Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Nou nou erg dapper hoor! Dilan Yesilgöz en anderen knippen haren af voor vrouwen in Iran

Dit is dus: symboolpolitiek

Er is weer eens een heuveltje om op te sterven. Nee, niet om helemaal op te sterven, meer een heuveltje om een beetje ziek op te worden. Je haar afknippen voor de vrouwen in Iran. De Ice Bucket Challenge voor sociaal-cultureel geëngageerde types. Klappen voor de zorg, maar dan knippen voor vrouwen die in de gevangenis worden gefolterd door minions van de politieke islam, omdat mevrouw haar hoofddoekje toevallig niet correct heeft gedragen. Dat haren afknippen is overgewaaid uit Frankrijk, zoals u kunt lezen in een NOS-stukje waar het woord 'islam' precies 0x valt, en nu zetten hier allemaal van die Mariekes en Sonja's de schaar in het haar. Meestal is het niet meer dan een beetje bijpunten. Een gebeurtenis die ze met vier camera's vastleggen en deze beelden met tien hashtags op sociale media kwakken, zodat iedereen het te weten komt. Deze types zijn de Francisco van Joles in een Je Suis Charlie-shirt. Dwepen met de wolven, maar als er een schaap is opgevreten heulen met de lammetjes. Gisteren liet Dilan Dinges-Dinges (vvd) LIVE op OP1 zien hoe dapper ze is. Een schaartje in de dode punten. Het leverde haar een daverend applaus op.

Wat Dilan Dinges-Dinges eens zou moeten doen, is haar coalitiepartner D66 aanspreken op het salonfähig maken van een vrouwonvriendelijk dwangmiddel, een symbool van onderdrukking, een ideologisch instrument om de macht van de man boven de vrouw uit te stralen. Bij ons zit het rot gewoon van binnen, niet alleen op straat, maar in onze Kamer, bij Jane Fonda Sahla, die in tegenstelling tot de vrouwen in Iran strijdt vóór de hoofddoek. En dat is nog niet het ergste, Fonda is haar hele leven gehersenspoeld en geïndoctrineerd en voor haar is er toch geen weg meer terug, het ergste zijn die helper whitey maandverbanddragers als Jan Paternotte, die halverwege het denkproces kortsluiting hebben gekregen en zichzelf nu in de allerscherpste bochten moeten wringen om deze kromme rabiate vrouwenhaat weer recht te lullen. Types als Jesse Klaver, die gedwee de ogen sluiten als ze geconfronteerd worden met het feit dat partijgenoot Kauthar Bouchallikht een rol had bij een Haagse Hamasvergadering waar antisemitische hakenkruizen te zien zijn. Zolang deze ruggengraat van rubber is zal er NIKS veranderen en zéker het bijpunten van een paar haren gaat daar precies niks bij helpen.

Onze eigen minister van Buitenlandse Zaken mag met hangende pootjes op audiëntie bij de ayatollah, het hoofd gekneveld, als een onderdaan, want respect voor historie en cultuur blabla. Daar heeft het dus NIKS mee te maken: het is een regelrechte schoffering, een klodder spuug in het gezicht, van al die Iraanse vrouwen die knokken voor vrijheid, tweederangs burgers die klappen krijgen of in de gevangenis worden gegooid als ze tornen aan die hoofddoek. Jeanine Hennis, uitgerekend een partijgenoot van Dilan, die stemmig gitzwart verkleed als een slavin een extra wig sloeg in de kloof tussen man en vrouw. In Nederland is een hoofddoekjesverbod (alleen al voor bepaalde publieke functies) geen vanzelfsprekendheid, maar inzet van een maandenlange, nee, jarenlange discussie of recht en krom, zwart en wit en kwaad en goed. In Nederland roeren radicale mafketels uit Qatar, Saudi-Arabië, Koeweit en leden van de Moslimbroederschap met dikke vingers door de pap van de moskeeën en we staan erbij en we kijken ernaar. In Nederland moeten duizenden meiden verplicht met hoofddoek over straat omdat ze anders klappen krijgen van broer of vader. In Nederland hebben we bijna 500 gebouwen waar vrouwen niet door de hoofdingang naar binnen mogen. In Nederland schalt de azaan vier keer per dag door de luidsprekers van de moskee en er is geen politieke partij die er iets aan doet. In Nederland haalt de vvd ONDER LEIDING VAN DILAN YESILDINGES scheepsladingen aan staatsgevaarlijke IS-vrouwen terug, meestal gecommuniceerd op een dinsdagavond of een vrijdagmiddag, als iedereen aan de zuip is en Dilan Dinges zo min mogelijk gezichtsverlies lijdt omdat ze eerder nog stoer riep het niet te zullen doen. Het is allemaal leuk en aardig hoor, een beetje onkruid uit je hoofd halen, maar misschien moeten we eens een keer beginnen bij de wortel.
UPDATE - En wat helemaal ultratriest is: onze LANDBOUWMINISTER die met een minischaartje een piepklein plukje haar afknipt. Doe normaal Piet. Dit is een reden om Piet Adema weer te dumpen
UPDATE - Frits Wester neemt een SCHAAR mee naar de wekelijkse persconferentie. EEN SCHAAR, om haren mee af te knippen. Sigrid Kaag weigert mee te doen aan de larmoyante emocrack van deze kale knaap

APPLAUS GRAAG

Fragment

Social

Reaguursels

Inloggen

Sigrid Kaag betuigt haar steun door demonstratief een hoofddoek op te doen en een tweetje in het Farsi eruit te draaien.

Graaisnaaiert | 07-10-22 | 17:57

Het zou een goede gebaar zijn voor Iraanse vrouwen als de hoofddoeklopers in NL hun doek aflegden. Door dit niet te doen steunen ze in feite het regiem in Iran

merallas | 07-10-22 | 17:53

Voor de verandering zitten veel reaguurders verrassend in kamp Kaag.

Die gaat heur haar ook niet afknippen.

Roos | 07-10-22 | 16:46

Wanneer onze overheidsdienaren naar dit soort landen gaan dragen ze hoofddoek, jurken, buigen onerdanig etc etc, want ies koeltoer.
Wanneer die woestijnratten hier naar toe komen zie ik ze nooit maat- of mantelpakken dragen, of een kek jurkje, met de haren los over de schouders. Aanpassing werkt blijkbaar slechts één kant op.

Justin_Case | 07-10-22 | 16:29 | 2

Een rake observatie….

Dr. Worstenbroodje | 07-10-22 | 18:52

@Dr. Worstenbroodje | 07-10-22 | 18:52: ik dank u.

Justin_Case | 07-10-22 | 21:05

Natuurlijk is het symboolpolitiek. Symbolen kunnen krachtig zijn. En het gaat niet om de hoeveelheid haar, maar om het feit
dat de MinJ&V publiekelijk steun verklaart aan de vrouwen in Iran. Prima actie.

de IJsman | 07-10-22 | 16:27

Echt helemaal niemand is hiermee geholpen, alleen ter hogere eer en geiligheid van zichzelf ten toon gespreid voor de bühne

Zuster01 | 07-10-22 | 16:20

Dit dus:
"Voor die vrouwen die een lok van hun haar afknippen op tv: Wij, de vrouwen van Iran, hebben geen westerse politici nodig om alleen hun haar te knippen, we willen dat ze hun banden met onze moordenaars verbreken. Zo ziet echte solidariteit eruit"
twitter.com/JoopSoesan/status/1578308...

chausson61 | 07-10-22 | 15:58 | 1

Schitterende manier om de schijnheiligen en achterbakkiers toe te spreken.

Aleon | 07-10-22 | 18:03

Uit solidariteit met de vrouwen in Iran, stem ik volgende keer PVV Geert Wilders, zodat de hajibliefhebbers allemaal naar Terheran mogen verhuizen. Geheel uit vrije wil natuurlijk. Net zoals zij die doek dragen.

Mokum Kosher | 07-10-22 | 15:36

Kom Jezielguus, de schaar in je zwaar geblondeerde haar zetten is natuurlijk weer in navolging van die paar Franse actrices die hetzelfde deden. De hele wereld kijkt naar jullie :}. Ben benieuwd hoe de dames in Iran - als ze er al iets van meekrijgen - hierop reageren.

Willibald von Klúúúk | 07-10-22 | 15:12 | 1

Die reageren ook met de boodscha: zinloos, spuug islam in het gezicht, dat helpt

Zuster01 | 07-10-22 | 16:20

Het afgeknipte stukje dood haar van een extensies was nog het meest intelligente deel van Kakelkipje. Hoe moet ze nu verder?
Dom mokkel!

F. Jacobse | 07-10-22 | 15:11

Zo had het Turkse breiclubje niks anders te doen ?

kuus | 07-10-22 | 14:44

Om solidair te zijn met vrouwen in Iran, die hun leven wagen om te protesteren, knip ik een stukje van mijn haar af. Maar niet te veel, anders hangt mijn kapsel er zo raar bij.

Wat een statement! Wat een solidariteit!
Daar zullen de vrouwen in Iran blij mee zijn.

nieuwe_Deen | 07-10-22 | 14:43

Het is het soort uitingen van solidariteit waar we helemaal niks mee opschieten, gewoon omdat het niets voorstelt. Zoiets als een button opspelden of een nietszeggend manifest ondertekenen. Als het niet dapper is, als er helemaal geen risico's aan verbonden zijn, dan is het van nul en generlei waarde, dan is het voor de bühne en niks anders, opgeklopte lucht. Het moet op z'n minst een "hier sta ik, ik kan niet anders" zijn, een blootstelling, een werkelijke confrontatie, een daad van verzet die op z'n minst bepaalde regels overtreedt.
Als je mevrouw Yesildinges vandaag of morgen tegenkomt, dan zal je aan haar niks opvallen. Zelfs als je weet dat ze ten overstaan van het volk een plukje dode punten heeft verwijderd, zelfs als je de daad tot in detail hebt mogen aanschouwen en die beelden zorgvuldig in je geheugen hebt opgeslagen, dan nog zul je moeite hebben om aan haar kapsel te zien waar dat plukje zo ongeveer verwijderd is. En als je het al kunt vinden, dan zul je constateren dat het eigenlijk weinig uitmaakt, dat het verschil tussen het normale kapsel en het solidariteitskapsel miniem is, odf zelfs helemaal niet bestaand.
Wil je je als bewindsvrouwe terzake werkelijk solidair tonen, dan moet je er ook echt met de schaar in, zodanig dat het voor iedereen, de hele dag en de vele dagen erna, volstrekt duidelijk is dat je iets met je verschijnen wilt zeggen, dat je verschijnen een boodschap vertolkt. Dat er foto's gemaakt kunnen worden die in kranten worden afgedrukt, met onderschriften die vertellen dat de Minister willens en wetens een boodschap wenst uit te dragen.
Precies zoals het dragen van een hoofddoek een boodschap vertolkt.
Dat laffe lokje is een klap in het gezicht van elke vrouw die door haar samenleving gedwongen wordt een hoofddoek te dragen. De boodschap is "ik wil me er met een Jantje van Leiden vanaf maken, ik wil me indekken zonder dat ik werkelijk een standpunt in hoef te nemen dat ik niet in wil nemen".
Ze had beter niks af kunnen knippen, en dan met een stevig verhaal waarom dat volgens haar niet nodig is, dat er andere, betere wegen zijn om het onrecht in de wereld te bestrijden. Dat was geloofwaardiger geweest.

Schoorsteenveger | 07-10-22 | 14:41 | 1

Ja wat een aanfluiting. Nee dan Fidan, die deed niet kinderachtig met de schaar.

2tribes | 07-10-22 | 20:24


Verspil je tijd niet met islam.

Bij alle ‘grote’ religies is de vrouw 2e rang.

Plukje haar doet er niets aan af als je niet de olifant in de kamer wil benoemen.

BenDeLier | 07-10-22 | 14:16

Ik verlies in één dag meer schaamhaar dan wat zij eraf knippen voor hun deugmedaille.

Bierum | 07-10-22 | 13:59

Een onzichtbaar mini plukje haar afknippen, dapper hoor!

Nederlanddraaitdoor | 07-10-22 | 13:57

Extreem kut geschreven rant. Had het fragment laten zien dat ze het niet over de politiehoofddoek wilde hebben, dan had je duidelijk een punt gemaakt. Maar nee, de onleesbare woordennbrij van een ongestelde columnist schiet net zo hard z'n doel voorbij als dat lokje haar.

lirft | 07-10-22 | 13:27

De Nederlandse vrouw kan beter haar okselshaar weghalen.

klimaatsloper | 07-10-22 | 12:57

Ik ben onlangs naar de kapper geweest.

thanseeuwen | 07-10-22 | 12:52

Ik zou wel respect voor haar hebben als ze een piemel op haar voorhoofd liet tatoeëren.

Sinterbikske | 07-10-22 | 12:51

En dan zo'n kinderachtig topje afknippen, doe dan niets Dilan.

Wattman | 07-10-22 | 12:42

Mag ik een teiltje want er wil een chinees naar buiten.

Nietgek | 07-10-22 | 12:37

Ik zou juist zeggen: Laat groeien dat haar!! Laat het alle kanten opwaaien in de wind, zodat de mannen zich daarbij iets kunnen voorstellen. Pas wanneer de hoofddoeklopers publiekelijk hun deksel afdoen; heeft het zin en raakt het de publieke opinie.

antonconstandse | 07-10-22 | 12:34

Is het misschien dat vrouwen hun haren niet mogen tonen omdat er anders verwarring ontstaat met mannen? Ik gok maar iets.

squadra | 07-10-22 | 12:28

De leesbaarheid van dit stukje is beroerder dan ooit. Geenstijl is niet meer wat het was.

lirft | 07-10-22 | 12:28

Ik heb mijn schaamhaar nog even gedaan vanmorgen. Waar kan ik dat naartoe brengen voor de actie?

Dubbelepunthoofd | 07-10-22 | 12:23

5 cm van een hairextension afgeknipt.
Wat een prestatie.

MK27 | 07-10-22 | 12:14 | 1

De ayatolla zal niet onder de indruk zijn van deze deugdrang voor de buhne.
Opmerkelijk dat ze ook allemaal een schaar bij de hand hebben.

bqbq | 07-10-22 | 13:02

Als Dilan dr kop had kaalgeschoren tijdens de protesten een paar weken geleden had ze een punt gehad. Nu niet. Weer een zielige meeloper.

Mr. Rotop | 07-10-22 | 12:08

In ONZE Tweede Kamer:
twee stuks hoofddoekmensen, inmiddels...

Verderkijkert | 07-10-22 | 11:58 | 4

Iedere hoofddoek en iedere persoon met een dubbel paspoort is er 1 teveel in de ambtenarij.

Mr. Rotop | 07-10-22 | 12:10

@Mr. Rotop | 07-10-22 | 12:10: In Nederland bedoel je.

Nietgek | 07-10-22 | 12:38
▼ 1 antwoord verborgen

Lachertje van de week

Den-Pol | 07-10-22 | 11:57

En heeft het Kaagmens ook al een knipje gedaan?

aardv@rk | 07-10-22 | 11:56 | 2

Daar zullen haar Palestijnse vrienden niet blij mee zijn.

donkeyman | 07-10-22 | 12:07

Die is haar klit al jaren kwijt, op instigatie van haar echtgenoot.

gestoptmetroken | 07-10-22 | 12:51

Ik heb een gevluchte Iranese vriendin gevraagd wat zij van het haar knippen vindt.
Zij is er erg blij mee.

Nu de hoofddoekjes nog van overheid- en gemeentepersoneel nog, zei ze .

Roos | 07-10-22 | 11:52

Entrenoutje van de dames, stoer hoor, zeker 4 haren

Willy | 07-10-22 | 11:50

Een klein plukje haar knippen uit zo'n enorme bos haar vergt geen moed. Probeer het eens als je fijn, stijl haar hebt. Dan spreken we elkaar weer.

MickeyGouda | 07-10-22 | 11:49 | 5

@King of the Oneliner | 07-10-22 | 13:57:
Deze reactie leest als een driedubbele chocoladetaart, King: als je denkt dat je de lekkerste laag hebt gehad zit er nog een verrassing onder!

MickeyGouda | 07-10-22 | 14:20

@MickeyGouda | 07-10-22 | 14:20: hahahahahaha. Als het maar geen hasj-cake is, van dan is het een vierdubbele verrassing. Maar ik zou jou nooit tegen je wil high willen maken, straks begin je het nog lekker te vinden, en binnen no-time kunnen we je vinden op Hoog Catharijne, met groezelige vingers en ingevallen oogkassen om een Euro bedelend. Moeten we niet willen. Als samenleving en GS in het bijzonder zijnde. Want wie moet er anders 's ochtends de stamgasten wakker maken met verse koffie en een gulden morgenlach?

King of the Oneliner | 07-10-22 | 16:50

@King of the Oneliner | 07-10-22 | 16:50:
Lol @ 'groezelige vingers en ingevallen oogkassen'. Ik zie het al helemaal voor me.

MickeyGouda | 07-10-22 | 21:08
▼ 2 antwoorden verborgen

Symboliek kan wel degelijk belangrijk zijn maar als landsbestuurder zouden dan ook andere daden moeten volgen zoals de ambassadeur op het matje roepen en in EU verband sancties instellen. Vanwege de economische belangen van vooral Frankrijk, dat graag zaken doet met dictatoriale regimes, blijft dat helaas achterwege.

Rennieflox | 07-10-22 | 11:42

Ministers zijn diplomatiek onschendbaar toch? Laat haar samen met Jetten op bezoek gaan in Iran. Zij met haar losse haren in de wind en Jetten met een regenboogtrui in plaats van zijn klimaatdrammertrui.

Helpmedan | 07-10-22 | 11:36 | 1

Mag zijn vriend dan ook mee.

Coolcalmcollected | 07-10-22 | 11:39

Past in dezelfde nietszeggende categorie thoughts and prayers.

halfvolle glas | 07-10-22 | 11:28

Tenenkrommend. Je ziet ze gewoon worstelen "ik wil het helemaal niet, ik ben zo blij met mijn lange haar". En dan extreem ongemakkelijk een stukje pakken en ipv daarboven knippen eronder. Doe het goed of doe het helemaal niet stelletje tamme deuggleuven!

Quantum Suicide | 07-10-22 | 11:24

Dat had ik Ferd Grapperhaus nog niet zien doen destijds.

Colin.Fart | 07-10-22 | 11:19

In Schiedam en Vlaardingen schieten de islamitische basisscholen als paddenstoelen uit de grond.
Hoofddoekjes verplicht en gescheiden klassen.
Bravo politiek!

laurentius | 07-10-22 | 11:17 | 4

Voor de eerste covid-lockdown ging ik ongeveer vijf jaar lang, twee keer per week met de bus naar nieuw-west (geuzenveld) Amsterdam. Wat ik in die vijf jaar (onder andere) zag toenemen was het aantal kleine meisjes dat compleet ‘ingepakt’ en met hoofddoek moest rondlopen met pa en ma. Het deed mij werkelijk verdriet temeer daar ik met mijn eigen kleindochter van 8 jaar frank en vrij en ‘ongehoofddoekt’ met onze haarbos in de wind, over straat liep. En dan heb ik het over werkelijk kleine meisjes: ze konden soms nog maar net lopen, jaar of drie vier. Ik zei er nooit iets van tegen mijn kleindochter maar toch kwam op een gegeven moment de opmerking over haar lippen dat ze die meisjes zo zielig vond omdat ze zelfs in de warmte in die kleding moesten lopen.

Nicola-D-Dex | 07-10-22 | 13:22

@Nicola-D-Dex | 07-10-22 | 13:22:
Daarom moeten we scholen, instituten, bedrijven het recht geven om hoofddoekjes op hun grondgebied en in hun gebouwen te verbieden.
Waarom is het dragen van een hoofddoek een grondrecht, maar het spiegelbeeld daarvan- namelijk het verschoond blijven van de aanblik daarvan - niet?
Mag een winkeleigenaar in zijn winkel voor personeel en klanten een hoofddoek verbieden?

theo-is-dood | 07-10-22 | 13:52
▼ 1 antwoord verborgen

Ik ben er voor dat alle vrouwen uit protest hun poesje glad scheren.

McSnor | 07-10-22 | 11:16 | 5

Op tv!

Harrie-Couvert | 07-10-22 | 11:35

Hebben de poesjes daar zelf ook nog iets over te zeggen?

Zeurders | 07-10-22 | 11:50
▼ 2 antwoorden verborgen

Inderdaad, wat een symboolgezeik. Ik heb het zonder geluid gekeken, want een tafel vol deugende deugmeisjes trek ik niet.

RGV42 | 07-10-22 | 11:16

Ik neem aan dat die xenofobe dames flink zijn aangepakt door Eva Jinek. Ik ga het even terug kijken om te zien of ze net zo onderuit de zak krijgen als Erica Meiland,

Dikkebobbie | 07-10-22 | 11:05 | 2

Het is wel een deugprogramma, dus niet.
Uw wens kunt u vergeten.

Zitvlak | 07-10-22 | 11:10

Had(den) ze Yesilgoz niet kunnen kaalscheren dat was pas een daad geweest en overduidelijk,zo’n klein stukje valt niet op,symbool politiek van de vereniging van dieven.Had haar bevraagd over haar vingerwijzen en handgebaren tijdens het weglopen van het Kabinet.

Coolcalmcollected | 07-10-22 | 11:18

Laat Dilan eerst haar eigen huisje opruimen voordat ze begint over de rotzooi van een ander.

Mr. C | 07-10-22 | 11:05

Europa geeft gewoon geld naar het regime in Iran.
Sinds het herstel van de relatie tussen de EU en Iran als gevolg van het atoomakkoord, is samenwerking ontstaan in vele sectoren,’ zegt hoge buitenlandvertegenwoordiger van de Europese Unie Federica Mogherini donderdag in een verklaring. Het geld, 10 miljoen euro voor Iraanse overheidsprojecten en 8 miljoen voor de private sector, moet volgens haar de economische betrekkingen tussen Brussel en Iran versterken.

Rattus | 07-10-22 | 11:04 | 6

Federica Mogherini. Nou, dan weet je het wel. Veel linkser dan dat bestaat m.i. niet.
"hoge" buitenland vertegenwoordiger. Waar halen ze deze protserige titels vandaan?

viejohuevon | 07-10-22 | 11:22

@viejohuevon | 07-10-22 | 11:22:
Ghe, inderdaad zeg, je zult jezelf maar zo noemen. Doet een beetje aan als iets wat een Afrikaanse warlord zou bedenken.

Renkum0317 | 07-10-22 | 11:46
▼ 3 antwoorden verborgen

Heb inmiddels mijn balzak onthaard ter ondersteuning van Poetin. Tenslotte zit hij nu ook aardig in het verdomhoekje

vreselijkefrans | 07-10-22 | 11:03

Wilde ook uit solidariteit mijn haar afknippen maar helaas pindakaas ben ik kaal. Wat nu?

Louter Leuter | 07-10-22 | 11:03 | 3

Tjeerd de Groot wat doe jij hier?

NLgaatnaardeklote | 07-10-22 | 11:14

Groeit genoeg uit je neus en je oren. Ga je daar lekker mee aan de slag?

Lorejas | 07-10-22 | 11:50

Hahaha alsof in den Haag iemand duidelijk stelling durft te nemen. Nee we komen liever in het midden uit. In 2014 nadat Poetin de Krim had geannexeerd gaf Rutte, die net een miljard op defensie had bezuinigd ‘een stevig signaal af’ aan Poetin door 100 miljoen Euro ‘te investeren’ (minder te bezuinigen) op defensie.
Geheel in die laffe traditie geven nu de vrouwen in Den Haag ‘een stevig signaal af’ aan de ayatollah’s in Iran door zuinig een plukje haar weg te knippen. Maar écht een statement maken durft men niet.
Alles wat enigszins buiten de lijntjes kleurt wordt al gevreesd in Nederland en als je een principieel standpunt inneemt dan wordt men al helemaal hysterisch. Fuck die lapswanzen, het interesseert ze geen reet, het gaat om de beeldvorming, de aandacht.
Maar daadwerkelijk een eigen koers varen of een tegengestelde mening hebben wat al gauw gezien als extreem. Het moet wel gezellig blijven hè.

ratelaar | 07-10-22 | 11:03

In het post-moderne tijdperk geldt de regel: mijn gevoelens zijn belangrijker dan jouw feiten. Dan krijg je dus zelfverklaarde moraalridders die andersdenkenden de les lezen en een horde aan meelopers die zero verantwoordelijkheid en initiatief willen nemen voor hun eigen leven. Vroeger noemde je dat "fascisme". Tegenwoordig heet het "empathie". Het kan verkeren.

Gladiator Fap | 07-10-22 | 11:02

En weer een diepzinnig plaatje van Cortes.

De Profundus | 07-10-22 | 11:01

ot: Wanneer en of komt chips, nootjes en bier terug? Vond het altijd erg vermakelijk en er is genoeg te bespreken. Martin Bosma zou toch ook nog een keer langskomen?
Chips, nootjes bier - Fidan Ekiz
https://youtu. be/GDYgNCtSQAQ?t=4969

Brabeaulander | 07-10-22 | 10:58

Had meteen alles er maar afgeknipt en gedoneerd aan Stichting Haarbank voor kankerpatiënten.

Harrie-Couvert | 07-10-22 | 10:56

@Après toi | 07-10-22 | 11:03: In theorie. Er wordt niet gehandhaafd.

bitterpete | 07-10-22 | 12:59

@NuchtereHenkie;
Dank voor posten hier

Deze winkeleigenaar heeft het volste recht om te bepalen WIE hij in zijn bedrijf accepteert.

Graag zou ik deze man een blijk van medeleven doen toekomen

theo-is-dood | 07-10-22 | 13:57
▼ 8 antwoorden verborgen

Was inderdaad een stukje tenenkrommende televisie. Fidan Ekiz was de enige die ook echt een lelijke hap uit het haar knipte, de andere 2 deden het met een piepklein symbolisch plukje.

Zeurders | 07-10-22 | 10:54

Yesilgoz heeft zich meerdere keren uitgesproken tegen de uitwassen van de islam. Maar goed steunbetuigingen van dit soort partijen wordt hier altijd afgezeken. Nee, vlaggen ondersteboven. Dat vinden we wel mooi.

BobDobalina | 07-10-22 | 10:54 | 10

Mevrouw Yezilgoz heeft zich als parlementslid ooit fervent tegenstander getoond van het herimporteren van IS - groupies... en als kabinetslid importeert ze er nu éénenveertig .... plus aanhang.

bisbisbis | 07-10-22 | 12:12
▼ 7 antwoorden verborgen

Het deugvirus is zeer besmettelijk, vooral makkelijk van mens op mens overdraagbaar. Geschrift en beeldscherm functioneren als superspreading events. Het tast het zicht aan, stimuleert tot overmatig aanmaken van oorsmeer, cognitief krijgen patiënten te maken met een soort 'brain fog' die helder en logisch nadenken bemoeilijkt. Daarnaast maakt het rug- en nekwervels dusdanig flexibel dat men niet meer weet wat voor en achter is. Het virus lijkt zich vooral thuis te voelen in christelijke omgevingen met een gematigd links of neoliberaal klimaat.
Ik heb het opgegeven en hoop dat het mijn tijd zal duren. Insjallah.

Duwbak_Linda | 07-10-22 | 10:52 | 2

Stel je niet zo aan, Bartje. Dit was een prima actie.

Après toi | 07-10-22 | 10:55

@Après toi | 07-10-22 | 10:55: Coalitiepartner66 aanspreken op hun hoofddoekjes fetisj, dat was een geniale actie geweest.

Duwbak_Linda | 07-10-22 | 11:49

Zou Baudet een stukje van z'n haar afknippen.
Als klein protestje tegen Iran, die weer drones aan Poetin levert.

AdvocatusDiaboli | 07-10-22 | 10:51

Ik zit te wachten op de eerste groep hoofddoekdragende moslima's die hun hoofddoek afdoen en een stukje haar afknippen. Want ze hebben die vrijheid toch? Volgens hunzelf en hun mannen. Maar ik vrees dat solidariteit vanuit deze groep vrouwen ver te zoeken is!

deministerpresident | 07-10-22 | 10:50 | 4

Ze vinden zichzelf zuiverder in het geloof met een hoofddoek.

Een soort onderwerping aan het goddelijke, aan de hand lopen van de almachtige vader. Geen zorg en vrees. Sommige mensen voelen zich daar gelukkig bij in een soort kinderlijke naïviteit.

Hoe ze daar zo bijkomen kunnen ze niet goed uitleggen.

AdvocatusDiaboli | 07-10-22 | 10:54

@AdvocatusDiaboli | 07-10-22 | 10:54: Dat is nog tot daaraantoe. Veel kwalijker is dat ze hun cultus de rest van de wereld door de strot willen rammen. En dat hoeft - op z'n zachtst gezegd - niet per se geweldloos te gebeuren.

Wayfaring stranger | 07-10-22 | 11:01
▼ 1 antwoord verborgen

Toch is de oplossing eenvoudig. Religie is een keuze en dus is discriminatie op grond van je religie niet mogelijk. Aan keuzes kunnen nadelen verbonden zijn die een gevolg zijn van normale wetgeving. De Nederlandse wetgeving moet ontdaan worden van de privileges van/voor religies en mensen met een religie.

Zemko | 07-10-22 | 10:50 | 2

Zo geredeneerd zou je ook politieke overtuigingen kunnen vervolgen. Is allemaal een keuze, toch?

Duwbak_Linda | 07-10-22 | 10:55

Gelovigen zijn zich meestal niet bewust van hun keuze om gelovig te blijven, of op een bepaalde manier gelovig te blijven, bij een kerkgemeente of zo.
Zeker niet onder sociale druk en familie-druk.
Dus ze hobbelen maar mee verder.

AdvocatusDiaboli | 07-10-22 | 10:58

Als Jan een echte vent is draagt hij uit vrije wil een hoofddoek.

Keutels | 07-10-22 | 10:46

Daar vechten ze om hoofddoek af te doen. Hier vechten we om meer hoofddoeken te dragen. Voorbeeld Boa's mogen in Utrecht straks een hoofddoek of keppeltje dragen en er zijn meer voorbeelden

speed48 | 07-10-22 | 10:45

Deze opportunistische baantjesjager kwam via de SP, de PvdA en GL bij de VVD terecht. Het type politicus van magere talenten en vooral haar eigen belangen dienende, waar de VVD in grossiert. Met deze actie bezorgt ze menigeen plaatsvervangende schaamte. Laat die Dilan de rotzooi fan haar huidige partij opruimen; er ligt genoeg.

Red shirt | 07-10-22 | 10:45 | 6

@Après toi | 07-10-22 | 10:52: Kan je eens een tegel maken zonder Rusland te noemen, Er gaat zoveel mis in Nederland, reageer daar eens gewoon op.

gato | 07-10-22 | 10:58
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik heb vanochtend mijn ballen maar weer eens geschoren, omdat diverse Iraanse dames die ik ken, dat graag hebben.

skoftig | 07-10-22 | 10:44 | 1

Afgeschoren, bedoelt u daarmee dus?

bisbisbis | 07-10-22 | 12:15

ik vind het altijd leuk als mijn vrouw haar haren afknipt. Het lijkt dan namelijk meteen een ander mens.

small_town_dude | 07-10-22 | 10:43 | 1

Menig man is jaloers dat jij tenminste ziet dat je vrouw naar de kapper is geweest.

Keutels | 07-10-22 | 10:47

Een plukje afknippen. Nou wat solidair. Scheer dan je hoofd kaal

LiquoriceDick | 07-10-22 | 10:41 | 1

Dit is inderdaad getrut in de marge.

Keutels | 07-10-22 | 10:48

Het is maar goed dat ze geen actie voerden tegen de onthoofdingen in islamitische wereld. Dat zou een bloedbad zijn geworden in de studio.

goedverstaander | 07-10-22 | 10:41 | 1

LoL

NLgaatnaardeklote | 07-10-22 | 10:56

En hier de deugmenschen zich maar druk maken om politie-ambtenaar MET hoofddoek mogelijk te maken

Ervaringsdeskundige | 07-10-22 | 10:39 | 2

*keppeltje

small_town_dude | 07-10-22 | 10:41

@small_town_dude | 07-10-22 | 10:41:

keppeltje - once in a life-time, hoofdoekjes het zelfde bij burgerzaken... probeer maar eens in 030-GAZA een paspoort / rijbewijs te vernieuwen zonder door een hoofddoek geholpen te worden.

Ervaringsdeskundige | 07-10-22 | 11:11

Ik vind het toch wel een vorm van solidariteit.
Deze dames laten tenminste zien dat ze solidair zijn met de vrouwen in Iran die opkomen voor hun rechten en zich niet laten knechten door fanatieke mullahs die toevallig de dienst uitmaken.

Heel anders dan al die linkse rakkers hier in het westen die helemaal NIETS van zich laten horen.
WEL solidair met die zwarte Amerikaanse crimineel die door een politieman werd verstikt tijdens zijn arrestatie. De hele Dam stond vol met krijsende dolle mina's die het er niet mee eens waren.

Want DAT was tenminste erg. Wekenlang tv-programma's over George Floyd en hoe goed hij was geweest. (Het was een crimineel die zelfs eens een zwangere vrouw met een pistool bedreigde.)

Door de wereldwijde aandacht voor dit incident kreeg Floyd's familie tientallen miljoenen dollars, omdat het een schande was dat deze zwarte man van het leven was beroofd door een overheidsdienaar.

Nu het gaat over een vrouw die GEEN hoofddoek wilde dragen volgens geldende voorschriften, hoor je de linkse krijsers niet meer.
Want: een hoofddoek moet kunnen. Het is de eigen beslissing van de islamitische vrouw om zo'n doek te dragen....... toch?
De kop in het zand steken heet dat.
Gelukkig zijn er nog mensen die zich solidair tonen met onderdrukten elders in de wereld. Nu de overgrote meerderheid van de linkse dolle mina's hier. Maar dat zal wel ijdele hoop blijken.

aamert | 07-10-22 | 10:39

Niet doen. Ministers e.d. moeten zich niet bezighouden met dergelijke acties. Kijk mij eens deugen... opflikkeren met die onzin en aan het werk. Probeer er dan daadwerkelijk wat aan doen.

TinusVlugOpDeKut | 07-10-22 | 10:39

Waarom knippen, tondeuse is makkelijker. Oh, je moet natuurlijk wel over straat kunnen zonder nagekeken te worden...

NaughtiusMaximus | 07-10-22 | 10:39

Dit is kwetsend voor de kale mens

RickTheDick | 07-10-22 | 10:39

Nep, infantiel gedrag.

Deksmaat | 07-10-22 | 10:36

Dapper heur kakelkipje Dilan. Niet te fel kritiek hebben op de Ayatollah's, want we motten nog olie en gas van ze krijgen want muh Russia. Stuur anders Sieg er maar weer op af, kopvod en al.

Graaf_van_Hogendorp | 07-10-22 | 10:36 | 2

kopvodden, kopschoppers, kop koffie, koptelefoon zo gaat het al de hele ochtend. Krijg er koppijn van.

small_town_dude | 07-10-22 | 10:39

Nederland werkt niet samen met de Ayatollah's, maar met Sjeiks de aartsrivalen van de Ayatollah's.

Cobarde | 07-10-22 | 10:42

Heb jaren geleden ook een stuk van het haar van mijn moeder afgeknipt. Zit achter haar foto in het lijstje. Heb niks met dingen die je voor 200 euro kan laten maken met een beetje as erin.

Leptob | 07-10-22 | 10:32

Je zou zeggen dat die Dylan Dinges Dinges van Justitie de intelligentie zou moeten hebben om te beseffen dat dit een uiterst gênante vertoning is. Blijkbaar niet. A.s.v. is het.
Jullie herinneren waarschijnlijk nog wel die selfies van de BN'ers hier en in Amerika en elders van vrouwen die met hashtackweetikveel; "wij halen ze terug". Dat betrof de vrouwen die door Boka Haram waren ontvoerd. Onder die selfies vrouwen was mevr. Obama die het uiteraard voor de aandacht deed terwijl haar man, de president van de USA dat juist voor elkaar zou kunnen krijgen waar het niet dat hij waarschijnlijk wel wat beters te doen had, zoals het bombarderen van burgers in Afghanistan. Een uiterst trieste en gênante vertoning toen omdat er niets werd ondernomen voor deze meisjes, want één; B.H. is Islam, van de religie van de vrede en zalig zijn zij daarom die ontvoerd zijn en zich mogen laven aan deze hemel op aarde en twee W.G.a.F om Afrikaanse meisjes. En ook nu met Iran. W.G.a.F. Het zijn maar vrouwen en ze zouden volgens de VVD66 en GL doctrine juist gelukkig moeten zijn onder de islam, de religie van de vrede, onder hun hoofddoek. Met het promoten van de hoofddoek als feministisch ideaal hier onder de deugmensen moeten ze in een spagaat verkeren die ontzettend zeer doet of vanuit een sektarisch genoegen (GL en D66) juist van wordt genoten. En dan ook nog. Dat afknippen van het haar is een extra slag in het gezicht van de vrouwen in Iran. Namelijk door het haar kort te knippen zal het niet vanonder de hoofddoek zichtbaar kunnen zijn. Laat dat, het zichtbare haar nu net één van de redenen kunnen zijn dat ze in elkaar geslagen kunnen worden.

forecastle | 07-10-22 | 10:32 | 2

W.G.a.F.?????? Als je dan een afkorting gebruikt, verklaar hem dan eerst OF weet zeker dat deze in de dikke van Dale staat.

Het afknippen doen de dames in Iran zelf ook. Deze OP1 meisjes moeten zich echter schamen en Dilan ook, want het gaat hun alleen om 'de haren in de wind voelen' en niet om de onderdrukking van de vrouw onder een hoofddoek door een religieuze sekte (als is dat een pleonasme)

richardsp1 | 07-10-22 | 10:52

@richardsp1 | 07-10-22 | 10:52: Om de joris te vermijden gebruik ik maar de afkorting. Is mij eerder overkomen toen ik Who gives a... gebruikte.

forecastle | 07-10-22 | 11:19

In Nederland leven in de grote steden al vele jaren honderden gesluierde islamitische vrouwen die bijvoorbeeld zijn uitgehuwelijkt en de Nederlandse taal niet spreken, in gedwongen isolement.

drs.Nee | 07-10-22 | 10:31 | 1

En over hoeveel honderden jaren hebben wij het dan?

bisbisbis | 07-10-22 | 12:17

Leuk hoor, de hypocrisie ter sprake brengen. Maar je hebt er wel een dagtaak aan, want het is een veel voorkomend fenomeen onder de Nederlanders.

Schadenfreude | 07-10-22 | 10:30

Terwijl Jenine een beetje de onderdanige probeert uit te hangen, zit die Muf onder zijn jurk met zijn zaakje te spelen. Perverseling.

Southpark | 07-10-22 | 10:29 | 1

Daar heeft Kaag dan weer geen last van.

wijsvinger | 07-10-22 | 10:34

"Nou nou erg dapper hoor! Dilan Yesilgöz en anderen knippen haren af voor vrouwen in Iran
Dit is dus: symboolpolitiek"

Ach, het is natuurlijk inderdaad wel symboolpolitiek, maar wel belangrijke symboolpolitiek, vind ik. En je kunt veel op Dilan aan te merken hebben - heb ik zelf ook mbt het terughalen van al die ISers, wat Mosterd aan het eind van zijn artikel ook even aanstipt - maar om heur haar af te knippen op tv vind ik, misschien niet zozeer een 'dappere' actie van haar, maar wel een hele goede.

Ik las gisteren in de Volkskrant dat er morgen nu eens een echt grote demonstratie bij mij hier op het Malieveld komt tegen die islamitische vrouwenonderdrukking in Iran (die paar demo's die er al geweest zijn, waren betrekkelijk klein, en bestonden uitsluitend, of grotendeels, uit Iraanse diaspora mensen).

Maar als je dan op die paginagrote aankondiging alle namen van ondertekenaars leest, zie je toch weer heel veel 'usual suspects' staan, de Claudia de Breij's, zeg maar. Ik heb ze aandachtig doorgelezen om te kijken of er ook namen van 'rechtse' mensen/BNers tussen stonden. Ik kon alleen Afshin Ellian ontdekken. ik weet niet hoe dat in de praktijk gaat: worden al die mensen door het organiserende comité benaderd met de vraag om te ondertekenen? Maar ik miste toch wel namen als Ebru Umar en Lale Gul.

En verder, Dilan en anderen kunnen dan wel uit solidariteit hun haren afknippen, ik wacht nog steeds op de eerste hoofddoek die uit solidariteit haar hoofddoek een maand of zo thuislaat. Zo'n Kauthar van GL stond dan wel op die lijst, maar die zie ik nog niet op tv haar haren afknippen.

Dr_Johnson | 07-10-22 | 10:28 | 5

@Après toi | 07-10-22 | 10:45: Ik zag laatst een vogel vliegen, echt waar.. kon even niet zien wat voor vogel het was.

richardsp1 | 07-10-22 | 10:56

Ik vermoed dat Ebru en Lale daar niet welkom zijn.
Hoofddoek af uit solidariteit zou inderdaad wel een krachtig symbool zijn. We hebben Movember al, doen we ook Januhaarie, de maand waarin de moslima’s de haartjes lekker laten wapperen.

Muxje | 07-10-22 | 11:01

@richardsp1 | 07-10-22 | 10:56: Je snapt het niet: die anti-Iran demonstraties in Den Haag worden steevast georganiseerd door Iraniërs die naar het buitenland zijn gevlucht. De voertaal tijdens deze manifestaties is altijd Perzisch. Maar deze keer lieten ze dus een Nederlander aan het woord. Dat was opvallend.

Après toi | 07-10-22 | 11:12
▼ 2 antwoorden verborgen

Hulde, @Mosterd!

Hoeck | 07-10-22 | 10:27

Het is wel raar dat ze opstaan en dit doen voor vrouwen in Iran, maar in eigen land juist overal hoofddoekjes lijken te aanbidden.

small_town_dude | 07-10-22 | 10:27

Hoe die Sigrid Slaaf erbij staat met afhangende schouders die al het wereldleed torsen. Nee, dan Hennis, die gaf nog snel een interview alvorens terug te glibberen naar de porno-set.

gestoptmetroken | 07-10-22 | 10:26

Maar niemand doet zijn hoofddoek af of knipt haar haar, moeten de Nederlanders weer voor iedereen opkomen.

gato | 07-10-22 | 10:24

Allemaal dingen waar je niets aan hebt. Ze kan beter het dossier Julio Poch vrijgeven. Reuze benieuwd wie ze hiermee beschermt.

Arnold9638 | 07-10-22 | 10:24

Ik heb me vanmorgen geschoren om te protesteren tegen haatbaarden. Dat zal ze leren!

small_town_dude | 07-10-22 | 10:23

Ik heb een plukje schaamhaar afgeknipt uit solidariteit. Goed van mij, hè?

UnderTheDevil | 07-10-22 | 10:22 | 1

Ga ik zo doen, lekker fris .

gato | 07-10-22 | 10:26

Hell yeah Mosterd. Tell it like it is!

Kladderadatsch | 07-10-22 | 10:20

Een goed begin is het halve werk. Nu nog even doorpakken en zorgen dat het Westen daar een regime change veroorzaakt. Wapens heeft het Iraanse volk nodig om deze fascisten af te zetten en snel. Dit is ook onze oorlog.

Teluitjewinst | 07-10-22 | 10:20 | 5

Hoeven we niet veel voor te doen. Iran is een lappendeken aan volkeren die allemaal zo hun appeltje te schillen hebben met de ayatollahs. Uit pure ellende hebben ze natuurlijk Moskou en Beijing aan hun kant maar dat kan van de ene op de andere dag wegvallen.

HerzlichWillkommen | 07-10-22 | 10:28

Precies

Net zoals in Libie, Afganhistan en Irak wat we zo goed gefixt hebben

huh!? | 07-10-22 | 10:53
▼ 2 antwoorden verborgen

Om de Iraanse vrouwen bij te staan heb ik mijn schaamhaar zonder schaamte geschoren. Ik hoop dat in de volgende demo te laten zien.

jan huppeldepup | 07-10-22 | 10:19 | 2

Nee, je moet een plukje afknippen. Heb je OP1 niet gezien?

UnderTheDevil | 07-10-22 | 10:23

Als je echt solidair was geweest, had je het zaakje geharst.

wijsvinger | 07-10-22 | 10:44

Waarom doet Jan Patternotte geen hoorddoekje op uit solidariteit?

PipoClownde | 07-10-22 | 10:19 | 1

Kan hij meteen zijn oren mee modelleren.

Nuchternederland | 07-10-22 | 10:20

En dan te bedenken dat in weerwil van de Iraanse vrouwen die de hoofddoek haten, minister Kaag de Iraanse Hoofdiman opzocht met een hoofddoek op haar hersenloze hoofd.
Fijn dat zij de Iraanse vrouwen hierin steunde!!

De Laureaat | 07-10-22 | 10:18

Sorry hoor, maar wat een hypocriete deugwijven... wat een mis-statement.
We zullen ze wel krijgen hoor, die vrouwenhaters in de islamitische wereld. Kijk maar eens. #kots

Paaldanseres | 07-10-22 | 10:18 | 1

Allemaal stemmen de vrouwen die hun lokken afknippen op partijen die voor massa emigratie zijn. Niemand kijkt meer verder dan de neus lang is.

pibasso | 07-10-22 | 10:20

Niet mee eens.
Het zijn niet Marieke en Sonja maar 3 allochtone dames die wel duidelijk stelling nemen.
Eindelijk zou ik zeggen.
Er werd ook niet omheen geluld.
Geen mitsen, geen maren.

Dilian zei dat vrouwen " de wind door hun haren" moeten kunnen voelen.
Om een gelijke opmerking werd Erica Renkema van de Meilandjes dit jaar nog gecanceld!
Dus top actie.

Roos | 07-10-22 | 10:18 | 4

Erica werd scheef aangekeken door Chantal dinges die niet vooraan stond met verstand uitdelen, wel voor geld ging slapen met ene Lil dinges, Barbie dinges enz.

drs.Nee | 07-10-22 | 10:24

het gaat er eigenlijk dus niet om wat je zegt, maar om wie het zegt (en of die wel voldoende deugt om zoiets te zeggen)

small_town_dude | 07-10-22 | 10:25

@small_town_dude | 07-10-22 | 10:25: dat is absoluut de trend van deze tijd std!
Verschrikkelijk. Maar goed, als de boodschap uiteindelijk maar overkomt ;-)

Roos | 07-10-22 | 10:27
▼ 1 antwoord verborgen

Ik sta wel achter deze vrouwen in OP1, zij zijn het probleem niet. Wel die hordes onaangepaste lieden van islamitische origine die verder geen strobreed in de weg wordt gelegd. De hypocrisie is misselijkmakend. Vrouwen in Iran maken de behandeling mee die de in jurken-gehesen mannen in de Schilderswijk achter de voordeur ook hanteren.

Als we hier echt om geven dan beginnen we bij onszelf, oftewel het uitbannen van de radicale islam van leden van GroenLinks tot menig imam die vandaag (vrijdag) weer oproept tot onverdraagzaamheid richting het westen. Geen import meer van deze culturen en uitbannen van wat hier al is.

HerzlichWillkommen | 07-10-22 | 10:18 | 1

Deze vrouwen zijn juist de types die de hordes onaangepaste lieden van islamitische origine tolereren en verdedigen.

2voor12 | 07-10-22 | 10:23

"We the women of Iran don’t need Western politicians to just cut their hair, we want them to cut their ties with our murderers. This is what real solidarity looks like."

‎Masih Alinejad told ⁦‪@FRANCE24‬⁩.
ا

Okami | 07-10-22 | 10:17

Met verbazing naar zitten kijken. Oh nee, ik was verbijsterd. Door die Roze Olifanten naast haar.

Piet Karbiet | 07-10-22 | 10:17

De volgende keer dat ik naar de kapper ga, ik denk over een maand of zo, zal ik het van tevoren opdragen aan een goed doel.
Klimaat of zo, of Oekraine.
Dan heb ik mijn deugpunten weer binnen.

Nuchternederland | 07-10-22 | 10:17

Crosby Stills Nash & Young hadden hierover al een lied.
youtu.be/4Lk2KHajp4Y

Arnold Layne | 07-10-22 | 10:16 | 1

Zo'n mooi nummer! Prachtige tekst!

Nicola-D-Dex | 07-10-22 | 13:30

Kunnen we dan nu weer verder gaan met opkomen voor de belangen van Fatima die meent een hoofddoek te moeten dragen als ze een dienstje draait bij de brandweer?

_pacman_ | 07-10-22 | 10:15 | 1

Dat snap ik dan nog wel. Na een stevige sessie in de kazerne krijg je er geen kam meer doorheen.

goedverstaander | 07-10-22 | 10:18

Ik heb ook een statement gemaakt en al mijn haar eraf geschoren. In 1998 al, maar toch. Voor de vrouwen!!

YoMoms | 07-10-22 | 10:15

Laten we met z'n allen vaststellen dat minister Ernst Kuipers in dit dossier aan de goede kant van de geschiedenis staat.

goedverstaander | 07-10-22 | 10:14 | 1

Postuum een eerbetoon aan Pim

Arnold Layne | 07-10-22 | 10:18

narcisme!

cDR | 07-10-22 | 10:14 | 1

Nee, groepsdruk.

_pacman_ | 07-10-22 | 10:16

Na de tweede wereldoorlog knipte men ook bij vele vrouwen het haar af. In navolging daarvan staan de "bekende" vrouwen nu in de rij. En zo krijgt die fluistermarokkaan toch nog gelijk: hoerrr

bergsbeklimmer | 07-10-22 | 10:14

*staat klaar met tondeuse*

Komt u maar dames!

knutsel_ | 07-10-22 | 10:11 | 3

Hallo, het moet wel een leuk gebaar blijven meneer knutsel.

nikolaos | 07-10-22 | 10:14

‘t Is niet dat ik nou meteen een goeie kapster ben geworden, maar zeg het maar. Wil je een speciaal patroon achterop bijvoorbeeld?

Kudtkip | 07-10-22 | 10:24

@Kudtkip | 07-10-22 | 10:24: Mooie omkering maar riskant want "waar precies" is nog in het midden gehouden.

nikolaos | 07-10-22 | 10:30

Zou het toch sterker hebben gevonden als de betrokken dames hun snor en baard zouden laten staan.

Ichneumonidae | 07-10-22 | 10:10

Waarom bemoeit een Nederlandse minister zich met iets dat tot de binnenlandse aangelegenheden van Iran behoort? Iran bemoeit zich toch ook niet met Nederland omdat wij hier haram speklapjes eten?

Maak je druk om de Iraanse atoombom, of de moord op Iraanse dissidenten in Europa:
frieschdagblad.nl/regio/39-jarige-pro...

theo-is-dood | 07-10-22 | 10:09 | 2

Buitenlandse overheden (met name islamitische) bemoeien zich ook met Nederlandse binnenlandse aangelegenheden. En als je mensenrechten niet wil bespreken naar andere landen toe is het een holle overeenkomst.

Sqbar | 07-10-22 | 10:19

Probleem is dat Israel al in conflict met Iran is. En onze gehele linkse deugkerk (aangemoedigd door radicale uitvreters) zal nooit dezelfde kant van Israel willen kiezen. Dus blijven ze hier wijselijk buiten met wat inhoudsloze symboliek.

HerzlichWillkommen | 07-10-22 | 10:21

Wat me het meest irriteert is dat ze er voor kiest om het in een tv programma te laten doen. Bah! Dan doe je het toch voor de likes en niet vanwege wat er speelt in Iran .. !!

Meneertjehetheertje | 07-10-22 | 10:09

Ik ben woensdag naar de kapper geweest en heb er meer dan 1 lok laten afhalen.
Deugen, mooi hoor!

pibasso | 07-10-22 | 10:09 | 1

Dat was dus een lock down.
Gevoelig onderwerp bij de kapper.

Papa Jones | 07-10-22 | 10:11

Het is in ieder geval iets.
Normaal staat het kabinet, D66 met Kaag, vooraan als het om mensenrechtenschendingen gaat. Nu? Stilte. Behalve Dilan.

Ze vraagt aandacht voor de onderdrukking van Iraanse vrouwen. Ik ben blij dat ze in ieder geval dat doet.

Want van D66 moeten vrouwen het echt niet hebben.

Bataafje | 07-10-22 | 10:09

Natuurlijk, Het is symbolisch. Wat is er zo moeilijk aan? Ik vind het een mooi statement van Candan en Ekiz. Daar gaat het niet om een lokje. En deze dames spreken zich duidelijk uit zonder de seigneurs uit te hangen.

De Treinende Rechter | 07-10-22 | 10:09 | 3
-weggejorist-
De Treinende Rechter | 07-10-22 | 10:09

Libelle-tv.

goedverstaander | 07-10-22 | 10:16

Ja dat wel een beetje

De Treinende Rechter | 07-10-22 | 10:21

Wat een hypocriet gedoe weer. Gelijktijdig is de Nederlandse overheid de bevolking aan het inmasseren om draagvlak te creeeren om de hoofddoek toe te laten tijdens het uitvoeren van allerlei publieke functies. Om van te kotsen.

DrachiR | 07-10-22 | 10:08

Was wel een heel klein stukje haar van de minister, lof voor de anderen, die knipte echt een stuk haar.

gato | 07-10-22 | 10:08

Turk Eus mocht haar laatst "ongestraft" een heks noemen in de voetbalkantine met kaarsen. Wat zit/zat daar achter, weet iemand waarom Eus dat deed.

hagelkruis | 07-10-22 | 10:07 | 4

Dat ging om het verhogen van de verkeersboetes in een tijd dat bijna iedereen een negatief huishoudboekje heeft.

Sqbar | 07-10-22 | 10:15

@Sqbar | 07-10-22 | 10:15: Klopt, maar als een Turk een andere Turk zwaar beledigd, beiden hoog in de boom van een ander land... Daar moet meer achter zitten

hagelkruis | 07-10-22 | 10:23
▼ 1 antwoord verborgen

Misschien kunnen ze beter de Ambassadeur ontbinden en laten uitleggen waarom ze zich zo debiel gedragen ten opzichte van hun vrouwelijke medemens. Gewoon in de Tweede Kamer, debat live uitzenden tijdens het 20:00 uur journaal.

Misschien bereik je dan meer dan een lokje haar afknippen. En nee, mevrouw Kaag, u hoeft dan geen hoofddoekje om hoor!

Hersenletsel | 07-10-22 | 10:07 | 2

De ambassadeur ontbinden gaat wel erg ver.
En het gaat nog stinken ook.

2voor12 | 07-10-22 | 10:08

Maar dat zal ze "uit respect en vanwege haar eigen vrije keuze" vast wel doen. Dat hoofddoekje in de tweede kamer.

peterdh | 07-10-22 | 10:09

Deden ze dat maar voor de dames in Nederland die hun hoofddoek niet af durven te doen, bang voor eerwraak.

Sjeintje | 07-10-22 | 10:07

Je beste stukje tot nu toe Mosterd, chapeau.

Symboolpolitiek hebben we hier in NL tot eenzame hoogte weten te katapulteren.

Veni_Vidi_Vici | 07-10-22 | 10:07

Hebben we nog een ambassade van Iran. Indien ja waarom gaan ze daar niet met hun blote retten demonstreren ipv dat achterlijke haar afknippen. De enige die daar voordeel uit halen zijn hun Haarsalons.

NLgaatnaardeklote | 07-10-22 | 10:06 | 1

De ambassadeur op het matje roepen is ook een optie. En dreigen met sancties en zo.

knutsel_ | 07-10-22 | 10:07

Weet iemand hoe ik een haarlokje achter mijn Twitter-naam krijg?

KipNugget | 07-10-22 | 10:05 | 2

Op je scherm plakken.

Lorejas | 07-10-22 | 10:07

Nee maar je kan je wel kaal scheren, en met een brandende hoofdoek in je hand een profielfoto maken en die op je twitteraccount zetten... Dat een idee?

peterdh | 07-10-22 | 10:11

Ik mag toch hopen dat ze niet in hun extensions zaten te knippen....

Fark Mutte | 07-10-22 | 10:05

Schijnheilig gedoe, alsof de vrouwen daar mee geholpen zijn.
Als je dan zo stoer bent dan het hoofd kaal scheren en niet een plukje wat helemaal niet opvalt en alleen leuk is voor social media.

bobby33 | 07-10-22 | 10:05 | 1

Dat doet Candan ook

De Treinende Rechter | 07-10-22 | 10:18

Het stuk haar dat ze afknipte was niet erg relevant. Het stelt pas iets voor als haar uiterlijk er duidelijk door verandert.

Jammer.

happen_maar | 07-10-22 | 10:05 | 1

Fidan knipte wel een groot stuk haar, maar de minister een piepklein stukje, beetje laf.

gato | 07-10-22 | 10:11

Waarom hebben die twee mannen zwarte jurken aan?

MorgenEenAnder | 07-10-22 | 10:04 | 1

Zwart kleedt goed af als je dik bent.

Papa Jones | 07-10-22 | 10:07

In de categorie: Wo ist der Bahnhof?

zuurtjeregen | 07-10-22 | 10:04

Vol uitgemeten in elke MSM krant. Wat een heldin is Dilan toch, zij heeft eigen handig het probleem opgelost in Iran door een lokje te knippen!

Applaus graag!!!!

swagmachine | 07-10-22 | 10:04 | 3

Wat de kranten niet uitmeten is dat de islam dé oorzaak is van de onderdrukking van de vrouwen. Net zoals de hele feministische zooi hier er het zwijgen toe doet.

2voor12 | 07-10-22 | 10:06

@2voor12 | 07-10-22 | 10:06: De islam: Indien het vat niet schoon is, verzuurt alles wat je erin doet.

jansma28542681 | 07-10-22 | 10:12

@2voor12 | 07-10-22 | 10:06: strikt genomen is het het regime dat zo handelt. die motiveren dat met de islam.

AntiZanicz | 07-10-22 | 10:50

Okay. Maar wat heb JIJ dan gedaan, Mosterd?

hendrikjandetuinman | 07-10-22 | 10:04 | 3

Dit stuk getikt en op Geenstijl gezet? Oftewel netjes zijn werk. Maar dan de wedervraag: wat heb JIJ gedaan? Ik niks. Maar dat is standaard.

Lorejas | 07-10-22 | 10:06

Ja Hendrikjan, wat heb jíj́ gedaan ??

Ik heb hier nog het één en ander dat hoognodig gesnoeid moet worden.

Buiten bedoel ik.

Hup hup!

Papa Jones | 07-10-22 | 10:09

Mosterd heeft gedaan wat een behoorlijke jouralist behoort te doen. Met enige kritische blik naar het systeem kijken endaar verslag van doen. Dat is de vijfde macht in het land hoort te doen. Mosterd is een van laatste der mohikanen die dat doet, en niet slaafs meeloopt in het systeem. Wat heb jij gedaan, behalve slaafs meelopen in het systeem?

peterdh | 07-10-22 | 10:13

Wees blij dat Kauthar Bouchallikht nog geen minister is in dit achteruit hollende land.

J.P.Drapeau | 07-10-22 | 10:03 | 2

Minister nog niet, maar burgemeester zeer zeker

theo-is-dood | 07-10-22 | 10:11

Prima actie toch van onze Dilan. Ik zag in Den Haag al een grote demonstratie tegen het Iraanse bewind. Hoe meer rumoer hoe beter.

Après toi | 07-10-22 | 10:03 | 8

@peterdh | 07-10-22 | 10:15: Ga maar na, zelfs als ze met trekkers het binnenhof oprijden en de A7 vol brandende hooibalen ligt, zijn de "doelen nog heilig"...

knutsel_ | 07-10-22 | 10:18

@knutsel_ | 07-10-22 | 10:05: Zolang demonstranten geen belasting betalende burgers lastig vallen, zijn wij als VVD erg voor demonstraties.

Après toi | 07-10-22 | 10:48

@Après toi | 07-10-22 | 10:48:
Maar wat is het?
Zolang demonstranten 'geen belasting betalende burgers' lastig vallen

of

Zolang demonstranten geen 'belasting betalende' burgers lastig vallen
??

CLoVis | 07-10-22 | 11:02
▼ 5 antwoorden verborgen

Het moet maar eens afgelopen zijn met die challenges en statements. Voor je het weet wordt je beschuldigd van te weinig empathie wanneer je niet meedoet aan de hype.

Zoelense Hobbyboer | 07-10-22 | 10:02

Gaat Sigrid haar hoofd kaalscheren, als statement?

Klaus Herzog | 07-10-22 | 10:02 | 3

Nog voordat de tribunalen van Pepijn zijn opgericht?

2voor12 | 07-10-22 | 10:04

Bij Sigrid heb ik liever dat zij heel haar hoofd en lichaam gewoon bedekt, liefst een boerka.

swagmachine | 07-10-22 | 10:23

er wordt niet geschoren. men knipt een pluk weg.

AntiZanicz | 07-10-22 | 10:48

En de kappers hebben het al zo zwaar.

Papa Jones | 07-10-22 | 10:02 | 1

men knipt zich niet echt kaal. Kappers krijgen meer werk om het model te herstellen na een solidariteitsknip.

NB zijn er ook niet anti-semitische hakenkruizen? Een hakenkruis is in Azië helemaal niet iets van de nazi's of fascisten.

Inderdaad is het wrang dat hier allerlei dwazen rondlopen die hoofddoekjes willen faciliteren terwijl men elders voor het leven moet vrezen wanneer je zonder zou willen lopen. En dan beweert men ook nog uit vrije wil te hoofddoeken. Wellicht is dat ook zo en is het vooral een farizeeër ding van kijk mij eens super zijn en je kan mooi de blanke medemens schofferen met het voorstaan van iets achterlijks terwijl die medemens dat dan moet accepteren.

AntiZanicz | 07-10-22 | 10:47

Ik trim mijn borsthaar al voor Moldavië.

Kaas de Vies | 07-10-22 | 10:02 | 1

Ik knip mijn konthaar speciaal voor de Ayatollah. Inclusief tarrels.

Bakkeleures | 07-10-22 | 16:50

*Klapt*

Dandruff | 07-10-22 | 10:01

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Kinderkleding
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Bookmakers | Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com | Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl