Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

WTF? Omtzigt, Sjoerdsma en Voordewind stemmen TEGEN erkenning Armeense Genocide

Wat is dat toch met die gristenpolitici & dolende D66'ers. Al jaren rammen ChristenUnie, D66 en CDA op de erkenning van de Armeense Genocide door het kabinet, maar nu ze daar als coalitiepartijen zelf over gaan... STEMMEN ZE HET WEG!?

Social

Verdomd jongens, we hebben iets gevonden waar Pieter Omtzigt wél schuldig aan is (leest NRC mee?). De CDA'er ijverde de afgelopen jaren samen met huidige coalitiemakkers ChristenUnie en D66 vóór kabinetserkenning van de Armeense Genocide. Vvd'ers Mark "We zijn vaag met een reden" Rutte en Han ten Broeke ontkennen blokkeerden dat keer op keer. Nu zitten ze zelf in de coalitie, dus bekeken kwestie zou je denken. Erkennen die hap, dit is je kans. Maar wtf? Dinsdag werd in de Kamer een motie van de PVV daarover weggestemd door alle vier de coalitieclubs. Hoofdelijke stemming, dus we hoorden ook Omtzigt, Voordewind en Sjoerdsma "tegen!" zeggen. Aan de motietekst ligt het niet, die is keurig en zonder populistisch stampij geformuleerd: "De Kamer,  gehoord de beraadslaging,  overwegende dat er brede wetenschappelijke erkenning is dat de  Armeense volkerenmoord aangemerkt moet worden als genocide;  verzoekt de regering om, niet (langer) te spreken over «de kwestie van de  Armeense genocide», maar over «de Armeense genocide»,  en gaat over tot de orde van de dag." Niet zo moeilijk voor drie voorstanders, zou je denken. Kennelijk wel.

Dus de warrige situatie dat het parlement wél de Armeense Genocide erkent, maar het kabinet (dat de communicatie naar buiten doet) níet, en blijft spreken van het nogal laffe en historisch incorrecte "Armeense kwestie". En daar zijn Omtzigt, Sjoerdsma en Voordewind nu dus mede schuldig aan. De Armeniërs in Nederland hebben dat ook in de smiezen: "Jarenlang waren ChristenUnie, CDA en D66 voorvechters van erkenning van de Armeense genocide door de Nederlandse regering. Door nu tegen de motie-De Roon te stemmen, handelden zij kennelijk in strijd met hun eigen overtuiging”, citeren we hun reactie uit onze favo krant, het Reformatisch Dagblad.  Inderdaad. Wat voor coalitie-afspraken liggen hieraan ten grondslag dat de vvd z'n zin krijgt tegenover de andere drie partijen?

We vinden het bizar. De coalitiepartijen CDA, D66 en ChristenUnie stemden in 2015 al met een Kamermeerderheid vóór het gebruik van de benaming Armeense Genocide door de regering, en proberen dat sindsdien in de praktijk door te voeren. Totdat ze zelf de macht hebben. Nu is het ineens wachten tot Halbe Zijlstra een volkenrechtelijk advies daarover gelezen heeft. Dat advies is al in maart opgeleverd (PDF, leestip) en daarin staat onder andere dat erkenning van genocides "een eerste noodzakelijke stap is in het activeren van verplichtingen, zoals de verplichting om te voorkomen".  En ook: "Het is primair aan de regering om vast te stellen dat in een andere staat genocide of misdrijven tegen de menselijkheid zijn of worden gepleegd." Dat zijn relevante zinnen, maar vooralsnog wordt er alleen tijd mee gekocht.

Vooral van Omtzigt valt het ons tegen (van D66 verwacht je niet anders), en het is te makkelijk om te zeggen dat het komt omdat hij door NRC op malicieuze wijze tot knipmesgedrag geknuppeld is. Dit ligt gewoon echt niet lekker, qua principes. Behalve de Armeense-, wil hij namelijk ook de ISIS-genocide erkend hebben en daar draagt het volkenrechtelijk advies juist sterk aan bij. Minister Zijlstra (het blijft wennen om hem zo te moeten noemen) mag dus wel eens haast maken met zijn leeswerk, maar los daarvan was het aannemen van de motie-De Roon een goede stap in die richting geweest om druk te zetten, zowel op dat leeswerk als op erkenning van historische feiten. Politieke koehandel weegt echter toch weer zwaarder dan historische feiten. Nu maar hopen dat de yezidicide van ISIS ook niet op deze manier in de historische vergetelheid raakt, hmm?

Social
Social

Bonustweet. Hallo mensenrechtenhaters van DENK!

Social

Reaguursels

Inloggen

Zo'n omtzigt doet vaak zijn werk goed, maar als puntje bij paaltje komt zijn ze op de belangrijke punten allemaal stemvee voor hun partij. Ik heb geen enkel vetrouwen meer in deze poppenkast, waar ik eerst nog wel een klein beetje vetrouwen had in kamerleden zoals omtzigt.
Sinds ik vaker de hoofdelijke stemmingen bekijk is dit totaal weg. Kijk naar de motie tegen het afschaffen van de wet Hillen. Heel Nederland is hier tegen, maar alle kamerleden van coalitepartijen die nog enigszins redelijk zijn in hun opvattingen, zijn bij zo'n stemming niets meer dan een hersenloos stemkastje. Een aanfluiting.

hijger | 23-11-17 | 11:02

Omtzigt heeft ALTIJD al meegestemd met alle CDA voorkeuren. Daar zaten wel meer uiterst dubieuze stemmingen bij. Zoals we gewend zijn van het CDA.

Omtzigt zit bij het CDA om de ruimte te krijgen (2 medewerkers) om een goed kamerlid te zijn. In ruil daarvoor moet hij altijd meestemmen...

van heinde en verre | 23-11-17 | 09:34

Christenen en D66 die onbetrouwbaar zijn.
Waarom verbaast mij dit niks?

a4p | 23-11-17 | 08:30

Waarom wil Nl andermans vermeende genocide erkennen en zijn eigen genocides niet? Ik zou eerder verwachten dat wij ipv excuses daadwerkelijk onze genocides op Afrika (slavenhandel) en Indonesie erkennen. De Armeense kwestie is voor Turkije. Daar hebben ze een land die zijn eigen geschiedenis niet wil erkennen niet bij nodig.

Kaan78 | 23-11-17 | 07:53 | 1

volgens mij moet je het allemaal doen en los van elkaar. Je moet de dingen niet van elkaar afhankelijk stellen, anders wordt er nooit een genocide bij naam genoemd. Zo moeten we apart ijveren voor het benoemen van de misstanden onder Nederlandsch bewind in de kolonies. Apart aanpakken om het uiteindelijk allemaal benoemd te krijgen dus.

nareoudenar | 23-11-17 | 09:42

Wow. Is toch wel een flinke draai. Gaat niet om het verhogen of verlagen van een bepaalde last of manier waarop iets aangepakt gaat worden.
De erkenning (of niet) van genocide is toch iets wat zwart of wit is.
Zo, vanaf nu is ook Hitler een held, want life goes on en pluche in vak K zit net iets beter.

ET007 | 23-11-17 | 07:03

Armeense genocide. Hoelang geleden? In het Nederlandse parlement in (zo goed als) 2018. Fak tog op man.

zuigvelletje | 23-11-17 | 05:18

Hé, een kamervraag van gentle giant uit 2015. #mooi
Je wordt gemist Leo!

Prof. D.A.H. Vintik | 23-11-17 | 00:57

Laten we eerst eens afwachten wat Pieter er zelf op te zeggen heeft. Mijn stem is hij wel kwijt tot het tegendeel bewezen is. Turkije te vriend voor wat politiek gedoe of niet, die genocide ontkennen is gewoon altijd sneu en komt erop neer dat je de ballen van ome Erdo likt.

Dirk III | 23-11-17 | 00:00

Heb toch ff geluk dat mijn stem niet naar Omtzigt is gegaan maar naar Baudet ... poeh hey.

Fi-Bu-Bla | 22-11-17 | 23:58

Hopelijk zijn al die Omtzigt-fans nu weer wakker en komen ze tot de conclusie dat Pietertje ook maar een parlementariër is en dus zonder moreel. Hij is voor de rest van de duur van dit kabinet al kaltgestellt en dient alleen nog maar als stem/klapvee, ongetwijfeld tot groot genoegen van de VVD en D66. En dat de CU slappelingen zijn is nu ook wel moeiteloos bewezen. Ik ben blij dat ik geen christen ben want ik zou me doodschamen.

janbehanger | 22-11-17 | 23:43

Hopelijk zijn al die Omtzigt-fans nu weer wakker en komen ze tot de conclusie dat Pietertje ook maar een parlementariër is en dus zonder moreel. Hij is voor de rest van de duur van dit kabinet al kaltgestellt en dient alleen nog maar als stem/klapvee, ongetwijfeld tot groot genoegen van de VVD en D66. En dat de CU slappelingen zijn is nu ook wel moeiteloos bewezen. Ik ben blij dat ik geen christen ben want ik zou me doodschamen.

janbehanger | 22-11-17 | 23:43

Omtzigt heeft zich uiteindelijk toch laten temmen door het neoliberale monster?Dit ontkennen van de Armeense genocide in de Kamer is begonnen met die landverraders van Denk. En nou gaat die ondermijnend politieke correctheid zover; dat de heren en dames politici dadelijk ook nog openlijk gaan twijfelen aan de holocaust. Schaamtevol en het Nederland waarin ik ben opgegroeid meer dan onwaardig. Nee, echt fijn om te zien hoe onze politici onze eens trotse vrijstaat tot een nederige vazal van de zotheid heeft laten doen degenereren. Schaf 1 april ook maar af, allemaal voor niets geweest. Bovendien staat de actualiteit nu dagelijks bol met flauwe grapjes die serieus worden uitgevoerd.

hoochee | 22-11-17 | 23:24

De roze plopkap maar even in de keel van Omtzigt steken. Eens kijken wat er dan omhoog komt. Daarna door naar de hypocriet van Death66.

Frau Merkel | 22-11-17 | 23:14

Politici: eigen belang eerst. Liegen hoort erbij

Duck Twacy | 22-11-17 | 22:48

Het lijkt erop dat Heer Olivier betrouwbaarder is dan deze 3 partijen.
Heer Olivier belazert je altijd, de 3 coalitie-partijen belazeren je ad-random.
Slechte beurt van de zgn principele Omtzigt.

Jan Dribbel | 22-11-17 | 22:47

Pieter is blijkbaar niet principieel of geheel de weg kwijt, of...... zouden ze hem in het hok houden met een mooi EU-baantje in het vooruitzicht, of.... zolang hij mee stemt met dat enge clubje een dubbel jaarsalaris ontvangt ? Een feit is wel dat principes ten alle tijde, ook die van Pieter, overboord gezet kunnen worden.

surfingbilly | 22-11-17 | 22:23

Iedereen die het buitenlandse nieuws een beetje volgt weet dat dit niet het moment is om Turkije op de kast te jagen. De vredesbesprekingen in Syrië, de situatie met de Koerden, een aantal zeer gevoelige wapenleveranties: waarschijnlijk vindt er continu diplomatiek topoverleg plaats met en rond Ankara.

Dat zouden ze bij de plucheklevende volks verlakkers ook moeten weten. In het meest gunstige geval was die motie puur onbenul, maar waarschijnlijk is het de zoveelste misselijke publiciteitsstunt van de heer Wilders c.s. van de afgelopen weken.

Deze motie aannemen dient op geen enkele wijze het landsbelang, integendeel. Internationaal zouden we ook een ongelooflijke pleefiguur hebben geslagen. Pieter Omtzigt heeft dus verstandig en juist gehandeld.

Hetkanverkeren | 22-11-17 | 21:24 | 18

Dandruff | 22-11-17 | 22:49 Ik zie de mensheid in zijn geheel het jaar 2200 niet halen, laat staan Turkije. Daar hebben we het bij een volgende gelegenheid nog wel eens over. Voor nu wens ik alvast welterusten en voor mijn eigen nachtrust log ik, zij het met tegenzin toch echt uit.

Hetkanverkeren | 22-11-17 | 22:59

Nee, we moeten vooral een dictator met fascistoide trekken, die ons volk voor vullus en nazi's uitmaakt, niet op de kast jagen, en de geschiedenis erkennen zoals hij is.
U slaat in mijn ogen een ongelofelijk Chamberlain-figuur hiermee.

Roadblock | 22-11-17 | 23:43

Roadblock | 22-11-17 | 23:43 Slapen lukt weer eens niet dus bij deze: voor een dictator met fascistoïde trekken raad ik u een blik westwaarts aan. Trump en Erdogan zijn 1 pot nat: ze leunen allebei op religieus verdwaalde zielen. Het is dan ook geen wonder dat ze Saudi Arabië omarmen, terwijl de echte islamitische hervormingen zich toch echt in Iran afspelen momenteel. Of all fucking places. En breek me de bek niet los over olieboy Rex. Het State Department is in een mum van tijd naar de kudt bezuinigd. De vraag is wie daar de prijs voor gaat betalen. Hint: wij het klootjesvolk. Zeg maar het gros der mensheid.

Hetkanverkeren | 23-11-17 | 00:13
▼ 15 antwoorden verborgen

In een verzamelband van Die Woche rond 1910-1920 heb ik onder meer foto's van turkse soldaten op paarden gezien met op hun lansen de gespietste hoofden van armeniërs. Ergens in een syrische woestijn. Herken de parallel.
Een trots stel, dat wel !

Hensmunter69 | 22-11-17 | 21:24

Dit gaat Pieter niet lang volhouden.

pajans | 22-11-17 | 21:08

Omtzigt - Gisteren "Hosanna!", vandaag "Kruisig hem!" Het goede van de tussen haakjes stelling van Omtzigt's MH 17 woordvoerderschap was de hernieuwde aandacht voor het MH 17 dossier. Het is niet goed dat iemand te zeer vereenzelvigt wordt met een zaak, zodat hij/zij de belichaming ervan wordt. Voor het MH 17 dossier zou een nieuwkomer met dezelfde kritische geest als Omtzigt zeer welkom zijn. Zo zou het ook voor de Nederlandse democratie goed zijn, wanneer het premierschap maximaal 2x achter elkaar bekleed wordt door dezelfde persoon. Weg met de overruttisering! Duitsland kampt nu ook met een politieke verzieking vanwege overmerkelisering.

Eeuwig..Op..Vakantie | 22-11-17 | 21:05

Zandbakgoderij is doodscultus, allemaal.
Lekker in de woestijn met je kruis spelen.

hallevvezool | 22-11-17 | 21:00

Het zijn gewoon kut partijen die zichzelf verloochenen en dat alleen maar om te kunnen regeren. Pieter jij valt nu ook wel echt en dan Fucking helemaal echt door de mand. Bah!

Rdock | 22-11-17 | 20:32 | 1

Dat lijkt er heel sterk op, valt mij ook vies tegen, maar....... kadaverdiscipline werkt al heel lang en is blijkbaar nog steeds succesvol !.

surfingbilly | 22-11-17 | 21:55
-weggejorist-
rmstock | 22-11-17 | 20:27

Toch is het politiek knap van d66 om van alles voor te stellen, zieltjes te winnen en het nooit op te nemen in de politieke lijn en er zelfs tegen te stemmen.
Wat ben je dan voor dwaallicht als je alleen maar d66 stemt omdat ze zo guitig anti wilders zijn, hoe ver kun je je IQ uitzetten.

28 | 22-11-17 | 20:23

Ome Erdo moet natuurlijk vluchtelingen voor ons blijven detineren om te voorkomen dat het hier nog erger wordt en uiteraard schijt Europa 5 kleuren in de broek voor Turkije.

Wordt daarom de Armeense Genocide ontkent? Vindt het net zo erg dit te ontkennen zoals anderen de genocide op joden, zigeuners, beperkten en andersgeaarden durven te ontkennen. Mijn geweten zou dat niet kunnen in elk geval. Geen Armeeense kwestie, maar een destijds helse Armeense Genocide. Gewetenloos om te ontkennen.

Jan, Leiden | 22-11-17 | 20:21

Ongeacht welke casus, politici zijn niet te vertrouwen. Iedereen zou zich eens moeten afvragen of geldig stemmen méér nut heeft dan ongeldig stemmen.
Over een paar jaar dan, maar hopelijk eerder.

Luivend | 22-11-17 | 20:12 | 5

Luivend: er zitten gaten in de grondwet die gerepareerd zouden moeten worden. Het verbod op ruggespraak moet terug en gehandhaafd worden met statistiek. Zo moet ook opgenomen worden dat politici niet over hun eigen regelingen mogen stemmen. Maar dat is onmogelijk in de huidige situatie zonder een revolutie wegens voorgaande.

LiniaalRectaal | 22-11-17 | 21:17

Een revolutie in die zin zou gestart kunnen worden door massaal ongeldig te stemmen. Maar goed, als men blijft denken vanuit/geloven in het systeem wat men wenst te veranderen, komt men niet tot volkse revolutie, maar ontstaat gewelddadige oorlog. Dat snap je nog niet, denk ik.

Luivend | 22-11-17 | 22:01

Ik gebruikte doelbewust het woord revolutie. De geschiedenis leert dat die vaak bloedig zijn. Maar ik geloof nog steeds in democratie. Echte democratie.

LiniaalRectaal | 22-11-17 | 22:11
▼ 2 antwoorden verborgen

Voor de EUgenetica van cultuurmarxistische massa-immigratie zijn uitgemoorde volkeren niet interessant. Je kunt ze niet meer vermengen in de genenpoel van het nieuwe EUtopia.
Je kunt er ook geen klassenstrijd meer voor voeren of onderdrukt slachtoffer van zijn. Je kunt er ook niet moreel superieur aan zijn of laten zien hoezeer je deugt.

Ik snap wel dat ze er niet zo goed raad mee weten.

Angel_eyes | 22-11-17 | 20:01

Omtzigt moet zich voorlopig koest houden van het cda, denk ik dan.

Analia von Solmsch | 22-11-17 | 20:00

Omzigt, de nieuwe gevallen engel.

funkyd | 22-11-17 | 19:50

Na partijdiscipline nu ook kabinetsdiscipline.
Dictatuur #RutteIII is een voldongen feit.

SaintNickje | 22-11-17 | 19:45

Omtzigt is gewoon een mooi baantje beloofd in ruil dat hij niet moeilijk doet...
Of ze hebben foto's van hem naakt in een parenclub voor travestieten...

King of the Oneliner | 22-11-17 | 19:45

Mooi, meteen duidelijk hoe de islamitische vlag er daar bij hangt en waar de loyaliteit ligt. Als dat al niet volstrekt duidelijk was.

Wekkertje | 22-11-17 | 19:34

Die enge homofiele gulpengluuder Omtzigt is met zij MH 17 gelul lelijk door de mand gevallen. In plaats van zijn rug recht te houden laat hij de zaak voor wat het is en gaat bezig met de invoer van auto's, waar een paar centjes van de belasting worden afgesnoept( zeer belangrijk), door de hardwerkende oplettende burger, waar Omtzigt dus allemaal schijt aan heeft. Wat een misselijk ventje zeg.

beau van rtl | 22-11-17 | 19:32 | 7

Ik snap wel waarom je het zegt beau, ik vind het alleen onnodig. Je hebt me niet gekwetst overigens. Het zegt meer over jou dan over mij sowieso.

LiniaalRectaal | 22-11-17 | 20:44

Gelukkig.

beau van rtl | 22-11-17 | 20:48

Zijn wij zo bij GS. Vanmorgen prezen we Omtzigt nog de hemel in en nu fikken we hem tot op z'n schoenen af. Wedden dat hij ons gaat verrassen?

JosephKluns | 22-11-17 | 21:03
▼ 4 antwoorden verborgen

Weet u wat smerig is en in en in verrot "Fractie discipline" smeriger kun je het niet bedenken in een open democratie. Maar ja wij leven eenmaal in een door en door corrupte bananen Republiek waarbij de overheid onze grootste vijand is.

Oud Chinees gezegde:

"Veel beloven en weinig geven doet een gek in vreugde leven"

von Amsberg | 22-11-17 | 19:30

In het pak genaaid en het coalitiehok ingeveegd, shame on you!
Met genocide marchandeer je niet, nooit!

bwanabanjo | 22-11-17 | 19:26

Waarom is GS zo verbaasd omtrent Omtzigt? Hij stemt altijd mee met de partijlijn. Anders had hij al jaaaaaaaaaaaren geleden een Ybeltje gedaan. Alsof een kartelpartij zomaar een kamerlid laat zitten die niet meestemt met de partijleider.

Erg naief weer van de redactie.

Graaf_van_Hogendorp | 22-11-17 | 19:06

Een genocide heeft wel of niet plaatsgevonden. Daarover stemmen vind ik een ongelooflijke klap in het gezicht van slachtoffers en nabestaanden en het toppunt van onderhandelbare feiten.

Bytemaster | 22-11-17 | 18:52 | 1

Eensch. Maar ja, de ene genocide is kennelijk de andere niet. Zoals ook de ene dader ( Mao / Stalin cs) ook de andere niet is (Hiltler cs)

HaatbaardKnipper | 22-11-17 | 19:31

Ben benieuwd hoe Omtzigt, Sjoerdsma en Voordewind tegenover de Joodse kwestie staan.

Rest In Privacy | 22-11-17 | 18:31 | 2

Joden hebben de heer van de gristenen vermoord. Dus weet je hoe gristenen horen te denken over de joden.

Dat Jesus zelf half en vermoedelijk geheel joods was, en kruisigen een Romeinse straf was (de volgelingen van Spartacus werden uiteindelijk langs de via appia gekruisigd door Marcus Crassus na hun opstand), is slechts een detail.

Graaf_van_Hogendorp | 22-11-17 | 19:04

Boeddha was een hindoe, geen boeddhist. Jezus was een jood, geen christen. Mohammed was een polytheïst, geen moslim.

LiniaalRectaal | 22-11-17 | 20:33

DENK! Een rotte appel in de mand!

Mr_Pikibelly | 22-11-17 | 18:16 | 1

Een rotte appel kan je gewoon verwijderen.

Met denk daarentegen.......

Het is dus meer dan dat. Het is een gevaar voor onze samenleving. Ik hoop dat het volk dat ooit eens gaat zien voordat het echt te laat is.....

Taxi!! | 22-11-17 | 18:38

De VVD heeft Nederland verkocht aan de Islamisering. Omtzigt is nu ook van het partijkartel.

Stgeorge4444 | 22-11-17 | 18:15 | 1

Ehhh, de club van Omtzigt zit Europees in het kamp van de allegrootste Islam en omvolkings koningin, aller tijden, Mutti Merkel. Je weet wel die van ' wir schaffen das' en de winnares van de Koudenhoven Kallergi Judas trofee. Over verkoop aan de islam geproken. Het CDA heulde mee en vond het goed.

HaatbaardKnipper | 22-11-17 | 19:44

Nog een voorbeeld van de slaaf Omtzigt..."Nederlandse bedrijven moeten zich met spoed voorbereiden op grote chaos na de Brexit. Daarvoor waarschuwt het CDA-Kamerlid Pieter Omtzigt." Omtzigt de slaafse EU warmonger, wie had dat gedacht.

Mark_D_NL | 22-11-17 | 18:13 | 4

Als mijn buurman minder te besteden heeft kan hij ook minder van mij kopen dus een waarschuwing is wel op zijn plaats.

botbot | 22-11-17 | 18:18

Maar jouw buurman heeft niet minder te besteden , hij heeft evenveel te besteden, meer, maar heeft geen zin meer in de verplichte winkelnering en heeft besloten eens met de nadere buurman te praten.

Mark_D_NL | 22-11-17 | 18:33

Mark_D_NL | 22-11-17 | 18:33
We zullen u een functie als econoom geven bij buitenlandse zaken komt het vast wel goed niet gehinderd door enige kennis van zaken over beurzen, inflatie,importeren, etc kunt u best een onafhankelijk advies geven.

botbot | 22-11-17 | 18:47
▼ 1 antwoord verborgen

Duidelijk is wel dat we (weer) geen regering hebben met ballen (die worden 's ochtends in het glaasje water naast het bed achtergelaten). Als het zo uit komt zijn ze in staat de holocaust te gaan ontkennen. Triest maar waar. Anderzijds, iedereen buiten Turkije en dus ook in Nederland weet beter. Het zijn slechts 76 idioten in dit land die het ontkennen en die idioten worden door slechts enkelen nog serieus genomen. En regering die democratie niet belangrijk meer vindt heeft geen enkele moeite zich aan te passen aan de mening van landen waar democratie al lang verdwenen is.

Ruikbaard | 22-11-17 | 18:12

Armenië dit, Syria dat, Vergwegnistan zo..... Wanneer gaat het keer over de mooie Middenstand in Ermelo of de problemen die Nederlandse grens bewoners ondervinden of...
--
Kort gezegd rot eens op met dat kut buitenland.. Er is genoeg te doen in NL, er is genoeg te bediscussiëren over Nederland. Al dat gelul over van alles wat ver weg is , staat heel cool en globalistisch, maar brengt de gemiddelde Nederlander helemaal niets.
--
Eerst Nederland dan de rest. Zet Nederland op 1!

Mark_D_NL | 22-11-17 | 18:08 | 2

The Netherlands first. Zoiets?

ViaNova | 22-11-17 | 18:24

@Mark_D_NL ,
Er wonen hier 18.000 Armeniërs. Over die honderden andere nationaliteiten heb ik het maar niet. Maar nationale zaken zullen nooit meer pur sang aan bod komen. Anders gezegd; Nederland bestaat niet meer. Zelfs de taal wordt omvolkt! En het jarenlange vruchteloze geroep om MH17 massamoord-kenning en het Kleurvrije Pieten-Met-Hoofddoekjes gezeik maken dat duidelijk genoeg dacht ik zo.

dedeurs | 22-11-17 | 18:38

Ik heb en zal nooit op een gristen partij stemmen, een van de meerdere redenen daarvoor is dat ik de combinatie: "gristen zijn met een politiek geweten" te bizar voor woorden vind.

Memek | 22-11-17 | 18:06

Ja dames en heren Omzigt fans op GS, hier blijkt Omtzigt toch die Gristendraaikont te zijn die je kunt verwachten bij een Gristendraaikont. Hou niet zo van ' told you so ' maar laat ik het zo zeggen: dat gedweep met Omtzigt hier op GS heb ik nooit begrepen.

HaatbaardKnipper | 22-11-17 | 17:56 | 5

Hup Markie. als we het van boeven moeten hebben, dan liever van slimme boeven.

boccelullus | 22-11-17 | 18:35

Ach die arme Poetin, fijn dat u voor die armoedzaaier opkomt.

botbot | 22-11-17 | 18:41

Gesproken over Poetin: las dat Blonde Greet binnenkort bij ' em op de thee gaat.

HaatbaardKnipper | 22-11-17 | 19:18
▼ 2 antwoorden verborgen

Misschien dat we ook even hoor-en-wederhoor moeten afwachten. Er MOET meer achter zitten. Het kan niet zo zijn dat Pieter in de achterzak van de Lachende Leugenaar terecht is gekomen.

JosephKluns | 22-11-17 | 17:56 | 1

Iemand die echt principieel en integer is was na de karaktermoord vanwege MH17 al direct opgestapt (nee?) maar had dan wanneer men toch met goede reden was gebleven hier de rug recht absoluut gehouden.
Biij "wederhoor" moet iemand wel de mond opentrekken en niet zoals nu zich in stilzwijgen hullen.

Fractie discipline ?! is een democratie onwaardig vind ik.

iew | 22-11-17 | 18:16

Kunnen we een website maken waarin we het stemgedrag digitaal gaan bijhouden?

Bobdesloper | 22-11-17 | 17:53 | 2

We moeten deze man in de gaten houden inderdaad en niet altijd doen of de parlementaire zon per definitie uit zijn Gristenreedt straalt omdat ie af en toe wat vraagt over de mh 17. Heeft hij zich overigens heel makkelijk laten uittikken. Een betje Gristenmartelaar stapt uit de fractie bij chantage en gaat de coalitie narren.

HaatbaardKnipper | 22-11-17 | 19:26

Naschrift: ' maar ja het Gristenpluche zit Pieter als gegoten' .

HaatbaardKnipper | 22-11-17 | 19:28

Say it ain't so Pieter... Toch jammer om te zien wat het pluche met een mens doet.

IslamPislam | 22-11-17 | 17:52

Treurig zooitje daar in de Tweede Kamer *zucht*

swebe | 22-11-17 | 17:43

Nu krijgt het er toch alle schijn van dat de zogenaamde karaktermoord van de NRC Omzicht en het CDA wel heel goed uitkomt.
We dachten dat Pieter karakter had en de daarbij behorende principes maar dat valt dus ff vies tegen.

likdoorn | 22-11-17 | 17:42

Wat zal de Syrisch orthodoxe (dus christelijke) vrouw van Omtzigt vinden van dit verraad dat hij pleegt naar de Christenlijke Armeniërs ?

Fontanarossa | 22-11-17 | 17:40

Omtzigt: Integriteit is de persoonlijke eigenschap, karaktereigenschap, van een individu die inhoudt dat de betrokkene eerlijk en oprecht is en niet omkoopbaar. De persoon beschikt over een intrinsieke betrouwbaarheid, zegt wat hij doet, en doet wat hij zegt, heeft geen verborgen agenda en veinst geen emoties.

Memek | 22-11-17 | 17:39

Jammer van Omzigt

BosrandDirk | 22-11-17 | 17:35 | 3

Daarmee gaat hij dezelfde weg als Balkenende, Buma en nog een aantal losers

BosrandDirk | 22-11-17 | 17:42

Ik hoop dat je dit als waarschuwing bedoelde, Dirk, want die lieden zijn van een compleet andere klasse. Witgepleisterde graven.

LiniaalRectaal | 22-11-17 | 20:23

Ja natuurlijk Liniaal, vertel mij wat over het CDA, nee echt, gewoon jammer van Omtzigt, hij heeft een eerlijk gezicht, ik ben erin getrapt

BosrandDirk | 22-11-17 | 21:24

Maakte Pechtold weer dat geestige schoffel gebaar en deed Klaver weer een onbetaalbaar geinig gitaarrifje bij de uitslag? echt winnaars die mensen.
Elk voorstel van Wilders of Baudet moet wanneer het maar mogelijk is altijd worden geblokkeerd, Rutte wil dat gewoon, dat was trouwens de voorwaarde om om in Rutte3 te mogen plaatsnemen, slaafsheid is voorwaarde.
Omtzigt had dat even niet begrepen, maar na ingrijpen van Buma loopt hij nu weer in de pas.
Bovendien mag het duidelijk zijn dat Wilders in de kaart spelen echt niet kan, al helemaal nu er een rechtszaak tegen de Baas aan dreigt te komen.

BosrandDirk | 22-11-17 | 17:33 | 2

Die slaafsheid wordt gedicteerd vanuit Berlijn. Rutte zou Merkel niet meer onder ogen kunnen komen wanneer hij ook maar een haarbreedte richting de "alternatieven" zou kruipen.

Memek | 22-11-17 | 18:59

Memek, laten we hopen dat ‘Wir Schaffen Das’ Merkel geen meerderheid meer behaalt bij nieuwe verkiezingen, met Rutte is het dan hopelijk ook snel afgelopen en dan kunnen we eens gaan denken aan een (inmiddels peperdure maar beslist noodzakelijke) Nexit, het moet afgelopen zijn met deze EU tirannieclub

BosrandDirk | 22-11-17 | 20:11

Lol. Ik herhaal wat ik in alle omtzigt topics heb gezegd; hij doet er niet toe. Hij werkt hard en is integer, maar als het op stemmen aankomt trekt hij altijd zijn keutel in en...... bereikt precies niks.

ristretto | 22-11-17 | 17:31 | 3

In hoeverre is Omtzigt nog te beschouwen als "integer"?

Infidel66 | 22-11-17 | 17:43

Omtzigt mag GS op de knietjes bedanken voor hoe ze indirect voor hem gevochten hebben. Wanneer hij dat niet doet is het een epische loser.

Mark_D_NL | 22-11-17 | 18:13

Zeker weten Mark. Dit voelt dan ook niet goed. Loyaliteit aan een ander is goed, loyaliteit aan jezelf is beter. Dat is integriteit. Ik wens Omtzigt dan ook slapeloze nachten toe en gewetenswroeging in deze. Ik heb nog steeds vertrouwen in de man namelijk.

LiniaalRectaal | 22-11-17 | 20:17

Het spijt me bijzonder van het taalgebruik, maar het zijn gewoon stuk voor stuk onbetrouwbare zakkenvullende teringlijers.
Zo, dat ben ik kwijt.

Mather | 22-11-17 | 17:25

En boos dat ze worden als een zeer ervaren Kamerlid het een "nep-parlement" noemt!

Guido | 22-11-17 | 17:21

Laat ik het anders uitleggen.

Neem Srebrenica. 8,000 mannen en jongens standrechtelijk geëxecuteerd. Dat neigt naar genocide. Het hele probleem met de etnische zuivering van Armeniërs is dat er geen sprake is van opzet. Ze werden met geweld verwijderd en stierven vooral aan honger en dorst in de woestijn. Ze werden niet doodgeschoten of vergast. Een misdaad? Absoluut. Maar was het genocide? Ik vind van wel. Dat is mijn mening. Maar er zijn vragen.

De Koreaanse Slet | 22-11-17 | 17:20 | 5

Ach daar istie weer hoor, wiens beschimmelde brood vreet jij ?!

iew | 22-11-17 | 18:19

Vragen? Ja. Een is bijvoorbeeld waarom jij nog steeds het internet op mag om je onzin te spuien vanuit de kliniek.

Dagdief | 22-11-17 | 18:23

DKS blijft in de goede linkse traditie: ' ze werden niet doodgeschoten of vergast ' . Dat is ook de rden waarom Stalin nog steeds verheerlijkt mag worden volgens links: de Oekrainers werden niet doodgeschoten of vergast. Enkel uitgehongerd of met dichtgetimmerde schuur / kerk en al in de fik gestoken. Dat is niet zo erg toch? Doe aan dat hamet en sikkel t shirt en be proud!

HaatbaardKnipper | 22-11-17 | 19:55
▼ 2 antwoorden verborgen

Wij volgen een duale politiek. Zegt men in den Haag. aan mijn hoela en dat blijkt dus. Omtzigt is een loyaal man, een erg goede volksvertegenwoordiger en hier stelt hij teleur. Hij moet kiezen of zijn partij afvallen, weg loyaliteit of oprecht de genocide erkennen. Ik begrijp het maar het klopt niet.
Kijken we naar o.a, Sjoerdsma dan zien we werkelijk een echte huichelaar, die Kees V. Alexander P. en al die andere in die partij zijn even hypocriet.

DE kiezers mogen dit allemaal wel een beter onthouden en volgende keer zich bedenken. En dan met name richting mijn oude partij de VVD maar ook D66.
CU en CDA klopt gewoon ook niet maar CU als erg kleine partij en daar heb je het weer, loyale en betrouwbare types hebben zich verbonden aan de coalitie wat niet overeenkomt met duale aanpak.
De burgers die Omtzigt stemmen kan ik alleen aanraden dat te blijven doen simpel omdat zijn positieve track record gewoon enorm groot is en hier duidelijk is dat het geen hypocrisie betreft maar partij- en coaltiedruk.

Nogmaals ook niet goed maar anders dan een Kees Verhoeven en Sjoerd Wiemer Sjoerdsma. Echt die lui durf ik niet alleen in mijn huis te laten mochten ze al binnen komen. Durf ik niet mijn portemonnee aan toe te vertrouwen en dat durf ik aan Omtzigt wel hoewel ik niet op hem heb gestemd.

Moneytron | 22-11-17 | 17:06 | 5

Sans Comique
Omtzigt werd mega geframed en onrechtmatig beschuldigd door het NRC. Nu ondertussen helder is dat hem feitelijk geen blaam treft zie je dat niet bij nieuwsuur e.d.
Wanneer eea ook in de 2e kamer duidelijk wordt en erkent dan kan het zomaar zijn dat hij later weer op dit dossier terecht komt. Het CDA heeft hem gewoon nodig.
Inderdaad de vraag is hoe Buma & Co tot rede komen.
Wanneer u slim bent wat ik aanneem dat doorziet u ook het hele spel en dan is de houding in deze (genocide) van Omtzigt toch wat anders dan van een Sjoerdsma e.d. Ook al is dit geen pluspunt.

Moneytron | 22-11-17 | 18:16

"Durf ik niet mijn portemonnee aan toe te vertrouwen en dat durf ik aan Omtzigt wel hoewel ik niet op hem heb gestemd."

terwijl het risico blijft bestaan dat hij onder "partij- en coaltiedruk" alsnog je portemonnee leeg haalt wanneer de partij-coaltie daar toe besluit... *zucht

iew | 22-11-17 | 18:23

In dat geval zal mijn portemonnee niet meer bevatten dan pasjes van de videoclub, parenclub, anwb en 5,00 euro.

Moneytron | 23-11-17 | 00:17
▼ 2 antwoorden verborgen

Principes zijn, eenmaal op het pluche, ver te zoeken voor VVD, D66, ChristenUnie en CDA. En Omtzigt kan beter meteen naar FvD overlopen, want bij het CDA wacht hem een toekomst als wegkwijnende tuinhond.

KlunsJohannus | 22-11-17 | 17:05 | 1

Dan krijgt hij direct mijn stem.
We zien hier de druk van de VVD, de mensen moesten eens weten wat voor een verschrikkelijke hypocriete lui dat zijn, even erg als D66. Ze zijn er voor de EU, de multinationals en spelen daarom een zgn hard spel tegen oa de Turken maar niet heus.
Soms is het te begrijpen dat je over een principe heen moet stappen echter zelden. Maar dik 2/3 van de kamer maakt er geen punt van dit gewoon altijd te doen.
De burger en met name de middenklasse is er voor partijen als VVD en D66 vooral om te produceren ten behoeve van het kapitalistisch systeem opdat enerzijds deze grote groepen de belastingen opbrengen en blijven consumeren omdat anders het systeem alwaar de elite hun welvaart aan ontleend ineen valt.

Dat ik dit schrijf vind ik al heel wat. Heb veel op de beurs gewerkt, dwz met mijn eigen portefeuille, veel op commissie gewerkt, eigen bedrijf gehad dus gaan voor oa winst (maar vooral ook de menselijke maat) en haat communisten en weggooiers als socialisten. Maar laten we eerlijk zijn het kapitalistische systeem heeft veel nare kanten en die zien we bij de globalistische belangen die een VVD en D66 hard verdedigen.

Moneytron | 22-11-17 | 17:14
-weggejorist-
lingo star | 22-11-17 | 17:05

DENK laat voor de zoveelste keer zien waar ze voor staan. En Joop blijft maar lekker stukken publiceren van deze helden.

lingo star | 22-11-17 | 17:05

Vreemd geval dit. Het hoeft niet persé aan de VVD te liggen.
Het kan zijn dat er bepaalde landsgeheimen zijn waar je als gewoon kamerlid geen weet van hebt. Dat er bepaalde geheime niet-aanvalsverdragen liggen maar alleen als land X zich houdt aan bepaalde afspraken gemaakt met agressief land Y. Ik kan me voorstellen dat het beter is als maar een paar mensen dat soort dingen weten. Maar dat kan er dus toe leiden dat kamerleden die de coalitie betreden ineens anders gaan stemmen in het landsbelang, of dat nou terecht is of niet.
Of is dat aluhoedjespraat?

zwarte_weduwe | 22-11-17 | 17:01 | 3

Ja, dat is gelukt. Want het Duitse parlement heeft onlangs een soortgelijke motie wel aangenomen en het Armeense genocide genoemd.

Lewis Lewinsky | 22-11-17 | 17:05

gelukt = gelul

Lewis Lewinsky | 22-11-17 | 17:06

Nou, probeer het eens. Vertel iets aan een politicus en vraag het geheim te houden.

Teleo | 22-11-17 | 17:09

Lijkt erop dat velen hier denken dat de politiek eerlijk en democratisch is.
De grootste huichelaars en kontenlikkers van een land zitten in de politiek. Oneerlijkheid en achterbaksheid zijn de kernwoorden van de politiek wat mij betreft. Uiteraard zitten er altijd een paar goeden tussen de kwaden.
Het lijkt er wel op dat des te langer ze er zitten de idealen verdwijnen en het achterbakse ratten worden.

Kruisruiker | 22-11-17 | 17:00 | 1

Hear, hear.

Cobalt bomb | 22-11-17 | 17:33

Uiteindelijk zijn het allemaal weekdieren daar in het Haagse.

Rest In Privacy | 22-11-17 | 17:00

Een stem op Omtzigt, hoe positief men ook van hem onder de indruk is, is altijd stemmen op het CDA. Je kunt die twee niet los van elkaar zien. En het CDA is een partij die ook gewoon tot de politieke elite kartel/kaste behoort. Op het moment dat de verkiezingsuitslag daar was en de meest voor de handliggende coalitie minimaal VVD, CDA en D66 zou bevatten, was het mij al duidelijk dat er een aantal zaken zouden gaan veranderen c.q. gebeuren, waarvoor velen zich wellicht ernstig achter de oren moeten krabben. En tot nu is die verwachting bij mij geheel uitgekomen. Met een Dn66 wijf op BiZa en een andere dwaas D66 figuur op OCW, die samenspannen om het D66 diversisteits testbeeld via de media te pluggen en natuurlijk de Kremlin/Poetin truc al een keer hebben gedaan. Een Buma die alvast de referendum joker uitvent met een Omtzigt die vroeg of laat een keer door het ijs zou zakken (vandaag dus) En Rutte die onverminderd zijn door Merkel goegekeurde leugens en huichelaarij vertoont.
De C,U thans als coalitie partner, zou indien zij samen met de SGP in de oppositie zouden zitten evengoed Rutte dekken. Rutte III heeft geen 76 zetels maar 79 (incl. SGP).
Omtzigt verdient op een aantal dossiers best wel kudo's maar het is en blijft een gristenhond en een CDA'er in hart en nieren en fijn gelovige types, dat zijn mensen die je ver voor je op de kar moet houden.

Memek | 22-11-17 | 16:58 | 3

Hear, hear.

Sans Comique | 22-11-17 | 17:11

Gristenhond? Een enge katholiek bedoelt u.

Musset | 22-11-17 | 17:45

Een katholiek is ook een Christen(hond) hoor. Sterker nog: zij waren eerst.

God Zelf | 22-11-17 | 18:17

@ Lewis Lewinsky | 22-11-17 | 16:51
Tuurlijk kan dat, ik verander ook wel eens van mening. Maar om op basis van één voorval iemand volledig te laten vallen... dat vind ik wel erg makkelijk. Omtzigt zal goede redenen hebben zich bij het CDA te blijven aansluiten en zich hier nu bij neer te leggen. Begrijp me niet verkeerd: ik vind het vreselijk, het is een aspect van de politiek waar ik zelf nooit aan zou kunnen wennen noch voor zou kunnen kiezen, maar ik ga er vanuit dat een Omtzigt heel goed weet waar hij mee bezig is. Hij blijft voor mij een de beste Kamerleden die we hebben, zo niet het beste.

Lewis | 22-11-17 | 16:57 | 9

@iew | 22-11-17 | 18:36
Niet stemmen, je ziek melden, dat zijn oplossingen voor politici die het niet eens zijn met de partijpolitiek. Maar zelfs dan kan er druk op je uitgeoefend worden: wee als je je ziek meldt - we onthouden het als jij je onthoudt van het stemmen. enz. Het leven is moeilijk voor integere politici.

onnosel | 22-11-17 | 18:46

@onnosel | 22-11-17 | 18:46

Je bent integer of je bent het niet, de rest vind ik slappe excuses.

iew | 22-11-17 | 19:03

@onnosel | 22-11-17 | 18:46
Je bent integer of je bent het niet, de rest vind ik slappe excuses.
-
Je begon er zelf over: Had hij zich niet kunnen onthouden van stem/stemmen ?
Ik weet niet of je dat ook bij de slappe excuses wilt zetten.
Als je je onthoudt van het stemmen, zet je je partij in zijn hemd. Als je ziek bent niet.
Maar ik ben het verder met je eens.

onnosel | 22-11-17 | 19:36
▼ 6 antwoorden verborgen

Stonden er nog andere dingen in die motie of ging het er gewoon om dat deze van de pvv kwam?

van Oeffelen | 22-11-17 | 16:52 | 2

Je kan een quote van de eigen partij voorleggen en zeggen dat die van de PVV kwam en dan zijn ze opeens tegen. Het gaat al lang niet meer om inhoud.

GroetenVanUrk | 22-11-17 | 17:01

U en ik weten beiden het antwoord wel denk ik. Het maakt niet uit hóe goed een plan/motie van de PVV is. Het zal altijd weg gestemd worden puur en alleen omdat het van de PVV komt. Kansloos kleuterklasje daar in de 2eKamer.

Sjefke7807 | 22-11-17 | 17:06

@redactie Weet u nog. Een Donner die roept dat Kamerleden zonder last moesten stemmen? Het is een farce en iemand zou moeten uitzoeken in hoeverre volksvertegenwoordigers strafrechtelijk daarvoor vervolgd kunnen worden:
"Ik zweer (verklaar) dat ik, om tot lid van de Staten-Generaal te worden benoemd, rechtstreeks noch middellijk, onder welke naam of welk voorwendsel ook, enige gift of gunst heb gegeven of beloofd. Ik zweer (verklaar en beloof), dat ik, om iets in dit ambt te doen of te laten, rechtstreeks noch middellijk enige belofte heb aangenomen of zal aannemen. Ik zweer (beloof) trouw aan de Koning, aan het Statuut voor het Koninkrijk en aan de Grondwet. Ik zweer (beloof) dat ik de plichten die mijn ambt oplegt getrouw zal vervullen."

Maar ja, volk he. Dom blijven reageren en helemaal uit hun dak gaan als een stel wappies op de snelweg stil staat. Terwijl zij geen enkele jota macht kunnen uitoefenen in of op het parlement.

Mocro070 | 22-11-17 | 16:51 | 2

het staat zelfs in de Grondwet. Het toevoegsel "ruggespraak" is in 1983 afgeschaft omdat de volksvertegenwoordiging van mening was dat overleg met de partij toegestaan was. Dus.

Glasgow Argus | 22-11-17 | 16:57

Begin je nou te begrijpen dat democratie er niet is voor het volk maar voor politici?

Levend de arena verlaten en niet verantwoordelijk zijn voor je daden met andermands geld. Hoe leuk kunnen we het maken?

Vroeger werden ze na een tijdje doodgestoken, vergiftigd, etc. etc.

Teleo | 22-11-17 | 17:05

Politiek. Ook zo rot als een mispel.

JosephKluns | 22-11-17 | 16:50

De Koreaanse Slet | 22-11-17 | 16:37
Daar ging je ook al TOTAAL de mist in. www.spiegel.de/international/europe/ho... en www.theguardian.com/world/2013/dec/17... en www.theguardian.com/world/2013/nov/22...

Jarnoekovitz wist dat Oekraïne ongeveer 20 miljard euro per direct aan leningen nodig had vanwege het financiële effect van mogelijke sancties door Rusland. Die leningen verstrekte de EU niet, daardoor kon hij niet tekenen, en daardoor leende hij in paniek eind december in Rusland.

"Yanukovich estimated that he needed $160 billion over three years to make up for the trade Ukraine stood to lose with Russia, and to help cushion the pain from reforms the EU was demanding. The EU refused to give such a sum, which it said was exaggerated and unjustified. The EU offered 610 million euros ($839 million) immediately. " www.reuters.com/article/us-ukraine-ru...

Ik snap dat jij trollen heel leuk vind, maar sinds het overlijden van het NRC is daar geen ruimte voor.

Feynman | 22-11-17 | 16:49 | 4

Poetin boodt meer geld en kortingen. Neemt verder niet weg dat je faalde want het was Poetin die zei ‘of Rusland, of de EU’

Dit heb ik ruimschoots aangetoond en bewezen. Dat maakt jou ongeïnformeerd of een leugenaar.

De Koreaanse Slet | 22-11-17 | 16:57

Verder stond niemand te springen om onder invloed van Rusland te blijven. Wat ze ook kozen tijdens de legitieme verkiezingen ze kozen anti-Kremlin. In een ruime meerderheid. Je praat poep Feynman. Is dit luiheid of is er meer aan de hand?

De Koreaanse Slet | 22-11-17 | 17:01

Op de Krim en Donbass en ver daarbuiten werd in bizarre meerderheden op Russische kandidaten gestemd. Als je naar die uitslagen kijkt zie je al tien jaar een compleet gesleten land. Dat zijn meer mensen dan jouw niemand leugen. Dus dat klopt weer niet van je.

Het is de EU die in zijn single market leden dwingt iedereen buiten de single market uit te sluiten. Dat is net zo goed Rusland of de EU.

De EU bood tientallen miljarden op termijn maar vergat de acute liquiditeitsbehoefte. Daarom kon Poetin met maar drie miljard zijn voet tussen de deur zetten. De EU bood veel meer, maar het kwam te laat en daardoor kon jarnoekvitz kiezen tussen een default en poetin.

Feynman | 22-11-17 | 18:52
▼ 1 antwoord verborgen

Mensen die nu opeens Omtzigt afvallen trouwens -veel, een man als hij is door zo'n move niet gelijk zijn gelijkwaardigheid kwijt. (Dan doel ik overigens niet op mijn gewaardeerde naamgenoot, die heeft altijd al zijn bedenkingen bij de man gehad.)

Lewis | 22-11-17 | 16:47 | 4

Heb hem nooit vertrouwd. Iets met fractiediscipline. Dat hij een autistische dosssiervreter is, betekent niks.

Desmoulins | 22-11-17 | 17:00

Pieter stemt NOOIT tegen de wensen van zijn partijleiding in. Dus het is een leiband-politicus, een ras opportunist die niet zonder het warme CDA-nest kan. Iets dergelijks kan gezegd worden over die andere 'luis-in-de-pels' Ronald van Raak.

Sans Comique | 22-11-17 | 17:02

Lewis Lewinsky | 22-11-17 | 16:51
Lewis Lewinsky, het gaat hier niet om van mening veranderen, het gaat om tegen het gezonde verstand in te gaan, de feiten zijn overduidelijk, met ontkennen plaatst je op het achterlijke kleuter niveau van islamitische leiders (naar Ayatholla_Buttbanger)

BosrandDirk | 22-11-17 | 17:54
▼ 1 antwoord verborgen

Ik denk dat ze het allemaal nog belangrijk vinden dit te erkennen, maar nu slachtoffer zijn van een gezamenlijk afgesproken algemene route om tot erkenning te komen. Beetje vreemd natuurlijk, vooral als er (?)geen(?) concreet uitzicht is op uitsluitsel van de genoemde voorwaarden.

Rest In Privacy | 22-11-17 | 16:46

Dit is nou politiek. Gister A zeggen, Vandaag B, Morgen C en Overmorgen weer A

Zwizalletju | 22-11-17 | 16:45

Dit doet mij ook pijn, hoezeer ik ook begrijp dat je voor coalitiepolitek een (soms hoge) prijs betaalt.
Had deze oude nieuws trouwens al bijna verwerkt - dacht ik, want ik als ik het zo zie staan hakt het er toch wel weer in.
Laten we hopen dat CDA en CU er heel veel voor terugkrijgen van de VVD.

Lewis | 22-11-17 | 16:44 | 8

Lewis | 22-11-17 | 17:06
De val van Pieter doet je persoonlijk pijn. Dan heb je een persoonlijke binding met die man. Dat is leuk voor film- en popsterren en voetballers, maar niet voor politici. Sorry dat ik daaruit concludeerde dat Pieter 'jouw' man is.

Sans Comique | 22-11-17 | 17:55

@ Sans Comique | 22-11-17 | 17:55
Ah, zo. Geen sorry nodig hoor. Nou, wat me pijn doet is dat een van de zeer weinige integere politci die in Nederland hebben deze keuze maakt. Ja, dat gaat me aan het hart, want als Pieter Omtzigt zelfs niet meer te vertrouwen....

Lewis | 22-11-17 | 18:02

Lewis | 22-11-17 | 18:02

Nou doe je het weer. Je neemt voetstoots aan dat Pieter integer zou zijn voor deze draai. Hij bewijst met dit meehuilen met de wolven in zijn kennel toch het tegendeel? Dat heeft hij toch altijd gedaan, nietegenstaande zijn (naar nu blijkt) hol getrommel op de borst als voorvechter van 'rechtvaardigheid voor de nabestaanden'? Zoals gezegd is het verhaal van de NRC al afgefikt. Waarom keert Pieter niet direct op schreden terug? Hoe zullen we het nou hebben, zeg.

De gezonde houding is alle politici vertrouwen tot het tegendeel bewezen is en dan nog niet. Politici zouden ook geen vertrouwen nodig hoeven te hebben, ze moeten gewoon hun kiezers representeren, niet hun partij. Hun werk doen.

Geef mij een reden om niet aan de integriteit van Pieter te twijfelen. Ik sta best open. Maar je moet met iets komen wat Pieter heeft gedáán, niet wat hij heeft gezègd ergens in het verleden. Vooralsnog heeft hij de nabestaanden van MH17 al die tijd een worst voorgehouden en ze nu met een kluitje in het riet gestuurd. Je kan dat ook anders bekijken inderdaad, maar ik blijf liever sceptisch dan dat ik een politicus ga lopen aanmoedigen als ware het mijn favoriet op de 5000 meter.

Sans Comique | 22-11-17 | 18:28
▼ 5 antwoorden verborgen

Dit alles omdat we vriendjes willen blijven met die Erdogan?
Laat hem lekker de tyfus krijgen.
Die klootzak heeft zn krediet lang geleden verspeeld.
Maar dan nog interreseert het me niks wat daar 100 jaar geleden gebeurd is.
We kunnen er namelijk toch niks aan veranderen.

Kruisruiker | 22-11-17 | 16:44 | 1

Erdogan gaat ook een keer.
Als de Yanks het willen misschien eerder dan hij zelf denkt.

Teleo | 22-11-17 | 16:49

'De overwegend Armeens-orthodoxe Armeniërs eisten hervormingen, waaronder de invoering van stemrecht en een constitutionele regering, en een einde aan discriminatie van christenen. Sultan Abdul Hamid II reageerde met harde onderdrukking' - Wiki.
Kijk op het moment dat Moslims andersgelovigen vermoorden kun je natuurlijk niet met je vinger in die vlek blijven wrijven in deze tijd van SJW, want speel je Wilders in de kaart en de motie kwam ook nog eens van zijn partij, voor je het weet rijden de treinen weer en heb je weer voorgedrukte aangiftebrieven, want racisme als je iets tegen de Islam zegt...
Ja als overheid moet je dan wel toch?.... #ditlandisstuk

Lalala Geld! | 22-11-17 | 16:44 | 6

La Bailaora | 22-11-17 | 20:15 Onjuist.
karel de Grote stelde dit gebied in als buffer tegen de Moren waarna toen al 1 regio ontstond onder de graven van Barcelona.
Wiki pagina Geschiedenis van Catalonië verteld het haarscherp en ook de site van
isgeschiedenis Geschiedenis van het Catalaanse nationalisme

Moneytron | 23-11-17 | 00:28

Maar je weet ook wel dat Madrid niet zonder her geld kan van Catalunya. Als Catalunya wegvalt, stort heel Spanje in.

gato | 23-11-17 | 08:12

@Moneytron | 22-11-17 | 18:10
Supergoed stuk, kan iemand dit niet publiek publishen op plekken waar linksgekkies kijken...

Lalala Geld! | 23-11-17 | 13:52
▼ 3 antwoorden verborgen

Pieter " Ik draai voor mijn carierre" Omzigt

schone handen | 22-11-17 | 16:43

Geopolitiek totaal nutteloos om ons daarover uit te spreken. Laat het. Doei. De mazzel. Wij gaan er niet over, hebben er niks aan, tijdsverspilling.
.
Laten we eerst de boel in dit land eens in goede banen leiden. Voor we over 20 jaar een parlementaire enquete hebben met als uitkomst dat de hele eeuwenoude Nederlandse cultuur om zeep geholpen is door 5 decennia partijkartel (én kritiekloos stemvee).

de Voorzittert | 22-11-17 | 16:40

Het moge nu wel duidelijk zijn dat Omtzigt inzake MH17 en deze kwestie onder druk staat. Doorpoeren op MH17 mag niet van de Transatlantische Commissie (VS-EU) en NATO bondgenoot Turkeij tegen de haren instrijken inzake Armenie is al helemaal taboe. Dat kan ook niet anders bij een CDA dat al sinds jaar en dag vuistdiep in het NATO banenkartel zit. Ik schat dat hij eerst voor de publiciteit naar voren is geschoven, een jonge hond die een soort van 'kritisch' geluid mocht laten horen uit de stoffige krochten der gristenelite. Hij gaat nu weer aan de haak en voor waar hij is doorgeschoten lijkt zelfs vergelding in de vorm van politieke automutulatie het geval. Door dit gevalletje Armenie zet btw meteen een behoorlijk streep door Omzigt = Putintroll daar het Kremlin nogal pro-Armenie incl genocide erkenning (en zelfs aanwezigheid bij herdenkingen) www.al-monitor.com/pulse/originals/20...

HdJ | 22-11-17 | 16:40 | 1

Goed gezien.

Príncipe | 22-11-17 | 16:42

Omtzigt, Sjoerdsma en Voordewind hebben er tijdens de onderhandelingen vast iets moois voor teruggekregen.

Ardbeg | 22-11-17 | 16:35 | 3

Een potje vaseline en een dildo.

Lewis Lewinsky | 22-11-17 | 16:39

Waarschijnlijk. En Geert heeft daar lucht van gekregen en speelt die kaart nu uit om de kippen weer in zijn hok te krijgen.
# 20 Roem meldt voor Geert

Teleo | 22-11-17 | 16:46

Ja, de zekerheid van pluche.

Sans Comique | 22-11-17 | 17:05

Dat Omzigt zich heeft laten ringeloren begrijp ik niet; ik dacht echt dat die man pal stond voor zijn mening en niet op gezag van wie dan ook stemvee zou zijn. Jammer. Mijn stem is ie kwijt (als hij die al had).

langzullenweleven | 22-11-17 | 16:35

Gaat best ver, tegenstemmers met naam en toenaam noemen.
Lijkt me een groter probleem dan een slecht geregisseerde demostratie/tegendemonstratie.

Einde van de Domheid | 22-11-17 | 16:34 | 2

Nee, dat gaat niet ver. Hoofdelijk stemmen heet dit namelijk. En is gewoon een onderdeel van de parlementaire democratie.

vanBarchum | 22-11-17 | 17:00

Dat 'Einde' laat wel op zich wachten, zeg.

Sans Comique | 22-11-17 | 17:05

Rutte's His Masters Voice is (ook) in dit geval weer Merkel. Turkije komt hoe dan ook bij de EU, dat wil Duitsland. Duitsland heeft (als enige) vrijwel direct na het vallen van het Ottomaanse rijk de Turken weer in de armen gesioten, en die vriendschap staat. Nu even niet/minder want Erdogan ligt in de weg, maar die heeft ook niet het eeuwige bestaan. En ja dan moeten de coalitie partners mee door die bocht ook al verraden ze zichzelf

Memek | 22-11-17 | 16:33 | 6

De Koreaanse Slet | 22-11-17 | 16:40
Hoe maak je per ongeluk 200.000 tot 2.000.000 slachtoffers???

Sans Comique | 22-11-17 | 16:53

de moord op meer dan een miljoen armeniers is geen ethnische zuivering. Iedereen die dat beweert is moreel beneden ieder peil. ga je schamen.

Glasgow Argus | 22-11-17 | 16:53

De Turken claimen dat relocatie het doel was en dat het stompzinnig en ongecoördineerde ellende was. En daar valt veel voor te zeggen. De vraag is was het opzet. Ik denk van wel. Maar daar is geen bewijs voor.

De Koreaanse Slet | 22-11-17 | 17:08
▼ 3 antwoorden verborgen

Niet te geloven!

jochum1980 | 22-11-17 | 16:32

Rutte wilde dit gewoon, en dan gebeurt het ook,
anders wordt hij boos

BosrandDirk | 22-11-17 | 16:32

Ook Omzigt is een corrupte klootzak met bloed aan zn klauwen. Wat een afgang. Hij is af.

Poppo van Ulvinga | 22-11-17 | 16:30

Feit: Er heeft een genocide plaatsgevonden.
Erkennen of niet veranderd daar weinig aan.
Het ontkennen plaatst je op het achterlijke kleuter niveau van islamitische leiders.

Rest In Privacy | 22-11-17 | 16:30 | 1

Hear

BosrandDirk | 22-11-17 | 17:07

Zo zie je maar weer, daar waar religie en ideologie bestaat, dat dan de leugen regeert. Altijd zo geweest en zal altijd zo blijven.
Maar eerlijk is eerlijk, dit kabinet is erg duidelijk ook nog erg goed in!

Isnogaanhettype..... | 22-11-17 | 16:30 | 3

Veel te kort door de bocht. Wel komt hypocrisie in religieuze kringen veel te vaak voor. Helaas. Terwijl het juist precies andersom zou moeten zijn naar mijn bescheiden mening.

Lewis | 22-11-17 | 16:49

Naar mijn bescheiden mening zeg je niet heul veul anders dan ik pleeg te duiden. Maar dan meer op een SGP manier ofzo.

Isnogaanhettype..... | 22-11-17 | 17:35

@ Isnogaanhettype..... | 22-11-17 | 17:35
'Waar religie en ideologie bestaat, daar regeert de leugen' is toch wel iets anders dan 'Hypocrisie/Leugen en bedrog komt helaas vaak in religieuze kringen voor'. En jij bent de tweede al onder dit topic die me bij een christelijke partij probeert onder te brengen. Vergeefse moeite.

Lewis | 22-11-17 | 17:44

Ja die interne memo bij alle partijen dat iedere motie van de PVV moet worden afgeschoten, op laste van publieke schandnageling waarschijnlijk, heeft blijkbaar veel effect gehad :X

Lalala Geld! | 22-11-17 | 16:29 | 1

Inderdaad, ongetwijfeld omdat de PVV met de motie komt, wordt ie afgeschoten. Was het Baudet gewezen, was ie ook afgeschoten. Kortom, PVV en FVD moeten moties indienen waarmee de TK zichzelf te kakken zet door tegen te stemmen.

FrankVeer | 22-11-17 | 16:33

Wat een stel schijnheilige huichelaars zijn het.

veelbeter | 22-11-17 | 16:29

Een farizeeër blijft een farizeeër.
Pieter ‘Hogepriester Kajafas’ Omtzigt.

In the end geen haar beter dan alle andere CDA’ers.

Desmoulins | 22-11-17 | 16:28 | 5

Niet echt. En ik ben geen spleetoog nare racist.

De Koreaanse Slet | 22-11-17 | 16:38

Zeker consequent. Gewoon de politicus in kwestie beoordelen op zijn daden.
Spleetogen zijn geen ras. Wel vind ik het onbeleefd om iemand zo aan te spreken..

atheïstisch stemvee | 22-11-17 | 16:45

Ik zie het woord racist sinds een jaar of twee als een geuzennaam, dus thnx

Poppo van Ulvinga | 22-11-17 | 17:02
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik zeg het nog maar eens; Uit onderzoek blijkt dat in de onderzochte jaren(2013 - 2016; 10551 stemrondes met in totaal 1.535.331 uitgebrachte stemmen) slecht 9 keer (NEGEN keer!!!) buiten de fractie discipline is gestemd. Omzigt zit niet bij die 9. Pieter loopt dus gewoon, net als iedere andere 'volksvertegenwoordiger' aan de leiband van zijn partijleider. Een tandeloze hond, een papieren tijger. Dat hij tot nu alle ruimte heeft gekregen om de luis in de pels te mogen spelen is partijpolitieke opportunisme.

Dank je Pieter, voor deze blik in je kaarten. Voortaan dichter tegen de borst houden. Maar ik trap er niet meer in.

Sans Comique | 22-11-17 | 16:28 | 1

Dank voor die info.
Daaruit blijkt ook maar weer dat voorkeursstemmen helemaal geen zin hebben want uiteindelijk stemmen ze allemaal wat de partij wil. Zelfs bij dit soort thema's.
Omtzigt had, na zijn laatste MH17 akkefietje, hier zijn politieke gram kunnen halen.
Heel vreemd dat hij dat nu zelfs niet doet. Dus dit zaakje stinkt.
Ik heb ook wel eens geopperd dat hij naar FvD moest overkomen, wil hij serieus genomen worden.
Maar laat hem bij nader inzien toch maar lekker bij het CDA-kliekje zitten.

Ongeruste vader | 23-11-17 | 09:33

Laten we het de Nederlanders met Ottomaanse wortels vragen.

Mokum Kosher | 22-11-17 | 16:27 | 1

*grinnik*
Tuurlijk is het genocide, tuurlijk is Turkije geopolitiek een noodzakelijke bondgenoot dus tuurlijk gaan "we" de toch al broze relatie met Den Saraceen nu niet door een symbolische uitspraak nog verder onder druk zetten. Is effectief zinloos en geopolitiek doet het meer kwaad dan goed ( dwz, als je de lijn van Brussel en de NAVO volgt. Ik zit er tweeslachtig in, ben an sich voor benoemen maar het laatste wat we willen is een Poetin die dikke maatjes met Erdolf wordt, er zijn teveel Erdolfianen onder ons om ons daar geen schade door te laten ondervinden ).

Graaisnaaiert | 22-11-17 | 19:32

Nee want motie van PVV dat moeten we natuurlijk niet willen. En dan kijken we wel weg, ook al gaat het om een paar honderdduizend doden. En ja daar doet ook Pieter Omtzigt aan mee hoor want die stemt altijd mee met de fractie, ik zou bijna zeggen 'juist hij'.

drs. P | 22-11-17 | 16:26 | 3

Na de FvD is ook de PVV overgelopen naar de Russen dus die zijn ook af.

De Koreaanse Slet | 22-11-17 | 16:28

Niemand is af zoals jij, De Koreaanse Steve Urkel.

vanBarchum | 22-11-17 | 16:58

Don't feed the troll people.
Hij is de afgelopen 2 topics buiten beeld gebleven, omdat het duidelijk was dat hij er wederom compleet naast zat.
Hij probeert het nu weer via een omweg, lekker laten lullen.

Baski | 22-11-17 | 17:34

Omtzigt is voor mij nu echt af met deze judas kus...
Dit was voor het eerst en voor het laatst dat ik een CDA politicus het voordeel van de twijfel geef.

Ik ben er nu zelfs van overtuigd dat het hele MH17 gedoe van hem een bliksemafleider is geweest, ik vind hem gladder dan een paling in een emmer snot, 101% onbetrouwbaar persoon blijkt nu.

iew | 22-11-17 | 16:26 | 2

Je denkt dat hij vrijwillig meedeed met de NRC-hoax? Hij is misschien een partijlaaf maar volgens mij is hij geen masochist.

vanBarchum | 22-11-17 | 16:57

@vanBarchum | 22-11-17 | 16:57

Nee, verkeerd geformuleerd van mij.
Correctie: Ik ben er nu zelfs van overtuigd dat het hele MH17 gedoe van het CDA bij monde van Omtzigt een bliksemafleider is geweest.
Hij dus gewoon misbruikt is, maar nu hij zich hier ook niet tegen verzet en nu als CDA puppet gewoon mee stemt (fractiediscipline) is de integriteit van deze man voor mij weg.

iew | 22-11-17 | 18:54

Waarschijnlijk is in het gesprek met CDA omtrent MH17 vriendelijk doch dringend verzocht zich koest te houden. Bedankt, NRC

Hem | 22-11-17 | 16:25 | 2

Snappen we de timing van MH17 ook weer...

ik.zou.haar.doen | 22-11-17 | 16:27

Precies. Dus, waar wordt nog over gestemd de komende periode?

Hem | 22-11-17 | 16:55

los van de achting die ik heb voor de dossierkennis en detailzucht van Pieter Omtzigt telt ook nog des mans stemgedrag.
100% fractiediscipline.

Glasgow Argus | 22-11-17 | 16:25

Men wil het EU-lidmaatschap van Turkije niet teveel tegenwerken en daarom laten we ons al jaren uitmaken voor nazi's, rascisten enz. door diezelfde hufterige Turken.

Wobbelplatte | 22-11-17 | 16:24

Daardoor bestaat het woord Gristenhond.

Rest In Privacy | 22-11-17 | 16:23

Wat hebben wij te maken met de Armeense genocide?
En waarom houdt het parlement zich bezig met een kwestie uit 1915?
Ga het land besturen en hou op met dit gezeur.

Kruisruiker | 22-11-17 | 16:22

Waarschijnlijk wil Omzigt niet hetzelfde lot als van Traa ondergaan.
Another one bites the dust.

Mike2054 | 22-11-17 | 16:22 | 1

Elders heb ik gesteld dat Rutte/Buma vermoedelijk een Oekraïense nazi hebben ingehuurd. Omtzigt is nu bang en eet uit ieders hand. Bewijs van zijn angst. Zie Tom Staal en het witte bekkie en zwakke beantwoording door Omtzigt.

gnor | 22-11-17 | 20:17

Ik vind dat er geen sprake meer is van democratie. Politici kunnen niet meer vrijuit stemmen maar zijn aangelijnd dan wat de "partij" hen voorschrijft. Nepparlement, nepoppositie, nepdemocratie. Hoe nep wil je het hebben.

doskabouter | 22-11-17 | 16:22

Fractie-discipline. Dát is de reden dat, als puntje bij paaltje komt, je ook niet van Omtzigt op aan kan gaan als het om belangrijke kwesties gaat. Zoals bijv. kwesties rond de EU.

DolfWeerwolf | 22-11-17 | 16:21 | 2

Onlangs stemde hij nog tegen de motie van FvD om het referendum te behouden.

doskabouter | 22-11-17 | 16:23

U hebt helemaal gelijk (zoals ik vanmorgen ook al schreef). Omtzigt heeft nog nooit tegen gestemd als het CDA voor was. Daarom snap ik dat ophemelen van de man totaal niet. Omdat hij zich had vastgebeten in de MH17 gebeurtenis? Ja dat was prima maar zijn slaafsheid overstemt alles. Bah.

Lupuslupus | 22-11-17 | 16:27

Waar is het clone-lab waar ze de echte Omtzigt vasthouden?

ZoekEenVrijeNick | 22-11-17 | 16:21

Naast de Armeense Genocide zijn er het trio van vergeten Ottomaanse, Turkse genocides. Pontische Grieken, Assyriërs en Koerden. Die laatste categorie wordt nog steeds uitgemoord in drie verschillende landen waaronder Turkije. En dat allemaal op de dag dat Ratko Mladic tot levenslang werd veroordeeld voor de genocides in Srebrenica n Sarajevo. Humaan is een woord dat qua betekenis niet aan de homo sapiens gekoppeld had mogen worden.

Feynman | 22-11-17 | 16:20 | 6

Oh zeker. De Turken gaven de opdracht om de opstandige Armenen te verwijderen. De Koerden voerde het uit. Dit hebben de Koerden ook toegegeven.

De Koreaanse Slet | 22-11-17 | 16:43

Die Koerden zijn gewoon Turken hoor, vraag maar aan Ankara.

robotpie | 22-11-17 | 16:45

De Koreaanse Slet | 22-11-17 | 16:43
Het is gewoon de werkwijze die het Romeinse rijk al uitvond. Je laat de volkeren ten westen van je land de volkeren ten oosten van je land uitmoorden en vice versa. Beide lijf je in, assimileer je of moord je uit. Dan blijft gewoon een genocide door Turken en Ottomanen.

Feynman | 22-11-17 | 16:55
▼ 3 antwoorden verborgen

In een vorig tegel zei ik nog dat het het beste was als Pieter naar de FvD zou gaan. Nu dit lezende raad ik FvD aan, als Pietertje zou aankloppen, om hun deur maar gesloten te houden.

Boy Cot | 22-11-17 | 16:19 | 5

@atheistisch stemvee

Dus onbetrouwbaar. Zie verleden CDA.

Rest In Privacy | 22-11-17 | 16:27

Ik stel stellig dat Pieter faalt. In deze ook want hoe complex het ook is. Er is wel sprake van volkerenmoord alleen is de twijfel met welke intentie. Die Armenen moesten zonder water en eten gedwongen door de woestijn lopen. Onder dwang van de Koerden. De opdracht was etnische zuivering. Maar het stinkt naar genocide.

De Koreaanse Slet | 22-11-17 | 16:33

@Matwetwe
Het CDA zal zich naar alle waarschijnlijkheid niet herkennen in het door u geschetste beeld, maar ik hoor het u zeggen [CDA modus /}

atheïstisch stemvee | 22-11-17 | 16:37
▼ 2 antwoorden verborgen

Overigens zou de positie van DENK betreffende Amnesty de reaguurders aan moeten spreken. Hoe meer linkse rakkers gevangen, hoe beter. Toch?

DrumPiet | 22-11-17 | 16:18

Wat denk Rutte te winnen door de Armeense genocide te ontkennen?

Lewis Lewinsky | 22-11-17 | 16:18 | 3

Turkije?

Teleo | 22-11-17 | 16:22

His masters voice uit Amerika.

Maar, als de Yanks het willen draaien we gewoon nog een keer. Geen probleem.

Jij moet toch ook vreten?

Teleo | 22-11-17 | 16:23

De vraag inzake Armeense genocide is in hoeverre was het opzet. Ten eerste kwam de opdracht van de Turken om de opstandige Armenen te verplaatsen naar Syrië. Dit werd uitgevoerd door de Koerden. Hoewel vrijwel iedereen het eens is dat zoals met de Rohynga etnische zuivering is valt het woordje genocide niet in deze categorie. Er is namelijk geen bewijs van opzettelijke moord enkel van gedwongen volksverhuizing. Holodomor is dan weer wel een typisch voorbeeld van genocide maar de Russen die hele volkeren zoals de Krim Tataren etnisch zuiverden door ze uit hun thuisland te trappen weet niet. We hoeven het niet over de holocaust te hebben neem ik aan.

De Koreaanse Slet | 22-11-17 | 16:25

Fijn die dociele gristelijke mentaliteit(lees: NL hervormd).

Panos88 | 22-11-17 | 16:18 | 1

Leuk geprobeerd maar Omtzigt is Rooms Katholiek.

Lupuslupus | 22-11-17 | 16:39

Begin er steeds meer van overtuigd te raken dat het hele zaakje omtrent omtzigt van voren naar achteren stinkt mbt het MH17 verhaal. Coalitiedwangbuis, hij moet stoppen het Rutte lastig te maken omdat de kaarten zijn herverdeeld in het politieke huis. Ik kan me werkelijkwaar niet voorstellen dat iemand die zoveel tijd en moeite in een dossier heeft zitten zo makkelijk de handdoek gooit. Als kers op de slagroom wordt het straks aangegrepen als voorbeeld om aan te tonen hoe gevaarlijk nepnieuws wel niet is voor de zittenden in hetzelfde politieke huis. Iedereen en zijn moeder wordt hier genaaid, let maar op.

netniet | 22-11-17 | 16:18 | 1

Exactemundo, zo denk ik er ook over.
Macht corrumpeert, absolute macht corrumpeert absoluut.
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.

Zomaar 2 uitspraken van mijn grootmoeder die bijna 100 werd, 2 wereldoorlogen, de hongerwinter en het bombardement van Rotterdam overleefde met 2 kleine kinderen.

Zij was een wijs mens.

iew | 22-11-17 | 16:33

Duidelijk dus hoe de turken denken

Eddy67 | 22-11-17 | 16:17

Ach gut, nu is de heilige Omtzigt toch van zijn sokkel gevallen en blijkt ook maar gewoon een politicus.

DrumPiet | 22-11-17 | 16:17

Jezus Lewis, je had gelijk!

Kruisruiker | 22-11-17 | 16:17

Stelletje Erdo-pijpers

CynicalBastard | 22-11-17 | 16:16 | 1

Precies .En hoe meer ze bruinneuzen bij dat varken, hoe minder normale Nederturken op ze stemmen.

BenPakdee | 23-11-17 | 00:58

Valt mij tegen van Pieter Omzigt. Dacht dat hij principes had. Het geloof in deze man nu verloren. Zal wel terug in zijn hok moeten van het CDA na de ophef over de MH17.

ViaNova | 22-11-17 | 16:14 | 2

Als hij echt principes had, dan was hij waarschijnlijk al veel langer geleden bij het cda vertrokken.
Althans, zo zie ik dat.

Baski | 22-11-17 | 16:18

Ik ook, Baski.

vanBarchum | 22-11-17 | 16:55

Ik heb het al vaker gezegd. Omtzigt is een keffertje dat nooit bijt.

Lewis Lewinsky | 22-11-17 | 16:13 | 2

Precies. Schreeuwen in de woestijn en daarna braaf mee lopen met hetgeen Buma beveelt.

doskabouter | 22-11-17 | 16:20

Bliksemafleider 2.0, met een of ander beloofd mooi EU-baantje in het vooruitzicht.
Meer is het niet.

Jackanders | 22-11-17 | 17:12

Ik stel voor dat ze zich druk maken om de problemen in Nederland!

Kruisruiker | 22-11-17 | 16:11 | 5

Aangenomen!

Dat Armeense gedoe is schadelijk voor Nederlands NATO bondgenoot Turkije.

(Turkije krijgt ook de B16-12lep bommen van de Yanks. Belangrijk om de Russen in de tang te houden.)

#hamert af

Teleo | 22-11-17 | 16:20

Teleo | 22-11-17 | 16:20

Dat lijkt me een zeer redelijke verklaring.

Príncipe | 22-11-17 | 17:07

Nee hoor. Laten ze zichzelf maar lekker buiten de Nederlandse werkelijkheid stellen, hoe meer hoe beter. Nederturken zijn ook niet gek! Kost ze alleen maar stemmen.

BenPakdee | 23-11-17 | 00:56
▼ 2 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken