Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

War on Tourism in alle ernst begonnen in 020

LOL, je zou maar net een tophypotheekje hebben genomen op basis van je voorgenomen AirBnB-inkomsten in de Jordaan, beukt de aankomende coalitie van 020 ineens je toekomst in duigen. AirBnB gaat er, als het goed is, namelijk helemaal AAN in populaire toeristenbuurten. Ook worden de rondvaartboten beter geregeld, grote cruiseboten geweerd en die fucking touringcars worden eindelijk buiten de Ring gehouden. Dit ambitieuze maatregelenpakket lijkt het te gaan worden in de nieuwe coalitie van GL, SP, PvdA en D66. Het volk van Amsterdam stemde tegen nog meer Disneyland en krijgt gewoon wat het wil, metzonder steun van rubberenruggengraatkartelpartijen - dat het nog kan in Nederland! Er gloort hoop! Voorwaarts, college! Rondvaartboten torpederen! De rolkoffermaffia oprollen! Nutella op de lijst met verboden middelen plaatsen! Amsterdam weer van ons! 

Reaguursels

Inloggen

In Venetië bouwt men poortjes als het werkelijk te druk wordt in de binnenstad. Kun je met A'dam of Nederland als geheel ook doen: een maximum aantal toeristen vaststellen en dat aantal visa voor Nederland of entreebewijzen voor A'dam vaststellen. Met alleen gratis toegang voor Nederlanders. Maar ja, daarvoor moet je eerst de EU heel lief om je soevereiniteit op dat gebied terugvragen.

Maar persoonlijk vind ik het nogal overtrokken. Ja, een stad is druk, maar in echte steden als Hong Kong, Tokyo, New York, LA of Singapore waar al meer mensen wonen dan in heel Nederland, lachen ze hier waarschijnlijk om. Zure Hollandse Haringen in een ton, die maar klagen over al die kippen met gouden eieren die binnen komen wandelen en teveel herrie maken.

Bevalt het niet, ga\blijf er dan niet wonen. Heel simpel, iedereen wil er graag wonen of recreëren (mij een raadsel waarom) en dan wint uiteindelijk degene die de meeste centjes weet op te hoesten en het meest de ondraaglijke drukte of herrie kan verdragen.

Wol | 16-05-18 | 22:25 | 1

Waar ik de tweede keer vaststellen zei bedoelde ik veilen. Stop de tijd.

Wol | 16-05-18 | 22:25

Vroeger zat de terminal van de Tor Line in het westelijk havengebied, dat werd terecht niet als een goede oplossing te zien.
Vervolgens wordt na jarenlang geëtter (het is tenslotte Amsterdam) besloten om de passagiersterminal naast het Centraal neer te zetten. Iedereen blij, goed bereikbaar, mensen kunnen zo de binnenstad intippelen en een perfecte entree.
Jarenlang lobbyen volgt om de reders zover te krijgen ook Amsterdam aan te doen. Dat lukt. Kapitaalkrachtige toeristen bezoeken A'dam, een stuk beter te pruimen dan dronken Engelsen of doorgeblowde Italianen.
Dus wat "denkt" GroenLinks dat gaan we om zeep helpen, echt top!
Consistent beleid bestaat gelukkig nog......... not.

bwanabanjo | 16-05-18 | 20:05

Goed zo. Tot dat ze er achter komen dat ook linkse hobbies gefinancierd moeten worden met geld van toeristen. Tot dat ze er achter komen dat degene die in de ring rbnb deden hun eigen vrinden en vriendinnetjes van D’66 en GroenLinks zijn.

ristretto | 16-05-18 | 20:01

De intenties zijn goed... nu de uitvoering nog.

van heinde en verre | 16-05-18 | 18:48

Verwacht dat deze mogelijke coalitie nog iets goeds zou doen had ik niet verwacht. Optiefen met al die toperistenmaloten.

Rest In Privacy | 16-05-18 | 18:47

Ja, weg met de cruiseschepen: de toeristen die iets te besteden hebben wil je natuurlijk niet in je stad hebben.

Vaartje | 16-05-18 | 17:29 | 1

Mij werd net verteld dat in de plaats van een buitenlandse toerist zoals ik nu, 100 chinezen komen, nou dat gaat dan net zolang goed tot dat de stad kompleet islamitisch geworden is. Dan komt er helemaal geen ziel meer. Je blijft lachen.

Overmar | 16-05-18 | 18:01

www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/... moeten Amsterdam uit om toeristen uit binnenstad te houden

De cruiseterminal naast het Amsterdamse Centraal Station verhuist naar het westen van de stad, dat maakte wethouder Kajsa Ollongren vandaag bekend. Amsterdam is de drukte in de binnenstad zat.
3 november 2016, 21:21

En dan is er nog de investering in de zeesluis bij IJmuiden die voor 350 miljoen euro verbreed en verdiept wordt, mede om cruiseschepen makkelijker toegang tot de stad te bieden.

Gaaf hè? Versnipperde politiek.

Is dit nog nieuws? | 16-05-18 | 17:25

Mooi alle cruiseschepen naar Rotterdam, met Venetie de mooiste cruiseport van Europa.
Amsterdam is een mooie stad maar geen visitekaartje asociaal onvriendelijk kutvolk.

zwaanshals | 16-05-18 | 17:20 | 1

Nee, dan Rotterdam. Daar komt het zelfs op de Lijnbaan tot een schietpartij midden tussen het winkelend publiek. Asociaal kutvolk? O ja, Feyenoord-hooligans die vorig jaar gingen rellen omdat hun cluppie verloor van.... stadgenoot Excelsior.

knerf | 16-05-18 | 17:33

Amsterdam krijgt een daadkrachtige bestuur ahum. Nog voordat het college gevormd is en er dus besluiten genomen kunnen worden worden er in Amsterdam Westpoort grote plakken asfalt gesmeerd met witte lijnen. Het lijkt zowaar bijna een grote parkeerplaats voor bussen. 4 weken geleden is men hiermee begonnen. Het is jammer dat een dergelijke daadkracht ontbreekt als het om illegalen gaat die iemand onder de douche vandaan trekken en de woning kraken.

eentweehuppekee | 16-05-18 | 17:01

Wow een goed idee uit de politiek?? Top!!

DjYella | 16-05-18 | 16:44

Goede zaak toch? Amsterdam is overvol. Nu maar hopen dat al die toeristen niet naar Rotterdam komen nu.

HetPhantom | 16-05-18 | 16:32 | 1

Wat zouden ze daar moeten doen? Dan kunnen ze net zo goed een begraafplaats bezoeken.

knerf | 16-05-18 | 16:47

Oh schitterend. Ik woon al jarenlang in het buitenland en kom iedere paar jaar naar Nederland. Vroeger deed ik dan ook een gezellig dagje Amsterdam. Nu krijgen ze mij met geen stok die stad meer in. Mijn geld wordt besteed in andere plaatsen en steden. Ongelooflijk, die linkse sufferds.

Overmar | 16-05-18 | 16:14 | 1

Nou en? In jouw plaats besteden nu 100 chinezen hun geld in Amsterdam. We hebben je ook helegaar niet nodig!

BenPakdee | 16-05-18 | 17:09

En een beetje snel graag. Want die linkse Amstedrammers komen nu allemaal Rotterdam verzieken met een woonvergunning.

Premier Trutte | 16-05-18 | 16:13

Eerst moest en zou Amsterdam "op de kaart" en nu willen ze er weer van af?

Rest In Privacy | 16-05-18 | 15:56

Willen jullie meer of minder toeristen? Minder minder minder.

Alleycat | 16-05-18 | 15:55

Ik kan me niet voorstellen dat die linkse losers een huiseigenaar kan verbieden zijn huis x dagen per jaar te verhuren. Dat wordt procederen en verliezen. Anderzijds, de grachtengordel heeft zelf voor dramlinks gestemd.

TheBigKirth | 16-05-18 | 15:35 | 2

Nou ja, huiseigenaar... Bij de meeste mensen is de bank grotendeels eigenaar totdat de hypotheek is afbetaald. Bij tijdelijke verhuur moet je de bank officieel om toestemming vragen.

Goldfinger | 16-05-18 | 16:20

Grachtengordel bestaat nu voor 40 % uit beleggers die via expat en short-time hun geld binnen halen. Kan dat hele groenlinkse zooitje niet tegenop, jo. Macht van het grootkapitaal, weet je wel

BenPakdee | 16-05-18 | 17:10

Mensen die in Amsterdam wonen. Hahahahahahahahahahahaha! Stakkers.

blikjegrolsch | 16-05-18 | 15:31 | 5

Goldfinger:
Amsterdam is echt groter dan alleen de wallen, hoor. Volgend keer mischien eens wat verder kijken dan het centrum.

BenPakdee | 16-05-18 | 17:12

@ blikjegrolsch De Canarische eilanden gaan over een paar jaar ook vervelen.

kleinvrouwke | 16-05-18 | 18:06

Buiten Amsterdam: Sukkels met een minderwaardigheidscomplex.

knerf | 16-05-18 | 18:32
▼ 2 antwoorden verborgen

Scooters en buitenboordmotoren zijn al VERBOTEN. Nu de auto nog en de eerste fiets enclave van Nederland is een feit.

Rest In Privacy | 16-05-18 | 15:30

Het centrum van Zaanstad ziet er al uit als een goedkoop poppenhuis van de Aldi daar zouden ze ook best een replica van de Wallen kunnen bouwen voor touristen.

Rest In Privacy | 16-05-18 | 14:45

Ze gaan helemaal niets doen behalve touries dumpen in de Randstad.
Ik zie de bui al hangen, want we hadden al een foldertje, dat ook wij een dikke portie touries moesten verwachten.

MistaRazista | 16-05-18 | 14:40

De vervelende mensjes van Amsterdam verdienen vervelende touristen.
Het is net als met maden en een stinkend kontgat.

Rest In Privacy | 16-05-18 | 14:22

"Jesse moet sociaal werk gaan doen bij onzekere meisjes. Die pakt hij waarschijnlijk zo in".
@ nietsdoenerT | 16-05-18 | 13:29
niet alleen "Pakje uit" maar ook "Pikje in"
-
Drs P. zou zeggen:
... Daar zijn de meisjes, ja de meisjes van de suikerwerkfabriek
In dat suikerwerk heeft elke heer wel zin
Dus staan wij altijd bij de uitgang van de suikerwerkfabriek
Want de snoepjes van Jamin, die Pakje uit en Pik je in...
de.songcoleta.com/lyrics/de_meisjes_va...)

telelezer | 16-05-18 | 14:19

Nou nog al die zuipende, vretende, snuivende, kotsende, boerende, pissende en schijtende provincialen verbieden om naar Amsterdam te komen in de weekends en op Koningsdag. Dat wordt Amsterdam weer voor de Amsterdammers

knerf | 16-05-18 | 14:17 | 9

knerf | 16-05-18 | 16:37

Ja hoor, inderdaad, helemaal gelijk heb je (daarom zet ik het er ook tussen haakjes bij).
Tijd om van je hoge paard af te klimmen gast, je voert een strijd waar de mensen waar je zo tegen strijd alleen maar om lachen.
Degenen die nog wel die stinkstad opzoeken zijn ook snel weer verdwenen. En lieden als jou achterlatend, in de (nog net niet-) smeulende resten van wat ooit een trotse stad was maar is verkwanseld door lieden die niets met de stad zelf hebben.
En waar waren jullie toen het gebeurde?

Gazzerop | 16-05-18 | 17:04

Gazzerop | 16-05-18 | 17:04 |
"Jullie"? Wie is "jullie"? Zeg je dat altijd als je tegen één persoon spreekt? En check your facts eens. Heel veel mensen willen zich hier vestigen , de populariteit van Amsterdam is op dit ongekend. Er is woningnood inderdaad en er moet flink gebouwd worden wat niks af doet aan het feit dat de stad in trek is. Terwijl de provincie leegloopt.

knerf | 16-05-18 | 17:24

knerf | 16-05-18 | 17:24

Begrijpend lezen; leer het aub.
"Jullie" als in 'jij en je mede-amsterdammers.
Kun je stoer gaan doen alsof ik in meervoud praat, maar je 'grap' gaat een beetje verloren zo.
En, we spreken jou, ras-amsterdammer die je ongetwijfeld bent over enige tijd wel weer als je stad helemaal weggegeven is aan de russen, chinezen en ander volk wat dom genoeg is om zoveel geld te betalen om in zo'n stinkstad te willen wonen...

Gazzerop | 16-05-18 | 23:08
▼ 6 antwoorden verborgen

Overigens kunnen de vrienden in de provincie binnenkort ook meegenieten van de ongebreidelde groei van het toerisme en Schiphol, als het vliegverkeer naar Lelystad gaat. Veel plezier met de overvliegende toeristenvluchten in Overijsel en Gelderland. En beval het niet? Dan ga je toch lekker verhuizen zoals jullie ook altijd tegen ons Westerlingen zeggen?

Bigi Bana Boy | 16-05-18 | 14:15 | 10

Dat provinciale volkje met hun onverstaanbare geknauw dat dialect genoemd wordt maar het zijn vooral ongearticuleerde klanken omdat men te lui is om de bek wat verder open te doen. Verder worden deze boertjes gekenmerkt door hun ongelovelijke domheid. Als je die meute op Koningsdag het CS uit ziet lopen, gaan ze allemaal dezelfde kant op. Precies zoals de schapen op hun boerenerf.

knerf | 16-05-18 | 16:42

Of als er Landbouw- of BedrijfsautoRAI is. Zie je van die groepjes met allemaal hetzelfde petje van "Transportbedrijf Scheijthuizen" op over de Wallen schuifelen. Het liefst dragen ze dan ook een opblaaspop mee. Want dat is toch zo lachen joh.

Bigi Bana Boy | 16-05-18 | 17:03

Bigi Bana Boy | 16-05-18 | 17:03
Klopt want dat volkje zet hier de bloemetjes buiten omdat het te schijterig is om het in haar eigen dorp te doen.

knerf | 16-05-18 | 17:27
▼ 7 antwoorden verborgen

Heerlijk. Vervang toeristen door moslims, Polen, vluchtelingen, enz. Dan de in hun rust gestoorde linkse grachtengordel bewoners voor de mensen in volkswijken of bij AZC en je bent een racist!!

Nuuk | 16-05-18 | 14:11

Eindelijk hebben politici het lef om hier iets aan te doen. Amsterdam is zó overcrowded.

Rest In Privacy | 16-05-18 | 14:03 | 7

@chemokar
Wanneer was jij voor het laatst in Amsterdam? als je er überhaupt al eens bent geweest.

Ali d | 16-05-18 | 14:43

Chemokar | 16-05-18 | 14:25
Erbuiten is 't ook drukker geworden chemokar. Niet alleen door toeristen die verder kijken dan het Centrum maar ook doordat men nu de hele zooi volgooit met woningen en flats. En moet de boel goed ontsluit worden dan malen ze niet om een stuk groen te asfalteren.

VeelTeSteil | 16-05-18 | 14:47

Ik heb idd alleen over het centrum, niet de buitenwijken. De binnenstad kan die hoeveelheid toeristen niet aan. En rijdt eens naar de Bijenkorf: om de haverklap overstekende touristen of zeer onervaren fietsers. Plus: voor gewone Amsterdammers wordt een huis huren onbetaalbaar. Sommige huiseigenaren verhuurden aan studenten, maar nu via AirBnB, omdat dat meer oplevert. Gevolg: de kamerprijzen voor studenten gaan enorm omhoog. En ook de gewone huren stijgen. Niet alleen in het centrum van Amsterdam, maar ook daarbuiten. Dus: verbiedt AirBnB maar in het centrum en neem andere maatregelen waardoor er minder toeristen komen. Of dat tegen te houden is, weet ik niet, maar laat ze dan in ieder geval financieel bijdragen om het mogelijk te maken de chaos te verminderen. Eerdere B&W's durfden zulke harde maatregelen niet aan, het lijkt erop dat het nu echt gaat lukken.

Rest In Privacy | 16-05-18 | 15:00
▼ 4 antwoorden verborgen

Haha, De linkse kliek is tevreden. De toeristen wegpesten klinkt onwijs goed. Maar daarna; verkeer verbannen, de duimschroef op het Mkb en de gewone burger, werken aan inclusiviteit, meer Islam..... daaag Amsterdam.

BozePaarseMan | 16-05-18 | 14:03 | 4

Eerst Utrecht

Bigi Bana Boy | 16-05-18 | 14:11

@Hallalieheliaal. Niemand. De kiezer heeft hiervoor gekozen.

BozePaarseMan | 16-05-18 | 14:14

Er zit een verschil tussen toeristen wegpesten en grenzen aan de groei stellen dunkt mij.

Bigi Bana Boy | 16-05-18 | 14:22
▼ 1 antwoord verborgen

Tijd dat geenstijl verhuist. Nu kan het nog.

bergsbeklimmer | 16-05-18 | 14:03 | 3

Team fatima elastik breidt uit.

Hallalieheliaal | 16-05-18 | 14:05

GeenStijl zit waar the action is. Niet in een doodsprovinciestadje of een mesthoop dat zich dorp noemt.

knerf | 16-05-18 | 14:46

Ik zeg naar Vlissingen bij de mariniers op de kazerne als bastion voor het toekomstige NL.

steekmug | 16-05-18 | 16:00

Leuke gemeenteraad hebben ze daar. Team Kostenpost, gecombineerd met Team WegMetOns, Team MoetVanBrussel en Team SchijtAanInspraak. Kun je een lekkere ovenschotel van brouwen. Wel vreten op eigen risico, uiteraard.

Graaisnaaiert | 16-05-18 | 14:03

Waar het terreur betreft zijn terroristen natuurlijk mietjes, zwakkelingetjes van geen enkele betekenis, vergeleken bij toeristen. Vergeleken bij wat toeristen wereldwijd aan destructie hebben veroorzaakt mogen terroristen geen eens naam hebben. En dat terwijl Toeristen wel gewoon vrij mogen vliegen. Waar toeristen heen gaan, daar wil niemand heen.

Axelvon | 16-05-18 | 13:59 | 1

De terroristen hebben het voor het zeggen RaRa waar zouden ze zitten?

Hallalieheliaal | 16-05-18 | 14:00

Nou, daar komen de commentaren weer van de provinciaaltjes met hun eeuwige minderwaardigheidscomplex. Die alleen maar een walmende gierput in hun dorp hebben en waar geen fuck te doen is. Evenals in de megalomane grafstad Rotterdam waar geen toerist komt.

knerf | 16-05-18 | 13:58 | 7

LaCroix | 16-05-18 | 14:06
Gelukkig heeft Amsterdam meer dan een plaatselijke voetbalclub. En willen veel toeristen hier naar toe maar niet alleen de toeristen. Want de druk op de woningmarkt wordt vooral veroorzaakt door andere Nederlanders die in Amsterdam willen wonen. En al dat proviniciale tuig dat op Koningsdag zich in mijn stad komt uitleven en dingen gaan doen die ze in hun achterlijke dorpjes niet kunnen of mogen doen. De provincie, ach altijd jaren achter, dus achterlijk.

knerf | 16-05-18 | 14:24

Ik begin nieuwsgierig te worden naar uw geschiedenis. En op welk moment die is begonnen en waar?

Dr_Prepper | 16-05-18 | 15:34

Dr_Prepper | 16-05-18 | 15:34 |
Geboren en getogen evenals mijn voorouders tot en met de 18e eeuw voor zover ik heb kunnen nagaan. Zo goed?

knerf | 16-05-18 | 16:54
▼ 4 antwoorden verborgen

Prima actie. Beetje laat, maar dan nooit. Eindelijk. En nee, ik woon niet in Amsterdam en ben niet links. Heb echter ook niet mijn kop in mijn reedt zitten zoals bij jullie liberale boys doorgaans het geval is.

Bigi Bana Boy | 16-05-18 | 13:57 | 2

Tja, ook linkse politici kunnen goede ideeen hebben.

Rest In Privacy | 16-05-18 | 14:04

Het zijn vooral de gefrustreerde Rotterdammertjes (altijd in de schaduw van Amsterdam) en de boerenkinkels met hun eeuwige minderwaardigheidscomplex tegenover "de randstad", "jullie in het westen" en "die lui van boven de rivieren"" die reageren op items over Amsterdam. Laat ze maar lekker blaten vanuit hun gierputten en zuipketen.

knerf | 16-05-18 | 14:14

We laten het WEER gebeuren en Ettur & Penthouse staan erbij en glimlachen.

Hallalieheliaal | 16-05-18 | 13:57

"grote winkel- en restaurantketens worden geweerd om monocultuur tegen te gaan", "in de stad worden meer handhavers en schoonmakers ingezet". Gadverdamme stelletje communisten

Bakje Friet | 16-05-18 | 13:53

Ach, Amsterdam is al lang verloren. Beschouw het als metropool, eigen bestuur, eigen wetten. Ze moeten daar maar voor zichzelf beginnen. Heeft niks meer met Nederland te maken. "Hoofdstad"

dildoswaggins69 | 16-05-18 | 13:49

Amsterdam weer van ons. Mein Aarsch bedoel je. Islamsterdam is al lang afgeschreven. Laat ze maar lekker aanklooien daar. Ik raad mijn collega's af daar een voet binnen te zetten. Degenen die toch gaan en terugkomen bevestigen dat ze wat leukers hadden kunnen doen. De reputatie en realiteit van Amsterdam komen niet overeen. Das war einmal!

Frau Merkel | 16-05-18 | 13:49 | 1

Joodsche scholen/restaurants/instellingen moeten weer bewaakt worden tegen de Jodenhatorz met hun inteeltverstand en Wij laten het weer gebeuren.

Hallalieheliaal | 16-05-18 | 13:59

Dan ga je er niet naar toe. Who cares? Verkoop je keet voor een bak geld, trek naar een stad waar het je wel aan staat en koop daar iets terug. Toerisme zelfde: als je het te veel geld vindt, dan ga je ergens anders heen. Het leven is een stuk simpeler als je minder moet.

dyslexieman | 16-05-18 | 13:47 | 2

Maar Asd staat internationaal bekend om zijn grachten, drugs en hoeren; waar vind je dat dan elders in NL want juist daar komen ze op af

telelezer | 16-05-18 | 14:00

Als je voor de grachten komt, kom je niet voor de de hoeren/drugs. Dan ga je toch lekker naar Brugge. Kom je voor de hoeren/drugs, ga je naar Hamburg. Daarnaast: als je in London op bezoek gaat, is een half uur/45 minuten reistijd toch niks? Nou, dan zit je in Amsterdam al zo ongeveer in Amersfoort.

dyslexieman | 16-05-18 | 14:26

Ben blij dat ik niet in dat linkse toeristen-gat woon. Blijf vooral in Amsterdam en kom aub nooit in zulke groten getale naar Rotterdam. Hier kunnen we nog gewoon over straat lopen zonder over al die vakantievierders te struikelen.
The horror!

BadLieutenant | 16-05-18 | 13:43 | 2

Geen toerist die naar dat enge tochtgat gaat dat Rotterdam heet.

knerf | 16-05-18 | 13:59

In 010-Zuid kun je 'Spot The White Man' spelen... Ook leuk!

Evert_Ganzesnoet | 16-05-18 | 14:43

Eerst zelf uit de hand laten lopen en dan weer oplossen (EU iemand?). bezigheids therapie voor de nutteloze ambtenaartjes en staatsdienaars. En daar staan ze weer elkaar op de rug te kloppen en over 4 jaar komt er weer een nieuwe sockpop met een nutteloze droom en gaat alles weer de andere kant op. Zit totaal geen lange termijn gedachte achter. Alles voor de eigen ego in die korte regeerperiode. Wat een domme kortzichtige mensen zijn dat toch.

Mark_D_NL | 16-05-18 | 13:40

Goh... ik kan me nog herinneren dat het stadsbestuur miljoenen ging investeren in de cruiseterminal, want dat was goed voor de stad, heel veel welvarende en hoger opgeleide toeristen, om het imago op te krikken en dat zou heel veel opleveren. Want al die cruiseschepen voeren Amsterdam voorbij en dat was zonde.
Cruises zouden 90 miljoen per jaar opleveren (guldens, toen nog) en 700 mensjaren werk. Dat was helemaal toppie voor de lokale economie.
www.nritmedia.nl/kennisbank/8918/Crui...

Stormageddon | 16-05-18 | 13:40 | 5

Welnee, mallerd. Uitgeprocedeerde asielzoekers mogen gratis in huurwoningen die gerenoveerd moeten worden. Als je hier namelijk illegaal verblijft dan sta je boven de wet. Die hebben allemaal een outlaw in ‘em.

Stormageddon | 16-05-18 | 13:55

Stormageddon | 16-05-18 | 13:55
En ze doen allemaal aan Krumping. Vooral als ze boos zijn.

VeelTeSteil | 16-05-18 | 13:56

700 mensjaren werk? Dus 700 man hebben een jaar werk gehad? Goeie reden, scheelt wel 9 miljoen aan uitkeringen

sko | 16-05-18 | 17:35
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik vraag me af hoe je grote winkel- en restaurantketens wil gaan weren. Dit lijkt me bijna onmogelijk. Waar leg je de grens? Trouwens die grote ketens zijn bijna de enige die nog de hoge huren kunnen betalen voor de A locaties zoals Kalverstraat etc.

yeps | 16-05-18 | 13:39

Dat kan Amsterdam allemaal wel willen, maar wat vind Schiphol/Lelystad Airport hier van? Straks er minder toeristen vliegen omdat ze Amsterdam niet in mogen! Hoe zit dat met de mensenrechten van de toerist? En wat vinden de (fossiele-)energiebedrijven ervan? Minder varende boten is wel minder afname van energie. Heb ik het nog niet over al die mobieltjes die moeten worden opgeladen. En mag dat allemaal zomaar van de EU?

Rest In Privacy | 16-05-18 | 13:38

Amsterdam had al jaren geleden veel moeten investeren in betere faciliteiten, openbaar vervoer, moderne infrastructuur en een betere bereikbaarheid vanuit o.a. schiphol. Maar nee, de Linkse socialisten die maar al te graag pronken dat Amsterdam een wereldstad is. Laten het maar al te graag een dorp blijven. Ja, de toeristen moeten beter verspreid worden en nee het slopen van de historische binnenstad moet ook niet gebeuren. En er moet inderdaad meer variatie komen in de horeca, dus niet honderden ijsalons van dezelfde uitbater, McDonalds of andere fastfood giganten. Ook het weren van Tourincars uit op z'n minst het centrum ben ik helemaal voor. Bouw dan ook gewoon een Bus terminal bij KNSM eiland of van mijn part dichtbij de pont in Amsterdam-Noord of gebruik daar dan de Cruise terminal voor als die toch dicht gaat. Maar een grote inkomstenbron als tourisme wegjagen uit de stad? Denk maar niet dat ik als inwoner van Amsterdam zit te wachten op nog meer lasten verhogingen omdat de Gemeente het geld als water over de balk smijt naar achterlijke integratie dingetjes van moslims, bouw van nog meer turkse haatpaleizen en de uitkeringen van duizenden (allochtone) Amsterdammers die te lui zijn om te werken. Misschien maar toch aansluiten bij de FvD, deze stad kan echt zoveel beter!

Indoneesje | 16-05-18 | 13:38 | 5

Memek | 16-05-18 | 13:44 | Klopt helemaal, de Linkse partijen in Amsterdam zijn extreem goed in met name de werkende burger compleet leeg te zuigen. Alleen net zoals in Rotterdam gebeurt zul je zien dat zelfs de werkende Linksmensch een grens kan hebben. Als er steeds meer uitkeringen bijkomen en minder mensen werken en inkomsten belasting afdragen, gaat die elitaire club in de grachtengordel dat ook voelen. Daarom is er ook zoveel te doen om die erfpacht in Amsterdam. Kwa toeristenstroom vindt ik het juist diverser worden dan pakweg 5 jaar geleden. Ja de Oost-Europeanen komen met een flixbus maar elke cent besteed in de AH bijv. is ook gewoon inkomsten voor de staatkas. Ook staan er elke dag rijen voor het Anne Frank huis, Rijksmuseum en van Gogh museum. Zitten de rondvaart boten bijna altijd vol. En zit de warmoestraat, de zeedijk, de pijp etc altijd vol met leven. Daarnaast betalen coffeeshops ook gewoon huur en belasting en of toeristen zoveel vervuilender zijn de sommige bewonders in Amsterdam betwijfel ik echt ten zeerste. Zeker in Noord, Zuid-Oost en West zie je zeker waar veel schotels wonen enorm veel zwerfvuil. De Gemeente moet maar eens eerst de eigen inwoners eens harder aanpakken op vervuiling etc.

Indoneesje | 16-05-18 | 13:52

DrumPiet | 16-05-18 | 13:44 | Als het je geen fuck interesseert reaguur dan niet en houd verder je asociale tokkie muil van je. Ga clowns in de ballenschoppen en blijf ver weg uit de stad waar ik woon.

Indoneesje | 16-05-18 | 13:53

DrumPiet | 16-05-18 |
99,999% van de reaguurders hier is niet geinteresseerd in jouw getrol.

knerf | 16-05-18 | 14:02
▼ 2 antwoorden verborgen

Als dit voornemen van de nieuwe linkse coalitie werkelijk resultaat gaat opleveren, zodat zelfs Amsterdammers weer met plezier het centrum ingaan; helemaal top! Al ben ik zeer sceptisch; de krankzinnige drukte levert een beperkt aantal mensen sinds een jaar of 10 een goudmijn op. En die hebben vast geen zin de kip met de gouden eieren te (laten) slachten.

dysdiadochokinese | 16-05-18 | 13:37

nog een x; pleur op met je amsterdam

didivos | 16-05-18 | 13:36 | 1

Let u maar goed op wat er in Amsterdam gebeurt. Het is het voorland voor de rest van het land.

VeelTeSteil | 16-05-18 | 13:52

Kunnen we niet gewoon Clown Bassie op de toeristen afsturen?

Of anders Leen bellen.

Knufter | 16-05-18 | 13:35

Naast de paragrafen over toerisme mis ik nog de berichten over het Amsterdamse buitenlands beleid, de ambassade in Gaza Stad, de vriendschapsbanden met Noord Korea en met de Taliban.

De grensmuur aan de binnenkant van de ringweg a10, waarvoor de Amerikaanse regering om cosult gevraagd is. Samen met Israel hebben zij de know-how hoe muren te bouwen zijn.

De muur wordt opgetrokken in het kader van de wereld zonder grenzen, een nieuw concept dat Amsterdamse gastvrijheid combineert met het dorpse gevoel van de grachtengordel. Iedereen is welkom, wanneer hij of zij maar niet naar Amsterdam k9mt en er wel voor betaalt.

De speciale, nieuwe, app NoBandB zal de mogelijkheid openen om een won8ng in Amsterdam te huren zonder het recht te hebben het ook te betreden. De foto’s moeten voldoende zijn.

Glasgow Argus | 16-05-18 | 13:35 | 1

De amerikaanse consul is gevraagd te vertrekken en de sleutels bij de palestijnse ambassadeur in te leveren. Is geregeld. De bnb stel ik voor: als je adverteert met bnb wordt je huis ingenomen door "we are here".

TheseDays00 | 16-05-18 | 13:38

Hotels ook maar sluiten in drukke buurten? Populaire zaken dicht en alleen nog maar penthouses voor bevriende politic?

Marcello Christiani | 16-05-18 | 13:34

Laat al die zooi nou maar mooi in Adam. Dan blijft de rest van NL, en dus ook mijn bourgondische brabant, nog een beetje leefbaar.

Het Licht | 16-05-18 | 13:33 | 1

Brabant is een narcostaat waar gauw een hek om heen moet. En dan snel verkopen aan Belgie.

knerf | 16-05-18 | 14:03

Amsterdam, die groene, lieve stad, waar je iedere dag, ongescheiden je tyfustroep op straat mag flikkeren.

Rest In Privacy | 16-05-18 | 13:33 | 4

Heb het natuurlijk over de gracht. Sorry, de buitenwijken ken ik niet voldoende. Abcoude enzo?

Rest In Privacy | 16-05-18 | 13:38

Langshetrandje | 16-05-18 | 13:38
Je heb niet door de hele stad hetzelfde systeem van vuilophalen. In het centrum gaat het weer anders dan in andere stadsdelen. Waar ik buitenwijk zei had ik stadsdeel moeten zeggen.

VeelTeSteil | 16-05-18 | 13:52

Wordt vooral gedaan door provincialen afkomstig uit hun mesthopen.

knerf | 16-05-18 | 14:04
▼ 1 antwoord verborgen

De rest van Amsterdam zit vol met Islamitisch volk, dus het linkse grachtengordelvolk kan geen kant meer op. Of het drukke centrum of tussen de Marocjes gaan wonen.

Henri1873 | 16-05-18 | 13:32 | 3

Daarom komen ze allemaal naar Amsterdam Noord. Daar heb je nog blanke stukjes wijk die nu weer ouderwets gedwongen wordt 'm te peren richting Purmerend en stadjes like that. Kippenhokje van 50 m2 doet rustig 1450 eypo per maand in Noord. Waar tot voor kort niemand maar dan ook niemand wilde wonen.

VeelTeSteil | 16-05-18 | 13:40

Ik heb het al vaker gezegd reaguursels, hier in Zuid geen last van Naffers, 020GAZA volk, ook geen last van ander vervelend volk zoals andere lincksen! Soms op doorreis door de stad met mijn V8, kom ik wel eens wat raar volk tegen! Vor de rest prima te doen hier! Gelukkig huizenprijzen gaan nog verder omhoog, dus raar vervelend volk uit 020gaza, oost etc komt hier niet wonen! Nu gaan die pokke toeristen ook weg en hopelijk gaan we zondag ook dicht! Lekker rustig haha

AMX pri | 16-05-18 | 13:54

AMX pri | 16-05-18 | 13:54
Zuid is relatief gezien paradijs. Dat ben ik met u eens.

VeelTeSteil | 16-05-18 | 13:58

BlowingBubbles | 16-05-18 | 13:20
Makkelijk ouwehoeren zonder vloerafwerking en plinten. Jesse moet sociaal werk gaan doen bij onzekere meisjes. Die pakt hij waarschijnlijk zo in.

nietsdoenerT | 16-05-18 | 13:29

Laat dit een voorbeeld voor NL zijn. Dit gebeurd er dus als deze partijen aan de macht komen. NL gaat dan echt stuk!

Henk P | 16-05-18 | 13:28

Die toeristendrukte concentreert zich vooral op het Damrak, de Dam, de Wallen en een paar winkelstraten. Ik zou zeggen: wat beter kanaliseren, maar wel laten komen. Goed voor de uitstraling en economie van Amsterdam en Nederland. Als de Noord/Zuidlijn werkt dan wordt het ook een stuk minder druk op precies de toeristenplekken, want de helft van de trams kan weg.

Gewinflipt | 16-05-18 | 13:28 | 3

De toeristen drukte wordt al tijden over de hele stad verspreid, mede dankzij AirBNB. In Amsterdam Zuid staan thans 4 nieuwe hotels in de steigers (en dat zijn niet de enige) Uiteraard is er een trek naar het centrum, maar de drukte is alom. En wat die trams betreft, dan ken je de Noord Zuid verbinding niet. In Amsterdam Noord rijden helemaal geen trams, de enige tram die nu nog vanaf CS naar Zuid gaat is lijn 4 (lijn 25 is al 5 jaar geleden opgeheven) en dat is echt niet de helft. En die lijn wordt niet opgeheven want die verbinding is veel fijnmaziger dan de NZ lijn.
Je kent Amsterdam blijkbaar niet en schrijft maar wat.

Memek | 16-05-18 | 13:38

@Gewinflipt | 16-05-18 | 13:28
Qua NZ-lijn zullen toeristen alleen CS-Rokin-Ferdinand Bol gebruiken; Noord hebben ze niets in de buurd van de Metro en Rai en Zuid/WTC zijn ook niet echt voor toeristen.
De inwoners zien de toeristen de laatste jaren als inktvlek over de stad verspreiden. Te fiets langs het Noord-Hollands kanaal en via het Vondelpark naar het Olympisch stadion en Amsterdamse bos.
Rolkoffertoeristen overal: in oud-Zuid, oud-West, Oost en op de pont naar Noord. Gek genoeg niet zoveel in Nieuw-West, wellicht zijn ze er wel maar reeds bestolen van hun rolkoffer.

CaesarSalad | 16-05-18 | 13:45

@CaesarSalad | 16-05-18 | 13:45
BUURT sukkel

CaesarSalad | 16-05-18 | 13:49

Prima, werd tijd dat het toerisme ingeperkt en beter gereguleerd wordt.
Wel humor een cruise terminal bouwen en nu cruiseschepen gaan weren.

Berbaar | 16-05-18 | 13:26 | 5

VeelTeSteil | 16-05-18 | 13:49 | Doodsteek voor woon, school en werk verkeer. Nog meer auto's en scooters op de weg. Ik dacht dat Groen Links stond voor euh beter milieu?

Indoneesje | 16-05-18 | 13:58

Indoneesje | 16-05-18 | 13:58
Ze zeggen wel meer. Dankzij hun incompetentie en verblindende idealisme kan je beter kijken naar wat ze uitspoken en de consequenties dan naar de peop die uit hun waffels komt.

VeelTeSteil | 16-05-18 | 14:00

@Indoneesje | 16-05-18 | 13:39
Kijk mooi staaltje out-of-the-box denken!!

Berbaar | 16-05-18 | 14:01
▼ 2 antwoorden verborgen

En dan hebben Vincent en Jules nog wel zo mooi reclame lopen maken!

Kouwe Kees | 16-05-18 | 13:26

Het gaat niet om de efficiency van touringcars of rondvaartboten. Het gaat om minder toeristen. Toeristen leveren de stad ook nauwelijks iets op, zeker geen banen voor locals.
De tenten die toeristen bedienen worden voornamelijk bemand door Spanjaarden en Turken, en niet het type waarop men zit te wachten in de stad. Toeristen trekken Oost-Europese zakkenrollers aan; zit ook niemand op te wachten.
Locals verdienen er geen zak aan en mijden het stadscentrum als de pest. Populaire horeca-zaken van 15 jaar geleden zijn verworden tot toeristenzaken waar de locals niet dood gevonden willen worden.
Dat hele Amsterdam marketing is een grote fout geweest.
Ben op zich geen fan van links en alle verboden maar Amsterdam-centrum is de laatste 15 jaar tot een ware hel verworden. Hard ingrijpen is m.i. noodzakelijk.
De kwaliteitshoreca redt zich wel; de local zal terugkeren.
Rondvaartboten en Nutella-shops zal niemand missen.

CaesarSalad | 16-05-18 | 13:24 | 3

Het toerisme in Nederland is goed voor 6% van de totale werkgelegenheid in Nederland, waarvan het Amsterdamse toerisme ongeveer de helft is.

En alsof je overal Nutellashops ziet. Ik weet er zo niet één te zitten.

Gewinflipt | 16-05-18 | 13:31

@Gewinflipt | 16-05-18 | 13:31
Loop eens een rondje door de stad. Overal hangt een weeïge zoete lucht van Ice Bakeries en wat dies meer zij. Een fatsoenlijk broodje to-go is nauwelijks te vinden. Hartenkaas is helaas al een paar jaar weg :-(
Ik schuif al die wafeltoko's en Ice Bakeries etc. onder de noemer Nutellashops.
En wat ik zeg over de werkgelegenheid in de toeristensector: weinig locals, veel kwaliteitshoreca voor locals vervallen tot tourist-trap.

CaesarSalad | 16-05-18 | 13:39

Kan ook het buitenlandse horecapersoneel naar huis terug en kun je misschien voortaan weer in het Nederlands bestellen, meteen de woningnood gelenigd.

AlexanderVissers | 16-05-18 | 14:28

De rest van Nederland gaat net zo lijp worden als Amsterdam hoor, wacht maar af..

streknek | 16-05-18 | 13:23 | 2

Zeker. Daarom moet ik zo lachen om de wegkijkers. Ze hebben het dan over hoe ze er niks van merken en dat ze nu aan de open haard zitten en een of ander duur zuipsel ploppen. Als hele drommen mensen ineens in hun stadje of dorp verschijnen brullen ze wel anders.

VeelTeSteil | 16-05-18 | 13:28

Nee, de rest van Nederland is lijp en achterlijk. Alles gebeurt daar tien jaar later. Lang haar in de jaren zestig? Eerst door de Amsterdammmers en Hagenezen gedragen. Vijf tot tien jaar later volgden de boerenzonen in de provincie pas. Weer kort haar begin jaren tachtig? Eerst in de randstad en pas jaren later werd men in de boerenstallen wakker. Of het nou om trends of verbeteringen gaat, steeds loopt dat boerenvolk er achteraan te sukkelen. Traag van begrip.

knerf | 16-05-18 | 14:36

Als je dit allemaal uit de binnenstad wilt weren, zal je ook beter openbaar vervoer moeten regelen. Maar dat zal wel even worden doorgeschoven naar de toekomst.

NaughtiusMaximus | 16-05-18 | 13:23

Ik snap ook niet zo goed wat er mis is met die cruiseschepen. Ik kom vaak langs die terminal. Het is daar vrijwel altijd zeer rustig, zelfs als er een schip ligt met 2500 passagiers. Ze kunnen lopend de stad in, en die schepen dragen ook bij aan de uitstraling van Amsterdam. Ze liggen ook niet op een storende plek.

En als ze ergens anders aanmeren, moeten de passagiers met andere vervoersmiddelen de stad in, Dan krijg je bussen, of als dat niet meer mag een zware belasting van het OV en de stations waar ze opstappen. Of die passagiers komen helemaal niet meer. Kan ook, maar ik denk dat het bijdraagt aan de positie van Nederland als veel mensen ons land bezoeken.

Gewinflipt | 16-05-18 | 13:22 | 5

dubbelicious | 16-05-18 | 13:27
Er is geen toerist noch hond die naar dat ongezellige tochtgat wil dat Rotterdam heet. Niks te beleven.

knerf | 16-05-18 | 14:07

Inderdaad een stinkhol dat Amsterdam. Echte Adammers zijn nog wel te pruimen, die toeristen ook maar al die gasten die net 3 jaar geleden uit Schubbekutteveen zijn gekomen en dan hier een grote waffel over de rest van dit gave land hebben; niet te doen.

Barkey | 16-05-18 | 14:40

@knerf; we hébben hier al cruiseschepen en al die toeristen gaan uit hun dak bij het aanschouwen van de skyline van Rotterdam. We mogen dan wel een tochtgat zijn maar daarom stinkt het bij ons ook een stuk minder dan in Amsterdam, stinkende grachten vol met ratten. En hier niets te beleven? Dan ben je écht niet goed op de hoogte maar dat kan ik ook niet van je vragen want ik wil ook niets van Amsterdam weten.

dubbelicious | 16-05-18 | 19:59
▼ 2 antwoorden verborgen

Waar ik wel heel benieuwd naar ben: gaan al die linkse rakkers dan ook zelf stoppen met elders overlast te veroorzaken door op vakantie te gaan? Vragen, vragen....

BlowingBubbles | 16-05-18 | 13:22

Heerlijk linkse maatregelen weer. Verhogen toeristenaccijns etc.
Topper: "AirBnB alleen toestaan voor maximaal 30 dagen buiten de drukke buurten".
Welke buurten zijn níet druk dan? En wat wordt de definitie van drukte? Slap beleid weer.

Gajus | 16-05-18 | 13:21

Het toeristen gebied is maar een klein deel van de stad.
Centrum, met de musea rond het museumplein. Veel verder dan Prinsengracht komen ze niet en alleen via de Leidsestraat richting de musea.
Daar buiten kom je ze niet tegen.
Laat ze lekker aankloten, denk dat ze over een paar jaar, als het echt gehandhaafd is, nog wel schrikken wat het qua inkomsten en reputatie van de stad doet.
Geen toeristenbelasting, liggelden voor de bootjes, parkeergelden voor de bussen, duurder OV (minder reizigers), leegstand in panden als al die zaakjes weg moeten of "diverser" moeten worden en god mag weten wat nog meer.
Denk dat andere steden er van kunnen profiteren. Rotterdam of plaatsen in de omgeving 020.

Super Grover | 16-05-18 | 13:19

VeelTeSteil | 16-05-18 | 13:14
Ik wens ze daar ongezien de tiefus. Ben er een jaar of 15 geleden vertrokken na het geniale beleid om kansloze medelanders te plaatsen tussen mensen die hard werkte. Voordeel was wel dat ik niet meer op vakantie hoefde daar ik continu in de veronderstelling was permanent in het buitenland rond te kuieren.

nietsdoenerT | 16-05-18 | 13:18 | 1

Ik woon er noodgedwongen en 'toerist in eigen land' kan ik beamen. Vurschrukkeluk.

VeelTeSteil | 16-05-18 | 13:22

En wat krijgen we er voor terug? Meer kansarme immigranten en asielzoekers zeker. Nee, daar worden we blij van.

Gewinflipt | 16-05-18 | 13:17

Ach, Amsterdam.... De mensen daar hebben het college dat ze verdienen.

BlowingBubbles | 16-05-18 | 13:16 | 1

Gekozen hebben zelfs.

TheseDays00 | 16-05-18 | 13:17

Verdienen we eens ergens makkelijk geld aan, moet zo'n links groepje grachtengordelprutsers het weer verpesten. Veel steden doen een moord voor meer toeristen.

Gewinflipt | 16-05-18 | 13:16
-weggejorist-
Brabantse Leeuw | 16-05-18 | 13:15 | 3

Dat wordt weer gesubsidieerd bierflesjes gooien naar de Zonnebloemboot youtu.be/t8q_L31n6II?t=7

Watching the Wheels | 16-05-18 | 13:14

Nou, als mijn buren met dat pauper-AirBnB zouden beginnen, dan zou ik maar wat blij zijn met een overheid die daar een stokje voor zou steken.

Joris Beltsin | 16-05-18 | 13:13

Geen toeringcars? Geef alle toeristen dan gewoon een bakfiets, dan wordt het nog gezelliger in die stad die totaal verpest is door jarenlange linkse besturen,

telelezer | 16-05-18 | 13:13 | 2

Op sommige plekken moet je al op de rijbaan lopen omdat de krappe trottoirs volstaan met scooters, canta's en bakfietsen.

VeelTeSteil | 16-05-18 | 13:15

@ VeelTeSteil | 16-05-18 | 13:15
inderdaad dat bedoelde ik ook; mijn bijdrage was immers cynisch bedoeld

telelezer | 16-05-18 | 13:17

Werken is ook iets ongelofelijk lastigs. Ik kan mij voorstellen dat ze daar even aan moet wennen als nieuwbakken raadslid.

Gajus | 16-05-18 | 13:27

Zelfs haar longen zijn haar schijtzat...

Ries13 | 16-05-18 | 14:34

Ik voel een Singh Varmaatje aankomen.

gestoptmetroken | 16-05-18 | 15:02
▼ 2 antwoorden verborgen

Iedereen die op een zomerse dag daar rondloopt begrijpt deze maatregelen wel. Het is gewoon niet normaal meer zo druk.

2voor12 | 16-05-18 | 13:10 | 1

In andere over-drukke toeristencetra (bv, het Alhambra in Spanje, Versailles in Fr, enz) worden grenzen aan de aantallen bezoekers gesteld dmv uitgifte van entreebewijzen, zodat het toch leefbaar blijft. Misschien een idee voor het Reservaat Amsterdam?

telelezer | 16-05-18 | 13:21

Zonder toerisme gaan de inkomsten heel erg teruglopen in Amsterdam. Toerisme en belasting paradijs zijn de 2 pijlers van de Amsterdamse economie. Beiden pijlers worden vernietigd, goed bezig overheid.

EmilioEsteves | 16-05-18 | 13:10

Het verbannen van toeringcars is dom, want welke toerist wil er nou nog 5 km lopen van een verre parkeerplaats buiten de stad? Bouw liever veel ondergrondse garages. En wie wil er nou als hij/zij/x/ gezellig in de stad rondloopt en een rondvaart wil doen, eerst naar een boot 3 km verderop lopen. En vooral de toeristenbelasting verhogen, want dat is immers lekker links; kunnen ze weer meer uitkeringen geven aan al die sooo sieeeeliggge immigranten, die kunnen dan in de vrijgekomen airb&b's komen wonen op kosten van de burgers

telelezer | 16-05-18 | 13:10 | 3

die toeristen bestellen een ubertje... winwinloss

Nuchternederland | 16-05-18 | 13:49

Al die toeristen duw je voortaan in dat fan-tás-tische GVB
althans wat daar, na opheffen van vele tramhaltes en hele tramlijnen, nog van over is

Tobi | 16-05-18 | 14:06

Ondergronds? Dat is juist een groot probleem, met al die houten palen.

Synecdoche | 16-05-18 | 17:09

Die stomme Amsterdammers lijken niet te begrijpen dat zij dankzij het weren van toeristen zelf weer extra belasting mogen ophoesten. De uitgaven van de gemeente Amsterdam zal echt geen cent omlaag gaan, terwijl er wel enorm veel geld minder binnen zal komen.
Succes met het afbetalen van dat hypotheekje dat je nu al nauwelijks kunt betalen!

vanFleppensteijn | 16-05-18 | 13:09 | 1

Ook erfpachters veel sterkte toegewenst.

osolemio | 16-05-18 | 13:59

En dan vooral niet gaan lopen janken voor geld in Den Haag als de inkomsten voor de stad plots sterk teruglopen en de gemeente ineens met tekorten zit. 020 heeft dan tenslotte haar eigen gazen ingegooid.

miff | 16-05-18 | 13:07 | 5

Ik hoorde die staatsgevaarlijke GL leider van Amsterdam tijdens de campagne nog zeggen dat 'het geld hier tegen de plinten aan klotst'........

BlowingBubbles | 16-05-18 | 13:20

Blowing
Gelukkig gaat die gek nog niet over uw inkomstenbelasting. Wellicht dat dat nog gaat komen als Klavertje blijft groeien.

Rest In Privacy | 16-05-18 | 13:31

BlowingBubbles | 16-05-18 | 13:20
Is dus niks van waar. Men loopt bij de gemeente al jaren met de jaarcijfers te goochelen zodat niemand door heeft dat het financieel niet al te best gaat. En toch gaat men doodleuk door. Een brug over het IJ waar niemand op zit te wachten die een bizarre stijgingspercentage zal hebben? Smijt de miljoenen maar weer in 't rond. Een van de grootste voorstanders in de gemeenteraad wordt regelmatig huffend en puffend en halfdood aangetroffen op de Nesciobrug met z'n fiets. Een lichtstijgende brug van krap 800 meter en dan wel vóór een brug zijn die 1.5 kilometer wordt met een hoogte van minstens 12 meter. Ja zo triest is 't gesteld.

VeelTeSteil | 16-05-18 | 13:35
▼ 2 antwoorden verborgen

Nog meer links tuig/plebs aan de macht en zijn binnen no time weer beland in de middel eeuwen. Uiteraard met NSB 66 en Yasser Klaver als Top Criminelen.

HardwerkendeBlanke | 16-05-18 | 13:06

Minder toeristen is minder collaterale schade wanneer het herstel losbarst.

hallevvezool | 16-05-18 | 13:06

En over 3 jaar als het beleid ''gestalte'' krijgt draait men de boel weer terug na de nieuwe gemeenteraadsverkiezingen. Hopeloze faalstad met fopbeleid waar men continu presteert om verkeerde beslissingen te nemen puur gestaafd op arrogantie en betweterigheid.

nietsdoenerT | 16-05-18 | 13:05 | 1

Het nemen van continue verkeerde beslissingen is best knap. Willen en wetens mensen benadelen is ook een competentie.

EmilioEsteves | 16-05-18 | 13:12

En jij een bakfiets! En jij een bakfiets! Iedereen een bakfiets!

Deflatiemonster | 16-05-18 | 13:05

Amsterdam is alleen voor onrendabele multiculti en gutmenschen,daar moet je als toerist ook je geld niet heen willen brengen.

Jimmy Mc Clure | 16-05-18 | 13:04

Amsterdam hadj het.

Normpje | 16-05-18 | 13:03 | 3

Alleen nog een grote zwarte steen op de Dam zetten...
(Of was die hadj een typefout..?)

Wijze uit het Oosten | 16-05-18 | 13:39

Nee geen typefout. Je snapte mij.

Normpje | 16-05-18 | 13:45

Heel subtiel, deze. Plus veel!

Graaisnaaiert | 16-05-18 | 14:04

Amsterdam is sowieso al kut dus dit kan er ook wel bij

RakantnogWal | 16-05-18 | 13:03

Nimbys gonna nimby.

Deflatiemonster | 16-05-18 | 13:03

Gevolg: minder inkomsten voor de gemeente uit allerlei belastingen. Rara, wat er gebeurd als sinterklaas toch blijft uitdelen?

TheseDays00 | 16-05-18 | 13:03 | 5

Wat ze ook zouden moeten doen: lege plaatsen in taxi's e.d. flink belasten. Dan verdwijnen al die grote bakken ook snel uit het stadsbeeld.
Ben je in je eentje..: dan een piepklein taxietje.
En ze moeten eens denken aan een systeem waarbij leveranciers hun goederen buiten de stad aanleveren die dan weer door kleinere bestelwagens in de stad zelf worden afgeleverd. Scheelt ook weer een slok op een borrel!

Aristotalloss | 16-05-18 | 13:20

Aristotalloss | 16-05-18 | 13:20
Ze zijn hier zelfs zo desperate dat men vrachtscheepjes door de grachten laat varen. En dat van die kleine bestelbusjes doet men al.

VeelTeSteil | 16-05-18 | 13:42

VTS Maar met name dat met die bestelbusjes kun je groots aanpakken met bijvoorbeeld grote magazijnen per locatie aan de ringweg of zo. En alle bestelbusjes elektrisch natuurlijk.
En ze zouden zelfs ook de metro kunnen gebruiken om 's nachts afzonderlijke pakketjes bij een station af te leveren die de klant (particulier/ondernemer) 's morgens kan afhalen. Enz.

Aristotalloss | 16-05-18 | 14:03
▼ 2 antwoorden verborgen

Blijkbaar is GL wel tegen buitenlanders die uit zich zelf weer weggaan ?????

trottle | 16-05-18 | 13:03 | 1

... die geld opleveren i.p.v. kosten...

Gajus | 16-05-18 | 13:17

Heerlijk. De salonsocialisten van Jesse met de democratiehaters van de neukhuteigenaaar. Zo gaan we goed.

De luis | 16-05-18 | 13:02

Meer meer meer linkse coalities....

Frietje_Oorlog | 16-05-18 | 13:01

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl