Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Pauline Krikke LOOG over verwarde Steekiër

op dit moment niet nee

Na het incident (vanaf nu: aanslag, dat bekt wat lekkerder) met de verakbarde man die drie mensen aan zijn Syrische spies reeg, zei de Haagse burgemeester Pauline Krikke het volgende:

"Op dit moment zijn er geen signalen dat er meer speelt dan dit." En dan hiero voor de camera nog een hakkelig verhaal over transparantie en de driehoek van burgemeester, politie en officier van justitie. Wat schetst dan onze verbazing? 'Op dit moment zijn er geen signalen dat er meer speelt dan dit' blijkt gewoon een burgemeestersleugentje, want reeds in maart kreeg de politie een melding dat de man van plan was een aanslag te plegen: "Uit onderzoek is inmiddels gebleken dat de politie begin maart een anonieme schriftelijke melding in gebrekkig Engels heeft ontvangen. Daarin wordt gewaarschuwd dat de verdachte van plan zou zijn een terroristische daad te plegen." Aldus het OM.

Dan kun je een aanslag direct na de aanslag onder het tapijt moffelen met de term 'verwarde man', en dan kun je complete incompetentie (of onwetendheid) wegmoffelen door het woordje 'inmiddels' tussen de compromitterende informatie te proppen, maar daar trapt natuurlijk niemand in. Want het is gewoon ontzettend laakbaar dat de burgemeester óf niet goed op de hoogte is óf uit d'r nek heeft staan lullen. Omdat een anonieme melding in gebrekkig Engels volgens het OM 'onvoldoende is om iemand aan te houden' vanaf nu een paar spelregels voor het doen van meldingen over mogelijk terrorisme.

• Altijd ondertekenen met naam, adres, woonplaats, lievelingseten, lievelingskleur, favoriete Telegram-groep, favoriete Volkskrant-artikelen en eventuele connecties met Amsterdam-Oost.
• Laat altijd een telefoonnummer achter als je een anonieme tip geeft, zodat de secretaresse van de assistente van de woordvoerder van de politiecommandant je kan terugbellen.
• Vermeld altijd je opleidingsniveau en minimaal drie referenties. Denk niet alleen aan je (ex-)werkgever, maar neem ook eens een vrijwilliger met wie je hebt samengewerkt of bijvoorbeeld een oud-docent in overweging.
• Schrijf nooit in gebrekkig Engels! Schrijf altijd in gebrekkig Arabisch.
• Stuur de anonieme tip altijd per fax of post naar de politie. Tips per mail worden helaas niet in behandeling genomen.
• Het bijvoegen van een doos lekkernijen (harira, dadels, olijven) is een pré. Je weet immers nooit of de politie nog ergens moet iftarren.
UPDATE: Kijk daar heb je het al.

Social

Reaguursels

Inloggen

Weg met de liegende burgemeester. Geen wachtgeld.

Montesquieue | 16-05-18 | 17:03

Als je Krikke heet, dan heb je het druk met hele andere zaken. Het OM trouwens ook. Dat snap ik best.

mynameistrouble2 | 16-05-18 | 16:20

Met steekwoorden probeert een verwarde burgemeester de onnozele zielen van de
gemeenteraad te raken om ze tot zwijgen te manen. De politieke driehoek maakt een rondedansje ter bezwering van de waarheid.

Goedzo | 16-05-18 | 14:05

Vindt Krikke op Eddy Izzard lijken alleen met Eddy kan je lachen om Krikke moet je lachen.

bwanabanjo | 16-05-18 | 12:36

Reageren heeft geen zin op de functie van burgemeester.
Die Krikke is niet weg te krijgen, zoals dat met veel non valeurs gaat.
Eigenlijk is over haar schrijven niet eens de moeite waard.

Slechts college kan een burgemeester wegsturen.
In den Haag moeten ze daar eens over na gaan denken.

outdoor | 16-05-18 | 12:10

Glas, plas, en alles bleef zoals het was. Ach, burgemeester Krikke zal dit glaswater stormpje ook wel weer overleven. We zijn tenslotte laffe polderaars. Ik denk zelf dat nog geen 10% van de incidenten met asielzoekers in het nieuws komt. Het is al bekend dat de politie dit zo weinig mogelijk naar buiten mag brengen 'officieel omdat negatieve publiciteit het draagvlak bij de bevolking vermindert' en uiteraard officieus omdat duizenden banen van linkse naieve Gutmenschen die in de zieligheidsindustrie werken anders in de gevarenzone komen. Tsja en wij blijven een land van dominees en vooral koopmannen. Daarom is het voor een goed verloop van de toeristenindustrie en het voorkomen van paniek beter om de media te instrueren dat er bij een aanslag in Nederland in beginsel sprake is van een 'verwarde persoon' in plaats van een terrorist. Leugentje om bestwil zeg maar.

ClintOstwald | 16-05-18 | 10:17

Mijn driehoek heeft ook z,n beste tijd gehad. Maar ja, 67, dus wat wil je!?

joepiedepeopie | 16-05-18 | 09:56

'U kunt mij wegsturen, maar het probleem blijft.'.

Alquest | 16-05-18 | 09:55

"Wat schetst dan onze verbazing?" Wie!

drastic | 16-05-18 | 09:39

het zou ook erg prettig zijn als Krikke niet op alle foto's met die brede (nep-)lach op het hoofd verschijnt.

krelus | 16-05-18 | 09:08

Vraag een deskundige psychiater naar het fenomeen "verward" en je zult te horen krijgen dat zoiets niet eenduidig vast te stellen is; dan wel moeilijk te diagnosticeren valt.
Maar het Nederlandse politie apparaat, doet daar niet moeilijk over, alles aangaande aanslagen betreft gewoon verwarde mannen. Duidelijker kunnen ze niet zijn..........

Memek | 16-05-18 | 09:08

Newspeak. Nietszeggende Newspeak. Wordt gehanteerd om elke optie, elk geitenpaadje nog open te houden om de boven ons gestelden maar niet in de problemen te brengen. En u en ik moet bloeden - soms letterlijk - maar goed, dat is een te verwaarlozen probleem voor Onze Beteren...

Graaisnaaiert | 16-05-18 | 09:38

Niet geborsteld schaamhaar, dat is verward.

Tjemig | 16-05-18 | 13:03

The Prince en 1984 zijn opzeker goed bestudeerd door Krikke. Niet geheel ontoevallig afkomstig uit de partij van Prutte (vv(d)).

O2Neutraal | 17-05-18 | 08:02

In De Telegraaf van vandaag: een artikel over de intieme relatie tussen twee hoofdofficieren van Justitie die al jarenlang een verstorend effect heeft op de gang van zaken binnen het OM. Niets, maar dan ook helemaal niets in Nederland verloopt nog zuiver. Ik stel voor dat "ethiek" wordt geïntroduceerd als verplicht onderdeel van het schoolprogramma.

MickeyGouda | 16-05-18 | 09:01

Graaisnaaiert | 16-05-18 | 09:17

Scheidt de mensen van de beesten. Daarom hadden we vroeger grenzen.

K. Westergaard | 16-05-18 | 09:58

@Graaisnaaiert ',.. maar elke joker begrijpt dat je vrouwen niet tegen hun zin mag neuqen...' Ik vrees dat je je daarin vergist, want ik weet uit de eerste hand van een Marokkaanse ex-moslim dat vrouwen worden beschouwd als dingen. Als het ding de man niet wil gehoorzamen dan is het een 'duivels ding' en dat mag je slaan en doden zelfs. Dus in hun ogen is er geen toestemming nodig, toestemming zal wel makkelijker zijn, vanwege minder tegenstribbelen, maar bij een tegenstribbelend ding mag er geslagen worden.
Dus er zijn jokers die dat niet van huis uit begrijpen.

kleurdoosje | 16-05-18 | 10:28

Helaas kunt u de woorden esthetiek,ethiek en integriteit schrappen, zij zijn inmiddels al 30 overleden. Rip

2CVOcean | 16-05-18 | 10:48
▼ 1 antwoord verborgen

En laten we wel wezen, vanuit de ISlamitische hoek in Nederland is het oorverdovend stil gebleven, op een paar standaard apologetische oprispingen na.
Geen enkel orgaan, geen enkele imam die zegt: jongens, kijk, we hebben een prachtig geloof en daar halen we heel veel steun en inspiratie uit maar die soera's waarin wordt opgeroepen om ongelovigen de keel door te snijden, rucksichtloos onze religie op te leggen ( of anders Jizya of de dood ),de ondergeschikte positie van de vrouw, de straf die je als homo moet ondergaan, de intolerantie tegen andere geloven, de doodstraf op uittreding etc. is natuurlijk niet actueel, niet van deze tijd en/of deze maatschappijen daar nemen wij natuurlijk keihard afstand van en wij vertellen onze volgelingen ook keer op keer dat je dat niet letterlijk moet nemen...
Dat is het enge, en daarom vertrouw ik ze voor geen meter.

Graaisnaaiert | 16-05-18 | 09:00

@Graaisnaaiert
Dat is dus het probleem, al zolang als dit soort "incidenten" plaatsvinden. Mekkeren en huilen over van alles en nog wat. Over Wilders, xenofobie, Islamofobie en racisme, maar over gevaarlijke achterlijkheid in de eigen doctrine zal je ze niet horen. Want uiteindelijk is dat de wil van de profeet.

Heiner | 16-05-18 | 12:27

Er is een kunstmatig onderscheid gecreëerd tussen verwarde mensen en terroristen en men zal er van overheidswege alles aan doen om dat gekunstelde onderscheid verder te cultiveren. Waarom? Omdat men de lieve vrede wil bewaren, een eerste, voorzichtige versie van de Vrede die wordt beloofd door de Religie van de Vrede.
Het is een van de vele krampachtige pogingen om minimaal alert, kritisch en redelijk te zijn en tegelijkertijd lief voor en zich onderwerpend aan een veelkoppig monster dat Islam heet.
Die gekunsteldheid, die double bind, die lankmoedigheid, dat schijterige zie je overal terug. De hoofddoek, de vlag en fascis van de Islam, wordt tegen beter weten in omschreven als "slechts een lapje stof", zou door politievrouwen best wel gedragen mogen worden en werd onlangs door een moslima die het kennelijk nodig vindt om met zo'n vod op d'r Islamitische kop bij BNN/Vara het Ramadan-journaal te gaan presenteren omschreven als "hetzelfde als grote borsten".
Hoe dubbel, hoe onwaarachtig, hoe onbeschoft leugenachtig wil je het hebben?
We leven in een wereld waarin ons door de overheden wordt wijsgemaakt dat we te maken hebben met verwarde mannen en met vrouwen die zich op eenzelfde wijze aan ons tonen als wijven met dikke tieten, met imams die de Religie van de Vrede preken. We weten dat we beduveld worden door lafhartigen, dat die wereld er eentje is waarin we van doen hebben met terroristen, met moslima's vol dédain richting niet-moslims en met haatbaarden die oproepen tot dood en verderf.
Pas als er overmatig bloed vloeit zal die gekunsteldheid even opzij worden geschoven, om plaats te maken voor gespeelde verontwaardiging en verwoede pogingen om niet te ontkennen terrorisme geheel los te snijden van die Islam die maar niet aangesproken wordt.

Schoorsteenveger | 16-05-18 | 08:57

www.nrc.nl/nieuws/2017/03/29/beroepsb...

"Wel was vooraf duidelijk dat de voorkeur lag bij een vrouw: in de profielschets werd nadrukkelijk gesproken over een ‘zij’ in plaats van een ‘hij’."

Welnu, dit is het gevolg van positieve discriminatie.

omanders | 16-05-18 | 08:51

Ja, van Aartsen heeft ook tieten. Kijk naar dat door progressieve gelukzaligheid verzadigd gezicht. Daar komt het door. Marli Huijer heeft dat ook. het lijkt wel alsof die generatie een bepaalde verinnerlijking uit de hippiejaren heeft weten te etsen in hun gelaatsuitdrukking.

Zoltan | 16-05-18 | 09:04

Denk meer dat de regering het handig vond om haar daar te zetten, Deze vrouw is nu niet bepaald van onbesproken gedrag, maar goed voor de regering.

gato | 16-05-18 | 09:05

En juist door al die krampachtige ontkenningen van 's lands heersende klasse leggen ze de focus alleen maar méér op dat wat ze nu juist proberen te voorkómen. Die geforceerde, rigide houding zorgt voor onrust. Want als men deze mensen ook al niet meer kan vertrouwen, dan spelen ze voor velen onder één hoedje met de aanslagplegers. Zeg toch eens de waarheid, de burgers snakken ernaar.

Dutchbeaurouge | 16-05-18 | 08:51

De burgers weten al lang de waarheid, de meerderheid durft het niet hardop te zeggen. Daarnaast is het gedrag van onze meerderen de schuld van het plebs zelf, ze stemmen massaal op die lui en komen niet in opstand.

Maar velen vinden het wel goed zo, zolang er niet dagelijks aanslagen zijn, de all-inclusives nog naar islamitische landen kunnen worden betaald, en de hoersoepsidie/HRA nog keurig wordt gestort.

Graaf_van_Hogendorp | 16-05-18 | 08:54

Van de week over die bazen van pensioenfondsen, van een baantje naar andere, soms 5 tegelijk, tot aan Amerika toe werd geld geschoven.

gato | 16-05-18 | 09:08

De overheid is één grote tyfus bende van nepotisme, bedrijfslobby (zie schiphol), geld, macht, en verdeel en heers. Ratten zijn het, allemaal. De hele zooi zou op een brandstapel moeten worden gezet en daarna opnieuw beginnen. Ik begin met een burgerlijke ongehoorzaamheid. Belastingdienst traineren, overheid traineren, regels traineren, moslims afzeiken, eigen rechter spelen. Dat soort dingen.

Willemdrie33 | 16-05-18 | 08:49

Zoals gezegd, verwarde mensen schijten zichzelf onder of kunnen de weg naar huis niet vinden.
Debielen die mensen neersteken zijn gewoon gevaarlijk en terrorist.
Ik heb nooit gehoord dat terroristen zichzelf onderschijten terwijl zij allahakbar roepen.Dus niet verward, maar schuldig aan terreur

Ruimedenker | 16-05-18 | 08:45

Dat is inderdaad de vraag. Ik stop mezelf vol met drugs of (ik noem iets) ontkoppel mijn glucagonpompje zodat ik een hypo krijg. Vervolgens ga ik los. Verward of terrorist?

Ben er niet bij geweest en heb geen toegang tot de dossiers, maar iets zegt me dat onderzoeken worden gestart met de hoop dat een andere oorzaak dan terreur gevonden kan worden.

En die ga je kunnen vinden. Iedereen heeft wel een vlekje, een stoornis, een neurose. Iedereen.

atheïstisch stemvee | 16-05-18 | 08:54

Op zich klopt het toch, dat verwarde? Alle 'mensen' die zozeer in hun geloof zitten dat ieder andersdenkende niet serieus genomen wordt zijn verward. En degene die aanslagen plegen omdat b.v. een imam dat zegt, is helemaal verward. Laat ik het verder maar niet over die imam en andere stokers hebben.

kritischenederlander | 16-05-18 | 08:41

Briljante foto

omanders | 16-05-18 | 08:38

Beste politieke elite van Nederland.
Hoeveel aanslagen in Nederland en Europa zijn de belangen en de concessies van - o.a. - de Shell en de BAM waard en wat is het kritische moment dat we vanwege de problemen met massa-immigratie uit ISlamitische landen de stekker uit het EU-project trekken?
Met vriendelijke groet,
Graaisnaaiert.

Graaisnaaiert | 16-05-18 | 08:32

Italie is nu, na Oostenrijk, ook al om. We gaan de goede kant op.

omanders | 16-05-18 | 08:39

@omanders: Maar daar hebben ze geen KUT ( Koninklijke olie/Unilever/Team ) kabinet zoals hier, dus daar liggen de belangen anders. En laten we wel wezen, ook in Frankrijk kiezen ze voor EU-bankier en -apologeet Macron in plaats van op een anti EU-partij. Ondanks alle problemen en aanslagen....
Ik ben heel, heel somber gestemd over de komende 5-10 jaar in met name Nederland en Duitsland...

Graaisnaaiert | 16-05-18 | 08:49

@Graaisnaaiert | 16-05-18 | 08:49

Ik ook. En daarna zal de slinger volledig doorslaan naar de andere kant. Als het te laat is.

omanders | 16-05-18 | 08:52

Jij krijgt insuline. En jij krijgt insuline. Jullie ook. Iedereen krijgt insuline.

atheïstisch stemvee | 16-05-18 | 08:27

Natuurlijk heeft ze gelogen. Ze is VVDer, ze kan niet anders.

kommabijmebinnen | 16-05-18 | 08:27

Vond het afdekken van activiteiten van haar metro-mannetje in Arnhem veel erger.

hagelkruis | 16-05-18 | 08:42

Het vooelt ook gewoon als een soort vrij markt van parallele waarheden.

omanders | 16-05-18 | 08:46

Ik ook, Arnhem en zij, was handig, gevaarlijke vrouw. Heeft weinig met moslims te maken.

gato | 16-05-18 | 09:11

Verplichte engels cursus voor Asielzoekers en Syriëgangers. Daar moeten de tips toch vandaan komen en dat moet dan wel gewoon in correct engels.

Debombdiggity | 16-05-18 | 08:24

Postscriptum:

Rome ging kapot aan decadentie, maar sekteleijder Mark Ettur en zijn leden krijgen steeds meer volgelingen.

Hallalieheliaal | 16-05-18 | 08:23

En nu begint het Grote Wegkijken en Duiken:
www.omroepwest.nl/nieuws/3633352/Burge...
Krikke hatte es nicht gewusst. De anderen in de driehoek politie-OM-burgemeester ook niet, of hadden spontaan geheugenverlies (zie artikel). Maar Krikke en de rest hadden het moeten weten. Krikke is eindverantwoordelijk! Ook heeft ze ingestemd met communicatielijn dat deze persoon alleen bekend is vanwege ‘verward gedrag’ en er geen reden is om ervan uit te gaan dat er meer aan de hand is..

duh! | 16-05-18 | 08:18

Niet te geloven! We noemen het een "briefje" om het alvast kleiner te maken en vervolgens weet niemand er überhaupt iets van! Typisch Nederlandse afschuifgedrag weer; Óf ze weten niets van een zeer belastend STUK/briefje dat tot en met de AIVD is behandeld, óf ze lichten de hele boel op met een inlegvelletje/briefje...

benjeallanggek | 16-05-18 | 08:32

Volgens Halve Zijlstra was Krikke er niet bij.

Hallalieheliaal | 16-05-18 | 08:33

Meer dan tijd om deze ongeschikte vvd parelteef permanent onder het vergrootglas te leggen en hinderlijk op dr lange wegkijkende graaivingers te kijken.

De Briemusketier | 16-05-18 | 08:17

VVD'ers gaan nu allerlei rookgordijnen opwerpen, denk maar aan "Ik was erbij Halve Zijlstra" en als het niet meer te redden is, offeren zij zich op voor hun sekteleider Mark Ettur. Die dan weer een leugen heeft, waarmee hij zichzelf vrijpleit, want Ettur kan er niets aan doen, die stond glimlachen bij maar wast zijn snikkel in onschuld. Het nieuwe rookgordijn wordt de VVD Rokkenjager bij het OM. Lachen met die liegende VVD'ers op Topfuncties.
www.telegraaf.nl/nieuws/2041159/intie...

Hallalieheliaal | 16-05-18 | 08:16

De berichtgeving door onze overheid is per definitie fake bij dit soort trieste zaken.
Leugen en bedrog, halve waarheden, informatie achterhouden en verdoezelen.
Gaat lekker zo, en al die kaaskoppen morren een beetje en gaan weer belastingcentjes verdienen om de leugen in stand te houden.
Kruis eens wat anders aan in het stemhokje zou ik zeggen.

Eppo | 16-05-18 | 08:12

Precies, maar wordt dat kruisje wel eerlijk behandeld in dat vieze liegende top politieke klimaat? Want waarom een kruisje met potlood, terwijl je een huis digitaal kan kopen en met je digid je organen ter beschikking kan stellen maar digitaal stemmen vertrouwt onze politiek niet?

Hallalieheliaal | 16-05-18 | 08:27

@Hallalieheliaal.
I say diz only wanz: Dze Russianz are hacking our digi votez.

kleurdoosje | 16-05-18 | 09:23

Hoe kon deze tikkende tijdbom vrij rondlopen? Niet alleen deze tip, maar ook de waarschuwingen van zijn broer en buren hadden alle alarmbellen moeten laten rinkelen.
De rol van de psychiater die ambulante zorg verantwoord vond, een burgermeester die faalde door de dader niet opnieuw gedwongen te laten opnemen. Vragen, vragen, dit moet tot op de bodem worden uitgezocht.
De vraag dringt zich op hoeveel "Maleks" en disfunctionerende burgermeesters als Krikke er in onze polder-Utopia rond lopen.

Luchtbakfietser | 16-05-18 | 08:10

Die tip kwam hoogstwaarschijnlijk van een moslim. Een soort omgekeerde aanslag dus.

DrumPiet | 16-05-18 | 08:05

Burgerplicht Piet. Of gewoon menselijkheid.
"Een soort omgekeerde aanslag" bestaat alleen in het woordenboek van een te linkse geest....

benjeallanggek | 16-05-18 | 08:26

Ik vind het eigenlijk wel bemoedigend dat er iemand uit die kringen is die dit meldt. Chapeau!

duh! | 16-05-18 | 08:28

Lood Om Oud IJzer gaf hieronder aan dat vrouwen weer moeten worden geweerd uit dit soort functies. Ik kan het zelf nauwelijks bevatten, maar mijn instinctieve reactie hierop is "ja". Uitzonderingen daargelaten reageren vrouwen primair meer vanuit emotie, de ratio draait mee op de achtergrond. Dit kan bij sommige beroepen een pré zijn, maar in het onderhavige geval hebben een overvloed aan empathie en medemenselijkheid geen plaats. Daar moet effectief en rücksichtslos worden opgetreden voor het nut van het algemeen. In dat geval vertrouw ik, vrouw, meer op een man. Voor de goede orde, dit betekent niet dat ik mijn mannetje niet sta.

MickeyGouda | 16-05-18 | 08:04

Tenzij de beste man Mark Rutte, Alexander Pechtold of Frans Timmermans heet... of Jozias van Aartsen.

fapkoning40 | 16-05-18 | 08:11

@fapkoning40 | 16-05-18 | 08:11

Die had ik even niet meegeteld als "man".

MickeyGouda | 16-05-18 | 08:17

Rita Verdonk kun je vertrouwen, oh wacht daarom heeft mark haar zijn partij uitgewerkt natuurlijk.

Hallalieheliaal | 16-05-18 | 08:31

En in 2030 concludeert een parlementaire commissie dat er toch wel ergens een gemeenschappelijke factor te vinden was bij alle verwarde mannen: een zekere religie...
Komen er opeens een hoop voorstellen, die bij de eerstvolgende kabinetsvorming van tafel geveegd worden door de grootste partij van het land DENK.

de Voorzittert | 16-05-18 | 07:58

Optimist.
Zodra Denk de grootste partij zou worden, hebben we geen democratie meer. Zie de uitspraken van Erdogan. 'Democratie is voor ons als een trein, is het gewenste station bereikt, dan stappen we er vanaf.'

kleurdoosje | 16-05-18 | 09:14

Dat we voortdurend worden voorgelogen en gemanipuleerd door de boven ons gestelden is geen nieuws. Het tegenovergestelde wel.

batvoca2 | 16-05-18 | 07:50

De media liegt en manipuleert ook ten faveure van kijk/leescijders.. dat is spel gewoon toch?
“Op dit moment“ is toch ook gewoon duidelijk? Ze was nog niet bijgepraat.... oldest trick in the book
Overigens zijn het alleen de goede journalisten die *op dat moment* doorvragen en de volgende vraag stellen: ‘op welk moment weet u wel wat er exact speelt?’

NLmomus | 16-05-18 | 08:02

Het meest zorgelijke is dat er wordt gehandeld vanuit de wenselijke naïeve onderbuik door onze bestuurders. In elke bedrijfstak waarin veiligheid voorop staat wordt een incident, een gebeurtenis, onderzocht op mogelijke risico’s en je wapent je daartegen.
Grapperhaus, van Aartsen, Van der Laan, Krikke en Sargentini zijn lichtende voorbeelden van het ontkennen van de mogelijke risico’s om je eigen zin door te drukken. Als er al slachtoffers vallen zijn zij dat vooral niet en worden deze rustig ingezet in de propaganda.
Zoals in Indonesië en in de Gaza,

Een cultuur en religie die voorziet in het doden van anderen en daarbij jezelf op te offeren middels zelfmoord is niet te verklaren uit westerse waarden en wordt als verward aangemerkt. De westerse onderbuik wil maar goed blijven doen en vriendjes blijven.

ristretto | 16-05-18 | 07:32

In de bouw worden alle bijna- en ongelukken gemeld, geregistreerd en onderzocht met eventuele (harde) gevolgen voor de opdrachtgever/toezichthouder/leidinggevende.
Maar he, dat geldt niet voor.. dit is dood door (bewuste) nalatigheid.

boerk | 16-05-18 | 07:55

Ook in Arnhem bleek dit al een incompetente dame te zijn, maar vriendjes onder ons verdelen de baantjes. Niet je CV is belangrijk, maar je bereidheid de zaak te besodemieteren als het zo uitkomt.
Hopelijk komt bijltjesdag snel.

Billy24 | 16-05-18 | 07:23

We zijn in Nederland, land van de Hobbits. Bijltjesdag komt nooit.

MAURIK | 16-05-18 | 07:28

Wat dacht je van haar vertrek uit de functie na het burgemeesterschap. Ze was nog een tijdje directeur scheepvaartmuseum. Daar is ze na korte tijd keihard weggetrapt. Haar MT en Raad van Bestuur vonden haar intimiderend, directief en nog belangrijker las haar stukken niet, was nauwelijks bereikbaar, werkte minder dagen dan afgesproken, zelfs haar secretaresse mocht haar agenda niet inzien, eigenstandig, de gesprekken met haar waren ijzig en ongemakkelijk. Afijn, het was een puinzooi. Ach, maar dan heeft de VVD voor haar trouwe partijgenoot nog wel een burgemeesterschap. Den Haag gefeliciteerd met deze topper.

Graaier | 16-05-18 | 08:01

Hier komt ze wel mee weg.

Carmelita | 16-05-18 | 09:42

Nou ja vandaag de 16e is het verantwoordingsdag,
www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/vera... we zullen het horen of ons geld goed besteed is.
O, en wilt u een dienstbare overheid of een overheersende overheid kiest u maar,
youtu.be/4lTE8M00MqE
How to loose what we have word eng realistisch voor de toekomst mede door stijgende EU afdracht,afschaffen referenda,meer immigratie en burgers zijn dom mentaliteit bij de beleidsmakers.

steekmug | 16-05-18 | 07:10

we weten al wat er in de verantwoording staat.. alle dromen zijn uitgekomen en die nog niet zijn uitgekomen zijn nog niet volledig in beeld maar ligt in de lijn der verwachting..

fikkieblijf! | 16-05-18 | 07:55

De som van ons Excel sheetjr is positief! Maar niet op de andere sheet tabjes klikken hoor!
Nee, nee ook niet de verborgen cellen uitklappen!
Sow, *klap klap klap* weer goed gedaan dit jaar.

boerk | 16-05-18 | 07:58

Die reportage van AD ... (zucht)

Wat een slappe hap van een burgemeester, meer een type overblijf-juffrouw. Niets zeggende retoriek, die in feite de in mist gehulde essentie van deze ernstige kwestie gewoon verdoezelt. Maar ja, de bescheiden vraagstellingen van de softe verslaggever werken ook niet mee. Een hoop gebrei en weinig wol, een veeg onder het tapijt en glas-plas-was.

Wat dit land heeft nodig heeft is LEIDERSCHAP.

HypoPseudo | 16-05-18 | 07:08

Hele debatten live op internet over en met liegende kamer leden en regeringsleiders, een premier die bekend staat als " Pinokkio " en liegt of later doet alsof hij zich dingen niet kon herinneren, openbaar gemeentebestuur dat liegt en zelfs zorgt voor gevaar voor de eigen inwoners .
En maar janken over vertrouwen en de groeiende de kloof tussen bestuur en de inwoners van dit hele gave land .

Castor12 | 16-05-18 | 07:05
-weggejorist-
GeenAccount | 16-05-18 | 06:52
▼ 4 antwoorden verborgen

ondertussen was de toon natuurlijk wel al gezet... in den lande. Eenieder die sprak over dit 'incident' wist meteen wie de populist/rascist in de groep was. Overigens hoor je nog weinig napraat over dit soort aanslagen door lone wolfs.. het is niet dat men murwn is, maar blijkbaar is het al vrij genormaliseerd dat we leven tenmidde van 'verwarde' aluhakbars..

dat is zorgelijk!

fikkieblijf! | 16-05-18 | 06:50

Krikke is net als voormalig burgemeester Judas van Aarsen van VVD-signatuur. Dan weet je genoeg!

VVD-er Judas van Aartsen heeft in de aanpak van radicalisme in Den Haag er een godvergeten zooitje van gemaakt, nu doet hij dat dunnetjes over in Amsterdam.
VVD-er Pauline Krikke - what's in a name - de opvolger van Aarsen doet het nu dunnetjes over.

VVD-ers zijn lui, dom, incompetent en kampioen wegkijken, wegmoffelen en sjacheren. Wordt het niet tijd om de VVD te labelen als een achterlijke politieke organisatie die collaboreert met de vijand? Wordt het niet tijd voor een parlementair onderzoek naar de rol van burgemeesters, Justitie en OM en VVD en andere incompetente politici?

MRF2739 | 16-05-18 | 06:38

hear hear

Rico den Hollander | 16-05-18 | 06:52

Tja, dan kun je alles wat d66 heet, of mee te maken heeft ook wel voor de parlemantaire commissie gooien.
Waar zijn we dan mee bezig, wat blijft er dan nog over?

watmagjenogwel | 16-05-18 | 10:15

Gelukkig is nu de sleepwet van kracht. Kunnen de mensen nog beter geïnformeerd de andere kant op kijken.

NemesisNL | 16-05-18 | 06:26

ja gelukkig wel. hoeven er geen anonieme briefjes en telefoontje meer ergens gedropt te worden.. als het goed is worden ze snel opgespoord en van het net afgeplukt.

fikkieblijf! | 16-05-18 | 06:52

Ik begrijp niet hoe je zo kan colaboreren met de vijand van je eigen volk en cultuur. Dergelijke sujeten moeten minstens even hard zoniet harder worden gestraft dan de terrorist in kwestie

Lt-Kol Kilgore | 16-05-18 | 06:18

Vergeet het maar. De terroristen worden niet eens gestraft dus de collaborateurs al helemaal niet. De rot zit werkelijk overal, in elke bestuurslaag, van politie t/m gemeenteraden. Een trap moet je vegen van boven naar beneden maar helaas, degenen aan de top hebben de macht dus daar verandert niets.
Er zal pas iets veranderen als de volgevreten bevolking in opstand komt en daar kun je heel erg lang op wachten.

Lupuslupus | 16-05-18 | 06:32

'Er zal pas iets veranderen als de volgevreten bevolking in opstand komt en daar kun je heel erg lang op wachten.'

lupuslupus... het volk komt al jaren in opstand. waarom denk je dat die populisten en racisten zo keihard worden aangepakt! Überhaupt men al spreekt over populisten als je het niet eens bent met Den Haag..
gooi een waxinelichtje naar een moskee (opstand) je zit maanden vast als aanslagpleger.. steek 3 mensen neer en dan ben je verward..
standaard opstand uploaden en de kop indrukken door te kwalificeren als onjuist gedrag is de reactie op de opstand.
een referendum snel afschaffen en voorbij de wetten te rennen als wetgever dat is de opstand de kop indrukken..
Als je met opstand een burgeroorlog bedoelt... of met zijn allen naar het maliveld.. dat laatste gaat nooit gebeuren. Of het OV ligt dan stil of het wordt verboden, of etc etc.. voor het eerste is dit land al zo verdeeld en vooral zit het niet in de 'sociale' aard van de oorspronkelijke burgers van dit land.

fikkieblijf! | 16-05-18 | 06:58

Ja leuk, gaan er nog koppen rollen behalve die van de 3 slachtoffers?
Van te voren gewaarschuwd en erover gelogen.

marrretje | 16-05-18 | 06:02

Ik begrijp die slachtoffers ook niet hoor. Als het mij of iemand van mijn familie was overkomen zou ik een rel van jewelste trappen. En daarmee door blijven gaan totdat er werkelijk koppen zoals die van Krikke zouden gaan rollen.

Lupuslupus | 16-05-18 | 06:26

Lupuslupus, was toch hetzelfde met dat kinderverblijf, als ouder ga je toch uitzoeken hoe het werkelijk zat en alle media opzoeken, Stilte was er, geen ouder gehoord of gezien.

gato | 16-05-18 | 09:18

Jeopardy! is an American television game show created by Merv Griffin. The show features a quiz competition in which contestants are presented with general knowledge clues in the form of answers, and must phrase their responses in the form of questions.

Waarom is de weerloze burgerbevolking zich op grote schaal aan het bewapenen?

hallevvezool | 16-05-18 | 05:58

De lichtzinnigheid waarmee deze burgemeester met de waarheid omgaat is levensgevaarlijk. Natuurlijk is het leuk om grapjes te maken en 'i told you so' te kunnen zeggen, maar de werkelijkheid is dat burgers in gevaar komen door bestuurders als Pauline Krikke en daar hoort maar 1 conclusie bij: ontslag nemen. Dit soort gedrag moet maar eens afgelopen zijn, verdomme.

tipo | 16-05-18 | 05:48

ze is van de VVD, kan dus alles maken, kijk maar naar Capo Rutte....

Rico den Hollander | 16-05-18 | 06:34

Als ze dit onder het tapijt vegen...
Bij elke industriële/bedrijfs brand of incident hoor je ook direct "geen gevaarlijke stoffen" en "geen gevaar voor de omgeving".
Bij elke brand komenen schadelijke stoffen vrij. Maar wie niet(s) meet die niets weet.

boerk | 16-05-18 | 08:07

Hoe zou de wereld eruit zien als politici de helft van hun gretigheid die ze tonen om islam vrij te pleiten, te gebruiken om het probleem aan te pakken.

Foolonthehill | 16-05-18 | 04:30

Hoe zou de wereld eruit zien als mensen eens ophielden met die fantasie dat die muppets geïnteresseerd zijn in maatschappelijke problemen? Hoe zou de wereld eruit zien als mensen eens hun verantwoordelijk nemen?

Standvastig | 16-05-18 | 04:47

Mensen moeten een rol als bijvoorbeeld Burgemeester zien als een roeping en niet als een baantje.

hetgingperongeluk | 16-05-18 | 05:21

Misschien net als de burgemeester van Brussel die voor de camera van de BBC beweerde dat het niet haar taak was om signalen betreffende Saleh Abdesalam op te pakken? www.youtube.com/watch?v=pJME8v78OSg

Foolonthehill | 16-05-18 | 05:31

Ben benieuwd of je een burgemeester met meer dan "oneervol ontslag" weg kan krijgen. Misschien dat plus hoofdelijke aansprakelijkheidsstelling (dus niet afwentelbaar op belastingbetalers) voor de schade: zij, het politiebaasje en dat justitie "officiertje".

EnNouJijWeer | 16-05-18 | 03:06

Dit is gewoon "dood door nalatigheid" voor de burgemeester. OM mag daar wel wat mee doen, zij is eindverantwoordelijke

boerk | 16-05-18 | 08:10

Zij gaat nooit weg, weet teveel, doet teveel en al jaren.

gato | 16-05-18 | 09:20

Nou is Den Haag, metaforisch gezien, een circus vol godvergeten clowns. Maar het is ook een stad. Met mensen.

LibertasSimplex | 16-05-18 | 02:19

Ze moet gewoon dr kartelklep houden, als ze niet weet, maar wel wil beweren, dat het verwarde dingetjes zijn die toevallig gebeuren.
Dit soort geouwehoer loopt de spuigaten uit. Waarom zit zo'n kut daar dan. Als burgemeester he. Niet als spreekstalmeester van een circus vol godvergeten clowns.

LibertasSimplex | 16-05-18 | 02:06

Animal farm. Dat de herder zijn schapen kwijtraakte? Tjah. Hebben zij een stok voor ;)

Standvastig | 16-05-18 | 04:51

Ik hou van vrouwen maar ze vechten niet in oorlogen en als het schip zinkt zitten ze als eerste in de reddingsboten....

Manneke Pislam | 16-05-18 | 02:04

Misschien moet u toch even uw licht gaan opsteken over bijvoorbeeld de Koerdische vrouwen die tegen IS ten strijde trekken. Of even naar het Israëlische leger kijken.

De Vrijlansier | 16-05-18 | 07:31

Nood breekt wet :p

boerk | 16-05-18 | 08:11

Uit het persbericht van het OM:
“Dit brede onderzoek gaf op dat moment geen aanleiding om de man aan te merken als iemand met terroristische achtergronden, maar kon dit ook niet uitsluiten.

Alleen een anonieme melding (zonder verdere bevestiging uit onderzoek) is onvoldoende om iemand aan te houden.”

Dat je niet iedereen zomaar preventief kunt gaan insluiten begrijp ik nog maat dan gaan dus kennelijk ook niet alle alarmbellen rinkelen bij de AIVD en andere bevoegde instanties. En wordt zo iemand van de gevaarlijkste categorie (mogelijk oorlogstrauma, islamitische vluchteling, heeft al groot incident veroorzaakt), waarover ook opnieuw andere signalen (van oa zijn broer) binnenkomen niet nauwlettend in de gaten gehouden en gevolgd?!
Heerlijk geruststellend weer! Met andere woorden: ongelooflijk!!

duh! | 16-05-18 | 01:55

OM doet nu net alsof er alleen die anonieme brief was. Inderdaad waren er al wanhopige pogingen van de broer die aan de bel trok. De PTSS was ook al geconstateerd. Als die drie zaken niet genoeg zijn om maatregelen te nemen, waarom is er dan nog een overheid? Waarom dan nog belasting betalen? Waarom dan nog het geweldsmonopolie aan de politie, justitie en bestuur afdragen? Ze negeren alle signalen die burgers in gevaar brengen. Zo lokken ze eigenrichting uit en kweken anarchie.

tipo | 16-05-18 | 05:54

Het sleepnet gaf geen bevestiging!

marrretje | 16-05-18 | 06:06

@Standvastig,
Waar hoor jij dat woord, in welke stad, streek? Want ik weet waar het vandaan komt, het komt niet van de 'finnen.'
'Óngeloofeloos! De uitroep is ooit in ons brallerige studentenhuis verzonnen, in de jaren '80/'90 dit was in Lombok, de Utrechtse multicultiknuffelwijk. Dat plaatselijke finnen het aldaar hebben opgepakt door boodschappende studenten is heel goed mogelijk haha. Er zijn ook huisgenoten verhuisd naar oa A'dam. Wij hadden zeker elk kwartaal wel weer een ander woord in swang, en 'Óngeloofeloos!' is ook weer uit de mode geraakt, maar wel grappig om hier te vernemen dat het nog wel rondwaart. Wordt het ook met de juist kracht en intonatie uitgeroepen? 'Óngelóofeloos!' Binnenkort zie ik oude huisgenoten en ik zal dit gaan vertellen. Ik heb vaker gezien hoe iets jaren later 'terugkomt' zoals ook zelfverzonnen mopjes. Over een van de raarste verlopen van een voorval verhaal ik een andere keer, dat werd een internationaal fenomeen en kwam via de BBC bij ons terug!

kleurdoosje | 16-05-18 | 08:49
▼ 1 antwoord verborgen

Nederland is een onderduik adres met gratis geld en dat bedoelt Rutte met een gaaf land... en een fijne rammeldan namens de president van de Nederlandse ruggengraatloze kxtzooi .

Jetstream | 16-05-18 | 01:52

Het wachten is op de eerste echt grote klapper in Nederland. Een paar jaar terug had ik die nog gezien als onwaarschijnlijk daar Nederland niet zo'n heel interessant doel was. De politiek heeft het echter zo ver laten escaleren (door oogkleppen op te zetten, de vingers in de oren te steken en heel hard te brullen) dat het nu vrees ik onvermijdelijk is gevallen. Er gaat een grote aanslag plaats vinden. Het is slechts een kwestie van tijd. En weer zal er zo'n meelmuil politicus staan te prevelen dat het allemaal zo verschrikkelijk is en dat niemand het had zien aankomen en dat we vooral iedereen welkom moeten blijven heten want "haat maakt het alleen maar erger". En het is dan afwachten wat er gaat gebeuren. Waarschijnlijk niet veel, want de Nederlandse burger is door jarenlang D66 beleid gehersenspoeld. De meeste studenten van wie vroeger de kern van veler verzet kwam zijn volledig van de policor linkse school geworden.

"Deze persoon was al bekend bij de inlichtingendiensten, maar niemand zag dit aankomen" zal de nieuwe "wir haben es nicht gewust" zijn.

Gregovic | 16-05-18 | 00:55

De enige reden dat hier nog geen grote aanslag is gepleegd is dat men via Nederland nog mooi de dans kan ontspringen. Pleeg een aanslag in Duitsland, Belgie, Frankrijk etc, en stap in je autootje naar Nederland waar de opsporingsbereidheid van de politie en inlichtingendiensten minimaal is. En je hebt zo je oversteek met dubbele paspoort naar je hometown. Wordt je hier toch gepakt, dan ben je "verward" en zeker geen terrorist. Nee, de politici denken, laat de status quo maar gelden en na mijn 4 jaar komt de zondvloed wel, als ik in mijn Brusselse Bubbel zit.

peterdh | 16-05-18 | 01:20

Een grote klapper? Welnee.

HoerieHarry | 16-05-18 | 01:20

Schiphol - Niet het Belgische vliegveld Zaventem, maar Schiphol was het oorspronkelijke doelwit van de broers El Bakraoui. Ze besloten uiteindelijk uit te wijken en bliezen zichzelf op 22 maart uiteindelijk op in Brussel

De_nuchtere_man | 16-05-18 | 01:38
▼ 1 antwoord verborgen

Toe nou, die Krikke zit er net een paar maanden.
Zo iemand erft een bak ellende waarbij men continu weggekeken heeft en problemen heeft ontkend, en als het dan mis gaat dan is de persoon die op dat moment de scepter zwaait, al is dat pas sinds kort, de gebeten hond.
Het systeem faalt als geheel.

Captain Pervert | 16-05-18 | 00:48

Het systeem als geheel kan niet aftreden. Er is er een aangewezen als kop van Jut en dat is burgervader Krikke.
Flauwekul dat iemand die er kort zit niet zo vlot weg zou hoeven. Alleen de fout is relevant, zittermijn niet.

sockpuppet | 16-05-18 | 02:02

Niet eens. Paulien heeft een aantal malen de mogelijkheid gehad om een ander geluid te laten horen en daarmee afscheid te nemen van het wegkijken van haar voorganger.

ristretto | 16-05-18 | 06:51

Deze vrouw is geen kop van jut, deze vrouw is levensgevaarlijk.

gato | 16-05-18 | 09:23
▼ 4 antwoorden verborgen

Als je in een verwarde bui een waxinelichthoudertje tegen de gauwe koets slingert ga je voor 300 jaar de bak in. Zonder kans op emigratie.

Koonkluk Huis | 16-05-18 | 00:39

Ja, en voor een te lawaaiige auto of motor riskeer je 380 euro boete lees ik hier in Den Haag iedere dag op een groot bord langs de weg. U wordt als burger nauwlettend in de gaten gehouden. Behalve als.. het echt nodig is?!

duh! | 16-05-18 | 02:03

Hebben we alles gehad dan komt er bij de NOS ook nog eens een ramadam-journaal.
Gepresenteerd door mohammedaanse die eruit ziet alsof we in een ijstijd leven en die het verschil niet weet tussen een grote tieten en een luier op de kop.

Jan Dribbel | 16-05-18 | 00:39

NOS is reeds terminaal besmet. Kun je beter afschaffen

Oepsie1234 | 16-05-18 | 03:14

Liegende bestuurders en politici. Het is inmiddels normaal in Nederland. Ik heb me er bij neergelegd en maak me er al niet druk meer om. Van mijn democratische recht om bij verkiezingen een keuze te maken door een vakje rood te kleuren heb ik al jaren geleden afstand gedaan. Het kapitalisme is doorgeschoten en we zijn beland in een periode bestaande uit egocentrische graaiers en beroeps-leugenaars, die geacht worden het land te besturen als vertegenwoordigers van het volk, met als enige doel om meer macht naar de happy few te trekken.

Ruikbaard | 16-05-18 | 00:33

Stop met stemmen! Reaguur op GeenStijl en de egocentrische graaiers en beroepsleugenaars verdwijnen vanzelf! NOT!

duh! | 16-05-18 | 02:10

Wel stemmen, klagen op GeenStijl en het pluis uit de navel pulken, dat heeft dan wel zin begrijp ? In beide gevallen gebeurd er helemaal niets en veranderd er helemaal niets, dus waarom nog meedoen met die poppenkast ?

Ruikbaard | 16-05-18 | 08:28

Nl is een kansloos land met dit soort bestuurders. Ik zou zeggen regel en wapen en verdedig jezelf. Kapot achterlichtje ... ach. Laat ook maar

franck7020 | 16-05-18 | 00:33

Minder liegende bestuurders! Minder!

Montesquieue | 16-05-18 | 00:23

Nou, dan regelen we dat!

K. Letskoek | 16-05-18 | 00:38

Ik heb in één keer, twee keer gelezen!

Mr_Pikibelly | 16-05-18 | 00:21

Het ergste is dat meneer het heeft over kinderen die daar niet horen maar geen woord over de ouders. Die komen dan toch ook mee?

Trumme | 16-05-18 | 01:51

Die kinderen blazen zichzelf zo mooi op? Zoals in Indonesië.

ristretto | 16-05-18 | 06:52

Haags krapuul in kabinet, Haags krapuul, die Krikke, Haagse aanslagplegers, wat is Den Haag toch ook een kutstad!

Accident_Prone | 16-05-18 | 00:08

@ Berbaar
Inderdaad, heerlijk toeven hier en verrukkelijk leven. Behalve als je nietsvermoedend en onbeschermd op het Johanna Westerdijkplein loopt op een zonnige Bevrijdingsdag en je keel van achter wordt doorgesneden door een verwarde terrorist voor wie de autoriteiten waren gewaarschuwd.

duh! | 16-05-18 | 01:44

Sorry, ik geloof er niks van. Blijft een kutstad en jullie praten met een kut accent.

Accident_Prone | 16-05-18 | 07:22

duh! | 16-05-18 | 01:44
Feit is dat het niet voor iedereen goed vertoeven is in Den Haag, maar hij kijkT graag even de andere kant op. www.dumpert.nl/mediabase/6616133/51b7...

JI-HAAT | 16-05-18 | 08:49
▼ 2 antwoorden verborgen

Nog zo'n dooddoener: als er geen afscheidsbrief is van een steekmoslim is er weinig aan de hand.

Jan Dribbel | 16-05-18 | 00:06

Ja, alsof zo iemand niet zonder dat of ander bewijs in z’n huis kan radicaliseren. Íemand wist er kennelijk van en vond de signalen ernstig genoeg om dit te melden.
Knappe jongen die nu nog volhoudt dat dit gewoon een ‘verwarde persoon’ betreft..!

duh! | 16-05-18 | 02:16

Een Koran lijkt me genoeg toch

boerk | 16-05-18 | 08:15

Ze liegen de hele bende bij elkaar!

Degebruiker | 16-05-18 | 00:06

Krikke en likke . Niks mis mee toch?

HoerieHarry | 16-05-18 | 00:01

Hey Krikke, het is zo simpel. Je moet gewoon de Lavrov-doctrine volgen en die luidt: 'if it looks like a terrorist, if it acts like a terrorist,, if it walks like a terrorist, if it fights like a terrorist, than it's a terrorist, right?'
Noem het beestje nou eens bij de naam, trut!

Amsterdamsko | 16-05-18 | 00:00

He politie, m’n buurman Mo hier op de hoek is van plan een aanslag te plegen. Alle kaffers moeten dood zegtie...

Ah, Mo, ja die kennen we wel. Heeft hij wel eens geblowd of gesnoven? Of wildvreemden na staan roepen, of een bankstel of straat getieft? Ja, die is verward. Doe je niks aan.

Ken je die rappert die naar Syrie ging, ook verward. Of die mohamed b die nu een complete gevangenis regeert? Die gasten roepen heel de dag allah akbar, dus allemaal verward.

De enige uitzondering is die wannabe jodenpletter in Amsterdam, die was wellicht verward, maar het was in dit geval suiker... Doe je niks aan joh.

Lood om oud ijzer | 15-05-18 | 23:57
-weggejorist-
Lood om oud ijzer | 16-05-18 | 00:19

Huh, gejorist. 1, dit was natuurlijk een grap en 2. Heeft de joris mevrouw tara singh varma gegooglet?

Lood om oud ijzer | 16-05-18 | 08:25

Ja. google eens. je lacht je de ballen uit de broek. Als je dacht dat Tofik Dibi een mafklappoer was...

Ayatholla_Buttbanger | 16-05-18 | 13:12
▼ 2 antwoorden verborgen

Ach, als iemand aangifte doet van bedreigingen, dan wacht de politie toch ook eerst rustig af tot die persoon ook daadwerkelijk is vermoord.

Baron Clappique | 15-05-18 | 23:54

Jup, dan heb je bewijs. Dat is makkelijker.

boerk | 16-05-18 | 08:17

Ik heb het al eerder in een artikel wat uitgebreider gezegd, maar nogmaals:
- ALs je verward bent kun je te hard rijden, overtreding
- Als je verward bent kun je een joods winkelraam inslaan, misdrijf
- Als je verward bent kun je vanuit idiologische ideeeen een aanslag plegen.

Hoe de fuck praten ze goed dat "verwardheid" je vrijwaard van terroristische activiteiten. Nogmaals dan:

===
Terrorisme (van het Latijnse terror, paniek) is het zonder wettige grond plegen van ernstig geweld, of ernstige dreiging daarmee, met een politiek doel. In de meeste opvattingen over wat terrorisme is, moet het om illegaal geweld gaan, doorgaans gekoppeld aan burgers als slachtoffers.
===

- Ernstig geweld: check
- Geen wettige grond: check
- Burgerslachtoffers: check
- Dreiging: check
- Illegaal geweld: check
- Dacht meneer: hier lopen mensen waar ik het niet mee eens ben en dat moet vernaderen... Politiek doel: check

Dus verklaar mij nu eens nader, waarom een brandvlek op een grasveld drie jaar + strafblad terrorist opleverd, en nu wordt gezegd: "verward"

Fuck it, ik ben ook "verward" vanaf vandaag. Altijd te hard rijden, nooit meer voor OV betalen. Mijn hypotheek aflossing kunnen ze naat fluiten, belasting hahahaah ik ben verward. Wees blij dat ik niet 3 mensen neer steek!

peterdh | 15-05-18 | 23:54

Als je verward bent kun je burgemeesteres worden. En onze overheid voldoet aan bovenstaande terror check.

Baron Clappique | 15-05-18 | 23:57

Ik vind het onzin dat in Nederland gepraat wordt over 'ernstig' geweld. Wat is in godsnaam 'ernstig' geweld? Is één persoon neersteken ernstig genoeg? Hoeveel aantallen van op zichzelf niet-ernstige omvang of aard zijn er nodig voordat het patroon wel ernstig is? En ga je dan de 100e persoon anders behandelen om het plegen van dezelfde daad dan de eerste?

Terrorisme is in de kern simpelweg het dreigen met, voorbereiden of plegen van politiek geweld door niet-statelijke actoren. Heel simpel. De professoren, politici en veiligheidsdiensten maken het zichzelf onnodig moeilijk door hun definities verder te vernauwen dan dat.

aight.. | 16-05-18 | 00:46

@aight
Ze maken het zichzelf niet "onnodig moeilijk", ze maken het "bewust obscuur"... Als er geen terroristische aanslag is geweest hoeven ze zich ook niet te verantwoorden voor het niet voorkomen van deze, terwijl de tekenen aan de wand al zeker 15 jaar hangen. Noem je het een "verwarde man" , tja dan kon je er ook niets aan doen, want we hebben geen wetgeving en middelen tegen "verwardheid". Geloof me maar, het is een doelbewust actie van politici om alles in kaders te drukken waarmee zij gevrijwaard zijn van enige politieke consequentie.

Zetten we het even om naar realistisch denken, n.a.v. jouw guursel:
" Wat is in godsnaam 'ernstig' geweld?" ... Nou 3 mensen neersteken lijkt mij vrij ernstig.

"Hoeveel aantallen van op zichzelf niet-ernstige omvang...." Wat denk je waarom men (de politiek) praat over "incidenten". Ook al komen ze wekelijks voor: incidenten. Gvd geen structurele problemen, maar incidenten, met de hangende noemer dat het slechts soms voorkomt, dat verstaat men onder incident. Terwijl het in werkelijkheid heel wat anders is, namelijk structureel geweld.

Ze maken het zichzelf niet onnodige moeilijk , ze maken het voor zichzelf bewust obscuur en vrijwaarden zichzelf daarmee.

peterdh | 16-05-18 | 01:13

Prima toch, slechts 3 gewonden (ver buiten de provincie) en geen panische "oooh nee een terrorist"-paniek in heel het land (alleen bij GeenStijl dan)

Slabak | 15-05-18 | 23:53

Heee, een verdwaalde Jooper!

benjeallanggek | 15-05-18 | 23:59

Yep, de fundamenten zijn gelegd. 't Is nu alleen nog maar een kwestie van opschalen.

obominotie | 16-05-18 | 00:00

"De provincie"
De pedante arrogantie druipt er vanaf.
Slabak heeft vast zn hele leven in Laagbroekerveen gewoond
en woont sinds 3 maanden in Amsterdam.

Ayatholla_Buttbanger | 16-05-18 | 00:20
▼ 1 antwoord verborgen

Maar wel gewoon belasting blijven betalen om dit soort volledige idioten in het pluche te laten blijven zitten.

Henk de Vries2074 | 15-05-18 | 23:51

Er is een beweging, bijna een religie, die nog verwarder en gevaarlijker is dan de Islam:
Rei publiae Pseudologia Phantastica
Ofwel pathologisch liegende politici

Olleke | 15-05-18 | 23:43

Is incompetentie een voorwaarde om burgemeester te worden?

Jacktheflipper | 15-05-18 | 23:43

Voor pijpe en likke bel Paulien Krikke. Hoi.

HoerieHarry | 16-05-18 | 00:05

Nee, boven de partijen staan (oftewel geen ruggengraat hebben) wel.

Ayatholla_Buttbanger | 16-05-18 | 00:22

Het partijkartel bestaat alleen nog maar uit leugenaars die koste wat kost, elke waarheid zullen verdoezelen die Wilders of Baudet gelijk geven. Grapperhaus zat net bij Pauw ook weer te draaien als een slang in een brandende oliedrum. En vertelde tot slot ook nog even dat hij, net als de Ombudsvrouw, vindt dat IS kinderen terug naar Nederland moeten. Bomgordeltje maatje 128 anyone?

benjeallanggek | 15-05-18 | 23:35

Prima als die IS kinderen terugkomen, mits ze geadopteerd worden door de families van Kamerleden.

obominotie | 15-05-18 | 23:51

benjeallanggek | 15-05-18 | 23:49
Ik denk dat ik gelijk heb want hij moest wel lang nadenken op een simpele vraag.
Dit kabinet wil ze liever niet terug anders hadden ze wel gehandeld en dat doen ze niet.

Jan Dribbel | 15-05-18 | 23:53

@Jan
Een tijd terug zei Grapperhaus, dat wat hem betreft er geen actie zou worden ondernomen om die kinderen naar Nederland te halen. Dan gaat de NPO mallemolen draaien, met een zielige opa bij Pauw hier en een linkse allochtone programma-maker daar. Vervolgens hoor je dat er al wel officieuze contacten zijn gelegd. En nu zegt Grapperhaus dit. Dat hij lang moest denken kwam volgens mij gewoon omdat die vervelende islamitische(!) families in Indonesië zo'n beroerde timing hadden voor zijn Departementje. Dat ze Justitie vóór veiligheid wilden, had iedereen al de ogen moeten openen!

benjeallanggek | 16-05-18 | 00:07
▼ 3 antwoorden verborgen

Krikke - het grote probleem bij dit soort types is dat ze hun burgemeesterspost politiek invullen. Gaat altijd mis. Meteen downplayen van aanslag -gesteund door OM én media- gaat nu keihard in het gezicht ontploffen. Benieuwd of positie houdbaar blijft.

de Voorzittert | 15-05-18 | 23:33

Goed punt. Het wordt hoog tijd voor de vakburgemeester m/v/z/w.

Baron Clappique | 15-05-18 | 23:59

Moven met die burgemeester...
Aan leugenaars hebben we niks.

wiener mit pommes | 15-05-18 | 23:32

Helaas van minister president tot burgemeester of wethouder lieden is een standaard

Jacktheflipper | 15-05-18 | 23:44

Lieden=liegen

Jacktheflipper | 15-05-18 | 23:45

Niet om het een of ander, maar er is er iemand verbaasd dat in Nederland niks het terrorisme-stempel krijgt? Ten eerste is er de multi-culti/islamofilie, ten tweede wordt er op T-gebied naar clowns als Bakker en De Graaf geluisterd. Heb college van die lui gehad en hun advies was: de overheid moet alle terreur straal negeren. Als de overheid wel iets doet, zorgt dat voor een 'geweldsspiraal'. Dus de staat moet ontkennen dat er iets aan de hand is en dan houdt het vanzelf op, want geen publiciteit = geen 'theater van de angst'.

toettoet boingboing

aight.. | 15-05-18 | 23:30

dysdiadochokinese | 16-05-18 | 00:51
In algemene zin sta ik niet geheel onsympathiek tegenover zijn redenering. Politici en beleidsmakers zijn ook maar mensen. Het is alleen zo dat in het geval van terrorismebestrijding die vlieger gewoon niet op gaat.

Niemand moet zich, overigens, verplicht voelen om op mijn ramblings te reageren.

aight.. | 16-05-18 | 01:03

dysdiadochokinese
Het volk gelooft het ook niet. Het is als een patient die net van de dokter te horen heeft gekregen dat ze nog 3 maanden hebben. Maar die gruwelijke realiteit nog even niet tot zich door wil laten dringen en van goed bedoelende kennissen aannemen dat het met een reisje naar Lourdes allemaal wel goed komt.

Ayatholla_Buttbanger | 16-05-18 | 01:09

Gut Berbaar, zelfs jij moet dat kunnen bedenken? Na zo’n anonieme tip kun je niet iemand zo maar vastzetten inderdaad, maar onderzoek plegen wel en daar lees ik niets over. Dat is de clou. Eigen onderzoek.

ristretto | 16-05-18 | 06:58
▼ 8 antwoorden verborgen

En terwijl er in Molenbeek een half blok verward staat af te fikken (aangestoken) vraag ik me af hoe de verwarde mannen uit Verwardemannië deze ramadan aangrijpen om hun verward-zijn zo verward mogelijk te etaleren.

FustViking | 15-05-18 | 23:26

Ze downsizen deze misser van Pauline verkeerde tijd verkeerde plaats Krikke door bij Pauw weer een knappe poging te doen om Rusland in het verdomhoekje te duwen. Dit keer vanwege Russische spionage dmv virussoftware. Ik hoop dat de slachtoffers van deze TERREURDAAD Krikke aanklagen.

Linkse allergie | 15-05-18 | 23:24

VeelTeSteil | 15-05-18 | 23:30
Wat dacht je van Windows XP; super veilig daar worden geen virussen meer voor ontwikkeld. Ha Ha viRUSSEN.

Baron Clappique | 15-05-18 | 23:50

Baron Clappique | 15-05-18 | 23:50
Baron Grappique

VeelTeSteil | 15-05-18 | 23:57

Nieuwsuur begon met 14 minuten Gaza, waarvan een stuk of 2 voor een Israëlische legerwoordvoerder, die de flauwe en suggestieve vraag kreeg hoeveel doden er aan Israëlische zijde er gevallen waren - en deze adequaat pareerde met het antwoord dat dat waarschijnlijk al bekend nul was en dat men dat graag zo wilde houden.
Vervolgens werd 1 (!) minuut gewijd aan dit nieuws van de dag. Was de timing van het OM-persbericht dan toch briljant? GS is ook laat wakker geworden..

duh! | 16-05-18 | 02:25
▼ 1 antwoord verborgen

Pauline Krikke is een verwarde vrouw!
-
Laat haar alsjeblieft met rust en help haar eens een beetje, ze is daar ook maar neergezet als burgermeesteres. Ze probeert zo goed en zo kwaad als ze kan de comfortabele wensdenkwereld zo lang mogelijk intact te houden.

bananabanana | 15-05-18 | 23:18

Grootste vraag, waarom blaat ze gelijk dingen die ze niet weet? Laat dat eerst uitzoeken? Ligt hier wel erg voor de hand.

bananabanana | 15-05-18 | 23:21

Zag net bij Pauw de grootste kloothommel die wij ooit op justitie gehad hebben. Krukke van Den Haag had het allemaal prima gedaan. Wat is het toch, karma, noodlot? of verdienen wij het gewoon om dit soort randdebielen verantwoordelijk te maken voor onze veiligheid. Dit land is totaal verloren met deze gekken.

paulisimo | 15-05-18 | 23:28

Personen zoals Pauline Krikke zijn, hoe aardig en sociaal ze ook mogen zijn, een gevaar voor onze maatschappij.

JackStick | 15-05-18 | 23:18

De vraafg is nog maar of Krikke juist geïnformeerd is geweest. Ik heb maar weinig vertrouwen in de top van de politie en BZ, en volgens mij niet ten onrechte.

Guido | 15-05-18 | 23:17

Hoe zeer je ook gelijk hebt wat de top van politie en BZ, ze blijft in bestuurlijke zin verantwoordelijk.

Nu is de uitdrukking “in bestuurlijke zin ergens verantwoordelijk voor zijn” de laatste tijd wat aan inflatie onderhevig.

J.Luns | 15-05-18 | 23:29

Het is haar taak om op de hoogte te zijn, niets meer of minder. Ga ook nog even excuses voor die 3de rang VVD muts verzinnen. Dit is het niveau van onze bestuurders, deal with it. Het was geen terreur en zal het in toekomst ook nooit zijn. Volgens Rutte wonen wij in een terreur vrij mieters landje.

paulisimo | 15-05-18 | 23:38

@paulisimo
Ik blijf dat een lastig concept vinden. Ja, ze is politiek verantwoordelijk, dat is haar taak. Maar je moet de 3e (of was het de 4e) macht niet onderschatten: de ambtenarij. Het is lastig om iemand politiek verantwoordelijk te houden, als deze er alles aan doet om de zittende niet functionerende ambtenarij te veranderen. Zoiets kost tijd. En hoe bepaal je of iemand "er alles aan doet". En wat is de tijd die iemand daar voor krijgt *als* zij/hij dat probeert?

Aan de ene kant is het realistisch denken een goede maatstaf, de "onderbuik" zullen we maar zeggen. Als 90% van de bevolking enigsinds voelt dat het niet goed is, kun je er van uit gaan dat ze beter weg kan gaan.

Is het echter zo dat iemand drastische maatregelen probeert te nemen en de hele niet-functionerende ambtenarij te veranderen, moeten we niet bij de eerste hickup iemand afchrijven.

Mijn inziens is het bij deze mevrouw trouwens geen geval van 'ze probeert het te veranderen en heeft tijd nodig', maar meer een rommelende onderbuik gestaafd door uitspraken en (non)acties van haar kant die zeggen: Ga Weg!

peterdh | 16-05-18 | 00:13
▼ 1 antwoord verborgen

Standaard gedrag van standaard slechte mensen he Pauline?

Ben5570 | 15-05-18 | 23:17

En nu? Een nieuwe betrouwbare burgemeester voor Den Haag eisen? Geloven jullie het zelf?

Zomaar drie vraagtekens...

BadPatNL | 15-05-18 | 23:17

Misschien dat de ombudsman nog gaat informeren naar Krikke's assessment van de reputatieschade die het burgemeestersambt opgelopen heeft door deze kwestie?

obominotie | 15-05-18 | 23:23

Noop

Jacktheflipper | 15-05-18 | 23:50

Een citaat van twitteraar Roelof Bouwman:
Een anonieme melding in "gebrekkig Engels" is "onvoldoende" om een terrorist aan te houden. Maar natuurlijk wél voldoende voor een verblijfsvergunning, een uitkering, zorgtoeslag en voorrang bij het zoeken van een huurwoning.

Jan Dribbel | 15-05-18 | 23:17

Hij woonde in een sociale huurwoning dus zoeken was niet meer nodig. Ze krijgen gewoon huizen, ze hebben voorrang op alles en iedereen.

osolemio | 15-05-18 | 23:29

Tja, ik sta 11 jaar op de wachtlijst, nu plek 700 van de +/- 1000. De 168 migranten die 2 jaar gelden in het niet gebruikte gemeentekantoor hier om de hoek zijn geplaatst "hebben ondertussen allemaal een woning" - volgens de brief van de gemeente, dus we gaan nu beginnen met het verbouwen van het oude gemeentekantoor.

WTFFF: 11 jaar , plek 700 , en 168 migranten krijgen in de tussentijd een woning (ik heb mensen bij me laten inwonen die tussen wal en schip vielen, want geen student, maar geen werk, dus geen uitkering, nul inkomsten, dus geen woonruimte) en dat grafvolk krijgt a) bij binnenkomst een woning, b) worden voorzien in levensonderhoud, c) krijgen voorrang op een sociale huurwoning. En dat terwijl kennissen van mij de tering kunnen krijgen en ze hier weken op de bank slapen omdat ze van de staat de tering kunnen krijgen,,,,

Wat ze wel hadden was een mooi uitzicht op het oud gemeentekantoor waar de 168 migranten in alle opzichten geholpen werden, dat dan weer wel.... Kutzooi.

peterdh | 16-05-18 | 00:20

@peter,
Dat moeten ze nog veel meer doen, eens zal toch wel de pl**ris uitbreken, of denk je dat we zoveel onder de duim gehouden kunnen worden dat 'ze' nog wel een paar stappen verder kunnen gaan?

watmagjenogwel | 16-05-18 | 08:39
▼ 1 antwoord verborgen

En zo is de internationale media-aandacht mooi uitgebleven, doel bereikt denkt Rutte en zijn mediakartel.

Panos88 | 15-05-18 | 23:16

Ach ja, zoals gewoonlijk was de dader bij de inlichtingendienseten en justitie in het vizier en werden de signalen genegeerd. Vandaar ook dat we de sleepnetwetgeving nodig hebben, kan men dubbel falen.

miff | 15-05-18 | 23:16

Op basis van signalen wordt men niet veroordeeld, er is bewijs nodig.

Berbaar | 15-05-18 | 23:22

Je oogst wat je decennia al gezaaid hebt en dat is slappe, softe bestuurders en politici die bang zijn van hun eigen schaduw en zich laten manipuleren door de deugende in onze samenleving. Hierbij hebben we een rechtsgang welke alleen begrip heeft voor de dader en het slachtoffer in de kou laat staan. Ook hierbij weer, rechtertjes die zover van de samenleving af staan dat zij in hun parallelle wereld in al hun "eigen"wijsheid recht doen uitgaan. Dit is Nederland, anno 2018. Het verval, de betonrot gaat verder. Met dank, aan Mark Rutte cum suis en alle deugers.

De Evangelist | 15-05-18 | 23:15

Arme man was bezeten door djinn.
Stak tong uit zijn bek.

Ruimedenker | 15-05-18 | 23:14

Dit deel van de spelregels klopt niet "zodat de secretaresse van de assistente van de woordvoerder van de politiecommandant je kan terugbellen".
Dit moet aangevuld worden tot: "zodat de secretaresse van de PLAATSVERVANGENDE assistente van de woordvoerder van de politiecommandant je kan terugbellen". De assistente zelf heeft geen tijd.

Gele Beer | 15-05-18 | 23:12

Ze gaan het verward blijven noemen, omdat ze er niet gaan uitkomen qua term.
Iemand kan EN verward zijn EN een islamitische aanslagpleger zijn. Over de definitie van verward kan je ook nog bakkeleien: dit zou dan geen politiek motief bevatten.
Maar wat als men in zijn verwardheid gevoelig raakt voor politieke ideologieen?
Zo kan ik ook nog wel een paar broodjes bakken. En zo is iedereen verward.

Verward zou eigenlijk alleen mogen heten wanneer men last heeft van wanen en hallucinaties. (Bijv bij schizofrenie).
Daarentegen, wanneer is iets een waan? Een godsdienstwaan wordt alleen in extreme gevallen zo benoemd. Soms zie je bij mensen met een letsel aan de prefrontale cortex ook een intense religie beleving (het ' godsdienst gebied' heb ik dat eens horen noemen door een wetenschapper). Je kan een mens analyseren en reduceren tot stofjes wat je wil... je kan alles wel verklaren. Hoe dan ook, deze man is gevoelig geraakt voor Islamitische terreur. Daarmee is hij een terrorist. En als hij handelde vanuit een waan of hallucinatie, en daarbij 3 mensen de keel wilde doorsnijden; evenzo hoor je dan niet in de maatschappij. Ook niet in onze gevangenis of instelling. En al helemaal niet op onze kosten. Nederland is het aan de slachtoffers verschuldigt deze man uit onze maatschappij te zetten. Wij draaien niet op voor de kosten van onze eigen moordenaar! Dat is niet sociaal, dan ben je zelf een waanzinnige regeringsleider. De kijkmijdeugenwaan.

letopuwzaak | 15-05-18 | 23:11

'omdat ze er niet gaan uitkomen qua term'
U zegt het verkeerd, ze willen het niet noemen, dat is de enige reden dat ze er omheen blijven draaien.
Toch kunnen ze dat niet onbeperkt volhouden, die suikerpatient in A'dam, daar gelooft ook een belangrijk deel van de bevolking geen snars van.
Heus, de wal en het schip gaat komen.
De mensen zijn niet gek of verward, nee de overheid die is krankzinnig.

watmagjenogwel | 16-05-18 | 08:34

In heel Europa neemt het aantal messteek-aanslagen schrikbarend toe. In DE in 2007: 300x; in 2017: 3500x.
www.gatestoneinstitute.org/11383/germ...
www.thelocal.de/20180327/string-of-kn...
Het is duidelijk dat al dit soort overpsychologiserende empathie praatjes geen gaatjes vullen en de wonden alleen maar stinkender maken. Dit softie type van burgemeester is uit de tijd.

Eeuwig..Op..Vakantie | 15-05-18 | 23:08

Helaas niet. Zit er net en gaat nog negen jaar mee.

Langshetrandje | 15-05-18 | 23:33

@randje,
dat is nog maar de vraag, het wachten is op de volgende kromzwaard zwaaier.
Zwaait terug.

watmagjenogwel | 16-05-18 | 08:29

Godsamme heel Nederland is vergeven van kartelkaffers als Krikke.

LibertasSimplex | 15-05-18 | 23:07

Krikke is de stem van Den Haag. Die stem moet niet zo jokkebrokken.

LibertasSimplex | 15-05-18 | 23:38

Je kan blijkbaar niet meer direct reageren op Berbaar. De deugende doorgever van de safe huizen van Wilders. Deze los lopende totale mafklapper heeft het over de rechtstaat. Ons land heeft de afgelopen jaren een kwart miljoen kansloze tandartsen binnen gehaald, met hun de middeleeuwse thuis conflicten uit hun thuis land. Desperate actions vragen desperate measures.

paulisimo | 16-05-18 | 00:11

Nou, weet je @paulisimo, dat enfant terrible heb ik al bijna 1 jaar geblokt.
En weet je, ik heb er t.o.h. niets, niente aan gemist.
De mislukkeling.

watmagjenogwel | 16-05-18 | 08:24
▼ 4 antwoorden verborgen

Hier moet een kop rollen, tijd voor het kromzwaard.

Schepvogel | 15-05-18 | 23:07

Nederlandse bestuurders en politici kennen NIETS in vergelijking met hun buitenlandse collega's inzake terreur en staatsveiligheid.

Reaganmania | 15-05-18 | 23:03

Ik ken haar nog van vroeger toen ze nog Paul heette. Toen was het al helemaal niks.

yeps | 15-05-18 | 23:02

Nou je het zegt zeg! Het is nog een gluiperd ook.

LiniaalRectaal | 15-05-18 | 23:52

Lijkt me helemaal logisch dat een overduidelijk verwarde man die al in een GGZ-instelling zit niet op basis van een anonieme brief en zonder enig verder bewijs als terrorist wordt aan/opgepakt.
Zo werkt een rechtsstaat jongens en meisjes.

Berbaar | 15-05-18 | 23:01

Helemaal niks anoniem. Zijn eigen omgeving waarschuwde de autoriteiten.

miko | 15-05-18 | 23:58

@miko | 15-05-18 | 23:58
Lez0n miko!!
Zijn broer heeft gewaarschuwd dat het met meneer allemaal niet goed ging, getuige ook het huisraad van het balkon en GGZ opname.
Mbt een mogelijke terroristische daad ging het om een anonieme brief.
Het is allemaal niet zo moeilijk als U bij de (bekende) feiten blijft.

Berbaar | 16-05-18 | 00:05

Berbaar | 15-05-18 | 23:01 |

Zegt de man die zo voor de sleepwet is, naïef is niet het juiste woord. Och en die rechtsstaat, roulette-rechtspraak, je wordt elke keer onaangenaam verrast hoe het balletje rolt in onze rechtsstaat.

De_nuchtere_man | 16-05-18 | 01:32
▼ 8 antwoorden verborgen

Het mag duidelijk zijn dat de huidige multiculti gehersenspoelde Nederlandse overheid het neersteken van Nederlanders beduidend minder erg vindt dan een moslim verantwoordelijk te houden voor een aanslag.
-
Echt waar, we moeten af van de huidige multiculti gehersenspoelde politieke elite willen we nog een vaderland voor onze (klein)kinderen overhouden!

moitambien | 15-05-18 | 23:01

En als je er wat van zegt, dan zeggen ze dat je niet zo dom moet zijn want het aantal is <5%. We blijven dus met meer. Ongelofelijk hoe we ons voor de gek laten houden.

osolemio | 15-05-18 | 23:07

Holy fuck. En maar blijven volhouden en draaien. Ze doen ook net of het één het ander uitsluit. Een verwarde man kan geen terrorist zijn, want alleen mensen die bij hun volle verstand zijn geloven in sprookjes en vermoorden niet-gelovigen. Dat is volstrekt normaal.

Hoeveel signalen hebben deze bestuurders en politie nodig om tot dezelfde conclusie te komen als iedere boerenlul?

* dader roept Allah Hakbar
* dader snijdt mensen de keel af met mes
* er is een briefje bezorgd waarop staat dat meneer een terroristische aanslag wil gaan plegen

Als je het nu nog niet wilt zien laat dat sleepnet dan ook maar achterwege, dat heeft geen enkele zin als je de criteria niet wilt zien.

omwenteling | 15-05-18 | 22:59

Nope, het sleepnet komt er alleen om over een niet al te lange tijd alles digitaal aan elkaar te kunnen koppelen. Dan kan men precies zien hoeveel geld je uit geeft en waar en hoeveel je nog over zou moeten hebben. Ook kan men dan makkelijker zien of je niet teveel bij de sigarenboer of slijterij inkoopt. Dan sleept men je zorgverzekeringpremie een stukje verder omhoog. Kom op die sleepnet is er niet om criminelen te pakken, die is er om de grote groepen burgers onder controle te houden. Je bank gegevens worden tegenwoordig al doorverkocht aan je zorg verzekeraar. Het eerste stapje is al gezet, daar komt geen aluminiumfolie aan te pas. :"-)

BadPatNL | 15-05-18 | 23:27

Juist. Ze doen net of het 1 het ander uitsluit.

letopuwzaak | 16-05-18 | 00:52

De heersende elite wordt steeds wereldvreemder. Staan mijlenver van het volk af. Wie hecht nu nog enige waarde aan de woorden van deze liegende burgermeester.

kleinvrouwke | 15-05-18 | 22:57

Het is een functie-eis om bestuurder te zijn: Liegen, huichelen, bedriegen.

langzullenweleven | 15-05-18 | 22:57

Ook in Parijs stond de dader gesignaleerd bij de diensten.
Je zou je haast afvragen of de diensten niet in de war zijn.
Preventief oppakken en over de grens zetten. Voorkomen is beter dan genezen.

Ruimedenker | 15-05-18 | 22:54

Mag niet van links.

Reaganmania | 15-05-18 | 23:06

Misschien dat ze in Den Haag eens een PvdA-burgemeester verdienen na Krikke (VVD) en Van Aartsen (VVD) zoals in Rotterdam waar wel een verstandig persoon zetelt?!

Jan-Joris-Jaap-Joop | 15-05-18 | 22:54

@Mosterd

"maar daar trapt natuurlijk niemand in."

Daar trapt 4/5 van Nederland elke verkiezing weer in.

omanders | 15-05-18 | 22:54
-weggejorist-
K. Westergaard | 15-05-18 | 22:53

Dit is toch die mevrouw die het epische falen van Van Aartsen niet wil benoemen omdat het een vriend van haar is? Dan neem ik welke terugkoppeling van haar ook over de Haagse Steekiër sowieso met een korreltje zout.

MickeyGouda | 15-05-18 | 22:53

Nog meer verwarde mensen, ditmaal journalisten.
www.elsevierweekblad.nl/buitenland/ac...
Lees dan! En verspreiden. Het wordt tijd voor de héle waarheid.
Wist even geen topic om dit bij te plaatsen, dus dan maar bij het laatste.
Geef de boodschap doorrrr.

Ruimedenker | 15-05-18 | 22:52

Ik heb een theorie en hoor graag de ongezouten mening van reaguurders.

De wijk waar de aanslag is gepleegd (achter Hollands Spoor, aan het Johanna Westerdijkplein) is overwegend bewoond en bewandeld door niet-westerse allochtonen. Dat kun je teruglezen in de CBS-statestieken en terugzien op bv google street view.

Volgens de allochtonenmeter (CBS-info) is 72% van deze buurt allochtoon, waarvan 63% niet-westerse allochtoon.

Een terrorist steekt liever geen mede-moslims neer, maar als het enkel een verwar-man was ZONDER hakbar-motief dan zou hij iedereen kunnen neersteken: Ook mede-moslims en niet-westerse allochtonen.

De man stak drie mensen.

Als hij een verwarde man was, zou de kans dat verwar-meneer drie keer een Nederlander of Westerse-Allochtoon neerstak (37/100 x 37/100 x 37/100 ) moeten zijn, oftewel een kans van 5,06%.

Dat is een TE grote toevalligheid, dus als we weten of de slachtoffers enkel Nederlanders of westerse-allochtonen zijn, hebben we wss te maken met een terrorist.

Schiet maar raak. *Zet aluhoedje op.

Ebert de R | 15-05-18 | 22:50

@BadPatNL | 15-05-18 | 23:40
Tsjaa en als mijn tante een pikkie had gehad dan was het mijn oom geweest.
Doe eensch feiten!!

Berbaar | 16-05-18 | 00:10

Dirk_Dickerdack | 15-05-18 | 23:12

Elberts berekening klopt, kijk even op die allochtonenmeter dan zie je meteen waarom. (63+9)

Een extra kogel om de gast te doden toen het kon had 1 euro gekost, nu gaat hij minimaal een miljoen of meer kosten afhankelijk van wat de D66 rechter softies voor straf gaan geven. Hoe gaat het met de slachtoffers van deze terroristische aanval eigenlijk ?

De_nuchtere_man | 16-05-18 | 01:07

Gut Berbaar, doet iemand eens feiten is het weer niet goed. Bewaar die uitspraak maar goed voor Grapperhaus met zijn kinderen terughalen en Sargentini “geen greintje bewijs”.
Die reageren juist uit de onderbuik.

ristretto | 16-05-18 | 07:21
▼ 9 antwoorden verborgen

In de jaren vijftig zei de priester/dominee tegen de bankier 'Hou jij ze arm dan hou ik ze dom'
Die politieke mentaliteit schemert in de essentie nog steeds door in benadering naar "Het Volk"
Het vreemde is echter dat de politici dat niet meer beseffen. Er is een omkeerpunt, het volk kan 'de boven ons gestelden' in de zak gaan steken. En dan zijn de rapen gaar.

Ernst Oosters8389 | 15-05-18 | 22:49

Het wordt weer tijd voor hooivorken en guillotines dus.

J-van-de-Bontekoe | 16-05-18 | 08:10

Krikke is het prototype van de ongekozen en dus boven ons gestelde VVD-crimineel. Een gevaar voor de bevolking die ze moet beburgervaderen/-moederen.

De Vrijlansier | 15-05-18 | 22:48

In Nederland kunnen ze nog beginnen met het systematisch afslachten van de kaffirs met duizenden tegelijk, en nog zal er over verwarde mannen gesproken worden.
Als de huidige media de meidagen van '40 had moeten berichten, dan had ze gezegd: "Hedenochtend staken enkele tienduizenden verwarde mannen de grens over"

du Roi Soleil | 15-05-18 | 22:44

LOL!

duh! | 16-05-18 | 02:33

Ik geloof dat het mij niet eens meer bijster interesseert welk etiketje ze op die messentrekker plakken: verwarde man, islamitische aanslagpleger, "teleurgestelde" asielzoeker (omdat het hier allemaal zo langzaam gaat: de taal leren, werk krijgen; zie dat grote artikel in de Volkskrant afgelopen zaterdag).

Wat mij interesseert is wat er met deze man gaat gebeuren. Ik neem aan dat hij nu nog in een ziekenhuis ligt, of ergens herstelt van die schotwond in zijn been, maar daarna? Ik zou dat graag in de media willen blijven volgen. Wordt nav zijn gedrag zijn verblijfsvergunning - ik meen gelezen te hebben dat hij die had - ingetrokken? Moet hij Nederland uit? En zo ja, waarheen? Terug naar Syrië (daar zijn inmiddels genoeg plekken waar de kogels je niet meer om de oren vliegen), of "kan dat niet"? Wordt hij opgesloten tot zijn uitzetting? Of gaat hij - een biertje zegt dat - een "behandelingstrajectje" in? Waarna vervolgens een sociale huurwoning voor hem wordt geregeld, een bijstandsuitkering (want je moet die huur toch ergens van betalen, en ook boodschappen kunnen doen bij de Jumbo of Aldi), en hij gratis toegang heeft tot alle voorzieningen in Nederland (oa gezondheidszorg)?

Ik zou wensen dat een krant of een journalist dat nou eens een tijdlang ging "monitoren".

Dr_Johnson | 15-05-18 | 22:44

Het eindigt inderdaad met die sociale huurwoning + uitkering. Kan niet anders.

du Roi Soleil | 15-05-18 | 22:45

Ik ben ook heel benieuwd. Dit is namelijk de toon die gezet zal worden. Een statement. Een beleid... in het heden. Voor de toekomst. Ben heel benieuwd.

letopuwzaak | 15-05-18 | 22:50

@Dr_Johnson | 15-05-18 | 22:44
De verblijfsstatus, sociale huurwoning en uitkering had hij al.
Nu heeft hij 3 pogingen tot moord en verblijf in het penitentiair ziekenhuis in Scheveningen erbij.
Gevalletje TBS zal het wel worden.

Berbaar | 15-05-18 | 23:06

Is dit een burgemeester? Sterk optreden ouwe... Maar niet heus. Hoe kan je dit soort mensen serieus nemen als ze niet optreden als ze signalen krijgen...

Omebert | 15-05-18 | 22:43

Waarom zoeken ze bij gemeentes toch bijna altijd de meest incapabele voor de functie van burgemeester.

tsjajaja | 15-05-18 | 22:43

Heeft de politie die brief gevonden op de bodem van de prullenbak,
onder al die andere aangiften?

Ayatholla_Buttbanger | 15-05-18 | 22:42

Allemaal!

“Dag burgemeester daaag daaag daaag Pau-li-ne”

Marvin_NL | 15-05-18 | 22:42

@ Marvin_NL | 15-05-18 | 22:42
+1 en bedankt dat deze realist moest glimlachen, en nu zit dat fuckin deuntje in mijn kop.

prins_flip_da_luxe | 16-05-18 | 00:11

Zie hier niets verkeerds in. Dit is consistent beleid ; na Van Aartsen klopt de reactie bn Krikke als een zwerende vinger en het verhaal sluit als een bus. En trouwens, wat zal het me reedt roesten? Berbaar woont daar.

ristretto | 15-05-18 | 22:42

Maar gelukkig is er nu de sleepwet. Want stel je voor dat de AIVD signalen zou missen..

marcoplarco | 15-05-18 | 22:42

Ik dacht exact het zelfde. Notabene: ze kregen een brief! Hahaha

Marvin_NL | 15-05-18 | 22:42

Juist. Alle aanslagplegers waren al in beeld. Als ze in beeld zijn, gebeurt er dus geen reet. De sleepwet is een grove leugen tegen het volk.

letopuwzaak | 15-05-18 | 22:51

Gutmensch en liegen, waarom kijk ik hier niet van op..? Als ze niet liegen dan hebben ze direct een conflict met de werkelijkheid, en zoiets moet je naar goed links gebruik altijd voorkomen. Dit om nazi’s en onderbuikers niet in de kaart te spelen…

Dus puik werk van Krikke!

Veluwse-Eikel | 15-05-18 | 22:41

*facepalm* ... serieus? en dit is de top he... en mensen de keel doorgesneden! verward... ik zei het tegen een paar collega's, en die reageerden letterlijk zalvend met "ja, die mensen hebben wat meegemaakt, dat haal je niet zomaar uit ze" Alsof het goddomme normale collateral damage was van de opvang van vluchtelingen!

Carnage_pinata | 15-05-18 | 22:39

Een verwarde man kan je niet kwalijk nemen dat hij als verward kind in een verwarde religie opgroeide.
De echte schurken zijn onze ministers, kabinetsleden en burgemeesters die blijven ontkennen. Die zorgen ervoor dat de kern van het probleem niet besproken mag worden, die zorgen ervoor dat wie dat toch doet vervolgd wordt, die zorgen ervoor dat de massa-import vanuit verwarde culturen ongehinderd doorgaat.

Jan Passant mk2 | 15-05-18 | 22:37

Tip: gewoon bespreken, en blijven herhalen van feiten!

Veluwse-Eikel | 15-05-18 | 22:42

De verwarden zijn juist die mensen in onze samenleving die aan de touwtjes trekken van poppenkast Nederland.

beter-laat-dan-nooit | 15-05-18 | 22:43

ze is echt heel erg lelijk.
ik krijg braakneigingen van die foto

Dario.Maggi | 15-05-18 | 22:37

Ik krijg braakneigingen van de vvd, maar jammer genoeg de rest van Nederland niet.

Hallalieheliaal | 15-05-18 | 22:39

Zo langzamerhand moet je religie spellen als duivel.
Onwetendheid X Angst voor de dood = Religie

Hallalieheliaal | 15-05-18 | 22:37

De écht verwarde man raakt inmiddels alleen maar verder in de war door al die nep-verwardiërs

PearlJamie | 15-05-18 | 22:37

Toch denk ik niet dat Paulien gelogen heeft.
Het is meer een zaak van de ene hand die niet weet wat de andere hand doet/weet.
Zo'n gemeente is een kluwen van ambtenaren, overlegorganen, commissies, structuren, management, middle-managers, beleidsmedewerken, vergaderingen en meetings.
En dat lult de hele dag met elkaar. En vervolgens wordt alles op de email gezet, en in de gemeentelijke dropbox, en vervolgens opgenomen in notulen, die dan weer per email verspreid worden.
Een gemeente is een kluwen van ambtelijk gezwets en iedereen is daar volledig de draad kwijt.
Het is dus niet moedwillig liegen van Pauline, maar meer een volledig gebrek aan competentie en daadkracht in alle lagen van de gemeentelijke ambtenarij.

Thierry-Rosette | 15-05-18 | 22:36

En als reactie op mezelf dan ook meteen de oplossing: Simpelweg 80% van de 'pratende ambtenaren' ontslaan of omscholen naar 'doen-ambtenaren' (leraren, politie, plantsoenendienst, verpleegkundigen). Het pratende deel dat overblijft heeft veel minder te overleggen en alles gaat veel slagvaardiger.

Thierry-Rosette | 15-05-18 | 22:40

Oneens: namelijk voordat een Burgemeester met een verklaring voor het plebs komt, roept ze eerst haar technische staf plus spindokter bijeen, hierna wordt pas de media benaderd.

Veluwse-Eikel | 15-05-18 | 22:45

Krikke doet een volledig irrelevante bewering. Vlak nadat er iets is gebeurd meteen zeggen 'op dit moment zijn er geen signalen' is een statement maken waar geen greintje waardevolle kennis in besloten kan liggen omdat er niets onderzocht is. Zeg dan gewoon niks.
Maar nee, het lijkt wel beleid te zijn om meteen te spreken over 'verward', 'amsterdammer', 'witte dader', 'geen terroristisch motief' enzovoort, waarbij de waarheid best even verdraaid mag worden,

De_Sloper | 16-05-18 | 08:52
▼ 1 antwoord verborgen

Steek een grasveld in de fik en we weten zeker dat je terrorist bent en stellen een voorbeeld. Heb zo'n geschiedenis, geef wat aanwijzingen en doe dit en we weten het nog niet zo zeker en daarom noemen we het... Tweeklassenmaatschappij, net als die malloot bij dat restaurant in Amsterdam

TheseDays00 | 15-05-18 | 22:36

Nou ja, als je in een GGZ zit mogen ze je wel verward noemen.

Denkhetnjet | 15-05-18 | 22:36

Vond het verhaal van Mohammed B in de rechtszaal ook tamelijk verward overkomen. Met een hulpverlenersbril zie je al snel zorgbehoefte.

atheïstisch stemvee | 15-05-18 | 22:42

Hee een onbetrouwbare VVD'er. Dat is schokkend.

barryvantiggele | 15-05-18 | 22:36

Een liegende VVD-er, dat zie je toch niet vaak.

obominotie | 15-05-18 | 22:35

En dan ben ik net een minuutje later.

barryvantiggele | 15-05-18 | 22:37

Je probeerd nog om iets sarcastisch te plempen maar hou maar op, we worden door zulke incompetente mensen bestuurd dat het dus voor iedereen levensgevaarlijk wordt. Ieder mens hier in den lande is vogelvrij verklaard door dit soort wegkijkende nitwits. Het gaat helemaal uit de klauw lopen. Krikke, Sargentini, Timmermans, van Aartsen, Ollongren en de rest van dat D66-achtige deugvolk. Bewapen uzelf want deze strontkoppen laten ons van alle kanten in de steek. Gvdddv.

Normpje | 15-05-18 | 22:35
-weggejorist-
Zwizalletju | 15-05-18 | 22:57

Persoonlijk vindT ik het plembsel van Normpje 10x belangrijker dan dat ene taalfoutje waar iemand dan zo nodig over moet klagen.

watmagjenogwel | 16-05-18 | 07:09

wordt tijd dat we Merkel, Rutte , Juncker e.c. persoonlijk aansprakelijk gaan stellen voor het gevoerde wanbeleid.

De meeste kiezers willen hier helemaal geen stekiers en/of potentiele stekiers. Ook willen de meeste kiezers vermoedelijk de import van nog meer stekiers beperken toch ?

Tee Of Cup | 15-05-18 | 22:35

Ik zou graag de import van stekers subiet willen stoppen en de al hier aanwezige stekers direct willen repatriëren op kosten van de EU.

ChatBot | 15-05-18 | 22:37

Ik hoop dat er nog een tijd komt waarin een tribunaal komt voor deze verraders. Een volksgericht is ook goed.

obominotie | 15-05-18 | 22:37

En dan nog met je huichelachtige kop op bezoek gaan bij de slachtoffers om je begaandheid te tonen. Je moet het maar kunnen..

ChatBot | 15-05-18 | 22:34

Geen greintje fatsoen en geweten heeft deze vrouw.

kleinvrouwke | 15-05-18 | 22:36

Vergeet niet dat de broer van deze man wekelijks liep te waarschuwen, in volledig correct algemeen beschaafd Nederlands. Nederland heeft geen sleepnet nodig, maar een werkende telefoon.

Feynman | 15-05-18 | 22:30

Of bestuurders die eindelijk eens optreden en geen bestuurders die altijd weer een reden vinden om niet op te treden.

Jan Dribbel | 15-05-18 | 22:33

Te veel molslims in de ambtelijke lagen. 5e colonne.

Zwizalletju | 15-05-18 | 22:40

Nederland heeft een rechtspraak nodig waar ook politici feitelijk onder vallen, en dan tevens persoonlijk. Nu zijn bestuurders zelden aansprakelijk voor feitelijk falen en verzuimen

InclinedtoLiberty | 16-05-18 | 00:11
▼ 1 antwoord verborgen

Als anonieme tips niet meer genoeg zijn kan “Meld Misdaad Anoniem” ook wel afgeschaft worden, of is dat alleen goed genoeg om uitkeringsfraude aan te pakken? Want lekker risicoloos?

sko | 15-05-18 | 22:30

Dat meldpunt dat gegevens van klikspanen doorverkoopt? Prima toch, laat lekker bellen, "De Verklikte Verklikker" zou Willy Vandersteen hebben gezegd.

Graaisnaaiert | 16-05-18 | 09:35

Je zal die doos toch aan je ziekenhuisbed hebben gehad.

osolemio | 15-05-18 | 22:30

Pas op of ze neem Sigrid hoofddoek mee.

Hallalieheliaal | 15-05-18 | 22:33

Die kwam er bij mij niet in als ik het overleefd had.

De_nuchtere_man | 16-05-18 | 00:31

Die sleepwet is idd overbodig gebleken zoals ik al verwachtte. al krijgt de politie latente en serieuze terroristische dreiging op een presenteerblaadje ze doen er niets mee....

wie zal het zeggen | 15-05-18 | 22:29

En dan blijkt weer dat de conclusie van de gewone burger de waarheid een stuk beter benaderd. Schandalig hoe dit steeds gebagatelliseerd, goedgepraat, ontkent en “vergeten” wordt door de dames en heren politici. Jij of één van je naasten zouden maar het slachtoffer zijn van zo’n zandbakdebiel.

Mr. Neon | 15-05-18 | 22:29

Als gewone mensen liegen en bedriegen moeten ze verantwoording afleggen.
Als bestuurders (die dus per definitie belangrijker zijn) zoiets doen gebeurt er niks.
Altijd is alles juridisch dichtgetimmerd en nooit heeft zoiets gevolgen.
Met name financieel is er voor die groep nooit stront aan de knikker.
Je vraagt je alleen af als burger,waarom toch?
Zouden er nog mensen bestaan die vertrouwen hebben in bestuurders of in de politiek.
Want dit was echt niet de eerste keer!

pejoar | 15-05-18 | 22:27

Nou Plientje, je hebt een halfuur om je bureau leeg te maken en daarna zal een beveiliger met je mee naar beneden lopen.

VeelTeSteil | 15-05-18 | 22:26

Hahahahahaha....
Ja, bij een falende kutburgert wel ja.

J-van-de-Bontekoe | 16-05-18 | 08:03

VVD-ers = beroepsleugenaars

JI-HAAT | 15-05-18 | 22:26

Ettur = vvd'er

Hallalieheliaal | 15-05-18 | 22:31

Maar kan ik nu aannemen dat deze weledele heer na zijn eventuele veroordeling en taakstraf alsnog het land wordt uitgezet? Of mag dat niet van ons Mutti en oom Frans?

atheïstisch stemvee | 15-05-18 | 22:26

Hij krijgt een aanleunwoning bij We are Here

Hallalieheliaal | 15-05-18 | 22:31

Ik geloofde al niets van dat verwarende verhaal. De rest van Nederland in het vervolg ook nooit meer. Goed gedaan! Hahaahaha.

Marcello Christiani | 15-05-18 | 22:25

Wanneer komen de rectifcaties over de palestijnse aanslag op het Joodse restaurant en de aanslag met auto op Joodse toeristen bij Amsterdam CS?

marcoplarco | 15-05-18 | 22:47

Dat is niet meer nodig. Men weet nu genoeg over de werkwijze van de politiek.

Marcello Christiani | 15-05-18 | 23:13

Pauliene Krikke heeft in Arnhem ook een historie met betrekking tot politie en openbare orde.

En er was ook een dingetje met haar drugsdealende echtgenoot, wanneer ik de bronnen goed lees. Muurkrant staat er vol van.

Waar komen dit soort van "openbare bestuurders" toch vandaan?

Glasgow Argus | 15-05-18 | 22:25

Ettur gaat Krikke doen

Hallalieheliaal | 15-05-18 | 22:32

Wow, best cynisch, zeg.

teevee | 15-05-18 | 22:24

Dus we hebben een gast waarvoor een waarschuwing is binnengekomen én die al agressief Allah Snackbar schreeuwend het huisraad (ongetwijfeld van de woco) naar buiten liep te flikkeren. Daardoor opgenomen.

En dan snijdt hij bij mensen de nek door, althans probeert dat, en steekt willekeurig mensen neer in islamitisch gewaad, al Allah Snackbar aan het schreeuwende.

En dan hebben we een burgemeester en politie die meteen roepen dat het een verwarde man is terwijl die gast natuurlijk direct geïdentificeerd was.

Nou, dat doet niet veel vertrouwen geven in de politie en de politiek in het algemeen en dit Krikke-monster in het bijzonder.

MemeMagieIsEcht | 15-05-18 | 22:23

Dit viel me op aan uw tegel " ... snijdt hij bij mensen de nek door, althans probeert dat .." Ik meen dat een van getuigen zei, dat het bloed bij een van de slachtoffers bij de nek uitspoot als een fontein of kraan.

Ik zeg dit, daar de neiging nogal gauw gewekt is, dat het proberen iemand de nek doorsnijden minder erg is. Echter uw luchtpijp, slokdarm, zenuwen naar hersenen en meer lopen o.a via de nek. Een behoorlijke snee in de nek, kan al snel verlamming veroorzaken of zoals bekend de dood.

De leek (u en ik) zijn zich hiervan vaak niet bewust, maar deze islamiet des te meer. De smeerlap weet precies waar en hoe hij moet steken/snijden en hoe hij een mes moet vasthouden tijdens het steken. Mogelijk al vanaf jongsaf aan geleerd door zijn vader, toen hij zijn eerste dier (schaap,geit o.a) moest doden voor het offerfeest. Verward zijn deze gasten dus niet.

thephysicist | 15-05-18 | 23:41

+1

De Profundus | 16-05-18 | 18:14

WIE schetst onze verbazing @mosterd

Mauguio | 15-05-18 | 22:21

In welke sprookjeswereld leven onze politici? Waarom wordt tuig niet als tuig behandeld en het land uitgeschopt?!

Maxx! | 15-05-18 | 22:19

Bruikbare tips!

Lona | 15-05-18 | 22:19

Motie van wantrouwen tegen Pauline Krikke in Haagse stadhuis. 3 2 en 1....

TRUMP | 15-05-18 | 22:19

Door wie dan?
Men is juist errug blij met mevrouw Krikke in het Ijspaleis.

Berbaar | 15-05-18 | 23:24

Als Berbaar “men” schrijft bedoelt hij zichzelf en zichzelf alleen.

duh! | 16-05-18 | 02:38

@Trump. De fractie van de PVV in Den Haag gaat een motie van wantrouwen indienen. Stond gisteren al op de Telegraaf website.

Lupuslupus | 16-05-18 | 06:19

Ach het deugmens durfde ook niet de tasjesrover in de schilderswijk te omschrijven.

kleinvrouwke | 15-05-18 | 22:19

@kleinvrouwke
Tja haha, de burgemeester van de stad vond dat ze zelf: 'op de verkeerde tijd, op de verkeerde plek was.'
De burgemeester van de stad, op de verkeerde plek, niet de rover! Men zou zoiets toch andersom verwachten?

kleurdoosje | 16-05-18 | 01:24

Aan dit soort volk gaat ons land uiteindelijk ten onder. Evenzo geldt dit voor Pechtold overigens...

Ommezwaai | 15-05-18 | 22:19

Ze zal wel niet aftreden, dat past een liegende en onbekwame burgemeester niet.
Die blijft zitten in het belang van Den Haag en de Haagse salafisten.

Jan Dribbel | 15-05-18 | 22:18

Aftreden, nevernooitniet
dan kunnen ze wel aan de gang blijven en blijft er in de groote steden nauwelijks iemand over

Tobi | 15-05-18 | 22:41

Benoemd dus dikke middelvinger naar de kutburger.

Dutch_Holland | 15-05-18 | 23:02

Het is echt tijd om door het volk voortaan burgemeesters te laten kiezen.
Dit kan toch niet waar zijn.

De Profundus | 16-05-18 | 18:12
▼ 1 antwoord verborgen

Die kop kan er spreekwoordelijk wel af nu.

DommeNeger | 15-05-18 | 22:17

Van zulks trek ik mijn kater nog vanaf.

Ommezwaai | 15-05-18 | 22:20

Het valt allemaal best mee met die islam.
Kunnen we best een plezierige versie van polderen... of wegkijken. Ach, wat maakt het uit?

Desmoulins | 15-05-18 | 22:17

REAGEER OOK