Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

LIVE #YouAreIncluded? Tien Jaar Flikker Flotielje, een Kroniek van Verwaterde Belangen

Say it loud: GeenStijl hartje gays & we're proud - maar we moeten praten, poesjes

Om 12 uur vaart wat ooit de Gay Canal Pride heette af en wat we er thans nog van moeten maken, we weten het niet zo goed. Het vragen om en terechte vechten voor vrije rechten van weleer is - deels - nogal verwaterd in een vermicelli van vingerwijzende verwijten in stupide slogans. Niemand weet wat "Stop killing trans people" betekent, maar iedereen moet zich er medeplichtig aan voelen en daar heeft echt & terecht niet iedereen zin in. Er is ook helemaal geen LGB meer zonder de TQ maar die eerste drie zijn geaardheid en die andere twee gender dus samen vormen ze helemaal geen community. Wat we met die i'tjes en die + moeten weten we niet eens en met de BLM-blaters er bij helt de sloep helemaal naar de slachtofferkant. Geaardheid, geslacht en gender mengen met huidskleur op zo'n fanatieke ideologische manier dat zelfs de Dipsaus Podcast en KOZP de baas van het COC konden cancellen om een vluchtelingenstandpunt (2020, true story) en ja, LASTIG WEL. Zelfs de Pride-vlag is een onleesbaar vod van verstrengelde voorrangsregels voor verzuurde achtergestelden geworden.

Het principe staat hoor, en blijft stijf overeind: Say it loud: GeenStijl hartje gays & we're proud - maar de melaatse neefjes en labiele winkeldochters van de emancipatiebeweging zorgen voor tough love. Hoe die relatie voor iedereen moeizamer werd en echt niet alleen omdat Defensie, Politie, Vodafone en de fucking Belastingdienst ineens op een roze boot gingen staan, hebben we hieronder eens uit de donkere kamers van ons roze archief (of roze kamers van ons donkere archief?) opgedoken. Het is een tienjarige tijdlijn die begint in 2011 en maar negen topics kent maar hee als je ook mag kiezen welk geslacht je hebt, bepalen we zelf wel hoe lang een tijdlijn van tien jaar is, of ben je soms een tempofoob?

Meteen skippen naar de live verslaggeving kan HIERRR BIJ AT5, terugblik op een steeds verder verwaterde Pride, onderstaand.

2011 - 020 LIVE: Homoos in bootjes
Het eerste jaar dat Defensie aanmonsterde en ja, dat is eigenlijk wel prima want in tegenstelling tot de Belastingdienst (die alleen maar binnen het recht moet opereren en daar nogal eens moeite mee heeft) zorgen Onze Jongens & Meisjes voor het beschermen van de gelijke rechten. Het live meekijklinkje, toen nog verzorgd door de AVRO, was te vinden onder de dikgemaakte woorden WAPPERNICHTEN OP GRACHTENSLOEPEN. Want: het waren toen nog vooral nichten (m/v).

2012 - Geen topic wtf wat ontzettend -foob van ons?

2013 - Dobber LIVE mee met de Gay Parade!
Klinkt onschuldig hè maar weet je wie het topic schreef en hoe zij DOBBEREN een slechte naam gaf? Nou precies. 

2014 - VIDEO! Gay Pride Politie en Pickpocket Compilatie
Zakkenrollers waren toen nogal een ding en niet in de laatste plaats omdat de politie zelf de hashtag #zakkenrollershoudenvanpikken gebruikte. Dat mocht toen nog. De rest van de redactionele ogen waren niet gericht op gays maar op een enorme Gaza-demo. Ha, moslims - zeg maar nog steeds de grootste bedreiging voor homorechten dus.

2015 - Fotoos. VVD Gay Pride-Boot staat boven de wet
Een vvd-boot die aan de verkeerde kant parkeert. Zo onschuldig was Nederland nog in 2015, dat we niks ophefferigers hadden om ons druk over te maken.

2016 - LIVE Gay Pride. Botenpotenpoliticusparade!
De verpolitiekte commercialisering fnuikt het feestje: "De hele parade is gepolitiseerd, verdoelgroept en vermarkt. Sponsorboten van telecommerken vol uitbundig heteroseksuele paarse broeken worden afgewisseld door boten vol houterig heupwiegende landelijke politici die hun meest progressieve gezicht opgezet hebben en hun tolerante handjes laten wuiven naar kades die volgepakt staan met zuipende dagjesprovincialen die zich afvragen wie die mensen zijn en waar de boten met in leerstring getooide homo-aapjes blijven waar ze allemaal voor gekomen zijn."

2017 - GSTV. Heel Amsterdam wil (geen) LHBTQIPIK
De politisering zet door en het wapen is: letterverwarring. En het woord 'Gay' is uit de Pride geschrapt. Raarrr, toch?

2018 - LIVE. Dobberende potenparade #AmsterdamPride
"Kijk, onze favoriete dobberminderheid" - We doen een manmoedige poging om de vrijheid van allen boven de belangen van enkelen te hypen: "Dit Gay Land is Ons Heiland. HUP DOBBERPOTEN OP GLITTERBOTEN!" 

2019 - LIVE! Ellie Lust AT5 Flikker Flottielje Feest Stream
De roze thermometer peilt zowel de verwarring als het daaruit groeiende verzet: Wat doet BLM op de Pride, hoezo wordt alles ineens zo extreemlinks en nee lieve mensen, dat is géén reden om ineens boos op een expliciete potenbotenparade te worden: "Zijn wie je bent, sans gêne, in een vrij land, is het allerhoogste. En daarvan moet je af en toe de uitersten tonen én vieren, tot op de grenzen van het betamelijke (en soms een beetje daaroverheen), om de vrijheid van de gemiddelden te garanderen. Zeg maar, hoe het ook werkt met de vrijheid van meningsuiting."

Maar dat neemt dus de vragen niet weg dat traditionele homo's hun treurnis ook niet langer in de kast houden - leest Terrible Kid er maar over terug, in zijn Pootnodige Kritiek op de Pride. En over verwarrend gesproken: Bij de botenparade was in 2019 die idiote PvdA'er Hendrik Jan Biemond, die in een BOERKA een heel dom punt over vrije keuzes voor gestoffeerde gevangenissen probeerde te maken. Zou hij soms achter die ONTDAAN-tweet van De Belastingdienst zitten? Hij ging daar immers toeslagendossiers toedekken...

Social

2020 - Apenpokken Corona
2021 -
Apenpokken Corona

2022 - LIVE: Feestelijke Optocht voor Letterbakmensen die al dan niet seks hebben met Letterbakmensen
Kijk de kop geeft het al een beetje weg hoe ongewis het allemaal geworden is en zelfs het woord "feestelijk" voelt inmiddels misplaatst want nou ja, met al die trans people die gekilled zouden worden, wat valt er dan eigenlijk nog te vieren. Het is echt een doodgraversdobbertocht geworden voor ambtenaren en salesmanagers die regenboogkleurige inclusiviteitsretoriek opbraken, maar nog altijd worden toegejuicht door dezelfde kortpittige driekwartsbroeken die ieder jaar dronken van de prosecco over het Amstelveld zwalken. Want voor de Hetero Provincialis Doorzonnicus is het nog steeds een wild dagje uit, zo'n boottocht met bonkige leernichten tussen de sponsorlogo's van belboeren, politieke partijen en overheidsinstanties. Geyl!

QED

Nog even over de ONTDAANTJES van de Belastingdienst

Dus de Belastingdienst doet een obligaat tweetje met een slogan uit de spreadsheet 'Inclusiviteit/Diversiteit Social Media Beleid' en is vervolgens ontdaan (ONTDAAN!) als mensen kritiek hebben. Want die gelijke rechten, die werden niet helemaal lekker bewaakt bij de Toeslagenaffaire hè. Dat de politie (als handhavers van gelijke rechten) en Defensie (als bewakers van gelijke rechten) meevaren, dat is best logisch. Maar de Belastingdienst hoeft zich verder helemaal niet uit te spreken, die moeten heel neutraal onze aangiften beoordelen en zuurverdiend geld afromen, zonder aanziens des persoon, en verder lekker hun bek houden. Dat lukt niet zo goed en dus zijn ze ontdaan (ONTDAAN!), want kritiek = haat en achter homo's kun je veilig schuilen als mensen het op jou gemunt hebben. Diepe zucht.

Social

End Credits Bonus Scene

Social

Reaguursels

Inloggen

Was gewoon gezellig in de stad, al jaren dezelfde botenparade met dansende oudere heren op muziek van Gloria Gaynor. Leuke feestjes met betere muziek langs de route. Publiek 90% hetero. Op sommige bruggen zeer druk maar sfeer was leuk. Altijd hetzelfde. Cultureel erfgoed.

von Trier | 05-08-23 | 22:51
-weggejorist-
hallevvezool | 05-08-23 | 21:26

GS, de ware bondgenoten. Hahahahaha

TanteJuut | 05-08-23 | 21:14

Het was een leuke editie!
Leuk weer mee te doen op een boot, al was het weer niet best.

Het was weet leuk om mee te doen, ja, ik stond dit jaar weer op een boot, jammer van het weer.
Sommige homo’s gaan weer kritiek hebben op dit evenement, maar zij snappen niet waar er voor gestreden is, die liften gratis mee. Dat zijn stiekeme mensen, wel profiteren, maar zelf op hun handen zitten als er iets gedaan moet worden.

Analia von Solmsch | 05-08-23 | 18:36 | 5

Kritiek mag niet he, we moeten allemaal juichaapjes zijn anders deugen we niet. Goed, we hebben het weer gehad en kunnen weer een jaar verder.

RadioControleDienst | 05-08-23 | 19:46

Types als jij hebben de homo emancipatie veertig jaar terug in de tijd geworpen. In de vrije jaren tachtig en negentig waren homo's en lesbo's compleet geaccepteerd. En ja, dat heb ik toen aan den lijve ondervonden. Ik was volledig "out" en vrij in mijn doen en laten. Maar nee dat was niet genoeg. Ik moet een kerel met een pruikie een vrouw noemen, personen met een schroefje los in het koppie moet in genderneutraal noemen, en nichten zijn opeens queer. Donder op met je bootjes en hou op over je profiteren. Ik heb alleen last van jullie.

Lopende-Hollander | 05-08-23 | 23:00

Weet je wat nog het meest zwakzinnige is dat is de generatie waar woke alle schuld bij neerlegt zou het dan toch om macht gaan

van de kraats | 05-08-23 | 23:37
▼ 2 antwoorden verborgen

Des te groter dit wordt, des te groter zullen de tegenstellingen zijn.

Swoop | 05-08-23 | 17:52

Ik ben m'n hele leven (denk ik) homo. Ik woon m'n hele leven in Amsterdam. Deze eeuw nog niet naar die fake vloot gaan kijken. Vandaag weer mooi weer om verder te gaan met de badkamer verbouwing. Ik ga pas weer kijken als ze in parade een keer door Amsterdam West gaan.

Lopende-Hollander | 05-08-23 | 17:39 | 6

@Analia von Solmsch | 05-08-23 | 18:42: Wat mij betreft zijn mensen die voor acceptatie hebben gezorgd: Robert Long, Paul de Leeuw, André van Duin, Willem Nijholt. Gewone mensen die niet raar lopen te doen op een boot.

Ik mis ze trouwens op tv, de gewone homo's. Het moet allemaal zo extreem en verwijfd tegenwoordig.

Papa Jones | 05-08-23 | 20:41

@Analia von Solmsch | 05-08-23 | 18:42: Domme, Domme Doos. "denk ik" staat na "m'n hele leven". Met andere woorden: ik weet niet vanaf wanneer. Denk zo vanaf m'n twaalfde. Dat ik homo ben weet ik dus al vanaf toen. Mijn omgeving óók. Altijd. Door heel simpel te zeggen: by the way, ik ben homo. Punt. Doordat ik en mijn vriend zich altijd redelijk normaal hebben opgesteld heb ik vanaf begin jaren tachtig to nu meer gedaan dan jij en al die hysterische nichten die vandaag door de stad hebben lopen cruisen. Verwar een nichtenfeestje met kans op makkelijk scoren niet met barricades. Daar weet jij namelijk helemaal niets van. Hoe durf je. En profiteren? Ik heb meer last van dat overspannen gedoe van jullie dan voordeel.

Lopende-Hollander | 05-08-23 | 22:52
▼ 3 antwoorden verborgen

BBB ook een inlik tweetje over pride, bleugh. Overigens waar zijn de Oekraïners met hun waterdrones als je ze nodig hebt (vrij naar pedo Thijs Römer)

bijna_raak | 05-08-23 | 17:24

Leuk filmpje van Tom. Misschien is het wat knip en plakwerk, maar denk dat de geïnterviewde mensen wel staan voor het gemiddelde daar; het letterbakcircus wordt een beetje gezien als een letterbakcircus en het feestje voor gays gekaapt.
Verder valt de blankheid van het publiek op. Ik kijk veel reclame en dan heb ik toch een ander beeld van Nederland, klopt dit wel?

Nuuk | 05-08-23 | 16:54 | 1

Zo mooi als je het op reclames ziet krijg je het nooit. Dat zijn beroeps!

Lu_Tze | 05-08-23 | 17:06

Jezelf als uitzondering presenteren en dan van anderen verwachten dat ze je niet zo zien!

Nico1000 | 05-08-23 | 16:39

Transhaat?
Pathetische klagers en aanstellers maken zich sowieso bij niemand geliefd. Maar het is makkelijker dat aan je transdingetje te wijten dan je eigen karakter onder ogen te zien.

Joris Beltsin | 05-08-23 | 16:38

Toen de Gay pride nog ging over acceptatie van homo's was het nodig en was er een punt dat gemaakt moest worden.
Nu het zwaartepunt vooral ligt op de T, i en Q mensen is er geen enkel punt meer. Ze zijn immers het hele jaar overal de aandacht aan het opeisen om iedereen toch vooral te laten weten hoe gekwetst zij zijn, hoe fout de ander is en hoe erg zij het recht hebben. Op alles. En dat die rechten door iedereen kapodtdood vermoord worden.
Een extra dag bootjes varen voegt alleen iets toe aan de omzet van de Amsterdamse horeca.

Als echte homo of lesbo mag je ook geen eigen mening meer hebben over de TiQ+ toevoeging. ZIJ zijn immers de baas.

JanVergoor | 05-08-23 | 16:21 | 1

Je bedoelt transvrouwen met klok en hamerspel die zich uitgeven als Lesbo's?

bijna_raak | 05-08-23 | 17:27

Ergens, hier of op Dumpert, las ik een goede reactie. Als je je zelf niet wil accepteren hoe jij bent, waarom vraag je mij jou te accepteren met iets wat je dus niet bent noch accepteert?

Mokum Kosher | 05-08-23 | 16:15

Maar is het na vandaag dan wel weer even klaar met dat gedram?

Zalluf | 05-08-23 | 16:12

Ik denk dat dagjesmensen dit ook meer zien als aapjes kijken.

Willibald von Klúúúk | 05-08-23 | 15:39

Van alle sexuele geaardheden ontbraken de boten van de liefhebbers van bestialiteiten, de Texelse schapenneukers en de Marokkaanse geitenneukers.
Er is nog een lange weg te gaan voor iedereen geaccepteerd word.

Osdorpertje | 05-08-23 | 15:36 | 3

Nou hup meld je aan zou ik zeggen.

Papa Jones | 05-08-23 | 16:04

Maar hoe laat je een veewagen drijven?

Nuuk | 05-08-23 | 16:35

Van Kooten en de Bie hadden een keer een item met een necrofiel.

bijna_raak | 05-08-23 | 17:29

Als gay van geboorte schaam ik me voor die ordinaire 'kijk mij eens gay-zijn-orgie' in Amsterdam. Het slaat al jaren de plank volledig mis en ik wens niet vertegenwoordigd te worden door die aandachtstrekkers, die telkens de grenzen van het fatsoen willen verleggen. Wat ze ermee bereiken is exact het tegenovergesteld van hetgeen zelf denken. Of ze hebben het zelf niet door, óf ze hebben er gewoon schijt aan. Nou, ik schijt op dat festijn. Doe gewoon, dan doe je gek genoeg. Ga op in de samenleving en je hebt zo goed als nergens last van. Of het moet zijn van 'conservatieve jongeren', die ik gewoon op de stapel 'hersenloos genetisch schroot' gooi.

Graeme Reaper3779 | 05-08-23 | 15:32 | 2

Je ziet in de tegels denk ik wel terug dat je niet alleen bent in deze. Een feestje kan leuk zijn, carnavalesk mag ook, en als iemand er geen zin in heeft, dan ga je niet. Zo was het altijd, niks aan de hand. Nu wordt het feestje echter een manifestatie van figuren die vooral boos willen zijn, als levensopdracht, en revolutionair. Het is onmiddellijke agressie tegen alles en iedereen die niet onmiddellijk buigt.

Als hetero vind ik ook niet alles even geweldig wat tot dat spectrum gerekend kan worden, maar ik hoef mij daar ook niet in te storten.

Nuuk | 05-08-23 | 16:44

Lol geen slechte comment voor de man met de zeis

van de kraats | 05-08-23 | 23:42

Ow is het weer belastingdienstpride?

zokanhetookja | 05-08-23 | 15:30
-weggejorist-
hallevvezool | 05-08-23 | 15:17 | 2

Veel voetbalsupporters daar die zingen: hand in hand kameraden/ geen woorden maar daden . Tja diversiteit in het voetbal zit dus op de tribune. Rotterdamse humor dan:
youtu.be/kDWlG79nZb4

Stijlloser_from_NL | 05-08-23 | 14:48

Veel plezier en ik hoop dat het meevalt met de regen.
Ben er zelf nooit naar gaan kijken ook niet toen ik nog in Amsterdam woonde.
Ieder zijn ding, leven en laten leven.

RadioControleDienst | 05-08-23 | 14:42

Ik hoor ze achter het eiland naar de finish varen. De dames hebben in ieder geval waterdichte dikke soundsystems on board. Het beukt lekker door.

Lorejas | 05-08-23 | 14:36

Ik identificeer mij als een Dodo. Een hopeloos, vet soort van duif die niet kan omgaan met de veranderende werkelijkheid. Ik wil ook een vlag en een boot.
Mijn eis is dan ook van iedereen dat ik hier in de panelen Mr. Dodo heet vanaf nu.

Flightless bird | 05-08-23 | 14:33 | 3

Dan sta ik op de Frodoboot.
Gandalf op de achtersteven om inhalers tegen te houden.
Een troon voor Sam, twee ontbijttafels, de orcs bij de vleeshapjes, Frodo met een cockring, een extra bootje voor de elven om weg te varen, en meer moois.

Kouwe Kees | 05-08-23 | 14:45

Pronouns Do/Do?

RickyLaRue | 05-08-23 | 14:50

Zeer vermoeiend, al die 'how can I make this about me?' actiegroepen die elk evenement proberen te kapen.

Zeurders | 05-08-23 | 14:32

Wie heeft het niet als eens gehad als de belastingaanslag in de bus viel: "wat een heaumeaux"!.

bergsbeklimmer | 05-08-23 | 14:32 | 1

Ow verdomd. Was het de belastingdienst die die bommetjes liet afgaan en "Betalen" op de muur hadden gespoten, de laatste dagen? Innen nieuwe stijl.

Lu_Tze | 05-08-23 | 15:47

De T'tjes zitten al heel lang bij de LGB'tjes. Ze vormen een gemeenschap, niet vanwege geaardheid, maar omdat ze veelal met dezelfde maatschappelijke kwesties te maken kregen, en op eenzelfde manier met hun identiteit worstelden. De rest van de lettertjes zijn tot slachtoffer gemaakten, op zoek naar erkenning.

Muxje | 05-08-23 | 14:27 | 1

Maar de T'tjes vallen inmiddels uiteen in de klassieke variant, mensen die op de een of andere manier met hun dysforie hebben leren leven en zonder veel problemen werden en worden geaccepteerd, en de activisten met groen haar en een ring door de neus die niet dysforisch zijn maar een fetisj uitleven en zich agressief tegen echte vrouwen keren, hun kleedkamers en sportwedstrijden en gevangenissen binnendringen, kinderen groomen en het publiek hun newspeak proberen op te dringen. Nu nog vooral in Amerika, als we niet oppassen binnenkort ook hier.

J.P.Drapeau | 05-08-23 | 14:41

Het is toch iedere dag pride dag tegenwoordig

Peeves | 05-08-23 | 14:26

Er is veel mis met trans- en "queer"-activisme omdat het, voorlopig vooral in de Engelstalige wereld, een bedreiging vormt voor de positie en het welzijn van vrouwen, holebi's en vooral ook kinderen. Wie dat niet weet leeft in een bubbel en moet zich eens inlezen. De Nederlandse homo-emancipatie was een voorbeeld voor de hele wereld, maar de regenboog is ook hier inmiddels ernstig vervuild geraakt.

J.P.Drapeau | 05-08-23 | 14:26

De Gepereet is nogsteed droog.

Lepo | 05-08-23 | 14:03 | 5

Arme, arme Sjakie.... armpje om je heen bij zoveel teleurstelling?

Lorejas | 05-08-23 | 14:47

@Sjakie | 05-08-23 | 14:31: Ben het helemaal met je eens. Een festijn van provoceren en ongeremde sex. Dat is het en niets anders.

Graeme Reaper3779 | 05-08-23 | 15:33
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik doe niet mee. Alweer.

pollens | 05-08-23 | 13:57

Ik heb nog een kaartje over voor de afterparty, iemand?

Mr_Natural | 05-08-23 | 13:56

2013 was ik er voor het laatst. Bootje aan de kant gelegd bij het Waterlooplein, vastgemaakt aan de 3 rijen die er al lagen. Wijn gedeeld met de andere boten en feestende homo's en lesbo's kijken. Topsfeer was het toen nog. Toen dat vluchtelingen en BLM gedram begon had ik er geen zin meer in.

Trekhaas | 05-08-23 | 13:54

Leuk. Een ACAB boot.

RickyLaRue | 05-08-23 | 13:53

Gisteren betrapte ik mezelf op een merkwaardig gevoel: ik bezocht het Holland Casino hier in 020, en terwijl ik de ingang naderde, zag ik dat die was versierd met een enorme hoeveelheid ballonnen in regenboog-kleuren, alsmede een roze loper. En ik merkte, dat ik me er aan ergerde. Als homo.

De pride-beweging is de laatste jaren gedeformeerd tot een vrijwel ondefinieerbare verzameling van paradijsvogels, vreemde exoten, freaks, rare fetishisten, disforische types en andere psychische patiënten, en producten van het opgelegde slachtofferisme van de inclusitie, waardoor velen - onder wie ikzelf - zich er al lang niet meer mee kunnen identificeren.
Daarnaast is er het steeds intensievere gedram waarmee die steeds onduidelijker wordende beweging haar aanwezigheid bij iedereen in het smoel wrijft.
Wrijf bij voortduring iets bij mensen in hun smoel, en het gaat ze tegenstaan.
Ergo: het werkt contra-productief.

Peter Emile | 05-08-23 | 13:52 | 7

Voel je ergernis omdat organisaties überhaupt solidariteit tonen of omdat iedereen met de regenboog aan de haal gaat? Had je het wel gewaardeerd dat organisaties meedoen, als de woke hype er niet was?

letopuwzaak | 05-08-23 | 15:20

Ik vind het zo jammer dat met de ontwikkeling van Pride de homo's en lesbo's steeds meer geplaatst worden in een rariteitenkabinet. Ik zou zo graag een vlag zien die ons allen vertegenwoordigt, ook hetero's. Dan wil ik best die vlag uithangen. Nu heb ik er niets mee.

Papa Jones | 05-08-23 | 16:31

@letopuwzaak | 05-08-23 | 15:20:
Inderdaad voel ik ergernis omdat iedereen met de regenboog aan de haal gaat. Het is net zoiets als met de dodenherdenking; ooit bedoeld als een herdenkingsdag voor de slachtoffers van de Tweede Wereldoorlog en de jodenvervolging, en ineens moesten alle slachtoffers van alle oorlogen hier & elders waar ook ter wereld, zo nodig erbij. Een soort van 'homeopathische verdunning' met als resultaat een verlies aan betekenis & werking.
En wat mijn waardering betreft van organisaties die meedoen: die is er tot op zekere hoogte, maar ik vind het hypocrisie-gehalte hier & daar onverteerbaar, zoals bij de VU, de UvA en de HvA, die op een boot meevaren; stuk voor stuk organisaties die zeggen op te komen voor holebi's maar die zich tegelijkertijd uitsloven om vertegenwoordigers van de religie die met afstand de grootste veroorzaker is van homohaat - de moslims - zoveel mogelijk te faciliteren. Hoe kun je opkomen voor de achterlijkheid, de discriminatie, de vrijheidsberoving en de misogynie van de hoofddoek, hoe kun je systematisch wegkijken van de homo-haat en het geweld tegen homo's binnen die bevolkingsgroep en tegelijkertijd wapperen met een regenboogvlag en roepen dat je vecht voor homo- en vrouwenrechten?

Peter Emile | 05-08-23 | 22:15
▼ 4 antwoorden verborgen

Dysphorie is mentaal, queer politiek. Veel zogenaamde transmensen hebben niet eens dysphorie maar een fetish.
Er is niet zoiets als gender in mens & dier. Woorden hebben een gender (fokking Duitsers...)

Stereotypen, okay, een tomboy is nog steeds vrouwelijk all the way, valt allen buiten het stereotype bootje.

Ja, er is zoiets als nature/nurture (niet versus!), maar de rol van nature word door velen enorm onderschat, of simpelweg weggewuift, want komt niet overeen met hoe men het graag wil hebben. Een bekend fenomeen is dat allerlei (evolutionaire) omschrijvingen op dieren toegepast kunnen worden, maar zodra het over mensen gaat...

Universaliteit word radicaal afgewezen want ultra-individualisme. Maar tomboys vind je overal, van Amsterdam, Tokyo, tot een stam diep in het regenwoud.

Gender is een enorm misbruikte woord. Doel, net zoals met alles met woke: Geen beperkingen, geen constricties, geen limieten, etc. Alles kan, alles mag, alles is gewoon, niets wijkt af, totale afwijzing van elke vorm van verantwoordelijkheid & aansprakelijkheid (zijn beperkingen).

Verklaart ook waarom er steeds vaker word gespeelt met de sexuele grenzen tussen volwassenen & kinderen. Iets waar Queer Theory absoluut een grote rol in heeft gespeelt. En daarvoor malloten zoals Foucault.

Iig, rete handig, deze woordenboek, van woke expert extraordinaire James Lindsay:
newdiscourses.com/tftw-gender/

newdiscourses.com/tftw-gender-v/

Klompz | 05-08-23 | 13:46 | 1

*ALLEEN buiten het stereotype bootje...

Klompz | 05-08-23 | 13:48

Wanneer vaart de berenboot voorbij?
Dat vraag ik voor een vriend.

Roos | 05-08-23 | 13:45 | 6

Moest meteen aan Brenda denken. Brenda steunbeer.

marcoplarco | 05-08-23 | 14:27
▼ 3 antwoorden verborgen

Helaas is het bestuur van de pride in verkeerde handen gevallen en word het vooral gebruikt voor leuke baantjes en politieke boodschappen uit te dragen.. u weet wel inclusie enzo behalve als u onze mening niet hebt dan zijn we erg onverdraagzaam, en dat zeg ik als homo.

j.cohen | 05-08-23 | 13:43

Wat een treurnis in de regen. Optocht van commercie en activisten. Echt zo eens met wat Van Rossem hierboven schrijft.

helemaal leuk | 05-08-23 | 13:33

Gelukkig is er ook aandacht voor ons slavernij-verleden.

En dan nu: de "Free Palestine" boot. Yeuh.

RickyLaRue | 05-08-23 | 13:31 | 2

Moeten ze daar eens proberen, zo'n optocht der zotten

marcoplarco | 05-08-23 | 14:26

Nu ik er over nadenk: Ik heb nog nooit met een dyslectische palestijnse gevreeën.

Lu_Tze | 05-08-23 | 15:18

Echt een serieuze vraag.
Waar zijn de letterbakkers nou eigenlijk trots op? Wat is het dat hen maakt tot trotse mensen? Wat is precies de prestatie? Wat is tot stand gebracht? Wat is bereikt?Waar kunnen zij zich op laten voorstaan? Waartoe hebben zij zich ingespannen?
Ik zie een ambiguïteit. Is men er trots op de onverdraagzaamheid jegens letterbakkers aan de kaak te stellen? Of is men er trots op om letterbakker te zijn? Gaat het om kritiek op de wijze waarop zij zeggen bejegend te worden, of gaat het meer om het etaleren, het uitdragen, het verheerlijken van de eigen identiteit?
Die regenboogvlag, waar staat die symbool voor? Voor het aanklagen van onverdraagzaamheid? Pleit die vlag voor verdraagzaamheid of, nog een stapje verder, voor wat diversiteit en inclusie heet? Of staat die juist symbool voor de gemeenschap zelf, als die al bestaat, voor de diversiteit aan identiteiten die letterlijk door al die kleuren gerepresenteerd worden?
De hele discussie rond het afdwingen van het gebruik van 'pronouns' duidt erop dat die identiteiten van uiterst groot belang worden gevonden. "I identify as" is kennelijk van levensbelang, en de ander, de buitenstaander, moet, zo is de uitgedragen moraal, coute que coute, exact het juiste voornaamwoord gebruiken, want anders is er op z'n minst sprake van discriminatie, van onverdraagzaamheid.
Ziehier de ingebakken ambiguïteit. Onverdraagzaamheid wordt op subtiele wijze gekoppeld aan het niet juist attribueren van de 'identiteit'. Er wordt van ons, argelozen, verwacht dat we in het hoofd van de letterbakker kruipen en wat we daar aantreffen aan 'identiteit' onvoorwaardelijk onderschrijven, en als we dat niet doen geven we er blijk van niet open te zijn, niet verdraagzaam, niet tolerant, dat we discrimineren, uitsluiten. Dat in het hoofd van de ander kruipen is heel wat meer dan ruimte vragen, acceptatie verlangen, dat is de ander dwingen om jouw waarheid onvoorwaardelijk te onderschijven, , wat je voelt of eigenlijk wat je bewéért te voelen, jouw 'identiteit', ook al is die morgen weer anders dan vandaag, en overmorgen wéér anders, volledig en als absoluut geldend te onderstrepen.
Maar nogmaals, waar zijn de letterbakkers dan trots op? Als je er trots bent dat je een onrecht aan de kaak stelt, dat is iets waar je wellicht trots op kunt zijn. Maar dat heeft niets te maken met de vraag of een ander datgene wat je zegt te voelen als waarheid aan moet nemen. Er zijn veel mensen die onrecht aan de kaak stellen zonder daarbij hun identiteit, als ze die al hebben of als ze die al relevant vinden, in het middelpunt van de strijd te plaatsen. Maar die zwaaien niet allemaal met een regenboogvlag. Die vlag staat niet voor het bestrijden van onrecht als zodanig, die verwijst enkel naar onrecht dat letterbakkers wordt aangedaan, maar zelfs dan niet louter daarnaar. Nee, het is steeds ook die andere trots die om de hoek komt kijken, trots om homo te zijn, lesbo, bi, weet ik niet wat. Trots om cisgender te zijn, dat bestaat niet. De cisgender is uitgesloten, komt niet voor op de vlag, heeft geen kleur.: "fuck the cis-tem!".
Het is een zichzelf opgelegde trots, zo speculeer ik, die op weinig méér teruggaat dan op een diffuus gevoel zich te weer te stellen tegen een gevestigde orde die als vijand wordt gezien.. Men is er trots op revolutionair te zijn, zich revolutionair te voelen, zich een revolutionaire gender aan te meten, een revolutionaire strijd aan te gaan, een revolutionaire positie in te nemen, want de ideologie reikt dat aan, die mogelijkheid om met een simpele toeëigening van een 'identiteit' je een held, een strijder, een warrior te voelen. Dat alleen al geeft een gevoel van eigenwaarde geven, een gevoel iemand te zijn, een doel te hebben, zin aan het eigen bestaan te hebben gegeven, ergens voor te vechten. Waartegen? Tegen wie? De gevestigde orde, in zijn totaliteit, want dat is wel zo gemakkelijk, dan hoef je verder nergens over na te denken. Die hele samenleving, met al zijn nuances, al zijn complexiteit versimpelen tot één kluwen van onderdrukkende krachten.
O, ironie. Die gevestigde orde hult zich inmiddels ook in regenboogkleurtjes. Dat is het begin van de homeopatische verdunning van de ideologie, van de verwatering.

Schoorsteenveger | 05-08-23 | 13:31 | 6

U heeft in ieder geval uw ‘letterbak’ gevonden vandaag.

Flightless bird | 05-08-23 | 14:19

Uw tegel is een hele kluif, beste Schoorsteenveger, maar wat ben ik het hartstochtelijk met u eens!
En wat die 'kluif' betreft: mijn tegels willen óók nog wel eens uit de hand lopen, qua lengte.

Peter Emile | 05-08-23 | 22:28
▼ 3 antwoorden verborgen

En over die tolerantie.. het is nu eenmaal zo dat ik mensen wel of niet mag (neutralig ook een optie), valt geen zak aan te doen. Als je alle zogenaamde hokjes af gaat, zullen er altijd mensen zijn per hokje die in goede aarde vallen en die niet in goede aarde vallen. Yep, superslecht van me.
Nu terug naar 'de community' die ik blijkbaar als geheel moet tolereren.. hoe dan? Als ik een persoon gewoon niet pruim is dat niet vanwege intolerantie wegens seksuele geaardheid of iets dergelijks, maar gewoon omdat mijn eigen sneue bovenkamer iets tegen die persoon specifiek heeft. Dat kan van alles behelzen en het komt regelmatig voor dat na een fijne confrontatie er alsnog een vorm van (her)waardering volgt.
Helaas is beoordeling van een individu tegenwoordig ook al haat naar het kuthokje waar die persoon onderdeel van uitmaakt.

Kouwe Kees | 05-08-23 | 13:29 | 1

Een proces van 'wennen aan' en 'omgaan met' is ook al niet meer acceptabel lijkt het. Het moet direct en volledig.
Sta je je best te doen je te verplaatsen in een ander en ondertussen krijg je verwijten naar je kop dat het allemaal anders moet, sneller, grootser.
Dan gaat naar de schreeuwer op een gegeven moment de knop om, laat maar zitten maat/matin, niet alles op jouw manier.

Kouwe Kees | 05-08-23 | 14:31

Ze hebben mijn t-shirt met heaumeau gejat. Waar is de commissaris van dienst?

Plukkieplukkie | 05-08-23 | 13:27 | 1

Onze grote vriendin Loes Reijmer die nu een echte journalist zeg te zijn geworden heeft een stuk in de VK: 'Hoe radicaal rechts zich op lhbti-rechten stort: ‘Het doel is om Pride giftig te maken voor merken.’
Ze haalt hierbij herhaaldelijk Geert Wilders aan als voorbeeld, waarbij ik niet anders kan dan het eens te zijn met Wilders: '‘Ik word gek van dat woke en lhbtiq+ gedram’, twitterde hij deze week. ‘Doe eens normaal allemaal en hou op met die overdreven gekkigheid.’ De PVV-leider reageerde op een tweet van de KLM waarin de regenboogvlag over een landingsbaan was gelegd.'

Onder dit artikel staan nog twee van dergelijke artikelen; nooit vragen de schrijvers zich af wat ze er zelf van vinden, het wordt steeds gespeeld via 'extreem-rechts'. Is dat een vorm van zelf-censuur, uit onzekerheid? Zijn ze bang voor hun baan? Liggen ze eruit bij de groep als ze alle regenboogmensen niet van harte omarmen?

Het lijkt erop dat zogenaamd links z'n eigen onzekerheden steeds meer via zogenaamd rechts uitvecht.
archive.ph/WmP0E#selection-723.7-730....

grietmetgroenefiets | 05-08-23 | 13:27

Het plenst nu. De hemel huilt mee.

Piet Karbiet | 05-08-23 | 13:24 | 4

@Madame Poitiers | 05-08-23 | 13:25:
Die gasten hebben toch de hele dag een natte broek?

gestoptmetroken | 05-08-23 | 13:31

En niks regenboog te zien.

TheseDays00 | 05-08-23 | 13:37

@Madame Poitiers | 05-08-23 | 13:25: En dan te bedenken dat nocha oplost in water. Hopelijk is de berg Arafat in de buurt.

Lu_Tze | 05-08-23 | 15:32
▼ 1 antwoord verborgen

Speciaal voor Ichneumonidae:

Zit een man in de bioscoop pal achter een pilaar.

Op gegeven moment roept hij: "Ik zie geen flikker!!!".

Waarop drie rijen verderop een man terug roept:

"Joehoe.".

GKJP | 05-08-23 | 13:23 | 6
▼ 3 antwoorden verborgen

Zum kotsen...

Willy | 05-08-23 | 13:21

Aelia Sapph (zij/die)

Mmmkay.

RickyLaRue | 05-08-23 | 13:21

Was toch vorig jaar een presentator die door het stof ging vanwege een foute opmerking? Iets met zwarte piet dacht ik.

De_fluitlokker | 05-08-23 | 13:21

"pronouns"

Wat een complete achterlijkheid

Eduardo- | 05-08-23 | 13:18

Van de PvdA mag je dragen wat je wil. Wordt het toegestaan als Femke Halsema slechts gekleed met haar ambtsketting de Amsterdamse wethouders voorzit?

Swoop | 05-08-23 | 13:18 | 1

Gadverdamme!

intrigant | 05-08-23 | 13:27

Koyaanisqatsi.
“Leven in gekte, leven in onrust, leven in onbalans, leven in desintegratie, een manier van leven die vraagt om een andere manier van leven”.
Dit is de betekenis van koyaanisqatsi, een woord afkomstig van de Hopi-indianen.
Ugh.
Prachtige film trouwens:
www.youtube.com/watch?v=tDW-1JIa2gI

Mr_Natural | 05-08-23 | 13:16 | 7

De andere 2 uit de serie ook, overigens.

Lu_Tze | 05-08-23 | 15:41
▼ 4 antwoorden verborgen

Och god...
Het kan altijd nog een stapje erger: 'Queer & Sober'!
"Je hoeft geen alcohol of drugs te gebruiken om een leuke avond te hebben."
Wat een deugers! Is vast een gecamoufleerde D66-boot.
My God!!!

Aristotalloss | 05-08-23 | 13:15 | 1

Meer van de CU. Hoe heet die magere minister/ staatssecretaris van de CU ook alweer, die alcoholhoudende drank na het sporten in de ban wilde doen ?

Lubbberrtt | 05-08-23 | 18:03

De botenparade is mi totaal onnodig, tenzij je natuurlijk heel erg graag bekeken wil worden. Voor de rest: je valt pas niet op als je onopvallend bent.

Swoop | 05-08-23 | 13:15

Allemaal prima, geen probleem mee. Persoonlijk vind ik dit walchelijk, ik zeg doe normaal maar gun het deze mensen om lekker hun ding te doen.

Blonde Nel | 05-08-23 | 13:14 | 1

Het is niet op Walcheren ...

oldandwise | 05-08-23 | 13:17

Ach, het is natuurlijk zo dat de overgrote meerderheid van de Nederlanders geen enkel probleem hebben met anders geaarden. Waar ze wel problemen mee hebben zijn mensen die het eigen probleem als het grootste probleem in de wereld zien en dat altijd en overal menen te moeten uitdragen.

Daar wordt een mens nu eenmaal moe van. Binnen de alfabet gemeenschap vallen mensen ook over elkaar heen, omdat het nu eenmaal onhebbelijke menspersonen zijn die altijd en overal menen te moeten roepen hoe achtergesteld ze zijn.

Peerkeoud | 05-08-23 | 13:13

Als ik homo was, had ik absoluut dat T-shirt gekocht.
Geweldig!

Roos | 05-08-23 | 13:13

De heer Chabot: "doodstraf voor de queer mensen in 12 landen.."

WELKE LANDEN SPLINTER?
Zeg het dan. Zeg het dan, laffe hond.

Eduardo- | 05-08-23 | 13:12 | 4

Ik zou me nog wat meer opwinden als ik jou was

Prinsemarij | 05-08-23 | 13:31

Dat viel mij laatst op bij het Museumplein. Een lange rij met zo'n bonte 60 vlaggen. Leuk maar geen idee waarom. Pas na een half uur viel me op dat de meeste een halve maan op de vlag hadden. Aha, landen waar homo's worden vervolgd dus.

Piet Karbiet | 05-08-23 | 13:33

Zag een fragmentje : Chabot teleurgesteld en zichtbaar van slag, dat z'n co-host ( naam vergeten) zei, op zijn vraag over lastigvallen, dat haar dat nog nooit was overkomen.

daytripper | 05-08-23 | 13:58
▼ 1 antwoord verborgen

Tolerantie valt niet af te dwingen, het zit in je aard of niet. Voor veel mensen binnen de gemeenschap, ik ken er denk ik meer dan de meeste reaguurders, is daar een moeizame persoonlijke strijd mee gemoeid geweest. Om dat in mijn ogen zo goedkoop geaccepteerd te moeten vinden door gremia voor wie dit niet meer is dan goedkoop vlagvertoon, is een enorme belediging voor hun zogenaamde "doelgroep". Het zoveelste marketingsegment, nog los van de daardoor veroorzaakte vervreemding van dat grootste marktsegment: het gros der mensheid dat niet in een apart hokje valt te plaatsen. Want die willen alleen maar een beetje kunnen leven.

Voor daadwerkelijke transseksuelen moet deze volslagen corporate betutteling helemaal een verschrikking zijn. Mij niet gezien op zo'n dagje uit. Ik koester mijn kennissen uit die hoek, de lieverds en de goeden dat is.

Hetkanverkeren | 05-08-23 | 13:12

Ik geloof niet dat Seyss Inquart zo’n optocht in 1943 zou hebben toegestaan.

Prinsemarij | 05-08-23 | 13:08 | 1

Bij de SA was men nogal van de herenliefde maar die club was al gecancelled.

Piet Karbiet | 05-08-23 | 13:11

Kan iemand mij eens uitleggen wat "queer" nu eigenlijk is?

Eduardo- | 05-08-23 | 13:07 | 2

@Duwbak_Linda | 05-08-23 | 13:09:
Ik ken het nog wel als oud scheldwoord voor homoseksuelen, maar wat in Allah's naam staat queer nu voor dat het apart benoemd moet worden in de letterbak?
Veel verder dan meisjes met blauw haar of jongens met zwarte nagellak kom ik niet, en er is ook niemand die het je uit kan leggen.

ZonderNaam | 05-08-23 | 13:17

Toeslagen in je broekje.

Duwbak_Linda | 05-08-23 | 13:06

Ben een jaar of 14 geleden eens wezen kijken. Allemaal bootjes en reetveters. Vond het walgelijk.
Zo dan.

Ichneumonidae | 05-08-23 | 13:03 | 1

Ja, carnaval is leuker en al helemaal in Rotterdam (hoewel daar ook wel wat rondloopt dat niet mijn smaak is).

Peerkeoud | 05-08-23 | 13:16

Dat interview filmpje in laatste tweet….. eh….X is wel grappig en laat goed zien hoe gestoord die regenbogers zijn. Een ingestudeerd verhaaltje over “hate, and so done with it” en bij concrete vragen valt ze stil, en rekt zich bij tweede vraag maar weer terug op automatismen. Het lijkt Sophie Hermans wel.

Nuuk | 05-08-23 | 13:03 | 2

Inderdaad ja. Wat een dom wicht. Ze heeft echt geen idee en wauwelt maar wat.

staat het bier koud? | 05-08-23 | 13:06

Vraag: Waar komt de haat het meest vandaan?
Antwoord: Ehm... Van de overheid.
Vraag: En in je eigen omgeving?
Antwoord: ... -ehm.. ehm...- die heb ik geïnternaliseerd.

Kun je deze niet doortweeten aan Ricky Gervais?
Ik zie graag zijn reactie hierop in zijn nieuwe show ... lol!!

Roos | 05-08-23 | 13:10

Lekker inclusief van de belastingdienst dat je niet mag reageren op hun domme en hypocriete tweets/xeets.

Deflatiemonster | 05-08-23 | 13:02

De opmars van de appeltaart-ne*kers.

Jos Tiebent | 05-08-23 | 13:02

Als de plasseksboot langsvaart moet je niet te dicht bij de kant gaan staan, of wel natuurlijk, het is toch een rare dag.

Mr_Natural | 05-08-23 | 13:01 | 1

Misschien is dat wel een kans om een handtekening te vragen van Patricia Paay

intrigant | 05-08-23 | 13:18

Ik heb het altijd met verbazing zitten bekijken, massa's mensen die op de wal naar homo's staan te zwaaien. Hou toch op met die gekkigheid, wees lekker homo en leef je leven.

de Jager59 | 05-08-23 | 12:59 | 1

Hebben we op Prinsjesdag ook.
De mensen zwaaien naar het koninklijk huis.
Het koninklijk huis zwaait terug.
Met je hand open en vinger omhoog een horizontale beweging maken.
En naar elkaar.
Het ziet er raar uit eigenlijk.
Het is allemaal onzin, maar blijkbaar een teken van verbondenheid of zoiets.

AdvocatusDiaboli | 05-08-23 | 13:10

Een duikbootjeshomofeest lijkt me een stuk rustiger.

HogeNood | 05-08-23 | 12:59 | 1

Hihi.

schijtzat | 05-08-23 | 13:15

Ja Canada has falen. Overigens is het door world rugby, onze fifa, officieel verboden in rugby union volgens mij. Zeker bij internationale teams en prof rugby. En dat is al heel lang zo. Veel te gevaarlijk.

P-unit | 05-08-23 | 13:25
▼ 1 antwoord verborgen

Een beetje OM slaagt erin om dit bootjesfeest te laten verbieden, omdat het wordt georganiseerd vanuit een houding van belering & 'supremacy'. En die 'supremacy' zou weleens kunnen worden misbruikt tegen negers.
Maar dat gaat natuurlijk niet gebeuren want OM=staatspropaganda.

HogeNood | 05-08-23 | 12:56

Puur esthetisch gezien vond ik de oude vlag met de hamer en sikkel ook mooier dan het testbeeld waarmee het marxisme nu aan de man (m/v/x) gebracht dient te worden.

ZonderNaam | 05-08-23 | 12:55 | 2

Marxisme gaat toch niet over met wie je sex wil hebben?

AdvocatusDiaboli | 05-08-23 | 13:13

Geen moeite met harde muziek, maar wat een teringherrie, de ene boot probeert de andere af te troeven met wat streepjes volume hoger.

Datzullenwenogweleen | 05-08-23 | 12:55 | 2

Het is krekt een kermis.
is het ook eigenlijk.

AdvocatusDiaboli | 05-08-23 | 13:14

Je kunt goed zien dat deze krankzinnigheid ieder jaar meer radicaliseert.

gestoptmetroken | 05-08-23 | 12:54

De "regenboog community"

Wat een compleet loze nikszeggendheid.

Eduardo- | 05-08-23 | 12:54

Die gay-pride is er omdat er nog steeds geweld en agressie tegen homo's is.
Waar komt dat vandaan?
Dus als je je kapot ergert aan de gay-pride, kijk dan niet naar de gay-pride, maar de redenen waarom die agressie er nog is.
Onwetendheid en domheid is er alvast een.

Daar zullen zelfs de homo's die niets met gay-pride hebben, nog wel een reden vinden.
Al zou je ervoor opnieuw bijna de kast inkruipen, voor die glittershows.

AdvocatusDiaboli | 05-08-23 | 12:53 | 5

@BobDobalina | 05-08-23 | 12:59: Ha, daar heb ik eind vorige eeuw nog een roeirace met drank voor de studenten aan de wal georganiseerd. De politie kwam langs om te zeggen dat zooien en ander gebras door de lokale jeugd wel eens verkeerd kon worden opgevat. I kid u not.

Piet Karbiet | 05-08-23 | 13:09

Wat hebben bordjes met teksten als "Stop killing Queer" in hemelsnaam te zoeken op een botenparade ter bevordering van de homo acceptatie. Heeft weinig met onwetendheid en/of domheid van doen. Dat hele QIT+ is niets anders dan vergif dat succesvol de aandacht afleid van het werkelijke probleem, de islam.

normanius | 05-08-23 | 13:10
▼ 2 antwoorden verborgen

De holle vaten vloot.

PieterPassant | 05-08-23 | 12:52

Misschien niet vanaf het begin, maar niet lang daarna, is dit hele circus een wanvertoning van narcisme en schaamteloosheid. Tolerantie is het beste wat je kan vragen, want acceptatie is in feite de denkpolitie spelen. En tolerantie eisen voor je fetish in het openbaar te pronken is mij een stap te ver.

Battery!!! | 05-08-23 | 12:51

Wanneer komt er een GeenStijl-boot?
Edit: Of beter misschien: een GeenStijl-Ark!

Aristotalloss | 05-08-23 | 12:50 | 2

NIet. Het laatste restant gezond verstand reaguurt op GS, niet op een boot.

marcoplarco | 05-08-23 | 13:00

Weet niet of dat tegengeluid tussen al die activisten nog wel wordt gewaardeerd. Vrees van niet. Want iedereen is zomaar welkom in ons land, ook wanneer ze LHBTQ+ verafschuwen vanuit hun religie.

We hoeven maar naar al die afgrijselijke misstanden in Afrikaanse landen te kijken wat er gebeurt wanneer die streng religieuzen (én Islamitisch of zich als christelijk land uitgevend) zich door een meerderheid in het parlement vertegenwoordigd weten: alle rechten, zelfs medische zorg bij HIV ingetrokken en anders zijn strafbaar. En wanneer de een beweert dat je het met iemand van hetzelfde geslacht hebt gedaan volgt gevangenis!

Daar hoor je al die linkse activisten nou totaal helemaal nooit eens over op zo'n dag van schijnbare "inclusiviteit". Die verdraagzaamheid is er in werkelijkheid bij delen van onze huidige bevolking helemaal niet!

Maar het gevaar ligt wel degelijk door streng religieuzen en aanverwanten op de loer dat we een ander Europa krijgen zonder alle vrijw rechten van zijn wie je bent, dat is dichterbij dan ooit. Dan zal je ook geen Pride meer meemaken in Europa. Geen vrijheden. En alles weer heimelijk de kast in tot verraad volgt tot strafbaarheid.

Maar tegen deze roze wolk mensen is geen medicijn tegen op gewassen: het wordt volledig genegeerd.

Jan, Leiden | 05-08-23 | 13:18

Een "gay community" heb ik altijd gek gevonden.

Dat klinkt alsof alle heaumeaux elkaar kennen... blij en vrij in een soort Smurfendorp.

Er is toch ook niet zoiets als een "straight community"?

Roos | 05-08-23 | 12:50 | 8

@daytripper | 05-08-23 | 16:17: als mijn homo-vrienden er al de brui aan hebben gegeven, vrees is dat Pride een aflopende zaak is en het te laat is voor de laggards uit hun zolderkamer.

Roos | 05-08-23 | 16:19
▼ 5 antwoorden verborgen

Gvd gadverdamme. Idioot.

swassannuf | 05-08-23 | 12:54

De beruchte homobar YOLO aan de Amstel ik ook weg, zag ik. Daar zit nu The Jungle, voor zuipende jongeren. De barren in de Paardenstraat al jaren weg. Opgeslokt door hotel Eden.

Piet Karbiet | 05-08-23 | 12:46

Ik vaar ook mee, in m'n eentje, op de Masturberenboot, een oude trekschuit.

Mr_Natural | 05-08-23 | 12:45 | 1

Heerlijk, kan ik nog aanmonsteren?

Wiezewalakristalix | 05-08-23 | 12:49
-weggejorist-
Kartelmaster2000 | 05-08-23 | 12:45

BD als voorbeeld is prima. Als de BD laat zien dat ze met een hele letterbak op de loonlijst een goed product kunnen afleveren dan ben ik om.

W_F | 05-08-23 | 12:45 | 3

BD?

SoDeKnetter | 05-08-23 | 13:14

Bedrijfsprofilering en borden met opruiende in plaats van feestelijke teksten.
Wat een hol vat van een feest.
Stop de onderdrukking van *vul groepje in* en dat dan vol op beeld zonder dat iemand je stoort.. met je onderdrukking. Gros van de burgers vindt toch echt dat je het lekker zelf moet weten, de algemene verwijten richting samenleving beginnen echt hallucinant te worden. En werkt in mijn geval averechts.
Beetje zelfde als met de slavernij, iedereen moet zich maar schuldig voelen.
De slachtofferboot en iedereen vecht elkaar de tent uit om op dit schip mee te mogen varen.

Kouwe Kees | 05-08-23 | 12:43

Het is een soort carneval geworden vind ik.

ChalinaRosa | 05-08-23 | 12:42

Gelukkig zijn er nog een stuk of wat hetero's die steeds weer nieuwe LHBTQBTRS'ers maken.

Mr_Natural | 05-08-23 | 12:42

@aardv@rk | 05-08-23 | 12:45: Een oudere neemf van mij was heet lang woordvoerder bij de marine. Hij was vroeger vaak op tv. Hij is het type huisje, boompje, beestje. Al 40 jaar trouw samen met zijn vriend. Ze gaan wel 's naar de Pride maar ik tenue de ville. Om te gedenken in wat voor een vrij land we leven.

Piet Karbiet | 05-08-23 | 12:52

@Piet Karbiet | 05-08-23 | 12:52: neef

Piet Karbiet | 05-08-23 | 12:53

@Piet Karbiet | 05-08-23 | 12:52: kijk Piet en zo heurt het.
En ik heb ook enkele jaren bij het groenebaretten team vertoeft
En geloof me er waren er meer van heren partij maar daar had niemand moeite mee
Uiteindelijk heeft vrouw aardvark een streep door de rekening getrokken en ben ik de handel ingegaan
Heeft me trouwens geen windeieren gelegd
Zo we zijn weer even bijgepraat
Dan hiervoor mijn waarde..

aardv@rk | 05-08-23 | 13:11
▼ 1 antwoord verborgen

Wat ik dan op zich weer een beetje laf vind van de Stopera: impliciet wel daggeren toestaan.

Hetkanverkeren | 05-08-23 | 12:42

De enige gay die ik ken is Gay Braadslee uit De Lachende Scheerkwast.

Conan de Rabarber | 05-08-23 | 12:36 | 4

@Kapitein Sjaak Mus | 05-08-23 | 12:43: oeh ja!

Conan de Rabarber | 05-08-23 | 12:48

En Mr. Humphries dan? Die ken je ook zeker.

Wiezewalakristalix | 05-08-23 | 12:51
▼ 1 antwoord verborgen

Haha de politie boot veel kleur hoor

ikbenj | 05-08-23 | 12:35 | 1

En waar is de Ster-reclame boot ? Daar zie ik ook een overdose aan koppels van een samenstelling die ik nog nooit in het echt heb gezien.

daytripper | 05-08-23 | 16:53

Het A t/m Z +/- wordt je zo door de strot geduwd , dat je er gewoon een afkeer van krijg.

natit | 05-08-23 | 12:33 | 2

Inderdaad, maar in deze waanzin is het wachten... en ze hebben het hele alfabet nodig. Toen Darwin door het oerwoud liep en zijn aantekeningen maakte wist hij al snel dat ALLES wat afweek van mannetjes met vrouwtjes geen lang leven beschoren was, in de evolutie.

hagelkruis | 05-08-23 | 12:42

Ja, niet iedereen waardeert het om gedeepthroat te worden

intrigant | 05-08-23 | 13:22

... En als antieke straight c.a. RDZ (Recht Door Zee) weet je het ook allemaal niet meer hoor. Ik draag een pikkie en ik hou van meisjes. Mag dat nog?

Nivelleermarionet | 05-08-23 | 12:33 | 3

Tsja, dat is wel een beetje raar, maar jij hoort er ook helemaal bij!

Malle moer | 05-08-23 | 12:35

Wel 18+ hoop ik.

Hajduk | 05-08-23 | 15:03

Mm... dat ligt er aan .. ze moet wel geestelijk volwassen zijn.. dus 25+

daytripper | 05-08-23 | 16:48

Maar als we een dag met bootjes zouden organiseren om te vieren dat we hetero zijn, dan zou dat wel erg raar zijn. Niet?

SNAFU | 05-08-23 | 12:32

Vaart er ook weer een Palestijnse boot mee? De grootste gotspe op dit festijn in Mokum. In Tel Aviv kan alles gewoon veilig hand in hand over straat. (Tot er een raket inslaat)

Piet Karbiet | 05-08-23 | 12:32

Kan wel pretenderen dat iedereen hier zo meegaand en progressief is, maar één man die vrouw is geworden en de panelen slaan compleet op tilt.

TheManiac | 05-08-23 | 12:30 | 11

@GOEM | 05-08-23 | 12:35: En een vrouw kan geen man worden... of laten ze ook hun baarmoeder geheel weghalen?
Ik als oude hetero-man vind het allemaal wel best.. ze doen maar, maar ik geniet nog steeds van mooie vrouwen zoals Scarlett Johansson, of in haar jonge jaren Claudia Cardinale.
(filmtip/aanrader!!) www.youtube.com/watch?v=NdLTEC6X3pk

Keyboardspeler | 05-08-23 | 13:30

Ja ongelooflijk. Mensen zitten echt vast in een zwart-witdenkbeeld. Prima verder, maar hou dat zwart-witdenken achter de voordeur ajb.
Hoe leg je mensen die kleurenblind zijn uit dat er verschillende kleuren zijn en dat de wereld meer is dan zwart-wit? Hoe leg je mensen uit dat niet elk jongetje daadwerkelijk als jongetje wordt geboren. En niet elk meisje als meisje?
Dat er ook tussenvormen bestaan?
Dat men zich anders kan voelen dan dat iemand anders zich voelt met of zonder piemeltje?
Maar nee hoor, het is allemaal marxisme?

guldenmiddenweg | 05-08-23 | 17:22

@guldenmiddenweg | 05-08-23 | 17:22: Het is een modeverschijnsel. Daar ageren mensen op. En het word zelfs op scholen in je strot geduwd. Vroeger kreeg je gewoon een klap voor je harses als je niet normaal kon doen. Nu moet je alles maar goed vinden, want ze willen gehoord worden met hun afwijking.

Als iemand zichzelf echt wil laten verbouwen, ga je goddelijke gang. Vanaf 25 jaar. En daarvoor helemaal niets. En zeker geen onherstelbare hormoonkuren.

Zalwelweer | 05-08-23 | 20:38
▼ 8 antwoorden verborgen

The Village People draaien zich om in hun graf.

Conan de Rabarber | 05-08-23 | 12:30 | 2

De meeste (oud) leden van The Village People leven nog en zijn ook niet allemaal van de herenliefde.

GOEM | 05-08-23 | 12:46

Houzee voor de taalkundige marxistische fascisten in Amsterdam!

Elke letter is belangrijk, behalve de R van Realisme!

Kaas de Vies | 05-08-23 | 12:29 | 1

En de B van biologie

intrigant | 05-08-23 | 13:23

Vaart er ook een Geenstijl schip mee?
Bijvoorbeeld met gezagvoerder kapitein sjaak mus.
En als roerganger Analia van Solmsch.

steekmug | 05-08-23 | 12:29 | 5

@steekmug | 05-08-23 | 12:40:

Oh... eeh..
Jeetje...

Ik vergis me!
Ik moet vanmiddag het bakboordroerkwadrant te loevert zetten!

Dàt was het!

Kapitein Sjaak Mus | 05-08-23 | 12:47

Ja ja leuk. De Fluitlokker wil ook mee.

De_fluitlokker | 05-08-23 | 12:58

@Kapitein Sjaak Mus | 05-08-23 | 12:33:
Niet tectyleren?

Basil Fawlty | 05-08-23 | 20:34
▼ 2 antwoorden verborgen

Dit is er dus precies aan de hand bij de redactie van GeenStijl: "Er is ook helemaal geen LGB meer zonder de TQ maar die eerste drie zijn geaardheid en die andere twee gender dus samen vormen ze helemaal geen community. Wat we met die i'tjes en die + moeten weten we niet eens"
Hoe ontzettend tolerant zijn we bij GeenStijl, want hartjes Gay? En de rest gaat niet over geaardheid, dus horen er niet bij/weten we niet wat we ervan moeten denken?
Heel erg hard het eerste gedeelte van lhbtiq+ omarmen, maar oh zo veel moeite hebben met het tweede gedeelte. Wat is dat toch?

guldenmiddenweg | 05-08-23 | 12:28 | 20

@ZonderNaam | 05-08-23 | 16:39: U reageert niet inhoudelijk op mijn oorspronkelijke reactie, u bent uiteindelijk alleen maar off topic bezig om uw eigen gelijk bevestigd te zien. Ga gewoon het internet of de straat op in plaats van alleen naar uzelf of mensen uit uw bubbel te luisteren. Stel uzelf open. Ik gun u een mooi leven in plaats van dit gemierenneuk, zo zonde van de tijd, energie en uw humeur.

guldenmiddenweg | 05-08-23 | 17:16

@guldenmiddenweg | 05-08-23 | 17:16:
Nee hoor, ik stel een oprechte vraag en dit is ook zeker niet de eerste keer dat ik deze stel aan mensen die pretenderen het antwoord te hebben.
Het resultaat is wel altijd hetzelfde. Er wordt aan alle kanten omheen gepraat, maar een direct antwoord ho maar.

ZonderNaam | 05-08-23 | 17:43

@guldenmiddenweg | 05-08-23 | 17:16:
Maar gezien Agnostic Front hier straks het podium betreedt ga ik inderdaad mijn energie en (opperbeste) humeur even ergens anders besteden. Fijne dag!

ZonderNaam | 05-08-23 | 17:46
▼ 17 antwoorden verborgen

Jammer dat een ooit mooi bedacht idee, om de acceptatie van homo’s die nog steeds niet veilig hand in hand kunnen lopen in 020 vanwege ‘jongeren’ met een zekere achtergrond die we niet mogen benoemen van Rutger GW, inmiddels is gesloopt door een letterbak vol permanent gekwetste zielen die zich graag beklagen over hetzelfde land dat hun uitkering of subsidie overmaakt. Stop er dan maar mee en laat de Belastingdienst gewoon maar weer blauwe enveloppen sturen naar de mensen die diezelfde ruif mogen vullen.

Spiderman1 | 05-08-23 | 12:28

Godverdomme. Ik ga me echt nog een keer bekeren tot de Islam.

McSnor | 05-08-23 | 12:27 | 2

Welke kleur burka deed je overtuigen?

ZonderNaam | 05-08-23 | 12:29

Mijn collega zei : een vleugje taliban zou geen kwaad kunnen.

daytripper | 05-08-23 | 16:49

Waarschijnlijk al tientallen keren in deze comments maar de homo,s en lesbo,s die ik ken moeten al jaren helemaal niks hebben van dit achterlijke gedoe

rexmundi666 | 05-08-23 | 12:26

Ieder jaar weer kijk ik reikhalzend uit naar de boot van de lokale moskee, inclusief regenboogvlagje met halve maan erop. Doen ze gewoon niet mee omdat ze geen boot hebben of zit er iets anders achter?

elfenstein | 05-08-23 | 12:26 | 2

De vraag stellen is hem beantwoorden…

Wijze uit het Oosten | 05-08-23 | 12:31

Voor de boot met Syrische heaumeaux moet je naar dat cruiseschip in IJmuiden.

Piet Karbiet | 05-08-23 | 12:35

De LHB staan voor geaardheid. De rest van de letters zijn fetishes.

GOEM | 05-08-23 | 12:25

Dark matter. Over die materie met dark holes (pun) hebben tot nu toe alleen blanke mannen ons wijzer over gemaakt.

Piet Karbiet | 05-08-23 | 12:25

Vandaag is iedereen gay

RickTheDick | 05-08-23 | 12:24 | 2

Spreek aub voor uzelf…
Dank u …

aardv@rk | 05-08-23 | 12:55

Ik doe ook een keer mee: ‘Ik ben gay vandaag’
Zo Rick, hebben wij vandaag toch maar mooi de wereld gered. Of niet soms?!

Flightless bird | 05-08-23 | 13:08

Snappen die regenboogjes nu echt niet dat constant je seksuele voorkeur, verkniptheid of gender in iedereen z'n gezicht tetteren bijdraagt aan een soort lhbti-alfabet moeheid? Dat het keihard averechts werkt?

Nederlanddraaitdoor | 05-08-23 | 12:23 | 1

Dat snappen ze indd niet. Je moet zd accepteren want anders ben je tegen ze. Zo hard roepen dat ze niet in een hokje geplaatst willen worden zorgt er juist voor dat ze in een hokje geplaatst worden

SoDeKnetter | 05-08-23 | 12:46

I'm a lumberjack and I'm ok

ZonderNaam | 05-08-23 | 12:22

In de stad die ooit de homo hoofdstad van de wereld was. Door vele jaren wegkijken durven homo’s nu niet meer hand in hand te lopen in Amsterdam. Maar als stad wel blijven pochen met de gay pride. Hilarisch toch.

yeps | 05-08-23 | 12:22

Overigens was ik ook ontdaan door mijn laatste belastingaanslag.
Stelletje flikkers..

marcoplarco | 05-08-23 | 12:17 | 1

Uitzuigers zijn het, allemaal.

elfenstein | 05-08-23 | 12:26

Steeds idioter doen en om steeds meer inclusie schreeuwen.

De ware moslim-olifant in de kamer vermijden en je fixeren op verder iedereen en zijn moeder die je heus wel tolereert - of tenminste niet op je bek slaat - maar doodmoe wordt van dat gedram en die exesssen in gedrag.

En jezelf niet weerbaar maken maar blijven hopen op de betere versie van jezelf om van het handtasje een boksbeugel te maken.

Ik zal niet zeggen dat ze het voor een groot deel aan zichzelf te danken hebben, maar ze hebben het voor een groot deel aan zichzelf te danken.

Rollins | 05-08-23 | 12:16 | 2

Hear hear! Geen woord te veel! Fantastische tegel

SoDeKnetter | 05-08-23 | 12:44

Ilhtq- Politiek bij een maar op de eerste Nederlandse "islam overheid pride" of een "belastingdienst white pride" dan begrijpen we het belang weer van een neutrale overheid.

zokanhetookja | 05-08-23 | 15:36

Douglas Murray zegt het treffend: "There *is* no community".

marcoplarco | 05-08-23 | 12:16

De Gay Parade/Canal Pride/Canal Parade/Canal Pride of hoe het allemaal mag heten was jarenlang een feestelijk gebeuren van de HoLeBi's en wat verdwaalde dragqueens.
Het is in korte tijd verworden tot een bozig en verongelijkt links activistische demonstratie.

leo de pejo | 05-08-23 | 12:15

In ons dorp wonen al 35 jaar 4 homo-stellen, allen bovenaan in het verenigingsleven/zangkoren/sport etc.... ze KOTSEN van die Amsterdamse onzin.(waanzin)

hagelkruis | 05-08-23 | 12:14 | 4
▼ 1 antwoord verborgen

Inclusief massahysterie.

Madame Poitiers | 05-08-23 | 12:12 | 1

*In de la van Ruther Groot-Wassink kijkt*

Oeps.

Madame Poitiers | 05-08-23 | 12:13

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland