Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Amsterdam pest ondernemers met dreigbrief over uitstootvrije bedrijfsauto's binnen de Ring A10

Mkb'ers en zzp'ers zijn snoeihard de sjaak

Gefeliciteerd Amsterdam, jullie hebben heel veel mkb'ers en zzp'ers weer eens hartstikke verdrietig en nerveus gemaakt. De voorbije weken viel er bij de duizenden ondernemers in de stad een gezellige dreigbrief op de mat, met als kernzin: "Daarom mogen er vanaf 2025 alleen nog uitstootvrije bedrijfsauto's binnen de Ring A10 rijden." Dat is voor de Jumbootjes, de CoolBluetjes de PostNL'letjes van deze wereld misschien niet zo'n probleem, maar duizenden zzp'ers en ondernemers in het midden- en kleinbedrijf zijn vrij hard de lul. De aannemer, die het hele land doorkruist om zijn boterhammen te verdienen. De schilder. De wijnboer. De cateraar. De stukadoor. De slotenmaker. De marktkoopman. De setdresser in de filmwereld. De leveranciers van het Food Center. De tegelzetter. De slager. Niet de Groot Wassinkjes en de Van Doorninckjes die op een fietsje heen en weer pendelen tussen grachtengordel en ivoren toren, maar gewone mensen, wier realiteit voor een flink deel van de Amsterdamse politiek al enige jaren een ver-van-hun-bedshow is. Hier is een mes, daar is je keel, koop binnen drie jaar maar een nieuwe bedrijfswagen.

Tweedehands elektrische bussen zijn er niet of nauwelijks, want ze zijn vrij nieuw en nog volop in productie en ontwikkeling. Daarnaast hebben die dingen vooralsnog het bereik van een pak vla: een nieuwe eVito van Mercedes heeft een lachwekkende range van 137 kilometer. Dan heb je als aannemer ook nog eens een fijne inrichting van Sortimo in je bus, paar laddertjes erin, wat zwaar gereedschap: dan kom je nog geen 100 kilometer en dan ben je precies helemaal nergens behalve bij een laadpaal. Stel: je bent een in Amsterdam gevestigde hovenier. Dan kun je voor je tuinklussen in Amsterdam prima de elektrobus pakken, maar voor een opdracht in Enschede hang je onderweg twee keer als een zombie aan een laadpaal. Dan doet Amsterdam heel stoer met 5.000 euro subsidie ('aanvragen vóór 31 december 2022') maar zo'n eVito is er vanaf € 43.880 (okee, een uitstekende Proace gaat voor € 29.995) en dat is ook met subsidie, kleinschaligheidsaftrek, milieu-investeringsaftrek en winstvrijstelling nog steeds teringveel geld, en dat in een tijd dat het vet nou niet bepaald op de botten zit bij ondernemers, die in veel gevallen uit hun eigen pensioenpotten zitten of zaten te vreten.

Bovendien is die vuige dreigbrief van de gemeente voorbarig, zoals we hier lezen de blog van lector City Logistics Walther Ploos van Amstel: "In het Actieplan Schone Lucht Amsterdam (van oktober 2019) is enkel het voornemen opgenomen dat er in Amsterdam per 2025 een uitstootvrije zone zal worden ingevoerd voor bestel- en vrachtvoertuigen in het gebied binnen de ring. Net voor de zomer zijn de landelijke kaders vastgesteld waarbinnen gemeenten nu concrete regels moeten opstellen die ook nog eens proportioneel moeten zijn. De lokale regels moeten vervolgens nog ter zienswijze en inspraak langs belanghebbenden. De voortgang daarvan is niet bekend. Maar, dan kan zomaar nog eens 6 tot 12 maanden duren. En, dan nog geldt een overgangsregeling van minimaal 4 jaar voordat de maatregelen in gaan. Schuift dit dossier door naar een volgende coalitie? Komt van uitstel afstel?"

Zo'n dreigbriefje, het is allemaal weer heel dapper van de gemeente Amsterdam, waar GroenLinks-bomenhater Marieke van Doorninck iedere avond met de volledige raad van bestuur van Vattenfall in bed ligt en de gepeperde rekening van de energietransitie neerlegt bij gewone mensen: geen bootjes, geen kachels, geen benzinewagens, geen bestelauto's en alle verboden die vanzelf een keer gaan komen, zoals het verbod op de barbecue, maar wél torenhoge windmolens bij iedereen voor de neus. Maar goed. Gewone mensen, die zijn er toch al bijna niet meer in Amsterdam.

Reaguursels

Inloggen

Amsterdam was al verloren. Een woning of winkel aanhouden daar is struisvogelgedrag. Of hebzucht. Ben ik nog niet helemaal uit.

Dr.Utker | 22-09-21 | 11:28

Oh wat oliekoekendom. Ken nu al een vakman die in de buurt van A’dam woont en geen klussen wil in Amsterdam. Hij is 100 euro per klus aan marketing kwijt aan ome Google. In Amsterdam komen daar absurde parkeerkosten bij. Brr

1977 | 22-09-21 | 09:05

Onbegrijpelijk dat Amsterdam geen gebruik maakt van haar waterwegen voor transport van goederen. Het liefst met kleine galeien voortgestuwd door menskracht.

Mokum Kosher | 22-09-21 | 08:55

Over die 30 ton limiet;
Wat de gemeente Amsterdam ook even vergeet is dat veel van die kekke pandjes daar een diepte en hoogte combinatie hebben waar je een redelijke torenkraan voor nodig hebt, dan weeg die alleen al een ton of 50 á 60.
En vaak heb je er eentje nodig met nog wat meer gieklengte en haakhoogte en kom je met een nog zwaardere kraan aankakken.
Gaan we nu alles met de hand omhoog lopen dan?

Dima Beeline | 22-09-21 | 08:42

Het zou me niet verbazen als er een heel aantal Amsterdam gaan verlaten. Aan onderwijzers is ook al een groot tekort. Straks geen enkel onderhoudsbedrijf meer behalve een paar hele grote aanbieders die vervolgens de gemeente in de tang hebben. Dit is een les in: hoe maak je jezelf afhankelijk van het grootkapitaal.

Mesmer | 22-09-21 | 08:32

Voor het laden van een bus of 2-5 heb je eigenlijk wel een grootverbruikersaansluiting nodig. Echter, zit dat er in Amsterdam en in het gebied van een aantal grote bouwers en hun onderaanemmers niet in omdat Liander de aansluiting van grootverbruik heeft gestaakt tot minimaal 2025. Dus als Amsterdam alle parkeerplaatsen in aangewezen gebieden voor bouwlocaties voorziet van een laadpaal die de bus voor een retourrit naar de zaak en woonadres volgooit, dan kan dat misschien nog net aan. lukken.
Anders kan Amsterdam de tyfus krijgen met z'n woningnood, vervallen sociale huurpanden en de aansluiting van alle installaties die hun groene doelstellingen uberhaupt mogelijk maken. Wat een stel wereldvreemde figuren zitten daar te regeren.

Dima Beeline | 22-09-21 | 08:26

Brandweerwagens, politieauto's / motoren en ziekwagens ook allemaal electrisch?

forecastle | 22-09-21 | 08:22 | 1

Amsterdam heeft al een elektrische tankautospuit. Op Oostenrijks kenteken, want hij is eigenlijk niet goedgekeurd voor de Nederlandse weg. Als de stroom op is gaat hij over op een biodbrandstof aggregaat.

Dima Beeline | 22-09-21 | 08:27

De subsidie die het klimaat gaat redden is daar! Nu kan ik weer rustig slapen en dromen van een Nederland zonder overstromende rivieren en een zeespiegel die 12cm per eeuw stijgt en mijn god, ook minder warme en tropische dagen. Ben zo terug, even schaatsen bestellen voor de nakende Elfstedentocht.

JohnFrederikstadtdt | 22-09-21 | 08:11

Da’s mooi dit! Dat hele Amsterdam dan lekker niet meer bevoorraden. Laat ze sterven van de honger. Geen voorraden meer naar die zeg leuke kleine restaurantjes, geen drank meer naar de slijterijen. Let op hoe snel de boel weer geklaard is. Fuckinghell

Fuckinghell | 22-09-21 | 07:59

1 voordeel.. als er een knappe brand uitbreekt,kan de brandweer ook niet meer uitrukken…

degelukkigehollander | 22-09-21 | 07:46

Dat is mooi man. Dan kan de ME ook geen waterkanonnen in Amsterdam inzetten, Die wegen leeg 16 ton en daar kan nog 8 ton water in. Mag dus niet meer. Eerst ff ontheffing regelen. Hoe lang duurt dat? Mooi man veilig protesteren kan weer. die kruizen doen me ergens aan denken. iets met een Tv show en niet leuk ofzo?

Geenjoris | 22-09-21 | 00:00 | 1

Hoe lang een ontheffing aanvragen voor een zwaar voertuig in Amsterdam duurt? Voor U jaren. Jaren van bezwaarschriften, traineren, brieven niet beantwoorden, beperkingen in de ontheffing aanbrengen zodat de waarde nul is.
Voor de gemeente.... om negen uur aangevraagd, om vijf over negen met volledige goedkeuring en stempel geregeld.

me163komet | 22-09-21 | 10:28

Waarom heb ik zo t gevoel dat een of andere GroenLinks wethouder een mooi dealtje heeft met lokale autodealers en de ondernemers op een of andere manier alleen bij bedrijf X terecht kunnen met hun subsidie

WibionFire | 21-09-21 | 22:59

Gezellig met de bakfiets de AH To Go bevoorraden! Kunnen we dan ook de lantaarnaansteker, de schillenboer en dat soort beroepen weer terug krijgen in Amsterdam? Lekker retro doen, helemaal de toekomst. Als ze dit beleid nou net zo consequent niet gaan handhaven als het QR-beleid, maar helaas is dit een GL-maatregel en dat andere komt van andere partijen. Je kunt er gif op innemen dat de BOAs op de ring klaar zullen staan met hun bonnenboekje.

Ik zou als ondernemersvereniging keihard m'n poot stijf houden en domweg alle klussen in de ring weigeren. Laat die wereldvreemde grachtengordelgekken maar voelen wat ze hebben opgedrongen. Waterleiding gesprongen? Helaas, we kunnen niet de ring in. Zoek maar een kurk. Winkel bevoorraden? Helaas, we kunnen niet de ring in. Pak de trein maar naar Sloterdijk. Nieuwe keuken nodig? Zoek maar een trekschuit om de delen te leveren. We kunnen de ring niet in.

Jessinator | 21-09-21 | 22:22

Je kunt je brandstof gestookte bedrijfs vehikel dan wel mooi -brandend en wel- via de ingang in het gemeentehuis parkeren.

Natuurlijk wel voordat je er niet meer mee mag rijden binnen de ring A10. Verordening is wet immers.

Nostra da Mus | 21-09-21 | 22:02

Paard en wagen?

Colin.Fart | 21-09-21 | 21:56

Ik moet komende week naar Amsterdam en ben nu al gespannen over wat ik daar aan ga treffen.

kleybeuker | 21-09-21 | 21:51

Heb je met pijn en moeite een huissie van 30 m2 weten te bemachtigen in amsterdam voor 445.000 euro mag je straks ook nog driedubbeldik gaan betalen als je een klussie in huis laat doen door een handige henkie. Want die berekend al deze inzon ook gewoon door natuurlijk. Voorrijkosten 180 euro.

brawler | 21-09-21 | 21:43 | 2

Jezus. Berekent natuurlijk en onzin

brawler | 21-09-21 | 21:44

Die zijn al 180 euro, alleen het parkeren voor je deur gaat al rond de 50 euro in zitten.

Dima Beeline | 22-09-21 | 08:30

Dus ipv 1 wagen van 30 ton komen er nu 4 van 7.5 ton?

Super Grover | 21-09-21 | 21:23 | 1

Dat is minder schadelijk voor de funderingen en infra. Niet persé voor de uitstoot, maar dat is dan iemand anders z'n probleem.

Fedor Emelianenko | 21-09-21 | 21:35

Gemeente Amsterdam: Over drie weken kunt u niet meer u werkzaamheden uitvoeren zoals u gewent bent, u heeft tot 1 oktober al uw bedrijfsactiviteiten om te katten naar een groen model. Uiteraard krijgt u hier geen cent voor.

Het zou leveranciers sieren om die hele stad gewoon links te laten liggen en niet meer te leveren.

ReyNemaattori | 21-09-21 | 21:20

T.k.a. t.e.a.b. z.g.a.n weinig gebruikte volledig gereviseerde Gouden Koets met authentieke special paint . Altijd binnen gestaan. Van een oud vrouwtje geweest.

masahide | 21-09-21 | 21:18

Regeren is vooruit denken (lol!) dus er is vast elektrotechnische infrastructuur aangelegd om na een werkdag even alle accu's op te laden. Dat zijn best wel wat kilowattjes extra die het net moet kunnen leveren. Dus niet alleen ergens opwekken maar ook transporteren.
Dus dat gaat helemaal goed komen! hahahaahah

Geenzuiverkoffie | 21-09-21 | 21:15

Hoe gaan ze controleren of een auto een bedrijfswagen is? Hebben ze een deal gesloten met de Rijksdienst Weg Verkeer om van elke nummerplaat de geregistreerde eigenaar te kunnen opvragen?

hatsikidee | 21-09-21 | 21:07 | 4

@Lorejas | 21-09-21 | 21:17: Aah ja, daar hebben ze in Arnhem ook succes mee die milieu zones. En dan op de borden meer toestaan dan waar je je camerasysteem op afstelt zodat je extra kan cashen. En als daar gedonder over komt is het: ja jammer dan, we hebben het geld al uitgegeven:

www.ad.nl/auto/arnhem-blundert-met-du...

Fantastisch land leven we toch!

ReyNemaattori | 21-09-21 | 21:25

Ja.

mono-culti | 22-09-21 | 07:22

Of het een bedrijfswagen is kunnen ze checken bij de belastingdienst. Die kent namelijk bedrijfswagenstatus toe aan je auto, zodat je automatisch onder het bedrijfsregime voor wegenbelasting valt (waardoor je voor een VW T6 diesel ca. 122 euro wegenbelasting per kwartaal aftikt, waar je gezinsdiesel al snel 500 euro of meer kost).

Dima Beeline | 22-09-21 | 08:45
▼ 1 antwoord verborgen

Wij de Van Knorresteins hebben geen moeite met Amsterdam. Soms heeft ons tehuis een dagje uit, dan gaan we gezellig in de bus naar Amsterdam, koffie onderweg met gebak, vaak ook nog later in een rondvaartboot met een glaasje advocaat, soms ook nog naar Madam. Tussaud dan, niet die madammen die werken onder slechte verlichting. We maken er dan een wedstrijd van om in ons verslag te schrijven dat we b.v. niet naar Amsterdam zijn gegaan, maar naar Dubai, of Singpore of Nogverderwggistan. Leuk. De winnaar krijgt dan een extra consumptie. Ik won een keer toen ik er bij schreef dat ik honderden mensen had ontslagen en aangenomen. Iedereen lag dubbel. Of lachte dubbel.

dathoujetoch | 21-09-21 | 21:05 | 1

Je wordt vooral erg vervelend.

Dubbelepunthoofd | 21-09-21 | 21:13

Ik ben zelf chauffeur en ik vind het een uitstekend idee. Gelieve aan de rand van de stad nog meer grote blokkendozen bouwen dan kunnen we daar de vrachten van 25 ton lossen. Hoe het op de plek van bestemming komt? Geen idee, succes in het bolwerk van de Groene Khmer waar iedereen het zo goed weet.

Pollekelife | 21-09-21 | 20:57 | 3

met de bakfiets ophalen.

Trofl | 21-09-21 | 21:07

@Trofl | 21-09-21 | 21:07: dat gaat tegenwoordig via de boot. Er is op straat ook nooit ruimte om bouwmaterialen op te slaan, dus een ponton is sowieso handig.

Fedor Emelianenko | 21-09-21 | 21:39

@Fedor Emelianenko | 21-09-21 | 21:39: paard en wagen is dat een idee? Er is ergens nog een ongebruikte koets zijn nog paarden bij ook.

Toedels | 21-09-21 | 22:23

Ben een geboren en getogen Amsterdammer, en het doet pijn te zien hoe die eens mooie stad steeds meer naar de galemiezen wordt geholpen door dat linkse $#@#$! Zooitje. Elk stukje groen wordt gekapt of bebouwd, elke kleine ondernemer wordt weggepest, want we hebben niet genoeg Etossen, Kruidvats, Actions, Trekpleisters, Hans Andersens en Paerls. En de winkeltjes die wel overleven zijn, hier in West althans, in handen van "Nederlanders", die zo een mooie dekmantel hebben om andere inkomsten te verantwoorden. Daar kan je in dezelfde halal slagerij ook een radio, ingelijste foto van Mekka, of een plastic tafelkleedje kopen. En als ze een keertje teveel controle krijgen en moeten sluiten, zit die zelfde eigenaar er weer in met een belwinkel of kababzaak.

Had ik al gezegd dat ik me niet meer thuis voel in mijn eigen mooie, historische stad?

Kaal-dik-en-lelijk | 21-09-21 | 20:54 | 6

Snap je helemaal Astroid. Hier plein 40-45 hetzelfde. 13 uit een dozijn Turkse, Pakistaanse kleding verkopers met Aliexpress kwaliteit 't shirtjes. Geloof dat er alleen nog een Hollandse bloemen man staat. Ik leef in de moslim bubbel als vreemde eend in de bijt, jij in een yuppen en expats buurt. In Noord precies hetzelfde, alleen Floradorp houdt daar nog een beetje stand tegen buitenlandse instroom, alhoewel dat ook een kwestie van tijd is zag ik laatst op tv.

Kaal-dik-en-lelijk | 21-09-21 | 21:50

@Kaal-dik-en-lelijk | 21-09-21 | 21:50: Een tijdje geleden moest ik daar toevallig zijn, Plein 40 -45. Ik had de verkeerde tram genomen of verkeerde halte uitgestapt, weet niet meer.... Moest dat hele tyfuseind de Burg. de Vughtlaan uitlopen vanaf Bos en Lommerplein, Dat is zoals je weet 1,5 a 2 km lang ofzo. Ik wist niet wat ik zag ! Je waant je werkelijk op een bazaar in het Midden Oosten. Niet te geloven. Alleen maar vrouwen in doeken gehuld, met kinderwagen en een hele tros kinderen erbij. Overal hoofddoeken en ik realiseerde me "ik ben ECHT de enige Nederlsnder hier". Maar goed, ik heb verder niets tegen die mensen persoonlijk ofzo. Het is wel een beetje (heel erg) extreem allemaal. En dit zie je dus ook gebeuren in wijken van Londen, Berlijn, en andere grote Europese steden. En of dat allemaal zo'n positieve ontwikkeling is, zoals het ambtenaren- en linksvolk ons wil doen geloven, daar plaats ik wel degelijk mijn vraagtekens bij. We gaan echt hard richting paralelle sameleving. En dat heeft temaken met islam. Dat schijnen "onze" bestuurders zich niet te (willen) realiseren, omdat ze zelf niet in die wijken wonen of er ooit komen. Daarom ben ik in de loop der jaren toch voorstander van populisme geworden. Geef ik toe.

Asteroid-B612 | 21-09-21 | 22:21

Daar woon ik dus in dat stuk dat jij hebt gelopen. Die enige dikke lelijke Nederlander die je tegen kwam was ik. Ik heb ook persoonlijk aan niemand een hekel, maar mis hoe het eens was. Allemaal mensen om je heen die dezelfde taal spreken, die paar Surinaamse en Indonesische jongens hoorden er ook bij. De oude winkels van vroeger, een gedeelde cultuur en achtergrond.

Kaal-dik-en-lelijk | 21-09-21 | 22:33
▼ 3 antwoorden verborgen

Wanneer wordt Amsterdam een onafhankelijke stadsstaat (die haar hand niet mag ophouden bij de Staat der Nederlanden)?
Dan zijn we eindelijk van dat gedonder af!

L.E. Raar | 21-09-21 | 20:48

Failed state.

bisbisbis | 21-09-21 | 20:38 | 1

Failed stad.

Wayfaring stranger | 21-09-21 | 23:14

Als ze nu eens zouden beginnen met alk die opgeschoren eikeltjes op scooters te weren, dan zouden ze al zestig procent van het (sterk aangedikte) probleem hebben opgelost.

bisbisbis | 21-09-21 | 20:36

Laat ze die koeriers maar aanpakken die als een idioot rijden met die oude kut busjes.
Ach laat ook maar woon er toch niet meer, al zinkt het af.

Piet_Derksen | 21-09-21 | 20:35

Ik lees hier veel dat busjes van bijvoorbeeld een loodgieter niet welkom is. Een flinke Fiat Ducato weegt ongeveer leeggewicht rond 2000kg. En je mag tot 7,5 ton. Overdrijven is ook een vak. Alleen winkels en supermarkten bevoorraden met een flinke vrachtwagen wordt een ramp.

TRUMP | 21-09-21 | 20:33 | 4

@TRUMP | 21-09-21 | 21:05: "Met een rijbewijs B mag je auto's en busjes besturen met een totaalgewicht van maximaal 3500 kg en met maximaal 8 zitplaatsen (exclusief de bestuurder). Voor bussen zwaarder dan 3500 kg of met meer dan 8 zitplaatsen heb je een vrachtwagenrijbewijs (rijbewijs C) respectievelijk busrijbewijs (rijbewijs D) nodig."

m.a.w als je 7.5 ton laadt heb je een ander rijbewijs nodig en niet iedereen die voor de DHL,GLS en POtNL rijden hebben zo'n zwaar rijbewijs.

ReyNemaattori | 21-09-21 | 21:32
▼ 1 antwoord verborgen

Hoe moet Simon Loos de winkels in het Centrum nog bevoorraden?
Ik zou zeggen: doe het niet.
Voor de klussers, bouwvakkers etc., er is genoeg werk buiten Amsterdam. Geen enkele reden om naar dat rovershol op erfpacht toe te gaan.
Laat ze barsten met hun zootje.

Haberdoebas | 21-09-21 | 20:25

Mogen ze van mij in elke stad doen!

Wollweberi | 21-09-21 | 20:25

Laat ze de tyfus krijgen!
Geen enkele klus aannemen; elektriek nodig?
Zet die groot Zakkenwasser en Halalsema in een looprad met dynamo.
De echte vaklui die infra voor en achter de drempel vd voordeur aanleggen doen er goed aan om Dramsterdam te boycotten.

MoslimMolen | 21-09-21 | 20:24

Autootje pesten, altijd plus veel.

thanseeuwen | 21-09-21 | 20:13

haha wie gaat er ook iets ondernemen in dat riool , lekker laten zinken dat zooitje

out-of-de-box | 21-09-21 | 20:05

Ik heb een diesel met g label. Ik rij extra rondjes in amsterdam

funkyd | 21-09-21 | 19:54 | 3

Dat zijn dan dure rondjes. Je moet er eerst 200 KM heen rijden en dan vervolgens een boete op de mat. Maar jij komt je zolderkamer toch niet af met je grapjes.

Fedor Emelianenko | 21-09-21 | 21:41

@Fedor Emelianenko | 21-09-21 | 21:41: als het een oldtimer is mag die wel.

Toedels | 21-09-21 | 22:31

Goed zo.

1) De huizen prijzen en de winkelhuren in Amsterdam zijn exorbitant hoog. Volgens de wet van vraag en aanbod moet je, om de huizen betaalbaar te maken, of het aanbod omhoog brengen (zit er in centrum A'dam niet echt in), of de vraag omlaag brengen. Dit is dus een maatregel om de vraag omlaag te krijgen.

2) Bij alle milieu-maatregelen klagen we altijd, dat ze verzonnen worden door de groene salonsocialisten op de grachtengordel, en dat ze vooral de rest van de bevolking treffen, maar niet de grachtengordel yuppen. Deze maatregel treft nu ook de grachtengordel elite.

3) In het centrum van A'dam zijn de meeste ondernemers souvenirwinkels, waar chinezen de "made in China's" kopen. Als je een serieuze ZZP-er bent, dan zit je allang niet meer in A'dam. Of heb je je tarieven al op dit soort maatregelen aangepast.

ParadiseLost | 21-09-21 | 19:53

Gewoon weg uit die.linkse debielenstad en er geen klussen meer aannemen. Klaar.

TheBigKirth | 21-09-21 | 19:52

Bepaald door mensen die geen dag in het bedrijfsleven hebben gewerkt en op z'n best een fopstudie hebben afgemaakt.
Iets van 3 miljard rijksbijdrage krijgt Amsterdam, ruim 3500 Euro per inwoner. Gemiddeld in NL is dat 2100 Euro....
Met dit beleid blijft alleen de witwas MKB over, rijksbijdrage kan je dan wel verdubbelen.

Wassila | 21-09-21 | 19:46

Hoe wil Femke dat Foodcenter Amsterdam dan nog bevoorraad wordt? Met een trekschuit?

dugo | 21-09-21 | 19:42 | 2

fout natuurlijk met paard en wagen , iets met GroenLinks d66 enz

out-of-de-box | 21-09-21 | 20:08

Als ik naar het kaartje kijk gaat dit alleen om het oude centrum en ligt het Foodcenter daar ver buiten?

Fedor Emelianenko | 21-09-21 | 21:42

Huilie huilie we hebben geen onderwijzers meer. Huilie huilie we hebben geen agenten meer. Huilie huilie we hebben geen verplegers meer.
En nu ook geen schilders, loodgieters en stukadoors meer. Heel benieuwd hoe al die handige communicatie adviseurs, mental coaches en andere subsidie slurpers hun huizen gaan onderhouden en klimaat neutraal gaan maken…

JvNB | 21-09-21 | 19:40 | 2

met amazon.com/ plamuurservice, met kpn.com/ metselservice, met bol.com/ loodgieterservice, met ebay.com/ onderwijsservice.
"De bourgoisie", het MKB is gesloopt door de kapitaal sterkeren. Normaal zouden communisten dat toch graag willen doen. Nu doet het corporatisme het (is toch een vorm van het fascisme?) Ik kan het allemaal niet volgen maar het is tijd dat we allemaal rondom die grote boom in onze groene shirtjes gaan dansen voordat de plebs in opstand komen.
(Player Piano, 1952, Kurt Vonnegut).
(hebben we dat niet eerder gezien...?):
"Het verhaal speelt zich af in een samenleving die bijna volledig gemechaniseerd is, waardoor er geen menselijke arbeiders meer nodig zijn. Dit creëert een conflict tussen de rijke bovenklasse - de ingenieurs en managers die de samenleving beheren - en de lagere klasse, die door de machines zo goed als overbodig is geworden. Het boek maakt gebruik van ironie en sentimentaliteit, een combinatie die ook het latere werk van Vonnegut zal kenmerken."
Player Piano is vooral een satire op het Amerika van na de Tweede Wereldoorlog. Vonnegut bekritiseert in zijn verhaal het onvoorwaardelijke geloof van de Amerikanen van de jaren vijftig in technologie en vooruitgang, hun onverzadigbaar verlangen naar materiële bezittingen, hun gebrek aan interesse in de politiek, en de pogingen van die samenleving om vrouwen te stimuleren om zich uit het beroepsleven terug te trekken."

nobodiesunmighty | 21-09-21 | 19:45

Heerlijk dit. Je moet een echte doorzetter zijn om in Amsterdam te willen wonen en/of werken.

Julius Pace Car | 21-09-21 | 19:37

Met denkt dat dit ondernemers raakt. Maar ga er maar vanuit dat die extra kosten gewoon doorbelast worden aan de Amsterdamse consument. Alle bedrijven hebben immers met die extra kosten te maken.

Succes Amsterdammers! Jullie hebben hiervoor gestemd!

Malle moer | 21-09-21 | 19:32 | 1

Dit word doorbelast aan rijke grachtengordel bewoners. Die betalen graag extra voor minder vrachtwagens, dus ik heb geen flauw idee waarom mensen zich hier druk over maken.

Fedor Emelianenko | 21-09-21 | 21:44

Is dit niet op te lossen om de auto privé te houden en een km administratie te voeren. Het gaat tenslotte om bedrijfsauto's.

Nieuwepieper | 21-09-21 | 19:15 | 1

Die hebben al een km registratie.

Sinterbikske | 21-09-21 | 19:17

Het grootste deel van de inwoners opteert voor een kameel/drommedaris......

J.Thee.Cohen | 21-09-21 | 19:15 | 1

Dan kom ik daar toch niet meer. Ze vegen hun eigen klote schoorsteen maar lekker zelf dan. €45,- per kanaal. Min half uur rijden en zoeken naar parkeerplaats, min €5,- parkeer kosten. Je kan als kleine zelfstandige toch al niets verdienen in die stad.

plaksnorhater | 21-09-21 | 19:12 | 3

En zwarte Piet mag er toch niet meer doorheen.
Gelijk heb je psh!

Ruimedenker | 21-09-21 | 19:16

Mooi. Oplichters en zwendelaars als jij kunnen we missen als kiespijn.

Asteroid-B612 | 21-09-21 | 20:25

De schoorsteen wordt in Amsterdam toch verboden, dus dat lost zichzelf op.

Cor Netto | 21-09-21 | 20:39

En dan ook dat hautaine "er is samenwerking nodig", maar stiekem bedoelen ze "wij bepalen wel eventjes dat alle kleine ondernemers een investering van een halve ton voor een nieuwe bedrijfswagen die ook nog eens onbruikbaar is". Walgelijk vind ik het. Blij dat ik er niet woon.

Mean Dean | 21-09-21 | 19:11 | 1

Samenwerken volgens GroenLinks: ik zeg wat u moet doen en u knikt braaf.

Cor Netto | 21-09-21 | 20:41

Mensen die echt iets kunnen (stukadoors, timmerlieden, loodgieters) die gaan gewoon naar andere klanten. Waar ze nog wel kunnen komen met hun busje. Lekker laten verrekken daar in de binnenstad.
Tring, tring! Ja met de loodgieter? Help, mijn riool in mijn juppenhok stroomt over! Ah, u wilt dat ik kom? Ja, heel graag, ik kan al drie dagen niet plassen!! Nou, als u dan even op uw bakfiets stapt en naar het Transferium fietst, dan laadt ik al mijn gereedschap over in uw bakfiets, ik stap op de bus en dan zie ik u wel bij uw binnenstad bezemkast.. Tuut, tuut, tuut....

ole guapa | 21-09-21 | 19:11 | 4

Behalve dan bij de ene loodjuwelier, die een elektrische bus aanschaft en tegen toptarieven riool-consultancy in de binnenstad verzorgt. Het aura van afvoerput leest, zeg maar. Biodanza met de biomassa in uw overstort.

ole guapa | 21-09-21 | 19:12

@Mean Dean | 21-09-21 | 19:11: die wonen daar al lang niet meer. Enig idee van de volstrekte onbeschikbaarheid van enige parkeerplaats, laat staan een veilige parkeerplaats voor een bus vol professioneel gereedschap?

ole guapa | 21-09-21 | 19:14

@Mean Dean | 21-09-21 | 19:11: Die wonen allemaal in Slotervaart en omstreken. Was onlangs nog bij een tegelhandel in de noord, geen 'biohollander' meer te bekennen onder de stukadoors.

FrankVeer | 21-09-21 | 19:19
▼ 1 antwoord verborgen

Intern transport binnen Amsterdam met kamelen regelen. Kamelendrijvers zat in A'dam zou ik zeggen, kamelen kunnen grazen in Amstelpark. Mooie toeristische attractie kan dat worden.

Painauchocolat | 21-09-21 | 19:06

Onze landelijke en stedelijke overheden zijn in handen van kwaadaardige warhoofden en psychopaten.

JP Balkenbrij | 21-09-21 | 19:06 | 1

Ik vrees dat het niet eens overdreven is wat je daar stelt.

Wayfaring stranger | 21-09-21 | 23:17

Ik ga een bedrijf oprichten die auto's op houtgas laat lopen.
De techniek is niet nieuw deden ze in de tweede wereld oorlog ook.
Beur een beste pens subsidie en men kan hem thuis "opladen"aan de houtkachel.

botbot | 21-09-21 | 19:05

Het vinden van een betaalbare ZZP'er die aan je huis wil klussen wordt dan een hele klus en héél erg duur. Succes er mee Amsterdammers, jullie hebben hier voor gekozen dus jullie verdienen het!

Blonde Nel | 21-09-21 | 19:04 | 2

Valt erg mee. Verhuurder/huisjesmelker heeft gewoon een vast stelletje Polen / Roemenen etc. in dienst die dat voor een appel en een ei komen fiksen. Komt verder geen zzp-er aan te pas.

Asteroid-B612 | 21-09-21 | 20:33

@Asteroid-B612 | 21-09-21 | 20:33: onzin, Volendam ligt ruim binnen het bereik van de goedkoopste elektrische auto. De eerste ondernemers in die gemeente rijden al elektrisch en ze werken in de regel hard genoeg om elke paar jaar een duurdere bus te kopen.

Fedor Emelianenko | 21-09-21 | 21:47

Laat het lekker afzinken, over een paar jaar is het analeneiland 2.0.

Gaat het niet dan? | 21-09-21 | 19:01

Heeft Schiphol ook een brief gehad?

Gewone_mevrouw | 21-09-21 | 19:01

Dan maar niet klussen bij de Bijenkorf.

Korrel_zout | 21-09-21 | 19:01

Ideetje. Je kunt als ondernemer ook terugpesten. Geen eten meer bezorgen bij bestuurders, ze weigeren iets te verkopen, lang laten wachten op iets.. noem maar op genoeg pesterijtjes

deministerpresident | 21-09-21 | 19:00

Stop maar met die klimaatplannen. de Etna op Sicilië is inmiddels ook uitgebarsten.

Sinterbikske | 21-09-21 | 19:00 | 1

LOL: de temperatuur gaat dalen! Hongersnood en skiën!

nobodiesunmighty | 21-09-21 | 19:48

Vlucht aub niet in de veluwe met je mokumse bakkes. U wou dit

Munnie-talks | 21-09-21 | 18:59

Eerst nog zien, zodra de grachtengordel elite geen "mannetjes" meer kan regelen om de luxe pandjes nog luxerder te maken zal het beleid zo maar 's bijgesteld kunnen worden.

Vesta | 21-09-21 | 18:58 | 1

Probeer nog maar eens een loodgieter te vinden idd, die niet zijn werkterrein heeft verlegd, maar ook echt een e-voertuig heeft aangeschaft. Bijkans onvindbaar straks en peperduur.

Het brein erachter | 21-09-21 | 19:02

Vrienden, ondernemen in Amsterdam is een keuze.

Zookrates | 21-09-21 | 18:57

Zo blij dat ik niet in het linkse bolwerk Amsterdam woon en werk. Wat een etterleiers die bureau ambtenaren.

ofarim | 21-09-21 | 18:57

Ik kan de de mkb-ers en zzp-ers alleen maar adviseren dat linkse bolwerk zo snel mogelijk te verlaten en elders te beginnen.... kijken of die millieudrammers uit 020 een leeglopende economie ook zo gaaf vinden. Niet dat 020 nog echt iets te maken heeft met Nederland...

Nederlanddraaitdoor | 21-09-21 | 18:57 | 1

Die milieudrammers kloppen dan gewoon weer aan bij de hoge heren in Den Haag met een janksmoes over geldgebrek om de wereld van de ondergang te redden.

FrankVeer | 21-09-21 | 19:21

Ik kom alleen in Amsterdam als ik er echt moet zijn, eigenlijk nooit.

Mr_Natural | 21-09-21 | 18:55 | 4

@uisge baugh | 21-09-21 | 19:01:
King Crimson was ook mijn laatste keer.

Graaisnaaiert | 21-09-21 | 19:25

Rory Gallagher. Konings!

Noobster | 21-09-21 | 19:35
▼ 1 antwoord verborgen

#lievestad!

Amsterdamsko | 21-09-21 | 18:54

Ga dan weg. Er is zoveel meer dan Amsterdam. (Of zeik niet, je zit daar terwijl iedereen weet hoe gek ze zijn in die stad)

mr_awesome | 21-09-21 | 18:54

ach, ik kom toch niet heel graag voor mijn werk in Amsterdam. En prive ook niet trouwens....

nietnietniet | 21-09-21 | 18:54

Soms moet je gewoon een grens stellen en extremistische gemeenten als Amsterdam afschrijven. Positieve focus op andere regio's en de toekomst ziet er ineens een stuk beter uit.

smdyasc | 21-09-21 | 18:53

Dat die kademuren in Amsterdam instorten is niet de schuld van dat die vrachtauto's niet elektrisch zijn maar dat de gemeente al het geld uitgeeft aan linkse hobbies en niks doet aan onderhoud.
Maar als je één jaar weg komt zonder geld uit te geven aan onderhoud is het wel heel verleidelijk om dat het volgende jaar weer te doen en voor dat je het weet heb je 20 jaar achterstallig onderhoud.

Osdorpertje | 21-09-21 | 18:51 | 4

Electrische auto's wegen wel wat meer dan gewone auto's dus wel extra prioriteit geven aan de kademuren. Ook is een brand bij een dergelijk voertuig niet te blussen. Maar ook goed nieuws. De kindertjes in Congo hebben meer werk. www.parool.nl/nieuws/congo-betaalt-de...

meneer der meneren | 21-09-21 | 19:05

@meneer der meneren | 21-09-21 | 19:05:
Ik zal het wel niet begrijpen, maar ze willen binnen de ring alle vrachtauto's (en scooters) op termijn elektrisch hebben ondanks dat ze meer wegen. Maar dat is goed voor het milieu dus dan telt het niet.

Osdorpertje | 21-09-21 | 19:10

@meneer der meneren | 21-09-21 | 19:05: Voordeel is wel dat je ze 24h in de gracht kunt onderdompelen. Dan heeft de brandweer tijd genoeg om de sleepwagen op te laden zodat het wrak opgehaald kan worden.

Vanilla | 22-09-21 | 09:09
▼ 1 antwoord verborgen

Als we het toch over kudt hebben........

Ik heb een Elektrieke Renault Kangoo. Grijs kenteken. Twee stoelen. Geen airco, geen CC, h-e-l-e-m-a-a-l 'kaal'. Rijdt in de winter nog geen 80 kilometer op een volle accu (over kudt gesproken....), in de zomer 90km als je geluk hebt. Is van 2013 en heeft 45000km gelopen. Bij 35000 de elektromotor kapot: 4000 euro meneer!

Prima autootje voor Amsterdam!

PolderTaliban | 21-09-21 | 18:51 | 1

HET ultieme kudtmerk......

MoslimMolen | 21-09-21 | 20:45

Een houtgestookte stoomwals mag waarschijnlijk wel. Mafklappers zijn het daar.

Andersdenkend | 21-09-21 | 18:47 | 3

Als we maar onafhankelijk van Rusland (ras) en Saoedi Arabië (olie) worden. En dan alleen de EU, rest boeit niet. Klimaatverandering boeit ook niet eigenlijk; heeft ook weinig met CO2 te maken en die verandering komt toch wel.

Expert Homo | 21-09-21 | 18:56

Hout stoken doen ze daar van gemeentewege al volop. Ik zou die stoomwals vol met briketten gooien en dan bij de Stopera de aanjager nét een tikkie open zetten, zodat 't waterglas uit de briketten mooi groen langs de pijp naar beneden loopt. Maar ik zal niet te hard roepen, straks mag een stoombootje daar ook al niet meer.

Vesta | 21-09-21 | 19:02

Ik mag ook met mijn windmolen-onderzeeërs door de grachten.

nobodiesunmighty | 21-09-21 | 19:50

Misschien een idee: verlaat allen die binnencirkel en koop daar niks meer. Dat wordt lachen.

nobodiesunmighty | 21-09-21 | 18:47 | 3

en kom er ook niets meer repareren, geen water, geen afvoer, geen electriciteit, geen timmer, stuc en schilderwerk......

vranac | 21-09-21 | 18:56

@vranac | 21-09-21 | 18:56: Dat doe ik dus inmiddels al niet meer. Ik neem geen opdrachten meer aan in Amsterdam. Het is horror als je daar een opdracht uit wil voeren aan gevels en daken.

Sinterbikske | 21-09-21 | 19:06

@Sinterbikske | 21-09-21 | 19:06: Ja... dan zie je wat in de jaren 80 gebeurde in New York e.d.: compleet verval. Yuppies gaan het kopen, hierna corporaties en maffia (is hetzelfde; zie Londen) en de stad excludeert zich zelf uit de samenleving). Samenleving, dat is toch iets van mensen en zo?

nobodiesunmighty | 21-09-21 | 19:51

Zouden er nog genoeg (plekken voor) laadpalen in en rond Amsterdam zijn vanaf 2025?

Expert Homo | 21-09-21 | 18:47 | 1

Natuurlijk niet, dat kan het stroomnet niet aan en die uitbreiding legt niet zichzelf aan

Tobi | 21-09-21 | 18:59

Dus alles wordt nog tering veel duurder in centrum 020 want kosten gaan ze wel doorberekenen.

geerdt | 21-09-21 | 18:46 | 1

Ach, een openluchtmuseum kost gewoon geld, zeker als er doorlopend freakshows worden gegeven. Het is alleen wel verstandig op 's avonds de auto weer aan te slingeren en een 150tal kilometers noordoostwaartwaarts te tuffen, weer terug naar de beschaving.

Graaisnaaiert | 21-09-21 | 19:23

Ben een huis aan het kopen en dat heeft een parkeergarage. Mag daardoor geen parkeervergunning aanvragen. Maar het geheel komt zonder oplaadpunten voor de auto (rij nog benzine) dus dat is meerwerk (kaching). Maar weer er snel bij hoor zei de verkoopmakelaar, want niet iedereen kan een paal krijgen want dat trekt het net niet…. Zucht.

Risingson | 21-09-21 | 18:45 | 1

Paal er bij nemen en laadcapaciteit voor 1000% tarief verhuren. Kaching indeed

Gregovic | 21-09-21 | 19:25

Als je overbetaald wordt en geen zin hebt om echt te werken doe je wat ze in A'dam doen.
Omdat het kan

pejoar | 21-09-21 | 18:44

Logische maatregel.
Amsterdam probeert al 30 jaar om volledig parasitair te zijn. Zolang er echter nog vele honderden Amsterdammers bijdragen aan de economie van die stad, en zelfs belasting blijven betalen is dat natuurlijk onmogelijk.

In 2025 moeten er echt alleen nog maar uitkeringstrekkers en subsifieslurpers wonen om de doelstellingen van GL, D66 en PvdA te halen. Al was het maar om de criminaliteit en het extremisme naar een hoger niveau te tillen.

Dandruff | 21-09-21 | 18:44

Pardon, die windmolens worden niet binnen de ring geplaatst, maar bij buurgemeenten in de achtertuin.

Pummetje | 21-09-21 | 18:44 | 1

Klopt. Landsmeer e.o. krijgt ze door de strot geduwd.

Wayfaring stranger | 21-09-21 | 23:21

Voor dat geld koop je hier een opberg schuurtje voor, lol

nutsniet | 21-09-21 | 18:49

Maar wel vermietet, dus die moet je er eerst nog uitschoppen.

FrankVeer | 21-09-21 | 19:24

In de randstad ga je toch niet wonen voor je lol?

Verderkijkert | 21-09-21 | 18:41 | 1

Ik ken ze hoor; met één kind op een bovenwoninkje van vijf ton in 020 hokken.
Geschift! Mataglap. En bovendien komt zo’n bovenwoning neer op structurele kindermishandeling omdat je kind niet lekker buiten kan spelen.

theo-is-dood | 21-09-21 | 18:47

Leuk weetje: in het Amsterdam van Groen Links, wordt tuinafval door de grofvuil-dienst opgehaald en ook zo verwerkt. Er zijn geen biobakken oid voor verreweg de meeste Amsterdammers.

John McClane | 21-09-21 | 18:39 | 2

In een stad met vooral hoogbouw zijn 3 klikos per huishouden ook niet echt praktisch. Ondergrondse containers zal ook wel een dingetje zijn met de vele leidingen, kabels en rioleringen die onder de smalle kades lopen.

Sinterbikske | 21-09-21 | 18:42

@Sinterbikske | 21-09-21 | 18:42:
Niks mee te maken. Ze stemmen links, dan zullen ze ook de lasten van links voelen, te droes.

Graaisnaaiert | 21-09-21 | 19:19

gewoon niet meer bevoorraden dat kutdorp.

Hank Nozemans | 21-09-21 | 18:38

Gewoon geen produkten meer leveren in de binnenring.

shimanski | 21-09-21 | 18:35

Dit heeft niets met het milieu te maken en is alleen maar om het transport van coke te ontmoedigen. Nu moet je bestellingen opsplitsen in kleine zendingen van 29.000 kg, wat weer veel extra gedoe en kosten veroorzaakt.

W_F | 21-09-21 | 18:35

Misschien moeten de vaklui m/v per heden gewoon alles binnen de ring gaan boycotten. Er is nou namelijk niet een tekort aan vraag op dit moment. Hebben de Amsterdammers wat ze willen én hoef je niet meer met je klusbus oid. het centrum in. Win win!!

Hersenletsel | 21-09-21 | 18:35 | 1

Onderlinge solidariteit..... in nederland... LOL.
En mocht dat onverhoopt wel lukken dan lezen we over een paar jaar wel hoe één ondernemer die zich er vuistdiep bij de gemeente ingewerkt had een volledig door de gemeente gesubsidieerd wagenpark heeft gekregen, alleen maar om vanuit de gemeente andere ondernemers dwars te zitten en aan te sporen toch maar een elektrisch wagenpark aan te schaffen. Zo rolt dat in Nederland.

miff | 21-09-21 | 18:41

Lijkt me heel realistisch. Tegen die tijd is stroomnet in Noord Holland wel verdubbeld qua capaciteit en heeft iedereen GRATIES GELD gekregen om een leuke elektrische auto te kopen.

Otto Normal | 21-09-21 | 18:33 | 2

Hoe dan? Amsterdam is blut en vraagt al extra geld bij het rijk. Ondertussen jagen ze toeristen en automobilisten weg wat ook inkomsten scheelt. Ondernemers moeten hun bedrijfspand klimaatneutraal maken wat onmogelijk is bij panden van 300 jaar oud.

Sinterbikske | 21-09-21 | 18:37

@Sinterbikske | 21-09-21 | 18:37: Gaat ook allemaal niet gebeuren. Stort geheel en al vanzelf in. ZIt een hoop geld, dus dat duurt wel even. Maar instorten zal het.

Otto Normal | 21-09-21 | 20:41

Amsterdam is een sterfhuis. Nooit begrepen wat mensen daar gaan zoeken.

Stijlicoon | 21-09-21 | 18:32

Amsterdamn...

Stijlloze bezoeker | 21-09-21 | 18:32

Amsterdam hahahaha NOOIT! (stemadvies: lekker links blijven stemmen. Je krijgt dan wat je verdient).

Hypno2050 | 21-09-21 | 18:30

Hopelijk heeft DönerDirk genoeg gespaard om z’n Caddy diesel in te ruilen.
Waarschijnlijk krijgt ie vrijstelling.

Ruimedenker | 21-09-21 | 18:30

Met al die subsidies ben je nog steeds meer geld kwijt voor mindere prestaties, waar zou je het voor doen?

Zoelense Hobbyboer | 21-09-21 | 18:30 | 1

Om de wereld te redden natuurlijk!

Veepert | 21-09-21 | 19:03

Blanke Amsterdammers zijn al in de minderheid. Doe uzelf een lol en verkas. Net buiten de ring is niet ver genoeg. Dat is als eerstvolgende aan de beurt.

goedverstaander | 21-09-21 | 18:30 | 3

Binnen de ring valt dat wel mee. Zuid-Oost en Nieuw-West is een heel ander verhaal.

BobDobalina | 21-09-21 | 18:31

Alsjeblieft niet. Ik wil die Mokumers niet in onze mooie Zaanstreek. We hebben hier al ellende genoeg.

Arnold Layne | 21-09-21 | 18:42

@Arnold Layne | 21-09-21 | 18:42:
Wij zijn druk bezig de IJssellinie weer te reactiveren.
*they shall not pass*

Graaisnaaiert | 21-09-21 | 19:18

Laat die Groene Khmer het lekker uitzoeken in IslAmsterdam..

Wijze uit het Oosten | 21-09-21 | 18:29

Ik kan maar een raad geven aan alle ondernemers in Amsterdam. Vlucht. Vlucht met alles wat je hebt en verlaat dir klote stad die jullie overduidelijk toch niet wil hebben. Weiger vooral ook alle klussen uit die stad (of iig die van binnen de ring) en vertel er duidelijk bij waarom je dat doet.

Gregovic | 21-09-21 | 18:28

En Schiphol dan? Ook uitstootvrij in 2025? Anders heeft het natuurlijk helemaal geen zin.

halve chick | 21-09-21 | 18:25 | 1

Ho ho, daar heeft geloof ik een familie die in het nummerbord AA heeft staan aandelen. En dan kan ineens alles.

miff | 21-09-21 | 18:46

Maar als er een grachtenpandje van de elite verbouwd moet worden zal het wel geen enkel probleem zijn om een 520 pk AE Magnum die kant op te bonjouren...

Daarnaast vraag ik me af hoe ze dat gaan doen met bv. de brandweer en de vuilnisophaaldienst... Maar dat zal ze wel direct raken dus dan is het niet erg...

Desolator | 21-09-21 | 18:25

5000,- subsidie op een schone waggie.
Dat is natuurlijk onbetaalbaar zonder Haagse steun.
Dus de GLse ambitie in wat niet mijn stad is, betaal ik alsnog.
Ik krijg een beetje de Chinese tering van die hufters die alleen maar graaien uit de schatkist en er niets ingooien.

Ruimedenker | 21-09-21 | 18:24

Ha, weer eens een artikel over Amsterdam.
Het interesseert 95% van de lezers echt geen ene reet wat er allemaal binnen de ring s100 afspeelt.
Doe eens betere artikelen plaatsen.

JapieDeKrekel | 21-09-21 | 18:22 | 6

95,2%, mits je alle Amsterdammers buiten de ring ook meetelt, en die het ook allemaal wel interesseert.

W_F | 21-09-21 | 18:40

Vergeet de factor leedvermaak niet. Het is altijd leuk om te lezen hoe Amsterdam zichzelf te gronde richt.

Argyronauta | 21-09-21 | 20:12
▼ 3 antwoorden verborgen

Een Rotterdamse wethouder wil de huur gaan betalen voor gedetineerden. Misschien een idee voor Amsterdam? Kan Rotterdam dit Amsterdamse ideetje overnemen.

ArieR68 | 21-09-21 | 18:22

Gemeen. Te.

Nederlander1 | 21-09-21 | 18:20

Elektriek zal nooit, mark my words, NOOIT volledig de mobiliteit zoals we die nu kennen volledig kunnen vervangen.
Hiertoe gaan we de effort op batterij en infra niet trekken de komende pak m beet 5 jaar.

D-Fens_1963 | 21-09-21 | 18:19

Oei, straks weer radeloze amsterdammers die op zoek moeten naar voedsel en turf in de provincie. Oef.

swuinm71 | 21-09-21 | 18:18 | 4

Nee, we willen hier in het nog mooie oosten geen bedelaars.... dat hebben we tussen grofweg '40 en '45 wel gedaan maar alleen omdat de moffen dat veroorzaakten.
Nu hebben de Amsterdammers hun stadsbestuur zelf gekozen en aanvaarden ze ook maar zelf de gevolgen van die keus.
Aan de MKBers en ZZPer: Trek uw conclusies en verleg uw werkterrein/gebied.
U bent welkom.

loze stijl | 21-09-21 | 18:25

@loze stijl: bedelaars? Pfff... je voorouders vroegen grof geld voor 1 beschimmelde aardappel. Goud, sieraden, alles pakten ze aan. En dan bij de afsluitdijk de mensen weer beroven van hun dure voedsel.

Lorejas | 21-09-21 | 19:00
▼ 1 antwoord verborgen

Jammer dat Amsterdam geen echt stads bestuur heeft.

Ko Ranzig | 21-09-21 | 18:18

In maart 2022, dus nog een paar maandjes slapen mogen ze in 020 ook naar de stembus. Misschien is er voortschrijdend inzicht bij het stemmen, maar ik vrees van niet.

bqbq | 21-09-21 | 18:17

Hek eromheen.

ParaPiet | 21-09-21 | 18:17 | 1

En af laten zinken, met alle tuig aan boord

brie-de-penis | 21-09-21 | 18:57

Het begint met pesten ..... daarna treiteren om vervolgens de Wijnand Duyvendak Kmer technieken te hand te nemen.

Ervaringsdeskundige | 21-09-21 | 18:17

Ik zie het probleem niet. Die ‘zielige’ zzp-ers hebben nog 4 jaar de tijd om te sparen, en dan ook nog eens 20% subsidie. Ophouden met die achterhoedegevechten! Het benzinetijdperk is gewoon voorbij. Accepteren en doorrrrrr….

Azijnist | 21-09-21 | 18:17 | 3

Er zijn nog heel veel uitstekend functionerende auto’s die diesel en benzine drinken en bovendien hartstikke schoon zijn. Die moeten over vijf jaar gewoon naar de schroot ofzo, want milieuvriendelijker? Denk eens een paar seconden langer na voordat je je bek een duw geeft.

JJMS | 21-09-21 | 18:30

U kunt wellicht uw eigen advies over bek en duwen opvolgen. Die knappe tweedehandsjes kunnen prima hun weg vinden, maar dan even niet in Amsterdam. Je moet ergens beginnen, en dan zijn de grote steden daar goed voor. Doen we 2030 de middelgrote dorpen en steden en 2035 de rest van het land. Dan zijn de nieuwe auto’s van nu afgeschreven, en nieuwe benzineslurpers worden dan al een poosje niet meer gemaakt.

Azijnist | 21-09-21 | 19:48

Echter is het stroom netwerk nu al ontoereikend en daar komen dan al deze elektrische busjes bovenop. Maar hey het klinkt groen en het deugt fijn. Laat praktische problemen niet in de weg staan!

maxrelax | 21-09-21 | 20:05

En 020 vacuüm verpakken? Is dat een optie?

Gumush | 21-09-21 | 18:16

Gewoon je voorrijkosten verhogen naar 1000€

De Blauwe Baviaan | 21-09-21 | 18:16

Ondernemers en andersoortige “kapitalisten” zullen altijd moeten bloeden om linkse ambities waar te maken.
Of het nu gaat om de haalbaarheid van klimaatdoelstellingen of kunstsubsidies, of het herverdelen van geld of wat voor geldstrooierij dan ook, zogenaamde kapitalisten draaien er voor op.
En dat zijn dus ook de (kleine) ondernemers met een “eigen” zaak.
Extreem links wil te snel, te veel.

Ruimedenker | 21-09-21 | 18:16 | 2

Vooral te veel ontwikkelingshulp binnen de eigen grenzen.

bqbq | 21-09-21 | 18:21

Links 020 heeft altijd tekort en heeft daarom altijd de hand in DH opgehouden
hete beleid in 020 is nooit aangepast aan tegenvallers, want (andermans) geld moet rollen

Tobi | 21-09-21 | 18:48

Weet je wat ook zo leuk is: al die elektrische voertuigen zijn vanwege de accu's veel zwaarder dan 'normale' auto's'. Dit zal er dus voir zorgen dat het aantal verzakkingen toeneemt met de toename van elektrische auto's

miff | 21-09-21 | 18:14 | 2

En bandenslijtage/ fijnstof etc.

bqbq | 21-09-21 | 18:22

Oeps ja, kijk, weer een reden om er nog een extra heffeing of belasting bovenop te gooien

miff | 21-09-21 | 18:29

Je kunt er al niemand krijgen om iets te doen ,dat wordt er nu vast beter op !!

geenhakbar | 21-09-21 | 18:14

Volstrekt logisch. Vieze lucht in Amsterdam kost gemiddeld 1,5 levensjaar las ik.

BobDobalina | 21-09-21 | 18:13 | 6

@De Blauwe Baviaan | 21-09-21 | 18:26: die zijn al gedeeltelijk aangepakt, je brommert moet van na 2011 zijn volgens mij. Kwestie van tijd voordat die elektrisch worden.

BobDobalina | 21-09-21 | 18:29

Ik dacht dat dat het gemiddelde van NL was.

Diederik_Ezel | 21-09-21 | 18:39

Nimby's, de uitlaat van transport verplaatsen naar de schoorsteen van het bomen crematorium.

revolte | 21-09-21 | 20:33
▼ 3 antwoorden verborgen

Er zijn vandaag honderen miljoenen aan subsidie aangekondigd op elektrische bedrijfsauto's. Bovendien kunnen ondernemers goed rekenen en zien ze dat het nu al maar over een paar jaar zeker goedkoper is om een elektrische auto te hebben wanneer je hem veel gebruikt.
Meerdere steden hebben dezelfde maatregel al aangekondigd, over een paar jaar rijden er alleen nog maar elektrische bestelbusjes op de weg.

bamitoren | 21-09-21 | 18:13 | 6

@Zoelense Hobbyboer | 21-09-21 | 18:28: Elke fatsoenlijke elektrische auto (en bestelbus) rijdt dwars door Nederland zonder bij te laden, en de huidige generatie snelladen duurt niet veel langer dan het nuttigen van een kopje koffie.

bamitoren | 21-09-21 | 18:31

@bamitoren | 21-09-21 | 18:30: Liander zegt dat er op het net in Noord-Holland geen plek meer is voor nieuwe grootverbruikers. Nu weet ik niet of zo'n snellaadstation onder de categorie grootverbruiker valt. Maar tenzij FastNed een soort autonoom systeem heeft lijkt me dat toch een probleem...

www.rtlnieuws.nl/tech/artikel/5254737...

Enter Yeti | 21-09-21 | 18:38
▼ 3 antwoorden verborgen

Volgens mij hebben die Amsterdammers vooral zichzelf hiermee. Want alle meerkosten die zoiets met zich meebrengt, hee, die berekenen wij gewoon door aan de klant. Geen probleem. En anders zoeken ze maar een ander.

VanBukkem | 21-09-21 | 18:13 | 4

@BobDobalina
Klopt, je kunt er goed je zakken vullen. Omdat het allemaal van die patjepeeërs zijn die daar wonen.

VanBukkem | 21-09-21 | 18:31
▼ 1 antwoord verborgen

U zult maar in Amsterdam wonen en iemand een week inhuren voor een klus. Dan komt er nog 7,5*8*5 euro parkeerkosten bovenop

Vunzigheid | 21-09-21 | 18:12 | 1

'Ja nee dat is exclusief btw mevrouw.'

VanBukkem | 21-09-21 | 18:14

Denk daar nog maar aan terug als je weer in het stemhokje staat voor de gemeenteraadsverkiezingen...

Mastermattie | 21-09-21 | 18:11

Ha ha, ik dacht al: wanneer gaan die groenlinkse communisten wat doen aan die dieselbusjes die elke dag tientallen elektrische huurscootertjes met lege accu's komen vervangen door huurscootertjes met volle accu.

Maar zonder gekkigheid: 020 is hard op weg een oord te worden waar de ene helft niet kán werken en de andere helft niet wíl werken.

Professor Superhirn | 21-09-21 | 18:11 | 1

Juist, je denkt toch niet dat al die werkenden, zeker bedrijven/bedrijfjes, meer willen dokken zonder er iets voor terug te zien, enkel méér gepest
die vertrekken naar buiten 020, en geef ze eens ongelijk
Gevolg is dat links 020 steeds minder geld binnenkrijgt en dus nóg meer dan nu de hand ophoudt in DH
en daar gaan die niet eeuwig in mee, zeker als links al lang niet meer in een kabinet zit

Tobi | 21-09-21 | 18:44

Geen probleem, iedereen dáár bij de Bill Gates expres 'Picnic' bestellen, het blijft een sluwe zakenman.

revolte | 21-09-21 | 18:09 | 1

Priknic.

Mr_Natural | 21-09-21 | 18:10

Klimaatneutrale oplossing: heel Amsterdam onder stroom zetten.

Mr_Natural | 21-09-21 | 18:09

In sommige steden is dit al lang zo.

Roos | 21-09-21 | 18:09

Keer Amsterdam de rug toe. Kijken of al die "sosjale" typetjes en studenten nog steeds zo blij zijn als er niets meer te krijgen is.
Ik wacht nog steeds op het moment dat Amsterdam een zelfstandige stadstaat wordt.
Verschrikkelijk wijf ook die Halsema met dat irritante geslis en hypocriet gedrag.

benbenieuwd2021 | 21-09-21 | 18:08

Prachtig toch. Het Amsterdamse terreur is een voorbode voor de rest van het land.

Forwaards | 21-09-21 | 18:07

Hehehe. Wel de grote stad willen uithangen, maar zo te horen liever niet bevoorraad willen worden. Prima. Dan dumpen al die transportbedrijven hun handel wel ergens buiten de stad, en dan halen die Amsterdammers het zelf maar, op met de bakfiets. Ik ben voor.

VanBukkem | 21-09-21 | 18:07 | 1

Dit heeft niets met milieu of wat dan ook te maken, enkel met vele financiële gaten dichten
nu mogen de ondernemers dokken, overmorgen weer de burgers

Tobi | 21-09-21 | 18:38

Wat ik nog steeds onbegrijpelijk vind, is dat een rechterlijk uitspraak, de urgenda uitspraak, allesbepalend is in de huidige klimaatpolitiek van het kabinet. De rechter bepaalt het klimaatbeleid.
Gescheiden machten??

laurentius | 21-09-21 | 18:07

Amsterdam: je wilt er niet wonen, je wilt er niet werken.

Leviticus_ | 21-09-21 | 18:07 | 1

Je wilt er überhaupt niet komen.

Cherrybouwdet | 21-09-21 | 18:10

Er zijn twee groepen: ondernemers van buiten de ring, en ondernemers binnen de ring.

Oplossing: ondernemers buiten de ring laten Islamsterdam voor wat het is en gaan er geen opdrachten meer aannemen. Ondernemers binnen de ring kopen een dure duracell-auto en schroeven hun prijzen omhoog, want wie in dit gesticht woont wil gewoon voor alles de hoofdprijs betalen.

hangtiet met knoop | 21-09-21 | 18:06

Gewoon Amsterdam en haar inwoners laten stikken, er is momenteel werk zat steden en dorpen die het minder hoog in hun bol hebben.
Jammer voor de Amsterdammers dan, kleinigheidje hou je toch.

VW, alles ist vorbei | 21-09-21 | 18:06

alles binnen die rode ring afgraven en haven van maken

Rest In Privacy | 21-09-21 | 18:05 | 5

Tante leen woont al weer zo'n dertig jaar in een urn oef

miff | 21-09-21 | 18:20
▼ 2 antwoorden verborgen
-weggejorist-
eerstneukendanpraten | 21-09-21 | 18:05 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Ik zie dat de dienstdoende ambtenaar ook even goed is klaargekomen aan de vlek onder op de brief te zien.

Knufter | 21-09-21 | 18:03

'Nieuwe regels'. De technocraten aan het woord. Vreselijk.

van Oeffelen | 21-09-21 | 18:01 | 2

er zijn wel eerder regels aangekondigd, wat is het probleem. Het zal zeker helpen de lucht in de stad schoner te makenen ook wat co2 te vermijden. Wie is er niet voor het weren van dieseltrucks en vans

AntiZanicz | 21-09-21 | 18:59

Nette beschaafde mensen houden zich aan regels, door de Overheid opgelegd.

dathoujetoch | 21-09-21 | 21:01

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken
Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos | Online casino expert | Online Casino
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com