Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

MinPres Mark Rutte: 'De Armeense Genocide is slechts een voetnoot in de geschiedenis'

Wereldwijd gingen gisterenmiddag tijdens de herdenking van 100 jaar Armeense Genocide honderdduizenden mensen de straat op. In de Armeense hoofdstad Jerevan waren afgevaardigden van negentig landen bij de ceremonie. Nederland was er daar geen van. Hoewel de Tweede Kamer wél van een erkende Armeense Genocide spreekt, omdat het een ruim gedocumenteerd en algemeen geaccepteerd historisch feit is, vindt het kabinet het genoeg om naar de eerste systematische volkerenmoord van de 20ste eeuw te verwijzen als 'de Armeense kwestie'. Weigerambtenaar Jeanine Hennis zei letterlijk tegen de NOS dat "Turken en Armenen gezamenlijk tot een standpunt hierover moeten komen", alsof het om een politiek hindernisje gaat waarover nog naar een akkoordje gepolderd kan worden [Video hierboven:]. "Het is een welles/nietes-spelletje", zegt de MinDef, die kennelijk nog nooit 1 boek of artikel over de Armeense Genocide gelezen heeft.
Afgestudeerd historicus Mark Rutte ging nog een stap verder en zei op vrijdag 24 april 2015, de dag waarop de honderdste verjaardag van de Armeense Genocide herdacht werd: "Wij zijn vaag met een reden, we willen niet partij kiezen." Daarmee zegt Mark Rutte, gelijk Jean-Marie le Pen over de Holocaust, dat de Armeense Genocide wat hem betreft slechts een voetnoot in de geschiedenis is. En niet alleen wat hem betreft: hij deed zijn uitspraak tijdens de wekelijkse vrijdagpersco, dus als minister-president. En dat is hij - naar eigen zeggen althans - van alle Nederlanders. Best wel een goor gevoel, wanneer je premier namens volk en vaderland verkondigt dat een genocide nooit heeft plaatsgevonden, waarmee hij Armeniërs tot tweederangs burgers met een ondergeschikte rechtspositie degradeert. En dat deed hij ook nog eens in Den Haag, de stad van internationale vrede en recht. Walgelijk.
Weet je wie ook bevolkingsgroepen tot tweederangs burgers degradeerde en hun ondergeschikte rechtspositie tot nationale norm verhief? Adolf Hitler, de dictator die de Turkse methodes van concentratiekampen en massavernietiging kopieerde en adopteerde voor zijn eigen jodenvernietiging en die op 22 augustus 1939 in zijn Obersalzburg Speech aan de vooravond van de inval van Polen en de aftrap van de Holocaust de woorden sprak "Wer redet heute noch von der Vernichtung der Armenier?“, waarmee hij zijn plan om de Polen uit te roeien kracht bij zette. Los van de goedkope doch relevante Godwin: zijn wij als Nederland dan zo betrokken bij de Armeniërs en hun beladen historie? En zouden we dat per se moeten zijn, als internationaal erkend Goed Volk met een gretig afgesteld moreel kompas? Mwa. Nederland telt slechts 18.000 Armeniërs (tegen een half miljoen Turken) en de handel, ontwikkelingshulp en politieke betrekkingen zijn allemaal oppervlakkig. Dit in tegenstelling tot Turkije, waar handel en investeringen in tien jaar tijd verdrievoudigd zijn. Dat, en niet de historische waarheid, is dus kennelijk leidend voor het kabinetsstandpunt. Economisch begrijpelijk, maar het proeft ranzig. Turkije is niet het eerste quasidictatoriale land waar we handel mee drijven, en Erdogan niet de laatste schimmige bestuurder die zoete broodjes eet in het Torentje. Maar zelden worden feiten, rechten en bevolkingsgroepen zo schaamteloos gesloopt voor de geldgeilheid van een opportunistische handelsgeest en de angst voor diplomatieke represailles van een onberekenbare regeringsleider als Erdogan. En nog erger: nooit wordt het volk daaraan zo gewetenloos medeplichtig gemaakt. Want Nederland heeft nu dus bij monde van de premier als natie niet het fatsoen, de menselijkheid en vooral het gezonde verstand om een historisch feit gewoon een historisch feit te noemen, zonder er een vies politiek woordenspel van te maken waarin de erkenning van de mening van een groot en ernstig verknipt deel van het Turkse volk leidend plotseling leidend is en aanmoediging verdient. Het is alsof heel Nederland collectief wir haben es nicht gewusst zegt. De Killing Fields van Cambodja ontkent. Of openlijk oppert dat Srebrenica nooit gebeurd is. Maar bij de Armeense Genocide zijn de fotorolletjes dus niet kwijt geraakt. Duitsland - met z'n enorme Turkse populatie - erkent de Armeense Genocide wel, doet dat hardop en neemt de reactionaire Turkse woede daarbij voor lief. Want als iemand weet wat een genocide is als ie er eentje ziet is het De Mof wel. Wat de stampij van Turkije betreft: lees deze headline eens als "Duitsland woedend op Israëlische Holocaustherdenking" en je snapt wat voor een debiel dictator Erdogan is. Erken de ene, voorkom de volgende. Rutte vond in 2009 dat het ontkennen van de Holocaust niet strafbaar zou moeten zijn: "Hoe onzinnig het ook is dat iemand de Holocaust ontkent, verbieden moet niet." Toen leek iedereen bozer dan nu hij zelf een genocide ontkent. Maar we zijn het volstrekt met hem eens: in het kader van de vrijheid van meningsuiting, moet je kunnen roepen dat het nooit gebeurd is. Ook het ontkennen van de Armeense Genocide hoeft niet strafbaar te zijn. Maar als iemand het doet, staat het de rest van de rationele mensheid wel vrij om hem, net als bij Holocaustontkenning, meewarig aan te kijken en na te wijzen als een maatschappelijk melaatse met het historisch besef van een pinda. Als het, zoals in dit geval, echter een regeringsstandpunt betreft, vragen we ons ernstig af hoe kankerlaf ons kabinet moet zijn dat ze de historische realiteit ontkennen en zich daarbij met hun rubberen Ruttegraat achter het complete Nederlandse volk verstoppen. Of is het voeden en versterken van Erdogans valse wereldbeeld soms die 'samenwerking met dictators' waar Halbe Zijlstra namens de VVD zo vurig voor pleit? Voor het hogere doel van liberalisme moet je niet meer bij de VVD zijn. Daar zit kennelijk niemand meer die bescherming van de burger - álle burgers - nog serieus neemt. Juist voor een liberale premier zou het basisprincipe van bescherming dóór de Staat, tégen de Staat hoog in het vaandel moeten staan. Wie beschermt de individuele burger of de minderheidsgroepering tegen een bloeddorstige meerderheid, of nog erger: tegen een gecorrumpeerde Staat die haar machts- en geweldsmonopolie misbruikt om tot uitroeiing over te gaan? Rutte heeft met zijn uitspraken alle 18.000 Armeniërs in Nederland tot niet serieus te nemen, tweederangs minderheid gedegradeerd en bij de VVD als geheel regeert een bekrompen handelaarsgeest van kleine bange mannetjes bij wie het klassieke, eerbiedwaardige liberalisme is geërodeerd tot brallen over belastingverlaging boven een glas gratis bier. In die sneue mindset blijkt het nog slechts een kleine stap naar marchanderen met mensenrechten boven de mierzoete Turkse koekjes van een maniakale Turkse islamist en ultranationalist. Met zijn achterlijke gepolder bewijst Mark Rutte dat hij er geen moeite mee heeft om mensen en bevolkingsgroepen tot tweederangs burgers te degraderen, dat hij bereid is daarvoor het vuile wapen der geschiedvervalsing in te zetten en dat hij zelfs niet schroomt om als "premier van alle Nederlanders" zijn hele volk medeplichtig te maken aan zijn gore woordenspelletjes over de Armeense Genocide. Heeft die ranzige rasopportunist dan werkelijk geen greintje trots in zijn lijf? Door zijn debiele uitspraken absoluut geen premier van alle Nederlanders, maar hij is wel de vleesgeworden verpersoonlijking van de woekerende zelfhaat die de Nederlandse identiteit verziekt. CDbcmO8WIAA3DH4.jpg Tijdens het bezoek van Rutte's vriend Erdogan, vorig jaar, kreeg de MinPres instructies tijdens een speciaal Ontkenningsklasje. Mark toonde zich een vlotte en gewillige leerling in het ontleren van de geschiedenis.

Reaguursels

Inloggen

Het VVD heeft moeite met een extra feestdag, de werkgevers in NL zijn namelijk bezorgd over de omzetderving, maar BV Rutte heeft geen moeite met dagelijks 5x bidden naar mekka, zegt mij genoeg.

hovawart | 27-04-15 | 13:18

Kabinet is zwaar pet met peren door hun Geen-Ocide kwestie ontkenning, maar jammer dat blonde Greet niet van de partij was in Jerevan of Moskoufiets.
Benieuwd of de defensie typmiep ook alle afleveringen heeft gezien van Bloedbroeders, waarvan de laatste aflevering net is uitgezonden?
www.npo.nl/bloedbroeders/26-04-2015/VA...
En dan volgend jaar Erdogan op z'n knietjes bij het monument in Jerevan net als Willy Brandt. De Turk uit Bloedbroeders legde 2 bloemen bij het monument in Jerevan vorig jaar en zei al sorry voor de Armeense tv. Als er 1 schaap over de dam is volgen er meer.

IndoFortuyn | 26-04-15 | 22:06

twitterprotestje?

@MinPres hoeveel MH17 doofpotten en genocideontkenning kan een gemiddelde kiezer aan... #ubentnietmijnministerpresident

superlutser | 26-04-15 | 19:56

Rutte is een laffe hond! Kotst en vreet dan zijn kots op! Waarom vertelt niemand de waarheid over de genocide van Armeense Christenen? Namelijk dat die gepland, georganiseerd en gepleegd is door Turkse crypto-Joden. Niet-Joden plegen van nature geen genocide. Dat doen alleen (Zionisten-) Joden! Oh, maar dan sceiten Rutte met zijn kwajongens- en keukenmeiden-bende helemaal in hun broek en panties!

Voor de achtergrond van deze bewering: "Jews Plotted The Armenian Holocaust" www.realjewnews.com/?p=77 Dit artikel is van de hand van de tot Christus bekeerde geboren en getogen Joodse broeder Nathanael Kapner - een eerlijke Jood en verfrissing, ook in zijn moed tegen zijn tegenstanders, zowel Joden als hun vele vele hoeren (regeringen en hun hoeren in zwarte jurken die hun rechtverkrachtend theater opvoeren in onze rechtbanken die NIET zijn voor recht, maar voor deze walgelijke vertoning van deze zwartjurken bende die enkel de schijn van recht hoeven op te houden voor wie niet beter weet!)

THE "YOUNG TURKS" who committed the genocide of Armenian Christians WERE ZIONIST CRYPTO JEWS.

Download "THE JEWISH GENOCIDE OF ARMENIAN CHRISTIANS." www.jrbooksonline.com/pdf_books/jewish... OR: www.whale.to/b/Jewish_Genocide.pdf

Watch also: The Jewish Genocide of Armenian Christians (full) www.youtube.com/watch?v=K-KbfQov4Ks&a...

Jews, Zionists Behind Armenian Genocide Holocaust
rense.com/general64/genoc.htm

davidduke.com/the-desperate-cover-up-o...

www.jewwatch.com/jew-genocide-folder.h...

socioecohistory.wordpress.com/2011/04...

beforeitsnews.com/9-11-and-ground-zero...

LionFrans | 26-04-15 | 18:31

Kasthomo's maken meer kapot dan je lief is.

Wachtmeester R | 26-04-15 | 17:18

@MRF2739 | 26-04-15 | 15:01
Correct, degenen die de Demmink verhoren gevolgd hebben weten al langer wat zich hier afspeelt in Nederland. Deze bizarre wending van geschiedenisvervalsing door het kabinet is vermoedelijk het gevolg van chantage:
youtu.be/79cqT_qJSbo?t=225

#enpassant | 26-04-15 | 16:16

Het wordt met de dag erger hier, je staat gewoon perplex van deze politici die schaamteloos hun hachje staan te verdedigen.
Ze hebben echt het idee dat de gemiddelde Nederlander compleet achterlijk is.
Ze zijn niet meer dan vazallen van die EU bende, Nederland onwaardig!

lanexx | 26-04-15 | 15:40

GeenStijl idd laat weten , hoe het ziet wat in MRF2739 reactie wordt beschreven !!! Klinkt logisch ! Wel erg dat ons politici moet van shantages , andere keuzes gaan doen !

Emmi18163286 | 26-04-15 | 15:30

Ik heb een donkerbruin vermoeden dat Nederland keihard gechanteerd wordt door Turkije over de ruggen van miljoenen Armeniers, Arameers, Koerden en slachtoffers van pedosexuelen.

Wat is het geval.

Turkije leeft al geruime tijd in onmin met de Koerdische PKK. Een van deze Koerden, dhr. H. Baybasin, wilde de relatie openbaren tussen de Turkse overheid en de internationale drugshandel.
Van Demmink, een topambtenaar van Justitie, bestonden er vermoedens dat hij sexparty’s organiseerde en zich vergreep aan minderjarigen. Hij kwam hierdoor in het vizier van de Turkse veiligheids-en inlichtingendiensten, want topambtenaar, pedofilie en dus chantabel. Dus de Turkse veiligheids-en inlichtingendiensten, doen waar veiligheidsdiensten voor betaald worden: inlichtingen verzamelen en spionage.
Ik vermoed dat de Turkse veiligheids-en inlichtingendiensten zoveel inlichtingen en bewijsstukken over Demmink hadden dat deze goed gebruikt kon worden voor chantage doeleinden of langdurige veroordelingen in Turkije. Daarmee maakte Nederland ook geen goede sier.
Baybasin die toen nog in Londen woonde, werd onder valse voorwendselen naar Nederland gelokt. Bij de grens werd hij aangehouden wegens drugshandel en terroristische activiteiten. Dit was natuurlijk een leugen en nergens op gebaseerd. Desondanks werd hij hiervoor in Nederland veroordeeld en gedeporteerd naar Turkije waar hij tot levenslang werd veroordeeld. Baybasin werd dus koudgesteld.
Als dank hiervoor werd Nederland beloond door Demmink niet te laten vervolgen door de Turken en het niet publiceren van bewijsstukken. Nederland heeft hiervoor een hoge prijs betaald over de ruggen van Koerden en slachtoffers van pedosexuelen.
6. Turkije heeft niets te verliezen. Ze hebben Baybasin die niets meer kan aanrichten, wel heeft Nederland het een en ander te verliezen. Nederland moet Turkije niet al te boos maken anders zou dictator Erdogan alsnog komen met het openbaren van bewijsstukken over Demmink en misschien zijn netwerken. Dat wilt onze Rutte niet, want misschien wordt wel een zeer groot netwerk geopenbaard van nog meer hooggeplaatste ambtenaren, politici en rechters die hun handen niet kunnen thuishouden van kinderen.

Daarom verbaast het me ook dat Rutte, notabene een historicus, de genocide van de Armeniers, de Arameers ontkent en dit afdoet als een ‘kwestie’, terwijl een groot deel vd wereld wel bewust is van deze wandaden.

GeenStijl doe wat meer onderzoek.

MRF2739 | 26-04-15 | 15:01

Ik gruwel van dit soort allemansvriendjes die ieders kont likt om niemand voor de kop te stoten. Pas als Merkel en Obama zich bij de herdenking hebben gevoegd, zal Nederland ook aanwezig zijn. Bang dat ze zijn voor die dictators in het Midden-Oosten om het voortouw te nemen. Deze lul staat straks weer mooi kransen te leggen, maar snapt nog steeds niet dat het niet Hitler maar de talloze meelopers als Rutte waren die de uiteindelijke holocaust mogelijk maakten.

Angelica | 26-04-15 | 14:54

Reactie NACademuis ( landverraders) tegen de volk keren om zichzelf te redden ! Rutte en Hennis!

Emmi18163286 | 26-04-15 | 14:11

Ik zit me af te vragen wie een grotere skanky ho is, rutte of hennis. Wat een zielige, kleingeestige angsthazen zijn het toch.

NACademicus | 26-04-15 | 13:33

Jup en de 2e WW was ook een maar schermutseling en wat de Duitsers deden was niets meer dan het spoorwegnet verbeteren..... walgelijk dit soort politiek.. Wat zei je ook al weer Rutte in een andere kwestie... iets van onderste steen boven?

Woody_H | 26-04-15 | 13:05

Dan is de moord op 6 miljoen Joden zeker ook een voetnoot in de geschiedenis! Sjonge jonge jonge..... en dat vertegenwoordigd Nederland bah, bah, bah...!!!!!

van gummigalgen | 26-04-15 | 12:35

NB-Stb reactie
MP is niet begaafd voor zijn functie ! Volk heeft andere gevoel en gezicht , dan MP vertegenwoordigt ! Hij moet plaats maken voor juiste !
Zo te lezen hier het Nederlandse volk heeft andere gedachten en emoties over , dan MP

Emmi18163286 | 26-04-15 | 12:16

Schandalig dit... we erkennen dit al sinds voor de millennium wisseling en nu terug krabben? Groei eens een rug! Typisch en klassiek appeasementpolitiek bullshit.

sickstyle | 26-04-15 | 12:10

Helaas zijn er minder begaafden die nog enige geloof hechten aan de uitspraken van hun MP.

NB-Stb | 26-04-15 | 11:56

Als de islam het meer voor het zeggen krijgt in Nederland, dan zal de Holocaust–herdenking onder druk komen te staan en dan zal algemeen de inhoud van onze geschiedenisboekjes islamgunstig bijgebogen worden. En die ontwikkeling wordt nu al in bevorderd door geschiedenisleraren die niet over de Holocaust les durven te geven. Zoals er in (grote delen van?) de islamitische subcultuur eigenlijk best gunstig gedacht wordt over de Holocaust en over Mein Kampf (bestseller in islamitische wereld) en Adolf H. Maar de politieke correctheid wil het niet weten, kijkt er van weg en zegt later waarschijnlijk, als de catastrofe in volle gang is: ‘Wir haben ess nicht gewusst’. De Armeense genocide vormde de opmaat tot de Holocaust. Hitler zag het als voorbeeld. Trouwens, heel de islamitische geschiedenis getuigt van genociden. In 14 eeuwen 270 miljoen vermoordde andersdenkenden. Erkend moet worden dat de islam een genocidale cult is, een freak-incident van de geschiedenis, en dat waarschijnlijk bedacht is door woestijnrovers. Het heeft niets te maken met respectvolle religie en ethiek. Het is religie omgebouwd tot instrument van terreur en uitbuiting. Het is mensvijandig, entropisch, vijandig aan het leven.

Benedict Broere | 26-04-15 | 11:43

Er zijn nog mensen die op de VVD blijven stemmen,
er zijn nog mensen die lid blijven van de partij,
er zijn nog mensen die blijven camapgne voeren voor deze Volk Verraders Demonen.

èn er zijn nog steeds partijen die willen meeverraden en ontkennen met de VVD, Hé Pechtold...

Bovengenoemde mensen mogen allemaal voor een tribunaal komen of anderszins in een kerkerk gesmeten worden voor hoog volksverraad!

Creaguurdert | 26-04-15 | 11:12

Dus foutje in eerder aangegeven bericht niet CDA , maar CU is geweest in Armenie! Yerevan !

Emmi18163286 | 26-04-15 | 10:49

"Congressmen Ted Poe (R-TX), Jim Costa (D-CA), and Chris Smith (R-NJ) have courageously expressed 'serious concern' to Turkey's Ambassador to the U.S. Namik Tan about the investigation into alleged pedophilia crimes committed by former Dutch Justice Ministry Secretary-General Joris Demmink. The 113th Session of the United States Congress must continue to raise the concerns of these members of the Congressional Victims' Rights Caucus and investigate whether the Dutch and Turkish governments have covered up Demmink's alleged crimes. As Congressmen Poe, Costa, and Smith have stated, there are questions for the Turkish government to answer regarding victims being threatened and intimidated into dropping their claims against the former Dutch Justice Ministry Secretary-General. It is reprehensible that former Turkish police authorities including Emin Arslan, the former Deputy Chief of the Turkish national Police Force, have offered my clients – victims of sexual abuse – money to recant their allegations. Even more troubling are the threats against the victims' family members. While Dutch and Turkish authorities continue to ignore the victims of sexual abuse, members of the United States Congress have indicated that they will be the voice for the victims and push the governments of the Netherlands and Turkey for answers."

MRF2739 | 26-04-15 | 10:48

Er zijn toch aanwijzingen dat Nederland door Turkije wordt gechanteerd. En daarom moet de Armeense genocide ontkend worden...

Een Amerikaanse senator dhr Ted Poe had eerder in een brief om opheldering gevraagd:

.... The request to Turkey for its evidence comes from Rep. Ted Poe, R-Texas. He submitted the request because the allegations are that Demmink assaulted children in Turkey when he traveled there .

“It has come to my attention that Secretary General of the Dutch Ministry of Justice, Mr. Joris Demmink, allegedly made an agreement in the mid-1990s with the government of Turkey to cover up multiple complaints of child sexual abuse filed against him,” said the letter to Prime Minister Recep Tayyip Erdogan.

Read more at www.wnd.com/2012/10/congress-targets-g...

www.prnewswire.com/news-releases/attor...

MRF2739 | 26-04-15 | 10:45

Arie Slob heeft op eigen initiatieven geweest , om zijn land vertegenwoordigen ! Respect ! Zulke mannen in politiek houden ere hoog van hun land en hun volk

Emmi18163286 | 26-04-15 | 10:44

Fractievoorzitter Arie Slob ChristenUnie 24-04-2015 aanwezig bij de 100jarige herdenking van de Armeense Genocide in Yerevan !

Emmi18163286 | 26-04-15 | 10:37

Dus op 4 mei aanstaande gaan we ook een voetnoot in de geschiedenis herdenken

Disemvowel | 26-04-15 | 10:34

Onbegrijpelijk dat de VVD zo hoog staat in de peilingen.

Sovy | 26-04-15 | 10:25

Ze hadden te volle agenda ! Volle agenda om hun stoelen te redden , want ze voelden nattigheid ! Maar die gene die hoog vliegen , vallen het hardst ! Waren ze maar geweest in Armenie , hadden ze iets om trots kunnen zijn ! Alleen CDA kamer lid was op eigen initiatieven bij geweest , om gezicht van Nederland hoog kunnen houden !

Emmi18163286 | 26-04-15 | 10:13

Als je een slaaf wilt worden van o.a. de Turkse Islam, dan is het eerste wat je doet de Armeense Genocide door de Turken te ontkennen.
Gefeliciteerd Mark Rutte.
-
Vraagje, wanneer ga je de holocaust ontkennen? Voetnoot in de geschiedenis is misschien ook dat dat er maar 6 miljoen waren. Ligt niet zo ver van 1 miljoen, toch?
-
Volgende keer als iemand de holocaust ontkent, dan mag het hele kabinet, het beste sinds WO2, die met de holocaust, zijn grote mond houden.

Raider Twix | 26-04-15 | 10:11

Rutte de beste elitekruiper die we ooit gehad hebben.

rechtsdwalendeautist | 26-04-15 | 10:04

Srebrenica is slechts een voetnoot in de geschiedenis. Don't shoot the piano player.

postmodernismisdead | 26-04-15 | 09:53

@Liroy, #wijzijnnietmeerhier

Ron_Paul | 26-04-15 | 09:51

jH is meer met haar uiterlijke bezig , dan met veiligheid van Nederland ! Botox tante

Emmi18163286 | 26-04-15 | 09:49

Google maar eens naar de exacte definiëring van een psychopaat. Hij heeft alle kenmerken.

Cashnoflow | 26-04-15 | 09:29

Mark Rutte is een slappe lul met een ruggengraat en knieën van pudding. Dat laatste is dan wel weer handig bij het pijpen van Erdogan.

LJBrinkhorst | 26-04-15 | 09:23

Onbegrijpelijk wie we dit land laten besturen, een slechte luie geschiedenis-student die er 8 jaar over doet... een typmachine met botox-toetsen etc.etc.
Het kan niet anders of er zitten andere krachten aan de draaiknoppen, vreemde zaken.

grindbak | 26-04-15 | 09:22

Ach ja ,de mens Rutte is nu eenmaal een lachende "teflon"figuur die anderen laat opdraaien voor zijn inactiviteit,zelfs de slachtoffers van genocide,zoals de Armenen en MH 17. Staatsraison is zijn levensmotief ,niet de naasten die dat overstijgen en relativeren.Hij heeft net als de knoeier Obama,de megalomane controle op zijn naasten zien verzanden en het doel terreurbestrijding zien voorbij streven.Hij heeft dus alleen wantrouwen geoogst en van het land een voorland gemaakt van haat en moord.Bewijs? De liquidatie's op straat gaan onverminderd door.De politie krijgt niet eens een CAO en lijkt zich hoofdzakelijk te concentreren op aangifte-registratie.Zoiets als de krankzinnig grote bestanden van de NSA. Het is hier al zover dat het moedeloze publiek al vaak geen aangifte doet, terwijl autoriteiten er verwoed een aangeversmaatschappij van willen maken.

dolfi | 26-04-15 | 09:21

Maar Markje heeft dan wel in militaire dienst een mariniers opleiding gehad ehh o nee vrijstelling gekregen omdat hij nog niet zonder borstvoeding kon op zijn 19 en waarschijnlijk nog steeds niet ,gezien hij nog steeds bij zijn mammie woont .

blauwe zander | 26-04-15 | 09:03

Iemand van GeenStijl moet in politiek , alle respect !!!! Ze hebben lef en noemen feiten op naam!

Emmi18163286 | 26-04-15 | 09:03

IS zal blijven terroriseren zo lang Armeense genocide niet erkend wordt ! Want ze hebben vrije hand ,door zulke als Rutte met luiers in zijn broek !

Emmi18163286 | 26-04-15 | 08:56

#impeach Rutte. Ik heb nooit en zal nooit op Rutte stemmen, helaas wel VVD maar dat ook nooit meer.
Waarom neemt 'ie geen standpunt in en dan huppeltroela Hennis.

Zoals hierboven al gemeld, Rutte is een schandvlek op de NL geschiedenis (zoals Clinton in de VS).

Rico den Hollander | 26-04-15 | 08:55

Tjeemig, wat een wegkijkkut.

Apollo | 26-04-15 | 08:55

Als iemand zo met z'n vingertje naar mij wijst als op die laatste foto heeft 'ie wel gelijk een beuk te pakken.

Nilfisk | 26-04-15 | 08:48

Nederland wordt gechanteerd door Turkije. En dat heeft allemaal te maken met de zaak Demmink en enkele hooggeplaatste pedo's. Rutte c.s. gaan daar vuistdiep voor bukken! Wat een land.

MRF2739 | 26-04-15 | 08:48

Nederland wordt gechanteerd door Turkije. En dat heeft allemaal te maken met de zaak Demmink en enkele hooggeplaatste pedo's.

MRF2739 | 26-04-15 | 08:46

Kameleons , geen standpunt , geen gezicht !

Emmi18163286 | 26-04-15 | 08:44

@ Prins Pils | 25-04-15 | 23:27
Eensch, mooi stuk.

Apollo | 26-04-15 | 08:43

VVD is schande voor het Nederland en voor Nederlanders ! Weg dr mee!

Emmi18163286 | 26-04-15 | 08:30

De Tweede Kamer van Nederland nam op 21 december 2004 met algemene stemmen een motie van de ChristenUnie aan waarin het de genocide erkent en de regering verzoekt de kwestie "aan de orde te stellen" bij de Turkse regering.In België werd de Armeense genocide al in 1998 erkend door het Belgische parlement.

alshetware | 26-04-15 | 07:43

-weggejorist-

QuelleFromage | 26-04-15 | 07:42

je schaamt je toch kapot met zo'n valse nicht als MP

mmkk | 26-04-15 | 05:30

een synoniem voor lafaard: politicus

Ozon | 26-04-15 | 03:02

"Ik heb een steen verlegd, in een rivier op aarde.
Het water gaat er anders dan voorheen.
De stroom van een rivier, hou je niet tegen
het water vindt er altijd een weg omheen"
Quote Markie Mark water stroomt altijd naar het laagste punt maar staat nooit aan mijn lippen.

scheleschoft | 26-04-15 | 02:49

Het is wel een lekker wijf die dinges, maar ze begint wel steeds mee op Marijke Helwegen te lijken.

Meneer Rozenwater | 26-04-15 | 02:22

Haha, en hier hoor je die smerige organisaties tegen zwarte piet niet over he. Laat ze eens wat nuttigs gaan doen en voor deze mensen opkomen. Want zeggen dat er geen duizenden mensen van je volk zijn uitgemoord omwille van de handel: dat is pas discriminatie.

Liroy | 26-04-15 | 01:40

Vanzelfsprekend slecht dus slechts een voetnoot..

Neut | 26-04-15 | 01:30

Deze man liegt dat weet hij ook. wij erdogan en de turkse gemeenschap ook. eigenlijk zou erdogan alle handel en wandel moeten boycotten met nederland want wie doet er zaken met zo'n minne laffe hond. alleen al omdat hij een valse plumo in de reet van een turkse president wil steken om hem te strelen en te paaien.

jitro | 26-04-15 | 01:25

En die Hennis... Die zou nog geen schoolreisje kunnen leiden. Laat staan een ministerie.
Ik hem nog nooit iemand zo haar best zien doen om te laten lijken dat ze er iets van snapt. Maar dan ook echt over ieder onderwerp. Het kan niet anders of ze is er neergezet als marionet van iemand die er voor nederland ongunstige besluiten doorheen wil jassen. Zoals die JSF waar we echt nooit wat aan zullen hebben.

Kwijldraad | 26-04-15 | 01:22

Kijk Rutte kan wel ontkennen of bagataliseren maar dat doet hij niet namens mij hoor. Rutte pinokkio II is niet mijn MP en zal dat ook nooit worden ook. Rutte II is een pinokkio.En niet serieus te nemen. Het is een altijd geveinsde lachende kwal.Je wordt er misselijk van.Iets een voetnoot noemen waar 1.5 miljoen mensen zijn vermoord en je bent rijp voor een gecaptioneerde kamer in het gekkenhuisje.Tsja schandalig dat de man onze MP is.Ik denk dat hij gelukkig niet voor de meeste nedrlandse burgers spreekt.Want het valt niet te ontkennen. Het was pure genocide.Tsja het woord Ruttegraat komt vast dit jaar in de van dale. Een rubberen ruttegraat.Het woord voor een politieke slappeling die alles weglacht en gek als een deur is. Want dat kun je nu wel constateren. Een zeer geniepig ventje.

tweetybird | 26-04-15 | 01:14

Onze premier erkent slechts de handelsbelangen van een select groepje multinationals. Wat een slappe zak zeg. Ik schaam me voor onze Minister President. Chamberlain zou zich zelfs schamen voor de manier waarop Rutte de nationale eer verkwanselt voor het ontlopen van een conflict. Wat een slaafse flapdrol. En dat moet het land leiden. Hoe heeft het zo ver kunnen komen.

Kwijldraad | 26-04-15 | 01:10

Test?

Slipsnifter | 26-04-15 | 01:04

En oh ja: geschiedvervalsing is onderdeel van de deal, ja.

prakkie | 26-04-15 | 00:34

Nope, geen erkenning van rutte cs, want afspraak = afspraak: goedkope olie in ruil voor islamisering van de EU. En dan ga je niet schoppen tegen degene die de knop van de oliekraan vasthoudt...

prakkie | 26-04-15 | 00:30

Is Cyprus al verlost van den Turk?
Qua betwist gebied.
Rot toch een sop.

Piet Karbiet | 26-04-15 | 00:29

Een zucht in de eeuwigheid, a spit in the desert, a piss hole in the snow.

Rest In Privacy | 26-04-15 | 00:15

@benjemal | 25-04-15 | 19:49
Who the fuck is Rutte?

Jarre Tell | 26-04-15 | 00:05

@vindead | 25-04-15 | 19:48

Mag ik ook even Charles Aznavour en Cher noemen?Ja, dat mag.

Jarre Tell | 26-04-15 | 00:04

Nederlandse bron:

www.nrc.nl/redactie/weblogs/wereld/artikel_ha...

Maar negeer dit. Lees de kranten van 100 jaar later. En vooral verbijsterd doen als iemand dit onderwerp politiek noemt. En dat plaatje Condemning previous could've prevented following.. Heerlijk dat die ene duidt op een geheel volk namelijk den Turck, terwijl de ander een personificatie is van het kwaad. Hebben we gelijk van alle Turcken malle Hitlers gemaakt. Leuk!

En nu maar hopen dat ze ooit accepteren wat wij vinden dat zij hebben gedaan.

haha losers

terrormannetje | 25-04-15 | 23:59

VOC mentaliteit mensen! Schouders eronder!

analcharist | 25-04-15 | 23:40

Hadden we maar een president als Joachim Gauck, die durft wel klare taal te spreken. Van ons koningshuis kunnen we dat niet verwachten.

Ron_Paul | 25-04-15 | 23:32

Rutte, ik walg van je. Je staat voor alles wat mis is aan deze maatschappij. Verkoop ze nog een paar f16s ofzo. Je bent leeg.

Ron_Paul | 25-04-15 | 23:29

Ik schaam mij!

Kijkend naar onze Premier Rutte en Minister van Defensie Hennis, word ik bevangen door een plaatsvervangende schaamte voor hun laffe knieval voor de Turkse dictator Erdogan. Ik moet daarbij denken aan het gedicht op het Van Randwijkmonument in hartje Amsterdam met de ook op ons huidige kabinet van toepassing zijnde tekst: “Een volk dat voor tirannen zwicht zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht.”
Schrijf voor “tirannen” het woord “islam” en wij zijn in het Nederland van 2015 aangekomen waar onze premier een knieval maakt voor de islamitische tiran Erdogan die iedereen dreigt die het woordje “genocide” in de mond durft te nemen inzake Armeense genocide van 1915.
Een genocide die overduidelijk bewezen is middels zeer veel documentatie, getuigenverslagen en wetenschappelijk onderzoek door deskundigen en waaruit blijkt dat de islamitische regering van het vroegere Turkije rond 1,5 miljoen Armeense christenen moedwillig en systematisch vermoord heeft om hun land te zuiveren van de oorspronkelijke christelijke bewoners van het gestolen land.
Na een eeuwenlange periode van verlichting in ons land begint de groeiende groep Turkse islamaanhangers in Nederland als marionetten van dictator Erdogan dusdanig veel invloed te krijgen dat de ooit door Nederland erkende Armeense genocide niet meer benoemd mag worden door onze eigen Ministers!
Een bekende volkswijsheid is dan ook: “Elk volk heeft de leiders die het verdient!” Ons volk verdient blijkbaar misdadig wegkijkende politici zoals Rutte!

Prins Pils | 25-04-15 | 23:27

Vaseline, bukken en incasseren maar.

Rest In Privacy | 25-04-15 | 23:17

De Turken weten dus echt wat van Demmink, en daarmee chanteren ze de Nederlandse regering.

Jan de Schot | 25-04-15 | 23:16

Mark_D_NL | 25-04-15 | 20:46
Als je ook de genocide op de Grieken meeneemt dan zie je het derde deel van een trilogie. Hierbij kwamen volgens verschillende bronnen tussen de 750.000[1] en 900.000 Grieken om bij gedwongen deportaties en massamoorden. Tot nu toe wordt deze volkerenmoord slechts als zodanig door drie landen erkend: Griekenland, Cyprus en sinds 11 maart 2010 door Zweden.

De Assyro-Chaldean National Council verklaarde op 4 december 1922 dat ongeveer 275.000 "Assyro-Chaldeans" omkwamen tussen 1914 en 1918. De volkerenmoord op de Assyriërs is alleen in Zweden officieel erkend.

De Amerikaanse politicoloog Rudolph J. Rummel heeft berekend dat tussen 1900 en 1924 circa 1,8 miljoen Armeniërs zijn gedood.[35] In twee etapes, eentje onder het Ottomaanse rijk eentje door door het nieuwe Turkije.

Het Genocide Trilogie in Armenië, Koerdistan, Assyrië en Pontisch Griekenland. Drie keer is scheepsrecht. Drie miljoen slachtoffers. Genocide is het verkeerde woord, mini-Holocaust ook. Trigenocide ofzo. Turkije ontkent de Armeense genocides, maar nog veel erger, hoeft er twee geeneens te ontkennen.

Rutte mag het van mij de Armeense kwestie noemen. Ik hoop voor zijn toekomstige partner dat hij niet zo dom is dat hij poept in de keuken. Turkije heeft gewoon geen buren waar ze geen oorlogsmisdrijven mee hebben gepleegd. De slachtoffers zijn opgemaakt.

Voorts ook nog een vermelding voor de 3000 dorpen van Koerden die Turkije tussen 1994 en 2002 nog heeft moeten platbranden om twee miljoen Koerden aan het vluchten te krijgen. Allah, vrede zij met hem, niet met zijn volgelingen.

En daarmee moeten we dan in de Euro, in de EU en zitten we al in de Navo.

Feynman | 25-04-15 | 23:05

-weggejorist-

el jefe | 25-04-15 | 22:58

Te vrijblijvend. Te soft. Gooi Erdogan de juridische bewijzen om zijn oren. Als hij dan nog ontkent, en dat zal hij blijven doen, verbindt daar dan consequenties aan.

Rheia | 25-04-15 | 22:55

www.armenian-genocide.org/hitler.html

Statements on Record Relating to the Armenian Genocide

Adolf Hitler, Chancellor of Nazi Germany (1933-45)

Who, after all, speaks today of the annihilation of the Armenians?"

I have placed my death-head formations in readiness — for the present only in the East — with orders to them to send to death mercilessly and without compassion, men, women, and children of Polish derivation and language. Only thus shall we gain the living space (Lebensraum) which we need. Who, after all, speaks today of the annihilation of the Armenians?

thomas705 | 25-04-15 | 22:39

Wat is nou eigenlijk de juridische definitie van genocide?

Waar_moet_het_heen | 25-04-15 | 22:39

@bij gelegenheid | 25-04-15 | 22:34

Succes, zonder mij dan. Joris en ik. We hebben een afspraak.

Supermatthijs | 25-04-15 | 22:38

Supermatthijs | 25-04-15 | 22:31
Wel! Gaan we nu over naar Topic Feynman.

bij gelegenheid | 25-04-15 | 22:34

Rutte is met ster de domste premier die Nederland ooit heeft gehad. Zelfs Balkenende met z'n landverraad is overtroffen. Maar met dit politieke systeem hoef je eigenlijk niet anders te verwachten. Intelligentie is niet gewenst. Acteren is belangrijker.

realiteitswaanzin | 25-04-15 | 22:34

@bij gelegenheid | 25-04-15 | 22:28

Graag! Die vorkhefchauffeur had daar ook niet van terug!

Supermatthijs | 25-04-15 | 22:31

Geheel volgens Amerikaanse traditie.

Sliptong | 25-04-15 | 22:29

Supermatthijs | 25-04-15 | 22:24 Lolz! Aanvaring mbt dit onderwerp met @necro van gisteren nog wel wil plaatsen.

bij gelegenheid | 25-04-15 | 22:28

Smerige huichelaars. Bang voor de 180k Türkmensen in Hollandistan?

Sliptong | 25-04-15 | 22:27

@Supermatthijs | 25-04-15 | 22:24
Mijn ouders zijn tezijnertijd van harte welkom.

VerenigingVanDieven | 25-04-15 | 22:26

Supermatthijs | 25-04-15 |

Ik was overigens Reaguurbuisbaby destijds. Als je niet weet wie ik ven.

Het Vijfde Wiel | 25-04-15 | 22:24

@VerenigingVanDieven | 25-04-15 | 22:22

Net zoveel als PVV-ers bejaarden opgevangen hebben. Nul!

Supermatthijs | 25-04-15 | 22:24

@Supermatthijs | 25-04-15 | 22:07
Welkom terug. Maarreh, jij bent hier de dorpsgek.
Hoeveel vluchtelingen had je ook al weer opgevangen?

VerenigingVanDieven | 25-04-15 | 22:22

Supermatthijs | 25-04-15 |

Ik ben blij dat je er nog steeds bent. Het is goed tegengewicht te geven aan het harde rechtse geluid. Waar ik echt blij over ben is dat GS het plus/min systeem heeft afgeschaft. GS werd echt een beetje een sekte daardoor.

Het Vijfde Wiel | 25-04-15 | 22:22

De Turken doen sterk denken aan een pyromaan die weliswaar opzettelijke brandstichting toegeeft, maar toch geen pyromaan genoemd wil worden.

Zo iemand hebben we vele jaren geleden in Nederland gehad. Hij had pyromaan opgezocht in een woordenboek en daar stond *ziekelijke brandstichter*. De brandstichter, die overigens een miljoenenschade had aangericht, vond dat het woord pyromaan niet op hem van toepassing was, want zei die: *ik ben niet ziekelijk*. Waar gebeurd.

Lewis Lewinsky | 25-04-15 | 22:22

Lewis Lewinsky | 25-04-15 | 22:15 Zijsprong. Rutte doet er goed aan-samen met moedrs, gezellie op de sofa bv- te kijken naar de film 'about last night/'14. Komt Rutte er van zelf achter of eerlijkheid ergens toe dient. *droomt verder*

bij gelegenheid | 25-04-15 | 22:21

Over de lijken van duizenden van mijn voorouders gaat dit kabinet! Ik poep op hun hoofden, Fuck Turkije Fuck ottomanen Fuck Erdogan.

zorgan | 25-04-15 | 22:17

@Het Vijfde Wiel | 25-04-15 | 22:15

Zeker wel. Maar nuance is altijd hard nodig. Verlies ik zelf ook weleens uit het oog inderdaad.

Supermatthijs | 25-04-15 | 22:16

@Supermatthijs

Ok dan. Je bent echt veel genuanceerder geworden lijkt het. Ik werd echt beetje bang van je destijds, echt zo hard als je was. Je bent nog steeds linksch tot en met waarschijnlijk?

Het Vijfde Wiel | 25-04-15 | 22:15

@VanBukkem | 25-04-15 | 21:41
De Turken ontkennen niet dat zij de Armenen gemassamoord hebben. Ze willen die massamoord echter niet genocide noemen.

Dus als Rutte over de Armeense Massamoord had gesproken, hadden de Turken dat best gevonden. Doen ze zelf ook. Maar Rutte wil zelfs het woord massamoord niet gebruiken, de lul.

En nu zitten we met de Kwestie Rutte. Wat doen we met Rutte? Dat is de Kwestie.

Lewis Lewinsky | 25-04-15 | 22:15

Wat hebben Israël en de Gazastrook te maken met de kwestie van de Armeense genocide?
@VanBukkem | 25-04-15 | 21:51
.
Dat Rutte om economische redenen Erdogan blijkbaar niet voor het hoofd wilt stoten. Want handel. Maar wel producten uit Israel boycotten. Daar komt meer know how en spullen vandaan dan uit de Gaza. En er gaan meer Nederlandse producten naartoe.
Dacht dat je dat wel zou snappen.

Piet Karbiet | 25-04-15 | 22:14

@Het Vijfde Wiel | 25-04-15 | 22:04

Gaat geweldig hier. Reaguur hier nog steeds graag. Omdat ze tegen een stootje kunnen. En Wilders mag ik best als mens. Maar wat minder als politicus. ikwasinharen.nl/2015/04/25/wilders-dor...

Supermatthijs | 25-04-15 | 22:07

@SuperMatthijs

Maar hoe is het met jou? De laatste keer dat ik echt met je gesproken had maakte ik me nogal zorgen om je. Om eerlijk te zijn dacht ik er serieus over AIVD te contacteren over je. Ik heb het niet gedaan overigens, maar je was destijds echt heel erg radicaal wat betreft je ideeën over Geert Wilders. Het verbaast me enigszins jou hier aan te treffen als vaste reaguurder.

Het Vijfde Wiel | 25-04-15 | 22:04

Muxje | 25-04-15 | 21:49
Nu wil het geval dat ik uw plempsels al voor tijden aandachtig doorlees, er het nodige uithaal wat m'n interesse wekt. Wat me toch wel heeft verbaasd is uw keuze voor de VVD tijdens de PS2015. En ja, wellicht dat er geen andere keuze voorhanden bleek binnen uw gemeente. Dat kan.

bij gelegenheid | 25-04-15 | 22:02

@Mark_D_NL | 25-04-15 | 22:01
HUH?

Mark_D_NL | 25-04-15 | 22:02

@Dutch_Holland | 25-04-15 | 21:57
Goede vraag naar aanloop van Koningsdag.

Mark_D_NL | 25-04-15 | 22:01

Van Rossem: dankjewel. Ik weet niet wie je bent, maar ik waardeer dergelijke bijdragen van jouw hand enorm.

Robin Hood | 25-04-15 | 22:00

@Muxje | 25-04-15 | 21:49
Ik noem een Partij voor de Dieren,
ik noem een PVV,
ik noem een Brammetje Moszkowicz,
ik noem een DENK,
ik noem de ufo-partij,
en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Genoeg alternatieven.
Er zijn gewoon een paar partijen waar je NIET op stemmen.
Ik noem een PvdA,VVD,CDA,D'66.

VanBukkem | 25-04-15 | 21:59

We hebben nu niet alleen de Armeense genocide, maar ook de Kwestie Rutte. *trap hem uit vak K*

Lewis Lewinsky | 25-04-15 | 21:59

@VanBukkem | 25-04-15 | 21:41
Een monument kan nooit recht doen aan het geleden onrecht. Ontkenning ervan is nog het ergste, dan is het net of het niet gebeurd is. Daar ageren deze mensen tegen. Ik ben betere kwaliteit reaguursels van u gewend.

VerenigingVanDieven | 25-04-15 | 21:58

Wanneer mogen wij onze premier zelf gaan kiezen? Want het dit is niet mijn minister president.

Dutch_Holland | 25-04-15 | 21:57

Opdat we nooit vergeten!

Supermatthijs | 25-04-15 | 21:57

@lady blabla | 25-04-15 | 21:53

Dat lijkt me niet. Daar is teveel van in beeld en schrift verschenen. Gelukkig!

Supermatthijs | 25-04-15 | 21:55

Over een 50 jaar word door het Nederlandse kabinet de holocaust nog ontkent als het zo doorgaat.

lady blabla | 25-04-15 | 21:53

"We willen niet partij kiezen."
De huidige parlementaire democratie in een notendop. Multiculti in een notendop. De westerse sharia in een notendop. Eclectiscisme in een notendop.
Hier in het westen gaan we naar de donder als we achter blaaskaken als Rutte aan blijven lopen.
Alles in het leven is partij kiezen. Geen partij kiezen is ook partij kiezen, maar dan voor het eigen directe gewin. Wij verleren om partij te kiezen. Nederland verleert om partij te kiezen, Europa verleert om partij te kiezen.

Schoorsteenveger | 25-04-15 | 21:53

@Piet Karbiet | 25-04-15 | 21:47
Wat hebben Israël en de Gazastrook te maken met de kwestie van de Armeense genocide?

VanBukkem | 25-04-15 | 21:51

Wat een stel gore, ruggegraatloze lafbekken in dit kabinet. Een welles-nietes spelletje. Een dan gaat het over een genocide. Meer dan een miljoen mensen dood. Een spelletje. Zeggen ze dat over 30 jaar ook over de holocaust? Waarschijnlijk wel, want Rutte is een voorstander van het ontkennen daarvan. Om van te kotsen die lui. Mensen wil ik ze niet eens noemen. En over een paar dagen staat die Rutte met een krans op de Dam. Terwijl figuren met zijn mentaliteit de andere kant opkeken toen de joden afgevoerd werden.

Boyo | 25-04-15 | 21:49

@bij gelegenheid 20:48: Ik ben nooit "pro VVD" geweest zonder voorbehoud. Er is wel het e.e.a. mis met die partij, maar veel alternatieven zijn er niet.

Muxje | 25-04-15 | 21:49

Moet je ook niet willen, christenen verdedigen die zijn afgeslacht door islamieten. Slecht voor de export en zo.

medusa324 | 25-04-15 | 21:48

@VanBukkem | 25-04-15 | 21:41
Hmm, maar waarom doet Nederland dan zo moeilijk over Israel? We doen enorme zaken met de Gazastrook ..?

Piet Karbiet | 25-04-15 | 21:47

De winnaar schrijft de geschiedenis. In dit geval is dat bij de Turken heel duidelijk en het zint ze niets dat een paar Armeniërs nog een beetje tegengas durven te geven.
Rutte is gewoon een oelewapper dat hij zo duidelijk naar de pijpen van de Turken staat te dansen. Nare vent, toon eens lef en enige ziel.

Dirk III | 25-04-15 | 21:44

a@bij gelegenheid | 25-04-15 | 21:37
.
Correct. En dan herdenken we deze week de Slag bij Gallipoli van 100 jaar geleden. Als die was gewonnen zat Churchill in het omgedoopte Constantinopel. Wat was de geschiedenis dan anders verlopen. http://nl.wikipedia.org/wiki/Slag_om_Gallipoli

Piet Karbiet | 25-04-15 | 21:43

WillemRuis | 25-04-15 | 21:36 Juistem.
Alle toetsenbordhelden verzamelen. Hm, beproef op voorhand al weinig animo. Hoe nu verder met dit weigerachtige publiek, de verzetshelden van na...?

bij gelegenheid | 25-04-15 | 21:43

@Supermatthijs | 25-04-15 | 21:29


@carramba | 25-04-15 | 21:33
Ze hebben toch al dat herdenkingsmonument in Almelo ofzo. Wat willen ze nog meer?
Zij noemen het genocide, de Turken noemen het 'de Armeense kwestie', en wij noemen het 'de kwestie van de Armeense genocide', omdat wij gewoon meer belang hebben bij goede betrekkingen met (die gek van een) Erdogan dan met een paar schreeuwende Armeniërs. Zo moeilijk is het niet.
Ik steun de regering Rutte in dezen volkomen. Hup Mark.

VanBukkem | 25-04-15 | 21:41

@Schijngestalte | 25-04-15 | 21:34
.
Pre-cies. Dat doen moslims helemaal nooit.

Piet Karbiet | 25-04-15 | 21:38

@Dizzydent | 25-04-15 | 19:40
Half Nederland is daar ingetrapt. Volgende verkiezingen herkansing #PVV

Botte Hork | 25-04-15 | 21:37

Piet Karbiet | 25-04-15 | 21:18 Ataturk massa moordenaar.
Klopt. Zeker wanneer je weet waar 'istanboel' z'n oorprong vindt.
, stanboel' betekent zoveel als - daar waar veel islam huist-
maw: iedere nationalistische Turk weet al eeuwen over islam.

bij gelegenheid | 25-04-15 | 21:37

De langzame maar gestage vervanging van het Europese volk waar Hans Jansen over schreef is ook een vorm van genocide als je er goed over nadenkt.
-
'Bedoeld of onbedoeld leidt de massamigratie naar Europa tot het vervangen van de bevolking en het onder druk zetten van de Europese aboriginals'.
-
Tsja.

WillemRuis | 25-04-15 | 21:36

Een islamitisch land kan geen genocide plegen op christenen...........

Schijngestalte | 25-04-15 | 21:34

@VanBukkem | 25-04-15 | 21:25
Precies, zoek het lekker uit. Doei.

carramba | 25-04-15 | 21:33

@VanBukkem | 25-04-15 | 21:25

Inderdaad, laten zich maar een beetje uit moorden door die turken.

Supermatthijs | 25-04-15 | 21:29

Jeanine als de bitch van Erdogan, wanneer beschikbaar op PornHub?

readbetweenthelines | 25-04-15 | 21:29

Ik word een beetje moe van die Armeniërs.

VanBukkem | 25-04-15 | 21:25

Wat de Grieken in de Euro zijn, zijn de turken in de Navo. Dumpen die hap! Zij hebben ons harder nodig dan wij hun.

Wasbakplasser | 25-04-15 | 21:23

Nederland looft de hoogste bieder.. Als Nederland morgen aan in- of export één € meer kan verdienen aan Armenië dan aan Turkije , nou let dan maar eens op.. Staat die lapschwanz opeens weer over de onderste steen te wauwelen..

Fratello | 25-04-15 | 21:22

Rutte is weer het zoveelste voorbeeld van de selectieve moraal van de politieke correctheid. Bepaalde zaken genereren grote verontwaardiging en over andere is men verdacht stil. Het zal te maken hebben met perceptie, wereldbeeld, wijze van hoe men de werkelijkheid ervaart. In de megalomane en potentieel genocidale wereldvisie van Erdogan is Rutte ongetwijfeld niet meer dan een nuttige idioot in het grote spel van de islamisering en ottomanisering en verturking van steeds groter delen van Europa.

Benedict Broere | 25-04-15 | 21:22

En die zo bewierookte seculiere Ataturk was ook maar gewoon een gore massamoordenaar.

Piet Karbiet | 25-04-15 | 21:18

Oppassen Wout Strooizout... het kan zomaar zijn dat uw buren de crisisdienst bellen om u op te laten nemen.

MRF2739 | 25-04-15 | 21:18

Heb windvaan VVD al een jaartje of 15 geleden de rug toe gedraaid ....

Der Schnitzeljäger | 25-04-15 | 21:18

Rutte heeft goed gekeken naar Odrama.

niks mis mee | 25-04-15 | 21:15

Vanaf nu is t Jean Marc Rutte.

BlowingBubbles | 25-04-15 | 21:12

Maar als je als je weet dat Turken de grootste minderheid in NL zijn en zich afkeren van PvdA, dan begrijp je dat opportunist Rutte op stemmen jacht is...... En dat moslim voorbeeld voor iedereen van Rutte, da's misschien ook wel een Turk.

BlowingBubbles | 25-04-15 | 21:11

Ook zoiets. Nederlandse blauwhelmen gaan zielige moslims helpen in Yoegoslavie. Er worden een paar duizend moordenaars vermoord in deze burgeroorlog maar dat is allemaal onze schuld. Tot aan het Strafhof toe. Schadevergoedingen en de halve wereld is in rep en roer. Maar een genocide die 1000 maal wreder was en door Turken op christenen werd gepleegd, heeft nooit niet echt plaatsgevonden. Kots.

Piet Karbiet | 25-04-15 | 21:10

Beste van Rossem:
Het stuk gaande weg lezend kwam ik tothet volgende door U getypte gedeelte betreffende Uberclown Rutte:
"hij deed zijn uitspraak tijdens de wekelijkse vrijdagpersco, dus als minister-president. En dat is hij - naar eigen zeggen althans - van alle Nederlanders."
Gevolg daarna is een kostbare zaak voor mij geworden want dat gedeelte bracht bij mij een ongebreidelde frustratie en woede omhoog die een ook voor mij nieuw onbekend niveau haalde.
Mij PC heeft ook terstond een spontane onvrijwillge reis door de woonkamer gemaakt via het raam naar buiten en na gekalmeerd te zijn vond ik buiten helaas alleen nog reststukken van het geheel. De buurmensen wilden wel graag de onderste steen naar boven om mijn gedrag te kunnen verklaren.
Gelukkig kon ik het dus wel klip en klaar uiteenzetten en de buren waren tevreden met mijn eerlijke en oprechte uitleg.
Gelukkig heb ik daarna bij een van hen op een PC kunnen inloggen om U het een en ander aan te geven middels dit bericht.
Conclusie: verzoeke graag de genoemde zin in geen enkele vorm te herhalen want U jaagt mij daarmede in dat geval elke keer hoogstwaarschijnlijk weer op kosten.
Dank voor uw begrip hiervoor.

Wout Strooizout | 25-04-15 | 21:07

Rutte en Samsom, beide tuig van de richel.

Pieter V | 25-04-15 | 21:07

De onderste steen boven, geen verantwoordelijkheid nemen voor Srebrenica en geen ballen tonen voor de Armeense genocide. Deze Minister-President is zijn titel niet waard. Je kunt hem beter een "Puppet on a string" Noemen en een lafaard.

Padre di follia | 25-04-15 | 21:07

Pechtold en Rutte bezochten beiden een Bilderberg-conferentie, en nu zijn ze allebei nette, fatsoenlijke, genocide-ontkenners. Heil de New World Order!

Angel_eyes | 25-04-15 | 21:06

Het gaat niet blijven bij slechts het ontkennen van de geschiedenis, dat is pas het begin. De waarheid is altijd het eerste slachtoffer van oorlog, en wanneer het vermoorden van de waarheid eenmaal begint dan kent het geen grenzen.

Angel_eyes | 25-04-15 | 21:03

Kabinet Rutte is eigenlijk op sterven na dood!

Wordt tijd... domme en onverschillige premier zonder ruggegraat. Achterlijke Kabinet met typegeit of dom blondje Hennis..

MRF2739 | 25-04-15 | 21:02

Piet Karbiet | 25-04-15 | 20:52
Rutte cs moeten zich echt eens gaan inleven wat volkerenmoord de facto betekent. Erdoding heeft er de ballen niet voor.

bij gelegenheid | 25-04-15 | 21:01

@heer_rationeel | 25-04-15 | 20:34
In 2006 heb ik eenmaal op hem gestemd en daarna alleen nog maar PVV. Shoot me you moral fags, maar dit stuk glibberige kwal is niemands stem waard.
TisNieZoMoeilijk | 25-04-15 | 20:38

Dus je gaat van een sociale centrum, economisch rechtse partij naar een sociale rechts, economisch EXTREEM linkse partij.

Je bent niet wijs kerel.

heer_rationeel | 25-04-15 | 20:54

He, die foto van die Armeense meisjes naakt gekruisigd ken ik nog ...

Piet Karbiet | 25-04-15 | 20:52

Ja Rutje, en MH17 is ook een kwestie... schoft..

Sweetlakecity | 25-04-15 | 20:52

Ik zou graag een cartoon willen zien van de hand van Gregorius Nekschot mbt bovenstaand epistel. Beelden zeggen vaak meer dan woorden.

Forget about it | 25-04-15 | 20:49

Muxje | 25-04-15 | 20:45 U gaf vorige week nog aan pro-VVD te zijn. Inmiddels al bekomen van deze gedachte?

bij gelegenheid | 25-04-15 | 20:48

Geld gaat schijnbaar boven alles bij dit kabinet. Ik voel me niet vertegenwoordigd door een kabinet wat een genocide ontkent omdat er handelsbelangen in het geding zijn. Triest dat we in zo'n land leven.

Toetsiemonster | 25-04-15 | 20:47

Assyrische Genocide.

"De redacteur V. Rockwell van The New York Times publiceerde een artikel in 1916, met de titel “The Number of Armenian and Assyrian Victims”. In het artikel verklaarde hij:

Not only the Armenians are unfortunate: the Assyrians were also wiped out and each tenth was murdered. [...] A lot of Assyrians perished but no one knows how many exactly.... within six months the Young Turks managed to do what the "Old Turks" were not able to do during six centuries. [...] Thousands of Assyrians vanished from the face of the earth.

In November 1919 schreef periodiek Frans Asia:

The Assyrian massacres resembled the Armenian slaughters. And as about this nation, which had 250 thousand victims, has been spoken much less, it is necessary to inform the world about it."

nl.wikipedia.org/wiki/Assyrische_genoc...

Mark_D_NL | 25-04-15 | 20:46

@--sql error-- 20:40: Heh... zoals mijn vorige baas ooit zei: "Als iemand zijn eigen graf aan het graven is, pak hem dan zijn schep niet af". Evengoed valt me deze houding vies tegen van de regering. Slappe hap.

Muxje | 25-04-15 | 20:45

Politici, smerige, gewetenloze, opportunisten, allemaal.

Youri de Hakkelaar | 25-04-15 | 20:45

Lewis | 25-04-15 | 20:13
Erdogan begaat momenteel grote fouten en vervreemd zich van het westen. Op zo'n moment moet je hem niet onderbreken, maar rustig afwachten.
Pas als clown Erdogan weer toenadering zoekt tot europa moet de regering hem hiermee om de oren slaan. voor maximum effect.

--sql error-- | 25-04-15 | 20:40

Uitstekende analyse, Van Rossum. Het is ronduit beschamend hoe Rutte zich de les laat lezen door Erdogan, en -sterker nog- zich onderwerpt aan zijn op z'n zachtst gezegd discutabel standpunt (ik hou me in vandaag) in dit issue. Driewerf treurig...

Reykjavik | 25-04-15 | 20:40

@heer_rationeel | 25-04-15 | 20:34
In 2006 heb ik eenmaal op hem gestemd en daarna alleen nog maar PVV. Shoot me you moral fags, maar dit stuk glibberige kwal is niemands stem waard.

TisNieZoMoeilijk | 25-04-15 | 20:38

Ruim 600 miljoen overmaken onder druk van Brussel aan de Turken onder de noemer naheffing, en dan zo onderdanig zijn. Rutte , de schaamte voorbij. O,ja die Marokkaanse vlag op 5 mei , is dat ook normaal ,Rutte die met de geschiedenis loopt te kutten ?

ja,diedus! | 25-04-15 | 20:37

--sql error-- | 25-04-15 | 20:31
De vraag die je weet dat gaat komen: welke verschillen ziet je id?
Rutte die bukt voor de EU
De EU die haar agenda uitvoert.
Welke deze agenda is bleek al eerder...

bij gelegenheid | 25-04-15 | 20:37

Ik voel me heel erg vies dat ik ooit op de VVD heb gestemd.

Ik schaam me er voor dat ik er mede voor verantwoordelijk ben dat deze man Nederland vertegenwoordigd.

heer_rationeel | 25-04-15 | 20:34

Goed stuk Nijman!

knevelandries | 25-04-15 | 20:33

MRF2739 | 25-04-15 | 20:27
ik zie toch enorme verschillen.

--sql error-- | 25-04-15 | 20:31

En gelijk heeftie, onze shining boy(!).

Maarre, in de tegenwoordige context plaatsen schijnt toch erg moeilijk te zijn voor dit jochie...
Of, en vooral, niet politiek correct genoeg voor zijn loopbaan.

Het gaat erom dat den Turk iets probeert te verdoezelen wat recht tegenover ons eigen schuldgevoel aangaande WOII gaat. Wij schuldig wegens verraders en/of wegens, als EU inwoner verwant met blank-kaukasische, genocide van 70-75 jaar geleden.

We bloeden iedere dag in de EU vanwege het slavernij verleden en WOII. Want, ow ow, slechte wij, slechte voorouders.
Sinterklaasje kom maar binnen met je knecht. En zijn broer en zijn zuster en haar ongeboren kindje en haar nog te vinden, binnen te huwelijken, man en haar opa en oma en haar buren, schoonzus, werkster en daar het eelt onder de voeten van.

Foei wij, wij mogen dit nooit vergeten en tot in den treuren het boetekleed aantrekken.

MAARRRRRR
Verwacht niet van den trotse Turk, die hier net zo goed staatsruifvreet, als dan dat hij/zij/hun een 2de, 3de, 4de huis in Turkije bouwt van de genoten bijstand, dat zij een zwarte pagina op hun bladzijde erkennen.

Want dan, mweh en wheeehhh en rasciest en discriminisme en niet serieus genomen worden en....

HEK rondom Europa en negeren dit soort kaffers.

TisNieZoMoeilijk | 25-04-15 | 20:27

--sql error--

Erdogan is duidelijk geestelijk gestoord, maar hij is niet alleen. Onze premier is dat ook: dom en geestelijk gestoord.

MRF2739 | 25-04-15 | 20:27

Geno wah?!

Jan Gordelroos | 25-04-15 | 20:25

@MRF2739 | 25-04-15 | 20:12
De geschiedenisleraar Rutte zou beter moeten weten.
En de paralellen tussen Adolf de briljante leugenaar en het liegen van de huidige moslim leiders worden steeds duidelijker alleen geen hond doet er wat aan net als in de jaren 30.
Tot dat het te laat is, als we het van de Brusselse blinden moeten hebben, laat verder ook maar.

Uw Verzekeringsadvis | 25-04-15 | 20:25

"Peace in our time"

CynicalBastard | 25-04-15 | 20:24

Kabinet dient motie van wantrouwen tegen bevolking in

‘Paerlen voor de zwijnen’, zo verwoordt een woordvoerder van het kabinet de situatie.
'Na het BBB debacle, en nu uit onderzoek na onderzoek blijkt dat de bevolking niet achter besluiten van het kabinet staat, begint bij de regering duidelijk te worden dat onze kiezers niet in staat zijn een correcte mening te vormen.

Eerlijk gezegd valt met een dergelijke bevolking niet te werken en wij hopen dat de bevolking op korte termijn in staat is haar mening te herzien’.
Diverse prominente PvdA leden hebben al aangegeven zich aan de zijde van de regering te scharen.

‘Volksvertegenwoordiging werkt alleen als vertegenwoordiger en vertegenwoordigde binnen een breed scala aan standpunten overeenstemming hebben, en dat is bij deze bevolking duidelijk niet het geval’.

Het volk heeft geen flauw benul van wat er onder politici leeft, aldus een verbolgen Rutte, die dreigt de handdoek in de ring te gooien.
De gehele regering, bestaande uit de fracties van PvdA en VVD, hebben vanmiddag een motie van wantrouwen tegen de bevolking ingediend.
Als deze motie een meerderheid haalt en de bevolking haar mening niet herziet zullen ‘drastische maatregelen’ genomen worden, zo voorspellen bronnen rond het Binnenhof.

Bierosaurus | 25-04-15 | 20:24

@rara
Voor hij lijsttrekker werd, maar ook in zijn eerste periode als lijsttrekker en als premier, was hij pittig en stellig. Ik vind het echt heel jammer en kwalijk dat dat totaal weg is.

Lewis | 25-04-15 | 20:23

ljcoster | 25-04-15 | 20:07
ik denk dat zijn privee mening een heel andere is.
Als minpres heb je nu eenmaal een andere functie.
De hele wereld is er schijtziek van dat Nederland iedereen de les probeert te lezen. goede zaak dat ze dat nu een keertje niet doen. Kamer en kabinet spelen 'good cop, bad cop'. niks mis mee.
Turkije maakt zichzelf al enorm belachelijk zonder 'onze' hulp.
Erdogan heeft de wereld de afgelopen tijd laten zien hoe achterlijk hij is.

--sql error-- | 25-04-15 | 20:21

-weggejorist-

von Amsberg | 25-04-15 | 20:21

Door het niet gebruiken van het woord genocide, ontkent dit kabinet nog niet de genocide, dat is eigenlijk wat Hennis zegt als ik haar goed begrijp.

Ashtrey | 25-04-15 | 20:21

Laten we ook niet vergeten dat de nazis innige banden onderhielden met muslims.

Dit is wat Hitler o.a. zei: The only religion I respect is the Islam. The only prophet I admire is the prophet Muhammad. Aldus Hitler.

themuslimissue.wordpress.com/2013/07/...

en.wikipedia.org/wiki/Relations_betwee...

Nogmaals Hitler's holocaust was geinspireerd op die van de Armeense holocaust door de Ottomanen. En Rutte vindt dat een voetnoot! Notabene premier van Nederland, het enigste land ter wereld die de meeste Joden ooit heeft laten vernietigen! Deze man is een premier onwaardig!

MRF2739 | 25-04-15 | 20:21

Erdogan chanteert Mark Rutte.

pendajo | 25-04-15 | 20:20

@Lewis | 25-04-15 | 20:15
Snap ik. Hij lijkt zo vriendelijk en redelijk, maar ondertussen...

rara | 25-04-15 | 20:20

'So habe ich, einstweilen nur im Osten, meine Totenkopfverbände bereitgestellt mit dem Befehl, unbarmherzig und mitleidslos Mann, Weib und Kind polnischer Abstammung und Sprache in den Tod zu schicken. Nur so gewinnen wir den Lebensraum, den wir brauchen. Wer redet heute noch von der Vernichtung der Armenier? @MRF2739 | 25-04-15 | 20:12
Gadverdegadverdegadver. En Rutte maar doen of z'n neus bloedt.

bij gelegenheid | 25-04-15 | 20:20

It's time to recognise the Armenian Genocide.

Kim Kardashian

lady blabla | 25-04-15 | 20:18

Een treffende foto. "Onze" laffe en ruggegraatloze MinPres die door Erdogan de les gelezen krijgt. Spijker op z'n kop Geenstijl! Elke normale mens zou zich met schaamrood op zijn kop verbergen onder de onderste steen en nooit meer tevoorschijn komen.

Chiefmate | 25-04-15 | 20:18

Het kan nooit lang meer duren totdat ma Rutte zichzelf uit de ouderlijke macht laat zetten.
“Mark ik moet je wat vertellen.
Je bent mijn zoon helemaal niet.
Wij hadden eigenlijk een meisje maar die liep alle dagen weg, en daarom hadden we haar aan een lang touw vastgebonden.
En op een dag haalden we het touw binnen en toen zat jij er aan vast.”

Bierosaurus | 25-04-15 | 20:17

@rara 19:36
Het kan snel gaan. Toen hij premier werd had Ik hoge verwachtingen van hem.

Lewis | 25-04-15 | 20:15

What the fuck man zwijgen is in dit geval ontkennen. Vuile huichelaar die Hennis.

Karamelappel | 25-04-15 | 20:14

Ik verwacht van politici duidelijke meningen. Heldere principes. Ruggengraat. Geen angst voor de reactie van hen die het niet met hun mening eens zijn.
Dus als zonneklaar is dat ergens genocide is gepleegd, dan verwacht ik dat dat benoemd wordt. En als dat uit pure lafheid niet gebeurt, is dat misselijkmakend.

Lewis | 25-04-15 | 20:13

Met dezelfde laffe insteek noemt Rutte het neerhalen van de MH17 nog steeds een ramp en geen aanslag. En hij zou het nog liever de kwestie MH17 noemen, of zelfs het hele bestaan van vlucht MH17 ontkennen. Rutte is echter geen voetnoot, hij is een schandvlek in onze geschiedenis.

Lafayette | 25-04-15 | 20:13

Aan de vooravond van de holocaust waarbij Hitler opriep tot vernietiging vd Joden en Polen hield hij de Obersalzberg Speech en pochte dat hij de Armeense genocide zal overtreffen.

En achterlijke Rutte vindt dit een voetnoot id geschiedenis... ZORGWEKKEND dat we zo'n onverschillige, en ontwetende premier hebben:

Wer redet heute noch von der Vernichtung der Armenier?

Hier het L-3 document van zijn speech :

Unsere Stärke ist unsere Schnelligkeit und unsere Brutalität. Dschingis Khan hat Millionen Frauen und Kinder in den Tod gejagt, bewußt und fröhlichen Herzens. Die Geschichte sieht in ihm nur den großen Staatengründer. Was die schwache westeuropäische Zivilisation über mich behauptet, ist gleichgültig. Ich habe den Befehl gegeben – und ich lasse jeden füsilieren, der auch nur ein Wort der Kritik äußert – daß das Kriegsziel nicht im Erreichen von bestimmten Linien, sondern in der physischen Vernichtung des Gegners besteht. So habe ich, einstweilen nur im Osten, meine Totenkopfverbände bereitgestellt mit dem Befehl, unbarmherzig und mitleidslos Mann, Weib und Kind polnischer Abstammung und Sprache in den Tod zu schicken. Nur so gewinnen wir den Lebensraum, den wir brauchen. Wer redet heute noch von der Vernichtung der Armenier?

MRF2739 | 25-04-15 | 20:12

MRF2739 | 25-04-15 | 20:07
Achterlijke domme premier en notabene ook historicus, al heeft hij er wel 10 jaar over moeten doen!

Tsja, met zoveel tijd tot je beschikking kan je de geschiedenis wel 6 keer herschrijven. Hoewel we nu Word hebben en hij het toentertijd nog met ganzenveer, potjesinkt, en perkament moest doen.
Maar dan nog.

Bierosaurus | 25-04-15 | 20:12

@Het Vijfde Wiel | 25-04-15 | 20:06 U is de tegel van Gootbalkoning | 25-04-15 | 12:59 toch niet ontgaan op topic HJ.

bij gelegenheid | 25-04-15 | 20:11

@Supermatthijs | 25-04-15 | 19:57

Ik weet het. Maar jij bent dan ook een heel ziek iemand.

brutus68 | 25-04-15 | 20:10

Aan de andere kant hoe relevant is dit geneuzel voor Nederland, ver van mijn bed show.

carramba | 25-04-15 | 20:10

Die Le Pen toch, blijkt ook nog fans te hebben.
En nog een voetnoot: kap eens met die 1.000.000.000 per jaar die we aan Turkije geven.

Uw Verzekeringsadvis | 25-04-15 | 20:08

We wilden toch werken aan een betere diplomatieke band met buitenlandse dictators? Weet wat u vraagt...

rara | 25-04-15 | 20:08

Hitler's holocaust was geinspireerd door de Armeense genocide. Ook de holocaust was geen voetnoot! Achterlijke domme premier en notabene ook historicus, al heeft hij e wel 10 jaar over moeten doen!

MRF2739 | 25-04-15 | 20:07

-weggejorist-

ljcoster | 25-04-15 | 20:07

Jammer maar helaas; Nederland is van oudscher een kontkus land. Armeniërs, geen economisch standpunt van belang. Turkije aan de andere kant wel. Althans, meer dan eerstgenoemde. Wie het meest waarde heeft, krijgt voorrang. Ongeacht moreel gelijk. Rutte is gewoon een goed liberaal. Ik ben dus zeker geen liberaal.

Het Vijfde Wiel | 25-04-15 | 20:06

Rutte heeft ACHT jaar gedaan over zijn studie Nederlandse geschiedenis, aan de universiteit van Leiden.
Rutte beseft daarbij niet dat de Armeniers ook hun geschiedenis hebben. Erg onnozel van Rutte dan, dat hij niet beseft dat buiten Nederland, volkeren ook hun eigen geschiedenis hebben.

Ook nadat Rutte met de neus op de feiten van de Armeense genocide is gedrukt, blijft hij net doen alsof diezelfde neus bloedt.

Ik herhaal daarom: Rutte, beste en tevens erg onnozele en karakter4loze man, geeft je doctorandustitel terug aan de universiteit van Leiden. En tot Leiden zeg ik: schaam je dat je ooit de doctorandustitel hebt verleend aan zo'n onnozele en tevens karakterloze student.

Ik schaam mij dat ik in een land woon waar zo'n figuur het tot minister-president heeft kunnen maken.

ljcoster | 25-04-15 | 20:06

Wat blaat typegeit van Schoevers mw. Hennis een hoop onzin en dommigheid uit. Genocide is volkerenmoord achterlijke, domme geit!

MRF2739 | 25-04-15 | 20:06

Los van wat Rutte uitspreekt; ben nog steeds verbaasd over wat stas Mansveld van heur a4tje oplas voor een paar dagen terug. (MH17 incident)

bij gelegenheid | 25-04-15 | 20:02

@panadol | 25-04-15 | 19:59
Hint: Baybasin

Makro777 | 25-04-15 | 20:00

@panadol | 25-04-15 | 19:59
Hint: Baybasin

Makro777 | 25-04-15 | 20:00

Jammer dat 'zuignap' Hennis zo enorm door de historische mand valt
van Rutte zijn we immers een en ander gewend, wat niet onverlet laat dat zijn oude Uni Rutte's bul onderhand wel mag intrekken wegens volstrekte onbekwaamheid

Tobi | 25-04-15 | 20:00

Zullen we dan ook maar ophouden met dodenherdenking en de joodse holocaust voortaan ook maar omlaagschalen naar Duits-joodse kwestie?
Ik schaam me werkelijk kapot voor de lafheid en Erdogan-adoratie van onze regering.

panadol | 25-04-15 | 19:59

Wijze uit het Oosten | 25-04-15 | 19:56

Dat toont in ieder geval van lef, waarde wijze uit het oosten!

eerstneukendanpraten | 25-04-15 | 19:58

Rutte had, zoals gewoonlijk, ook gewoon zijn mond kunnen houden.
 
Inhoudelijk maakt het namelijk geen zak uit. Alles is een voetnoot in de geschiedenis, gegeven dat je maar lang genoeg wacht.
 
Niet alleen heeft niemand het nog over de Armeense genocide, niemand heeft het over wat we in Indonesië hebben uitgevreten, wat de Spanjaarden in Latijns-Amerika uitspookten of de Fransen en de Britten in Afrika. Laat staan dat we de laatste tijd nog iets horen over wie wie allemaal uitmoordde tijdens de kruistochten.
 
Maar dat geeft Rutte niet het recht om achttien duizend mensen vol op de ziel te trappen. Dat is zo mogelijk nog beestachtiger dan wat de Turken hebben uitgevreten. Dus wat mij betreft heeft Rara het in de fipo uitstekend gezien.
 
En aangezien Mark zo opzichtig tegen Erdogan aanschurkt, moesten we misschien een paar keer voor zijn voeten op de grond spuwen. Kijken of ie dat snapt.

pietvanvliet | 25-04-15 | 19:58

18.000 Armeniërs in Nederland, weer wat geleerd. Hoelang zijn ze nog veilig in Nederland... Van Rutte hoeven ze in ieder geval niets te verwachten.

WillemRuis | 25-04-15 | 19:57

vvd moet pvda standpunt uitbrengen. was waarschijnlijk uitruiltje voor bbb.

sennholz | 25-04-15 | 19:57

@panadol | 25-04-15 | 19:53
Als we over een paar jaar met premier Pechtolt of premier Samsom zitten opgescheept denken we met weemoed terug aan Rutte..
Dit land laat iedere keer weer zien dat het best nog wel wat erger kan.

Slipsnifter | 25-04-15 | 19:57

'Wij zijn vaag met een reden, we willen niet partij kiezen' Een duidelijk voorbeeld van de hedendaagse anti-wetenschappelijke beweging. Er is altijd een kleine minderheid van ontkenners van wat de grote meerderheid op basis van een 80% ++ wetenschappelijke consensus heeft aanvaard. Het ontstaan van de aarde, de opwarming van de aarde, het nut van vaccinatie, het feit dat de Turkse en Duitse genocide hebben plaatsgevonden, chemtrails bestaan niet, homoseksualiteit is geen ziekte, etc. Als de wetenschap in overgrote meerderheid zegt dat zwart zwart is dan is zwart zwart. Dat is geen kwestie van partij kiezen, dat is de waarheid spreken.

Ceno Bite | 25-04-15 | 19:57

@brutus68 | 25-04-15 | 19:50

Nou die zou ik toch snoeihard doen.

Supermatthijs | 25-04-15 | 19:57

gebrokenvleugel | 25-04-15 | 19:43

Hoe? Wat? Waar?

lennard94 | 25-04-15 | 19:56

@eerstneukendanpraten | 25-04-15 | 19:43
Gewoon omdat niemand het durft :
Ik zou haar doen !

Wijze uit het Oosten | 25-04-15 | 19:56

Wat een aanzien heeft dit land inmiddels. XTC, pedo 's en hooligans vrijspel. buitenlandse missie in Afganistan mag niet militair maar moet opleidingsmissie zijn, onze politici zijn om te kopen via promoties naar Brussel of VN. Je mag niet kritisch zijn op migratie, europa. Bedrijven en kapitalisme zijn vies

Op deze weg beland iedere NL in badbreden brood.

Progresievelng | 25-04-15 | 19:56

Wat een aanzien heeft dit land inmiddels. XTC, pedo 's en hooligans vrijspel. buitenlandse missie in Afganistan mag niet militair maar moet opleidingsmissie zijn, onze politici zijn om te kopen via promoties naar Brussel of VN. Je mag niet kritisch zijn op migratie, europa. Bedrijven en kapitalisme zijn vies

Op deze weg beland iedere NL in badbreden brood.

Progresievelng | 25-04-15 | 19:56

Dit kunnen de nabestaanden van MH17 dus ook verwachten qua oprecht medeleven.

dubbert | 25-04-15 | 19:56

brutus68 | 25-04-15 | 19:50 Kunt u wel zeggen. Vooralsnog zetelt dit schoftenthuig(mda de Bie) nog op posities die schier onaantastbaar blijken.

bij gelegenheid | 25-04-15 | 19:55

Markje, markje, markje toch weer. Wanneer leer je het nou eens.
Liever minder handel en onszelf in de spiegel kunnen aankijken dan een heel volk verhoereren voor handelsbelangen van een aantal zeer grote ondernemingen.
Markje nietsnut. Ga maar gauw naar je moeder rennen en onder haar rokken kruipen.

appeltjesgroeneweide | 25-04-15 | 19:55

Rutte is de laffe buikspreekpop van Erdogan.

panadol | 25-04-15 | 19:55

Dus eigenlijk moeten onze kinderen op school niet meer over een holocaust leren, maar over een joodse zaak. De geschiedenis moeten we niet op de feiten van toen baseren, maar op de handelsbelangen van nu.

Dit kabinet is absoluut het meest slechte, ooit.

bart1234 | 25-04-15 | 19:55

Ben het in dit geval wel met Hennis eensch.
Het is hun eigen kwestie, de Turken moeten zich eens keer volwassen gedragen, en de NL'se regering hoeft zich niet overal mee te bemoeien.

--sql error-- | 25-04-15 | 19:55

vindead | 25-04-15 | 19:48
Zijstraatje: goeie muziek, toevallig. Dank voor 't herinneren.

Dr. Blechtrummel | 25-04-15 | 19:55

Als de Armeense genocide volgens Rutte maar een voetnoot is in de geschiedenis, dan verklaart dat een hoop m.b.t. zijn hooghartige houding naar het Nederlandse volk dat hij veracht, minacht, besteelt en bedriegt.
1.5 miljoen dode Armenen vallen in het niet bij 17 miljoen Nederlanders die niet als volwaardig mens worden erkend. Rutte en Erdogan hebben veel overeenkomsten.

benjemal | 25-04-15 | 19:54

Ik ontken vaak tegen buitenlanders dat wij als minister van Defensie een overrijpe omhooggepijpte brulkikker hebben. Maarja dat zien ze uiteindelijk toch wel.

On topic: Nederland wordt hard gechanteerd door Turkije.

Makro777 | 25-04-15 | 19:54

Mark Rutte is zeker niet mijn premier. Wat een misselijkmakende leugenachtige, landverkwanselende, holocaustontkennende volksverlakker is dat. Gadverdamme.

panadol | 25-04-15 | 19:53

Mark Rutte moet zich schamen.
Maar hij zal het wel weer weglachen.
Smerig. Heel smerig.

nemoj me jebat | 25-04-15 | 19:52

Kabinet -Rutte II is de bundel van bijl en stokken tussen PvdA en VVD. Het eerste fascistische kabinet van Nederland na WO II. Aan de vooravond van WO III. Feiten zijn geen feiten meer, woorden zijn geen woorden meer. Alles stinkt. Erg dat deze idioten hier aan de macht zijn.

stresstosteron | 25-04-15 | 19:52

Het is om te huilen, wat een grafland is dit toch geworden...

Slipsnifter | 25-04-15 | 19:51

Alsof er enig moreel besef of empathie van het lachende windjack te verwachten viel. Gelukkig zal Markie Mark straks ook slechts een voetnoot in de geschiedenis blijken te zijn. En die tiepjuf van Defensie is al geen haar beter.

brutus68 | 25-04-15 | 19:50

Ik ontken het bestaan van Rutte.

benjemal | 25-04-15 | 19:49

De bandleden van System of a Down zijn Armeniërs. En daarmee heeft het Armeense volk dus een grotere bijdrage aan deze wereld geleverd dan alle Turken bij elkaar.

vindead | 25-04-15 | 19:48

Nogmaals; ik ontken dat Mark R. onze premier is.

Dr. Blechtrummel | 25-04-15 | 19:48

Genocide vanuit juridisch oogpunt bekijken... laat dat even op je inwerken...

hallofreen | 25-04-15 | 19:47

ik ga nog liever mijn eigen braaksel opeten dan dat ik "rutte is maar wat aan't kutte" ooit in levende lijve tegen komen wil.
*Gaat paspoort + vlag verbranden* brb

stunter | 25-04-15 | 19:47

Ik begrijp niet waarom hij zo kruipt voor de turken. Het land staat financieel op instorten vanwege een enorme krediet-bubbel. Daar hoef je echt geen vriendjes mee te zijn.

sinar2 | 25-04-15 | 19:47

Rutte zou ik wil meegeven: u, Minister-President, u Mark Rutte, u bent niet de de Minister van algemene zaken die alhier in huize 'bij gelegenheid' ook maar 1 voet over de drempel zet. Met uw " minister- President voor het Nederlandse volk" Hypocriet.

bij gelegenheid | 25-04-15 | 19:46

Rutte, El Flappie Drolle himself!

carel5014 | 25-04-15 | 19:46

Mijn kinderen leren nu op sgool over het fenomeen verlichte despoten. Erdogan is er duidelijk ook eentje, alleen kun je dan het bijvoeglijk naamwoord gerust weglaten.

eerstneukendanpraten | 25-04-15 | 19:46

MinPres Mark Rutte: 'De Armeense Genocide is slechts een voetnoot in de geschiedenis' Ach en wat zegt huiscolumnist Ebru Umar eigenlijk anders.

Rest In Privacy | 25-04-15 | 19:46

Alle geschiedschrijving is politiek. Altijd zo geweest, zal altijd zo blijven. Mark snapt dat.

Binnenbaan | 25-04-15 | 19:46

Het erkennen van misdaden tegen de menselijkheid uit het verleden is natuurlijk belangrijk. Veel belangrijker echter is het om in het heden het juiste te doen.

7,62x39 | 25-04-15 | 19:45

Onderschrift laatste foto moet zijn:

Ik weten wat jij in Turks badhuis gedaan heeft.

VerenigingVanDieven | 25-04-15 | 19:44

"Het is een welles-niettes spelletje." Zo zie je maar weer, er worden spelletjes gespeeld daar in Den Haag. Hele vieze, lage, gore spelletjes.

GameOverBro | 25-04-15 | 19:44

"Het is een welles-niettes spelletje." Zo zie je maar weer, er worden spelletjes gespeeld daar in Den Haag. Hele vieze, lage, gore spelletjes.

GameOverBro | 25-04-15 | 19:44

Hebben wij weer hoor, een MP die het in de broek doet voor dictator Erdogan.

Conan de Rabarber | 25-04-15 | 19:44

We maken ons druk maar heeft geen enkele zin meer, als het waar is heeft ABNAMRO 100 miljard verlies op derrivaten.

gebrokenvleugel | 25-04-15 | 19:43

Die tiepmiep met die soeplippen is toch niet serieus te nemen?

eerstneukendanpraten | 25-04-15 | 19:43

Maar wat zegt Halve Zijlstra en z'n vrind Willem Holleeder ervan?

gebrokenvleugel | 25-04-15 | 19:40

Ik schaam me diep dat ik op Rutte heb gestemd. Sorry.

Dizzydent | 25-04-15 | 19:40

Wat een laffe tosti die Hennis

Joffri | 25-04-15 | 19:37

Ik voel mij als belasting betalende autochtoon ook een 2e rangs burger. Dit terzijde natuurlijk, onze Nederlandse politiek is een goor vies geheel waar ik steeds meer van walg.

Machoclown | 25-04-15 | 19:36

Wie nu nog karakter had verwacht van Rutte en de zijnen leeft op een andere planeet. Of onder een steen, dat kan ook.

rara | 25-04-15 | 19:36

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl