Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Uitspraak: 'Manverbod TU Eindhoven MAG NIET'

Discrminatiedrammers schieten in eigen voet

Mooi nieuws voor iedereen met meer dan alleen een wiskundeknobbel in zijn broekje. Ook mensen die niet menstrueren mogen weer worden aangenomen bij de TU in Eindhoven. Tenminste, als de universiteit die zich zo druk maakt over discriminatie zich houdt aan de uitspraak van het fopcollege voor de Rechten van de Mens dat zich zo druk maakt over discriminatie. "De manier waarop de Technische Universiteit Eindhoven (TU/E) haar voorkeursbeleid heeft vormgegeven gaat echter te ver en komt daardoor in strijd met de Nederlands gelijkebehandelingswetgeving." Helaas werktuigbouwkundediplomaas. Succes met solliciteren jongens (en meisjes natuurlijk)! 

Reaguursels

Inloggen

Maar wat als je nou iemand bent die zou menstrueren, maar je slikt de pil door? Ben je dan een man?

Patatter | 03-07-20 | 22:11

Ik heb zes jaar TU achter de rug, maar in mijn richting was geen vrouw te bekennen. Er zijn nu eenmaal beroepen die interessanter zijn voor vrouwen dan mannen en andersom.

DeRubicon | 03-07-20 | 20:49

Is best kut als je een vrouw bent die écht wat kan. Dan denkt iedereen dat je bent aangenomen omdat je een gleuf hebt...

wazakzegguh | 03-07-20 | 18:31 | 1

Waahhaahaha een vrouw die wat kan...

David000000007 | 03-07-20 | 22:00

Ik ga voortaan in onze personeelsadvertenties laten opnemen dat bij gebleken gelijke geschiktheid de voorkeur zal worden gegeven aan een iemand die niet menstrueert. Scheelt ook nog eens in focus, productiviteit, sfeer, downtime, uitval en extra toiletten.

bisbisbis | 03-07-20 | 17:47

Hoe werkt dat in de praktijk om te controleren? Compleet onnozel verhaal. Er zijn zat manieren om een man niet aan te nemen voor een functie als men perse een vrouw op die functie wil hebben.

Zal ook fijn worden voor de vrouw in kwestie als die aangenomen wordt dat het idee heerst dat ze niet de beste is voor de functie maar uitsluitend is aangenomen wegens vrouw zijn. Die begint al met ene 1-0 achterstand voor ze goed wel begint aan haar baan.

Rotterdammert1965 | 03-07-20 | 17:23

Komt er ook een genderquotum voor vuilnisophalers en bouwvakkers?

lingo star | 03-07-20 | 16:10 | 2

Glazen plafond is gevonden, de glazen vloer niet.

Rotterdammert1965 | 03-07-20 | 17:24

Nee joh, vrouwen willen het liefst poen zonder daar wat voor te doen, dus sten sjouwen, op de vuilniswagen en plantsoenendienst komen niet in aanmerking. Dat lijkt te veel op werk.

Stijlicoon | 03-07-20 | 18:53

TU Eindhoven: "Gefeliciteerd, menstruator Annegreet Biefstra, u krijgt de baan!"

Annegreet "Joepie! Was ik het meest gekwalificeerd van de sollicitanten?"

TU: "Haha, nee natuurlijk niet! U bent aangenomen omdat u een vagina heeft. Wij zijn namelijk van mening dat het belangrijk is om voldoende mensen met een vagina te hebben rondlopen in onze werkomgeving. Onderzoek heeft namelijk uitgewezen dat het werk daar *grijns* zoveel leuker en positiever door wordt. Wij kunnen niet wachten om onze productiviteit met u te verhogen."

Annegreet: " O_o Hallo, politie?"

Varende_Reaguurder | 03-07-20 | 15:30

En ondanks deze vorm van discriminatie zijn er alsnog meer mannen dan vrouwen aangenomen. Misschien kun je hieruit concluderen dat vrouwen wellicht helemaal niet op die functie zitten te wachten. Of misschien moet je eens kijken naar de populatie studenten. Dan blijkt dat het merendeel van de studenten man is, en dat betekend dat een 50/50 verhouding in docenten helemaal niet redelijk is. Maar als je de groenlinks66 logica doortrekt is studiekeuze natuurlijk niet vrij, want vrouwen worden aangepraat en aangeleerd om andere studies te kiezen. Nog even en er komen diversiteitsquota op de studiekeuzes. En als dat ook niet blijkt te werken zou het me niks verbazen als ze nog willen proberen om vrouwen te dwingen die richting te kiezen. Want zo hypocriet zijn ze wel.

elco485 | 03-07-20 | 14:58 | 3

is het seksistisch om te stellen dat vrouwen voor deze beroepen misschien door de moot genomen iets minder geschikt zijn? Net zoals op een boorplatform? Of is dat zo niet gewild en gaan we liever voor "inclusie", omdat er veel centjes in deze sector verdiend kunnen worden?

Gladiator Fap | 03-07-20 | 15:03

@Gladiator Fap | 03-07-20 | 15:03: Ik hoor men nooit klagen over vrouwen als vuilnisman en dergelijke beroepen. andersom hoor ik weinig ophef over de scheve balans van mannen in de zorg en (basis)onderwijs. Ze willen vooral in de top zitten, maar dat kan pas als ze de rest van het vakgebied ook evenredig vullen. Maar die stap slaan ze liever over.

elco485 | 03-07-20 | 15:25

Tijdens mijn studie aan de TU Delft was het aantal vrouwelijke studenten ook al ruim in de minderheid. Moeten de tentamens voor vrouwen niet eenvoudiger gemaakt worden zodat het aantal mannelijke en vrouwelijke studenten ook gelijk wordt?
Ik denk dat ik daar indertijd wel voorstander van zou zijn geweest.

Dr. LOVE | 03-07-20 | 14:51 | 1

Eindhoven moet gewoon Gender Studies, Black Studies en Beyoncé Studies gaan aanbieden. Komt die diversiteit vanzelf.

Varende_Reaguurder | 03-07-20 | 15:32

Nu de gemeente Amsterdam nog op zijn vingers tikken op haar discriminerende aannamebeleid van managers.

Koonkluk Huis | 03-07-20 | 14:39 | 1

Hebben ze daar managers?

Kuifje-naar-Brussel | 03-07-20 | 15:02

Man man man, wat een bagger lees ik:

"De werving- en selectieprocedures zodanig inrichten dat genderstereotypen minder kans krijgen om door te werken in de selectie van personeel. Denk daarbij aan het vervangen van de ervarings- of ontwikkelingseisen in functieprofielen waarvan bekend is dat mannen daar makkelijker aan kunnen voldoen dan voor vrouwen"

Oftewel, met uw ervaring op de kindercreche mevrouw kunt u hier prima terecht op de Technische Universiteit!

Robske007 | 03-07-20 | 14:24 | 3

En dat moet dan ook nog zich zelf als "intelligentste regio van de wereld" bestempelen... terwijl ze tegelijkertijd dit soort onwetenschappelijke bagger uitkramen.

Gladiator Fap | 03-07-20 | 14:58

er staat trouwens letterlijk dat ze liever een vrouw hebben die minder geschikt is dan een man die de skills heeft.

Gladiator Fap | 03-07-20 | 14:59

ga met diversiteitsdrammers in discussie en ze gaan zich altijd tegenspreken:
Vrouwen zijn even goed als mannen (ja prima we kiezen dan ook op kwaliteit en niet op gender) -> Ja maar sollicitatiecommissies kiezen vaker voor mannen omdat die commissie vaak bestaan uit alleen mannen (ja maar als het alleen vrouwen zijn kiezen ze alsnog vaker voor een man, dus zijn die wellicht gewoon beter?) -> Ja maar vrouwen hebben hele andere kwaliteiten en vaardigheden dan mannen (Dus zeg je nu dat mannen en vrouwen niet even goed zijn)... etc. Dat blijft zich dan zo herhalen.

elco485 | 03-07-20 | 15:10

Lijkt me zo vreselijk, ben je persoon die menstrueert met een goed stel hersens, schop je het tot professor, omdat je lid van de PvdA bent geworden, kijkt iedereen je meewarig aan, omdat je er via een voorkeursbehandeling zou zitten.

Feitenpliesie | 03-07-20 | 14:08

Rond 1990 nam de Openbare Bibliotheek Amsterdam geen mensen meer aan: ze gaven 15 gekleurde mensen een gratis opleiding tot bibliothecaris + een gegarandeerde baan van 24 uur als ze slaagden. Dat om het personeel meer een afspiegeling van de bevolking te maken. Als je als wit mens bij de bibliotheek wilde werken had je geen enkele kans. Klagen over discriminatie leverde toen niets op. Zelfs mensen die al 15 jaar als uitzendkracht bij de bibliotheek werkten kregen nul op het rekest als ze hierover een klacht indienden.

cugel | 03-07-20 | 13:58 | 2

Is dit echt gebeurd?heb je bronnen (delpher.nl) of zo? Is vast ergens vastgelegd...
Shocking als het zo ging.

rfv17963679 | 03-07-20 | 19:20

@rfv17963679 | 03-07-20 | 19:20: Ja, het is mijn eigen ervaring. Ik werkte 5 jaar via uitzendbureau Start voor de OBA, samen met nog veel andere "witte" Nederlanders, allemaal hopend op een vaste baan.
Later ging ik naar een uitzendbureau dat nog wel "gekleurde" mensen mocht leveren en klaagde over discriminatie maar zij zeiden dat ze er ook niets aan konden doen. Dit was wat de OBA vroeg omdat ze wilden dat het personeelsbestand een betere afspiegeling was van het klanten bestand. Een jongen die net als ik er via Start werkte, maar al 15 jaar omdat hij echt hoopte op een baan daar stapte naar de rechter, maar die zei dat hij bij Start moest klagen: dat was zijn werkgever en die moest hem voorzien van een andere baan. Maar dat was voor hem niet interessant: hij wilde een baan bij de OBA.
Er zijn nog een paar mensen bij de OBA die ik uit die tijd kende, bijvoorbeeld iemand die Frank heet, maar verder heb ik hier geen bewijzen voor. Ja, misschien een andere oud collega die een leidinggevende functie had, hoofd van de afdeling Banne Buiksloot, hij zou mijn verhaal kunnen bevestigen.

cugel | 03-07-20 | 23:50

Frank Baaijens (rector magnificus): "Want we zijn ervan overtuigd dat meer inclusiviteit leidt tot beter onderwijs en betere wetenschap."
Iemand die zo'n politiek gemotiveerde losse flodder laat schieten en zijn beleid afstemt op dergelijke onbewezen borrelpraat hoort NIET aan het hoofd van een instelling voor wetenschap te staan. Hij toont dat hij de meest elementaire logica niet begrijpt. Met zulke mensen was de wetenschap nooit voorbij de middeleeuwen gekomen.
Wat een lul, en wat een schande dat die man op die positie zit.

JvanDeventer | 03-07-20 | 13:55 | 5

Dat meer inclusiviteit leidt tot betere resultaten is volgens mij nog nooit echt aangetoond.

Kuifje-naar-Brussel | 03-07-20 | 15:04

@JvanDeventer | 03-07-20 | 14:07: Ja maar die nobelprijs wordt uitgereikt door een niet divers team, die andere universiteiten worden gediscrimineerd want uit cijfers blijkt dat ze ondervertegenwoordigd zijn. Nog even en er komen quota.
En niemand die meer nuchter kan nadenken.

elco485 | 03-07-20 | 15:14

@Kuifje-naar-Brussel | 03-07-20 | 15:04: Nope, niet in klinkklare cijfers. Dat kán ook niet, omdat dat het gelijkheidsbeginsel van de deugbrigade onderuit zou halen.

Gladiator Fap | 03-07-20 | 15:47
▼ 2 antwoorden verborgen

Het schijnt dat er tot 12 jaar evenveel jongens als meisjes schaken in NL. Keek naar de actuele FIDE ranglijst en wat zegt de top 100 : 98 mannen en 2 vrouwen.
Op 72 vinden we Sopiko Guramishvili en op 90 Zhaoqin Peng. Beiden hebben tijdens hun jeugd niet in NL gewoond.
Conclusie : een zeer discriminerende ranglijst of hoe moet ik die interpreteren ?
Geen enkele echt Hollandse dame heeft dus de top 100 gehaald.
Nu geeft de elo de sterkte van iemand weer, maar hoe vergelijken ze bij sollicitaties.

Archimedes-2 | 03-07-20 | 13:52 | 1

Wordt verklaard door distributie: als je in de middenmoot gaat kijken zijn mannen vrijwel gelijk aan vrouwen. Mannen bezetten echter de top 10%, maar ook de laagste 10%. Kort gezegd zul je dus bij de mannen de beste schakers aantreffen, maar ook de grootste randdebielen.

Gladiator Fap | 03-07-20 | 15:04

Kunnen we nu diploma's ook gender neutraal maken: Diplgrootouders!

Faeces of Death | 03-07-20 | 13:45

NO MA'AM!

ptrck | 03-07-20 | 13:31 | 2

Bijsluiter voor generatie snowflake: National Organization of Men Against Amazonian Masterhood

_pacman_ | 03-07-20 | 13:33

Dan gaan we weer terug naar 'je past niet in het team'.

_pacman_ | 03-07-20 | 13:25

extreem links/nos.nl weet het alsnog een 'positieve' draai te geven:

'TU Eindhoven nam 48 vrouwen aan, maar ging 'net te ver' met vacaturebeleid'

nos.nl/artikel/2339394-tu-eindhoven-n...

Ongelooflijk.

Kevf | 03-07-20 | 13:25 | 4

Inderdaad, ze hebben gewoon tot die tijd gediscrimineerd. Altijd voorop met het vingertje tegen discriminatie en racisme behalve als het uit komt.
Ik hoop dat er een aantal flinke schade claims volgen en dat het de TUE duur komt te staan.

Struikrover3 | 03-07-20 | 13:44

@Kevf | 03-07-20 | 13:25:
NOS anno 2020:
"de bekende oude socialist uit de vorige eeuw ging 'net te ver' met zijn protestacties tegen het opkomende zionisme".

Jan Passant mk2 | 03-07-20 | 13:52

@Jan Passant mk2 | 03-07-20 | 13:52: en de andere bekende snorremans ging "net te ver" met zijn bevordering van gelijkheid in de goelag. Pol Pot ging "net te ver" toen hij de gulle giften van Rosenmöller inzette om zijn bevolking niet-vrijblijvend kennis te laten maken met het Groen Links ideaal. Noord Korea ging "net te ver" toen het diezelfde idealen inzette om alles lekker binnen de eigen landsgrenzen te houden en Venezuela gaat momenteel "net te ver" met het toepassen van gelijke kansenbeleid voor de gehele bevolking. Wat mij betreft gaat de NOS "net te ver" met haar functie als "staatsomroep".

Gladiator Fap | 03-07-20 | 14:39
▼ 1 antwoord verborgen

Hehe, eindelijk. Slechts 3 biljard discriminatoir ingegeven levensloopbepalende beslissingen te laat. Kan'k effe vanguh?

Ramses Sappie | 03-07-20 | 13:21

Een kleine overwinning voor het gezonde verstand van Nederland, letterlijk.

MickeyGouda | 03-07-20 | 13:19

Vrouwen kunnen niet parkeren. Kun je sexistisch noemen. Is wel zo. Sommige vrouwen parkeren als een professional maar over het algemeen kunnen ze gewoon niet parkeren.

Met wiskunde zal het wel hetzelfde zijn. Net zoals dat ik zelf heel slecht ben in wasjes draaien.

Knufter | 03-07-20 | 13:19 | 15

Vrij geparafraseerd naar Jordan Peterson: vrouwen en mannen zijn gemiddeld gelijk in performance op vele vlakken. Alleen is de distributie bij mannen breder. Dat betekent dat ongeveer 80% overlap is, maar dat mannen vaak (niet altijd) zowel de 10% topperformance als de 10% low performance meepakken. Dit is de reden waarom de meeste Nobelprijswinnaars nog altijd mannen zijn en de meeste bajesklanten ook. Dit is de reden waarom de nummer één vrouwelijke tennisster geen schijn van kans heeft tegen de nummer 100 van de mannenranglijst, maar ook de reden waarom de beste verpleegsters vrouwen zijn. Dit is de reden waarom de meeste daklozen mannen zijn, maar ook de meeste werkers op een boorplatform mannen zijn. En ja, het is ook de reden waarom de meeste CEO's mannen zijn. Het sprookje dat het (tegenwoordig - vroeger was dat misschien een beetje anders) alléén maar aan onderdrukking en ongelijke kansen ligt is allang debunked. Alleen wil de vrijwel religieuze deugbrigade hier niks van weten. Er is allang bewezen met metingen in Scandinavië, waar de rechten en kansen van mannen en vrouwen het gelijkst zijn in vergelijking met de rest van de wereld, dat de verschillen in beroepsKEUZE toenemen. Ergo: mannen en vrouwen zijn verschillend. Mannen houden meer van dingen en vrouwen meer van mensen. Dat is moeder natuur. Het moet maar eens ophouden dat we dat als iets "slechts" bestempelen. Het feit dat mannen meer geïnteresseerd zijn in "scalable" beroepen, die nu eenmaal beter betalen, omdat de mensheid als collectief daarvan profiteert. Je zou een punt kunnen maken dat sommige beroepen, waar vrouwen oververtegenwoordigd zijn, principieel beter betaald zouden moeten worden. Maar dan vanwege het beróep en niet vanwege de gleufdieren zélf. Eigenlijk los je het op door Artikel 1 van de grondwet op school met begrijpend lezen te behandelen: het ging namelijk mis toen "gelijke behandeling" geïnterpreteerd werd als "gelijk zijn". En zolang mannen kinderen verwekken en vrouwen kinderen baren, zal dit puur op lichaamsbouw alleen al nooit gaan veranderen, om nog maar te zwijgen van de invloeden die dit heeft op de psyche. En dat is goed zo. Ik moet er niet aan denken dat mijn vrouw en ik overal even goed in zijn. Wat een saaie bedoening zou dat zijn, zeg.

Gladiator Fap | 03-07-20 | 14:55

@Gladiator Fap | 03-07-20 | 14:55:

Als gleufdier onderschrijf ik deze verschillen, GF, met uitzonderingen bij beiden sekses. Zolang daar ruimte voor blijft en niets in steen staat gebeiteld hoor je mij niet klagen.

MickeyGouda | 03-07-20 | 15:03

@Gladiator Fap | 03-07-20 | 14:55: Die diversiteitsdrammers beginnen ook al over beroepskeuze en studiekeuze. Die zou namelijk helemaal niet vrij zijn. Vrouwen wordt namelijk een beeld gegeven dat ze niet goed zijn in bepaalde beroepen en daarom daar beter niet voor kunnen kiezen.
De oplossing is dan om slechtere vrouwen geforceerd in die beroepsgroep op te nemen om zo het beeld te geven dat vrouwen wel goed zijn en meer vrouwen te trekken.
Dat je op die manier juist het tegenovergestelde bereikt, (doordat je dan slechter presterende vrouwen als voorbeeld neemt), boeit ze niet. Want zulke deugdrammers worden doorgaans niet gehinderd door enig logisch inzicht.

elco485 | 03-07-20 | 15:22
▼ 12 antwoorden verborgen

Het creeren van de grondwet was een Intellectuele tour de force.

En nu, eeuwen later.. het verhevene grachtenpandvolk waant zichzelf zo wijs dat ze het de prullenbak in durven te gooien. De eerste helft van de 21e eeuw bewijst zich tot nu toe als de politiek van grote holle humanistische kinderen die met lucifers spelen. De arrogantie van deze politici die dit mogelijk hebben gemaakt is alleen mogelijk binnen een kartel.

Maar daarnaast, het is niet alsof de universiteiten al lang verloren zijn. Sinds ze zijn gestopt met lesgeven in het latijn is het bergafwaarts gegaan. Om nog maar te zwijgen over de decennia van middelmatigheid door de feminisering van het onderwijs.

KutFilosoof | 03-07-20 | 13:15 | 2

Quod erat demonstrandum.

Krijgtheenenweer | 03-07-20 | 13:54

Vrouwen kiesrecht hoe kwamen ze erbij.

bijna_raak | 03-07-20 | 14:05

Een gevalletje repressieve tolerantie in zijn moderne vorm?

F.Klondyke | 03-07-20 | 13:12

"Als ik dit zo zie.. ik heb wel vaker, of langer gehoord dat een aantal panden zijn gebouwd over de ruggen van slaven”, vertelt hij aan een groepje mensen om hem heen. „En dat het ook nog geen reparaties zijn geweest, dus dat de oude slaveneigenaren geld hebben gekregen vanaf 1863 en de slaven helemaal niets, dan denk ik: ’Ik, of jij, of jij... zou op een gegeven moment wel een huis moeten claimen".

www.telegraaf.nl/entertainment/939498...

De joker komt eruit. Rapper Akwasi wil een grachtenpand claimen. En dat mag volgens TU-Eindhoven. Hèhè.

Thoth | 03-07-20 | 13:12 | 2

Eigenlijk wil Akwasi iets claimen wat hem rechtens niet toekomt, dat is dus gewoon stelen. De verklaring die hij daatvoor geeft zou je kunnen zien als opruiing, hij roept andere mensen immers ook op te 'claimen', dit terwijl de 'claim', niet overeenkomstig de nederlandse wet is. Ik vind overigens wel dat racisme en discriminatie verkeerd is en moet worden bestreden.

Krijgtheenenweer | 03-07-20 | 13:51

Akwasi is een sukkel en een warhoofd.

Kuifje-naar-Brussel | 03-07-20 | 15:05

Volgens Klaver toont de omstandigheid dat er geen negers in de Tweede Kamer zitten aan dat er sprake is van institutioneel racisme. Volgens mij toont hij daarmee alleen maar aan dat hij last heeft van tunnelvisie, want er kunnen natuurlijk veel andere redenen zijn voor deze omstandigheid. Die redenen kunnen zelfs gelegen zijn in de gepretendeerde slachtoffergroep zelf. Zo vormt de groep die de hoofdrol vervult in Opsporing Verzocht ook geen juiste afspiegeling van de Nederlandse bevolking. In ieder geval heb ik in de TK nog nooit een bordje met de tekst "slegs vir blankes" zien hangen. Volgens mij hangt dat alleen in Klavers tunneltje.

Astimar Teutis | 03-07-20 | 13:06 | 4

Nederland heeft ruim 17 miljoen inwoners waarvan ruwweg 500k met een Antilliaanse/Surinaamse achtergrond. Kortom, krap 3% van de totale bevolking. Van de 150 zetels in de TK zouden er verhoudingsgewijs slechts 4 a 5 zetels naar dergelijke personen gaan. Neem hierbij andere factoren in overweging en het is niet zo gek dat we geen "donker" persoon in de TK zien.

stiffy | 03-07-20 | 13:30

@stiffy | 03-07-20 | 13:30: Ooit waren ze er wel: Tara Dinges, John Leerdam, Amma Asante. Echter allen kregen zij van hun eigen partij het advies om iets anders te gaan doen.

wijsvinger | 03-07-20 | 13:41

Van mij mag ie zijn plekkie afstaan aan de Braboneger.

bijna_raak | 03-07-20 | 14:06
▼ 1 antwoord verborgen

Misschien hebben ze in Eindhoven geluk dat de covid heeft toegeslagen en er meer ruimte op de arbeidsmarkt is, onder normale omstandigheden was de poel waar ze uit moeten vissen alleen maar kleiner geworden dus duurder, want om een niet mannelijke kandidaat te vinden is vooral bij technische beroepen nu al erg moeilijk dus de weinige die er zijn weten dat ze kunnen vragen wat ze willen omdat ze met weinig zijn. Hoeveel vertraging en verloren jaren dus geld heeft deze handelswijze nu gekost?

Umberto die trotzoni | 03-07-20 | 13:05

WNL vanochtend:

Mona Keijzer moet zich bij die tuthola presentatrice verantwoorden voor een foto waarbij ze in de keuken staat.

Tuthola: " wat wilt u hiermee uitstralen"?
Mona : " dat ik pannenkoeken bak".

Geweldig Mona !

Bolhoed | 03-07-20 | 13:04 | 1

Tja, je zou het ook als een vorm van kannibalisme kunnen zien van Mona.

wijsvinger | 03-07-20 | 13:08

Make Lives Matter (MLM)!! Waar kan ik nu financiële compensatie en excuses krijgen?

Rechtsdraaiend | 03-07-20 | 12:58 | 3

MaLe.... autocorrect is nooit correct

Rechtsdraaiend | 03-07-20 | 12:58

Racisme is een hot trending item in 2020. Vooral (extreem)links politieke instelling als universiteiten, de media en de politiek-zelf discrimineren er harteloos op los.
In de VS is vermeend racisme -> actief racisme zelfs een van de speerpunten van het verkiezingsprogramma voor november van de Democrats.

Jan Passant mk2 | 03-07-20 | 12:58 | 5

@Ridde Rogter | 03-07-20 | 13:03:
De verkiezingsprogramma?? En dan iemand de maat nemen?

miko | 03-07-20 | 13:15

@Ridde Rogter | 03-07-20 | 13:03: die progamma bruurtje

Turbulentie? | 03-07-20 | 13:25

@Ridde Rogter | 03-07-20 | 13:03:
WTF?!?!?!?! DE programma?????

BekiekUtMoar | 03-07-20 | 13:26
▼ 2 antwoorden verborgen

Monocultuur is vaak slecht. Of het nou over de landbouw gaat of over collega's. Gaat ook op voor invasieve exoten. Ik vind het wel goed dat er aandacht is voor de beperkingen van sommige geschikte mensen, zodat zij ook betrokken kunnen worden. Naast geslacht en cultuur, worden ook mensen met een lichamelijke of geestelijke beperking, of mensen op basis van leeftijd, onterecht ongeschikt bevonden.

Diotima | 03-07-20 | 12:57 | 2

Is het niet beter om die individuele gevallen te benoemen ipv zeggen 'ergens, soms in de ether word er gediscrimineerd' en menen dat blanke mannen een soort erfzonde bezitten?

KutFilosoof | 03-07-20 | 13:16

En tot die tijd hebben ze dus mooi mogen discrimineren tijdens sollicitatie procedures, Hangen hier nog consequenties aan? Kunnen rollen alsnog opnieuw open gesteld worden of een boete per rol die tijdens deze periode is vervult?

Struikrover3 | 03-07-20 | 12:55

Het zou toch ook niet gekker zeg, want meisjes zijn helegaar niet technisch.

suscrofa | 03-07-20 | 12:55

Ik wil ook in een grachtenpand wonen !!!

ikbenj | 03-07-20 | 12:51 | 4
▼ 1 antwoord verborgen

Heb altijd zo'n 50/50 mix in dienst gehad. Prima sfeertje. Alles kon. Altijd. Heb er zelfs mijn vrouw aan over gehouden, met wie ik nu al meer dan dertig jaar samen ben.

Dubbelepunthoofd | 03-07-20 | 12:49 | 4

@2voor12 | 03-07-20 | 12:53:

Haha..

Katrien Donald verhouding... Deegroller in de aanslag....

Arme Donald...

neonreclame | 03-07-20 | 13:00

@2voor12 | 03-07-20 | 12:53: Ze werkte er zelf maar vijf jaar. Die andere vijfentwintig jaar was ze er niet bij...

Dubbelepunthoofd | 03-07-20 | 13:21
▼ 1 antwoord verborgen

Vanaf nu mogen mannen dus ook weer solliciteren. Dat ze allemaal afgewezen gaan worden met "voldoet niet aan het beoogde profiel" maakt niet uit.

2voor12 | 03-07-20 | 12:44

Is er ook een opleiding voor mijn vrouw hoe de afstandsbediening werkt ?

dhrat | 03-07-20 | 12:42 | 6

Mijn vriendin zegt altijd al ze er niet uit komt, "When technology is master you reach disaster faster."

Acidstain | 03-07-20 | 12:54

@Acidstain | 03-07-20 | 12:54: mijn vriendin zegt altijd: waarom noemen ze het buffolo wings terwijl het kip is?

Turbulentie? | 03-07-20 | 12:58
▼ 3 antwoorden verborgen

Kern van de "wetenschap" achter het pushen van vrouwen is dat deze uitspraak gewoon genegeerd gaat worden door de deugbrigade. Ze drammen gewoon lekker door en iedereen die erover klaagt is een seksist.

Gladiator Fap | 03-07-20 | 12:42

Blanke mannen hebben de eigenschap om in de essentiële zaken te accellereren en uit te munten. Ik vind wel dat dat niet altijd zichtbaar hoeft te zijn. We kunnen ook gewoon af en toe eens mensen in de spotlights zetten, die geen blanke mannen zijn. Het lijkt mij wel belangrijk dat alle nietblanke mannen altijd een blanke man achter de hand hebben voor ruggespraak. Halsema begreep het begrip ruggespraak niet eens. Dat liep dus helemaal fout.

Leptob | 03-07-20 | 12:40 | 3

Excelleren (en ik ben het met je eens - blanke mannen hebben een complete wereld bedacht, vormgegeven en ontwikkeld waar iedereen in wil wonen).

Madame Poitiers | 03-07-20 | 12:51

@Madame Poitiers | 03-07-20 | 12:51: ik was aan het switchen met het vorige topic. Dat kan verklaren waarom ik toch net even de verkeerde term te pakken had. Alhoewel die letterlijk genomen, ook gewoon juist is.

Leptob | 03-07-20 | 14:01

@Leptob | 03-07-20 | 14:01: Excellereren. Conflicten op de werkvloer? Daar komen we samen wel uit!

Ramses Sappie | 03-07-20 | 14:11

Positieve discriminatie bestaat niet !

Diederik_Ezel | 03-07-20 | 12:40

Noem het ook maar weer gewoon hogeschool en leerlingen.

Conan de Rabarber | 03-07-20 | 12:36

Uit ervaring weten mijn vrouw en ik, dat als er op een afdeling of in een bedrijf meer vrouwen dan mannen zijn, de werksfeer ruk is, er geen sprake meer is van rationeel denken, slecht gepland wordt en de productie niet heel best is. Zie als voorbeeld het basisonderwijs. Kortom, doe maar niet.

WillemWordtWakker | 03-07-20 | 12:32 | 3

Mijn ervaring als man onder vrouwelijk management is dat qua operationele efficieny het prima was. Maar... ik was contractor, ik zou nooit vaste baan willen in organisatie met vooral vrouwen in mamagement. Want ze gingen vrouwen toch partij bevoordelen mbt promoties. En dan al het geroddel. En ook in een schaamteloze manier. Zag vele mannelijke collega's er helemaal gek van worden en maar wijzen op hun prestaties. Tsja... daar ging het niet meer om.

feiten_en _cijfers | 03-07-20 | 12:37

Man man man. Ik heb een tijdje als invaller gewerkt in het basisonderwijs en was op meerdere scholen de enige man. Ik voelde me daar reddeloos verloren, het leken wel een stel aliens met wie een normale communicatie onmogelijk was. Vergaderingen hadden een hoog Jiskefet-gehalte. Behalve als de juffen niet over de didactische kwaliteiten bleken te beschikken om kinderen rekenen bij te brengen. Dan zeiden ze: "ga maar even aan meester wijsvinger vragen". Voor mij was het eens maar nooit meer. Ben toen gillend naar de volwasseneneducatie gerend. Verdiende ook wat meer.

wijsvinger | 03-07-20 | 12:44

Vrouwen die een tijd bij elkaar rondhangen gaan na verloop van tijd ook op het zelfde tijd bloeden. En daarmee is zo een hele groep een hele week onhandelbaar, irrationeel en niet te genieten. Je zou dat als bedrijf toch echt niet willen lijkt me.

2voor12 | 03-07-20 | 12:47

Misschien eens een subsidieStroompje naar meer mannen in vrouwenberoepen?
Gesubsidieerde vrouwenclubjes schoppen gratuit tegen mannenberoepen aan ( verdienmodelletje) en naar hun eigen feiten luisterend zijn ze uitermate incapabel om iets te veranderen, al zeker een halve eeuw inefficiënt op staatskosten!

willem n | 03-07-20 | 12:32 | 1

Vrouwenberoepen zoals bijvoorbeeld kinderopvang? Mannen?

Mr.Crowley | 03-07-20 | 12:34

Kijk, de manier om dit aan te pakken is van binnen uit. Ergens in het proces wordt vastgesteld of iemand man of vrouw is, dan zeg je als man toch gewoon dat je vrouw bent, dat zelf identificeert als vrouw. Daar kunnen ze niks tegen in brengen. Er is op dit moment een hevig gevecht gaande tussen feministen oude stempel (die dit beleid voorstaan) en transgender. Transgender gaan dit winnen, zij scoren hoger op de slachtoffer hierarchie.

feiten_en _cijfers | 03-07-20 | 12:31 | 3

Hebben ze aan gedacht in Eindhoven. Bij navraag stelde men dat de vermelding van het geslacht in het paspoort leidend is, en dat moet een V zijn. Iemand met X of met M-maar-ik-identificeer-me-als maakt(e) geen kans.

Muxje | 03-07-20 | 12:52

@Muxje | 03-07-20 | 12:52: Ah ok, dus in NL is het nog niet zover dat je self-identification leidend is. Niet erg woke. Komt nog wel!

feiten_en _cijfers | 03-07-20 | 13:46

@Muxje | 03-07-20 | 12:52:
Ik weet niet of het in elke gemeente zo is, maar een ambtenaar wist mij te vertellen dat in zijn gemeentehuis je gewoon naar binnen kunt lopen, kunt vragen om van de M een V te maken (of omgekeerd) in de gemeentelijke basisadministratie. Op je eerstvolgende paspoort staat dan het gewenste resultaat....

libertat | 03-07-20 | 14:31

Institutionele gekte daar in Eindhoven, ze weten niet eens hoe bespottelijk ze zijn!

lanexx | 03-07-20 | 12:26 | 2

Eindhoven de institutioneel gekste!

Veldmaarschalk Sorry | 03-07-20 | 12:36

Deze gekte is in de VS begonnen en inmiddels overal uitgezaaid.

Crusher | 03-07-20 | 12:39

Heb ooit op een kantoor gewerkt waar de verhouding 1 man op 10 vrouwen was.
Niet te doen.
En iedereen staart constant naar je kruis.

Turbulentie? | 03-07-20 | 12:24 | 8

Ben erg benieuwd waar u werkte

Diederik_Ezel | 03-07-20 | 12:39

@Slough | 03-07-20 | 12:25: OM en Rechtbank Haarlem.
Ambtenaren zijn het vervelendste volk aller tijden.

Turbulentie? | 03-07-20 | 12:42

Dat krijg je als je een goed gevulde broek hebt, is net zoiets als dikke tieten.

Drozen13 | 03-07-20 | 12:50
▼ 5 antwoorden verborgen

Nou, OM, kom er maar in met je vervolgers. We hebben hier een gevalletje schending artikel 1 van de grondwet. Welke straf staat daar op?

obominotie | 03-07-20 | 12:21 | 4

Werkt maar één kant op en dat is niet de kant van de banke man.

BozePaarseMan | 03-07-20 | 12:25

Voor zover ik weet staat daar geen straf op, aangezien de Nederlandse rechter niet mag toetsen aan de grondwet. Er moet dus veroordeeld worden op bases van de Algemene wet gelijke behandeling. En wat zien we daar staan in artikel 2, lid 3?

"Het in deze wet neergelegde verbod van onderscheid geldt niet, indien het onderscheid een specifieke maatregel betreft die tot doel heeft vrouwen of personen behorende tot een bepaalde etnische of culturele minderheidsgroep een bevoorrechte positie toe te kennen ten einde feitelijke nadelen verband houdende met de gronden ras of geslacht op te heffen of te verminderen en het onderscheid in een redelijke verhouding staat tot dat doel."

Aangezien die "redelijke verhouding" zo subjectief als de neten is, gaat er dus niemand worden veroordeeld. Het enige hoopgevende puntje is wellicht artikel 4, dat aangeeft dat de Wet gelijke behandeling van mannen en vrouwen van toepassing blijft, maar daar staan in art. 5 lid 1 en art. 6 soortgelijke bepalingen, dus daar heb je ook niet veel aan.

Ik krijg sterk de indruk dat er aan het gebeuren is wat Jeroen van Merwijk 25 jaar geleden al zong: Alle mannen moeten dood.

WoWi | 03-07-20 | 13:00

@WoWi | 03-07-20 | 13:00: Dat toetsingsverbod geldt alleen voor nationale wetgeving; regelgeving van gemeenten (zoals een APV) en provincies mag wel degelijk aan de Grondwet worden getoetst, evenals beleid van een organisatie zoals de TU/e (waarbij de vraag meestal eerder is in hoeverre grondwettelijke bepalingen zgn. 'horizontale werking' hebben).

Overigens kan meestal inhoudelijk ongeveer hetzelfde doel worden bereikt via toetsing aan verdragen over gelijksoortige fundamentele rechten als in onze Grondwet zijn opgenomen (gelijke behandeling, privacy, vrijheid van informatie, vereniging, demonstratie, etc.). In de praktijk is die route zodanig effectief dat het thema constitutionele toetsing vooral van principiële en theoretische aard is.

OverdaanDerOnderheid | 03-07-20 | 13:17
▼ 1 antwoord verborgen

"I think of a man. And I take away reason and accountability."

Het antwoord van Melvin Udall (een fantastische Jack Nicholson in As Good As It Gets) op de vraag waarom hij zich zo goed kan inleven in vrouwen.

Madame Poitiers | 03-07-20 | 12:21

Universiteiten zouden huizen van wijsheid moeten zijn.
Echter zijn dit wereldwijd de broeinesten van waanzin.
De SJW's, Antifa & BLM komen daar vandaan.

keestelpro | 03-07-20 | 12:20

"Bij gelijke geschiktheid gaat onze voorkeur uit naar een lesbische negerin met een hoofddoekje in een rolstoel"
(overigens blijft de bestuurskamer het exclusieve domein van blanke mannen, dat voorkeursbeleid voor zielige minderheden die het niet op eigen kracht redden geldt alleen voor onderwijs posities)

Osdorpertje | 03-07-20 | 12:15

Zijn er nog mannen die daar willen (!) werken?

Mr.Crowley | 03-07-20 | 12:14 | 2

Goeie vraag ja. Misschien word je als man naar aanleiding van deze uitspraak wel aangenomen, maar een verdere carrière kun je er op je behaarde buik schrijven.

obominotie | 03-07-20 | 12:20

Lekker studeren en dan maand werken en zwanger en besluiten dat je je de rest van je leven maar op het moederschap gaat gooien...

Lorejas | 03-07-20 | 12:14 | 4

Is een prima verdienmodel.

niftuk | 03-07-20 | 12:21

@Mr.Crowley | 03-07-20 | 12:18: Dat komt omdat 'feministen' liever een paar jaar willen zuipen en rondneuken. Een echt inteligente vrouw heeft daar schijt aan en heeft de kinderen eerst rond haar 20e, studeert af wanneer de kinderen naar school gaan en start haar carriëre rond de 28 en jaar dan heeft ze 40 (1) jaar de tijd om carriere te maken tot aan de pensioenleeftijd en toch een gezin en later wellicht kleinkinderen Het is gezonder voor de kinderen omdat ze die jong had, voor haarzelf omdat ze die jong had, ze zal langer over de studie doen omdat die in deeltijd loopt maar begint met haar strakke lijf en poes aan 40 jaar succes. Heb je als man ook nog eens vangst aan, zo'n superwijf !

KlauwnBassie | 03-07-20 | 12:47
▼ 1 antwoord verborgen

Ik kan jullie verzekeren: voorkeursbeleid werkt niet.
Proefondervindelijk vastgesteld.

Vroeger, op de kotter waren wij onze tijd ver vooruit.
Wij hadden toen al een voorkeursbeleid.
We hadden liever lekkere wijven dan lelijke kerels als opstapper aan boord.

Is nooit iets vn terecht gekomen.

Kapitein Sjaak Mus | 03-07-20 | 12:13 | 4

+veel

Witte_Willem | 03-07-20 | 12:16

@Earl_of_Doncaster | 03-07-20 | 12:15:
Hij is leuk!

Nee, wij visten op haring.
Waarschijnlijk riep de geur op subliminaal nivo een verlangen bij ons wakker.

Kapitein Sjaak Mus | 03-07-20 | 12:25

@Kapitein Sjaak Mus | 03-07-20 | 12:25: Een verlangen naar bacteriële vaginose?

Diederik_Ezel | 03-07-20 | 12:38
▼ 1 antwoord verborgen

We moeten clubjes als het college voor de rechten van de mens geen eens legitimiteit geven. Gewoon je boerenverstand gebruiken.

mlmn | 03-07-20 | 12:12 | 1

Het is te betreuren dat een wetenschappelijk instituut als de TUE ten prooi is gevallen aan deze linkse flauwekul. Het boerenverstand is dus niet meer toereikend.

Busverhuur | 03-07-20 | 12:33

Wetsvoorstel Van Klaveren Beëindiging van positieve discriminatie
34.521

Dat loopt nog steeds. Dat wetsvoorstel. In het kader van bestrijding van racisme/discriminatie is het noodzakelijk dat alle vormen van racisme/discriminatie worden bestreden.

gaffelbaard | 03-07-20 | 12:12 | 1

Dat er serieus mensen bestaan die niet begrijpen dat elke vorm van discriminatie per definitie positief is voor de bevoordeelde groep en negatief voor de benadeelde groep...

obominotie | 03-07-20 | 12:58

Mooi is dat, heb ik net m'n lul afgesneden.

Mr_Natural | 03-07-20 | 12:11 | 4

smaakte hij naar kurk?

JanVergoor | 03-07-20 | 12:15

Da's cut!

Kapitein Sjaak Mus | 03-07-20 | 12:30
▼ 1 antwoord verborgen

Hilarisch dat zelf de linkse onzinclub als het fopcollege tot deze conclusie komt. Verder staat de hele "uitspraak" trouwens vol met tips hoe je mannen legaal kan discrimineren. Wanneer komen de herstelbetalingen van deze seksistische en dicriminerende universiteit? Is er al aangifte gedaan van verboden onderscheid maken op geslacht?

Vula | 03-07-20 | 12:09

Het voorkeursbeleid remt grappig genoeg de vooruitgang. Hoe gender-gelijker een samenleving is, des te minder vrouwen er zin hebben in betawetenschap:
www.theatlantic.com/science/archive/2...

Wayne Schlegel | 03-07-20 | 12:04 | 1

dat is klare sociologie en reeds lang bekend. hoe meer gelijkheidsdenken, hoe meer mensen naar traditionele rollen teruggaan. maar de drammers geloven dat niet. sukkels

horsteknots | 03-07-20 | 12:09

Gelijkheid van uitkomst nastreven is eigenlijk altijd het tegenovergestelde van gelijke behandeling.

Lood om oud ijzer | 03-07-20 | 12:03 | 2

Precies, die twee sluiten elkaar uit.

Tr0l0l0l | 03-07-20 | 12:05

Ontkennen wie en wat je bent omdat het niet strookt met je ideaal....
Als je zo eens om je heen kijkt in de natuur moet er toch iets opvallen aan die mannetjes en vrouwtjes van al die verschillende soorten leven?

elfenstein | 03-07-20 | 12:07

Deugers 66 zullen dit wel herstellen, er komt wel een uitzondering in de grondwet ofzo.

ikworstelengadouchen | 03-07-20 | 12:03

Wordt er eigenlijk überhaupt melding gemaakt van positieve discriminatie op dat meldpunt voor discriminatie en racisme?

JackStick | 03-07-20 | 12:03

Da's een mooi precedent voor de vele claims op positieve discriminatie die uit die BLM-bullshit voort komen gaan.

Abject | 03-07-20 | 12:01

En maar de bek vol hebben over racisme en discriminatie. Selectieve verontwaardiging is het.

niftuk | 03-07-20 | 12:01

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken