QR-code is opmaat naar Chinees sociaal systeem
Deze kop is geen overdrijving
We kunnen het allemaal best nog eens opdreunen maar je hebt mensen die dit al lang weten, omdat ze doordenken en extrapoleren vanuit de feitelijke technologische ontwikkelingen, de praktische toepassingen door Big Tech en Big Government, de implementatie van specifieke systemen (en niet alleen in China, ook in westerse landen zijn er idioten die al onderhuidse chips bij zich dragen om het kantoor van hun werkgever in te kunnen) en de aannames waarop toekomstig gebruik kan worden ingevuld. En je hebt mensen die 'Naaaah, dat zal wel meevallen / zullen ze nooit doen / we zijn toch een democratie?' zeggen en stug blijven volhouden. Maar vooruit, we zullen maar linken naar het Fear Technical Molochianism-artikel du Jour (alleen deze jour te lezen) over de 'nieuwe digitale identiteit' die je prikken telt, booster-data aan je iCal toevoegt, kroegdeuren voor je opent of gesloten houdt, je banksaldo aan je uitgavenpatroon koppelt, je reisbewegingen in de gaten houdt, je gezicht gebruikt voor toegang (of weigering) en nou ja, al die andere gezellige toepassingen die vrije individuen in een open samenleving ophokken als eentjes en nullen in een zieke droommachine van markt & macht. Gelukkig wordt 1984 alvast herschreven vanuit het vrouwelijke perspectief van Julia, die "Oceania veel beter begrijpt dan Winston." Zo wordt het toch nog een handleiding "Hoe ik stopte met zorgen maken, en de digitale tijdbom omarmde". Ach, tegen die tijd beginnen we wel een papieren blaadje, in een bedompte, klamme kelder, met een ouwe drukpers. Pritt en Bertje zijn oud genoeg om te weten hoe zo'n ding werkt. Na de breek alvast wat artikelen die we dan, de digitaal geoormerkte koe in de kont kijkend, kunnen printen.
Artikelen die we op papier zouden kunnen drukken, in ons blaadje 'We Zeiden Het Toch, Zag Je Het Dan Echt Niet Aankomen?', dat gaat verschijnen als het allemaal al lang te laat is, zijn bijvoorbeeld deze:
All your ID credentials at hand: welcome to the Digital ID Wallet
How Digital ID can help citizens access government services from anywhere
Overview of the German identity card project and lessons learned
The looming disaster of immunity passports and digital identity
Maar wacht niet op de papieren versies, begin alvast maar met deze: The Masked Ball of Cowardice.
Reaguursels
InloggenDe (doom)scenario's die men op papier/internet zet, worden direkt als ideeën voor nieuwe wetsontwerpen gebruikt.
In theorie zouden we gewoon kunnen stemmen op partijen die dit tegen willen houden.
Ik doe gewoon niet mee niet.
Ik was al een tijdje van plan een abonnementje op FTM te nemen (niet te verwarren met FHM), maar na dit artikel doe ik dat zeker niet. Compleet nonsens artikel wat allerlei zaken aan elkaar knoopt die er niet zijn. We hebben al lang een eID (DigiD) en daar zitten al gegevens van bezit (woning, auto) werk en uitkering en (UWV, toeslagen, DUO etc) aan elkaar geknoopt, maar dan op een prutserige manier. Al die mensen die zeuren over toeslagen affaires enzo die zouden deze ontwikkeling juist moeten omarmen, dan hoeven tokkies niets zelf meer te doen en hoeft de belastingbetaler in de toekomst ook geen 5 miljard meer op te hoesten voor fouten van anderen.
Je kunt een schuld hebben die je nooit meer terug kunt betalen op je sociale krediet rekening, dat heeft geen effect. Kijk maar naar de regering en de formatie.
Kortom, een sociaal QRediet systeem, doe als de Haagse kliek. Hard lachen en blijven verschijnen, ook op plekken waar je niet meer zou mogen komen.
Als er alleen van dit soort meisjes rondhuppelen na de voltooiing van het Kalergiplan dan wil ik mijn mening daarover best bijstellen, en het digi1984 op de koop toe nemen.
Ons Geenstijlers zullen het moeten ambiëren om te zijn zoals Sylvester of Wesley in Demolition man. Are you shitting me!?
You are fined one credit for the violation of the verbal parameter statute!
www.youtube.com/watch?v=dz4HEEiJuGo
Wanneer Black Mirror werkelijkheid wordt..
Nooit op gestemd, stond in geen enkel programma, het probleem dat het zou moeten oplossen ontbreekt geheel en het heeft helemaal niets met de noden van het volk te maken. We zitten kennelijk in een dictatuur en dit zijn haar controle en repressiemiddelen.
Ik voorspel een grote underground economie voor leuke dingen.
Grote flauwekul. Die QR is helemaal niet nodig daarvoor. We hebben allang cameras die iedereen kunnen tracken, gezichtherkenning en al. De techniek is er al 10 jaren.
Hij mag alleen niet gebruikt worden door de overheid. Het zijn niet de tools, maar wat je ermee doet die bepalen of iets goed is..
“Mag niet” heeft zelden iets voorkomen.
Dit is wat wij allen willen.
Als dat niet zo was, zou niemand een QR nemen.
Vrije keus weet u nog ?
Ze hebben iedereen die een pcr test heeft gedaan inmiddels gekloond. Zo kunnen ze je vervangen met jezelf indien je niet in de pas loopt. Of je identiteit overnemen, wat dan ook! Mogelijkheden zijn eindeloos voor mensen die kwaad willen.
@Harris Pilton | 12-12-21 | 00:47: ja klopt, ik ben zo’n kloon. En de aarde is inderdaad plat
Totdat de AI te slim wordt en constateert dat "de mens" het probleem is.
Dan zijn wij fucked.
Lekker boek voor de kerst. Dave Eggers' 'Alles'. Goed voor je spijsvertering ook, hierna hoef je niet meer te eten. Geef je gewoon digitaal over, of, geef je over aan digitaal. Doe het en ga kijken wat er gebeurt. Lekker man, helemaal niet meer zelf hoeven te denken.
De digitale toestemming van de overheid om horeca binnen te mogen is al een feit. Mensen hebben hun vrijheid afgegeven na bangmakerij door dezelfde overheid die hun nu controleert. Dit is pas het begin. Het wordt geen China totaal controle omdat onze overheid, NPO en kranten zeggen dat het geen China totaal controle wordt. Dus als je hun gelooft komt alles goed.
Kijk ook eens bij Arno wellens, prima artikelen ook.
Brrrrr… dit is echt ziek. Het zal er uiteindelijk wel komen, maar waar ik het kan vertragen in mijn omgeving zal ik het niet nalaten.
Ik kan me ook zo voorstellen dat als je een openstaande verkeersboete hebt, het systeem dan ook je digitale batterij auto kan blokkeren voor gebruik. Dat soort dingen.
Off-grid leven… Tiny House, Etc. mogelijk neemt dat toch nog een grote vlucht om zo min mogelijk ermee gekoppeld te zijn.
OTG kinda guy
Als je de vrijeid zou hebben 'off grid' te kunnen leven zou je ook de vrijheid hebben niet onderdeel van het social credit systeem te zijn. Helaas dus.
Als het aan de EU ligt, krijgen auto's inderdaad een kill-switch, de plannen liggen er al. Maar het ligt niet alleen aan de EU he, wij zijn met meer, laat je horen!
Ik zou vast beginnen met mijn telefoon weg te doen en internet de deur uit. Af en toe even emailen in de bieb.
@Harris Pilton | 12-12-21 | 00:49: LOL, dan heb je straks wel weer een QR nodig om de bieb in te komen, en aldaar inloggen op een desktop: Uitsluitend met uw QR. (En dode bomen meenemen mag dan ook niet meer, want milieu, dus een papieren versie is niet meer toegestaan.)
Dit gaat goed zolang je een overheid hebt die je kunt vertrouwen. Oeff, ik kan gelukkig goed gaan slapen.
Nee, ook dan niet. Je levert teveel in om een klein beetje tijd te besparen. En je kunt je hypotheek er op verwedden dat het klein zal beginnen en daarna onbeperkte uitbreidingen zullen komen die meer en meer rare en autoritaire trekjes zullen vertonen.
Tevens kunnen de mensen die alsmaar roepen ''ik heb toch niks te verbergen'' zich inmiddels wel voorzichtig achter de oren beginnen te krabben.
@naamengetal | 11-12-21 | 22:24: iedereen heeft iets te verbergen. Niemand is een heilige.
Schaf een stencil machine aan, misschien nog wel ergens te koop
Wat leuk, een gastcolumn voor Thierry.
Er zit best een grens aan zo'n controlemaatschappij, maar die is met deze lullige QR-code echt nog niet bereikt, hoor. Ik voel geen enkele weerstand als ik dat ding moet laten zien.
Het is voor de toekomst wel belangrijk dat de burger zelf de eigenaar wordt van zijn digitale identiteit. Het grote probleem is nu dat je gegevens in allerlei registers staan en dat je daar zelf geen zeggenschap over hebt. Er moet 1 bron zijn en die bron ben jijzelf. En jij bepaalt ook welk deurtje je openzet.
Estland werkt al zo.
Daar gaat het artikel ook over. Dmv blockchain alles vastleggen is an sich geen probleem wanneer je zelf de volledige beheer in handen hebt, daar wringt ‘m nu net de schoen. Net als dat je niks meer van die blockchain afkrijgt al zou je willen. Ergens begrijpelijk dat ze het willen, beangstigend dat Big Tech die agenda hard pushed.
Voor de zekerheid maar lid geworden van de meest paranoïde wappiepartij. Zachte heelmeesters....
Welkom lieve GS vrienden en reaguurders in #TeamWappie. Voelde me echt ontzettende ontheemd, want ik kon hier eigenlijk altijd de van de MSM afwijkende mening vinden. Maar de laatste tijd waren ook wij prooien van het verdeel en Heers model. Erg blij met dit stuk en eindelijk merk ik dat meer en meer mensen inzien welke kant dit op kan gaan. <3
We hebben dit jaar bij de GGD gezien hoeveel prioriteit het veilig bewaren van uw gegevens heeft. Dat kan alleen maar goed gaan.
Het heeft wel prioriteit, maar ze weten niet hoe het moet. Geloof me, het is geen onwil maar pure onkunde. Niemand in de poltieke of bestuurlijke top begrijpt ICT. En de consultants houden die cultuur van onkunde in stand, door het nét niet helemaal goed te doen.
Eid is Arabisch voor viering.
eID is een feestje voor technocraten en andere gewetenlozen.
Geen toeval.
All your base are belong to us!
In zo'n filmpje zie je toch meestal dat zo'n appetijtelijke jongedame al twee lieve gekleurde kindjes heeft geworpen. Apart. Op welke niche mikt Thales nu precies?
Toch bijna liever zo'n QR-code op je voorhoofd dan voor wappie te worden uitgemaakt. Gewoon je aansluiten bij de heersende partij, en na diens capitulatie even sorry zeggen. Mooie tijden tegemoet.
De Esten hebben al 20 jaar een E ID kaart en nu ook een app waar vrijwel alles aan gekoppeld is, van gezondheidzorg tot financiële zaken.
Je kan zelfs een E resident zijn wonend in het buiteland.
De journalisten van FTM hebben een oppervlakkig artikel geschreven.
De ontwikkelingen op IT gebied gaan door op alle gebieden of we het leuk vinden of niet.
Politiek en bedrijfsleven zijn sterk met elkaar verweven,
Ah, Estland gidsland.
@mozaard | 11-12-21 | 20:15: Op dit gebied wel, ja. Het is toch logisch dat je digitale en fysieke identiteiten moeten samensmelten? Anders werkt de maatschappij niet meer.
De strenge privacywetgeving zorgt ervoor dat de burger de controle houdt (als je het goed uitvoert, Nederlandse ambtenaren snappen de AVG niet).
@zwaaropdehand | 11-12-21 | 21:24: de techniek is niet het probleem. De Europese Unie is het probleem met hun idiote plannen en oncontroleerbare macht
Ik kreeg het Spaans benauwd van dat Lucy filmpje. En dan hebben ze ook nog eens de reactiemogelijkheid uitgeschakeld. Dat is waarschijnlijk niet voor niets.
Wie dit allemaal niet ziet zitten begint morgen met alles wederom contant te betalen, tenzij het echt niet anders kan. Laat ze in de directiekamers van de banken en DNB zich maar fijn schrikken, als ze zien dat burgers het heft in eigen hand nemen!
Dat zal ze leren!
Ik heb geen geld om te betalen. Ik heb schulden bij de vleet.
@TonAlias | 11-12-21 | 20:14:
Owe nothing and you'll be happy.
Dat is helemaal niet zo'n slecht idee.
@KritischeKrikker | 11-12-21 | 20:11: Ah, u werkt bij de... Rabobank! Heb ik goed gegokt?
Benzine voor minder dan € 2,- per liter kun je nu al nergens zonder PIN krijgen.
Spullen die ze tegen je kunnen gebruiken later betaal ik zeker contant.
Die handscanner in de super inclusief je pin maakt het de dataverzamelaars en door verkopers wel heel makkelijk, dus betaal ik altijd contant.
Een buil shag is iets dat tegen je gebruikt kan worden als je pint.
Zelf rook ik al meer dan 10 jaar niet meer maar koop 1 keer in de week een buil shag voor een 95 jaar oude man in het bejaardentehuis.
Het is eigenlijk dieptriest dat je moet oppassen hoe je betaald omjezelf niet in de toekomst in de vingers te snijden.
Fietsbanden groente en dergelijke pin ik.
@captain-caveman | 11-12-21 | 21:37: het is. Dieptriest dat je jezelf zo bang laat maken door mensen met te weinig verstand en teveel fantasie
Voortaan maar m'n gele inentingsboekje meenemen naar kroeg/resto. Daar staat ook alle relevante info in. Gaat als eenmansactie natuurlijk weer geen reet helpen maar geeft iig het gevoel dat ik niet helemaal meega in deze onzin.
Ik had die ook met dit doel gekocht en laten vullen. Helaas geldt dit niet, erg bizar en met vooropgezet plan.
Goed stuk maar iets waar we ons allemaal wel serieus zorgen moeten maken ipv hier de lollige kees enkel uit te hangen met semi gevatte plempsels.
Hier gaan we naartoe met zn allen. Gladde aal rutte had in een ding gelijk, maak je maar klaar voor het nieuwe normaal, maar wat dat in ging houden zien we nu
Het probleem is juist dat Rutte niets begrijpt van de technologie achter deze ontwikkelingen. U doet net alsof hij precies weet wat digitale transformatie is.
Zijn er nog "Ik heb niets te verbergen" types? Nou, dat zal inderdaad gaan kloppen, ze zullen alles over je weten.
Ja, dat zijn de mensen die neuken met de gordijnen open, en hun waardevolle spullen altijd duidelijk zichtbaar op de vensterbank leggen wanneer ze van huis gaan.
Thales, dat bedrijf levert toch ook oorlogstuig?
In dat geval, geef ons dan je verhelderend commentaar waarom de door GS aangehaalde artikelen het fout hebben. Ik hoor het graag.
Goed voorbeeld doet volgen.
Kúdt chinezen.
betekent dit ook dat asielzoekers terug gestuurd worden naar het eerste land ,waar ze officieel asiel hadden moeten aanvragen..
lees nu overal dat vlaardingen gevallen is aan een qr-noodverordering
gorinchem, 500 tijdelijke bezoekers krijgt dankzij knol
Dat "tijdelijk" van die 500 is nodig omdat er volgende week 500 nieuwe bijkomen. En die week daarna wordt het weer normaal, namelijk 900 per week erbij. Hoog tijd voor stapelbedden van 10 etages hoog.
Ik zie dat Thales het bedrijf achter de OV chipkaart is. Daar hebben we weinig van te vrezen, voorlopig.
Goh, een (Baudet) FdD standpunt van Van Rossum? Of liggen ze dichter bij elkaar dan het lijkt?
Sorry Rossem met een e
Volgens mij heeft Van Rossem recent ergens dansles en wellicht ook piano les gevolgd.
Het is allemaal rete interessant:
graphene-flagship.eu/graphene/news/gr...
Met een budget van € 1 miljard vertegenwoordigt het Graphene Flagship een nieuwe vorm van gezamenlijk, gecoördineerd onderzoek op een ongekende schaal en vormt het Europa's grootste onderzoeksinitiatief ooit.
Dit...
Dat was toch maar een complottheorie van de wappies?
Dat reptielen rijk?
Neu, de wappies kwamen pas een jaar geleden achter de werkelijkheid en trokken de verkeerde conclusies.
Inderdaad, maar vroeg of laat komt vrijwel alles uit. Maar mensen blijven doorslapen ….
He. Thales. Deden die ook niet iets met de ov chipkaart? Ook zo'n uiterst veilig en onkraakbaar bigbrother-ding.
OrwellOrwellOrwellOrwell....!
Is dat even lachen. Terwijl de datasservers overal al volgeplemot zijn met mijn gegevens moet ik me druk maken om dit soort geneuzel. Echt? Man , man, man elke schijnbeweging die ik maak per auto, smartwatch of telefoon is al vastgelegd voordat ik het zelf weet. Dat verandert echt niet meer.
Op zich heb je wel een punt, alleen google heeft geen geweldsmonopolie en de overheid wel
Daar heb je gelijk in maar een soort social credit system is wat anders. Zo, zo, vorig jaar al met het vliegtuig geweest? Dan dit jaar niet. Oh, twee flessen whisky kopen? Zorgpremie omhoog. Nou ja, vul maar in. The sky is the limit hier. Alles gecontroleerd en bij te sturen. Zie china.
Er is nog wel een verschil tussen vrijwillig ergens je gegevens achterlaten of de keuze maken tussen Apple en Android voor je telefoon en een totalitair verbonden systeem waarbij je zorgverzekering omhoog gaat omdat je een rookt, of een weekje niet in de sportschool geweest bent, je niet meer met de auto mag rijden omdat je al te veel CO2 hebt uitgestoten deze maand enzovoort..
Inderdaad, dat is al niet best. Laten we het dan ook maar aan de overheid geven, dat gaat vast goed uitpakken.
En met rekeningrijden weten ze continue waar je uithangt. Maar je hebt niks te verbergen, toch?
Zo ook rekeningrijden. Grapperhaus likt zijn vingers af bij “ik kan je altijd overal zien” en Kaag krijgt een dikkertje van een persoonsgebonden co2 budget. Het wordt eng.
'Ach, tegen die tijd beginnen we wel een papieren blaadje, in een bedompte, klamme kelder, met een ouwe drukpers.' Ga lekker stencilen. Ik zat op mijn 11e al in de redactie van de schoolkrant. Mocht ik helpen met maken. Maar ik mocht er vooral niks in zetten. Mooi geluid maken die stencilmachines. En fijn dat GS er is. Nu kan ik alles zeggen wat op de lagere school niet in het schoolkrantje mocht zetten.
Haha, de schoolkrant drukken op het oude Heidelberg degelpersje.... Dat waren de tijden...
En reaguren dmv postduiven.
De FTM is al een tijdje niet meer wat het geweest is... Ze gaan mij net een beetje teveel de complotkant uit.
Het is geen complot als het gewoon waar is hè.
@Binkoo | 11-12-21 | 18:43:
Er is helemaal geen sprake van een permanente QR en Coronpas maatschappij... Dat is wat al die wappies ons willen doen geloven.
@Desolator | 11-12-21 | 18:48:
Ze moeten elkaar wel gelijk geven en steunen om hun droomwereld wat op drijfzand berust in stand te houden.
@Desolator | 11-12-21 | 18:48: Precies het is alleen totdat we allemaal geprikt zijn. Of nou ja, allemaal geboosterd dan. Euh nee als de hele wereld gevaccineerd is bedoel ik dan. Oh nee geboosterd, maar dan de tweede booster ofzo.
Tja dat is ongeveer net zo tijdelijk als permanent.
@Desolator | 11-12-21 | 18:48:
Kunt u mij zeggen wanneer de einddatum van QR gepland is?
@klaasjanhenk | 11-12-21 | 19:01:
De booster prik bespaart duizenden doden en aan de prik zelf is nog niemand overleden.
Maar omdat te snappen is voor veel wappies boven de pet gegrepen.
@Desolator | 11-12-21 | 18:48: alles is eindig. Dus permanent is sowieso onzin.
@botbot | 11-12-21 | 19:08: u liegt, zelfs de niet-wappie cijfers van het lareb geven toe dat er inmiddels 577 mensen aan overleden zijn.
@Desolator | 11-12-21 | 18:48: Dit is exact de aanzet voor de NPO bij het begin van invoering DiWa.
@SpectralGuardian | 11-12-21 | 19:12:
Maar niet aan de booster prik.
En het Lareb zegt er ook bij dat het meldingen zijn veel zaken moeten nog verder onderzocht worden.
@SpectralGuardian | 11-12-21 | 19:12:
577 meldingen waar blijft u nu met commentaar,
Mij betichten van een leugen, dan heeft u wel de verkeerde voor.
@Joris Beltsin | 11-12-21 | 19:02:
En u kunt mij natuurlijk garanderen dat het een blijvertje is toch?
@klaasjanhenk | 11-12-21 | 19:01:
Vroeger hadden we ook de pokkenprik en het pokkenbriefje. Deze zijn met het verdwijnen van het pokkenvirus ook verdwenen...
@botbot | 11-12-21 | 19:19: Oh shit en de booster prik is natuurlijk ander spul
@Desolator | 11-12-21 | 20:51:
Nee, heb ik toch niet gezegd? U daarentegen beweert wel stellig dat het geen blijvertje en dat weet u gewoon niet.
Mooi filmpje toch? Ik zie alleen maar voordelen. Alsof dat nu anders is.
Als ze je passport intrekken ben je ook gewoon de sjaak hé. En kijk eens hoe dat nu moet (Binance):
Step 2: Verify your identity
Start the Onfido verification process and follow the instructions. Have your passport, or identity card ready and be prepared to take a video selfie.
Het wordt hoog tijd voor een fatsoenlijk digitaal ID.
Lol ja, ik heb bedankt voor de eer.
@Duwbak_Linda | 11-12-21 | 18:40:
Same here. Jammer dan. Ik ben dat echt niet van plan.
Want een digitaal ID is natuurlijk niet in te trekken.
Straks zijn we allemaal nasi's.
Jij wel speciaal.
Ah, ik zie dat de overname van Gemalto Thales geen windeieren legt.
Bezorgd Snowdon u jeuk?
@toetssteen | 11-12-21 | 18:39:
Bezorgt.
@toetssteen | 11-12-21 | 18:39: Die moest ik even opzoeken..
"Snowdon is de hoogste berg van Wales en is met zijn 1085 meter de hoogste berg van Groot-Brittannië buiten de Schotse Hooglanden. De berg ligt in het Snowdonia National Park in Gwynedd." - Wikipedia (NL)
Ehh nee. Ik hou wel van wandelen. Hoezo?
@koeberg | 11-12-21 | 18:49:
U weet heus wel dat ik Snowden bedoelde. Maar blijkbaar houdt u ervan naar de bekende weg te vragen.
Als het aan die NSB smeerlappen van D66 ligt, is er morgen een social crediting systeem en kan je als burger alleen maar vrijheid genieten als je op D66 stemt en volledig volgens hun programma leeft. Dus je ouders aansporen tot euthenasie, geen vlees meer eten, kachel uit en extra trui, statushouders in eigen huis opvangen, onze grondwet en alle andere wetten vervangen door EU wetgeving et cetera et cetera. Waarschijnlijk zitten in die blockchain tech projecten allemaal D66'ers, net zoals de publieke opinie door die club wordt bepaald.
En een een-kindbeleid voor autochtonen uiteraard. Want dit land moet en zal kapot.
Een eng vies clubje is het.
@Pietie | 11-12-21 | 18:51: maar helaas wel weer in rutte4 met nog meer enge ministers dan in rutte3
Die statushouders kunnen worden opgevangen in het penthouse van de ex-D666-aanvoerder. Zie je wel, ruimte zat voor 900 per week.
QRankjorum
Als iedereen z'n smartphone een maand thuis laat is een heel groot gedeelte van dat probleem opgelost maar ja, dat is voor de meeste mensen bijna net zoiets als vragen om vrijwillig een vinger af te laten zagen, gaat niet gebeuren dus.
Dus..??
Sharia?
@neonreclame | 11-12-21 | 18:35: Dus is het doorvoeren van dat geplande social system kat in het bakkie.
Ik wil ook graag gechipt worden. Als dat ons helpt om van deze nare ziekte af te komen dan moet iedereen dat gewoon doen.
Definieer nare ziekte.
@deugallergie: coalitie?
@Caesar.is.Keizer | 11-12-21 | 18:32: Zelfredzaamheid, onafhankelijkheid. Dat soort ziektes.
@Caesar.is.Keizer | 11-12-21 | 18:32:
Linksheid
De enige manier om dit af te remmen is door NU massaal de QR-code maatschappij te weigeren.
De App van je telefoon te gooien en de tijd, dat het gedram en de chantage dan nog duurt, geduldig uit te zitten.
Totdat de Paternottes, de Ruttes en hun maffiamaatjes zijn uitgesputterd en hun verlies moeten toegeven..
Minstens 150 miljoen Europeanen zijn u al voor gegaan. U kunt het ook.
" Gooii je telefoon uit het raam en je ijskast erachteraan laat jezelf maar helemaal gaan.."
@neonreclame | 11-12-21 | 18:34:
Klinkt als een rap, post je hem straks ?
@Wattman | 11-12-21 | 18:38:
Jawel....
@neonreclame | 11-12-21 | 18:34: Alleen als het een smart ijskast is.
De overheid en complexe IT systemen. Altijd gegarandeerd... [alles behalve succes, lang werkend, handig, veilig of vriendelijk].
Niet alles wat kán gebeuren gebeurt ook daadwerkelijk.
Zo denken creëert een kokervisie, waarop je gaat zoeken naar bevestiging van dit beeld, en het daarmee tot jouw werkelijkheid maakt.
Welkom bij de Jehova getuigen.
Is dat zo? Wat de Jehova's roepen, dat dat ook kán?
Wanneer je enkel door een kokertje naar hetzelfde beeld tuurt kan het zijn dat je een deel van een veranderende werkelijkheid om je heen hebt gemist omdat je niet hebt nagedacht.
Vaak is het in dit land net andersom: mensen die onderdeel uitmaken van clubjes waarvan je weet dat ze er geen snars verstand van hebben. Denk aan Ton Elias en ICT, Kees Verhoeven en ICT, Jeffry A. en Bits of Freedom, etc.. . Of aan clubjes waar bepaalde groepen bewust geen deel van mogen uitmaken, denk aan de Klimaattafels die bewust de Kernenergiegroep buiten de deur hielden. Enz. enz.
Ik zat driftig mee te knikken tot het woord Blockchain, Brussel en de Blockchain, dat gaat 'm de eerste 100 jaar nog niet worden
Ik verwacht dat zo'n ID aan de klimaatwaanzin maatregelen gekoppeld gaat worden. In de supermarkt kan je je biefstukje niet kopen omdat je aan je CO2 quotum zit van de maand. Je kan niet met de trein want geboren in 1976 en die mogen niet deze week. Je mag niet benzine tanken want je limiet bereikt, etc, etc.
Reken maar dat het ongeveer zo zal gaan.
En de overheden kunnen het doordrukken omdat ze zeggen dat het klimaatdoel ten behoeve van de volksgezondheid is. Ook nu kunnen ze onder diezelfde noemer grondrechten opzij schuiven.
Is Data Hari al gevraagd voor een stukje duiding naar demense toe?
Bloktjeen. Ja dat is echt de essentie van het probleem. Alsof die data over burgers in de gewone databases van de overheid wel verdwijnt.
Je moet de geboorte van je kinderen niet meer melden bij het gemeenteloket.
@Sitting_targets
Het zou het zand in de motor kunnen zijn, een soort van begin
Een goede kennis heeft Artificial Intelligence gestudeerd en hij zegt dat hij weleens zenuwachtig wordt van alles wat ze uitvinden. Iets kan aanvankelijk ingezet worden voor het ene, maar in een andere tijd of met andere leiders, of gewoon omdat je de techniek laat leiden ingezet worden voor andere doeleinden.
De bekende wappieroepers gaan ervan uit dat dit echt vooropgezet is. Ondanks dat ik dat niet denk, is het altijd belangrijk een ethische discussie te blijven voeren.
Computers en robots zijn beter en slimmer dan de mens.
Je moet je ze dus altijd als knecht/dienaar gebruiken. Laat ze je NOOIT controleren.
Precies dát is waar overheden technologie voor gebruiken.
Het is duivels!
@keestelpro | 11-12-21 | 18:57:
Niet de techniek laten leiden, maar bedenken wat je wil met de techniek, inderdaad. Dat gaat nog wel eens mis.
Een mooi voorbeeld zijn scholen die alleen nog maar digitaal onderwijs boden (geen boeken meer). 'Meegaan met de tijd' was het antwoord op mijn vraag waarom ze dat deden. Dat is het slechtste antwoord dat je kunt geven; omdat het kán doé je het.
En dan niet bedenken dat het slecht is voor kinderogen en voor concentratie en sowieso rustbeleving. Het genot van een boek lezen en het gevoel zelf te kunnen schrijven wordt kinderen ontnomen.
Er is bepaald dat dat ouderwets is. Enkel door de aanwezigheid van de techniek.
Och, het zal wel loslopen. Wij hebben straks tenslotte in de Wieringermeer en Zeewolde de datacenters? Lekker dichtbij om te saboteren. (Trouwens: sabot = klomp (fr), dus het saboteren moet ons wel in het bloed zitten). :
Mompelt iets met koelwater, en dijken.
Ik denk dat het wederzijds is. Ze is al lang niet meer kieskeurig.
Neeeeee jongens. Echt, op de bandwagon gesprongen. Social credit. Met QR code. Echt? Dat zou het domste zijn. De meest domme manier van controle. Jullie kunnen vast zelf wel bedenken waarom...
Altijd wel fijn als iemand mij helpt....
Als je braaf op tijd je prikjes hebt gehaald krijg je een QR code en mag je naar het cafe, doe je dat niet braaf dan mag je daar niet meer komen. En zo hebben ze controle over wat je wel en niet kan doen.
Eigenlijk is het dus al een social credit systeem.
Als op den duur iedereen een QR heeft en uitlenen grote problemen kan geven. Zoals nu bijvoorbeeld je internetverbinding delen en die ander kijkt foute dingen online. Dan kan er veel op het spel staan.
Er is nu in enkele landen overheidsvalidatie nodig om een skilift of een bioscoop in te gaan. Zodat iemand van 83 jaar die nieteens kan skieen 'beschermd wordt'.
Ik kan bedenken dat verbinding met internet of de bank ook via die QR zou kunnen lopen. In plaats van wachtwoorden, die digitale QR. DigiD2.0
@sjef-van-iekel | 11-12-21 | 19:30:
Je kunt natuurlijk ook sneeuwschoenen aandoen en naar boven lopen.
@lekgoot | 11-12-21 | 19:48: klopt. Er is altijd keuze.
Kwartje nog steeds niet gevallen, beste BL?
@Ramsesz | 11-12-21 | 23:35:
Neeeh. Vergezocht. Ik snap best dat het heel spannend is allemaal maar eh.. kom op zeg, dit is allemaal puur fantasie.
Wat heeft dit met de QRona-pas te maken? Het linken daarvan aan 'oh nee de overheid houd mijn locatie bij' slaat nergens op, doe even aan Brenno d W vragen hoe het daarmee zit. Je QR laten scannen geeft de overheid geen locatie gegevens.
Waar je het wel aan kan linken is DigiD, ipv een paspoort of ID kaart kan je ook een app (e-ID oid) gebruiken (welke je dan moet activeren met een echte ID/paspoort).
Al die dingen waarvoor die vrouw haar e-ID gebruikt zijn dingen waarvoor je je anders ook moet identificeren. (nee niet het hele filmpje afgekeken, wel doorheen geklikt, het is nog ongemakkelijker dan die incontinentie reclames, "Vanmorgen had ik een keuze...")
Oh nee de overheid weet dat ik een rijbewijs heb, oh nee de overheid weet dat ik een paspoort heb die ik ben verloren, oh nee ergens waar ik mijn ID moest laten zien heb ik mijn ID laten zien.
Het lijkt mij sterk en ik kan dit ook niet ergens terug vinden, dat de logfiles hetgeen zijn dat in de blockchain wordt gepompt.
Maar over bijhouden, het ranken van personen op basis van gedrag bepaald door een AI, het volledig schijt hebben aan mensen, en als een huiself informatie delen met overheden of mensjes met geld: Google en... ehhh hey hallo google analytics, leuk dat jullie ook mee kijken, nee ik was wel klaar met mijn verhaaltje hoor... doei!
Zoiets wordt niet in een keer ingevoerd maar gaat stapsgewijs. Kijk naar de wereld om je heen en je ziet de inperking en controle toenemende. QR gaat alleen over corona maar de infrastructuur is voor alles te gebruiken bv voor een klimaatramp en het afdwingen van gedrag.
Het is nog niet lang geleden dat cameratoezicht in de openbare ruimte verzet opriep want privacy. Kijk eens om u heen.
Het gaat er niet om wat de overheid nu met die pas doet, dat komt vanzelf als de pas er eenmaal is. Herinnert iemand zich nog dat de identificatieplicht alleen gebruikt zou worden voor het opsporen van terroristen? Als je geen terrorist was zou er geen ambtenaar naar vragen. We weten inmiddels wel beter.
@Nuuk | 11-12-21 | 18:17: Alles bij de EU gaat inderdaad volgens de Juncker methode.... stapje voor stapje.
@Nuuk | 11-12-21 | 18:17:
Wat aan dit e-ID gedoe is dan vergelijkbaar met het Chinese Sociale Krediet systeem? de QR-code uit het filmpje is overgens heel wat anders dan de Corona QR, in het filmpje is het een eenmalig, beperkt houdbare en on the spot gegenereerde qr als authenticatie token (zoals je bij bluetooth devices koppelingscodes hebt).
"De infrastructuur" van de Corona pas is, nogmaals, heel wat anders, het tegenovergestelde kan je eigenlijk zeggen, het is gemaakt zonder dat mensen traceerbaar zijn.
Ik kan niet linken maar:
Brenno de Winter: ‘Nederlandse corona-app wordt de meest privacy vriendelijke app van Europa’
Of lees ik iedere keer over het stukje heen waarin wordt uitgelegd hoe en waar de sociale score staat? (+10 punten) >.>
@W_F | 11-12-21 | 18:18:
Niemand herinnert zich dat omdat dat nooit zo was.
Best accentloos Amerikaans ingesproken door Jan Paternotte dat spotje van Thales.
Maar gelukkig: de meeste mensen deugen. Je kunt de overheid en big tech gewoon vertrouwen. Die zijn met diversity en inclusion bezig, dus ze hebben duidelijk het beste voor met ons allen.
De vraag is of je economen met de voortgang van big tech moet vertrouwen of filosofen. Ik denk dat we teams moeten maken bestaande uit veel disciplines.
Nexit!
Regime change, een bekend naoorlogs politiek spelletje, maar dan van binnen uit en de eigen democratische rechtsstaat als doelwit. En dan dat topoverleg deze week van, uit mijn hoofd, de G7 over de ondermijning van de westerse democratieën door o.a. nepnieuws. Deze trend is al minstens sinds 9/11 zichtbaar.
Twee gemeenplaatsen: never waste a good crisis en, inderdaad, follow the money. Verslaafd aan zijn mobieltje is nagenoeg iedereen tegenwoordig toch al: een schot voor open doel.
Goed artikel, daarom heb ik ook geen internet en ben nergens online actief, je kunt niet voorzichtig genoeg wezen.
Ik stuur ook altijd een brief naar GSHQ voor elke tegel. Intypen aub.
De slogan van dat bedrijf Thales is "Building a future we can all trust". Alleen gaat het nogal eens mis met wanneer de Europese Commissie het vertrouwen van het Europese kiesvee inschat in de toekomst (en de gewenste rol van een Europese overheid daarin).
Met beursnotering natuurlijk, want aandeelhouders hebben alleen maar goede bedoelingen: www.google.com/finance/quote/HO:EPA?s...
Het Duitse bedrijf Stalwart heeft een tool ontwikkeld waarmee je met een simpel handgebaar de fascistische QR software van het Franse bedrijf Thales omzeilt.
m.media-amazon.com/images/I/71tTWyypT...
Die had ik met een vooruitziende blik al aangeschaft.
@lekgoot | 11-12-21 | 18:07:
Pink Floyd zag het ook al vroeg.
'We don't need no thought control'
youtu.be/fvPpAPIIZyo?t=161
Ik ga definitief in wappieland wonen !
Waar ligt dat ook alweer ?
In je hoofd.
Somewhere over the rainbow.
In ieder geval ergens in de EU.
@Aap
Ergens tussen de washington post en de pastei.
Als je digitale portemonnee verliest, ben je jezelf kwijt?
Als je jezelf verliest heb je iig nog je digitale portemonnee.
@grapo | 11-12-21 | 18:02:
'Ik ben mezelf niet of al die jaren nooit geweest..'
@neonreclame | 11-12-21 | 18:04:
wel een klassieker qua promotie voor het NL taalonderwijs, een beetje als "Iemand wgie jeheurnijmijos, mes steep pijn!"
@neonreclame | 11-12-21 | 18:04: Dan heb je vast een fake digitale portemonnee ofzo.
Gelukkig weet niemand dat ik hier lekker in de Harz zit. Oo wacht.
Kortom, de auteur heeft een heilig ontzag voor de IT-kwaliteiten van de overheid of de bedrijven die de overheid inhuurt. Ik maak me nergens druk om.
Nou, zeg dat wel. De Nederlandse overheid loopt digitaal decennia achter.
Want?
En u gelooft dat dit niet gaat gebeuren want ?
Gauw naar de joopz en nupuntenelz dan.
Als je met complot denker bedoelt de keiharde feiten en richting waar het heen gaat onder ogen zien en benoemen dan: ja.
Haha , langzaam wordt heel de wereld complotdenkers.
Komt het toch nog goed.
Ik denk alleen complot als ik er echt tijd voor heb.
Het hele referenda en kies systeem zou ook gedigitaliseerd kunnen worden voor meer directe democratie, ware democratie, maar ja.
Bedankt voor uw stem op Hugo de Jonge.
Democratie levert niets op voor de heersende partijen .
@Koning BongoBongo | 11-12-21 | 18:34: Ik verwacht dat het merendeel van de mensheid stupide is en domme keuzes maakt maar ach, vox populi.
On a side note, ik heb weleens een Chinees underground feestje meegemaakt van dwarsdenkenden. Dat was echt superleuk.
Dit legt exact het grote probleem van de afgelopen anderhalf jaar (en al langer) bloot. Je zag dit gebeuren, maar degenen die dit zagen, kregen (mainstream) slechts een soort van gehoor bij lieden als Baudet, Engel c.s. Die er vervolgens ook rituele kindermoorden en weet ik veel wat bij verzonnen, waardoor gelijk niets meer serieus werd genomen.
Daarom is er nooit - hopelijk tot nu - een serieuze discussie over of lobby tegen dit soort ellende opgestart. Het is zelfs zo dat roepen over Bilderberg/Illuminatie/De Chinese communisten/WEF of weet ik veel wie de aandacht juist heeft afgeleid van de werkelijke betrokkenen, big tech, pharma en government. Want dit is wel hun agenda, en of je die ID2020 noemt, Great Reset, BBB of whatever, dat leidt allemaal af.
Er zou serieus naar dit soort zaken gekeken moeten worden en heel vlot een gigantische tegenreactie moeten ontstaan vanuit gewone en gezonde (geen psychopaten) burgers.
En het grootste probleem zijn niet eens die bedrijven, overheden. Het grootste probleem is de naar schatting 80% van de bevolking die ook nu weer dingen roept als, ja maar het is toch superhandig als ik in het restaurant meteen naar m'n plek kan lopen (dat kon vroeger ook), ja maar ik heb toch niks te verbergen (o, nee en voor wie niet?) of ja maar Facebook weet nu ook al alles van mij (daar heb je zelf voor gekozen door je ziel en zaligheid te verkopen om kattenfilmpjes van je dementerende oudtante te kunnen zien).
@Breaking
Baudet en Engel hadden het ergens over rituele kindermoorden???? Waar?
@toetssteen | 11-12-21 | 17:56: Goeie afleidingsmanoeuvre ,maar helaas.
@toetssteen | 11-12-21 | 17:56:
Gideon van Meijeren heeft het daar diverse keren over gehad in commissievergaderingen van de Tweede Kamer.
@J.P.Drapeau | 11-12-21 | 18:10:
Ik heb nu even een clip afgekeken, maar het is noals breed getrokken. De katholieke kerk en nog wat van die reli clubs worden genoemd. En laten we wel zijn, die zijn vaak in het nieuws geweest. Maar vindt u dat zulks onder de mat moet?
Ik als slachtoffer van een halve eeuw geleden, schud mijn hoofd. Uitzoeken!
@toetssteen | 11-12-21 | 18:57:
Grr, noals=nogal
@allen, dit is exact wat ik bedoel. Mijn tegel gaat daar niet over, en als er rituele kindermoorden of verkrachtingen zijn, tot op de bodem uitzoeken. Of, zoals Hiddema zegt, vlug naar de officier van justitie met een verifieerbare aangifte.
Maar dit bedoel ik te zeggen, dit soort dingen leiden af van waar het om gaat, de maatschappij waar we ingerommeld worden. En als je dan maar lang genoeg leurt met rituele kindermoorden of nazi's in je partij of vage shit waar Engel mee komt, dan ben je jezelf aan het verslaan. Want niemand gaat je andere boodschap meer serieus nemen.
Hear! Hear! Supertegel! <3
De Andere Krant heeft deze boodschap al een tijdje geleden begrepen. Zijn misschien wat doorgeslagen in hun theorieën, maar hebben wel al een papieren verzetskrantje.
Ik heb inmiddels een leeftijd bereikt waarop je niet echt onder de indruk raakt van dit soort uitwassen. Ik kan deze maatschappij de rug toe keren zonder dat dit mij echt zal schaden. Anders wordt het voor de jongvolwassenen en kinderen. Deze mensen zullen waarschijnlijk met een dictatoriale overheid te maken krijgen waarbij vrijheid een privilege voor de happy few zal worden. Ik hoop voor deze mensen dat er voldoende draagvlak zal ontstaan om deze verachtelijke controle maatschappij te bestrijden.
Dat is de spijker op zijn kop. Je hóeft je niet druk te maken om uitwassen, dat staat los van leeftijd of levensfase. Je kunt deze maatschappij de rug toekeren zonder dat het echt zal schaden. Want als meer mensen dat doen dan zal dát de maatschappij worden, iig een parallelle samenleving.
En laat nou eens een ding heel duidelijk zijn. Ondanks alle camera’s en technologie zijn er diverse parallelle samenlevingen in onze maatschappij.
Het is verdomd lastig om alle neuzen dezelfde kant op te krijgen. Daar gaat geen QR code iets aan veranderen.
Dat is ook mijn idee en ik help je hopen. Maar ben wel bang dat onze jeugd al verreweg linksdenkend geindoctrineerd is of uberhaupt niet kritisch genoeg om hier aandacht aan te schenken of de problemen niet kunnen overzien.
Over privacy gesproken. Wat ik me afvraag hoeveel mensen of reaguurders in Nld eigenlijk hun Elektronisch Patiënten Dossier (EPD) gewoon delen? 95% of 99% van de bevolking? Wat ik hiermee wil zeggen dat er over privacy zaken altijd veel ophef ontstaat maar dat uiteindelijk iedereen altijd maar meegaat met het inleveren van privacy omdat het gewoon gemakkelijk is. Zal ook wel zo gaan met een QR paspoort, even wat ophef maar bijna iedereen doet het uiteindelijk. En de mensen die het niet doen worden dan door de rest gezien als achterlijk.
Gemak is gewoon heel fijn. Dat is ook een vorm van vrijheid.
Ik heb veel familie in de zorg en ik hoor de verhalen hoe het was voor het EPD en erna. Ik vind het wel prettig als ik in Groningen in het ziekenhuis kom, dat gelijk bekend is waar ik last van heb/had en wat voor medicijnen ik slik.
Echter waar ik het mee oneens ben is dat de straffen op het zonder toestemming bekijken en/of delen van die gegevens te laag zijn.
En wat vind Bits of Freedom top-expert Afriyie hier nu van?
Totaal anoniem zijn is natuurlijk een wit privilege.
@grapo | 11-12-21 | 17:52: Blank privilege
Weet je, het machinaal volgen van mensen heeft ook voordelen. Een voorbeeld: toen ik in 1988 ging werken bij de Jaarbeurs moesten werknemers iedere dag in- en uitklokken. Ik dacht dat dit was om te kunnen controleren of men wel lang genoeg werkte. Na een paar jaar werden de klokken weggehaald en hoefde je niet meer je aankomst en vertrek te registreren. Deze wijziging werd door de directie gebracht als een vergroting van de vrijheid voor de werknemers. Ik ontdekte de werkelijke reden even later, toen ik mijn overuren indiende voor uitbetaling. Mijn baas twijfelde aan mijn overurenregistratie en halveerde het aantal overuren. Ik protesteerde, maar kon niets bewijzen, want ik had mijn aanwezigheid niet geklokt. In de 25 jaar daarna heb ik nooit volledige uitbetaling gekregen voor de overuren die ik had gedraaid. En dat inclusief de zes weken die ik ooit achter elkaar heb gewerkt, zonder een dag vrij. Dagen van twaalf tot veertien uur... Resumerend: het registreren van menselijk gedrag kan nadelen hebben, maar ook voordelen. Alleen zal in het laatste geval helaas nooit registratie plaatsvinden.
Je grootste fout is dat je er daarna nog 25 jaar bent blijven werken.
@lekgoot | 11-12-21 | 17:56:
Lijkt mij ook. Wegwezen of het verdommen ook maar een minuut over te werken.
Waar ik werkte werd ook het klokken afgeschaft. Mensen gaan elkaar dan nog meer in de gaten houden. Ik had dan nog liever het kloksysteem.
Het is in die vijfentwintig jaar nooit bij je opgekomen om 200% te declareren? Dat zegt ook iets over u.
@kaplaarzenverkoper | 11-12-21 | 18:01: yep, ik ben eerlijk. Erg hè?
@Albert61 | 11-12-21 | 18:06: u wordt door uw meerdere willens en wetens genaaid en u laat dat gebeuren. Da's niet "eerlijk" maar in mijn beleving slaafse domheid.
@kaplaarzenverkoper | 11-12-21 | 18:22: nee, het heet autisme. Veel autotisten zijn bang voor verandering en niet-autisten maken daar misbruik van.
Was er geen ander werk te vinden?
Dergelijke databases zijn alleen te voorkomen door er grote hoeveelheden random data in the dumpen, en handige websites te maken waar politici die hier voor gestemd hebben van seconde tot seconde te volgen zijn.
Als je vroeger dacht dat ze je aan het achtervolgen waren , dan nam je de rotonde twee keer en wist je het zeker. Nu is er geen ontkomen meer aan.
Je kunt je Apple Tags uitzetten.
Het hebben van QR app op je smartphone zie ik van af nu aan als een uiting van de meest extreme radicale vorm van ontmenselijking.
Je bent toch geen slaaf van de technologie die er verdomme is om JOU te dienen en niet andersom?!
Het feit dat bijna iedereen een smartphone heeft en op een ziekelijke manier gebruikt vond ik al een nagel aan de doodskist van het goede oude normaal.
www.studentnewsdaily.com/wp-content/u...
Het vreemdste is nog dat de mensen die dingen zelf kopen... zelfs de Stasi had hier niet van kunnen dromen.
Misschien verdienen domme mensen wel veel meer overheid, denk ik met regelmaat.
@funda | 11-12-21 | 17:49:
En de meerderheid zal zo een ding ook graag aanpakken als hij gratis is maar wel met een logger en GPS-tracker actief die alles registreert.
Zie de bonuskaarten van Albert Heijn enzovoort. Mensen geven graag al hun gegevens weg als ze korting kunnen krijgen.
Wij hebben hier geen QR app op onze smartphone, een foto is ook oké.
@2voor12 | 11-12-21 | 17:53: Ah, ik word al sinds het ontstaan geplaagd met met mijn principiele bezwaren tegen Ap's bonuskaart en de OV volgkaart.
Fijn dat er gelijkgestemde zielen zijn.
@2voor12 | 11-12-21 | 17:53:
Nee hoor, wij hebben AH-bonuskaarten zonder dat personalia is ingevuld.
Het wordt een intensieve menshouderij, wij zijn nu aan de beurt.... ergens in de verte hoor ik koetjes en kippetjes lachen.. sorry... loeien en kakelen
@drs.Nee | 11-12-21 | 18:03:
En die moet je onderling een keertje ruilen.
@drs.Nee | 11-12-21 | 18:03: En bij gebruik van de bonuskaart heeft u altijd cash afgerekend? 1x pinnen en de koppeling is tot stand gekomen.
@Boeloeboe | 11-12-21 | 18:12:
Cash natuurlijk.
@drs.Nee | 11-12-21 | 18:03: 1 keer niet cash betalen het word aan de personalia van je bankrekening gekoppeld. (en als er iemand niets om uw persoonsgegevens geeft dan zijn het wel de banken)
@SterF... | 11-12-21 | 18:11:
Ruilen? Nee hoor, gewoon bij info-balie wat bonuskaarten vragen en als ze dan een formulier onder je neus schuiven om in te vullen, dat weigeren.
@drs.Nee | 11-12-21 | 18:03:
Betaal je wel altijd contant? Want je betaalgegevens zijn zo gelinked. 1x pinnen en het is gebeurd
'Zomaar' een 'mening' op 'welingelichtekringen(nl)'.
'Maak de zorgpremie hoger voor ongevaccineerden'.
Stelt emeritus 'hoogleraar economie' Alfred Kleinknecht in het FD'.
niets dan de mening van een hoogleraar economie in een artikel. Zonder aanleiding of wat. Hoe kan dit iets anders zijn dan opzet tot polarisatie of het inmasseren van een beoogde ontwikkeling?
Misschien is de man de lamlegging van de maatschappij gewoon zat.
@funda | 11-12-21 | 17:50:
Dus MOET de ongevaccineerde voor de afgeschaalde zorg opdraaien.
@funda | 11-12-21 | 17:50:
En dus is de oplossing om ongevaccineerden meer voor de zorg te laten betalen terwijl iedereen weet dat de overheid dit extra geld nooit zal gebruiken voor het daadwerkelijk opschalen van de zorg? Waar zit dan precies het nut van deze "maatregel"?
Had ik al gezegd dat de grootste ongevaccineerde groep bestaat uit jongeren en jonge volwassenen onder de 40 die zeer weinig tot geen druk op de zorg leggen? Nee? Nou, bij deze dan.
@nsfl | 11-12-21 | 17:53: De enige juiste conclusie.
Grappig hoe julie posts altijd met 'dus' beginnen, en vervolgens onlogisch de soep indraaien.
Goed voorstel van de hoogleraar.
@funda | 11-12-21 | 19:41:
Trol.
Dat corona is gewoon een geschenk uit de hemel voor de EU. Het ideale vervoersmiddel om de al langer bestaande plannen van Totale Controle in te kunnen voeren. Zonder dat virus was het ze niet gelukt en nu vind de meerderheid het prima uit angst een snotneus te krijgen als ze besmet worden.
Het hele vax/ qr code verhaal begint steeds meer op een testcase te lijken. En als we naar Dld en Oostenrijk kijken zien we dat er relatief weinig weerstand is tegen het beleid. Ik verwacht hier in Nld hetzelfde. Ben je kritisch op een digitaal paspoort ben je wappie voor 80% van de Nederlanders.
Je kijkt niet naar Oostenrijk maar naar het nieuws. Er is daar wel degelijk veel weerstand.
Mede door de agitprop van de gelijkgeschakelde media die elk serieus weerwoord via manipulatie belachelijk maken.
Bovendien heeft het Covid-pandemie principieel weinig met de QR-maatschappij te maken.
Dat politici verbanden bedenken betekent slechts dat ze secundaire motieven hebben.
@2voor12 | 11-12-21 | 17:44:
Nee, ze bedekken de serieuze weerwoorden met de lawines makkelijk weerlegbare wappie-drek.
www.ftm.nl/artikelen/internationale-d...
Bij FTM worden ze ook wakker
'Nederland speelt een hoofdrol in de beweging naar bredere digitale identiteit. Een Europees prototype wordt straks hier uitgetest.'
Het zal toch niet waar zijn, in welk verkiezingsprogramma stond dit ?
@Alexander
Dan u voor het delen. Top stuk!
@Wattman | 11-12-21 | 17:53: Volt? (gokje)
@funda | 11-12-21 | 17:56:
Moeilijk om in te schatten welke partij de grootste engerds zijn qua ideeën, D66 of Volt.
Het glas is halfvol én halfleeg. Uiteindelijk bepalen wij wat er gaat gebeuren en hoe het werkt.
Ipv de aandacht te vestigen en te praten over doem-scenario’s; dystopische controle samenlevingen, opstapelende lijken en triage bij de ziekenhuizen kun je beter kijken naar wat dan?
Corona biedt enorme kansen, je kunt je afzetten tegen autoritaire regimes, door te laten zien dat vrijheid, eigenaarschap en verantwoirdelijkheud hand in hand gaan. Ipv van centraal en dus met een beperkte groep proberen corona te managen, vertrouwen hebben in de kracht en het vernuft van het volk.
Centraal hoeven alleen knopen te worden doorgehakt. De experts zijn er, net als degenen die met corona moeten leven, wij allemaal. Maw laat het los en alles valt op zijn plek.
Teveel controle werkt alleen averechts en dat weten wij allemaal.
Nee dat bepalen wij niet meer omdat Nederland geen democratie (meer) heeft of althans hij werkt niet (meer)
Een Zwitsers model democratie stopt zoiets
Bij ons bepaalt Europa
@Alexander | 11-12-21 | 17:41: Daarom geven alle politici ook zo af op het Zwitserse model.
@Alexander | 11-12-21 | 17:41:
Jawel, dat bepalen wij wel. Alleen zolang je meespeelt en je duit in het zakje doet veranderd er niets.
De oplossing is zo kinderlijk eenvoudig, negeer gewoon het gekibbel. Stop met denken aan de roze olifant, richt je op iets anders en volg je eigen kompas.
Buiten het internet zijn verre weg de meeste mensen een stuk genuanceerder en verstandiger.
@ratelaar | 11-12-21 | 17:49: Dat bepalen wij niet, dat is het enge van dit systeem.
Ze kunnen je leven onmogelijk maken, met slechts een druk op de knop doe jij niet meer mee.
@LonelyWanker | 11-12-21 | 18:05:
Vreemd genoeg werkt dat niet tegen criminelen....
@ratelaar | 11-12-21 | 17:49: Zolang de msm en de NPO pro EU zijn verandert hier nooit iets. Het eigen kompas volgen is prima als je de financiele mogelijkheden hebt.
@Koning BongoBongo | 11-12-21 | 18:56:
Het eigen kompas volgen is makkelijker als je de financiële middelen hebt.
De msm en de NPO bieden een perspectief op het nieuws, zoals zíj denken dat het geduid moet worden. Er is een flinke beweging die een ander perspectief heeft. Tegelijk is het evident dat de msm, ook de NPO moeite doen om kijkers te trekken. De msm en NPO worden bestuurd door mensen met een progressief globalistisch perspectief, dat is ook het type mens dat onbewust aangetrokken wordt, zowel als werknemer als kijker. Dat is ook het publiek dat bediend wordt.
Het lokale is daarmee uit het oog verloren, het eigene. Mede doordat steeds meer arbeid is uitbesteed gebeurd lokaal ook niet veel meer. Het zijn de megabedrijven ‘de globalististen’ die het lokale steeds meer verdringen, samen met uitbesteedde arbeid laat dat een gat achter. Het type mens dat daar meer affiniteit heeft: diegene die dingen maakt, in de breedste zin van het woord, verdwijnt dus met de hele keten die daaraan vast zit. Dus lokaal gebeurd er weinig en dat laat ruimte, een leegte.
Nederland is een ‘kennis’ economie wij exporteren kennis en ideeën zo is de gedachte. En dat was ook zo en dat kan ook zo zijn. Maar waar komen die ideeën vandaan? Waar komt die kennis vandaan? Die ontstaat bij de lokale ondernemers, daar zit de innovatie, daar ontstaan de problemen en daar komen de antwoorden. Alleen dat is verwaarloosd, we hebben ons een beetje in slaap laten sussen en daardoor laten piepelen.
Kortom, de oplossingen komen niet van onszelf maar van buiten, van diegene die roept: ik heb de oplossing. Bovendien wordt je daardoor afhankelijk.
Maw, je moet je eigen kompas volgen. Als je het van anderen laat afhangen dan krijg je dus wat zíj bieden.
De grootste misvatting is dat het een of het ander is. Het zijn jij, ik en al die andere reaguurders en Nederlanders die dit land vorm geven.
We kunnen niet zonder msm en NPO en zij kunnen niet zonder ons. Beiden blijven verweest achter. Kortom voedt de ander. Draag een oplossing aan en wellicht ligt daar ook je lotsbestemming.
Heerlijk, nooit meer ergens over hoeven nadenken, dat wil toch iedereen?
Huh?
VVD-ers bedoel je ?
Eigenlijk zou er in de grondwet moeten staan dat elk mens het recht heeft om zich terug te trekken in de natuur. Naar een plek waar de mens vandaan komt. Bijvoorbeeld op Natura2000 plekken. Daar moeten er veel meer van komen. Hutten bouwen. Pijl en boog opnieuw uitvinden om hele zwijnen af te schieten en aan het spit boven een vuur te grillen. Over een wildviaduct rennen. Gewoon weer lekker opgaan in de natuur. En geen QR-code zijn.
Boven een vuur? Ben je gek?
Vrouwen aan hun haren je grot insleuren, staat op m'n bucketlist.
Het romantische idee van de nobele wilde. Ik vermoed dat zich in die natuur dan al snel stammenoorlogen gaan ontwikkelen.
@flame_me | 11-12-21 | 17:40: Hoe krijg je dat zwijn anders gaar? Voor een 5G antenne hangen of zo?
Ik doe mee!
Ehh, maar ik heb er nog drie in de vriezer liggen. Oké dan, tweeënhalf inmiddels. Dus voorlopig pas ik er nog even voor om in een berenvel door de bossen te galopperen.
"The one thing that everybody wants is to be free...not to be managed, threatened, directed, restrained, obliged, fearful, administered, they want none of these things they all want to feel free, the word discipline, and forbidden and investigated and imprisoned brings horror and fear into all hearts, they do not want to be afraid not more than is necessary in the ordinary business of living where one has to earn one's living and has to fear want and disease and death....The only thing that any one wants now is to be free, to be let alone, to live their life as they can, but not to be watched, controlled and scared, no no, not."
Gertrude Stein
Mooi en 100% waar.
Een waarheid als een koe.
En toen was daar de EU.....
Op zich zou zo'n eID best nuttig kunnen zijn, maar het monopolie moet niet bij de overheid komen te liggen. In plaats daarvan zouden er concurrerende aanbieders moeten zijn, zodat je kunt wisselen als een van de aanbieders teveel fouten maakt. Daarnaast moeten mensen volledige zeggenschap over de opgeslagen gegevens houden. Dit om te voorkomen dat mensen in Kafkaëske situaties terecht komen.
Mag ik dan ook kiezen om er geen te nemen?
@Scepticus | 11-12-21 | 17:39:
dat zou inderdaad ook een optie moeten zijn.
@Scepticus | 11-12-21 | 17:39: Goed punt, anders heb je hetzelfde probleem als bij de zorg.
Dat eID is er natuurlijk al. Hier in DE bijvoorbeeld, waar je je simkaart moet registreren met je id of Ausweis voordat ie geactiveerd kan worden. Anoniem prepay is ee niet meer bij. Al lang geleden ingevoerd onder het mom van anti terrorisme maatregel. Van provider wisselen kan ook. Het is de staat die bepaalt hoe en wanneer die gegevens ge(mis)bruikt worden.
Wil je echt niet.. dan zul je totaal off-gridd moeten. Run to the hills.
Bestaat er zoiets als het recht om niet gevolgd te worden?
Misschien willen we dat wel.
Je maakt meer kans op succes voor niet volgen met een Carrington Event dan met een klachtenbrief.
@Dezenaamhier | 11-12-21 | 17:39:
Die van Dynasty?
@Dezenaamhier | 11-12-21 | 17:39:
Oei daar zeg je zo wat. Gauw wat schijfjes branden.
@lekgoot | 11-12-21 | 17:47: Nee, zonnevlam/geomagnetische storm van formaat.
en.wikipedia.org/wiki/Carrington_Even...
In dat geval is het ook vaarwel tegen alle andere electronische opslag, dus dan is een papieren versie van Geenstijl wel zo prettig.
Ik laat mijn telefoon thuis als ik naar de hoeren ga.
Die kun je dan alleen nog in natura betalen.
@Milton_Styx | 11-12-21 | 17:36: de meesten accepteren gespreide betaling..
@VolleBak | 11-12-21 | 18:34:
Dat is dan geregeld.
Maar hoe laat de pooier zich betalen?
Dat zou net zoiets als een belasting kunnen zijn.
Verplichte incasso aannemen en daarna je flink bescheten voelen
Ik begrijp dat we naar zo’n QR code samenleving gaan omdat we een paar duizend over het algemeen ongezonde mensen willen redden. Voor onze vrijheid in WW2 stuurden we duizenden gezonde soldaten het strand van Normandië op.
Nee omdat 75 jr. Gewonnen. Maar niet echt. Enzo. VS aan zet.
Het heeft helemaal niets met gezondheidszorg te maken, niets, vanaf maart 2020 al niet
Allemaal het idee van het modern monetairy theorie systeem. Gratis geld bijdrukken en inflatie tegenhouden door extreme regulatie en belastingen om niet teveel geld in de economie te krijgen. We krijgen zeker de komende jaren rekeningrijden en vliegtax etc erbij. Maarja... decentralisatie en dereguleren zou voor mijn gevoel beter werken. Misschien komt dat wel weer als dat systeem in elkaar flikkert.
Het chippen van katten is ethisch volkomen geaccepteerd dus zal het niet lang meer duren en worden zelfs BOA's uitgerust met scanners die de in ieders nek geplaatste chip kunnen uitlezen.
Nu nog een grapje, over 5 jaar werkelijkheid
Wil er een kalender bij van 2022.
Van bamboe?
Zonder QR paspoort kun je dus niks meer zoals geen eten kopen om op te eten.
Kannibalisme gaat nog eens heel groot worden.
Eten kopen om te eten, het moet niet veel gekker worden !
Baas van eigen data?
Waar liggen onze vingerafdrukken. Zijn we daar baas over?
Waar onze medische dossiers? Zijn we daar de baas over?
Kom op nou, daar trapt toch niemand meer in.
Maar dan hoef je het nog niet verder te gaan uitbreiden toch? Zo, tsja ik heb toch al huidkanker, doe die hersentumor dan ook maar..
Helaas is het verzet hiertegen al een achterhoede gevecht geworden. Demonisering voor de tegenstanders. Alleen echte revolutie kan nog een verschil maken.
Je moet gewoon niets meer vertrouwen, want de IT nerds zijn slimmer dan je denkt. Zo weet ik van jullie allemaal je echte naam en je adres.
Top! Kom je vanavond even een biertje halen?
Mooi!
Dus als ik uit de kroeg rol om 17:00 kun jij de taxichauffeur instrueren?
Top!
Bewijs het maar.
Digital ID Wallet.
Belastingdienst. Belastingdienst. Belastingdienst. Raad van State. Belastingdienst.
Zet er even een bord bij dat dhr Eric Wiebes niet eens in de buurt mag komen van die instituten, die man is zo incompetent dat er over de gevolgen van zijn werk nog rechtzaken gevoerd worden.
@Dezenaamhier | 11-12-21 | 17:34:
Een soort Mr Bean van de politiek.
Fijn dat jullie hier aandacht aan besteden. Is inderdaad zorgelijk. Mocht dat krantje er komen dan doneer ik, maar wel cash, oh wacht...
Ik herinner me nog iets met Jan Dijkgraaf..
Haha, ik denk zelf ook wel eens met weemoed terug aan de klassieke drukpers. Mischien alvast wat letterbakken aanschaffen.
Snel gevuld tegenwoordig zo een letterbak.
@Milton_Styx | 11-12-21 | 17:29: LGHTBBQ, maar de rest ontschiet me even.
@funda | 11-12-21 | 17:32:
Met zo weinig letters heb je meer bakken nodig funda.
@Milton_Styx | 11-12-21 | 17:34: Laten we woorden en taal vergeten, en gewoon met gevoelens gaan communiceren.
@funda | 11-12-21 | 17:39:
De Tweede Kamer is al hard op weg.
@funda | 11-12-21 | 17:39:
Sylvana klonen vind ik dan wel weer een grote stap.
@Milton_Styx | 11-12-21 | 18:55: Ik was wel verrast en geamuseerd hoe Sylvana dat hele surrogaattaaltje van de politiek in driedubbele snelheid terug over het hoofd van die voorzittersmiep uitstortt -, met nog meer weerwoorden, herhalingen, verdraaiingen en jij-bakken die dat soort voorzittersmiepjes al in overvloed bezitten.
Als dit de stijl van politiek bedrijven blijft - ik hoop het overigens niet - wordt Sylvana nog een hele grote, misschien kletst ze Rutte er straks nog uit.
@funda | 11-12-21 | 19:49:
Rutte eruit kletsen, ze doet af en toe een geslaagde poging. Ook niet zo moeilijk gezien alles wat er aan zijn beleid af te schieten valt, dat ze treffer scoort.
Jammer genoeg verkeerde doelgroep, verkeerde argumenten, ideologie op drijfzand zonder logica, die zich in z'n eigen staart bijt.
Feit dat ze vrouw is, versterkt 't effect.
Blijft dus meer theater dan bijdrage aan Nederland beter maken. Integendeel.
In de jaren tachtig liepen we met een kledingmerk: "Big Brother Is Watching You". Weet je nog? In het nieuwe millennium werd het WTC opgeblazen en verging letterlijk tot stof, de Patriot Act werd een waarheid en Alex Jones waggelde de Bohemian Grove binnen. Vanaf toen kwamen er een heleboel komplotters bij die riepen dat we op weg waren naar een totalitaire wereldstaat en dat onze elite een eng geloof aanhingen. Dat is nu zo'n beetje 20 jaar geleden. Ben niet echt verrast. En als de komplotters gelijk krijgen, en dat krijgen ze, is dit pas het begin. Het "oude normaal" komt echt niet terug. Je vrijheid trouwens ook niet! Waarom?
De nieuwe generaties vinden vrijheid vanzelfsprekend. Jammer joh.
Vrijheid was het grootste goed wat we hadden, nu zijn we het kwijt.
En vrijheid laat zich niet kopen met geld, voor vrijheid betaal je bloed. Veel!
Vrijheid zit in je hoofd en hart. Zij die denken dat dit soort ontwikkelingen deze vrijheid belemmert snapt er gewoon helemaal niets van
"Volmaakte digital wallet" - volmaakt, EU, en de bescherming van persoonsgegevens.
Ja, daar word je even stil van, in 3 woorden zo veel onzin dat het gewoon pijn doet.
Zijn de europarlementariers zelf uitgesloten van dit systeem zodat ze onafhankelijk en zonder invloed van buitenaf hun werk kunnen blijven doen (je weet wel, zonder dat ze verantwoordelijk gehouden kunnen worden voor de beslissingen die ze nemen en anderen opleggen)?
Ik begin me oprecht af te vragen wie er nou dommer begint te worden, de burger bij wie het (als het moet met geweld) opgelegd wordt, of de insteller van de regels die maar blijft denken dat dit allemaal voor "the greater good" is, omdat alle feedback gefilterd wordt en de burger geen inspraak heeft en als ze wel commentaar hebben er een prachtige mediamachine is die ze belachelijk maakt (samenzweringswappies) - want dit gebeurt toch nooit met kwade bedoelingen.
In Brazilië hebben ze net ondervonden hoe geweldig overheids-IT werkt. De databases zijn gehacked, alle vaccinatiegegevens zijn gewist en de QR-data is niet toegankelijk. Wat zou dat op wereldschaal doen?
@marcoplarco | 11-12-21 | 17:40:
Ik hoop dat dat ze in Nederland ook lukt!!!! Dat is werkelijk de enige manier waarop er nog iets van weerstand kan worden uitgevoerd.
Binnenkort in Nederland, u heeft toch niks te verbergen?
QR-codes. Vingerafdrukken. Irisscanners. Vallen mensen ook te herkennen aan hun anus? Dat lijkt mij nou wel een leuke identificatiemethode.
Sommige anussen zijn gebleekt
Daarom heb ik die van mij laten bleken zodat hij onherkenbaar is.
Een anusafdruk dus
Maar dat is ook niet handig bij het inchecken bij de trein en de bus.
@AdvocatusDiaboli | 11-12-21 | 17:35: Gewoon met kracht tegen de voorruit drukken, dan kan de chauffeur scannen.
Dat filmpje. Dat is een rechtgeaarde waarschuwing. Toch?
Ja, teveel kleren aan in bed is geen seks.
Ik zie alleen maar voordelen voor de eindgebruiker, dus dan zal het allemaal wel kloppen. We zouden gek zijn als we dit niet blindelings omarmen.
Ted Kaczinsky beweerde al in de jaren negentig in ´Industrial Society and Its Future´ (aka Unabomber manifesto) dat hoewel van technologie de belofte van meer vrijheid uitgaat, uiteindelijk altijd het omgekeerde wordt bereikt. Ted was geniaal, knettergek en levensgevaarlijk. Hij was een beest maar had wel gelijk en niet alleen op dit punt.
Ja vroeger waren we pas vrij! Wat we toen allemaal wel niet konden doen wat we nu niet meer kunnen……help me even. Welke legale activiteiten zijn er nu moeilijker geworden?
@BobDobalina | 11-12-21 | 17:25:
Misschien toch het artikel lezen?
@BobDobalina | 11-12-21 | 17:25: Naar de kroeg gaan na vijven?
@BobDobalina | 11-12-21 | 17:25:
Een kroeg binnenwandelen met alleen geld op zak?
Overigens had Ted Kazinsky een IQ van 168, het idee dat we allemaal slaaf van de techniek zouden worden was voorspellend.
@BobDobalina | 11-12-21 | 17:25:
Als ik naar nu kijk ben je al fout en bijna strafbaar omdat je bent wie je bent. Vroeger was dit soort gekke geit niet.
Alles was losbandiger en vrijer het leven was meer een beleving. Ook mede omdat er nog geen internet was. Komt misschien ook omdat ik wat ouder ben. Met waar ik me vroeger mee bezig hield die gaan gewoon niet meer en sommige daarvan zijn strafbaar geworden.
Er is maar één manier, de QR code blijven weigeren. Overal en altijd.
Dan kun je ook geen eten meer kopen om op te eten. Weigering kost je dan je leven.
Zo denk ik er ook over, en het lukt prima.
@Klunhel | 11-12-21 | 17:35:
Er lopen genoeg huisdieren op straat om op te eten.
@Klunhel | 11-12-21 | 17:35: tuurlijk kun je eten.. geeoon zo'n schaap een knuppel in de nek leggen als hij net boodschappen heeft gedaan. Eigenlijk nog leuker ook.. je weet vooraf niet wat voor boodschappen je gaat krijgen..
Wappie.
En die gekke wappies en FVD’ers maar uitlachen…… see you guys in the gulag! I’ll be waiting
Ik blijf nog even lachen.
@BobDobalina | 11-12-21 | 17:26: Prediker 7 vers 6
@kaplaarzenverkoper | 11-12-21 | 17:39: ah religie, ook een geliefd wapen van de onheilsprofeten.
Ik heb in China gewoond en het is een systeem wat veel dingen makkelijker maakt maar vooral ontzettend gevaarlijk is.
Deze kant moet je niet op willen als land.
De goede kanten van superapps zijn er ook, maar de overheid moet er ver weg van blijven. Tuurlijk een digitale versie van een rijbewijs o.i.d. kan denk ik niet zoveel kwaad en die kant gaat het toch wel op. Maar maak het dan gebaseerd op de Blockchain o.i.d.
Ik ben heel bang dat we dat Chinese systeem gaan krijgen voor CO2 uitstoot per persoon en dat soort onzin. Daarom heb ik ook een tyfushekel aan D66.
En de rijken of deugers kunnen tegoed erbij krijgen
Doordenken en extrapoleren.
Ik heb het al eens eerder gezegd en ik zeg het nog maar eens: als we deze weg in slaan, de weg van de QR code, dan betekent dat dat over vijftien jaar twee studenten die met mekaar willen neuken eerst een groen vinkje moeten krijgen van zo'n idioot als Hugo de Jonge. Dit alles natuurlijk in het kader van de volksgezondheid. Hee, zo'n geslachtziekte kan heel hardnekkig zijn. En om de druk op de tegen die tijd bijna nagenoeg weggesaneerde zorg een beetje weg te nemen blablabla. Kortom: zo'n QR code moeten we niet willen met zijn allen.
Niks mis met een sociaal krediet systeem, gewoon de voorwaarden een beetje finetunen zodat het een fastpass voor blanke heteromannen wordt.
Enkel en alleen om de immigranten in te tomen, toch wel raar
En het begon allemaal zo hoopvol met die intelligente lockdown.
INTELLIGENTE lockdown... Tja, waar haalden ze de arrogantie vandaan. Het is te hopen dat ze deze opmerking in het buitenland een beetje vergeten zijn want anders lachen ze ons alsnog met terugwerkende kracht uit. En gelijk hebben ze.
@VanBukkem | 11-12-21 | 17:33:
"Intelligent" betekent hier dat er beleid achter zit. Dat de beleidsmakers onnozel zijn, is een detail dat weinig afdoet aan het principe. Klinkt raar, maar in Nederland zijn wel meer dingen raar.
Het komt nu wel heel dichtbij. Thales zit hier twaalf kilometer verderop.
Valt me mee dat die complot video van Thales nog niet is verwijderd van Youtube. Oh wacht.
Aanvankelijk dacht ik dat dit een parodie was maar dit is blijkbaar in de doodse ogen van D66-ers en VVD-ers het ideale toekomstbeeld.
Als dit zonder gekheid het plan is dan is iedere vorm van revolte compleet op zijn plaats.
Wacht... Hebben die wappies het alwéér bij het rechte eind?
Alle gekheid op een stokje, als het volk afhaakt gebeurt het niet. Jammer genoeg is het volk in Nederland te laf om te weigeren.
Ooit. vroeger wilde ze wel eens vluchten...
Doet me denken aan eerder,,,, iets met radio's inleveren en registreren bij de gemeente.
Het ding is dat Wappies op een verkeerde manier conclusies trekken zonder dat zelf door te hebben.
Ze kunnen het ook wel eens goed hebben. Maar de manier waarop ze daar komen is nogal van het naar de uitkomst toepraten en niet in de gaten hebben wat er nog meer speelt of verkeerde verbanden leggen.
@AdvocatusDiaboli | 11-12-21 | 17:42:
" Conclusie trekken zonder het zelf door te hebben"
Dare me,double dare me..!!
Er is geen maar.
Of je houd van je vrijheid of van China aan de Noordzee.
Niet zeuren als je deur niet opengaat omdat je de straat niet op mag wegens meer dan 10 man op de 20 vierkante meter.
Rekeningrijden, nog zo'n fijne ontwikkeling die Rutte gaat invoeren op verzoek van Kaag.
Geldt dat ook voor dienstauto's? In het weekend, en 's avonds? Of naar partijbijeenkomsten?
@dathoujetoch | 11-12-21 | 17:45:
Sommigen ontspringen uiteraard de dans.
Nummerplaten jatten.
Je gaat toch eens hopen dat stroom schaars gaat worden.
Zullen bij mijn propere levensstijl alleen maar goodies en pluspunten zijn.
Goh, en daar komen jullie nu al achter.....
Beter laat dan nooit.
Dit is dan een reclamefilmpje, wat een horror...
Handig joh, ik verlies ook continue mijn paspoort en een huurauto regelen met creditcard is inderdaad onmogelijk.
Ook handig voor de kroeg inderdaad, ze denken namelijk steeds dat ik 16 ben ipv 40.
De hele dag je identiteit moeten bewijzen is waanzin, en de EU maar roepen dat het je leven makkelijker maakt.
We gaan een klotetoekomst tegemoet met volledige surveillance en alleen maar jaknikkers, bang voor de almachtige overheid die je kan maken of breken,
When they say jump, you ask how high.
Denk dat eerder het individualisme van tegenwoordig een aanleiding gaat zijn voor een sociaal krediet systeem. Een samenleving functioneert nou eenmaal niet met een teveel aan individualisten. Het is niet hoe de mensheid groot is geworden. Vroeger was religie een bindende factor. Nu ben ik niet van de religie maar kan niet ontkennen dat een deel van het succes van de mensheid wel afhankelijk is geweest van religie, namelijk de vrees voor het hiernamaals. De kerkelijke leiders hadden op die manier grote invloed op het gedrag van de mensen. Positief gedrag werd beloond door de hemel. Eigenlijk is het briljant.
Er is echter nooit een goede vervanging gekomen voor het wegvallen van dit noodzakelijke element in de samenleving.
En voor de mensen die dit gaan aanvallen alsof ik pro-religie ben, nee ik ben niet voor religie heeft veel nadelen. Alleen dit ene aspect ontbreekt.
Mee eens. Er mist een doel, een gezamenlijke roeping. Ik hoopte dat het ooit wetenschap zou worden (ontwikkeling voor de space race). Naïef natuurlijk, gezien de stupiditeit van de meeste mensen hier op deze aardbol. Nee, wetenschap en technologische ontwikkelingen zijn veel te moeilijk en vrijblijvend. Er moet iets bindends zijn. Iets waar een straf aanhangt. Geen geloof, dan dus de wereldwijde dystopie nu in het smaakje 'QR'.
Bevrijdend, he.. Die blockchaintechnologie.
Wat let mensen nog om te emigreren als het hier allemaal zo kut is?
Je moet er gewoon voor zorgen dat je geen kinderen hebt. Dan zal het je tijd allemaal nog wel duren.
Voor wie wel (klein)kinderen heeft: jullie hebben dit je nageslacht aangedaan. Ze zijn jullie dankbaar zijn…
* Pakt 1000 euro en een Opblaasboot * (Pun)
Waarheen dan?
De hele wereld is gek geworden.
Wij hebben geen kinderen en zouden best weg willen uit deze vreselijke, aanstormende "toekomst" hier
@LonelyWanker | 11-12-21 | 17:15: Hongarije, Polen of Tsjechië. De taal leren wordt lastig maar verder prima daar.
.
Noorwegen zou ook nog kunnen, als die hun verstand blijven gebruiken.
Je hebt helemaal gelijk, maar na 23 en 25 jaar terugduwen is geen optie. Dus kan ik mijn kinderen alleen maar zo veel mogelijk waarschuwen voor deze dystopie. Ik heb ze al aangeraden te emigreren, en zelf heb ik ook plannen. Nu mijn echtgenote nog meekrijgen.
Ehm... geen kinderen ,maar ook heel weinig geld ,mocht je een paar ton over hebben.
"Ach, tegen die tijd beginnen we wel een papieren blaadje"
Tegen die tijd wordt mijn betaling voor het lidmaatschap op dat blaadje geweigerd door mijn wallet, omdat ik me in het verleden meermalen online heb bezondigd aan populistisch taalgebruik en stellig was over zaken die niet wetenschappelijk zijn bewezen. Ook ben ik een klimaatontkenner, seksist en racist.
Voor mijn eigen bestwil wordt derhalve de keuze in lectuur en opinie beperkt.
Geweaun die booster prik halen, en dan nog ff de xtra-booster en natuurlijk nog de super-booster.
Dan komp alles goed.
En anders ben je een wappie.
Toch, toch? Toch??.....
Net als een all-inclusive; all-inclusive, all-inclusive + vip, ultra all-inclusive, ultra ultra all-inclusive
Werking vaccin staat los van digitale dwangbuis.
Nee hoor het kan ook zijn dat je medisch niet gevaccineerd kunt worden. Dan ben je geen wappie.
@Duwbak_Linda | 11-12-21 | 17:12:
Mensen die begin 2020 als eerste de ziekte doorgemaakt hebben worden door de QR code overal buitengesloten omdat hun natuurlijke immuniteit niet erkend wordt. Zij hebben immers te lang geleden de ziekte gehad. Terwijl dit de mensen zijn die ervoor kunnen zorgen dat deze hel ophoudt.
Nu sturen de overheden op 100% vaccinatie en daarmee impliciet op afschaffing van natuurlijke immuniteit. Zéér gevaarlijk!
In het meest positive geval blijven we voor eeuwig afhankelijk van updates van vaccin producenten maar als dit experiment mislukt is er binnen een paar jaar geen sprake meer van natuurlijke groepsimmuniteit en zullen jonge potentieel kerngezonde mensen bij bosjes neervallen en zal de mensheid van de meest dominante diersoort op Aarde verworden tot de zwakste schakel in de genenpoel van het aardse leven.
Als een gevaccineerde het virus krijgt verwerft het alsnog de natuurlijke immuniteit. Je wordt wel minder ziek, dankzij het vaccin.
@SterF... | 11-12-21 | 17:39:
Alleen als hij daarna nog een booster shot neemt. En daarna weer 3 voor de omnicron variant, en daarna komt er weer een nieuwe variant.
Die natuurlijke immuniteit? Hoe natuurlijk is dat?
Waar zijn de wappie roepers?, een jaar geleden werd je compleet voor gek verklaard.. zie hier.
Joh, dit was al ruim voor 1984 in wording en groeit nog altijd door.
Mensen die vorig jaar pas begonnen te roepen hadden peop in hun oogjes.
En blijf vooral overal met je pinpas of bancontact betalen. Vindt Brussel wel zo handig.
Doet Van Oef niet.
@de uitbater | 11-12-21 | 17:19: Veel verstandige mensen doen dat zo min mogelijk.
De huidige generatie telefoonzwaaiers en app-adepten ontdekt nu pas de gevaren, lijkt het. Mooi nieuws was de opstand tegen cameratoezicht in Leiden, afgelopen week.
@de uitbater | 11-12-21 | 17:19: pardon?
Vanmiddag toevallig weer eens naar die prachtige docu van Human zitten kijken.
AI heet tie uit 2019 alweer maar zeker een aanrader en nog steeds actueel. Kijk maar en huiver.
Inclusief de strafpunten?
"Ach, tegen die tijd beginnen we wel een papieren blaadje, in een bedompte, klamme kelder, met een ouwe drukpers."
Shit, mag ik meedoen? Ik weet hoe je geld drukt.
www.youtube.com/watch?v=5CARgy8tKa4
Nee nee wacht...!!
Ik stop liever met roken....
Stop maar met bouwen van robots die op mensen moeten lijken. We zijn al een eindje op weg met het ombouwen van mensen naar robots. Stuk makkelijker.
Iedereen die klakkeloos en zonder verzet de QR code heeft aanvaard is feitelijk al geprogrammeerd als een robot. Oftewel bijna de complete samenleving.
En dat alleen maar om elkaar te controleren op het juiste anti virus.
Nee dan lijk je niet op een robot. Echt niet!
Goh, eindelijk wakker?
Van Rossem slaapt nooit. Tegen wie heb je het?
@Normpje | 11-12-21 | 17:06: Kennelijk a-slaap
Oftewel de QR code is een digitale staatsgreep van een totalitair regime dat GEEN tegenstand meer duldt.
Er komen gerechten!
Mijn vriendin maakt bijvoorbeeld een Indische rijsttafel.
Ik ga een Italiaanse broodmaaltijd doen. Mange di povere.
@Normpje | 11-12-21 | 17:04:
Ze vroeg eerst: wil je een Chinees gerecht?
Ik schrok me rot.
Dus zij zit ook al in het complot.
@keestelpro | 11-12-21 | 17:05: Oogje dichtknijpen!
Die van mijn ook met 16 gerechten!
Sajur Lodeh
Rendang
nasi kuning
Maiskoekjes
smoor
etc. etc.
@Normpje | 11-12-21 | 17:07:
种族主义的!LOL!
@MargauxGrandCru | 11-12-21 | 17:11: Msg ik de Nasi Kuning inruilen voor Nasi Keboeli ?
Sambal bij1 !
REAGEER OOK