ook een probleem. Net als het verkrijgen van de Ooievaarspas.
@Kuifje-in-de-EU | 04-10-19 | 10:25:
Ooievaarspas? Je bedoelt dat ontsnapte gevangenen allemaal naar 070 komen...?
@Kuifje-in-de-EU | 04-10-19 | 10:25:
Ja, of geen stadspas. Of stadjerpas. Allemaal heel wrang volgens de Groot-Wassinks.
Dit verhaal geeft precies weer waar de daders zitten. Belangenpartijen, dwz NSBers die vreten van deze nutteloze aanwas.
Half Nederland lijkt wel te teren op de zieligheids industrie... daar maar eens mee stoppen.
Uitgeprocedeerd is uitgeprocedeerd. Dit soort eigenrichting vind ik onacceptabel. Greet vaardigt toch ook niet in Almere een kopvoddentax uit omdat hij daar de grootse is?
U weet dat hij meeleest...?
Van uw geld
Wie zijn die externe partijen die invulling geven aan die kanslozen en van wie zijn die? Follow the money en trek die beerput open.
Ieder weldenkend mens kan het alleen maar eens zijn met Annabels woorden. Moet je nagaan hoeveel onweldenkende mensen zich in Amsterdam bevinden..... hopeloos.
En de 'externe partijen' vreten er weer goed van.
Ik hoor steeds meer geluiden van gemeenten die drastisch moeten bezuinigen op Jeugdzorg, WMO en Participatie. Geweldig dat Amsterdam kennelijk een nieuw model heeft gevonden om parkeerplaatsen af te kunnen schaffen en tegelijkertijd subsidies aan illegalen kan verstrekken zonder in de financiële problemen te komen. Socialisme werkt! Kennelijk.
Die boemerang komt nog wel terug, let maar op.
Socialisme is het weggeven van andermans geld en intussen je eigen zakken vullen.
@Kuifje-in-de-EU | 04-10-19 | 10:26: welke Boomerang, jouw vrienden van de EU willen graag open grenzen, niet alleen intern. In Itallië heeft Salvini een blunder gemaakt en nu zaten Duitsland en Frankrijk ( zeg maar de bazen in de EU) al gelijk de nieuwe regering te pushen de boten maar weer binnen te laten!
Zolang de ratten het schip niet verlaten, zal het allemaal wel goed zijn.
In ... en in triest!.
'ASKV stelt in een reactie dat „het helemaal niet gek is dat we cursussen aanbieden, waaronder taallessen en een cursus ondernemen. Het is eerder wrang dat illegalen geen rekening kunnen openen of een bedrijf starten”'
Ff op U in laten werken deze zin. Goed weekend alvast verder.
Als ze hun paspoort kunnen laten zien open ik een rekening met ze en lever ze hierna direct af bij de IND, succes!
idd, een cursus ondernemen geven als ze er niets aan hebben want ze mogen het niet. Of gaat Amsterdam dan dat ook zo handhaven net als het burkaverbod?
Net op ASKV site gekeken en het bestuur (bestaande uit o.a. ene Judith S.) werken vrijwillig. Maar kijk ik op hun jaarverslag van 2018 dan komt er 1.3 miljoen binnen (waarvan 8 ton van overheden en 4 ton subsidies) en gaat er uiteindelijk gewoon dik 7 ton naar salarissen. De rest gaat op aan medische opvang en hulpverlening. Dus dit is gewoon een verdienmodel om allerlei deugbaantjes te creeeren en te faciliteren. Waar is mijn Trump dit dit laat onderzoeken.
Dat komt omdat je voor het openen van een rekening aan een aantal eisen moet voldoen waaraan deze mensen niet voldoen. Zo is dat met elkaar afgesproken en banken houden zich netjes aan die afspraken.
Van de ratten besnuffeld... Zeg ik ook dagelijks.
Wie mij nog kan overtuigen dat hier geen agenda achter zit is een hele grote.
Want waarom grijpt hier de minister niet in? Waarom mag die Grootsheids Wassink er met een ongefundeerde onredelijke maar vooral onreglementaire kutsmoes mee wegkomen? Gaan we nou eens wakker worden.. of wat?
Wanneer gaat de rijksoverheid eindelijk eens ingrijpen in dit roversnest? En wat vinden Amsterdammers hier eigenlijk van? Zijn het echt zulke makke schapen daar in de beroemde grachtengordel waar de mensen wonen die zichzelf beschouwen als ubermenschen?
Links in de praktijk.
Als de rechter heeft gesproken dan is het afgelopen, klaar en uit!!
Die Rutger Groot Wassink maakt er een (smerig) potje van.
Onbegrijpelijk dat hier draagvlak voor is.
Het blijkt wel dat er geld ZAT is, alleen wordt het aan de verkeerde dingen besteed.
Schandalig en ongekend
"Als de rechter heeft gesproken dan is het afgelopen, klaar en uit!!"
Ehh.. dat geldt voor Groen Links alleen als het Urgenda betreft.... vraag maar aan Jesse.
Als de rechter uitspraak gedaan heeft en, die bevalt je niet ga u e gewoon in hoger beroep. Natuurlijk pro deo,waar je voor deo burger kan invullen.
Subsidies die de stabiliteit en veiligheid van dit land ondermijnen en een gevaar vormen voor de Nederlandse samenleving .
Subsidie om duurzaam ondernemer te worden? Zeau wordt het natuurlijk nooit wat met die Oorlog tegen Drugs van Grapperhaus...
Heau, duurzaam en biologisch drugs telen kan toch?
Ze moeten die Groot Wassink met pek en veren wegsturen en niet naar Doetinchem. Deze man is zelf illegaal bezig. En je kunt illegalen wel een andere naam geven, maar ze verblijven hier illegaal. Waarvoor heeft die rechter eigenlijk een uitspraak gedaan. Die hangt zeker als toiletpapier in de GroenSlinks toilet. Afgezien voor de schade aan de stad en de leefomgeving. Want die gasten hebben ook een eco voetstap. Hele grote voetstappen.
Dom dom dom. Ga ze nou niet wijs maken. Voor dat je het weet zit zo 1 in jou gemeente. Laat lekker zitten. Zij wilden die sukkel en zij houden hem maar. Grote muur er omheen en geen uitgang.
Bij de verkiezingen hoor je de Linkse Honden de voornemens voor dit soort gruwelijke plannen cq. misdaden tegen het land nooit noemen. Anders zouden zelfs veel Linkse Idioten niet op deze mafklappers stemmen.
Maar op het moment dat ze dan wat zetels hebben grijpen ze die kans en jagen er allerlei land-verwoestende plannen doorheen, met het smoesje dat ze hiervoor een mandaat hebben gekregen van de kiezers.
Maar die kiezers wisten hier vooraf allemaal niets vanaf, zo genuanceerd worden de plannen tijdens de campagnes namelijk niet gebracht.
Eigenlijk hetzelfde als het in de landelijke politiek gaat: gewoon wat vage beloften doen en veel zoete broodjes bakken en wanneer je de zetels eenmaal binnen hebt komt alle onzin naar boven en gaan ze volledig los op het land.
'Want de kiezer wil dit, blijkt uit de verkiezingsuitslagen'.
Stiekeme rotzakken, meer niet.
Niet stiekem, schaamteloos en kwaadaardig.
Was het maar waar wat je zei. Helaas heeft GL A'dam nooit een geheim van deze plannen gemaakt en stond het heel hoog op hun verlanglijstje. Wat wel erg verontrustend is dat GL Amsterdam overheidsbeleid zonder meer kan saboteren. In een beschaafde samenleving was de stad Amsterdam allang onder curatele gesteld en waren Halsema en Groot Wassink strafrechtelijk vervolgd.
volgens mij mogen ze gewoon niet terug, zelf als ze wel zouden willen.....
Waar een wil is, is een weg - naar huis terug
's nachts ophokken in een leegstaande gevangenis en overdag een kanaal laten graven van niets naar nergens. Wedden dat ze binnen een week allemaal smeken om alsjeblieft terug naar Afrika te mogen.
Tja, het merendeel van de Amsterdammers heeft voor dit bestuur gekozen en daar wil ik het bij laten :(
De asielzoekers hebben hier niet voor gekozen.
@Kaas de Vies | 04-10-19 | 10:03:
Maar dat duurt vast niet lang. Illegalen die mogen stemmen. In 020 mag en kan alles. Behalve als het echte amsterdammers betreft.
@tweetybird | 04-10-19 | 10:07:
Ja, ongedocumenteerden met allemaal geboortedatum 01 01 1990.
GroenLinks Amsterdam krijgt 4 miljoen stemmen!
@tweetybird | 04-10-19 | 10:07: die zijn dol op Commifornia, dus dat zal idd er ook wel van komen in 020. stemvee binnenhalen zijn die linksen kampioen in. de VVD doet ondertussen stoer om de rest op te vangen maar doet er geen hol aan en gaat met GL in bed liggen. BAH
Het kost wat maar dan heb je ook niks.
Wat een ellende.
Precies in lijn dus met het beleid van 020.Geef ze een groot feest voor niks.
Amsterdam heeft veel te veel geld maar te weinig hersens. Zul je zien dat het rijk weer mag bijspringen rondom die afvalverwerker die failliet gaat. Hopelijk snel naar de artikel 12 status.
inderdaad wat een ZOOITJE
Klaar voor vandaag. Geen Geenstijl meer voor mij. Het is 10 uur op vrijdag en ik kook al van woede en dan moet ik vanavond ook nog het vrouwtje tevreden maken. Gaat zo niet lukken. Dus, ik ben er weg van.
Dat vrouwtje kan je uitbesteden.
@Kaas de Vies | 04-10-19 | 10:04: hoe duur is zoiets??
@DeutschlandUberAlles | 04-10-19 | 11:12:
2 bier.
Nee 4.
De staat zou hier gewoon keihard moeten ingrijpen, het linkse bestuur van Amsterdam geeft het landelijk beleid een dikke middelvinger. Dan is maar één reactie mogelijk.
"Duurzaam perspectief." Met vlogcursusjes (wtf?) en feestvieren. *proest*
Zin in bier nu. Of is het daar nog te vroeg voor?
Laat chicago river het maar niet lezen..
@Kleine_Deugniet | 04-10-19 | 10:04:
Potdikkeme. Gelezen, nu net!
@threeheadedmonkey | 04-10-19 | 10:01
Het is zelden tot nooit te vroeg voor iets. Te laat voor iets wel.
Zou maar opschieten, hij heeft je gehoord, dalijk gaat ie, hop, zo uit je koelbox, aan de wandel. Tijd om er een lijk van te maken.
Nog maar niet te spreken wat we jaarlijks kwijt zijn aan dit volk op landelijk niveau...
Ik lees 540.000 euro.
Maar verderop inderdaad 5,3 miljoen. Ik ga maar 'es aan het werk.
En daar onder weer 8 miljoen. Die 5,3 is al op. Natuurlijk ook die 11,5 miljoen voor het 24 uurs project niet vergeten hè. En die 2,5 miljoen die ze voor het pand in Buitenveldert aan de brandweer moeten geven.
Het subsidiëren van activiteiten op het bevorderen en/of ondersteunen van verboden handelingen lijkt mij sec al verboden voor een overheidsentiteit.
Ik denk dat dat vast wel in een wet staat. En yep daar is het probleem. handhaven is zo niet 020.Bij meerdere gemeentes beginnen ze daar last van te krijgen.Zag laatst iets haags.
Hoe gaan ze stikstofdioxide compenseren?
Oh niet over nagedacht.... dan gaat het niet door! Doei!
Oh, het geld is al op. Nou dan is het goed. En wat doen we met die 2,7 miljoen die nog niet uitgekeerd is?
En is dat allemaal voor slechts 150 man? 50 duizend!! Pp
@Hemmenaar7 | 04-10-19 | 10:23: volgend jaar weer.
Is het niet eens tijd dat het rijk ingrijpt bij die Mokumers!
De wet is er al een tijdje.
zoek.officielebekendmakingen.nl/stb-2...
Komt het door alle pikketanussies?
En straks weer zeiken dat de grote steden meer geld nodig hebben om de problemen te kunnen bestrijden.
Welk deel van "illegaal" snapt men daar niet?
Het zijn ongedocumenteerden volgens Groen Links. Terwijl ze natuurlijk wel gedocumenteerd zijn in hun thuisland en bij het subsidieloket van Amsterdam.
@tipo | 04-10-19 | 10:03: en ze zijn allemaal "15" jaar.
Laat Emile Ratelband het maar niet horen..
Was er laatst nou ook niet iets in Amsterdam met een min of meer bekende jongen die een illegaal vuurwapen in bezit bleek te hebben?
Uurtje factuurtje verdien model door externe partijen die absoluut niet gelieerd zijn aan vriendjes binnen de ambtenarij.
Her eromheen met een bordje "gesloten inrichting".
Klaar.
Hek.
@noordwal | 04-10-19 | 09:57: Muur. 5 meter hoog. Deur die alleen van buiten open kan. Getrainde krokodillen voor iedereen wie alsnog ontsnapt.
Tankgracht met mijnenveld
REAGEER OOK