Sssst sssssst ga maar het is goed zo Hugo

Je was gruwelijk
Ga maar Hugo. We vonden je een ge-wel-dig-e partijleider en een ge-wel-dig-e minister (onder meer blijkens topics als Hugo de Jonge kan echt niks, Hugo de Jonge kan niks en ook niet tellen, WTF. CDA-prominenten willen Hugo de Jonge, die niks kan, nog vier jaar als minister van VWS, Hugo de Jonge verstopte ..., Hugo de Jonge verzweeg ..., Hugo de Jonge faalt, Hugo de Jonge FAALT, Hugo de Jonge faalhaas, Hugo de Jonge FAALHAAS, Hugo de Jonge FAALHAAS!, VWS blokkeert Wob-verzoek van GeenStijl naar door Hugo achtergehouden kritisch 2G-rapport, Hugo de Jonge verstopte NOG een kritisch 2G-rapport: 'Coronapas geen goed instrument', Hugo de Jonge over verzwegen negatief juridisch advies over coronapassen: 'Gewoon een foutje', Dit is waarom Hugo de Jonge weg moet, Hugo de Jonge liegt weer dat het gedrukt staat, Hugo de Jonge leugenaar, Hugo komt belofte niet na, enz.) maar na al dat goede werk van je is het mooi geweest. Lekker fietsen. Lekker hardlopen. Lekker de boel op Strava gooien. Mooi baantje pakken. Sssst. Sssst. Het is goed zo Hugo. Ga maar. Bedankt voor alles wat je voor ons hebt gedaan. Ga.
Reaguursels
InloggenAls Hugo liegt dat het gedrukt staat, wordt dat vast weggelakt.
Dit land verdient een extreem links kabinet. Wacht maar tot je niet meer kunt autorijden, een asielzoeker in huis moet nemen, 75% van je salaris opgaat aan belastingen, iemand misgenderen een jaar celstraf oplevert en je voor 100k gedwongen in een lening geplaatst wordt om je woning duurzaam te maken, vlees en vis iets zuid Europees wordt, enzovoorts. Misschien dan gaat de houder van een Nederlandse ID of paspoort de straat op. Van een Nederlander spreken we natuurlijk allang niet meer.
Nadeel van extreem links is dat -mochten ze de verkiezingen winnen- ze gelijk daarna de democratie afschaffen. Er is namelijk niets waar communisten zo'n hekel aan hebben als het risico lopen weer gewipt te worden bij de volgende verkiezingen. In rusland hebben ze daar ruim zeventig jaar ervaring mee.
Misschien kan je het kabinet nog optoppen Hugo?
Die foto, is dat zijn manier van iemand doordringend aankijken, of heeft ie gewoon een paar nakkies op?
Een narcist gebruikt dopamine als drugs en de effecten zijn hetzelfde.
Volgens mij is er bij ome Hugo gewoon ingefluisterd. 'Hey, we zoeken een fallguy om dingen gewoon te verneuken. Neem het op je en je bent eventjes de man. Daarna geven we je onbeperkt gratis geld en kun je lekker in een hutje op de hei gaan wonen. Deal?'
Hugo: 'jep!'
Ga maar? Nee nee nee. Deze man moet verantwoordelijk worden gehouden, tot het maximale dat de wet mogelijk maakt, voor de mogelijke corruptie die onder zijn bewind mogelijk werd gemaakt. 'Ga maar' suggereert: 'als je maar oprot, vergeven en vergeten we alles'. Dat kan en mag hier niet het eindspel zijn. Er zijn miljarden zoekgeraakt en wellicht vele levens (pauze van de inentingen, het mondkapjes-verbod in de verzorgings-tehuizen) door deze man.
Hugo kan wel heel erg goed een wooncrisis verergeren.
Is hij niet een heel goed voorbeeld over hoe het niet moet in het leven?
@brie-de-penis | 09-07-23 | 15:27: Niemand in dit leven is volslagen nutteloos. Men kan altijd nog dienen als slecht voorbeeld.
@F. Jacobse | 09-07-23 | 15:31: zo dat is wel even knap staaltje omdenken :-)
Wat ook heel vervelend is, dat die prutsers straks allemaal baantjes krijgen als burgermeester, Commissaris van de Koning of een of ander onbeduidend maar zeer goed betaald baantje in Brussel.
Hm, onbeduidend?
Zie wat timmerfranske aan kan richten met zijn in NL gedecimeerde pvdarmoede.
Dan 'liever' een gl'ster die van Amsterdam een nóg grotere puinhoop maakt, of het (politiek) zwaargewicht Sharon D die Utrecht onbereikbaar maakt.
Dus zet Hugo maar als burgemeester in Ter Weksel.
Als ik directeur was van een school kwam hij bij mij niet aan de bak, ook al had ik nog zo'n tekort aan leerkrachten. IJdeltuit die niets kan.
Alsof Hugo iets te zeggen had. Het is een uitvoerder, geen beleidsbepaler.
Dat zei Eichmann ook
@Botte Hork | 09-07-23 | 14:43:
Hannah Arendt www.imdb.com/video/vi1473357337/?play...
Hij kan wel vrolijke schoenen uitkiezen.
Misschien begint Hugo een schoenenwinkel.
@homieguerneville | 09-07-23 | 14:14: weet u wie er ook in een schoenenwinkel werkte?
@F. Jacobse | 09-07-23 | 14:47:
Al Bundy.
@Osdorpertje | 09-07-23 | 15:01: juist en dat was een verzonnen schertsfiguur.
Ik denk echter dat hij het als schoenenpoetser op het centraal station dan wel weer heel goed zal doen.
Derk Boswijk zou ik veruit de beste keuze vinden. Geen ijdeltuit, charisma, goed verhaal en jong.
Vermoedelijk past men voorlopig ook even op met de term nieuw leiderschap.
Als de coalities Rutte III/IV een logo van incompetentie zouden hebben dan is dat het gezicht van Hugo. Dat zal ook het eerste plaatje zijn als men ooit terugdenkt aan deze chaotische tijd, dat en een plaatje van een teflon-pan..
Opgeruimd staat netjes. Wij gaan deze faal minister zeker niet missen.
Kofferbak met flatscreens en fijne reisjes in de binnenzak. Ik zie een loopbaan als artsenbezoeker.
Hugo de Jonge, de self kicker. Zeldzame narcist, behept met onkunde in het kwadraat.
Vergeet niet je boots mee te nemen!
Er is een enorm leraren tekort, Hugo en Mark weer voor de klas?
Zouden geen vog meer mogen krijgen...
Nou nee, we hebben nu juist de kans om eea weer recht te breien.
Ze mogen terug naar school, dat mag wel. Een leven lang leren, dat mogen ze zich nu eigen gaan maken.
We hebben het maar steeds over Hugo, maar hoe moet het nu verder met knaapje-klassenboekdrager Rob Jetten?
Gaat Robbie, de volzinnen pratentende robot, z'n zinnen zetten op het Europees parlement om ons vandaar belerend toe te spreken of moeten we hem een burgemeesters post geven om daarvan verlost te zijn?
Ik zou zijn software veranderen en hem tot hulpverlener programmeren, dan kan hij zich nuttig maken voor de samenleving.
Hugeau heeft in de paar jaar dat we hem hebben mogen kennen behoorlijk wat achterbakse dingen geflikt. Zo steekt Hugeau nu eenmaal in elkaar.
Iedere organisatie die Hugeau nu nog binnen haalt weet van te voren waar ze mee te maken krijgen, maar hij heeft natuurlijk ook veel contacten opgebouwd die voor zo'n organisatie waardevol kunnen zijn.
Toedels!
Ben benieuwd wie er van het aankomende kabinet alle scheldkannonades in ontvangst mag nemen als Rutte, Kaag en de Jonge mogelijk van het toneel zijn verdwenen. Het heeft wel iets treurigs die ongenuanceerde scheldpartijen en betweterigheid langs de zijlijn door azijnzeikers die zelf al moeite hebben om hun eigen huishouden te runnen.
Vergeet niet door wie de huishoudens niet meer te runnen zijn...
De kritiek op de Jonge is zeer feitelijk en correct. Zijn beslissingen om in te grijpen in de huizenmarkt hebben een aantoonbaar negatief effect t.o.v. niets doen. Huurprijzen zijn omhoog, huuraanbod is omlaag en er is geen huis extra bijgebouwd. Au contraire, zou ik zelfs zeggen.
We gaan Hugo niet missen.
@Pje911 | 09-07-23 | 12:35: typisch gemiddelde bijdrage van een politicus dus. We zijn echt beter af zonder al die bemoeials. Zonder politiek waren alle Groningers al gecompenseerd, de grenzen dicht voor handophouders en open voor harde werkers, de boeren herschoold tot culinaire gastheren voor een biefstukje bij de boer en de wolven op de trein gezet naar de Perestrojka
Hugo gaat lekker iets doen bij een farmaceut. Kan prima want vorige post was minister van niks-bouwen dus geen probleem zolang hij niet bij een bouwbedrijf aan de slag gaat (proest, of die i teresse zouden hebben). Lekker cashen bij de pfizers van deze wereld. Doei loser.
En hij weet waar de 'potentiële" klanten wonen. Hugo de Jonge: pftoei!
Nu deed zijn broer toch al wat in die business, die zou dan vast wel een leuke positie voor hem kunnen regelen.
Als liefhebber van farmaceutica hoeft niet te betekenen dat hij leiding kan geven aan een farmaceutisch bedrijf.
Dat zijn commerciële bedrijven en daar moet je wel iets kunnen, anders nemen ze je niet aan.
Daar gaat het al mis voor de Jonge.
Zo’n man komt alleen aan de bak in het politieke baantjescircuit, baantjes waar je nooit verantwoordelijkheid hoeft te nemen en na falen gewoon een betrekking verderop gaat.
Wie zal er in de komende campagne het eerste de ander voor 'wegloper', 'breker' uitmaken, Rutte, Wilders of Wilders, Rutte?
De man die vakkundig de vastgoedsector sloopte om 1 meloen meer woningen te bouwen. Mogen wij aannemen dat die onzalige regulering middenhuur nu ook niet ingevoerd kan worden of gaat de destructie gewoon door?
Die zit nog een héééle tijd te demissionairen met z’n delftsblauwe clownsschoenen, het gaat namelijk nog héééél lang duren vooraleer er weer een bordesscène.
Ook al zo'n fout van al die napraters: regering staat op de trap, niet op het bordes.
Wie bitte?
nl.m.wikipedia.org/wiki/Bordessc%C3%A...
Tja, dat met Hugo en het gevallen kabinet kan allemaal wel, maar nu is Bospop vandaag afgelast, een totale ramp www.weertdegekste.nl/2023/07/bospop-z...
Dat is niet meer dan normaal, heb net ook alle riolen en afvoeren doorgestoken, en gespoeld.. niets aan het toeval overlaten dat is de beste remedie wil niet als het zoveelste tragische slachtoffer op het NOS nieuws opgevoerd worden.. nu appeltaart slagroom en een welverdiende frisse duik.
Eerst maar eens rekening en verantwoording af laten leggen voor zijn acteren als minister van VWS. Wat onbegrijpelijk is dat deze non valeur op belangrijke posities terecht komt. VWS tijdens Corona en vervolgens Bouwen en Wonen. Je weet op voorhand dat hij gaat falen, dus waarom deze man de kans krijgt om onschuldige burgers het leven zuur te maken is mij een raadsel.
Hij weet gewoon teveel. Valt hij, vallen er velen...
Oplossing van dit raadsel: wij doen niet meer aan pek en veren, daarnaast hebben we geen hooivorken meer.
Bedankt Hugo dat je samen met Wopke het CDA hebt gesloopt. De wraak van Omtzigt zal zoet zijn, jullie verdienen het!
Hugo en Wobke hebben het CDA gesloopt maar zullen er zelf een goedbetaald baantje aan overhouden. Te beginnen met wachtgeld.
Dank voor uw stem op Hugo.
Arme Hugo.
Het lijkt erop dat Hugo iemand is die niet genoeg op de hoogte is en begrijpt hoe het allemaal zit, in tegenstelling tot andere regelaars en belanghebbenden om hem heen die dat wel zijn, maar die er handig voor zorgen dat Hugo in de spotlight staat en blijft.
Een zogenaamde Nuttige Idioot die je wel kan manipuleren en zogenaamd de beslissingen neemt, maar naar wie je kan wijzen als het fout gaat.
Zou het zo banaal zijn?
Zou zo voor de belangen van burger en het land gezorgd worden?
De rillingen lopen toch over je rug dan.
Hugo heeft precies voldoende verstand om zich niet te laten hinderen door ongemak. In werkomgevingen heb ik dat vaker gezien: lichtgewichten die teammanagers worden. Die zijn weinig kritisch maar heel enthousiast en in de huidige cultuur is dat een van de belangrijkste competenties: "spontaan" en " enthousiast" zijn.
Het is niets, zegt niets, maar o o wat komt het blij en positief over.
Ter plekke maak ik van de gelegenheid gebruik om je voor je tegels te bedanken in het café. Vanmorgen was ik te laat om nog te reageren, maar je hebt interessante informatie toegevoegd!
Ik heb gisteren avond JFK afgekeken en ben nog zwaar onder de indruk daarvan, dus ik doe mee, met die rillingen. Je zou echt overal verplicht roulering van functie moeten hebben, in het ambtelijk en bestuuurlijk apparaat. Vooral aan de top. En aansprakelijk kunnen stellen, dat is lastig maar daar moet wel iets mee gebeuren. Nu is het immers zeer vrijblijvend, het regeren en besturen.
@Roos | 09-07-23 | 11:19: ik mis de laatste tijd van alles qua stamcafé, en vind jouw tegel zeer herkenbaar.. heb een fijne dag, mooie Roos en andere ravissante reaguurders!
Dat het zo kan zijn lijkt me evident. Het is fantastisch voor lobbygroepen als er een trekpop aan het roer verschijnt die in ruil voor de plek in de spotlight precies de agenda van de lobbygroepen kritiekloos uitvoert.
Maar hoeveel invloed die daarop hebben weet ik niet. Wel is het zo dat top-bestuurders vaak ook in de Haagse banencarrousel verschijnen. Dat zal ook meehelpen, het old boys and girls netwerk.
Het archetype, mooie (goed verzorgde uiterlijk) maar leeghoofdige figuur. Een Rob Jetten, een Frans Timmermans, Hugo de Jonge.
De kleren van de keizer.
Tja, ik vind het allemaal bijzonder: we hebben nu 4 kabinetten Rutte gehad, 4 kabinetten die herinnerd zullen worden als ' Politiek verloren jaren', met crises die het kabinet ALLEMAAL zelf veroorzaakt heeft door ouderwets liberaal laissez-faire (niet) handelen of dom reageren op de vox populi. en ondertussen is de kloof tussen de Nederlandse haves en de non-haves enkel gegroeid, en is al het Nederlandse tafelzilver versjacherd aan buitenlandse investeerders. En nu alle politieke chaos onontwarbaar blijkt, trekt onze premier er zelf de stekker uit. In 15 jaar heeft deze Liberaal-conservatieve club NIETS gedaan voor dit land buiten de uitverkoop van alles van waarde Wat een DRAMATISCHE club is die VVD toch...
Ik begrijp uw frustratie en woede, maar tegelijk wil ik u waarschuwen voor de komende verkiezingen...
Deze mensen hebben al jaren ervaring opgedaan hoe de bevolking te bespelen, de media te beïnvloeden (lees: kopen), te konkelen. Firma list en bedrog is er niets bij.
Ofwel, houd er rekening mee dat deze incapabelen de komende verkiezing waarschijnlijk gewoon overleven om vervolgens vrolijk verder te slopen.
@EEnzame SchizofrEEN | 09-07-23 | 11:04:
Het grootkapitaal heeft 666 manieren om ons tot slaaf te maken!
@EEnzame SchizofrEEN | 09-07-23 | 11:04: Klopt. en het rare is, een groot deel voor Nederland op deze faalhazen heeft gestemd. En weer ZAL stemmen. En de leugens! 'Hoezo: er komen te veel immigranten?' 40% van de studenten in Amsterdam is niet-Nederlands. 40%! Als ik kijk naar mijn afdeling, is de helft niet-Nederlands. Ga eens in Amstelveen rondlopen of in Amsterdam Oud-Zuid: je hoort er alle talen, maar geen Nederlands. Nederland heeft geen migratieprobleem, want we hebben Nederland al lang laten uitverkopen. Het probleem is dat de haves in BV Nederland willen kiezen wie er binnenkomt opdat ze daar maximaal van kunnen profiteren.
@EEnzame SchizofrEEN | 09-07-23 | 11:04: Niet als we gaan verplichten om te stemmen.
Dat moet weer terug komen en dan kunnen deze regeringspartijen het wel vergeten.
Gewoon stemmen en geen gelul.
Zolang de PVV buiten de deur gehouden wordt zal dit zo blijven.
Deze trouwe VVD stemmer is het volledig met je eens. Ooit behoorde ik tot de doelgroep: MKb-er die met hard werken, veel risico, wat mazzel en een land wat mogelijkheden biedt een prachtig bedrijf heeft mogen opbouwen. Ondanks dit faalbeleid van het kabinet. In alle opzichten. Alleen al die belastingdruk… Niet eens voor mijzelf. Ik kan het wel betalen. Maar voor al mijn personeel die ik wil laten meeprofiteren van de goede jaren. Je wordt zo kei en keihard gestraft. En belasting betalen is prima. Maar mijn geld verkwanselen is schandalig. inmiddels de 50 aangetikt, klein beetje vastgoed voor later, al het vermogen in de zaak en werkelijk geen idee bij welke partij ik thuis zou horen. 1 grote oplichtersbende is het. Woon sinds kort in Belgie. Politiek gezien heerlijk rechts. Maar verder net zulke faalhazen. Liegen en bedriegen hoort bij politici.
@Happy People | 09-07-23 | 11:15: Vastgoed? Ik heb uw dochter achter het raam gezet en wil uw kleinkinderen verslaafd maken aan Crystal Meth. Levert prima rendement op.
@EEnzame SchizofrEEN | 09-07-23 | 11:04: ik hou mijn hart vast..
Nou m@rkus. Dat is idd ongeveer zoals het voelt voor me
7 juli val kabinet, over 4 maanden mogelijk verkiezingen, daarna waarschijnlijk weer een maandenlange formatie. Al die tijd zitten Rutte & co. nog gewoon aan de knoppen, maar kunnen er weer geen knopen worden doorgehakt op actuele en urgente thema's.
Alle hijskranen die er nu staan zijn van projecten die 10 jaar geleden zijn gestart.
De afgelopen anderhalf jaar zijn alle projecten on hold gezet ivm al die achterlijke ideeën van Hugo.
Over vijf jaar, Als Hugo directeur van een of vage onderwijsinstelling is, gaan wij daar de gevolgen van merken.
Een woningmarkt die aan alle kanten vastzit.
Hugo bedankt!
Vergeet de heer Vollebroek niet, die het voor elkaar kreeg om via de rechter een regeling af te dwingen dat geen enkel significant effect heeft.
Heel principieel allemaal, maar de bouw heeft een stikstofaandeel van 0,3%.
Dus als je die helemaal stil zou leggen of zou verdrievoudigen, zou je het effect niet eens merken.
We merken wel het effect van de bouw-vertraging.
Waardoor mensen veel meer moeten reizen bijvoorbeeld.
En sowieso als een huis er eenmaal staat, heb je er een huis bij.
En die huizen moeten er sowieso toch komen.
@AdvocatusDiaboli | 09-07-23 | 11:12:
Je kunt natuurlijk boos worden op Vollebroek en de rechter, maar de wetten hebben ze niet gemaakt en de verdragen niet gesloten.
Ze houden alleen de overheid aan de wet.
@Kapitein Sjaak Mus | 09-07-23 | 11:19:
Zeker.
We zijn niet boos, maar vooral verbaasd.
Of teleurgesteld eigenlijk.
Wetten en regels moeten ergens over gaan, om de burger te beschermen of het land verder te helpen.
Dus een Hugo, overheid, maar eigenlijk ook die rechter, zouden zo hun bedenkingen moeten hebben.
Misschien kon die rechter ook niet anders.
Je maakt grote problemen voor iets dat geen positief effect gaat hebben.
Het is een beetje autistisch.
Regeltjes om de regeltjes.
Dan klopt er iets niet.
Maar het gaat gewoon allemaal door.
Dan ga je twijfelen aan het correct functioneren van het systeem als geheel.
Leuke post als directeur bij een woningbouwvereniging met een riant salaris lijkt wel wat voor Hugo. Of is dat belangenverstrengeling!
Jaren geleden vroeg ik eens aan een adviseur die bij de belangenkoepel voor de woningcorporaties werkte (de NWR): is een baan als woningcorporatiedirecteur niet iets voor jou? Ben je gek antwoordde hij, daar kan ik echt niet bij mijn vrienden mee aankomen.
zelfjoris
Deed Hugo daar maar aan.
@EEnzame SchizofrEEN | 09-07-23 | 11:02:
1 vd meeste gehate Nederlanders worden. Best een prestatie.
@Botte Hork | 09-07-23 | 11:03: En dat, aangestuurd door de grootste oplichter die ons land rijk is.
Wie?
Als je heel goed kijkt zie je dat het gewoon vercrackte Hugeau is hoor. Daar is een hoop rellenpoeier in gegaan, geloof mij maar.
Hugo is zo'n type manager dat af en toe de afdeling op komt, een hoop onrust zaait, vragen stelt zonder naar het antwoord te luisteren, domme voorstellen doet, je vraagt even gauw iets in elkaar te zetten als probeersel en dat dan als volledig product presenteert aan de directie, en dan net voor de boel in elkaar klapt de benen neemt.
Dat is de juiste omschrijving. Niet gek ook; we hebben geen regering, maar een management in Nederland aan het roer.
The Office en de Cup-a-Soup reclame.
@uisge baugh | 09-07-23 | 11:02: Huh? Het is toch nog geen vier uur?
@EEnzame SchizofrEEN | 09-07-23 | 11:06: Altijd wel ergens, plop.
Een meeuw dus.
Het verzorgingstehuis heeft nog mensen nodig.
In Zeist wordt een nieuwe burgemeester gezocht. Is dat een mooie ontsnappingsroute voor Hugo?
Burgemeester van Batadorp is hem op het lijf geschreven.
Ik zie net dat Winschoten nog een straatveger zoekt, dat lijkt me ook wel prima.
Ik ben niet in topvorm vandaag. Eerst zet ik dit in het verkeerde draadje, en nu in het goede, maar wel twee keer.
Madurodam zou ie nog de afgrond in helpen
Ook zijn schuld dat er vanmiddag golfballen des doods uit de lucht komen vallen.
Tja, heel vreemd, maar vandaag is toevallig álles de schuld van Hugo!
Jammer, Hugo!
Ook zijn schuld van al die aanslagen op woningen in de steden door rivaliserende drugsbendes. Moet ik het uitleggen? Vraag en aanbod?
Hugo kan niks, maar ik hoop toch blijft dat hij grijpbaar is als er een nieuw kabinet komt. Hij moet voor zijn misdadige daden tijdens corona crisis rechtelijk vervolgd worden.
Hij kan directeurtje van het CBS worden. Of filiaalleider van een HEMA. Of KFC.
Ik hoop dat het nieuwe kabinet zulke "vriendendiensten" gaat onderbinden en er ook gekozen burgemeesters komen.
Dat is een beledeging voor alle filiaal managers van Nederland.
Filiaalleider van Scapino...
@Papa Jones | 09-07-23 | 11:00: oef.. deze is treffend!
@Scepticus | 09-07-23 | 10:54:
Het is geen makkelijke baan, maar ik heb toch echt liever dat hij met het geld van Hema gaat mislukken dan met dat van mij.
Koster in zijn gereformeerde kerk, koffie zetten, boekjes klaar leggen en de mat uitkloppen...
Stas Eric van der Burg schijnt ook altijd kei- en keihard vewerkt te hebben. En wil daarmee doorgaan.
Eric, het hoeft niet meer.... Neem lekker vakantie jongen, en daarna wachtgeld tot aan je pensioen.
Ja, neem vakantie in donker-africa Dikke doei!!
Kan hij al z'n tijd besteden aan z'n Smurfenverzameling.
In Zeist wordt een nieuwe burgemeester gezocht. Is dat een mooie ontsnappingsroute voor Hugo?
Serieus, dit is een heel grote kans.
Vooral ex-ministers en stassen gaan huns weegs in het old-boys netwerk, schijnt het. Dus jammer dan voor Zeist, here's Hugo!
En wie weet, misschien dat'ie het als burrie helemaal niet zo slecht doet.
Gewoon perfect doel bereikt. Iedereen over paar jaar verplicht aan de warmtepomp, volledig gefaald bij het bijbouwen van huizen, en voor de komende 4 jaar wachtgeld binnen. Hij zal best trots zijn op zichzelf.
Maar terug als leraar kun je kinderen ook niet aandoen.
Hoeft ook niet. Nog jaaaaren wachtgeld.
Hahahahahahahahahaha! Top voorstel: Hugo gewoon terug voor de klas!
Ik heb nog wel een plekje voor hem. Niet het primair onderwijs want dat is hem vast te min, nee, gewoon lekker terug naar 'the roots'... Rotterdam west, vmbo, lekker een basis-klas. Het vak is om het even want zo werkt het in de politiek ook; het maakt geen bal uit wat je voor achtergrond hebt, want 'je kan jezelf wel inlezen in het dossier'...
Jemig, zou dat gaaf zijn
*wegdromen doen van een Hugo met zweet dik om zijn wenkbrouwen, zoekend naar het juiste gaatje voor de stekker van het digibord, terwijl 4-basis langzaamaan onder toenemend geluid het lokaal begint te verbouwen...
Hoop dat hij bij het nieuwe kabinet nog jaren in de bak komt. Oudere uitgemoord, 5 miljard zoen enz.
@EEnzame SchizofrEEN | 09-07-23 | 10:49: geinig, je beschrijving van de beginnende verbouwing van het klaslokaal.. toch ergens herkenbaar ..
@EEnzame SchizofrEEN | 09-07-23 | 10:49: En dan seksuele voorlichting, Israël, en de holocaust behandelen.
@bitterpete | 09-07-23 | 13:14: Oehhh..... dat is wel heel erg direct het diepe in bij mij! Kan het niet over mij hart... Oh, fuck it, prima plan!
Hij was een maverick. Roekeloos en zonder visie.
En zonder verstand van zaken. Geen goede combinatie.
Maverick betekent volgens mij iets anders. Iemand die:
Verder kijkt dan de status quo, niet gevangen zit in huidige patronen of denkwijze. Verantwoordelijkheid neemt voor wat hij ziet: “als niemand er iets aan doet, dan doe ik het maar.” (Wiki) Mijn jacht heeft de naam ‘Maverick’ maar dat zegt niets over mij. Over boten gesproken, misschien is de term ‘Loose Cannon’ beter. ‘A loose cannon is a dangerously uncontrollable person or thing’
Misschien wordt Ollongren nu wel vervangen door een echte defensiespecialist, en Kaag door een expert op financiën, en de Jonge door iemand die echt verstand heeft van huisvestingsvraagstukken, en ... en ... Schrikt opeens wakker en beseft dat het een wensdroom was.
Kuipers op Zorg & Welzijn is ook zo’n succes namelijk.
Ben het niet oneens dat het bezopen is dat bijv Kaag op financiën zit maar andersom is een ingevoerd persoon op de materie ook geen recept voor succes.
Of Dijkgraaf op onderwijs. God wat een sof zeg.
@_pacman_ | 09-07-23 | 10:42:
Klopt, maar dat komt dan hoofdzakelijk omdat ministers en staatssecretarissen er prat op gaan hun post te moeten hervormen.
Kijk naar hoe men het onderwijs de afgelopen decennia compleet gek gemaakt heeft met allerlei idioterie. In plaats van klassen werden het groepen, toen bedacht een of andere idioot dat groepen dan weer verdeeld moesten worden in onder en bovenbouw. de volgende mafkees vond dan weer dat LTS maar LBO moest worden omdat dat de lading beter dekte en maar experimenteren met allerlei vage leer vormen die bijkans niets bijdragen aan de onderwijskwaliteit en tegenwoordig moet iedereen maar student genoemd worden omdat het anders kwetsend is voor de lager opgeleiden ofzo.
Allemaal politiek ingegeven wijzigingen die honderden zo niet duizenden uren aan ambtelijk gewauwel hebben gekost zonder enig noemenswaardig resultaat en dat alleen maar omdat de desbetreffende ministers van dienst allemaal zo nodig hun stempeltje op de post moesten drukken.
En zo gaat het op ieder dossier.
@The-loopy-cowboy | 09-07-23 | 10:48:
Van Dijkgraaf en Kuipers had ik ook wat meer verwacht, al was mijn verwachting heel voorzichtig. Je weet dat ze in zo’n slangenkuil van een kabinet RutteKaag komen.
@normanius | 09-07-23 | 10:55: U heeft volledig gelijk. Helaas zou de eerste de beste minister van onderwijs, die dit terugdraait (en het beetje dat nog goed is, bewaart), ook bekend worden als ééntje die zijn of haar stempeltje op het onderwijs wil drukken.
Terwijl het ministerie zelf (en vergelijkbaar de inspectie, maar ook de vele raden) vol stugge, eigenwijze figuren zit die gewoon hun ding blijven doordrukken.
Op weg naar de bodem!
@Nuuk | 09-07-23 | 10:55: wat mij betreft zijn dat echt miskleunen. Aan de ene kant wil je iemand die inhoudsdeskundig is, maar het moet ook iemand zijn die senang is in het politieke veld van een bestuurder.
Het proefballonnetje van Dijkgraaf onlangs over onderwijs kon bedacht zijn door een basisschoolleerling die vooral geen moeite wil doen, maar wel wil overgaan.
Aan Kuipers die ziekenhuizen sluit in provincies onder het mom dat je naar een ander regio-ziekenhuis kunt, zou ik willen adviseren de proef op de som te nemen om met het OV te reizen in die regio.
Het ziekenhuis in Hoogeveen heeft afdelingen gesloten en bewoners worden verwezen naar Emmen. Toch ook Drenthe?
Met een OV-tocht van ruim een uur, wordt het voor een partner al best lastig naar bezoekuur te gaan.
Of dat nou met Rutte of Kaag van doen had, vraag ik me sterk af. Mocht dat wel zo zijn, dan zijn die mannen ook geen knip voor de neus waard. Dan ga je er tegenin, of je zoekt de pers op.
@The-loopy-cowboy | 09-07-23 | 10:48: behoorlijk! (Zie mijn tegel aan Nuuk). Hetzelfde voor Kuipers. Wat een slappe mannetjes
@EEnzame SchizofrEEN | 09-07-23 | 11:10:
Terugdraaien is mijns inziens niet altijd de oplossing. Een volgend minister zou er ook voor kunnen kiezen de ingeslagen weg door te zetten (de weeffouten er uithalen bijvoorbeeld) en een hervormingsklus af te maken i.p.v. er een heel nieuw eigen sausje overheen te willen gieten.
Gewoon lekker kort houden: Doei. Tot NOOIT!!!
Ja, ook voor jullie, Mark en Sigrid!
Enige wat hij heeft gepresteerd, is de mocromafia sponsoren...
Wrijf het er maar in. Er wordt nog een voorzitter van de Kampeerraad gezocht.
O sjit.
*Kampeertent alvast op Marktplaats zetten doet*
Onder Rutte de narcist ben je altijd de lul, een narcist gebruikt ook heel vaak “niemand is perfect.”
“ Je vraagt je misschien af of die ene collega/partner/oom/vriendin een narcist is. Dr. Ramani Durvasula, klinisch psycholoog en auteur over narcistisch gedrag helpt de tekenen van misbruik in narcistische relaties te herkennen. In een recente video op haar YouTube-kanaal belicht ze een veelvoorkomend refrein van narcisten om hun slechte gedrag goed te praten: “Niemand is perfect.”
Wat de uitleg voor narcisten populair maakt: je kunt het er onmogelijk mee oneens zijn, want het is helemaal waar; niemand is perfect. Als je zelf empathisch bent, ben je geneigd de narcist gelijk te geven. En dat is de bedoeling van deze dooddoener: dat hij je in slaap laat sukkelen.”
Zal ik nog wat foto's voor je signeren?
@Kaas de Vies | 09-07-23 | 10:38: Je schreef zwaffelen verkeerd.
* naar gezwaffelde foto van Kaas de Vies in lijst staren doen
Discussiëren met een narcist is heel glibberig.
Ze zijn er in geoefend te manipuleren, te gaslighten, verdraaien en liegen is geen probleem, omdat ze geen geweten hebben.
Jouw welzijn doet er niet toe, het is alleen leuk voor ze om ermee te spelen.
En dus de waarheid doet er niet toe, maar hoe je mee wegkomt.
Het is een spel voor ze, en of iemand anders ermee in de ellende komt, kan ze niets schelen.
Zijn ze uitgespeeld met je, dan ruimen ze je op en gaan ze naar het volgende slachtoffer.
1 op de 20 mensen heeft narcistische en psychopathische kenmerken.
In topfuncties is dat 1 op 5.
Ze kunnen geen echte connectie met iemand anders aangaan, alsof ze geen ziel hebben.
Het zijn wel meestermanipulators met een hele goede radar voor prooien.
Qua niets kunnen paste hij er wel goed tussen,dat weer wel.
Zijn ijdelheid maakte hem tot nuttige idioot op dossiers waar hij eigenlijk alleen maar kon verliezen. In de categorie "jezelf voor de bus gooien" was HdJ de onbetwiste koning. Maar goed, iemand moet het doen.
Wat mij aan hem tegenstond was dat hij zo trots als 9 lullen basic managementteut stond te oreren en dan trots om zich heen keek van: "Zien jullie nou wel; ik ben een echte professional". En dat hebben we geweten, een procesdenker pur sang die zo in beslag door het proces werd genomen dat het uiteindelijke doel er eigenlijk niet meer zo toe deed. Maar dat is niet alleen Hugo, dat is gewoon de Nederlandse ziekte in het algemeen. Waar hij bracht het wel heel irritant naar buiten.
Ook het proces beheerste hij niet. Dat hebben we tijdens Corona gezien. Het gaat hem denk ik vooral om de beeldvorming. Handjes schudden op priklocaties en met een valhelm de bouwlocaties afgaan.
Hugo moet het ook doen met de mensen om hem heen en met de systemen om hem heen.
Met allerhande invloeden, blijkbaar van buitenaf ook nog.
Van mondkapjes tot geheime prijzen van medische implantaten en onnodig dure farmacie, die maximale winst uit de gezondheidszorg trekken omdat het kan.
Dat het voor elkaar kreeg om voor 'zorgvuldig testen' te gaan.
Weet Hugo toch ook allemaal niet.
Hij is geen medicus.
Dus je kunt Hugo wel vervangen, maar vervang je daarmee het systeem om hem heen niet.
Denk bijvoorbeeld ook aan hoe Groningen gaat, of de toeslagen.
Geruzie tussen de overheid en olieboeren, hoe banaal.
Hoeveel moeite het kost voor democratisch gekozen mensen om aan zwart gelakte rapporten te komen.
Het is eigenlijk een beetje eng.
Alsof de democratie niet meer goed werkt.
Renske was het gif zat, ome Ron de alfa-hel.
Te vrezen is dat er meer systeemfouten zijn.
Helaas voor de politie, verpleegkundigen en al die mensen die voor ons land bezig zijn.
Jammer voor zijn dealerT wel...
Ja die foto is duidelijk genomen na het consumeren van een nakkie of 3.
Hugo is gewoon gebruikt door Rutte. Heel veel ministers onder Rutte moesten aftreden. Ook door bijv. kwijtgeraakte bonnetjes (Teeven) Deze kerel, Hugo dus heeft zo’n vijf miljard zoek gemaakt. Onvoorstelbaar veel geld.
Is Hugo ook homeau? Vraag het voor een vriend...
@Blonde Nel | 09-07-23 | 10:49:
Geen idee, hij heeft wel kinderen maar dat zegt op zich ook niet alles.
Hé, nu bedenk ik me ineens wat Hugo wèl kan. Hij heeft een paar kinderen gefröbeld.
Dat is ook een gave, niks kunnen.
Incompetente leiders/managers/professionals zien zelf niet in dat ze incompetent zijn.
Daarom is het ook extra gevaarlijk deze veel macht te geven zonder een goed correctief middel.
Wat gaat het CDA zo een ongelooflijk pak rammel krijgen daling bij de verkiezingen… hahaha , zo genieten dit.
#bedankt voor uw stem, Hugo.
Lijkt me goed als Hugo zich zolangzamerhand gaat voorbereiden op de volkstribunalen.
Hugo durfde wel tegen de gevestigde belangen op de woningmarkt in te gaan. Hij was iig beter dan Stef Blok.
Blok is een voorbeeld van een goede bestuurder maar zeer matig getalenteerd politicus. En hij had zijn hoofd en accent ook niet mee.
Zo kan je Adolf Hitler ook wel omschrijven
#godwinzondag
@Kaas de Vies | 09-07-23 | 10:31: bij Adolf Hitler was het volgens mij eerder andersom. Sterk als politicus/volksmenner, rampzalig als bestuurder. Maar dat geheel terzijde.
@_pacman_ | 09-07-23 | 10:30: Hij zei vlak voor alle huidige problemen op de woningmarkt zich manifeesteerden dat de woningmarkt 'af' was. Incompetenter als bestuurder kun je niet zijn.
@MrTee | 09-07-23 | 10:42: de term ‘achteraf is het mooi wonen’ kan nauwelijks beter gebruikt worden dan hier.
Een onderwijzer die via dorpspolitiek en heel hard flyeren het heeft geschopt tot minister. Je kon van mijlenver zien aankomen dat dit zou mislukken zonder dat de man dit zelf ooit zou inzien. Het wemelt in ons land van deze types.
Bedankt voor niets Hugo.
Ik zag gisteren een ongezonde dakloze. Ik moest meteen aan de twee falende ministerschappen van Hugo de Jonge denken.
Hugo verdient een standbeeld in Madurodam.
Lijkt me uitstekend CV om de hedendaagse politiek in te gaan.
Of om er te blijven.
Balkenende zou zeggen, Hugo, na het zuur komt het zoet!
Dat maar vergeet ook zijn evergreen niet: U kijkt zo liev!
@SteilAchterover | 09-07-23 | 10:23: al die politici hebben wel een moment van zwakte zoals JPB, denk aan Rutte met zijn ‘Carolien’ of Jetten die zichzelf compleet voor paal zette bij zijn eerste TV-optreden als fractieleider destijds, of Roemer die geen flauw benul had van de inhoud, of de GL-muts met haar stekkerdoos etc etc etc.
@_pacman_ | 09-07-23 | 10:27: Dat was geen teken van zwakte bij JPB. Dat was een btiljante zet om Tweebeeke direct buiten spel (op haar plaats) te zetten. Ze had namelijk de vreemde gewoonte om de juiste vragen te stellen.
@_pacman_ | 09-07-23 | 10:27:
Ik vond 'Carolien' wel charmant en ontwapenend.
Die VOC-mentaliteit.
Over grenzen heen kijken!
Dynamiek!'
Tóch?
Tot de parlementaire enquête over de verdwenen miljarden bij VWS zonder fatsoenlijke onderbouwing! Mogen we dan tegen die tijd een beroep doen op het geheugen hoe het ministerie functioneerde en wie eindverantwoordelijk was? Ach, misschien ook maar de moeite besparen....
Het ergste is nog voor al de fouten en miljoenen die verdwenen zijn hoeft Hugo geen verantwoording af te leggen of voor te boeten. Straks inderdaad mooi baantje waar hij weer zijn zakken kan vullen
Weet je wie ook zo gek op deze man is? www.buttkicken.nl/briefje-van-jan-aan...
Zo dan, die gaat er heel hard in vandaag! Maar ja, iemand moet het doen, dus Jan!
Hugo de Jonge is behoorlijk door Rutte genomen.
Hugo's hele imago hangt vast aan COVID & de wooncrisis.
Lekker gewerkt Mark!
Zo is het precies. Stootkussen De Jonge, de Kop van Jut. De man moet masochistisch zijn.
De Jonge is geen intellectueel zwaargewicht en zeker niet foutloos, maar wel een zeer moedig bestuurder en extreem harde werker. Dat ego is hem vergeven.
Zo kan je het ook zien.
Helaas gefaald in alle opzichten, maar toch een puntje voor de moeite.
En een ander vindt dan weer dat hij misdaden tegen de menselijkheid heeft gepleegd.
@uisge baugh | 09-07-23 | 10:20:
Een ander is dan ook niet goed snik. En wat bedoel je exact met 'misdaden tegen de menselijkheid'?
Je kunt 'moedig' zijn en een 'extreem harder', geloof ik ongezien.
Tegelijkertijd kun je ook de grootste miskleun op aarde zijn.
Welk dossier heeft De Jonge goed afgehandeld?
@de IJsman | 09-07-23 | 10:24: Zie 10:17 Johan.
We hebben als bestuurders niet per se harde werkers nodig, we hebben vooral behoefte aan mensen die iets kunnen. En Hugo is een omhoog gevallen onderwijzer die er blijk van heeft gegeven als bestuurder he-le-maal niets te kunnen. Niets. Daar verandert moed en een goed arbeidsethos niets ten positieve aan. Sterker, dat maakt het alleen maar erger. De man heeft opzichtig foute keuzes gemaakt en daarop moedig voortgeborduurd en hard aan gewerkt. Anders gezegd, hij is naarstig blijven wrijven in behoorlijk wat vlekken die hij zelf maakte.
@Zoelense Hobbyboer | 09-07-23 | 10:17:
En voor het ongezien wegmaken van 5 miljard zonder consequenties.
Hugo de Waanzinnige.
Hugo de Krankzinnige
"Hugo'ke, kom maar effkes wisselen jochie."
De Jonge heeft (vindt hij zelf)heel hard gewerkt en geen fuck uitgevoerd.
Het was en is nog steeds een leugenaar en konten kruiper.
Hopelijk zien we hem nooit meer terug in de politiek en een onderzoek naar al zijn vuile regelingen tijdens de corona crisis is zeer zeker noodzakelijk.
De Jonge past prima in het rijtje met Ollongren, van Huffelen, van den Burg, Jorritsma, kunnen allemaal helemaal niets.
Genoemden zijn wel heel professioneel in likken, overleven en cashen decennialang.
Peter principe?
En vergeet Jetten niet.
@Kapitein Sjaak Mus | 09-07-23 | 10:18: Niet helemaal; in Peters'principe wordt gesteld dat mensen in een organisatie doorgroeien tot ze een niveau bereikt hebben, waar ze eigenlijk net te licht voor zijn. Ze lopen dus voortdurend op hun tenen om te blijven functioneren.
De genoemde mensen hebben nauwelijks op hun tenen gelopen maar zijn 'op andere merits' omhoog gestoven.
Zoals moeder schizo stelt: omhoog gevallen bij gebrek aan gewicht.
@EEnzame SchizofrEEN | 09-07-23 | 10:22:
Omhoog gefaald.
Mensen als de Jonge zouden alleen in Den Haag mogen worden toegelaten als zij een certificaat van bekwaamheid kunnen laten zien. Verder zou zo'n certificaat maar een beperkte geldigheidsduur moeten hebben, omdat kennis voortdurend muteert. De opleidingen die voor het verkrijgen van het certificaat benodigd zijn worden aangeboden door onderwijsinstellingen met een discutabele reputatie (Inholland of zo) die geen enkele garantie afgeven over de kwaliteit van de opleiding.
En hij kan er een STAP-budget voor aanvragen.
Een kapperszaak of een schoenenwinkel lijkt me wel iets voor hem.
Ik dacht aan een sloopbedrijf maar dan sloopt ie al dan niet perongeluk de bouwkeet en doet hij een investering in steunzolen van de bedrijfsuitjespot.
Slopen is een vak, niet voor lege praatjesmakers.
Hugo de Jonge kan er niets aan doen. Na de afgeronde studie roomt de maatschappij het talent af op zoek naar theoretisch fysici, topeconomen, medisch specialisten en dat gaat zo naar beneden tot en met circusclowns. Voor de mensen die dan nog op straat staan is er de politiek.
2012 was al een voorbode,
CDA-lijstduwer Hugo de Jonge, wethouder in Rotterdam, trok slechts 545 stemmen. Bijna vier keer zoveel mensen stemden op zijn plaatsgenoot, Ronald Sørensen, die als laatste op de PVV-lijst stond. De overige lijstduwers van de gevestigde partijen behaalden ieder 1100 tot 2400 stemmen.
www.ad.nl/binnenland/lijstduwer-van-r...
Haha dat is gênant zeg.
Wachtgeld goed besteed om alle onbekwamen uit het kabinet uit functies van betekenis te houden.
Altijd die negatieve lijksjes. Kunnen we ons niet beperken tot dat ene unicum waarbij hij wél iets goeds gedaan heeft? Iemand iets om aan te dragen?
Ik hoor krekels
Jazeker! De lokale schoenhandelaar is uitermate tevreden met zijn omzet door zijn zéér gewaardeerde klant Hugo.
Maar dat was het dan ook wel.
@amateurrr | 09-07-23 | 10:07: Vrij uniek, zijn er niet zo veel meer in Nederland.
... tumbleweed...
De Jonge is ingestapt op een zeer kwetsbaar moment in de Corona-crisis toen Bruins letterlijk omviel. De Jonge heeft in die periode denk ik naar eer en geweten snoeihard gewerkt en heeft daarbij ontegenzeggelijk ook grove fouten gemaakt.
Maar ik vraag me af of een van de praatjesmakers die het achteraf allemaal zo goed weten (hier maar vooral in TK) het beter had gedaan.
De Jonge is een zwamneus die teveel beloofd wat hij niet kan waarmaken en een miljard of 5 heeft weg gepist zonder enig idee waaraan maar de hetze tegen hem is laaghartig.
Stop maar. Hij heeft niet hard gewerkt en niet naar eer en geweten. Zie alle WOB dossiers waarbij er liever belastinggeld uitgedeeld wordt dan de waarheid.
Als mens is hij niets en zal ook nooit wat worden.
@Zoelense Hobbyboer | 09-07-23 | 10:09:
Jij bent een antivax wappie dus mag je je inhouden te oordelen over anderen als mens.
Kom op Pac, Hugo de schoenen heeft werkelijk niets goed gedaan en inderdaad 5 miljard zoekgeraakt maar we mogen hem niet verketteren of afzeiken?
Waarom niet?
U bent bekend met het woord 'eindverantwoordelijk'?
Dat hij in een heel lastige situatie is ingestapt, soit. En dat hij vast hard gewerkt heeft (zeg dat alstublieft niet tegen bijvoorbeeld bouwvakkers of verpleegkundigen), dat zal best maar... hij was echt niet de enige.
Maar als je als hoofd van een afdeling even miljarden er doorheen jekkert zónder dit goed te onderbouwen, laat staan te (laten) documenteren? Nee, dan heb je je werk niet goed gedaan.
En ja, het is makkelijk langs de zijlijn op hem te spugen, maar jemig de pemig, als belastingplichtig burger moet je officieel eigenlijk al alles 5 tot 7 jaar bewaren aan bonnetjes en dan gaat het om absurd kleine bedragen in het geheel. En dan kan een ministerie, met tientallen (vast financieel heel capabele) mensen in dienst, niet zorgen dat er twee of drie zorgen voor de administratie?!
En om alles voor te zijn, als Hugo een beetje slim had geweest, dan had'ie dit nagevraagd en bij de eerste de beste :'nee, dat doen we niet' direct het stokje terug aan Rutte moeten geven; Deze klus knap ik niet voor je op.
@omanders | 09-07-23 | 10:11: Mag je weer uit je bench?
@EEnzame SchizofrEEN | 09-07-23 | 10:15:
Het is algemeen bekend dat de ao/ib binnen VWS een puinhoop is en geen enkele prioriteit krijgt. Een hardnekkige kwaal binnen de organisatie. En ja, daar was De Jonge verantwoordelijk voor, maar het was er al toen hij aantrad en hij had toen andere zaken aan zijn hoofd dan daar verandering in te brengen.
Zie verder: www.rekenkamer.nl/publicaties/rapport...
@EEnzame SchizofrEEN | 09-07-23 | 10:15:
De opper-iijdeltuit is gezwicht voor het idee dat hij zijn schoenen aan een nog veel groter publiek kon laten zien.
Sorry, maar je best doen naar eer en geweten is niet goed genoeg; je mag best op de resultaten afgerekend worden. Dat geldt voor een minister net zo goed als voor een tegelzetter.
En ik denk dat veel praatjesmakers hier het wellicht wel beter gedaan zouden hebben. Zeker, in veel gevallen moest Hugo handelen op basis van onvolledige informatie, en dan is het achteraf altijd makkelijk praten. Maar in veel gevallen was het ook met de kennis van toen al fout. Veel te lang wachten met het voorbereiden van de vaccinatie. De volstrekt overbodige laatste lockdown. Dat soort dingen.
Het allergrootste verwijt, en wat mij betreft een doodzonde voor elke bestuurder: niet willen luisteren naar goed advies, maar eigenwijs je eigen zienswijze doordrukken in zaken waar je geen verstand van hebt.
@de IJsman | 09-07-23 | 10:22: Vandaar mijn stelling dat de Jonge (of wie dan ook!) als tijdelijk verantwoordelijke toch op zijn minst een begin had kunnen maken om dit aan te pakken. Sterker nog, de situatie waarbij mensen verplicht thuis moesten werken, had een mooie optie kunnen zijn deze mensen aan de slag te zetten. Draconisch wellicht, maar jemig de pemig, als ik die taak (er bij) had gekregen, dan had ik dáár op ingezet. Maar niet Hugo. Hugo zag wellicht, zoals zwenkwieltje al aangaf, vooral een mooi 'moment to shine', een kans vol met je kop op de buis te komen en 'het klootjesvolk' toe te spreken.
Hugo had als directeur van een school dit al moeten snappen. Als wethouder had hij dit moeten snappen. Maar ja. Hugo, hè.
Ambtenaar?
@EEnzame SchizofrEEN | 09-07-23 | 10:41:
Een dag heeft maar 24 uur en als MinVWS had De Jonge tijdens de coronapandemie andere prioriteiten dan de administratieve chaos.
Snoeihard gewerkt?! Een steigerbouwer die de droom van hugo moet waarmaken werkt snoeihard! Niet die lamlul...
@Flapster | 09-07-23 | 12:29:
Alsof fysieke arbeid de enige manier van hard werken is. Vraag de steigerbouwer om complexe bestuurlijke vraagstukken op te lossen en hij rent huilend naar zijn moeder van de stress. Een aangifte inkomstenbelasting indienen is voor veel van die gasten al te veel gevraagd.
@omanders | 09-07-23 | 10:11: vreemd figuur bent u!
Heb tot nu toe nooit een goed beeld gehad van een minkukel, deze man maakt het beeld compleet..
Soort koning Midas andersom.
@ Duwbak_Linda. Koning Sadim die al het goud dat hij aanraakt in stront doet veranderen.
Heel dat gevallen kabinet mag van mij wegblijven. Ik denk dat hier mensen in de panelen zijn die het stukken beter zouden doen.
Er staat mij in ieder geval geen enkele minister van Rutte4 bij waarbij ik denk: die mag blijven.
Nee, die niet aub...
Zolang het over onderwijs gaat, mogen ze me bellen.
Want waar ik persoonlijk een pesthekel aan heb, is dat er telekns weer mensen op plekken komen waar ze niets te zoeken hebben. Ik bedoel, kijk naar de ministers van defensie... Allemaal ijzervreters, maar niet heus.
@naglfar | 09-07-23 | 10:07: Misschien Dilan Yesilgöz...
@tantesidonia | 09-07-23 | 10:31: nee, nee, nee die stond ook continue te liegen.
Jullie bedoelen de juiste man of de juiste plek zeg maar. Of weet ik veel welk alfabet lettertje. Goh, hoe komen jullie daarbij?
Nou, wat let deze kundige walstuurlui om zich verkiesvaat te stellen?
Nog bedankt voor de foto's!
Hugo1 ging een jaartje les geven op een basisschool
Hugo2 ging vier jaar directeur spelen op een andere basisschool. (cursus? ervaring?)
Hugo4 ging van een tekort aan mondkapjes naar een tekort van vaccins
Hugo5 ging van een tekort aan huizen naar een tekort aan stikstofruimte
Hugo6 mag van mij een jaartje wachtgeld om zichzelf uit te vinden en een opleiding af te maken die bij zijn volgende functie hoort. Gun die man ook eens de juiste bagage voor een succeservaring.
Hugo3
Deze mafkees gaan we snel vergeten, heb er nu al geen actieve herinnering meer aan....
Nee hoor, deze mafkees herinneren wij ons nog jaaaaaren.
Die met die schoenen van 5 miljard.
Deze mafkees ga ik nooit vergeten. En ook nooit vergeven.
Van Hugo weet je het, van zijn opvolgers moet je het eerst weer ervaren. Lijd ik nu aan Stockholm syndroom?
Noem er anders eentje die wel de juiste competenties had in Rutte 4. Volgende keer maar een zakenkabinet doen!
Dat is een keer door FvD voorgesteld, dus dat wordt never nooit niet geaccepteerd.
Dat kun je trouwens ook andersom gebruiken, als de FvD stelt dat er een miljoen immigranten per jaar bij moeten komen, dan gaan de grenzen hermetisch op slot.
*naar Hugo zwaait
Hugo kan niets.
Hé!
Zat jij niet op water en brood?
@Kapitein Sjaak Mus | 09-07-23 | 10:22:
Ja, helaas liet ik mij een beetje meeslepen in een draadje en dacht dat kan ik ook. Ik hou wel van een beetje choqueren met vieze praatjes. Dat was gelukt bij Joris. Terecht ook. Nu Hugo nog “Jorissen”
@Flightless bird | 09-07-23 | 11:00:
Welkom terug, vogel!
Wacht maar, die lul komt in het volgende kabinet als het CDA gaat mee regeren (denk 't wel, hoop 't niet).
@Bakkeleures | 09-07-23 | 11:43:
Voorlopig gaan ze nergens heen, verklaren alles wat nu loopt als niet controversieel en drukken nog even de zaken door als demissionair kabinet.
REAGEER OOK