Eric Wiebes (vvd) in 2016 over stekkersubsidie: 'We hadden er nooit aan moeten beginnen'

Throwback naar 2016, toen vvd-stas Eric Wiebes eerlijk toegaf dat subsidie op elektrisch rijden miljarden kost, maar niks doet voor het klimaat.
Niet alleen wil Mark Rutte vanaf 2030 de verkoop van alle benzine- en dieselauto's verbieden. Het kabinet Rutte 3 wil ook de subsidie op stekkerbakken weer verherinvoeren. Dat betekent accijnzen en wegenbelasting op verbrandingsvoertuigen omhoog, om geld vrij te maken waarmee bovenmodalen korting kunnen krijgen op Tesla's die ze toch al konden betalen (en de meesten van u niet). Maar WAT zei Eric Wiebes in 2016 tegen Autoweek, nadat hij de toenmalige stekkersubsidies stopgezet had:
"We hadden er nooit aan moeten beginnen. We hebben er zes (komma vier - red.) miljard euro in gestopt en er nul klimaateffect voor teruggekregen. De realiteit is dat voor elke zuinige auto die hier verkocht wordt, autofabrikanten elders in Europa een niet-zuinige auto kunnen verkopen."
Dankzij die subsidies kon Opel z'n (slecht verkopende) Ampera in Nederland duurder verkopen dan in Duitsland en België. Dankzij die subsidie kreeg je ineens een wildgroei aan Metsubsidie Outlanders, die je dankzij kortingen en subsidies voor 16.000 euro kon kopen (in plaats van een halve ton) terwijl ze maar 30 kilometer op de accu kunnen rijden voor ze op fossiel overschakelen. In totaal gingen helemaal niet zo veel mensen stekker rijden, waardoor de subsidiekosten per stofzuiger opliepen tot wel 160.000 euro.
En nu ligt dat subsidieplan dus TOCH weer op tafel. Binnen de vvd is ineens geen weerstand meer. Kwade tongen beweren dat de old boys van de bitterballenpartij wel blij waren met die extra korting, want zij rijden allemaal zo'n Tesla S P90D of een Tesla X met van die gave vleugeldeuren. En kan iemand even op de nieuwe oprit van Klaas Dijkhoff in Breda kijken, want daar schijnt ook een Tesla te staan...
Social
Reaguursels
Inloggendie subsidie als ze die geven ,moeten dat de mensen over de streep trekken die het anders niet konden betalen, de rest kan het zelf.
In steden als Rotterdam, Utrecht, Den Haag en Amsterdam is de STINT een prima vervoermiddel.
Het enige wat ze moeten doen is het iets breder maken voor volwassenen met een schuifdakje tegen de regen... plus de remmen wat verbeteren.
Het is een ideaal milieuvriendelijk stadskarretje en voor 3000 euro is het betaalbaar voor iedereen.
Ken iemand (handige Hugo) die heeft dit zo gemaakt... bredere uitvoering van de Stint, met schuifdak en schijfremmen.
Het ding kan 23 en hij gebruikt het als boodschappenwagentje voor naar de supermarkt bij ons in het dorp... vorige week zag ik dat hij een kleine aanhanger heeft gemaakt wat je erachter kunt hangen (hier kunnen 2 dozen met boodschappen in).
De naam Stint mag hij niet gebruiken... daarom heeft hij het Stunt genoemd.
De Stunt met aanhanger is nu verkrijgbaar voor 4390 euro, de aanbieding is geldig tot 1 april 2019... het is een stuntaanbieding--> op is op.
Mijn vriendenclub is er een aan het ombouwen tot carnavalswagen!
Door het gebruik van sjoemelsoftware rijden wij nu in auto's die bijna net zo vervuilend zijn als destijds de Trabant en Wartburg.
De enig goede oplossing is radicaal stoppen met benzine en dieselauto's....
dank zij Ed Nijpels zal dit nu ook gaan gebeuren.
Ik denk dat je beter radicaal kan stoppen met diesels die je bol.com bestellingen hier op de kade zetten. Zo’n monster braakt evenveel zwarte rook uit als een kleine stad. En wie zulke boten kan laten varen heeft veel geld om het milieu te redden. Dan lijkt het me logischer om daar de rekening neer te leggen.
Mja, met die stekkersubsidie gingen rijken een dure hybride auto kopen alsof het een elektrische auto was, om er vervolgens mee te gaan rijden alsof het een gewone verbrandingsmotor-auto was. Dat is niet helemaal met 2030 te vergelijken.
Go with the flow zeggen de Duitsers. Koop gewoon ook een stofzuigerauto.
Voor 2030 rijdt elke nieuwe auto sowieso autonoom (is nu al begonnen door waymo (van google/Alphabet, in Phoenix, Arizona). Dat weet men heus wel. Dus het is een leugentje om bestwil.
Van politici kan je serieus niets eerlijks meer verwachten. Ze stikken in hun eigen leugens.
Dat snap ik nou nooit. Een diesel kun je ook autonoom laten rijden.
Ik zeg het nog een keer: subsidie is een bijzonder smerig woord. Stop daarmee, dondert niet wie voor wat zijn handje op komt houden.
Als megafaalkonijn Eric Wiebes de maatstaf voor dingen gaat worden houd dan meteen maar op.
Heb ik net een dikke V8 CO2 outlet
En vooral gaan stemmen volgende keer.
PVV SP PvD.
De gele hesjes revolutie gaat het niet worden.
PvD is Partij voor dieren? Nee, dank u..
PvD.. . U doet uw naam eer aan.
Misschien dat GeenStijl die link van Matrixbluepill van 15: nogwat kan behandelen.
Die haalt nl het hele klimaat hysterie in mijn ogen definitief onderuit.
Het gaat over Resolutie 21 die in 1972 door 137 landen in het geniep is getekend en schuurt wel heel dicht aan tegen dit “nieuwe” akkoord.
Zelfs de datum 2030 werd hierin opgenomen.
Zoveel over te vinden. klikkerdeklik www.earth-matters.nl/11/9635/verborgen...
Dat snap ik.. maar verdiend dit geen groter publiek?
Te hoog complot-theory-gehalte, sorry.
Wat zei Martijn de koning een paar jaar geleden over de zwartepietendiscussie? Zwart trekt warmte aan, daarom wordt het steeds warmer in nederland.
www.youtube.com/watch?v=tI2iWK3mAqI
En wat die Saudies straks allemaal met die overbodige olie gaan doen? Die gaan ze affakkelen. Hup, zo de atmosfeer in. Gewoon omdat het kan. Gewoon om ons te fucken...
Nou,die olie gaan we hard nodig hebben om onze energievoorraad op peil te houden. Of dacht u dat heel NL straks Priust op windenergie?
Olie is een onmisbare grondstof voor kunststoffen en medicijnen. Dat zijn nu nog bijproducten, maar als de vraag naar autobrandstof instort, snapt u dus wel wat er dan duurder wordt... Maar minder oppompen? Echt niet! De Saoudi's zitten nog wel even op rozen.
Arme landen zullen het blijven kopen, want ze kunnen alternatieven niet betalen.
Gristenen, altijd helemaal blij als ze zichzelf een beetje kunnen pijnigen voor een plekje in de hemel.
Buma is geen Christen. Hij is een losgeslagen volidioot die de VVD kontjes likt in ruil voor wat fictieve macht. Hij is veel, maar geen Christen. Het lijkt er niet op. Die maffe Zegers idem dito
Buma Beaker top 5: youtu.be/hA4TiL9L0hc
Het is haast zielig om te zien, hoe je een heel ambtenaren apparaat van a-technische mensen ziet worstelen met techniek. Ze kramen dagelijks onzin uit, niet gehinderd door enige kennis van zaken. En die elektrische auto is een doodlopende weg, simpelweg omdat de accus niet snel genoeg zullen verbeteren.
En rijden op waterstof dan?
Rot op met je waterstof en met dat gelul over accu’s. Rijd al 4 jaar op accu’s. Waterstof is hooguit voor bussen en trucks.
Jij valt daarmee dus in de groep die over de rug van de gewone man een goed gevoel rijdt die Jan Modaal niet kan rijden. Zolang jou accu karretje een niche product is valt het wel mee, maar verder heeft hij gewoon gelijk.
Maak eens een topic voor onze vrijheidsstrijders in hellholes als, Afghanistan, Mali of waar ze ook mogen zitten in deze tijden. Mannen en vrouwen: Geniet van de Kerst en kom veilig terug. Verder een hele diepe buiging voor jullie allemaal.
Ben al jaren weg .. maar het blijft me verbazen dat in NL niet een keer het Binnenhof wordt aangestoken of zo. Volgens mij kan die btw zo naar 37%. Das twee weken hommeles, en dan is dat weet het nwe normaal.
Wat moet er nou gebeuren voor men met rieken in de weer gaat ?
Ik ben bang dat onze omliggende landen het voortouw moeten nemen.
En dan gaat het hard.
De Nederlander is een gemoedelijke zoutzak helaas.
Maar zo is onze cultuur ook gegroeid.
Eindeloos praten en compromissen sluiten.
@Langedweil
Wel, wat moet er gebeuren voordat jij met rieken in de weer gaat?
Blijf weg en kom je hier ook niet met ons bemoeien.
Ik vraag me af hoe er over 200 jaar, (als het gehaald wordt) gekeken wordt naar deze periode in de geschiedenis. Waarschijnlijk als de eeuw van de waanzin die alle andere overtreft. Met zoveel kennis toch zoiets presteren, eigenlijk kan ik er niet bij.
Dan bestaat ons ras en cultuur denk ik niet meer.
Andere culturen zullen met verbazing zich afvragen wat er in godsnaam mis was gegaan met ons en waarom we collectief ons lot hebben geaccepteerd.
Dan zijn we weer terug in de middeleeuwen. Als je het niveau van het onderwijs zo blijft dalen dan kan er niemand meer lezen en schrijven.
tegen die tijd is de olie alsnog op, heeft het klimaat 50% van de aarde onleefbaar gemaakt en is de 3e wereldoorlog voorbij. Geen idee wat de mens dan nog voorstelt.
Dit wordt natuurlijk weer een feestje voor de zakelijke rijder. En Jan met de Pet mag het gaan betalen via belasting op z’n overjarige Opeltje.
hiep hiep, 3 jaar lang rijden in een subsidiebak over de rug van de onderlaag die in een tweedehandsje rijd, en dan uitvoeren voor dezelfde aanschafprijs.Dank oh vernederland.Is nog beter dan aandelen kopen dus...
Dat is helemaal waar ,jan met de pet is ook nog de bron van alle geld .maar mag er alleen over dromen en naar kijken.
Goh daar had je elke werkende 1000 euro voor kunnen geven, wie had dat plan nou ook alweer.
Beter ten hele gedwaald dan ten halve gekeerd is het motto van de club van dwazen die Nederland momenteel kapot maakt.
Draconische maatregelen, nul effect. Puik plan dus.
==
(Echt gvd! Liever stekkersubsidie dan bejaarden fatsoenlijk verzorgen, of wachtlijsten in de zorg inkorten? Deze regering mist echt ieder perspectief.)
Niet te vergeten dat het binnenhalen van allerlei opvreters ook een prioriteit blijft.
Dus bij Dijkhoff staat nu een Tesla op de oprit? Heeft hij dan zijn 'dikke BMW' weggedaan? Zat nog een buts in van een aanrijding met een protesterende mevrouw.....
Tuurlijk niet. Die elektrische wrakken is alleen voor de betalende idioten. Die politici blijven hun dikke stinkbakken rijden.
Arme Wayne, groen van jaloezie op die mensen die wel doorgeleerd hebben.
Wat zou er in Frankrijk gebeuren als Macron dezelfde milieu maatregels zou nemen als die van Rutte?
de pleuris...
De guillotine schat ik. en die ouwe tas van em eerst.
dan was hij binnen paar dagen niet meer op deze aarde...
Politici zouden eigenlijk tot the working poor moeten behoren. Gaan ze wel anders piepen.
Over tien jaar zegt z'n opvolger weer: 'We hadden er nooit aan moeten beginnen'.
en dan wel ter verantwoording geroepen worden over wat vroeger iemand gedaan heeft. Ze zouden levenslang verantwoordelijk gehouden moeten worden voor de schade die ze aanrichten, tot de doodstraf aan toe, maar niet voordat ze eerst helemaal leeggezogen en kaalgeplukt zijn.
Vieze gladde christelijke schijnheil vergeet even dat die grote oceaanreuzen per stuk meer CO2 uitstoten dan het hele benzine en diesel rijdende wagenpark van heel Nederland.
Maar ze drukken het er wel door want U moet geofferd worden voor (het klimaat) en de Tesla rijdende VVDers en goed verdienende pluche klevers.
Ze komen er wel op terug. De verkiezingen komen eraan en prominente VVDers voelen de bui al naderen. Ook de CDA achterban roert zich en dan komt de coalitie in gevaar.
Er klopt weinig tot niets van de redenen die worden gegeven voor het promoten van elektrische voertuigen. Ik hoor de autoindustrie ook te weinig piepen. Je zou zeggen dat met dit soort draconische maatregelen die hele tak op hun achterste poten staat. Kortom; er is overleg geweest en érgens moet de autoindustrie ook hun voordelen uit deze ramp in wording halen.
Misschien is het wel zo simpel dat de autofabrikanten domweg de kans zien om iedere Nederlander, en uiteindelijk iedere Europeaan, een nieuw voertuig te kunnen slijten. Alle verbrandingsmotoren weg, alles word elektrisch.
De komende 20-30 jaar derhalve verzekerd van een afzetmarkt. Welk bedrijf zou die zekerheid niet willen. Gegarandeerd door de politiek ook nog eens. Gesteund door belastingmaatregelen en verkocht aan het gepeupel als "we redden de wereld".
Volgens mij is het niet ingewikkelder dan dat. Men koopt te weinig nieuwe auto's, door de zeer hoge belastingen op autobezit en gebruik zien de fabrikanten hun allergrootste afzetmarkt (de middenklasse) opdrogen en langzaam verschuiven steeds goedkopere keuzes. Downgrading en omzetverlies is het gevolg. Nu: de politiek faciliteert gewillig een spiksplinternieuwe markt, die óók nog eens, hoe heerlijk, onder DWANG word doorgedrukt.
Maar dan wel gesubsidieerd de de kopers zelf via andere belastingen. Geld moet toch ergens vandaan komen?
Bovendien mag dat wel van de EU?
UncleAlbert | 24-12-18 | 16:19
klopt van de subsidie, dat lijkt me dan het kwaadaardig geniale aan het idee. Dat of dat mag van de EU? Geen flauw idee.
Die hele klimaat hoax wordt nu door de vvd gezien nu als verdien model voor het grootkapitaal.
cynisch gezever. De autoindustrie is aarts conservatief en ligt al decenia dwars. Dwars tegen elektrisch rijden, en dwars tegen waterstof.
MEnsen zoals jij hadden we in de 19e eeuw ook. Die waarschuwden voor snelheidsziekte bij nieuwe techniek als de stoomtrein. Die elektrische auto komt er, en dat is beter voor jou en mij. Dit zou niet met een natte tosti van een soepsidie hoeven inderdaad. Die wordt opgegeten door de autoindustrie. gewoon algeheel verbod op nieuwe koolstof verbranders, en oude bakken uitfaseren. zeg: 2030 alle stoommachines, loopfietsen en dieselduitsers van de weg.
geenjagergeenneeger | 24-12-18 | 17:26
Die vergelijking gaat niet op. Destijds was de verandering een verbetering. Nu niet. Vandaar dat nu dwang en subsidie word toegepast, toen niet. Dit wat je nu stelt is te makkelijk en al helemaal niet doordacht.
Geen neeger; de vergelijking van U klopt niet. Na de stoommachine kwam er iets beters sneller en goedkoper dat is met het electrificeren niet het geval.
Iedereen wordt mbv een subsidie in een elektriese auto gejaagd. Je kan de klok erop gelijkzetten dat die tzt weer wordt afgeschaft omdat waterstof zo veelschoner is dan een elektriese bak met accus gevuld met zware metalen.
Ik ben benieuwd wat zo’n accu recyclen gaat kosten. 5 jaar gaan ze mee als je ieder jaar een strenge winter hebt en je auto staat buiten.
Zowel waterstof maken als in de auto weer omzetten in elektriciteit zijn schaarse/zware metalen voor nodig. Beide processen hebben een erg laag rendement, zelfs in theorie, terwijl het theoretisch rendement van een accu 100% is. Grootste probleem van waterstof is dat het (net als benzine) heel onpraktisch is omdat je het niet thuis mag bijvullen.
Ik denk dat men hoopt dat het electrische auto verhaal de stijgende prijzen van energie en het warmtepomp verhaal gaat overschaduwen en dat men op een later tijdstip het autoverhaal toch maar laat vallen. Zo'n beetje een bliksemafleider zodat de burger toch nog gerustgesteld wordt..... als het ware.
Kun je nagaan hoeveel zonnepanelen je voor 6.4miljard had kunnen leggen.
Tussen 20 en 30 miljoen panelen, turn-key opgeleverd
www.gaslicht.com/energiebesparing/str...
6 zonnepanelen is 630 kg CO2 besparing
30 miljoen / 6 = 5 miljoen x 630kg CO2 besparing.
Totaal: 3.150.000 TON CO2
Kan je een boel elektrische auto's van opladen.
Omdat de meeste laadpalen tegenwoordig van shell zijn, snap ik waarom Mark Pinocchio de subsidiekraan wil opendraaien.
Ik kan mij nog de éérste parkeermeters voor de geest halen, die waren de andere dag omgetrokken misschien 'n idee? Er zullen wel genoeg laadpalen in de buurt van de ons bovengestelde geplaatst worden dus zoek je plekje.
Take care.
Voor de carbon-print van 1 Tesla/BMW-accu kan een middle-man 35 jaar benz.autootje rijden. De mensen moesten eens weten hoeveel energie/grondstoffen/milieu-gezeik etc.etc. de productie van 1-accuutje kost op deze wereld.(lees ook de ellende in grondstof-Afrika) Nee dom GL/666-volk, ga met het vliegtuig komende dagen maar weer voor 28 euro leuk naar Barcelona.
Alleen die laatste zin klopt. Die onderzoeken die jij aanhaalt waren geframed. Een van de oprichters van tesla heeft een goede youtube video. Waar hij efficiency tssn elektro en verbranding vergelijkt.
Srry beetje te fanboy van oprutte na vanmorge. Je hebt een punt
Gelijk heb je...
Pedro el Negro | 24-12-18 | 16:10
Beste zwarte piet, helaas echt niks geframed. In Nederland weet het volk o.a. ook niet dat in Duitsland 18 "Braunkohle"-gifbranders(lees turf) staan, eentje minder zou "EU"Nederland al aan alle "verplichtingen"laten voldoen..... Vergelijkbaar dat we hier nog de turf uit de Peel iedere dag industrieel verbranden en 12 kilometer verder..... stappen de GL666-nitwitsen in Eindhoven op het vliegtuig.
AMG de dochter onderneming van Daimler bezit 80% van de wereldwijde lithium mijnen. Deze grondstof is zeer schaars aan het worden en peperduur. Daardoor zullen electrische auto’s nooit goedkoper worden.
onzin, ooit gehoord van een tekort aan lood? In een lood accu zit heel veel lood terwijl er maar een paar procent lithium in een lithium accu zit, en er is veel meer lithium dan lood: periodictable.com/Properties/A/CrustAb...
Tesla's carrosserie bestaat uit plaatstaal, gewalst in kolengestookte Chinees walserijen. De batterijen bestaan deels uit lithium, een schaarse grondstof die uit dagbouw wordt gewonnen met een shitload aan energie uit... Kolencentrales. Het plastic wordt gemaakt van... aardolie. En tot slot wordt de accu opgeladen met 2% duurzame energie.
Leg mij eens uit waar het klimaat profiteert.
'We hadden er nooit aan moeten beginnen', weet je wie dat ook heeft gezegd?
De ouders van mark!
NegativeDZ | 24-12-18 | 16:10 |
LOL!
De papa van Mark had beter op de kachel gespoten, dan was het met een sisser afgelopen.
Wat zou het mooi zijn als alle auto's op gebakken lucht zouden kunnen rijden, Sybrandstof.
6 miljard verspild in een duet tussen vvd en groenlinks. Vvd blij omdat er honderden miljoenen belastinggeld verdeeld kon worden onder een select groepje, en de rekenwonders en wegkijkers van groenlinks blijven gewoon volhouden dat het heel zinvol is want het voelt zo fijn.
It's a vulture culture, never lend a loser a hand.
Tis idd een probleem dat NL niet alleen kan oplossen. Geef de hoge heren ff de tijd. Wat veel belangerijker js dat er binnen de EU institutioneel word in gegrepen. Voordat NL en de andere sterkere landen weer water bij de wijn doen.
Die aso Mitsubsidies. Moeten bv afgepakt worden en door de shreder. Bij iedere domme actie.
Doneren aan kinderdagverblijven bv. Om het gat van de stint oo te vullen. Tot ze afgeschreven zijn
Ik zie het in landen zoals Frankrijk en Belgie het nog niet gebeuren. In Nederland eigenlijk ook niet.
Door de uitbraak van de Krakatau gaat de gem temp met 0,5 graad naar beneden. Scheelt toch weer 1000 biljoenmiljard aan groene uitgaven.
De nieuwe subsidie is ten eerste alleen van toepassing op elektrische voertuigen, en - terecht - niet op hybrides. Ten tweede is het geen echte subsidie: het is de afwezigheid van een woekerheffing die allang afgeschaft had moeten zijn. Waarom moet de belasting op auto's meer dan kostendekkend zijn? Simpel: het is 1 van de vele maatregelen die moeten verhullen hoeveel belastingen we eigenlijk betalen. Death of a 1000 cuts. Als automobilisten een eerlijke bijdrage zouden betalen, dan moet de inkomstenbelasting met 10-15% omhoog om het verschil op te vangen: politiek onverkoopbaar. Zouden ze alle belastingen via inkomstenbelasting en BTW heffen, dan was het land te klein.
De geleidelijke overgang naar elektrische voertuigen is juist een uitgelezen mogelijkheid om naar een eerlijker heffing te gaan: door de BPM voor deze voertuigen op 0 te houden, betaal je straks alleen nog de wegenbelasting, welke voldoende is om de infra voor wegen + OV in stand te houden. Maar het is inmiddels duidelijk dat er binnen de milieubewegingen ook een transitie gaande is: van de strijd tegen verbrandingsmotoren naar de strijd tegen elke vorm van individuele mobiliteit. Kortom: ook een geleidelijke sterfhuisconstructie voor de woekerheffingen op auto's is politiek onverkoopbaar: de "tafels" gaan dit niet accepteren, en politici vinden het heffen van miljarden aan schaduwbelasting ergens ook wel prettig.
Je vergeet dat de overheid toch altijd weer een andere aanleiding vindt om belasting te heffen. Vroeger was dat op het aantal ramen, nu is de auto de pineut. Over 50 jaar zitten we midden in de nieuwe ijstijd en vraagt men wat ons in hemelsnaam bezielt heeft in 2020...
Zie de 100den miljarden die Duitsland heeft uitgegeven met de Energiewende en wat is het resultaat? 0,0 verlaging in Co2 en temperatuur...
Die raambelasting was (in Engeland tenminste) een alternatief voor een inkomstenbelasting. Reden van invoering: "Het gaat de staat geen ene haggis aan hoe mensen aan hun geld komen en hoeveel dat precies is". Het was dus een privacykwestie: inkomen lag gevoelig maar ramen kan je gewoon tellen vanaf de straat. Tja, das war einmal.
Dit is veel te moeilijk Muxje. Tesla’s zijn evil omdat het een auto is die de gemiddelde reaguurder nooit kan betalen. En dat ligt dus aan degenen die het wel kunnen betalen.
Want eigen falen of tekortkoming ligt *altijd* aan iemand anders...
kleuterlogica
Dus als je geen Tesla kan betalen heb je gefaald? Vreemde gedachtengang.
Epistulae_Morales | 24-12-18 | 15:56
Als je maar één stap in een één-dimensionaaal oorzaak-gevolg keten overziet, heb je een beetje gelijk. Dergelijk één-stapsdenken is waardoor GL en co nu de Nederlandse economie en samenleving kapot aan het maken zijn. Maar u bent er ook niet vies van, zo lees ik.
Hoe komt het dat deze hele "klimaat" ontwikkeling is vastgelegd al in 1992 in een VN verdrag genaamd Agenda 21 (en later Agenda 30), getekend door - ik meen - 179 landen, maar dat vrijwel geen burger ervan heeft gehoord terwijl de realiatie ervan stilletjes (en nu steeds openlijker) plaatsvindt. Er zijn maar weinigen die zich hierin hebben verdiept en die enkele roeptoeters worden alleen uitgelachen en bespot. Nou dat spotten is over een paar jaar wel over maar dan is het ook te laat.
Zelfs in Amerika zijn er 'iberals' - zoals Rosa Koire - die waarschuwen; kunnen we van Brainwashus Klaver met zijn GeenLicht partij, helaas niet zeggen.
www.youtube.com/watch?v=Op8OR2BZkEc&a...
Bedankt voor deze link.
Ik kon deze resolutie nog niet.
Wel die immigratie EU resolutie.
Dit is revolutionair en weer een puzzelstuk op z’n plaats.
En een bevestiging van mijn vermoedens.
En dat is ook heel belangrijk, want ik ben zo vaak weggezet als een complot gekkie dat je soms gaat twijfelen aan jezelf.
Dus dat overheden de burgers intomen m.b.v. vaccinaties en/of chemtrails. Tja, zijn al die dingen die we overal om ons heen zien gebeuren een complot? Of gebeuren ze gewoon omdat ieder deeltje weer zijn eigen logica daartoe heeft?
Strak plan! Ik ben dan net toe aan een nieuwe leasebak. Komt de prijs mooi in mijn range, en lekker weinig bijtelling. Kom maar op met die Tesla! Lekker op de eigen oprit opladen, want hier in Fryslân hebben we die ‘gewoon’ nog. Bedankt Mark!
Klimaatgekte is ws. besmettelijk en het heerst in de 2e kamer en ws inden haag en Amsterdam
Ik hoop dat er een medicijn voor is want heel Nederland gaat aan de gevolgen hiervan ten onder.
allemaal aan de warmtepomp, je huis isoleren voor 10000euro en een elektrische auto.
Maar de grote industrieen mogen blijven vervuilen.
de oceaanstomers en cruiseschepen mogen de stookolie blijven gebruiken, alle andere landen bouwen kolencentrales en de rivierschepen blijven ook gewoon op brandstoffen varen,want elektrisch is ws onmogelijk.
Er wordt ieder jaar meer gevlogen en dus veel kerosine verstookt,maar dat mag de pret niet drukken.
Alle vrachtwagen blijven hun roet uitspuwen en de mensheid longkanker bezorgen,maar de brave burger moet de regeltjes van de klimaatgekkie's volgen.
Hoe bizar en getuigen van weinig realiteitszin is Nederland.Complete waanzin .
Overal behalve in tokkie-townships zijn opritten
Overal behalve in tokkie-townships zijn opritten
Epistulae_Morales | 24-12-18 | 15:57
Da's een dure naam voor een goedkoop persoon...
Fascinerend, hoe lemmingen zich zomaar met open ogen laten brainwashen om vervolgens zonder verstand mee te lopen. Tja, de spreekwoordelijke afgrond, daarvan weten ze, maar allemaal denken ze dat het hun tijd wel zal duren. Hoeveel CO2 doelstellingen heeft dit Krakatautje in de fik doen vliegen? Geen sjoechem, de VVD+coalitie meute holt door. Oorkleppen op, oogkleppen voor, wasknijpers op de neuzen. In Italië kijken ze met spanning naar een baby Vesuvius bij Napels en de Etna. Geen sjoechem, 'de mens heeft het gedaan' is de automatische piloot.
Gisteren op het RTL journaal, werd er een indirect verband gelegd tussen de CO2 uitstoot en de tsunami in Indonesië. "Ook dankzij de opwarming van de aarde zullen we meer rekening moeten houden met natuurrampen" in een reportage over een tsunami. Alsof de tsunami veroorzaakt is door de opwarming van de aarde. Dus de brainwashing is al in volle gang.
@EenGoedBegin | 24-12-18 | 16:33
Ja, die uitspraak was mij ook opgevallen. Aan de andere kant zijn overstromingen door hevige regenval ook natuurrampen en er wordt gesteld dat dat vaker zal gaan voorkomen.
Wat doen ze toch moeilijk daar, in Den Haag.
Zitten maar wat te verzinnen...
Een VVD'er die pas achteraf nadenkt en weer de fout ingaat. What's new?
Weg met die corrupte kudtpartij.
Al geven ze zo'n Tesla gratis ...
Wiebes, ik zal het je nog één keer uitleggen, kale pannekoek.
Zonder visie had je er niet aan moeten beginnen. Als er beter was nagedacht wel, maar dan moet je wel over de leasetermijn van 4 jaar kunnen kijken. Hee wat toevallig een regeertermijn van het kabinet is ook 4 jaar. De langetermijnvisie van de boven ons gestelden aan het Binnenhof gaat kennelijk niet boven de 4 jaar uitstijgen. Incompetent tot op het bot, allemaal.
Haarsma; " Dan verkoop je 'm toch in Duitsland"...
Daar zijn de wagens 30-40 % goedkoper dan hier slimmerik !
Het is een ondoordacht en onuitgewerkt plan , het enige wat zeker is is dat het slim gefixt gaat worden ( nijpels / dijkhof )
En wéér stort Rutte met zijn kabinet
( 'vertrouwen in de toekomst ) de markt in onzekerheid.Alleen dát al gaat u geld kosten.
Als wij nu eens voor die duizend miljard Euro Afrikanen, Chinezen en indiérs gaan steriliseren?
-
Je geeft iedereen die zich vrijwillig wil laten castreren 100 Euro. Het ís even een werkje, maar daarmee wordt de CO2 afname toch zéker 0,003 procent, in plaats van 0,0003 procent in 2050.
In Indonesië gaven ze destijds een transistor als beloning hiervoor.
De volkskrant ziet geen heil in beperking van de bevolkingsgroei. Stel je voor dat de klimaatdiscussie die kant opgaat. Krijg je straks geen subsidie maar op windmolens, praatgroepen, reisjes naar klimaatbesprekingen etc
Toch zal dit bespreekbaar moeten worden.
Het wordt sterilisatie of anders oorlog.
Beloof ze duizend Euro, dat werkt altijd heel goed.
Herstel: het was India, niet Indonesië.
Hier laten de meiden zich voor een Breezer of een telefoonkaart steriliseren. En als we Mo een pet geven waarvan de klep altijd aan de achterkant zit, laat ie de leidingen ook wel doorjassen.
"Als wij nu eens voor die duizend miljard Euro Afrikanen, Chinezen en indiérs gaan steriliseren? " Chinezen hebben dit probleem al lang zelf opgelost ( 1 kind politiek ) Nu mogen gezinnen daar max. 3 kinderen hebben, echter gaan koppels niet verder dan 1 kind
Tegen die Eric Wiebes zeg je toch geen "Exellentie" als je die man hoort praten, zeg je toch...."he lul, ga eens bier halen!"
Ik zou hem meteen ook maar even de weg naar de winkel wijzen, anders is de kans groot dat u op een droogje komt te staan...
Lijkt me typisch zo'n kerel die vergeten is om geld mee te nemen.
@chicago river | 24-12-18 | 15:21
Ik woon al ZuidAmerika.
Qua Argentinie kan ik alles aan de voet van de Andes aanraden. Mendoza, Bariloche of nog meer richting Patagonie.
oops. Old school reactie.
Bariloche klein Beieren heet het daar toch?
Wauw, geluksvogel!
Mendoza is inderdaad relaxed met de wijngaarden en lekkere ribeyetjes. Salta vond ik ook wel leuk, maar dat is mogelijk te ver weg van het Europese Bariloche.
Toch bedankt voor de tip Lafayette.
Altijd prettig om van een pionier te horen uit eigen ervaringen.
Bewust en onbewust Is denk ik bijna iedere Nederlander er over aan het nadenken.
Dit is echt onzin: het gaat niet om het milieu (als klein land hebben we daar überhaupt geen invloed op), maar om linkse mensen zichzelf een moreel superieur gevoel te geven door middel van symboolpolitiek. Het beleid heeft precies gedaan wat het moest doen, dit soort elektrische auto's hebben een hoge symboolwaarde en er zijn miljarden verbrand.
Denk even aan de accu's en de kosten ervan ze na gebruik te moeten vernietigen.
Accu’s kun je heel goed regenereren. Lithium blijft Lithium. Alleen is het jammer dat dat duurder is dan een nieuwe maken en dus gebeurt het niet genoeg.
Daarnaast is het zoeken, opboren, transporteren van olie en reffinage van de eindproducten nog vele voelde maken viezer dan Lithium delven. Zelfs zonder de oorlogen due erom gevoerd worden
Er is geen enkele business case om een lelijke Tesla te rijden.
30% van de prijs van benzine ( als je je stroom zelf betaald) en 70% alleen al vanwege dat het tokkies jaloers maakt. Zo leuk.. en het milieu dat ze er dan zo geforceerd bijhalen., lachwekkend gewoon hie kleinzielig Nederlanders zijn met hun burgerlijke kutgedrag van een 5 jarige kleuter die zeikt dat iemand landen mooier speelgoed heeft.. alleen daarom al..
en dan zichzelf ook nog in de untermenschen stand drukken door anderen, die wel iets meer hebben, elite te noemen.
Het beste van Tesla rijden is echt gewoon dat...
DommErik is een ordinaire politieke draaikont.
Aren't they all........ anything for a win !
Die laadsnoeren die je 's avonds overal in Amsterdam-Zuid vanuit die Tesla's aan die laadstations ziet hangen .... hmmmm....
Er zijn er al die ze ervan af jatten, heb ik gehoord.
Kan dat überhaupt ?
Is dat burgerprotest tegen de elite ?
Wordt leuk in al die woonwijken met allemaal twee auto's per huishouden en waar je al moet vechten voor een parkeerplaats voor de deur. Als je pech hebt vind je de eerste vrije plek 25 of meer meter verder. Sta je dn met je snoertje van 3 meter.
Er komt een tijd dat geen enkele Tesla-rijder zijn wagen nog zal durven achterlaten. Beschadigingen en vandalisme uit frustratie door hen die niet die luxe kunnen betalen
A333aan
-
Ik heb inmiddels uit betrouwbare bron vernomen dat er mensen zijn die ze in stukjes knippen... dat zijn vást de buren die hun Range Rover graag in de wijk willen parkeren, voor wat die parkeervergunning daar kost... (en ....: n i e t s kost voor een Tesla-rijder)
Hebben die. paupers geen lader op hun eigen oprit?
@kokenrel
Die tijd is dezelfde dat als iemand aan je spullen komt en hij valt opeens dood neer, dat er verder geen vragen gesteld worden... dat postcodegebied van het ‘slachtoffer’ de inspanning van politie en justitie bepalen. Ik. Edoel.. nog veel meer dan nu.
Ik kan niet wachten op die tijd. De tijd dat de Nederlandse jeugd leert dat niet je best doen op school en de tokkie uithangen gewoon gevolgen geeft voor je gezondheid..
8,4 miljoen auto's in nederland. Die moeten vanaf dat het akkoord er is allemaal vervangen worden door e-auto's. Daarbij hoort natuurlijk voor elke een oplaadpunt. Aandelen in oplaadpalenfabrikant kopen gaat.
In de toekomst wordt je auto gewoon draadloos opgeladen tijdens het rijden.
U gelooft in een perpetuum mobile?
Zou ik niet doen: dit idiote voorstel gaat het nooit halen, want onhaalbaar en veel te duur.
Heerlijk in de winter. De straat sneeuwvrij door de verloren warmte van de vele kabels in de grond.
pa_niek
Haha ik heb dat wel eens geprobeerd te maken met magneten. (niet gelukt natuurlijk)
Ik geloof wel in draadloze opladers in het wegdek.
Inductie techniek.
Inductietechniek, aan mijn pacemakert.
Waarom toch die overdreven, onhaalbare klimaatdoelstellingen ?
Een kleuter kan inzien dat miljarden spenderen aan deze maatregelen, ze op wereldschaal nul komma nul voorstellen.
Begin eerst eens met de verontreinigende industrie aan te pakken, daar zit het laaghangend fruit.
En spreek op wereldtoppen eens de grote verontreinigende landen aan, zoals China, India en Pakistan.
Precies wat ik dacht. Sancties opleggen aan andere landen doen we immers nooit, want nee de economische belangen zijn zo groot. (Pakistan, hoeveel export zou dat maximaal zijn? 50 miljoen ofzo?), maar van onze eigen burgers wat extra centen gelegitimeerd stelen, dat doen we lekker wel.
Nederland heeft nog niet eens 0,00001 procent impact op het wereld klimaat. Echter pompen we er wel 1000 miljoen in. Return of investment is dan ook erg goed.
*Regering modus* uit
Maar dan wel á la Trump, dus niet via de weg van de diplomatie, maar gewoon in je bakkes, Wijze uit het oosten. Anders duurt het nog decennia voordat er iets gebeurt.
Geboortebeperking, minder neuken.
Tsja, dat hebben die sukkeltjes van de vvd wel vaker. Je kunt roepen dat er een muur in de weg staat, ze moeten er eerst toch even tegenaan lopen alvorens iets te leren. Soms twee keer zelfs.
.
Eigenwijs kan nuttig zijn, eigengereid daarentegen...
.
The least of us, unfortunately also the loudest of us.
Ze zijn niet Eigenwijs Parel, ze zijn kwaadaardig.
Die muur zien ze wel, ze zullen er sneaky omheen sturen wanneer u niet kijkt.
Gespeelde onozelheid is waar ik meerdere partijen al heel lang meerdere keren op betrapt hebt.
Ze weten dondersgoed waar ze mee bezig zijn en waar ze heen willen.
Goh, en hier staat juist dat Weibes de stekker langzaam uit de soepsidiemachine wil trekken.
"Minder subsidie naar duurzame energie
Het kabinet stelt volgend jaar minder subsidie beschikbaar om projecten op het gebied van duurzame energie te ondersteunen. Voor 2019 zit er 10 miljard euro in de subsidiepot, twee miljard minder dan voor dit jaar. Dat schrijft minister Eric Wiebes (Economische Zaken en Klimaat) aan de Kamer."
Tja, als je toch al gedwongen wordt is lat financiële lokkertje ook niet meer nodig.
www.bndestem.nl/politiek/minder-subsi...
Oud-Zuid wil zijn Tesla laten betalen door de boeren in de provincie. Die boeren in hun Opel willen dat niet, ieder betaalt zijn eigen auto.
Autobahn heeft in het verleden laten zien dat die Tesla's best branden. Vraag naar garageboxen stijgt explosief.
Uit rancune tegen die elitaire graaiers hun electrische patserauto's affakkelen lijkt mij niet eens helemaal zo verkeerd neen. Doorgaans zijn dat toch van die deugknuezen die leven van soepsidiebaantjes&semi-rOverheid.
Liever dat dan de huidige doelloze trend van autobranden.
@Abject | 24-12-18 | 15:21 |
Ware het niet dat die gasten allemaal een all-risk verzekering hebben.
Krijgen WIJ weer een (extra) premieverhoging op ons dak!
Hoor wel dat er laadsnoerenjatters aan de gang zijn.
Hij is niet zo dat Teslarijders veel te weinig betalen onder de huidige regeling: die betalen in 2020 gewoon weer wegenbelasting en dat is voldoende om het wegennet in stand te houden. Het is wel zo dat de rest van ons - de benzinerijders - tegen meer dan 300% worden uitgezogen. Richt je woede daarom maar tegen Den Haag in plaats van e-rijders.
Goh. Dus al die tegenargumenten zijn niet alleen al bedacht, maar ook nog eens beproefd. De hypothese is getest en gefalsificeerd en dan nog gaan ze gewoon hetzelfde doen in de hoop op een ander resultaat?
Volgens een beroemde natuurkundige is dat de definitie van krankzinnig.
de analyse uit 2016 staat nog steeds overeind. Een verbod op de verkoop van benzine- en dieselauto' s per 2030 is net zo onhaalbaar.
Toegelaten in een van de lidstaten, overal toegelaten. Het enige effect dat van deze onzin uitgaat is de prijsdruk op bestaande auto' s en meer import van vieze auto' s uit het buitenland.
Voor de producenten van stekkerauto' s blijft het fantastisch dat ze tegen premieprijzen in Nederland hun wanproducten kunnen slijten en daarmee aan de normstelling voor de eigen duurzaamheid kunnen werken.
Wiebes is een best wel intelligent persoon. Hij heeft jaren bij McKinsey gewerkt. Maar de puinhopen die hij aanricht(te) in zijn Amsterdamse wethouderstijd, als staatssecretaris van financien en nu op EZ, ongeloofelijk. Vergelijkbaar met Ronald Plasterk, eens een bejubelde wetenschapper die in de gekte van de politiek werd gezogen, te weinig ruggengraat of een overschot aan naiviteit om op te stappen.
Ondertussen wordt de show gestolen door narcistische idioten als Ed Nijpels, principelozen als Mark Rutte en doorgewinterde activisten als DiederIK Samsom. En de rekening komt gewoon per blauwe envelop naar U toe. Zo, en ook nog via alle heffingen, accijnzen en directe belastingen.
hij is bij McKinsey wel vrij snel afgevlagd.... Die Nijpels herinner ik me uit de jaren 70 in de JOVD ( ik weet het ,was een jeugdzonde) waar Nijpels, net ontsnapt uit de onderbroekenwinkel van papa in Bergen op Zoom, zich profileerde met blaten over Angola.....
Wiebes mag dan best een hoog IQ hebben (is dat zo??) , dat betekent niet dat hij niet onbetrouwbaar kan zijn. Of gechanteerd kan worden. Of simpelweg niet de kwaliteiten heeft om het grote plaatje te zien.
't is toch een teken aan de wand dat een miljardair meer goed doet voor het milieu en daar dan ook nog een kleine winst uit weet te halen. Dan een overheid die vele miljarden besteed om een complete industrie zonder visie in de been houdt met allerlei subsidies.
Dat het niets heeft opgeleverd qua klimaat mag worden gezegd. Dat de rijken onder ons in een Tesla kunnen rijden en Johannes met de pet niet is echter van alle dagen geweest, alleen toen was het een dikke Mercedes en/of BMW en/of Jaguar en/of vul u maar in. Aangeschaft zonder subsidie door de rijken, echter kregen die de subsidie toen wel op een andere manier binnen. Het is van alle tijden.
De prosecco drinkende D66 kiezers kopen massaal een elektrische auto met 6 duizend E subsidie opgebracht door 2e en 3e hans dieselrijders van de SP.
Trouwens waar is de SP in deze discussie vooral hun achterban gaat hier voor opdraaien
Inderdaad, de SP schittert weer door afwezigheid.
Hier ligt de kans voor de SP, om zich te profileren tov de PvdA en GL.
Waar blijft de top-1000 tesla.nl (namen en rugnummers)?
Ik rijd zo'n Foutlander. Doet nog steeds (bouwjaar 2014) 50 km a 55 km op accu maar is een totale ramp voor het milieu want gemiddeld (accu + benzine) slurpt deze kachel 1 op 10. De verkoper meldde voorzichtig bij de aflevering of ik me wel besefte dat 1 op 49,9 een theoretische opgave was... Lachend kon ik hem melden dat Wiebus dan misschien van lotje getikt was, maar ik niet. Goedkope en best fijne auto, de volgende wordt gewoon weer benzine. Eentje die gewoon wat zuiniger (en lichter) is. Want: de overheid verandert tijdens het spel de regels: compensatie MRB i.v.m. gewicht accu is vervallen. Lekker betrouwbaar.
Subsidie drijft de prijzen op.
Stoppen met al die subsidies.
Zelfs de kinderbijslag moet stoppen.
Ik heb zelf 2 kinderen, maar ben van mening dat de KB desnoods maar inkomensafhankelijk wordt.
Inkomensafhankelijke KB ? Dan konijnt de onderkant van de samenleving nog harder.
Klopt, dat doen ze nu ook al.
Zelf beuren we ong. €2000,- p.j.
Als de gezinnen die bijv. 35000,- netto overhouden dat niet meer zouden krijgen levert dat veel geld op.
Met een max. toeslag voor 4 kinderen loont dat konijnengedoe ook een stuk minder.
Vooralsnog doe ik uiteraard geen afstand van die toeslag....
Eerste week januari €527,-! Altijd lekker om de tekorten van december weg te werken ;-))
Fokpremie voor tokkies. Darwin, grijp in!
@Ruimedenker | 24-12-18 | 15:11
Liever koppelen aan hoe slim (lees: niet-Tokkie) mensen zijn en hoe weinig erfelijke aandoeningen zij hebben.
Onrendabelen horen nu eenmaal in het OV.
En voor alle Big Banas gratis garage?
Er staat een fout in het artikel. Volgens de rekenkamer is het 5 MILJARD! down de drain. Vervolgens bleven die leaserijders gewoon tanken en lieten ze de stekker voor wat die was
Dat betekent dus nog meer bruinkolen centrales,
om de toegenomen vraag naar elektriciteit op te vangen...
Met een miljoen miljard windmolens erbij zal een heel klein deel ook groene stroom zijn!
Tesla heeft Dijkhoff in ieder geval gekieteld:
Onder geschenken staat:
05-09-2018
Ontvangen een rit in een Tesla van zijn woonplaats naar het VVD-congres. Een dag later een retourrit. De waarde is onbekend.
Bijna alle seinen staan op rood en dan toch doorgaan met deze politieke waan van de dag. Het kan verkeren.
Wat er ook gebeurt, Jan Lul blijft Jan Lul.
Foute Nederlanders zijn tegenwoordig makkelijk te herkennen aan hun Tesla.
Vroeger had je de Opel Manta.
Wà hedde gij tegen menne Manta, Kudt.
Heulemael niks jonguuh!
Rustig oan, lelèke natnek da ge doar bent. En dimmen euver menne Manta, anders hedde zo un blik Schultenbrau in oe nek hangen, kudt.
Kallum an Brabo’s, zegge we in Utereg.
La je eigen nie gek makeh.
Vroolek kersfees joggie!
En dan al de gemiste accijzen niet via andere belastingen gaan heffen. Snij maar in de uitgaven.
I.d.d alle naïeve klimaatdeugers denken dat klimaatneutraal t.z.t gratis is. Wacht maar af als de aardgasbaten , houderschapbelasting & de brandstofaccijns wegvallen. Dokken zult u.
dan gaan ze je longinhoud meten en belasting heffen op de lucht die je verbruikt
Okay. We may need a bigger island.
Rottumeroog is met al die VVD’ers erbij wellicht te klein als goelag. Rottumerplaat als dependence dan maar.
Desnoods maken we er eentje in de Noordzee. Bij voorkeur wel voor alle partijbelidmaatschapten, slechts 200.000 mensen in totaal. Het zou onnoemelijk veel schade aan samenleving, economie en democratie schelen. Alsmede een hele hoop ergernis.
.
Ik kan alleen niet garanderen dat ik later alsnog de dijken aldaar doorprik. Er staat immers nog een rekening open...
@Parel van het Zuiden : Dijken op Rottemerplaat? www.gic.nl/uploads/newsitem-frontpage...
Fuck de PHEV, in die auto werden de accu`s en elektromotoren alleen als ballast gebruikt om NOG meer brandstof af te affakkelen.
Vreemd concept , ruim 2000 kilo aan massa verplaatsen om een gemiddeld mens van 80 kilo te vervoeren. Maar de meeste klimaatdeugers wonen riant en vrijstaand. Als je echt om het milieu geeft , dan ga je met je hele gezin in een flatje wonen. Boven en onder warmte van elkaar. Maar die stap is een brug te ver voor de deugers.
Ik hoop meer op een trend waar deugkneuzen zich vrijwillig bij Pia's Levenseindekliniek melden om zo het milieu te redden.
De gemiddelde PHEV reed éénmaal de accu's leeg. Gewoon om een keer te kijken hoe dat nu voelde.
Ik heb heel zomergasten zitten bekijken om Wiebes te leren kennen en inschatten. Het is echter niet gelukt, mijn Groningse vriendinnen zijn nog steeds de wanhoop nabij en met het binnenhalen van Ed Nijpels is het laatste beginnend restje vertrouwen te paard gegaan!
@Einde
Je bent echt niet de enige. Tenenkrommend oppervlakkig. De echte Pinokkio van die fuifpartij bovendien. Met z'n gasbeloften. POEF!
Daarom, zo snel mogelijk wegwezen uit dit kutland.
Zuid-Amerika.
Luxemburg
Parsons |
Lafayette |
Si. Moog nog 2 jr geduld, dan stroomt de chicago river door Buenos Aires. Op mooie pampapaardjes kun je daar niet alleen lekker bonkabonk rijden doen, ze verplaatsen je ook van A naar B. Komt geen stekker of subsidie aan te pas.
.
Wil Wiebes en de hele VVD niet wieberen, wieber ik mezelf wel de andere kant van de plas op.
Als er maar genoeg te “doen” is in dat land, tóch?
Ruimedenker | 24-12-18 | 15:32
Gheh, jij snapt. Was dan ook precies mijn "insteek". Mjam mjam.
Bovendien meest "Europese" land van Z-Amerika. Maar dan zonder EU.
@ Chicago river
Ik denk dat paardjerijden door Capital Federal wel een droom blijft.. schone lucht trouwens ook voorlopig. Iemand die ooit echt in BsAs is geweest weet waarom EVs een gied idee zijn voor het milieu.. het lokale milieu welteverstaan.
En dat maakt uit in een stad waar het woord dieselfilter niet bestaat
Inderdaad, deze regering doet niets, maar dan ook helemaal niets voor de burger.
En aangezien veel kiezers zo stom zijn om hun leugens in verkiezingstijd te geloven, blijven ze aan de macht.
Op een gegeven moment moet je als burger beseffen dat je het spel verloren hebt, en een spel (lees: land) kiezen waar de burger wel invloed heeft, zoals Italië (rechtse regering die a la Trump doet wat het beloofd heeft), Tjechié of Frankrijk (hesjes)
Chili is misschien niet zo temperamentvol, het is wel een van de beste landen van ZA. En het meest Europees. Argentinie is economisch een drama. Santiago de C is een zeer aangename stad. Het noorden van Chili is wat armmoediger. Verder is Uruguay zeer relaxed, maar als land niet zo mooi.
@Moraalridder Morales
*zucht*. Bedoelde uiteraard de BA dames berijden. Moet ik het nog uitleggen ook...
Over die smog hebbu trouwens 100% gelijk.
Ik raak daar wel altijd snel aan gewend. Mexico D.F. was nog wel een tandje erger.
Nadelen wegen niet op tegen de voordelen.
Maar dank voor het meedenken ;/
@Lafayette
Eens wbt Chili. Echter ik ga waar het werk mij brengt. Wat zou ik in Chili moeten zonder baan /en vrinden/ kennissen. Stroper worden?
@chicago river | 24-12-18 | 16:01
Santiago is een digitale hub van het continent. Veel start ups. Vast ook veel vraag naar mensen met internationale ervaring. Geld verdienen is tegenwoordig echt niet beperkt tot de locatie war je bent. Zo lang je maar breedbandinternet hebt. Dus geniet van het land en werk ondertussen desnoods voor de Nederlandse markt.
Ik ben al jaren weg uit Nee!-DDR-land, maar zit een eind verder naar het zuiden nog steeds in de EU.
Maar de EUxit plannen zijn al gemaakt. Mw. Lastig en ik hebben een mooie stek gekocht op een eiland in de Caraïben. Eerst nog een paar jaartjes verhuren en de pensioenpot spekken (privé, de overheid kan er niet bij) en dan gaan daar we een vette dieselende Jeep rijden om van strandje naar strandje te rijden.
Het moge duidelijk zijn dat als ik in NL was blijven wonen, we nooit geld genoeg hadden gehad om deze plannen te realiseren. Dat was mijn geld opgegaan aan belastingen om allerlei gajes uit mooi-weer-landen helemaal kapot te verwennen.
Fijne kerst allemaal en ongezien de tyfus!
REAGEER OOK