Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

OPGEPAST. Pliesie gaat taseren

Ja nee nou komt het goed

Dankzij jarenlang mismanagement en bezuinigingen is de kans tegenwoordig groter dat het 'blauw op straat' bij u in de buurt de lokale smurf is dan Oom Agent, maar die paar lui die nog wel voor dag en dauw opstaan om demonstranten in elkaar te meppen krijgen er drie- tot vierduizend tasers bij. Goed idee hoor. Een organisatie die niet eens haar eigen telefoonnummer onder controle kan houden uitrusten met duizenden laagdrempelige uitnodigingen tot fysiek geweld. Als binnenkort de IC's alsnog vol komen te liggen met getaserde "jongeren" en/of Facebookvirologen, mag u uw nieuwe minister Kuipers bellen voor statistiekjes over de vaccinatiegraad. Ondertussen liegt de politie al jarenlang dat er steeds meer geweld tegen de politie is, en tikken uw overtikmedia dat al jarenlang over. Leve de rechtsstaat.

Foto: Niet de agenten uit het verhaal

Joe

Social

Reaguursels

Inloggen

Begrijp dat nou eens mensen, dit is geen wapen maar een levensreddend reanimatie-apparaat, een gele AED. De instructie luidt dat de agent na onverwijld taseren luid "Clear!" roept en achteruit springt. Dat de gereanimeerde dan dood blijft liggen, tja daar kan de agent niks aan doen, de patient wás eigenlijk al dood, toch?

HeelStijl | 12-01-22 | 15:07

Nu maar hopen dat onze agenten wel het verschil tussen taser en gun kennen.

Qippie | 12-01-22 | 13:59

Baldur Von Schirach zou het geheel en al mee eens zijn geweest, als hij het allemaal overleefd zou hebben...........

J.Thee.Cohen | 12-01-22 | 13:48 | 1

sorry, die taserde niet !

J.Thee.Cohen | 12-01-22 | 13:49

Mooi zo, die taser komt als geroepen. En ruim verspreiden a.u.b., ook onder handhavers en boa's, personeel van de NS, en niet te vergeten de bussen van en naar Ter Apel!

KeesBruin | 12-01-22 | 13:11

Dat kan nog interessant worden bij mensen met een zwak hart. Volgens Hartstichting: "In Nederland zijn er zo'n 1,5 miljoen mensen met een chronische hart- of vaatziekte."

En dan ben ook benieuwd of een politieagent in het heetst van de strijd zijn taser en normale vuurwapen uit elkaar kan houden aangezien het handvat toch wel op elkaar lijkt. In Amerika is dat wel eens foutgegaan geloof ik. Als je niet helemaal scherp bent kunnen rare dingen gebeuren.

area78 | 12-01-22 | 12:25 | 3

Wat betreft de toename van geweldsincidenten, zie bijv een recent bericht op nu .nl over ambulancemedewerkers:
"Het aantal agressie-incidenten is zeer gering geweest", zegt een woordvoerder van AZN [..] Eind oktober stelde AZN tegenover NU .nl dat het geweld tegen ambulancepersoneel in de media werd uitvergroot. V&VN bevestigde die stelling

Dit gaat dan over ambulancemedewerkers maar laat wel zien dat veel media de neiging hebben om het zwaar te overdrijven of zelfs nepnieuws verspreiden.

(excuses voor de 2 posts, kreeg melding content not allowed)

area78 | 12-01-22 | 12:26

Mensen met een zwak hart hebben een extra reden om zich correct te gedragen tegenover handhavers, politie etc.

KeesBruin | 12-01-22 | 13:12

En wat doet dan iemand met een zwak hart tussen rellend tuig?

lanexx | 12-01-22 | 15:27

Dat ding zal de mocro-maffia met hun kalashnikovs zeker weten afschrikken.

TRUMP | 12-01-22 | 12:24

Was natuurlijk een gouden sponsormoment voor Groene Stroom geweest. #gemistekans

funda | 12-01-22 | 12:13

Die jongen , die later werd klemgereden en daarna werd neergeschoten , Taser weigert...
Ahmaud Arbery: police bodycam video shows failed attempt to use Taser in 2017 incident
www.youtube.com/watch?v=1v7o_6uI9R0

Torquemada | 12-01-22 | 12:08

Vanaf nu heeft ome agent altijd een defibrillator bij zich.

Acidstain | 12-01-22 | 12:08

Breng geen taser naar een kalashnikov-gevecht.

Zeurders | 12-01-22 | 11:59

Nederland en taseren. Het wachten is op de eerste getaserde persoon die door onverwachte complicaties, met zijn hart ofzo, komt te overlijden . Adieu taser... Dat is ons softe Nederlandje.

Koning BongoBongo | 12-01-22 | 11:56 | 2

Klinkt plausibel

DrFibonacci | 12-01-22 | 12:08

Dat zou zomaar kunnen gebeuren. Zwak hart is zielig, misdaad doet niet ter zake. Zieligheid is leidend in dit land.

KeesBruin | 12-01-22 | 13:13

Ach aluhoedjes taseren werkt niet, dat alufolie zorgt voor kortsluiting waardoor die taser het niet doet.

elco485 | 12-01-22 | 11:48
-weggejorist en opgerot-
fubarmf | 12-01-22 | 11:42 | 4

In de slachtofferrol schieten en zichzelf gedragende, een opleiding gevolgd hebben, werkende, goede ouders zijnde blanke Nederlanders zonder strafblad als dader veroordelen is veel makkelijker als zwarte, marokkaan, antiliaan, turk etc. Zeker omdat Nederland haters bij D66, Groenlinks en VVD je zullen steunen in je slachtofferrol en de Nederlandse samenleving samen met jou in de hoek van slecht-mensch zullen drukken. Rutte, de eindbaas, heeft immers bij herhaling gezegd dat Nederland institutioneel racistisch is. Samen met de extremisten van D66 heeft hij het bestrijden van het institutioneel racisme als speerpunt benoemt. Nou liegt hij wel vaker, maar het helpt je als onderdrukte wel om je punt te maken richting andersdenkenden.

Graaier | 12-01-22 | 12:42

@Graaier | 12-01-22 | 12:42: Excuses, de rat Rutte heeft een andere term bedacht. Hij kwam met "systemisch racisme" wat in Nederland zou spelen. Daarmee haalde hij het onderwerp van tafel en was hij af van de klaagnegers en koste het hem geen zeteltje aan de rechterkant. Alhoewel, de beste leugenaar ook de term "institutioneel racisme" tussen neus en lippen wel eens laat vallen, als dat op dat moment weer even beter uitkomt. Afijn, we kennen teflon Mark.

Graaier | 12-01-22 | 12:53
▼ 1 antwoord verborgen

Welke probleem wordt hiermee opgelost? Politie is meestal met meer, heeft geweldsmonopolie, politieopleiding, wapenstok en een pistool. Heeft hierdoor bij 99% van de burgers ontzag, kan waarschuwen, dreigen, slaan, in de lucht schieten of je in je sodemieter raken. Taser is alleen maar keuzestress met nieuwe risico's.

hetgingperongeluk | 12-01-22 | 11:41 | 4

@Koning BongoBongo | 12-01-22 | 11:54: Goeie vraag!

hetgingperongeluk | 12-01-22 | 12:06

Je kunt niet een BOA iets geven, dat Oom (M)[V]{X} Agent niet al heeft.

NUik | 12-01-22 | 13:09

Keuzestress voor de popo? Welnee, je kunt toch ook in de ene hand je pistool en in de andere hand je taser houden? Altijd raak, zeg maar.

KeesBruin | 12-01-22 | 13:15
▼ 1 antwoord verborgen

Goede zaak. Investeren in blauw altijd goed, die mensen wagen hun leven voor onze veiligheid

Miyagi | 12-01-22 | 11:39

citaat: 'Van Britse agenten wordt namelijk verwacht dat ze aan de kant van het volk staan en burgers beschermen tegen de staat. [Meeste Britse agenten dragen geen vuurwapens]
Een radicaal andere visie dan elders want de politie wordt meestal aanzien als het repressieve middel van een overheid om regels af te dwingen."
Waar staat onze politie? Komen ze met deze tasers dichter bij het volk of dichter bij het afdwingen van regels? Wat willen wij?

guldenmiddenweg | 12-01-22 | 11:28 | 2

Wij willen dat de orde gehandhaafd wordt, ten bate van de normale burgers. Als dat impliceert dat er af en toe een of ander stuk gespuis getaserd wordt, prima!

KeesBruin | 12-01-22 | 13:16

Nou ja, wanneer politie wel zeer onterecht in het nauw komt zoals toen in Rotterdam is taseren nog altijd beter dan echt een kogel moeten lossen?

Jan, Leiden | 12-01-22 | 11:25 | 2

Voordat de agent de taserdraadjes weer in z'n taser heeft gefrommeld om een tweede aanvaller uit te kunnen schakelen, is hij allang gelyncht.

Prieelvogel | 12-01-22 | 11:41

Ach, zo'n taser naaldje is een stuk eenvoudiger uit je nek te plukken dan een clip 9mm kogels.

Dantevortex | 12-01-22 | 11:23 | 1

En uit je oog?

P. Breidel | 12-01-22 | 13:54

Oei. Maar Druk op de Zorg dan? Of geneest dit sneller dan een honden beet?

Piet Karbiet | 12-01-22 | 11:08

Wat kosten die tasers eigenlijk? In ieder geval weet ik een veel goedkopere oplossing voor de lange termijn.
Grenzen dicht. Geen tasers meer nodig. Die paar wappies en suikerspiegelaars knuppelen ze dan maar neer.

Nivelleermarionet | 12-01-22 | 11:06 | 2

Uiteraard, voor alle problemen is de oplossing: grenzen dicht.

guldenmiddenweg | 12-01-22 | 11:20

Het x26 model zoals je veelal ziet is ongeveer 700 a 800 Dollar.
Een handtaser is veeeeel goedkoper, ook makkelijk zelf te maken met onderdelen op aliexpress. Kan je gewoon bestellen voor een paar euro.

Dantevortex | 12-01-22 | 11:25

Moeten ze ook nog eerst toestemming vragen om te taseren aan de chef van dienst of zo?

laurentius | 12-01-22 | 11:06 | 1

Er komen waarnemers voor de waarnemers.

Piet Karbiet | 12-01-22 | 11:08

3,5 jaar later ingevoerd.
Het kabinet weet ook wel van aanpakken.

laurentius | 12-01-22 | 11:04

Precies op tijd om de kanteling in de samenleving de kop in te taseren.

JJMS | 12-01-22 | 10:58

Oh, maar dan is het een kwestie van tijd voor de boa's er ook mee uitgerust worden. Die willen altijd alles wat hun grotere broertje ook heeft.

herstelkous | 12-01-22 | 10:55 | 2

Nu snel nog eens 5000 zwakbegaafden in het uniform hijsen.

Arnold9638 | 12-01-22 | 10:58

Wanneer krijgen burgers eindelijk eens betere mogelijkheden om zichzelf te verdedigen? Om te beginnen thuis. Begin eens met het omkeren van de bewijslast voor noodweerexces. Erkennen dat het aantreffen van insluipers in je huis die er niet vandoor gaan als ze ontdekt worden, moet worden aangemerkt als een zeer ernstig bedreigende situatie, die dus ook flink wat geweld bij zelfverdediging rechtvaardigen. En schaf dat debiele onderscheid eens af tussen het kennelijk klaar hebben liggen van een wapen, of het gebruiken van een wapen dat er toevallig lag.

Muxje | 12-01-22 | 10:54 | 7

@quigg | 12-01-22 | 12:18: En in DenHaag lopen jongetjes van 15 ´s avonds stoer over straat met wapens die Rambo nauwelijks kon vasthouden. Inclusief patroonband. Scherp. Maar voor de burger iets voor thuisbescherming is taboe. Hoewel er wel weer kans is op vrijspraak als je uit noodweer een gewapende aanvaller in je huis neutraliseert. Snapt u het nog allemaal?

squadra | 12-01-22 | 12:38

@jeweettochniet | 12-01-22 | 11:05: Het gebruik van wapens bij zelfverdediging heeft weinig met de politie aanrijtijd van doen. No trespassing. Daarbij, in de USA is er altijd en overal politie, ook als je ze niet ziet. Eén per auto ipv twee.

P. Breidel | 12-01-22 | 13:59

@squadra | 12-01-22 | 12:38: Jazeker, in plaats van een pistool of honkbalknuppel, probeer eens ammoniak dat toevallig in de gang stond.

P. Breidel | 12-01-22 | 14:02
▼ 4 antwoorden verborgen

Met een steeds ouder wordende maatschappij en onderliggende hartproblemen, gaat dat teaseren, net als in de Joe ess of ee,
net zo goed mensenlevens kosten! Laagdrempelig geweld icm politie vmbo niveau, wat kan daar nu fout gaan!!

De_Middelvinger | 12-01-22 | 10:52 | 1

Geen idee. Maar als het bejaardenlevens gaat kosten moet het wel een D66-idee zijn.

The-loopy-cowboy | 12-01-22 | 11:12

De Gestapo van Femke kon het nog met vechthonden af. Gaat snel.

Arnold9638 | 12-01-22 | 10:52

Toen ik nog diende op de Enterprise, hadden we fasers. En anders gebruikten we de Vulcan nerve pinch.

Veel beter!

Kapitein Sjaak Mus | 12-01-22 | 10:50 | 1

Fasers werken goed tegen gewoon volk. Maar wat er hier rondschuifelt kan je vergelijken met Klingons of Cardassians. Die zijn woest en hebben disruptors, net als bepaald onguur volk hier.

Nivelleermarionet | 12-01-22 | 11:12

GroenLinks al gezeurd dat er groene stroom in die tasers moet?

amateurrr | 12-01-22 | 10:50 | 3

Iedere agent met een zonnepaneel op z'n pet!

FrankVeer | 12-01-22 | 10:57

Er loopt een peloton zonnepanelen agenten achter voor het opladen.

Hebbiehemookweer | 12-01-22 | 11:00

Een beter idee om in dit steeds drukkee en vol gebouwd land een flink aantal politieburo's weer te heropenen. Met je efficientie. Voor duizenden illegalen worden ook in een mum van tijd locaties gevonden en ingericht. Dan kan het opeens wel.

Piet Karbiet | 12-01-22 | 10:48

ik ben niet van plan ooit een potje te gaan rollebollen met de politie, dus van mij mogen het ook machinepistolen zijn...

Pierre Lebon | 12-01-22 | 10:48

Mag de politie zo'n taser ook gebruiken om doodbijtende honden af te stoppen: "Honden houden huis in de Drunense Duinen; minimaal vijf reeën doodgebeten"
Natuurmonumenten is het spuugzat. Loslopende honden hebben in de Loonse en Drunense Duinen alweer vijf reeën doodgebeten.
zie: www.bd.nl/waalwijk-heusden-e-o/honden...

theo-is-dood | 12-01-22 | 10:45 | 7

@Sjors W. | 12-01-22 | 11:14: ik dacht dat ook bedoeld werd de baasjes te taseren.

NUik | 12-01-22 | 13:13

Wij schieten op zondagmorgen op poedels, gaat prima.

P. Breidel | 12-01-22 | 14:04
▼ 4 antwoorden verborgen

De politie had gewoon de pet op moeten houden.
Dan was de taser nooit nodig geweest.

Hiram | 12-01-22 | 10:44 | 1

Idd.
Met zonnepaneel om de taser op te laden

Het leven is zwaar | 12-01-22 | 11:49

Waar is het briljante fragment uit The Hangover...?

nietzomoeilijk | 12-01-22 | 10:44

Slechte ontwikkeling, tasers bieden schijnveiligheid en zijn lang niet altijd effectief genoeg. Vervelend wanneer iemand met een mes in zijn handen gewoon doorstormt richting jouw keel.

De vries, Henk. | 12-01-22 | 10:44 | 1

Ja, dan heb je achteraf wel de verkeerde wapenkeus gemaakt.

Hiram | 12-01-22 | 10:47

Okay mits de VAR er ook een krijgt.

Piet Karbiet | 12-01-22 | 10:42

Is het niet nostalgischer om bromsnor gewoon weer uit te rusten met een sabel?

Ichneumonidae | 12-01-22 | 10:41

Er komt steeds meer bont en blauw op straat.

Knufter | 12-01-22 | 10:40

Lijkt me wel weer een gedoe om die draadjes weer terug in de taser te frommelen.

Prieelvogel | 12-01-22 | 10:40 | 3

Werkt net als bij een stofzuiger: knoppie drukken, de helft van het snoer rolt terug, de andere helft moet je dan wel met de hand erin wurmen, dat wel.

Knufter | 12-01-22 | 10:41

Vervelend ook als je mis schiet, politie staat nou niet echt bekend als goed getrainde schutters....

Swaffelkaffert | 12-01-22 | 11:06

@Knufter | 12-01-22 | 10:41: Is een kleine cassette, soort magazijn. Gooi je weg, klikt een nieuwe in en op naar de volgende elektrocutie

P. Breidel | 12-01-22 | 14:07

Het is natuurlijk wachten tot BOAs ook een taser gaan eisen....

ReyNemaattori | 12-01-22 | 10:39

Maar als ze het wapen gebruiken worden ze op non-actief gezet zeker.

Plaque-doctor | 12-01-22 | 10:37 | 1

Bij een arrestatie met gewelddadig verzet niet, ik neem aan dat ze daar voornamelijk voor worden ingezet .

Castor12 | 12-01-22 | 10:39

Mijn credo is al jaren: Vaker blauw op straat.

Piet Karbiet | 12-01-22 | 10:36 | 2

Mee eens, maar ik doe er (taser) geel bij.
-

Bernhard de II | 12-01-22 | 10:43

Openbaar dronkenschap?
Is strafbaar hoor.

Hebbiehemookweer | 12-01-22 | 11:04

An zich vraag ik me af waar en in welk spectrum dit ingezet kan worden, ik kan me voorstellen dat dit te gebruiken is bij een doorgesnoven figuur welke niet tegen te houden is met een beanbag c.q. stunbag. Het lijkt me een té zwaar middel bij demonstraties en bij een inval oid ben je toch al snel een vuurwapen nodig.

photto | 12-01-22 | 10:36 | 2

Precies mijn zorg. Onder welke condities wordt de taser ingezet door de politie? Ik ben het geval nog niet vergeten waarbij 'agenten' een politiehond aanmoedigen om een demonstrant te bijten die al op de grond ligt.

therealbraindump | 12-01-22 | 10:46

Ze melden dat het niet de bedoeling is om het tegen een groep te gebruiken, en vooral om 112 meldingen met psychotische gedachten gaat. Idee is inderdaad dat het een doorgesnoven figuur makkelijker lamlegt omdat het spieren uitschakelt.

Zoals alles met de politie wil ik het nog wel zien. Als het verminderde vermogen om het verbaal op te lossen er nu toe gaat leiden dat ze rare snuiters die met zichzelf in de knoop zitten gaan plattaseren...

Sjors W. | 12-01-22 | 10:47

Moet je de politie beter bewapenen, of is het verstandig eerst te kijken naar de keten van opsporing en vervolging?

Duwbak_Linda | 12-01-22 | 10:33

In plaats van oom agent die waarschuwt niet te bijdehand te doen nu meteen een taser in je pens. Het kan verkeren.

amateurrr | 12-01-22 | 10:33 | 2

Die waarschuwingen van oom agent worden al jaren stelselmatig weggelachen omdat er amper gevolgen zijn .

Castor12 | 12-01-22 | 10:37

Mooi, net op tijd voor zaterdag.
Ik verheug me nu al op beelden in het NOS journaal van getaserde ondernemers die het gore lef hebben om hun zaak te openen nadat de lockdown op vrijdagavond nogmaals met 3 weken is verlengd.

Mark zit te Dutten | 12-01-22 | 10:31

Ik weiger me te laten prikken door de overheid!

Beste_Landgenoten | 12-01-22 | 10:31 | 3

Niet zo tegenstribbelen, Beste, dat heeft geen enkele zin. De dokter komt zo bij u. Kopje koffie intussen?

Yrrab | 12-01-22 | 10:42

Potverdorie, zouden die tasernaalden microchips achterlaten?

Sjors W. | 12-01-22 | 10:48

Prima natuurlijk. Waarom zou je ook de deur uit hoeven, tegenwoordig wordt alles aan huis bezorgd. Je hebt de boodschappen aan huis, een abo op Netflix of een stapel boeken, een frisse neus kun je ook op het balkon halen.

quigg | 12-01-22 | 11:28

Benieuwd wanneer de eerste Mohammed Floyd zich aandient. Of gaan de taseraars omgekeerd etnisch profileren in Groot Wassinkland?

J.P.Drapeau | 12-01-22 | 10:31 | 1

Die tasers worden straks alleen gebruikt in situaties waar ze niet voor bedoeld zijn.. zoals als u zich zonder mondkapje buiten waagt.

BakkerHenk | 12-01-22 | 10:45

Schokkend nieuws.

GroetenVanUrk | 12-01-22 | 10:30

Ooh sorry, ik wist niet dat we het FvD clubhuis waren geworden.

Tasers zijn gewoon prima. Voorkomt een hoop worstelingen, met alle risico's van dien.

timster | 12-01-22 | 10:29

Elke knuppel een taser. Mooi man.

Ichneumonidae | 12-01-22 | 10:28 | 5

@Bernhard de II | 12-01-22 | 11:30: Je hebt ze erbij, hoor. De automobilisten die al gaan toeteren als een bejaarde over de zebra naar de overkant schuifelt. Zo van: hup ouwe, trek eens een sprintje! Terwijl die bejaarde al op topsnelheid ligt. Het liefst reden ze nog door ook, maar ja, dan loop je de kans op een krasje of, erger nog, een deuk in je statussymbool.

quigg | 12-01-22 | 11:49
▼ 2 antwoorden verborgen

Lijkt me prima. In veel landen hoef je niet te proberen om agenten met vuurwerk etc te bekogelen omdat ze gericht terug zullen schieten, en terecht. Of van die idioten die stoeptegels naar een rijdende ambulance gooiden bij de rellen in Rotterdam, in een land als de VS zouden die direct 3X neergeschoten zijn.

Diederik_Ezel | 12-01-22 | 10:28 | 1

Je kunt NL niet met de VS vergelijken, vind ik. Daar kan iedereen een wapen hebben, hier alleen de criminelen en de leden van de schietsportverenigingen. Die laatsten kijken wel uit, dan raken ze meteen hun verlof kwijt. Blijven de criminelen over, ik vermoed dat die liever een stroomstoot dan een kogel krijgen. Die weten ook wel dat ze daarna gearresteerd worden en een fopstraf krijgen.

quigg | 12-01-22 | 10:40

Begrijp niet waarom je uitgerekend de Staat meer macht zou willen geven, zeker niet na de totale verloedering, het gelieg, het gekonkel van de afgelopen pak 'em beet anderhalf jaar.
Rutte met een taser, tuurlijk.

Ichneumonidae | 12-01-22 | 10:27 | 2

Waarom? Omdat het voor eenieder duidelijk is geworden dat er totaal doorgedraaide mensen vrij rondlopen (de man met de fakkel bijvoorbeeld) die een gevaar voor zichzelf en de samenleving vormen.

theo-is-dood | 12-01-22 | 10:48

Prima.

Roos | 12-01-22 | 10:25

For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.

Wellicht kun je beter de wijkagenten niet wegbezuinigen zodat je het eerder doorhebt dat er iets broeit ipv achteraf de brandjes te blussen ? Helaas is dit itt de taser niet in mooie KPI's (prestatie-indicator) vast te leggen dus dit doet niet ter zake meer tegenwoordig. Alleen goed meetbare dingen zijn van belang, ook omdat je daar zo leuk mee kunt rekenen in modellen. In het model zal nu het probleem van de politie wel opgelost worden. De minister zal wel gaanzwaaien dat dankzij de taser er minder prestatie-X ingezet hoefde te worden dat dan <aantal prestatie-X> keer schatting kostprijs per stuk = 10 miljard euro heeft bespaard. Gaaf land !

Nichtsneues | 12-01-22 | 10:22

Veel jongeren, apothekers, chirurgen, mensen met lage suikerspiegel etc. die toch op een of andere manier in bedwang moeten worden gehouden en waarbij woorden gewoon niet zoveel effect hebben.

De geestelijke gezondheidszorg compleet uitgekleed en kapotbezuinigd. Daarnaast heeft ons nieuwe Kabinet de doelstelling om nog meer cultuurverrijkers binnen te halen waar hoe je het wendt of keert ook een niet te verwaarlozen aandeel verwarde mensen bij zit.

Prima aanvulling op het arsenaal van de politie dus. Feit is gewoon dat je als agent steeds meer wordt gecontronteerd met asocialen en/of aggressieve geestensgestoorden.

PieterPuk | 12-01-22 | 10:21 | 1

Eens. Je kunt beter hebben dat een politieman/vrouw die zich in het nauw /bedreigd voelt, naar de taser grijpt dan naar zijn/haar pistool.

Dr_Johnson | 12-01-22 | 10:41

Prima .
Hele net staat vol met filmpjes van lui die met 5 agenten overmeesterd moeten worden , die een kwartier bezig zijn terwijl de halve buurt langzaam uitloopt en zich er mee gaat bemoeien .
Met de dreiging/gebruik van een taser is een arrestatie is een minuut voorbij .

Castor12 | 12-01-22 | 10:19

Wacht eens even juffrouw op de fiets, u rijdt daar zonder verlichting? Ik zal u even van stroom voorzien. Zap!

BrutusBosch | 12-01-22 | 10:18 | 1

en terecht! moet ze maar niet fietsen

Grzl-II | 12-01-22 | 10:31

Eindelijk! In tegenstelling tot Ronaldo vind ik dat de politie te soft is als er sprake is van dreiging richting hen. Gedeeltelijk gevolg van onze cultuur, gedeeltelijk omdat je niet wil schieten en je met een wapenstok niet eenvoudig een dominante situatie hebt. Go pliesie! Nu de rechters nog.

Salutis Humanae | 12-01-22 | 10:17 | 1

Leuk op papier. In die ideale papierwereld ben ik het nog met je eens ook. Maar die positie hangt af van hoeveel vertrouwen je hebt in de hedendaagse politieagent, en daar heb ik (en Ronaldo, en anderen hier) blijkbaar minder van dan jij. Jij vertrouwt er op dat agenten de juiste keuze maken.

Of het uithollen van het ambt nu de oorzaak of het gevolg is, is een kip-ei discussie die eigenlijk niet zo relevant is. Ik denk dat agenten er minder goed in zijn/lijken om zaken zonder escalatie op te lossen. Of tasers geven een goed idee is of niet valt nog niet te zeggen, het gaat er heel sterk vanaf hangen hoe de taser gebruikt wordt.

Sjors W. | 12-01-22 | 10:58

Lijkt me een heftige ervaring om getaserd te worden met een pacemaker.

william7055 | 12-01-22 | 10:17 | 6

Dat lijkt mee te vallen. Varkens met speciaal voor dit doel geimplanteerde pacemakers zijn getaserd en daar gaf het geen problemen. De pacemakers die mee-geshocked worden bij hartproblemen vd drager hebben ook geen last.
Bij mensen is het wat minder zeker. Het wordt nu ook onderzocht de komende jaren. Bij gezonde mensen gaat het wel goed maar bij mensen met aandoeningen gaan we het zien.
Dat haakje wil je ook niet in je oog hebben, uit mechanisch oogpunt maar ook niet ivm de stroom die dan door je oog wordt gejaagd.

Een taser kun je op 2 manieren gebruiken: haakjes in iemand schieten en dan met 50.000 volt bij geringe stroomsterkte 'taseren' of het apparaat met 2 electroden tegen iemand aanhouden, bv in de nek, en dan stroom er op zetten. Dat is dan nogal pijnlijk. Dat gaan we in Nederland niet doen. Het gaat door voor martelwerktuig.

Die haakjes hoeven trouwens niet eens in de huid vast te zitten, in de buurt van de huid (paar cm) werkt ook al.

Nichtsneues | 12-01-22 | 10:37

Niks aan de hand. De batterij van de pacemaker is dan in één klap weer opgeladen.

Prieelvogel | 12-01-22 | 10:38

Als dikke, onsportieve brildrager vermeed ik als tiener ook liever een knokpartij.

langelat | 12-01-22 | 11:42
▼ 3 antwoorden verborgen

Dan moeten ze niet per ongeluk hun pistool pakken, dat liep niet zo goed af voor de 20 jarige Daunte Wright.

HankHill | 12-01-22 | 10:17 | 3

Word een beetje moeilijk met een gele taser als een banaan.

Castor12 | 12-01-22 | 10:21

Ja heel sneu voor alle betrokkenen. Feit blijf ik wel vinden dat Daunte alle kansen heeft gehad om sowieso al het gebruik van een taser tegen zichzelf te voorkomen.

PieterPuk | 12-01-22 | 10:23

Net als bij Oscar Grant...

ReyNemaattori | 12-01-22 | 10:32

Hoe zou het toch kunnen dat overal ongekende hoeveelheden geld in gepompt is, maar ondertussen alles uitgehold is? Met alles gaat dat zo: geld pompen, een handje vol mensen wordt er enorm veel beter van en het probleem blijft.

Dr.Kravitz | 12-01-22 | 10:16 | 2

Hebzucht al dan niet bewust gekoppeld aan onkunde om zo de nieuw onstane verdienmodellen volledig te benutten.

Krijgtheenenweer | 12-01-22 | 10:31

Snap ik ook niet. Een overheid op afstand, burgers moeten maar participeren, efficientie (=lees afbraak) maar de overheid zit steeds dieper met hun jatten in uw portemonnee.

Piet Karbiet | 12-01-22 | 10:40

Hebben de wapperds hun taser-angst al uitgesproken?

funda | 12-01-22 | 10:14 | 5

@Bakkeleures | 12-01-22 | 10:28: Vermoedelijk omdat de drempel om een taserwapen in te zetten veel lager is dan bij een vuurwapen.

Krijgtheenenweer | 12-01-22 | 10:33

@Bakkeleures | 12-01-22 | 10:28: De kogel heeft als doel noodweer, in gevallen doden of gedood worden(of anderen die gedood dreigen te worden). De meeste agenten hebben nog nooit hoeven schieten(buiten de schietbaan).

Die taser gaat gewoon getrokken worden bij iedereen die staande of aangehouden moet worden en ook maar in de verste verte er gevaarlijk eruit ziet, niet direct mee werkt etc. etc.

ReyNemaattori | 12-01-22 | 10:38

@ReyNemaattori | 12-01-22 | 10:38: Wat een kolder. De taser is ook onderhevig aan een hele rits voorwaarden, niet die jij opsomt in elk geval. En in de gevallen waarin een taser wel gebruikt mag worden, vind ik het juist heel goed dat de politie een wapen heeft dat én gevaarlijk is én een lagere drempel heeft dan een pistool. Een agent moet nu kiezen tussen de gummiknuppel of z'n pistool, wat resulteert in niks doen. Nu kan hij/zij tenminste gepast geweld gebruiken en ja, dat is gevaarlijk. Ruzie maken met de wouten moet ook gevaarlijk zijn.
Jij hebt teveel films gekeken denk ik, Hangover of zo.

Bakkeleures | 12-01-22 | 10:43
▼ 2 antwoorden verborgen

Straks krijgt de politie nog een lasso.

Leptob | 12-01-22 | 10:14 | 1

Haha een goeie!

J.Cash | 12-01-22 | 10:24

Hè ja, een bende laagopgeleide en slecht betaalde politieagenten de beschikking geven over een laagdrempelige wapens. Wat kan daar nu misgaan...

* Il Principe * | 12-01-22 | 10:13 | 10

@Bakkeleures | 12-01-22 | 10:27: De grap is dat tegen meneer de scheefparkerende huisvader alle registers open getrokken worden, maar Arie van het kamp en Mo worden met fluwelen handschoentjes aangepakt. Daar helpt geen taser aan.

Vanilla | 12-01-22 | 11:40

@AntiZanicz | 12-01-22 | 11:56: Onzin, politie hier heeft een chronisch laag budget en mag haar kerntaken nauwelijks uitvoeren.

funda | 12-01-22 | 12:11
▼ 7 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Kinderkleding
Batavia Casino. Hét online casino van Nederland
Online Casino | Online Casino | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com | Online Casino Nederland