LIVE: Feestelijke Optocht voor Letterbakmensen die al dan niet seks hebben met Letterbakmensen
Kijk hier naar: Het Apenpokken Superspread Event
Gay Canal Pride mag je al heel lang niet meer zeggen. Want gay dekt de lading niet meer, en in canal zit het woord "anal" dus daar ga je al, bovendien spreekt niemand in Amsterdam nog Ouderwetsch Trotsch Nederlands dus dan kom je vanzelf op PRIDE uit. Na twee jaar corona-ellende mag het Flottielje van De Verkeerde Kant eindelijk weer opstomen door de grachten van Amsterdam, en dat is eigenlijk ook wel zo'n beetje wat er mag. Want er mag verder niks. Je mag niet parkeren, je mag geen muziek maken, je mag niet varen zonder vignet, je mag niet hossen op kades, en je mag niet je eigen koffiemok van thuis meenemen. Nou, zo'n feest is het dus. Voor de meeschrijvers: hierrr de volledige lijst met meevarende boten, waaronder: Amnesty, AVROTROS, Heineken, UNHCR, De Trotse Lesboot, Ministerie van Defensie, Staatsbosbeheer by Rabobank en Café 't Achterom 👀. LIVESTREAM
Reaguursels
InloggenIk heb uit steunbetuiging, en omdat ik niet naar NL komen kan, vandaag de hele dag met een dildo in mijn kont gelopen. Zo ben ik er toch een beetje bij.
Je moet er wat voor over hebben....
Zou er, na zo’n hele dag, wel een teiltje bij nemen als je hem eruit haalt.
Eertijds was je er trots op een leernicht te zijn met een zonnebril op en zo'n pet op je knar, of een harige pot met biebop-kapsel, gehuld in een tuinbroek, nu word je ongevraagd toegejuicht door het voltallige personeel van de Rabobank. Er is toch iets veranderd door de jaren heen.
Waar is de tijd van de blue oyster bar gebleven?
Ongelofelijk een dekschuit vol met gesubsidieerde droeftoeters. Deze letterbak kinderen zijn een aanfluiting voor onze Natie, vertel wat is jullie meerwaarde in deze setting, nul komma nul alleen dat jullie willen pronken met je geaardheid. Ik wil helemaal niet door jullie dekschuit mensjes aangehouden worden, jullie professonaliteit neemt af , het is een padvinders vereniging (sorry padvinders) geworden met geen enkele toegevoegde waarde, arm Nederland. Maar er is nog hoop , die mensen van "de Horsten" wensen jullie veel succes.
Las of hoorde zojuist dat er voor het eerst ook een boot met mensen met een verstandelijke beperking meevaarde. Ik vind dat je sowieso al een verstandelijke beperking hebt als je uberhaupt al meevaart op zo'n boot, Wat een stelletje idioten zeg. Heb niets tegen LHBTQ enz Moet iedereen zelf weten. Maar om dat zo uit te dragen hoeft van mij niet. Doe ik als hetero ook niet.
Straks vaart iedereen mee, behalve de cisgender white male. Die mag dan vanaf de kant met een regenboogvlaggetje zwaaien.
@Schoorsteenveger | 06-08-22 | 19:44: Die kant gaat het inderdaad op. Maar ik vraag me af, of er tegen die tijd überhaupt nog cisgender white males geduld worden op de kade.
"Go down on me Downie".
@KeesBruin | 06-08-22 | 20:20:
Dat is dan hun jaarlijkse uitje uit het reservaat. Uiteraard met een enkelband om, zodat ze door de CGP (Cisgenderpolitie) gevolgd kunnen worden en snel opgepakt als ze een vluchtpoging doen.
De apenrots.
Apenpokkenrots.
Trouwens; hoezo 'Proud to be yor friend'? Volgens mij hebben "jongeren" met een islamitische achtergrond gewoon vrij spel als het gaat om homo / lg... enz. bashing
Is ab osterhaus er ook hij maakte zich druk om appenpokkenvirus. Ab op bananenboot.
Staatsbosbeheer want voor homo’s in relatie tot biodiversiteit??? Flikker toch op. Ga gvd gewoon de bossen beheren. Wat een droeftoeters. En al die (semi)overheidsinstanties en multinationals? Banken, Heineken, politie; defensie etc. Ga gewoon doen waar je voor bent opgericht. Ik ben echt helemaal klaar met dit gelul.
Het is niets anders dan deugen. Dit is één van de vinkjes waar je mee kan scoren op de Ladder van Deug.
Hiernaast een mooie column, oorspronkelijk van Gaysite.nl, en overgenomen door TPO.
Als je als (semi)overheid/ bedrijf geen letterbakboot mee laat varen deug je niet???
Een heul greaute heaumeaupliesiebeaut!
Hebben ze ook een boot voor metoo-daders met een vieze witte onderbroek? Of zitten die allemaal al op de scat-boot met Mike de Boer en Fred van Leer?
Leuk, zo'n jaren 90-feestje.
Nou, las net, dat ook Willem en Maxima hun goedkeuring over het geheel via Instagram hebben uitgesproken.
En la Halsema stond in een schattig rood jurkje op de voorplecht van de boot van de gemeente Amsterdam, dus die BN'ers kunnen ook een vinkje achter hun naam krijgen.
En zo gaat het nog wel even door. Het zou leuk zijn als er een BN'er even voor een hilarische dissonant zorgde in deze beknellende eensgezindheid.
Is ook logisch, als Willie en Max hun dochter zien toetreden tot het meest gender-vriendelijke corps van het land.
Alleen al omdat het jaarlijks alle zure augurken van de leg brengt, is dit een prima feestje.
Het dringt maar niet door dat dit niet leidt tot meer acceptatie, maar slechts tot afbreuk.
Zure augurken, is dat geen pleonasme?
Geen wonder dat die boeren gisteren rechtsomkeert maakten op de A7 ....
Iets wat gewoon mag (jezelf zijn), waar overgrote meerderheid ook geen enkel probleem mee heeft (sexuele voorkeur) zó te etaleren heet toch gewoon aanstellerij?
Absoluut, de 1 doet nog gekker dan de ander.. Flikkerparade heeft niks met homo's te maken.
Ik gun de heren en dames hun lolletje, maar ik vraag me af, als je emancipatie en acceptatie nastreeft, of het dan effectief is om met veel bombarie in een leren string tegen elkaar aan te gaan staan rijden op een boot.
Nee, dat is niet effectief. Maar wel leuk. En u heeft er geen last van. Het is niet of er in die string een handgranaat zit verstopt of zo.
@JanBrel | 06-08-22 | 16:23: En ik ga al jaren niet meer, omdat het aapjes kijken voor hetero's is.
@JanBrel | 06-08-22 | 16:23: aapjes pokken kijken
Hakuna mattataaaaaaa!
Tja. Leuk feestje voor degenen die dat willen. Mijn neef (homo) staat daar ook te swingen, terwijl mijn vriend (homo en getrouwd) er niks van moet hebben. Ieder zijn meug.
Ah het feest van vrijheid en alles kan. Bij deze een toost op de motoragent die boos werd dat ik met mijn motor 5 meter trambaan pakte omdat het vast stond. Geniet van je dienst ouwe.
Pracht feest! Vanwege inclusie en diversiteit volgend jaar op het mercatorplein.
Met een halal hapje en een halal drankje erbij, voor de gezelligheid.
En dan schilderen wij dat bewuste zebrapad vooraf in regenboogkleuren...
Heaumeau Rutte nog ergens gesignaleerd op een boot ?
Die komt nog steeds niet uit de kast, terwijl je het werkelijk op een mijl afstand kunt zien, dat-ie er één is.
De valse nicht
Jaarlijks terugkerend irritatiemomentje
Mij irriteert het niet, ik zit op grote afstand. Ze doen maar, maar ik moet zeggen, dat het volgens mij intussen zijn doel ruimschoots voorbij geschoten is. Acceptatie van niet-heterosexuelen is prima, maar intussen wordt het een ergerlijk deug-feestje, waar allerlei clubs en BN'ers zich op genante wijze staan uit te sloven, om te laten zien hoe hard ze wel niet deugen.
Homo's en lesbiènnes heetten vroeger "Vrijgezel" (m) en "Oude vrijster" (v). Iedereen wist dan genoeg en er was verder geen discussie over. Vroeger maakten de mensen niet zo'n theater als nu.
Eensch! Mijn moeder noemde Albert Mol en Leen Jongewaard 'lieve jongens'. Dan wisten wij als kind genoeg. Verder haalde iedereen z'n schouders op over poten en potten.
Ik begin me steeds meer in te lezen in dat vermeende "woke". Schijnt iets te zijn met je mag zijn wie je wil zijn. Kennelijk een rode lap voor rechtsconservatieven en rechtsextremisten. Mij boeit het absoluut niet wie iemand wil zijn. Als een excentriek figuur zich een Eskimo voelt en ook zo wil gaan leven. Fine by me.
Al iets van 100 nog wat jaar proberen we gelijke monniken gelijke kappen te krijgen voor meisjes, vrouwen, homo's, lesbo's, transseksuelen, etnische en religieuze minderheden en het lijkt allemaal maar niet te lukken. Als je tegenwoordig naar de rechtsconservatieven kijkt, en zeker de rechtsextremisten is het heel moeilijk om de verschillen nog te bespeuren tussen hun en fundamentalistische moslims, joden en christenen of zelfs hindoes.
Vroeger hadden we het nog wel eens over de poldertaliban als gebbetje maar het blijkt steeds meer dat het geen fundamentalistische sekte is maar gewoon mainstream begint te gaan. Anti-homo, anti-trans, anti-vrouw, anti-etnische minderheden.
Zitten we dan. 100 jaar emancipatie en zoveel mensen die nog steeds niet mensen in hun waarde kunnen laten.
Ga ik zelf naar de Pride Parade? Nope. Behalve dat het te ver is vind ik er ook geen bal aan. Maar ze doen maar lekker. Ze komen tenminste niet aan de westerse liberale waarden waar we vroeger zo fier op waren.
"Ze komen tenminste niet aan de westerse liberale waarden waar we vroeger zo fier op waren."
Als je je maar een beetje verdiept in wat de Woke-ideologie voorstaat, dan zul je toch tot de slotsom moeten komen dat het wel iets ingewikkelder ligt. Woke trekt wel degelijk ten strijde tegen veel van de Westerse waarden. 2+2 kan, als het aan The Woke ligt, ook best 5 zijn in plaats van 4, om eens een voorbeeld te noemen.
Misschien dat je je nog een beetje meer in moet lezen.
@Schoorsteenveger | 06-08-22 | 15:23:
"Als je je maar een beetje verdiept in wat de Woke-ideologie voorstaat, dan zul je toch tot de slotsom moeten komen dat het wel iets ingewikkelder ligt."
Leg uit. Want ik zie het niet. Wat kan mij het schelen wat andere mensen doen. Zolang het maar legaal is... Vrij weinig.
@Theodorus.Goldbach | 06-08-22 | 15:32:
Je stelt dat je je aan het verdiepen bent in het fenomeen Woke. Dan lijkt het me dat je ook zelf wel weet of zou kunnen weten waar ik op doel.
Woke wortelt in denkwijzen en politieke stromingen die als neo-Marxistisch en postmodern te kenschetsen zijn en windt er geen doekjes om dat het de liberale waarden als vijandig ziet.
wiki.p2pfoundation.net/Woke_Ideology#...
@Schoorsteenveger | 06-08-22 | 15:47:
Da's een nogal vage website. Verder is er weinig animo voor marxisme heden ten dage. Mijn conclusie blijft dat het een gecofabuleerde angst is voor rechtsconservatieven en rechtsextremisten. Mij boeit het niet. Ze bedreigen mijn manier van leven en mijn liberale normen en waarden niet. Voor mensen die anderen hun wil willen opleggen wellicht wel.
@Theodorus.Goldbach | 06-08-22 | 16:00:
Hier nog wat huiswerk dan. Zomaar een greep.
www.independent.org/news/article.asp?...
hac.bard.edu/amor-mundi/leviathan-wak...
merionwest.com/2021/03/16/europes-des...
unherd.com/2019/08/is-woke-culture-to...
www.convergemedia.org/wokeism-the-new...
intellectualtakeout.org/2020/08/how-w...
www.persuasion.community/p/the-woke-f...
openthemagazine.com/cover-story/a-bri...
www.nationalreview.com/2020/06/woke-c...
Rechts = eigen verantwoordelijkheid en vrijheid voor het individu. Links = de overheid bepaalt, en collectief boven het individu. In mijn beleving zijn het juist de linkse fascisten en de confessionele fascisten die een ander het licht in de ogen niet gunnen.
Woke: zijn wie je mag zijn. O ja, als je links conservatief bent, wordt je wel gecanceld, maar voor de rest mag je zijn wie je bent hoor.
Leuke draai geef je er aan, en volgens mij weet je dat zelf ook wel. Gewoon trollen dus, nou goed dan, ik hap.
Woke gaat niet over jezelf mogen zijn. Woke gaat niet over wat mag, maar vooral over wat moet, en wat niet mag. In die zin is het allesbehalve liberaal. Er zijn bepaalde regels waar wij ons volgens de wokies aan dienen te houden, op straffe van sociale uitsluiting. Er zijn bepaalde meningen (alles wat tegen hun eigen denkbeelden in gaat) die niet geuit mogen worden. Foute mensen mogen geen stem en geen platform krijgen. En ze beginnen elkaar nu zelfs te cancellen. Het is een giftige en uiterst intolerante beweging.
Ik zie in het kadertje hiernaast trouwens nog een interessante column hierover staan: "Gay en woke gaan niet samen". tpo.nl/2022/08/06/gay-en-woke-gaan-ni...
@intrigant | 06-08-22 | 16:07:
Toch wel "frappant" dat nieuw "rechts" alles in de schoenen van de overheid schuift en absoluut geen verantwoording wil nemen.
Verder bestaat er niet zoiets als "linkse" fascisten. Misschien bedoel je communisten die zijn/waren ook rampzalig. Zeg ik trouwens niet, zegt Hitler zelf in zijn boekje.
@thanseeuwen | 06-08-22 | 16:13:
ChristenUnie regeert gewoon mee. Ik volg je effe niet. En hoe "cancel" je iemand? Als je een rechtsextremistische hufter bent of een genadeloze dictator moet je ook niet raar opkijken dat niemand wat met je maken wil hebben.
@Muxje | 06-08-22 | 16:19:
Wel gek dat ik, die toch een vrij uitgesproken mening heeft over veel zaken, helemaal niet lastig gevallen wordt door "wokies". Het boeit me ook allemaal niet. Wat ik wel absurd vindt is dat men op rechtsconservatief en extreemrechts allemaal boeken wil gaan verbieden omdat ze te "liberaal" zouden zijn. Dat stinkt naar fascisme. De aartsvijanden van liberalen (en socialisten).
Toevoeging aan @Schoorsteenveger | 06-08-22 | 16:04:
Het tweede artikel in de lijst, dat van Roger Berkowitz (The Hannah Arendt Center for Politics and Humanities), is een reactie op een artikel van ene N.S. Lyons dat je eigenlijk eerst gelezen moet hebben.
theupheaval.substack.com/p/no-the-rev...
De ChristenUnie is juist een goed voorbeeld. Hoe vaak worden die niet weggehoond door de media, terwijl ze juist heel gematigd zijn en daarom ook goed kunnen meeregeren. Als je zegt, ik geloof dat een huwelijk iets tussen man en vrouw moet zijn, dat een gezin het beste uit is, met een vader en een moeder dan slaat een woke iemand direct op tilt. Dezelfde woke figuur vindt het wel heel normaal als moslims zo denken.
@Schoorsteenveger | 06-08-22 | 16:04: Oh heerlijk. Iemand die "het trucje" doorziet. Geweldig Schoorsteenveger! Oh... hoe werkt "het trucje". 1. Je beweert iets. Liefst iets dommigs, waarvan je zelf ook wel weet dat het een enorme simplificatie is van een situatie 2. Je krijgt de reactie of reacties waar je op hoopt, en zegt dan, "Ik begrijp het niet hoor, bla bla bla woke, bla bla bla rechtsconservatieven en rechtsextremisten, bla bla bla, leg eens uit?! Vervolgens ga je er eens even lui bij achteroverleunen, en laat die ander vanuit een verdedigende positie keihard werken, om je het begrip woke uit te leggen. Zo nu en dan plaats je weer even een opmerking dat je het nog steeds niet helemaal begrijpt, zodat die ander nog harder moet gaan werken, en nog meer in de verdediging moet. Ja zo werkt "het trucje" wel een beetje. En nu prik jij, Schoorsteenveger, dwars door dit opzichtige spelletje heen, draait de rollen om, en geeft even een lading huiswerk mee.
Schoorsteenveger, ik ben vol bewondering. Alle drankjes die je wilt gaan vanavond op mijn rekening! Geen grap. Ik sta erop!
@Schoorsteenveger | 06-08-22 | 16:33:
Komt allemaal een beetje over als de John Birch Society. Ik hou daar niet zo van. Vooral omdat het vol met onzin staat. CRT is een onderwerp voor wetenschappers die simpelweg stellen dat racisme voortkomt uit een idee over een samenleving op basis van een homogene maatschappij. Als je afwijkt qua ras, seksualiteit of religie dan zal je het zwaarder hebben.
@thanseeuwen | 06-08-22 | 16:47:
Wat een onzin. Linksom of rechtsom hebben liberalen en socialisten niets met conservatieve fundamentalisten. Maakt niet uit of je joods, moslim of christen of hindoe bent. Ik heb nog nooit gehoord van een "woke" figuur die twee mannen met kinderen geweldig vindt en een moslimman met 4 vrouwen ook geweldig. Ik heb wel gehoord van christenen die veelwijverij helemaal geweldig vinden. Persoonlijk boeit het me niet hoe het gezin inelkaar steekt zolang de kinderen maar goed opgroeien. En laten we eerlijk zijn. Het gaat nogal vaak mis bij diepreligieuzen. Of het nu christenen zijn, joden of moslims (of hindoes). Ik denk niet dat het geslacht van de ouders iets uitmaakt voor de opvoeding van een kind. Ik ben opgevoed door mijn moeder. Mijn vader werkte altijd en was vrijwel nooit aanwezig. Ik ben er geen lesbienne of homo door geworden.
@lezeres | 06-08-22 | 16:48:
Waar gaan jullie elkaar ontmoeten? Dan kom ik ook eventjes langs om eventjes e.e.a. in persona recht te zetten. Je hebt het namelijk niet zo goed begrepen. Geen zorgen, ik betaal mijn eigen drankjes wel.
@Theodorus.Goldbach | 06-08-22 | 16:49:
Doe ik de moeite om je een redelijk random bloemlezing te geven van artikelen die geen van allen uit rechts-radicale hoek komen, en probeer je ze in één veeg weg te werken door te suggereren dat ze allemaal uit de rechts-radicale hoek naar jou toegewaaid zijn. Daar hou ik dan weer niet zo van. En CRT? Heeft weiniig met wetenschappers van doen, meer met sektariërs die simplistische machtstheorieën gebruiken om alles uit te verklaren, met name dat ze het zelf niet gemaakt hebben in het leven.
@Theodorus.Goldbach | 06-08-22 | 16:59:
Klinkt bijna als een dreigement. Kalm nou, Theodorus, voel je nou niet zo op je pik getrapt. Hup, huiswerk maken!
Theodor, jij weet toch ook wel dat D66ers, PvdAers en GroenLinks graag de ChristenUnie de oren wassen over ethiek, maar zich nooit beklagen over de homofobie bij moslims. Christelijke scholen lastig vallen, dat wel natuurlijk. Over de veelwijverij bij Mormonen. Toen Utah een staat wilde worden van de USA is die veelwijverij afgeschaft. Wel zijn er enge afgesplitste sekten die nog steeds aan veelwijverij doen en vaak op afgelegen plekken wonen om uit de radar te blijven.
@Schoorsteenveger | 06-08-22 | 16:33:
Ik wens u veel succes met uw missie om ome Theo ergens van te overtuigen. In zijn borrelende onderbuikje zit zoveel ongefundeerde mening dat er geen plaats meer is voor zoiets als evidentie en onontkoombare feiten.
@Theodorus.Goldbach | 06-08-22 | 16:59:
Maar beste Theodorus. Er ligt nog een vrachtlading huiswerk op u te wachten. U heeft helemaal geen tijd voor een café bezoek. Mijn ouders zeiden vroeger altijd, "eerst je huiswerk afmaken jongedame, dan pas gezellige dingen doen". Wanneer u zich echt goed heeft voorbereid en ingelezen, ben ik zeker niet te beroerd om u op een drankje te trakteren. Maar ik waarschuw alvast. Ik overhoor u eerst. als ik niet tevreden ben over uw voorbereiding, dan zet ik u gewoon weer aan het huiswerk. Geen opmerkingen van ik begrijp het niet etc. U moet een beetje uw best doen. Ik heb niets op met luie studenten ;-))
@Schoorsteenveger | 06-08-22 | 17:05:
Ja dat is dus niet zo. Institutionele discriminatie op basis van "ras", seksualiteit of minderheden is al zo heel erg oud. Het bloedsprookje komt ook niet uit het niets vallen. Voor de holocaust waren er al pogroms. Zigeuners werden ook met de nek aangekeken als dieven en rovers en negers werden gezien als lui minderwaardig volk. Voor heel veel mensen telt dit nog. Wat dus stelt dat men niet iemand op hun meerwaarde inschat maar op hun kleur, seksualiteit, afkomst en het niet overeen komen met de homogeniteit van de heersende klasse. Dit klopt in mijn mening gewoon. Zie de rechtsextremisten maar straks ontploffen en er een homo VP wordt en een vrouw POTUS. Denk jij dat het niet gaat gebeuren omdat ze aan die kant zo "tolerant" zijn? Zeg het maar.
@lezeres | 06-08-22 | 17:14:
Je zit nogal vol van je zelf. Dat is ook een kwaliteit. Op geldige argument kan niemand je betrappen. Dat dan weer wel.
@thanseeuwen | 06-08-22 | 17:08:
Kweenie. Volgens mij zit er geen linkse partij te wachten op homofobie bij moslims. Wel hebben linkse partijen dat "pedante" 'ze moeten nog opgevoed worden' waar ik weinig vertrouwen in heb.
@Joris Beltsin | 06-08-22 | 17:13:
Maar duiden doe je nooit. Ja, dan houdt het op natuurlijk.
@Theodorus.Goldbach | 06-08-22 | 17:50:
Je springt telkens weg. Dat de VS een lange traditie heeft van racisme, met lynchpartijen, rassenscheiding en wat dies meer zij, dat valt moeilijk te ontkennen. Maar dat betekent niet dat je het dan als vanzelf eens moet zijn met de verklaringskaders die Critical Race Theory aandraagt. Ik kan felle kritiek hebben op Theory terwijl ik tegelijkertijd het probleem dat Theory adresseert ten volle onderken. Tevens, als ik op basis van argument Critical Race Theory bekritiseer, dan betekent dat ook niet als vanzelf dat ik sympatheën koester voor rechts-radicaal gedachtengoed. Het ging erom, en het gaat er mij hier nog steeds om, of de Woke-ideologie een gevaar vormt voor onze liberale Westerse waarden. Ik vind dat dit wel degelijk het geval is en heb een aantal heel verschillende artikelen aangedragen die mijn stelling met argument onderbouwen. U heeft die allemaal terzijde geschoven als verdacht of niet relevant, en verlegt nu de discussie naar de vraag of er in de VS sprake is van sociale ongelijkheid en naar een heel andere vraag of rechts-radicalen nu wel zo tolerant zijn.
@Theodorus.Goldbach | 06-08-22 | 17:56:
U bent beter in uitleggen dan begrijpen. Zo demonstreert u nu bij uw interpretatie van het fenomeen woke ook weer nog geen begin van idee te hebben waarover het werkelijk gaat en wat mensen hierin zo tegenstaat. U vemeldt uiteraard zelfingenomen dat u geen probleem heeft met de pride parade maar dat het niet uw ding is. Leven en laten leven is uw motto. U insinueert uiteraard weer dat mensen die problemen met woke hebben een extreem rechtse en verdachte signatuur hebben, iets waar u als modelburger volledig verschoond van bent.
Laat ik u verklappen dat meesten hier ook geen enkel probleem met de pride parade hebben en ook het motto 'leven en laten leven' innemen. Het probleem dat dit zich niet verdraagt met woke, er haaks op staat, is nog niet tot u doorgedrongen.
@Theodorus.Goldbach | 06-08-22 | 17:52: U lijkt een beetje van uw apropos. Ben bang dat dit misschien deels met mijn reacties naar u te maken kan hebben. Daarom hier voor u een warme kop kamille thee met honing. Wolkje melk? Ik zweer erbij vlak voor het slapen gaan. Enorm rustgevend. Koekje? Best gezellig zo samen, toch?
Juist. Gewoon mensen in hun waarde laten.
Dan is dat hele Pride gedoe en dat gezanik op de TV niet nodig.
@Schoorsteenveger | 06-08-22 | 18:07:
Vooral al niet relevant. Beetje geblaat van rechtsconservatieven die vooral bang zijn voor verandering. Kan er niet warm of koud van worden. Ben opgegroeid met de alarmbellen voor conservatieve extremisten. Boeit niet of ze hindoe, moslim, jood of christen zijn. Een kerel die een jurkje wil dragen zit niet in mijn perceptie van "risico".
@Joris Beltsin | 06-08-22 | 18:20:
Het boeit me dan ook niet echt. Ik snap jouw angst ook niet. Waar ben je zo onzeker over? Ik begrijp het oprecht niet.
@lezeres | 06-08-22 | 18:24:
Neuh, doe maar dubbele whiskey, Iers, en ik ga een liedje voor je uitzoeken voor het café. Deal?
@Theodorus.Goldbach | 06-08-22 | 18:39:
In onze eerdere discussie over consanguinity begreep u het nog niet toen ik de statistische feiten op een presenteerblaadje aanreikte, dus dan houdt het voor mij op. Schoorsteenveger heeft vandaag de moeite genomen u een lijst van bronnen aan te reiken waar iemand met oprechte belangstelling toch wel even voor nodig heeft maar u heeft uiteraard al weer binnen een paar minuten uw mening hierover klaar en geventileerd. Ik zou zeggen, probeer het eens echt te lezen. Of als u niet zo van lezen houdt, begin eens met het bekijken van de drie videos over Evergreen Equity Council. Hier is deel 1: www.youtube.com/watch?v=FH2WeWgcSMk
@Theodorus.Goldbach | 06-08-22 | 18:37:
Als u alle aangedragen artikelen wegwuift als zijnde "beetje geblaat van rechtsconservatieven", en dan slinks springt naar de term 'conservatieve extremisten', dan denk ik dat ik toch voorzichtig moet concluderen dat u niet eens de moeite neemt om zich ergens in te verdiepen en ook vindt dat dat helemaal niet hoeft, en dat argumenteren ook volstrekt overbodig is. Heb geen enkel argument voorbij zien komen, geen relevante link, helemaal niks, nada, enkel verdachtmakingen.
@Joris Beltsin | 06-08-22 | 18:54:
Jij dichtte consanguinity aan Arabieren toe terwijl dit niet zo is. Het valt vooral toe te dichten aan kleine gesloten gemeenschappen. Hoe conservatiever hoe meer inteelt en meer incest. Dat begrijp je nog steeds niet? Het is geen toeval dat kleine gesloten conservatieve gemeenschappen meer inteelt en incest hebben. Maar beginnen over Arabieren zegt mij dat je niet weet dat Pakistanen, Indiërs, Berbers, Sub-Sahara Afrikanen (negers), Turken, Protestanten, enzovoort geen Arabieren zijn.
@Schoorsteenveger | 06-08-22 | 18:57:
Ik wil graag van jou weten welke boeken die "woke" willen verbannen? Of welke "wokies" bezig zijn met protesteren tegen het 'gewone' man-vrouw huwelijk en je willen verplichten om een man-man huwelijk.
@Theodorus.Goldbach | 06-08-22 | 18:42: U wilt aan de dubbele whiskey terwijl u al in een geagiteerde stemming bent. Daarbij wilt u ook nog dat ik voor u de rekening oppak, terwijl u weet dat mijn geachte reaguurder Schoorsteenveger vanavond al op mijn kosten mag drinken?! No deal!
En nu moet ik er helaas snel vandoor. Was als altijd weer een genoegen...
@Theodorus.Goldbach | 06-08-22 | 19:02:
Dat weet ik allemaal wel maar ik ben niet twistziek en heb daarom die discussie maar gesloten, vooral omdat u de letterlijke bevindingen van een wetenschappelijke onderzoek afwijst op basis van uw persoonlijke opvattingen.
Ik ben tegen beter weten in een nieuwe discussie over woke met u terechtgekomen en ik denk dat we ook hier weer op hetzelfde punt staan. Ik zou zeggen, er ligt een avondvullend programma aan lees- en kijkvoer en zonder een poging uwerzijds om dat aandachtig te bestuderen heeft discussiëren geen zin. U moet eerst beginnen met zaken wat beter te begrijpen en al zeker voordat u de morele bovenpositie inneemt en anderen uitmaakt voor racist en fascist en wat dies meer zij.
@Theodorus.Goldbach | 06-08-22 | 19:07:
Ga je het nou weer over andere dingen hebben? Je zit vol vooroordelen over anti-wokers en projecteert die ook op mij. Maar er ligt hier een discussie, en daar spring je telkens van weg.
@lezeres | 06-08-22 | 19:14:
We zien mekaar op de afgesproken plek. Half uurtje?
@Schoorsteenveger | 06-08-22 | 19:26: Lieve Schat, moest even weg, maar ben over 10 minuten bij je :-)) X
@lezeres | 06-08-22 | 20:59:
Ben al helemaal dronken. Kon je me niet vinden?
020 krijgt wat het toekomt......
Een gezellig en geslaagd feestje?
Dat zieke woke-gedoe heeft ervoor gezorgd dat ik als homo geen enkele, maar dan ook he-le-maal geen enkele voeling meer heb met de gay- en lesbo-wereld waarvoor ik me jarenlang eerst als activist, en later als vrijwilliger heb ingezet. Voor alle betrokkenheid die ik ooit had en voelde, is nu plaatsvervangende schaamte in de plaats gekomen.
Je krijgt er wel de GS-gemeenschap voor terug!
Ik ben oud genoeg om te weten dat er in de homoscene van alles rondloopt. Van stille getrouwde mannetjes tot extravagante travestieten tot leernichten. Persoonlijk ging ik graag met mijn toenmalige vriendin kijken naar de travestieten. Leuke mensen zijn dat doorgaans. Grappig, eloquent. Ik ging sowieso wel graag naar homotenten. Het is er gezellig en je kwam er ook wel met enige regelmaat een leuk meisje tegen. Van mij hoeft het allemaal niet dat extravagante maar dat vind ik ook van Carnaval. Iedereen die het wel leuk vindt staat het natuurlijk vrij om te doen wat ze willen zolang het maar legaal is.
Ik heb er een glimp van opgevangen. Vrolijke bende. Weet er iemand of er een verbod op alcohol is op de boten? Hoe denkt Heineken daarover? Was er op die boot wél bier toegestaan of is dat te veel een drank voor de oude witte man?
Gelukkig staan binnenkort de grachten droog. Daarna over een paar jaar zitten ze midden op zee omdat de Randstad dan onder water staat.
Hoe voelt dat nou? Vrij dommig overkomen?
www.at5.nl/artikelen/216271/officieel...
hoe voelt dat nou Lorejas: humorloos overkomen. Trouwens dat water krijgt u uit het oosten. Door de "boeren" uit onze regio al gebruikt , verbruikt, misbruikt. Maar wie merkt dat nog in het rioolputje van ons land Ansterdam genoemd .
Blaaah die blaaah die blaaaaaaah.... bedoel je dat?
Hoe spontaan.
i.gyazo.com/06cc3adf56ff28cb907d8c060...
En vragen aan een vijfjarig kind:"hebben jullie het er op school ook over?" Hoe onvoorstelbaar idioot moet je zijn om dit te vragen aan een kind! Vervolgens een vraag aan een ongeveer 15 jarig meisje: "hoe identificeer jij jezelf?" Antwoord :"Oh dat weet ik nu nog niet...................." De verslaggeefster maar lekker zwelgen in haar eigen woke zijn, dit komt nooit meer goed!!
En waarom zou je dat niet mogen vragen aan een kind? Vanwege de tere kinderziel? Flikker toch op.
@JanBrel | 06-08-22 | 15:02:
Beetje triest wel. De eigenlijke vraag is "Kun jij even ten overstaan van het klootjesvolk bevestigen, kind, dat ook jij een een deugdzame wereld leeft? De wereld zoals wij die voor dat kind ontworpen hebben?" Wat het kind antwoordt doet er eigenlijk niet toe. Als het "ja" prevelt, dan is dat een levend bewijs dat het offensief geslaagd is, als het "nee' zegt, dan is dat een levend bewijs dat het offensief nog niet overal tot succes heeft geleid.
@JanBrel | 06-08-22 | 15:02: Zoiets vragen aan een kind van 5 jaar?
Ikker toch op!
@Here's Freddy | 06-08-22 | 15:13: Flikker...
Was een beetje te snel cq boos....
"En vragen aan een vijfjarig kind:"hebben jullie het er op school ook over?" Hoe onvoorstelbaar idioot moet je zijn om dit te vragen aan een kind!"
Ik kom uit de generatie waar je het als homo (e.d.) niet makkelijk had vanwege de heteronormaliteit. Niets mis mee om kinderen uit te leggen dat straks later niet iedereen van de bloemetjes en bijtjes is maar sommigen van de bloemetjes en bloemetjes. Intolerantie is zo intolerant. Middeleeuws eigenlijk. Je verwacht het bij islamieten en fundamentalistische christenen en joden maar wij zijn toch inmiddels wel een paar jaartjes verder gekomen. Of toch niet?
@Theodorus.Goldbach | 06-08-22 | 15:41: Ik ben het zowaar eens met u eens.
@Theodorus.Goldbach | 06-08-22 | 15:41: U bent geloof ik een pragmaticus (oftewel warm noch koud). Let maar op, over een tijdje lopen de wokisten gewoon over u heen.
Er toch komt er eens een dag dat de homo’s en lesbo’s en travestieten beseffen dat ze weinig van doen hebben met het zelf-mutilerende rest van het alfabet.
In '64 in Amsterdam geboren en nooit meer weggegaan. In '81 homosueel geworden en is nooit meer weggegaan. In '96 de eerste freak-show op water bezocht en nooit meer teruggegaan. Wél voor zessen nog even naar Praxis voor Einhell Radiaal Afkortzaag. Is nu maar €189 en dan nog 20% keuzekorting. Dat kan ik toch niet laten lopen? Toch?
Einhell, da's Chinese meuk met een Duits etiketje erop.
De korting geldt op één artikel naar keuze m.u.v. lopende aanbiedingen, cadeaukaarten, opruiming en ‘vaste lage prijs’ producten. Niet i.c.m. andere kortingsacties, kortingsbonnen of Air Miles korting.
Dus jammer maar helaas, geen 20% extra korting. Voortaan de voorwaarden iets beter lezen...
Een Mac Allister bij Hornbach is beter.
@FW Ta-183 Huckebein | 06-08-22 | 14:47: Ken je die foto's in de Telegraaf waar onder staat: "foto niet reëel. Slechts ter illustratie of voor komisch effect" ?
Merkwaardige speeltjes houdt u erop na....
In '81 homosueel geworden en is nooit meer weggegaan.
Dan heeft u dus long-homo ontwikkeld begrijp ik?
Overigens: Homosueel WORD je niet, dat BEN je. Als je er pas op je zeventiende achter komt, wil dat niet zeggen dat je daarvoor hetero was.
Klinkt wellicht wat eigenaardig, maar toen ik zes jaar was, en op vakantie was in Sankt Gilgen in Oostenrijk met mijn ouders & mijn twee oudere broertjes, werd ik hopeloos verliefd op Wolfgang, het eveneens zesjarige zoontje van de eigenaars van het pension waar we verbleven.
Tranen met tuiten heb ik gehuild toen we terug moesten naar Nederland; ontroostbaar was ik.
@Peter Emile | 06-08-22 | 15:22: O mijn God. Nog zo iets in dat homosuele wereldje. Het complete gebrek aan humor of het herkennen van humor. Beste Peter-Emilé (what's in a name), niet elke homosueel heeft een zwaar homo activistisch verleden. (en ja, ook ik wist het al op jonge leeftijd, maar in het volkswijkje, Floradorp, waar ik en ook Gordon opgroeide was dat geen big deal) Sommige gaan gewoon lachend door 't leven. En wees blij dat het niks geworden is met Wolfgang in Oostenrijk. Heb ooit een film over hem gezien. Op latere leeftijd compleet gek geworden.
@Peter Emile | 06-08-22 | 15:22: zijn toch veel mensen die eerst hetero waren en dan homo zijn geworden. En andersom.
@Swoop | 06-08-22 | 18:07: Volgens mij werkt het niet zo. Heb het geprobeerd maar het wilde niet lukken.
Ik zie blije mensen die een feestje vieren. Ik ben voor, maar wat moet ik hiermee?
Da's het enge. Dat we er iets mee zouden moeten. Het is in regenboogkleuren verpakt moralisme.
Superspread event apen pokken live te volgen.
"Omikronpokken." Denk niet zwart-wit maar in de kleur van je achterbank.
Ja POL, een prachtige kop van GeenStijl!
Hoewel ik er persoonlijk nooit heen zal gaan had ik altijd wel een zekere sympathie voor dit evenement. Je moet immers jezelf kunnen zijn, ze worden in veel landen vervolgd etc. Maar nadat ze twee jaar geleden Frits Huffnagel cancelden omdat hij iets kritisch zei over immigratie kan het me gestolen worden.
Vertel mij eens wat dat is, "jezelf zijn". Wat ik zie is het ontstaan van conventies die het individu op een presenteerblaadje aanreiken hoe het "zichzelf" kan zijn. Heb niet het idee, om eens een voorbeeld te noemen, dat de non-binairen onafhankelijk van elkaar in hun binnenste iets op voelden borrelen dat hen vertelde "je bent "non-binair".
@Schoorsteenveger | 06-08-22 | 14:21: Sommige mensen voelen zichzelf thuis in die subcultuur. Die willen graag op een feest extravagant dansen, zich camp gedragen, zich als drag queen kleden etc. Van mij mogen ze, dat bedoel ik met je moet jezelf kunnen zijn.
Het klopt natuurlijk wel dat zo'n subcultuur op een bepaalde manier weer mainstream of conventioneel kan worden, maar daar is die homo scene niet uniek in. Voor wat betreft dat non-binair zijn, dat zal soms oprecht zijn maar ook ik heb soms wel het idee dat het op een bepaalde manier tijdgebonden is. Ik kan niet linken, maar zie Bill Maher's 'Along for the pride' op de jijbuis.
@Tashtego | 06-08-22 | 14:38:
Op een feest extravagant dansen. Da's ook Carnaval bijvoorbeeld. Nee, dat "jezelf kunnen zijn" gaat toch wel een beetje verder dan de vrijheid hebben om op de ene of op de andere manier uit je dak te gaan. Die vrijheid is er al lang. Dat "jezelf kunnen zijn" is een politieke stellingname, gaat, terecht of onterecht, over onderdrukkers en onderdrukten, daders en slachtoffers, gaat over goed en fout. Het is de boom der kennis van goed en kwaad die voorbij komt varen.
Weet je wie ook vaak kritische dingen over immigratie zei?
@funda | 06-08-22 | 14:45:
Die homo die op het Mediapark door een linkse activist neergeknald is?
@Schoorsteenveger | 06-08-22 | 14:42: Ik bedoelde het zoals ik het boven uiteeenzet, de 'carnaval' manier inderdaad. Voor anderen heeft het misschien een diepere, politieke betekenis. Het geval Huffnagel wijst daar op, die kon niet 'zichzelf zijn' en gewoon vertellen wat hij dacht.
@Tashtego | 06-08-22 | 14:53:
Dan zijn we het er in ieder geval over eens dat "Pride" niet zomaar een feestje is.
Het festijn, als je het nog zo mag noemen, is gekaapt door lieden met radicale politieke boodschappen. Het is een manifestatie, iets met drammerige manifesten. Het raakt vervuild, verliest zijn onschuld. En mevrouw de burgenmeester vindt het dikke prima natuurlijk. helpt lekker om de hypocrisie te maskeren, de hypocrisie die ertoe geleid heeft dat homo-stelletjes in grote delen van dat prachtig tolerante Amsterdam niet meer frank en vrij over de straat kunnen. Tel uit je winst! Het "jezelf kunnen zijn" van de ene groep tegenover die van de andere, met intimidatie en geweld als bepalende factor.
@Tashtego | 06-08-22 | 14:38:
"Non-binair" is één van die woke-termen die ik niet begrijp; dat komt omdat ik uit een soort recalcitrantie, me altijd heb verzet tegen de natuurlijke neiging om even op te zoeken wat een bepaalde term inhoudt, zodat je 'bij de tijd' blijft.
Dus ik begrijp de term niet, en wíl het ook niet begrijpen. Al was het alleen maar vanwege de taalvervuiling die altijd zo kenmerkend is bij de opkomst van fanatieke dwang- en drambewegingen.
Blije gezichten op de bootjes, blije gezichtjes op de kades, overal wordt gezopen, kneiterdruk en loeiharde beukmuziek.
Terwijl een paar straten verder er verkondigd wordt dat het de Wil van de Verhevene is die blije gezichtjes van de flat te gooien of toch op z'n minst met een betonschaar het gezicht vakkundig te bewerken.
Nou, prima, mooi dat het goed verloopt.
Ome Graai is niet zo van de drukte en de herrie dus die past eventjes maar geniet ervan ( en dat meen ik ).
Het heeft allemaal weinig met bevrijding te maken. Eerder is het omgekeerde het geval. Waar we getuige van zijn is codering, inkerving, vastpinnen, vastspijkeren, is het invullen van voorgedrukte formulieren.
"Wij vieren met z'n allen dat we eindelijk wegen hebben gevonden om datgene wat niet binnen onze moraal paste, wat zich verzette tegen wat wij als goed en fout zagen, wat zich als een andere werkelijkheid kenbaar maakte, wat een bedreiging leek voor onze normen en waarden en ons fatsoen, om te katten en in te bedden in onze kennis van goed en kwaad en van stempels te voorzien."
De morele druk om deze inbedding te accorderen, waar te nemen, te zien, te horen en te voelen zoals de goegemeente, de horde der deugdzamen, dat dwingend voorschrijft is groot, groter nog dan de morele druk die men denkt overwonnen te hebben.
De nieuwe deugdzaamheid is minstens zo verstikkend als die welke men meende te moeten vernietigen.
Kijk.
Hier word ik nou jaloers van.
In een compacte tegel van drie alinea's perfect de essentie verwoorden van waar het hier om gaat.
Hulde, Schoorsteenveger, en een diepe buiging uit respect voor dit inzicht en de verwoording ervan.
Dit is er een om in te lijsten.
Zijn nu alle letters op ?
Nee, nog lang niet. Wil je revolutionair zijn, dan zul je toch echt weer iets nieuws uit moeten vinden. De feministes worden inmiddels door die D66-trans, als ze het niet helemaal met hem eens zijn, als "radicaal conservatief" bestempeld. Zo hard kan het gaan. Er komt een tijd dat je ook als trans niet meer op de barricade mag klimmen, hoe goed je je ook hebt laten verbouwen. Dan is er al lang iets nieuws, iets nog radicaler, iets waarvan ook de tras activists zullen zeggen "da's niet normaal".
Je geeft het zelf al aan. Leestekens (?) kunnen we ook nog inzetten.
Dubbele letters is ook altijd nog een optie
We zouden nog wat Zweedse letters kunnen lenen.
Happy pridepox! regenboogvlaggetje.
Alle vormen van seksualiteit zijn al zo oud als de mensheid. Wat er vandaag door de grachten vaart is niets nieuws. Het verschil met vroeger is dat men thans maar al te graag op exhibitionistische wijze andermans seksualiteit opdringt aan anderen. Ook geheel passend in deze tijd is het drammen om aandacht en daarmee alle voordelen van subsidiëring en de zieligheidsindustrie. In een land waar seksualiteit volledig is geliberaliseerd, is geen noodzaak voor grachten parades. Daar waar men klaagt over geweld (onderling of van buitenaf?) moet men maar eens in contact gaan met die stalinistische wethouder die daarover een rapport in de la heeft gehouden omdat de uitslag hem niet beviel. Kennelijk is de letterbak gemeenschap het daar helemaal mee eens want niemand klaagt daarover. Dan is dat probleem opgelost.
"Alle vormen van seksualiteit zijn al zo oud als de mensheid."
Er waren tijden waarin er geen seksualiteit bestond, waarin er ook geen vormen van seksualiteit waren, tijden waarin de menswetenschappen nog niet bestonden en zich dus ook niet op 's mensen gedrag konden storten om dat klinisch te gaan beschouwen en te categoriseren. Toen was alles nog fluïde.
@Schoorsteenveger | 06-08-22 | 17:12: Dat was in de Eeuw van de Hemafrodieten.
Best handig, want toen had je dat "gedoe" allemaal niet en hadden de mensen tijd voor andere leukere dingen. Al zou ik niet weten welke.
Het woord gay dekt de lading niet meer. Pritt is op dreef.
Haha, sommige bootjes hebben vrij brute sound systems! Do you feel bassss!
Lees net in de de tele, dat 40% van de letterbakkers, het feestje wil verbieden voor hetero’s. Nu vraag ik je…
Soort van racisme. Uitsluiten. Trots? Raar.
@Is dit nog nieuws? | 06-08-22 | 13:54:
Is niet zo raar. Als je samen een golfclub opricht, wil je ook niet dat mensen op de fairway gaan voetballen.
Altijd grappig, mensen, die geaccepteerd willen worden, die mensen willen gaan uitsluiten.
Hetero's deugen niet, toch? Zij zijn de onderdrukkers, toch? Ook al weten ze dat zelf niet, zij zijn de boosdoeners, toch? De vijand, toch?
@Hopenschauer | 06-08-22 | 13:59: Als je je op het voetbalveld begeeft lijkt het me niet zo vreemd dat er voetballers zijn, of wel?
@Hopenschauer | 06-08-22 | 13:59: Beetje hele domme vergelijking. Als je met die club op de openbare weg gaat golfen, moet je niet zeuren, dat er auto’s rijden.
En wat als de hetero's zich die dag identificeren als leernicht?
@The_Black_Knight | 06-08-22 | 14:25: hele sterke redenering!
@intrigant | 06-08-22 | 16:13: Ik heb ook een nicht maar die kon op school niet goed meekomen en is dus niet bepaald een leernicht.
Hopelijk heeft de AIVD de letterbakaanslagen ook dit jaar weer tijdig in de smiezen.
Die worden in de boot genomen.
Vanavond kunnen ze weer geen taxi krijgen, want die chauffeurs …. Je weet wel.
Wollah.
Blij dat ik t niet meer hoef mee te maken. Kwamen langs ons huis. Mensen op daken v woonboten tegenover. Veel wildplassen. En Jordaanfestival moest wijken vanwege veiligheid maar dit mag wel?
Je mag alleen op zo'n boot als je minstens zwemdiploma A hebt.
Kijk eens naar buiten? Ja, het mag.
Jordaanfestival is plat volksvermaak.
Terecht dat de kinderen daartegen worden beschermd!
@Kapitein Sjaak Mus | 06-08-22 | 14:00:
Voor plat pratende mensen die met minimaal een been in de gevangenis staan.
Commandant der Strijdkrachten Onno Eichelsheim vaart vandaag mee met de Canal Parade in Amsterdam. Kan me voorstellen dat dit uiterlijk machtsvertoon bij de Russische Defensiestaf irritatie oproept en de betrekkingen met Rusland op scherp zet.
Amsterdam kleurt GeenStijl roze
Er moet bij bekende Nederlanders toch wel sprake zijn van wisselende waardering van witlof/homo.
Een klacht wegens desinformatie bij de NPO-ombudsvrouw lijkt mij wel op zijn plaats.
Tot 2005 was de Gay Parade nog redelijk "zuiver" en "authentiek". Nadien is het vooral de parade van de zelfbenoemde Deugers geworden. Walgelijk.
Van die Amsterdamse yuppen wijven uit de regio, die lekker inclusief en deugend hun Instagram vol plempen met jolige foto's langs de gracht.
@poepie | 06-08-22 | 13:50: U doelt op mijn ex? Die is er deze x niet.
@poepie | 06-08-22 | 13:50:
Inderdaad, van die burgerlijke typjes die lekker edgy en tolerant willen overkomen. En daarna weer terug naar de koters, ingeslapen huwelijk en de deeltijdbaan communicatie.
Dit land is knettergek!
Hoogste generaal vaart voor het eerst mee met botenparade Pride: ‘Ik ga gewoon los’ (bron AD)
Man man..! In het buitenland lachen ze zich helemaal de pleuris..
Do you think that General Patton was woke?
Ze moeten een brandende tank in zijn reetwerk duwen.
@gestoptmetroken | 06-08-22 | 14:06: je neemt een loopje met me
Waarom wordt er steeds op de NPO gezegd dat als de boeren onderhand niet stoppen met hun actie's, het publiek zich tegen hen keert, en waarom zwijgt men over deze Gay Parades? t is toch totaal overdone? Waarom krijg ik, als ik in Amsterdam als rechtgeaarde hetero tegen een lantaarn plas, gelijk een bekeuring en laat men dit gewoon gebeuren?
Dat wordt op de NPO gezegd omdat ze weten dat als je iets eindeloos herhaalt, de lomperikken het als vanzelf gaan geloven.
Varen ze ook even door Amsterdam-West, dat zou nog eens een statement zijn.
Nu is het vooral een commercieel deugfestijn en schijnvertoning,
Met een onderzeeër moet dat kunnen.
Wat een lange lijst met deelnemende instanties en clubs met hun eigen boot! Iedere club die wil laten zien dat ze deugt is vertegenwoordigd.
Inclusief de Nederlandse Bank! Wat moet de NB daar in vredesnaam doen? Lesbisch geld tentoonstellen, homo's een rekening laten openen?
Dit slaat toch helemaal nergens meer op?
Misschien kunnen ze Rene vd Gijp nog eens vragen wat hij er van vond. Die uitzending met "voetbal is geen sport voor homo's" vond ik destijds zeer vermakelijk. Lekker als een stier door de pc-porseleinkast denderen! De volgende dag de NRC en tout deugend Nederland helemaal over de zeik. Prachtig!
"Er zullen er vast wel één of twee zijn, maar het overgrote deel van de homomannen stopt gewoon als ze een jaar of veertien zijn. Die gaan in het weekend 'in een kapperszaak werken,' aldus Van der Gijp."
Het is zo stereotyperend dat het leuk is.
@Keutels | 06-08-22 | 13:49: Als je het nog eens kijkt op Youtube, kun je zien dat dat meisje achter de bar, dat net buiten focus van de camera staat, telkens weer in de lach schiet als Gijp iets 'fouts' zegt, en dan haar haar schudt en weer een serieus gezicht zet, tot de volgende opmerking, waarop ze weer in de lach schiet. Dat was voor mij ook altijd een leuk aspect van dat filmpje: ze wist, dat het foute opmerking van Gijp waren, maar ze moest er iedere keer om lachen, uiteraard.
Is dit de intocht van Sinterklaas?
Ik zie een paar zwarte pieten. Maar wat die met hun zak doen is toch wel heel vreemd.
Kijk eens hoe anders wij zijn! En dat willen we zo houden ook.
Daarom zetten ze allemaal een leren petje op en laten ze hun snor staan, heel uniek met zn allen.
Ik heb het idee dat de vraag naar homofobie en transfobie groter is dan het aanbod. Er lopen nu hele gemeenschappen Twitter te F5'en zodat ze straks met z'n allen verontwaardigd over Rupert uit Schubbekutteveen kunnen vallen als die er een pikante tweet uitstuurt. Kunnen mainstream media daar weer over berichten en benadrukken hoe slecht het met de tolerantie in dit land gesteld is en hoe belangrijk de Anal Parade wel niet is. Aan tafel mogen de grootste deugers circlejerken op een moreel beschuitje, heeft Rupert 1000 nieuwe volgers en is iedereen weer blij.
En volgend jaar weer opnieuw.
Zou het een verdienmodel zijn?
-Vind ik misschien wel leuk als nephomo zijnde, die achterna gezeten wordt door nep-Marokkanen.
Een toneelstukje dus.
Freakshow.... dat is eigenlijk alles wat me te binnen schiet als ik even naar die beelden kijk.
.. en dan helemaal die sPlINtEr Chabots.... wat is dat dan voor een engnekje zeg?
Ik vond het vroeger een vreselijk irritant hijgerig ventje, op de tv. Maar nu hij uit de kast komt zeg ik dat maar niet meer, voor je het weet ben ik homofoob en regenbooghater. Dusse, Splinter, 2 thumbs up!
@Graaisnaaiert | 06-08-22 | 13:41: Hij is -net als zijn vader- erg vermoeiend om naar te luisteren. En wat kan hij nu eigenlijk?
Splinter heeft liever een hele hand.
@Après toi | 06-08-22 | 13:45:
Geen idee. Zou het niet zijn omdat hij de zoon van... is?
@Graaisnaaiert | 06-08-22 | 13:52: bij hem vergeleken is zijn vader nog redelijk normaal.
Hilarische boten. Glamazon van Amazon, Gayglers van Google en de Soa-Poli 020.
Dat wil je graag samen zien. Toch?
Banken, Overheid, Ziekenhuizen, Media
Ooit subcultuur, zijn de lettertjes nu goed ingekapseld.
Reclameboordjes van de zuigers.
Van een echte identiteit is niets meer over.
RIP pride.
heb ff 10sec gekeken ben eral zat van .niet omdat ik een hekel heb aan die mensen maar wel aan dat overdreven gedoe bah
commercieel event is het inmiddels... even een deugboot fixen, logootje erop en de euro's stromen binnen - of je er ook werkelijk achter staat boeit niet.
Reklame, het sponsoren zal ongetwijfeld belastingtechnisch ook interessant zijn.
Is er ook een boot met protesterende homo-boeren? Zoiets hoorde ik.
Legen zij hun gierputten?
Gigantisch hossende massa hetero's, Mijndert en tante Bep met een op internet bestelde rose boa samen met de elkaar op het net aftroevende en altijd ruzie zoekende gender benders, pro Palestina joden haters, beroeps demonstranten, kick out zwarte Piet ...... en natuurlijk de deugende commercie .
Die paar homo's en lesbo's lopen alleen maar in de weg, laat die hun eigen feestje zoeken .
De mooiste tekst op een gierkar:
"Wat wij vervoeren is waar homo's in roeren"
Jaja, het rijmt.
Ja, hoe langer de stok, hoe heter het hok.
En Femke nu uiteraard weer wel van de partij als boegbeeld van de inclusiviteit der alfabetmensen. Morgen mogen de wat minder tolerant uitgevallen medelanders weer hun stempel op de gemeenschap drukken voor de rest van het jaar.
Leuk feestje hoor, maar voor de gelijke rechten hoeven ze het niet meer te doen. Enige wat nog rest is wat acceptatie van de moslims, maar die zijn perfect dus die kun je er niet op aanspreken.
Wacht maar tot over pakweg tien jaar als zij hier de boel hebben overgenomen.
Veel homo's houden helemaal niet van Contebonquen.
Sommige hetero's daarentegen...
@Papa Jones | 06-08-22 | 13:19:
Dat is het maar een beetje de staaf in de mond nemen?
Snikkelslikkers,
Clittenliksters.
Vaart er ook een boot mee van de belastingdienst, de Afpakjesboot?
Nee, dat was te expliciet. Iedereen naaien en plein public gaat wel erg ver.
Heb deze week een vracht brieven van ze gekregen. Twee zelfs dubbel. Ze vroegen om nog meer uitstel. Veel info over mijn privacyschending. FSV. Meer tijd nodig. Van de datering klopt niet veel. Papier. Die schadevergoeding komt er wel
Ja dat is de boot Roze in Blauw...
Oh nee, al vergeven aan de pliesie
De PRIDE zou eens naar Ter Apel verplaatst kunnen worden om de tolerantiecrisis in dit land eens helder te kunnen analyseren.
dat zou een goede vuurdoop zijn om de tolerantiegrens van een nieuweling te peilen.
Wordt het niet hoog tijd voor een GS-boot? Kapiteinen genoeg, ook onder de reaguurders.
Na jou.)
Je hebt gelijk, jij mag op de boeg.
Alleen wanneer het een stoomboot is. Soms identificeer ik mij als zwarte piet.
Heb je wel meteen een stigma als zijnde raksjist te pakken dus nee.
@Graaisnaaiert | 06-08-22 | 13:44: Ik ga natuurlijk wel pseudoniem op zo'n boot, ik ben niet gek.
De enige boot die dan tegen de stroom in vaart...
Die boot?
@Après toi | 06-08-22 | 13:47:
Ik weet er wel eentje maar die houden we lekker onder ons :)
Sotty.
Ik ben verhinderd.
Mijn zeehond moet getrimd worden.
@Kapitein Sjaak Mus | 06-08-22 | 13:54: Oeps, dacht even, dat gaat toch wel ver, een zeehond rimmen.
Gelukkig is een HIV besmetting hedentendage met medicatie goed onder controle te houden.
De verspreiding van apenpokken tijdens dit evenement is epidemiologisch erg interessant, maar (nog) niet iets om erg ongerust over te zijn. De verspreiding van de lintworm is ook een leuk onderzoeksproject.
Op Dumpert was er laatst weer eens een filmpje van twee mensen die in het openbaar seks hadden. Een reactie van iemand die zei: veel meer van dit soort filmpjes en dus het 'recht' op meer seks in het openbaar werd topreaguursel.
Laten we seks in het openbaar alsteblieft niet normaal gaan vinden al was het alleen maar om de hygiëne!
@Aristotalloss | 06-08-22 | 14:22: U bent hier niet op Dumpert.
En, wat heeft seks in het openbaar met hygiëne van doen?
Laat maar varen.
Zag gisteren onderweg een jonge (wel heel knappe!) meid hardlopen in wat ik zou omschrijven als sportlingerie. Gewoon op de openbare weg tussen boer'nlaand.
Vorige week groepje Duitse jonge jongens, waarvaan eentje met lang haar, kort rokje en strak topje. Stond hem nog goed ook. Gewoon bij de super hier in inteeltië.
@Duwbak_Linda | 06-08-22 | 13:14: Er zit iets bij jullie in de lucht. Ik weet niet wat het is, maar ik verdenk de boeren ervan.
@Après toi | 06-08-22 | 13:23: Drenthe doet wat met je.
@Après toi | 06-08-22 | 13:23: Land Van Melk & Honing, Wiet & Witte Wijn
www.youtube.com/watch?v=qzTFCG8MqdI
@Duwbak_Linda | 06-08-22 | 13:27: Het is een magische provincie. Ik kom er graag.
@Duwbak_Linda | 06-08-22 | 13:14:
Dat met een topje zag ik hier laatst ook. Dan kijk je toch even een 2e keer, om te kijken of je ogen je niet bedriegen. Nou ja, het zal wel modern zijn, helemaal goed.
"Ze maken zich zorgen over de rechts-conservatieve partijen" hoor ik net.
Dat krijg je als je de COC voor 98% subsidieert - omgekocht dus.
Rechts-sextremisme?
Maar nlnatuurlijk niet over de linkse partijen die dit jaar weer duizenden homohatende baarden ons gezellig landje in hebben geloodst.
@poepie | 06-08-22 | 13:45: Er is ook een vluchtelingenboot met de tekst "We stand with the refugees". Nou, veel plezier ermee, luitjes, zou ik zeggen. Jullie willen het echt zelf.
Binna 40% van de lhbti+ vind dat het event niet toegankelijk
zou moeten zijn voor hetero's volgens de T. Prima. Als de hetero's dan omgekeerd ook lhbti+ uit mag sluiten van haar feesten.
Wat ben jij voor een -ist.
Er zijn genoeg lesbo's met vlieg- en vaarangst.
hetzelfde principe als raggae haartjes toe-eigenen ?
Ach laat ze er nog even van genieten. We zitten net na Peak Progressive en de slinger gaat weer de andere kant op. Over 100 jaar is er geen kanalenoptocht meer, zeker niet in Kanaleneiland.
Die piek is al jaren voorbij hoor , ga maar strand tieten tellen in de jaren 70 en 80 en daarna vandaag . Trutten en piemels op TV , etc etc
Dekschuit 18 was tot nu de leukste.
Ik moet denken aan ons Deksmaatje... Als ze meeleest, hoi!
Hoe liggen die percentages eigenlijk qua aantallen homo's, lesbo's, transgenders van allerlei kunne per samenleving. Want het lijkt soms wel eens het nieuwe normaal te worden.
Terwijl hetero volgens mij nog steeds de overgrote meerderheid is?
We komen allemaal in ieder geval voort uit een heteroseksuele interactie: man en vrouw...
(Ik wil als hetero - om niet te zeggen macho - man ook een boottocht!!!)
Het percentage homo's/lesbo's is ongeveer 5% van de populatie. Het percentage transen ken ik niet maar het is zeer veel lager.
Gezien de belachelijk grote aandacht voor transen zou je indersad denken dat het veel voorkomt.
Uit een Amerikaans onderzoek zou blijken dat transgenders ongeveer 0,6% van de bevolking uitmaken.
@staat het bier koud? | 06-08-22 | 13:05: Aha, 5% van de populatie. Dan moet dus een van mijn 20 vrienden homoea zijn, ik heb kees in verdacht.
@staat het bier koud? | 06-08-22 | 13:05: En je hebt ook nog bi's.
Maar wat problematisch is dat een deel van hen (volgens mij meer dan bij hetero-mensen) zo promiscue is en daarom regelmatig aan het begin van de ziekteverspreiding-keten staan. De bekende geslachtsziekten, AIDS natuurlijk, allerlei andere infectieziekten en nu weer de apenpokken... Bovendien is het vaak een lullig gevoel als een homo, lesbo, bi of gender-persoon jou als hetero, probeert te versieren...
't Blijft dus frictie geven dat hele fenomeen...
Maar in principen hebben ze dezelfde burgerrechten als ik wat mij betreft.
@gebochelde | 06-08-22 | 13:27: Dat komt grotendeels door het linkse smaldeel van de samenleving. Gramsci zei al dat de communisten zich niet uitsluitend op de arbeiders/werknemers moesten richten maar op alle 'onderdrukten' in de samenleving. Daarom heeft links ook hen omarmd maar dan uitsluitend om het marxisme verder te verspreiden.
Promisque….. ik moest het even googlen
NEIN.
Daar stip je iets interessants aan...
Bij hoeveel werkgevers zou je er openlijk voor uit kunnen mogen komen dat je PVV of FvD stemt?
Werkgevers die misschien wel mee varen op boten in de Parade want divers en inclusief?
Hoe zit het met inclusiviteit qua politieke voorkeur?
Maarten vind dat je daar beter niet voor uit mag komen.
@Roos | 06-08-22 | 13:03: Mijn werkgever stuurt ook een boot. E-cursussen inclusion en meetings diversity. Alles moet kunnen. Behalve intellectuele diversiteit natuurlijk. Je moet de islam wel een verrijking vinden. En gevaccineerd zijn. 4 x. En trump haten. Voor de rest is iedereen welkom. Heaumeau hebben maakt je interessant.
Freakshow. Vooral voor mensen die dolgraag willen laten zien hoe tolerant ze zijn, die ene dag in het jaar. Vraag me af hoeveel van die juichaapjes de rest van het jaar zonder problemen met een trannie een restaurant zouden bezoeken of normaal met de openlijk homofiele buurman een dagje museumbezoek zou doen. Ik denk niet 1. En dan ben je gewoon een enorme hypocriet.
Wederom een eerlijke vraag. Het zijn aandachtshoeren met een deug-hesje aan.
Nou, nou, nou Oom Graai, wat een hard oordeel. Gewetensvraag voor jou: heb jij homoseksuelen in je vrienden- en/of kennissenkring?
@Après toi | 06-08-22 | 13:19:
Jazekers. En het ergste, hij is in de kast. Bijna iedereen heeft het door maar hij blijft toneelspelen, ondanks het feit dat ik hem al 10+ jaar zeg dat uit de kast komen minder erg moet zijn dan al die tijd maar toneel te blijven spelen. heb mijn zoon ook altijd gezegd - toen hij zei dat hij nog geen vriendin heeft, maar geen homo is - dat hij dat helemaal zelf moest weten.
Ik zeg altijd zo, stel je eens voor, stel, homofilie is de norm maar jij valt op vrouwen. Zou je het dan niet vreselijk vinden om elke avond naast zo'n stinkende harige kerel te moeten kruipen terwijl je liever met iets zachts en aaibaars knuffelt?
@Après toi | 06-08-22 | 13:19:
( en dat met die maat is het inderdaad zo - ik heb geen trouwring om - als wij op straat lopen je soms kwade blikken krijgt vanuit een bepaalde bevolkingsgroep die moeite heeft met homo's - dat je soms blikken van haat krijgt, juist omdat ze denken dat... Hele bizarre ervaring teriwjl ik toch zo hetero als de pip ben.
@Après toi | 06-08-22 | 13:19:
Overigens heb ik wel meer homoseksuelen in mijn kennissenkring, boeit me niet. Het zijn vrienden of kennissen om wie ze zijn of vanwege een gemeenschappelijke interesse of via via, met wie ze in hun mandje kruipen moeten ze helemaal zelf weten.
Ik heb zelf 2 mannen die Hosmo hebben (stelletje) in de familie. Die walgen van. dit rariteitencircus. Aan die merk niet eens dat ze homo zijn. Gedragen zich dan ook als 'gewone' mensen. In mijn vriendenkring ken ik ook een aantal Homofiele mannen. Heb voor mijn vrouw regelmatig thuiszorg nodig. Een aantal mannen daarvan zijn ook homo. Allemaal heel normale mannen die hier niets van moeten hebben. Je kan wel ontzettend lachen met ze, dat dan weer wel. Ergo, de Homomannen die ik ken zijn prima mensen met wie je normaal kunt praten en heerlijk mee uit kunt gaan zonder dat overdreven gedoe van die 'kijk mij eens homo zijn aapjes'. Wat je op de TV voorbij ziet varen zijn inderdaad voor het gros mensen die waarschijnlijk te weinig aandacht genieten. Ik loop toch ook niet de hele dag in het rond te roepen dat ik hetero ben. Voor de rest moet iedereen zelf weten met wie hij of zij 'het' doet. Zal me een worst zijn.
@Graaisnaaiert | 06-08-22 | 13:35: Dat van die stiekeme homo's is inderdaad opvallend. Ik heb in mijn leven een paar -puur toeval- katholieke verloofdes versleten. Vaak afkomstig uit grote families, met sterke familiebanden. Daar zaten dan ook ooms op leeftijd tussen, die goed geconserveerd waren, niet onbemiddeld, maar altijd ongetrouwd gebleven. En erg gesteld op hun privacy. Dan vroeg ik me vaak af wat nu het 'echte verhaal' van deze mannen was. Lijkt me wel vervelend en vermoeiend om geheimzinnig te moeten leven.
Overigens, op het gevaar af dat ik weer wat weggeef, ik mocht met een - andere, hetero en destijds op zoek - maat nogal graag in een cafe in Grunn komen waar een homo achter de bar staat, zo eentje van het type extra knoopje van z'n shirt los, prima kerel, geen centje pijn. En zo af en toe zaten er dan meer homo's. Dus wij op een avond landen daar, werd gezellig, op een gegeven moment zie ik hem aandacht krijgen en er eentje langzamerhand naar m'n maat toe kruipen ( categorie krukje hop ) en ik zie hem ongemakkelijk worden dus ik pak hem bij zijn bovenarm beet en roep heel blij "hij is van mij hoor". En zoef, je zag ze meteen weer terugschuiven. Die maat was me nog nooit zo dankbaar.
@Après toi | 06-08-22 | 13:54:
Dat lijkt me het ergste en daarom ageer ik ook zo tegen die parade, het helpt niet bij homoacceptatie. Zoals je weet kom ik nog wel eens in Azie en daar heb je naast homo's ook de noodzakelijke hoeveelheid tomboys ( vrouwen die zich als een man gedragen en vaak een vriendin hebben ) en natuurlijk ladyboys. Ken er ook wel een paar, geen centje pijn, werken vaak in de toeristensector. Ben daar wel tot de overtuiging gekomen dat die hormonale behandeling je er niet evenwichtiger op maakt maar goed, voor hun zal het een afweging of ze het ervoor over of niet. Kan ook vaak een economische beslissing zijn. Maar het aantal wat aan de yabaa ( soort crystal meth ) is onder hun is extreem hoog...
@Graaisnaaiert | 06-08-22 | 14:00:
Haha mooi dat je dat hebt gedaan! Ik heb een nog iets groter offer gebracht; een lesbische kennis wilde met ons vriendengroepje graag naar zo'n bar. Toen ze niet van een opdringerig type (v) afkwam mocht ik haar vriendin spelen... ach ja... je doet eens wat.
Laat lekker gaan joh. In veel landen worden ze gediscrimineerd en vervolgd als de pest dus ze hebben wel een punt vind ik.
Het wordt pas iets normaals als je normaal doet. In een string over je kruis op een boot wrijven, ja, sorry, dat is niet normaal dus dan krijg je aapjeskijkers. En die vertellen dus aan al hun maten wat het is om letterbalkpersoon te zijn. En daar doe je echt niemand een plezier mee, die worstel met z'n geaardheid, om dat thuis te vertellen of waar dan ook.
In veel landen zijn dingen anders dan hier, hoog tijd dat we dat ook allemaal door de Rabobank, de ING en Het Ministerie van Waarheid laten vieren of afkeuren.
Laat die ministeries en die banken nou toch lekker, ze doen toch geen kwaad?
Hoi bijstandsouders en drugsmafia.
@Graaisnaaiert | 06-08-22 | 12:55: Weet je, ik kijk ook niet naar cricket. Prima voor mensjes die dat leuk vinden, maar niet voor mij. Zelfde geldt hiervoor. Laat lekker gaan joh en ga wat anders doen.
@Bigi Bana Boy | 06-08-22 | 13:19:
Gaat mij om de gevolgen. Wie help je hier mee? Het werkt eerder tegen iemand die twijfelt over uit de kast komen dan dat het meehelpt. Denk ik dan.
Ik ga niet. Ik ga AJAX kijken bij Gijs. Misschien is Amy er ook weer. We schelen bijna 30 jaar maar ja, zij begon. En in dat cafe geen regenboogvlag te zien. Wel een knappe normale lesbi. En bier.
Ik ga bij mijn vader kijken. We schelen ook 30 jaar en ook híj́ begon, door mij veertig jaar geleden als kleine jongen mee te nemen naar De Meer.
@Papa Jones | 06-08-22 | 12:54:
Jij bent toch 41?
@Kapitein Sjaak Mus | 06-08-22 | 12:59:
Sorry Papa,
Was bedoeld voor @Piet...
Jezus, dat is om 16.30 al. Wat een tijd.
@Papa Jones | 06-08-22 | 12:54: lol
@Keutels | 06-08-22 | 13:06: Kun je vroeg aan het bier. Ieder nadeel ....
Na al deze ontboezemingen hoop ik dan maar dat Ajax wint, Piet. En dan kan Amy na afloop op de bagagedrager mee naar Huize Karbiet.
@Kapitein Sjaak Mus | 06-08-22 | 12:59: Nee Kapitein, een dreumes van 1 wil je NIET naast je hebben zitten als je in het stadion zit.
Edit: Oh wacht, was verkeerd geadresseerd... lol !!
@Papa Jones | 06-08-22 | 12:54:
hup ajax de meer heerlijke tijd
@Hapselaar | 06-08-22 | 13:22: Jaaa... en Seedorf die uitgefloten werd, terwijl hij voor Ajax speelde. Nog nooit meegemaakt. Wat een drabber was dat.
@Kapitein Sjaak Mus | 06-08-22 | 12:59: Zeker. Lang geleden.
@Après toi | 06-08-22 | 13:15: Ja, zoiets. Een ander ruimt daarna de rommel maar op,
@Papa Jones | 06-08-22 | 13:25:
ja idd . t olympisch vond ik ook altijd wel wat hebben vaak zeiknat geregent en dan moest je nog 150km terug naar huis.mooie tijden papa komen niet weer
@Hapselaar | 06-08-22 | 13:48: Ja, 't Olympisch... ik weet nog een Ajax-Feijenoord halverwege jaren 80, 4-2.
Met Van Basten, Rijkaard en Vanenburg, en bij de kakkerlakken Peter Houtman. Legendarisch.
@Papa Jones | 06-08-22 | 15:02: ik herinner me nog een 8-2 met ene Johan in de ploeg. We zaten, drie generaties, in het uitvak toen de ellende begon. Houten banken vlogen over het hek en de ME kwam schoonvegen. Mijn opa was toen 81 jaar en kreeg klappen met een wapenstok. Die ouwe was net te langzaam. Wel kampioen geworden dat jaar. Ole ole ole.
@Fuck-a-duck | 06-08-22 | 15:45: Ha! Drie generaties. Ook dat is een mooi verhaal, de schaal was jullie gegund.
Ja dat was zeker een legendarische Jesper Olsen niet te vergeten
En wat dacht je van die regenwedstrijd tegen PSV .nou we beginnen zo succes hup Ajax!!
@Kapitein Sjaak Mus | 06-08-22 | 12:59: Wat maakt dat uit dat zij 71 is?
Leuk toch, voor die mensen.
Vind ik ook. Leven en laten leven.
Vind ik ook. Hoort bij 020
Zucht... Morgen maar weer een balletje slaan. Veel plezier homomensen op je boot met al die deugers.
Zelfs de perversiteit zelf begint te perverteren. Dat stemt me wel weer vrolijk.
Apenpokken Superspread Event... bekt wel lekker.. fijn daar in pauperdam blijven met z`n allen
twitter.com/michaeljburry/status/1555...
@chausson61 | 06-08-22 | 13:00: Dan vraag je er wel om ja.
@chausson61 | 06-08-22 | 13:00: En jij nooit vreemd gaan, en na enkele weken toch apenpokken krijgen. Heeft je vrouw toch iets uit te leggen.
De naam 'apen'pokken vind ik hoogst aanstootgevend.
Stel je voor dat het voetbalpubliek dit roept terwijl de NPO studio sport opneemt.
Dat moeten we toch echt niet willen met elkaar.
"De Canal Parade moet worden aangepast of zelfs afgeschaft. Dat vindt een meerderheid van de lhbti-gemeenschap, schrijft EenVandaag. De afsluiting van de jaarlijkse Pride-week moet minder commercieel, minder stigmatiserend en minder Amsterdams."
Tja....
Iemand zei ook s minder minder minder....
Zag net ook nog de Heeren van de Bruyne Ster voorbijkomen met Van den Beerenbroeck Cruysz en De Boesselaere.
Hee beul, je bijl is bot !!
Het retenjong was onderdeks?
Het ziet er allemaal wat pokdalig uit.
Vroeger gingen mijn nichten er ook naar toe.
Die beheersten toen dat jargon nog niet zo goed.
Niet toevallig een neef die nicht is?
Waar is de apenpokkenvirus boot?
Waar niet?
Ik heb bij Paradijsvogels, of was het Showroom, wel eens een uitzending gezien over een indiaan (met zo'n verentooi) die gevangen zat in het lichaam van een blanke Limburger..
"Ik identificeer mij gewoon in alles met de indianen."
Al zijn vrije tijd bestede hij aan het indiaan zijn, dan droeg ie een indianenpak, liep ie op mocassins en sliep ie in een wigwam.
Wat dat Pride eigenlijk voor de transculturele mensen?
Krijgen die hun eigen boot op de Canal Parade?
Nee! Die lachen we gewoon uit, en op z'n beste beschouwen wij transculturele mensen als een curiositeit.
Terwijl het als indiaan best moeilijk is om gevangen te zitten in het lichaam van een blanke Limburger.
Het lukt me gewoon nét niet om me te verplaatsen in die schoenen.
Er is Castle Fest in Lisse, daar kan hij ongegeneerd verkleed rondlopen.
Dat was toch Pocahontas, die 1/32e fake-indiaan uit de VS, die democrate, de trots van proggolinks wat dus gewoon ook een verzonnen verleden was?
Ik zeg, doe normaal, dan wordt je altijd geaccpeteerd door normale mensen, die paar intolerante idioten zul je altijd houden, die overtuig je toch niet, gewoon negeren.
@NiCeY | 06-08-22 | 12:53:
Dan heeft U Uw mocassins een maatje te klein gekocht voor de innerlijke indiaan van U.
Cultural appropriation.
Ik zit al mijn hele leven gevangen als big hunk in het lichaam van een sulletje. Ook best moeilijk hoor!
Is er al een free Palestina boot gesignaleerd?
Die hebben een raket gestuurd, maar die raakte van koers.
Oh, god, dat zou het carnaval inderdaad helemaal compleet maken. Die dwaallichten er ook nog bij.
Een boel duwversiteit daar.
Waar is Piet Hein als je hem nodig bent ?
Ik heb mijn regenboogvlag ondersteboven opgehangen vandaag.
Dat zal ze leren.
Ik ben vanmorgen tegen de rijrichting in van parkeerplaats van de super gereden
@Duwbak_Linda | 06-08-22 | 12:43: Strijder !!
Pink nieuw West is niet echt een afspiegeling van het stadsdeel Amsterdam Nieuw West.
Zolang ze daar hun regenboogvlaggetjes niet in het zicht hangen vliegen die ook niet in brand. Modern-tolerant geregeld.
Staat Ellie Lust weer ergens te salueren met een pot augurken?
Het is maar goed dat we vandaag mensen niet in een hokje plaatsen.
Reken maar dat er een paar in een hokje geplaatst worden vandaag....
@neonreclame | 06-08-22 | 12:37:
Met een glory hole?
@JJMS | 06-08-22 | 12:38:
Weet ik niet..
Het is er donker.. .
Zo trots als een aap met 7 pokken.
LOL!
Ik moest lachen, erg goed gevonden.
In Brabant hebben wij dit dus al eeuwen. Verzin zelf iets.
Onze boten hebben weliswaar wielen en hangen achter een trekker, maar verder klopt het wel.
De homo’s ( 4 stellen in getal) die ik goed ken hebben helemaal niks met deze parade.
Dit ter info op deze mooie dag
Vrienden van mij die heaumeau zijn, ergeren zich aan wat er geworden is van de Pride.
In den beginne was het exclusief voor homeaux. Die zijn nu vrijwel in de minderheid.
Werkgevers die er mensen heen sturen, selecteren extraverte hetero's die willen deugen en achteraf blij willen vertellen over hoe gááááf het wel niet was.
*Op het eindpunt naar Lorejas wuift*
In mijn vriendenkring, ja die heb ik, zitten ook heaumeaux, maar die zien inderdaad dit soort optredens nergens op slaan. Lesbische collega op het werk denkt er hetzelfde over. Ze willen er helemaal niks mee te maken hebben.
Er zijn bedrijven die plekjes op de boot aanbieden aan het personeel. Dit tegen een financiële bijdrage.
Does normaal zeg, dan wordt je ook als zodanig behandeld
Precies. Maar wij hebben het beide weer niet begrepen natuurlijk.
Gewoon normaal doen! 1.7 kind, hondje, Toyota, twee-onder-een-kapwoning, 's weekends Zweedse balletjes, hondje naar asiel want toch wel lastig, zonnepaneeltjes, lekker gewoon.
@Duwbak_Linda | 06-08-22 | 12:39: klopt bijna perfect! ik heb alleen de hond niet naar t asiel gebracht, maar er Zweedse balletjes van gedraaid.
@Duwbak_Linda | 06-08-22 | 12:39: En kritisch AVRO-lid.
@Thies | 06-08-22 | 12:43: RIP Bøbbie :(
@Piet Karbiet | 06-08-22 | 12:44: Avontuurlijk ANWB stelletje
Gelieve de volgende keer als het gaat over deze groepen mensen het woord 'sex' niet gebruiken. Praat dan over bijzondere mensen die op elkaar vallen of van elkaar houden. Het gebruik van het woord 'sex' in deze context zorgt ervoor dat ik sex heel vies vind.
Sex is ook vies en daarom zo lekker.
@Peerkeoud | 06-08-22 | 12:34:
Mits je het goed doet.
*seks
@zetje01 | 06-08-22 | 12:40: Een pot nat.
Vindt u het ook vies als die viezigheid op uw plassertje homeopatisch verdund is?
@Peerkeoud | 06-08-22 | 12:34:-
Er schandelijke dingen bij roepen nog lekkerder?
@HogeNood | 06-08-22 | 13:07: Hou dat ding altijd dwangmatig schoon.
Dit is zo jaren '90.. als exhibitionist met een veter in je reet op een boot 1x per jaar je armzalige glorieuze moment van zelfverheerlijking meemaken.
Voor de mensen die deze carnavalsstoet bezoeken, geniet er nog maar even van want volgend jaar wordt het een woke gebeuren.
Meer activistischer, de sponsoren gaan onder een vergrootglas (lees: moeten deugen) en het moet inclusiever. Dus de homo's naar de achtergrond en meer aandacht voor de 'meest gemarginaliseerden'.
Quootje van de oud-voorzitter:'“Dus een asielzoeker die een trans vrouw van kleur is, heeft het het zwaarst ten opzichte van een cis homoman van vijftig plus,”
Alles onder het mom van inclusiviteit.
Mijns inziens maak je het juist exclusiever.
Is het al
@Roos | 06-08-22 | 12:34: Yep, is het zeker.
Uiteindelijk stort waarschijnlijk over een aantal jaar het hele perverse deugfestijn onder zijn/haar/het gewicht in elkaar.
Het woke gehalte is al redelijk hoog in 020
Ooit nog bij de eerste ‘ (c) Anal (p) ride’ geweest. Waren een paar dekschuiten waar de nachtclubs It, Roxy en wat gay dingen op waren geleegd. Was een mooie gelegenheid om in het openbaar te dansen enzo. Vooral de normale wereld confronteren met de sub cultuur. En wat gaypride accepteren is natuurlijk ook prima . Een tijd lang was het dan ook een prima feestje maar sinds een jaar of tien is het wel echt gedaan. Provinciale en dronken boeren net Koningsdag en toen er een pvda boot ging varen was het wel echt klaar. Ook het amstelveld was altijd leuk maar daar kon je op een gegeven moment niet op zo druk. Vanavond een biertje doen in het centrum verder mijd ik het centrum.
Met provincialen (iedereen buiten de Randstad?) en boeren kun je anders zeker niet minder lol hebben dan met (Rand)stedelingen die vaak slechts zelfverklaard "leuk" en wereldwijs zijn.
Zie hier het stigmatiserend beeld van een randstedeling over de rest van Nederland. Ik vermaak me hier goed tussen de weilanden en bossen.
Amsterdam, wat vol zit met provincialen. Stap er een willekeurige winkel binnen en je word bediend door een gastje met een zachte g of anders wel door iemand die amper nederlands spreekt laat staan lezen of schrijven. En laten we vooral de middeleeuwse mentaliteit benoemen die bij de meerderheid van de bevolking daar heerst. Amsterdam progressief?? Als sinds de jaren tachtig niet meer
Het is zo gemakkelijk om te blijven denken dat je in een wereldstad woont. Laat me niet lachen, Amsterdam was bekend om zijn vrije drugs en hoerenbuurt. Is allemaal voorbij en allang voorbijgestreefd door echte wereldsteden. Daar kennen ze Amsterdam vaak alleen van zijn oude kneuterige architectuur en echt niet vanwege de 'progressieve' inwoners.
@miko | 06-08-22 | 12:57: Amsterdam is een samenloop van twee vormen van inteelt. Mensen met een zeer beperkt zelfbeeld door hen verward met wereldbeeld en daarnaast een grote groep met kenmerken van inteelt als gevolg van de klassieke weg.
@Garantiebewijs | 06-08-22 | 13:23:
Precies dat, Nog nooit iemand in het buitenland tegen gekomen die iets anders over Amsterdam te zeggen had dan hoeren en drugs.
@ iedereen. Maakt het vooral te druk. Al die provincialen. En ik heb niks tegen de provincie maar waneer ik het bezoek ga ik niet in de portieken pissen, midden op straat lopen knetter lam en openlijk drugs gebruiken. Het is een tweede Koningsdag geworden. Niet meer te doen. Jammer voor de lokalo’s. Wel lollig hoe iedereen weer eens schuimbekkend aanslaat vol amsterdam haat. Blijf weg.
In Rusland zou deze parade Shame heten.
Rusland heeft al een jaarlijkse parade met glimmende piemels op wielen.
@Duwbak_Linda | 06-08-22 | 12:32:
Het is maar net waar je trots op bent. Zou grappig zijn als de ene parade de andere tegen zou komen en ze ruzie kregen.
@Duwbak_Linda | 06-08-22 | 12:32: Ik moest wel weer even lachen.
@Verbandmeester | 06-08-22 | 12:42:
Maar "nazdrovje" krijgt zo wel een beetje viezige bijklank.
@Duwbak_Linda | 06-08-22 | 12:50: En ik denk ook dat je niet tegen zo’n generaal moet zeggen: “You have a very shiny big dick there”. Want al wijs je dan op een tank dan nog denk ik dat je voorlopig niet thuis komt.
Of hij komt net uit de botenparade in Amsterdam en denkt je ‘m versiert, dat kan ook.
Een parade van regenboogvlaggen op modderschuiten die alle stikstofnormen overschrijdt. Iemand al een stoutmoedige omgekeerde vlag gespot?
Vandaag zijn we allemaal gay.
Hoho, leven en laten leven!
* verliefd naar Kapiteinse kijkt *
Waar spreken we af?
zie dat de plisie een heel schip potenrammers heeft gestuurd. Dan denk je toch; moet dat nou?
Aan de lijst te zien, ongeveer dezelfde partijen die gisteren bij het stikstofoverleg zaten.
Voor alle bips en vagijn mensen, een fijne parade.
Mooi weer en veel bling bling.
Ikkijk wel naar mijn schuurwerk, dan kan ik mogen afschilderen.
Ik heb met u te doen. Dit is echt klotewerk.
@kleybeuker | 06-08-22 | 13:03: Klopt, maar het is klaar.
Was op een lange ladder, zucht.
*pffff, denk dat ik vandaag vroeg aan de drank ga*
NH nieuws: Ook de boeren zijn vandaag van de partij op de Amsterdam Pride en staan langs de route van de Canal Parade. Verdeeld over twee locaties in Amsterdam zijn ze aanwezig en worden er onder meer 5000 zakdoeken uitgedeeld, waaronder 500 roze. Bij het startpunt van de grachtentocht ligt een boot, waarop drie gekleurde kunststof koeien staan én een roze trekker.
Van welke Moskee vaart er een boot mee?
En van de asielzoekers? Daar waren toch een hoop homo's onder?
Turkse boot?
Marokkaanse boot?
Afghaanse boot?
Syrische boot?
Hoofddoekjes in kleur, ook al niet te zien?
Somalische boot?
Eritrese boot?
Etc, etc, etc,
Daar ligt wel het probleem...
Homoskee.
Interessant concept.
Exclusief White Privilege feestje
Onlangs was ik op het Museumplein. Bankje. Waterig zonnetje. Niemand sprak er Nederlands, Ik zag er een lange rij witte masten met rare buitenlandse vlaggen. Kleurrijk. Zeker voor de toeristen, dacht ik nog. Ik opende nog een blikje Amstel en toen viel mij op dat op veel van die vlaggen halve manen stonden. Verrek, dat zijn de vlaggen van de 72 landen waar homo zijn strafbaar is. Met zwarte wimpels. Doodstraf. Mooie actie. Statement. De rest is kul.
En morgenmiddag durven ze niet meer hand in hand te lopen in dezelfde stad van hoop vanwege een aantal finnen..
Dat is dus letterlijk vragen om een apenpokken brandhaard.
Wanneer is de heteropride?
Tegelijk! Neem aan dat je in vol kolonels ornaat rond paradeert. Al je medailles en insignes, gepoetste laarzen. Denk dat het bij een deel in de smaak zal vallen.
Geeft te veel gecis.
Blijkbaar houden hetero's minder van interessant doen en dergelijke belangstelling om helemaal niks, dus die zal er wel niet komen.
Elke dag homofoob!!
@Duwbak_Linda | 06-08-22 | 12:24:
Lol!
Ik heb mijn heterovlag al opgehangen.
Verschrikkelijk om een evenement in zo'n linksch shithole te houden en te organiseren.
Tot het draaimoment dat het islamitisch electoraat hier bezwaar tegen gaat maken. Want dat moment gaat komen.
Het apenpokkenvirus heeft vanavond vrij spel…
Vanavond pas?
En hopelijk is men zich ervan bewust dat vaccinatie tegen het apenpokkenvirus plaatsvindt in de context van een clinical trial. Wat het vaccin doet tegen dit specifieke virus is onbekend.
Maar gelukkig vindt transmissie alleen plaats tussen mannen-die-sex-hebben-met-mannen. Zij die hosmo hebben worden niet meer genoemd.
Heb jaren langs de route gewoond en me er van meet af aan aan geërgerd.
Prima dat je je letterbakfeestje wil vieren maar laat asjeblieft die geacteerde overdreven en hoerige aanstellerij achterwege.
@normanius | 06-08-22 | 12:25:
Ach gossie.
Het is wél afzien, hè?
Zo'n huis in de Amsterdamse binnenstad is toch maar een straf! Je vraagt je af waarom al die provincialen daar willen wonen!
@Kapitein Sjaak Mus | 06-08-22 | 12:56:
Je kiest nou eenmaal niet waar je wieg staat.
Had liever dat de politie wat aan de criminaliteit ging doen.
"Hallo spreek ik met de politie Amsterdam? Er zijn 3 gemaskerde mannen mijn huis binnengedrongen. Kunt u zo snel mogelijk komen?"
"We zijn momenteel ontzettend druk maar we zullen kijken wat we voor u kunnen doen mevrouw."
@keestelpro | 06-08-22 | 12:27: Mevrouw? Mevrouw!!? Sexist!
Proud To Be Your Friend [exclusief €9,- administratiekosten]
Botenbezitterts moeten ook verplicht een "Pride Vignet" kopen.
Zijn mensen van ‘White Pride’ nu ook welkom? Gewoon in een spierwitte boot en ronddansen.
Haatmannen dansen niet.
Witten kunnen niet dansen.
Zal wel een Engels Walsje worden.
Wordt het wel op tv uitgezonden? Geeft Ellie Lust commentaar?
Nee, Splinter Chabot. Joehoe!!!
@eerstneukendanpraten | 06-08-22 | 12:19:
Splinter Chabot.
Het malle mannetje in rare apenpakjes die van zijn homosexualiteit zijn verdienmodel heeft gemaakt.
@leo de pejo | 06-08-22 | 12:23:
Precies, die! Want als je heaumeau hebt dan is je kostje bij de NPO gekocht.
@leo de pejo | 06-08-22 | 12:23: Erg irritant mannetje ja. En alleen maar bekend omdat zijn vader het ook is.
Er vaart ook een roze boerenboot mee.
"Rukkers Met Trekkers".
Wie zijn toch die mensen die door de Amsterdamse grachten trekken?
Misschien kunnen de boeren even wat mest komen lozen. Op de brug staan en de kraan open. Of kun je dat ook weer uitleggen als iets strafbaars i.p.v. een ludieke actie? Laat dan maar wezen.
De gewone heaumeaux varen allang niet meer mee.
Gewone homo's?
@miko | 06-08-22 | 12:47: degenen bij wie het niet is af te lezen. De niet- flamboyante of potteuze types
Ach kijk aan één van de grootste toeristen en aapjes kijkend publiek trekkers vaart weer door de grachten want strijden voor gelijkheid e.d. Maar als er dan een rapport verschijnt wie die gelijkheid agressief benaderd dan wordt dat onder de tafel geschoven en genegeerd.
“aapjes”
Ongepast, nu de wereld opnieuw siddert voor een virus.
@Normpje | 06-08-22 | 12:22: Zeker nog nooit van de Nederlandse uitdrukking "aapjes kijken" gehoord en de betekenis daarvan die ik vervolgens in mijn reactie heb verwerkt. Gaat niet over de canal parade deelnemers maar over de kijkers aan de waterkant.
@Cornelis12 | 06-08-22 | 12:27: Was grapje schat, hier, een tik op je billetjes.
@Normpje | 06-08-22 | 12:40: Lekker. Dank !!!!
Ik mag aannemen dat de heren van de politie daar in hun eigen tijd staan te hossen? Het kan niet de bedoeling zijn dat er van gemeenschapsgeld feestjes worden gebouwd voor zoiets onzinnigs als de pride.
Varen de Schippers van de Kameleon ook mee?
En de Berenboot?
Stoomboot 13?
Viespeuk, Hilke en Sietse zijn 2 broertjes van elkaar.
De Pakjesboot?
heeft Rutte voor genoeg water gezorgd in de k(anale)n?
Ach, ik kan veel over de Gay Parade/Canal Pride/Pride zeggen maar ik laat het het woord aan Gerrit Komrij tijdens de Mosse lezing uit 2008:
'DE GAY PARADE is de voorlopige apotheose. Alle homo’s op een bootje over het water, in een nadrukkelijke manifestatie van blije grijns en gymnastiekoefeningen. De sportschool danst de polonaise. Een schriele geest in een gezond lichaam. Het volk genietend aan de wallenkant.
Eensdeels komt de parade neer op een imitatie van een typisch heterofeest – recht op genot, voor je zelf uitkomen, Nederland Pretpark. Anderzijds beweert men aandacht en begrip te willen genereren – de lieve gays doen dus extra stoer om vooral voor volwaardig te worden aangezien. Ze ontkennen het feit dat ze ‘anders’ zijn zo hevig mogelijk door het zo hevig mogelijk te benadrukken.
Een soort Paralympics.
Politici en gezagsdragers op de eerste rij.
In de Gay Parade voeren ditmaal nóg meer boten mee van het gemeentebestuur, van de politie, van de politieke partijen. De burgemeester, wethouders, Kamerleden, potentiële ministers, commissarissen, militairen en agenten vochten om vooraan te staan bij het masseren en opvrijen van de dansende nichten, ingeklemd tussen het bootje van Gordon en Joling en het bootje met het gipsen afgietsel van Johnny Jordaan. Alles onder het mom van solidariteit.
De solidariteit van niks met niks.'
Gerard Reve was er ook geen voorstander van.
"Godverdomme! Mannen op praalwagens, met kettingen en zwepen. Ik geneer me als ik zoiets zie. Vieze dikzakken, met alleen een beetje naaigaren om of touwtjes aan. Echt beschamend."
Blijkbaar was het de Engelse politie. Want in Nederland spreekt men Nederlands, toch?
Verdraaid, ligt net m’n roze tutu bij de stomerij.
* sterkte vibes richting lorejas sturen doet *
U kunt dat toch zo wel vanaf uw boot doen als u langsvaart.
@BrutusBosch | 06-08-22 | 12:10:
Wat een homo opmerking..!!
* zwaait naar neon en wiebelt met zijn kontje *
Biertjes mee, zo even stukje de stad in, bootjes kijken en daarna terrasje pakken en verder ouwenelen!
@Lorejas | 06-08-22 | 12:22:
Las je tegel vanochtend. Ik heb jaren aan de andere kant op de gracht bij de Amstel gewoond en dat circus voorbij zien varen. Na een paar jaar had ik het wel gezien en op zaterdagmiddag ergens anders in de stad lang lunchen totdat het voorbij was. Overigens tot 2005 was het nog te doen daarna een groot pinkwash commercieel deugfestival geworden.
Sauna Ondersteboven vaart ook mee! Henk staat aan het roer. En dan de Rabo ook weer…. Mijn god.. alles om naar te mogen mee-deugen.
Is gewoon een ordinaire reclamekaravaan.
Ik wil nooit bij een deugbedrijf werken.
Sprak laat een kennis die bij een vsn de grootste accountants werkt.
Daar lopen 2 dagen per week drag- queens rond, iedere week van het jaar. Wtf!
Kijk ons een divers deugen.
@pibasso | 06-08-22 | 12:16: Dat valt noh wel mee, ooit op een christelijke middelbare school een travestiet als kusjes-identiteit gehad, big-deal... Ik stoor me vooral aan de man-vrouw toiletten die bij veel deugbedrijven te vinden zijn
@pibasso | 06-08-22 | 12:16: Hebben ze daar geen normale manier om te zeggen dat je moet thuiswerken.
Ik ga altijd schijten op het damestoilet. Dan krijg ik gedurende die 20 minuten leuke verhalen te horen, verteld door mutsen die onder mekaar lekker roddelen.
Dus voor mij geen herentoilet als man zijnde, hartstikke saai.
Hahahaha, HP
REAGEER OOK