Hugo de Jonge verstopte NOG een kritisch 2G-rapport: 'Coronapas geen goed instrument'
Ja weet je, je gaat vanzelf een keer in 'complotten' geloven als de leiders louter liegen, schmieren en bedriegen
De Meest Geprikte Man van Nederland heeft nóg een kritisch rapport over 2G coronapassen achtergehouden voor de Kamer. Pieter Omtzigt zat - uiteraard - op 1 januari ook wetsteksten te lezen en stuitte op het advies van de digitale begeleidingscommissie, dat als bijlage verstopt zat bij de Kamerbrief reactie op motie over geen groen vinkje CoronaCheck-app bij besmetting. "Goed verstopt dus", volgens Omtzigt. Afgelopen week leerden we dat Hugo een kritisch rapport van de Raad voor de Rechtspraak wekenlang bewust achterhield, om het vlak voor kerst en - belangrijker - ná twee debatten over 2G pas naar de Kamer te sturen. Hugo wil namelijk zó graag 2G invoeren dat we beginnen te denken dat zijn huichelende handelswijze het gevolg is een opgelegd EU-decreet uit Brussel is, want die willen immers alle vrije burgers digitaal oormerken.
Het advies van de digitale begeleidingscommissie is kort (twee kantjes) maar krachtig: "De commissie [is] van mening dat de coronapas als uniek toegangsmiddel voor werk en belangrijke locaties niet het beste instrument is om de pandemie te bestrijden." En dat advies is, evenals dat van de Raad voor de Rechtspraak, pas ná twee 2G-debatten naar de Kamer gestuurd. We gaan er, net als bij het vorige rapport, van uit dat dit opzettelijk is gedaan door Hugo de Jonge, maker van uitermate smerige worsten. De volledige adviestekst staat na de lees verder, opdat zo veel mogelijk mensen er kennis van kunnen nemen. Want 2G en coronapassen bestrijden geen virusbesmettingen. Ze bestrijden in de eerste plaats de vrije beweging van vrije mensen, en iedereen die zijn vrijheid lief is, zou zich met alle kracht tegen deze overheids-almacht moeten verzetten.
Advies Begeleidingscommissie Digitale Ondersteuning Bestrijding Covid-19
(Dikgedrukte zinnen door GS - red.)
De Minister van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS) heeft een Begeleidingscommissie ingesteld die de Minister zal adviseren over digitale ondersteuning bij de bestrijding van Covid-19. De begeleidingscommissie brengt naast gevraagde adviezen ook ongevraagde adviezen uit.
Onderstaand advies is geschreven in de context van een mogelijke uitbreiding van de CoronaCheck app/Coronapas/QR-code (hierna: coronapas) in een 2G systeem. Nu het voornemen bestaat om het gebruik van de coronapas te intensiveren en mogelijkerwijs in te zetten als ‘toegangsbewijs’ voor uiteenlopende locaties wil de commissie graag wijzen op het volgende;
(1) Een groen vinkje voor een QR code in de coronapas betekent niet dat de persoon die binnengelaten wordt geen covid heeft: deze persoon kan desondanks besmettelijk zijn.
Volledige gevaccineerde mensen kunnen nog steeds covid krijgen en anderen besmetten. Als de coronapas als toegangsmiddel zou worden ingezet om werkplekken te heropenen dan zouden besmette personen gedurende de werkdag andere personen kunnen besmetten.
Daarbij bij komt dat het ‘groene vinkje’ van de coronapas is gebaseerd op volledige vaccinatie (of doorstane ziekte). Echter: de werking van vaccins lijkt in tijd af te nemen terwijl de Delta-variant besmettelijker is dan vorige varianten. Het groene vinkje van de coronapas is (op dit moment) statisch. Ook al is iemand ‘lang’ geleden gevaccineerd; het groene vinkje blijft staan. Het is bekend dat relatief veel mensen met coronapas toch op pad gaan als ze klachten hebben.
Dat is problematisch in het licht van het Kabinetsvoorstel om de coronapas veel breder als toegangscriterium in te zetten. Met oog op bovenstaande is de commissie van mening dat de coronapas als uniek toegangsmiddel voor werk en belangrijke locaties niet het beste instrument is om de pandemie te bestrijden. De coronapas is daarentegen een uitstekend middel te midden van het brede spectrum van methoden om de pandemie te bestrijden, van de basismaatregelen tot vaccineren, testen en BCO - inclusief geautomatiseerd BCO in de vorm van CoronaMelder. De coronapas is een digitaal hulpmiddel (en is inmiddels aan een update toe) en kan niet ’solo/stand-alone’ breed worden uitgerold.
Dit zou namelijk onder meer resulteren in (verder) vertrouwensverlies van een deel van de Nederlandse bevolking in digitale middelen.
(2) Belang van publieksvertrouwen in digitale middelen van de overheid
De commissie is er van overtuigd dat de overheid vanaf nu veel vaker gebruik zal maken van digitale hulpmiddelen in de bestrijding van ziektes. De CoronaMelder en de coronapas zijn buitengewoon privacy vriendelijke middelen. Toch worden de middelen door een deel van de bevolking gewantrouwd. Wetende dat er in de toekomst zich ongetwijfeld wederom onbekende situaties zullen voordoen waarbij digitale middelen nodig zijn is het zaak om heel prudent om te gaan met de huidige digitale middelen.
En waar mogelijk:
- niet-digitale/analoge middelen te prefereren boven tech;
- digitale drang te voorkomen.
(3) Tot slot: advies om de coronapas minder statisch te maken
Zoals gezegd is de coronapas één van de vele instrumenten om de pandemie te bestrijden, net als vaccineren, testen en BCO. Testen en BCO worden regelmatig opgeschaald of afgeschaald, en de commissie adviseert om ook de coronapas dynamischer te maken.
Zoals gememoreerd beschermen vaccins niet volledig tegen besmetting. Daarom is het belangrijk dat de data over vaccin effectiviteit tegen besmetting verzameld en gemonitord wordt met voldoende mate van detail en frequentie (per leeftijdscohort en per week). Als deze bescherming significant daalt onder het percentage waarmee een sneltest een daadwerkelijk positief persoon identificeert (een grove schatting daarvoor is 66%), dan wordt het effectiever om de Coronapas alleen op basis van een negatieve test uit te geven (lees: 1G dus, alleen testen, en niet andersom: vaccin of herstelbewijs, zoals Hugo het nu wil - red.) Een dergelijk besluit zou ook genomen kunnen worden in periodes waarin heel veel (gevaccineerde) mensen besmet zijn.
Omdat deze pandemie langer gaat duren dan we allemaal willen, en de omstandigheden steeds wijzigen, suggereert de commissie te onderzoeken hoe de coronapas minder statisch gemaakt kan worden, zonder verlies aan privacy en toegankelijkheid (een werkbare analoge versie).
Concluderend adviseert de commissie om de coronapas te blijven gebruiken voor uitgaansgelegenheden maar roept op tot terughoudendheid voor een grootschalige uitrol. Omdat dit het huidig en toekomstig vertrouwen in digitale overheids-hulpmiddelen ter bestrijding van ziektes (of andere calamiteiten?) blijvend zou kunnen schaden. En nodigt uit om de mogelijkheden van een optimalisering van de functies van de coronapas te onderzoeken.
Social
Digitale commissie is al langer kritisch:
Social
Reaguursels
InloggenDe corona pas is via de EU achterdeur geregeld. Daarna wordt dit landelijk doorgedrukt, geen ontkomen aan. Heeft totaal niks met democratie te maken. Alle gesprekken hierover in de 2e Kamer zijn voor de bühne. Daarom heb is mijn vertrouwen in de politiek nihil
Ja kan er lang kort veel weinig ect ect over discussiëren maar de vooruitgang is niet te stoppen op geen enkele manier ! Het monitoren van mensen hoort daar ook bij.. heelaas Het is oorzaak gevolg
De reden om niet te vaccineren is met name gestoeld op het beleid, gezien je op alle andere manieren al monddood bent gemaakt is dat de enige wijze om nog een beetje opstand, tegen de draconische maatregelen te bieden.
Het blijkt ook maar weer keer op keer dat de meest extreme maatregelen geen tot weinig voedingsbodem hebben en nevenschade tot gevolg hebben. Inmiddels hebben ze 3 miljoen boosters gezet en zitten ze al 1990+ te prikken, lijkt erop dat, net als met dat vaccin, een meerderheid helemaal niet zoveel behoefte heeft aan dat prikje, dus moeten ze onder druk worden gezet en dan tellen we ze mee als mensen “die hun verantwoordelijkheid hebben genomen”.
Ik heb niets met Hugo de Jonge, integendeel zou ik zeggen maar die foto’s van de prikken zou ik toch echt weghalen. Een van de fotootjes is er een uit 2018 van een griepvaccinatie.
Je haalt hiermee je eigen geloofwaardigheid onderuit en dat kan nooit de bedoeling zijn!
Misschien komen die tribunalen er toch nog. In elk geval heeft Thierry wel vaak gelijk, maar wordt kritiek (denk ook aan de oversterfte...) pas serieus genomen als Omtzigt het zegt.
Oversterfte is wss het gevolg van eerdere covid besmetting en niet een vaccinatie. Onderzoek is idd nodig om even het wappiegeloof dat het door het vaccin komt weg te nemen.
@Harris Pilton | 02-01-22 | 12:49: Je schrijft: "waarschijnlijk", dus vijftig procent kans dat jij er ook gewoon naast zit.
Ik heb niets met Hugo de Jonge, integendeel zou ik zeggen maar die foto’s van de prikken zou ik toch echt weghalen. Een van de fotootjes is er een uit 2018 van een griepvaccinatie.
Hugo de poederneus, wie neemt hem nog serieus?
Neem gewoon het zekere voor het onzekere; als hij iets roept is het een leugen tot het tegendeel bewezen is.
verwordt hier een beetje tot een stofnest van wappies .. stuk is ook nogal laten we zeggen balletje open doel .. oftewel men oogst wat men zaait ..
Wappie is inmiddels een geuzennaam. Net als racist.
@Toede_Le_Dokie | 02-01-22 | 09:38: ook dit is een misvatting ..
Iemand houdt bewust twee cruciale stukken achter waar een best wel omstreden wet aan opgehangen dreigt te worden. En jou reactie is: "Nah, stofnest...", serieus?
Weet je wie er ook lekker vanaf komt, er net op tijd tussenuit glipt, en op de banen carrousel springt? Franc Weerwind, de burgemeester van het Floariade 2022 debacle in Almere. Hij wordt nu MINISTER van... (komt ie)... rechtsbescherming. Dat gaat ie ook hard nodig hebben ook.
De Floriade 2022 in Almere, oorspronkelijk begroot op 11 miljoen en onder zijn hoede uitgelopen tot 130 miljoen. Arme Almeerders. Wel slim van hem.
Amen!!
Iemand die zo de aandacht op
Zijn schoenen plaatst moet een wel
Een heel
Klein pikkie hebben……..
Thierry Baudet heeft dus al die tijd gelijk gehad.
Ja
In sommige dingen had hij gelijk, maar dat kan iedereen overkomen.
@W_F | 02-01-22 | 08:20: Met dergelijke argumenten heeft nooit iemand echt gelijk. Het is het een of het ander. Had Baudet gelijk? Ja. Verder niets dus.
Weet iemand wat het percentage van corona herstelde is, onder de ongevaccineerde?
Die cijfers kan ik nergens vinden.
Ze worden ook niet zo ziek.
Hier is er 1, en mijn vriendin ook. Kan iedereen hier even reaguren, dan kunnen we de balans opmaken. Wil iedereen die het niet gehaald heeft ook even iets van zich laten horen?
Ze gaan allemaal dood, houden ziekenhuisbedden bezet én zijn de hele dag door besmettelijk, iedere dag.
Wow, echt wow.
Hugo de Jonge wilde als wethouder Zorg in Rotterdam gedwongen anticonceptie voor probleem vrouwen in 2017. Fijne man dus, heeft wat met dwang. Hoop oprecht dat zijn dochter Sarah geen probleem vrouw wordt.
CBS: "Antilliaanse meiden onder de 20 jaar in Nederland zijn zes keer vaker tienermoeder dan andere meisjes in Nederland. De eerste generatie Antillianen is wel ongeveer even vaak moeder als meisjes op Bonaire, Saba en Sint Eustatius."
En die probleemvrouwen? Moeten ernstig drugsverslaafden, die al drie babies hebben gekregen die alledrie in een tehuis zitten, WEER zwanger worden? Moeten zwaar geestelijk gestoorden ook kinderen krijgen?
De prikpil lijkt me een heel goed idee voor de categorie zwaar gestoord en drugsverslaafd
2G betekent vrijheid! Althans voor diegenen die wel hun verantwoording nemen en die prik gewoon laten zetten tbv onze samenleving.
Misschien betekent het voor jou vrijheid, maar een ander besmetten kan je nog steeds zonder dat je het weet. En daar was het nu nét voor bedoeld.
Ik heb een herstelbewijs wat nog langer geldig is dan jouw booster. Toch gebruik ik de QR niet, vrijheid waarvoor je eerst gechanteerd moet worden om die te krijgen is namelijk geen echte vrijheid. Best bijzonder dat sommige mensen zoiets vrijheid noemen.
Vrijheid? Ik heb ook een qr, maar de winkels zijn anders wel dicht. Hiernaast ga ik nergens in waar een qr nodig is. Lekker de boel belazeren, nee daar wordt je beter van.
Bijna iedereen is gevaccineerd en de cijfers dalen spectaculair. Meer gevaccineerden op de ic dan andersom.
Dus nee, die qr zet geen zoden aan de dijk naast ons digitaal kunnen laten wennen aan een app die we gedwongen moeten hebben voor een sociaal systeem.
Je bent gebrainwashed.. Neem de rode pil. Onze overheid manipuleert de burgers en ontneemt vrijheden. Dat is zoooo veel erger dan wel of geen QR code. Dat is de opmaat naar een gruwelijke surveillancemaatschappij. Ik ben 70, het zal mijn tijd wel duren, maar ik vrees voor mijn kinderen en kleinkinderen.
@Warhead | 01-01-22 | 22:23:
***Meer gevaccineerden op de ic dan andersom.***
Interessant, waar heeft u dat gelezen?
@botbot | 01-01-22 | 22:49:
twitter.com/jonawalk/status/147734013...
Niet heel representatief qua aantallen maar het is tenminste relevante data.
Ook in Belgische ziekenhuizen meer gevaccineerden dan ongevaccineerden.
@BrulSpin | 01-01-22 | 23:05:
Een interessante ontwikkeling ik ga dit even verder uitspitten in ieder geval bedankt voor de tip.
@BrulSpin | 01-01-22 | 23:05: Die data gaat niet over de IC, maar over alle opgenomen patienten, en met een vaccinatie graad van 86% is die verdeling ook niet vreemd, helemaal niet als je meerekent dat ze nog niet klaar zijn met de booster voor de risico groepen (mogelijk is de daling in December te danken aan boosters, maar dat blijft gokken met zo weinig data. Als je compenseert voor de vaccinatie graad dan hebben ongevaccineerden 3.6 keer meer kans op opname. Het zou interessant zijn om hier ook de IC cijfers naast te hebben en het aantal patienten met boosters (uit je geciteerde draadje, er waren meer ongevaccineerden op de IC, maar ik weet niet hoe betrouwbaar jouw data is, dus neem alles met een paar korrels zout)
Lees de inhoud van die twee achtergehouden stukken eens aandachtig en reaguur dan nog eens.
Nog steeds 1 januari, na het jaar van de uitsluiting wens ik alle reaguurders een mooi en gezond 2022!
T zelfde hè
Dit dus. Dít is dus de hoofdreden dat ik me nog niet heb laten vaccineren. Niet omdat ik tegen het vaccin ben, niet omdat ik denk dat het middel overbodig is o.i.d., maar puur en alleen omdat ik het idee heb dat we ergens ingerold worden, een maatschappij creëren van haves en havenots, met een totaalcontrole.
Zo mag een ouder haar kind niet naar zwemles brengen omdat zij niet gevaccineerd is. Het kind in zwemkleding brengen mag niet "want het zou eens in het water kunnen vallen terwijl het nog geen diploma heeft". Voor de deur staan machtswellustige controleurs opgesteld. Geen nuance, geen menselijke maat, ook niet wanneer je extra vroeg komt er nog niemand anders is, "want regel is regel".
Dát is precies de reden waarom ik persisteer in mijn vaccinatieweigering. Tegen beter weten in.
Daar is een gerechtelijke uitspraak over geweest lees dat eerst maar eens.
Jij bevestigt het beeld dat de meeste weigeraars gewoon ordinaire dwarsliggers zijn.
@botbot | 01-01-22 | 21:35:
„Een uitspraak van de voorzieningenrechter Midden-Nederland, waarbij een Hilversumse zwemschool niet verplicht werd om QR-codes te controleren, geldt niet voor alle zwembaden in Nederland. Dat verklaart het ministerie van VWS.”
Lees dit maar eens:
regiopurmerend.nl/2021/12/30/minister...
Robin Fransman was ook tegen vaccineren...
Nu gaat dit stuk niet over of je voor of tegen vaccineren bent, maar over de onbekwaamheid van Hugo de Jonge, zijn gelieg en gedraai om overal mee weg te kunnen komen.
@botbot | 01-01-22 | 21:35: Dat klopt, maar het begin van deze regel was al fout.
@BrulSpin | 01-01-22 | 21:58:
Men mag helpen bij het omkleden maar niet als toeschouwer functioneren.
Bovendien kan geen enkel zwembad zich aan dit vonnis onttrekken.
Je mag je ook laten vaccineren en géén qr code genereren he? Dat staat los van elkaar.
Ja dat van dat zwembad is echt super dom. Dit is precies wat er mis gaat, de juiste regel op de juiste plek. En men gaat mij niet vertellen dat ze met die tienduizenden ambtenaren na twee jaar geen idee hadden hoe iets goed geregeld kan worden. De Jong is echt onbekwaambaarheid reincarnate.
@p3xxx | 01-01-22 | 21:59: ik vaccineer niet door o.a. het drammen en de leugens van figuren als de Jonge, dus e.e.a. is wel degelijk relevant.
Laat je niet door allerlei praatjes in de war brengen, vaccineren helpt en zoals nu blijkt ook op de lange termijn. Dus mozaard maak een variatie op de melodie en wellicht is de aangeboden vaccinatie geen slecht idee. Om aan te schuiven in het inmiddels wel wat grote massa graf is ook niet zo aanlokkelijk.
@heppykemper | 01-01-22 | 21:57: en niet al te slim ..
@Harrie Nak | 01-01-22 | 22:56: #metoo :)
@Schilder58 | 02-01-22 | 05:56:
Waaruit “blijkt” dat dan? Vooral geïnteresseerd over de lange termijn. U heeft een glazen bol?
Verzet. Ja, leuk. Maar hoe dan? Welk offer moet er gebracht worden? Met oud-en-nieuw was een dorpje verderop een cafeetje heimelijk open, besloten voor enkele gegadigden, achter gesloten gordijntjes. Wat denk je? Valt de politie binnen van twee kanten binnen om alle vijftien bezoekers te beboeten voor deze zware overtreding. Waar moet je het van betalen, dit verzet?!
mozaard | 01-01-22 | 20:56 | "Verzet. Ja, leuk. Maar hoe dan?"
Begin eens met een kop koffie op het Museumplein morgen twaalf uur.....
Het beangstigende is dat een substantieel deel van de bevolking elke richtlijn van de regering met enthousiasme zal opvolgen, ongeacht wat de inhoud van die richtlijn is. Vaccineren, dubbel vaccineren, boosteren, dubbel boosteren, aanvullend pillen slikken, permanente mondkapjes- en QR-plicht, lockdowns, avondklok, het maakt eigenlijk niet uit. Het schapendeel van de bevolking slikt het keer op keer.
Hehehe eindelijk eens iemand die mijn angsten onderwoorden brengt dat hele virus is natuurlijk niet fijn maar de volgzaamheid van zo'n groot deel van de bevolking is wat mij echt angst aanjaagd maakt allemaal niet uit wat de overhead voorsteld je doen het toch wel allemaal slick elke maandag een groen pilletjes en alles komt weer goed ze denken niet na maar doen het blindelings...hier ontkomt je niet aan een beter inzicht over de Jaren 30.....mijn Vader zei altijd al de mensen zijn als schapen ze hebben een herder nodig ik ging als puber natuurlijk keihard tegen in....als dit virus een ding heeft blootgelegd is het wel dat m'n pa gelijk had...
Nou u hed zegdt heel vergeten dat reaguuren ook een diktee iz.
Alleen die zin al "kan het vertrouwen in digitale middelen verstoren". Ik vertrouw niks wat digitaal is, sterker nog, waarom lopen de makers van digitale middelen altijd achter hackers aan? De hackers zijn programmeurs op de een of andere manier altijd een stap voor. Waarom zou digitaal bankieren zo veilig zijn? Ik heb geen internetbankieren op mijn telefoon en doe helemaal niks met geld op mijn telefoon simpelweg omdat ik het niet vertrouw. Wanneer is het de laatste keer geweest dat de overheid een goed werkend IT project gelanceerd heeft? En dan zou ik de overheid moeten vertrouwen in een digitaal iets?
Oude coronakoek inmiddels. Lijkt er steeds meer op dat omicron zo makkelijk opgepikt wordt dat alleen de allerhardste lockdowns nog iets uit gaan maken. En zo licht is dat alleen nog redelijk specifieke groepen kwetsbaar ogen maar daarvoor moet dan eerst nog een beter vaccin gebrouwen worden. Ergo, niet de app maar de strategie zelf moet dynamisch worden. Laten rondgaan zou nu bijvoorbeeld juist wel goed kunnen zijn, mits het duidelijk is wie er nog wel grote risico's lopen en dat goed uitdragen overal.
Het kabinet zou nog een week of twee een vuurwerkverbod moeten uitvaardigen. Dan gaat het snel met de verspreiding.
Als omicron echt besmettelijker zou zijn dan had Hugo de 1,5m maatregelen meteen moeten aanpassen naar 1,6m. Of 15m. Of 150m. En dat is het probleem, we weten het gewoon (nog steeds) niet. Er word bar weinig wetenschappelijk onderzoek gedaan, in ieder geval niet in Nederland in opdracht van Hugo.
Als er wegens wachten op degelijk onderzoek eerst maatregelen aan de veilige kant aangehouden worden valt dat te begrijpen. Maar deze regering houd marges juist aan de verkeerde kant. Zonder dat er zelfs nog maar een onderzoek ingesteld was werd al besloten dat het virus zich onmogelijk kon verplaatsen van de ene vliegtuigstoel naar de andere vliegtuigstoel, dus in vliegtuigen was de 1,5m maatregel niet nodig. Inmiddels weten we (omdat er in het buitenland wel echt onderzoek gedaan is) dat de verspreidingen in een vliegtuig heel wat verder dan 1,5m gaan, zelfs verder dan 15 meter, ondanks de goede luchtfilters. Maar in supermarkten zonder goede luchtfilters zou 1,5m weer wel voldoende zijn. Na 2 jaar nog steeds geen wetenschappelijk bewijs dat er verschil zit tussen 0,5m en 2,5m afstand houden in een supermarkt.
Zelfs op Antarctica ontkom je niet aan de Omicron variant..
www.brusselstimes.com/health/199687/b...
In het ISS nu ook de eerste besmette Rus..
Ongevaccineerden dragen niet bij aan een snel einde van de pandemie. Dan kun je als overheid niet anders dan ze maximaal onder druk zetten. Als dat met 2G kan, dan doen we het met 2G. Een vaccinatieplicht kan je laatste troef zijn, ik heb daar in elk geval niks op tegen.
Het gaat dus om het beïnvloeden van gedrag, niet per se om het veiliger maken van publieke binnenruimtes. Dat is toch niet zo moeilijk te begrijpen?
Zolang het percentage gevaccineerden in andere werelddelen nog verwaarloosbaar klein is heeft een hogere vaccinatiegraad hier geen noemenswaardige invloed op het beëindigen van de pandemie. En met de huidige krakkemikkige vaccins is het met een volledig gevaccineerde bevolking nog steeds dweilen met de kraan open.
@lekgoot | 01-01-22 | 20:36:
"krakkemikkige vaccins"
Ze zijn prima. Zo goed dat een booster zelfs nog steeds afweer tegen de omikronvariant oproept. Alleen mensen die deze materie niet begrijpen denken dat vaccins "uitgewerkt" zijn.
@lekgoot | 01-01-22 | 20:36:
U noemt het krakkemikkige vaccins, maar hoe kan het dat dan dat 2 /3 van de IC opnames ongevaccineerd is?
Ja, die lage vaccinatiegraad in andere delen van de wereld is een serieus probleem. Toch helpt het niet als je in een rijk land blijft volharden in dat niet-vaccineren. Ik vind het decadent als je liever onderdeel van het probleem blijft. Nederlandse ongevaccineerden zijn verwende mensen die het al veel te lang veel te goed hebben gehad.
En die vaccins zijn niet perfect, maar om ze nou 'krakkemikkig' te noemen...
@omanders | 01-01-22 | 20:46:
Niet de capaciteiten hebben deze materie te begrijpen.
@lekgoot | 01-01-22 | 20:54:
Een kruimeltje? u weet echt niet waarover u het heeft.
@lekgoot | 01-01-22 | 20:54:
Je zou er bijna iets van gaan denken...
Maar na goed advies van @Botte, hou ik me maar stil...
@botbot | 01-01-22 | 20:47:
Een derde, zie alle cijfers. Op dit moment is het zelfs zo dat de volledig geënten de meerderheid vormt.
@toetssteen | 01-01-22 | 21:46:
Ik put uit diverse bronnen, waar heeft u die informatie vandaan als ik vragen mag?
Wat draagt dan wel bij aan een snel eind van de pandemie? Weet jij het, want Hugo de Jonge weet het na anderhalf jaar nog steeds niet. Vaccins die niet doen wat ze hadden moeten doen? Nog een een extra hetzelfde vaccin wat niet doet wat het moeten doen?
@lekgoot | 01-01-22 | 20:36: We kunnen hier idd niet de pandemie beeindigen, maar de maatregelen zouden wel grotendeels niet meer nodig zijn als iedereen gewoon dat vaccin zou nemen...
@heppykemper | 01-01-22 | 22:01: Steeds maar blijven hangen in die cirkelredenering, als een mantra. Vaccinaties zorgen wellicht voor een lagere zorgbelasting (op de kortere termijn) maar niet voor een eind aan de pandemie. Als ze wel de heilzame werking hadden die u eraan toedicht was de lockdown niet nodig geweest, gezien een vaccinatiegraad van 85+ procent.
@heppykemper | 01-01-22 | 22:01: hoe weet je dat? Is het al ergens gelukt om de pandemie te bedwingen? Of zit je gewoon te wensdenken en moet iedereen met jou mee wensdenken?
Laten we elkaar niet gelijk als complotontkenner wegzetten.
Nog bijna 2 weken een demissionair-complot.
De reden dat de QR-pas doorgang moet vinden is te vinden op FTM:'
"De lobby voor een coronapas en een ‘QR-maatschappij’ wordt aangevoerd door de digital identity industry en die boekt resultaat: de Europese Commissie verwacht de coronapas uit te breiden tot een ‘volmaakte digital wallet’.
Brussel werkt aan een ID-systeem op basis van blockchain, de techniek die ook door de lobby van grote bedrijven wordt gepromoot.
Omdat informatie op blockchain niet verwijderd kan worden, ontstaat een permanent logboek van bewegingen, acties en transacties van alle burgers, vrezen experts. Ze noemen een digitale identiteit op basis van blockchain ‘meer dan dystopisch’. Maar zowel Den Haag als Brussel omarmen dit model omdat het ervoor zou zorgen dat de burger weer ‘baas wordt van de eigen data’.
Nederland is voorloper en gaat als eerste Europese land een prototype van een digitaal ID uitproberen. "
Zoiets is ook wel op een andere manier in te voeren dan met behulp van een vaccinatieplicht.
@lekgoot | 01-01-22 | 20:38: Dat is een vergelijking als: Een man steekt uw huis in de fik, en gebruikt daarvoor benzine; en dan zegt u: Dat had hij ook met een gasbrander kunnen doen.
@lekgoot | 01-01-22 | 20:38: oh ja? Hoe dan?
Er komen trouwens preventieve vaccins voor nog ongeveer 20 mogelijke pandemieen aan lees ik.
Straks kun je de junk niet meer onderscheiden van de brave burger!
Dat kun je al heel lang niet meer helaas, het concept junk/drugs/medicatie is ver zoek. Chemische middelen die in het lichaam komen met het enige verschil wat volgens de "wet" wel oke is en niet. In Nederland spreekt men over een apotheek in amerike een 'drug'store, drugs. Alle chemicaliën die je lichaam inkomen zijn drugs, danwel niet voor geschreven dan wel niet zelf verschaft. Hoe de persoon er zelf mee omgaat alszijnde verslaving is hetzelfde.
Gewoon even niet testen met z'n allen dan valt het eerste kaartenhuis in mekaar. Men kan dan alleen nog rapporteren over IC opnames.
Precies, en dan zijn we ook weer groener dan groen op de wereldkaart. Mooi man.
2014, say no more
Maarten van Rossem heeft van alle lijstduwers bij de Tweede Kamerverkiezingen de meeste (5929) stemmen behaald. CDA-lijstduwer Hugo de Jonge, wethouder in Rotterdam, heeft de minste (545) stemmen behaald.
bron: nu punt nl
Ik wordt zo simpel van woorden als pandemie, crisis en het dagelijkse IC-getal. Zelfs wappies praten er zo over.
4 jaar geleden als er een griepgolf was met dezelfde mortaliteit, dan lag onze te klein bemeten IC ook vol. En dat stond dan 1x in de krant en klaar...
Dat
Tegen griep kan men zich laten vaccineren.
@botbot | 01-01-22 | 20:03: En waarom is het nog niet uitgeroeid?
@botbot | 01-01-22 | 20:03: Dat werkte ook amper, net als nu
@TonAlias | 01-01-22 | 20:09:
Als u dat niet weet zou ik zeggen, doe de lagere school nog een keertje over.
@LonelyWanker | 01-01-22 | 20:10:
Weet u dat wel zeker?
Pssssst 2/3 weet u nog?
Halvering van de IC bedden staat kennelijk nooit in de krant. Van 2800 iC bedden naar 1350 in 10 jaar tijd . Met dank aan Rutte . Let vooral zometeen op de reactie van Bot die dit gegeven niet uit zijn mond krijgt ,maar over investeringen begint te blaten.
@botbot | 01-01-22 | 20:03: De laatste keer dat ik een gewone griepprik kreeg ben ik er drie weken ziek van geweest. Zonder griepprik waarschijnlijk een week...
"En dat stond dan 1x in de krant en klaar..."
Dat duurde dan ook maar een paar weken.
@Koning BongoBongo | 01-01-22 | 20:43:
Ho, vriendelijke vriend geen leugens over mij vertellen.
U beweerde dat er bezuinigd was op de zorg.
Waar op ik vroeg voor hoeveel euro is er dan op de zorg bezuinigd.
Dat antwoord bent u mij nog steeds schuldig.
@Koning BongoBongo | 01-01-22 | 20:44:
Ik kan het nog sterker vertellen mij hebben ze voor een paar maanden terug gevaccineerd en ik ben er zeker een halfjaar doodziek van geweest.
Die basisschool nitwit stelt in ieder geval niet teleur, of op z'n Engels: "He does was it says on the tin."
Schrale troost, dat wel.
Dit is eigenlijk ontzettend oud nieuws.
Niet zo lang geleden, toen we allemaal nog met een luier liepen, toen ...
Werd de strippenkaart voor de streekbus vervangen door de OV-chip. Mijn ouders werden uitgenodigd voor een voorlichtingsbijeenkomst in het gemeenschapshuis. De ouderenbond vertelde bij de introductie dat men het aanbod vanuit Den Haag niet kon weigeren.
De man, die de voorlichting gaf, drukte iedereen op het hart om toch vooral met de rechterhand de pas bij de kaartlezer in de bus te houden en zoveel mogelijk recht naar voren te kijken.
Mijn vader kwam met allergieverschijnselen thuis en mijn ouders hebben altijd geweigerd om een OV-chipkaart aan te schaffen.
Terug naar vandaag.
De Geldmaat wordt geëxploiteerd door de banken, maar het eigendom en het onderhoud van de Geldmaat ligt niet bij de banken. (Vergeet niet om sociaal acceptabel te poseren als je contant geld uit zo´n ATM haalt.)
Bij mij in de straat staat een lantaarnpaal.
Ik heb mijn BraadWorstLul in mijn linker en rechterhand
Jij denkt dat wij allemaal heel erg jong zijn, of héél erg oud.
Ben benieuwd wat voor pas Hugo gaat invoeren om ergens te mogen wonen. Heel vroeger mochten lijfeigenen e.d. ook niet zomaar verkassen.
Gemiddeld Nederlands percentage positief geteste mensen over de afgelopen 7 dagen
28,1% coronadashboard.rijksoverheid.nl/land... Ruim 5x de WHO-norm, geen zicht of grip.
De positiviteitsratio voor België was 12,8% voor deze periode covid-19.sciensano.be/sites/default/f...
Ruim 2x de WHO-norm.
Nederland heeft iets meer dan de helft van de IC bedden dan het Europees gemiddelde, België heeft anderhalf keer het Europees gemiddelde aan IC-bedden. nos.nl/artikel/2328874-waarom-nederla... Kost ongeveer een miljard per jaar, een lockdown kost ongeveer een miljard per week. www.rug.nl/aletta/blog/wat-kost-de-co...
Zorg is niet duur, het is goedkoop!
Al die miljarden worden geleend en toegevoegd aan de staatsschuld. En die schuld moet worden terugbetaald, door de huidige generatie netto-betalers, of hun kinderen.
Inmiddels zijn de miljarden bezuinigingen van de afgelopen 14 jaar, in 1,5 jaar verdwenen. And counting..
@theo-is-dood | 01-01-22 | 19:51: als we de schulden niet verhogen betalen we meer aan zuid Europa. Dan helaas maar zo.
@Lukiluuk | 01-01-22 | 19:57: Beter hadden ze het geinvesteerd in iets rendabels, voor mijn part een minimg licence in een 3e wereldland...
Wat een wappies allemaal hè, met hun gekke gedachtekronkels omtrent 1984. Snel, verbiedt het woord “tribunaal”, want hier gaan we eerlijk, open en transparant politiek bedrijven met nieuw leiderschap en meer elan. Aldus de demissionaire leugenaars die nog geen dag hebben thuisgewerkt en nog geen euro salaris hebben gemist.
De eerste scheurtjes ontstaan in het narratief. Al is de leugen nog zo snel…
De ‘wappies’ zagen dit idd al een een tijdje aankomen. Vele anderen de komende maanden ook. En nee, ik ben geen Willem Engel-fan, noch superintelligent, maar ik kijk wel verder dan mijn neus lang is.
Maar goed dat Hugo nu de wooncrisis gaat aanpakken. Eerst even babbelen met voorganger Ollongren functie elders hoe met dossiers om te gaan.
3 weken geleden riep ik, nav berichtgeving van de Zuid Afrikaanse media, al dat dat omicron amper tot geen ziekenhuisopnames veroorzaakt. Maar schijnbaar leest het RIVM en de Jonge die media niet want hoppa vlak voor de kerst effe weer een lockdown. Zijn totaal incapabel.
Ze zijn juist heel capabel; ze hebben miljoenen volgers, getuigen de wachtrijen bij de booster prikken.
U zou het risico op een gigantisch zorginfarct wel willen lopen? Ben blij dat u geen verantwoordelijkheid draagt.
Better safe than sorry, dat is een prima principe als het om volksgezondheid gaat.
Wat doet de rest van de tweede kamer?
Alleen salaris opstrijken, zorgen voor een goeie wachtgeldregeling?
Waar blijven nu de grote bekken van alle partijen die er rondlopen?
Met reces, helemaal niets!
Grote bekken zijn niet welkom bij de grote partijen, zie hoe Mark alle mensen met enige potentie tot zelf nadenken uit de VVD heeft gewerkt.
Dit is toch gewoon ziek of niet? Hoe in vredesnaam wil je het 'vertrouwen van de burger in de politiek' herstellen met dit soort gedrag? Dit is werkelijk ziek.
Zieker dan covid
Vertrouwen is toch niet nodig ? Het gaat gesmeerd richting EU ongeacht wat de meerderheid van de bevolking wil en niemand die dit kan stoppen.
Kreeg afgelopen oktober de jaarlijkse oproep voor de griepprik die ik overigens nooit neem. Hoe groot was mijn verbazing over de tekst de er in stond. Namelijk dat ondanks dat ik te boek sta als griepprik vaccinatie weigeraar ik toch de oproep kreeg. Sta dus hoogstwaarschijnlijk ook ergens in een database genoteerd als covid vaccinatie weigeraar en dat vind ik knap eng.
Te gestoord voor woorden.
Een letterlijk citaat zou handig zijn. Want ik geloof er geen klap van.
En dan nog, is het niet handig dat een huisarts weet hoeveel griepprik-weigeraars in zijn/haar praktijk zijn? In verband met het bestellen van de juiste hoeveelheid griepprikjes?
@theo-is-dood | 01-01-22 | 19:55: Brief destijds naar GS redactie gemaild. Hebben het niet geplaatst maar stond er toch echt zo in en das eng.
@theo-is-dood | 01-01-22 | 19:55: Ik heb inderdaad even rondgekeken op internet waar mensen eventueel geregistreerd worden. De overheidsinstantie die patiëntgegevens hierover centraal inzamelt is het Nivel. Die verzamelt dus wel gegevens van huisartsen die aangesloten zijn bij dit overheidsinitiatief. www.rivm.nl/griep-griepprik/feiten-en... Dus wie weet zit Bibop met een huisarts die onrechtmatig een register bijhoudt. Misschien kan het ook te maken hebben met MedMij. In ieder geval is dit voor mij een trigger om maar eventjes een account aan te maken bij de huisarts om mijn medisch dossier in te zien. Maar goed, dit kan ook nog op een andere manier gebeuren achter de overheidsdeuren zoals bijvoorbeeld met SyRi bij de Belastingdienst.
@Bibop | 01-01-22 | 20:03: O je was me even voor.
@Bibop | 01-01-22 | 20:03: Ik heb trouwens nog eventjes verder gekeken in het oerwoud van overheidswebsites. Ik heb namelijk nog even gekeken of gegevens nog kunnen staan in het Rijksvaccinatieprogramma. Na 19 jaar houdt het gewoon op het registreren, maar er is een ander programma waar het RIVM in ieder geval je vaccinatiegegevens registreert, Mijn RIVM mijn.rivm.nl/ . Ik heb nog even nagezocht waar gegevens ook nog geregistreerd worden van de griepvaccinatie. Via deze link kwam ik achter het bestaan van de SNPG www.rivm.nl/griep-griepprik/griepprik...
@Alexander des Burgus | 01-01-22 | 20:41: Deze SNPG geeft de instructie aan huisartsen om vaccinweigeraars te registreren. www.snpg.nl/article/administreren/reg... Je huisarts houdt dit dus bij en blijkbaar hebben zij bepaalt je alsnog de brief te sturen, ondanks dat je er niet op zit te wachten!
@Alexander des Burgus | 01-01-22 | 20:43: Dat lijkt mij een verstandige en capabele huisarts.
Er was een tijd dat het onjuist en onvolledig informeren van de Kamer leidde tot het acute vertrek van een minister. Tegenwoordig rekent men het tot de orde van de dag…
Vroeguh waren die Rutte en de Jonge allang weggesaneerd als burgemeester oid. Zo'n beetje dat hele kabinet eigenlijk wel.
Tja, de helft plus 1 zetels en de angst voor nieuwe verkiezingen zorgen ervoor dat die politici zonder last of Ruggespraak allemaal in het gareel blijven. De politiek van vandaag is verre van hetgeen bedacht is destijds
Goh, groot nieuws (gaap). Nee, natuurlijk is een coronapas niet “het beste middel”. Het beste middel is iedereen 4 weken in z’n huis opsluiten. Zie Wuhan en Xian.
Dat was wel wat langer dan 4 weken. Overigens vergeet je verder dat ze een ziekenhuis bouwden in 9 dagen en binnen een week IC opschaling
In Wuhan werkt het anders ook niet.
Doodschieten is het enige middel dat werkt.
@antfukker | 01-01-22 | 19:49: Ik geloof het als ik het met mijn eigen ogen gezien heb.
@zuurtjeregen | 01-01-22 | 20:01:
Ik moest lachen!
Hoe lang nog totdat al die genetisch gemodificeerde mensen, de Hugo aanbidders eindelijk wakker worden? Na nog 25 boosters? Wanneer?
We zijn genetisch gemodificeerd, dus dat kan niet meer. Hugo is mijn meester en inspirator.
@John McClane | 01-01-22 | 19:23:
Lol :)
@John McClane | 01-01-22 | 19:23:
“Who's the more foolish? The fool or the fool who follows him?” © – Obi-Wan Kenobi.
Gôh, wat onverwacht.
Een kritisch rapport te laat naar de kamer sturen..
In het stuk staat dat Hugo misschien handelt naar het decreet uit Brussel.... misschien zou de redactie is kunnen goegelen op de videoboodschap van Tim Gielen. Eigenlijk weten we het wel maar het wordt al zolang niet meer benoemd.
Om corona te bestrijden regeert de Jonge met speciale bevoegdheden. Sowieso is het belangrijk om de tweede kamer volledig en bijtijds te informeren maar al helemaal in deze precaire situatie. En dit is dan de nieuwe bestuurscultuur.. Geen zelfreflectie of lerend vermogen whatsoever. En het erge is dat politici en bestuurders in NL zonder consequenties democratische regels naast zich neer kunnen leggen.
Achter de link een aantal verhalen van principieel niet-gevaccineerden: www.bd.nl/opinie/lezers-doen-hun-verh...
Heb hier ook een verhaal.
Pieter Omtzigt
@PieterOmtzigt
·
31 dec. 2021
Oversterfte in Nederland is echt veel hoger dan elders: dat schreeuwt om onderzoek. Ik blijf aandringen op uitvoering van onafhankelijk academische onderzoek naar duizenden extra doden in december
@jitro | 01-01-22 | 19:28: Misschien door de lockdown dat oudere mensen van ellende wegkwijnen ? Heb je zelf een idee ?
@Koning BongoBongo | 01-01-22 | 19:49: zelfmoord?
Wow! Een voor een echt top brieven hoor!!! Precies zo sta ik er ook in. Fijn om te lezen dat ik er niet alleen in sta. Maar heel veel intelligente, goed opgeleide werkende Nederlanders.
@Regreb | 01-01-22 | 20:01: U vergeet de kokervisie te noemen.
Best schrijnend om te lezen.
Ben zelf ook niet gevaccineerd, heb wel een herstelbewijs tot half november maar ik weiger die qr te gebruiken.
Tot op heden veel geluk, mijn omgeving accepteert de keuze van mij en mijn gezin en zelfs bij zwemles mag ik zonder pas naar binnen.
Ik woon midden in het centrum en vind het echt bizar hoe sommigen al stonden te wapperen met hun code zonder dat er om gevraagd werd bij de ingang van de horeca.
Het probleem dat Ernst Kuipers gaat krijgen is dat Hugo de Jonge nog steeds in het kabinet zit en het kabinet als een mond spreekt. Dus kan ernst Kuipers niet alle vorige maatregelen en verordeningen etc. rigoureus van tafel vegen, zonder Hugo in diskrediet te brengen. Er zal dus niet erg veel veranderen
Kuipers is PvdA. Dat zullen ze hem niet in dank afnemen. Ernst gaat voor de fame.
@Dr. Blechtrummel | 01-01-22 | 19:05: Dat is nieuws. Dus PvdA nu ook in kabinet?
@Nomen | 01-01-22 | 19:26: hoe dan eigenlijk?
@Dr. Blechtrummel | 01-01-22 | 19:05: Ernst Kuipers is van D66.
Een gewetensvraag. Vertrouw jij iemand die altijd liegt? Even los van het prikkie.
Dat zijn de meest betrouwbare.
Hoe is dit een gewetensvraag?
Ik vertrouw zelfs niemand die één keer gelogen heeft.
Maar een antwoord ho maar. De jonge is niet alleen volstrekt ongeloofwaardig hij is schijnbaar ook nog eens een manipulatieve leugenaar. Treason!
Ik vertrouw vrijwel niemand, dus ook niemand die liegt.
Hier gaan huwelijken vallen.....
Als je erop kunt vertrouwen dat diegene altijd liegt, weet je in ieder geval wat niét waar is.
Mensen die altijd maar de waarheid spreken, zijn veel erger. Het valt me op dat het vaak hormonaal uitgedaagde vrouwen zijn die constant hun 'diepste waarheid' met je willen delen. Nee, het kost veel tijd en het is ongemakkelijk, die hele waarheidsprekerij.
Liegen is veel socialer. Door te liegen hou je het harmonieus en gezellig. Je liegt namelijk vaak om de ander een beter gevoel over zichzelf te geven.
En je liegt uiteraard heel erg vaak tegen jezelf, zodat je elke dag weer je bed uitkomt om zinloze dingen te doen.
Als hij eenmaal commissaris geworden is bij Big Pharm, moet hij dan zijn clownschoenen nog aan? Dat doet geen verstandig mens toch voor zijn plezier, laat staan iemand met smaak, laat staan iemand met verstand, intellect of gevoel, oh ach, Hugeau ben jij het. Welkom in de Board, jij hebt ons zo goed geholpen.
Straks is meneer Hugo de Jonge Minister van Wonen. Moet zijn opvolger Ernst Kuipers zich voor Hugo's faalbeleid verantwoorden. Het hopen is op stevige Parlementaire Enquêtes.
En een snelle val van het kabinet Kaag met Rutte als handpop.
Dit advies is ook gebaseerd op een extreem dom economisch model.
Vaccinatie kost enkele tientjes per jaar. www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/12/17/prijz...
Zelftesten kosten enkele euro`s per stuk
www.deboerdental.nl/coronatest-kopen/...
Het omslagpunt tussen 1G (testen) of 2G (genezen/gevaccineerd) zit helemaal niet alleen bij de kans dat er besmette mensen tussendoorglippen. Als je honderd keer per jaar mag gaan testen, wordt dat een dermate duur en arbeidsintensief feestje, dat de beoogde bescherming vanuit testen die het gelekte advies verwacht, nooit haalbaar of betaalbaar wordt. Ze vergelijken vaccinatie tegen een fata-morgana.
De betrouwbaarheid van zelftesten kan trouwens veel hoger dan 66% zonder extra kosten te maken. Fouten in de afname en verwerking van een monster veroorzaken echt de bulk van de meetfouten. Beetje jammer dat er niet fatsoenlijke voorlichting bestaat op dit punt. Mensen hebben dan te ondiep gemeten, of te snel gewerkt, krijgen een ongeldige negatieve uitslag en wanen zich veilig bij opa en oma. Zelfs teststraten grossieren in medewerkers die het stokje heel vriendelijk en comfortabel niet diep genoeg in de neus boren.
Omicron besmettings fase is ongeveer 5 dagen. Zelftesten detecteren deze vaak niet in de 1e paar dagen, al zijn ze goed uitgevoerd.
@Lukiluuk | 01-01-22 | 19:30: Dat speelde alle eerdere varianten ook al. Het blijft een afweging tussen hoe besmettelijk iemand asymptomatisch is, en hoeveel diagnose kosten je al kan maken.
@Lukiluuk | 01-01-22 | 19:30: Die fase is trouwens korter. Omicron variant can multiply 70 times faster than other strains in lower respiratory tracts of hosts, Hong Kong researchers find
www.rug.nl/aletta/blog/wat-kost-de-co... en CDC Study Says Omicron Variant's Incubation Period Is About 3 Days www.health.com/condition/infectious-d...
@Feynman | 01-01-22 | 19:44: dat asymptomatisch is toch zo’n dooddoener. Je bent besmettelijk of niet. Dat asymptomatisch is toch niks anders dan een manier om een vals positieve test weg te kunnen schrijven.
Goed werk van Pieter. Maar licht off-topic: Er is dus geen groen vinkje…. Integendeel, alles is groen behalve het vinkje. Nog een reden om alles overboord te gooien….
Hugo. Volksgezondheid kan de man niet aan. Daar flikkert hij gelukkig op.
Hugo. Gaat nu de woningcrisis in Nederland aanpakken.
Stoot ik iemand voor het hoofd als ik zeg dat we de komende vier jaar achteruit gaan rennen op dat gebied? Zijn specialisme, incompetentie in de meest brede vorm, gaat echter met sprongen vooruit.
Kan deze man niet ergens straatnaambordjes gaan wassen?
Nog maar een motie van wantrouwen dan. En functie elders. Voor de woonminister vinden we wel iemand anders. Ik stel mijzelf hierbij kandidaat.
Oh kudt, ik voorzie fotosessies met Hugo die een straat nieuwbouw onthuld.
Alleen een huis kopen met QR-code. Ivm gevaar voor de buurt (want Tokkie als je weigert) en de CDA-notaris ?
@Dr. Blechtrummel | 01-01-22 | 18:53: Hugeau kennende intussen, bij ieder huis, bij iedere schuur, bij elke eerste , eerste steen, enz
Dan worden die straatnaambordjes ongetwijfeld onleesbaar, of ze vallen op de grond.
Herhaling; 1G bij risicovolle situaties, je moet er, helaas, wat voor over hebben, en gooi de boel los. Waarschijnlijk te laat, hadden ze moeten opstarten toen nog niet iedereen het beu was. Aldus de schipper op de wal.
Extra IC capaciteit! Dat is echt stap 1. Maar ja, gezond verstand is heel ver verdwenen. Wat een offers worden niet gebracht door de hele samenleving, alleen omdat Rutte en De Jonge de IC capaciteit niet uit willen breiden.
@Bataafje | 01-01-22 | 18:59: Hoeveel extra zorgpremie wilt u per jaar gaan betalen? Voor die IC-capaciteit?
@theo-is-dood | 01-01-22 | 19:04: 10 euro pp.. dat is bijna180 miljoen, kun je wel een paar bedden voor neerzetten
@theo-is-dood | 01-01-22 | 19:04: Geen.... Gewoon minder afdracht aan de EU . Die zullen daar wel alle begrip voor hebben.
@theo-is-dood | 01-01-22 | 19:04: wat dacht je dat lockdowns nu kosten?
Iedereen is blij dat Hugo plaats maakt voor een ander. Echt? Op deze manier plaats maken voor een ander is van de een op de andere dag verlost van de verantwoordelijkheid voor hetgeen waar hij de afgelopen anderhalf jaar voor stond. Hugo moet op die positie blijven. En als hij zijn eigen keuzes niet meer kan verantwoorden t.z.t. het boetekleed aantrekken en sorry zeggen. Ik trek het niet meer. Maar dat stelt ook geen reet voor want politiek=sorry. Dus puntje paaltje... Wat ik eigenlijk wil proberen te zeggen lukt mij niet.
Consequenties. Aanvaarden. Dat zocht u?
Nou, ik begrijp je denk ik wel Leptob..
Laat em inderdaad maar aanblijven.. Nu blijft het probleem en gaan we een ander aanspreken als zijnde doorgeefluik.. Wat dan prima uitpakt voor zijn rol.. Doorgeefluik... Hij Kan zichzelf niet verantwoorden omdat hij het ook niet weet, en gaat vermoeid, even wat meer tijd doorbrengen met zijn vrouw en dochter...
Ik heb sterk het vermoeden dat VWS met ieders goedkeuring aan D66 is gegeven zodat Hugo met stille trom kon vertrekken, zonder ontslag of vragen over waarom hij niet meer op die post terugkeert.
@Muxje | 01-01-22 | 18:51: politiek offert zonder blikken of blozen politici hoor. D66 heeft VWS, omdat ze daarmee denken te kunnen scoren. Niet meer en niet minder.
@Muxje | 01-01-22 | 18:51: VWS doorgeven aan d66, goeie zet; laat hun maar de vingers branden aan dit ingewikkelde traject.
@Bataafje | 01-01-22 | 19:01: In dit geval was de Jonge te veel verweven met de overige politici. Elke week met Rutte bij de persco, en het feit dat ze hem na al die miskleunen hebben laten zitten. Ze konden hem niet meer wegsturen zonder zelf beschadigd te raken.
Wanted by the Dutch government... by decree of the Prime Liar : A docile sockpuppet who has no problem also serving as a stoolpigeon. No experience will do just fine .
Eigenlijk heeft Hugo, ondanks al zijn onkunde, nog een beter verhaal dan U.
Gefeliciteerd.
Weer zo`n advies dat niet de moeite neemt te vertellen bij welke virusvarianten dit advies is opgesteld of geldig zou zijn.
Kan je daarna wel hautain allerlei ethische vraagstukken doorakkeren, maar als je geen idee hebt waar je begint, waar je het over hebt, wat je tegen elkaar afweegt, is het gewoon gelul in de ruimte. Dit is nu een geschiedkundige beschrijving van een coronapas tegen bijna twintig verschillende varianten die inmiddels ALLEMAAL niet meer dominant voorkomen. Alsof de politie de straat wil afzetten voor de brandweer, terwijl de brandweer allang klaar is met blussen.
Sinds het opstellen van dit advies zijn we inmiddels twee ernstige varianten verder. Had het advies twee keer moeten worden bijgesteld. De houdbaarheid of de houdbaarheidsdatum staat niet op dit document, en het document wordt pas gelekt op het moment dat de inhoud volledig achterhaald is. Het is de inkt en de inhoudelijke discussie inmiddels niet meer waard.
Het centrale probleem blijft dat dit politieke proces langzamer is dan ieder virus. Mocht ebola hier ooit uitbreken dan krijgt u louter postuum een ebola-pas.
Zolang we met onze fikken van de lijken afblijven (hallo Afrika) is ebola gelukkig te dodelijk voor een snelle verspreiding.
@SterF... | 01-01-22 | 18:46: De tijd tussen het oplopen van het ebolavirus totdat mensen ziek worden is gemiddeld een week. Een patiënt is besmettelijk als er klachten ontstaan zoals koorts, hoofdpijn en spierpijn. Daarnaast kunnen nog een groot aantal andere klachten ontstaan. www.rivm.nl/ebola#:~:text=De%20tijd%2....
Ik mis bij heel veel van die adviezen sowieso een opsomming van randvoorwaarden, en van alternatieven. Medici moeten niet een enkel advies geven, maar verschillende scenario's met voor elk de gevolgen voor de volksgezondheid en de zorg. De regering kan op basis daarvan dan een gewogen afweging maken waarin ook de economische en sociale aspecten zijn meegenomen.
Welke twee ernstige varianten bedoel jij dan? Of wat is jou definitie van ernstig? Covid is tot nu toe steeds in een mildere variant gemuteerd dus een beetje duiding over welke varianten jij het hebt? Omicron wordt beschouwd als verreweg de minst ernstige variant, heb je misschien gemist dat bijvoorbeeld zelfs Israël alles heeft losgelaten om Omicron rond te laten gaan om natuurlijke immuniteit op te kunnen bouwen?
Daarop voortbordurend blijkt dus uit dit advies dat zelfs bij de meest ernstige variant zoals die op het moment van schrijven rond ging, massaal 2G invoeren dus zeker niet de oplossing is. Hoezo niet bruikbaar? Of past dit gewoon niet in jou straatje?
Hé Bart; gaat goed met het GS voornemen om minder aandacht aan Hugo en Corona te geven! Not.
Hugo trekt met zijn geklungel de aandacht als vanzelf naar zich toe, daar hoeven de mensen van GS geen moeite voor te doen. En trouwens, als GeenStijl geen aandacht geeft aan zo'n beladen onderwerp als 2G en de clusterf*ck die Hugo er van maakt, wie doet het dan wel? Want van de MSM hoef je tegenwoordig ook geen kritische blik meer te verwachten.
Incompetentie en ongeloofwaardigheid, niet één keer, maar als vast patroon. In dat licht valt het aantal anti-vaxers en virus-wappies eigenlijk best nog mee. de remedie volgens het nieuwe leiderschap is drang, dwang en volledige schijt aan de democratie.
Incompetentie en ongeloofwaardigheid, wat een prachtige slogan voor een nieuw kabinet.
De nieuwe verantwoordelijke minister kan hier gelijk voor artreden.
Die is van de "nieuw leiderschap" club, die gaan gewoon door op oude voet.
Het zal val toeval zijn.
ROADMAP ON VACCINATION Last update: Q3 2019
2022 Commission proposal for a common vaccination card/passport for EU citizens
ec.europa.eu/health/sites/default/fil...
Ja hoor, allemaal toeval/feeknieuws/complot* etc.!
*doorhalen wat u niet uitkomt
Het is zo kut, het is een pot met 100 verhalen/feiten erin en het overgrote deel is waar maar leugens worden vermengd met de waarheid. Je moet geen rottend stuk fruit bij de verse appels leggen en dat gebeurt wel.
Corona kwam ze niet slecht uit
@Brabeaulander | 01-01-22 | 18:56:
Ook wel eens gehoord inderdaad, dat die 5G-, Bill Gates, en microchipverhalen met opzet zo uitvergroot worden zodat mensen denken "dat die andere dan ook wel wappieverhalen zullen zijn". En zo zouden ze de echte plannen kunnen verbergen tussen de leugens en nepnieuws. En als de massa het uiteindelijk zou zien, is het te laat.
Een tijd terug vond ik dit soort theorieën soms vergezocht maar tegenwoordig verbaast me vrij weinig meer.
@Binkoo | 01-01-22 | 19:09: Inderdaad, het is een bewussie. Omdat ik een vreemd gevoel voor humor heb kijk ik graag het journaal. Het ging er net over dat er mensen waren die beweerden dat metalen voorwerpen aan zich bleven kleven naar een vaccinatie. Toen iemand zijn mening daarover gevraagd werd was het antwoord; wat een wappies. Het is zo gemakkelijk om de publieke opinie te beïnvloeden of te versterken.
Ik trek nog een boostertje open.
Proost mannen!
Prut einz...
En het beste...!!
Het zou mij ook niks verbazen als gier Europese achterkamertjes-afspraken achter zitten. Verder ben ik pro-vaccinatir (in ieder geval de eerste twee prikken) maar die digitaliseringsdrive vertrouw ik voor geen meter. Die app mijd ik ook als de pest.
Altijd leuk om de DigiD helpdesk te bellen met de vraag "Hoe installeer ik de app op mijn T65".
Dit leven draait om knaken maken. Als je knaken maakt, kun je die gemaakte knaken bij de wat gewieksterdere (Je zoekbewerking - gewieksterdere - heeft geen overeenkomstige documenten opgeleverd.) knakenmaker kwijt (ho.. KnakenmaakSTER) (Je zoekbewerking - KnakenmaakSTER - heeft wederom geen overeenkomstige documenten opgeleverd.) want wie die niet noemt raakt knaken kwijt.
Hoe ze het deden is kopieerbaar. Maar je moet jezelf ertoe zetten (gewoon doen dus).
En de coalitiepartijen sluiten de rijen
The plot thickens.
Another plot.....
Nieuwe bestuursdictatuur!
Academisch geneuzel van zolderkamergeleerden. Het is precies de reden en oorzaak waarom NL het lachertje van Europa is qua pandemiebestrijding. We zitten als het enige land in lockdown door dit soort geneuzel over vrijheid en vertrouwen, hou toch op en kijk eens hoe ze het elders in Europa aanpakken.
Wat gaat dat opleveren denk je..??
Hoe ze het elders aanpakken? Zoals Van Ranst al fijntjes opmerkte op Radio1 hebben we in NL de minste IC-capaciteit en zijn we vrij laat begonnen met boosteren. Daarom hebben we nu die knullige lockdown.
@Duwbak_Linda | 01-01-22 | 18:32:
Denk je echt dat eerder boosteren een daadwerkelijk verschil maakt mbt knullige lockdown, Linda..??
Oprechte vraag..
@neonreclame | 01-01-22 | 18:35:
Ja. Zeker in combinatie met onze nogal afgeslankte zorg. We hebben geen vet op de botten. Prachtig zolang het goed gaat. Bij tegenwind loopt het sneller vast.
Misschien dat andere politieke spelletjes ook een rol spelen bij gemaakte keuzes (lekker daadkracht uitstralen).
Wie zitten er eigenlijk allemaal in dat OMT ? Wat verdienen ze aan die schnabbel?
En welke nevenbelangen hebben ze? En op welke deskundigheid zijn ze uitgekozen?
2G is een politieke keuze, het gaat immers om rechten en inperken daarvan en niet om de coronacijfers. Dus het OMT heeft daar niks mee te maken
Het is een samenzwering! Ze hebben allemaal aandelen in Pfizer! BigFarma betaalt hullie!
@theo-is-dood | 01-01-22 | 18:36: Beste Theo, je hebt vaak goedereaguursels..... maar goegel nu eens op Tim van Beelen met zijn videoboodschap.
@ger1306 | 01-01-22 | 19:07: Sorry, Tim Gielen.
@ger1306 | 01-01-22 | 19:07: Oh dat verhaal. Dat heb ik maanden geleden al gezien. Dat werd me toen als een grote belangwekkende ontdekking door een kennis doorgestuurd. Iemand die nog nooit van Fidelity, JP Morgan, Vanguard, Goldman Sachs of Morgan Stanley had gehoord.
Ik was ooit eens financieel adviseur private banking. Dan is dat verhaaltje van die Gielen niks nieuws. Jazeker zijn er grote financiele instituten die voor hun pensioenklanten grote vermogens beheren. Dat bijvoorbeeld Vanguard 7 biljoen vermogen beheerd voor hun klanten wil echter niet zeggen dat ze daarmee de wereld regeren. Het ABP beheert 1,3 biljoen overigens.
Maar da's best een unieke situatie. Dus dat het kabinet eerder valt dan het zich gaat presenteren
Als ze slim zijn dan dumpen ze nog net voor het nieuwe kabinet alle shit, dan zijn ze ervan af en kunnen ze met een schone lei beginnen.
@Ivoren Toren | 01-01-22 | 18:36:
Dan staat er dus niemand op het bordes.
Dan gaan we gewoon over van het ene demissionaire kabinet over in het andere demissionaire kabinet. Lekker democratisch allemaal.
Feitelijk luidt het advies dus om te voorkomen dat er (te) veel weerstand wordt georganiseerd jegens digitale (hulp) middelen omdat die in de toekomst breder zullen moeten worden ingezet. Maw: nu niet doorduwen, we willen dat het straks zonder kokhalzen bij iedereen naar binnen glijdt.
Het rijbewijs is eigenlijk ook zo een pas. Je mag pas de weg op als je zo een pas hebt behaald.
Als je het zo bekijkt is het belachelijk. Laat iedereen gewoon lekker rijden, met drank, drugs, ballonnen en zonder kennis van verkeersregels.
Ach vaderlief, toe drink niet meer.
O jee.. De rijbewijs vergelijking steekt weer de kop op.
Je bent niet verplicht een rijbewijs te halen want je bent niet verplicht om auto te rijden.
Je haalt je eigen argument onderuit. Denk niet eens dat je het doorhebt. Als dat zobis dan is het niveau bedroevend. Lolbroek.
U heeft gelijk: zonder rijbewijs komt u het theater, bioscoop, bar, terras, café of restaurant ook niet meer binnen.
Een rijbewijs verandert niks aan je lichaam. Principieel verschil.
Zonder rijbewijs mag ik nog wel aan het verkeer deelnemen als voetganger en als fietser.
En als je overstapt op het autogordelverhaal, ik hoef geen autogordel om als ik thuis in bad zit.
@Ivoren Toren | 01-01-22 | 18:37: en je kunt het teruggeven als het niet blijkt te deugen...
Lichamelijke integriteit, een grondrecht, vergelijken met een rijbewijs, pfff...
@therealbraindump | 01-01-22 | 18:50:
Joh, elke straatagent met twee jaar mulo kan al inbreuk maken op jouw grondrecht. Als die agent redenen heeft om te denken dat je onder invloed van alcohol of drugs aan het verkeer deelneemt. Dan kan op grond van de Wegenverkeerswet een bloedproef worden verplicht
@theo-is-dood | 01-01-22 | 19:26: slechts nadat je de ademtest hebt geweigerd.
Ga een fietsbewijs halen. En verplicht helm en zijwieltjes. Dan mag je vergelijken.
Lekker man, gewoon tijdens het kerstreces alle lijken* uit de kast halen waarover een kabinet zou kunnen vallen. Volgende week nieuw kabinet, nieuwe kansen!!!
* Er zijn er nog veel meer, maar die hebben ze vooralsnog bij Rutte onderin de la liggen, totdat ze van een minister af moeten.
Maar de lijken hebben toch allemaal een ministerspost toegewezen gekregen...
Rutte: ".... tot de onderste la boven is..."
Vuurwerkverbod werd ook niet gehandhaafd afgelopen nacht. Waarom zou 2G ook goed gaan?
Omdat ze hiervoor BOA's gaan inzetten en gigantische boetes en/of sluiting van uw zaak gaan opleggen.
Nieuwe bestuurscultuur.
Peter Pannekoek: joop.bnnvara.nl/videos/wappies-bieden...
Duitse humor, je moet ervan houden.
Zoals z'n naam is: Pannekoek!
@sgaapje | 01-01-22 | 18:47: prachtig zoals Pannenkoek die wappies aan het afzeiken was
@theo-is-dood | 01-01-22 | 19:27: Kicken he ! Heeft ie ook Rutte afgezeken met z'n afschaling van de zorg en halvering van de IC bedden ?
Wie durft dit gefaal nog te verdedigen?
De stemmers op dergelijke mensen. S.v.p. niet confronteren, anders inverse woke -krenkingsreactie en jij dit en jij dat bakken en dan boos met armen over mekaar. Iedereen kan zich vergissen, toch?
De bekende vier regeringsfracties. Niet zozeer verdedigen, maar het debat saboteren met loos gezwatel, afleiding en jij-bakken. Hugo vult de resterende tijd op Waar nodig stuurt de voorzitter bij. Echt spannend gaat het ook deze keer niet worden.
Gelukkig wordt Hugo in het nieuwe kabinet minister van Wonen. Na Corona de grootste crisis van Nederland. Het zal dus wel helemaal goed gaan komen met de woningbouw.....
Om de woningnood op te lossen gaan we Prikken, Prikken, Prikken.
Ik denk dat Hugo al met zijn betonmixer in de weer is... er is tenslotte geen tijd te verliezen
Ik gok dat Hugo een app laat ontwikkelen (kosten: om en nabij de 100.000.000 euro) waarop woningzoekenden kunnen zien welke woningen er allemaal beschikbaar zijn.
@VanBukkem | 01-01-22 | 18:18: Zo'n app is in 3 minuten te maken.
Een standaard scherm: "Helaas zijn er geen woningen beschikbaar, probeer het later nog eens."
@Den-Pol | 01-01-22 | 18:17: Gisteren had hij er nog beslag voor oliebollen in zitten. Ik hoop dat hij het verschil kent als hij weer aan de slag gaat
@Ing. eslapen | 01-01-22 | 18:21: U vergeet de tientallen commissies die wekenlang moeten vergaderen en de talloze consultants die allemaal een tegenstrijdig advies gaan geven. Door wie moeten die betaald worden, denkt u?
@2Little2Late | 01-01-22 | 18:26: Ik weet er alles van...
Voor een prikkie een woning...
@4HoogAantWater | 01-01-22 | 18:36: Alleen een bouwvergunning met een groen vinkje?
maar hugootje de domme is niet zo goed in rekenen, dat wordt lekker vedienen voor de projectontwikkelaars.....
Wat gaan we dan wel gebruiken om de vac graat te verhogen?
Niets, mensen hebben een vrije keuze. Die gaan we respecteren. Vanaf daar mogen we op zoek gaan naar andere oplossingen.
Wat moet je doen met een vaccin wat niet doet wat het had moeten doen? Een autoband die 70.000 KM moet meegaan, maar na 12.000 KM kaal is. Ga je dan weer dezelfde kopen? Graat is met een d.
Is Hugo 4 x gevaccineerd?
Ik denk dat hij de boosters van dit jaar al vrijwillig heeft uitgeprobeerd. Geen bijwerkingen bevonden, behalve dan een ziekelijke drang om het hele land te vaccineren.
Ego groter dan zijn verstand... hoewel dat geen prestatie lijkt.
Het houdt maar niet op met de Jonge, wat een walgelijke kerel is het toch.
Hugo, de mensen willen geen pasjesmaatschappij, waarbij de regering je naar believen op rood of groen kan zetten.
Ga weg met je enge gedoe man.
De mensen willen dat wel. Rutte IV is een feit. Gekozen tijdens corona toen deze waanzin al rondging.
De Digitale Begeleidingscommissie: een soort Red Team, maar dan anders. Dit lees ik als paranoïde liberaal compleet andersom. Het verwijt is dat minister De Jonge de plannen veel te voortvarend uitvoert, hetgeen wantrouwen inzake de Digitale Burger, een zooitje nullen en enen binnen een algoritmisch universum, onnodig voedt.
Voor de liefhebbers: Hugo de Jonge gaat zo meteen over de Omgevingswet (ja spellingchecker, die bestaat). Ik geloof niet in toeval.
Betrekkingswaan bestaat wel.
@Wiebenick | 01-01-22 | 17:58: Verdomd: nl.wikipedia.org/wiki/Betrekkingswaan... Fokking liberalen ook altijd! Maar tot zo ver symptoombestrijding: meer richting bron nl.wikipedia.org/wiki/Identiteit_(eig...) Veel interessanter op dit vlak, wetenschappelijk, vind ik de Belg Paul Verhaeghe. Zijn inzichten, in feite een zoektocht, wil ik u graag warm aanbevelen.
De commissie schrijft: “ Met oog op bovenstaande is de commissie van mening dat de coronapas als uniek toegangsmiddel voor werk en belangrijke locaties niet het beste instrument is om de pandemie te bestrijden”
So fucking what! Het zal best dat de Coronapass geen perfect middel is. Maar zolang als er nog één miljoen ongevaccineerde wappies vrij rondlopen hou je die ziekteverspreiders in elk geval buiten de deur.
Ik zal nooit meer boodschappen doen....
Ja precies want het is nu wel duidelijk dat je als gevaccineerde niemand anders meer kan besmetten.
Alleen... gevaccineerden kunnen het ook nog steeds net zo goed verspreiden...
Dus uw punt is?
Buren, twee huizen verderop.
Rondom gevaccineerd, booster eroverheen.
Hele gezin + broer en schoonzus.
Allemaal positief getest.
Buurman een week serieus beroerd geweest, de rest had milde klachten.
@theo-is-dood
Voor de honderdduizendste keer: met de coronapas houd je de ziekteverspreiders ook niet buiten de deur. De vaccins werken maar matig.
@davimore | 01-01-22 | 17:57: zo snel mogelijk 2G verplicht stellen
@VanBukkem | 01-01-22 | 17:58: als je die maffe wappies maar buiten de deur houdt
@VanBukkem | 01-01-22 | 17:58: Theo baseert zich nog op de beperkte informatie die we in april 2020 hadden, sindsdien heeft hij het niet meer gevolgd.
@theo-is-dood | 01-01-22 | 17:59:
Met 2G kan ik als ongevaccineerde evengoed gaan waar ik wil gaan...
Geloof me maar....
En ondertussen loop jij overal binnen en steekt de hele bende aan.maar je hebt wel een coronapass goed van je joh.je bent verder geen wappie hoor ,echt niet.
@VanBukkem | 01-01-22 | 17:58: Volgens mij reaguurt Hugo de Jonge onder de nick theo-is-dood.
@LonelyWanker | 01-01-22 | 18:00: theo is dus ook dood ,niet zo gek dat je dan alles niet meer mee krijgt...
Ik hoop dat je nick niet verwijst naar van Gogh want die naam ben jij niet waard.
@theo-is-dood | 01-01-22 | 18:00: En daar komt de aap uit de mouw. Het gaat jou dus ook niet om gezondheid maar gewoon mensen buitensluiten of cancellen als ze een andere mening hebben dan jij.
@A.I. van Dee | 01-01-22 | 18:13: 2G nu!
@theo-is-dood | 01-01-22 | 17:59: Zodat al die gevaccineerden anderen kunnen aansteken? Nee dus. 1G
Domme opmerking Theo . Die Coronapas heeft veel besmettingen veroorzaakt omdat het een schijnveiligheid is. Heb je niets begrepen ? Met of zonder pas kun je mensen besmetten en besmet worden . Die pas doet niets , het is een binaire mededeling.
@Koning BongoBongo | 01-01-22 | 20:27: Die pas zet ongevaccineerden onder druk en dat is voldoende reden om ermee door te gaan.
@zwaaropdehand | 01-01-22 | 21:30: onder druk om een vaccin te nemen terwijl je nog steeds Covid kan krijgen en doorgeven, lekker vaccin is dat. Voor jouw zwaaropdehand voldoende reden om er mee door te gaan.
Er is een rapport waarin wordt aangegeven dat 2G niet werkt, en nu dat uitkomt spreekt men er schande van. Er zijn vele rapporten waarin wordt aangegeven dat een zo hoog mogelijke vaccinatiegraad één van de instrumenten is waarmee men uit de pandemie kan raken.
Er is geen parlementaire meerderheid voor een vaccinatieplicht, dus moeten de burgers op een andere manier worden "overtuigd" om hun prik te halen. Het Kabinet heeft niet echt geheimzinnig gedaan over deze échte reden achter 2G.
Kijk naar de buurlanden: geen gezeur, daar is men gewoon keihard eerlijk: prikken prikken prikken. Dat kan hier niet. Men probeert hier de middenweg te vinden tussen het laten regeren van het verstand en het regeren met de CU. Niet fraai, maar wel de politieke realiteit.
Ongelooflijk! Wat een land van gedogen, van pappen en nathouden, van beslissingen voor zich uit schuiven, van ontelbare commissies, rapporten en vergaderen.
Een regering moet regeren! Niet telkens beslissingen delegeren aan wazige commissies.
@theo-is-dood | 01-01-22 | 17:55: Misschien is Noord-Korea is voor u?
@theo-is-dood | 01-01-22 | 17:55:
Daar heeft u een punt.
Op dit moment wordt alle verantwoordelijkheid afgeschoven op een klein handjevol artsen en virologen. Feitelijk worden we op dit moment geregeerd door het OMT. Dus dan krijg je dit; prikken prikken prikken en lockdowns.
@LonelyWanker | 01-01-22 | 18:01:
We hebben al 57 miljard euro uitgegeven. Extra, in één jaar tijd. Aan steunmaatregelen en andere zaken gerelateerd aan deze pandemie.
Dat komt neer op €10.000 extra staatsschuld per werkende Nederlander.
Naar mijn mening urgentie genoeg om nu eens dóór te pakken.
@theo-is-dood | 01-01-22 | 18:45: Feitelijk is het nog erger. Alle schade zowel de financiële als de geestelijke en lichamelijke van zorgmedewerkers (ik ken er drie in mijn zeer nabije omgeving) is puur en alleen te wijten aan de 10% vaccinatie wijgeraars.
En dat zal ik nooit vergeten. Voor mij hebben die lieden volledig afgedaan.
@theo-is-dood | 01-01-22 | 17:55: Eensch . Er bestaan kennelijk op het vlak van pandemieen geen experts anders waren we al een stuk verder in het bestrijden er van. Dus de regering moet zijn verantwoording nemen en ophouden met het gezwalk .
@neolib | 01-01-22 | 20:29: Jammer dat jouw vaccin niet doet wat het had moeten doen, Covid voorkomen. Maar dat doet het na een paar maanden nauwelijks meer. Cruise en marineschepen met volledig gevaccineerden moeten bij bosjes terug na Covid uitbraken aan boord. Puur en alleen te wijten aan wat?
Het werkt niet, of te weinig, als het gaat om het voorkomen van besmettingen. Klopt. Maar het primaire doel is het beïnvloeden van ongevaccineerden.
Dat primaire doel wordt verzwegen, omdat 2G anders onhaalbaar wordt. Dat is niet fraai, maar zo werkt de politiek soms.
@Koning BongoBongo | 01-01-22 | 20:30:
Die experts bestaan wel degelijk en zij zijn duidelijk over 1 ding, vaccineren tijdens een pandemie is het slechtste wat je kunt doen.
Daarom hoor je ook niets meer over de echte experts...
Gezonde mensen vaccineren ? zinloos.
www.hpdetijd.nl/2021-01-10/waarom-het...
De schreeuwers langs de zijlijn weten het altijd beter. De honden blaffen de karavaan trekt verder.
Een karavaan lemmingen?
Eindelijk een bruggetje gevonden om een Arabisch spreekwoord te dumpen?
Op de site van de overheid:
'Begeleidingscommissie Digitale Ondersteuning Bestrijding Covid-19
De overheid bekijkt hoe digitale middelen gebruikt kunnen worden bij de bestrijding van
het coronavirus. Digitale toepassingen kunnen een zinvolle bijdrage kunnen leveren bij
de bestrijding van het coronavirus.
Het is natuurlijk belangrijk dat de mogelijke introductie van digitale middelen zorgvuldig
verloopt. De middelen moeten bijvoorbeeld voldoen aan harde eisen op het gebied van
informatieveiligheid, privacy, grondrechten, nationale veiligheid en toegankelijkheid, en
het gebruik ervan MOET VRIJWILLIG zijn.'
Ik vrees dat het een illusie is om te denken dat de nieuwe bestuurscultuur aan dit soort gang van zaken verandering brengt. Democratie ... en de kiezer heeft gesproken????
De kiezer heeft gesproken en de regenten hebben besloten alleen te luisteren naar de dingen die hun goed uitkwamen, de rest is aan de kant geschoven of zo verdraaid dat ze toch krijgen waar ze zin in hadden (minder inspraak van de burger, die is alleen maar lastig).
Democratie gaat over de meerderheid die het voor het zeggen heeft. In Nederland is het zo dat 2,5 miljoen mensen kiezen voor de VVD wat op zijn beurt weer betekent dat zo'n 15 miljoen niet voor de VVD kiezen . Democratie.... ligt dus een beetje anders.
Democratie, burgers kiezen hun vertegenwoordigers... en idealiter zou dat moeten betekenen dat de wil van het volk de bron is van de macht. Of zie ik dat niet goed? De kiezer sprak en de stembusuitslag gaf de richting aan die het volk voor ogen had, zo begrijp ik het. En van de 17 miljoen inwoners is natuurlijk niet 100% stemgerechtigd, dus de berekening 2,5 mio VVD kiezers ten opzichte van 15 mio gaat eerlijk gezegd niet op. Vast lijkt met het huidige gesternte, alle uitspraken ten spijt, geen sprake zal zijn van wezenlijke veranderingen in de bestuurscultuur. De tijd zal het leren, dat wel. En wat de genoemde 2,5 mio VVD kiezers betreft, betekent niet, dat hiermee de democratische lading, daar waar het bestuur moet kunnen rekenen op een logische (overtuigende) meerderheid in het parlement, wordt gedekt. Zo zie ik een fatsoenlijke parlementaire democratie en daarmee rechtsorde. Dus de kiezers hebben gesproken en mogen van de afgevaardigden verwachten dat de richting die uit de stembusgang voortkomt wordt gerespecteerd zonder vooringenomenheid. Zo zie ik het, maar ik sta open voor steekhoudende argumenten die mij van gedachten kunnen veranderen.
Ik verwacht van mijn regering dat die met wetgeving komt die uitsluit dat ik in openbare ruimten, zowel binnen als buiten, geen ongevaccineerde covd virusdragers kan tegen komen. Gevaccineerde virusdragers vind ik geen probleem, daar zijn er maar weinig van en bovendien zijn die veel minder besmettelijk. Dus zo snel mogelijk 2G invoeren graag.
Haha... blijf het vooral naïef van 'mijn regering' verwachten...
Maarreh... slaap gerust verder.
"mijn" regering. Definieer "mijn"...
Precies! De gevaccineerde meerderheid heeft het volste recht om van de overheid te eisen dat ze wordt beschermd tegen virulente Omikronverspreiders!
Waar betaal je anders belasting voor?
@theo-is-dood | 01-01-22 | 17:58: Het waren gevaccineerden die Omikron naar Nederland importeerden.
@Ing. eslapen | 01-01-22 | 18:00: En dat die gevaccineerden minder besmettelijk hangt er ook net vanaf welk onderzoek je leest. Gevaccineerden zijn doorgaans nog wle veel meer a-symptomisch ziek dan ongevaccineerden. Nog gevaarlijker dus.
@Harry_Witkamp | 01-01-22 | 18:05: Met een beetje logisch nadenken had iedereen dat kunnen zien aankomen.
Ik verwacht van mijn regering dat die met wetgeving komt die uitsluit dat ik me verplicht moet injecteren met een vaccin wat inmiddels aantoonbaar slecht werkt en compleet zinloos is voor iedereen die niet in de risicogroep valt. Ongevaccineerde virusdragers vind ik geen probleem, daar zijn er maar weinig van en bovendien heb ik een goed functionerend immuunsysteem wat mij op de been houdt. Dus zo snel mogelijk ophouden met die flauwekul graag.
@theo-is-dood | 01-01-22 | 17:58: Krijg ik dan een belastingkorting als ik nergens meer naar binnen mag?
@myself
Eerste geen kan wel weg............
@theo-is-dood | 01-01-22 | 17:58: dus ongevaccineerden zijn vrijgesteld van belasting?
Ik ben gek...!!
Heb ik al verteld van de vier gratis zelftesters, verzonden door gemeente Amsterdam..??
Ook in 2022 zeg ik Nee....11
Met een zelftest lijkt mij toch niet zoveel mis?
@SterF... | 01-01-22 | 17:48:
In principe niet nee.. Woord zegt het stiekem een beetje,,, Zelftest...
Ik kom die bagger tegen in mijn brievenbus en heb daar mijn bedenkingen bij, om het netjes te zeggen...
( Ze kunnen weg voor 5,- per stuk trouwens... )
En de koeien ,die koeien verder.
Misschien heb ik iets gemist vorig jaar, maar wat wil dat nu precies zeggen, 2G of 3G?
3 getest, genezen, gespoten
2 genezen, gespoten
3G wil zeggen dat ook zonder vaccinaties toegang hebt tot vermaak als je een negatief testje hebt. Bij 2G alleen als je een herstelbewijs hebt of volledig gevaccineerd bent.
Dat beide slechter zijn dan 1G
Mensen zonder vaccinatie mogen dan vrijwel nergens meer binnen.
Burgers, als U de overheid voor U laat denken is dat een recepts voor ellende.
Burgers, denk zelf na. Maar als u weigert dat de overheid voor U laat besluiten, dan is dat een recepts voor ellende.
Hugo is dus al 6 keer geprikt?
En nooit ziek. Daar heb je het ;)
@SterF... | 01-01-22 | 17:44: In zijn hoofd moet echt wel iets fout zitten hoor
Schijnen ook griepprikken tussen te zitten.
@lekgoot | 01-01-22 | 18:05:
En heroïne.
@lekgoot | 01-01-22 | 18:05: Dat las ik inderdaad ook enkele tijd terug. Maar waarom zou daar een foto-momentje van worden gemaakt? Toen de griepprik er nog was, was Hugo helemaal niet "in the picture" (pun intended).
Hallo mensen, de VVD is baas. Dus.
Hij heeft schijt aan rapporten en zijn echte werkgever, de burger. Dit buiten het feit dat deze klootviool geen besef heeft dat hij een erebaantje bestierd welke niet in balans is met zijn kunnen en intellect.
Hoeveel adviseurs en mediatrainers heeft deze incompetente smurf van het kaliber Timmerfrans?
Diegene die nu nog denkt dat het toeval is dat Hugo zijn stokje nu over geeft, is behoorlijk naief.
Het zou mij ook niks verbazen als Hugo het stokje ook doorgeeft omdat ie in zijn ondoordachte enthousiasme over de vaccinatieplicht heeft geroepen van "nu niet en nooit niet." En hij zei dat met zoveel overtuiging dat de keutel nu eigenlijk te groot is om terug te trekken. Dus als ze die vaccinatieplicht straks willen gaan invoeren (en onze grote bazin Ursula von der Leyen hintte er al op dus grote kans dat het gaat gebeuren!) moet je eigenlijk wel eerst iemand anders op die post neerzetten. En daarom wordt Hugo nu doorgeschoven naar woningbouw. En aan Ernst Kuipers nu de twijfelachtige eer om de vaccinatieplicht erdoor te jassen.
Of ben ik nu een beetje te achterdochtig?
@VanBukkem | 01-01-22 | 17:56:
Ik kan me niet voorstellen dat een CU voor een vaccinatieplicht zou stemmen. Maar met christenen weet je het nooit.
@lekgoot | 01-01-22 | 18:08:
Daar verzinnen ze wel weer wat op. Bijvoorbeeld dat de CU principieel tegen mag stemmen, en dat vervolgens het wetsvoorstel door GroenLinks aan een kamermeerderheid wordt geholpen. En als bedankje slaat de regering nog effe een extra miljardje stuk voor het klimaat.
@VanBukkem | 01-01-22 | 18:11: PVDA gaat het gat vullen. Dat zie je hoe ze in de kamer praat en zij was heel toevallig ook in Davos op bezoek...
1G is geen volgsysteem.
Als testresultaat enkel via een app kan wel. Daarom zelf wel de scanner-app op de telefoon maar voor de rest enkel PDF. Geen coronacheck-app
@Harry_Witkamp | 01-01-22 | 17:58:
Da’s ook weer waar….
Zover was ik nog niet.
Heb me overigens nog nooit laten testen.
Niet één keer klachten gehad.
@Harry_Witkamp | 01-01-22 | 17:58: maar als elke scan centraal wordt opgeslagen, dan kan het ook met je PDF-QR-Code een volgsysteem zijn.
Toch mooi, deze democratie waarin geen enkele partij de plannen van het WEF aanhaalt in het partijprogramma, maar ze vervolgens wel tot uitvoer brengen.
Hugo is gewoon een heel eng mannetje met een hekel aan democratie, openheid en vrijheid. Samen met zijn tunnelvisie op het gebied van corona ( ongedifferentieerd vaccineren als enige oplossing) levert dat een funest en levensgevaarlijk beleid.
er zit niemand in den haag voor onze democratie... alleen voor eigen belang. al le maal!
@lovekila | 01-01-22 | 17:58: wat is dat eigenbelang? Dat kutsalaris waarvoor je 7x24 uur per week door geestelijk mindervaliden voor rotte vis wordt uitgemaakt?
@theo-is-dood | 01-01-22 | 18:04: Narcisme, mijn beste theo-is-dood.
@lovekila | 01-01-22 | 17:58: De Omtzigtman en enkele anderen uitgezonderd. Zo denk ik bijvoorbeeld dat Wilders het ook echt voor het landsbelang doet.
@theo-is-dood | 01-01-22 | 18:04:
je moet inderdaad wel heel diep zijn gezonken om daar te gaan werken.
@theo-is-dood | 01-01-22 | 18:04: Hij hoeft geen minister te worden hij kan ook gewoon op een basisschool als leraar gaan werken.
@A.I. van Dee | 01-01-22 | 18:19: dat is, zo mogelijk, de enige plek waar Hugo nóg meer schade kan aanrichten dan tot nu toe. Bescherm de kjnderen!
Hugo "kan niks" de Jonge heeft gruwelijk de plank mis geslagen met zijn aanpak van de Corona crisis.
Laat hem nu maar eens de woning crisis oplossen als minister van Volkshuisvesting.
Op Hugo kan je bouwen, de woning app komt eraan. Zonder app, geen woning.
Alleen samen lossen we de wooncrisis op.
Alleen samen krijgen we de wooncrisis onder controle...
Bouwen met Janssen...
Top, we hebben twee huizen waarvan een als pensioenvoorziening. Met Hugo de Clown als minister van Volkshuisvesting is een continue prijsstijging bijna gegarandeerd. Dan kunnen we nog eerder met pensioen!
Soms, maar veel te regelmatig, moet je ook gewoon toegeven dat die zogenaamde "wappies" vanaf het begin gelijk hadden. 2G is geen Nederlands bedenksel, maar een opgelegde strategie met hele andere doeleinden dan bescherming tegen een virus. Mooi dat van Rossem denkt dat het 1 niveautje hoger, namelijk door Brussel, wordt opgelegd, maar 2G is groter dan Brussel. Dat benoemen heel veel "wappies" ook al heel lang en zal hier ook ooit wel worden genoemd.
Zelfs als Huichel de Jonge zweert, met z’n hand op bijbel, dat 2G tijdelijk is, kun je daar aan twijfelen.
Ik, als niet-wappie heb vanaf het begin gezegd dat 2G een voorloper is van een volgsysteem.
De overheid zou moeten zweren, garanderen dat 2G slechts tijdelijk is.
Misleiding zou door de rechter bestraft moetdd er n worden.
Wat is er groter dan Brussel?
Zou het kwartje dan toch nog eensch gaan vallen? Ik ben benieuwd!
@Kaas de Vies | 01-01-22 | 17:53: NGO's ?
Er zijn slimmere dingen te verzinnen om een bevolking monddood te maken dan de eis dat je kan aantonen gevaccineerd te zijn. Honkong, China, Rusland, de Islamitische wereld etc etc. Je hebt geen idee in wat voor vrije wereld je woont.
@lovekila | 01-01-22 | 17:57:
Onzin. Er wordt door sommige keihard nepnieuws gepost en complotshit a la willem engel. Die worden er uitgehaald ja. Denk je dat GS wat heeft aan een site die overgenomen wordt door halve zolen?
Dat zou het einde betekenen.
“ met hele andere doeleinden dan bescherming tegen een virus”
Daar mekkeren al die wappies nou al maanden over. Maar wat zijn die doeleinden dan?
@Kaas de Vies | 01-01-22 | 17:53: NWO oftewel de New World Order. AKA globalisten.
@theo-is-dood | 01-01-22 | 18:06: Beter lezen/opletten.
@A.I. van Dee | 01-01-22 | 18:08:
Onder leiding van Hugo de Jonge, Boerenlientje en Dion Graus? Hahahaha
- The New World Order (NWO) is a conspiracy theory which hypothesizes a secretly emerging totalitarian world government-
@theo-is-dood | 01-01-22 | 18:56: Zo secret is dat niet. Gewoon ff zoeken op WEF en WHO en vooral op die enge club die ze samen opgericht hebben, CEPI
Iedereen ziet dat zo'n pas niet deugt, maar toch blijft het kabinet proberen om hem door te drukken. Geen wonder dat mensen dan andere motieven gaan vermoeden.
Waarom dan toch doen hè
Omdat EU en omdat vaccins
En nog steeds wordt Kaas niet benoemd, onbegrijpelijk toch?
onbegrijpelijk beleid is de oorzaak van samenzwering theorieen
Helaas is het geen theorie meer, zoals je hierboven kunt lezen.
Het is niet eens het beleid, meer het verdoezelen van feiten rondom dat onbegrijpelijke beleid. We zagen het meerdere keren gebeuren, rondom Omtzigt, de Sleepwet, Oekraïne, toeslagen en nog vele andere dossiers. Kritische rapporten verdwenen al dan niet tijdelijk in de doofpot en de rapporten die het beleid wel ondersteunen zijn veelal 'wij van wc eend'. Je ziet dat politici allerlei keuzes maken die niets met het doel te maken hebben. Je denkt dan eerst dat het onkunde is, maar als dit soort shit uit de la komt dan moet je jezelf toch wel even achter de oren krabben...
Je gaat er vanuit dat er beleid is. Ik zie het meer als schieten met hagel die zo licht is dat het met alle winden meewaait. Maar iets raken zal nooit lukken.
Er is geen beleid inderdaad, het is meer gokken en dommigheid. Onkunde en dommigheid en valse loyaliteit naar Europa.
REAGEER OOK