Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Kampen: "Buitenlanders zorgen voor overlast"

effe wennen aan de normen & waarden hoor

Weet u nog, de keurig aangeharkte Hanzestad Kampen, alwaar asieltuig de boel terroriseert? Kampen heeft dus ook een internationale school en daar zitten geen brave D66-expatkindjes. 

Neen, het zijn allemaal veiligelandiërs die een wijk op stelten zetten met hinderlijk gedoe. "Jongeren veroorzaken geluidsoverlast, bejegenen bewoners en voorbijgangers onheus, vertonen vrouwonvriendelijk gedrag en dragen messen. Mensen in de buurt van de school durven de confrontatie niet aan en de sfeer van dreiging door een anonieme groep is geen basis voor aangiftes", aldus Sybren Gerlofsma van Gemeente Belang Kampen. De gemeente zit met de handen in het haar, want die arme mensjes hebben werkelijk geen idee hoe ze de gruwelijke overlast op lokaal niveau moeten wirschaffendassen.

Ja, binnenkort komt Mark Harbers wel een keertje langs ofzo. Nou mensen in Kampen, we hebben nieuws voor jullie: Mark Harbers gaat die shitzooi niet oplossen. En dan krijg je dus van dit soort gepamper, van de burgemeester, die de school niet wil verplaatsen uit de wijk: "Er is een continue doorstroming van leerlingen die moeten wennen aan de normen en waarden in Nederland, het gedrag op straat en het gedrag naar elkaar toe. (...) Ik vind dat een ieder die opvoeding nodig heeft en opgevoed wordt, juist een wijk om zich heen nodig heeft." Juist, criminele asielzoekers die vrouwen bedreigen, het irritantje uithangen en met messen lopen te zwaaien moeten 'wennen aan de normen en waarden in Nederland' en hebben 'een wijk om zich heen nodig'. Heeee Ali waar ga je heen met dat kapmes? Ik ga wennen aan de normen en waarden in Nederland, joe!

Reaguursels

Inloggen

Ik vind dat een ieder die opvoeding nodig heeft het beste gedijt binnen een burgemeestersgezin.

NPOlitiekgekleurd | 09-12-18 | 09:16

Een burgemeesters-pleeggezin.

NPOlitiekgekleurd | 09-12-18 | 19:57

Scholen kunnen ten prooi vallen aan buurtwoede.
Zeg ik dan maar

pennestront | 09-12-18 | 09:14

Erg verwarrend artikeltje, Mosterd. Je zegt " internationale school" waar je Internationale Schakel Klas bedoelt. Op deze wijze wordt de indruk gewekt dat rijkeluis kindertjes aan het muiten met messen in Kampen zijn geslagen, waar het natuurlijk om adepten van de maangod gaat van wie je ook niets anders verwacht.

BenPakdee | 09-12-18 | 01:25

" "Ik vind dat een ieder die opvoeding nodig heeft en opgevoed wordt, juist een wijk om zich heen nodig heeft." "

Nogal kletskoekerig als we horen dat ze soms binnen twee weken doorstromen, dan zegt dat wijk er omheen hebben helegaar niks.
Guh-Wauwel. Evocatus

Evocatus | 09-12-18 | 00:43

Yep. Een wijk met een burgerwacht met honkbalknuppels, die een oogje in het zeil houdt.

BenPakdee | 09-12-18 | 01:26

Nee ze hebben geen wijk nodig om zich heen, maar een groot hek met minimaal 50.000 volt erop.

Mars020 | 09-12-18 | 02:57

Zitten ze eindelijk in kampen is het weer niet goed.

Premier Trutte | 09-12-18 | 00:42

Sorry mensen, maar het is een foutje van onze overheid. Geert had in de kamer geopperd, dat ze tuig voortaan maar in kampen moeten stoppen. Dat advies hebben ze iets te letterlijk overgenomen en uitgevoerd. Geert was vergeten, dat er ook nog een stadje genaamd Kampen bestaat.

Mars020 | 08-12-18 | 23:52

'To enhance migration', mensen, 'to enhance migration'.
'Neeneeneeneenee, meneer de immigratiecriticus, Algemeen Beschaafd Nederlands is hier de voertaal.'
Ja, maar er bestaat geen Nederlandse vertaling van.

Slogra | 08-12-18 | 21:17

Alles goed verder met u?.

Mars020 | 08-12-18 | 23:31

Leuk vrij vertaald over het debat!

Jan, Leiden | 08-12-18 | 23:41

Geef ze eens ongelijk, komen ze vluchtend voor hun leven, hun apotheken achterlatend, hier naar toe, hopend op een nieuw leven en dankbaar voor alle gratiesch gratiesch. Wat doen wij? Kampen. De naam zegt het al. We stoppen ze in Kampen.

Lorejas | 08-12-18 | 19:54

Ja , wantdan? Gelijk in paleis Soestdijk ofzo?

blank-dus-racist | 08-12-18 | 20:00

Ze kunnen de plaatsnaam beter een beetje aanpassen. Misschien moeten ze het Opvoedingskampen noemen?. Dan weten de kansparels gelijk waar ze aan toe zijn.

Mars020 | 08-12-18 | 23:29

Inderdaad zielig voor al die apothekers, doktoren, raketgeleerden, hoogleraren, academici enz om zo terecht te komen. Nu moeten ze uit pure verveling de hele dag mensen op straat lastigvallen, stelen, schreeuwen, vrouwen betasten enz. Het zou een zeer nobel gebaar zijn, als alle deugders zo,n hoogopgeleide in huis zouden nemen. Dan steel je de show bij je linkse bakfietsvrinden.

Mars020 | 08-12-18 | 23:40

De grefo burgervaders bedekken alles met de mantel der liefde. Kindermisbruik, asociale buitenlanders, de werkelijke waarheid. Kortom alles wordt verborgen en verstopt. Gewoon niet naar kijken dan gebeurd het voor jou ook niet.

Rdock | 08-12-18 | 19:22

Nederland in een notendop.

lacucaracha | 08-12-18 | 19:52

Kijk, geenstijl.
Jullie gedragen je niet wat is voorgeschreven in het pact van Marrakesh: de pers dient positief omtrent al dat vullis te oordelen !!!!!!!!!!!!!!

disclaimer: hieraan kunt u geen juridische consequenties verbinden (sic bis kwadraat!)

Mazoeza | 08-12-18 | 18:56

Gelukkig praten we weer zorgvuldig om de hete brei heen, als zogenaamde burgermeester.
Laat die burgermeester gewoon eens uitleggen waarom wij Nederlanders iedereen moeten verzorgen uit de islamitische puinzooilanden die een stap binnen Europa weten te zetten. Moet niet zo moeilijk zijn, maar is wel beter als domweg roepen dat mensen die het zat zijn racisten, xenofoben, homofoben en PvdA VARA mensen als Marcel Van Dam mogen je zelfs als nazi betitelen.
-
Leg het gewoon.

bananabanana | 08-12-18 | 18:22

Ik moet ook wennen aan die veiligelandiërs, dus neem je gewoon standaard een mes en pepperspray mee op straat. Kan prima in Kampen e.o..

Koekkeloere | 08-12-18 | 18:10

Waarom geen twee van elk? Want ze lopen altijd met minimaal twee.

Slogra | 08-12-18 | 21:20

Honkbalknuppel, breekijzer of stevige golfclub zijn effectiever dan een mes. Geheimtip: pepperspray is zeer eenvoudig zelf te maken (madame jeannetjes, water, blender), stop je in een spuitwaterflesje met gaspatroon. Volkomen legaal.

BenPakdee | 09-12-18 | 01:30

Of in een kloek waterpistool natuurlijk

BenPakdee | 09-12-18 | 01:32

Nog een taak voor de #gelehesjes...

Expertus_Dico | 08-12-18 | 18:06

Oplossing groen links stemmen dan wordt nu vanzelf verbanen naar een of andere Arabieren land

Haat-links | 08-12-18 | 18:04

Misschien moet Kampen het op zijn Amsterdams oplossen. Gewoon de wet negeren en dikke vinger naar Rutte en de zaak es even regelen met die vreselijke gelukzoekers.

ILF2 | 08-12-18 | 17:43

Kampen heeft een prima oplossing voor dit soort problemen binnen
de gemeentegrenzen. Het lijkt mij dat rood wit best een blauwe maandag
wat lessen in fatsoen wil geven aan lieden die dat nodig hebben.

getzappad | 08-12-18 | 18:18

Met rood wit bedoel je de lokale voetbalclub of een serieuzere club als Feyenoord?

ILF2 | 08-12-18 | 18:30

ILF2 | Een hint die blijkbaar te subtiel was voor u, maar zoek het zelf maar
op welke club er ook nog Rood Wit in hun clubkleuren heeft in Kampen.
Het is tevens goed mogelijk dat u een link naar Amsterdam vindt.

getzappad | 08-12-18 | 19:24

Veilige landiers : gewoon opsluiten en knuppelen.

Hemmenaar7 | 08-12-18 | 17:40

Nou nou, pas op wat u zegt, voor u het weet zegt er iemand dat ze door
een shredder moeten bij een varkenshouderij.
Dat moeten we toch niet willen, het gaat die varkens toch al vaak niet zo best.

getzappad | 08-12-18 | 18:23

De geluiden van overlast worden steeds enger. Lastigvallen van vrouwen, dreiging, onrust, wijken terroriseren. Het is nu al duidelijk dat ze hun dominantie laten gelden. Misschien toch tijd voor heel veel gele hesjes vraag ik me dan af? Want wat doen die autoriteiten nu helemaal eigenlijk nog? Politie loopt al jarenlamg op hun tenen! Maar Marrakesh wordt gewoon ondertekend. Te idioot voor woorden!!

Jan, Leiden | 08-12-18 | 17:11

Juistum, politie heeft het tien jaar geleden al laten lopen. En toch denkt de politiek dat we dan die nog meer binnen moeten halen. Leuk voor die kutburgers lijken ze te denken. Want die moeten het gaat wirschaffendassen.

Dirk III | 08-12-18 | 17:28

Rutte is de verantwoordelijke. Rutte voert een agenda uit die hem is opgedragen maar voelt zich niet verantwoordelijk voor al het leed waar hij wel degelijk voor verantwoordelijk is en daar mede ook schuldig aan is. Een bloemetje brengen aan een asielzoekerscentrum maar geen enkel bloemetje voor de slachtoffers van zijn asielbeleid. Rutte laat de autochtone Nederlanders vallen als een baksteen maar deze autochtone Nederlanders werken en betalen dik zijn gratis geld en dat van zijn criminele migranten vrienden die totaal geen enkel respect en waardering hebben.
Rutte voert een agenda uit van een criminele organisatie tegen de mensheid de bilderberggroep en die van de verenigde naties. Rutte is de verantwoordelijke voor uw dochter die verkracht is voor uw zoon die half dood of dood geschopt is voor uw winkel of huis die geplunderd is voor die die niet meer op straat durven te komen door intimidaties en voor al het geweld. Dit is uw president die niets om u geeft die het niet interesseerd hoeveel leed u word aangedaan door zijn beleid die het niet interesseerd dat u of familielid dood getrapt of verkracht wordt. Zijn beleid is u voorliegen u alles afpakken het omvormen van het vrije Nederland naar een moslimstaat en u staat in de weg.

jitro | 08-12-18 | 16:34

""Rutte voert een agenda uit die hem is opgedragen""
@ jitro | 08-12-18 | 16:34
Hem opgedragen door Brussel. Het Brussel, waar Timmerfranbs steeds belangrijker wordt:
""Timmermans officieel topkandidaat voor EU""
www.telegraaf.nl/nieuws/2895541/timme...

telelezer | 08-12-18 | 17:11

Hij is ook verantwoordelijk voor het sluiten van bejaarden en verzorgingshuizen alles voor Brussel en de omvolking van Europa

likdoorn | 08-12-18 | 19:59

Dit is allemaal zo hartstikke waar!

Maris v.d Hof5393 | 08-12-18 | 21:10

Volgens de uitslag van de gemeenteraadsverkiezingen van 2018 is dit precies wat Kampen wil.
kampen.online/gemeenteraad-verkiezing...

Dat er één lokale politieke partij wat protesteert doet daar weinig aan af.

Eigen schuld dikke bult!

Peter_K | 08-12-18 | 16:23

Kampen is helaas gebrainwashed jammer.

lacucaracha | 08-12-18 | 16:45

Ook al zo'n dooddoener: "niet alle". Dus als er 99 wel en 1 niet, dan kan je zeggen niet alle.

Dit voelt als misleiding. Wat relevant voor mensen of het voor hen een te aanvaarden percentage is. En ik kan me voorstellen dat bij gasten het acceptabele percentage gasten wat verkracht en steelt onder de 1% zit.

minderweter | 08-12-18 | 15:48

@niksweter, in welk AZC bent u gestationeerd?. Zo te lezen bent u ervaringsdeskundige en heeft verstand van gelukszoekersgedrag. Verder valt het mij op, dat de geboortelanden van deze kansparels blij zijn, dat ze opgerot zijn. Een soort van postorderbedrijf, dat ongevraagd artikelen verstuurd met bijbehorende factuur, maar geen zichttermijn hanteert.

Mars020 | 08-12-18 | 17:52

Schijtzat word je van de gepamper. Wees goedverdoemme een beetje dankbaar. En anders ga je maar ergens anders aan Nederland wennen. In de Sahara ofzo.

Knisperende_Tissue | 08-12-18 | 15:41

Mars020 | 08-12-18 | 17:20

''.... Doen ze normaal, dan mogen ze de straat weer op....''

Ehhhhh,... in de habitat van herkomst neem ik aan.......??!

@xel | 08-12-18 | 17:44

Er zijn zelfs mensen, die het asociale gedrag van die gasten cultuur durven te noemen. Die zijn rijp voor een gesloten inrichting.

Mars020 | 08-12-18 | 18:43

@Mars020 en Dan zodanig dat ze van hun eigen gedeug trots van de stoel glibberen. Walgelijk volk.

Knisperende_Tissue | 08-12-18 | 18:57
▼ 4 antwoorden verborgen

Niemand weet een oplossing.
Er zijn geen sympathieke oplossingen meer.
En voor de onsympathieke oplossingen zijn we te beschaafd.
Dus … do the math !

Jahowiseffe | 08-12-18 | 15:36

F. Jacobse | 08-12-18 | 16:16 |
Vraagje: wat voor ouder ben jij ?

Jahowiseffe | 08-12-18 | 17:14

Wel eens gehoord van een gevangenis? Ik heb mij laten vertellen dat je daarin mensen opsluit die stuit zijn

Jacktheflipper | 08-12-18 | 17:24

Sympathieke oplossingen zijn er voor sympathieke mensen en niet voor asociale straatterroristen. En als zelfs hun eigen land ze niet terug wil nemen, zegt het toch wel iets over het soort gajes wat hierheen komt.

Mars020 | 08-12-18 | 23:20
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik dacht altijd dat de gasten zich moesten aanpassen.

van heinde en verre | 08-12-18 | 15:35

Onder welke steen heeft u uw hele leven gelegen?

ViaNova | 08-12-18 | 16:13

Nee joh, de Kampers moeten gewoon even aan ze wennen. Starre mensen.

Cor Netto | 08-12-18 | 16:20

Cor Netto De Kampenaren zijn volgens mij minder bekrompen dan u
denkt dat ze zijn, Blijkbaar heeft men minder problemen om een 1% MC
te waarderen dan een stel losgeslagen minkukels uit de derde wereld.

getzappad | 08-12-18 | 19:12

Grenzen dicht en uitzetten zal zeker niet de oplossing zijn..... zucht.

Datkanjenietmenen | 08-12-18 | 15:34

Ik durf bijna niet de vraag te stellen of onze voortvarende 'avondklok' burgemeester zelf ook in die wijk woont, waarvan hij vindt: "Dat een ieder die opvoeding nodig heeft en opgevoed wordt, juist een wijk om zich heen nodig heeft."

Roadblock | 08-12-18 | 15:27

Tof ook, een burgemeester die meent dat degenen die al de pech hebben om in een degelijke wijk te moeten wonen ook nog eens zouden moeten opdraaien voor de opvoeding van het rapalje.

EefjeWentelteefje | 08-12-18 | 15:47

Volgens mij staat het AZC op het gebied van Dronten en was daar ook een school. Kampen heeft zelf de jeugd naar hun school gehaald om leerlingengeld op te strijken. Zit nu met de gebakken peren. Oplossing: weer school op AZC beginnen.

Leffe Blonde | 08-12-18 | 15:26

update:
Het zijn problemen die in de afgelopen maanden zijn ontstaan, bevestigde burgemeester Bort Koelewijn. Al enkele jaren krijgen arbeidsmigranten en asielzoekers uit Kampen en Dronten onderwijs in de Internationale Schakel Klas (ISK) van het Almere College in de voormalige Dillenburgschool. Het gaat om jongeren tussen de 13 en 25 jaar(...). Zij kunnen doorstromen naar het regulier onderwijs. Het aantal leerlingen is in korte tijd fors toegenomen tot 150, omdat er meer asielzoekers naar Nederland komen.
Volgens Koelewijn(burgemeester) is duidelijk waarom de overlast niet minder lijkt te worden. ,,Leerlingen blijven slechts enkele weken en worden dan overgeplaatst naar een andere locatie", verwijst hij naar de asielzoekers. ,,Er is een continue doorstroming van leerlingen die moeten wennen aan de normen en waarden in Nederland, het gedrag op straat en het gedrag naar elkaar toe.” Gerlofsma vond dat de internationale school niet in een woonwijk past en vindt dat het onderwijs verplaatst moet worden naar een gebouw buiten de stad. Daar wilde Koelewijn niet aan.
Driekwart van de winkeldiefstallen in Kampen wordt gepleegd door asielzoekers uit veilige landen. Zij vragen asiel aan in Nederland, maar weten dat die wordt geweigerd. Door in beroep te gaan kunnen deze personen maandenlang in Nederland blijven. Ondertussen gaan ze op rooftocht in steden. Dit is een landelijk probleem.....
De problemen zijn dus tweeledig... Asielzoeker kinderen die met messen rondlopen en de buurt terroriseren rond de school plus veel overlast in het koopcentrum van de Hanzestad waar diefstal een dagelijkse routine is geworden.
Ook worden vrouwen en meisjes willekeurig aangesproken en lastiggevallen.......
Iedereen kijkt achterom of wijkt uit wanneer een groepje in de buurt is......
Op een bepaalde straat is het een af en aan van asielzoekers die naar het centrum van Kampen gaan of van de stad terugkeren. lopend met tasjes of fietsend... Er is namelijk maar 1 doorgaande weg waar alles overheen gaat.....

dijkbewaker | 08-12-18 | 15:09

Laat maar weer zien dat Nederland totaal wetteloos is. Alles kan en alles mag.....en gevolgen? Nope.

Dionysius1 | 08-12-18 | 15:54
-weggejorist-
Nivelleermarionet | 08-12-18 | 14:57
-weggejorist-
pinkshit | 08-12-18 | 14:57

Zelfverdediging is (nog) niet verboden in Nederland. Kwestie van het nul risico voor de aanvallers beetje bijstellen naar boven. Maar we zijn een slap volkje geworden. En dan verdwijn je uiteindelijk. Of je wordt slaaf. Zo is natuur.

squadra | 08-12-18 | 14:55

Ik vind nie normaal

Plaktong | 08-12-18 | 16:53

Waarom zou je er lokaal niets aan kunnen doen? Wat dacht je van een politieauto met agent in de buurt neerzetten?

knutsel_ | 08-12-18 | 14:54

wegbezuinigd auf Befehl van Brussel

telelezer | 08-12-18 | 14:57

knutsel_ | 08-12-18 | 14:54 |
Als het zo simpel is zou iedereen wel voor burgemeester kunnen spelen, nee daar moeten eerst een paar onderzoeken op los gelaten worden en dan is het tijd voor evaluatie van de onderzoeken enz. Tegen de tijd dat het echt uit de klauwen begint te lopen zit Harbers allang en breed weer op een andere nog beter betaalde burgemeesters post.

Bennie Boos | 08-12-18 | 15:03

Allemaal 5e colonne soldaten, niks meer en niks minder,behandelen als krijgsgevangenen en op transport naar hun eigen islamitisch land , er ligt vast nog wel ergens een roestig ongebruikt zeeschip voor deze klus .

blauwe zander | 08-12-18 | 14:45

Als je uitgeprocedeerd bent in het beloofde land en de levenslange uitkering, uitstekende zorg en goede woonruimte dreigen aan je neus voorbij te gaan, dan word je vanzelf ontevreden en dan ga je met een kapmes de straat op en heb je het recht om een witte kech aan te randen en winkels leeg te roven. Er zullen commissies en subcommissies in het leven geroepen moeten worden om deze problemen op te lossen. Graag uw begrip.
.

LolaBabooshka | 08-12-18 | 14:44

Ga maar in gele hesjes gehuld naar Rob Jetten en zijn mentor Alexander Pechtold. En naar Mark Rutte, die zag dat hun Merkelsche "kom maar binnen"-beleid goed was.

Fijnstoffer | 08-12-18 | 14:42

Wellicht vliegt er met het aankomende oud op nieuw wel een vuurpijl per ongeluk in die het gebouwtje volledig in de as legt. Kan altijd natuurlijk.

sprietatoom | 08-12-18 | 14:38

Omdat ik onderken dat vuurwerk gevaarlijk kan zijn ? Neem aan dat er zaken zijn met hogere prioriteit..

sprietatoom | 08-12-18 | 15:12

Ehm Sprietatoom. Zeker gemist dat deze week iemand op is gepakt omdat hij het over cocktails mixen had en de politie dat opnam als molotov? Er wordt meegelezen. Dus ja het kan.

Dionysius1 | 08-12-18 | 16:21

[email protected]@ ik zie 3 jaar gevangenis straf op je afkomen

Jacktheflipper | 08-12-18 | 17:27
▼ 1 antwoord verborgen

Linksom of rechtsom, is dit land over max. 10 jaar helemaal naar de tyfus.
Kritiek op dit soort taferelen, is dan gecriminaliseerd en voor blanke belastingbetalers is dan natuurlijk wél alle opsporings -en vervolgingscapaciteit beschikbaar.
Die neoliberale zwijnen van de VVD zwichten voor klimaatterreur, zodat iedereen met een oud huis straks droog brood kan vreten. Niet uit overtuiging, maar omdat er een verdienmodel aan kleeft. Zou mij niet verbazen als zo'n Edje Nijpels zware belangen heeft in warmtepompen en vogelhakselaars a.k.a windmolens.

Pillendraaiert | 08-12-18 | 14:37

Nu dus maar weer gaan wachten op de volgende TK-motie voor een nieuw Kindpardon van het CU-GroenLinks-D66 Monsterverbond, want deze - door ons uiteraard helemaal verkeerd begrepen - lieve kanspareltjes zijn na vijf jaar natuurlijk allemaal ook "verwesterd" en "geworteld in de Nederlandse samenleving".

En dat is uiteraard de schuld van de racistische Nederlandse samenleving.

Meneer Voordewind is vast zijn zolderkamer nu al aan het vrijmaken om deze schatjes te kunnen verwelkomen.

Slingers, ballonnen en zingend koorpubliek zijn gelijk ook maar alvast uit de mottenballen gehaald.

Kompromat | 08-12-18 | 14:31

Kampen, prachtig oefenterrein om met scherp te schieten voor het KCT

Bushcrafter | 08-12-18 | 14:21

Goed plan, kunnen ze alvast een beetje oefenen. Net zoiets als Oostdorp op de Veluwe.

Mars020 | 08-12-18 | 18:52

Hier hebben we ook 230 jonge statushouders uit Syrie. In de buurtapp een oproep om Mo te helpen, hij heeft een puppy gekocht maar zich toch "vergist in de verzorging". Wie hem even wil helpen. Het is een type pitbull. Deed ik ook als gewenning een de normen en waarden hier, een vechthond aanschaffen van mijn weektoelage. Zucht.

Mammeloe | 08-12-18 | 14:18

Wij hebben ons ook vergist in de verzorging van Mo.

Cor Netto | 08-12-18 | 17:26

Heet die hond dan Mo?.

Mars020 | 08-12-18 | 18:53

Minder, minder, minder.

Of beter nog:
Weg, weg, weg.

Carmelita | 08-12-18 | 14:15

Ha ha ha, als nukubu, met alles in orde,
ben je DE prooi voor de NL overheid.
Bij jou valt wat te halen!

Kanarie_Geil | 08-12-18 | 14:14

Als ze uit veilige landen komen, zijn ze kansloos als asielzoeker, hebben ze hier geen ene fuck te zoeken, en moeten ze achter elkaar eruit worden getrapt.

En zolang dat eruit trappen nog niet lukt, moet je die lui bij crimineel wangedrag opsluiten in gevangenissen, net zo lang tot dat eruit trappen wel lukt, of die schooiers zelf aangeven dat ze terug willen naar eigen land. Wel erop toezien dat ze daadwerkelijk opkrassen, natuurlijk.

Dr_Johnson | 08-12-18 | 14:11

hohoho.. je meldt je bij binnenkomst als 15 jarige en als dat niet lukt dan is de 2e stap het telefoonnummer te bellen op het kaartje dat je hebt gekregen bij je 1e welkomstpakket.. ja die met advocaat voor asielzaken.. verder is het dan jaren en jaren en jarenlang wachten tot die advocaat uitgeprocedeerd is en dan meldt je bij we are here of je hebt inmiddels een paar blonde jonge kechs voor je werken.

fikkieblijf! | 08-12-18 | 14:32

"Dan gooien ze gewoon hun paspoort weg"

Dat doen ze toch altijd al. Iedere klaploper uit de derde wereld die hier een beroep doet op de asielwetgeving, weet dat hij/zij géén identiteitspapieren bij zich moet hebben, omdat het dan voor de IND wel heel eenvoudig wordt om vast te stellen waar ze vandaan zijn gekomen, en om ze per kerende post te retourneren aan hun thuislanden. Een uitzondering vormden in 2015 de Syriërs tijdens die grote "vluchtelingencrisis"; Syriërs werden meteen toegelaten tot de procedure en kregen meteen een verblijfsvergunning. Toen zag je dus in die menigtes die van Griekenland hierheen kwamen, steeds mensen met hun Syrische paspoort wapperen, want dat was nu opeens een geldig toegangskaartje tot de gratis vleespotten van West-Europa (in casu Duitsland, Zweden, en Nederland); toen waren er opeens ook heel veel valse Syrische paspoorten in omloop, omdat alle andere klaplopers zich probeerden uit te geven voor Syriër en op die manier hier binnen te dringen.

Maar voor de rest geldt dus: géén paspoort bij je dragen zodra je de Nederlandse grens overstapt, dan kost het meer tijd om uit te vogelen waar iemand precies vandaan komt - want ze beginnen altijd lulkoekverhalen op te hangen over hun persoonlijke geschiedenis en vluchtroute - en kan het tijdrekken en traineren al vanaf dag 1 beginnen; bovendien kunnen kloterige schurkenstaatjes (Marokko, Algerije, etc) dan zeggen: nee, we nemen meneertje/mevrouwtje X niet terug, want wie zegt dat hij/zij van "ons" is?

Dit alles zou allemaal drastisch moeten veranderen, maar dat doet het tot op heden niet. Verslechteren waarschijnlijk wel, nadat volgende week dat onzinpact van Marrakech getekend is, daarin heb je gelijk.

Dr_Johnson | 08-12-18 | 14:37

[email protected]@ het zal de "elite" aan Hun reet roesten of het systeem in elkaar klapt..
Die hebben Hun schaapjes al Lang op het droge met subsidie geld. Betaald door de blanke pin apparaten

Jacktheflipper | 08-12-18 | 17:43
▼ 4 antwoorden verborgen

Kampen is dus rijp voor Den Gele Hess. Anders vertrouwen op God's Liefde.

Musset | 08-12-18 | 14:08

Zodra er ook maar één gele hes het niet heeft over koopkracht, maar daarentegen over buitenlanders, gelukszoekers of tsunami's begint - dan is vanavond bij de NOS de hele beweging 'gekaapt door ultrarechts'.

bisbisbis | 08-12-18 | 14:54

Die Kampenaren moeten niet zeuren. In Kampen staat een theologische universiteit en vermoedelijk wordt daar traditioneel christelijk-welkom gestemd. Welnu, ze krijgen wat hen toekomt. Dan hadden ze maar PVV of FVD moeten kiezen. En dat geldt voor al diegenen die, om te laten zien hoezeer ze deugen, bereid zijn adders aan de borst te koesteren.

isitsoornot | 08-12-18 | 14:07

.. mooi man.

Jan Passant mk2 | 08-12-18 | 14:12

isitsoornot | 08-12-18 | 14:07
--
Onzin, Op gemeentelijk niveau kan er niet op de PVV of FVD gestemd worden.
Ook al zouden alle inwoners op PVV en FvD gestemd hebben tijdens de tweede kamer verkiezingen zou dat op gemeentelijk niveau niets uitgemaakt hebben.
Interessant is wel het assielzoekerscentrum wat in de buurt ligt maar niet onder de gemeente Kampen valt maar onder Dronten..... Alle overlast (Veel overlast) krijgt echter Kampen te verduren.... Rijkeluis dorp Dronten vindt het niet hun probleem. De middenstand is het helemaal zat en de rondslenterende groepjes brengen veel onrust mee. Niet in de laatste plaats door een gewelddadige verkrachtingszaak. Dader: 33 jarige asielzoeker..... Gewoon op een openbaar fietspad wat intensief gebruikt wordt waar veel schoolkinderen dagelijks langs fietsen....
De enkeling die niet zoveel moeite had met het asielzoekers centrum lijkt wijzer geworden...... De druk om iets aan het probleem te doen wordt steeds groter.....
Gods liefde kent haar grenzen....... Van begin af aan stonden er overigens niet veel mensen te juichen.....

dijkbewaker | 08-12-18 | 14:35

Als het pact van Marrakech is getekend mag je dit soort stukjes niet meer typen. We hebben een schuilwoord nodig voor criminele illegale jongemannen (m/m). Ik stel voor: hanzen.

Mammeloe | 08-12-18 | 14:06

ik stel voor: Rutters

De_Helderse_Kaaskop | 08-12-18 | 14:21

wat is er mis met Finnen en met kansenparels dan... weten we meteen wie en wat we bedoelen

fikkieblijf! | 08-12-18 | 14:33

we blijven het gewoon Finnen en kansparels noemen.

Mars020 | 08-12-18 | 18:55

Met fatsoen wordt je geboren.
Normen en waarden worden je bijgebracht door je ouders. Nu weet je direct waar het mis gaat.
Bouw een school in de IJssel, kunnen ze gelijk leren zwemmen. Win win.

Ruimedenker | 08-12-18 | 13:58

Agguttugut, "ze moeten nog wennen aan onze normen en waarden..."

Flikker toch eens op met dit soort wegkijkerij en goedpraterij!
Er is geen enkel land, geen enkele maatschappij, waarin dit soort wangedrag wordt getolereerd. Ook in landen als Marokko en Albanië hoef je er niet mee aan te komen, daar legt de plaatselijke popo meteen hardhandig een stuk hout in je nek, en terecht.

Misschien wordt het eens hoog tijd om te erkennen dat het hier gewoon tuig van de richel betreft, en dat de landen van herkomst blij zijn van dit tuig verlost te zijn. Geef ze eens ongelijk.

EefjeWentelteefje | 08-12-18 | 13:55

Kan het niet bewijzen, maar het zal mij niet verbazen als die landen effectief helpen.

Gokmaar | 08-12-18 | 13:57

klopt.. over niet te lange tijd een volksverhuizing vanuit de Magreb van de onderklasse met een papiertje wapperend en 'ondersteunt' door juristen.. graties toetredende tot de participatiesamenleving alhier. En niet lang daarna een grote groep remigrerenden midden en hoge klasse Marokkanen naar het aldaar gereedstaande familie huis.. boven de 55 jaar 'oudjes' nemen een tevens de alhier verstrekkende remigratie oetkering mee tot aan hun AOW en pensioen. Heerlijk toch, we werken gewoon tot ons 70e door om het allemaal te bekostigen..

fikkieblijf! | 08-12-18 | 14:02

Dus meer toezicht, pedagogische begeleiding, kortere lijnen tussen school-opvoeders-jeugdhulp-wijkagenten?
Ik heb t idee dat problemen met immigranten de zwakke plekken in ons stelsel wel lekker aansprekend blootleggen, maar dat we vervolgens niet die zwakke plekken bespreken, en alleen hatelijk gaan afgeven op immigranten.
Er wordt nu meer gevraagd van ons onderwijs en de (jeugd)zorg, dus: meer steun voor docenten en jeugd/gezinwerkers! Ik mis goede begeleiding voor probleemgezinnen. Woede richting immigranten gaat dit niet oplossen, en maakt t allemaal alleen maar lastiger.

RozemarijnLucassen | 08-12-18 | 13:54

Miko, nee ik bedoel dat de woede die dit oproept bij mensen in NL voor een deel begrijpelijk is.
@ Roadblock, neen. Dat erken ik wel; het is lastig. Ik denk alleen dat de woede beter gericht zou kunnen zijn op de landen die deze reizigers naar ons toe dwingen. En dat wij onze energie beter kunnen steken in het versterken van ons stelsel, door er bijvoorbeeld NIET op te bezuinigen.

RozemarijnLucassen | 08-12-18 | 15:01

RozemarijnLucassen | 08-12-18 | 15:01 |
Helaas begint het deel van de bevolking, die wel de lasten van de economische crisis, en nu niet de baten van de betere economie aan den lijve ondervindt, een beetje genoeg hiervan te krijgen. Er komen nu aanzienlijk meer immigranten ons land binnen (235.000 in 2017) als het aantal waar indertijd Diederik Samson om weggehoond werd. Dat de media dat niet vermelden, toont het ziekelijke van het zich tegen de macht aanvleiende journaille.
Zoals een ieder toch inmiddels wel door heeft gekregen, zal een groot gedeelte van deze 'ímmigranten' geen enkele bijdrage leveren aan onze economie, en een fors percentage zal zelfs onze economie schade toebrengen. Allemaal redenen die niet aanmoedigen om er nog meer geld in te steken vindt u zelf ook niet?

Roadblock | 08-12-18 | 15:23

@ Riadblock: vooral allemaal redenen om meer inzicht te eisen in de geopolitieke ontwikkelingen. Waarom pikt Nederland dit van landen als Marokko bv? En waarom pikjen wij van onze regering dat er bezuinigd wordt op het nodige stelsel, terwijl er zoveel geld in NL is?

RozemarijnLucassen | 08-12-18 | 15:29
▼ 16 antwoorden verborgen

Dat is wat de gevestigde pro immigratie en pro EU partijen dus op hun geweten hebben. Nederlands zijn niet meer veilig. Worden beroofd, bedreigde en geïntimideerd door het geïmporteerde tuig dat volgens linkse idioten een verrijking is. Fuck hun. Dat ze allemaal aan den lijve die verrijking mogen ondervinden. En kap er nou eens mee om ons land te laten verzieken or VVD CDA PVDA GroenLinks of SP te stemmen.

MW51 | 08-12-18 | 13:53

Dit staat andere steden straks na het tekenen van het Marrakesh-pact ook te wachten.

de uitbater | 08-12-18 | 13:52

Concluderen dat ze "moeten wennen aan de normen en waarden in Nederland" is toch wel echt het toppunt van misplaatst optimisme. Kots.

JackStick | 08-12-18 | 13:51

Was het nog maar naïviteit, het is eerder een kwalijke vorm van cynisme geworden.

Jan Passant mk2 | 08-12-18 | 14:21

Wennen dat als ze betrapt worden bij het stelen niet in hun ster genomen worden door de lokale politie maar gevraagd worden of ze koffie of thee willen bij hun halalmaaltijd.

miko | 08-12-18 | 14:45

Ik heb daar een mooi voorbeeld gelezen in het beroemde boek: De ondergang van Nederland
www.opengeesten.nl/articles/pdf/De_ond...
Als je een beetje rood in een pot gele verf doet(Lees : Rood is aggressieve cultuur/ Geel is hm, feminine cultuur) dan zal de hele pot verf oranje worden.
Je moet enorme hoeveelheden gele verf in een pot rode doen om deze maar enigzins lichter te laten kleuren.
Samengevat: We are fucked.

Roadblock | 08-12-18 | 16:06
▼ 1 antwoord verborgen

Kampen was vroeger een net en christelijk dorp... bij problemen of onenigheid sprak de dominee de gelovigen toe en dat hielp.

sociaal_econoom | 08-12-18 | 13:51

En dit is nu het resultaat van onze christelijke achtergrond. Alles en iedereen opnemen en lief hebben ten koste van onszelf. Jezus, bedankt.

Dionysius1 | 08-12-18 | 13:54

'De andere wang toekeren' heeft voor de Christenen afgelopen decennia ook zo goed gewerkt in de moslimlanden.

Roadblock | 08-12-18 | 16:11

"Ik vind dat een ieder die opvoeding nodig heeft en opgevoed wordt, juist een wijk om zich heen nodig heeft"
Gestoord. Sowieso zijn er wijken zat in de landen van herkomst, dus...

Graaisnaaiert | 08-12-18 | 13:49

Schofterig om de plaatselijke bevolking ook nog eens op te zadelen met de kennelijk ontbrekende opvoeding van dit tuig.

EefjeWentelteefje | 08-12-18 | 16:37

En dan nog moet je aan Berbaar of ongebluste kalk uitleggen wat er mis is aan Nederland. Nou, daar ben ik vanaf nu dus klaar mee. Die zijn zo stekeblind.. al duw je ze met hun neus om, ze gaan het niet zien.

azijnseikerT | 08-12-18 | 13:48

Dus, negeren die lui.

Dionysius1 | 08-12-18 | 13:55

@Gokmaar

Blokkeren doe ik niet aan. Ik kan soms genieten van een goede trol

overVecht | 08-12-18 | 14:06

Ongebluste kalk? Die kan ik niet betrappen op veel sympathie voor migranten. Die is wel vermakelijk, zeker voor een havo scholier.

miko | 08-12-18 | 14:42
▼ 1 antwoord verborgen

Toch even dit:
Alle pijlen richten zich op asielzoekers. Die mensen worden dagelijks afgezeken, voor crimineel uitgemaakt en alle fraais meer. Echter, de overlast wordt maar voor een minimaal deel door (sommigen van ) hen veroorzaakt. De meeste problemen maken Nederlanders met een Nederlands paspoort, vaak met een migratie-achtergrond van derde of vierde generatie. Nazaten van gastarbeiders en gezinshereniging. Dus waarom die asielzoekers telkens een veeg uit de pan krijgen? Ik gheb geen idee.

Waar ik woon is ook een AZC. Er zitten er 800. Nooit problemen. Stelen niet, jatten geen winkels leeg, gedragen zich normaal, niet beter of slechter dan Jan Janssen. Het kan allemaal best goed gaan. Syrische en Eritrese vluchtelingen.

Beste_Landgenoten | 08-12-18 | 13:48

Problemen(daden) met asielzoekers heel goed kunnen relativeren. Maar meningen(reaguursels) over problemen door asielzoekers niet. Tss.

RickTheDick | 08-12-18 | 14:44

EefjeWentelteefje | 08-12-18 | 14:04 |
Zo lang je dat onderschied maar maakt: Dat je alleen criminelen bedoelt. Maar ik lees dat gemakshalve alle asielzoekers worden uitgemaakt voor crimineel tuig. Wat ze niet zijn natuurlijk. En niet iedere reaguurder doet dat, maar helaas voldoende wel. Enkele voorbeelden aanhalen om meteen maar de hele groep weg te zetten als smerig tuig, bijvoorbeeld, terwijl omgekeerd enkele goede voorbeelden aanhalen kwaad bloed zet. Dat is enigszins ironisch, is het niet?

Ik vind dat iedereen het recht heeft beoordeeld te worden op eigen daden en als je het verkloot, mag je gaan wat mij betreft. Hier in mijn dorp geen overlast, ondanks een aanzienlijk AZC. Ook niet bij winkeliers, burgers. Op zich is dat opmerkelijk, want 800 mensen min of meer gedwongen niets laten doen op een kluitje, met vaak een ontheemde situatie en onderlinge verschillen zou tot ellende moeten leiden. Zet je 800 NL-ers op een kluitje dan heb je geheid gedonder na een paar weken.

Beste_Landgenoten | 08-12-18 | 14:52

@B_L
Ik denk dat we het grotendeels eens zijn, behalve dat ik niet inzie waarom 800 NL'ers op een kluitje per se een probleem zou moeten opleveren - u doet de gemiddelde NL'er diskrediet. Onder àlle groepen mensen heb je nu eenmaal mensen die zich weten te gedragen, en, helaas, ook tuig.
Waar we het in dit onderwerp over hebben is gewoon tuig.

EefjeWentelteefje | 08-12-18 | 16:46
▼ 15 antwoorden verborgen

Overigens zie ik asielzoekers gewoon als ongewenste toeristen.

overVecht | 08-12-18 | 13:45

Ik zie ze als ongewenste permanente toeristen.

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 08-12-18 | 15:13

Ik zie ze liever niet.

Mogwai | 08-12-18 | 15:48

De Nederlander. Er bijstaan en het laten gebeuren, geen aangifte doen en alleen heel soms en heel anoniem de politie bellen met een te summiere uitleg en nadat het al is afgelopen, en dan verwachten dat de instanties het als ware telepatisch kunnen oplossen.

Ik snap dat je er niet op zit te wachten en dat het heel irritant is, maar 'we' laten ons ook wel altijd heel makkelijk wegzetten.

Sjors W. | 08-12-18 | 13:45

Trek een geel hesje aan, ga een cocktail dringen voor een AZC en reken maar dat je een veroordeling krijgt. Wees een asielzoeker belaag meisjes en reken maar dat je er mee weg komt. Wekom in Nederland.

MW51 | 08-12-18 | 13:56

Mompelt iets over tig aangiften waar niets meer mee gedaan wordt.
Mompelt iets over aangifte ontmoedigingsbeleid.
Mompelt iets over een 'afkoelperiode' van twee weken voordat een aangifte van verkrachting opgenomen wordt.
Mompelt iets, dat de misdaad in Nederland nog steeds afneemt volgens de overheid, terwijl nu bijna dagelijk iemand neergeschoten of neergestoken wordt.

Roadblock | 08-12-18 | 16:35

Ik vond het wel een goed idee om die uitgeprocedeerde in kampen te zetten.

miko | 08-12-18 | 13:43

Nice.

Patje2011 | 08-12-18 | 13:44

Dat berijpen de bewoners van Kampen wel maar hun burgemeester blijkbaar niet. Medelijden met de bevolking daar. Waar moeten zij asiel zoeken?

MW51 | 08-12-18 | 13:57

Veel meer doen is lokaal niet mogelijk, benadrukte burgemeester Koelewijn. ,,Een Nederlander gaat na een diefstal niet een nacht de cel in. Waarom zou een asielzoeker dat wel moeten?”,
Omdat hij geen Nederlander is, daarom,

Knokloof | 08-12-18 | 13:42

Muxje | 08-12-18 | 13:44
Zo'n simpel antwoord, en zelden werd een spijker beter op de kop getroffen.

TheEgg | 08-12-18 | 15:46

Goh, ik denk dan aan de KOZP activist in Rotterdam die ging vechten.
Zijn tegenstander zat na 3 dagen nog in de cel, hij stond na een paar uur al weer een leugeninterview voor de pers te geven.
Het meten met twee maten gaat hier nog erg groot worden.

Roadblock | 08-12-18 | 16:30

Volgens linkse figuren moeten wij begrip hebben voor het gedrag van kansparels en ze blijven verwelkomen. In het islamitische landen zij ze namelijk ook zeer begripvol en meelevend tegenover anderen. Kan me nog een krantenbericht herinneren, van een failliet reisbureau. De vakantiegangers werden per direct op straat gepleurd met hun bagage, omdat de rekening niet was betaald, buiten hun schuld om. U ziet, dat ze in het buitenland net zo begripvol en meelevend zijn als in Nederland.

Mars020 | 08-12-18 | 22:33
▼ 1 antwoord verborgen

Maar zij werken wel hard én gratis.

ProAsfalt | 08-12-18 | 13:41

Ze werken hard? Gratis?
We geven 7 miljard per Jaar uit aan allerlei kansarme influx!

Maytheforcebewithyou | 08-12-18 | 15:03

Meestal gaat het zo:
die influx komt terecht in de krachtwijken,
daar woont de onderkant van de samenleving.
Die mogen dus de kastanjes uit het vuur halen voor Rutte.
In zijn omgeving wonen alleen kapitaalkeizers,
die zorgen wel voor een 'blanke' buurt.

Kanarie_Geil | 08-12-18 | 13:41

Oh, jij weet dus ook waar onze Rutte-vereerder Brabbelbeer woont?

Roadblock | 08-12-18 | 16:38

Zolang de burgemeester zelf maar niet in de wijk woont die het vuile werk van de 'integratie' mag opknappen. Ouwe droomdeuger is het

Kladderadatsch | 08-12-18 | 13:40

Dit is dus in het hele land aan de gang. Al die slaafse coalitie-kamerleden die deze regering blijven steunen hebben dit op hun geweten. Zij hebben op hun geweten dat burgers in Nederland inmiddels in vrijwel alle streken worden geterroriseerd door dat tuig door dat geteisem. En laat u niet voor de gek houden door de media die dit ofwel verzwijgen, ofwel bagatelliseren ofwel geen man en paard durven noemen. Vreselijk Nederland !

krelus | 08-12-18 | 13:39

Mijn (eikel) schoonvader zei vorige week: Nederland is een rijk land en we hebben de plicht om te delen met anderen mensen.
Ik vrees dus dat er weinig gaat veranderen totdat mensen echt niet meer kunnen rondkomen.

helodia | 08-12-18 | 14:40

helodia | 08-12-18 | 14:40 |
Ja, ik kom ook wel eens van die figuren tegen. Zodra je dan begint over een gedeelte van hun persoonlijke inkomen, of hun woning haken ze af

Roadblock | 08-12-18 | 16:14

@helodia, gecondoleerd met jouw linkse schoonvader. Ik zou het met zo,n figuur nog geen 3 minuten volhouden. Sterkte ermee.

Mars020 | 08-12-18 | 21:03

Is het een ideetje om de wet op de openbare orde en veiligheid eens te raadplegen? 't Was maar een gedachte, hoor.
Een andere gedachte is de burgemeester buiten te gooien waar het politie zaken betreft want die benoemde kartelbaasjes maken er overal een rotzooi van. Politie hoort een niet politieke baas te hebben. Wat nou niet handhaven...

eastender | 08-12-18 | 13:37

Er zijn nogal veel PvdA burgemeesters.

MW51 | 08-12-18 | 14:02

En zoals altijd. Harbers, de burgemeester, ze wonen geen van allen in de wijk die gebruikt wordt om het asiel-tuig op te voeden tot asiel-nette-mensen.
Dat mogen de deplorables oplossen.

TheEgg | 08-12-18 | 13:36

Misschien tijd voor een Deense oplossing? Ergens dumpen op een eiland met slechts 1 keer per week een veerdienst.

Kuifje-in-Afrika | 08-12-18 | 13:33

De razende bol? kunnen ze uitrazen.

miko | 08-12-18 | 13:57

Dat eiland is een perfect idee, maar geen veerdienst. Ze moeten gewoon op het eiland worden gedumpt, zonder de mogelijkheid om terug te keren naar het vaste land. Dan kunnen ze elkaar lekker intimideren, verkrachten, schreeuwen enz. Dan kunnen Nederlanders gewoon veilig over straat en hun leven weer oppakken, zonder stress en irritaties.

Mars020 | 08-12-18 | 17:34

We leven in bizarre tijden, ik ben oprecht héél nieuwsgierig hoe men over 30-40-50 jaar over deze periode schrijft. Een aanzienlijk deel van de bevolking lijdt aan een bepaald syndroom dat tot zelfvernietiging van de huidige samenlevingsvorm zal leiden, het andere deel ziet het gebeuren maar is niet groot genoeg om het schip te keren. Het is nu afwachten waar de wal ligt en wat de uiteindelijke schade wordt.

Crusher | 08-12-18 | 13:32

Beste_Landgenoten | 08-12-18 | 13:51
"Die gaan alles kapotmaken. Uit pure stompzinnige domheid. De domheid van de kleuter die zijn eigen speelgoed stukstampt uit woede omdat ie niet krijgt wat ie hebben wil."
Dat is nu precies wat die gasten binnenkort zullen gaan doen !
En houdt je grote na:ieve muil s een keer met mensen hier beschuldigen van domheid, met je IQ op schoenzoolniveau !
Ik heb in meer dan 60 landen gezeten broer, maar wat hier toegestaan wordt in west-Europa zie je zo goed als nergens !

A333aan | 08-12-18 | 17:16

Het is geen dedain maar mijn overtuiging, dat domheid ons land kapot gaat maken. Het hangt in de lucht, die revolte van de stompzinnigheid. En het gaat gebeuren ook. Mensen die niet verder kijken dan hun neus lang is, desondanks menen te weten hoe het precies zit gaan de boel verkloten voor de rest. de geschiedenis zal zich meedogenloos herhalen. En als de doden uiteindelijk geteld zijn komt de wijsheid en het besef weer terug.

Beste_Landgenoten | 08-12-18 | 19:45

Over 30-40-50 jaar moet je in gepantserde auto,s rondrijden en op straat lopen in kogelwerende kleding. Figuren, die in 2018 de gelukszoekers nog een warm welkom gaven, hebben zich laten omscholen tot imam. Kaaskoppen zijn zwaar in de minderheid en zijn nog steeds verplicht om te werken voor de uitkeringen van de bezetter. Zelf vermoed ik, dat het over een veel kortere tijd gaat gebeuren, want nu zij grote steden al onleefbaar geworden door hangtuig enz. Zeer veel autochtonen zijn al gevlucht naar andere gemeenten, waar het nog relatief rustig is. Dit gaat in de toekomst nog veel vaker voorkomen. We kunnen beter de Deense methode toepassen en een eiland regelen voor klaplopende kansparels.

Mars020 | 08-12-18 | 21:48
▼ 7 antwoorden verborgen

Enige dat echt helpt is vluchtelingen opvang in gesloten instellingen op tijdelijke basis; onderdak, kleding en voedsel en opleiding om eigen land weer op te bouwen. Terugkeer zodra Nederland vindt dat herkomst land of deel ervan veilig is, ook als er hier kinderen geboren zijn. Geen recht op Nederlanderschap of gezinshereniging. Bij wangedrag directe uitzetting, ook als land onveilig is.
Voordelen: lagere kosten, verminderen overlast, geen eindeloze procedures, geen omging en waarschijnlijk een directe afname van 90% van asielaanvragen.

Franker | 08-12-18 | 13:31

Helaas in onze tweede kamer niet veel draagvlak voor deze praktische oplossing

Hentjehopeloos | 08-12-18 | 13:40

Welkom, je bent wellllllkooooooooom zongen de dames in koor, nu gillen ze moord en brand na een paar incidentjes met ongewenst gedrag. Wat wil je nou.

tiku99 | 08-12-18 | 13:31

Het irritante is dat er helemaal niets verandert en de situatie alleen maar verslechtert. Rutte zal wel weer vlak voor een verkiezing stoere taal uitslaan, daarna blijft het weer oorverdovend stil.

Mijn klomp breekt | 08-12-18 | 13:30

Weer een een-tweetje met Turkije zou gaan opvallen. Benieuwd wat die schalkse knakker voor ons in petto heeft namens EU en grootkapitaal

Kladderadatsch | 08-12-18 | 13:42

Nou, hij doet gewoon een geel hesje aan, want onze Mark weet wel wat er speelt in de samenleving!

J-van-de-Bontekoe | 08-12-18 | 16:38

""veroorzaken geluidsoverlast, bejegenen bewoners en voorbijgangers onheus, vertonen vrouwonvriendelijk gedrag en dragen messen""
@ Mosterd | 08-12-18 | 13:13
... ies koeltoerrrr...
Als je zo stom bent om ongebreidelde bootladingen immigranten uit een primitieve gewelddadige cultuur je land binnen te halen dan weet elk schoolkind (maar natuurlijk niet onze "leiders") dat je daarmee ook hun walgelijke cultuur (gewoontes, normen, tradities) je land binnen haalt en je land daardoor kapotgemaakt wordt.
In hun eigen land is de politie keihard en zijn ze er doodsbang voor. Maar in ons met beschaving veel verder gevorderde Nederland, waar (de meerderheid) gewend is om zich redelijk en fatsoenlijk te gedragen waardoor de popo mild en toegeeflijk is geworden, voelen ze zich als vreemde apen in een zojuist opengezette kooi naar een vrijheid die ze niet aankunnen.

telelezer | 08-12-18 | 13:29

de meerderheid= de meerderheid der Nederlanders

telelezer | 08-12-18 | 13:31

Elke stad heeft toch van die straathangers? Walgelijk kutvolk.

Patje2011 | 08-12-18 | 13:28

@Beste_Landgenoten, niet doen, u heeft alleen uzelve ermee...

Kanarie_Geil | 08-12-18 | 13:35

Beste_Landgenoten
Die ook.

Patje2011 | 08-12-18 | 13:43

Ik heb ook nooit begrepen, waar die hangjurken toch al die snipperdagen vandaan halen om dagenlang op straat mensen lastig te vallen?.

Mars020 | 08-12-18 | 22:07
▼ 1 antwoord verborgen

Nog twee dagen, dan is dit soort berichtgeving verboden. Gelukkig zullen vanaf dan ook de landen van herkomst deze overlastgevers graag weer als verloren zonen in de armen sluiten, althans in het wensdenken van de pactknuffelaars.

jacobh-59 | 08-12-18 | 13:28

Het heeft geen prioriteit en daardoor is er geen beleid. We zijn te netjes en te beschaafd. De politie gaat liever staan flitsen, valt een huis binnen van iemand ie wat heeft geroepen over een geel hesje, of heeft 'geen capaciteit'.

StiekemeBunzing | 08-12-18 | 13:27

Noord afrikanen hebben vergunning om met een kapmes over straat lopen he.

beau van rtl | 08-12-18 | 13:27

Van wie? In Noord-Afrika ga je minimaal 3 jaar de bak in als je met een mes wordt gepakt.

Kuifje-in-Afrika | 08-12-18 | 13:32

Ligt er maar aan waar je het draagt. Als het in de rug zit is het geen probleem hoor.

beau van rtl | 08-12-18 | 13:50

Kuif. Beetje flauw, sorry hoor.

beau van rtl | 08-12-18 | 13:53

Welkom in de realiteit Kampen, je krijgt ze nooit meer weg. Weer een lieflijk stadje ten prooi gevallen aan de omvolking.

HaagsHaram | 08-12-18 | 13:27

Is het nou zo moeilijk, veiliglandiers moeten worden uitgezet, of vastgezet als land niet meewerkt, lege gavangenissen zat, illegaal is illegaal, als ze zich misdragen al helemaal

Bokito ergo sum | 08-12-18 | 13:27

En is het zo moeilijk om toeristen naar een hotel te verwijzen ipv gratis kost en inwoning te geven in een asielopvang?

eastender | 08-12-18 | 13:40
-weggejorist-
Beste_Landgenoten | 08-12-18 | 13:26
▼ 5 antwoorden verborgen

Iedere zondagochtend als ik wil uitslapen na een zeer vermoeiende week,
beginnen daar weer die klere @#$%^& klokken te luiden.
Hoezo geluidsoverlast.....?

Kanarie_Geil | 08-12-18 | 13:24

Nu zijn het nog klokken, prijs u gelukkig.

JohnWalker | 08-12-18 | 14:28

En alleen op zondag en geen gekweel 5 x per dag. Elke dag.

Maytheforcebewithyou | 08-12-18 | 14:51
-weggejorist-
WayneGretzky*99* | 08-12-18 | 19:14
▼ 2 antwoorden verborgen

Vroeger had je daar kost/tuchtscholen voor om de normen en waarden bij te brengen. Misschien een idee om veilige-landen-lastpakkiërs daar verplicht heen te sturen? Niet verwondende lijfstraffen toegestaan (lineaal op vingers, bordlineaal tegen kont).

Bijtendehond | 08-12-18 | 13:24

Retour afzender is goedkoper!

Mogwai | 08-12-18 | 13:52

Shit is aan, yo...!

Expertus_Dico | 08-12-18 | 13:24

Tja, hoe bizar het ook mag klinken. Ik denk dat we er maar aan moeten wennen, dat dit het straatbeeld van Nederland gaat worden in de toekomst. We - de struisvogels uit het link(s)ekamp - hebben het voor elkaar gekregen, om een land, waar honderdduizenden mensen zijn gestorven, om te vechten voor het vaderland, onze grondrechten etc, in nog geen 50 jaar tijd wordt verkocht aan het Midden-Oosten. Over 100, 200 jaar (en nu al), kijkt de laatste generatie aardappelvreters toe hoe het wordt onderdrukt door de islamitische wetgeving. Democratie wordt de ondergang van de maatschappij die wij vandaag de dag kennen.

contactverbod | 08-12-18 | 13:21

Halt! Levert uw vrijheid in, uit naam der vrijheid!

Balabanov | 08-12-18 | 13:25

What-else-is-new... *zucht*

Maar gewoon weer lekker op de elite blijven stemmen, hè mense!
Want PVV / FvD is rassiesties rechts viesbah.

EefjeWentelteefje | 08-12-18 | 13:19

Precies. Gezien het aantal stemmen op CU, CDA, PvdA, VVD en D66 in Kampen valt het wel mee met die ontevredenheid.

obominotie | 08-12-18 | 13:41

Wie zaait zal oogsten toch?

JohnWalker | 08-12-18 | 14:37

.. kijk, dat is de bedoeling van de EU met het "eerlijk verdelen" van "vluchtelingen" over alle dorpjes van de lidstaten. Kameraden van de EU, geïmporteerd in den strijd tegen onze samenlevingen!
Ieder dorp een getto vol derdewereldproblemen / -gewoonten erbij.

Kampen heeft nu dus ook een dingetje met multiKul, waar zij daar eerst nog nooit van gehoord hadden.

Jan Passant mk2 | 08-12-18 | 13:18

Precies, lukte in eerste instantie niet, maar nu wel.....

A333aan | 08-12-18 | 17:28

Nu weet Kampen in ieder geval hoe mensen zich in Amsterdam al jarenlang voelen.
Nog even geduld en de Zaanse Schans, Volendam enz worden ook multikulshit.
Bij de volgende verkiezingen graag een beetje nadenken en niet meer stemmen op de partij, waar je opa en oma vroeger op stemden.

Mars020 | 08-12-18 | 22:00

participatiesamenleving jongehuh.. we are here..

fikkieblijf! | 08-12-18 | 13:17

Nemen de gele hesjes de bestrijding van dat soort wangedrag ook mee in hun eisenpakket?

SergeantPierlala | 08-12-18 | 13:17

Gele Hesjes nemen alles mee waar ze ontevreden over zijn, zelfs als ze niet precies weten waarover.

Beste_Landgenoten | 08-12-18 | 13:28

Laat ze klagen bij hun partijleider van de CU. Die saboteren iedere maatregel om de asielindustrie te beteugelen.

Trumme | 08-12-18 | 13:16

De ChristenUnie is net zo erg als D66 en GroenLinks.
Vanuit christelijk Bijbelse gedachten willen zij een oneindige stroom migranten uit Afrika en moslimlanden opvang, zorg, huisvesting met een uitkering geven.

Ze staan er niet bij stil dat dit verhaal onbetaalbaar en onbeheersbaar is met steeds meer woningnood - toenemende onvrede en onleefbare toestanden.
Ze vinden van zichzelf dat ze sociaal zijn--> de werkelijkheid is helemaal anders.
Dadelijk met Marrakesh wordt de toestroom nog groter... hoe is Nederland over 2 of over 5 jaar, ik hou mijn hart vast en bid tot God dat Hij de CU tot inkeer brengt. D66 en GroenLinks daar hoef ik niet voor te bidden want die geloven niet in God.

sociaal_econoom | 08-12-18 | 13:35

De rapture kan hun niet snel genoeg komen. Alleen zijn ze bijbelvaster dan taalvaster, want ze zien het onderscheid tussen rapture en rapeture niet helemaal.

Graaisnaaiert | 08-12-18 | 14:33

Laat ze lekker in de Middelandse zee wennen aan onze normen en waarden.

overVecht | 08-12-18 | 13:15

Glas-plas-was...
Nieuwe stemronde nieuwe kansen.

de knikkerende kale | 08-12-18 | 13:14

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken