Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Moslims roepen op tot verzet na boerkaverbod

8chan is een pusplaats, maar wat dacht je van Facebook?

Burgerarrest, iemand?

In het rumoer rond het boerkaverbod wordt door alle voorstanders van de "vrijheid" om jezelf te verpakken steeds iets heel significants over het hoofd gezien: de profeetpinguïns die zich vrijwillig in zo'n religieuze verpakking rollen, zijn in hun opvattingen geen haar beter dan hun bebaarde mannelijke bondgenoten. In hun religieuze leer verwerpen ze de democratie, de rechtsstaat en de seculiere samenleving, en iedereen en z'n lokale PvdA'er die een boerka aantrekt om hun "rechten" en "vrijheid" te verdedigen, is medeplichtig aan het verspreiden van gevaarlijk, subversief en potentieel gewelddadig gedachtengoed. Of, iets genuanceerder geciteerd van René Cuperus: "Wie de boerka verdedigt, heeft het slecht voor met de integratie van moslims."

Bewapenen, pepperspray en herstelbetalingen
Integreren is precies wat sommigen absoluut niet en nooit zullen willen, want hun religie gaat boven alle aardse rede. Zondagavond toonden we hoe flyerende boerkababes in Den Haag werden vergezeld door de voormalige terreurverdachte, Syriëganger en geradicaliseerde verwarde man Moussa Lghoul, aka Abou Ilias, aka Topa de Barbaar. Een zoekronde op sociale media linkt nog meer radicaal gedachtengoed en dito mensen aan de voorstanders van de gezichtsuitgummende bekleding. In de aanloop naar het boerkaverbod gonsde het op Facebook Sluierboek van de opruiende taal, waarin bekende haatprekers als Abdul-Jabbar van de Ven zich mengen met de belofte om boerkaboetes te betalen. Ook lezen we van allerlei kalifaatkappen over pepperspray, vechtlessen, deo's & aanstekers of stun guns. Maar vertel ons nog eens over vrijheid, PvdA Amsterdam?

Heb je hem ook weer

De baard verwijt de ketel...

Iemand?

Feeling good about it, PvdA?

Deze ontzettende klerk zat onder die kalifaatkap

De wet in de praktijk

Reaguursels

Inloggen

Dit is toch gewoon aanzetten tot het plegen van een overtreding? En aanzetten tot plegen van geweld? Wat gaat het OM hier tegen doen?

Rest In Privacy | 05-08-19 | 21:08

Triest achterlijke Volk en dan nog een paar Witte meulenbeltjes stiekum onder het doek . Hoe Dom kun je zijn om hier VOOR te zijn. Met vrijheid heeft het niets te maken

Lieveschat | 05-08-19 | 19:21

Bi mond, is dat ook weer een nieuw intersectioneel gendertype?
Wat een uitgestreken kijk mij eens moreel verheven rotsmoel heeft die PVDA'er.
Kortzichtig en ongeschikt om het algemeen belang te dienen en dan druk me nog netjes uit.

bwanabanjo | 05-08-19 | 19:05

"beloven om geld in te zamelen" Tja, principes is leuk, maar het moet natuurlijk niet ten koste gaan van je eigen portemonnee. Geld inzamelen lijkt trouwens verdacht veel op werken, dus terecht dat hij het dan ook in eigen zak steekt.

W_F | 05-08-19 | 18:11

Als je voor handhaving van de wet bent, dan ben je dus islamofoob of fascist. Alleen hun wetten gelden, dat is wel duidelijk.

TinyTinus | 05-08-19 | 18:10 | 1

Islamofobie is een contradictio in terminis. Een fobie is namelijk een ongezonde of irrationele angst voor iets. De Islam is een ideologie die als intrinsiek doel heeft alle ongelovigen uit te roeien dan wel te bekeren totdat er enkel islam over is. Het is volkomen rationeel en gezond om een afkeer/vrees/behoedzaamheid te hebben naar mensen die er van overtuigd zijn dat uw leven niets waard is. Islamofobie bestaat niet. per definitie niet.

Joostmochtnietsweten | 05-08-19 | 20:43

Ik heb altijd gedacht dat de Wet Gedeeltelijk verbod gezichtsbedekkende kleding een dom stukje ondemocratische symboolregelgeving was, maar ik heb de ambtenaren van J&V dit keer onderschat. Wat een goed middel om heel extremistisch Nederland - in beide kampen - uit te roken en in beeld bij de veiligheidsdiensten te brengen. Chapeau, wat zeg ik, Niqaab!

7an-Pau1 | 05-08-19 | 17:02 | 1

En je hebt ook gratis alle motorrijders in beeld, die lafaards met hun vizieren dicht.

Nuchternederland | 05-08-19 | 17:17

Waarom kan er in Nederland niet gehandhaafd worden wat betreft het boerka verbod. In Denemarken, Frankrijk, Belgie, Zwitserland. Oostenrijk Australie, Duitsland, Spanje, Italie en Bulgarije is ook een boerka verbod van kracht en wordt er wel gehandhaafd. Wat is dat toch hier in Nederland voor een slap beleid.

Lange | 05-08-19 | 17:01

De Moslims/Moslima's gebruiken ferme taal als het om dit soort maatregelen gaat. Zulke ferme taal van Moslims hoor of lees je nou nooit als het over gewelddadig Jihadistenvuil gaat. Maar ja, Moslims die roven, moorden en verkrachten voor hun apenprofeet doen eigenlijk werken Gods in de ogen van veel Moslims. Dus is dat veel minder erg dan maatregelen tegen idiote uiterlijke opsmuk.

Heiner | 05-08-19 | 16:44

Paranoia. Religieuze hysteria.
Neemt het vitamine D3 deficient van de vrouw onder de lappen nu bedenkelijke vormen aan?

MistaRazista | 05-08-19 | 16:30

Ik stel voor om een burka verplichting in te stellen. Voor mannen.

Noppies | 05-08-19 | 16:12

Een doorzichtige burka is misschien een goede idee, dient meteen als muskietennet.

kindapaas | 05-08-19 | 16:10

De boerka staat voor ontmenselijken van de vrouw.

watergeus | 05-08-19 | 15:33

Gewoon een test doen binnenkort met Tom staal of zo:
3 personen een ziekenhuis of andere instelling binnen laten:
1 met een integraalhelm , 1 met een bivakmuts en 1 met een boerka!
En dan kijken hoe men dat op gaat lossen!

laurentius | 05-08-19 | 15:01 | 1

Asscher zal nooit de Deense weg volgen, de orthodoxe islam pleasen is heilig bij hem.

Rest In Privacy | 05-08-19 | 14:49 | 1

Ja net zoals de orthodox-liberaal kapitalische school.

SugarCandyMountain | 05-08-19 | 17:55
-weggejorist-
Witte waas | 05-08-19 | 14:00
-weggejorist-
Tinie | 05-08-19 | 14:00 | 1

Ben benieuwd wie de eerste zal zijn met een "kenteken-burqa" (nou, twee dan) en dan volgas over de A2 scheuren.

EnNouJijWeer | 05-08-19 | 13:48

Als het hier Sharia land zou zijn was de helft van de Mocro jugend al een hand kwijt of erger. Als je zo graag dat symbool van 1200 jaar vrouwen onderdrukking wilt dragen ga je gang.. in Saudi Arabië en Pakistan is het nog heel erg in de mode.
Stel je voor dat we met duizenden tegelijk in een willekeurig midden oosten land bij elkaar gaan wonen, en allemaal in oude klederdracht, een paar mooie kerken erbij eisen, betaald door rijke christelijke weldoeners. Hoe snel zou de inheemse bevolking ons heb geruimd?

Hiesjes | 05-08-19 | 13:44 | 4

We komen niet eens binnen . Of we moeten een leger meenemen, mmm, geen slecht idee ..

Kim-Jung-Un | 05-08-19 | 13:49

Toont des te meer aan hoe knettergek de boven ons gestelden zijn.

Graaisnaaiert | 05-08-19 | 13:57

Het kan nog gekker. Stel je eens een blanke joodse burgemeester voor van een grote stad in Marokko, Turkije of één of andere zandbak in het MO. Gelukkig gebeuren dit soort dingen in Nederland niet. Oh wacht...

Henk003 | 05-08-19 | 14:48
▼ 1 antwoord verborgen

Het wachten is nu op de eerste tankstation-overval met boerka ipv bivakmuts of integraalhelm.
Ik zet de zoutjes alvast klaar.

Mr. Happy | 05-08-19 | 13:34

Even voor de duidelijkheid:
Ik mag dus ook met een bivakmuts op een moskee binnen?
En ik mag ook met een bivakmuts op een PVDA-vergadering bijwonen?

Mr. Happy | 05-08-19 | 13:29 | 6

@Mr. Happy | 05-08-19 | 13:57:
Ik begrijp dat u dus niet, voorzien van een bivakmuts, naar een moskee en/of PvdA vergadering zal gaan. Dat is duidelijk. Overigens, u mág dat wél hoor. Is niét verboden.

demaup | 05-08-19 | 14:02

@demaup | 05-08-19 | 14:02:
Wees maar niet bang, ik kan me wel prettiger tijdsbestedingen voorstellen dan deze locaties bezoeken.
Maar mocht ik me eens heel erg vervelen en in een recalcitrante bui zijn, zal ik een PVDA-vergadering bijwonen in een lycra bodysuit.

Mr. Happy | 05-08-19 | 14:28

Als je je schoenen maar uittrekt, in de moskee dan.

stefan7084 | 05-08-19 | 14:41
▼ 3 antwoorden verborgen

Wat ik dus niet snap ; zijn die malloten VOOR vrouwenonderdrukking en de ultieme patriarchale maatschappij ? Waarom wordt dit niet gevraagd aan die lui ? Waarom is dit geen voorpaginanieuws : iranhr.net/en/articles/3861/ etc.

Kim-Jung-Un | 05-08-19 | 13:25 | 1

10 jaar cel voor het uitdelen van bloemen en snoepjes.
Geen advocaten toegestaan.
Fijne cultuur.

Mr. Happy | 05-08-19 | 13:41

Gek he Links neemt het niet op voor de scooter brommer of motorrijder, laat staan
met de vrijheid van het dragen van een bivak muts. Wat een selectief zooitje toch

kwartjes | 05-08-19 | 13:14

Wat een gezeik. Hoeveel SS’ers mochten na de oorlog hun swastika’s nog dragen? Klaar!

PIS-Alchimis | 05-08-19 | 12:59 | 1

Wacht maar links nl zal ze binnen kort wel toestaan

kwartjes | 05-08-19 | 13:17

Wat leven we hier na? De Nederlandse rechtsstaat of de shariah? Kies maar dames en heren. Daarna consequenties aan die keuze verbinden.

Aap Noot Miesje | 05-08-19 | 12:50 | 1

De consequenties ziet men pas als het veel te laat is. Er zin nu eenmaal veel domme mensen.

kwartjes | 05-08-19 | 13:18

Die burka is de KKK-muts van de islam.

Cool Pete | 05-08-19 | 12:46 | 1

Lijkt er werkelijk op, ook gezicht verstoppen. En misselijk makende practijken op na houden. Leve links

kwartjes | 05-08-19 | 13:20

HET.IS.GVD.GEEN.BOERKAVERBOD!! Een verbod op plastic is ook geen rietjesverbod. Laat die paar burkamutsen maar zien hoe ze het regelen, maar hier geldt de wet en die schrijft omgangsvormen voor in de publieke ruimte. De essentie van dit hele gebeuren is niet de burka maar een handvol malloten die uitsluitend hun religieuze wetjes als norm accepteren. Leer Nederland kennen.. hier is geen plaats voor de kerk in de wet. Godzijdank (pun intended)

Claude_Vieaul | 05-08-19 | 12:39 | 2

Maar de imam had gezegd dat de sharia boven de Nederlandse wet staat. En die zal het weten, want die heeft ervoor doorgeleerd, toch?

JackStick | 05-08-19 | 12:48

hahahaha als je die comments leest lijkt het of ze dolblij zijn dat ze eindelijk een legitieme reden hebben gevonden om een jurk aan te trekken. " ik ga ook burka dragen".... Altijd al gedacht.

De_Helderse_Kaaskop | 05-08-19 | 12:37 | 2

Prima toch? Segregatie is in deze een zegen. Hoe duidelijker de rechtlijnigheid van Islam wordt aangetoond, des te meer oogjes er ook bij de "het valt allemaal wel mee"-apologeten er opengaan. U weet wel, het type dat graag de tijger knuffelt omdat hij zo lief spint en dan stomverbaasd is als dat beest opeens je strot openbijt. Hoop alleen dat het dan nog niet te laat is.

Graaisnaaiert | 05-08-19 | 14:02

Het ergste van al het bovenstaande vond ik nog dat kleine meisje in zo'n stelletje verberglappen. Ben dan wel oud-schoolmeester, maar mijn hart zit nog op de juiste plaats. Geen mooier vak dan dat.
Deze woeste woestijnideologie doet dat met met kinderen.
Ongehoorde kindermishandeling.

Overigens: PvdA? Sterph! Nu graag.
Ten tijde van Drees was het prima.
Totdat het de oude Dress ook teveel
werd en hij zijn lidmaatschap opzegde
PvdA? Sterph! Nu graag. Evocatus

Evocatus | 05-08-19 | 12:37 | 1

PvdA (en menig rechter) krijgt slappe knieën van het verhaal van een ontspoorde jeugd, waarna doel, zin en richting wordt verkregen na het zich aansluiten bij een salafistische beweging (of RaRa, Lichtend Pad, IRA, e.d.).
Maar waarom zou je doel, zin en richting moeten verkrijgen bij gewelddadige bewegingen, vraag ik mij dan af.
Er zjn ook andere zingevende bewegingen, zonder geweld.

Rest In Privacy | 05-08-19 | 13:26

Humor heeft die Abdul-Jabbar Van de Ven wel met zijn "belofte" geld te zullen inzamelen via Facebook om de niqab boete te betalen. Het doet mij denken aan de Jiddische grap voor een bepaald recept, dat begint met: "Men lene een ei". Van de Ven zal zijn niqab-zusters zelf echt geen ene rooie rotcent betalen. Goochem mannetje.

Een vrije paling | 05-08-19 | 12:36 | 2

NIDA heeft ook een dergelijk initiatief genomen. En geld schijnt geen rol te spelen.

Heiner | 05-08-19 | 13:46

@Heiner | 05-08-19 | 13:46: Geld speelt bij die goochemerds altijd een rol. Daarom beloven zij hun best te doen een ander het te laten betalen. Als deze niet betalen, omdat geen gekke Gerritje zijn, rolt Abdul- Laat Maar Van de Ven meewarig met z'n ogen over zoveel onrecht. Een oosters trekje. Grote beloftes, geen resultaat.

Een vrije paling | 05-08-19 | 15:30

Kern van de zaak: de rechtstaat.

Op het moment dat wetten niet worden gehandhaafd dan is de rechtstaat disfunctioneel. Dit houdt in dat de rechtstaat eenvoudigweg ophoudt te bestaan.

Dan zijn we aangeland in het alternatief van de rechtsstaat, namelijk een samenleving gebaseerd op ‘het recht van de sterkste’. Bewijs: de inhoud van dit artikel.

Indien het volk niet bereid is om te stemmen voor partijen die de grondrechten van vrijheid en veiligheid verdedigen, dan zal zij minstens bereid moeten zijn om zich te onderwerpen aan onze overlords de overheid. De werkelijkheid geeft aan dat het volk de dominantie van de overheid accepteert en zich schikt in haar rol van onderworpen slaven.

De vrijheid- en veiligheidslievende geesten dienen zich te schikken in hun democratische lot dat de onwetende meerderheid het leven bepaalt, tot in de finesses. Tot een mensonwaardig leven toe.

Dat is nu eenmaal het geval in een staat met een grondwet die door het establishment is opgesteld en niet door het volk. Een soevereine staat die door het partijkartel zelfs is uitgeleverd aan de federale EU. Met daarbij haar bevolking erin. Het gehele soevereine volk. Het partijkartel is zich van geen kwaad bewust, want zij geeft immers weg wat hen toebehoort, denken ze.

De staatsvorm komt de facto neer op autocratie van het partijkartel, dat in dienst staat van de corporaties.

Pas indien het volk dit machtsspel herkent en inziet dat de soevereine staat onderwerp is van corporate raiding, dan zal er verandering plaatsvinden.

Indien dit niet het geval is dan zal slechts een crisis het schip van staat mogelijkerwijze van koers af kunnen brengen. Het is waarschijnlijker dat het volk de prijs gaat betalen en dat de elite fluitend een zorgeloos leven gaat leiden op kosten de corporaties (banken en multinationals), ergens in het buitenland in het zonnetje.

Voight-Kampff | 05-08-19 | 12:30 | 2

Ik ben op zoek naar de klootzak die de schilpad op z'n rug heeft gelegd in het brandende woestijnzand.

hallevvezool | 05-08-19 | 12:38

Dit. Zo ongeveer.

Aap Noot Miesje | 05-08-19 | 12:56

Ik dacht eerst dat het een hoax was maar nee, zo echt als de neten ( wordt pas duidelijk als de muzikanten weglopen en de man wordt meegevoerd ). Wanneer? En zou Bea nog steeds zo pro-moslimmigratie zijn of wordt die clan eindelijk wakker en lozen ze hun aandelen Koninklijke Olie?

Graaisnaaiert | 05-08-19 | 14:52

Wanneer was dit. ?

franck7020 | 05-08-19 | 16:11

@franck7020 | 05-08-19 | 16:11: Goede vraag, geen idee, maar aan het einde van het filmpje zie je de politie en zij dragen nog het "oudere" uniform. Dus ik denk al iets langer geleden... Ik ben iig heel erg trots op de leden van het orkest :)

Feugeltje | 05-08-19 | 18:55
▼ 1 antwoord verborgen

Er was ook een burka geweigerd bij de speeltuin in Nijmegen. Hier één van de reacties op het openbaar excuus van Speeltuin de Leemkuil in Nijmegen op Facebook.

''Jullie leidinggevend moet ontslagen worden

slap excuses hoe bedenk je het dat een speeltuin een overheid gebouw is!!

Dit was gewoon pesterij stelletje racisten never dat ik me kind nog bij jullie laten spelen.

Schandalig.'' En zo staat de hele Facebook pagina vol met ook Nederlanders die reageren dat het schandalig is, en daarmee de konten likken van deze haatbaarden. Ik hoop dat de islam nu zijn ware gezicht gaat laten zien en in opstand tegen 'ons' komt. Laat het maar gebeuren alsjeblieft.

Henk003 | 05-08-19 | 12:21 | 3

Het probleem van die speeltuin was dat het een gemeentelijke speeltuin was, dat de beheerder dacht dat het daarom niet mocht, maar na onderzoek is gebleken dat een dergelijke speeltuin niet onder de wet valt.

Dat mensen gelijk zo over de huppel gaan illustreert slechts de agressie die inherent is aan bepaalde minderheden, en het zeer beperkte begrip van mensen betreffende het wetgevingsproces.

Rest In Privacy | 05-08-19 | 12:27

Die links deuggleuven zijn zo dom dat ze nog niet eens in de gaten hebben dat ze over enkel decennia met een kopvod in de keuken moeten staan en hun mond moeten houden.
Hahaha

joppo0 | 05-08-19 | 12:59

Het zou kunnen worden opgelost door borden met "voor gezichtsbedekkende kleding verboden" maar ja, dat roept weer associaties op met een minder fijne periode uit onze geschiedenis. Bottom line, die boerka is een provocatie en een dikke vette middelvinger naar onze samenleving toe. Ik ben van mening dat je zo ondertussen het recht moet hebben zo iemand in je zwembad, speeltuin, winkel etc. te weigeren zonder discussie, zonder gejkank over discriminatie en zonder strafvervolging. Gewoon, heel simpel, "mevrouw u komt er hier in die niqaab niet in" moet volstaan. Klaar met toegeven aan en bukken voor die afgrijselijke ideologie.

Graaisnaaiert | 05-08-19 | 14:56
-weggejorist-
gaffelbaard | 05-08-19 | 12:19 | 1
-weggejorist-
dutch bikkel | 05-08-19 | 12:15

Ik raad iedereen aan de excellente documentaire 'Girls of the Taliban' van Al-Jazeera te zien, waarin in dit onderwerp uitgebreid en glashelder beschreven wordt. Te vinden op YouTube!

de IJsman | 05-08-19 | 12:12

Binnen een paar decennia is er een burgeroorlog aan de gang in Nederland. De tegenstander zijn collectivistisch en overtuigd in hun gelijk. Zij zijn bereid om te sterven in hun jihad en wij hebben loser millenials die niet tegen rumoer kunnen omdat zij dan overprikkeld raken.
Europa is verloren

SicSeb | 05-08-19 | 12:11

Wat is nou zo moeilijk aan je aanpassen aan je gastland? Mensen moeten die bedekte gezichten niet. Deal with it or leave.

WatZalIkErvanZeggen | 05-08-19 | 12:06 | 1

And if you leave, never come back. Dus al die moordende / moord-faciliterende IS ratten, die nu weer allemaal zo graag terug willen naar Luilekkerland: Nederlanderschap intrekken en buiten de deur houden.

Dr_Johnson | 05-08-19 | 12:16

Dit is 100% oproepen tot geweld, en dus strafbaar. Ik neem aan dat de politieagent die destijds gegevens van GS-reaguurder Ayatollah_Buttbanger moest hebben vanwege zijn uitlatingen er nu ook bovenop zit? Toch?

JackStick | 05-08-19 | 12:02

Discussie met ze heeft geen zin. Heeft ook nog nooit zin gehad. Doen alsof je geaccepteerd wil worden in de maatschappij terwijl je alleen maar uit ben op je eigen plek tussen en buiten de maatschappij. Alles is totaal overgoten met de 'wil van god' en alle oogkleppen zitten moervast verankerd. Totaal geen affiniteiten met de manier van leven op dit stukje wereld. Geen religie maar een vrijbrief om te kunnen doen wat je wilt zolang je maar bij de groep zit. Want in het handboek staat dat allah de wereld tot in zijn kern heeft geschapen, en de moslims toebehoort. Vrijbrief van de allerhoogste authoriteit om te roven dus. Met bijkomende groepsdruk. De maffia zou er nog wat van kunnen leren. Nogmaals een heel leerzaam stukje over waar we tegenover staan is: Making Sense with Sam Harris #43 — What Do Jihadists Really Want? op jijbuis. Dialoog is hoe dan ook niet mogelijk. Dat wordt een gesprek tussen een zeepaard en een lievheerbeestje. Ik kan me niet voorstellen dat de heren bij ons bestuur niet inzien dat de tegenpartij zich aan het groeperen is. Dat bestaat niet.

NiCeY | 05-08-19 | 12:01 | 2

Discussiëren heeft alleen een nut als men voor reden vatbaar is. Maar ja, moslims en logisch redeneren hè. Ga eens met een moslim in gesprek over evolutie, kun je lachen (ik bedoel huilen).

JackStick | 05-08-19 | 13:31

@JackStick | 05-08-19 | 13:31:
Ik weet het. Ik werk bij een groot life tech bedrijf en heb een marokkaanse colega die tussen kunst en kitch prachtig vindt. Maar tegelijkertijd deelnemen aan de distributie van techniek die aangewezen heeft dat we niet uit een bal modder zijn gekneed en toch volharden dat we dat wel zijn moet haast wel twijfel zaaien, al betwijfel ik dat ie beseft waar hij nou deel van uitmaakt. Wij van apen afstammen? Dat wordt weggelachen. Dat zijn handleiding geplagieerd is op de bijbel ziet ie ook niet in. Evenals het feit dat mensen nou eenmaal nog steeds daar waar ze niet te vinden zijn op zoek zijn naar antwoorden op de bekende levensvragen. Een hoop van die gasten moeten doordraaien van alle dagelijkse dingen die steeds minder met elkaar te rijmen zijn.

NiCeY | 05-08-19 | 13:51

Kennen die lui geen punten, komma's, hoofdletters en andere leestekens gebruiken...?! Ik bedoel dat ze Nederlands niet goed (genoeg) beheersen is al lang duidelijk, maar de tekst structuur van die lui is zo tenenkrommend dat je je afvraagt of ze überhaupt ooit op een school hebben gezeten... En maar zeiken en janken dat ze in dit land niet dezelfde kansen krijgen... Vindt je het godverdomme gek als je niet eens kan spellen...?!

Nemo_Tenetur | 05-08-19 | 11:57 | 1

* Kunnen

stefan7084 | 05-08-19 | 15:06

Heeft verpleegkundig personeel ook wat te willen? Een kennis afkomstig van Irak onderging (een nodige) borstverkleining. In Irak lukte haar dat niet. Zag foto´s van haar met bijna alles uit behalve de hoofddoek. Diep respect voor artsen en verpleegkundigen.
Ze is een leuke zeldzaam humorvolle moslima maar ooh wat een vervorming geeft de islam.

Rest In Privacy | 05-08-19 | 11:51 | 1

Waarom geven wij hier geld uit aan een cosmetische operatie voor een Irakese? Elke tandarts kan zo ondertussen goochelen met borstformaten maar nee, het moet natuurlijk weer hier, op onze kosten. Waanzin.

Graaisnaaiert | 05-08-19 | 15:00

En zo komt de parallelle samenleving ineens tevoorschijn, Vol van agressie, haat en pure afkeer tegen het land waar ze vrij kunnen leven, hun geld van krijgen dan wel verdienen, en alle mogelijkheden krijgen die een vrije samenleving kan bieden.

Ik zeg; mooi zo. Laat maar zien wat voor verschrikkelijks deze religie voort heeft gebracht.

Rest In Privacy | 05-08-19 | 11:50
-weggejorist-
David000000007 | 05-08-19 | 11:46 | 3

Dames en Heren, meldt zoveel mogelijk van de haatdragende taal op hun facebook. Die pagina gaat vanzelf wel down.

Stifflers_Mom | 05-08-19 | 11:45 | 1

eens, dan vecht je ieder geval een heel klein beetje terug. dit loopt alleen maar zo uit de hand omdat ze er mee wegkomen.

De_Helderse_Kaaskop | 05-08-19 | 12:40

Wat zegt de Koran eigenlijk over pepperspray? Hoe komt het dan gelovigen altijd maar westerse, heidense wetenschap en uitvindingen mogen gebruiken terwijl er helemaal geen 'ok' is na te lezen in hun 'heilige' boeken?

Risingson | 05-08-19 | 11:45 | 3

"In de islamitische jurisprudentie is qiyās (Arabisch: قياس) het proces van deductieve analogie waarin de leringen van de Hadith worden vergeleken en vergeleken met die van de Koran, om een bekende voorziening (nass) toe te passen op een nieuwe omstandigheid en maak een nieuw verbod. Een bepaalde situatie kan in de Koran misschien niet worden aangepakt, bijvoorbeeld autorijden. Je kunt dan dus zoeken dus naar de dichtstbijzijnde analogie in de tekst, misschien paardrijden of kamelen, en passen dan het Koranische voorbeeld toe op de huidige situatie".
Hetzelfde moet dus ook van toepassing zijn voor pepperspray. Misschien even een imam om advies vragen?

JackStick | 05-08-19 | 11:58

Dat is ook hun hypocrisie: de westerse mens is slecht, maar de moslim rijdt graag in de auto's die de westerse mens maakt, hij maakt gretig gebruik van de medicijnen die de westerse mens ontwikkelt en gaat op vakantie met de vliegtuigen van westerse makelij. Hun frustratie ligt in het feit dat de moslim zelf niet in staat is tot het creëren van technologische hoogstandjes, ondanks dat hun profeet hen te kennen heeft gegeven dat zij het beste van de schepping zijn.
Zij zijn zich wel degelijk bewust van hun inferioriteit, maar zullen dat vanuit hun tribale trots nooit toegeven.

wijsvinger | 05-08-19 | 12:02

@wijsvinger | 05-08-19 | 12:02: Niet alleen de moslims, ook al de 'indigenous' bevolking waar alle gemene Westerse kolonialisten voet aan wal hebben gezet.
Ohhh hun cultuurtje, ooohhh hun 'heritage', ohhh alles hoe het 1000 jaar geleden was, dat was zooooooo goed.

Maar ondertussen lopen ze rond in westerse kleding (cultural appropriation), wonen ze in westerse huizen met verwarming, airco, stromend water, riool, TV, etc. etc.
Als er eentje een blinde darm ontsteking krijgt gaan ze naar de medicijnman die dan wat rokerigs heeft of wat kruiden kauwt en het op hun buik uitspuugt? Nee, uiteraard niet. De westerse helicopter komt, brengt het naar het ziekenhuis, krijgen een westerse operatie met verdoving, en gaan nadien weer terug.

De hypocrisie ten top. Als een stel Japanners klompen kopen en een soort klompendans uitvoeren, wordt niemand daar heet of koud van, en is het hooguit humoristisch. Als een stel bleekgezichten "indiaantje spelen" dan stikken ze zowat in hun eigen spuug, zo staat dat hun schuimend op de lippen van "verontwaardiging".

In feite is er sprake van een soort Koude Oorlog tussen de Westerse maatschappij en zij die in de laatste 300 jaar iets van 2000 jaar ontwikkeling hebben meegemaakt.

EnNouJijWeer | 05-08-19 | 13:44

Net even opgezocht.

Lees 83, 83a en 83b Wetboek van Strafrecht. Lees ook 131 en 132 Strafrecht.

Dit valt onder terrorisme imho.

Die hele Facebook groep roept op tot terrorisme.

Is er al melding van gedaan? Heeft Facebook het al verwijderd?

gaffelbaard | 05-08-19 | 11:45 | 4

Zijn het boze 'witte' mannen die dit schrijven dan???

GWBA | 05-08-19 | 12:00

Heb je iets tegen witte mannen? ** just parking **

gaffelbaard | 05-08-19 | 12:21
▼ 1 antwoord verborgen

2027: Openbare discussieruimte De Balie wordt gesloten door de 1e gekozen Burgemeester (van streng islamitische huize). De landelijke PvdA, GL en D66kopstukken staan te juichen op het Leidseplein. "Het is de consequentie van onze multiculturele samenleving", aldus de vorige burgemeester Rutger Groot-Waanzin. "Amsterdam is de gidsstad voor Nederland en de rest van de EU", en vervolgens voegde hij er nog aan toe "ik maak graag plaats voor deze nieuwe burgemeester, hij heeft een enorme spiritualiteit. Daar kunnen we toekomst mee vormgeven...".

SugarCandyMountain | 05-08-19 | 11:42

Die PcdA-er, Biemond. Je ziet het eigenlijk al aan hem af, o o o wat deug ik toch. Maar wat hij feitelijk doet is het ergste verraad tegen de helft van de bevolking, om er bij te mogen lopen zonder hun hele hoofd af te dekken. En laten we niet al die vrouwen vergeten die volgens de aanhangers van het woestijnfantoom, minder extreem bedekt rondlopen. De chador of hoe noemen ze dat? Waaronder geen lok haar zichtbaar is. Ook dat is een uitwas die deze zogenaamde deuger goedpraat. Een vrouwenverrader, dat is ie!

DeEchteWaarheid | 05-08-19 | 11:38 | 1

Als ik de gewraakte kledij zie, zie ik een lid van een groep die de democratie haat.
En dat vertelt die groep zelf, dus mijn gedachten daarover zijn legitiem.
Ik snap niet dat de PvdA dat niet ziet.
Want dat zou echt een rode lijn moeten zijn: je aanvaardt de democratie. Zo niet, hoor je hier niet.

Rest In Privacy | 05-08-19 | 11:44

Die nikaap is een uitkomst!! Als feministen het handig aanpakken dan kunnen ze 'tenten' populariseren onder alle vrouwen. In Egypte zie je vrouwen weleens midden op straat plassen. Wèg rijen voor WC's.

HogeNood | 05-08-19 | 11:37

Laten we het simpel houden.
In 40 jaar tijd heeft de islam ons land verscheurd.
Niet alleen Nederland, maar ook Frankrijk, België en Engeland.
Duitsland begint ook in rap tempo verdeeld te raken.
Zo simpel is het.

Ruimedenker | 05-08-19 | 11:35 | 1

Nog simpeler:
In 30 jaar tijd heeft de EU Europa verscheurd.
Door geld, minderheden en mensenrechten te misbruiken om soevereine naties af te kunnen breken.
Echt, zo simpel is het.

Toos Doos | 05-08-19 | 11:39

Geen idee waarom trouwens, maar ik droomde vannacht dat ik een nudist was.
En dat ik trots naakt over straat liep. Beetje extreem, wel, maar het voelde bevrijdend.Helemaal één met mijn geloof in de natuur. Toen ik vanmorgen wakker werd, dacht ik er over na: hoeveel nudisten lopen er nu eigenlijk naakt over straat in NL? 200? 300? Kan me sinds deze droom voorstellen dat naakt lopen als vrijheid voelt, dus wil een lans breken voor de nudisten.

Ik bied dan ook aan om elke mannelijke nudist die geen stoere vrouw naast zich heeft gratis te begeleiden tijdens de enge wandelingen over straat. Een eventuele boete is voor de heer zijn eigen rekening, zoals het een gentleman betaamt. Eventueel wil ik wel crowdfunden, met marge. Vrijheid voor allen!

Toos Doos | 05-08-19 | 11:34 | 3

Ik heb dit voorbeeld ook al een aantal malen benoemd. Naaktlopen in de openbare ruimte is uit oogpunt van de zedelijkheid kwetsend en/of oneerbaar en/of aanstootgevend. Je mag zelfs niet in je blootje voor het raam staan. De boerka-dames houden zich dus keurig aan de wet. Ze beseffen alleen niet dat ze zich volledig buiten de maatschappij plaatsen. Maar probeer uw nudistische neigingen uit, laat het op een proefproces aan komen. Eventuele boetes worden dan vast wel via crowdfunding door de reaguurders betaald.

Mannes | 05-08-19 | 11:52

@Mannes | 05-08-19 | 11:52: Als ze hun uitkering zouden kwijtraken omdat hun uitdossing het vinden van betaald werk onmogelijk maakt, zouden ze zich wel buiten de maatschappij geplaatst voelen.

Heiner | 05-08-19 | 14:21

Wat heb ik nu geleerd de afgelopen dagen? Ik ben een vieze hond met een varkenskop, so much voor de integratie.

uisge baugh | 05-08-19 | 11:31

Tja, het is wel duidelijk dat die gasten gewoon geen enkel respect hebben voor onze normen, waarden en vooral wetten.

Henk de Vries2074 | 05-08-19 | 11:30
-weggejorist-
mozaard | 05-08-19 | 11:29 | 1

De gemiddelde Nederlander berust zich in door de democratisch tot stand gekomen wetgeving, laat de handhaving van de wet over aan de politie en toetsing van de wet door justitie. Duidelijk dat de reacties aantonen dat hun integratie in de Nederlandse samenleving nog ver weg is en ze het geweldsspectrum hanteren van hun middeleeuwse broeders en zusters uit Afrika en het Midden-Oosten.

Schemerlamp | 05-08-19 | 11:27

De moslim broederschap is weer bezig , sinds de moslim broederschap onze proxies zijn in Syrie , Oekraine , Rusland , China , Iran etc ...... Zal er in Nederland niets gebeuren de politie zal zich afzijdig houden om onze geprezen jihad strijders hun gang te laten gaan ( mischien nog maar een paar toyota’s overhandigen was het niet een Nederlandse generaal die zei dat hij respect had voor die jongens!?)
Wie zo langzaamerhand nog niet door heeft hoe de hazen lopen is gedoemd om te verdwijnen.
De russen hebben veel NGO’s uit het land getrapt en dat is de sfeer en leefbaarheid ten goede gekomen.
Bij ons hebben we artsen zonder grenzen die dobberneggers hier met busladdingen naar toe haalt
Anmesty international die de boerka verdedigd etc .....
Assymetrische oorlog daar zitten we midden in !

pietka | 05-08-19 | 11:27

Het protest rondom het gedeeltelijk verbod op gezichtsbedekkende, ook wel de ‘boerkawet’ genoemd , gaat niet over islamofobie, maar over vrouwenfobie.
Oproep: teken ook tegen vrouwenfobie!
www.femmesforfreedom.com/oproep-teken...

RickRD | 05-08-19 | 11:27 | 1

Stuur dit ook even door naar bv Katja Schuurman.

Huwelijksgeluk | 05-08-19 | 12:34

Achter deze beweging zitten engnekken. Engnekken van het soort dat veroordeeld werd voor ronselen voor ISIS. Dat haat spreekt tegen niet islamieten, andersgelovenden enz.

Moussa L., de flyeraar, word in dit artikel samen met Azzedine C. genoemd.
www.groene.nl/artikel/alles-ging-goed...

Weten de mensen nog wie Azzedine C. is?
www.omroepwest.nl/nieuws/3521598/Teru...

Nog iets. Moussa L. is een kindermishandelaar. Niet volgens 'zijn' Koran, maar wel volgens de kinderbescherming. www.ad.nl/binnenland/moussa-l-wil-men...

gaffelbaard | 05-08-19 | 11:24

Hendrik Jan dacht ff wat laaghangende deugpunten te scoren, maar het ontploft in zijn gezicht.

Harry Turtle | 05-08-19 | 11:22

In NL is nog nooit een burqa of nikaab van een vrouw gerukt. Wel worden er dagelijks vele blanke vrouwen geïntimideerd/ bespuugd/ bedreigd/ aangerand/ uitgescholden.
Er bestaat een app om moslimmannen op te roepen een zuster te verdedigen.
De noodzaak van een app voor blanke vrouwen is veel groter. Dat heeft Sofie Peeters in haar documentaire duidelijk aangetoond:
www.youtube.com/watch?v=mJx3kSPUi2I

Het wordt tijd dat NLse mannen hun zusters ook gaan beschermen tegen de veelvuldige beledigingen en aangedaan fysiek geweld.

De moslims reageren vanuit een slachtofferrol waarin ze geduwd zijn door linkse partijen die nu eenmaal dringend behoefte hadden aan iemand die ze konden pamperen/vertroetelen, nu de vakarbeiders bijna net zo veel verdienen als HBO/WO afgestudeerden.
De burqa-nikaab mag alleen niet gedragen worden in ziekenhuizen en overheidsinstellingen, wat volkomen logisch is.
De reden waarom het plan van Wilders pas na 14 jaar wordt ingevoerd heeft mijns inziens te maken met het feit dat er nu veel IS-strijders terugkeren en een burqa-nikaab erg gevaarlijk kan zijn als er zo iemand onder zit verstopt. Pas als er onschuldige slachtoffers vallen, zal er een totaalverbod volgen, zoals dat in andere landen al geldt.

Angélica de Sancé | 05-08-19 | 11:22 | 2

Vriendin is dierenarts vertelt me wat het haar gekost heeft aan studie om dit beroep uit te kunnen oefenen. Ook wat ze verdient in een maatschap. Vaklui verdienen inderdaad beter. Dat is oké, maar het grote verschil in pret- of serieuze studies mag zich vertalen in beloning. Wil ik zomaar even zeggen.

Rest In Privacy | 05-08-19 | 11:37

Hier ook nog een "aangepast" filmpje. Vooral het laatste gedeelte is duidelijk vwb intimidatie van Nederlandse vrouwen.
youtu.be/CWEFigqJk7A

Madamjanet | 05-08-19 | 11:40

Domme politici en de influx van een achterlijke apendoctrine. Dodelijke combi.

Heiner | 05-08-19 | 11:21

In plaats van evt. boetes uitdelen kan men de 'dames' beter even arresteren.
Dan mugshot maken (uiteraard zonder boerka) en deze vervolgens op Facebook zetten, met naam en toenaam. Kost weinig en straft harder dan die boete die toch niet geïncasseerd kan worden...

Iknowall | 05-08-19 | 11:21

Van de PVDA mag je dus alles dragen wat je wil, maar er is toch heel wat verboden in NL (dacht ik). Bivakmuts, KKK puntmuts, nazi-uniform, naakt winkelen. Wat mis ik nog ?

Archimedes-2 | 05-08-19 | 11:20 | 3

In mijn nazi-uniform ben ik meteen aan de beurt bij de bank, winkel, etc iedereen gaat opzij en het personeel wil mij zo snel mogelijk helpen.

skoftig | 05-08-19 | 11:23

Nederland en andere Westerse Landen hebben geen lange termijn visie, de islam daarentegen hebben één hoofddoel: Een omschakeling van een "wereld van ongelovigen" naar een "wereld van Islam". Goedschiks dan wel kwaadschiks.
In Afghanistan konden ze het militair niet winnen, dan begraaf je gewoon je AK-47 en gaat weer schapen hoeden en wacht tot de vijand is vertrokken want "vrede" of geld is op. Vervolgens pakken ze de draad weer op. Visie en geduld! Kunnen we nog wat van leren... waar zijn we dit kwijtgeraakt?

Mogwai | 05-08-19 | 11:15 | 2

De EU heeft wel degelijk een visie en die sluit hier gewoon op aan. De Islam moet bij Europa betrokken worden en de Europese bevolking moet mengen met andere rassen.

BozePaarseMan | 05-08-19 | 12:30

Ja, is ook zo. Ik blijf nog steevast vanuit Nederland redeneren, zoals wenselijk zou zijn. Maar dat eu-clubje is er nog... helaas..

Mogwai | 05-08-19 | 12:47

Nederland en andere Westerse Landen hebben geen lange termijn visie, de islam daarentegen hebben één hoofddoel: Een omschakeling van een "wereld van ongelovigen" naar een "wereld van Islam". Goedschiks dan wel kwaadschiks.
In Afghanistan konden ze het militair niet winnen, dan begraaf je gewoon je AK-47 en gaat weer schapen hoeden en wacht tot de vijand is vertrokken want "vrede" of geld is op. Vervolgens pakken ze de draad weer op. Visie en geduld! Kunnen we nog wat van leren... waar zijn we dit kwijtgeraakt?

Mogwai | 05-08-19 | 11:15

Goed voor de integratie zo'n hobbezak. Ze zijn te dom om het te beseffen kennelijk.

pibasso | 05-08-19 | 11:15

wie betaald mijn boete als ik overal met m'n bivakmuts ga lopen? of mag ik die dan ook bij die moslimbroeders declareren? die dragen namelijk ook vaak genoeg een bivakmuts.......

ikworstelengadouchen | 05-08-19 | 11:13

Volk dat nooit een identiteit heeft kunnen ontwikkelen vanuit aangeboren of aangeleerde positieve eigenschappen, dat alleen kan leven door regels en geboden te volgen en hun gebrek ook nog eens met dreigementen, chantage en zelfs geweld aan de op een hoger niveau functionerende mens wil opleggen, heeft niets te zoeken in een ontwikkelde samenleving. 'Kunnen doen', en afdwingen vanuit hun superioriteitsgevoel, zien zij als vrijheid, maar tot het 'kunnen laten', wat de ware incarnatie van vrijheid is, zijn zij niet in staat. Daar zijn zij simpelweg te bang voor. Het is een laf volk dat positieve menselijke eigenschappen onderschikt acht aan de dreigementen van een verzonnen god, die blijkbaar niet in staat is geweest om een harmonische wereld te creëren. Een primitieve god, die ook nog eens middels opportunisme, wat een beloning is voor het slaafs volgen van zijn ideologie, een hedonisch leven belooft, zowel op aarde als in het hiernamaals. Deze primitieve mensen zwichten voor de belofte van bezit, macht en vooral veel seks. De zwakheden in de mens worden zodoende hoger aangeslagen dan de sterke kanten en de hogere waarden doen er niet toe. Voor de primitieve, empathieloze en weinig intelligente mens zal dit klinken als de hemel op aarde. Inteelt is een bitch!

wijsvinger | 05-08-19 | 11:13

Deze "mensen" kiezen ervoor om zich af te sluiten van de rest van de maatschappij. Dat betekent dat bijvoorbeeld bij een ongeval je de poetslap gewoon kunt laten liggen, je weet immers niet wat eronder zit.
En aanraken is toch ook verboden?
Ze nemen bewust risico door een brievenbus te kijken met twee dode hoeken.

Madamjanet | 05-08-19 | 11:11

"de profeetpinguïns die zich vrijwillig in zo'n religieuze verpakking rollen, zijn in hun opvattingen geen haar beter dan hun bebaarde mannelijke bondgenoten. In hun religieuze leer verwerpen ze de democratie, de rechtsstaat en de seculiere samenleving"

Joh? No shit, Sherlock?

Moslims zijn eng volk, dat zich voortdurend loopt op te winden over het feit dat in hun ogen de "vrijheid" bedreigd wordt, ja, hún vrijheid, de vrijheid van anderen zal ze hun reet roesten, die zal trouwens toch worden afgeschaft zodra ze het voor het zeggen krijgen.

En dan die eeuwige slachtoffercultus van ze, hè. Ze gaan zich bewapenen met pepperspray en stun gun, ze gaan op kickboksles, eentje gaat met een aansteker en deodorant spuiten tussen de benen van de "varkenskoppen".

En dat terwijl er in die vier dagen dat het gedeeltelijke boerkaverbod nu van kracht is, geen één, nul komma nakko, niente, gemaskerde struikrover een haar op haar bedekte hoofd gekrenkt is. Ik las alleen een gevalletje waar een struikrover aangesproken werd in een - gemeentelijke - speeltuin. Is alweer uitgebreid en uitermate kruiperig excuus voor aangeboden. Terwijl de "vergissing" niet zo raar is: een speeltuin is dan weliswaar geen openbaar "gebouw", maar wel een begrensde openbare ruimte.

Malle twijfelgevallen zoals die gemeentelijke speeltuin voorkom je heel gemakkelijk door een totaalverbod in te stellen, net als Frankrijk, België, Denemarken, Oostenrijk, en Bulgarije. Het beste zou zijn wanneer dit EU-breed vanuit Brussel met een algemene wet wordt ingevoerd. Dat is geen "symboolwetgeving", zoals die domme tegenstanders voortdurend roepen, maar een krachtig en heel noodzakelijk signaal dat het seculiere westen maar niet alles pikt van die opdringerige, agressieve, intolerante, middeleeuwse godsdienst.

Dr_Johnson | 05-08-19 | 11:11 | 1

EU breed vanuit Brussel? Daar zijn ze veel te laf voor.

Rest In Privacy | 05-08-19 | 11:21

Meteen confrontatie a.u.b.:-
Bivakmuts in je zak. En die aantrekken als bevoegd gezag een nikaap zou moeten aanpreken, en kijken wie het 1e aan de beurt komt.

HogeNood | 05-08-19 | 11:10 | 5

@CalamityJane | 05-08-19 | 12:50:
Nou, beiden krijgen het verzoek de niqab en bivakmuts af te doen.
Bij weigering krijgt men een boete. Overigens, dan moet e.e.a. zich wél afspelen in een gebied waar men geen gezicht bedekkende attributen mag dragen. En wie er het eerste aan de beurt komt lijkt me niet écht relevant. Dat is wat ik mag verwachten dat "ze" doen. Met ze bedoel ik het bevoegde gezag.

demaup | 05-08-19 | 13:01

@demaup | 05-08-19 | 13:01: Als het dan maar ´gelijke monniken gelijke kappen is`. Content mee.

Rest In Privacy | 05-08-19 | 13:13

@CalamityJane | 05-08-19 | 13:13:
Vooralsnog ga ik daarvan uit, mocht HogeNood zijn spinsel ooit in de praktijk brengen. Maar dáár ga ik vooralsnog niét vanuit.

demaup | 05-08-19 | 13:23
▼ 2 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Rest In Privacy | 05-08-19 | 11:08

Deo en een aansteker lijkt me nou niet echt een theocratisch verantwoorde combinatie met een geheel het lichaam bedekkende nikaab... Zeker als je wasverzachter gebruikt voor je tentje. Of spinnen ze die tegenwoordig van asbestvezels of impregneren ze die ergens mee? Wel zo handig voor als je naar het kalifaat wilt reizen en ook een openbare executie via brandstapel wilt meemaken. Of er zelf Inshallah op zou eindigen. Een gillende keukenmeid is op haar toekomst voorbereid...

Wol | 05-08-19 | 11:08

Voor de duidelijkheid zou het beter zijn om het boerkaverbod te laten gelden in het gehele openbare domein zoals in Frankrijk. Misschien kan de EU nou eens iets goed doen door het in geheel Europa te verbieden. In de EU is geen plaats voor het symbool van vrouwenonderdrukking. Geen vrouw mag als onherkenbaar gebruiksartikel rondlopen. En gelijk streng controleren met een boete van 500 euro of 3 weken gevangenisstraf.....

dijkbewaker | 05-08-19 | 11:07 | 1

Nee - dood aan de EU - leve de EEG.
Leve de diversiteit van de autochtone volkeren.

HogeNood | 05-08-19 | 11:14

Over de extremistisch religieuzen: kan er niet op ingaan wegens te groot verschil in denkcapaciteit. Het zal dus wel wat zij vinden, denken, schrijven of ophitsen via antisociale media.

Over de Partij van de Arbeid: ARBEID ARBEID ARBEID, in plaats van Vrijheid.

Over de Nijmeegse speeltuin: ja NL burger, elke NLse gemeente heeft eerste- en tweederangsburgers wanneer het aankomt op artikel 1 van de grondwet. Heeft iets met EU-subsidies en een hebzuchtige deugziekte te maken. Als u nog niet door had wie tot welke categorie behoort, hopelijk nu wel.

Toos Doos | 05-08-19 | 11:06 | 1

Die mafklapper van de PvdA bewijst toch het gelijk van de maatregel; hij is niet te herkennen onder zijn gekleurde laken!
Deze mensen lijden aan het Stockholm syndroom.

Remus McMillan | 05-08-19 | 11:10

Wat een verschrikkelijke agressie zit er onder de moslims in Nederland. Zeker nu "mannen" aangekondigd hebben zich te zullen gaan verschuilen onder een boerka, in afwachting van een burgerarrestatie (om de betrokken burger in brand te gaan steken), zou de politie met onmiddellijke ingang keihard moeten gaan optreden. Wat een land leven wij inmiddels in!

Wladimir 1928 | 05-08-19 | 11:05 | 2

Niet alleen moslims uit NL zijn agressief hoor.

c02JEuk | 05-08-19 | 11:15

Vreedzame moslims doen hun 'plicht' niet.

HogeNood | 05-08-19 | 11:22

Lol... die grapjurk gaat geld inzamelen. Niet uit eigen zak betalen natuurlijk want principes zijn wel erg duur.

Solar666 | 05-08-19 | 11:03

Als ik bij Gutmenschen geld ga inzamelen voor beboete burkdraagsters, en ik steek dat allemaal in eigen zak, heb ik dan een goede daad gedaan?
*website opzetten doet*

skoftig | 05-08-19 | 11:03 | 1

Haha ja. Mijn “zegen” heb je.

nattegleufhoed | 05-08-19 | 11:08

Die yasmina morabit is blijkbaar van de stichting (inrichting zou beter zijn) Vreedzaam Al Amal, lol. jaja tot de de gewapende strijd oproepen en ondertussen op je website deze lulkoek plaatsen;
omgaan met verschillen
welkom en veilig voelen
de ander helpen
empathie/ inlevingsvermogen
conflicthantering
samenwerken en samenleven

Vangt zoiets subsidie? is toch niet te hopen ,want ze roept op tot een battle of the burka's.

Yumi | 05-08-19 | 11:03

Bivakmutsen en integraalhelmen nikabs, Boerka’s zijn bij wet verboden in openbare gebouwen. Het is geen eenzijdige Boerka verbod, dat links NL je wil laten geloven. het is een maatregel om de veiligheid te garanderen van de mensen in NL , dat heeft prioritijd
niet het verstoppeltje spelen en terroriseren. Als je dat niet bevalt ga dan naar het land terug waar je de vrijheid hebt om zo'n tent te dragen.

kwartjes | 05-08-19 | 11:02

Lees in die stukjes hierboven, hoe goed het woestijnfantoom voor zijn hielenlikkers waaronder de aardappelzakdraagsters zorgt. Haha, dat zien we in Syrië en omgeving.

DeEchteWaarheid | 05-08-19 | 11:01 | 1

Dat zie je in ieder land waar Moslims de boel domineren en de regering vormen. Niets dan narigheid en onderdrukking. Daarom hebben 57 van die Islamitische landen ook een eigen Islamitisch mensenrechtenmanifest. Die landen stellen zich in de VN aan als het over mensenrechten gaat, van bijvoorbeeld Arabieren in Gaza of de Westbank, terwijl het zelf mensenrechtenschenders van de 1e categorie zijn.

Heiner | 05-08-19 | 23:22

Wat een losers. Van die mannen die de hele week dezelfde onderbroek onder hun djellaba dragen. Bah!

Rest In Privacy | 05-08-19 | 11:00 | 2

'Diezelfde onderbroek' blijft schoon omdat ze hun gat met water schoonmaken. Dat is m.i. een punt waarop autochtonen verreweg minderwaardig zijn.

HogeNood | 05-08-19 | 11:29

@HogeNoot: autochtonen douchen of gaan in bad. Dat is iets waar autochtonen dan weer meerderwaardig in zijn.

GWBA | 05-08-19 | 12:30
-weggejorist-
Sokonomi | 05-08-19 | 10:59 | 1

Mwuhahaha, een booslim die iets belooft. Het is niet eens 1 augustus, laat staan 1 april.

Kapitein Stijlvol | 05-08-19 | 10:59

Nee, het werkelijk gevaar ligt bij rechts. De MSM en AIVD zeggen het dus is het waar.

Deflatiemonster | 05-08-19 | 10:58 | 3

Je moet JOOP eens lezen, deze redactie en diens columnisten zijn compleet van het pad af.
Zij poneren dat deze maatregel extremisme en segregatie in de hand werkt en vinden het legitiem, of op zijn minst begrijpelijk, wanneer de vlam in de pan zal slaan.
Deze lieden geven direct de schuld aan Rechts, Wilders, Baudet en noemen Nederland xenofobe racisten.
Het is werkelijk niet te geloven dat deze site door belasting centen in de lucht gehouden wordt.
Wat is er met deze mensen aan de hand!?

Remus McMillan | 05-08-19 | 11:04

@Remus McMillan | 05-08-19 | 11:04: Die reactie is niet zo onlogisch. Eenzijdig wel.

mozaard | 05-08-19 | 11:11

@Remus McMillan | 05-08-19 | 11:04: Zoiets denk ik: en.wikipedia.org/wiki/Hero_syndrome
Dit zijn dezelfden die bombardementen in verre landen, al dan niet onder valse politieke voorwendsels prima vinden en dan de vluchtelingen willen helpen. Uiteraard niet door ze in huis op te nemen maar wel ergens in een omgeving waar iedereen er voor opdraait.

Deflatiemonster | 05-08-19 | 11:21

Abou Al Doorn de Haatsmurf...

Overtuigd en streng Moslim zijn maar tegelijkertijd wel over IQ van anderen praten...

Realism Is All | 05-08-19 | 10:56 | 2

Van Doorn zou in een normale wereld in een kamer wonen met kussenmuren. Zijn buurman links noemt zich Napoleon en de buurman rechts Caesar.

Basil Fawlty | 05-08-19 | 11:06

Al Doorn = terrorist.

Zoek de definitie maar op het wetboek van strafrecht. Daarom dus.

gaffelbaard | 05-08-19 | 11:27

“Onbeperkte tolerantie moet leiden tot het verdwijnen van tolerantie. Als we ongelimiteerd tolerant zijn, zelfs jegens hen die zelf intolerant zijn, als we niet bereid zijn een tolerante samenleving te verdedigen tegen de aanvallen van de intolerante medemens, dan zal de tolerante mens te gronde gaan, en met hem de tolerantie"

www.diggitmagazine.com/column/de-echt...

demaup | 05-08-19 | 10:56

Ar-Rahmah-Veenendaal zegt "doormidden" i.p.v. "doormiddel"... Is dat een Freudian slip?

hetsnelstezaadje | 05-08-19 | 10:56

Ah daar zijn de gebruikelijke types weer meer chronisch aandachtstekort.

lacucaracha | 05-08-19 | 10:55


Precies dat is de reden dat dit verboden werd, de veiligheid van anderen, het zal toch wat zijn als de politie na dit soort berichten toch blijft gedogen en zo'n eng, mentaal beperkt haatwijf met bijbehorend hersenloos haathaantje slaat aan het moorden op een station.

Uiteraard worden ze dan geheel in de rechtspraakstijl van D66 (moslims-zijn-per-definitie-verward) in de TBS kliniek gezet voor de rest van hun aardse bestaan, maar dit soort berichten tonen toch echt voorbedachte rade aan.

Yumi | 05-08-19 | 10:55

Ik denk dat de burgemeester van Nice het destijds zeer goed verwoordde bij de burkini ban:
"Beachwear which ostentatiously displays religious affiliation, when France and places of worship are currently the target of terrorist attacks, is liable to create risks of disrupting public order (crowds, scuffles etc) which it is necessary to prevent," it says."

En hij had recht van spreken na dat boulevard akkefietje....

Gen. Maximus | 05-08-19 | 10:54

Ik ga je geld inzamelen... geloof je het zelluf

Rest In Privacy | 05-08-19 | 10:54 | 1

Uiteraard gaat die grapjurk het niet uit eigen zak betalen, principes kosten immers geld.

Solar666 | 05-08-19 | 11:02

Is de nuancering die ik vooralsnog ook gemist heb in 'het debat'. Dat sommige vrouwen dat ding vrijwillig dragen, is zeker waar. Dat deze vrouwen doodenge, racistische, intolerante moraalpredikers zijn, die als het maar even kan andere vrouwen de les lezen is net zo waar. Dat deze vrouwen kinderen baren en grootbrengen met hetzelfde verziekte gedachtengoed is ook waar.

Dat we ons daartegen moeten verzetten, is geen keuze. Maar een opdracht.

Dr_Prepper | 05-08-19 | 10:53

Gaat Arnoud zich nu ook inzetten voor de vrijheid van homo's?

fram | 05-08-19 | 10:52
-weggejorist-
Sjompie | 05-08-19 | 10:52

Ik vraag mij af hoe we Nederland zo kunnen vormen dat men minder behoefte heeft aan anonimiteit, omdat het simpelweg niet meer nodig zou zijn. Als een niqab voortkomt uit wantrouwen jegens de zelfbeheersing van mannen, en een online nickname uit wantrouwen jegens van alles en nog wat (vul zelf maar in), dan is vertrouwen dus de sleutel. Schijnt te voet te komen, en zal wel blaren hebben, of geen zin om zich los te maken van t erf.

RozemarijnLucassen | 05-08-19 | 10:52

Niet integreren = retourneren.

Cor Netto | 05-08-19 | 10:49 | 1

Doe ik met mijn schoenen ook, als ze niet goed intregeren. Terug naar het winkelmagazijn van herkomst.

Twisted_Faith | 05-08-19 | 11:02

Zo, de maskers vallen af, nou ja, figuurlijk dan.
Hup OM, hup politie, werk aan de winkel, oppakken die geweld oproepende haters!!

Rationa | 05-08-19 | 10:49 | 1

Inderdaad onthullend !

nemeton | 05-08-19 | 11:13

Zij haten ons, bedankt Mark Rutte het gaat lekker hier in vaasjesland.
En Nederlandse sukkel wanneer stop je met werken voor dit tuig, werk voor je eten en ga genieten, niet langer je geld door belasting laten afpersen, om lowlife in leven te houden.

gebrokenvleugel | 05-08-19 | 10:48 | 3

Ik wou eigenlijk zeggen dat ik moe word van al het gedram en getreiter, en wel precies hierom.. Werken werken werken om ondankbaar en potentieel gevaarlijk low life talrijker en machtiger te maken.

Bvdb | 05-08-19 | 10:51

En hoe stel je praktisch voor dit te doen zonder dat ik van de honger om ga komen? Als ik zou kunnen stoppen met werken zou ik dat wel doen, sukkel!

Super Vaagstra | 05-08-19 | 10:59

@SuperVaagstra: om in Nederland om te komen van de honger moet je wel heel erg dom, achterlijk of gewoon lui zijn. Dus wie is hier dan de sukkel?

GWBA | 05-08-19 | 12:40

Je vraagt je af waarom de kerkhoven vol liggen met gesneuvelde militairen om oa nederland te bevrijden van het nazi regime.

komtdatschot | 05-08-19 | 10:47 | 3

Je wil toch niet beweren dat wij het eigenlijk niet waard geweest zijn. Op 4 mei worden er toch maar ferme woorden gesproken.

A.S. Perien | 05-08-19 | 10:53

Dat roep ik ook vaker, maar dan krijg ik altijd terug dat de NAZI's vriendjes van de Moslims waren. Zelf denk ik dat ze uiteindelijk als de nieuw Joden had behandeld.

Sjompie | 05-08-19 | 10:56

@A.S. Perien | 05-08-19 | 10:53:
En na de ferme woorden van de dhimmi,s gaat de plaatselijke jeugd een potje voetballen met de kransen.

komtdatschot | 05-08-19 | 11:01

Ik stel de vraag nog maar eens.

Als ik met een bivakmuts met het OV ga rijden, en ik krijg een boete, betalen ze dan ook voor mij de boete?

gaffelbaard | 05-08-19 | 10:45 | 7

Waarom zou u met een bivakmuts in het OV gaan ?

demaup | 05-08-19 | 12:25

@demaup | 05-08-19 | 12:25:
De vraag die niemand durft te stellen, of waarachtig te beantwoorden:
Waarom draagt iemand een boerka?

Mr. Happy | 05-08-19 | 14:34
▼ 4 antwoorden verborgen

Wanneer gaan ze nou eens het echte probleem aanpakken. De mannen die vrouwen verplichte deze onzin te dragen. Op vrouwen onderdrukking en slavenhandel staat in nederland 12 jaar detentie.

Sun_puppy | 05-08-19 | 10:44 | 3

Behalve als het onder vrijheid van godsdienst valt,dan mag het weer wel van de grondwet.

komtdatschot | 05-08-19 | 10:53

Op vrouwen aanranden ook, laat staan als het minderjarigen zijn.
Maar onze Belgen in de zwembaden dan...? Iemand nog iets over gehoord?

Het OM, doodziek en tot op het bot subjectief en discriminerend fop-instituut.

Realism Is All | 05-08-19 | 11:00

@komtdatschot | 05-08-19 | 10:53:
Nee, vrouwen onderdrukking valt niet in vrijheid van Godsdienst, ook niet bij de boerka. De Islam schrijft namelijk het dragen van de boerka officieel niet voor, dat doen de mannen. Dus hup die vaders en echtgenoten oppakken allemaal.

Sun_puppy | 05-08-19 | 11:07
-weggejorist-
eastender | 05-08-19 | 10:42 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Discussie gaat weer fraai in de extremen. De ene kant doet alsof alle niqaab-draagsters lieve dames zijn die puur modetechnisch of uit vrije wil zo'n tent aantrekken, de andere kant doet alsof al die dames potentiele terroristen zijn die ons iets willen aandoen.

Op internet gaat het dus meteen los, die extremen bepalen weer de discussie. Waaruit je ten onrechte de conclusie kan trekken dat het een Groot Probleem betreft. Mij lijkt dat de zoveelste ovetrokken polarisatie. Er zijn maar weinig niqaab-draagsters, veel moinder dan wie er zo'n ophef over schoppen in ieder geval.

En ja, er zijn idioten bij die zich zodanig geprovoceerd voelen dat zij willen gaan bewapenen of vechten en ja er zijn ook andere idioten die zich opwerpen als beschermers van de niqaabsters, terwijl zo'n niqaab zo'n beetje de vrouwenonderdrukking in stoffelijke vorm zelf is. Beide zijden lijken weer eens blind voor de werkelijke proporties van het probleem.

Beste_Landgenoten | 05-08-19 | 10:42 | 10

@Toos Doos | 05-08-19 | 11:21:
Nou, vuurwapengeweld ls inredaad een totaal ander, maar wel in slachtoffers veel groter probleem. Het gaat in beide gevallen echter om dodelijk geweld tegen anderen. In het ene geval als gevolg van religieus radicalisem, in het andere geval wegens een veelheid aan redenen, maar wat je er ook van zegt: Het aantal slachtoffers staat niet in verhouding tot de maatregelen.

Beste_Landgenoten | 05-08-19 | 15:16

@Heiner | 05-08-19 | 14:34:
"Die krijgt van zo ongeveer alles de schuld, maar voorgangers als Clinton of de nobele zwarte Obama deden ongeveer net zoveel als Trump."

Niet bepaald! Obama heeft zijn uiterste best gedaan om de vuurwapenwet aan te scherpen maar kreeg dat door actieve tegenwerking van de gun-lobby niet voor elkaar. Trump probeert het niet eens. Veel te bang daarmee kiezers te verliezen. Dat is een groot verschil, misschien niet in effect maar wel in intentie. De wapenlobby is zeer invloedrijk in de VS.

Beste_Landgenoten | 05-08-19 | 15:18

@Beste_Landgenoten | 05-08-19 | 15:18: Waarom zou je trekken aan een dood paard? In dat opzicht verschilt Trump niet veel van andere politici, bijvoorbeeld zoals politici in NL met Moslims en het Moslimfundamentalisme/Moslim extremisme/Jihadisme omgaan. Ieder weldenkend mens ziet wel in dat die fenomenen onwenselijk zijn en dat het beter zij zijn als er geen Jihadisten of Moslim extremisten waren. Uiteindelijk is er nog nooit een land beter geworden van de import van Moslims of de Islam. Zeker niet de landen die nu zijn onderworpen door Moslims. En ieder weldenkend mens zet vraagtekens bij de gespleten tong waar Moslims en Moslimorganisaties mee spreken als het over (gewelddadig) Jihadisme gaat. Maar omdat het blijkbaar niet tegen te houden is, laat men het maar voortkankeren en neemt men ze zelfs in bescherming zoals burgemeesters (en handhavers!) als Halsema, Van Zanen en Krikke. Dat de wapenlobby/NRA invloedrijk is, weet ik ook wel.

Heiner | 05-08-19 | 23:17
▼ 7 antwoorden verborgen

Waarom denken de tegenstanders van het (gedeeltelijk) verbod toch steeds dat het verbod in strijd zou zijn met de Nederlandese grondwet?

Zelfs het Europees Hof voor de Rechten van de Mens heeft in haar uitspraak bepaald dat zelfs een totaal(!) verbod niet in strijd is met het grondrecht "vrijheid van religie". (zie: news.bbc.co.uk/2/shared/bsp/hi/pdfs/01...)

J.Luns | 05-08-19 | 10:42 | 1

Ja maar wat heb ik nou te maken het het Europees Hof voor de Rechten van de Mens??

De deugsplinter in mijn harses vind dat het wel in strijd is!!!
[/links: Uit]

JeSuisErKlaarMee | 05-08-19 | 10:55

Keihard lachen!
Lekker je vechtsportervaring gebruiken terwijl je zo’n tent aan hebt.

Rico Tampeloerus | 05-08-19 | 10:41 | 3

ja, vooral als je daar ook nog een busje deo en een aansteker bij gebruikt.

MoonBeebe | 05-08-19 | 10:56

Lachen is in Apenland een uiting van onderwerping. Pas maar op dat u de tent niet letterlijk of figuurlijk uitgevochten wordt. Overigens valt mij op dat het in Nederland usance is iets wat niet meer aan te pakken is "belachelijk" te noemen. Ultieme uiting van machteloosheid.

A.S. Perien | 05-08-19 | 11:00

@A.S. Perien | 05-08-19 | 11:00: Het wordt ook steeds meer usance om iets wat niet meer aan te pakken is, als mainstream en dus normaal te zien en de tegenstanders van zo'n fenomeen als niet normaal ("fascist" of rechts-extremistisch) te benoemen.

Heiner | 05-08-19 | 14:38

Nederland is om zeep.
Je moet eens over straat lopen met een bivakmuts over je hoofd.
Eens kijken hoe lang het duurt voordat je opgepakt wordt!!

Uranus1767 | 05-08-19 | 10:40 | 1

doe dan, mooi protestmiddel

Satria | 05-08-19 | 10:53

Ooit kwam ik op vakantie een groep mensen tegen die zich kleden als hond en dan door een dorp lopen aan de lijn enzo. Als je dat ziet lopen denk je joh wat zijn dat voor lijpe. Nou dat heb ik dus ook met boerka's.
Daarnaast die honden trekken waarschijnlijk dat pak uit als ze naar hun werk gaan maar die boerka blijft aan wat inhoud dat ze waarschijnlijk geen werk hebben.
.
Punt van mijn verhaal als je jezelf zo nodig buiten de maatschappij wil zetten prima maar verwacht dan ook niet geholpen te worden door die maatschappij.

Barkruk2 | 05-08-19 | 10:40

Oproepen tot wetsovertreding ? Wanneer wordt deze smerige ophitser van de straat gehaald ?

van Oeffelen | 05-08-19 | 10:38 | 4

@Madame Poitiers | 05-08-19 | 10:41: Je wint het wel van dat soort mensen. Alleen niet met onze gefeminiseerde zachte handjes.

IkWilOokWatZeggen | 05-08-19 | 10:44

Alleen als je iets negatiefs over een azc op twitter/fuckbook zet dan staat er een arrestatieteam voor je deur, terror moslims mogen alles.

vinzDH | 05-08-19 | 10:45

@IkWilOokWatZeggen | 05-08-19 | 10:44: Juist. Dat soort lui werken de gewelddadige dictaturen in de hand, zoals onder Saddam Hussein of Khadaffi. Beestachtige onderdrukking om die ellendelingen onder de knoet te houden, een andere optie is er niet. En nu zit Europa vol met dat addergebroed. Nou, we ain't seen nothing yet.

Madame Poitiers | 05-08-19 | 10:59
▼ 1 antwoord verborgen

Ik denk dat de Chinezen de enige juiste respons hebben gevonden op het probleem van de islam.

Beefbus | 05-08-19 | 10:38 | 2

De Chinezen zien, in tegenstelling tot het Nederlandse politieke partijkartel, de islam niet als het probleem, maar als tactische proxy-forces die voor verdeeldheid en chaos kunnen zorgen. In deze situatie kan het volk verder onderworpen worden onder het mom van veiligheid.

Dat deze forces eventueel door een externe vijandige macht ingezet kunnen worden, wordt onderschat.

Voight-Kampff | 05-08-19 | 10:47

@Voight-Kampff | 05-08-19 | 10:47:
Herstel vergeet mij post van 10:47

Het Nederlandse politieke partijkartel ziet, in tegenstelling tot de Chinezen, de islam niet als het probleem, maar als tactische proxy-forces die voor verdeeldheid en chaos kunnen zorgen.

In deze situatie kan het volk verder onderworpen worden onder het mom van veiligheid.
Dat deze forces eventueel door een externe vijandige macht ingezet kunnen worden, wordt onderschat.

Excuses voor de verwarring.

Voight-Kampff | 05-08-19 | 11:05

Hier leven ze voor. Eindelijk een verbod waar ze over kunnen gillen en krijsen, zalig.

Madame Poitiers | 05-08-19 | 10:37

Een klein meisje in een boerka. Mijn maag draait om. Denk eens aan al die kinderen die lekker vrij buiten spelen. En dat dit. 'Hartjes voor deze schattigert'? Alsof je gemarteld wordt door een beul en hij tegen je zegt: geniet je er wel een beetje van?

Rest In Privacy | 05-08-19 | 10:37 | 4

Is het al halloween?

Muxje | 05-08-19 | 10:44

Dat wordt ook wel SM genoemd ;-)

MoonBeebe | 05-08-19 | 10:57

Zonder boerka zou de verleiding veel te groot worden voir de kleinpiemelige mosselmannen om zich aan zo'n "schattigert" te vergrijpen.

WitteGrunneger | 05-08-19 | 11:37
▼ 1 antwoord verborgen

Inderdaad, niet integreren, intolerantie en de democratie, de rechtsstaat en de seculiere samenleving verwerpen. Dat is wat velen voor staat, kijk maar eens wat er in 25 jaar tijd in Indonesië gebeurd is. Het klimaat mag dan een dingetje voor mijn (klein-) kinderen worden maar ik maak me veel meer zorgen om dit soort fenomenen.

DasNouJammer | 05-08-19 | 10:37

De hoofdschuldigen die deze onbestuurlijke puinhoop faciliteren, zijn nu op reces, met dank aan ons D66 sneeuwvlokje.

Chinook Elsevier | 05-08-19 | 10:37

Wat een dreigende taal voor de religie van de vrede. Maar zo kennen we ze weer, wel de lusten en niet de lasten van het leven in dit ooit prachtige vrije land.

priks | 05-08-19 | 10:35 | 1

En de islam krijgt hier alle ruimte, dat schijnen ze te vergeten.
Slechts een heel klein hoekje wordt soms verboden, maar de razernij breekt al los. Echt om te kotsen.

Rest In Privacy | 05-08-19 | 10:38

Mooi man, zo'n cafetaria model rechtstaat. Neem wat je wil en laat gerust dingen liggen. Ik denk dat ik dit jaar de fiscale wetgeving maar eens oversla.

Gen. Maximus | 05-08-19 | 10:34 | 1

Alles staat toch al in de Koran? Wat moet je dan met die rare democratie hier in het Westen.

Papa Jones | 05-08-19 | 10:44

vechtsport... dat je je kleed als een mislukte ninja maakt je er nog geen één.

Barkruk2 | 05-08-19 | 10:33

Je kan er honderden c.q. duizenden uren aan besteden in de media maar tis heel simpel , de islam, ook die zgn gematigde, hoort en past niet in Europa. C'est Ca !!!!!

AntonJensen | 05-08-19 | 10:33 | 2

Niet alleen in Europa. De islam past nergens. Helemaal nergens bestaan er goedfunctionerende islamitische samenlevingen.

Bytemaster | 05-08-19 | 10:37

Onder Pim was er al lang een totaal verbod op de burka ingevoerd net als in andere landen.

Zwizalletju | 05-08-19 | 10:37

Nederland: gezichtsbedekkende kleding verbod omdat mensen het niet een veilig idee vinden dat je niet weet wat eronder zit.
"Naima Nou": trekt een niqaab aan met een gewelddadige verassing eronder.
Fuck logic. Elke keer doen moslims precies datgene waarvoor je ze bekritiseerd. Als je zegt dat islam niet tegen kritiek kan, krijg je kritiek. Als je zegt dat islam een gewelddadig geloof is, krijg je geweld. Als je een tekening van Mohammed maakt om aan te tonen dat ze je daar voor willen vermoorden, krijg je doodsbedreigingen.

Middensteun | 05-08-19 | 10:33

Nijmegen is dus al om . Enige dat helpt om de geest weer in de fles te krijgen is een totaal verbod in de openbare ruimte. Heb je geen enkele discussie meer en dan moeten ze vervolgens hun bek wel houden. Nu werkt het als een rode lap op een stier.

Zwizalletju | 05-08-19 | 10:33

"Wie de boerka verdedigt, heeft het slecht voor met de integratie van moslims."
Ik ben om verschillende redenen tegen dit verbod, ook al zie ik ook goede redenen om ze wel te verbieden (om gedwongen dracht tegen te gaan, en dan zou je ze eigenlijk overal moeten verbieden). Maar ik ben tegen vanuit de vrijheidsgedachte: het idee dat je moet kunnen zeggen en dragen wat je wil.

Wat ik van al die linkse wappies niet snap is dat ze niet dit vrijheidsprincipe verdedigen, maar zich helemaal richten op een symbool van segregatie, vrouwenhaat en onderdrukking. Niet "draag vooral waar je jezelf fijn bij voelt", maar "draag een boerka om de vrijheid uit te dragen". Onbegrijpelijk. Alsof je een swastika draagt om onze verworven vrijheden te vieren.

En over die swastika: waarom is het dan niet ok om die te dragen? Omdat het niet bij een religie hoort? Dat is een flauwekulargument: je mag geloven wat je wil maar je hoort er geen speciale rechten door te krijgen. Of omdat het mensen kwetst, of mogelijk aggressie oproept? Voor de burka en de hoofddoek geldt precies hetzelfde. Of mag je wel een swastika dragen, maar moet je niet gek opkijken als je op straat wordt uitgescholden, of in sommige zaken de toegang geweigerd wordt, of dat je zelfs ontslagen wordt? Dat laatste is wellicht het dichtst bij de realiteit als we ook écht vrij waren om te dragen wat we willen (wat niet zo is: het dragen van een swastika is gek genoeg wel verboden). En dat is dan ook precies wat burkadragen zou moeten betekenen: het mag, maar de gevolgen zijn voor jou. Het is een kledingstuk, geen privilegekaart.

Muxje | 05-08-19 | 10:32 | 1

Beetje dubbel wel. Waar je niks mee kunt. Het is kiezen links- of rechtsom. De vrouwen die de boerka dragen vanuit de vrijheidsgedachte zullen dit moet opgeven om de gedwongen draagsters te steunen. Zo makkelijk is het.

Rest In Privacy | 05-08-19 | 12:56

Mag dat wel van mijnheer zuigberg die maakt daar meestal toch een probleem van , of is het omdat het van de religie van de vrede komt ?

Lt-Kol Kilgore | 05-08-19 | 10:32

Ben ik nou de enige die denkt dat mensen en overheid helemaal gek geworden zijn.. Deze geest gaat niet terug in de fles maar wordt op termijn een hoogoplopend probleem... Het is wachten op de eerste die het zat is, het evenwicht is volledig zoek!

roy3573 | 05-08-19 | 10:30 | 1

En daar hoeven we niet lang op te wachten.

Stratum | 05-08-19 | 10:41

Pak de financiële bron aan en stop de geldstromen.Geen cent meer naar pro-islam verenigen,platforms,npo,etc.Oprollen en uitzetten als ze het daar beter vinden.

van stampij | 05-08-19 | 10:27 | 2

Dat vindt de schoonmoeder van Maxima niet goed, want die zit dik in de olie.

Kanarie_Geil | 05-08-19 | 10:29

@Kanarie_Geil | 05-08-19 | 10:29:
Inderdaad, die heeft sowieso al een slecht humeur. "Verdulleme Lex. Kwartaalcijfers van de Keuninklijke waren rottig slecht." Dat wordt dus niks vandaag met beeldhouwen. ;-))

Basil Fawlty | 05-08-19 | 10:40
-weggejorist-
WhiteShark | 05-08-19 | 10:27

Ja, Christendom moest eruit. Dus kom er maar in, Islam / Linksgekkies.

dr Rechts | 05-08-19 | 10:26

Eerste boete moet nog uitgedeeld worden en het eerste burgerarrest (proest) nog gemaakt.
Iets met soep die niet zo heet gegeten wordt.

Berbaar | 05-08-19 | 10:26 | 1

Vanwaar dan die agressie. Het is geen vraag overigens.

Promedio | 05-08-19 | 10:56

Door niet actief te handhaven, is er eigenlijk al een dispuut afgegeven door de lachende leugenaar. Iemand anders zei het hier een paar dagen geleden ook al: ze stoken bewust nog even wat in de samenleving. Maakt niet uit wat het kost. Dan kunnen zei ongestoord de inlijving door Europa voorbereiden.

kotelet | 05-08-19 | 10:25 | 1

zij

kotelet | 05-08-19 | 10:26

In welke taal zijn die social media reacties precies geschreven? Kan er geen chocola van maken.
Anyway, boerkaverbod omdat je niet weet wat er nu precies onder zit, gaan die idiote haatkippen elkaar opstoken om eronder 'zelfverdedigingsitems' te dragen. Bevestigt het wel weer een beetje he.

Draak uit Brabant | 05-08-19 | 10:25

En wat te denken van de nos en hun item over ongewenste zwangerschappen bij de Jezidi vrouwen.

Reactie op Jezidi's in het #nosjournaal:
Het onderwerp gaat juist over het misbruik van deze vrouwen. Hoe ze tot slaaf werden gemaakt en hun kinderen afgepakt. Natuurlijk gaat het om verkrachting. We hadden beter dat woord kunnen gebruiken dan deze (afstandelijke) omschrijving.
twitter.com/NOS/status/11580058809123...

komtdatschot | 05-08-19 | 10:24

Tof. Van overtreding naar misdrijf. Pepperspray is gewoon opgenomen in de Wet Wapens en Munitie. Dit helpt u niet, dames.

Rest In Privacy | 05-08-19 | 10:23

Je ziet nu wat er aan haat en misprijzen leeft onder die lui die de Religie van de Vrede aanhangen. Die haat en dat misprijzen zijn nu niet eventjes opgeborreld of zo, die worden enkel méér zichtbaar.
Maar oorzaak en gevolg zullen in de deugmedia worden omgedraaid, zoals zo vaak. Er zal gezegd worden dat het verbod die haat en dat misprijsen heeft doen ontstaan. Een enkele verlichte geest zal wellicht nog zeggen dat die haat wordt aangewakkerd, dus dat die haat er al was, maar niemand heeft de moed om bloot te leggen wat die haat is, waar die vandaan komt, en vooral dat die haat niet weg te nemen is door te buigen, te knielen, stroop te smeren, toe te geven, te capituleren.
Daag ze uit, die boerka-bitches, en laat ze vertellen wat ze denken, hoe ze denken over integratie, democratie, gelijkheid, ummah, kalifaat, wereldse wetgeving en sharia. Leg ze het vuur aan de schenen.

Schoorsteenveger | 05-08-19 | 10:23 | 3

Oorzaak en gevolg. U beschrijft het gevolg.

De oorzaak is een niet homogene samenleving (neergezet door het partijkartel). Een niet homogene staat zal op termijn ten onder gaan door een gebrek aan broederliefde (Philia volgens Aristoteles). Broederliefde heeft zijn beslag in gedeelde uitgangspunten (waarden) en doelen.

De keuze: het is of een rechtstaat of een theocratische staat. Van de twee is het een. Een tussenweg is theoretisch ongegrond en praktisch onvoorstelbaar.

Uw redenatie volgend betekent dat het partijkartel de directe vijand is (de islam is het gevolg). Een duidelijke vijandidentificatie gekoppeld aan een strategie en tactisch plan is de juiste benadering. Iedere andere benadering is niet effectief. M.a.w. de confrontatie aangaan met het gevolg laat de oorzaak ongemoeid.

Voight-Kampff | 05-08-19 | 10:38

@Voight-Kampff | 05-08-19 | 10:38:
Een niet-homogene samenleving, dat moet kunnen, dat kan ook. Als je beziet hoeveel culturen er in westerse samenlevingen naast elkaar kunnen leven zonder dat die democratie in gevaar is, dan moet dat ons één ding vertellen: dat die democratie ten opzichte van alle waarheden die binnen die culturen rondwaren zich met gemak kan handhaven. De integratie is in de meeste gevallen redelijk tot goed tot zelfs zeer goed geslaagd, kun je zeggen. In sommige gevallen gaat het mis, en in één geval gaat het dus écht mis, en dat is het geval Islam. "De keuze: het is of een rechtstaat of een theocratische staat." zeg je, maar als het een theocratische staat wordt, zoals nu in Indonesië en ook Maleisië dreigt, dan is het een Islamitische, en geen andere. Het probleem is dus niet dat het multiculturele project mislukt is, maar dat het tegen de grenzen van zijn kunnen aanloopt in een confrontatie met de Islam, enkel de Islam. Het is een specifiek probleem, geen algemeen probleem. Men probeert het steeds tot een algemeen probleem te maken, diir Islamkritiek om te katten naar Islamofobie en vervolgens naar xenofobie.

Schoorsteenveger | 05-08-19 | 11:45

@Schoorsteenveger | 05-08-19 | 11:45:
U: “Een niet-homogene samenleving, dat moet kunnen …”
*Ik: Theoretisch ongegrond en praktisch onvoorstelbaar. Want, een gebrek aan gemeenschappelijke uitgangspunten (UVRM en Cairo Verklaring zijn in principe onverenigbaar zonder een waardeoordeel te vellen) en ambitie (rechtstaat versus een theocratisch staat) is grond voor polarisatie en strijd

U: “Als je beziet hoeveel culturen er in westerse samenlevingen naast elkaar kunnen leven zonder dat die democratie in gevaar is,
*Ik: Samenlevingen die goed kunnen samenleven zijn gebaseerd op homogeniteit. Op termijn gaat een niet homogene samenleving onvermijdelijk aan polarisatie ten onder. Ook al is er sprake van een tijdelijke gewapende vrede, dat een werkelijkheid niets meer is dan een gewapende vrede om dat een der partijen nog niet de macht bezit om door te drukken en overhand te nemen (daar zorgt de politiek wel voor door de extremisten te activeren).
*Ik: Het gaat hier niet om democratie. De organisatievorm is niet een democratie maar een rechtstaat (in ons geval een constitutionele monarchie). Democratie is slechts een middel tot handhaving van de rechtsstaat via het demos (volk).

Uiteindelijk is geloof of welke ideologie dan ook niets meer dan een proxy-force dat in handen van het partijkartel naar behoefte wordt ingezet. Achter de schermen zijn de partijen verenigt en delen de macht en uiteindelijk de poen. In Nederland rond de 800 miljoen euro per dag, met een jaarlijks overheidsbudget van 303 miljard euro).

Voight-Kampff | 05-08-19 | 12:54

Moslims integreren niet. Dat bewijst de geschiedenis en ook 50 jaar massa immigratie uit de islamitische landen.

En waarom inlegeren moslims niet?

Omdat de islam niet compatibel is met de westerse waarden/normen/levenswijze.

Daarom ontstaat er in Europa nu een islamitische parallelle wereld die ieder jaar groeit. En je ziet dan ook dat moslims zich steeds meer politiek beginnen te organiseren in eigen politieke partijen. ( in Nederland b.v. partijen als DENK en NIDA)

Swieberj | 05-08-19 | 10:22

Alleen dat “ broeders en zusters” ga ik al van over Mn nek

Waakvlam | 05-08-19 | 10:22 | 3

Bijna wel ja.

Twisted_Faith | 05-08-19 | 10:24

Dat wordt iedere zondag in elke kerk gezegd. Broeder/zuster heeft een ruimere betekenis dan alleen familielid. In feite betekent het 'verwant(e)'.

mozaard | 05-08-19 | 11:16

#metoo

nattegleufhoed | 05-08-19 | 11:33

Doe anders ff een rondje in Marokko met je geliefde Burka / Niqab. Oh.. wacht.. daar is gezichtsbedekkende kleding ook verboden. En ook in; Tunesië, Frankrijk, België, Duitsland, Zwitserland, Oostenrijk, Spanje, Italië, Denemarken, Bulgarije, Australië. Draag gewoon een hoofddoek / chador en stop met huilen. Als je full-on moslim wil zijn ga gerust naar de Emiraten, Saudie Arabië, Indonesië van mijn part... En ga daar strijden voor vrijheid.

PureYak | 05-08-19 | 10:21 | 3

Maar ze zijn zo zielig. Zag je die foto's op Gezichtsboek niet van huilende donkere kindertjes? We zouden gewoon onze migratie wetten moeten afschaffen en ze allemaal hier brengen.

negerinnenzoenen | 05-08-19 | 10:38

Het is in Marokko niet verboden een boerka te dragen. Er mogen geen boerka worden gemaakt en verkocht, dragen mag wel.

Mogwai | 05-08-19 | 10:56

In de bedoelde openbare gebouwen en in het openbaar vervoer is het niet raadzaam op eigen houtje een overtreder te gaan pakken. Dat moet je aan de leiding aldaar overlaten die politie kan bellen.
Maar deze dames van de islam denken dat ze nu door varkens en kafirs gepakt gaan worden. Het is echt hilarisch als het niet zo triest was.

Rest In Privacy | 05-08-19 | 10:21 | 1

Zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten. Blijkt ook hier weer op te gaan.
Oproepen tot gewapend verzet tegen een wet die niet gehandhaafd hmgaat worden. Maar door al die berichten kunnen we er nu wel van uit gaan dat onder elke burka/nikaab verboden wapens schuilgaan, dus zijn ze gevaarlijk tot het tegendeel bewezen is.
Goed nagedacht over de effecten 2e slaapkamer!

Dezenaamhier | 05-08-19 | 13:22

En dan te begrijpen dat het gedeeltelijk verbod op gezichtsbedekkende kleding er is voor uw veiligheid. Het is bedoeld ter identificatie van personen. Zodat u en anderen kunnen zien met wie ze spreken.

Gewoon overal waar je vind dat iemand niet met een integraalhelm over zijn hoofd hoort te zitten/hangen/lopen, daar moet het verbod gehandhaafd kunnen worden.

Dat geldt in het openbaar vervoer, in een voetbalstadion, in een ziekenhuis en ook in een openbare speeltuin.

(Ik geef toe, bij een helm heb ik minder de neiging om er tegen te slaan. Troost u, ik sla nooit als eerste.)

BraadWorstLul | 05-08-19 | 10:21 | 1

Nou, dan sla je in een beetje matpartij dus alleen tegen de grond. Ei.

schoon-schip-maken | 05-08-19 | 10:24
-weggejorist-
Twisted_Faith | 05-08-19 | 10:21 | 2

De Boze Profeet en zijn wilsdode gevolg van losers en lapjeskatten heeft onze samenleving de oorlog verklaard, maar dat wordt door onze eigen nieuwe fascisten ontkend.

Wie zijn er nu ons grootste maatschappelijke probleem!

Jan Passant mk2 | 05-08-19 | 10:20 | 5

@Jan Passant mk2 | 05-08-19 | 10:25: Had ik het over het plegen van geweld?

Ridde Rogter | 05-08-19 | 10:26

@Ridde Rogter | 05-08-19 | 10:26:
Ontvouw je plannen

Jan Passant mk2 | 05-08-19 | 10:28

@Jan Passant mk2 | 05-08-19 | 10:28: De allereerste keer dat ik reageerde op GS was met een idee over een geweldloos doch effectief plan. Werd weggejorist. Haha.
De beurt is aan Ridde.

Rest In Privacy | 05-08-19 | 12:15
▼ 2 antwoorden verborgen

En dan te bedenken dat er hele kuddes Nederlanders zijn die dit haatvolk in bescherming nemen. Dat is nog het ergste aan deze misère. In '45 wisten ze daar wel raad mee.

Crusher | 05-08-19 | 10:19 | 1

Ze weten zich te presenteren als de nieuwe joden en spelen in, op het westerse schuldgevoel "dit nooit meer".

Mogwai | 05-08-19 | 10:46

Veel wetten ben ik het ook niet helemaal eens ,maar er is democratie's besloten om een wet op te stellen. Ik ben het bijvoorbeeld ook niet eens dat ik in Amsterdam op snorscooter helm op moet. Maar toch krijg je een bekeuring als je het niet doet. Dus gewoon elke boerka een boete geven .

speed48 | 05-08-19 | 10:19 | 1

En dit is de essentie van het verbod. Je kunt er alles van vinden, maar de wet is er gekomen. We zijn een democratische rechtsstaat. Dit punt is dan ook terecht niet belicht bij Jinek er al., omdat dan de discussie over is.

LuNaTeeQ | 05-08-19 | 10:27

We moeten de Islam opdoeken.

Rest In Privacy | 05-08-19 | 10:19 | 1

Gaat niet lukken. Van ons afduwen en COA’s sluiten. Poen naar defensie. Een krachtig defensie apparaat is hard nodig. Meer grenzen stellen van wat hier al is. Terug naar land van herkomst promoten. Zwaardere straffen voor salafisme. Etc etc

nattegleufhoed | 05-08-19 | 10:23

Het ding heet Facebook
Face
Boerka
Face

RickTheDick | 05-08-19 | 10:19 | 1

Faceboe(r)k(a)

nattegleufhoed | 05-08-19 | 10:24

Toch fijn om te lezen dat dit vredelievende volk zelf de munitie aanreikt ter verdediging van het boerkaverbod......... bedankt domme moslims!

Fatwabuster | 05-08-19 | 10:18

Ik wil graag 200+ Km/h op de snelweg in Nederland rijden. Kan ik op de steun van mijn mede-reaguurders rekenen om een eventuele verkeersboete te betalen?

NeedIsaymore? | 05-08-19 | 10:18

Hier gaan we nog weer flink last van krijgen, met name dankzij Whitey Helpers zoals die dwaas van de PvdA Amsterdam. Normaal zou je de dwazen die de burqa verdedigen gewoon negeren, je gaat immers ook niet met holocaust ontkenners in discussie, om maar iets te noemen (ja godwin).
Maar goed, het zal nu blijvend door de strot geduwd worden door allerlei vuilen ratten, figuren als Sidney Smeet, Peter r de Vries etc.

Ronman2k | 05-08-19 | 10:17
-weggejorist-
mr.money | 05-08-19 | 10:17

Zijn er al Nederlandse vlaggen verbrand, in Pakistan bijv.?

Kanarie_Geil | 05-08-19 | 10:17 | 1

Door de internetcensuur daar duurt het altijd wat langer voor de haat en de volkswoede van de volgzame onderworpenen weer eens richting NL gekanaliseerd wordt.

Schulzie | 05-08-19 | 10:27

Zo zal het gaan. Zolang de Europeaan ruimte geeft, solidair is en ruimdenkend, zal er niets aan de hand zijn. Islam zal verder groeien. Zodra de Europeaan ruimte gaat innemen, of de westerse waarden handhaaft op opeist dan zullen de poppen aan het dansen gaan.

Axelvon | 05-08-19 | 10:16

Geloofswaanzinnigheid heeft een beschermde status in dit land. Dit kun je vrijwillig toestaan, en anders zorgt een niet nageleefde wet er wel voor dat je het vrijwillig toe zal staan.
Bericht aan de tegenstanders van het boerkaverbod: omdat u toch de beschikking heeft over 2 paspoorten en zonder probleem kunt remigreren naar een plek waar ze u helemaal tof vinden in dergelijke kledij.... ga... in godesnaam!

Rest In Privacy | 05-08-19 | 10:15

Laat maar zo snel mogelijk klappen die zogenaamde multiculturele samenleving. Oprotten met dit middeleeuws gedachtengoed! Er is geen plaats voor salafisme en wahabisme in Nederland. Nu niet, nooit niet!

Indoneesje | 05-08-19 | 10:14 | 2

Goed gezien indo!

nattegleufhoed | 05-08-19 | 10:20

Hey loopt zoals andere zaken wel los, voor elke burka/Nikaab draagster zijn er legio’s islamieten te vinden die het goedkeuren. Er gaat niks gebeuren tot het te laat is, tenzij men zich organiseert en de overheid niet aanspoort maar dwingt to handelen. Verontwaardiging op het internet trekken nepotistische landverraders in de politiek en publiek bestuur zich niets van aan, openbare samenkomsten daarintegen wel.

HaatAth3ist | 05-08-19 | 10:28

Oh man.... Een wet maken die je niet gaat handhaven maar waarmee de moslim heerlijk de racisme/slachtoffer kaart kan spelen, tot vervelens toe. En tout links Nederland die zich verdringt om vooraan te staan om te laten zien dat ze aan de 'goede kant' van de geschiedenis staan.

Hoe fucking naÏef kan je zijn... headdesken doet.

K. Letskoek | 05-08-19 | 10:12 | 2

De beste reden om tegen dit idiote verbod te zijn.

Muxje | 05-08-19 | 10:15

Dat is de enige reden dat deze wet juist de moeite waard maakt. De ware gezichten worden getoond.

azijnseikerT | 05-08-19 | 10:16

Als je deze mensen erop wijst dat ze de wet breken is hun eerste gedachte "ik ga op kickboxen en koop pepperspray en boek hem hard in elkaar"? Religie van vrede hé, zeer geintegreerde mensen.

negerinnenzoenen | 05-08-19 | 10:12
-weggejorist-
Rest In Privacy | 05-08-19 | 10:12

En zie hier de reden waarom dit verbod goed is. Maar ja, de handhaving laat weer de wensen over. Zoals gewoonlijk.

SanderEvers | 05-08-19 | 10:11

LOL, in een burqa op vechtsport gaan...

Kanarie_Geil | 05-08-19 | 10:11 | 6
-weggejorist-
Middensteun | 05-08-19 | 10:38
-weggejorist-
Gewone_mevrouw | 05-08-19 | 10:44
▼ 3 antwoorden verborgen

De vrijheid om een dag zonder moslims-gerelateerd nieuws te hebben is iig lang voorbij.

Montesquieue | 05-08-19 | 10:10

"Wie de boerka verdedigt, heeft het slecht voor met de integratie van moslims."
De grote denkfout is misschien dat deze moslims helemaal niet willen integreren.

priks | 05-08-19 | 10:10 | 4

is geen denkfout maar een feit.

Blonde Nel | 05-08-19 | 10:17

Je kunt het nog kernachtiger zeggen: de boerka en de 'nikaap' zijn een teken van orthodoxie en fundamentalisme!
En dat kunnen we in beschaafde, democratische staten niet gebruiken - met zo'n intolerante en zelfs gewelddadige ideologie en bijbehorend intolerant en gewelddadig handboek (koran).

Aristotalloss | 05-08-19 | 11:18

@Aristotalloss | 05-08-19 | 11:18: Dit dus. En iedereen die het verdedigt (en zich verzet tegen het verbod) is dus aanhanger van de orthodoxe leer van de islam. Iets anders kan je er niet van maken.

Sqbar | 05-08-19 | 11:53
▼ 1 antwoord verborgen

Wel jaaaa! Direct roepen dat ze stunguns, peppers pray gaan gebruiken! Is naast tegen de samenleving aanschoppen het aanzetten tot geweld! Wat leven die mensen in een parallelle wereld! Ze blijven me verbazen, als je denkt dat het niet debieler kan... Ze willen of ze kunnen het gewoon niet begrijpen! En dan maar roepen dat ze zelf niet de oorzaak zijn! Wat een wanvertoning weer! Hup naar Saudi Arabië.... Weg met die rotzooi..

DeutschlandUberAlles | 05-08-19 | 10:10

Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig wat er gebeurt als ik me met integraalhelm of bivakmuts bij moslims meld. Zouden zij dan ook zo tolerant zijn jegens mij? Dat zou dan immers mijn vrijheid moeten zijn. Of geldt het alleen voor hun religie?
(Die busjes pepperspray lijken overigens exact op dames - of heren - in nikab.)

Gewone_mevrouw | 05-08-19 | 10:09

Lekker positief, niet agressief volk, die gasten van de totaaldoeken.

Rest In Privacy | 05-08-19 | 10:08 | 2

Ik heb net even een rondje social media gedaan: het is agressief jegens naïef. Naïef versus agressief. Nuance is vandaag de dag ver te zoeken. Als je ervan gevrijwaard wilt blijven moet je a) ervan vandaan blijven; b) op eieren lopen.
Ik kies a.
En ga sherry drinken. Effe kalmeren.

Gewone_mevrouw | 05-08-19 | 10:11

En de ratjes komen allemaal tevoorschijn. Wat een trieste ontwikkeling weer.

DasKrentje | 05-08-19 | 10:08 | 3

Ratjes bestrijden is geen taboe, toch?

Rest In Privacy | 05-08-19 | 10:08

En direct in de slachtoffer rol, het gaat om een algemeen gezicht bedekkend verbod.

Messias_the_second | 05-08-19 | 13:23

@Messias_the_second | 05-08-19 | 13:23: dat is natuurlijk een drogreden. Ik ben volkomen tegen het dragen van die sluiers en vuilniszakken maar dit verbose is wel degelijk alleen om die religieuze vodden uit het openbare leven te dwingen. Prima.
Maar die flauwekul met helmet en bivakmutsen is er met de haren bijgesleept om racisme roepers voor te zijn.

HA BIER!1! | 05-08-19 | 15:04

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland