Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Krikkecast! Verwarde Man blijkt toch terrorist

Is de Verwarde Man in Den Haag toch een moslimterrorist? Burgemeester Pauline Krikke doet een Joziasje, er komt een linkse toeristengenocide in Amsterdam en de Senaat stapt uit de referendum-race. Maar we beginnen met oprechte excuses...

Vorige week dachten we nog oprecht met een verwarde man te maken te hebben. Syriër, trauma, zekeringetje doorgebrand. Het voelde gewoon niet echt als een aanslag. Maar door het Openbaar Ministerie worden we nu dus teruggefloten: er lag een letterlijke waarschuwing op het bureau van De Driehoek (politie, burgemeester, OM) dat de Verwarde Man op het punt stond om een Islamitische Terrorist te worden. En aldus geschiedde, omdat degenen die ons veilig moeten houden drukker zijn met partijtijgerborrels, dawah-dingen en Signalen uit de Samenleving negeren. Gelukkig begint de nieuwe Amsterdamse gemeenteraad een War on Terror dus dan komt alles go... sorry wat zeg je? Oh. Het is geen War on Terror, het is een War on Tourism... Aber naturlich.

Abonneren? Linkjes: RSS | Soundcloud | iTunes

Reaguursels

Inloggen

Wim van Ingen | 07-05-18 | 16:33​​
www.npo.nl/pauw/16-05-2018/BV_1013859...

Wim, hier bij Pauw op 16-5-18 nog een AsielDief, Abdoel Rahim Kaseem.
Ook hij eigent zich een sociale woning toe, enz, enz, enz.
En de Nederlanders staan nog véél langer op de wachtlijst voor een sociale woning.

Ella | 17-05-18 | 11:29

Staat die ene agent (2e van rechts) er nu een beetje met zn handen in/aan zn zak naar te kijken?

indernaad_datisjuist | 17-05-18 | 09:44

In het betaalde voetbal wordt je direct afgerekend op slecht presteren. Niet dat je bij één verkeerde pass een andere club kunt gaan zoeken, maar als je bijvoorbeeld op Champions League niveau wilt spelen dan zul je niet alleen in topvorm moeten zijn, maar het ook moeten blijven. Wat een contrast is die prestatiecultuur dan toch vergeleken met zoiets als de politiek, waarin je de ene na de andere onterechte beslissing, als gevolg van een verkeerde inschatting, lijkt te mogen maken, maar je vervolgens je functie toch gewoon kunt behouden. Een nieuwsitempje hier, een kritisch artikeltje daar, en weer verder. Kunnen we niet een soort 'vrije trap' invoeren in de politiek? En gele/rode kaarten? Bij elke grote fout van een volksvertegenwoordiger een vrije trap van de opposite (op een willekeurig lichaamsdeel) + geel. Nog een grote fout en je mag niet meer meedoen. Misschien dat ze dan eens wat beter nadenken voordat ze belangrijke beslissingen nemen in het landsbelang, en waarbij fucking levens op het spel staan.

JackStick | 17-05-18 | 00:39

Die Haagse Hippies o.l.v. Rutte (VVD) en PvdA/GL en nog wat van die clubs hebben die kolerezooi hier Zelf heen en binnen gehaald in dit Land .

liegende lippen | 16-05-18 | 21:58

Door hun prutswerk zijn heel wat mensen mee verantwoordelijk voor de traumatische gebeurtenissen en de verwondingen die de gedupeerden hebben opgelopen. Maar wss roept dat in hen geen enkele schaamte of een seconde slapeloosheid op.

eastender | 16-05-18 | 23:35

Als ik afga op het type achtervolgingswanen wat volgt uit de getuigenis van naasten van de steker op het journaal, dan kom ik uit op schizofrenie of een coke-psychose.
"Why are the voices inside your head always so mean? That's because you don't do what they say. Do what they say, and they will be nice."
Man zat er behoorlijk zen bij.

LiniaalRectaal | 16-05-18 | 20:26

Wij voelen ons niet beledigd, wij vinden dat de nek-steker door een ideologie verblind is. Dus niks nie schizofreen, niks nie coke. Gewoon, islam.

EEnzame SchizofrEEN | 16-05-18 | 21:03

Die ideologie verklaart dan ook het handelen van de man. De meeste schizofrenen en psychoten doen zoiets namelijk niet. Dus het een sluit het ander niet uit.

LiniaalRectaal | 16-05-18 | 21:09

Nuff said; Krikke die geen signalement kan geven als ze van der tas beroofd wordt maar wel direct weet te melden dat de dader verward is en er geen sprake is van een aanslag / terroristische daad.
Als het er op aan komt dan was men of niet op de hoogte of heeft men er geen herinnering aan.
Volkomen ongeloofwaardig dus opbokken graag samen met de rest van de top die zogenaamd niet op de hoogte was en zich beroept op een menselijke fout.

bwanabanjo | 16-05-18 | 20:12

Hier gaat echt niemand voor opdraaien, als het er op aan komt zijn de boven ons gestelden zelf verwarde mannen en vrouwen. Wie doet ze wat? Hoewel het vertrouwen in Rutte gezakt is zou de VVD er weer een zetel bij krijgen. Helaas zijn ook de kiezers in verwarring.

eastender | 16-05-18 | 23:40

eastender | 16-05-18 | 23:40
U doelt op de vv(d), de D moet verdient worden. Die peilingen zitten er overigens regelmatig naast, zie ongeveer alle referenda die wij hebben gehad in de afgelopen jaren.

O2Neutraal | 17-05-18 | 07:58

Zou dit vandaag ook weer een "verwarde man" zijn of toch een terrorist? De MSM zwijgen angstvallig:
""In Breda is woensdagavond rond 18.30 uur een vrouw neergestoken op straat. Dat gebeurde op de Klaverweide in de Brabantse stad. De dader is een man. Hij is aangehouden en wordt naar een cellencomplex overgebracht""
www.telegraaf.nl/nieuws/2046101/vrouw...

telelezer | 16-05-18 | 19:52

Toedracht nog onbekend. Zou, je weet maar nooit, een eerwraak kunnen zijn. Afwachten maar weer. Wanneer iedereen op het strand zit weten ze wellicht iets meer?

Jan, Leiden | 16-05-18 | 20:00

Al iets gehoord van medegelovigen die hun religie besmeurd zien ?
The Snake in the Grass.

Hensmunter69 | 16-05-18 | 19:48

Zoals ik een topic eerder al aangaf:
Ik kwam op de Joop een reactie tegen die de "verwarde man" term ineens in een heel ander daglicht stelt.
Onze verzekeringswet moet aangepast worden, of de staat moet garant gaan staan voor alle kosten.
"
Joop den Uil 16 mei 2018 at 08:50
de terminologie ”verward” of ”terrorist” of ”partner” heeft financiele consequenties voor slachtoffer (en dader).
Verzekeringsinstellingen zijn zeer specifiek wanneer wel of niet uitgekeerd wordt.

Indien je gewoon ”verward” bent, worden alle kosten die je maakt vergoed, ook de claim die de politie (en de uren van burgemeester bijvoorbeeld) op je legt. Bij ”terrorist” is dat niet het geval. Daarom spreken de overheden dan ook altijd over ”verward”, anders kunnen ze fluiten naar hun geld van de ”verwarde” dader(s)."

Er zal dus een politicus op moeten staan die in de kamer eist dat terreur-slachtoffers vergoed worden. Kamervragen iemand?

Abject | 16-05-18 | 19:43

Een verzekeringsmaatschappij kan ook coulant zijn. En ik zou ze aanraden dat te zijn want ik mag hopen dat als maatschappij X niet uitkeert omdat er een paar mensen slachtoffer zijn geworden van een terroristische aanval dit breed in de media wordt uitgemeten. Er is geen enkele reele reden in dat geval uitkering te weigeren. Als een terrorist anderzijds bij wijze van spreken een atoombom zou laten ontploffen en er zijn 100k slachtoffers dan wordt het natuurlijk een ander verhaal, dat zou voor vrijwel alle verzekeraars onherroepelijk een faillissement betekenen. Maar 3 snij- en steek slachtoffers? Come on!

De_Sloper | 16-05-18 | 20:39

Ja, maar of dat specifieke geloof ermee van doen heeft? Wanneer horen we dat dan OM ?

En dat ze wat doen tegen de ongebreidelde groei van Airbnb in Amsterdam, nou ja, je moet er ook kunnen slapen als bewoner?

Maar verplaatsen cruiseterminal vind ik niet logisch. Veel geld toch dicht in het centrum laten? Is ook geen overlast gevend toerisme dunkt me?

Jan, Leiden | 16-05-18 | 19:32

Sommigen hier ter Landen trachten te voorkomen dat de islam-sekte in kwaad daglicht komt te staan, deze opdracht hebben ze meegekregen van hun broodheren. Welnu, ik zou zeggen: doe geen moeite want de aanhangers zorgen zelf wel voor negatieve reclame met al het at random bloedvergieten. Welkom anno 650 AC, verstandig!

Veluwse-Eikel | 16-05-18 | 19:28

Ik ben ook verward, daarom wil ik niet dat Volkert emigreert.

Acidbrain | 16-05-18 | 19:27

Toerisme levert banen en geld op, van de islam ga je dood. Zo, en wat gaan we aanpakken in gekkiesland?

WhiteShark | 16-05-18 | 19:26

Er zijn ook heel veel vredelievende verwarde mannen die normaal meedraaien in de maatschappij. Ik kan mij voorstellen dat die zich behoorlijk gestigmatiseerd voelen door dit soort berichtgeving.

Gulliver | 16-05-18 | 19:21

Hoe is eigenlijk met de slachtoffers? En welke advocaat gaat namens de slachtoffers schadeclaim eisen voor onkundig handelen van de drie hoek.

franck7020 | 16-05-18 | 19:10

Wordt het niet eens tijd voor een Bond van Verwarde Mannen?

knerf | 16-05-18 | 18:49

Nee. Het wordt eens tijd dat al die witte mannen gaan stoppen met wijzen naar mannen van andere culturen omdat die niet leuk mee doen en zich niet aan "de regeltjes" houden. Het is een spiegel. Wakker worden!

atheïstisch stemvee | 16-05-18 | 19:08

Krikke, 1 van de 1000en slaven in de Nederlandse bestuurslagen.

Mark_D_NL | 16-05-18 | 18:49

Nou volgens mij is het eerder een van de prinsessen. Die graait al haar hele leven vol uit de ruif van het kartel. Heeft net als Rutte teflon. Lacht en kijkt alles weg. En in haar geval is dat een kar aan bagger en mislukte functies. Maar inmiddels wel miljonair geworden. Dat lukt een slaaf niet.

Graaier | 16-05-18 | 19:12

Was het een verwarde terrorist? O nee, die snijden geen kelen door, die denken ineens verward: Waar ben ik hier in Godsnaam mee bezig?

kleurdoosje | 16-05-18 | 18:36

In Allah's naam.. Wel bij de feiten blijven.

BozePaarseMan | 16-05-18 | 19:32

@BozePaarseMan, normaal heeft u gelijk, maar ik had een -verwarde- terrorist in gedachten

kleurdoosje | 16-05-18 | 20:08

“Verwarde Man blijkt toch terrorist”.

Dat is nogal een pleonastische zin. Een terrorist is per definitie verward.

HetPhantom | 16-05-18 | 18:16

Face it. Het publiek van GeenStijl bestaat uit dames en meisjes. Schelden op de gratis kickbokslessen dankzij de fucking PvdA. Ga dan ook op kickboksen! Stand up straight goedverdoeme.

atheïstisch stemvee | 16-05-18 | 18:14

Waar kan ik gratis kickboksles krijgen?

Dutch_Holland | 16-05-18 | 18:20

Och Heere God nog aan toe. Je wilt gratis les. Kost gvd iets vanaf €20 p maand. Zolang je blijft kijken naar de overheid krijg je meer overheid. Niet meer gerechtigheid. Dat kán een overheid namelijk niet geven. Man!

atheïstisch stemvee | 16-05-18 | 18:23

Ik betaal graag, maar wil wel dat iedereen het zelf betaald. Weg met subsidies en vergoedingen en maak de weg vrij voor belastingverlaging (vooral voor ondernemers.)

Dutch_Holland | 16-05-18 | 20:41

NOSnieuws van 18 uur: zo zalvend over de 'verwarde man' zonder een woord over de drie slachtoffers. Alles op de NOS wil dat wij sympathie opbrengen voor de dader, die deed alsof hij schapen uit de Ramadan voor zich had.

Eeuwig..Op..Vakantie | 16-05-18 | 18:13

NOS/NPO is ook al heel partijdig over de rellen bij met de Palestijnen. Niets over molotovcocktails die gegooid worden. NPO, de Nederlandse Palestijnen Omroep.

knerf | 16-05-18 | 18:27

Ik heb me net: niet aangemeld voor de Dawah Iftar in Utrecht. Onder het mom van 'ik nie begrijp nie', er stond: verplicht aanmelden...!? Ingevuld bij functie:
Ik kan me niet verplicht komen aanmelden, lig met kanker op mijn sterfbed en kan ook niet zo lang opblijven. In augustus sterf ik, laat me nog wat vrijheid: verplicht aanmelden voor dawah, klinkt heel streng. Dat gaat toch over bekering naar moslimgeloof? Volgens mij zou men de bevolking niet moeten verplichten om mee te doen, burgemeester Van Zanen? Groetjes Lucy de With.
Er waren wat verplichte velden, die heb ik netjes ingevuld. Ik weet het niet zeker of dat helemaal goed is gegaan, want ik voel me enigszins verward vandaag. Was mijn e-mail adres toch wel: [email protected]? ;-)
Ik krijg nu een uitnodiging per e-mail. Lol, ach je moet toch wat op je sterfbed?

kleurdoosje | 16-05-18 | 18:08

@kleurdoosje | 16-05-18 | 20:04
Veel liefs terug Jessica. En ja, deze site kan je een lach en een traan bezorgen. Blijf thee drinken ;)

atheïstisch stemvee | 16-05-18 | 20:37

@Patje, je doet het geweldig hoor, ik ben nog steeds redelijk vrolijk, gek genoeg veranderd men niet door de kortere houdbaarheid. Ik moet lachen: 'aardling' is heel mooi woord!
Lieve mensen ik geniet dagelijks van al jullie reaguursels. Ik ben een vrij nuchter mens, en hou van een grapje op zijn tijd, en ben leergierig en nieuwsgierig en daarom lees ik ook graag hier, de actualliteiten van het fantastische GeenStijl team en de mozaïeken aan reaguursels. Schaterlach, een traan en weer een lach. En men blijft bij de tijd en leert elke dag weer wat bij, de verschillende meningen scherpen mijn geest, heerlijk!
Ja de thee blijf ik drinken, heb er wel vertrouwen in dat het me kan helpen.
Ik hoop het me gegeven is dat ik langer mag blijven dan dat de dokters me toewensden, de huisarts wil me al euthanaseren, de vlerk! Ik lach hem uit en plaag hem: 'zou je wel graag willen doen zeker, he dokter? 'Oooh wat ben jij achterdochting!' zei hij. Lol lekker doktersjassen plagen. Liefs allemaal en tot in een volgend topic

kleurdoosje | 16-05-18 | 21:40

U bent heel nuchter en dapper. En wat mij opvalt is dat het u ook een beetje bevrijd. Ik kan van u leren. Ik hoop dat de reaguurders u de komende tijd ontspanning en plezier zullen geven. Ik zal hier slechte flauwe grappen blijven maken tot u of ik er bij neer valt.

Patje2011 | 16-05-18 | 22:22
▼ 7 antwoorden verborgen

Ook Zweden telt steeds meer slachtoffers van verwarde mannen, daar staat de teller nu op ruim 90%.
Hoeveel procent het in "ons" land is, dat blijft een raadsel, maar als ik dit vandaag onderstand lees, dan krijg ik toch echt een koude rilling.
"De politie moet ook steeds vaker uitrukken voor spoedsituaties. In vijf jaar tijd is dat met ruim een kwart toegenomen. In 2017 waren er ruim 1,8 miljoen incidenten met politie-inzet. Vooral de extra oproepen voor bijstand bij verwarde personen, tot 83.501 keer, lieten een zorgelijke stijging zien. Dat is een stijging van 12 procent in één jaar tijd."
bron: NU.NL

FreeVogelaar | 16-05-18 | 17:58

Als je vanaf je geboorte wordt volgepompt met de stoffige, voor-middeleeuwse denkbeelden van een achterhaalde woestijnreligie, als je van kinds af aan wordt ingeprent dat alles wat in de menselijke natuur ligt zondig of 'haram' is, dat alles dat het leven leuk, prettig en aangenaam maakt verboden is omdat het in een boek staat dat 1300 jaar geleden bij elkaar is gefantaseerd door vage types met baarden die uit waren op macht, dan raak je inderdaad zo gefrustreerd als een eind hout. Dus per definitie 'verward'.

Peter Emile | 16-05-18 | 17:55

In Nederland wordt de meeste misdaad gepleegd vanuit egoïsme en hebzucht. Dat krijg je als dit er vanaf de geboorte wordt ingepompt met drie reclameblokken per uur op tv en radio.

Bakito | 16-05-18 | 17:59

Bakito heeft een punt hier. Veruit de meeste criminaliteit is uit hebzucht.

De Koreaanse Slet | 16-05-18 | 18:04

Hepie en Hepie hebben het gevonden; het is hebzucht. En wat voor hebzucht? De zucht om gelijk te hebben misschien. Of spullen verzamelen? Hahaha kneusjes

didivos | 16-05-18 | 18:16
▼ 2 antwoorden verborgen

Wat zullen de veiligheidsdiensten het druk hebben met het turven van alle meningsdelicten die wij reaguurders dagelijks op ons geweten hebben over de religie van de vrede en de EU, die samen eendrachtig en inclusief onze dagelijkse welvaart&vrede veroorzaken.
Ik voel mij er niet eens meer ondankbaar bij, zo ver is het al heen.

Jan Passant mk2 | 16-05-18 | 17:46

De veiligheidsdiensten zouden zich niet druk hoeven te maken, als op bevel van de E.U. geen massa immigranten moesten worden binnen gehaald, en die Sleep-wet zou dan ook niet nodig zijn geweest.

FreeVogelaar | 16-05-18 | 18:17

@De Koreaanse Slet.
Mijn vorig huis werd afgeluisterd door de CIA, ik verborg een politieke vluchtelinge, de enige Amerikaanse destijds. We waren wel zo meelevend om ze regelmatig wat te doen te geven. 'The fish is flying today'

kleurdoosje | 16-05-18 | 18:30

Haha ik zit al klaar met tandenborstel en schone onderbroek het blauwe busje moet elk moment komen

Jacktheflipper | 16-05-18 | 20:16
▼ 2 antwoorden verborgen

Het navolgende rijmpje had ik eigenlijk grotendeels bedacht voor de FvD en dan vooral de heer Baudet. Daarvoor komt vast nog wel eens iets anders, maar bij deze draag ik het volgende rijmpje op aan Mevrouw Paulien Krikke (nomen est omen)

Trut zonder Kut

Als je echt helemaal niets cunt
Bij voorbaat niet ten einde raad
Doe je net of je dit land (deels) rund
's Burgers waan toch nergens over gaat

Rapportje hier, persberichtje daar
Bevriende media vergevingsgezind
Uw dagelijkse kostje compleet voorgekookt
Als je ideologie met de realiteit niet strookt

Een dagje geduld, door de burger weer bemind
maar die stijgende druk, ons land bijna gaar
Verwarring zo langzamerhand toch echt de norm

Praatjes uit het verleden, geen garantie voor de toekomst
Conservatief? Het goede, badwaters kind,
Vruchtwater gebroken, kindje dood: politieke bekomst.

Hetkanverkeren | 16-05-18 | 17:45

Mooi en treffend gedicht!

knerf | 16-05-18 | 17:47

Aan de deurpost van mijn stamkroeg
Hing ze wijdkeels huigbereid
Tot er iemand klaar met hikke
aan haar vroeg of ze wou krikke

Breinbrouwsels | 16-05-18 | 17:57

Net als Bart geloof ik niet in een op handen zijnde burgeroorlog. Toch heb ik een tijdje terug mijn training weer opgepakt. Dicht mij wanen toe of rollen aluminiumfolie. Geen verwarde man die mij gaat aanvallen met een mes zonder daarvoor een prijs te betalen. Aan onze overheid heb ik niets. Aan "het volk" al evenmin. De renaissancevloot is te weinig, te laat. Wilders te makkelijk om buiten spel te zetten (sad).

atheïstisch stemvee | 16-05-18 | 17:43

@RickTheDick
Garanties - Broodrooster. Dan ga jij niets doen en het houden bij spuwen van gal op GeenStijl. Even goeie vrienden.

atheïstisch stemvee | 16-05-18 | 18:03

@RickTheDick. Mijn zus heeft zo'n gek met een mes helemaal in elkaar gebeukt. Ze greep eerst de arm met het mes en ze werd ineens heel groot door de kwaadheid, soort hulk maar minder groen. De lafaard wilde haar fiets ook nog stelen, hij heeft naar huis moeten kruipen. En niks training gehad. ;-)

kleurdoosje | 16-05-18 | 18:24

@kleurdoosje
Dat je per se sterk moet zijn is een misvatting. Oké het heeft z'n voordelen. Haal als vrouw uit naar de gevoelige delen: oren, ogen, neus, strottenhoofd, ballen.

atheïstisch stemvee | 16-05-18 | 18:32
▼ 5 antwoorden verborgen

Nergens in de MSM is ene hond geïnteresseerd in de toestand van de slachtoffers.Opmerkelijk.

pga | 16-05-18 | 17:41

Berbaar | 16-05-18 | 18:01
Kijk dat moeten we hebben. Berbaar die zich weer eens conformeert aan het officiële standpunt dat hier en daar wordt verkondigd.

knerf | 16-05-18 | 18:20

Er hoeft niet eens informatie te zijn vanuit de slachtoffers .
Het gaat erom dat de MSM niet eens de behoefte voelt om zijn betrokkenheid bij/verontwaardiging over de toestand waarin de slachtoffers zich bevinden te uiten.

pga | 16-05-18 | 19:39

Inderdaad, ik denk dat wat foto's van een (litteken van) een flink ingesneden keel iets te effectief duidelijk maken wat hier gebeurd is.
Het slachtoffer kan vast rekenen op de hulp van de allerbeste plastisch chirurg om het zo snel mogelijk weg te werken, En dat gun ik hem van harte.

De_Sloper | 16-05-18 | 20:05
▼ 2 antwoorden verborgen

Nederland.. een land in staat van verbinding.

Toon Emmils | 16-05-18 | 17:38

Je spelt ontbinding verkeerd...

Recalcitrant_Schaap | 16-05-18 | 17:53

Hoe gaat het met de gezondheid van de slachtoffers? Daar lees je nergens wat over.

pissebed | 16-05-18 | 17:36

knerf | 16-05-18 | 17:50
Laat hem lekker lullen, iedereen met een beetje verstand weet dat ze de VVD nodig hebben om tot een formatie te komen in Den Haag, uit tactisch oogpunt is het dus niet verstandig die PVV motie te steunen.

JI-HAAT | 16-05-18 | 17:58

@pissebed | 16-05-18 | 17:54
Laat mevrouw Krikke dat nu precies ook gedaan hebben.
Beter snaveltje toe als U van toeten noch blazen weet.

Berbaar | 16-05-18 | 18:00

@pissebed | 16-05-18 | 17:36 niets over bekend, geen namen, geen toestand, niks nada. Dat zegt al genoeg, namelijk dat het als een terreuraanslag werd gezien vanaf de daad zelve. Men wil de slachtoffers beschermen en waarschijnlijk hebben de slachtoffers er zelf ook helemaal geen zin in om met naam en toenaam in het nieuws te komen, beducht als ze zijn dat iemand het karwei af gaat maken.

Zwizalletju | 16-05-18 | 18:07
▼ 5 antwoorden verborgen

Pimol | 16-05-18 | 17:27

Je lacht erom. En waarom niet. Maar het register van Fiche S. in Frankrijk bestaat bijvoorbeeld niet louter uit islamitische terroristen. Ze zijn misschien het meest spraakmakend maar echt bij lange na niet de enigen die als staatsgevaarlijk zijn aangemerkt. Ook vooral rechtsextremisten maar ook linkse anarchistische mensen staan op die lijst.

Het is dus niet geheel waanzinnig om te denken dat sommige reaguurders op de AIVD lijst staan.

De Koreaanse Slet | 16-05-18 | 17:34

O2Neutraal | 16-05-18 | 17:40

In een samenleving moet je er samen wat van maken. Dus hoe je ook denk over Rutte het lijkt me meer dan terecht dat staatsgevaarlijke idioten wiens doel niets meer is dan te breken erop staan. Moslim of nazi. Mij maakt het niet uit.

De Koreaanse Slet | 16-05-18 | 17:48

De Koreaanse Slet | 16-05-18 | 17:45
Nee, je bent niet communistisch noch socialistisch noch nationalistisch. Maar je bent wel een sociopaat die maar niet van zijn gestrekte been af komt. A propos, wie is "jullie"? Heb je nou al zo'n last van je persoonlijkheidsstoornis dat je een meervoudige vijand meent te zien?

knerf | 16-05-18 | 17:53

De Koreaanse Slet | 16-05-18 | 17:48
U heeft meer vertrouwen in de doelmatigheid van de AIVD dan ik. Ik hoop dat u gelijk heeft, maar de opzet, voorbereiding en communicatie in de aanloop naar de ingegane sleepnetwet hebben mijn vertrouwen in deze organisatie weinig goed gedaan. Misschien zit het in de cultuur daar intern, maar dat excuus is erg dun m.i.. U weet ook dat de sleepnetwet niet gaat helpen om figuren als deze terrorist Fostok (uit het hoofd) en het bijbehorende drama te voorkomen. En we betalen er natuurlijk wel voor.

O2Neutraal | 16-05-18 | 18:01
▼ 3 antwoorden verborgen

Aha, dus vanaf nu kan ik mij ook bemoeien met de straatnaamgeving in Amsterdam?

knerf | 16-05-18 | 17:57
-weggejorist-
rmstock | 16-05-18 | 17:30

Conclusie: je raakt dus zelf flink verward raakt wanneer je verwarde "mensen" de hand boven het hoofd houd!
Nu begrijp ik linkse partijen en hun geitenschapen heel veel beter.

Jay-Jay-Jay | 16-05-18 | 17:25

Je vraagt je toch langzamerhand wel af, waar de z.g. "boven ons gestelden", zoals bijv. een burgemeester, de gore lef vandaan halen om ons maar te blijven bedriegen. Iedere normaal denkende Nederlander wist vanaf het allereerste bericht over deze "verwarde figuur" dat het een islamitische aanslag betrof. Zou "mevrouw" Krikke nu écht gedacht hebben dat men haar zou geloven met haar gezever betr. deze islamitische aanslag ? Dit soort regenten moeten z.s.m. van het toneel te verdwijnen. En dan "den Hag" het óók nog vreemd dat de bevolking weinig vertrouwen heeft in de politiek. Hoe dom kan je zijn ?!

oter | 16-05-18 | 17:25

U wist niets, weten en denken doe je niet met de onderbuik namelijk.
Net als mevrouw Krikke wist U dus niets.
Wel humor, mevrouw Krikke een voorbarige conclusie verwijten en zelf niet anders doen LOL

Berbaar | 16-05-18 | 17:50

Berbaar | 16-05-18 | 17:50
Nee, trollo. Er waren al filmpjes, er waren al getuigen. En is meteen de dader "een verwarde man" noemen niet voorbarig? LOL..

knerf | 16-05-18 | 18:00

Ugh... Dit gezeur weer. Luister. Het is vrij simpel. Alle terroristen zijn verwarde mensen, geen normaal mens wil andere mensen doden uit welke overtuiging dan ook. De vraag is, vooral voor justitie, kwam de man tot zijn daad vanwege een politieke overtuiging of draaide hij gewoon door. Dat is altijd lastig. Was Karst Tates gewoon een eenzame ziel of wilde hij mensen doodmaken met een politiek doel. Met Anders Breivik was het duidelijk. Terrorisme. Met veel van de meest recente aanslagen was het meteen duidelijk. Islamitisch terrorisme. Maar laatst in Toronto was er weer een figuur die boos was omdat hij geen meisje kon krijgen. Een soort van reaguurder zeg maar.

Dan zijn er weer jankerts die gillen - Ja maar hij riep Allahu Akbar toen hij in zijn been werd geschoten. Helaas. Alle moslims en zelfs Arabische christenen roepen Allahu Akbar in tijden van stress. Geen conclusief bewijs. Hij had traditionele kleding aan. Nope. Weer niet. Hij stond gesignaleerd als gestoord. Ja ook weer niet.

Is er een duidelijk politiek doel of is het gewoon een gestoorde idioot. Dat is de vraag bij dit soort acties. Die vraag hoef je niet te stellen als er 3-6 man gecoördineerd los gaan. Tevens voegt het ook weinig toe.

De Koreaanse Slet | 16-05-18 | 17:21

Baron Clappique | 16-05-18 | 17:32
Uiteraard is het voor slettemans allemaal vrij simpel. De slet lost immers alle wereldproblematiek met slechts één tegel op.

Ommezwaai | 16-05-18 | 18:09

Denk nou eens na. Als je terrorisme wilt kunnen definieren zul je een operationalistische aanpak moeten hebben, m.a.w. je moet op een positieve en meetbare manier kunnen bepalen of iemand terrorist is. Dat verwarrende geneuzel over verwarring is precies het omgekeerde, en Geenstijl lijkt er ook al voor te vallen.
'Een terrorist is pas terrorist als autoriteiten dat bepalen'.
Onzin! Er zijn objectieve criteria: geweld is gebruikt, in het bijzonder is er in kelen gesneden. Er is gehakbar'd, door een baard met een gewelddadige ideologie. En daardoor is mensen angst aangejaagd voor die ideologie. Dat alles is eenvoudig meetbaar. Wat niet meetbaar is is wat zich in het hoofd van deze figuur afspeelt, waarom hij dit alles doet. Operationalistisch gezien is het ook totaal irrelevant.
Hij heeft gedaan wat hij heeft gedaan en dat is zeer ernstig. Het hoe en waarom doet er niet toe.

De_Sloper | 16-05-18 | 19:51

Koreaanse Slet
Waarom zit jij niet in het kabinet? Volgens mij werk je niet, ben je alleen, en slik je behoorlijk wat medicijnen. En je verpest hier de meningen van anderen. Ga rusten man.

Rest In Privacy | 16-05-18 | 19:52
▼ 4 antwoorden verborgen

Hebben jullie daar bij GS nou de tafel van DWDD gekloond / geleend?

Mastermattie | 16-05-18 | 17:21

En de aanslagteller in Nederland blijft gewoon op 1 staan: een molotov cocktail op een grasveld bij een moskee.

genoegisgenoeg | 16-05-18 | 17:20

@De Koreaanse Slet | 16-05-18 | 17:23
Inderdaad, gelukkig waren die ééncelligen zo "slim" om alle voorbereidingen in hun app-groepje te bespreken en was er eentje die alles bekend heeft.
Hoppa 3 jaar in de EBI, helemaal mooi!!

Berbaar | 16-05-18 | 17:30

genoegisgenoeg | 16-05-18 | 17:20
U vergeet de aanslag op de gouden koets ooit. Jawel, een persoon wierp een levensgevaarlijk object in de richting van de koets.

Ommezwaai | 16-05-18 | 18:04

Dus ? Koreaanse Slet?

genoegisgenoeg | 16-05-18 | 18:34
▼ 2 antwoorden verborgen

Om goed te kunnen jokken met statistieken moet je de dingen af en toe een andere naam geven, om de te hoog in het daglicht piekende feiten weer wat in de schaduw te trekken. Onze regenten hebben het daar heel druk mee.

Jan Passant mk2 | 16-05-18 | 17:17

Precie! Zeg dat de criminaliteitscijfers omlaag zijn gegaan en zeg er niet bij dat de meeste mensen geen aangifte doen. Noem iedere aanslagpleger een verwarde man en zeg er vooral niet bij dat hij getint en moslim was. En Alluh Akbar roept. Wel natuurlijk bij een schietpartij zoals in Texas meteen zeggen dat het ging op een "witte man" zoals de NOS nadrukkelijk vermeldde in het Journaal.

knerf | 16-05-18 | 18:08

IK ben benieuwd naar hoe het gaat met de slachtoffers. Hoe ernstig zijn ze verwond, houden ze er blijvende schade aan over? Maar er is weinig over bekend gemaakt.

orange pekoe | 16-05-18 | 17:16

Ik denk dat het belangrijkste slachtoffer straks weer prima zal opknappen van zijn schotwonden en na zijn taakstraf weer vrolijk de straat op mag. No worries.

Jan Passant mk2 | 16-05-18 | 17:20

Die hebben volgens hun familieleden in de media geen behoefte aan media-aandacht. Lijkt me vrij logisch, is nogal een traumatische ervaring namelijk.
Zitten de meeste mensen niet te wachten om de mensuh met hun ellende te entertainen via de media.

Berbaar | 16-05-18 | 17:36

Berbaar | 16-05-18 | 17:36 |Welke media? De jouwe? En zou het kunnen dat ze misschien onder druk worden gezet door de boven-ons-gestelden? Oh nee, zo iets komt niet in "jouw onderbuik" op, nietwaar?

knerf | 16-05-18 | 18:10

Toch goed dat we die sleepwet hebben. Anders was het gewoon maar een onbekende van de politie geweest.

Godsammekraken | 16-05-18 | 17:16

Totaal verrassend. Hoe kan dat nou???

XHannibalX | 16-05-18 | 17:15

Dat wordt dus minimaal 4 jaartjes EBI. Toch?

de visser | 16-05-18 | 17:14

War on toerism? Is eerder een war on zuigende ondernemers die op toerisme ten koste van jou willen verdienen. Sommige plannen zijn best goed zoals weren van tourbussen met aso als een chaffeur, bierfietsen, kamelen, paardenkarren uit veel te drukke centrum had veel eerder moeten gebeuren.

Brainless talent | 16-05-18 | 17:14

War on tourism om de leefbaarheid van Amsterdam te verbeteren was de beste grap van de dag.

de visser | 16-05-18 | 17:17

Hadden we tóch gelijk hier met zijn allen.
Even twijfelde ik aan de intelligentie van GeenStijl-reaguurders.

Ruimedenker | 16-05-18 | 17:13

De Koreaanse Slet | 16-05-18 | 17:29
Nu vind ik mensen die uit naam van een religie of ideologie andere mensen opblazen bij voorbaat gestoord dus lijkt me die vraag niet zo relevant.
Hoe zou je iemand als Timothy MCVeigh omschrijven? Verward? Misschien wel, die sukkel zag overal complotten achter en geloofde werkelijk dat hij een chip in zijn reedt had zitten en dan bedoel ik geen Dorito of Lay's.
Punt blijft dat hij,ook al was hij van het padje af. Gevaarlijk ,extreem en een terrorist was. Dat moet onderkend worden.
Of ze nu wel of niet stabiel zijn. Straks ga je me vertellen dat Idi Amin ook gewoon een beetje last had van de hitte.

miko | 16-05-18 | 17:55

De Koreaanse Slet | 16-05-18 | 17:29 |
"Dus de vraag is deed de man het omdat hij gestoord is, of had hij een politiek doel." Het een sluit het ander niet uit. Geenszins.

Schoorsteenveger | 16-05-18 | 17:55

Ik loop bij een psychiater dus ik kan geen aanslag plegen uit geloofsovertuiging, politieke overtuiging of uit racisme? Dat is te makkelijk.

Patje2011 | 16-05-18 | 18:00
▼ 2 antwoorden verborgen

Wat een verwarring.

Is dit nog nieuws? | 16-05-18 | 17:12

Draaien.. linksom... rechtsom, welles-nietes. Eerst de angel eruit en dan tóch terrorist. Downplayen voor gevorderden. Man-man-man.

SoepKip | 16-05-18 | 17:11

Tijd voor een oorlog tegen het bestuur. Waarom staat veiligheid onder economisch belang? Open grenzen dicht, dan maar wachten met de vracht. Overigens dat sleepwetje doet ook niet veel als het niet eens lukt om dit te containen.

Marcello Christiani | 16-05-18 | 17:09

De verwarde man had al zijn inboedel uit het raam gegooid begin dit jaar.
Ja dan kan je slepen wat je wil ;)

Berbaar | 16-05-18 | 17:12

Berbaar | 16-05-18 | 17:12
Al zou het verward zijn dan nog.
Als een soldaat met PTSS terug komt en begint raar gedrag te vertonen dan moeten de lampen op rood staan. Ook bij deze migranten zou dat moeten zijn. Of die vent nu 'verward' of terrorist is. Hij komt uit fakking hellhole Syrie.

miko | 16-05-18 | 17:16

De sleepnetwet is er voor de baantjes, niet omdat men dit soort terroristen niet zou kunnen vinden. Daar is men blijkbaar al behoorlijk goed in, het gaat mis met de aanpak en je kunt je natuurlijk afvragen waarom we dat soort figuren uberhaupt hier moeten hebben, er zijn immers ook echt wel mensen die geholpen kunnen worden in hun plaats.

O2Neutraal | 16-05-18 | 17:48

Zoals jij het graag ziet, toch?
Verantwoordelijkheid nemen voor overduidelijk falen is zo gedateerd. Consequenties idem.

Desmoulins | 16-05-18 | 18:03

Ach, een foutje. Bedankt! Wat is dat toch met jou en de overheid? Vriendjes? Baantje ooit gehad of nog steeds?

knerf | 16-05-18 | 18:15

Met alle bezuinigingen op de GGZ wordt het nog gezellig met de "Verwarde Mannen".
Ik zag hier eerder vandaag in de panelen al wat linkjes voorbij komen naar "verwarde mannen" in Leeuwarden. Eentje liep in het stadhuis te zwaaien met een mes ( regio.tpo.nl/2018/05/16/man-valt-medew... ), een ander was op straat auto's aan het slopen ( regio.tpo.nl/2018/05/16/verwarde-man-i... ).
Wat je nu gaat krijgen is dat werkelijk iedere, ook niet islamitische, dader bestempeld gaat worden als "verwarde man". Zo gaan ze -jawel- verwarring creëren met betrekking tot daderprofielen.

Mastermattie | 16-05-18 | 17:06

Oh jeetje, teveel mensen geloven ons niet, weet je wat we doen, we zeggen dan toch maar dat het een terrorist was, zaak afgesloten, niemand praat er meer over.

gato | 16-05-18 | 17:04

Goh

pegaje | 16-05-18 | 17:03

Maar..... met een sleepnet waren ze hem wel op het spoor gekomen hoor...... echt Rutte waar.

InAnumPerRegimine | 16-05-18 | 19:55

REAGEER OOK