Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Pauline Krikke: "Wir haben es nicht gewußt"

niet photoshoppen svp

Fraai stukje crisismanagement vanaf de burelen van het Haagse stadhuis alwaar de woordvoerder van bitterballenburgemeester Pauline Krikke de kastanjes uit het vuur mag halen.

Want voor het eerst sinds haar overstap uit Arnhem ligt Krikke, die in Gelderland vooral uitblonk bij de borrels, onder vuur en iets zegt ons (*) dat dit niet de enige keer zal zijn. Maar goed: "De burgemeester wist direct na de steekpartij op het Johanna Westerdijkplein niets van een briefje waarin werd gewaarschuwd voor terroristische plannen van de verdachte. Dat zegt de woordvoerder van de burgemeester." Yeah right. Je krijgt begin maart een anonieme tip dat een knettergestoorde Syrische leipo een terroristische daad wil gaan plegen. Begin mei probeert die knettergestoorde Syrische leipo INDERDAAD drie mensen de keel door te snijden. Dan schuif je de boel snel onder het tapijt want verwarde man en zeg je: "Op dit moment zijn er geen signalen dat er meer speelt dan dit." Blijkt later dat je óf bewust uit je nek hebt staan lullen óf dat je concrete informatie met terroristische dreiging gewoon totaal niet serieus neemt. Ophef. En dan zeg je: "Wir haben es nicht gewußt." En ook politie en justitie haben es nicht gewußt. Ja kóm nou. Wat moet er in dit land dan gebeuren voordat de driehoek concrete tips over terrorismedreiging wel serieus neemt?
PS. De PVV zegt alvast doei.
UPDATE: Politie, burgemeester en OM zagen de anonieme tip over een terroristische daad van de verakbarde Steekiër over het hoofd vanwege 'een menselijke fout'. "De bevindingen van het onderzoek zijn niet in het systeem verwerkt", verklaart Paul van Musscher, de hoogste baas van de politie Den Haag. Blijft toch schuren: wie wist wat wanneer. En weet je wie ook een menselijke fout is? Malek Fostok, de idioot die drie mensen probeerde te vermoorden.

Social

Reaguursels

Inloggen

De slapste onder de slappe excuses.
De zwakste onder de zwakke smoezen.
'verkeerde registratie' (ergens binnen de lagere burelen van de politie).
Dus de burgemeester wist van niks (echt hoor);
Dus de top van de politie wist van niks (echt hoor);
Dus de mensen van 't OM wisten van niks (echt hoor);
ze wisten alleen maar, bliksemsnel, nadat drie mensen bijna letterlijk de nek was afgesneden door 'n 'Allah Akbar' roepende Syriër, dat 't slechts 'n verwarde man was, bekend omdat ie al gedwongen was opgenomen bij de RIAGG.
Nou.
Dat is dan 'n hele geruststelling.
Onze politieke driehoek heeft geen fouten gemaakt; eigenlijk hielden ze zich keurig aan de protocollen. Niemand aan de top valt iets te verwijten.
Komt dat even mooi uit.
'We', de Nederlanders, worden prima beschermd tegen terroristen.
En ons apparaat, om onheil te voorkomen, werkt ook helemaal foutloos.
Mochten de drie slachtoffers blijvend letsel hebben opgelopen, bijna te zijn vermoord, of blijvend psychisch beschadigd zijn geraakt, 'nooit meer normaal te kunnen leven, dan is dat gewoon 'n beetje jammer, toch?
En mochten alle Nederlanders nou 'toch' de indruk hebben gekregen, dat wij in Nederland verraden en valselijk misleid met fake-informatie (over veiligheid en betrouwbaarheid), tja, dan is dat de schuld van die Nederlanders, toch?
Who do you think you are kidding, voorlichter van de overheid?

Der Paulie | 17-05-18 | 02:18

IS heeft deze aanslag (van een lone wolf) niet geclaimd. De Nederlandse Staat ontkent dat het een aanslag is onder het mom van een 'verwarde man' . Je krijgt de indruk dat IS en de Nederlandse Staat een gemeenschappelijk belang hebben en vooral geen gedonder willen hier.

ronin1962 | 16-05-18 | 20:32

Falen liegen falen liegen
En heeeeeel veel deugen en heel erg ongeschikt zijn is de succesfactor in de nl politiek

Jacktheflipper | 16-05-18 | 16:08

gelukkig gaan ze met de sleepnetwet meer dan genoeg info krijgen over dit soort voornemens. Wordt ons land nog veiliger. Niet dat die info ondersneeuwt in alle onzin dataflow of zo, hoor.

xspalm | 16-05-18 | 14:53

Misschien kun ze voortaan de term Moha-madman gebruiken om duidelijk te maken om welk type gekkie het gaat

Gulliver | 16-05-18 | 14:38

Toen dit wijf kwam in de Hofstad sloot ze gelijk de PVV uit in de gemeenteraad zonder 1 seconde met deze mensen gepraat te hebben. Maar ze omarmt wel de ideologie van dood en verderf.

Nu heeft dit deugmens en de deugmedia deze moslimaanslag weggemoffeld als verward persoon ook al wist zij hoe het werkelijk zat. De manipulatie en desinformatie is weer gelukt want 80% van Nederlanders heeft nu niet meegekregen dat het een vooropgezet moslimaanslag was van deze chirurg uit Syrië.

vinzDH | 16-05-18 | 14:13

Ex burgemeester van Arnhem. Nou dan weet je het wel.

BSE rundfunk | 16-05-18 | 13:48

Het wordt tijd dat mensen zich druk maken en wel gewoest worden.

BSE rundfunk | 16-05-18 | 13:45

Had je anders verwacht

Ronald89 | 16-05-18 | 13:42

Meneer is moSSlim en schreeuwt allah uhackbar.
Dat vind ik al 2 signalen dat er meer speelt.
En dan heb ik nog niet eens dat briefje gelezen.

Alsof een aanslag al niet erg genoeg is, worden we ook nog eens belazerd door de mensen die ons moeten beschermen.

Rest In Privacy | 16-05-18 | 13:23

Je vergeet nog te vermelden dat hij ook een zgn. kufi (religieus mutsje) droeg tijdens zijn daad.

duh! | 16-05-18 | 13:26

Heet zo'n stom mutsje een kufi?
Weer wat geleerd.
Je steekt onvermijdelijk wat op over die ku(t)ltuur

Rest In Privacy | 16-05-18 | 14:11

Ik kwam op de Joop een reactie tegen die de "verwarde man" term ineens in een heel ander daglicht stelt.
Onze verzekeringswet moet aangepast worden, of de staat moet garant gaan staan voor alle kosten.
"
Joop den Uil 16 mei 2018 at 08:50
de terminologie ”verward” of ”terrorist” of ”partner” heeft financiele consequenties voor slachtoffer (en dader).
Verzekeringsinstellingen zijn zeer specifiek wanneer wel of niet uitgekeerd wordt.

Indien je gewoon ”verward” bent, worden alle kosten die je maakt vergoed, ook de claim die de politie (en de uren van burgemeester bijvoorbeeld) op je legt. Bij ”terrorist” is dat niet het geval. Daarom spreken de overheden dan ook altijd over ”verward”, anders kunnen ze fluiten naar hun geld van de ”verwarde” dader(s)."
joop.bnnvara.nl/nieuws/politie-ontvin...

Abject | 16-05-18 | 13:15

Goede info! Je hebt sinds 9/11 de terroristen clausule welke verzekeringsbedrijven hanteren: of te wel uitsluiting van dekking. ‘Verward’ betreft misleiding en woord-manipulatie van onze Overheid om maar niet voor de (enorme) gevolgen van alle islam-uitwassen op te hoeven draaien.

Veluwse-Eikel | 16-05-18 | 13:32

Behalve dan dat je linkt naar ‘Joop’ waar ik uit principe niet kom…

Veluwse-Eikel | 16-05-18 | 13:50

Wellicht kunnen verzekeraars de overheid aanklagen wegens fraude.
Die hebben meer middelen dan Jan met de pet.
Dan komt de waarheid via die weg boven tafel.

Rest In Privacy | 16-05-18 | 14:14

Dementerende politici en verwarde mannen. Geen goede mix. Voor wie het nog niet doorhad? God voor ons allen en ieder voor zich. En minister Grapjas van het ministerie criminelen & corruptie? Ja, die is te druk met nog meer haatjurken terug te halen. Dat verward en dement zijn gaat nog een dingetje worden.

Standvastig | 16-05-18 | 13:02

Hier in Nederland zijn onze bestuurders als de dood om in de stront te roeren. En daarom groeit de mesthoop die radicale islam heet.
Ontkennen dat de inspiratie van deze zgn. verwarde personen voortkomt uit de koranische duivelsverzen. Islamitische zwakbegaafden en kinderen die worden ingezet om de ongelovigen te doden. Want u ongelovigen moet dood. Ook als je GL stemt.
Dood en verderf is de heilige opdracht die moslims moeten volgen. En de Nederlandse overheid doet niks en zal niks doen.
En oh ja, autochtoontje; u mag niet haten op straffe van 2 jaar gevang. U moet gewoon u dierbaren laten opblazen. U wilt natuurlijk wel blijven deugen.

Vrijhetzelaar | 16-05-18 | 13:01

AIVD, NCTV, Politie. They only had one job, just one simple job.

SaintNick | 16-05-18 | 13:00

Wegkijken ja. Simple indeed. Hef dat zooitje verdriet maar op. Kost een hoop en u krijgt niets.

Standvastig | 16-05-18 | 13:07

Die burgemeester moet gewoon opgepakt worden en in de cel gezet, ze is verantwoordelijk voor een bijna driedubbele moord met terroristisch motief en liegt daar vervolgens over. En naast haar zijn er nog wat meer mensen die hadden kunnen en moeten ingrijpen zoals de hoofdcommandant van de politie in DH.

XaleX_2 | 16-05-18 | 12:59

Godverdomme !! Ze spelen met onze levens !!
Noem de beesten bij de naam !!
Als het bad overstroomd, draai je de kraan dicht. Maar dan moet je wel je ogen open hebben om de kraan te kunnen zien !!

poiuytrewq | 16-05-18 | 12:55

En ook niet het afvoerputje om politiek correcte reden dichthouden

Rest In Privacy | 16-05-18 | 14:16

Drie mensen in hun hals gestoken, dat is echt geen verwarde man geweest. Die steken wild om zich heen. Deze terrorist heeft doelbewust gericht gestoken. A la IS, a la schapenmartelaars.

paartjehop | 16-05-18 | 12:45

Zoals al opgemerkt de burgemeester van Den Haag is de korpsbeheerder vd Politie Haaglanden. Ze had dit moeten weten.
Wat zijn de nu de gevolgen? Meisje kan maar beter opstappen lijkt me.

KeesRoeiboot | 16-05-18 | 12:37

Het OM heeft maar één ding in gedachten, daarom kijken ze daar weg, hun van der Valk dromen dromend. De inlichtingendiensten hebben maar één ding in gedachten, daarom waren ze daar zo druk met weg te kijken toen iemand werkelijk alarm sloeg. De burgemeestersdriehoek heeft maar één ding in gedachten: iets met triootjes. En vreemd genoeg, zulke 'verwarde mannen' hebben ook maar één ding in gedachten. Seksdrift en doodsdrift, wat zei Freud daar ook al weer over....

Eeuwig..Op..Vakantie | 16-05-18 | 12:32

Als zo'n waarschuwing tussen de mazen doorglipt is dat en systeemfout en ook daarvoor draagt zij als hoofd politie verantwoordelijkheid. Gezien het feit dat er 3 burgers zijn neergestoken lijkt me opstappen wel aan de orde. Temeer daar men zonder degelijk onderzoek al enkele uurtjes na zo'n gebeurtenis met allerlei onbewezens bezig is het idee van een aanslag te ontrkachten.

sockpuppet | 16-05-18 | 12:29

""gevalletje verkeerde tijd, verkeerde plaats volgens Krikke.(..)"
@ Linkse allergie | 16-05-18 | 11:15
Zei ze dat ook toen een hakbaar haar tas roofde?
denhaagfm.nl/2018/03/23/burgemeester-...

telelezer | 16-05-18 | 12:28

Zolang de enige kwalificatie die nodig is voor een positie in het openbaar bestuur het hebben van het juiste partijlidmaatschap is, blijft dit soort wanbeleid door etteren.

Franker | 16-05-18 | 12:20

Technisch gezien hebben ze gelijk door woorden te gebruiken als 'direct na' en 'op dit moment', maar het gaat er natuurlijk om dat ze een uur later wel alles hadden kunnen weten indien zij dat wilden. Het menselijke fout argument zegt mij meer iets over het niveau van incompetentie en naiviteit waarmee onze bestuurders met zaken als veiligheid omgaan.

devil13 | 16-05-18 | 12:19

"Er is hier een doorgedraaide idioot die zijn meubels naar buiten gooit!"
-"Eh, gewoon een verwarde man, daar kunnen we niks mee..."

"Ja maar, ja maar, nu zijn er mensen die op die meubels gaan zitten, ze zitten nu gewoon met een stoeltje op de stoep."
-"Okee, nee dat kan natuurlijk niet. We zullen er meteen een paar mannetjes op af sturen!"

DeKolonistenVanIslam | 16-05-18 | 12:16

Vergeten wordt dat de politie en gemeente dagelijks tientallen van deze meldingen krijgen. Probeer daar maar een serieuze uit te destilleren. Zo simpel is het niet.

Pastduiven Verkwil | 16-05-18 | 12:12

telelezer | 16-05-18 | 12:22 |
Totdat duidelijk wordt wat het kost, versus wat het oplevert. Wat het oplevert is dat per jaar hooguit 1 persoon het leven gered wordt, tegenover de kosten die - anders aangewend - waarschijnlijk een veelvoud aan levens kunnen redden.

Alles heeft zijn prijs en 100% veiligheid kan de staat niet geven, zelfs niet met een 10x zwaarder opgetuigde AIVD. Keerzijde van al dat preventief natrekken en opsluiten is veel meer mensen onterecht van hun vrijheid beroofd.

Zo makkelijk is het inderdaad allemaal niet.

Beste_Landgenoten | 16-05-18 | 12:52

Er waren in dit geval wel heel veel signalen (Syrische vluchteling, islamistische achtergrond veroorzaakte eerder majeur incident, wsch. PTSS, komt waarschuwing over binnen) die de autoriteiten, inclusief AIVD, niet goed combineerden. Hoe vaak komt een dergelijke combinatie voor?

duh! | 16-05-18 | 13:30

Preventieve meldplicht, onder druk zetten en kijken welke kant zo’n figuur daarna overhelt… tevens moeten we niet vergeten dat na 9/11 de islam het Westen de oorlog heeft verklaard. Dan kunnen je ook ‘oorlogsmaatregelen’ nemen tegen aanhangers van deze ideologie. Wat er nu gebeurd is slappe hap en vooral heel veel wegkijken.

Veluwse-Eikel | 16-05-18 | 13:48
▼ 1 antwoord verborgen

Zoals ik in de laatste topic over Krikke al zei:
"Deze persoon was al bekend bij de inlichtingendiensten, maar niemand zag dit aankomen" zal de nieuwe "wir haben es nicht gewust" zijn.

Gregovic | 16-05-18 | 11:51

Als je iedereen die bekend is bij de AIVD gaat opsluiten of permanent volgen ben je heel veel geld kwijt en volg je heel veel mensen die nooit kwaad in de zin hebben. Plus veel irritatie daarover.

Beste_Landgenoten | 16-05-18 | 12:54

Het gaat er helemaal niet omdat je iedereen die bekend is bij de AIVD moet opsluiten, maar je moet wel maatregelen nemen als de combinatie van factoren te bijzonder is (zie hierboven).

duh! | 16-05-18 | 13:32

duh! | 16-05-18 | 13:32 |
Je hebt een punt. Wat me dan toch altijd weer meevalt is dat die personen toch bekend waren bij de AIVD. Pas echt griezelig wordt het als het om totaal onbekenden gaat.

Beste_Landgenoten | 16-05-18 | 13:38
▼ 1 antwoord verborgen

We kunnen inmiddels wel concluderen dat de Sleepwet "niet heeft gebracht wat ervan werd verwacht".

JackStick | 16-05-18 | 11:33

Nee, het is een groot succes juist, hoop baantjes erbij en of je nu iets vind of niet maakt niet uit, want men acteert er als het om terroristen gaat toch niet op. En straks evalueren en dan is de conclusie dat er geld bij moet.

O2Neutraal | 16-05-18 | 11:55

@O2Neutraal
Exact. Net zoals de EU, die op alle fronten heeft gefaald om de migrantenstroom te bestrijden, beantwoord wordt met meer EU.

JackStick | 16-05-18 | 12:01

@ JackStick | 16-05-18 | 12:01
De Europese grens- en kustwacht kan nog niet eens de helft van zijn taken uitvoeren. De Europese Commissie roept de lidstaten daarom dringend op meer mensen en materieel te leveren.
www.telegraaf.nl/nieuws/2042810/europ...

telelezer | 16-05-18 | 12:25

Ja, gevalletje verkeerde tijd, verkeerde plaats volgens Krikke. Ik dacht dat het na Van Aartsen niet slechter kon maar de wisselbeker gaat dit jaar naar Paulien.

Linkse allergie | 16-05-18 | 11:15

Nou, dat weet ik niet zo zeker. Het jaar is nog niet half om en de concurrentie wordt steeds sterker....

DeDenkerT | 16-05-18 | 12:12

Een verwarde milsom tjonge dat is echt geen terrorist hoor. Nee daar ga je samen een bakkie mee doen, een aai over z’n bolletje geven en uiteindelijk doodknuffelen. En als ie dan een briefje schrijft dan wijs je hem op zijn spelfouten en geeft hem wat advies. Slaap lekker Nederlandse overheid.

Rdock | 16-05-18 | 11:04

Wilde beesten zitten in de dierentuin ook achter een hek. Om de mensen te beschermen tegen potentiële dreiging.

WdVteL | 16-05-18 | 11:02

Daarintegen wordt elk reaguursel op Geenstijl compleet nagetrokken door een fulltime team van 100 rechercheurs. Geloof mij maar.

Repetitive Beats | 16-05-18 | 11:01

VPN en anoniem mailadres does the trick :)

Jasperados | 16-05-18 | 11:20

Burgemeester Krikke is verantwoordelijk voor de openbare orde in Den Haag, en daarom dient daarom proactief zichzelf op de hoogte te stellen van briefjes zoals over Malek F.

Peter_K | 16-05-18 | 11:01

Krikke heeft het laten gebeuren dat er drie mensen ernstig verwond zijn geraakt met deze terroristische daad. Zij is verantwoordelijk en zou nu op moeten stappen.

O2Neutraal | 16-05-18 | 11:57

Degenen die Malen F en honderdduizenden andere aanhangers van de veroveringsideologie hebben toegelaten, zijn verantwoordelijk.

Franker | 16-05-18 | 12:23

@ beste-landgenoten 10:18
Dat gevangen zetten zou ik een prima plan vinden. Goedkoper dan het vergeefs schaduwen van deze verwarde mensen. Het had in dit geval drie mensen met littekens en een levenslang trauma voorkomen. De hele wijk is onrustig als iemand alles uit zijn raam gooit, als er iemand onder had gelopen had ie zijn nek gebroken etc. Allemaal te voorkomen door preventief vast te zetten of de keuze tegeven na afgifte vingerafdrukken weer te worden teruggestuurd naar Syrië.

WdVteL | 16-05-18 | 10:58

Wat ik zei: Dan gaan er heel veel mensen onterecht gevangen gezet worden. Dat levert weer volle cellen op, veel onterecht van de vrijheid beroofden en bovendien afgezien daarvan: De wet verbiedt om mensen te veroordelen voor iets wat ze (nog) niet gedaan hebben, tenzij er zeer zwaarwegende argumenten voor zijn. Ja maar..... nee niet ja maar.

Beste_Landgenoten | 16-05-18 | 12:57

Ik snap de reacties. Nalatig? Daar lijkt het zeker op. Maar er zijn natuurlijk wel 2 praktische problemen. Wat nu als meerdere/veel mensen dit soort briefjes gaan schrijven, voor de lol, of om de politie te zieken of allochtonen in diskrediet te brengen? De politie heeft de capaciteit niet om dat allemaal te onderzoeken. En stel dat er wel een onderzoek naar deze man was ingesteld. Als hij geen aantoonbare banden heeft met terroristische organisaties, dan is het lastig om te bepalen of hij daadwerkelijk een gevaar vormt.
Maar een onderzoekje was toch wel het minste wat van de politie verwacht had mogen worden. De burgemeester als hoofdverantwoordelijke heeft nu niets om zich achter te kunnen verschuilen... en probeert de aanslag te baggetaliseren... en dat zet kwaad bloed bij sommigen. Het gaat hier niet om het symptomatische wegkijken van een links deugmens, maar het proberen te redden van haar eigen hachje. Net zo laakbaar.

ChupaChupa | 16-05-18 | 10:55

"De politie heeft de capaciteit niet om dat allemaal te onderzoeken."
Dat is tevens de reden om moslims niet het land binnen te halen en een stevig deel uit te zetten.

bodemloos | 16-05-18 | 11:23

@bodemloos
Precies. Het slaat nergens op meer moslim-extremisten het land in te sleuren dan politie en veiligheidsdiensten aankunnen.

obominotie | 16-05-18 | 11:32

Wel degelijk ook deugmens want haar keuze voor verwarde man was ook ingegeven door angst voor "oplopende spanningen" in de stad

Gen. Maximus | 16-05-18 | 12:04

Het bewijsmateriaal stapelt zich op dat de Sleepwet geen enkele toegevoegde waarde heeft

JackStick | 16-05-18 | 10:48

Dat sleepwetje is er ook niet voor de gemiddelde Jihadist, maar voor U en mij...

Mark_D_NL | 16-05-18 | 10:53

Mark_D_NL | 16-05-18 | 10:53
U bent een optimist. Volgens mij is de sleepnetwet er alleen voor de baantjes voor vrindjes.

O2Neutraal | 16-05-18 | 12:06

De donorwet daarentegen had hier juist WEL een extra donor opgeleverd.

Beste_Landgenoten | 16-05-18 | 12:58

Verwarde mannen tellen niet mee in de aanslagstatistieken.

bodemloos | 16-05-18 | 10:45

Ik denk dat alle terroristen in principe ook verwarde mannen zijn. Het zijn geen elkaar uitsluitende deelverzamelingen.

Beste_Landgenoten | 16-05-18 | 12:59

Dat briefje wordt niet serieus genomen want gebrekkig Engels enzo. Zitten daar politiemensen of taalnazi's.

BozePaarseMan | 16-05-18 | 10:37

Net als bij het korte lontje incident in Amsterdam zijn ook hier de slachtoffers totaal buiten beeld. Als het mijn kind was geweest van wie de strot was doorgesneden dan had ik iedere mogelijkheid aangepakt om publiekelijk te vertellen wat ik er van vond. Maar goed laten we in plaats daarvan maar de ramadanquiz doen in het AD.

osolemio | 16-05-18 | 10:35

letopuwzaak | 16-05-18 | 10:39 | Als een van mijn kinderen dit zou gebeuren zou mijn veiligheid mij helemaal niets meer uit maken.

osolemio | 16-05-18 | 10:41

Slachtoffers en nabestaanden van deze terreurdaden krijgen vaak een zwijgplicht opgelegd, zogenaamd in het kader van een zwaarwegend algemeen veiligheidsbelang.

Tee Of Cup | 16-05-18 | 12:21

Tee Of Cup | 16-05-18 | 12:21 Ik zou me niet aan die zwijgplicht houden. Als moeder zou ik door roeien en ruiten gaan als mijn kind dit zou overkomen.

osolemio | 16-05-18 | 14:06
▼ 1 antwoord verborgen

Ze zal de rest van haar leven met zich meedragen dat zij de burgemeester was die verschrikkelijk voor lul stond in mei 2018.

Koonkluk Huis | 16-05-18 | 10:23

Laten we hopen dat deze clown van de vv(d) ruimte maakt voor een betere burgemeester na dit gestuntel waar zij verantwoordelijk voor is. Den Haag verdient beter.

O2Neutraal | 16-05-18 | 10:26

Voor lul staan maakt voor een vvd,er niets uit ! hoeveel Hebben er een strafblad of zitten in de bak ? in Schiedam zal er ook zo,n hoog blonde duivel die de boel besodemieterde
jarenlang !

geeratz8217 | 16-05-18 | 10:29

Welnee, interesseert dat domme, incompetente kutwijf geen ene zak!

echt_links | 16-05-18 | 10:35

Uit het NOS artikel:

"Alleen een anonieme verklaring, zonder verdere bevestiging uit onderzoek, is onvoldoende om iemand aan te houden. De Syriër zat op het moment van de waarschuwing gedwongen opgenomen in een GGZ-instelling, nadat hij zijn huisraad uit het raam had gegooid."

De vraag is natuurlijk, hoe vaak komt het voor dat iemand die psychisch niet goed is de wens uit een aanslag te plegen. Hoeveel dergelijke anonieme tips krijgt de politie en hoeveel daarvan blijken niks te zijn?

Als dit dagelijks gebeurt, is de vraag of de politie elke tip moet natrekken, wat in dit geval gebeurd is, maar waaraan geen verdere gevolgen zijn gegeven. Moet je iedereen vastzetten die ooit heeft gezegd een aanslag te willen plegen? Dat worden dan heel volle cellen.

Beste_Landgenoten | 16-05-18 | 10:18

ChupaChupa | 16-05-18 | 11:01
Beste_Langenoten heeft regelmatig goede bijdragen, maar in dit stukje beweerd BL dat er heel veel mensen rondlopen die andere mensen serieus vertellen dat ze andere mensen met terroristische daden te lijf willen gaan. Dat lijkt mij persoonlijk zeer onwaarschijnlijk.

O2Neutraal | 16-05-18 | 12:08

O2Neutraal | 16-05-18 | 12:08 |
Vorig jaar nog werd mij op straat door een boze (Turk?) toegevoegd dat zij ons allemaal gaan vermoorden als ze met genoeg zijn. Het schuim stond hem rond de mond. Mijn enige misdaad bestond eruit dat ik zijn pad kruiste. Opsluiten?

Beste_Landgenoten | 16-05-18 | 13:08

Beste_Landgenoten | 16-05-18 | 13:08
Vreselijk! Dat lijkt mij, naast zeer vervelend en absoluut intimiderend, van een afstand en gebasseerd enkel op uw beschrijving, niet direct een serieuze bedreiging, al gun ik het niemand om dit te horen. Dat basseer ik op het gebruik van het woord 'ze'. Dat die man een gevaarlijke meeloper is, dat is dan wel weer een probleem. Dus als u mij vraagt of ik dit normaal gedrag vind, dan is mijn antwoord nee.

Het spijt mij dat u dit is overkomen, niemand verdient het zoiets te horen.

O2Neutraal | 17-05-18 | 08:09
▼ 5 antwoorden verborgen

Vannacht beweerde onze huistrol dat het heerlijk vertoeven is in die stad achter de duinen, en dat het niet een stad is voor bange poeperTs.... Je moet er alleen niet als herkenbare Jood over straat gaan, maar dat zal dan volgens onze trol wel vallen onder uitdaging. www.dumpert.nl/mediabase/6616133/51b7...

JI-HAAT | 16-05-18 | 10:16

Die boerin helpt heel onze mooie stad naar de klote!
Zij is het bewijs dat zulke vrouwen gewoon niet zo'n zware taak in een grote stad aankunnen. Ze hadden nog beter die vier van Normaal kunnen sturen.

Wilhelm-Wessie | 16-05-18 | 10:25
-weggejorist-
Ballenman | 16-05-18 | 10:10

zonder ouders ieeees zo zielugggggggg ........ laat die dan ook maar komen (zodat ze zich uiteindelijk met uitkering bij een kerk / politieburo gezamelijk kunnen opblazen)

Ervaringsdeskundige | 16-05-18 | 10:06

Het meest ergerlijke is de kritiekloze benadering van de lokale media. Alles wordt geloofd en gebracht alsof het waard is. Ze verzweeg eerder al dat haar tas was gestolen in de Schilderswijk. Kwam niet goed voor de beeldvorming. Meteen de volgende dag een allochtoon die een tas voor haar had en breed uitgemeten op Omroep West. Omroep West is een Noord-Koreaanse staatsomroep voor haar, heeft slogans als 'Kickuh met Krikke' en prijst haar de hemel in met stukjes als 'Vijf redenen waarom Pauline een goede burgemeester is'.

arlen | 16-05-18 | 10:05

Waar hebben we dat meer gehoord? Bonnetje kwijt (of toch niet), memo bestaat niet (maar toch wel), wir haben es nicht gewusst (of toch wel). En zo gaat het maar door, ik walg van de Nederlandse politici en de pinokkio's die daar elkaar de baantjes toeschuiven. Nederland neem eens een voorbeeld aan andere landen en sta op tegen dat tuig.

Keanu | 16-05-18 | 10:04

En bedenk dat momenteel in grote getalen preferent mensen op moeilijke achternaam binnenstromen in alle lagen van overheid en politie. Insider meldt dat niet aan qualificaties hoeft te worden voldaan, dat u het even weet.
Ontransparante allochtonennetwerken kunnen al bij uw data, straks met sleepwet nog meer.

2CVOcean | 16-05-18 | 10:03

Flitsen en parkeerboetes uitdelen, dat is het enige waar de Nederlandse ‘politie’ goed in is.

Maar ja, de Nederlanders (incl. Reaguurders) zijn zodanig gebrainwasht dat ze het nog stééds niet begrijpen...

Xirdalan | 16-05-18 | 10:03

""Volgens het OM is de politie deze melding gaan onderzoeken, en is ook de AIVD erbij gehaald. De casus is ook besproken door deskundigen van de gemeente en andere betrokken instanties in het zogeheten Veiligheidshuis.""

En de burger moet geloven dat er tussen maart en mei niemand de burgemeester even een seintje heeft gegeven? Of goedkeuring gevraagd heeft om de landelijke (!) veiligheidsdienst te betrekken? Je bent als burgemeester toch wel op de hoogte van AIVD operaties in je gemeente? Niets opgevangen bij de koffiemachine? "Hee Pauline, je wil vast wel even weten dat de AIVD hier rondloopt i.v.m. een gevaarlijke Syriër".

Bugblatter | 16-05-18 | 10:02

De "verwarde man" stuip van de overheden is best aandoenlijk. Ze weten al jaren dat ze moeten downplayen, zijn hele protocollen voor en nog maakt Krikke er een zooitje van. Die krijgt op der kloten... prachtig. Veel amateurtjes binnen dat overheidje.

Mark_D_NL | 16-05-18 | 09:59

@Beste_landgenoten En hij spaarde ook postzegels, toch?

Mark_D_NL | 16-05-18 | 10:54

Maakt het uit of we hem een terrorist noemen of een verwarde man? Het delict blijft gelijk, de strafmaat waarschijnlijk ook. Ik zeg: Een verwarde terrorist, maar dat zijn ze allemaal. Mijn gevoel zegt: Aankondigen dat je een aanslag wil plegen, die daadwerkelijk ook plegen en daarbij Allah Hoe Akhbar roepen lijkt mij voldoende bewijs dat het om een aanslag gaat, maar goed, daar gaan verstandige rechters vast nog wat aan nuanceren. ;-)

Beste_Landgenoten | 16-05-18 | 13:27

Beste_Landgenoten | 16-05-18 | 13:27
Hij is allereerst terrorist, het is onverstandig om hem het label verward te geven, dat is niet goed gedefinieerd en we hebben al een goed label voor zijn gedrag en acties. Laten we dat dus ook gebruiken.

O2Neutraal | 17-05-18 | 08:11
▼ 2 antwoorden verborgen

Net zo kwalijk als het niet opvolgen van een kennelijk valide tip, is het direct doorduwen van het ‘verwarde man’-narratief. Want deze aanslageend zag er met zijn gewaad uit als een aanslageend, praatte met zijn allah snackbar-geschreeuw als een aanslageend en met zijn mes op andermans keel liep hij als een aanslageend. In dergelijke gevallen sterk de mogelijkheid van een aanslag ontkennen of bagataliseren komt met nogal een verantwoordelijkheid. Met de informatie die nu bekend is wordt haar positie, maar ook die van de politiechef aldaar, onhoudbaar. Je krijgt als volk het gevoel dat je bedonderd wordt. De enige valide reactie had moeten zijn: ‘we zoeken het uit’.

Ze moet dus opkrikken. En laat dit haar laatste hoofdstuk zijn als ambtenaar aub.

Rest In Privacy | 16-05-18 | 09:59

Buiten dat Krikke me [X ongeschikt] lijkt als burgemeester van meer dan een ruraal dorp, zou ik niet verbaasd zijn als ze er echt niet van wist. Het zou me niet verbazen als de anonieme tip vanaf het begin af aan nooit serieus is genomen, in een klapper is geland, en in verdekte taal op pagina 7 van een rapportje dat wel een Krikke is gestuurd staat.

Ambtenaar is gonna ambtenaar, en ambtenaar is also gonna make sure dat ambtenaar nooit de schuld kan krijgen.

Sjors W. | 16-05-18 | 09:59

Is die Krikke eigenlijk Van Aartsen in drag?

Nuchternederland | 16-05-18 | 09:59

Zij was als wethouder in a'dam al geen doorslaand succes, maar zit je eenmaal in de baantjescaroussel, dan kun je daar tot je riante pensioen moeiteloos in blijven meedraaien. Alleen even aan de bak op momenten als deze, als je 'onder vuur ligt': draaien, spinnen, nog eens draaien, duiken, wegkijken, en rustig linten doorknippen tot het overwaait...

Zenzeo | 16-05-18 | 09:56

Of als het echt niet anders gaat, hangen, even uit het oog, en dan in een leuke rustige gemeente in het vangnet voor mensen die de kop van Jut moesten spelen opdat de rest gewoon kan blijven zitten. Risico van het vak en de prijs van de roem.

Sjors W. | 16-05-18 | 10:00

Ons.... inderdaad ja, ONS land wordt naar de kloten geholpen door die fake-rechtse VVD!!

benjeallanggek | 16-05-18 | 09:55

U doelt op de vv(d), de D moet eerst maar verdient worden door deze partij onder Prutte.

O2Neutraal | 16-05-18 | 10:29

There's a lot of things
I don't understand
Why so many people lie
It's the hurt I hide that fuels
The fire inside me

(Empty - Ray Lamontagne)

Poesmobiel | 16-05-18 | 09:54

Nog steeds wordt het geen aanslag genoemd. Stel je voor dat!

Is dit nog nieuws? | 16-05-18 | 09:51

Nee, want de woning lag niet vol met IS-vlaggen en ook zijn browser-geschiedenis wijst hier niet op en DUS was er niets aan de hand, gewoon doorlopen mensen. Kennelijk was tenminste 1 persoon wel op de hoogte en dusdanig verontrust dat hij de autoriteiten informeerde..!

duh! | 16-05-18 | 09:55

De verwarde man heeft nog altijd geen gesprek gehad met minister Grapperhaus dus is nog niet voldoende duidelijk of het een terrorist is.

Langshetrandje | 16-05-18 | 09:57

Je gaat me toch niet vertellen dat Krikke van de VVD is en dat ze liegt, dat kan niet waar zijn.................

Memek | 16-05-18 | 09:51

Ze kan nu elk moment geroyeerd worden als lid, want de VVD staat bekend om haar zero-tolerance beleid voor leden die de reputatie van de onberispelijke en onkreukbare VVD in gevaar brengen.

obominotie | 16-05-18 | 11:38

Zo heel schandelijk vind ik dat gedraai van die Krikke nu ook weer niet.
Het onderscheid tussen verward en terroristisch is nogal kunstmatig. Mensen die naast een psychiatrische patiënt wonen zullen zich af en toe knap geterroriseerd voelen. Omgekeerd kun je het wereldbeeld van doelbewuste terroristen bepaald niet samenhangend noemen. Mijn eigen reactie op elke terroristische daad is altijd "wat een stelletje geschifte gekken" geweest. Het een loopt over in het ander.
Maar wat iedereen in de rechtse pers wel merkt is dat de Boven Ons Gestelden de staatsomroep en de linkse pers dat "verward" proberen te gebruiken om de boel te bagatelliseren. Net zoals je spreekt over vluchtelingen als je eigenlijk indringers bedoelt en over krakers als het gaat om inbrekers.
Elke verbetering begint met het correct benoemen van de dingen. In dit geval zou ik zeggen: "Halve gare islamiet probeert met zijn mes voorbijgangers te kelen. Er wordt onderzocht of er nog verder gaande plannen waren".

JvanDeventer | 16-05-18 | 09:50

Fake edit: ik maak dus onderscheid tussen asieltrajecten en migratietrajecten, voor de duidelijkheid. iets wat grondwettelijk gezien ook nog steeds zou moeten maar ja. Andere belangen, he....

Graaisnaaiert | 16-05-18 | 10:07

@JvanDeventer: uitstekend verwoord.

ChupaChupa | 16-05-18 | 10:18

Wat graaisnaaiert zegt. Het had allemaal voorkomen kunnen worden als de veiligheid van de eigen burgers boven alles zou staan. Wat er in Duitsland en Frankrijk gebeurt, zooo veel 'incidenten' Het is het begin van iets groters, vrees ik.
Hoeveel autochtone gezinnen zijn nu al ontwricht door deze immigranten.. het zou er niet 1 mogen zijn! Niet 1 gezin. En het zijn er zoveel. Of je loopt met de rest van je leven met de littekens van de messteken rond. Wat de regering doet ( ons bewust blootstellen aan mensen die willen overheersen) zie ik als misdaad. Ik hoop dat dat hard gemaakt kan worden.

letopuwzaak | 16-05-18 | 10:58
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
2CVOcean | 16-05-18 | 09:48

Geen dank voor de tip inclusief titel in mijn comment in het vorige topic ;-)

duh! | 16-05-18 | 09:47

Deze vrouw moet wieberen. Er zijn verdomme drie mensen in hun hals gestoken omdat men niet aanslaat, of wil aanslaan op een concrete tip over terreur.

Dat is grove nalatigheid.

van gulder | 16-05-18 | 09:47

Oja, net als alle bonnetjes en memo's. Kwijt of geen herinnering aan. Nu verkeerd verwerkt. Mijn god, wat een 3de wereldland zijn we als we zelfs administratief niets meer kunnen.

boerk | 16-05-18 | 09:55

@boerk Kwijt. Net las het tapgesprek met Teeven, het fotorolletje uit Srebrenica en de cameraopnamen bij het NS-station in Amsterdam. Steeds-maar-weer... Er zijn landen waar het volk minder pikt.

DasNouJammer | 16-05-18 | 10:06

Politie is ook tot op het beenmerg gecorrumpeerd, net als de overheid.

obominotie | 16-05-18 | 11:41

She was a case of insanity, her name was Pauline, She lived in a tree....

Weg met die domme doos!

Accident_Prone | 16-05-18 | 09:46

Die domme doos is een gevaarlijke doos.

gato | 16-05-18 | 10:00

Mensen als Krikke zijn dus totaal incompetent. Ze gaan liever iftarren met Syriërs dan de messentrekkers onder hen achter de tralies plaatsen. Het allerslechtste wat je als bestuurder kan overkomen is dat je niet als multicultureel of als divers worden beschouwd en dat heeft zo zijn gevolgen voor de oorspronkelijke Nederlandse bevolking, zo hebben we inmiddels kunnen vaststellen. In mijn gemeente werd er op 4 mei bij een monumentje door de burgemeester een lulverhaal opgehangen over de oorlog in Syrië. Wij moeten daar lering uit trekken, was de boodschap. De mensen, waaronder mijn eigen vrouw, trappen daar volledig in. In plaats van het eigen stoepje schoon te houden halen deze bestuurders met een zorgwekkende gretigheid grote groepen migranten naar ons land, waaronder de veelbesproken messentrekker in Den Haag. Men wil maar niet beseffen dat op deze manier oorlog geimporteerd wordt. Nog dagelijks arriveren er vliegtuigen vol migranten in het kader van gezinshereniging en dat gaat onvermijdelijk zijn gevolgen krijgen: dit loopt niet goed af.

donkeyman | 16-05-18 | 09:43

Alles bedekken onder de noemer 'inclusief', 'verbinden' en 'tolerantie'. Je kan er een bingokaart van maken. In de EU is afgesproken dat dat nagestreefd moet worden dus in alle bestuurslagen druipt dat door. Doet u dat als bestuurder niet, is het einde carrière.

BozePaarseMan | 16-05-18 | 09:48

Het lukt om van iemand die dichtbij me staat te pikken dat diegene zo naïef is. Dat soort mensen wordt ik krankjorum van.

VeelTeSteil | 16-05-18 | 09:57

VeelTeSteil | 16-05-18 | 09:57
"Het lukt mij niet om..."

VeelTeSteil | 16-05-18 | 09:58

Degene(n) die heeft besloten om deze anonieme tip niet serieus te nemen, moet worden ontslagen. Maak er maar een voorbeeld van. Of dat nou bij de politie, AIVD of wie dan ook dit te licht heeft ingeschat. Ik weet niet of die burgemeester nou héél verantwoordelijk is. Die krijgt gewoon te horen dat het om een verwarde man gaat en het niet te serieus te nemen.

Rest In Privacy | 16-05-18 | 09:42

Denk dat dat van Aartsen was. Die heeft de waarchuwing begin maart in de kast op zijn kamer gestopt, onderop tussen de oude kranten en folders, vlak voordat hij wegging naar zijn nieuwe kartelbaantje. Vandaar dat Krikke van niets wist. Hij is nu even tussenpaus in 020, totdat Halsema daar democratisch is gekozen, en gaat daarna iets met blockchain en security doen voor de belastingdienst.

ChatBot | 16-05-18 | 12:10

Maar was dat meubelgooiappartment nou een sociale huurwoning, denk ik niet? Heel apart dat een zielige Vluchtmeneer daar woont.

Bozepanda | 16-05-18 | 09:42

Gloednieuw pand, midden in het centrum.

duh! | 16-05-18 | 09:58

Alsof deze Syriër een uitzondering is. Het zijn allemaal hersenloze roofdieren die dankzij de WELKOM-activisten hier in grote getale rondlopen.

K. Westergaard | 16-05-18 | 09:42

"... omdat de VVD een doorgefokte kartelteef als Pauline Krikke in je stad parkeert als burgemeester."
Pats. Boem. Raak.
Beter had C. het niet kunnen vertellen. Krikke heeft niets met kwaliteit te maken, maar alles met lijntjes en connecties. Ideale trekpop voor de boven ons gestelden, een ramp voor de gewone burger.

Graaisnaaiert | 16-05-18 | 09:41

Die troela is nog ongeschikt als voorleesvrijwillger in het bejaardentehuis.
Mens ga toch koken, oh wacht ik wil niet ziek worden...

Cobalt bomb | 16-05-18 | 09:39

Nee, zou ik niet doen, zelf geen kopje koffie van haar aannemen.

gato | 16-05-18 | 10:40

Als je pech krijgt op de snelweg en daarbij perongeluk wat bussen met demonstranten tegenhoudt komt er een rechtszaak van.

Verwarrend.

Reden | 16-05-18 | 09:38

En dus maar even de wiki van mevrouw Krikke gelezen.

Henk1955 | 16-05-18 | 09:37

Wil je depressief worden?

Cobalt bomb | 16-05-18 | 09:40

Raar eigenlijk...... als je (als autochtoon) je parkeerbon niet op tijd betaalt komen ze je 's morgens om 05.00 uur je met 5 (blauwe helden) uit te je bed trommelen om toch maar te betalen, anders volgt arrest! ( Heb ik zelf meegemaakt) Maar als er wordt gedreigd met een aanslag doet niemand iets ?????
Zijn OM en Politie dan alleen nog in staat het freubelwerk te bestrijden?
Ben bang van wel.....

HardwerkendeBlanke | 16-05-18 | 09:37

Daarvoor was onomstotelijk juridisch bewijs. Daarom staat in de naam van het ministerie ook justitie voor veiligheid, want veiligheid is blijkbaar veel minder belangrijk.

Dat hoort allemaal bij een gaaf land, zou Prutte kunnen zeggen.

O2Neutraal | 16-05-18 | 10:33

En de wereld zou zoveel beter én veiliger worden met meer vrouwen aan het roer. Niet mijn tekst maar van degenen die aandringen op meer vrouwen aan de top.
Is dat verkeerd? Neen, zeker niet. Wat wel verkeerd is, zijn de beloftes die gedaan worden om dit mooie doel te bereiken.
Stop.daar.mee. Het werkt niet in het voordeel van deze 'topvrouwen' en wekt onrealistische verwachtingen.

Amsterdamsko | 16-05-18 | 09:36

Incompetente angstige bestuurders, daar heeft NL last van. Dit poppetje zou direct van functie afgehaald moeten worden.

BozePaarseMan | 16-05-18 | 09:41

Dat vrouwen vredelievender dan mannen zijn is overigens een fabeltje en bij koninginnen al helemaal. "As it turns out, women have a pretty bad record as peace-keepers: Queens were 27 percent more likely than kings to participate in inter-state conflicts" www.google.nl/amp/s/www.washingtonpos...

VeelTeSteil | 16-05-18 | 09:55

Zoals al eerder aangegeven is mevrouw Krikke het bevoegd gezag. Dat heeft helemaal niets te maken met het capabel gezag. Het lijken wel twee grootheden die aan de uiterste zijden van de regenboog liggen.

F. Jacobse | 16-05-18 | 09:35

Dat verwarde...... wie heeft dat toen des tijds dat verzonnen? Wat voor team zit hier achter? Al die verzachtende of verhardende woorden via de media naar buiten komt van een groepje af op hoog niveau..

Mr_Pikibelly | 16-05-18 | 09:33

Als een daadwerkelijke concrete tip niet leidt tot verder onderzoeken waarbij dit voorkomen had kunnen komen, wat voor zin heeft het verzamelen van ongerichte informatie via de nieuwe sleepnet dan?

een_mike | 16-05-18 | 09:32

Dank! Slecht voor mn bloeddruk maar zeer lezenswaardig.

Voorjaarsmoe | 16-05-18 | 09:42

@redactie
Inderdaad, linkje in het artikel zetten ter verduidelijking?!
( ) geschikt
(X) ongeschikt
.... wat een lan.... bananenrepubliek zijn we geworden zeg!

benjeallanggek | 16-05-18 | 09:52

Zet effe 'NSFB' bij zo'n link. (Not Suitable for Bloodpressure)

marcoplarco | 16-05-18 | 11:52

mmm, PVV zegt wel heel dikwijls Doei.
Tijd voor een andere aanpak.

Petrus Poortwachter | 16-05-18 | 09:30

@Berbaar: Wat heeft Wilders hiermee te maken? Probleem ligt bij het feit dat er niets met de verontrustende signalen aangaande deze Syrier is gedaan, dus dat "de Driehoek" hier duidelijk steken heeft laten vallen. En bij mijn weten zit Wilders noch de PVV in deze "Driehoek". En ook de door u aangehaalde De Mos heeft er niets mee van doen. Kortom, u zwetst. Maar laten we wel wezen, dat is uw - betaalde? - functie hier ook op deze site. Toch jammer, want u lijkt me irl geen onredelijk en/of onsympathiek persoon...

Graaisnaaiert | 16-05-18 | 09:57

Berber heeft geen kroontje, dus een iesgratieskrabbelaar. Anders een betaalde trok a la DKS die oproept tot reacties. Gewoon links laten liggen en doodzwijgen.

Jos Tiebent | 16-05-18 | 10:34

BozePaarseMan | 16-05-18 | 09:44
Ik zit niet bij de PVV, maar als je telkens hetzelfde middel inzet en het faalt steevast... Daar had iemand ooit een heel passende definitie van.
Misschien zou het beter zijn de burgemeester kritisch te bevragen en, als daar andere partijen een motie over indienen, deze dan te steunen.

Petrus Poortwachter | 16-05-18 | 11:59
▼ 3 antwoorden verborgen

Regenten (Partijkartel) zijn de Hoeren van de islaaam.

Willie R. | 16-05-18 | 09:27

Hierom heb ik tegen de sleepwet gestemd. Zolang briefjes geen acties opleveren heeft de sleepwet geen enkele zin. Resources zouden beter gebruikt kunnen worden

wybert | 16-05-18 | 09:26

Dit dus. Maar wij burgers zijn dom en snappen het niet.
(Nou ja, we zijn ook dom, anders had deze puinhoop geen kamermeerderheid gehad)

TheEgg | 16-05-18 | 10:20

Al die vrouwen hoog op de ladder, we worden er niet beter van....

Rallywally | 16-05-18 | 09:26

Hear hear. Met één nuance van mijn kant: 'niet per definitie beter van'.

Amsterdamsko | 16-05-18 | 09:38

Nou, nee. Dit lijkt me niets te maken te hebben met vrouw-zijn.
Mag ik toch hopen.

Carmelita | 16-05-18 | 09:50

Carmelita | 16-05-18 | 09:50
Niet specifiek vrouw-zijn, wel dat quota-gelul de laatste 2 decennia. We zouden moeten kiezen voor de juiste persoon op de juiste plaats en niet voor afkomst, sekse of wat voor achtergestelde zielige insteek dan ook. Dan krijg je die 6jes-cultuur met dit soort lieden als gevolg.

lovekila | 16-05-18 | 10:29
▼ 2 antwoorden verborgen

Als je sterft aan het mes van een verwarde man, dan heb je geluk gehad; dan moet het een opluchting zijn dat het geen terrorist is geweest. Dat laatste voelt namelijk heel anders, dan ga je veel erger dood.
Vandaar die verwarde mannen, je moet mensen niet bang maken, het valt allemaal best mee ................

Memek | 16-05-18 | 09:26

Altijd lachuh mensjes die met 20/20 hindsight en als enige verantwoordelijkheid hun goudvis, precies weten wat er had moeten gebeuren.
Feit is en blijft dat we hier niet alle verwarde mannen opsluiten en al zeker niet op basis van een anoniem briefje in slecht Engels.

Berbaar | 16-05-18 | 09:24

Nog harder lachen, Berbaar die weer eens de plank volledig misslaat m.b.t. wat er verkeerd ging.

MarcS | 16-05-18 | 09:52

Als je nou structureel het niet eens bent met je omgeving, in dit geval alle reaguurders uitgezonderd een handvol usual suspects, en het ook niet eens bent met de stukjesschrijvers, dan ga je je erg ongelukkig voelen op een gegeven moment. Want dan is dat niet de bij jou passende omgeving.
Dan raak je verward. Kijk dus uit. Want we weten allemaal wat daar van komt.

Nuchternederland | 16-05-18 | 10:05

De kritiek is inderdaad onterecht op dat deel van het process. De kritiek moet zijn op het niet onderzoeken van het briefje, het niet oppikken van de signalen van de omgeving door de instanties die daarvoor zijn, het importeren van deze overduidelijk incompatibele mensen in ONZE samenleving.

Nu zijn er dus, door al dat geblunder drie onschuldige burgers op straat aangevallen met een mes, door een terrorist die ook nog eens al bekend stond als verward.

O2Neutraal | 16-05-18 | 10:37
▼ 2 antwoorden verborgen

Deutscher Bundestag live! Aanrader voor degenen die vanochtend niks te doen hebben.
www.bundestag.de/mediathek

Van Duyvenbode | 16-05-18 | 09:24

Laten we wel wezen.Het voormalige holland is toch gewoon een schijtvolk volk.
Dan ligt het toch ook voor de hand dat je enkel maar schijterige bestuurders en weet ik veel allemaal nog meer hebt.
Soort zoekt soort zeg ik altijd maar.

komtdatschot | 16-05-18 | 09:23

Daar geloof ik niets van; dat het 'voormalig Holland' onder invloed is van een culturele laag mensen die het voor het zeggen hebben en de cultuur bepalen, ja, dat wel. Maar die lui hebben hun opstand gehad en kunnen niet meer uit hun gelukzalige psychose van veroverde relativiteit komen. Het is voor hen onmogelijk, dat op te geven. Hun kinderen offeren zij er zelfs voor op.

Zoltan | 16-05-18 | 09:32

Zoltan | 16-05-18 | 09:32
Hij zit er niet ver vandaan hoor wanneer we naar onze geschiedenis kijken. WO1 neutraal, WO2 wilden we dat ook, maar liepen de moffen zo over ons. NL-ers trekken graag ergens hun handen vanaf. We zijn een laf volkje en verdienen daarom onze laffe bestuurders.

lovekila | 16-05-18 | 10:24

Hij heeft die aanslag alleen maar gepleegd omdat ie verward was joh, kan iedereen overkomen.

noerg | 16-05-18 | 09:22

Ze drinken een glas, doen een plas en er gaat geen donder veranderen!

Mastermattie | 16-05-18 | 09:22

Ze drinken een glas, doen een plas en kijken of ze er nog wat aan geld uit kunnen peuteren en er gaat geen donder veranderen.

langzullenweleven | 16-05-18 | 09:39

Als je van iemands gezicht kan aflezen dat hun complex van gelukzalige progressieve voorkomen voorrang krijgt boven hun intelligentie, berg je. In hun wereld bestaan geen oordelen of risico's a priori, want dat is discriminatie en racisme. ieder moment van het nu, is een onbeschreven blad, niets is van waarde of te relateren.

Zoltan | 16-05-18 | 09:21

Het gaat er niet om of de burgemeester wel of niet op de hoogte was. Een burgemeester die de burgers en zichzelf serieus neemt is natuurlijk op de hoogte van potentiële aanslagplegers.

therealbraindump | 16-05-18 | 09:20

Is Krikke haar bijnaam ? Nou , dank u.

ja,diedus! | 16-05-18 | 09:19

Ze kan zo bij het OM aan de slag, las ik.

marcoplarco | 16-05-18 | 11:46

verwarde burgeneester

skoftig | 16-05-18 | 09:17

burgeneester, +1

O2Neutraal | 16-05-18 | 10:38

Met deze ontkenning van Krikke geeft ze duidelijk aan dat ze niet competent is. Als je als politica zo schaamteloos je eigenbelang laat prevaleren bóven de taak waarvoor je bent aangenomen, dan laat je je masker vallen. 20 jaar geleden zou zij zelf ontslag hebben genomen. Nu, in de Rutte tijd, waarin liegen en bedriegen een pré is geworden en arbeidsethos in de politiek een lachertje is geworden, ziet zij haar kans vrij om mee te roeien op het leugenschip. Ze meent ermee weg te komen. Want iedereen doet het toch? En ik vrees dat ze nog gelijk gaat krijgen ook. De overheid in Nederland is werkelijk in paniek aan het raken. Ze proberen de leugens niet eens meer echt te laten klinken, maar braken simpelweg wat bagatelliserende retoriek over "briefjes", "verwarde mannen" en "ik weet het niet meer" uit, spelen de bal door naar onderen en wassen hun smerige handen in onschuld. Deze vrouw heeft zich niet gekweten van haar taken, is indirect verantwoordelijk voor de aanslag en de daarmee gepaard gaande ellende van de betrokkenen. Zoiets heet bloed aan je handen, in dit geval letterlijk.

Dutchbeaurouge | 16-05-18 | 09:15

Als ze ballen heeft - maar we weten dat ze die niet heeft - dan zou ze vandaag haar verantwoordelijkheid nemen en ontslag nemen.
Maar dat doet ze niet, dan stap je namelijk uit de baantjesmachine en ben je overgeleverd aan het UWV.

Bakkeleures | 16-05-18 | 09:29

ze waren in de haag zo blij dat ze die incompetente Jozias kwijt waren en Amsterdam een hak konden zetten door hem daarheen te transporteren, krijgen ze als nekslag deze zwakke bestuurder op hun dak. Téring!! krèg nâh tandjes! kap nâh eive. tyfus op mejje teringzaui

langzullenweleven | 16-05-18 | 09:15

Laten we Krikke, als het om liegen en bedriegen gaat, het voordeel van de twijfel geven. En laten we ook politie en justitie, als het om liegen en bedriegen gaat, het voordeel van de twijfel geven.
Dan mogen we concluderen dat we aan de Goden zijn overgeleverd, op nauwkeuriger uitgedrukt, aan de Wil van Allah overgeleverd. Dan zitten we opgescheept met een driehoeksverhouding van incapabelen, van lieden die richting Islam niet enkel lief en onderdanig willen zijn, maar ook niet capabel zijn om daar waar het noodzakelijk is op te treden, te handelen, door te pakken.
Even dramatische stand van zaken als wanneer we veronderstellen dat ze ons met z'n allen voorliegen.

Schoorsteenveger | 16-05-18 | 09:14

Precies. Dat is precies wat ze bereiken met deze halfslachtige ontkenningen en doorzichtige leugens. Dat je de burger het gevoel geeft dat niemand de zaak nog echt onder controle durft te houden.

Dutchbeaurouge | 16-05-18 | 09:17

De tipgever was hoogstwaarschijnlijk ook een moslim.

DrumPiet | 16-05-18 | 10:05

@drumpiet: Daar denken échte moslims heel anders over.

marcoplarco | 16-05-18 | 11:45

Jezus, wat een goeie rant van Zentgraaff

omanders | 16-05-18 | 09:14

"Doorgefokte kartelteef"
Plus heul veul :)

atheïstisch stemvee | 16-05-18 | 09:17
-weggejorist-
marcoplarco | 16-05-18 | 09:13
▼ 5 antwoorden verborgen

Geen signalen? Die gek had een paar weken eerder z’n hele huisraad naar buitengeflikkerd.
Eerst dat briefje, toen de huisraad, maar niemand had een signaal.

orca | 16-05-18 | 09:12

Dat van dat huisraad was een slim plan om maar vooral 'verward' te lijken, opdat de islamitische terroristische aanslag later niet negatief zou afstralen op mohammedanen. What a cunning plays we play.

Guido | 16-05-18 | 09:14

Het was andersom, eerst de huisraad en toen meneer opgesloten en onderzocht werd in een GGZ instelling verscheen het briefje en werd de AIVD ingeschakeld.

Berbaar | 16-05-18 | 09:28

En waar was de follow-up, Berbaar? Een labiele beroepsmoslim, lijkt me toch dat je daar - zeker in deze tijd - extra voorzichtig mee omgaat vanwege het explosieve karakter van zo iemand? Ieder signaal dat het met zo iemand niet echt lekker gaat moet je zeer serieus nemen. Zeker nu.

Graaisnaaiert | 16-05-18 | 09:47

Laat haar maar hangen en als voorbeeld dienen voor de rest van de politici, politietop en andere verraders.

Rheia | 16-05-18 | 09:12

Ook al was het haar ontgaan (of wat dan ook), de mededeling dat er geen signalen waren is in die korte tijd gewoon gefabriceerd om de meute stil en kalm te krijgen. Geen signalen is net zo ongefundeerd als zeker een terrorist direct na een aanslag alleen kiest policor NL altijd voor het laatste

Gevurah | 16-05-18 | 09:10

Beter was geweest als ze had gezegd: "We hebben nog geen idee wie deze malloot is maar we zoeken het tot op de bodem uit." Om vervolgens de leiding van de politie te ontslaan wegens het negeren van dit signaal en daarna de procedures landelijk aan te scherpen.
Maar dat zou ingaan tegen het protocol in Nederland: Ontkennen dat het een aanslag/moslim was en direct downplayen. En vooral: dom doen.

Bakkeleures | 16-05-18 | 09:13

@Bakkeleures | 16-05-18 | 09:13 Wat Bakkeleures zegt. Vooralsnog geef ik Krikke het voordeel van de twijfel - ze zal verkeerd zijn geïnformeerd door plisie en AIVD - maar dan nog had zij even haar mond moeten houden. Een hakbarrende messentrekker wijst al een heel eind in de richting van een terroristische aanslag.

Guido | 16-05-18 | 09:18

Guido | 16-05-18 | 09:18
Ze zal inderdaad niet geinformeerd zijn, de leiding van de politie (waarschijnlijk) ook niet, we gaan dus op zoek naar het agentje dat de melding binnen kreeg en niet juist interpreteerde. Dan hebben we de gebeten hond en kan die er uit gelazerd worden... zo gaan we hier namelijk met elkaar om: schoppen en spugen van boven naar beneden.

lovekila | 16-05-18 | 10:11

Dat je het als burgemeester niet wist, kan ik best geloven. Maar dan heb je de communicatie met je politie niet op orde en ben je dus een waardeloze burgemeester.
De post van burgemeester wordt zelden serieus ingevuld. In tegendeel: de meeste posten worden bezet door ontslagen of uitgerangeerde politici die hun tijd tot hun vervroegde pensioen glijdend uitzitten in allerlei gemeenten alwaar ze van alles regelen en ritselen voor vrinden en familie én natuurlijk voor zichzelf. Na zich verrijkt te hebben stappen ze vervolgens op naar de volgende gemeente. Eigenlijk net als zorgbestuurders.
Dus het interesseert Pauline ook geen fuck wat er gebeurt of moet gebeuren, zo lang ze er maar geen hoofdpijn van krijgt.
Incompetente burgemeester. Ik moet eerlijk gezegd de eerste integere burgemeester nog tegenkomen.

Bakkeleures | 16-05-18 | 09:10

Kan best, dat ze het niet wist.
Maar dan had ze dat moeten zeggen. "We sluiten terrorisme niet uit, we sluiten niks uit".

Carmelita | 16-05-18 | 09:47

Ik zou als slachtoffer dus aangifte doen tegen deze dame.

Luuk! | 16-05-18 | 09:10

Wellicht dat de slachtoffers in een ander land asiel kunnen gaan eisen, omdat het in Nederland onleefbaar aan het worden is.

JI-HAAT | 16-05-18 | 09:17

Nou de slachtoffers worden anders goed afgeschermd voor de media.Niemand weet wie ze zijn en hoe het met ze gaat.

komtdatschot | 16-05-18 | 09:18

@komtdatschot | 16-05-18 | 09:18
Slachtoffers en getuigen worden door de politie in geval van islamitische terreur altijd gesommeerd hun bek te houden. Je reinste censuur!

Rheia | 16-05-18 | 09:23
▼ 1 antwoord verborgen

In Den Haag hebben ze verdomme weer zo'n zachtgekookt ei als burgemeester.

Van Duyvenbode | 16-05-18 | 09:09

Hahahahaha, en dat moeten wijk geloven?

kippevlees | 16-05-18 | 09:06

REAGEER OOK

#BREEK

Oud-premier Wim Kok overleden