achtergrond

Geenstijl

ingelogd als

lid

logout

word lid

nachtmodus

tip redactie

doneer

HOERA! Jeffrey Epstein zes jaar geverzelfmoord

Iedereen gefeliciteerd

Het is vandaag precies zes jaar geleden dat er zelfmoord is gepleegd op Jeffrey Epstein: op 10 augustus 2019 kwam hij zelf om het leven door de persoon die hem vermoordde. Toevalligerwijs volgt deze 10 augustus op 25 juli jongstleden, toen het Amerikaanse OM en de FBI concludeerden dat Epstein definitief is overleden door toedoen van een persoon. Om te vieren dat Epstein niet meer levend is gemaakt kunnen we samen nog even genieten van de beelden van zijn lijk. Fijne dag!

Bassiehof - Zoveel verschil zit er niet tussen Derk Boswijk en Stephan van Baarle

Al oogt de DENK’er betrouwbaarder dan de CDA’er

"Sapristi!", driesvanagte Bassiehof donderdag rond het middaguur. Was vorige week nog de vraag of Henri Bontenbal fatsoenlijk genoeg zou zijn om PvdAGroenLinks uit te sluiten, maakt zijn adjudant Derk Boswijk enkele uren voor het Gaza-debat bekend dat het CDA na decennia gedraaid is: de christen-democraten willen “””Palestina””” erkennen. Een overduidelijke handreiking naar de roodgroene extremisten van Frans Timmermans met wie na de verkiezingen eind oktober mogelijk geregeerd moet worden.

Een mooie opsteker ook voor Hamas: de islamitische terreurorganisatie won al aan zelfvertrouwen nadat Frankrijk – daarna gevolgd door Groot-Brittannië en Canada - hetzelfde voorstelde. Ze kunnen zich in de tunnels onder Gaza nu extra in de moordenaarshanden wrijven: ook die Nederlandse Derk ‘Kleine Kissinger’ Boswijk bewijst dat een slachtpartij in Israël aanrichten loont.

Tropisch

Lekker genieten

Ja mensen WARM he. Laat u vandaag nog maar eens lekker in elkaar rammen door jongeren bij het zwembad, tik de koeling nog maar een graadje kouder zodat de avondkomkommer lekker fris is of ga fijn rondjes rijden in de auto met de airco op standje behoorlijk. Van oktober tot mei gaat het weer regenen, maar de komende week is het WARM en TROPISCH. En u weet wat we altijd zeggen hier bij GeenStijl: let op kwetsbare groepen en eet licht, zoals salades!

Witte Huis sluit niet uit dat Zelensky vrijdag bij ontmoeting tussen Trump en Poetin is

Niet uitgesloten niet bevestigd!

Aanstaande vrijdag zullen volgens Trump op Poetins verzoek de Twee Groten elkaar ontmoeten. Ergens in Alaska, al is de exacte locatie nog niet bekend. De melodie rondom de ontmoeting is dezelfde als vorige keer: Trump en Poetin willen zeer waarschijnlijk de frontlinies bevriezen waar ze nu ongeveer liggen, 'Europese leiders' hameren erop dat Oekraïne betrokken moet worden bij de onderhandelingen, en Zelensky lijkt te zeggen dat hij niet bereid is tot het opgeven van Oekraïens grondgebied, en al helemaal niet als het enkel leidt tot een tijdelijke wapenstilstand in plaats van een permanent vredesbestand.

CNN schrijft nu over een eventuele betrokkenheid van Zelensky bij de ontmoeting tussen Trump en Poetin het volgende: 

"However, the White House has not completely ruled out including Zelensky in some meetings, two sources familiar with the matter told CNN. One White House official stressed that anything involving Zelensky would likely happen after the Trump-Putin meeting. (...) A White House official said Trump remained “open to a trilateral summit with both leaders” but that “the White House is planning the bilateral meeting requested by President Putin.”"

Okay, dus als Zelensky erbij is, zit-ie waarschijnlijk in een kamertje verderop. We blijven kijken.

Zelensky niet enthousiast over afstaan Oekraïens grondgebied

Tel Aviv, misschien wel de leukste stad van de wereld

Soep van de Week met heerlijke foto's van de enige echte Thomas Schlijper - Tevens StamCafé

door Arthur van Amerongen

Politicoloog Daniel Jonah Goldhagen stelde in Hitler’s Willing Executioners dat een groot deel van de Duitse bevolking actief en ideologisch betrokken was bij de Holocaust. Ik voel aan mijn water dat er binnenkort een geleerde meneer of mevrouw met een soortgelijk boek komt over de schuldvraag van de Israëlische bevolking. De conclusie zal dan zijn dat iedereen in Israël schuldig is aan de genocide (die geen genocide is): Joden, Arabieren, Druzen, bedoeïenen, de schoenmaker uit Petropavlovsk-Kamchatsky, de niet-Joodse kommersjele sekswerkster uit Azerbeidzjan en de Afrikaanse en Aziatische gastarbeiders. Maar de hoofdschuldigen zijn natuurlijk de bourgeois-bohemiens (bobo’s) in Tel Aviv, die lekker chillen op de bomvolle terrassen terwijl er vlakbij een oorlog woedt. Het zal niet lang duren eer dit anachronistische fremdkörper in de Levant door de palliewappies de genocide hoofdstad van de zionistische entiteit wordt genoemd. Israël is de Jood onder de naties" schreef Leon Pinsker in zijn pamflet “Auto-Emanzipation. Ein Mahnruf an seine Stammesgenossen. Von einem russischen Juden” uit 1882. Hierin schrijft hij dat een Judenstaat te midden van andere naties is wat een individuele Jood is te midden van andere mensen: een vreemdeling, een buitenstaander en de goede man blijkt bijna anderhalve eeuw geleden volkomen gelijk te hebben.

Ruben Gischler en ik zijn in de stad voor ons project Terug naar Tel Aviv en voor een serie vrolijke potkasten en hoeven ons gelukkig niet met de schuldvraag van het Israelische volk inzake de genocide in Gaza (die geen genocide is) bezig te houden. Ik zal de gewaardeerde reaguurder de bagger en de stront besparen die ik dagelijks naar mijn frisse koppie krijg geslingerd op Twitter, vanwege ons Israël-bezoek, maar iedereen weet natuurlijk dat ik met mijn narcistische persoonlijkheidsstoornis geniet van al die aandacht. Wacht, toch even cherry picken. Ene Margot twitterde: "Disgusting human animals you both are. We will bookmark all your work and you will be in court for your zio propaganda. Justice will prevail you piece of addicted loser."

Dat was dus naar aanleiding van een twietje, waarin ik verwijs naar mijn interview met Daphna Kuhr.

MUZIEK! The Black Keys, Charley Crockett, Hayes Carll en GU's favoriete band Babymetal

Luister maar weer!

Met de muziekrubriek terug van zomerreces vallen we meteen met de deur in huis en dat is de favoriete band van onze hoofdmod GU: Babymetal. Dat zijn drie poezelige meiden uit Japan die met het tantomes tussen de tanden in mangapakjes (of hentaipakjes, geen idee, we doen niet aan Japan) over het podium stuiteren en een door de computer verneukt buizengeluid richting een totale muzikale vernedering balken. Babymetal heeft een nieuw album, Metal Forth, en het is genocidaal en afgrijselijk tegelijk, maar dus wel meteen de nieuwe favoriete plaat van GU, die altijd doet of hij verstand heeft van metal maar al zijn ware vrienden vreselijk teleurstelt met zijn bizarre muziekkeuzes. Ook nieuw, hierboven, The Black Keys, country/americana-koningen Charley Crockett en Hayes Carll na de klik, alsook popicoon Ethel Cain en nog meer!

Babymetal

Charley Crockett

Feynman en/of Feiten – Nieuwsuur zakt in Gaza

Wie maar 1 kant belicht, is onderdeel van het probleem

Nieuwsuur bagatelliseerde 7 oktober 2023 vanochtend als een enkele terroristische aanslag. Ze vergeten dat het een grondoorlog was van Hamas in Israël, met onder andere 1224 doden, brute verkrachtingen, 251 gijzelingen en duizenden gewonden. Het gebied waar Hamas binnenviel was twee keer zo groot als de Gazastrook. Hamas deelde deze daden trots. Dit was meer dan een aanslag.

Nieuwsuur stelt dat het IDF nooit bewijs heeft geleverd dat onder ziekenhuizen complete bunkercomplexen van Hamas zaten. Kennelijk zijn deze rondleidingen aan hun aandacht ontsnapt. Ze vergeten hoe Hamas het vuur opende vanuit ziekenhuizen, niet alleen op het IDF, maar ook op vluchtende Palestijnen. Dan mag je zelfs volgens de conventie van Genève direct terugschieten.

Nieuwsuur vergeet dat ambulances het favoriete vervoermiddel zijn van Hamas, het liefst met de verlichting aan. (PDF) Dit is algemeen bekend, behalve bij Nieuwsuur. Hamas gebruikt het Palestijnse volk graag als menselijk schild, met de burgerslachtoffers bespelen ze de wereldopinie en werven ze kindsoldaten. Win-win. Hamas en andere terreurorganisaties vallen ook regelmatig hulpdiensten aan.

LIVE! Almere City - Vitesse

De beste wedstrijd die we nooit hebben gehad

De bal rolt weer in het profvoetbal! Gisteren al wat mooie wedstrijden gezien (Oss-Maastricht 4-0, De Graafschap-VVV 3-2, enzovoorts) en vandaag staat de beste wedstrijd die we nooit hebben gehad op het programma. De Hans Wiegel onder de voetbalkrakers: Almere City - Vitesse. Om Vitessenaren een zachte landing te geven, alhier een LIVE WEDSTRIJDVERSLAG. Sjonge jonge wat spannend, en hier alvast de opstellingen. Doe veel F5'en en LATER MEERRRRR.

Almere: Wendlinger; Bárbet, Jacobs, Lawrence, Reith; Ritmeester, Jacobs, Kadile, De Nijs; Druijf, Rijkhoff

Vitesse: Bramel; Kreekels, Van Zwam, Postma, Zumberi, Büttner; Hoogewerf, Tahaui, Yegoian; Huisman, Van der Ley

Scheidsrechter is Robin Hensgens.

UPDATE 1’ - Aftrap! En wat een bizar begin van het seizoen voor beide clubs: Vitesse-aanvoerder Alexander Büttner stapt huilend van het veld omdat hij in zijn voetbalbroek gepoept heeft. Büttner kampte voor de wedstrijd al met maagklachten. Bakker is zijn vervanger
UPDATE 4’ - Vitesse-verdediger Loek Postma schopt Jochem Ritmeester van de Kamp doormidden. “Vieze vuile postzegelverzamelaar”, roept hij hem nog na. Ritmeester van de Kamp verzamelt geeneens postzegels. Scheidsrechter Hensgens kan niet anders dan Postma de directe rode kaart tonen. Vitesse moet verder met 10 man
UPDATE 15’ - 1-0 Druif
UPDATE 17’ - Het publiek in Almere zingt kennelijk dat de supporters van Vitesse doen aan homofilie. “Echt niet zo”, klinkt er uit het uitvak
UPDATE 18’ - Vitessenaren Hoogewerf en Tahaui gaan na de goal met elkaar op de vuist. Ze krijgen allebei rood. Het Vitesse-publiek wil alvast naar huis. Lekker bier zuipen op de Korenmarkt, ook gezellig. Ze worden echter tegengehouden door de politie. Er breken rellen uit. De ME grijpt in
UPDATE 25’ - Drie corners penalty, Druif met zijn tweede, 2-0
UPDATE 31’ - Keeper Tom Bramel spuugt de scheidsrechter in z’n gezicht. Ook rood. Vitesse moet verder met 7
UPDATE 34' - Hattrick Druif, 3-0
UPDATE 36’ - Er komt een streaker het veld op. Hij heeft een dikke pens en vele miljoenen op de bank. Ontzetting op de tribunes: HET BLIJKT MAASBERT SCHOUTEN. “Zien jullie nou wel! Zien jullie nou wel”, roept hij
UPDATE 42' - Telefoontje uit Rusland: er komt een nieuwe speler aan. Dat wist Nederland natuurlijk allang, dankzij de bronnen in het Kremlin van toekomstig D66-minister Isa Yusibov. Een of andere Georgiër van Chelsea, die tijdens de wedstrijd met een helikopter is geland naast het LEGO-stadion van Almere City, maakt zich klaar om in te vallen
UPDATE 44’ - Ohhhh nee toch! Vitesse-verdediger Zumberi krijgt ook rood! Hij vindt onze boerenkool niet te vreten. Toegegeven: Pristina is een leuke stad, met goed voer en aardige mensen, al zijn er wel veel zwerfhonden. Dit gaat allemaal voorbij aan het feit dat ‘Kosovaar’ Zumberi in Hamburg is geboren. Nou, dan dondert hij toch lekker op!

WEDSTRIJD ALMERE - VITESSE GESTAAKT BIJ EEN 3-0 STAND

Sympathiek! Echtpaar uit Weesp voerde al 97 rechtszaken om nieuwe wijk tegen te houden vanwege KIKKERS

Niet de glibberige teringlijers uit het verhaal

Weesp, het is niet meteen ons favorietste stukje Nederland. Toch zou het mooi zijn voor mensen die in Weesp willen wonen, al is het maar omdat ze nu eenmaal ergens moeten wonen, dat die mensen in Weesp kunnen wonen. Zo zijn we dan ook wel weer. Wie helaas ook nog steeds in Weesp wonen: BIANCA EN KEES DE GRAAF van de stichting Flora en Fauna Bescherming Weesp. Die beginnen in november aan rechtszaak nummer 98 (ACHTENNEGENTIG!) om de bouw van 1500 woningen in de polder bij Weesp. Dat die woningen er komen is namelijk ZIELIG (en waarschijnlijk genocide) voor de heikikker, de rugstreeppad en de platte schijfhorenslak. Vanwege die bezwaren is iedere bouwtekening al meerdere malen herzien om de nieuwbouw maar van zoveel mogelijk sloten, poelen, faunapassages, petgaten en andere diervriendelijke meuk te voorzien, maar de strijd van het eco-echtpaar blijft onverminderd. Vanwege al die rechtszaken wordt er al sinds mei vorig jaar geen baksteen meer gelegd in het gebied en dat is: niet eens de eerste keer. Het dossier (met onder andere: het intimideren van ambtenaren) puilt uit en het procederen werd ze zelfs al eens verboden, maar dat vonnis werd later vernietigd. De juridische kosten en renteverliezen voor de bouwers wordt geschat tussen de 10 en 20 miljoen. Lekker gewerkt, Kees en Bianca.

QUIZ! Wat te doen als de wasverzachter op is?

U moet kiezen

A) Wassen zonder wasverzachter
B) Zelf een DIY-wasverzachter maken met water en azijn en je favoriete parfum
C) Naar de winkel gaan om nieuwe wasverzachter te kopen
D) Iemand anders naar de winkel sturen om nieuwe wasverzachter te kopen
E) Wasverzachter lenen bij de buren
F) Wasverzachter laten bezorgen door een bezorgsuper
G) Gewoon niet wassen
H) De was naar je moeder brengen, net als vroeger
I) Naar de kroeg gaan, een scharrel scoren, bij haar wassen
J) Naar een wasserette gaan en dáár wassen
K) 32 keer met een mes in de muur beuken en dreigen je neef neer te steken

Antwoord na de klik

Tip de redactie

Heb je informatie of een verhaal dat belangrijk is voor GeenStijl?
Laat het ons weten. Jouw tip kan het nieuws zijn.
Wil je een document meesturen? Mail het naar redactie@geenstijl.nl.

GeenStijl.nl is een uitgave van GS Magenta B.V.