achtergrond

Geenstijl

SubsidieSUV blijkt klimaatslopende grootverbruiker

outlandermeteenstekker.jpgExperimenteren met auto's op batterijen, zonne-energie of voor ons part met een mast + zeiltje op het dak: als je denkt dat je er het klimaat mee kunt redden, moet je het vooral doen. Technologische innovatie altijd +1 en als je kunt besparen op misdadig dure brandstof is het helemaal winst. Maar ga die ongein nou niet subsidiëren. Gierig Holland koopt daar massaal emotieloze Toyota-stofzuigers voor en da's voor geen enkele autoliefhebber leuk. Bovendien zorgt het voor woekerwinsten bij gehaaide autobouwers, om nog maar te zwijgen over hoe fucking oneerlijk het is dat de een zich helemaal de touwtiefus betaalt aan belastingen en accijnzen om de weg op te kunnen, terwijl de ander nog net geen geld toe krijgt om over het asfalt te zoemen. Bovendien is het allemaal leugens & bedrog. Neem de supergesubsidieerde Mitsubishi Outlander PHEV. Da's een staatsgesponsorde hybride SUV met een vanafprijs van 40.000 euro. Die kreeg je in 2013 nog tegen nul procent bijtelling, en ook in 2014 betaal je maar 7%. Het apparaat gaat dus met vrachtschepen tegelijk over de toonbank. Maar het klimaat schiet er dus geen boompje mee op. Kwoot: "Met de PHEV naar wintersport in Oostenrijk vertrokken. 3 keer tanken op een ritje van ongeveer 1200 km... In mijn beleving is dat net aan 400 kilometer op een tank. Natuurlijk hebben we onderweg niet kunnen opladen maar 400 km ipv de 824 km uit de fabrieksopgave is wel een heel groot verschil." En dan begint de uitstoot in de comments van de Metsubsidie Outlander PHEV Community Facebook pas echt...

Reaguursels

Tip de redactie

Wil je een document versturen? Stuur dan gewoon direct een mail naar redactie@geenstijl.nl
Hoef je ook geen robotcheck uit te voeren.