Hoge woord is eruit: asieltuigh rooft Kampen leeg

Wrijf maar eens goed in de ogen. Het staat er echt. In de krant. Een publiek geheim is geen publiek geheim meer: Kampen wordt leeggeroofd door asielzoekers.
"Het is een publiek geheim: winkeldiefstallen in Kampen worden massaal gepleegd door een klein groepje asielzoekers, een groepje dat sowieso geen kans heeft op een verblijfsvergunning. Nu zeggen een raadslid, de burgemeester, de politie en winkeliers het ook. Het einde van een taboe?"
Het gaat om asielzoekers die in het azc van Dronten zitten. Als je vastzit in Dronten is het misschien niet zo gek dat je van bittere ellende gaat roven en stelen in het nabijgelegen Kampen, maar het mag niet, het kost geld, tijd en moeite en het is bovendien gruwelijk irritant. Het sneeuwbaleffect voltrok zich als volgt. Raadslid Suat Azer van Gemeentebelang Kampen durfde het aan: hij vroeg of de burgemeester bekend is met de overlast van de asielzoekers. Burgemeester Bort Koelewijn erkende het probleem direct. Een dag later durfden de winkeliers ineens hun mond open te trekken. "We zijn in Nederland zó correct geworden, dat het niet benoemd mag worden", aldus Fré Helleman van de ondernemersvereniging. Eigenlijk precies wat politiechef John Ekkel doet: "Het is een lastig thema, want wij willen niet stigmatiseren. Als chef voel ik niet de vrijheid te benoemen wat er aan de hand is. Als het probleem wordt geassocieerd met azc’s valt iedereen over elkaar heen. Door het publiek word je snel in de hoek van de fascisten en populisten gezet."
En dat is in een notendop exact wat er mis is in Nederland land vol politiek correcte schijtluizen. Zeg gewoon eens waar het op staat, man. Iedereen is zó bang om in de rechtsextremistische hoek gedrukt te worden. Iedereen is zó bang uitgemaakt te worden voor racist. Iedereen is zó bang uitgemaakt te worden voor fascist. Terwijl het helemaal geen reet met elkaar te maken heeft. Iemand die benoemt dat asielzoekers in Kampen voor problemen zorgen acht het ene ras niet superieur aan het andere ras. Iemand die benoemt dat asielzoekers in Kampen voor problemen zorgen vindt namelijk dat asielzoekers in Kampen voor problemen zorgen, niet dat een bleek Kaukasisch snoetje zogenaamd het edele opperras zou zijn. En iemand die benoemt dat asielzoekers in Kampen voor problemen zorgen weet ook wel dat slechts een déél van de asielzoekers in Kampen voor problemen zorgt en dat niet álle asielzoekers in Kampen voor problemen zorgen MAAR ER ZIJN NOU EENMAAL ASIELZOEKERS DIE VOOR PROBLEMEN ZORGEN IS DAT NOU ZO MOEILIJK
Nee dus. In Kampen (overigens een uitermate fraai stadje aan de IJssel, ze noemen zichzelf 'bruisend' en dat is niet waar, desondanks zeer het bezoeken waard) hebben ze de poep inmiddels uit de broek geveegd. Nu nog dat groepje steeltuig uit het azc in Dronten plukken en op het eerste de beste vliegtuig terug naar Verweggistan gooien. Handig man, Lelystad Airport.
Kamervragen die u wist dat zou komen
Social
Reaguursels
InloggenDe fout wat Wilders maakt dat hij telkens boos is op migranten uit moslimlanden.
Dat is niet slim want hierdoor kijken politici, Kamerleden, Rutte andere bestuurders plus de media de andere kant op… en blijven ze doorgaan met het scheppen van hun eigen ondergang.
Wilders moet geen kritiek hebben op migranten... MAAR op onze overheid... op Rutte III.
Polen, Hongarije doen GEEN opvang en huisvesting van moslimmigranten.
Zweden en Denemarken zijn na ''wir schaffen das'' strenger geworden en hebben een limiet en stop ingevoerd.
Rutte III blijft gewoon doorgaan met het verlenen van gratis opvang in een AZC, het geven van een ingerichte woning, zorg plus een langdurige bijstandsuitkering.
Omdat Wilders er is... durft hij dit maf en onbetaalbaar systeem niet te wijzigen, waardoor onze kinderen het heel, heel erg moeilijk krijgen.
Mark Rutte zou als premier zijn verantwoording moeten nemen en een stop moeten invoeren - net als Ruud Lubbers destijds heeft gedaan met de explosieve stijging van het aantal wao-ers in Nederland.
Mark Rutte is een onvolwassen iemand zonder verantwoordelijkheidsgevoel... hij staat erbij te lachen - foei wat een kerel!
Niet zeuren over asielzoekers. Want ze zijn zielig. Kijk maar naar de foto. Het zijn allemaal vrouwen en kinderen.
Ik wil U wel de weg naar Hans Anders wijzen,uw bril is niet meer goed!
Ach, kijk nu eens. We zijn inmiddels al zover gevorderd dat we het (mogen) benoemen. Meestal hoor ik Rutte en/of Grapperhaus dan roepen dat zoiets niet acceptabel is. Maar wanneer gaan we er nu eens iets aan doen? Die winkeliers snap ik overigens ook niet: huur een motorbende in en laat die korte metten maken met het dieventuig.
Er wordt al jarenlang heel veel geschreven en gezegd over deze onderwerpen maar concrete actie, ho maar. En omdat Wilders degene is die weer de vragen stelt, gaat de deur weer op slot en roept men 'boe' naar Wilders, en verleggen zo de aandacht van het probleem.
Die opmerking over in Dronten wonen ga je wel van stelen, zal ik maar zien als een geintje, want ik vind hem behoorlijk dom.
Als jij een echte vluchteling bent, en een wildvreemd volk wil jou onderdak en veiligheid bieden, beantwoordt je dat niet met crimineel en respectloos gedrag. De Vietnamese bootvluchtelingen indertijd gedroegen zich absoluut niet zo. Ik heb nooit iets gezien over Vietnamezen die winkels overvielen, meisjes aanrandden of algeheel irritant gedrag vertoonden. Maar nu is het anders. Nu komt men met een 'air' binnen, men ziet de uitgestoken hand als een teken van zwakte (en dat is het ook) en men heeft vervolgens maling aan de regels. Want minachting is ons deel, omdat wij zo stom en naïef zijn om iedereen maar te geloven en te vertrouwen. Wij vragen erom geplunderd en verkracht te worden, dat is hoe men het ziet.
En nu wat ophef, en over een week zitten ze er nog. En volgend jaar ook, enz enz enz.
@marian2???? | 20-10-18 | 06:12 |
wat ik zeg is... dat door Wilders een taboe en spreekangst is ontstaan op woorden als: migrant, asielzoeker, allochtoon en moslim.
Bestuurders in Nederland (politici, Kamerleden, provincie, gemeenteraad) willen niet vergeleken worden met Wilders... ook bij de NPO mag hierover niet worden gesproken.
Terwijl we zien dat Zweden en Denemarken (na wir schaffen das) strenger zijn geworden en een limiet en stop hebben ingevoerd - blijven wij in Nederland volop doorgaan met de opvang, huisvesting, zorg en uitkeringen aan moslimmigranten. De AZC's beginnen weer vol te stromen.
Ik zeg niet dat PVV en FvD mogen gaan regeren... echter de andere partijen willen niet met hun samenwerken.
Dit houdt in dat de situatie in Nederland onbetaalbaar en onbeheersbaar zal worden - waarbij je zult zien dat Nederlanders dit land zullen gaan ontvluchten.
De kruik gaat zolang te water, tot ze barst.
Dat taboe is er altijd al geweest, doordat de andere kant het onbespreekbaar wil maken. Beetje zoals kleuters die hun vingers in hun oren steken en hard roepen "Ik hoor je niet , ik hoor je niet nananananananaana " - Dus, nee dat ligt niet aan Wilders .
Je hebt wel gelijk. Omdat Wilders voornamelijk degene is die deze problemen aankaart, heeft de politiek Wilders tot staatsvijand nummer 1 verklaart en verlegt men de aandacht van het daadwerkelijk iets doen aan problemen tot jammeren over de politicus die er iets van durft te vinden.
@Marcel7690
De linkse deugmens zoals Rob Jetten en Jesse Klaver maken zich zorgen om het klimaat... om het milieu, de klimaatjongens van Parijs bepalen het beleid.
Migranten afkomstig uit Afrika en moslimlanden worden door linkse politici en Kamerleden in samenwerking met NPO ''vluchteling en oorlogsslachtoffer'' genoemd.
Een ieder die hier kritiek op heeft wordt een tweede Wilders genoemd.... dus iedereen houdt angstvallig zijn mond hierover.
Het taboe en de spreekangst hieromtrent is in Nederland erg groot.
Wij vinden het not done om hierover onze zorgen te uiten... niet in de Kamer, niet bij de provincie, niet in de gemeenteraad en ook niet bij de NPO.
Milieu mag wel, migratie mag niet.
Oh ja de deugmens. Het blijft iets bijzonders. Het wordt eens tijd een grondige studie naar dit type mens te doen. Om mij heen vinden mensen mij een rascist als ik deze problemen ook benoem. Maar het heeft er echts niets mee te maken. Ik ben gewoon realistisch. Het deugen zit zo diep bij velen. Dit kan nooit goed gaan. Ik val misschien in de herhaling maar had ooit een keer aangekaart dat ik de islamitische zelfmoordaanslagen op onschuldigen het meest laffe vind. Ik kreeg toen als tegenreactie van de deugmens dat ik ook vuurwerk kocht. En zo kan ik nog meer bijzondere voorbeelden noemen.
Geweldig stukje om te lezen, ik heb hard op gelachen als Kampenaar. Maar helaas is het allemaal maar al te waar, als je het bespreekbaar wil maken, wat al eerder is geprobeerd door het genoemde raadslid, word het weggewuifd. Deze keer, voor nu even, niet. Benieuwd hoelang het duurt voordat het weer naar de achtergrond is verwerkt.
De ambtenaren en de NPO die dit alles wegwuiven - komen zichzelf tegen.
Je zult zien dat landelijk winkeliers en burgers hier meer last van krijgen en dat politici, Kamerleden, burgemeesters en wethouders in de toekomst vaker met beveiliging over straat moeten.
Hierover mag niet gesproken worden.... over 5 jaar zegt de politiek en onze bestuurders - wir haben das nicht gewusst. Met dit verhaal moeten ze dan niet aankomen.
En dat in een stad met veel christenen cq CU stemmers, welkom zangeressen. Zouden de overgebleven christenen eindelijk inzien dat de Barmhartige Samaritaan uithangen geen fuck uithaalt en ons stort in een totale revolte die genadeloos zal zijn.
Iemand van de ChristenUnie zei tegen mij: ''slaat iemand u op uw rechterwang, keer hem dan ook de andere toe” (Mattheüs 5:39).
Waarom zijn de bananen krom ?
Vragen stellen pffff. Het leger inzetten. Daarvoor betalen wij immers. Voor in de eerste plaats binnenlandse veiligheid. En kunnen gelijk de nieuwe vliegtuigen getest worden dmv droppingen boven Afrika. En niet van voedsel maar van verwarde apothekers en chirurgen die van het rechte pad waren afgeweken.
@SlimmeBelg
Het leger inzetten... dat zal moeilijk worden.
Het leger van België en Nederland hebben het druk met vredesmissies in moslimlanden.
Kunnen we ze niet gewoon op Pampus onderbrengen met Bed,Bad, en Brood dan zitten ze op een eiland waar ze niet zo maar af kunnen.
Zwarte pieten zijn prima maar niet het hele jaar door zakmaarzegge.
Zeg waar het op staat... werkt prima om een kutverjaardag af te breken kan ik je melden.
Rutte III en de Kamerleden zien drommels goed dat het fout loopt in Nederland.
We kunnen onmogelijk iedereen die uit Afrika of uit een moslimland komt... hier opvang en verblijf geven in een AZC.
Dit verhaal is onbetaalbaar en onbeheersbaar geworden.
Vanwege Wilders durft niemand in de regering of in de Kamer ons maf migratiesysteem te wijzigen.... niemand in de Tweede en Eerste Kamer wil met Geert Wilders worden vergeleken.
Dus iedereen zwijgt over ons maf migratiesysteem - waardoor we in NL steeds meer problemen, spanningen en onveiligheid krijgen.
Waar is Rutte III mee bezig... ze weten drommels goed dat het fout gaat met Nederland - er is niemand die hier over durft te zeggen.
Politieke partijen zoals D66, GroenLinks en de NPO... praten wel over het klimaat en het milieu - maar hierover, wat veel bedreigender is voor NL wordt met geen woord gesproken.
Hoe is ons land over 2 of over 5 jaar?
De fout ligt 100% bij de politiek en onze gemeenten die dit maf en onbetaalbaar migratiesysteem niet willen wijzigen.
Onze autochtone en allochtone kinderen krijgen het heel, heel erg moeilijk in een volgepropt Nederland.
onbetaalbaar en onbeheersbaar is nu eenmaal het doel
Den Haag denkt dat ze SOCIAAL is door al deze mensen hier opvang en verblijf te geven in een AZC... wat bereiken ze hiermee?
Steeds meer onveilige en onleefbare toestanden met steeds meer woningnood.
Zie ervan komen dat over een paar jaar - rijke en werkende Nederlanders dit land zullen ontvluchten vanwege deze toestanden.
Waar zijn Den Haag en onze gemeenten mee bezig?
Vanwege Wilders durft niemand in de regering of in de Kamer ons maf migratiesysteem te wijzigen.... niemand in de Tweede en Eerste Kamer wil met Geert Wilders worden vergeleken. Nou genoeg stemmers voor Geert zou ik zo zeggen bij de laatste verkiezingen. Dus heel veel mensen willen met Geert Wilders vergeleken worden, alleen u niet, en roeptoetert heel overtuigd dat niemand dat wil. Een minderheid zoals u wil geen PVV en FvD. Roeptoeter maar fijn verder sociaal_econoom, tijden gaan veranderen hoop ik en dat wordt tijd ook.
Als na de volgende verkiezingen nog steeds niet hierop gereageerd is moet Wilders stoppen dit probleem aan te kaarten en zich met alle kracht richten op de verhoging van de pensioenen en de a.o.w.! Hoe dat betaald moet worden?? Daar heb ik wel een paar ideetjes over maar dan moeten jullie mijn partij wel serieus nemen........
Nederland is ziek, hoe heeft het kunnen gebeuren. Mensen zonder ruggengraat hebben de lijnen aangegeven. Kan dit nog worden bijgesteld ?. Als dat niet gebeurt gaat er heel heel heel veel verloren in dit land. Ik zou zeggen oprutte en snel
De fout zit in ons maf migratiesysteem.
Mensen uit Afrika en moslimlanden krijgen hier automatisch opvang en verblijf in een AZC met iedere dag gratis eten, drinken, slapen, zorg en zakgeld.
Daar wordt uitgezocht of men recht heeft op asiel.
Degenen die hier dan onder de noemer ''vluchteling'' asiel krijgen worden in de watten gelegd en als kasplantjes behandeld. Ze krijgen gratis een ingerichte woning, met extra zorg, extra aandacht en een langdurige bijstandsuitkering... plus mogen ze hun naaste familieleden naar NL laten overkomen, die dan ook al deze gratis voorzieningen krijgen.
De mensensmokkelorganisaties weten dit... en brengen (tegen betaling) non stop nieuwe migranten naar Nederland.
Degenen die geen recht hebben op asiel worden in speciale AZC's geplaatst... maar er is niemand die teruggaat. Zij zorgen voor onrust en onveilige toestanden waarbij burgemeesters en wethouders worden bedreigd.
Nu kunnen we zeggen - deze mensen zijn verkeerd.
Nee... deze mensen zijn niet verkeerd - onze overheid en gemeenten zijn verkeerd zij geven opvang aan iedereen die uit Afrika of uit een moslimland naar NL komt.
Dit verhaal wordt onbetaalbaar en zorgt voor steeds meer problemen in Nederland.
Terwij Zweden en Denemarken na ''wir schaffen das'' strenger zijn geworden blijft Rutte III gewoon doorgaan met dit maf migratiesysteem - waardoor we het in Nederland steeds moeilijker krijgen.
Mee eens
Als je de (toe)stand van c.q. in Nederland kritisch bekijkt dan kunnen we ons land het beste karakteriseren als Bananenkoninkrijk. Pinautomaat van de gehele wereld mag ook. Autochtoon gezien overwegend nog bewoond door hordes drabberige weekdieren en suflullen en sufkutten die te beroerd zijn om hun stemgedrag drastisch aan te (kunnen) passen.
Laat maar lekker naar de tyfus gaan dit Land.
Ze stemmen Zelf op die Clubs die Ze met nog meer Crimigranten opscheept .
Veel succes met de kolerezooi dan ook maar .
2019 Provinciale Statenverkiezingen en Europese verkiezingen ga maar eens PVV stemmen.
Geldermalsen dus is een hoop ellende bespaard. Was wel een opstand voor nodig, want de gemeenteraad was/ is daar behoorlijk van het padje af.
En wat vindt grachtengordel en bakfietsend Nederland hiervan?
Dat leest u daar.
Snap niet dat hier nu opeens #ophef over komt. Medio jaren '90 stond het plaatselijke sufferdje al vol met berichten over winkeldiefstallen door 'Drontenaren'.
Tegenover het AZC ligt een volkstuinencomplex en daar hebben de tuiniers allemaal sloten op hun schuurtjes gezet. Werd behoorlijk uit gejat. En graties fruit plukken.
We hadden het hier nog over tijdens het eten en toen kwam er nog wat naar boven.
Is de Nationale Politie eigenlijk een "veilige organisatie" om voor te werken?
Kan je daar als werknemer eigenlijk gewoon functioneren?
Want als ik lees dat politiechef John Ekkel zegt: "Het is een lastig thema, want wij willen niet stigmatiseren. Als chef voel ik niet de vrijheid te benoemen wat er aan de hand is. kan dat ook betekenen dat hij zich niet veilig voelt en van hogerhand te verstaan heeft gekregen om zijn muil te houden.
En dat is dan politiek gemotiveerd. Dus politieluitjes in Nederland doe eens uit de school klappen, wat is er werkelijk aan de hand.
Ik heb 17 jaar geleden in Kampen gewoon en gewerkt. Toen al liepen groepen met asielzoekers van Dronten naar Kampen over de Flevoweg. Is maar even lopen. Ook toen werd er veel gestolen in de winkels maar de christelijke inwoners van Kampen kwamen niet in opstand, want christelijk en zo. Waarschijnlijk loopt het nu echt de spuigaten uit. Net als overal.
17 jaar geleden????? kun je nagaan, en die kut politiek doet gewoon helemaal NIX!
iedereen is hier overgeleverd aan gajes (ja, GAJES) wat hier niet hoort te zijn, alleen Wilders en co schijnt het te begrijpen, maar ja, die is zgn. rechts extreem en "gevaarlijk".
Het is decenia lang een probleem lang geleden werkte Ik voor een onderhouds bedrijf in landbouw machines.
Vooral in de buurt van AZC’s werden op grote schaal accu’s gestolen uit landbouwmachines. Bleek dat dat goede handel te zijn in sommige oostbloklanden.
De politie deed niets, tot dat een groep boeren en dorpelingen achter de daders aan ging.
Toen werd de politie plots aktief.
Nu 20jaar later andere dorpen zelfde dreugers die lief wegkijken
Nog geen week geleden komt het MKB uit de kast met Terror Apel en nu dan Kampen.
Mag hopen dat ik niet voor niets in het Noorden ben blijven wonen.
Wat een onbeschaamd bekkige types om hiermee aan te komen zetten, als je al ziet dat een GroenLinks boos wordt op een politicus, omdat deze gewoon ergens geïnterviewd staat te worden, en dan vervolgens door allochtonen wordt aangevallen. En eergisteren was het nog te horen op Radio 1: alles en iedereen omtrent LPF, PVV en FVD riekt naar fascisme.
Vanuit veel AZC's hetzelfde geluid: kleine groepen criminelen kunnen ongestoord hun gang maar blijven gaan. En wanneer Nederlanders smeken om DIRECTE uitzetting komen wollige antwoorden dat het niet kan en degene die er wat van zegt is rascist if fascist, moet een toontje lager zingen van de linkse kerk. Wilt u een ander Nederland? Stem PVV of FvD, van die andere partijen hoeft u niets meer te verwachten. Ja, het tekenen van een verdrag achter uw rug om in Marakech voor nog meer import van kansenparels? Nederland wordt tich wakker!
Veel Nederlanders kijken niet verder dan hun neus lang is. Daarnaast is de combinatie tussen überhipsters en softe christenen (SGP uitgezonderd) dodelijk. We hebben in Nederland in de geschiedenis nog nooit grote islamgerelateerde problemen gekend, in tegenstelling tot Oostenrijk, Hongarije en Joegoslavië. Wellicht maakt ons dat zeo stuitend naïef, arrogant, onverschillig en overmoedig.
@Reaganmalia, tegen de tijd dat Nederland wakker wordt leef ik niet meer.
Enorme toename criminaliteit asielzoekers.
Uitzetten en grenzen dicht!
Helemaal mee eens Geert.
Het is helemaal geen toename. De mensen die nu criminele activiteiten ontplooien, waren al crimineel voor ze hier kwamen. Door te praten over een toename, wordt er gesuggereerd dat het brave burgers waren die nu crimineel worden, maar dat is nonsense. Ik ben pertinent tegen deze formulering; de juiste formulering is: deel asielzoekers blijkt crimineel. Precies zoals voorspeld werd voordat er sprake was van een grote instroom, dat het ook een groot contingent criminelen zou bevatten. Dat zou niet zo zijn, het zouden allemaal brave hoogopgeleide mensen zijn. Nu blijkt dus uit de cijfers, dat er wel degelijk een groot deel criminelen tussen zitten.
Het lijkt haarkloverij, maar het is een erg belangrijk punt. De linkse gutmensch komt elke keer weg met deze verongelijktheid: "ja maar nu worden ze hier crimineel, dat hadden we toch niet kunnen weten? ". Nee, het is "we hadden het fout, het blijken criminelen ipv hoogopgeleiden".
Waarom dit belangrijk is? Omdat bij de volgende kwestie deze gutmenschen weer vooraan staan te brullen met hun mening, en als je nu erkent dat ze er naast zaten, wordt die mening anders gewogen. Als het nu als 'ongelukje' gepresenteerd wordt, ook.
Ik ben het eens met uw stelling.
Maar Geert moet toch ook wat roepen om het slapende volk wakker te krijgen. Wat mij het beste lijkt is dat PVV en FvD gaan fuseren, is heel het probleem opgelost.
Toch rot voor al die gutmensen die deze criminelen toen ze ons land binnenkwamen toe stonden te zingen en bloemen gaven en de BN "ers die ze allemaal een kamer beloofden (alleen maar beloofden) dat het toch niet van die aardige mensjes zijn.
Al heel lang geleden heeft de mensheid een geweldige uitvinding om boefjes te stoppen hat heet gevangenis
Lieve naieve deugmens google dat eens de wereld zal voor u te veranderen
AZC’s dienen zoals iedere industrie aangepakt te worden volgens het principe dat de vervuiler betaalt.
Dan krijgen wij de rekening gepresenteerd.
Tijd om de financiering van AZC’s stemafhankelijk te maken.
Tis eigenlijk net als de stint verbieden
Het is in het Friese Drachten niet anders. De meeste centrum-ondernemers die ik spreek doen ook al geen aangifte meer want de politie(k) doet er toch niets mee.
Mooi. dit is alvast een begin. Nu ook nog graag even openheid over wat zich allemaal binnen de poorten van AZC's afspeelt. Waar, oh waar is het eerste leidinggevende personeelslid dat uit de school klapt?
Burgemeester spreekt van “etterbakjes”. Problemen benoemen en dan verklein woordjes gebruiken. Nee burgemeestertje het zijn criminele en die moeten gewoon het land uit. Crimineel gedag moet niet beloond worden.
Helaas doen we dat wel.
Beperkte de problemen zich maar enkel tot in de kampen........ gewoon hek er om heen. Totdat status bekend is in detentie.
ASYL : II. Concreet.
↪1. Vrijplaats, wijkplaats.
Asijl — vryplaets, meyer, Woorden-Schat [1650].
— Asijl, een vry-stad, of vry-plaats, schuyl-plaats, is een plaats waar na toe imand, die onversiens een dood-slag gedaan had, mogt na toevlugten, en aldaar vry woonen en schuylen voor het vervolgen des bloed-wreekers, koerbagh, Bloemh. [1668].
Asyl duidt een onschendbare plaats aan, een toevluchtsoord, een wijkplaats van misdadigers, weggelopen slaven en door hun crediteuren vervolgde schuldenaars, winkler prins, Encyclop. [1948].
— De onschendbaarheid der asylen bleef door velerlei oorzaken gehandhaafd. Godsvrucht en bijgeloof waren haar verdedigers, bosch, Asyl en Uitlev. 3 [1885].
De heidense tempels, waar 't altaar 'n asyl was, en slaven en misdadigers niet mochten worden aangetast, koopmans in Taal en Lett. 11, 15 [1901].
Hij (t.w. de piraat) heeft geen asyl in Een Zuidzee-eiland of een der Antillen, slauerhoff 2, 8 [1928].
We zitten sedert een week aan een ouden burgwal, in het wijde asyl dat Amsterdam nu is voorallen die door het hakenkruis worden bedreigd, voeten, Doortocht 177 [1944].
–
Bron : gtb.inl.nl/iWDB/search?actie=article&a...
Dit komt door Geert Wilders... door Wilders is er een taboe en een spreekangst ontstaan op woorden als migrant, asielzoeker, allochtoon en moslim.
Niemand in Nederland wil vergeleken worden met Wilders, dus iedereen houdt angstvallig zijn mond over deze 4 dingen.
Zowel in de Kamer, in de media als bij de NPO.
.... en vergeet GS niet. Ook álles is de schuld van GS.
het Nederlandse volk is schuldig die stemmen op de verkeerde politici die dit alles al veel te lang laten gebeuren en het wordt nog erger let maar op !
@slaap zacht
Den Hollanders houden zich bezig met het klimaat, het sociale klimaat doet er niet toe
Maar neem nou godverdomme eindelijk eens maatregelen! Het gaat om:
"een klein groepje asielzoekers, een groepje dat sowieso geen kans heeft op een verblijfsvergunning."
Dat zijn dus hetzelfde soort kansloze asielzoekers die één jaar geleden - of is het al 2 jaar geleden? - in het nieuws kwamen door hun totale wangedrag in Ter Apel, dacht ik, en die lui gingen zich ook misdragen in Groningen tot ik meen Delfzijl toe. Waren zonder uitzondering naffers (Marokkanen en Algerijnen). Zal in Kampen niet anders zijn, schat ik.
Als op zeker moment blijkt dat ze zich misdragen, en ze zijn kansloos, dan moet je ze uit zo'n AZC verwijderen, en gewoon in een gevangenis opsluiten tot het moment van uitzetting. Ben je van de overlast af.
Als eea wettelijk niet mogelijk of heel lastig is, dan moet de politiek (regering en Tweede Kamer) heel snel wetgeving ontwikkelen die eea wel mogelijk maakt. Het wordt eindelijk eens tijd dat regering en parlement duidelijker en zichtbaarder gaan kiezen voor de (oorspronkelijke) Nederlanders en tegen allerlei klaplopers en criminelen die hier alleen komen profiteren. Maar ze laten alles steeds maar liggen en op zijn beloop:
* paal en perk stellen aan de instroom van "migranten" - of het nou asielzoekers, vluchtelingen, economische gelukszoekers of anderszins zijn - gebeurt niet
* veel kortere procedures die het eindeloos rekken en traineren aan banden leggen; gebeurt niet
* illegalen en uitgeprocedeerden eindelijk voortvarend uitzetten naar hun eigen landen; gebeurt niet
* gevaarlijke aliens die ons haten, daarom zijn afgereisd naar Syrië om zich aan te sluiten bij een terroristische koppensnellersbende, buiten de deur houden door hun Nederlanderschap af te nemen; gebeurt niet.
En binnenkort, heb ik begrepen, tekent Nederland een soort "intentieverklaring" waarin ze partij wordt in een zg VN "migratiepact" dat de migratie niet gaat bemoeilijken, maar integendeel, soepeler en "veiliger" moet doen verlopen. Je zou zo graag eens trots willen kunnen zijn op de regering indien ze zeiden: "Nee, dat pact ondertekenen we niet; we willen niet méér migratie, we willen het juist terugdringen", zoals Hongarije bv. Maar ze gaan weer als het braafste jongetje in de klas tekenen bij het kruisje. What a bunch of pussies!
Het wordt tijd dat de economie weer eens een flinke dip maakt. Blijkbaar moeten de meeste Nederlanders eerst pijn in hun portemonnaie voelen om te zien dat de overheid niet doet wat ze moet doen.
benjeallanggek | 19-10-18 | 17:42
Nee, ben ik niet met je eens. We komen net uit de grootste economische dip sinds de Grote Depressie van de jaren 30 van de vorige eeuw. Toen speelden al de problemen die ik hierboven noemde ook al. Maar ook in die tijd - 2008 tot 2016 - is er niks veranderd/verbeterd.
@Dr_Johnson
Het is wat mij betreft niet te geloven, maar het lijkt er sterk op dat de goegemeente die crisis alweer vergeten is. Zie bijvoorbeeld de gekte op de huizenmarkt.
Dr. Johnson. Eens met uw pleidooi.
Niet eens opsluiten, meteen uitzetten. Alles wat u zegt zou geheel normaal moeten zijn.
We worden zo langzamerhand het gekste jongetje van de klas.
Racist genoemd worden is een kleine prijs om te betalen als je daarna gewoon kunt zeggen wat je denkt.
Ik ben bang voor de dag waarop ik zo'n cultuurverrijker betrap als hij mijn auto openbreekt en dat ik hem woedend het ziekenhuis in mep.
Sturen jullie me dan een kaartje als ik voor minstens twee jaar de bak in ga?
En bloemen
Geweld is niet de oplossing. Knoop een gesprek aan. Bid met elkaar.
En een vijl!
Nog ff en we krijgen rechters, die asielzoekers die voor verkrachting zijn veroordeeld geen straf opleggen, omdat ze anders hun verblijfstitel verliezen.
is toch al gebeurd verd... kuch...
' Iemand die benoemt dat asielzoekers in Kampen voor problemen zorgen vindt namelijk dat asielzoekers in Kampen voor problemen zorgen, niet dat een bleek Kaukasisch snoetje zogenaamd het edele opperras zou zijn'
Bedankt. Dikke plus voor deze zin.
Als omvolking geen doelstelling van beleid zou zijn, zou je je kunnen afvragen waarom de politiek hier niets aan doet en nooit heeft gedaan.
Voor de politici zijn dit lastige bijkomstigheden van de omvolking en moeten we er maar mee leren leven.
Iemand die de omvolking snapt? Bijstand x 100000?
Hebben jullie die luchtfoto van het bungalowpark in Dronten gezien ? Wat een luxe, Center Parcs verbleekt er bij.
Groot hek er om heen en gewoon op slot houden. Illegalen zijn nml. gewoon strafbaar.
De hele bevolking van Afrika kan verwacht worden om de rekening voor slavernij, honger, overstroming & droogtes op u te komen afrekenen.
Allemaal onderdeel van het door de EU en globalisten bij u geconstateerde "witte privilege". Alstublieft!
Wilt u de heren ook nog even opvangen.
Over slavernij gesproken. Weet je wie die slaven te koop aanboden ? Dat waren de zwarte stamleiders zelf. De Europeanen waren "slechts" de opkoper en vervoerder. Jammer genoeg hoor je daar nooit iemand over....
Meneer Passant, dan moeten ze eerst langs Saoedi Arabië!!. daar komen de slavenhalers vandaan.
Literator en Pelforth: op dat soort informatie zitten de hedendaagse exploitanten van de slavernij natuurlijk niet te wachten. Afrikanen en Arabieren aanklagen en geld eisen is totaal kansloos.
Hier kan je daarmee levenslang gratis op vakantie, indien zwart of links.
De linkse partijen hebben ons apothekers en leuke meiden beloofd.
De meiden zijn nooit gekomen en de apothekers blijken dieven, verkrachters en terroristen.
Waar wonen die linkse partijen?.
Achter de hoge hekken van de socialistische compounds.
Als ze uit veilige landen komen, waarom dan wel toegang geven tot de asielprocedure ?!
Burgemeester van Kampen (niet Slagerij van Kampen) zegt: ,,Dit kleine groepje besmeurt het imago van de échte asielzoekers. "Want ik zou die etterbakjes uit veilige landen zeker geen asielzoekers willen noemen. Ze hebben namelijk geen kans op asiel.” Nou leg uit, waarom geef je ze dan toegang tot die procedure ?!
Nou aanhangende het hoger beroep de cassatie, en geheel nieuwe procedures natuurlijk.
@Knufter
Als we zulke etterbuilen niet eens in aanmerking laten komen voor een asielprocedure hebben ze ook geen (juridische) grond onder hun poten. Ze kunnen dan geen beroep aantekenen tegen uitzetting, want ze verblijven hier op oneigenlijke gronden.
Nou ja, landen die bestuurd worden door Afrikaans zelfbestuur en/of islamisten kan geen mens "veilig" noemen. Overigens is dit soort onveiligheid daarom precies zo gewenst door de EU als excuus voor meer overheidscontrole op burgers. Voor uw veiligheid.
Precies. Dat is het hele eieren eten.
Je mag ook afvragen of er intussen geen " huur een dief" organisaties bezig zijn.
Blijkbaar stelen ze niet alleen voor eigen bedarf als het zoveel is.
Leuk gesproken Mosterd "Zeg gewoon eens waar het op staat, man." Mee eens maar denk eraan, daar is men het in Nederland "labbekakland" absoluut niet mee eens. Deze reaguurder staat gewoon per 1 december op straat omdat hij zijn baas een A4-tje overhandigde met verontrustende zaken binnen het bedrijf. Daarbij enkele zaken waarmee ze de wet overtreden. Geëscaleerd naar RvB, extern onderzoek geweest, ik heb gelijk gekregen maar verstoorde werkverhouding dus einde baan. Klokkenluiders bescherming? Mijn hol! Gewoon wegwezen. Transitie vergoeding, waar je 52% van bij Rutte mag inleveren en dat was het. Procederen is tegenwoordig als naar het casino gaan dus maar het geld gepakt. Dus, denk heel goed na voordat je zegt waar het op staat.
Wat? Da's ernstig. Balen voor je :(
En over dat procederen weet ik helaas dat je gelijk hebt.
Vergeet je niet aangifte IB te doen over het jaar waarin je die transitievergoeding hebt ontvangen? Dikke kans dat je teveel aan IB hebt betaald en dus een bedrag terug krijgt.
Tenzij je jaarloon al boven de € 65K zit, maar dan heb ik sowieso niet zoveel medelijden met je. ;-)
@osta. Dat is echt heel erg. Ik heb helaas geen advies voor u.
Ach het is van alle tijden. Toen we overspoeld werden met vluchtelingen uit de Balkan in de jaren 90 was dat ook als zo. Ik werkte in de Harderwijkse binnenstad en er was dagelijks politie over de vloer.
Ze hebben in ieder geval niet mijn hart gestolen die migranten.
Mark_D_NL | 19-10-18 | 15:41 Zelfs BNR , Sublime zijn zenders waar ik graag naar luister in de auto zijn zo links als de pest geworden. Anti Trump en waardeloos nieuws. Hoe heeft het zover kunnen komen ?
Op de A7 stond ook maar een klein groepje. Die wisten ze wel te benoemen en aan te klagen.
Juist. En ik zag ook uw andere tegel over niet meer dan 2 scholieren tegelijkertijd.
Het kan allemaal wel.
Het mag alleen niet wanneer het iemand van de andere heilige cultuur betreft. Zeg ik met spot.
Geen seconde medelijden met de slachtoffers ! Jullie stemden midden en links; jullie krijgen midden en links. Jullie stemden voor open grenzen ? Jullie kregen open grenzen. Meer meer meer meer. De vervuiler betaalt. Socialer kunnen we het niet maken. De laatste 30 jaar onder een steen leven is een keuze. Ook dit hoort bij de EU; open grenzen, wegkijken, miljarden weggeven, soft beleid, iedereen is welkom, geen oplossingen voor goudzoekers. Nou mensen; gefeliciteerd met dit resultaat. Geen enkele sympathie met de getroffenen; DIT is democratie en socialisme. Wie niet horen wil moet maar voelen.
Eens, en ik hoop dat het nog veel erger wordt.
Je weet wie regeert?
Het is de VOC mentaliteit waar Balkenende het over had. Die miljarden die weggegeven worden wordt mogelijk gemaakt door de moderne slavernij. Voordat de Nederlandse bevolking in opstand komt ......... Nederlanders zijn klagers en dragers. Dus voordat hier wat gaat veranderen. Dat maken jij en ik niet meer mee.
Even in termen van pure logica: #grenzendicht en #tuigeruit kunnen niet allebei tegelijk waar zijn.
Er zit een volgordelijkheid in die hashtags en je zet ze verkeerd.
Volgorde maakt even niet uit lijkt me. Als het maar beide gebeurd.
Geen greintje bewijs. Is hysterie.
Geen medelijden met VVD stemmers gevalletje karma.
Inderdaad, ongezien de typhus voor de middenstanders die geen PVV/FvD stemmen.
Diezelfde winkeliers stemmen straks weer VVD.
NL heeft een spijtoptante meldpunt "Ik stem geen VVD meer" nodig.
Het hoge woord is er dus niet uit.
Zowel de burgemeester als de politiechef kunnen niet snel genoeg benadrukken dat dit geen echte asielzoekers zijn. Dit zijn etterbakken en criminelen uit veilige landen. Wat ze doen is een beetje toegeven wat ze niet kunnen ontkennen. Daarna meteen bagatelliseren door het niet te koppelen aan de asielzoekers. Want we willen toch zeker niet de indruk krijgen dat we allemaal slechte mensen het land in laten stromen.
Het zijn wel echte asielzoekers, het zijn alleen geen vluchtelingen. Gebruik van de juiste woorden kan een hoop verwarring voorkomen.
@Braboblanke, het zijn geen asielzoekers, maar gelukzoekers!. Als jij nu ook de juiste woorden gebruikt, voorkomt het een hoop verwarring.
Het is sowieso al te sneu voor woorden dat de realiteit over wat dan ook niet benoemd mag worden van vooral regressief links, zwakgristelijk en lafliberaal.
Per saldo hebben immigranten Nederland alleen maar veel geld en ellende gekost. Dat betekent niet dat er geen positieve uitzonderingen zijn, maar die bevestigen slechts de regel.
Daarom, stoppen met die waanzin. Grenzen dicht, echte oorlogsvluchtelingen opvangen in de eigen regio, asielaanvraagcentra buiten Europa en alleen hoognodige arbeidsmigranten op tijdelijke basis toelaten en na bewezen diensten weer terugsturen naar hun eigen land, familie en cultuur.
Helemaal kappen met dat witwascircus van migranten uit Afrika en het middenoosten.
Elke dag het zelfde riedeltje.
Dokters en tandartsen flikken weer iets, wij zijn verontwaardigt, zetten het uit ons hoofd, en gaan weer door met waar we mee bezig waren.
stopimmigratie.petities.nl
Het enige positieve aan het verzwijgen van dit soort wantoestanden is dat links verantwoordelijk is voor een groeiend populisme.
Ik vind nog even niks. Het zal wel weer fake nieuws zijn.
Daarom wacht ik de fact check van de NRC af.
Dit is al bezig sinds de eerste asielzoeker hier binnenkwam, waar dan ook in NL. Dat het al zo lang doorettert kunt u onze politici, burgervaders/moeders aanrekenen.
40 jaar lang asiel ellende.
Wat een geduld hebben die Nederlanders.
Beste winkelmensen u betaalt u overheid on de bestaande wetten te handhaven, als dus blijkt dat zij dit niet of onvoldoende doen, stop u belastingbetalingen, als eerste BTW dat is direct merkbaar, maar wel allemaal in Kampen tegelijk.
En sluit uw nering een week, doe leuke dingen maar laat het ze weten, beetje roepen helpt niets dat lacht Mark de wegkijker weg.
Linkse politiek zijn net zeikende brugklassers als ze een werkstuk over steenmarters moeten inleveren. "Jammeneer mijn oma was jarig, jammeneer mijn hond heeft het opgegeten, jammeneer ik was mijn konijn kwijt, jammeneer de printer was leeg, jammeneer het iesj ramadan en iek moest heel schjaap eten" etc. Als je nou eens een keer een streep zet en zegt "Tot hier. En niet verder." dan krijgt een politiek de geloofwaardigheid terug. Driestappenplan: 1) Dokkum. 2) Kampen, 3) De laatste grens. En anders plan Wilders.
asielzoekers waarvan al bekend is dat ze geen asiel recht hebben.. moeten die dan in een AZC verblijven.. pak ze op en zet ze achter een hek totdat duidelijk is of ze uberhaupt uit een land komen dat een vluchtelingenland is.. zo niet, ander kant van het hek uit en weten ze niet waar ze vandaan komen dat hup ergens op een eiland droppen met zijn allen, wedden dat zodra dat bekend is na 2 droppingen de rest heel snel wel weet waar ze vandaan komen!
Ik heb een azc een paar km verderop en een Lidl bij mij in de buurt en natuurlijk winkelen die gasten graag daar , nu is het al zover dat er een beveiliger 7 dagen in de week rondlopen in de Lidl , Rutte werkgelegenheid is toppie en in een verschrikkelijk gaaf land wonen wij toch .
Ik vind het wel jammer dat het altijd zo breed uitgemeten wordt als een asielzoeker iets steelt of iets anders doet. En dat terwijl juist die groep maar heel beperkt middelen tot de beschikking heeft.
ja je snapt het niet he, dat ze niet gewoon die winkels op dat AZC regelen en dan gewoon de deur open en dan gratis laten shoppen..
In een AZC genieten ze volledige verzorging, inclusief gratis onbeperkte medische en juridische hulp. Welke supermarktklant heeft dat ook?
Joffri, jij mist een paar chromosomen. Asielzoekers mogen stelen omdat ze weinig middelen hebben. Dat is wat je zegt.
Dus als je maar heel beperkt middelen tot je beschikking hebt, is dat een vrijbrief om te roven en stelen? Er zijn een aantal perioden in mijn leven geweest dat ik ook over bar weinig middelen beschikte, maar ik heb nog nooit wat gestolen...
Joffri, helemaal gelijk heb je. Zet hier je adres neer en dan sturen we ze bij langs want je hebt vast nog wel wat staan wat ze kunnen gebruiken...
Sorry mensen het was uit verveling dit plempsel en het sarcasme is duidelijk wat licht aangezet. Ik moet zeggen dat ik nu mensen als drumpiet wel beter begin te begrijpen. Die gasten menen er niks van(!)
Joffri, niks gezegd. Sarcasme :)
Groenlinks al gereageerd??
Geen AZC's in Marokko.
Stuitend, dit. En helaas al jarenlang bekend. En net zo lang onder de pet gehouden.
Een politiechef die klaagt, "Als chef voel ik niet de vrijheid te benoemen wat er aan de hand is", dat is toch de dood in de pot!?
Man man man. De pleuris gaat nog eens keihard uitbreken, als de policor goedpraterij eindelijk eens wordt doorgeprikt. En dat moment zit er volgens mij toch echt aan te komen.
Nogmaals de vraag: wat doen die kansloze asielio's uit Marokko, Algerije, Albanië en aanverwante veilige landen hier überhaupt nog???
Marokko wil ze niet terug...
Precies, die zin is triest en heel veelzeggend.
Helaas vanavond niet in Pauw: 'Korpschef voelde geen vrijheid om vrijuit problemen te benoemen'.
We weten eigenlijk allemaal dat dit zo is. Kwestie van tijd voor ook 'normale mensen' zich zogenaamd racistisch uitlaten.
En als iedereen dat doet kan je ons niet meer wegzetten als fascist..
Best erg, dat de middenstand het nu pas durft te benoemen.
Laten we hopen dat dit het begin is van hernieuwde vrijheid van meningsuiting.
Ojee, straks krijgen we nog een benoeming van het geïmporteerde (sexueel) geweld dat gezinnen maar moeten zien te verwerken.
Trap dit smerige tyfustuig toch dit land uit!
Dat is inderdaad de enige oplossing! Meer smaken zijn er niet!
De "wetenschappelijke" oorsprong van de zelfkastijdingsmoraal plus afgeleid wegkijkgedrag ligt bij het maatschappelijk vergif van de Joodse Frankfurter Schule en hun "kritische theorie".
De grootste plaag van deze tijd is niet de asielzoeker maar de elite die alles maar bagatelliseert, wegkijken en er zelf geld aan verdienen. Eigenlijk zou daar de overlast naar verplaatst moeten worden. Dus met z'n allen lappen voor een roze touringcar. Dan halen we de asielzoekertjes op en geven ze een excursie naar bijvoorbeeld het dorp Wassenaar.
Dumpen in de gemiddelde witte grachtengordel bakfietsenbuurt van welke GL-stemmende stad dan ook is ook een goed plan.
Zeker weten!, laat die Afrikanen maar lekker op de grachtengordel wonen. Zijn er te weinig plekken, dan Groen Slinksers, PVDAers, SPers, D666 figuren en andere mafkezen, verplichten om hun woningen beschikbaar te stellen voor asielzoekers c.q. gelukzoekers. Verder vorderen deze kansparels natuurlijk jullie bakfietsen en vrouwen, want dat is namelijk traditie bij bezetters.
Massa-immigratie is toch gewenst volgens GroenLinks/D66/PvdA.
GroenLinks/D66/PvdA-politiek/politici en hun -stemmers zijn de landverraders van deze tijd!!
Groenlinks/D66/PvdA geven bewust, en in toenemende snelheid, ons land weg aan het buitenland/buitenlandse machten: aan de EU en massa-immigratie.
Dat mensen nog op deze GroenLinks/D66/PvdA-landverraders stemmen, en er dus één worden.
Ik heb te doen met vrouwen en kinderen op die boot.
Die zijn kennelijk onderweg al overboord gekiept.
Die zitten in het benedenruim te roeien op de maat van de trom van de voorman.
Hebben ze verkocht voordat ze aan boord gingen. Je weet toch dat slavernij nog welig tiert in heel Afrika, en vooral Noord-Afrika.
Misschien moet je eens langs Hans Anders want op die boot zijn helemaal geen vrouwen en kinderen te zien! Die wachten namelijk in het thuisland op een bericht om hierheen te komen zodra het sein 'gezinshereniging' op groen staat! Dus doe voor iedere boot maar x6 wat hiernaartoe komt!
"Koelewijn en politieteamchef Ekkel vinden het probleem een taak van de landelijke overheid, omdat alle gemeenten met een azc in de omgeving te maken hebben met deze problemen."
1) Alle asielzoekers duidelijk maken dat er vanaf nu ZERO- tolerance is, hij/zij die zich schuldig maakt aan een vergrijp of misdaad krijgt de 'A- status'.
D.w.z. 'AFGEWEZEN' en oprotten.
Diegene die 'niet terug kunnen', om welke reden dan ook, deporteren naar de Oostvaardersplassen (of een stuk land huren in Marokko) waar ze a la Utopia maar lekker voor zichzelf gaan zorgen
2) Aan de poort fouilleren, boodschappen zonder bonnetje = A-status
Dan meteen ook maar ZERO-tolerance in die 'prachtwijken' her en der in de grote steden! En laat de Oostvaardersplassen alsjeblieft met rust, zeg! Waarom moeten die lui in het beetje groen gedumpt worden dat Nederland nog rijk is? WEGWEZEN UIT EUROPA is de leus!
@BaldEagle
Ook goed
Dan noemen we het gehuurde stuk land in Marokko "RichtingOostbiddendevaardersplassen"
China is volgeplempt met camera's met gezichtsherkenning. Verkeersovertreders, dissidenten en moslims maken geen kans meer.
Moeten wij ook hebben.
En ook zo’n muur om het land.
Alle steden en dorpen waar AZC's zijn hebben last van crimineel gedrag door veiligelandiërs en/of gelukszoekers en een enkele echte vluchteling. In het verleden werd alles onder de pet gehouden en "geregeld" door het COA (gebeurd ongetwijfeld nog steeds). Aangeiftes werden/worden hiermee voorkomen en de statistiekjes die de politie nooit heeft vertonen een positief beeld. Het is nu benoemd vanuit meerdere asielzoekerscentra maar er gaat nul komma nul aan gedaan worden. Pappen en nathouden en over een jaar dezelfde " discussie".
Omdat een strafblad/ aangifte uitzetting kan bemoeilijken... man man man
"We maken dossiers van verdachten aan. Zij worden extra in de gaten gehouden". Wat geeft deze lui in godsnaam nog het recht om hier überhaupt nog te mogen verblijven? Wegstampen uit Nederland, vandaag nog.
Extra in de gaten ....... door wie? Niet door agenten, anders werd er wel eens iemand opgepakt.
D66 wil minder 'blanken' op de ministeries. Volgens Bosma (PVV) puur racisme. Volgens hem is D66 afgezwakt tot een soort KKK. Winkels die leeggeroofd worden door economische migranten die om weet ik wat voor duistere reden er nog steeds uitgetrapt zijn. Je mag toch aannemen dat dit soort wereldvreemd en destructief beleid keihard wordt afgestraft bij de komende provinciale verkiezingen. Als je op D66 stemt als 'blanke' dan stem je tegen jezelf, tegen je eigen volk. Als je VVD stemt dan stem je voor liegen en bedriegen, voor de rijke industriëlen en tegen de slager en bakker op de hoek. Als je CDA stemt dan stem je voor zwarte scholen en voor nog meer moskeeën want grondwet. Als je SP stemt dan stem je traditiegetrouw tegen alles. Als je GroenLinks stemt dan ben je sowieso knettergek. En al die andere partijen die er alleen maar zijn omdat de kiesdrempel te laag is, zoek het lekker uit! Ik zet bier koud en chips klaar... ben benieuwd naar de uitslag volgend jaar!
Geert heeft gelijk. Grenzen dicht als in het t.o.v. gestelde open grenzen beleid. Gewoon heel simpel, vooraf controleren wie er binnen komen scheelt een hoop overlast.
Maar krijg dat maar eens bij radicaal ‘progressief’ links tussen de oren.
Ze zijn gewoon goed geintegreerd: gratis is graaien. Dat is de eerste inburgeringsles die je krijgt, lang voor het gezongen welkom.
huh? Einstina had een goed comment. Nou ja zeg...
Ga in ons door 800+ asielzoekers overstroomde stadje alleen nog maar winkelen als er azc-types in de super zijn. Vaak bezig met het afpulken van productverpakkingen om de inhoud te inspecteren. Dan weet je zeker dat je je eigen tas straffeloos kan volladen en er bij de kassa geen controle volgt, want diximicratie, kennelijk het eerste – of enige woord – dat men in het azc schooltje leert.
Jammer van zo'n mooi stad, meer woorden laat ik maar achterwege.
Zoals mooie ?
"Dit kleine groepje besmeurt het imago van de échte asielzoekers". Echt ongelofelijk, wat een ontzettend wegkijkgedrag. IS terroristen hebben ook helemaal niets met de èchte Islam te maken, want dat is maar een klein groepje. De èchte islam de religie van de vrede. Echt, mensen zoals burgemeester Bort Koelewijn zijn nog een groter gevaar voor de samenleving dan de terroristen.
Alle asielzoekers? Nee, een klein groepje geholpen met de toverdrank van Linksdruiden biedt moedig weerstand aan brave burgers die hard voor hun centjes werken.
Verder wil ook even benoemen dat de rest van de asielzoekers GEEN vluchtelingen zin maar gewoon asielzoekers die, als de regels gewoon gevolgd zouden worden kansloos zouden zijn geweest en linea reta teruggestuurd. Maar hé, als je je illegale verblijf lang genoeg weet te rekken krijg je vanzelf een status.
Wat een verrassend nieuws weer. Het houdt niet op... niet vanzelf.
Dat deed (doet?) links ook (jaren 80),
het heet 'proletarisch winkelen'.
En in de VARA actualiteiten programma's werd er lacherig over gedaan. . . . . . . . . .
Als trouwens die #TuigEruit van Greet voor alleen al het tuig, ongeacht afkomst en geloof, zou gelden, zou ik op hem stemmen.
Moeilijk hé, de realiteit erkennen. Eng, of ben je bang?
Met gestrekt been er in gaan levert nergens iets op, hoezeer je het er ook mee eens bent. Zou er wel op stemmen als ie buiten Bosma en Agema wat meer slimme mensen met enig niveau achter zich had.
@DrumPiet, Aangezien het tuig 9 van de 10 keer van een andere afkomst is, kun je gerust op Greet stemmen.
Als zoveel mensen intussen bang zijn om weg gezet te worden als en vooral als ze in dienst van de overheid zijn heb je te maken met fascisme.
Vraag het maar aan de vroegere DDR burgers.
Heb je toch gewoon schijt aan.. O nee, Nederlandje heeft haar inwoners volgestopt met schulden zodat ze hun mond wel dichthouden. Want baan kwijt is je hypotheek huis kwijt.. Tsja, de terreur van de schulden economie gaan we in volle glorie zien de komende jaren. Want ook banken werken mee met de overheid en eu.. dus die gaan ook mensen met ene andere mening aanpakken. SNS is extreem linkse shit, idem aan ING. Pas maar als je daar een hypo hebt en de pvv of fvd stemt...
ik durf te stellen dat dit probleem zich niet beperkt tot kampen maar dat elk dorp of stad met een azc in de buurt overlast heeft van een select(e) groep(je) gelukzoekers
Elke stad of dorp met een islamitische wijk.
Ik heb in 1995 nog Kampen gered. Er was toen hoog water en de dijken moesten versterkt worden met zandzakken. Ik was een van de laatste lichtingen van de dienstplicht en wij mochten dus zandzakken vullen. Toch leuk om te weten waar we het uiteindelijk voor gedaan hebben.
De vragen van Wilders zijn wel weer totaal ruk. Het gaat niet om enorme toename van criminaliteit. Het gaat er ook niet om dat asielzoekers 'hun gang mogen gaan'. (Dat betekent namelijk helemaal niets). En het gaat ook niet om het standaard riedeltje van de PVV over asielzoekers.
De vraag was zo simpel. Waarom wordt er niet opgetreden tegen de asielzoekers in Dronten die zich te buiten gaan aan criminaliteit? Dat is wat het is, niets meer, niets minder.
Nee de vragen van Wilders slaan juist de spijker op zijn kop. Heel simpel: waarom worden uitgeprocedeerde asieleisers niet vastgezet en het land uitgegooid. Dat is wat het is, niets meer niets minder.
Dit speelt niet alleen in Kampen, Ter Apel en Oisterwijk speelt dit ook..
voeg hardenberg maar aan het rijtje toe
Emmen ook toevoegen aan het lijstje graag.
Wij zitten tussen 2 kwaden in, Ter Apel (ja vand aar koemn ze gratis met de bus naar Emmen om te "winkelen") en Dalen.
Toen Oranje ook nog bestond zaten we tussen 3 kwaden in.
@me (ja vandaar komen ze gratis met de bus naar Emmen om te "winkelen")
Dit speelt vlakbij AZC Harderwijk: Bij de super: Somalische (?) vent met kind wil flesje energiedrank voor 5-jarige afrekenen, maar dat kan niet want ‘die worden allen per 6-pack verkocht’, zegt kassajuf. Wat de afrikaan natuurlijk niet begrijpt, door mij aangeboden Engelse vertaling evenmin. Accuvrij *olijk* en wellicht ongepast luid; “Pas maar op jongedame, voor je het weet heb je een klacht wegens discriminatie aan je broek.” Je had die strakke bekken in de rij achter me moeten zien; alsof ik m’n leuter en plein public als betaalmiddel aanbood. De verkramping is totaal. Over winkeldiefstal ga ik morgen fluisterend informeren bij personeel.
Wat stelen al die apothekers dan? Recepten?
Vlees of visrecepten ?
Een mentaliteit plus faciliterende infrastructuur die over decennia planmatig is gebouwd krijg je niet zomaar even omgebouwd.
Niet geheel OT: bommelding in Almere stad.
Vestiging van Libertel.
Laat die jongens meewerken in je winkel. Hebben ze het gevoel iets te betekenen en krijgen ze meer begrip voor mijn en dijn.
Dit komt grotendeels voort uit verveling.
Dus je moet dan ook nog naast het stelen loon betalen ? Ik verveelde me vroeger ook maar ging niet stelen. Je spoort niet met je meer begrip.
0w
Ja ik ga ook stelen als ik mij verveel. Of verkrachten, of de boel slopen. Als je je verveelt, dan mag alles!
Ben jij soms een ervaring deskundige?
ja,diedus! | 19-10-18 | 15:33
Nee, ik bedoel meer een soort stageplek.
Je drumt uit de maat.
Heel apart dat Autochtone Nederlanders zich ook wel eens vervelen maar niet massaal gaan lopen jaten en stellen.. Is het dan toch misschien naffer cultuur dingetje.. Ik stel alleen maar een vraag hoorrrr..
Goed idee!
www.parool.nl/amsterdam/rechter-straf...
Met meewerken bedoel je de winkel leeghalen?
@Drumpiet.
U is debiel.
Dat wordt een gevalletje verzekeringsfraude als je dieven laat stelen.
Weet je wat? Neem er een stuk of vier in huis dan kun je ze opvoeden! Succes ermee!
Drumpiet. Verveel je je weleens en wat ga je dan doen? Vervelen kan overigens wel tot goede ideeen leiden. Bij deze bezetters duidelijk niet.
Let op mensen. DrumPiet is in feite een mager studentenmeisje met een ziekenfondsbrilletje op. Het kan zomaar gebeuren dat ze “welkom in mijn land” gaat zingen. Hoedt u voor Gutpraters.
Piet
Ze zeggen dat ze betaald willen worden voor die stage. Ze vinden dat ze niet voor niks hoeven te werken. Vergetende dat alles wat ze hebben hier krijgen. huis met verwarming etc, dokter, tandarts, gezinsbedrag, leefgeld,
Te vroeg gepost!
scholing voor de kinderen. Dit waren ouders van kinderen. Wat te denken over deze jongemannen. Ik heb er geen vertrouwen in.
Heb gelukkig ook beschaafde gevoelvolle mensen daarvandaan ontmoet. Het om gaat is het herkennen van zowel het een als het ander.
Als het een klein groepje is , dan weten ze dus ook wie het zijn anders dan dat is deze uitspraak niet uit te leggen. Dus wat is het echte probleem bij de politie ?
Als politieagent zou ik in deze tijd ook niemand anders dan een roomblank criminelen oppakken. Voor je het weet krijg je een swastika op je voorhoofd gebrandmerkt.
Boeien. Die lui hebben waarschijnlijk allemaal op de vvd gestemd omdat ze "ondernemer" zijn. En nu zeiken op een probleem wat ze zelf met liefde zelf hebben gecreerd. Steel ze maar leeg die vvd losers daar in Kampen. Woon toch niet Kampen. Hunnie probleem dus.
Mark_D_NL | 19-10-18 | 15:31 | Mark jij bent echt 'n mafketel maar wel 1 die ik kan waarderen en je humor is tof. Take care.
Ja want het speelt ook alleen maar in Kampen. Beetje meer solidariteit met je volksgenoten zou je wel passen.
Waarbij u wel dient te beseffen dat Kampen eerder een ggrristelijk dan een vvd hotbed is, hetgeen inhoudelijk niets aan je mening verandert. Een gemeente waar de CU burgemeester CU Bort (HUH???) Koelewijn (belletjes ergens?) heet kan je alles verwachten, behalve dat de vis vers is.
Da's ook toevallig: dit speelt ook in Ter Apel. En, kijk, we mogen misschien meebetalen aan een schadefonds voor de winkeliers: www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/art...
Zelfde afgelopen week ook gezien bij "Burgemeester Uncercover". Jos Heijmans gaat daar undercover de asielproblematiek onderzoeken. Niet geheel onverwachte conclusies:
- Een klein groepje rooft alles wat los en vast zit (winkeliers durven niet eens in beeld te komen)
- Vrijwel niemand heeft problemen met asielzoekers die hun beste beentje voor zetten
- COA is een zooitje
Uitzending:
www.sbs6.nl/programmas/burgemeester-u...
Weer dat kleine groepje. Werkelijk , of is het een dooddoener om dat steeds te zeggen. Een klein groepje is makkelijk te duiden. Dus wat is het probleem in de aanpak daarvan ?
Dat die Buitenlandiers geen respect hebben voor Nederland is te begrijpen. Je kunt uit een omgeving waar je klauw er al wordt afgehakt als je verkeerd naar de plaatselijke Mufti kijkt, maar een land waar niemand je straft en je alleen maar als slachtoffer ziet van de grote boze blanke mannen wereld. Tja gelegenheid maakt de dief zullen we maar zeggen.
Goed dat je eigenlijk zegt dat dat volk hier niet hoort.
Als er één geit q-koorts heeft worden ze allemaal geruimd. Die lijn kan je doortrekken naar meer gevallen.
Ze stelen niet....
Ze kopen op krediet via de stichting / fonds die de winkeliers schadeloos stelt..
Weer super stigmatiserend, al die vrouwen beschuldigen van diefstal!!
Ik ben één van de winkeliers uit Kampen die hier regelmatig mee te maken hebben. "Gelukkig" hebben wij een goed camerasysteem en al meerdere keren met haarscherpe beelden aangifte kunnen doen. Helaas zijn de daders nooit gepakt. Je verwacht het niet. En ja, dit speelt al jaren. Ze lopen vanaf Dronten de hele dag heen en weer langs de weg vol met tassen met gejatte spullen en fietsen. Zoals ze hier zeggen; "'T bint altied die zwart'n"..
Het beste is als die lui de toegang tot de winkel wordt ontzegd. Mag natuurlijk niet, want discriminatie, maar als de overheid onwillig is om het probleem op te lossen dan zal dat er uiteindelijk toch naartoe moeten.
Bordje met max. twee AZC- personen naar binnen. Kan bij scholieren ook.
Waarom wordt er niks aangedaan?
@lacucaracha
Iets met dweilen en kraan denk ik. Bovendien zijn ze veel te druk met flitsen en fietsers bekeuren voor zonder licht fietsen. En de aangifte kan alleen op afspraak, de dader is dan allang gevlogen. Het ergste is nog dat ze, in ons geval, het heel geraffineerd en op bestelling doen. Ze komen bijvoorbeeld is geurtjes testen en nemen de kartonnetjes mee waarop de geur zit. Een paar dagen later komen ze de geurtjes "halen".
@ja,diedus!
Dat mag alleen bij scholieren inderdaad. De discriminatie..
www.nu.nl/algemeen/114623/winkels-met...
Angerfish | 19-10-18 | 16:15 Dat is alweer 15 jaar geleden en er is niets mee gedaan.
Onlangs sprak ik een omaatje. Zij vertelde me dat zij, en haar vriendinnen, - allen Zwarte Pietfans en typisch uit de klei getrokken Nederlandse grootmoeders – op Jesse Klaver gestemd hadden.
Want het is zo’n lieve jongen.
Computers hadden ze nog nooit in hun handen gehad. Van Facebook en twitter hadden ze nog nooit gehoord. Ze keken allen graag tv.
En graag wilden ze minder buitenlanders in Nederland. Want het leven was niet meer als vroeger.
Het kontje van Wouter Bos.
De gedichten van de Jonkheer.
De deftige stijl van de Baron.
Het snoezige snuitje van dierenpoes.
Guitige carnavalsvierder uit brabant van de VVD.
De krulletjes van Femke.
Dat is ookl democratie.
Tijd voor de Kamper uit(zet) dagen?
www.kamper-uitdagen.nl/
Je hebt het toch niet over mij ? :)
Take care.
Ze zijn daar in Kampen best wel wat gewend: nl.wikipedia.org/wiki/Beleg_van_Kampe... Dat gedoe met exotische medelanders: noem het de 800 jarige oorlog (de Romeinen niet meegerekend).
Verweggistan? NAF is niet zo ver hoor.
"Het is een publiek geheim: winkeldiefstallen in Kampen worden massaal gepleegd door een klein groepje asielzoekers, een groepje dat sowieso geen kans heeft op een verblijfsvergunning. Nu zeggen een raadslid, de burgemeester, de politie en winkeliers het ook. Het einde van een taboe?"
Het begin van hercatagoriseren, geef ze nu een ander naampje dan azielthuig, winkeldiefstallen en kampen en
Dat is ook hoe we rollen met geld enzo dus waarom ook niet met mensen
En vanavond trappen Pauw, v Nieuwkerk en/of Nieuwsuur het hele verhaal weer in de taboesfeer. Wordt het weer kapot genuanceerd, zoals gewoonlijk.
Zelfs als onze steden worden overgenomen door jihadi's met AK47's en er op het platteland gewapende bendes rondtrekken zullen ze het nog niet toegeven.
Mark my words.
En dit soort tuig maar consequent met 'jongens' aanduiden.
Joris Beltsin | 19-10-18 | 15:27 Herstel , “ jongeren”.
Het is al zo lang bekend dat dit gebeurt. Maar hey, de linkse deugers kijken graag de andere kant op. Wat je niet ziet, kun je gewoon ontkennen. Zelf verscholen in mooi villawijken, hebben zij hun eigen habitat geceeerd. Ver weg van de gewone samenleving. Hypocriet tot op het bot. Tot dat .....................
Het is zelfs zo erg dat al voor de aanleg van het AZC erover nagedacht is. Want ipv het centrum naast Dronten te leggen om de lokale winkeliers te helpen aan klandizie, de ironie, leggen ze zo'n centrum helemaal aan de rand van de gemeente. Sterker nog, aan de rand van de provincie. Waardoor het dichtstbijzijnde plaatsje niet Dronten, maar Kampen is.
Maar dan wel als de gemeente Dronten je azielzoekersquotum halen en triomfelijk op de borst slaan.
Ooit hadden extreemlinkse lui het idee om uitkeringstrekkers per bustour door Blaericum etc rond te rijden om de villa's der Ubermenschen te bezichtigen. Nooit meer wat van gehoord. Zou dat niets zijn, al die door GL, CDA, D666 en VVD capo's bewoonde elitebuurten te bezoeken met een bus vol asielzoekers, onder de noemer Inspiration Tours, om ze te inspireren hoeveel je kan bereiken met hard werruku (VVD mythe nr 1). Alle deelnemers krijgen verrekijker mee, zodat de trophy wives binnen zich lekker onbehaaglijk gaan voelen.
Kampen, je zou er hoge hekken om heen moeten zetten met groene stroom erop.
Goed, en nu mag het benoemd worden. Nou gefeliciteerd hoor! Jullie hadden toch niet het rare idee dat er nu ook iets aan gedaan werd hé?
Dit speelt al jaren.
Ze stropen ook al jaren het bos leeg
Volgens mij loopt daar zelfs geen konijntje meer
Stom excuus.
Kut immigranten.
hoho binnenkort gaat de meerderheid door het leven als "ongedocumenteerden" ja. En wel bij u in de regio. En kritiek betekent; racisme. En dat laatste mag niet. Dus je moet het mooi vinden en en iedereen welkom heten. Zo gaat dat hier in NL. Hoeveel heeft Jessias er eigenlijk al in huis genomen?
Het zijn en blijven kut immigranten. Ken ook wat Vietnamezen en dat zijn Top Immigranten. Lekker onderscheid maken op feiten. Naffers jatten, Vietnamezen werken en doen mee.
Daar heeft u een punt, ik kijk ook welke week naar opsporing verzocht om te zien of 1 van die 44.000 Chinezen in Nederland zijn zelfbeheersing heeft verloren maar telkens tevergeefs. Het zal wel iets met cultuur of religie te maken hebben. Of afkomst, maar dat mag allemaal niet dus excuses alvast.
Politiechef John Ekkel , geweldsmonopolist van de overheid en een neutrale organisatie. Ik zou er een iftarretje tegenaan gooien. Vraag aan je collega’s hoe dit te organiseren. Ze hebben inmiddels veel ervaring in onderdanig gedrag verpakt in respect & en begrip richting de islam en diversiteit.
Hier in Kampen doen we niet aan die randstedelijke fratsen!
Ik blijf het onbegrijpelijk vinden dat er nog steeds geen oplossing is gevonden voor veiliglandiërs. Het is vrijwel allemaal schorriemorrie uit het Oostblok en Noord-Afrika. Ik zie niet in waarom er geen speciale en versnelde procedure bestaat om deze mensen linea recta in een vliegtuig te zetten met een enkeltje thuis. Alleen al het signaal is van levensbelang willen we af van dit gedoe.
Maar ja. We moeten kennelijk nog steeds voldoen aan een afspraak uit 1952. Hopelijk gaat het verdrag van Marrakech e.e.a. in verandering brengen want dit gaat echt niet.
Daar is de VVD al vele jaren medeverantwoordelijk voor. Ga daar eens een keer janken. Niet dat het gaat helpen maar je bent dan in ieder geval aan het juiste adres.
Ik heb een NPC in machinetaal horen zeggen dat ook Nederlanders winkeldiefstal plegen. Dat asielzoekers nodeloos gestigmatiseerd worden. Dat Kampen racistisch is. En dat de Orange man bad is.
Einde bericht
Beetje kort door de bocht, roepen dat het 'publiek' roept dat je een racist bent. Dat doen de linkse politieke partijen en hun vriendjes in de media. Inmiddels mag toch wel voor een ieder duidelijk zijn dat Links Nederland moedwillig kapot maakt. Het bizarre is juist dat ik vooral wereldvreemde vrouwen achter die linkse partijen aan zie lopen, vrouwen die het liefst elke confrontatie uit de weg gaan en niet willen weten wat er in de samenleving speelt. Ze geloven in fake crises zoals man-made global warming en populisme maar de echte problemen willen ze niet zien. En gek genoeg kan een confrontatie dan niet uitblijven.
Vrouwen denken en voelen in emotie. Zou dat het zijn ? Want zo zielig.
Dat, en het feit dat vrouwen geen ruimtelijk inzicht hebben
'Joehoe! het zijn er 1 miljard hoor!'
Het veruit grootste deel van de GL stemmers zijn vrouwen en dan niet die van het snuggerste soort natuurlijk.
Nee! Ja,diedus!
Er zijn er genoeg die voelen in emotie maar tegelijk ook nuchter en verstandelijk denken! Het is wat kempenaer zegt. Niet het snuggerste soort onder vrouwen. Best eenvoudig.
Tsja, als je je hele eerdere leven alleen maar bij plaaswinkels hebt gekocht, dan is de verleiding in zo'n open winkel hier begrijpelijk. Niks geen tralies, geen hekken, je kan alles zo pakken. Dan doe je dat toch?
Ook als gast ?
Volgens mij koop je in die regio's zo'n beetje alles op de markt. Het verschil is dat DAAR je hand er af gaat als je een steeldiefje bent. Dat schijnt toch af te schrikken.
Af en toe veranderd er toch wat ten positieve in Nederland. Voor het tijdperk Pim Fortuyn was je een neonazi als je maar zoiets als dit durfde te suggereren (voor linkse gekkies overigens nog steeds). Maar je kunt niet blijven liegen en ontkennen over wat iedereen allang weet. We kennen hier nauwelijks echte vluchtelingen, het is een verzameling opportunisten, gelukszoekers en criminelen. Net zoals het feit dat de Multi-culturele samenleving niet bestaat en dat veel moslims in Nederland niet passen in onze samenleving. Wordt Nederland dan eens eindelijk wakker?
Ja , elke ochtend om weer naar het werk te gaan , en deze gekte gedwongen te financieren.
Gewoon zeggen hoe het is gaat hopelijk een dingetje worden in 2019.
Blindelings deugen is onhoudbaar geworden.
Zie hier de noodzaak voor een open politiek. De gewone burger trekt pas zijn mond open als de politiek het ook doet. Als de politiek dit probleem in de taboesfeer houdt gaat de woede vooral ondergronds of naar de rechtse partijen.
Dit is geen nieuws en gebeurde 20 jaar geleden al..
Diefstal, 2 slokken uit fles frisdrank o.i.d., geopende verpakkingen etc etc.
Bedreigingen, dames op straat lastig vallen.
Een winkelier die een "vluchteling" met een kettingslot tegen een lantaarnpaal ketende werd vervolgd.
Kon voor de overheid beter financieel ten onder gaan.
Wat is hier de afgelopen jaren aan gedaan? Helemaal niets!
Nee. Dan spoor je lekker als je een vluchteling met een kettingslot aan een lantaarnpaal ketent. Moeten we massaal met zijn allen gaan doen dat recht in eigen hand nemen. Het probleem zit hem in de politiek en het rechtssysteem. Dat is al 50 jaar compleet achterhaald en moet eens veranderd worden.
overVecht | 19-10-18 | 15:15
Eh, ken de casus niet maar dit mag onder voorwaarden wel. Kijk maar eens bij burgerarrest: "Daarnaast mag er dwang worden uitgeoefend, bijvoorbeeld door de verdachte tegen de grond te houden. Zelfs tijdelijk opsluiten is mogelijk, indien de komst van de opsporingsambtenaren moet worden afgewacht."
overVecht | 19-10-18 | 15:15
Klinkt prima. Participatiemaatschappij. Mits de vervolging tot vrijspraak heeft geleid en de vluchteling is uitgezet. Wel mag er dan, vooruit, even gekeken worden naar proportionaliteit. Heeft de 'vluchteling' blijvend lichamelijke schade? Zo nee, dan niet zeiken. Kettingslot is prima handeling.
Ik vond een nieuwsbericht hierover. België, Charleroi.
www.nu.nl/opmerkelijk/1880918/belgisc...
Prima actie!
overvecht: als dit geteisem met 10 man je winkel binnenkomt, de boel overhoop haalt en steelt, de politie niet meer komt als je belt.
Je echte klanten wegblijven en jezelf 80 uur per week werkt in je eigen winkel.
De man mag van mij het recht in eigen hand nemen!
De politie is voor burgers die zelf niet kunnen opkomen voor hun veiligheid, bezittingen en rechten. Net zoiets als dat het UWV Werkbedrijf voor mensen is die niet zelfstandig aan een baan kunnen komen. Een laatste strohalm, niet de eerste lijn.
Recht in eigen hand nemen: prima. Zelfverdediging, burgerarrest. Wel daarna evt toetsen bij de rechter, want anders krijgen we disproportionele toestanden en chaos.
Omdat ze zo negatief in het nieuws komen krijgen ze ter compensatie een verblijfsvergunning, huis, Miele, uitkering en wat allemaal nog meer er gratis is.
Ik vraag mij af waarom al die jochies uit Eritrea (ofzo) allemaal een ‘Fresh prince of bel air’ kapsel hebben. Hele groepen zie ik soms voortebewegen met die gekke kapsels. Je wil toch niet net zo voor lul lopen als je mede gelukzoekers? Dan ben je toch niet identitiek?
En daarbij ook nog dat achterlijke prprbrbrdrr taaltje , die mogen ze van mij direct het land uit pleuren , oeps nu ben ik een racist , en dat interesseert mij geen reet ik ben het gewoon zat .
Dat maakt je echt geen racist hoor.
Opzouten, zei men vroeger in Kampen !
Maar nu niet meer, dus je hebt er niet zo veel aan.
Sinds wanneer is asieleiser een ras?
Sinds Marrekaane ook tot een ras zijn gebombardeerd door ons OM.
Sinds ras niks meer betekent.
Politiechef John Ekkel: "Het is een lastig thema, want wij willen niet stigmatiseren. Als chef voel ik niet de vrijheid te benoemen wat er aan de hand is. Als het probleem wordt geassocieerd met azc’s valt iedereen over elkaar heen. Door het publiek word je snel in de hoek van de fascisten en populisten gezet."
Politiechef John Ekkel, je bent een deel van het probleem en te dom om dat in te zien. Downplayen, niet benoemen en de gewone Nederlander lastigvallen, echt top daar krijg je de handen mee op elkaar en de problemen lossen zichzelf op.... oh nee toch niet.
John Ekkel heb je wel eens gehoord van het gezegde Zachte heelmeesters maken stinkende wonden?
Oordeel over John en zijn kompanen ongeschikt, kunnen we misschien weer een smeris krijgen die de criminelen benoemen, lastigvallen, oppakken etc. krijg je vanzelf het respect terug wat je allang al kwijt bent en hoe zou dat nou toch komen?
Iemand die te hard gaat met een voertuig pleegt een snelheidsovertreding . Zie je wel politiechef , benoemen is helemaal niet moeilijk.
Als je zo laf bent als John Ekkel, dan ben je ongeschikt om politie chef te zijn. Benoem gvd gewoon de feiten en trek je verder niks aan van de loze beschuldigingen van regressieve domlinkse paupers. Het feit dat hij het al over populisten heeft, laat al zien dat hij ook al stevig gehersenspoeld is. Feiten en de realiteit benoemen en dan bang zijn om voor populist uitgemaakt te worden. Wtf!!!
John Ekkel is een deugmens.
Minder,minder deugmensen.
Het O.M heeft hier echt geen tijd en capaciteit voor hoor. Te druk met de Friese zaak en een dame die feiten twittert. Prioriteit stellen heet dat in Nederland.
Zoals de Wilders het zegt, helemaal mee eens.
Huh? Ze stelen? Hebben geen werk? Maar ze zijn toch een verrijking van het land? Dat een agent uit angst voor de sociale schandpaal zich niet vrijelijk durft te uiten voelt steeds minder als het land waar ik ben opgegroeid. Misschien toch eens PVV stemmen, tenminste niet zo racistisch als de D66
Het is inderdaad een verrijking. Voor het land waar ze zijn vertrokken weliswaar, die weten ook wel welke ze er uitpleuren.
Asielzoekers en Kampen. Ik zie een oplossing.
Whahahahahahaaha daar ging mijn bier via mijn neus naar buiten. Nice one.
Hehe, misschien hebben ze nog wat overleg in de achterkamertjes nodig...
Ik zie mogelijkheden logistiek gezien...
nl.m.wikipedia.org/wiki/Station_Kampe...
Grinnik.
Hehehe, een goeie!
Charter nou gewoon een vliegtuigje bij Cor en Don en breng dat tuig naar huis. Manmanman...
Zou er nu een kentering in het publieke debat komen!? Of zijn de linkse wegkijkers nu nog niet wakker!?
Regering, men snapt het niet, doe eens wat.
We durven het niet te benoemen , bij het benzinestation in de buurt van een school hangt een bordje. Niet meer dan twee scholieren tegelijk naar binnen. Het kan dus wel.
Er staat niet meer dan 8.
Geweldig draadje. Dit laat precies zien hoe efficiënt zo'n bord is.
De een zegt 2, de ander 8 en de 6 er tussenin hebben er ook allemaal nog een andere kijk op.
... ik ben zo benieuwd wie van die winkeliers op PvdA gestemd heeft, en wie van de ouders van die winkeliers.
Nou zijn winkeliers doorgaans wat meer VVD maar tóch, je zou je toch de haren uit het hoofd trekken als je beseft dat je het jezelf hebt aangedaan.
Zoveel verschil is er niet hoor tussen VVD en PvdA tegenwoordig. Eigenlijk, wat is het verschil? Ik weet het niet.
Eigenlijk moet iedereen die geen PVV of FvD heeft gestemd verder niet zeuren, hun stemgedrag heeft voor dit beleid gezorgd, al vele jaren. VVD en CDA doen gewoon mee met de nog linksere partijen.
Tja, dat was te verwachten hè? Roepen we al jaren. Maar mag niet genoemd worden....
REAGEER OOK