Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Campagne! Vvd smijt vaasjes naar Sigrid Kaag

In welke vazen van de relatie zitten vvd & d66?

Dit kon wel eens een vermakelijke campagne worden

Vrijdag wilde Rutte alle D'66-rechters ontslaan en vervangen door Oud-Hollandsche eigenrichting tegen straattokkies. Zaterdag noemde Olivier B. Dijkhoff zijn coalitiecollega Robot Jetten een "klimaatdrammer" en dreigde hij met een kabinetscrisis. Vandaag de volgende akte: huisjesmelker Wybren van Haga schopt tegen het heiligste huisje van D'66, de Arabische engel Sigrid Kaag. De vvd (da's die partij die een bluffende leugenaar op BuZa zette en daarna verving door iemand die een hekel aan buitenlanders heeft) vindt haar nogal een prutser van een MinBuZa (mirror): "De liberalen vinden dat de zij veel meer moet doen om de export aan te jagen en de internationale concurrentiepositie van Nederlandse bedrijven te beschermen." Kaag is vooral bezig met het lot van de Palestijnen en vrouwenrechten in Jemen, en veel te weinig met het overeind houden van de Nederlandse handel in de Chinese storm. Hoewel het inderdaad van een verward en beschonken prioriteitsbeleid getuigt om tieten te turven bij handelsmissies van ambtenaren die gewoon Hollandse meuk moeten slijten aan het buitenland, is de campagnestrategie van de vvd wel erg doorzichtig: D'66 is het zwakste zusje van de coalitie, met de grootste drammerige eisen. En dankzij de erfenis van Pechtold, zijn weduwe Ollongren en de onsympathieke klimaatsoftware van Jetten is '66 een perfecte plastic bloemen-winkel waar de bitterballenpartij vaasjes naartoe kan gooien. Ze moeten wel, want de ster van Rutte is aardig aan het doven. Maar zolang ze elkaar slopen, kunnen we in ieder geval geamuseerd toekijken.

Zou eens tijd worden ook

Social

Reaguursels

Inloggen

De strategie sinds jaren bij de vvd. Een tegenstander maken, ruzietje, mensen het gevoel geven echt op vvd te moeten stemmen want anders......
Daarna doodleuk links-progressieve waanzin uitvoeren ten faveure van leuke internationale baantjes.

Stem FvD, desnoods PVV om deze smeerlapperij te doen stoppen.

Nuuk | 14-01-19 | 19:06

Na de verkiezingen vallen ze weer in elkaars armen!

Analia von Solmsch | 14-01-19 | 18:26

Eigenlijk zegt hij daarmee dus dat hij belabberd onderwijs gehad heeft. Hij is hiermee zelf het beste voorbeeld en pleidooi voor beter onderwijs.

Braboblanke | 14-01-19 | 18:09 | 1

Ligt het aan het onderwijs of aan de leerling als die niet verder komt dan een studie geschiedenis?

Analia von Solmsch | 14-01-19 | 18:24

De EU, Rutte en iedereen die het ermee eens is wat import beleid betreft zijn eigenlijk moderne slavendrijvers. Ze importeren mensen want arbeidskrachten nodig, want consumenten nodig. Dat zeggen ze ook gewoon, dat het daarom gaat. Nou ja, ze beweren tegelijk dat het gaat om "humane plicht" maar als je dat nog steeds wil en kunt geloven dan ben je in de basis wel verloren. Zoveel is er dus helemaal niet veranderd tov een paar 100 jaar geleden. Toen haalden onder meer de Europese landen ook hun arbeidskrachten uit Afrika met schepen. Nu doen de NGO's dat vrijwillig. Die laten zich helemaal als trekpoppen sturen. Met de warme gloed van 'we helpen mensen' in hun onderbuik verschepen ze duizenden slaven naar Europa. Zonder vragen te stellen in wat voor wereld ze die mensen nu eigenlijk neerzetten, zonder zich af te vragen wat beter is voor iedereen, maar blind ervan uitgaande dat 'onze' wereld oneindig véél beter is dan die van hen. De arrogantie. De kokervisie. Het egoïsme.

Zo'n Kaag ook, maakt zich druk om van alles, en vergeet te zien dat de EU domweg opnieuw is begonnen met het importeren van Afrikaanse slaven. En dat ook gewoon zéggen. We hebben mensen nodig, om te consumeren, om de vergrijzing op te vangen, om te werken voor ons. Misschien nog niet nu meteen, maar het is wél de bedoeling, het uiteindelijke doel. Dus menselijk materiaal wil de EU hebben. Niet te hoog opgeleid, daar hebben we er al genoeg van. Niet te oud, niet te slap, met een goeie bek vol tanden, graag een beetje sterk, goeie schofthoogte, glanzende huid en vrij van enge ziekten. Het mag niet teveel kosten dus beter uit Afrika halen want die halve wilden zijn nog steeds blij met het moderne equivalent van wat spiegeltjes en kraaltjes. Een huisje, een Miele en een minimum uitkering.

Dutchbeaurouge | 14-01-19 | 15:34 | 2

Moderne slavernij...... zonder ketting (lees beleid en/of passende wetgeving) gaat dat niets worden. De nieuwe slaven laten zich namelijk niet knechten en bepalen zelf wel wat zijn wel of niet willen. De werkende EUro-slaven daarentegen dragen maandelijks netjes hun belasting af.

Harrie7949 | 14-01-19 | 15:56

Willen door het met elkaar ' ruzie" maken de aandacht afleiden van PVV en fvd. Hoe simpel.

Mart6037 | 14-01-19 | 15:21

Drammers-66 en de Verraders Van de Democratie zitten samen in het Euro Parlement als ALDE.
Van wie is deze uitspraak: “Wij strijden voor een nieuw en onaantastbaar Europa, pas dan zal er vrede komen” van Anton Jetten of van Anton Rutte ?
youtu.be/Zs7CsZ-64zQ

Bolder | 14-01-19 | 15:11 | 1

De geschiedenis herhaald zich zoals er al veel vaker is gebeurd.

Datgingniegoed | 14-01-19 | 15:26

Als je op autoverkopers stemt krijg je autoverkopers. De VVD spindoktoren hebben begrepen dat ongeveer 20% van de kiezers vatbaar zijn voor populisme. Dus schildert de elitepartij bij uitstek (VVD is er immers voor het bedrijfsleven en mensen met geld) de idealisten binnen en buiten de coalitie af als de elite die bestreden moet worden. Want dan staan zij immers zij aan zij met "het volk" die sterke leiders nodig heeft in "de strijd".

Het is allemaal toneel. Iedereen weet dat het toneel is. En toch stemt een flink deel van het electoraat weer op gevoel. Op gladde autoverkopers die stront verkopen met een laagje boenwas erover zodat het nog wat lijkt. Want je verdiepen in de feiten is moeilijker dan elkaar napraten en frames en onwaarheden herhalen die het eigen vijandbeeld versterken.

Volgens het CBS groeit de buitenlandse export 5% in oktober. Kan Kaag ook niks aan doen, dat is de economie die aantrekt, maar om nou te zeggen dat ze de boel loopt te verkloten... Volgens mij zijn ministers enorm afhankelijk van de kwaliteit van hun ambtenaren. Zolang ze niet gaan lopen liegen over datsja's tenminste.

Ik neem er nog een blikje energydrink op (witte wijn lust ik niet)

MFvGeel | 14-01-19 | 13:44 | 4

Asielzoeker verkracht en vermoordt 16 jarig meisje in Oostenrijk.
Asielzoeker steekt zwangere vrouw in ziekenhuis in Duitsland en doodt ongeboren baby en Rutte wil de daders in elkaar meppen.
Het is allemaal wat.

Pelforth | 14-01-19 | 14:15

@ MF
Rutte geeft het beroep Autoverkoper nog een slechte naam , maar daarnaast is de reputatie van de doorsnee , onbetrouwbare , liegende , draaiende , corrupte politicus natuurlijk ook zwaar beschadigd door hem.

Trouwens , vergeet niet de imagoschade die hij toegebracht heeft aan de ere-titel
“ Populist “.
Een beetje populist schaamt zich nu rot zo genoemd te worden , sinds Rutte ook op de popi-jopi- Populisten toer gegaan in met zijn “ in elkaar slaan “ uitspraken.
Daar wil je niet mee geassocieerd worden.

enorme sukkelzak | 14-01-19 | 14:42

@enorme sukkelzak | 14-01-19 | 14:42
Hopelijk heeft de doorzichtige manier waarop de VVD het doet het effect dat mensen er nou eindelijk eens echt doorheen gaan kijken, maar ik heb er een hard hoofd in. Mensen hebben het te goed, het interesseert de meeste mensen geen reet eigenlijk.

MFvGeel | 14-01-19 | 15:04
▼ 1 antwoord verborgen

D66-leider Rob Jetten en zijn ChristenUnie-collega Gert-Jan Segers verwachtten voorafgaand aan het coalitieoverleg van maandagochtend een ‘stevig gesprek’ met VVD en CDA, nadat VVD-fractievoorzitter Klaas Dijkhoff dit weekeinde grote vraagtekens zette bij het concept-klimaatakkoord en het lot van de coalitie daaraan verbond. Klaas Dijkhoff heeft al aangeboden om koffie en bossche bollen te halen om het goed te maken, Jetten en Seegers willen dat eerst zien en dan pas geloven.

Minister en vicepremier Kajsa Ollongren benadrukte nog wel dat ze ‘niet van dat soort woorden houdt’, en die zelf niet zou gebruiken, en zowieso niet van inspraak gediend is en het raadgevend referendum niet voor niets bij het bestuurlijke grofvuil heeft gezet.

De Briemusketier | 14-01-19 | 13:56

Kasja Ollongren……….brrrrrrrrrrrr!

Harrie7949 | 14-01-19 | 15:53

VVD 'ers zijn onbetrouwbare honden. Elke keer voor de verkiezingen brullen ze van alles over wat ze wel niet gaan doen. Als ze eenmaal aan de macht zijn draaien ze om als een blad aan de boom. Nou ben ik trouwens ook helemaal geen Sigrid Kaag fan maar dat is een heel ander verhaal.

Toetsiemonster | 14-01-19 | 13:38 | 1

VVD? Maak daar maar iedere politicus van.

reagluurder010 | 14-01-19 | 13:41

Rutte: "zo verschrikkelijk veel beter dan toen wij op school zaten"

De prestaties van scholieren in het basis- en voortgezet onderwijs zijn vorig jaar, net als in eerdere jaren, teruggelopen. Deze trend zet zich nu al TWINTIG JAAR voort.

Dat schrijft de Inspectie voor het Onderwijs in haar jaarlijkse rapport, de Staat van het Onderwijs. www.nu.nl/binnenland/5216921/inspecti...

Mark Rutte, factfree politics since birth. En die gast staat nog voor de klas ook. www.rtlnieuws.nl/life/lifestyle/artik...

Feynman | 14-01-19 | 13:23 | 3

@Feynman | 14-01-19 | 13:23 |
"Mark Rutte, fact-free politics since birth. En die gast staat nog voor de klas ook. "

Wat dan ook weer de teloorgang van het onderwijs zou verklaren, mijn waarde @ Feynman.

Maar u heeft volkomen gelijk. Als ik zie hoe bedroevend het niveau is van de huidige scholieren springen me de tranen in de broek. Ze kunnen nog geen normale volzin meer schrijven of fatsoenlijk spreken, laat staan zelfstandig of kritisch nadenken.

En wat ook bijzonder impopulair is om te benoemen maar helaas wel een waarheid als een koe; De teloorgang heeft ook te maken met de grootschalige import en instroom van lieden uit het M.O. en Afrika. Die kinderen komen vaak al met een taalachterstand van soms jaren(!) op de basisschool, en dat wordt nooit meer ingehaald. Om over de rest van de problematiek nog maar te zwijgen. Het onderwijs is al jaren naar onderen bijgesteld zodat ook de zwakste schakels mee kunnen komen. Dit leidt uiteindelijk tot algehele verslechtering van het onderwijs. Ook het opheffen van de ambachtsschool/ huishoudschool heeft er geen goed aan gedaan trouwens. De kentering is ingezet met de invoering van de Mammoetwet, daarna is het allemaal maar achteruit geboerd met elke daaropvolgende 'vernieuwing'. Daar plukken we nu de hele zure druiven van.

Sjefke7807 | 14-01-19 | 14:08

Rutte kan naar verluidt aardig kickboks les geven, maar van wiskunde en economie heeft hij gelukkig geen verstand.

Pelforth | 14-01-19 | 14:23

Wat verwacht je anders van al die nieuwkomers daar wordt het onderwijs op aangepast anders blijft 80 zitten

Jan70 | 14-01-19 | 15:30

Kaag is meer diplomaat dan bestuurder maaaaaaaar tot nu toe doet ze het - zover ik kan beoordelen - prima.

buster24 | 14-01-19 | 13:20

de VVD, die als geen ander, het begrip politiek heeft omgesmolten tot bedrog.
Een èchte democratie is daardoor -op z'n minst- gefrustreerd. Hebben kamerleden trouwens niet ook de plicht een eed af te leggen op integriteit? Zoals ze bijvoorbeeld ook de plicht hebben om onafhankelijk (dus zonder partijdiscipline) standpunten in te nemen en te verdedigen? (grondwet)

Pierre Lebon | 14-01-19 | 13:19 | 1

Nee hoor, als je de krant van gisteren bij hebt, kan je gelijk aan de slag.

ik_word_gek_in_NL | 14-01-19 | 14:36

Over Kaag's rare prioriteiten heeft Haga gelijk. De vraag of dat verkiezingsretoriek is doet er niet toe en leidt alleen maar af van het onderwerp. Een verborgen agenda doet niet altijd afbreuk aan de feiten. In dit geval het gemankeerde functioneren van een minister.

isitsoornot | 14-01-19 | 13:12

Sigrid Kaag heeft niks met buitenlandse handel en alles met activisme en vrouwenrechten, maar de VVD zet alleen maar kneusjes op BuZa en heeft dus ook geen recht van spreken.

lingo star | 14-01-19 | 13:05 | 4

Vrouwenrechten? Eerder mannenrechten.

bierrr | 14-01-19 | 13:14

@ bingo
Ik durf serieus te betwijfelen of die mevrouw überhaupt iets heeft met vrouwenrechten. Ze draagt uit zichzelf een textiel gevangenis bij het bezoek aan een of andere modom heerschap. Daarbij zet zij honderd duizenden vrouwen in de kou. Ondanks haar mooie verdediging is er in de desbetreffende landen niets ten gunste van vrouwen gewijzigd.
Bij monde van de Nederlandse regering wordt er dus een duidelijk statement gemaakt naar de modoms wereldwijd. Oh ja, Hennis! Bedankt hè.

F. Jacobse | 14-01-19 | 13:18

F. Jacobse | 14-01-19 | 13:18
Tja, wat wil je, kaag is met een palestijn getrouwd, dat doe je als westerse vrouw alleen als je graag gedomineerd wordt, en op zn tijd even alle hoeken van de huiskamer te zien krijgt als liefdesbewijs. Dat wijf zit er niet voor Nederland, maar namens palestina. Het palestina dat alle joden de zee in wil jagen, en vrede als de dood van iedere niet-moslim definieert. Dat wijf dus.

De Briemusketier | 14-01-19 | 13:24
▼ 1 antwoord verborgen

D66 is een ambtelijke partij - met mensen zonder enig zakelijk inzicht.

Als Sigrid Kaag en Rob Jetten morgen samen een winkel beginnen... dan zijn ze binnen een maand failliet.
Sigrid is gewend alles voor niets weg te geven en Rob denkt dat hij bij al zijn spullen 15% energieheffing in rekening mag brengen.

sociaal_econoom | 14-01-19 | 12:58 | 2

Rob Rutten en Mark Jetten.
De VVD was vroeger een rechtse partij met een goed zakelijk inzicht... maar door D66 zijn ze op het linker weghelft terecht gekomen.
Nu is de VVD ook een partij van lastenverhoging, BTW energie en accijnsverhoging.

sociaal_econoom | 14-01-19 | 13:10

@sociaal_econoom | 14-01-19 | 13:10
De VVD was dat niet. Het is de partij die al decennia (behalve 3 jaar Balkende nog wat) aan de macht is geweest. De partij die het lukt om altijd haar coalitiegenoten te laten boeten en bloeden voor de verwoesting van Nederland. De VVD is enkel een 'ondernemers' partij voor de beeldvorming. Het is een partij van managers en zakkenvullers, en een club voor het pluche. Niets anders dan de PvdA. Het kleurtje is alleen anders.

Lafayette | 14-01-19 | 13:39

Op een politieke kermis mag je schieten. Anders mag dat niet, en anders mag je hoogstens 'pang-pang' roepen of anders je mond houden. Daar konen de schutters: Rutte en Dijkhoff knallen los op D66 schietschijven. Schietschijf Jetten en schietschijf Kaag, doet u ff mee nu het mag: Pang-pang!! Het kost u wel een stem op de VVD, maar u krijgt er een gratis vuurtornado en spetterende vuurregen voor terug. En een vaasje in plaats van een pluchebeest. Wat daar-komen-de-schutters Rutte en Dijkhoff niet door hebben: de kiezers hebben dit kermisspelletje door. De kiezers, met name de kiezers van GS, zijn al sinds jaar en dag bezig om D66 ikonen aan diggelen te vazen. De kiezers, met name de kiezers van GS, hebben allang door dat Rutte en Dijkhoff aan het suikerspinnen zijn met suikerspindokters. Foei, wat een kleverig plakkerig gorig goedje is die VVD. Dus kiezers, met name kiezers van GS, pak op uw kermisgeweertjes: Bam, weg Rutte, Bam, weg Dijkhoff. Pek met veren erover en weg met deze liegpluchebeesten. Rattatatata, weg D66. Hollogige Ollongren, knibbelknabbelheks Kaag en Minion Jetten.

Eeuwig..Op..Vakantie | 14-01-19 | 12:54 | 2

VVD-ers zijn de spreekwoordelijke groepsgewijs ruziezoekende marrekane op een Nederlandse kermis, even welkom en gezellig als de tyfus, tering en cholera bij elkaar.

De Briemusketier | 14-01-19 | 13:08

De VVD is alleen groen als de ondernemers en Nijpels er goed aan verdien kan

Jan70 | 14-01-19 | 15:37

Zou Kaag over enig benul van handel en commercie beschikken, dan zou ze in Peggold's breinaaldenkraam op de markt van Meppel staan.

Opajoop | 14-01-19 | 12:53 | 1

Met een handeltje in boerkaas en scherpe boerkaasschaafjes voor de islamitische medevrouw.

De Briemusketier | 14-01-19 | 13:11

Mijn oude partij, snik, D66, helemaal naar de klote. Van bestuurlijke vernieuwing en innovatie/scholing naar weduwen premies voor Palestijnse islamieten.

Zoltan | 14-01-19 | 12:39 | 1

Beste Zoltan, D'66 is altijd al een kudtpartei geweest, toen, nu en strakkies, en die nu eindelijk haar echte lelijke smoelwerk toont. Welkom in de echte wereld.

De Briemusketier | 14-01-19 | 12:55

D66 is praktisch al weg. Nu nog de partij van de grootste leugenaar sinds WO2, de integere taxichauffeur die een De partij die um bestal. De partij van 1000 euro erbij, van BTW-verhogingen, en energieverhogingen in tijden van economische vooruitgang. De partij die half Nederland op een flexcontract zette, en de andere helft ZZP,er maakte, en daarna door de vakbonden nog een keer extra het mes erin liet zetten. De partij van niks doen terwijl de drommen immigranten het land binnenkomen. Want dan is er opeens een coalitieakkoord. Die partij, hoeft mij helemaal niks te zeggen. De kamer uit, individueel vervolgen en hoofdelijk aansprakelijk stellen waar mogelijk, en nooit meer terug.

kotelet | 14-01-19 | 12:36 | 5

Je bent echt boos hè, Briemusketier. Niet de enige hoor.

Peerkeoud | 14-01-19 | 13:51

Peerkeoud | 14-01-19 | 13:51
Ik vraag mij inmiddels af of we in 1945 toendertijd zijn bevrijd of bezet.

De Briemusketier | 14-01-19 | 13:59
▼ 2 antwoorden verborgen

En daarom: foldertjes uitdelen op ieder marktplein met de fiasco's/flaters van de coalitie en hun politieke helpers. Niets meer niets, minder. Roze leger staat klaar, als ik zo vrij mag zijn.. In ieder geval, er was een roze leger voor het kadootjes uitdelen in de tandpastafabriek. Aub geen politieke fantasieen meer van GeenPeil.

Zoltan | 14-01-19 | 12:33

Mooi man, c(h)ampagnetijd. Witte wijn sippende elite. Nee, dan Rutte zelf. Altijd een volkse jongen gebleven.

Beste_Landgenoten | 14-01-19 | 12:26 | 2

Lekker brallen met bitterballen.
Heel gewoon inderdaad. De VVD die zich in recente jaren nog uitliet in termen als "Normaal doen".

Ik dacht altijd dat hij minder zoop dan Juncker maar de laatste weken begin ik daaraan te twijfelen.

Gajus | 14-01-19 | 12:41

Wat voor zooi dronk deze volkse jongen toch toen hij bij zijn billenmaat J. KELDER in de boot zat?
Zou dat destijds soms een teken zijn zo van ik neem jullie allemaal in de boot?

F. Jacobse | 14-01-19 | 13:06

Eerlijkheid en verandwoordelijkheid zijn de fundamenten die je in een leidinggevende functie als heilig moet beschouwen.
De rest mag u zelf invullen.

Datgingniegoed | 14-01-19 | 12:19 | 2

en daar is inderdaad alles mee gezegd.

Harrie7949 | 14-01-19 | 12:40

De rest mag u zelf invullen.

De deugden van een juiste spelling moeten ook niet worden onderschadt.

De Briemusketier | 14-01-19 | 13:13

Grappig.
Het artikel in het FD laat duidelijk zien dat de VVD heel stiekem Trump gelijk geeft in zijn economisch protectionisme jegens China.

Ervoor uitkomen doet de VVD uiteraard niet, de schijtluizen. Bang voor electoraal verlies.

Gajus | 14-01-19 | 12:17

Omdat D66 en VVD het allebei slecht doen in de peilingen proberen ze er gewoon een strijd D66-VVD van te maken, het is duidelijk zo afgesproken.
"Ben je tegen het klimaatdrammen dan is de VVD jouw keuze, vind je het klimaat wel belangrijk dan is D66 jouw partij".
Jaren geleden lukte het ze op die manier ook om VVD en PvdA enorm groot te laten worden ("stem op ons anders wordt de andere partij de grootste"), waardoor Nederland een VVD-PvdA kabinet kreeg. Ze proberen het truukje gewoon opnieuw te herhalen.

spanarchist | 14-01-19 | 12:06 | 3

En het gaat ze lukken... de schapen staan te trappelen om het slachthuis in te komen.

Ton8695 | 14-01-19 | 12:22

Het systematisch debiliseren van het kiesvee, door gretige medewerking van de MSM en door het reeds geindoctrinerde "brave Gutmensch" deel van het volk heeft dus gewerkt.

telelezer | 14-01-19 | 12:37

@Ton8695 | 14-01-19 | 12:22 |
Dit. Precies dit. Men laat zich iedere keer weer gewillig naar het offerblok leiden. En net als u snap ik er geen hout meer van, want je zou toch denken dat men na zoveel gestoten neuzen een keer wakker zou worden. Maar helaas...

Sjefke7807 | 14-01-19 | 13:13

Rutte, de straatvechter, der Mannen ohne Eigenschaften, de man die nog nooit een vochtige vagina gevoeld heeft, de Teflon Troniemaster,Master of House of Cards...

King of the Oneliner | 14-01-19 | 11:57 | 2
-weggejorist-
Rob12345 | 14-01-19 | 12:07

beroeps Pinokkio= VVD koeltoerrr

telelezer | 14-01-19 | 12:27

Bijna lachwekkend hoe Mark zich er gewoon uit lult.
Geen enkel gevoel van schaamte valt er bij hem te ontdekken en je zou hem BIJNA gaan gloven.
Door kortstondig “ zijn ballen te laten zien” tijdens het Erdogan opstandje, heeft hij de verkiezings overwinning naar zich toe getrokken.
Bij de eeuwen durende coalitie vorming met foute colegaas zijn er , als met een kwartet spel, partij belangen opgegeven waarbijze bij de daadwerkelijke uitkomst waarschijnlijk een “groter goed” (EU) op oog hebben gehad.
Kenmerkend voor 2018 was de kleinerende en minachtende houding tav het volk.
Zijn ballen toonde hij aan Erdogan. Hierna heeft onze premier zich blijkbaar omgedraait en is voorover gebukt gaan staan. Hier heeft het Nederlandse volk een jaar lang tegen aan moeten kijken en naar moeten luisteren.

Datgingniegoed | 14-01-19 | 11:56 | 2

Mark staat op het punt om naar Brussel te vluchten dus...…...

Harrie7949 | 14-01-19 | 12:41

Ho ho dat was geen ballen tonen dit was een deal met erdohitler want pas geleden stond hij weer ijverig de hand van die killer te schudden.

Jan70 | 14-01-19 | 15:42

Trap. Er. Niet. In.
Wil je verandering?
Stem niet op de gevestigde orde.

watergeus | 14-01-19 | 11:56

Na Pechtold is nu Rutte aan de beurt. Ik ben wel benieuwd naar het alternatief dat Van Rossem voor ogen heeft.

Superior Bastard | 14-01-19 | 11:51 | 3

Zie Watergeus:
Stem niet op de gevestigde orde.

Roadblock | 14-01-19 | 12:04
-weggejorist-
Rob12345 | 14-01-19 | 12:34

Rutte en zijn partij zouden hetzelfde lot moeten ondergaan als de PvdA. En eigenlijk erger. De VVD is sinds 1980 veel langer aan de macht geweest.

Lafayette | 14-01-19 | 15:18

In het kabinet Rutte drei is zoveel plaats voor linkse hobby's, zoals palestijnen en rechtse hobby's als multinationalswinstontwikkelingshulp, dat het niet verwonderlijk is dat men nog even niet aan de belangen van het Nederlandsche Volk toekomt. Dus vraag u als kudtburger en geminachte melkkoe niet af wat Rutte drei voor u kan doen, vraag u zelf af hoe u van Rutte drei afkomt.

De Briemusketier | 14-01-19 | 11:49 | 1

Dijkhoff 1 is een coalitie met GroenLinks.
En de VVD stemmers maar janken over dat ze daar niet voor gestemd hebben.

Lafayette | 14-01-19 | 15:19

Gespeelde ruzie tussen VVD en D66. Allemaal om kiezers te laten geloven dat ze 1 van beide partijen moeten stemmen. Terwijl beide partijen gewoon dezelfde standpunten hebben op een aantal imago-dingetjes na.

vrijstijler | 14-01-19 | 11:47 | 2

Precies! VVD=D'66. Kartel=Kartel. Wil je meer-meer-meer van hetzelfde, stem dan kartel. Wil ja kans op verandering stem dan PVV of FvD.

JohnJames_001 | 14-01-19 | 12:22

Yep kun je al weer zien drol dijkhof zwakt zijn keutel al weer af. Het iedere keer weer gespeelde spelletje der VVD. Ophef maken en dan doen of je voor de burger opkomt en na verkiezingen ze dubbel en dwars naaien. De VVD tactiek.Ben in Maart benieuwd hoeveel er weer intrappen.VVD is geen partij voor de gewone burgers maar enkrl voor de elite de multinationals en een slijm partij voor de EU steel club.Ze gaan er al weer vanuit dat het spelletje weer gaat werken.Dat doen ze omdat ze ons burgers als domme koeien zien.Die je alles kan aan naaien.

tweetybird | 14-01-19 | 12:50

Bekende truuk van Rutte: zichzelf (zijn beleid) publiekelijk ter discussie stellen, daarmee ontwapend hij de vragensteller.

zimmerschwanz | 14-01-19 | 11:45

Ze zijn wel heel goed in campagne voeren. Bij Rutte 1 ben ik er ook ingetrapt. Enorm veel spijt dat ik toen op Rutte heb gestemd. Ik trap er niet meer in, snap ook niet waarom anderen er wel steeds weer intrappen. Maar dat komt denk ik vooral omdat mensen niet van verandering houden en denken dat een regeringspartij zorgt voor meer stabiliteit. Mede door de slechte ervaringen met een stuurloze LPF na de moord op Pim Fortuin destijds, en de op Bosma na, gekkies bij de PVV, is men bang om op een meer realistische rechts-van-het-midden-partij als FvD te stemmen. Men weet gewoon niet wat voor kwaliteit ministers dat zal opleveren en de meerderheid is bang voor het onbekende. Zelf ben ik er erg bang voor dat een Baudet wordt vermoord als hij te succesvol wordt. En hij is misschien al veel te succesvol, gezien de totale paniek bij de VVD die zijn standpunten nu maar snel angstig overneemt (om na de verkiezingen ze weer keihard te laten vallen).

BluRay | 14-01-19 | 11:43 | 6

Ben ook spijtoptant. De VVD-stemmers die nu nog over zijn vergelijkbaar met de linkse idealisten, in de zin dat ze niet stemmen vanuit rationele of politieke motieven. Het zijn veelal lui die hunkeren naar sociale status: het juiste merk auto, kleding, de rotary en het VVD-lidmaatschap. Op deze site kom je ze ook veel tegen: bar weinig inhoud maar zich wel in elke discussie mengen met hun geblaat over het zogenaamde eigen succes. De werkelijkheid is dat in Nederland inmiddels anderhalf miljoen ZZP-ers en kleine ondernemers zijn van wie velen een marginaal bestaan leiden. Maar hé, ze verdien wat meer dan modaal en als ze VVD stemmen dan horen ze er ook bij. Die lui krijg je niet van hun plek als pist Rutte ze elke dag in hun bek.

Joris Beltsin | 14-01-19 | 12:01
-weggejorist-
Rob12345 | 14-01-19 | 12:13

@ Joris
N.a.v. uw laatste zin vraag ik, en wellicht ook andere reaguurders, mij plotseling af:" Staat Malek ook op dat filmpje met Paay?"

F. Jacobse | 14-01-19 | 13:12
▼ 3 antwoorden verborgen

Voor zover al niet bekend ook even fvd op het interview gewezen. Sowieso interessant om die Jan van der Beek te laten spreken.

Repetitive Beats | 14-01-19 | 12:12

We hebben de wetenschap toch niet nodig om de massa immigratie te stoppen. Laat die gasten lekker correct zijn in hun eigen kringetje, laat ze lekker staken, en laat ze lekker geld ophalen betaald door de veelal witte werkende middenklasse. Het volk dat zo metten weer gaat stemmen. Het volk dat bepaald. Rechts niet intelligent? Verstarde wetenschappers zijn pas dom.

Willem333 | 14-01-19 | 12:13

Repetitive Beats | 14-01-19 | 12:12
Deze waanzin moet stoppen!

vluchtelingallergie | 14-01-19 | 12:20
▼ 4 antwoorden verborgen

het begint nu allemaal wel heel erg voor hand liggend te worden maar toch zullen er weer mensen intrappen. Ik niet, moet eerst mijn uitkering binnen hebben en de verhoging van mijn kosten bekijken en dan bepalen dat ik toch weer niet op de VVD ga stemmen. Ga gewoon FvD stemmen gewoon om tegengas te geven. Erg dat het al zover gekomen is dat ik op de FvD ga stemmen om mijn ongenoegen kenbaar te maken en niet eens de moeite neem een politiek programma van wat van partij dan ook te lezen want zo'n programma is na het sluiten van de stembussen meteen al niet meer van toepassing.

Fedde71 | 14-01-19 | 11:36 | 4

Nee geen SP ondanks dat ik afhankelijk van een uitkering ben gaat hun beleid inzake de sociale zekerheid te ver.

Fedde71 | 14-01-19 | 11:41

Het is geen kwestie meer van er in trappen, maar van collaboratie.

Lafayette | 14-01-19 | 11:45

FvD wil uitkeringen volgens mij nog verder verlagen dan de VVD, dus ik zou daar nog maar even een nachtje over slapen. Enne, weet u wie u er gratis bij krijgt als het FvD groot genoeg wordt om aan de regering deel te nemen? Hint, dat is niet de SP of de PVDA...

Graaisnaaiert | 14-01-19 | 13:25
▼ 1 antwoord verborgen

Dit schaamteloze lieg- en acteerwerk gaat de VVD gewoon helpen.
Man, wat heb ik gruwelhekel gekregen aan VVD-kiezers.

Lafayette | 14-01-19 | 11:36 | 4

Berbaar | 14-01-19 | 11:52 |
Nu nog wel Thomas....

Roadblock | 14-01-19 | 12:07
-weggejorist-
Rob12345 | 14-01-19 | 12:18

@Rob12345 | 14-01-19 | 12:18
Ach gossie een zwitsalletje met een grote bek, schattig!
Oja betaalt niet "betaald"
Toedels!

Berbaar | 14-01-19 | 12:39
▼ 1 antwoord verborgen

In 1967 wilde minister van Economische Zaken Joop den Uyl het aardgas binnen 30 jaar oppompen en onder andere aan het buitenland verkopen daar vanwege kernenergie Nederland met zijn aardgas zou blijven zitten ,; het gas wordt "onverkoopbaar" Quote Den Uyl) . Het gaat de facto dus om de huidige tijd.. Marcus Bakker van de CPN claimde dat de winsten van die opbrengsten ten goed zouden komen aan de Nederlandse bevolking maar die vloeiden weg naar de Overheid en Shell. Joseph Luns ( KVP is nu CDA) verkocht tegen weggeefprijzen ons aardgas aan Italië middels GasTerra om Italië af te houden van toen nog Sowjet-Russisch gas. Een opdracht van de NAVO zegt men. Maar ook aan Frankrijk , België en Duitsland zijn miljarden m3 aardgas verkocht tegen sterk gereduceerde tarieven hoewel om de drie jaar bekeken werd ( 2005 , 2008) voor aanpassingen van de tarieven. Jaarlijks leverde ( levert ? ) Nederland 10 miljard m3 gas aan Italië . Het Nederlandse wordt besodemieterd waar het bijstaat.

Jan Boule | 14-01-19 | 11:34 | 1

Men had eind jaren zestig/begin zeventig het plan om 10-tallen kerncentrales te bouwen vandaar. Daarvan bleven er 3 in de planning over en zelfs die laatste is geschrapt.
"Voor het Departement van Economische Zaken betekent het beleid van de Energienota een lichte teleurstelling. In de Kernenergienota van minister Langman uit 1972 spreekt men nog over tientallen te bouwen kerncentrales. daar zijn er nog slechts drie vanover."

Bron : Intermediair 19 juli 1985 www.kernenergieinnederland.nl/files/19...

Zwizalletju | 14-01-19 | 11:51
-weggejorist-
Nescio73 | 14-01-19 | 11:33

Is het iemand anders ook opgevallen dat Kaag haar wenkbrauwen niet beweegt? Ze kan niet echt lachen of verbaasd fronsen. Volgens mij is zij net zoals Jetten een robot.

Schoorsteenveger | 14-01-19 | 11:31 | 2

Goed opgemerkt Schoorsteenveger. The aliens are here.

aamert | 14-01-19 | 11:43

Zou Kaag eigenlijk een beschilderde/bedrukte boerka zijn, dat ze hem 's avonds thuis uittrekt en er een hysterisch krijsende jihaatbaard onder vandaan kruipt?

Graaisnaaiert | 14-01-19 | 13:22

Ik zou in plaats van tieten, kutten turven. Scheelt toch weer de helft aan turfjes.

God Zelf | 14-01-19 | 11:31 | 2

Ja, maar het is toch iets lastiger om uit te voeren.

Schoorsteenveger | 14-01-19 | 11:33

Handtasjes dan?

Papa Jones | 14-01-19 | 11:36

D66 is leeggeten door PvdA en anderen. Die mensen hebben nauwelijks nog draagvlak meer in de maatschappij. Laat dat kabinet maar ploffen. Nieuwe verkiezingen gaan dan een midden-links resultaat opleveren... oh man.

van Oeffelen | 14-01-19 | 11:30 | 3

Volgens mij hebben we nu ook een midden-links kabinet. Erger kan het niet worden... toch?

Papa Jones | 14-01-19 | 11:33

Het gejankebal zal niet van de lucht zijn als straks GL en/of de PvdA een vinger in de pap krijgen.
Better the devil you know.

Berbaar | 14-01-19 | 11:37

Maakt niet echt veel verschil, of systeempartij A nou door systeempartij B vervangen wordt. 120 van de 150 zetels willen hetzelfde, alleen het tempo en de route naar dat doel verschilt op enkele procentpuntjes achter de komma.

Graaisnaaiert | 14-01-19 | 13:20

De VVD die vind dat Kaag zich teveel bezig houd met vrouwenrechten en ontwikkelingssamenwerking (wat niemand met een beetje courante politieke kennis kan ontkennen trouwens, de deur stond al wagenwijd open voordat de VVD hem intrapte) maar wat ik dan moeilijk vind om te snappen is dat diezelfde VVD met een grote smile op hun smoel de handtekening hebben gezet onder dat compleet beláchelijke klimaatakkoord.

Dat is niet alleen slecht voor buitenlandse handel; het is in potentie een manier om het hele lánd aan de bedelstaf te brengen en terug naar de jaren vijftig te katapulteren.

En diezelfde VVD vind dat Kaag maatregelen moet nemen om de positie van Nederlandse ondernemingen te versterken. Tegelijk vind de VVD het nog immer een uitstékend idee om honderdduizenden Afrikanen onze kant op te transporteren.

Voor mij klinkt dat als wartaal van een meervoudig gespleten persoonlijkheid.

Dutchbeaurouge | 14-01-19 | 11:29 | 2

U snapt het niet. Mensenhandel is ook handel. Kunnen Kaag en de VVD elkaar prima in vinden heur.

Graaisnaaiert | 14-01-19 | 13:17

Helemaal juist

Jan70 | 14-01-19 | 15:49

Nu heb ik een beste gok maar toch even verder gekeken: hoe moet Nederland bij de eerstvolgende verkiezingen aan een levensvatbare coalitie komen? Dat kan vermoedelijk alleen maar als de grootste one-issue partijen en de getuigenispartijen flink naar het midden opschuiven. En nu maar hopen dat de wonderen de wereld nog niet uit zijn.

Anders krijgen we Britse toestanden: het eigen politieke gewin belangrijker dan het landsbelang.

Hetkanverkeren | 14-01-19 | 11:29 | 8

het eigen politieke gewin belangrijker dan het landsbelang.
Hetkanverkeren | 14-01-19 | 11:29

Alsof dit al niet jaren aan de gang is in Nederland.

Nee, serieus nemen kan ik u niet.

Engelandspieler | 14-01-19 | 13:02

Nee, serieus nemen kan ik u niet.
Engelandspieler | 14-01-19 Geen probleem, ik neem mezelf ook niet serieus. In Nederland zijn we gelukkig nog niet zo ver dat "onze" politici op het punt staan het land de afgrond in te storten, hoe beroerd ze het verder ook doen. Dat zegt overigens meer over de veerkracht van Nederland dan over de politiek.

Hetkanverkeren | 14-01-19 | 13:40

Hetkanverkeren | 14-01-19 | 12:27 "Wat was nou het probleem? In onze straat werden geen Joden afgevoerd".

sockpuppet | 14-01-19 | 17:38
▼ 5 antwoorden verborgen

Rutte is echt het ultieme leeghoofd. Er komt alleen holle lege saaie wezenloze retorische spindoctor poep uit. Niets, maar dan ook NIETS is echt aan die man. Over een "nagemaakte" gesproken... Hoe nep kun je zijn... Ook zijn opmerking dat hij er in de peiling dramatisch slecht voorstaat is puur manipulatief, want hiermee is hij aan het voorsorteren op een vroegtijdig vertrek naar Brussel. Je kunt van Trump zeggen wat je wil, maar hij is wel recht door zee en komt zijn afspraken na. Daarom zal hij volgend jaar ook een historische verkiezingsoverwinning behalen, daar ben ik van overtuigd. Eerlijkheid, oprechtheid en integriteit is wat mensen willen en verlangen van een volksvertegenwoordiger, van een politiek leider. Rutte is alles behalve dat. Een slecht acteur, een ordinaire leugenaar die er alleen maar zit voor zijn eigen belang. Het belang van het Nederlandse volk zal hem aan zijn hol roesten, daarom heeft ie getekend voor nog meer macht naar de EU mob, daarom heeft ie getekend voor Marrakesh en daarom heeft ie getekend voor de klimaathysterie. Hij straalt ook geen enkele persoonlijke betrokkenheid uit, geen bezieling. Het is een onverschillige pure opportunist, met maar één ambitie: Een topfunctie in Brussel. Daarom, en alleen daarom is het Rutte te doen. Fout mannetje.

Motleycrew | 14-01-19 | 11:28 | 4

Boink!

Toontje-S | 14-01-19 | 12:49

Recht op z'n kin.

PopeyeKamper | 14-01-19 | 15:18

Weinig aan toe te voegen, top.

meerkat | 14-01-19 | 17:33
▼ 1 antwoord verborgen

De geest-drift van D66...

Sans Comique | 14-01-19 | 11:28

De VVD als partij waar ik ooit op gestemd heb zou nooit in de huidige regering zijn gaan zitten en had nooit een bijzonder links en leugenachtig figuur als Rutte op het pluche gehesen.
Ik meen het serieus als ik zeg dat ik Mark Rutte niet alleen bijzonder incompetent vind maar ook een mens van laag gedrag. Slijmerig, leugenachtig, onoprecht en hij schijt zijn eigen nest onder.
Zet hem af zodat hij uit de kast kan komen.

kempenaer | 14-01-19 | 11:27 | 3

Onder Rutte ben ik ook afgehaakt na 30 jaar en een tussenstap naar de LPF. De man is linkser dan Yasser en ziek gemaakt door het klimaatvirus en de gek denkt dat de aarde in brand staat en dat dit komt door fossiele CO2 die wij de lucht in slingeren en welke zou blijven hangen in de atmosfeer terwijl dit niet kan.

Zwizalletju | 14-01-19 | 11:35

kempenaer | 14-01-19 | 11:27 | Dank voor de duidelijke woorden, volledig eens. Maar op één punt slaat u de plank mis: Mark Rutte heeft in 2011, voordat hij premier werd, al verteld dat hij graag biseksueel geweest zou zijn, een uitspraak die geen enkele heteroseksuele man ooit over zijn lippen gekregen zou hebben. Hij is dus al lang al uit de kast gekomen. Het feit dat hij niet iedere dag openlijk te koop loopt met zijn homoseksualiteit vind ik eigenlijk alleen maar te waarderen aan hem, maar dat is dan ook het enige wat ik nog bij hem kan waarderen. www.ad.nl/binnenland/mark-rutte-ik-wa...

Wladimir 1928 | 14-01-19 | 12:24

Bijzonder verhaal over die biseksualiteit, uit het stukje in het AD wordt me de context niet helemaal duidelijk, maar het roept inderdaad vragen op.

kempenaer | 15-01-19 | 06:18

Deze peophoofden zijn toch in dienst van het volk? #Unilever #Shell #dividendbelasting #NL belastingparadijs #Google #banencaroussel #Oekraïne #EU #economische vluchtelingen #leugens #bedrog enz enz enz enz enz enz enz enz enz enz enz enz enz enz enz enz enz enz enz enz eindeloos enzovoort...

Ton8695 | 14-01-19 | 11:26

Maar de truc is duidelijk. Door ruzie tussen VVD en D66 gaat daar de focus heen en varen ze er beide wel bij. Zo heeft de NPO ook bij de laatste verkiezingen de PVV en FvD in de schaduw gezet.

Premier Trutte | 14-01-19 | 11:22 | 2

We kijken naar een partijtje matchfixing.

Ton8695 | 14-01-19 | 11:27

Klopt, de NPO levert de agitprop voor de kartelpartijen af.

kempenaer | 14-01-19 | 11:29

Schimmige kwaadaardige poppenkast.
Kan hier verder niets zinnigs over bedenken.

Ray69 | 14-01-19 | 11:22 | 1
-weggejorist-
Ton8695 | 14-01-19 | 11:29

Wat De echte Stolwijker | 14-01-19 | 11:16 zegt. Ik las hier laatst een reactie van iemand die stelde: laten we er voor waken niet zo intolerant te worden als links. Of iets dergelijks. Vond het wel een mooie.

de ondode dichter | 14-01-19 | 11:21 | 6

Maar vaak, althans, worden de meer links georiënteerde reaguurders direct doorverwezen naar JOOP, of voor trol uitgemaakt.

Links georienteerde reaguurders dienen inderdaad eerst keihard terecht gewezen te worden alvorens ze naar JOOP te trappen, head first.

De Briemusketier | 14-01-19 | 13:19

@ berber
Dat krijg je nou van al dat palletgestook, daar ga je rook van inhaleren en begin je te pruttelen en te rochelen, nog erger dan normaal! Maar goed klein bier, leuk topikkie en toedels!

kempenaer | 14-01-19 | 13:20

@ de ondode dichter
Linkse trollen horen in het trollenreservaat, dus JOOP.nl.
Linksdwalenden die door familie en linkse volksmenners in het onderwijs voorgelogen zijn, zijn wat mij betreft hier van harte welkom om het licht te zien.

kempenaer | 14-01-19 | 13:23
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik snap de vergelijking met Oliver B Bommel niet. Dijkhoff gedraag zich gewoon als een boerenlul èn een rat. Klimaatplan herzien, Nijpels eruit!

Einde van de Domheid | 14-01-19 | 11:19 | 1

Inderdaad, een belediging voor Heer Bommel. Klaas is niets meer of minder dan een opportune boerenslimme bierbrabo met een houdbaarheidsdatum van nog een maandje of 5 a 6.

Graaisnaaiert | 14-01-19 | 13:13

Net als bij de vorige poging met de Turkse minister komt er opeens spierballentaal uit de VVD, zouden er soms verkiezingen in aantocht zijn ?

Wijze uit het Oosten | 14-01-19 | 11:18

D66 zegt van zichzelf dat ze een liberale partij zijn.
Echter zodra ze aan de macht zijn - zijn ze dictatoriaal bezig.
Hun standpunten over het klimaat zal en moet worden uitgevoerd - het STOPPEN met gas, olie, benzine en diesel.
Ook hun migratiebeleid waarbij een oneindige stroom mensen uit Afrika en moslimlanden naar NL mogen komen--> die hier een woning en een uitkering krijgen... wordt er doorheen gejast.

Hoe de burger en bedrijven dit allemaal moet betalen... dat zal Rob Jetten een worst wezen.
D66 is een partij van en voor ambtenaren--> zakelijk inzicht van nul komma nul.

sociaal_econoom | 14-01-19 | 11:17 | 7

Jezus berber, is dit nou alles waar je mee kunt komen? Ga gewoon lekker palletjes stapelen gekkie.

kempenaer | 14-01-19 | 11:34

Laat lekker gaan, als hij daar een stijfje van krijgt en ik em daar bij kan helpen vind ik het best. <3 Berber!

marrretje | 14-01-19 | 11:36

Karretje
Het is steifje toch?

Rest In Privacy | 14-01-19 | 12:50
▼ 4 antwoorden verborgen

Ik stel voor dat meneer huizenmelker zijn muil houdt over oneerlijke concurrentie.
En al deze verkiezingsretoriek is gewoon pijnlijk om te zien. D'66 en VVD zijn allang af, ga weg.

Een paard | 14-01-19 | 11:17

Hoe vaak moeten mensen liegen tot men door heeft dat ze liegen.

rein9576 | 14-01-19 | 11:16 | 2

Hoe vaker, hoe overtuigender het overkomt.

Datum en tijd | 14-01-19 | 11:18

If you repeat a lie often enough it becomes politics...

Ton8695 | 14-01-19 | 11:32

Rutte is dram atisch en probeert l.eu.k te doen Van staatsburger naar Straatsburger.

Premier Trutte | 14-01-19 | 11:16

Heel goed van Haga, iemand moet mevrouw Kaag bij de les houden.

Berbaar | 14-01-19 | 11:13 | 7

Ja echt een hoogvlieger die Kaag, net zoals jij berber. In palletcountry is de kinderhand snel gevuld zullen we maar zeggen.

kempenaer | 14-01-19 | 11:36

Een slimme meid, is op de islamisering voorbereid

Premier Trutte | 14-01-19 | 12:12

Inderdaad, maar deed iemand dat ook maar met de VVD. U weet wel, veel beloven en blaten, maar weinig wol, behalve op Dijkhof zijn gezicht.

Nuchternederland | 14-01-19 | 12:14
▼ 4 antwoorden verborgen

De boodschapper en het moment maken de boodschap niet minder waar.

SamV | 14-01-19 | 11:12

Minister Kaag: zodra er weer 10 miljoen euro is overgemaakt voor "humanitaire hulp", aan Gaza (lees Hamas), gaan er weer voor 10 miljoen euro aan raketten en mortieren richting Israel. Verder geen commentaar nodig.

pollie4 | 14-01-19 | 11:09 | 2

Voor mij een raadsel hoe mw. Kaag door het veiligheidsonderzoek van AIVD is heengekomen. En dubieuze transacties als die waar u op doelt worden doodgezwegen. Mw Kaag is een vertegenwoordigster van de Islamitisch georiënteerde VN en alle daaraan gerelateerde politieke organisaties. (ze heeft er nogal wat gezien). Niet van het Nederlandse volk.

squadra | 14-01-19 | 12:44

Volgens mij gaat niet alles op aan raketten. De zwitserse bankrekeningen van de hamas officials moeten ook gespekt worden.

Degrelle | 14-01-19 | 12:51

Nog steeds spreek ik ondernemers die op de VVD stemmen omdat ze denken dat de VVD een ondernemerspartij is. Ik wil gaan headdesken.

Deflatiemonster | 14-01-19 | 11:07 | 3

De VVD is wel degelijk een ondernemerspartij. Vertel er dan wel even bij dat multinationals ook ondernemers zijn en de middenstand hun geen barst scheelt.

kwark001 | 14-01-19 | 11:18

Ja, de VVD is van onder nemen. Van de achterkant dan wel ook.

Premier Trutte | 14-01-19 | 11:19

Ja, zoals onlangs becijferd zijn kleine ondernemers zelfs beter af bij die communisten van de SP dan bij de VVD.

Graaisnaaiert | 14-01-19 | 12:02

Hoe dieper dat tuig van D66 de grond in getrapt wordt, hoe beter. Mag van Rutte, toch?

marcoplarco | 14-01-19 | 11:07

Rutte. Ik geloof geen woord meer van die man. En van geen enkele actieve politicus van zijn partij, trouwens. Ik geloof dat ik nog eerder op D66 zou stemmen dan op.... nou oké, niet overdrijven. Maar ongeloofwaardiger dan de VVD wordt het niet.

Lewis | 14-01-19 | 11:07 | 3

Je vergeet toch echt D'666, DENK, 50+, Groen Slinks te noemen. want die zijn net zo ongeloofwaardiger of zelfs erger.

Grijskijkert | 14-01-19 | 11:19

@ Grijskijkert | 14-01-19 | 11:19
Niet met je eens, zeker niet wat Denk betreft.
De VVD spant absoluut de kroon als het gaat om onbetrouwbaarheid en kiezersbedrog.

Lewis | 14-01-19 | 11:42

Grijskijkert | 14-01-19 | 11:19 Je verwart volgens mij het woord "ongeloofwaardig" aan de ene kant en "slecht voor Nederland" aan de andere kant. Ik denk dat zowel Denk, 50+ en zelfs Groen Links zeer consequent en geloofwaardig zijn en staan voor hun kiezers. D'666, Denk en GL staan natuurlijk wel voor verwerpelijke standpunten.

Wladimir 1928 | 14-01-19 | 12:13

Voor 1 keer heeft de VVD mijn zegen, namelijk de Euro fascisten van D66 in elkaar rossen! Hopelijk rekent het volk daarna met beide af in Maart. De Nederlandse politiek is echt om misselijk van te worden. Incapabele idioten op de meest hoge posities alleen omdat ze een kut hebben. Vrouwen zouden er goed aan doen de komende tijd wat minder hoog van de toren te blazen. Ook zij bewijzen ongeschikt te zijn als politici.

Indoneesje | 14-01-19 | 11:06 | 1

Je loopt voor de troepen uit. Dit mag je nog niet zeggen. Geloof me.

SmaritesII | 14-01-19 | 12:48

Liever 100 keer Dijkhoff dan 1 keer de engnek Wilders of z’n light versie Baudet. Brrr van die 2 krijg je het gewoon koud.

Wees_eens_creatief | 14-01-19 | 11:05 | 20

Altijd als ik Dijkhof zag dacht ik er klopt iets niet aan die man.
En opeens zag ik het: hij heeft geen nek!
Zijn hoofd ontspringt zomaar uit zijn schouders.
Verder niet heel belangrijk maar wilde het toch even delen

Rest In Privacy | 14-01-19 | 12:55

Vandaar dat crea hem geen engnek vindt

Ben Hetzat | 14-01-19 | 14:02

Dat je creatief mag doodvriezen na de verkiezingen.

NatNiks | 14-01-19 | 14:58
▼ 17 antwoorden verborgen

Kaag is lid geworden van D66 om minister te worden, die zit er niet mee als de erfenis van Arrogander aangevallen wordt. Zelf is ze veilig wegens 75+1 en een VVD'er als opperhoofd.

Guido | 14-01-19 | 11:04

Haga is een enorme lulhannes maar Kaag is een lichtgewicht...... dus daarin heeft hij wel een punt

Fatwabuster | 14-01-19 | 11:03 | 4

Hij is in de omgang wel leuk (Hij is best grappig) en ik vind hem ook wel aantrekkelijk. Voor wat het waard is....

staat het bier koud? | 14-01-19 | 11:11

Het is een troebel vijvertje waar zogenaamde topambtenaren, staatssecretarissen en ministers uit worden gevist in Nederlandje.
Gemene deler is toch wel verregaande incompetentie.

kempenaer | 14-01-19 | 11:47

Team Haga in dit geval. Onvoorstelbaar dat wij een terroristenfinancier in de regering hebben.

Graaisnaaiert | 14-01-19 | 12:00
▼ 1 antwoord verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken