Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

GayStijl Special. Pootnodige kritiek op de Pride

Onze GayStijl Songfestivalverslaggever Terrible Kid wilde graag wat kwijt over de Pride, en hoe die gekaapt wordt & verwaterd raakt door agressief moralistisch links activisme.

Feest verziekende vermenging van opdringerig activisme

Het is Pride Week in Amsterdam. Gezien de enorme eenzijdigheid in de vrijmibo’s van GeenStijl ["Leugens!" - Mosterd.], die daarom altijd snel geskipt kunnen worden door schrijver dezes, is dit niet echt een manifestatie waar de reaguurders in meelopen. Maar ja, met gele hesjes lopen ze ook niet mee. Wat dat betreft heeft Thierry gelijk, dat Houellebecq Nederland niet een land maar een onderneming noemt. Die constatering is grotendeels juist. Nederlanders maken doorgaans een kosten- en baten-analyse voordat principes en moraal overwogen worden. Laat staan belangrijk genoeg gevonden worden om voor te demonstreren. 

Vechten voor vrijheid blijft belangrijk
In alle eerlijkheid, het is gewoon nodig in Nederland om te blijven vechten voor vrijheid en tolerantie voor jezelf en anders-geborenen. Zeker nu de moedercultuur keihard wordt teruggedraaid naar Victoriaanse dan wel versluierende tijden. Dus dat hiervoor een keer per jaar aandacht voor wordt gevraagd met allerlei sessies, optochten en feesten, dat is best belangrijk.

Vorige week sprak ik met vrienden in het homogene Polen, en de redactie wenste me al een fijne reis naar een Gay Pride in Bialystok. Daar was ik niet, maar we spraken er wel over. Hier hoor je in het nieuws eigenlijk dat Polen, allemaal!, intolerant zijn en homo’s aanvallen. Toch moet ik bekennen dat ik me in Polen veiliger voel op straat, overdag en ’s avonds, dan in Amsterdam-West of meer van dergelijke krachtwijken.

Regenboogboerka's en Gaybab

Sticker zegt "LGBT-vrije zone"

Hoe zou dat gaan in Nederland, als er een LHBTetcetera optocht gehouden zou worden in Slotervaart of door de Schilderswijk of in welke merendeels niet “witte” wijken? Zou men dan spontaan regenboogboerka’s aan doen langs de kant van de straat? Zouden de minaretten roze uitgelicht worden in de avond? Zou er spontaan Gaybab verkocht worden, met extra romige saus? Of zou het meer een sfeertje geven, waardoor de New York Times en The Guardian een dag later, net als bij Bialystok (waar ligt dat dan?) konden schrijven dat Nederlanders hopeloze homohaters zijn, die erop los beuken?

Je kan er wel eens naast zitten
Mijn Poolse vrienden waren duidelijk gefrustreerd. Zij zijn helemaal niet homofoob. Wel vonden velen van hen dat het eigenlijk politiek is, die wordt bedreven. Met een regenboogsausje eroverheen om het weg te kunnen spoelen. Het voelt alsof ze gedwongen worden om uitgangspunten te omarmen die voor een redelijk conservatief volk niet als vanzelfsprekend voelen. En deze regenboog-polonaise wordt als vehikel gebruikt om die standpunten op te dringen als enige juiste. De lokale hooligans van de voetbalclub zijn opgezweept om daar tegenin te gaan. Iets wat zelfs John van den Heuvel zou begrijpen, als u de laatste Zomergasten zag. En ja, deze hooligans lijken, en zijn soms, wel rechtsextremisten. Ze dragen t-shirts met teksten als “tegen perversies”. Dat slaat natuurlijk nergens op, want veel hetero’s genieten ook van anale seks. Je kan er gewoon weleens naast zitten.

Ultralinkse, reactionaire SJW’s

"Prijs de helden" zegt die vlag

Ja, waarom zie je zoveel vlaggen tegen fascisme, voor antifa, en tegen rechtse politiek als er een Gay Pride is tegenwoordig? (Foto: een zone vrij van Pools fascisme). Zijn alle heaumeaus ultralinkse, reactionaire SJW’s die willen dat de vennootschapsbelasting omhoog moet en dat grenzen van landen en tussen mannen en vrouwen sociale constructen zijn? In dat geval zou ik dus een superminderheid zijn, want dat geloof ik allemaal niet.

>>> LEES VERDER NA DE LEES VERDER >>>

Redelijk heftig dramvlagvertoon

Bij terugkomst in Amsterdam, afgelopen vrijdag, waren de voorbereidingen van de Gay Pride volop aan de gang. Net als elk jaar werden op zeer veel punten in de stad boeketjes met enorme vlaggen geplaatst. In de nineties hadden we Gay Pride, dat werd afkortingenpride, dat werd een paar jaar geleden Pride (probeerde Rita Verdonk ook ooit, liep niet goed af), maar dit jaar… De vlaggen roepen de volgende dingen, zoals bovenaan dit topic te zien is:

- Black Lives Matter
- Stop Killing Trans People
- We Are Not Sick
- Gay Liberation Now

Allemaal met vuistjes in de lucht. Niet in de kont. Geen idee waarom, maar het voelt inderdaad politiek. Volgens mij kan je met een bubs aan lieden die samen een dansje doen op YMCA meer sympathie en begrip voor elkaar krijgen, dan je ooit kan bereiken door dit soort redelijk heftige dramvlagvertoon.

LGBToomuch

Een dag later, zaterdag jongstleden, was de Pride Walk van de Westertoren naar het Vondelpark. Deze is opgedragen aan de biseksuele activiste Yelena Grigoryeva, die op 21 juli jl in Sint Petersburg gruwelijk vermoord werd door een onmiskenbare homohater. Natuurlijk is het onvoorstelbaar dat zulke dingen gebeuren hier, als biseksueel kan je zelfs het Songfestival winnen in Europa. Dus het is mooi om dit gebaar te maken.

Hate-crime in Holland
Tegelijkertijd, is er niet eens zolang geleden een zeer openlijke gay persoon vermoord in Nederlandje door een linkse milieuterrorist. Juist het feit dat hij zo openlijk gay was en aangaf zich af te laten zuigen door Mocro-boys, en tegelijkertijd een aantal serieuze wantoestanden in onze samenleving durfde te benoemen, maakte het heel moeilijk om hem aan te vallen. Dit maakte hem des te gevaarlijker. Maar heeft ooit iemand het gehad over hate crime in dit geval, is er ooit onderzocht of zijn gay-zijn niet een reden te meer was om hem af te maken? Men kon hem onmogelijk tot heteroseksuele witte cis-gender man bestempelen, anders was hij heel anders monddood gemaakt. En personen van wie je toch het gevoel hebt dat hun breinen en overtuigingen dichter bij de milieuterrorist liggen dan bij Pimmetje, die gaan wel een hele parade opdragen aan een vermoorde lhbtetcetera-activiste in Rusland. 

Afgelopen zaterdag verkondigde Hans Verhoeven van de Pride Walk: “Met de Pride Walk protesteren we tegen onrecht en vervolging in meer dan 70 landen en geven we aan dat we het niet langer pikken dat anderen vinden dat zij kunnen bepalen hoe wij moeten leven. We laten zien dat we een prachtige community zijn in al onze diversiteit en veelkleurigheid.” Er zijn ook heel wat andere sprekers en het hout waaruit ze gesneden zijn is niet echt divers, qua opinie dan. Wel zijn er enkele sneren naar Thierry Baudet en wat rechtse mensen en partijen. 

Averechtse effecten
Het is eeuwig zonde dat een Pride-optocht met bezinning, zich inderdaad zo politiek eenzijdig geladen laat worden. Dat veroorzaakt veel, maar geen echte inclusiviteit. Alsof rechtse heaumeaus wel voor moord op anderen zijn. Het zorgt er ook voor dat er lhbtetectera mensen zijn, die zich niet hierin herkennen, hun mond gaan houden of zich afzonderen. Precies dat, waartegen dit soort manifestaties op zou moeten treden.

Eerlijkheid eerst

En waarom toch altijd dat zwaktebod van Nederlandse “leiders” om met het domineesvingertje naar andere landen te wijzen (74 stuks, waarvan een flink aantal vlaggen met maantjes erop) dat ze tolerant moeten worden en homo’s moeten accepteren? Terwijl in ons eigen land travestieten en honden in de taxi geweigerd worden, jongens met een betonschaar hun gezicht verbouwd zien worden als ze hand in hand lopen, en waar homo’s in de voormalige Gay Capital of the World Amsterdam nog steeds afgetuigd worden midden in het centrum of achter het Centraal Station bij de veerpontjes. 

Laten we eerst beginnen met zorgen voor eerlijkheid over deze feiten, zodat iedereen die tot de afkorting behoort, van blank tot licht- en donkergetinte varianten, in echte vrijheid kan leven. Of ze nu in een vinexwijk willen wonen, of in hun zwemslip op een fiets willen zitten. De strijd die gevoerd moet worden ligt namelijk veel dichter bij huis. De lakmoesproef zou moeten zijn: op het moment dat Jennifer Hopelezz of Dolly Bellefleur op het Hagalyceum voor kunnen lezen uit de koran of een ander leuk boek, dan zijn we echt geslaagd als land. Tot die tijd moeten we de vinger gericht op andere landen, ombuigen naar onszelf. 

Terrible Kid

p.s. hoe gaat die Black Lives Matter boot eruit zien aanstaande zaterdag? Het zal toch niet…

Reaguursels

Inloggen

Verbeterde versie.
Homo's, lesbisch of transgender mag men niet 'ziek' noemen. Terecht.
Maar ook als je geen moreel oordeel velt, en ook als je iemand niet ziek noemt; blijft er wel gewoon de functionele constatering bestaan, dat geslachtsorganen (met bijbehorende gerichtheid) primair functioneel dienen voor voortplanting (met seksuele lust als bonus).
En dat de hetero-combinatie van geslachtsorganen wél primair functioneel voldoet voor voortplanting.
En dat de homo / lesbisch / transgender-combinatie van geslachtsorganen niet primair voldoet voor voortplanting.
En dat geslachtsorganen, die niet primair functioneel voldoen aan 'waarvoor' die geslachtsorganen zijn, dat wij die niet-functionele gerichtheid 'gehandicapt' mogen noemen.
Let op (!) het zijn van gehandicapt is niet krenkend. (geen discriminatie)
Het zijn van gehandicapt is geen moreel oordeel..
Het hebben van een handicap is gewoon een biologisch constatering van wat biologisch wel of niet effectief is.
Homo's zijn gehandicapt.
Lesbisch zijn is dus gehandicapt.
Transgender zijn is dus gehandicapt.
Gehandicapt zijn is geen schande, géén schuld, en geen moreel verwijt.
Maar gehandicapt zijn is gehandicapt zijn.
Wij zijn in ‘n menselijk-warme maatschappij ook aardig tegen doven, als die niet kunnen horen; en wij zijn ook aardig tegen blinden als die niet kunnen zien; en wij zijn ook aardig tegen verlamden als hun spieren /zenuwen niet bewegen zoals je iedereen zou gunnen.
Een handicap is geen enkele reden voor discriminatie dus.
Maar blijf noembaar houden waarover ‘t gaat; en doe dan ook niet hypocriet, dat gehandicapt zijn 'net-zo-leuk', en 'net-zo-normaal' is als niet-gehandicapt zijn.
Hoe leuk homo's, de lesbischen en transgenders hun leven ook beschrijven, dat geweldig te vinden. Dat is hen ook van harte gegund.
Maar een handicap is niet geweldig.

Der Paulie | 01-08-19 | 13:20

Hulde voor dit artikel!
Ditzelfde zien we ook in Duitsland, waar ik op 6 juli bij de CSD (=Christopher Street Day) in Keulen getuige van was (tegenwoordig heet het Cologne Pride, jaja...).
In andere (Westerse landen zal het niet veel anders zijn.

Als Joris het goed vindt haal ik mezelf aan met een eerder reaguursel :

Topic
www.geenstijl.nl/5148551/britse-homo-...

Bij uitstek in Duitsland voert policor-verkramping bij homo-organisaties de boventoon.
(...)
Dat was merkbaar tijdens de ColognePride voor LGBHTA->Z eerverleden weekend in Keulen. Er was een blokje ‘politiek’ ingeruimd en er waren 5 sta-tafels op het podium gezet. De inleider stak vurig en fanatiek van wal met zoveel als: ‘Wij zijn democratisch en veelkleurig en hebben daarom een uitgebreid kleurenpalet aan politieke partijen uitgenodigd. Maar hier is er geen plaats voor bruin-rechts (AfD)! Dus die zullen hier NoOiT aanschuiven!’ Dat ‘kleurrijke palet’ bestond uit CDU, FDP, SDP, Gruenen en Linken. Je verwacht het niet... En trouwens allemaal roomblank...
Discussiethema was dan ook hoe een dam op te werpen tegen ‘bruin-rechts’, want bedreiging (sic!) voor de LGBHTA->Z-gemeenschap.
Een verhaal vol zelf-projectie (‘Zij zijn anti-democratisch en populistisch’) en polarisatie.
Een regelrechte middenvinger naar die homo’s die zich wèl degelijk zorgen maken en ‘bruin’ stemmen. Dit gold ook voor een inmiddels overleden vriend, die godsdienstleraar in Essen was en haarscherp de gevaren van de immigratie en islam zag (en de discussie op zijn school niet uit de weg ging).
De meesten zijn ziende blind. Het naoorlogse trauma zit enorm diep.

Camo | 01-08-19 | 12:28

Altijd als ik antifa's zie met regenboogvlaggen vraag ik me altijd af of er uberhaubt wel LBGT's tussen zitten
Zij zijn toch altijd de hetero blanke deugdrammers

niemand specifiek | 01-08-19 | 12:13

Halsema wil minder drukte in Amsterdam. Ze zou de gaypride kunnen verbieden.

Stratum | 01-08-19 | 11:54

Ik vind die hele pride gay.

Solar666 | 01-08-19 | 11:28

Het spijt me als praktizerend homosexueel te moeten constateren dat de Gaypride verworden is tot één grote ordinaire orgie. Een evenement zo goed als geheel gebaseerd op sex, ordinaire porno, extremiteiten met de gedachte: alles moet kunnen. Nou dat vind ik dus niet. Opkomen voor je geaardheid is helemaal prima. Iedereen moet en mag houden van wie hij of zij wil. Maar op deze manier vind ik het op een gegeven moment niet meer gek dat 'we' gediscrimineerd worden. De dochter van een collega van me woont in Amsterdam, vlakbij een park en die wist te vertellen dat 'ze' er gewoon compleet naakt rondlopen en dat het meer lijkt op Sodom en Gomorra, dan een evenement, die ons als homo's een beter leven moeten bezorgen. Werkelijk, ik wil en wens niet door dit soort mensen te worden vertegenwoordigd. En het heeft niets met burgerlijk te maken, maar gewoon met: doe maar gewoon, dan ben je gek genoeg. Ik vind het in- en intriest dat we op een dergelijke manier op de kaart worden gezet en het gros van de bezoekers komt alleen maar 'aapjes kijken' met de hand op de mond om het besmuikte lachen te onderdrukken.

Graeme Reaper3779 | 01-08-19 | 10:40 | 2

Eens! Ben in het verleden wel eens op de pride geweest. Heb gelukkig die toestanden die jij beschrijft nooit gezien, maar inderdaad triest.

Wij gaan er niet meer naar toe. Zoals artikel aangeeft enerzijds veel te politiek geladen met alle linkse deugmensen. Als de wat meer rechtse anders geaarde is dat al tenenkrommend.
Verder komen er vooral hetero toeristen uit gans het land een dag je heaumeaus kijken die lekker gek doen op de bootjes door de gracht. Want oeh het is allemaal zo gezellig. Yuk!
Daarnaast alle homo lesbo of transwhatever die beetje extravagant is of zich graag presenteert aan de buiten wereld staat in zijn te korte slip op die boot te hossen. Ik vind het geen gezicht. Maar goed ze zijn zo lekker zich zelf!!

iustus | 01-08-19 | 12:31

@iustus | 01-08-19 | 12:31: Dank u. Het klopt wat ik zeg. Mijn beste vriend woont precies op de plek waar ze in de bootjes stappen en hij meldde bij een van de laatste prides dat hij geschokt was, toen hij zag dat er een aantal zodra ze waren ingestapt al letterlijk begonnen te neuken. Ik vind ook dat wij kinderen niet moeten blootstellen aan zo'n ordinair sexfeest. Er blijft niets aan de verbeelding over. En enige romantiek is er al helemaal niet bij. Het is gewoon provoceren, provoceren, provoceren. Zo van: kijk mij es en waag er eens iets van te zeggen of raar te kijken. Exhibitionisme in z'n zuiverste vorm.

Graeme Reaper3779 | 01-08-19 | 13:01

Mijn vent ging gister een patatje halen op CS. Kreeg roze mayo erop. Andere kleuren waren er niet.

Muuke | 01-08-19 | 10:31 | 1

Lol... gelukkig krijgen ze in de rest van het land gewoon normale mayo.

Solar666 | 01-08-19 | 11:27

Altijd zo schattig als je linkse kleutertjes met man en macht ziet worstelen hoe ze de islamitische woestijncultuur moeten verenigen met hun eigen extremistisch progressieve denkbeelden. De enige optie is het negeren van de gigantische verschillen en je enkel focussen op klimaat, discriminatie en wat andere non-issues.

UHeeftGelijk | 01-08-19 | 10:29

Het jammere met die hele Gay pride is dat het vanuit steeds meer groepen steeds schreeuweriger wordt terwijl ze de voornaamste bron van agressie niet benoemen..
Ik moet trouwens bekennen dat ik totaal niet geloof in dat hele transgender gebeuren. Die zijn gewoon psychisch niet in orde. Voorzover ik weet moet je mensen die psychisch niet in orde zijn helpen in plaats van begrip tonen, het maar normaal vinden en de boel (bijv. toiletten) aanpassen.

Di Arroganti | 01-08-19 | 09:30

Ik associeer de Gay Pride helemaal niet met homos & lesbiennes. Degene die ik ken zijn namelijk ongelofelijk… normaal. Burgerlijk, zelfs.

De Gay Pride is echter het toonbeeld van exhibitionisme, overdrevenheid, aanstellerigheid en drama-queens. Allemaal zaken waar ik een hekel aan heb.

Het is maar goed dat ik weet dat Gay Pride niets met gays van doen heeft, anders zou het ene heel slecht af stralen op het andere.

quantumcollider | 01-08-19 | 09:12 | 2

Zoals altijd zijn het de extremisten die het overnemen, ook bij de homofielen.
Maar die parade is ook een marketing speeltje geworden. De kapitalisten weten er wel munt uit te slaan.

Allemaal onder toeziend oog van de stad waar alles wat fout en achterlijk is samenkomt; Amsterdam.

UHeeftGelijk | 01-08-19 | 10:31

Absoluut quantumcollider. Dito hier. Mijn vriend en ik gaan er al lang niet meer naar toe, precies ook om de zaken die jij beschrijft.
Fijn dat er mensen zijn die begrijpen dat veel gays en lesbo's enzo dat ook echt zo zien. Het is een kleine verzameling van deugmensen, extravagante aandachtsheaumeau's en commerciele kapitalisten die de kern vormen van die hele pride.

iustus | 01-08-19 | 12:34

Of het nou om (gay) pride of boerka's gaat, voor mij zijn het beide vormen van een levensstijl opdringen. Het is beide IN YOUR FACE!!1! terwijl beide prima kunnen bestaan achter de voordeur.

marcoplarco | 01-08-19 | 08:39 | 2

Pardon?? Waarom zou ik en nog 500.000 anderen met mij achter de voordeur moeten blijven? Kunt u het een en andere verhelderen?
Welke levensstijl dring ik u op? Ben zeer benieuwd.
U bent natuurlijk verward... Nu ik kan u mededelen,
De Pride is geen levensstijl die opgedrongen wordt, hoogstens zoals u in het artikel kunt lezen een agressief moralistisch links bolwerk met dito schreeuwers en een enkele verdwaalde homo.

SolidRock | 01-08-19 | 11:31

Totale onzin om gayscene op één lijn met de meest discriminatoire ideologie in de wereld te zetten.
Enne... dat laatste is 365 dagen per jaar in your FACE.

Camo | 01-08-19 | 12:45

Der Paulie gejorist!!!!
+1 voor Joris

JeSuisErKlaarMee | 01-08-19 | 08:15 | 1

Kijk nog maar 'n keer.
Groetjes en kusje*

Der Paulie | 01-08-19 | 15:41

"Nederlanders maken doorgaans een kosten- en baten-analyse voordat principes en moraal overwogen worden"

En dat heet dus ook discriminatie.

frickY | 01-08-19 | 07:41

Precies wat terrible kid zegt, hoe die gekaapt wordt & verwaterd raakt door agressief moralistisch links activisme. En precies dat oppervlakkige willen deugen en opdringen van de conflicterende agenda: Hallo, ik kom vanmiddag even met je meelopen #boerkabuddy, maar ik ben nu nog even op de pride parade! Morgen ga ik actie voeren voor het klimaat, ja die warmtepomp en zonnepanelen heb ik gekocht, €12.000 en het isoleren van mijn huis kostte maar €15.000, dat zou iedereen moeten doen, wordt je huis gelijk meer waard, dan zou je je woning ook kunnen verhuren voor €1200 p/m. En overmorgen loop ik mee tegen de inkomensongelijkheid. Oh ja kun je even de petitie voor de TU eindhoven tekenen om het universiteitsbestuur een hart onder de riem te steken, die weigeren mannen in hun strijd tegen sexisme, ja echt waar!

ratelaar | 01-08-19 | 07:15 | 1

Haha, spijker kop raak!
De dubbele moraal ten top.
(O/T: -en dan te bedenken dat zonnepanelen een afvalprobleem creëren)

Camo | 01-08-19 | 12:51

Al jaren vallen mij een aantal dingen op, maar als witte cis-gender en schuld van alles, mag je daar helemaal niets over zeggen want [sjw-lingo]. Terrible Kid schrijft het hier gewoon op in een nuchter leesbaar stuk. Vijf piemols.

Rest In Privacy | 01-08-19 | 07:01
-weggejorist-
Der Paulie | 01-08-19 | 02:11 | 7
▼ 7 antwoorden verborgen

gouden artikel! +1

geheelvermomd | 01-08-19 | 01:03

Heeft de belastingdienst ook een boot? Zij naaien mij immers het hardst in mijn kontje elk jaar.

zeertegendradig | 01-08-19 | 00:30 | 2

Lekker, toch!?!

Rhenium | 01-08-19 | 02:42

De belastingdienst herken je aan dat zinkende schip.

Cor Netto | 01-08-19 | 08:28

Die vlaggen zijn qua kleurstelling, qua lettertype keuze, qua ontwerp bedroevend slecht. Ze doen denken aan reclame voor pampers of aan reclame voor Hiemstra's code oranje. Topicschrijver Terrible Kid probeert een perspectiefwisseling door te voeren. Opeens leren kijken vanuit Byalistok. Maar puntje bij paaltje wordt Byalistok opgekrikt danwel gedegradeerd tot een veilige wijk van Groot-Amsterdam. Uiteindelijk regeert er maar één perspectief, dat van een zichzelf pamperend Amsterdam voortbadderend in code oranje Hiemstra-look. God zij dank kent niemand in Byalistok deze Gerrit.

Eeuwig..Op..Vakantie | 31-07-19 | 23:06

Brandweerkazerne ‘Victor’ in de Dapperbuurt: Dragqueens en regenboogvlaggen: kazerne Victor viert de Pride
https://www.parool.nl/amsterdam/dragqueens-en-regenboogvlaggen-kazerne-victor-viert-de-pride~bd6d50cb/

AntonJensen | 31-07-19 | 22:47

Netjes. Goed artikel. Mooi om wat nuchter geluid uit die hoek te horen komen. Niemand zit te wachten op gemene pisnichten.

Vageling | 31-07-19 | 22:43

Antifa - dictators - terreur - afschaffing van Vrijheid van Meningsuiting..
overal waar men de antifa vlag laat zien, weet je 100% dat het iets met poletiek te maken heeft, Marxisme...

Rene046 | 31-07-19 | 22:41

Vanavond in het journaal 2 verhuizende transgenders en vervolgens een gay pride bobo die neuzelen over de toenemende agressieve homofobie in Nederland maar vooral met hun laffe deugkop niet benoemen wie daar vnl voor verantwoordelijk zijn. Die Henk Krol heeft het ooit één keer voorzichtig benoemd en grootsmoel Gordon die aangevallen werd door 'jongeren' was vervolgens te laf om aangifte te doen. Gaf alleen maar gedoe. Flikker toch op.

AntonJensen | 31-07-19 | 22:31 | 1

Helemaal mee eens

Madamjanet | 01-08-19 | 02:41

Dat moet 'black lhbtq lives matters' zijn anders slaat die vlag als een lul op een modderschuit.

BozePaarseMan | 31-07-19 | 22:17 | 4

Je vergeet emse ingvd. Lghbti

deugfoob | 31-07-19 | 22:22

De hele principe waar deze verspilling van zuurstof persoon hun ideologie op gebaseerd heeft; verdeel en heers. Denk maar niet dat zij elkaar onderling leuk vinden die groepjes. De vijand van mijn vijand... Simplistische zielen die niet verder dan laagste selectie amateurs komt.

Vageling | 31-07-19 | 22:47

@Vageling | 31-07-19 | 22:47: Dat is ook precies hun achilleshiel. Uiteindelijk zal het leiden tot een burgeroorlog in hun gelederen.

Kijk maar eens naar de Democratische Voorverkiezingen.

omanders | 01-08-19 | 11:01
▼ 1 antwoord verborgen

Bang maken voor niet bestaande problemen en het gebruik van Antifa symbolen.
Je zou bijna gaan denken dat de Groene Khmer zich met de Pride heeft bemoeid om agitprop te bedrijven. en.wikipedia.org/wiki/Agitprop (en dan met name door de Lenin van de Stopera, Rutger Groot Wassink)

Osdorpertje | 31-07-19 | 22:10

Laten we ook even stilstaan bij het ondraaglijke leed van de vergeten groep die zich op zaterdagavond altijd een vent voelt en op zondagochtend een wijf.

Schulzie | 31-07-19 | 21:58 | 5

Muziekje er bij, buk nog een keer
https://www.youtube.com/watch?v=NFFdaGE5GSw

AntonJensen | 31-07-19 | 22:33

@De Briemusketier | 31-07-19 | 22:27: Ach, in die tijd - nog niet zo gek lang geleden - werd je sociale status nog bepaald door je merites, in plaats van de zeldzaamheid van je sexuele geaardheid, sexe of juist het ontbreken daarvan.

Schulzie | 31-07-19 | 22:39
▼ 2 antwoorden verborgen

Die linkse vuist... Hoe ging/gaat het eigenlijk met de homoacceptatie in de socialistsche en communistische bolwerken der wereld, USSR, DDR, CAMBODJA, CUBA, CHINA, NOORD KOREA ?
Of was het gewoon alledagen pret tijdens het gezamenlijk douchen in het heropvoedingskamp ?

KlauwnBassie | 31-07-19 | 21:55

De gaypereet is pure commercie. Stelt geen hol meer voor sinds het begin pakweg jaren '90. Toen zo'n beetje elke gay bar mee voer en het er ruig aan toe ging. Nu drijven vooral deugende politieke partijen, multinationals, banken, NGO's en overheden mee, gewoon om te deugen. En daar past uiteraard niet al te veel homosensualiteit bij. www.at5.nl/artikelen/195813/weinig-bl...

En degenen die heaumeau's een koud hart toedragen gaan echt niet van de gaypereet anders denken over onze handtasjes. En daarmee doel ik met name over onze religieus geïnspireerde medelanders. Een grote zelfpijperij en een tweede Koninginnedag voor provinciaaltjes die normaal Amsterdam mijden maar massaal afkomen op een ordinaire zuipfeestje.

Graaf_van_Hogendorp | 31-07-19 | 21:52 | 3

Vroeger had je daar het circus voor, tegenwoordig ga je naar Amsterdam.
Wat is die stad achteruit gekacheld zeg !

De Briemusketier | 31-07-19 | 22:04

Zelfde met rock-concerten. Suffe balie kluivende ING'ers gingen ook stoer doen.

gestoptmetroken | 31-07-19 | 22:42

Eerlijk is eerlijk, er moet eigenlijk ook een boot vol rokers meedoen. Javaanse Jongens, bijvoorbeeld. Rokers worden in NL nl rap tot paria gemaakt.

isitsoornot | 31-07-19 | 21:51 | 1

Ja, en de Black Beauties in het onderdek. Wie riep daar racisme?

SugarCandyMountain | 31-07-19 | 22:31

Er hang een vlag: 'stop killing trans people'
Dit is een dusdanig groot probleem in Nederland dat er een vlag opgehangen moest worden? Heeft iemand een voorbeeld? Desnoods Europees?
Ik ben tegen hoor maar ik wist niet eens dat er transsexuele mensen aan de lopende band vermoord werden. Wel import criminelen. Daar is een lijst van.

Repetitive Beats | 31-07-19 | 21:45 | 3

Ik vind het oprecht lullig als je in een verkeerd lichaam bent geboren.
Ik ben net 50 geworden en ken aardig wat mensen.
Dan zou je denken dat ik ook wel een aantal transgenders ken.
Ik ben er welgeteld 2 tegengekomen ooit in het leven en voor zover ik weet leven die nog.
Dus dat probleem zie ik ook niet.

HoerieHarry | 31-07-19 | 21:52

@HoerieHarry | 31-07-19 | 21:52:
Ben best wel wat homoseksuelen tegengekomen maar tranny's... eigenlijk iets van pakweg de laatste 5-10 jaar dat het zo'n hype is geworden. Tuurlijk had je altijd drag queens, ladyboys én het beruchte verhaal van Foekje Dillema, maar verhalen van lieden die de 'gender coming out' party van hun 6 jarige koter is echt iets van de laatste tijd.

Graaf_van_Hogendorp | 31-07-19 | 21:58

En dan te bedenken dat er maar zo'n 7 tot 8.000 transseksuelen in NL wonen.
Waar hebben we het eigenlijk over. De aandacht die ze generen is buitenproportioneel.

leo de pejo | 31-07-19 | 22:15

PedoPride.
Kent u die uitdrukking?
www.at5.nl/artikelen/195776/flyers-me...
Zij willen aandacht voor pedofilie want inclusiviteit etc..
Die lieden waren ook aanwezig met flyers tijdens de herdenking van de moord op de biseksuele activiste Yelena Grigoryeva.
Aanstaande zaterdag tijdens GayPride gaan ze weer flyeren.
Dat wordt gezellig!

leo de pejo | 31-07-19 | 21:43 | 1

En dat op de dag van de moord op een Russische biseksuele activiste.
Poetin zei ooit dat hij niets heeft tegen homo's zolang ze maar van kleine kinderen afblijven. Uitgerekend op die dag gaat het Kinderbevrijdingsfront flyeren.

leo de pejo | 31-07-19 | 21:46

De Frankfurter Schwule heeft gewonnen; we zijn getuige van der Untergang des Abendlandes. Alleen een Umwertung aller Werte kan ons nog redden. De Heere sta ons bij...

HoogToontje | 31-07-19 | 21:40 | 2

Spreek eens gewoon Nederlands. Je kan die termen best vertalen.

WahedPissebed | 31-07-19 | 21:42

iemand, of een groep is in versneld tempo Nederland aan het ontwrichten.

vmk | 31-07-19 | 21:39 | 1

Zie hieronder.

LiniaalRectaal | 31-07-19 | 22:03

De meeste homos vinden vinden het aanstellerig gedoe en schamen zich voor de gaypride. laten we het erop houden dat het een amsterdams dingetje is die hun rariteitenkabinet al decennia bij de rest van het land door de strot willen aanduwen.

Ongeblustekalk | 31-07-19 | 21:38 | 1

Op welke boot vaar jij mee? En draag je dan weer die strakke, leren onderbroek?

Kuifje-in-de-EU | 01-08-19 | 00:34

Ik kom net weet terug van een weekje Polen, kom al 15 jaar in dat land en het viel mij deze keer echt op hoeveel "open" homoseksueel zijn. Tot een paar jaar geleden was het ondenkbaar dat men dat openbaar liet zien. 15 jaar geleden.. waren er geen homo's of lesbiennes, punt. (Tenminste was de stelling in Polen)

Kom ik dan na een weekje weer terug in Nederland... Tja, hier kan dat niet meer, als je huppelt met je vriendje over Tussenmeer haal je Osdorpplein niet ongeschonden.

Waar sommige landen met hun tijd meegaan, gaan sommige landen terug in de tijd. Waar vrijheden steeds meer beperkt worden, door andere culturen juist hun vrijheden te geven.

Diepstrotje | 31-07-19 | 21:38 | 1

Tussenmeer is de Alanya-boulevard van Amsterdam aan het worden. Veel van deze gelegenheden worden gebruikt om geld te witwassen.

SugarCandyMountain | 31-07-19 | 22:52

Hee Nonkel, dat is lang geleden.

SugarCandyMountain | 31-07-19 | 22:53

Dit is geen heameauemancipatie meer maar een festival van debiele aangeprate zaken die De Natie murw moet maken waarna eeuwenoude tradities naar de kloten worden geholpen door intolerant kudtvolk dat alleen zichzelf het licht in de ogen gunt.

De Briemusketier | 31-07-19 | 21:35

Nu ben ik in de war...

Selecter | 31-07-19 | 21:32

Dat T-shirt. Inmiddels de huiskleur van knalroze in fokking "magenta" omgedoopt en dan voor 25 euris een roze stipje op je lgqwerty torsoverbloemer. www.youtube.com/watch?v=abjpy72Sf6U Nog effe en ze gaan hier vol op de pimp voor groendemocratische lederstringetjes zoals gedragen door Rob Jetten/Yasser Klaver. Want beter voor het klimaat.

I'm just too proud of my manboobs. Sorry jongens. www.youtube.com/watch?v=TVxRoIhZ7k4 Hopelijk past mijn cockring na al die jaren nog, Niet dat ik dat zelf visueel kan vast stellen. Maar goed, muscle memory.

Hetkanverkeren | 31-07-19 | 21:31

Dat filmpje van die rooie mevrouw waarin ze zegt dat ze het eigenlijk heel creepy vindt er onderscheid gemaakt wordt tussen mannen en vrouwen in de maatschappij en de commercie is echt van-de-pot-gerukt-wereldvreemd.
Ze geeft een voorbeeld van mannen- en vrouwengeuren.
DUH! Die geuren zijn er juist om de mannelijkheid en vrouwelijkheid te benadrukken in de jacht tussen man en vrouw: de basis van het leven en de voortplanting. Er is niets mooier dan het super-mannelijke en het super-vrouwelijke en de aantrekkingskracht tussen deze twee uiterste.

keestelpro | 31-07-19 | 21:29 | 7

@De Briemusketier | 31-07-19 | 21:37:
Als het met carnaval is vind ik het prima.

HoerieHarry | 31-07-19 | 21:43

@elfenstein
Koeneuken was hier 100 jaar geleden heel normaal, menig stalknecht had zijn eerste seksuele ervaring staande op het melkkrukje. Die koe voelt niks van zo'n kleintje, die gaat gewoon door met grazen.

LiniaalRectaal | 31-07-19 | 22:02
▼ 4 antwoorden verborgen

"We Are Not Sick" ? Is dat niet wat kort door de bocht als het om transgenders gaat? Ik gun ze alle medische begeleiding die ze nodig hebben. Onderzoek naar preventie (rare weekmakers in plastic?) is denk ik ook zinnig. Wie wil er nou in een lijf geboren worden dat totaal niet bij je past?

dugo | 31-07-19 | 21:29 | 2

Ja, het is wat kort door de bocht. Transgenders hebben uiteraard een mentale stoornis (Gender Dysphoria, voorheen Gender Identity Disorder). Er is niet echt een definitie van de Engelse term "mental illness" en ik denk dat ze bedoelen dat het hebben van GD ze niet minder maakt. Ze kunnen bijna niet bedoelen dat het niet iets negatiefs is, want dat is het overduidelijk wel.

Ik denk overigens óók niet dat iemand met schizofrenie (ik noem maar wat) minder waard is, maar dat zie ik zeker wel als ziekte.

WahedPissebed | 31-07-19 | 21:32

Ach ...
Toen de linkse hippies de maatschappij wilden verlinksen, werd er gesteld dat psychiatrische patienten eigenlijk de gezonde mensen waren. En dat de burgerlijke mensen de mensen waren die ziek zijn.
Zo trapt links voortdurend tegen het goede, het ware en het schone.
Dat heeft het gemeen met de islam.

arie-hoax | 31-07-19 | 21:45

Deze gozer kan schrijven. Inhuren GS!

TeeJee | 31-07-19 | 21:26

Een redelijk stuk, maar ik snap niet zo goed waarom de auteur het erg vindt dat Nederland "met het domineesvingertje naar andere landen wijst dat ze tolerant moeten worden en homo’s moeten accepteren".

Hij noemt wel het feit dat Nederland ook niet 100% acceptatie voor homo's heeft, maar volgens mij kan een regering prima zowel op andere landen druk uitoefenen, en intern haar eigen problemen aanpakken.

Ik vind het erg goed dat Nederland constant aan andere landen duidelijk maakt dat zij mensenrechten van LHBT-volk moeten respecteren.

WahedPissebed | 31-07-19 | 21:24 | 5

@WahedPissebed | 31-07-19 | 21:29:
Het is vaker een sociaal cultureel probleem, regelmatig met een religieus sausje. Dat religie in die landen vaak ook de politiek beheerst, wil niet zeggen dat wij vervolgens ook maar de gehele homo-acceptatie politiek moeten maken.

Dat leidt alleen maar af, en geeft allerhande randfiguren de kans om hun stukje politieke mening aan een extra kapstok te hangen. Dat wordt een dikke bende, als het dat al niet is.

TeeJee | 31-07-19 | 21:33

@TeeJee | 31-07-19 | 21:33: Dat er straffen staan op homoseksualiteit is zeker wel een politiek probleem. De oorzaak daarvan is inderdaad religieus, maar dat heeft er niets mee te maken. De Nederlandse regering zegt tegen andere overheden dat hun aanpak (het criminaliseren van homoseksualiteit) verkeerd is, de regering zegt niet dat ze hun bevolking moeten brainwashen om homo's te accepteren.

Ze maken homo-acceptatie niet politiek; het is in die landen al politiek omdat homo zijn verboden is. Dat kan alleen de overheid van die landen oplossen.

WahedPissebed | 31-07-19 | 21:36

@WahedPissebed | 31-07-19 | 21:36:
Religie heeft er, helaas, alles mee te maken. Het verhindert alle progressiviteit in een samenleving.

Dus nogmaals, het politiek maken heeft geen enkele zin.

TeeJee | 31-07-19 | 23:51
▼ 2 antwoorden verborgen

Homo's der lage landen verenigt u! .
Begin gewoon een nieuw feest enkel en alleen voor homoseksuelen.

Haram_Kafir_4ever | 31-07-19 | 21:21

Er wordt gedaan alsof die Gay Parade de acceptatie van homo's moet bevorderen.
Volgens mij is het gewoon een groot versierfestijn voor alle homo's uit het land, waarbij na afloop allemaal vieze dingen worden gedaan.
Niks mis mee hoor.

HoerieHarry | 31-07-19 | 21:19 | 1

Meer vieze dingen! Meer meer meer!

elfenstein | 31-07-19 | 21:21

Was Polen ooit niet in een documentaire met lieden die homo's onder valse voorwendselen lokten en vervolgens aftuigden waarbij de politie wekken? Zo ja, wat is er dan zo veilig in Polen? Zo nee, waar spoelde dit zich dan wel af?

Jan, Leiden | 31-07-19 | 21:16 | 6

@Jan, Leiden | 31-07-19 | 23:45: Sportief!!

Pedronegro | 31-07-19 | 23:47
▼ 3 antwoorden verborgen

''Black lives matter'' In de VS worden 52% van de moorden gepleegd door afro-Amerikanen die 13% van de bevolking uitmaken, 10% van de moorden is tegen een blanke en 0.7% van de moorden is blank tegen blank.
Dus je ziet dat voor donkere mensen het leven van een donker persoon veel minder waard is, eigenlijk kan je zeggen dat een blank mens meer waarde hecht aan een donker persoon dan een donker persoon dat doet. Dus waarom ''BLM''?

En "Stop killing trans people'', volgens statistieken plegen transgenders buitenproportioneel vaak zelfmoord, dus de hand in eigen boezem steken zou ze sieren, beide clubs.

Papierversnipperaar | 31-07-19 | 21:14 | 2

Gay Pride is een deugclub geworden: wilde beschuldigingen uiten aan het adres van de blanke heteroman. Het zou mooi zijn als er een alternatieve homoclub kwam die zich bij het onderwerp, homo, hield en eerlijk zou zijn, en dat deze dan populairder zou worden.

Sitting_targets | 31-07-19 | 21:36

Dus, ook voor heaumeaus geldt dat zij selectief moeten zijn in het kiezen van vrienden. Met sommige vrienden als blm en antifa heb je geen vijanden nodig.
En negers moeten eens vaker een normale hobby zoeken, dat scheelt nogal wat dooien.

De Briemusketier | 31-07-19 | 21:45

Blijkbaar is er ook boven de rivieren behoefte aan een soort carnaval.

Crusher | 31-07-19 | 21:08 | 1

Ghehe. Hoeveel mannen zich als vrouw verkleden tijdens carnaval omdat het dan wel sociaal geaccepteerd is...

LiniaalRectaal | 31-07-19 | 21:17

Net als Koningsdag is Pride gelukkig maar 1 keer per jaar.
In het calvinistische NééDDRland met z'n "doe maar normaal dan doe je al gek genoeg" hebben ze dan toch een dag dat ze gek kunnen doen en dan de rest van het jaar weer normaal. Als je iedere dag als dragqueen met de taxi moet is de lol er al snel af. En iedere dag een blotebillenbroek gaat ook vervelen.
Waar ik mij wel aan erger is al die politieke partijen en bedrijven die zonodige aan de canal pride moeten meedoen met een eigen boot.

Osdorpertje | 31-07-19 | 21:06

Ik dacht dat het de gay pride heette?
Mag "gay" niet meer?

Is dit nog nieuws? | 31-07-19 | 21:06 | 3

Je ziet de antifa vlag in de regenboogvlag en dan weet je dat we met linkse agressieve groepen te maken hebben.
Links fascisme.
Tal van homo's zullen hier van gruwen.
Het heeft niks met vrijheid te maken, dat heeft de linkse geschiedenis wel aangetoond.
En niet beweren dat het maar een lapje stof is: die stof drukt een ideologie uit.
Net als de burka.

arie-hoax | 31-07-19 | 21:10

Het was van oudsher de Gay Parade, een soort carnavalesque optocht door de stad. Met de naamswijziging is ook de lading anders geworden. Niet best, als je het mij vraagt.

elfenstein | 31-07-19 | 21:12

Diversiteit hè! Tegenwoordig moet je uitkijken om niemand te kwetsen.

Peter_la_Selie | 31-07-19 | 21:17

Ik ken heel veel homo's, maar geen één die meedoet met de Gay, pardon, Pride.
Kennen jullie ze?
(Afgezien van de Elly's, Gordons en Geers?)

Gewone_mevrouw | 31-07-19 | 21:03 | 2

Ik ken er enkel die zich schamen voor die aandachtshoeren en er niet mee geassocieerd willen worden, die vinden dat dat overdreven clowneske relnichtengedoe de acceptatie eerder tegen werkt dan bevordert.

Haram_Kafir_4ever | 31-07-19 | 21:19

@Haram_Kafir_4ever | 31-07-19 | 21:19:
Ah, dat is een goede omschrijving van hoe ik me voel tijdens de zogenaamde "pride" parade. Het is gewoon een grote openbare darkroom/hoeren kast waarbij je struikelt over piemels en de geur van dood bier.

Alpengeist | 31-07-19 | 21:34

Ik zag ze hangen ja, die vlaggen. Waarom die racistische black lives matter erbij moet hangen is mij onduidelijk, iedereen ongeacht kleur of voorkeur mag 'm in iets willigs stoppen, wie dat dan ook maar is aan de ontvangende kant en waar ie da ook maar ingaat. Nooit mee gezeten, nu wordt dat gekoppeld aan kleur, een zéér onwenselijke ontwikkeling. Homo's zijn over het algemeen de meest tolerante en nietdiscrimenerende mensen die ik ken, en ik ken er best veel, maar beoordeling op kleur of afkomst heb ik nog niet meegemaakt in die kringen. Wie of wat heeft die scene gekaapt, waren het wellicht dezelfde indioten die de islam warm welkom heten? Je zou het bijna denken, arme homo's hun hele scene gekaapt door de blauwharigen. Ik zou ze met pek en veren wegjagen als ik hun was, maar da's slechts mijn mening he?

elfenstein | 31-07-19 | 21:01 | 2

"Wie of wat heeft die scene gekaapt, waren het wellicht dezelfde indioten die de islam warm welkom heten?"
SJW en alle verdere deugers die identity politics bedrijven. De homo wordt misbruikt en laat zich misschien ook wel misbruiken voor het bereiken van een 'hoger' doel.

Schoorsteenveger | 31-07-19 | 21:05

@Schoorsteenveger | 31-07-19 | 21:05:
Juistem. Dat dus. Een verstandige homo schopt die lui eruit voor ze de tent overnemen. Ook homo's kunnen heel goed guurrechts zijn. Ik ken er zeker een paar die niks met die sjw idioterie van doen willen hebben en vooral niet vertegenwoordigd willen worden door die lui. Die kunnen, in tegenstelling tot janknegers etc... heel goed voor zichzelf opkomen,. alleen willen ze dat dus liever helemaal niet. Die willen gewoon als normale mensen hun leven leiden, net als iedereen. Door schreeuwmongols die van muggenlullen olifantentampeloerissen maken krijgen "normale" homo's een enorm slechte naam. Zoooo jammer.

elfenstein | 31-07-19 | 21:10

Je mag hopen dat een en ander goed beveiligd is.
Verder zal het me aan mijn reet roesten. Allemaal schreeuwerig vlagvertoon, steeds meer gelijkend op dat andere vlagvertoon waar we echt zo blij niet mee zijn.
'Hoe zou dat gaan in Nederland, als er een LHBTetcetera optocht gehouden zou worden in Slotervaart of door de Schilderswijk of in welke merendeels niet “witte” wijken?'
De vraag stellen is 'm beantwoorden, Kid.
Je kunt steeds harder schreeuwen en drammen en vinden dat het allemaal anders moet, maar hoe mooi je een en ander ook in beeld brengt, het glasheldere antwoord is hetzelfde. Hoe zou dat gaan, nou dat zou niet gaan.
Clash of cultures, wijkgebonden. Totaal verschillende werelden, soms maar een paar honderd meter van elkaar.

Schoorsteenveger | 31-07-19 | 21:01 | 4

Wat dacht je van de oerhollandse bible-belt als locatie.
De homo's die nu weer uit Amsterdam wegvluchten zijn er ooit heen gevlucht omdat ze werden weggekeken uit de aardappel-dorpjes.

******** | 31-07-19 | 21:29

@******** | 31-07-19 | 21:29: Nou, het is de Pride Amsterdam dus dan is de Bos en lommer een stuk logischer dan de bible-belt.

osolemio | 31-07-19 | 21:37

@******** | 31-07-19 | 21:29: inderdaad weggekeken uit de biblebelt niet weggeramd door salafisten in de sharia-straat.

Stil_Haben | 31-07-19 | 23:07
▼ 1 antwoord verborgen

Pride is bedoeld om begrip te kweken.
Dat begrip is bij de meesten al aanwezig tenzij moslim, voor hun is zo feestje alleen maar een bewijs waarom ze zo walgen van homo s.

snapal | 31-07-19 | 21:00

Die vuistjes op die vlaggetjes lijken sterk op dat vuistsymbool van de PVDA. En dat is dan bijna een 1 op 1 kopie van de RFB, Roter Frontkampferbund. Een linkse op militaire leest opgebouwde organisatie organisatie die in 1929, vanwege meerdere geweldsdelicten werd verboten.
Zoek de verschillen tussen huidig links en de randgroeperingen en het links van toen.

swapper | 31-07-19 | 20:58

Dames en heren, ik raad u aan om zo min mogelijk acht te slaan op de Gay Pride.... Het.ja. Buyamln gaf

staat het bier koud? | 31-07-19 | 20:56

Ach, iedereen zijn feestje. Ook dit jaar ben ik weer niet van de partij. Maar mijn zegen hebben ze. Wie varen er eigenlijk allemaal mee op de GS-boot? Analia, Geilkippetje en Liniaal, hoogstwaarschijnlijk. Maar wie nog meer? Harry?

Kuifje-in-de-EU | 31-07-19 | 20:55 | 6

@HoerieHarry | 31-07-19 | 21:03: Heel goed! Ik hoorde net dat Kaas de Vies ook met een eigen bood vaart. Wordt nog gezellig.

Kuifje-in-de-EU | 31-07-19 | 21:05
▼ 3 antwoorden verborgen

Het persoonlijke is politiek en de politiek is persoonlijk. Ook je seksuele voorkeur is dus politiek / gepolitiseerd.
Die intersectionaliteit an sich begrijp ik wel. Ik snap dat een homoseksuele Surinaamse creool op twee vlakken gediscrimineerd kan worden: als homo en als zwarte. En hoe meer intersecties jij bezet hoe talrijker de vormen van discriminatie zijn die je meemaakt.
Maar dat verklaart nog niet waarom er op de pride een Black Lives Matter vlag moet hangen.
Ik hou van duidelijk afgebakende evenementen. Zo moet bevrijdingsdag over de bevrijding gaan en niet over klimaatverandering en zo moet de holocaustherdenking over de Jodenvervolging gaan en niet over Islamofobie. En zo moet de pride over LHBTQRSTUVW’ers gaan en niet over Black Lives Matter.
Hoe noemen zij dat zelf ook alweer: cultural appropiation toch??

Wolfje_Tungsten | 31-07-19 | 20:50 | 1

"Die intersectionaliteit an sich begrijp ik wel."
Rechts heeft voorrang.

HogeNood | 31-07-19 | 20:58

Juiste constatering dat de Pride van een zomercarnaval voor homo's en lesbiennes nu een identity politics manifestatie geworden is. Een cultureel Marxistische ondermijning, heeft weinig meer met homorechten en plezier te maken.

von Trier | 31-07-19 | 20:50

Echte fistfuckers die Black Lives Matter, zo te zien aan die vlaggen...

Kanarie_Geil | 31-07-19 | 20:50 | 2

Ik dacht dat negerlullen langer en dunner waren. Dan zullen hun endeldarmen ook wel dunner zijn. Hebben negers ook kleinere vuistjes?

HogeNood | 31-07-19 | 20:54

Goed stuk, de rector van het Haga lyceum heeft een premature wegtrekker en is opgenomen.
Voel wel meteen mijn griebels over mijn grabbels lopen als ik geconfronteerd wordt met die inclusyferd (nee geen spelvout) Groot Hamassink die nu ook vol op het sjw orgel ivm mogelijk electorale winst aan het spelen is.

bwanabanjo | 31-07-19 | 20:49

We zijn trots op iets dat we ooit waren...

NACademicus | 31-07-19 | 20:48

Is wel een beetje zo, vroeger als je toch in Amsterdam moest zijn was het vooral een koddig feestje van kleurige en vrolijke paradijsvogels.
Tegenwoordig wordt alles er aan de haren bijgesleept.
Kudos voor:
"Je kan er gewoon weleens naast zitten" lol
"Pride (probeerde Rita Verdonk ook ooit, liep niet goed af)" lol
Eervolle vermelding voor "Gaybab".
Merci, leuk en zinnig stukkie.

Berbaar | 31-07-19 | 20:47

Wie kent er een kaaskop die echt homo s haat?
Misschien dat ik er 1 of twee ken, ooit ontmoet.
Maar ik ben nog een mocro tegengekomen die een goed woord over had voor een homo.

snapal | 31-07-19 | 20:46 | 6

@kloopindeslootjijook
Heb je enig idee hoe schizofreen Marokkanen denken?

LiniaalRectaal | 31-07-19 | 21:18
▼ 3 antwoorden verborgen

Waarom denkt iedereen altijd aan kontneuken bij homo's?
Dat is onzin, er zijn heel veel homostellen die het geestelijke aspect veel belangrijker vinden, die denken alleen aan kontneuken.

Mr_Natural | 31-07-19 | 20:44 | 6

Moeten zij weten. Hetero's doen ook rare dingen.

kloopindeslootjijook | 31-07-19 | 20:50

Niet elke homo doet aan kont-sex: sommigen vinden het gewoon vies, anderen vinden het teveel moeite
Niet elke hetero doet aan vaginale sex: geen behoefte, te moe na een lange dag werken, fysiek niet mogelijk, etc

******** | 31-07-19 | 21:39
▼ 3 antwoorden verborgen

Genitaliëngelul.

Kanarie_Geil | 31-07-19 | 20:43

Alweer die faggots. Wat nu weer?

azijnseikerT | 31-07-19 | 20:42 | 1

Iets met de verkeerde kleur roze of zo.

kloopindeslootjijook | 31-07-19 | 20:51

Mij zul je er niet zien. Ik hou niet van deugdrammen. Wel gun ik ieder zijn/haar feestje dus de homo's ook.

lingo star | 31-07-19 | 20:42 | 1

Deug-drammen of deugd-rammen?

LiniaalRectaal | 31-07-19 | 20:47

Nicht slecht diese stellung
Politici zijn alleen voor de bühne zogenaamd beschermend voor u, in werkelijkheid zijn zij er alleen om u een poot uit te draaien. Dat is iets wat op deze roze informatiesite vaak aan het licht komt

Olleke | 31-07-19 | 20:41

Allereerst, noem mij een LHBTQ-hater, maar van mij mogen mensen helemaal niet in hun slip op de fiets zitten. Ik heb weleens een -overduidelijke- LHBTQ-mijnheer in zijn blote tokus door de Kalverstraat zien skaten, en voor mij was het toen wel klaar. Acceptatie en gelijke rechten, betekenen ook dat je je normaal gedraagt. En met "normaal", bedoel ik dat een bepaalde geaardheid je (als groep) niet het recht geeft om allerlei pervers gedrag uit te dragen in de openbare ruimte: in je blote tokus op een boot, in je blote tokus door de Kalverstraat, als groep sex bedrijven in natuurgebieden of parken en er een puinzooi van maken. Verder zal het mij aan mijn reet roesten of Jantje op Jantje valt of Miesje op Saskia. Het is 2019 en we zijn gelijk. Laat dat maffe gedrag dan ook voor wat het is.

kotelet | 31-07-19 | 20:40 | 22

@elfenstein | 31-07-19 | 22:21:
Lol! die laatste frase vind ik (oprecht) grappig. Ik mag dat wel!
Het eerste stuk van uw tegel is helaas weer van dat typische Mokumse geblaat.

Je woont gewoon in een achterlijk shithole. Stuck in the 60,s. Met je gelul over "provinciale" en "buiten Diemen wordt het eng".
En ja, een freakshow, trekt freaks aan: zo ook uit "de Provincie",

kotelet | 31-07-19 | 22:33

@elfenstein | 31-07-19 | 22:21:
Haha, dat komt van diep. Ben je een vrouw?
Maar je hebt natuurlijk wel gelijk dat Amsterdam een leuke stad is, hoewel te druk. Je loopt daar wel voor je plezier.
Je moet de stad niet te veel vereenzelvigen met de politiek.
Rusland is ook niet alleen Putin en Amerika niet alleen Trump.

arie-hoax | 31-07-19 | 22:47

@Pedronegro | 31-07-19 | 22:01:
Das moeilijk met inline skates. Lijkt me sterk dat een Mocrotje op een scooter hem te pakken kreeg want hij was nogal goed op die dingen.

Basil Fawlty | 31-07-19 | 23:27
▼ 19 antwoorden verborgen

Is de bijdrage in de verspreiding van AIDS door homo's weleens berekend? Dan weten we misschien beter hoe fijn 'homo' is/was.

HogeNood | 31-07-19 | 20:40 | 16

@Kuifje-in-de-EU
Ik werk voor een grote multinational. Nuff said.

LiniaalRectaal | 31-07-19 | 21:39

@Kuifje-in-de-EU
Dat hadden mijn bazen gewild ja.

LiniaalRectaal | 31-07-19 | 21:52
▼ 13 antwoorden verborgen

Derksen krijgt op zijn klote omdat zijn mening niet genoeg homovriendelijk is, maar diegenen waar het omgaat blijven weer buiten schot. Hypocrieten.
Alsof hij de mening van alle Nederlanders vertegenwoordigt, richt je campagne die tegen kutislam, zij haten gays als de pest.

snapal | 31-07-19 | 20:39

In Nederland moet alles liberaal en inclusie gericht, dat is iets waar de linksmensch zo de bek vol van heeft, totdat blijkt dat de islamitische mensch deze vrijheden niet erkend en met geweld hun standpunten tegen andersdenkenden centueren, hier in Nederland en de rest van de wereld. Dan is het linkse standpunt ineens gezwicht onder islamitische achterlijkheid en laat de islam nu zo'n dingetje zijn waar de usefull idiots van links al jaren mee loopt te dwepen.

Halul gebakken | 31-07-19 | 20:39

Zolang men zich, eufemistisch uitgedrukt, presenteert als curiositeit om toch maar vooral gewoon gevonden te worden schiet deze Pride totaal zijn doel voorbij.

Superior Bastard | 31-07-19 | 20:39 | 9

Mooi!

kotelet | 31-07-19 | 20:53

Dom

zijvanhiernaast | 31-07-19 | 21:03
▼ 6 antwoorden verborgen

Wanneer was het ook al weer heterodag?

ditotje | 31-07-19 | 20:35 | 3

De CIS-gender blanke man is op 1 mei aan de beurt, u weet wel, de uiterste datum van die blauwe envelop.

Abject | 31-07-19 | 20:48

De nieuwste mode: als tiener via een feestje uit de kast komen als hetero
(Zodat het minder eng is voor homo's om zo'n zelfde feestje te geven)

******** | 31-07-19 | 21:54

Eh de andere 364 dagen van het jaar?

pjisonline | 01-08-19 | 09:12

Niks tegen die lui, zolang ze mij er maar niet mee lastig vallen.

Twisted_Faith | 31-07-19 | 20:34

Ben ik de enige die zich kapot lacht om die vuist op die vlaggen?

Ad Hominem Tu Quoque | 31-07-19 | 20:33 | 2

Oorspronkelijk een communistisch symbool.

LiniaalRectaal | 31-07-19 | 20:39

Vuist in roos. Socialistisch symbool. Ik denk dan steeds aan kanker: iets moois met van binnen iets kwaadaardigs.
En dan: Stop killing transgenders. Leugenachtiger kan een kreet niet zijn, want 'rechts' vermoordt geen transgenders. En inderdaad: ik denk dat deze kreten gericht zijn tegen het conservatieve volksdeel (maar niet de islam).

arie-hoax | 31-07-19 | 20:45

Het is een links project.
Rechtse homo's tellen niet.
Fortuyn werd door de progressieven graag belachelijk gemaakt met z'n homoseksualiteit.
En sterke rechtse vrouwen worden door het feminisme niet als voorbeeld beschouwd.

arie-hoax | 31-07-19 | 20:31 | 1

Fortuyn was rechts-progressief. Progressief als in : anders dan de gevestigde orde denkt.
Linksmensen die zichzelf progressief noemden (maar dat dus niet waren) waren toch meer de war vanwege zijn pro-moderniteit en islam-kritiek dan zn homo, als je op youtube wat filmpjes ziet tenminste.
Maar dat zouden we even aan V vd G moeten vragen, eigenlijk.

kloopindeslootjijook | 31-07-19 | 20:42

Ik kom ook in m'n lederen darkroompak inclusief lederen pet!
Ik ben nu al aan het oefenen met die rode bal in m'n mond.

HoerieHarry | 31-07-19 | 20:30

ING douwde vandaag een regenboog in mijn gezicht aan de automaat. Flikker daarmee op, geen behoefte aan politiek bij mijn bankzaken.

LiniaalRectaal | 31-07-19 | 20:29 | 1

Dat is het nieuwe businessmodel, maatschappelijke betrokkenheid tonen.

kloopindeslootjijook | 31-07-19 | 20:47

Wat heeft black lives matter nou met de homo beweging te maken?

keestelpro | 31-07-19 | 20:26 | 4

Soepsidie.

Abject | 31-07-19 | 20:50

Iemand bij Soros heeft zitten slapen en heeft het verkeerde onderdeel van zijn maatschappijontwrichtende projectjes gecopypaste.

Vuurwezel | 31-07-19 | 21:35

Black rifles matter!

pibasso | 31-07-19 | 22:57
▼ 1 antwoord verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken