Khamzat domineert DDP, heeft hem 87% van het hele gevecht op de grond onder controle
AND NEW. Edoch: fans teleurgesteld omdat het dus allemaal grondcontrole was, zonder submission en weinig striking
Khamzat Chimaev put on a masterclass đ„ The former champ DDP had no answers â completely smothered, outpowered & controlled. Pure dominance đđș #UFC pic.twitter.com/Qkb8EejzFF
— Nick_Syl âïž (@sylvicnickss) August 17, 2025
Hadden we enorm zin in en qua krachtmeting leverde het, want Khamzat was overduidelijk de betere vechter. Maar liefst vijf keer belande Dricus in Khamzats 'crucifix'-positie en kreeg hij het daar te verduren. Maar qua entertainmentwaarde viel het volgens de fans tegen, zozeer zelfs dat de scheids de twee een keer op de grond uit elkaar haalde en weer tegenover elkaar zetten (wat best vreemd is). Want hoe technisch verfijnd en onvoorstelbaar knap Khamzats grondcontrole ook was, het oogt behalve voor kenners niet als brood en spelen. Maar goed, is ONZE REINIER DE RIDDER als volgende tegen de Tsjetsjeense Zweed uit Dubai?
Hele gevecht
Khamzat Chimaev vs Dricus Du Plessis - FULL FIGHT pic.twitter.com/elTwFEl7xo
— Boxing Massacre (@BoxingMassacre) August 17, 2025
Wel echt knap ja
đ±đ Khamzat Chimaevâs control time throughout his championship fight with Dricus Du Plessis was 21 minutes & 40 seconds.
— Home of Fight (@Home_of_Fight) August 17, 2025
Thatâs 86.7% of a five-round fight - and he was the challenger⊠pic.twitter.com/71adD1RF84
XR demonstreert tegen afschieten wolf want 'wolven hebben rust nodig'
De wolf heeft tijdens die 'Mars voor Bram' door het bos de kans om het grappigste ooit te doen
Wie ook weer aan hun Rad van Avontuur hebben gedraaid: de turbohippies van XR. Een protestmars tegen het afschieten van de probleemwolf want 'wolven hebben rust nodig'. Nu vinden wij dieren ook gaaf en hoeft die wolf van ons echt niet per se dood, maar als bij boeren en schaapsherders in een paar nachten hun levenswerk wordt verscheurd en er meerdere kinderen zijn aangevallen, dan wordt het wel een keer tijd om in te grijpen. Omdat we hier in Nederland alleen maar heel Nederlands kunnen omgaan met onvoorziene stresssituaties zitten we al maanden klem in PvdA'erig gepolder: heel veel gepraat, boe-roepen, wegjagen met paintballguns, vergunningen, documenten, rapporten, meningen en politiek getrut, met als tijdelijke halfoplossing dat we met een paar tekstkarren duidelijk maken dat mensen het bos maar niet meer in moeten. Nou, als een wolf mensen en kinderen aanvalt, knal 'm dan maar lekker dood. Als er een nest hoornaars in de weg hangt bellen we ook de bestrijder. Lang verhaal kort: wolven hebben rust nodig. Maar als ze moeilijk doen, dan wel in een bos in Polen.
Update: Schaap gedood door wolf in Soest
Update: Ondernemers KAPOT door wolf
Bassiehof â Als sloophamer voor Yesilgöz voldoet âpeilingpooierâ De Hond ineens wĂ©l
God wat een kneuzenkermis
Dit was een slechte week voor Dilan Yesilgöz en de VVD. Electoraal is het einde nabij voor de liberalen en hun partijleidster. Althans: voor wie afgaat op artikelen van onder meer BNR: VVD op rampkoers (sic!) in peilingen, âmet 15 zetels is Yesilgöz wegâ, de T: Nieuwe peilingen: VVD keldert naar 16 zetels, de Volkskrant: In recente peilingen voor de Tweede Kamerverkiezingen bereikte de VVD het dieptepunt van 16 zetels en Vrij Nederland: De VVD van Dilan YeĆilgöz staat op 16 zetels in de peilingen. Maar het is onzin; de VVD staat slechts in één peiling op 16 zetels. Bovenstaande tsunami van desinformatie begon afgelopen maandag met een column van Sander Schimmelpenninck in de Volkskrant. Welkom bij deze aflevering van Bassiehof Medialogica.
ProPallie Dambekladder alweer op vrije voeten
welja
ANP laat weten dat de activist inmiddels weer op vrije voeten is, maar dat de persoon wel verdachte blijft in het onderzoek. Het Openbaar Ministerie moet nog beslissen of de man zal worden vervolgd. Aldus de Volkskrant, dat er niet voor kiest om een ANP-foto van de Dambekladder te plaatsen (foto), maar een plaatje van de bekladde Dam. Onze Dam.
Gisteren ontstond enige verwarring over Politie in Uniform die tijdens de Dambekladding ER BIJ STOND, EN ER NAAR KEEK. Maar de politie deed weldegelijk wat. Een aantal Romeo's of anderszins ArrestatieTypes in burger vatte de Dambekladder in zijn jurk & smeet hen/hun/hullie in het cachot. Een paar uurtjes maar dus, want zo werkt Onze Rechtstaat. Bovendien - zo stelt iemand van de Organisatie - is een Dambekladding helemaal niet erg, "want het kan weer worden schoongemaakt". Oké dan. Bommen op Gaza zijn ook niet erg, want het kan weer worden opgebouwd. Hier nog een DUIDELIJKE FOTO van de Dambekladder, die alweer vrij rondloopt. Brrrrr.
Poetin eist overige 30% Donbas in ruil voor bevriezen frontlinies, Zelensky presenteert eigen vredeseisen
Wij eisen ijs!
Blijft een ongekend beeld: vier F-35's en een B2 laag over Poetin en Trump heen
De Financial Times meldt op basis van vier bronnen "met directe kennis van de gesprekken" wat Poetins vredeseis is: dat OekraĂŻne zich volledig terugtrekt uit geheel Donetsk en Loehansk (wat tezamen de Donbas heet), waarna hij de frontlinies zal bevriezen in Kherson en Zaporizja. Opmerkelijk detail: Rusland heeft 'slechts' zo'n 70% van dat gebied in handen, en eist dus dat OekraĂŻne zich uit eigen beweging van OekraĂŻens grondgebied terugtrekt en Russische troepen de Dnjepr-rivier over laat steken, in ruil voor vrede.
Tevens zou Poetin gezegd hebben dat hij daarna bereid zou zijn alle frontlinies te bevriezen als zijn "kerneisen" ingewilligd worden, namelijk het wegnemen van de 'structurele oorzaken' van deze oorlog. Dat schrijft de Financial Times als volgt op: "Putin made it clear that he had not dropped his core demands to âresolve the root causesâ of the conflict, which would essentially end Ukraineâs statehood in its current form and roll back Natoâs eastward expansion. But the Russian president is prepared to compromise on other issues, including territory, if he is satisfied that the âroot causesâ are addressed, according to a former senior Kremlin official."
Ondertussen kwam Zelensky gisteren ook met een eigen eisenlijstje voor vrede, waarbij hij opmerkelijk genoeg met geen woord rept over territoriale concessies: Killings must stop as soon as possible, the fire must cease both on the battlefield and in the sky, as well as against our port infrastructure. All Ukrainian prisoners of war and civilians must be released, and the children abducted by Russia must be returned. Thousands of our people remain in captivity â they all must be brought home. Pressure on Russia must be maintained while the aggression and occupation continue."
Het feit dat hij zich nadrukkelijk niet uitspreekt tegen territoriale concessies toont wellicht aan dat hij er uiteindelijk toch toe bereid is. Morgen is het zijn beurt om Trump te ontmoeten, ditmaal weer gewoon in Washington.
Andere Tijden: dagblad Trouw verklaart oorlog aan Marokkaanse zwembadterreur
Soep van de Week in Het StamCafé
Ik was voor het eerst op bezoek in Spakenburg, de parel aan het Eemmeer die wat mij betreft tot de hoofdstad van het Land van Wierd Duk mag worden uitgeroepen. Want veel Hollandser dan Spakenburg bestaat er volgens mij niet, in goede en in slechte zin.
Laat ik beginnen met de negatieve kanten: ik ben net terug uit Tel Aviv, de stad met de mooiste meisjes van de planeet. De kiekjes van Thomas Schlijper bewijzen dit onomstotelijk. Na Tel Aviv is het hard landen in Spakenburg, waar alle meisjes in het beste geval op Ronald Koeman lijken.
Nou is het nogal makkelijk en goedkoop om Spakenburg meteen af te serveren als de shallow end of the gene pool, maar het zal mij niet verbazen als iedereen in Spakenburg familie van elkaar is. Niet voor niets heet iedereen Koelewijn of Schaap van achteren. Een zelfde euvel vind je natuurlijk ook op Urk en Marken en in Volendam, en op de Veluwe - waar mijn stijfselkissie stond - lusten neef en nicht er ook wel pap van. Qua uiterlijk ben ik de genetische stoelendans net ontsprongen omdat mijn moeder import was maar ik heb natuurlijk wel een flinke tik van de Edesche molen gehad.
Feynman en/of Feiten â Tsaar Poetin
Soms faciliteert en escaleert een goed bedoeld gesprek een geestesziekte
Wie de toespraak van Poetin na een paar uur gepruttel met Trump luisterde, hoorde bijna niets over OekraĂŻne. Poetin had het over het verdelen van de Noordpool, gemiste handel door sancties en dat het Westen decennialang verkeerde diplomatieke keuzes maakt. Deze ex-KGB-er heeft de val van de Sovjet-Unie nog niet emotioneel verwerkt. Het woord wapenstilstand viel helaas niet.
Deze top was vooral voor de beeldvorming. Rusland en China lieten marine voor de kust varen, Poetin werd overvlogen door een B2 bommenwerper geflankeerd met vier F35 Joint Strike Fighters en mocht langs F22 Raptors lopen op weg naar het overleg. Poetin zat als een blij ei in de limousine van Trump. Russische minister van Buitenlandse zaken Lavrov liep in een âCCCPâ Sovjet-Unietrui rond.
Poetin schept voor zichzelf, Rusland en de internationale gemeenschap de illusie dat Rusland nog een wereldmacht is. Poetin heeft tijd gekocht door eindeloos te wachten op een gesprek met de president van de VS en daarna weken te krijgen om de volgende stap te zetten. Elke week is winst. Poetin wil geen vrede, hij wil zo lang mogelijk praten en strategische gevechtspauzes. Dit stopt niet.
Poetin probeert hier ook Trump los te weken uit het Westerse blok dat handelssancties doorvoert, door in te wrijven hoeveel economische kansen de VS laat liggen. Door middel van dit gesprek heeft Poetin de invoering van secundaire handelssancties op importeurs van Russische olie zoals India en China al enkele weken uitgesteld, en hij kreeg nog een paar weken cadeau in de hoop op vrede.
Als Harry stress heeft, gaat hij 5 tegen 1 spelen
Snapt u wel
Stress. Niet leuk. Steek je een peuk op. Ga je een keer lekker schijten. Bijt je wat nagels eraf. Toeter je een glas jenever naar binnen. Met je voet wiebelen. Zwaar ademhalen. Noem het allemaal maar op. Harry heeft een ĂĄndere manier gevonden om met stress te dealen: hij gaat in het openbaar aan zijn broekaugurk friemelen. Voorhuidjoggen. Herenenkelspel. 5 tegen 1. Handwerk. Een ropje doen. Harry wordt gepakt en moet even de crisisopvang in. "Daar werd geconcludeerd dat hij seks als âcopingâ gebruikt, als middel dus om met stress te dealen." En stress, dat moet je niet willen!
Bah. Monument op de Dam beklad
Ons Monument
AMSTERDAM - Het Monument op de Dam is met graffiti bespoten tijdens een pro-Palestina protest. Ze eisen dat de Nederlandse regering de financiële en politieke banden met Israël verbreekt. ANP REMKO DE WAAL
Update: Bekladder AANGEHOUDEN. Een "Amsterdammer" van 24
QUIZ. Wat is volgens Trouw-columnist 'de grootste oorlog die er woedt'?
WELKE allesverslindende hartverscheurend trieste oorlog?
Trouw-columns zijn er eigenlijk om niet te lezen. Dus als een Trouw-columnist ineens kapt met het schrijven van Trouw-columns, kan het ons geen derriĂšre, biet of hoofddoek schelen. Wat ons wel kan schelen is oorlog. En nu was er een Trouw-columnist die een column schreef over 'de grootste oorlog die er woedt'. Toen wij lazen welke vreselijke oorlog de Trouw-columnist bedoelde waren we verbijsterd, geschokt, onthutst, opgewonden en koekjes aan het eten. Nou leest u geen Trouw-columns van Trouw-columnisten en daarom mag u hieronder gewoon lekker raden over welke oorlog de Trouw-columnist het nou heeft als hij spreekt van 'de grootste oorlog die er woedt'. Klikken voor het schokkende antwoord!Â
A) OekraĂŻne/Rusland
B) Gaza/Israël
C) Soedan/Soedan
D) Smurfen/Gargamel
E) de oorlog tegen plastic
F) de oorlog tegen criminaliteit
G) de oorlog tegen mannen VROUWEN
