Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Dobber LIVE mee met de Gay Parade!

rozehartjes.jpgHoera, lekker gehuld in roze veren tijdens een bloottocht door de grachten vieren dat je heel gewoon bent! Power aan de homo's mensen, de jaarlijkse suckerpunch aan weigerambtenaren en homosueel confuse booslims trekt weer door de Grachtengordel. Zo'n geyle kapiteinspet zegt niets over de vaarkwaliteiten, de woonboten durven het bareback Canal Paraden niet aan en hebben de rubberen beschermingshoezen alvast om. Poppers en house all over the place, glitter omdat het moet en het Homo-monument is tegenover het Achterhuis dus "oohooHOO wat ben jij ERRUGG!"- Goor en Geer grappen galore. Allemaal dolletjes maar is de Canal Pride gewoon een hedonistisch holebi softpronfestival of moet er nog bikkelharde strijd geleverd worden voor de rechten van de out & proud medemens? Om te beginnen, het buitenland is KUT. Of LUL, maakt ons niet uit want wij zijn ruimdenkender dan een darkroombezoeker op XTC. Rusland. Arabirië (pas op, naar). Afrika. Verenigde Haten van Amerika. NIet dat ze in die gebieden na vandaag opeens denken, nou maar dát was een fotogenieke viering van diversiteit, hier homo's, rechten voor jullie en het volkslied wordt vanaf nu alleen nog maar gezongen door de Village People. Bovendien hebben we hier ook uit dat homofobe buitenland geïmporteerde ellende, dus nee, de strijd is nog niet gestreden. Zo bezien is het te prijzen dat de gay community kiest voor een totaal over the top vleeskeuringfeest, want laten we wel wezen, meestal hebben alle Goede-Zaak manifestaties behalve het grote gelijk ook de GAAAP-factor aan hun zijde. Alleen moeten ze het niet overdrijven natuurlijk. Enfin, uit respect is de huiskleur van GeenStijl vandaag de gehele dag ROZE. Namens Pritty, Brusselmeid, John Queer, Van Rozem, Van Gaywen, Joris Von Cockhausen, Bootsjongen (hee daar hoefden we niets aan te veranderen!) en Nanningay: ♥ HUP HOMOOS! ♥ Lekker met de beentjes bungelend over de kade zitten kijken kan hierrrr, stiekem in de kast meecruisen daarrrr. Pas wel op voor agressieve MOE-landers die in je broek willen zitten.

Reaguursels

Inloggen

The Thinker in ME | 05-08-13 | 08:12 | + 0 -
Schopenhauer altijd +
"Nederland wordt steeds slimmer"

Anijsblokje | 05-08-13 | 16:26

Anijsblokje
Ik snap goed wat je bedoeld, het overgrote deel van de mensen denk niet zelf niet na, ze klauteren over elkaar heen om elkaar na te praten.
Dit is wellicht een leuk boek voor je: www.bol.com/nl/p/de-vrijheid-van-de-wi...

The Thinker in ME | 05-08-13 | 08:12

Gelukkig is deze onzin weer voorbij!
Ik vind Poetin een lul, maar toch......

kippevlees | 04-08-13 | 12:09

Heb gisteren voor de zesde keer (als schipper) de parade gevaren. Geweldige sfeer, en weer gewoon een van de leukste feesten denkbaar.

Nb, voor alle homofoben in de panelen. Elke homo is een concurrent minder. Als echte hetero kan je m.i. niks tegen homo's hebben. Slechts als je stiekem twijfelt aan je geaardheid, dan kan je niet anders dan bekrompen reageren.

koolteer | 04-08-13 | 11:32

Ommie de HaatMoker | 03-08-13 | 15:39 | + 2 -

Ik voeg deze even toe aan thinker in ME's post.
www.wetenschap24.nl/nieuws/artikelen/2...

Ik (hetero man) kan er niets aan doen. Ik blijf moeite houden met deze overdreven vorm van homoknuffelen.
Het is totaal doorgeslagen.

Dat homo's normaal behandeld dienen te worden laat geen twijfel en dat gaat gepaard met vertoon van affectie 'in public.' waarom dat laatste zo extreem moet blijft mij onduidelijk. Homofilie is een variatie, niet meer dan dat. Ik kan mij niet heugen dat ik daar ooit anders tegenaan heb gekeken, ook niet toen het nog niet bon ton was, al was ik te jong om de dagen van Magic Johnson/Freddie Mercury bewust mee te maken.

Maar waarom zou dat voor de zgn. parafilien anders zijn? Ik heb niet de indruk dat die mensen hun seksuele voorkeur op een andere wijze kunnen reguleren/beteugelen dan homo's of hetero's.

Niet dat ik pedo's en necrofielen vrijelijk hun lusten zou willen laten botvieren (sorry necro!), maar de manier waarop de o zo tolerante/betrokken grachtengordel-Gutmensch zich enerzijds staat te verdringen voor een plekje op de paradeboot, maar anderzijds pressie uitoefent aan woningcorporaties om pedo's uit hun woning te zetten en zo de facto verplicht tot een nomadebestaan onder bruggen, vind ik weerzinwekkend. Alsof ze op straat minder genegen zijn tot hun 'daden' dan in een rijtjeshuis.

Wat ik dan weer wel interessant vind is of de feestende politici "goed volk" en de organisatie van de Gaypride een boot van de Stichting Martijn zouden toelaten. Zijn deze mensen zelf wel zo tolerant naar hun variante medemens of ontpoppen ze zich, eenmaal zelf 'ontgroend', tot de meest enthousiaste frust bij de volgende 'ontgroening.'

Je hebt meelopers en tegendenkers.
De mensen die nu het hardst roepen homotolerant te zijn, waren waarschijnlijk in de jaren 80 homofoob en tegen de bom, in de jaren 60 de grootste hippies, in de jaren 50 gigaverzuild in de jaren 40 fascist en over 20 jaar overtuigd sharia-expert (dan zijn ze inmiddels wel erg oud.)
Dat heeft niets met principes te maken. Meer met moed.
Daarom zie je ook mensen zweven tussen SP, D66 en PVV. Doen wat de mode voorschrijft.

Tot slot, interessant leesvoer.
m.nrc.nl/rechtenbestuur/2013/01/19/neu...

Anijsblokje | 04-08-13 | 09:27

flikker op, dobber zelf mee.

0.9-FTE | 04-08-13 | 08:01

Sorry, niet afkeuring maar afkeur. Ik bedoel, het tegenovergestelde van voorkeur.

In the morning! | 04-08-13 | 02:21

@In the morning! | 03-08-13 | 14:25
Is het immoreel om sexualiteit op een andere manier te beleven dan op jouw manier?

Hmm. Ik beleef het privé en zadel niemand ermee op. Een andere manier dan dat is door het publiekelijk te beleven. Dat is op zich niet immoreel denk ik, maar mijn passieve afkeuring daarvan dan ook niet, denk ik.

In the morning! | 04-08-13 | 02:20

@Joost Maghetweten | 03-08-13 | 21:04

Ik zeg ook nergens dat ze hun feestje niet mogen hebben.
Ik ben er alleen voorstander van, dat als een feestje een beperkte doelgroep heeft, dat het niet op publieke grond gehouden wordt.
Huur een weiland of zo.

ZKH EénOog | 03-08-13 | 22:17

Zomercarnaval parade!!!!!

Ach nee,dat zij blote vrouwe,dus dan is het okay!!!

Dient geen enkel doel,gaat over geen enkel recht,maar ja,blote vrouwe he,dat maakt alles goed!!!

crono999 | 03-08-13 | 22:14

21 september in den haag. Dan zal er heel wat minder volk zijn!!!!

dion gee | 03-08-13 | 21:57

Sommige Homo's zijn vaak overdreven in het uiten van hun homo zijn. Zie ook die tafeldansende kut bij Knieval van den Brink.

Doe gewoon normaal ipv je homo zijn overal bij te betrekken.

Bo Dreksma | 03-08-13 | 21:46

 
Dat die Dijsselbloem daar tijd voor heeft ?!? Het lijkt mij dat Jeroentje wel belangrijkere zaken heeft om zijn tijd aan te besteden of gaan ze, daar in Den Haag, na de zomer job rotation invoeren en krijgt hij de portefeuille van Jet Bussemaker ...
 

Rebellis | 03-08-13 | 21:25

Gun homo's hun nationale feestdag, je hoeft er niet naar te kijken. Ooit overlast gehad van het homo-stel bij jouw in de straat of flat?

Betutteling van het feestje door de overheid vind ik een groter probleem.

Zedenmeesters van de 020 overheid gunnen niemand een pleziertje. Terrasspijkers, sluitingstijden horeca, opheffing tippelzone, sluiting MCA, sluiting kartbaan en steeds minder afwerkplekken op de wallen.

Bo Dreksma | 03-08-13 | 21:18

@KarelMarks
Als je deze 2013 homo parade aanstootgevend vind ben je echt niks gewend. Blote torso die Poetin regelmatig showt in persfoto's is meer aanstootgevend.

Wellicht wil die het alleenrecht op homo zijn.

Bo Dreksma | 03-08-13 | 21:06

@ZKH EénOog | 03-08-13 | 15:47
Dan kunnen we elkaar een hand geven. Maar omdat dit jouw feestje niet is, wil toch niet zeggen dat het er niet mag zijn? Ga je een dagje niet naar Amsterdam, who cares?

Joost Maghetweten | 03-08-13 | 21:04

KarelMarks,
Ik ben het volkomen met jou eens.

rotjeknor38 | 03-08-13 | 20:44

Als ik dit idiote botengeflikker weer zie gaat mijn voorkeur toch uit naar de Russische situatie.

KarelMarks | 03-08-13 | 20:33

Feestje is jaren geleden al gekaapt door politiek correcte hetero's die zo nodig hun homo vriendelijkheid willen tonen voor de bühne.

En wat Louis van Gaal betreft, die heeft na vandaag hoogstpersoonlijk Homofilie uitgevonden volgens eigen zeggen.

Vond het altijd een smerige nichten optocht. Maar na vandaag wat beelden op AT5 te hebben gezien had ik er zelfs bij willen zijn. Lekker hossen op zo'n boot door de grachten. Een soort koninginne dag maar dan met zwart/roze kleding ipv oranje.

De liefhebbers kunnen doorhossen op radio2 met de gay night en daarna doorzappen naar Ned2 om 22:10 voor de Toppers in concert.

Bo Dreksma | 03-08-13 | 19:33

-weggejorist-

XperiaxperiA | 03-08-13 | 19:09

Sieg_multi_culti, doe niet zo zielig. Ga lekker 1 keer per jaar naar het zuiden om je plat te zuipen tijdens het carnaval of zoek de Sterretjes en Barbie's op in Scheveningen.Stakker..

soepkoningin | 03-08-13 | 19:01

Zo, is Louis van Gaal ook homo. Valt zeker onder type relnicht.

wallenberg | 03-08-13 | 18:25

Sieg_multi_culti | 03-08-13 | 17:58 |
Het gedrag van een ander als belediging opvatten wegens hele lange tenen en meteen in de misplaatste slachtofferrol duiken.....
Waar heb ik dat toch eerder gezien Sieg_multi_culti?

Willem Hollander | 03-08-13 | 18:09

Allemaal leuk en aardig die gay parade..
Alleen.. Waar is de hetero parade? Ik heb ook wel zin in een jaarlijks feestje met gelijk gestemden.
Oh dat mag niet? Nee natuurlijk alleen homo mogen dat. Heteros moeten zich alleen aanpassen en verder niet zeuren om een feestje. Ik vind het een vorm van discriminatie van heteros.

Sieg_multi_culti | 03-08-13 | 17:58

Veel plezier met de gay parade. In nl prima in andere delen van de wereld blijkbaar niet. Gelukkig kan het kabinet de verheven nl waarden opleggen aan Poetin. Voor de USA verricht Rutte graag het betere rimwerk, voor de vrijheid en privacy was ie niet thuis, Poetin wel. Het staat dus 1-1 in de moraal ridder competitie

Zatkniss | 03-08-13 | 17:42

Putin heeft gelijk, door propaganda wordt je heaumeau. Toen ik net uit Suriname kwam moest ik niks hebben van die boelers maar na vele canal parades en niet aflatende propaganda fantaseer ik bijna iedere week wel een keer over het rimmen van harige aarsen. Allemaal door de homopropaganda.

Bigi Bana Boy | 03-08-13 | 17:19

@Botte Hork | 03-08-13 | 14:12
Hij kan Rompie toch gewoon meenemen?
Zijn Mark en Diederik trouwens al officieel uit de kast gekomen?

VanBukkem | 03-08-13 | 16:43

De commentator kon het toch weer niet laten om een sneer naar de PVV te laten horen.

Jeff Hawke | 03-08-13 | 16:35

@Kaas de Vies | 03-08-13 | 14:03
En Joris de Lognicht natuurlijk.

plaszak | 03-08-13 | 16:34

Het is wel jammer dat Patricia Paay niet kan.

lingo star | 03-08-13 | 16:21

Gay Parade... Typisch zo'n uiting van een gutmenschmaatschappij. Van mij hoeft het niet.

VanBukkem | 03-08-13 | 16:17

Benblij | 03-08-13 | 15:39 | + 0 -

Heb ik ook niks mee, dat carnaval.
Noch met m'n onderbuurman die om 01:00 's nachts Andre Hazes op max aanzet.

Zoek een uitdaging in verfijning, niet in gebral.
Dus met dat argument red je het niet.

Of ben ik nou intolerant naar Hazes fans?

Anijsblokje | 03-08-13 | 16:16

@Joost Maghetweten | 03-08-13 | 14:41

Kansloos. Ik heb nog nooit op pauperfeesten voor die kutsport gestaan, en de kans dat ik dat ooit zal doen is vrijwel nihil. Net als om het even welke andere publieke huldiging voor zwaar over het paard getilde idolen.

Lul maar tegen een ander uit je nek, gebakkie...

ZKH EénOog | 03-08-13 | 15:47

necrosis | 03-08-13 | 15:34
Dergelijke posts van jou met linkjes zouden hier moeten worden voorzien van zo'n soort waarschuwing.
Scheelt een boel trauma's en ophef in de panelen.

KeurMeester | 03-08-13 | 15:47

Lekker zeg, als je ziet wat 14 roemenen al in 1 uurtje aanrichten, kun je beter nu meteen beginnen met het innaaien van scheermessen in je tas.
(Wel onthouden welk vakje je niet moet gebruiken, die met dat openstaande ritsje dus)
Ik denk dat dat nog de enige effectieve methode gaat worden tegen die graaiers; door hun zelfuitgevoerde top-amputatie ter plekke.

Causa Sui | 03-08-13 | 15:44

Ooit van 'stompmusic' gehoord?
Dat is muziek die gemaakt is om te drinken.
Die pompende beat horen we nu uit het centrum komen.
Bonk, bonk, bonk, bonk.

Einde van de Domheid | 03-08-13 | 15:43

Overigens ben ik niet tegen homo's of zo, ieder moet zijn ding maar doen. Bovendien zijn veel homo's goed in kunst/humor/mode en andere artistieke beroepen

The Thinker in ME | 03-08-13 | 15:42

Anijsblokje | 03-08-13 | 15:33
een advies, niet kijken, en kijk je per ongeluk gewoon slikken en wat rapper doorlopen en het jezelf vergeven dat je gefaald hebt.
Maar ik heb ook een vraag voor jou wat vind je van een pervers bijna naakt of erger braziliaans carnaval dat ingezegend wordt door afgezanten van de paus.

Benblij | 03-08-13 | 15:39

@The Thinker in ME | 03-08-13 | 15:37
"Homo zijn is erfelijk". Doe eens onderbouwen, Professor?

Ommie de HaatMoker | 03-08-13 | 15:39

@Mesmer | 03-08-13 | 14:09
Mensen die reageren zoals jij heb ik geen respect voor. Die verdienen het ook om door de staat voortdurend genaaid en bespioneerd te worden.Immers als je vrijwillig zo conformeerd dan ben je de grootste sukkel ter wereld. Niks geen restecpt voor losers zoals jij.

miko | 03-08-13 | 15:38

En nou moet iedereen ophouden met zeuren dat "ze niets tegen homo's hebben, maar wel normaal moeten doen". Vergeet niet dat het bepalen van de moraal en normen voor mensen die anders leven dan jij juist het begin is van dictatuur en totalitair gezag. Als ik homo's walgelijk zou vinden omwege hun gedrag in de publieke ruimte op dagen als dezen, dan zou ik doen wat de Verlichting ons geleerd heeft: aangaan van het debat maar nooit dreigen met geweld en/of uitsluiting. Ik vind die gayscene wel leuk, feestelijk en grappig en voel me ook helemaal niet bedreigd, beledigd of aangevallen. Zolang die bootvaarders feestvieren en mij niet afschieten om mijn heteroseksualiteit, vind ik het best. Laat gaan, joh.

Boer in 020 | 03-08-13 | 15:38

De ironie wil dat als je voor homo's bent, deze uitsterven. Als je tegen bent komen er juist meer homo's.
Homo zijn is erfelijk
Als je tegen homo's bent moeten deze dit verbergen, waardoor deze dus wel met een vrouw trouwen en zo nageslacht creëren die een verhoogde kans hebben ook homo te zijn.
Als je voor homo's bent gebeurt dit niet, en planten ze zich niet voort.

The Thinker in ME | 03-08-13 | 15:37

Openlijke softgaypron in het openbaar is geen probleem.
Het wordt pas echt onsmakelijk als er mooie vrouwen hun rondingen vertonen in stijlvolle lingerie.

KeurMeester | 03-08-13 | 15:36

@KeurMeester | 03-08-13 | 15:32
Zeker bij mij geldt: klikken op eigen risico!
Van schuld kan geen sprake zijn.....

necrosis | 03-08-13 | 15:34

Het is weer al jaren geleden dat ik mijn zwelfrikandel liet exploderen in een strakke jongensanus.
Jawel, kontenbonken is een fase.
Tegenwoordig gebruik ik beflapjes hoofdzakelijk als onderzetter voor mijn kopje thee, en Vaseline om de ketting van de opoefiets te smeren.
Voordat je het het weet heb je kontkanker oftewel AIDS, en dat is geen pretje.

King of the Oneliner | 03-08-13 | 15:34

Kan iemand mij uitleggen waarom een ranzige, ordinaire openluchtorgie zo nodig mijn op zich neutrale/positieve beeld van homo's moet bederven?

Anijsblokje | 03-08-13 | 15:33

necrosis | 03-08-13 | 14:49
Haha.. Ja! Jij bent o.a. schuldig aan het feit dat ik hier soms met enige achterdocht linkjes klik, ja!

KeurMeester | 03-08-13 | 15:32

@Lief meiske | 03-08-13 | 15:25
Mijn nick schrijf je zonder hoofdletter!

necrosis | 03-08-13 | 15:31

Je kunt het moslims niet kwalijk nemen dat ze het niet trekken. De hele dag niet eten, en dan komen er allemaal boten voorbij vol vlees waar ze verzot op zijn.

LibertasSimplex | 03-08-13 | 15:30

Mesmer | 03-08-13 | 14:09 |
Veel homo's zijn nou eenmaal een beetje extreem, en dat dragen ze op zo een dag uit, ik hoef het niet meer te zien, tis altijd meer van hetzelfde de meeste uitingen zijn wat pervers maar so what.
Er zijn trouwens ook een aantal mooie dingen te zien maar inderdaad niet zo veel, het meeste gaat over hoe ver kan ik mijn kontgat opensperren en dat vind ik toch wel een beetje onsmakelijk.
Maar de Pride moet blijven, opengesperd naar de mensen die er tegen zijn wuiven, dat zie ik wel zitten, je kan het nou eenmaal niet iedereen naar de zin maken, en bij mij is dat al helemaal moeilijk.

Benblij | 03-08-13 | 15:28

Andy Devins | 03-08-13 | 15:24 | + 0 -

Ze dwingen ons de acceptatie gewoon op (deels terecht uiteraard), dus ja 't is provoceren.

Pork & Beans | 03-08-13 | 15:27

Homo's zijn OK ole ole!

Ommie de HaatMoker | 03-08-13 | 15:27

Peter Emile | 03-08-13 | 15:14 |
Dat is volgens mij een Caraibisch feestje, ook een gesubsidieerde minderheid.

Watapatja | 03-08-13 | 15:27

necro, vergeef het haar. ze is nog onschuldig (denk ik)

Ing. eslapen | 03-08-13 | 15:26

Necrosis, ik ook niet, maar onze geweldige regering wil ze vooral niet kwetsen !

Lief meiske | 03-08-13 | 15:25

Ik zie totaal niet hoe deze optocht bijdraagt aan de acceptatie van homofilie. Ik weet wel dat het, qua beeldvorming, een groot averechts effect heeft op de acceptatie van homo's in plattelandsdorpjes. Ik denk ook dat er weinig homo's in, pakweg Saasveld of Jorwerd vandaag een goeie dag vinden om uit de kast te komen.

Andy Devins | 03-08-13 | 15:24

@Lief meiske | 03-08-13 | 15:19
Ik heb er geen problemen mee als bepaalde mensen beledigd zijn.....

necrosis | 03-08-13 | 15:22

Dit mag niet van de moslims , dus zal dit gauw verboden worden. Je moet " ze " vooral niet
Boosmaken , ze zouden wel eens beledigd kunnen zijn, onze pareltjes van de Nederlandse samenleving .

Lief meiske | 03-08-13 | 15:19

Not Muhammad | 03-08-13 | 15:08 |
Natuurlijk altijd welkom, maar wel apart en zijn vriend ook, reken maar dat er voor hen gebeden wordt.
Laat me raden is die club het leger des heils?

Benblij | 03-08-13 | 15:18

@Peter Emile | 03-08-13 | 15:14 Daar maak je een goed punt.

Not Muhammad | 03-08-13 | 15:17

@ ElMatadero | 03-08-13 | 15:04 |

De Hetero-parade is al geweest. In Rotterdam. Op 15 juni. Zomercarnaval. Praalwagens. Keiharde beuk-muziek. Hetero-macho's in gouden zwembroekjes. Meiden, slechts gekleed in touwtjes en veren. Schudden met tieten. Buiken. Billen.

Kortom: What's the difference?

Peter Emile | 03-08-13 | 15:14

Na drie keer had ik het wel gehad, het is in feite een perverse actie die in “amsterdam moet kunnen” plaats vind.
Na de vijfde keer beschouw ik het als een geuzendaad, vanwege dat ”ze” het weg willen hebben.
Ik hoop dan ook dat er veel religieuze per ongeluk naar kijken.

Benblij | 03-08-13 | 15:11

PS: Ik neem al mijn conservatieve praatjes terug indien ook maar 1 boot het anti-homo sentiment benoemt waar het vandaan komt.
Religie, en dan met name de islam. Wederom over mijn broer, hij is ook nog eens christen (bekeerd en zo *zucht*) maar in zijn kerk (een clubje geüniformeerde weldoeners) is hij meer dan welkom en zijn vriendje is ook altijd welkom. Mag ook wel eens gezegd worden.

Not Muhammad | 03-08-13 | 15:08

dames en heren het is toch prachtig dat dit kan en mag in ons mooie land. laten we genieten van de show en vooral heerlijk tolerant zijn met zijn allen!

dewaarheid.nl | 03-08-13 | 15:07

Van Gaal: "Ik heb het uitgevonden."

LibertasSimplex | 03-08-13 | 15:06

Iedereen mag zijn wie die wil zijn en ik zal niemand beoordelen op zijn geaardheid. Kom ik laatst in een discocafé, is er zo'n drag queen (naaldhakken, verlengde nagels, mascara) zich als een malloot aan het gedragen. Daar gaat het bij mij om en ja ik maak er onderscheid in, homo zijn helemaal ok, maar wees geen ranzige flikker man.

Pork & Beans | 03-08-13 | 15:06

Hee. Een paar van die opgeschoren Roemeense Neanderthalers uit het filmpje van Frank Buis zie ik wel eens grof gokken aan de roulettetafels van het Holland Casino.

Weet ik gelijk waar hun geld vandaan komt...

Maar eigenlijk wist ik dat al lang.

Peter Emile | 03-08-13 | 15:05

Wanneer is de Hetero-parade?
Ik voel me toch gediscrimineerd.

ElMatadero | 03-08-13 | 15:04

Homo's en voetbal, twee dingen die teveel aandacht krijgen.

Flink Ployd | 03-08-13 | 14:58

@ RugOp81 | 03-08-13 | 14:36 |
Gut, en ik maar denken dat je nick als uitnodiging is bedoeld...

Kapitein Sjaak Mus | 03-08-13 | 14:56

@Terpen-tijn | 03-08-13 | 14:49
Misschien kunnen we Nanninga bewegen om een topic te schrijven over de hetero-parade 2013?
Verzorgt zij de tekst, doe ik de muzakjes, deal?

necrosis | 03-08-13 | 14:52

@RugOp81 | 03-08-13 | 14:36
Je plempsel is in tegenspraak met je nick.

rara | 03-08-13 | 14:51

@Nanninga, de strijd is wel gestreden want er is namelijk de Wet.

Homo's in onze vriendenkring gaan over hun nek van Gay Pride, maar dit terzijde. Laatst werd er nog een homo op zijn bek geslagen en een jood bespuugd en werd een neger voor een baan afgewezen. Dingen die de blanke hetero a-religieuze man/vrouw ook allemaal kunnen overkomen. Alleen dat is dan volstrékt anders. In het ene geval is dat diens -eigen- schuld en in het andere geval ook.

Doch ik vind het prima dat Amsterdam het blijft faciliteren. Die idiote naam heeft de stad nu eenmaal en er wordt goed aan verdiend. Maar er noodzaak toe zien vind ik enigszins overdreven. Benieuwd of er in het journaal vanavond te zien is dat er ook aandacht wordt gevraagd voor bijvoorbeeld Afrika of Rusland. Of dat het toch voornamelijk een egocentrisch zelf-discrimerend kijk-mij-eens-apart-zijn feestje is. Ach ja, handel is handel.

Shareholder II | 03-08-13 | 14:50

Met homo-activisme heeft de canalparade niks te maken. 't versterkt alleen het beeld dat homo's echt heel anders zijn dan niet-homo's. Maar goed, 't is een beetje een evenement geworden zoals carnaval of een kermis. Lekker gek doen voor iedereen. Maar laat dat hypocriete activistische geleuter achterwege als 't kan.

Ales | 03-08-13 | 14:50

1 keer per jaar een gay parade is ook teveel van het goede.

Terpen-tijn | 03-08-13 | 14:49

@Beverly Jillz | 03-08-13 | 14:43
Sydney mardi grass is tientallen keren groter. San fransisco Pride nog meer groterder. Amsterdam stelt echt niet zoveel voor.

Joost Maghetweten | 03-08-13 | 14:49

@KeurMeester | 03-08-13 | 14:43
Te vaak op mijn linkjes geklikt?
*gnehe*

necrosis | 03-08-13 | 14:49

@In the morning! | 03-08-13 | 14:25
Is het immoreel om sexualiteit op een andere manier te beleven dan op jouw manier?

rara | 03-08-13 | 14:49

Ach de Gay Pride, sorry hoor maar hoe erg wil je stereotype's bevestigen. Met je bungellul op zo'n boot staan omdat je fatsoenlijk behandeld wil worden en graag als legit ervaren worden. Sneu voor de homo's die niet aan deze ongein meedoen en toch onterecht en hier vaak mee geassocieerd worden.

Pork & Beans | 03-08-13 | 14:48

Flikker op.

--neus-- | 03-08-13 | 14:46

KeurMeester | 03-08-13 | 14:43 | + -1 -
-1
Homo!

KeurMeester | 03-08-13 | 14:45

Normaliter ben ik gek op linkjes.
Echter durf ik nu niet te klikken uit angst voor wat er achter schuilt gaat.

KeurMeester | 03-08-13 | 14:43

32,5 keer 365 is..
Kaas zit prima op schema.

Terpen-tijn | 03-08-13 | 14:43

Dit is voor Nederland weer een perfecte manier om aan de wereld te laten zien hoe progressief wij hier wel niet zijn.
Overigens; It's okay to be gay.

Beverly Jillz | 03-08-13 | 14:43

@ZKH EénOog | 03-08-13 | 14:20
Ik zal je helpen herinneren als er weer gevierd moet worden dat Nederland een of ander voetbaltoernooi net niet heeft gewonnen en jij met je oranje shirtje op het museumplein staat...

Joost Maghetweten | 03-08-13 | 14:41

necrosis | 03-08-13 | 14:39 |
Ik trek hem vaak, laat mensen dan ook compleet in verwarring achter. Het anti-discriminatie platform erkent me nog niet.

Watapatja | 03-08-13 | 14:41

ieder zijn ding , dit is niet mijn ding. ik kan hun seksuele geaardheid accepteren zonder moeiten. Maar respect moet je verdienen als mens en niet met je seksuele voorkeur.

nan6896 | 03-08-13 | 14:41

@brutus68 14:35
Wat je eigenlijk zegt is dat mensen deze uitbundige manier van opkomen van wat je bent, weleens contraproductief kan werken omdat veel mensen hier aanstoot aan kunnen nemen. Toch? Wat zegt dat dan over die mensen? Dat tolerantie een grens heeft waarin we maar vooral 'doemaargewoondandoejealgekgenoeg' als leidraad nemen? Fuck dat.

AshleyJ"Ash"Williams | 03-08-13 | 14:40

kijk mij dan! ik ben homo en iedereen MOET het weten en oh wee als je er wat van durf te zeggen... homohater! blegh... het zijn moslims...

vliegemepperd | 03-08-13 | 14:40

Watapatja | 03-08-13 | 14:35
Nope, een blanke heterosueel kan nooit de racisme-troefkaart trekken, ook al heb je er alle recht op!

necrosis | 03-08-13 | 14:39

@Kaas de Vies | 03-08-13 | 14:27
Je zit tot nu toe maar op een gemiddelde van 32,5 per dag.

Che_cuevara | 03-08-13 | 14:39

Het voordeel van de Gaypride is dat alle bekrompen reaguurders gewoon in hun Vinexwijkje de lease-Audi kunnen gaan wassen en vooral niet op internet of TV naar beelden uit Amsterdam hoeven te kijken.

kapotte_stofzuiger | 03-08-13 | 14:39

@rara | 03-08-13 | 14:21
touché!

Joost Maghetweten | 03-08-13 | 14:38

@Mesmer | 03-08-13 | 14:18
Wat een gelul. Jouw idee is dus als je maar aan het standaard beeld van de standaard Nederlander voldoet, dan mag je op het kleine puntje van sexuele geaardheid wel afwijken. Maar het liefst zonder dat iemand het merkt.

Als homo's het hebben over gelijke rechten bedoelen ze dat ze de vrijheid hebben om hun leven te leiden zoals zij dat kiezen, niet om zichzelf in jouw saaie bestaan om te toveren!
Vrijheid om uiting te geven aan wat je denkt, wat je voelt.

Wat jij doet is dezelfde beperkingen proberen op te leggen zoals de Islam dat probeert. Alleen is 'hun' beeld van normaal anders dan dat van jou.


Joost Maghetweten | 03-08-13 | 14:37

Heb me laten vertellen dat die mannen hun piemel bij elkaar in hun poepertje proppen.
Kijk je toch anders als dat langs komt drijven..

DoctahDie | 03-08-13 | 14:36

Volkomen terecht dat ze hier wetten voor/tegen hebben in Rusland. Dit slaat helemaal nergens op, het is bloed irritant, het is misselijk makend en zeer zwaar overdreven. En heeft ook weinig met homoseksualiteit te maken.

En wie heeft ooit bepaald dat je je als homo als een volslagen debiel moet gedragen ? Je kan als homo ook gewoon 'gewoon' doen. Of zoals het spreekwoord zegt: "Doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg."

RugOp81 | 03-08-13 | 14:36

@Terpen-tijn 14:31
Ja ok. Zo wel.

AshleyJ"Ash"Williams | 03-08-13 | 14:35

@AshleyJ"Ash"Williams | 03-08-13 | 14:31

Ik predik helemaal niets. Ik vraag het me alleen af.

brutus68 | 03-08-13 | 14:35

brutus 14;27
Zou je dat ook zeggen bij zo n achtelijke miss verkiezing?
Net zo stom om voor een jury in badpak te moeten paraderen.

Terpen-tijn | 03-08-13 | 14:35

necrosis | 03-08-13 | 14:25 |
Dat is hetzelfde profiel toch.

Watapatja | 03-08-13 | 14:35

We worden allemaal in de boot genomen. Daarvoor hoef je niet naar de stad.

Kamervraag | 03-08-13 | 14:35

@AshleyJ"Ass"Williams | 03-08-13 | 14:28
Maak je over mij maar geen zorgen.....

necrosis | 03-08-13 | 14:34

Je mag het niet zeggen, maar ehm, moet dit nu echt?
Mijn broer is homoseksueel en wordt soms gek van alle associaties die men legt met homoseksualiteit. Net op die ene dag dat homorechten etc in het zonnetje staan verkiest de beweging zich te profileren als door sex geobsedeerde drankorgels. Ik wens iedereen een prettige dag en elke levensstijl die hij/zij verkiest. Maar de beeldvorming mag ook wel eens worden meegewogen.

Not Muhammad | 03-08-13 | 14:33

@brutus68 14:27
Ah. Dus jij predikt in deze ook een flinke portie zelfcensuur? Moet kunnen, laten we vooral met z'n allen in een keurslijf lopen en zo min mogelijk jezelf zijn.
Grijze muizen FTW!

AshleyJ"Ash"Williams | 03-08-13 | 14:31

Ashley 14:25
Is niet waar, je kan als linkshandige wel trainen op rechts zijn, maar het zal altijd minder zijn dan je voorkeur, met name het schrijven.
Sommige goeie voetballers zijn dan weer tweebenig, maar ook zij zijn beter met hun voorkeursbeen.

Terpen-tijn | 03-08-13 | 14:31

@Kaas de Vies | 03-08-13 | 14:27
49

Een beetje ontwenning kan geen kwaad.
Zit nu al te wachten op de eerste klachten over schending eerbaarheid en/of gekwetste gevoelens...

Ing. eslapen | 03-08-13 | 14:31

Ik ken een homofobe makelaar wiens drang om zijn protserige sloep te laten zien aan het gepeupel sterker is dan zijn fobie. Deze patjepeeër vaart daar dus tussen met z'n 'kijk mij eens ruimdenkend zijn'. Wat een lul. Zo, dat ben ik ook weer kwijt.

kom hoe heet ie | 03-08-13 | 14:30

@necrosis 14:22
Jij hebt toch helegaar geen tijd voor vrouwen? Reaguren blijft tenslotte toch met stip op 1 staan.

AshleyJ"Ash"Williams | 03-08-13 | 14:28

Ieder beest zijn feest, en van mij mogen ze. Maar het hele gebeuren is mij iets te theatraal. Je kan je afvragen of dat niet averechts werkt qua bepaalde vooroordelen die anno 2013 nog hele volksstammen hebben.

brutus68 | 03-08-13 | 14:27

Als men in de Tweede Kamer gewoon even het eerste artikel van de Grondwet, waar ze overigens trouw aan hebben gezworen zouden eren, kan al dat gezeik over rechten voor homo's, vrouwen en andere groepen stoppen.

Willem Hollander | 03-08-13 | 14:27

Islamofobie overstijgt de homofobie vele malen volgend jaar moslim parade door de kanalen?

Bertus Brulbroek | 03-08-13 | 14:27

De enige optocht die ik kan bedenken waar ik wel voorstander van ben is een landelijke atheïstendag. #AtheistPride.

In the morning! | 03-08-13 | 14:27

T

Freddie Stobart | 03-08-13 | 14:27

@Ing. eslapen | 03-08-13 | 14:26 | + 0 -
Jawel, maximaal maar 50x reaguren? Vind ik echt niet kunnen.

Kaas de Vies | 03-08-13 | 14:27

Niks tegen homo's, wel tegen dit soort aandachtshoererij.
Flikker op met je parade. Gelijk behandeld worden betekent ook dat het mij geen barst interesseerd welk geslacht je partner is.

Freddie Stobart | 03-08-13 | 14:27

Ik snap gewoon niet waarom het het uitmaakt of iemand op mannen of vrouwen valt. Deze homo's / nichten benadrukken steeds dat ze anders zijn. Vind je het dan gek dat er anders tegen je aan wordt gekeken. Dat je in een hokje wordt gezet. Op mijn werk lopen behoorlijk wat mannen rond waarvan ik weet dat ze op mannen vallen, een vriend hebben of met een man getrouw. Zij weten ook dat ik een vriendin heb en met elkaar drinken we soms een wijntje. Dan praten we over het werk, vakantie en wat we nog willen in het leven. Net zoals dat gaat met alleen hetero's onder elkaar. Die mannen op die boten zijn in mijn ogen relnichten die uit zijn op de confrontatie. Die oh zo trots zijn op het feit dat ze anders zijn en daardoor bijzonder. Een groep die graag de sexe-kaart trekt om te laten zien dat ze de underdog in de maatschappij zijn, terwijl dit helemaal niet zo is! Maar ok. Laat de gutmensch hun feestje maar hebben. Ik hoop dat de horeca en middenstand er nog wat aan verdient want dat is in mijn ogen de enige winst die er uit dit evenement te halen valt.

Mesmer | 03-08-13 | 14:26

@Mesmer | 03-08-13 | 14:18

Je verwart gelijkwaardigheid met gelijkheid.

ZKH EénOog | 03-08-13 | 14:26

Cynisme en sarcasme worden niet door iedereen begrepen.

Terpen-tijn | 03-08-13 | 14:26

Ik denk dat een guurdersparade een betere doorsnee van de bevolking geeft, en natuurlijk bij voorbaat een grotrr feest is.

Watapatja | 03-08-13 | 14:26

@Che_cuevara | 03-08-13 | 14:25
Voor Kaas zou dat ook geen straf zijn....

Ing. eslapen | 03-08-13 | 14:26

Ik heb niets tegen homos, lesbis, transsexuelen. Ik heb persoonlijk wel moeite met dit soort parades. Ik hoef geen parade te zien met heteros die hun heterosexualiteit vieren en ik hoef ook geen parade te zien met homos die hun homosexualiteit vieren. Laat me met rust met dat gesexualiteit.

Oprechte vraag: is dit immoreel of niet?

In the morning! | 03-08-13 | 14:25

Mooi dat de smeris meevaart, roep al jaren dat het homo's zijn. Een echte vent wordt geen agent.

Bo Dreksma | 03-08-13 | 14:25

@Terpen-tijn 14:16
Maar je kan je rechterhand trainen zodat deze in bekwaamheid dezelfde capaciteiten heeft - wat niet wegneemt dat links in dat geval de favoriet blijft natuurlijk. Voor homo's gaat dat niet op - je kan ze moeilijk trainen in hetero- dan wel biseksueel zijn: predisponerend werken alsof we voor God spelen.

AshleyJ"Ash"Williams | 03-08-13 | 14:25

@Watapatja | 03-08-13 | 14:22
Je bent 'netto taxpoet betalerT' vergeten, de meest gediscrimineerde mens van Nederland!

necrosis | 03-08-13 | 14:25

@Ing. eslapen | 03-08-13 | 14:22
50 keer? Ik ben Kaas niet.

Che_cuevara | 03-08-13 | 14:25

De Gay Parade is een uitstekende manier om aandacht te genereren voor mensen die deze slopende ziekte hebben.

LibertasSimplex | 03-08-13 | 14:23

Jammer dat al die groeperingen tolerantie en gelijkwaardigheid prediken, terwijl ze ondertussen de "normale" hetero uitsluiten. De hetero is inmiddels de meest gediscrimineerde in Nederland, zeker als ie ook nog blank en man is.

Watapatja | 03-08-13 | 14:22

@Che_cuevara | 03-08-13 | 14:21
Foei Che !
Dat is stereotypisch denken.
Voor straf 50 keer reaguren.

Ing. eslapen | 03-08-13 | 14:22

@Mesmer | 03-08-13 | 14:18
Ik val op oudere rijpere vrouwen, je moest eens weten hoeveel mannen hun schoonmoeder bij mijn flat dumpen....
*jawel.... grinnik ende....*

necrosis | 03-08-13 | 14:22

@Mesmer | 03-08-13 | 14:18
'Gelijk aan' is niet hetzelfde als 'identiek aan'.

rara | 03-08-13 | 14:21

@Ing. eslapen | 03-08-13 | 14:15
nee, da's de sleutel van de darkroom.

Che_cuevara | 03-08-13 | 14:21

Gelijkwaardig, maar niet gelijk.

Dat betekent dat je apartheidsfeestjes in een afgehuurde tent of op een afgehuurd terrein houdt, en niet op openbare bodem, zodat je de rest van de bevolking niet tot last bent, om zodoende de overige bevolking in hun gelijke waarde te laten.

Of je nou christen, moslim, vegan, kaalkopje, suri, F1-fan of homoseksueel bent.

Maar goed, Amsterdam moet ergens centjes aan verdienen om minder van mijn belastinggeld te hoeven krijgen natuurlijk, dus laat maar gaan verder.

Overigens is en blijft het natuurlijk triest, dat dit soort feestjes anno 2013 nog steeds nodig zijn om de gelijkwaardigheid van ongelijken te moeten benadrukken, dat wel.

ZKH EénOog | 03-08-13 | 14:20

@Mesmer | 03-08-13 | 14:18

Je kan hier gewoon uit de kast komen hoor. Wij reaguurders zijn redelijk tolerant.

brutus68 | 03-08-13 | 14:20

Mesmer | 03-08-13 | 14:09 |
Jouw soort waarbij de heren in jurken niet om aan te horen liederen zingen is natuurlijk wel geheel normaal?

FYGS | 03-08-13 | 14:20

@rara | 03-08-13 | 14:14
Ik dacht dat dat deze was.

i.qkme.me/Bo1.jpg

Che_cuevara | 03-08-13 | 14:19

@Mesmer | 03-08-13 | 14:18
Volgens mij valt u niet op vrouwen.

kapotte_stofzuiger | 03-08-13 | 14:18

@rara | 03-08-13 | 14:08
Het kan me niet vroeg genoeg/ ver genoeg zijn....

necrosis | 03-08-13 | 14:18

@ Joost Maghetweten | 03-08-13 | 14:11 | Ik heb het nergens over mijn beeld van de wereld. Homo's roepen dat ze gelijke rechten willen, gelijk behandeld willen worden, niet anders dan hetro's. En wat doen ze.. Ze laten steeds maar weer zien dat ze anders zijn. En door dit soort evenementen wordt er een beeld neergezet van homo's dat het oversekste mensen zijn in te kleine pakjes. Deze groep verpest het voor de homo die gewoon meedoet met de maatschappij en niet de hele tijd roept dat hij op mannen valt. Ik roep toch ook niet de hele tijd dat ik op vrouwen val? Ik snap serieus niet waar dit over gaat.

Mesmer | 03-08-13 | 14:18

Homo's kunnen niet voetballen, dus gaan ze één keer per jaar in een speedo op een boot staan met hun rare motoriek.

LibertasSimplex | 03-08-13 | 14:17

kapotte_stofzuiger | 03-08-13 | 14:14 | + 1 -
Je moet een dame nooit laten wachten. Eigen schuld.

Bakito | 03-08-13 | 14:17

En dat tijdens de ramadan. Beetje slechte timing van Allah.

rara | 03-08-13 | 14:16

Homo s zijn homo, net zoals een linkshandige links is.

Terpen-tijn | 03-08-13 | 14:16

@Che_cuevara | 03-08-13 | 14:13
Zie ik daar een pistooltje ?

Ing. eslapen | 03-08-13 | 14:15

@Che_cuevara | 03-08-13 | 14:13
Is dat Superdinges niet?

rara | 03-08-13 | 14:14

@Bakito | 03-08-13 | 14:12
Heb ik al 2 keer de boot gemist bij u.

kapotte_stofzuiger | 03-08-13 | 14:14

Liever een homo op een boot, dan een kind in de achtertuin (of zoiets dan).

kapotte_stofzuiger | 03-08-13 | 14:13

@Mesmer | 03-08-13 | 14:09
Ja, laten we allemaal in exact dezelfde kleding gaan rondlopen. Weet je wie dat ook een goed idee vond?

rara | 03-08-13 | 14:13

Komen steeds meer homo s door de propaganda...
Op een dag dan weet je het> ik word homo. Leuk!
Net zoals tatoos, platen en gaten in / op het lichaam, dan hoor je er ook bij.

Terpen-tijn | 03-08-13 | 14:13

Mesmer | 03-08-13 | 14:09 | + -1 -
Je bedoelt een stropdas. Dat vind jij normaal?

Bakito | 03-08-13 | 14:12

Wat dapper om (half)naakt op een boot te gaan staan. Ik schaam me al om met alleen boxershorts in de tuin te staan.

kapotte_stofzuiger | 03-08-13 | 14:12

Maar veel erger is dat ze het telefoonnet overbelasten waardoor `k niet met m`n moeder kan bellen..

DoctahDie | 03-08-13 | 14:12

Hoe laat vertrekt de boot met Rutte?
rara | 03-08-13 | 14:08

Rutte komt niet. Zijn arm zit klem in de aarsch van von Rompuy.
Volgend jaar nieuwe kans.

Botte Hork | 03-08-13 | 14:12

Volgend jaar is dit verboten vanwege een niet nader te noemen ideologie.

Ing. eslapen | 03-08-13 | 14:11

Leuk, maar het stereotype homo op een boot zetten is nou niet bepaald bevorderlijk voor het imago, van homo's zijn eigenlijk niet anders dan hetero's.

kovariant | 03-08-13 | 14:11

@Mesmer | 03-08-13 | 14:09
Want alleen jouw beeld van de wereld is de juiste?

Waar heb ik dat meer gehoord?

Joost Maghetweten | 03-08-13 | 14:11

Het maakt mij niet uit of je valt op iemand van hetzelfde geslacht. Dat je daarmee wil zoenen, neuken en trouwen.

Ik vind het belachelijk dat homo's zogenaamd buiten moeten neuken en dat wij daar dan speciale buitenneukplekken voor creëren want zielig.

Ik vind het belachelijk dat een een stel oversekste nichten in porno-outfit op een boot door amsterdam moeten want zielig.

Voor deze homo's heb ik net zoveel respect als voor mensen die zich als gothic kleden en het raar vinden dat ze geen baan kunnen krijgen: Geen respect.

Als je serieus genomen wil worden, kleed en gedraag je dan niet als een idioot.

Mesmer | 03-08-13 | 14:09

Haha, de burgerlijke bekrompenheid druipt weer van de reacties af!

Bakito | 03-08-13 | 14:09

@Juustem | 03-08-13 | 14:06
Het gaat er niet om wat je voor beeld van iemand hebt, het gaat er om dat je iemand gewoon zichzelf laat zijn. Ook al past dat niet in jouw straatje.

Joost Maghetweten | 03-08-13 | 14:09

Iedereen wil graag met zijn kudt in beeld, meestal zijn het vrouwen, soms ook homo s.

Terpen-tijn | 03-08-13 | 14:09

Hoe laat vertrekt de boot met Rutte?

rara | 03-08-13 | 14:08

@A.Nanninga
Trouwen?

necrosis | 03-08-13 | 14:08

Roze veer in de bibs en de kabouterdans dansen.
Gewoon omdat het kan.

Yabadabedoe | 03-08-13 | 14:07

Lekker halfnaakt tolerantie afdwingen. Stel nou eens dat je geen homo's kent behalve van TV en de Gay Pride, wat voor beeld zou je dan hebben van onze homosensuele medemens?

Juustem | 03-08-13 | 14:06

Wat me wel opvalt is dat de aantallen steeds groter worden bij dit soort evenementen.
Die heaumeau's fokken als konijnen.

Cuyahoga | 03-08-13 | 14:06

de (k)Anaal-parade

FredFlinstone | 03-08-13 | 14:05

Kaas de Vies | 03-08-13 | 14:01 | + 0

Mallerd!

Snackbar van Allah | 03-08-13 | 14:04

In het buitenland denken ze gewoon dat wij wat laat zijn met carnaval vieren.
Niks aan de hand.

Che_cuevara | 03-08-13 | 14:04

Jullie zijn G(ay)Unite vergeten.

Kaas de Vies | 03-08-13 | 14:03

Misschien tijd voor de Homo's om een anti-Russen wet aan te nemen?

Joost Maghetweten | 03-08-13 | 14:02

Homo's zijn prima, ik heb alleen een aversie tegen nichten.

Kaas de Vies | 03-08-13 | 14:01

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken