Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

WTF. CDA-prominenten willen Hugo de Jonge, die niks kan, nog vier jaar als minister van VWS

Wat wat wat 

Dus. De minister die niet snapt hoe exponentiële groei werkt en daarom IEDERE GOLF OPNIEUW net zo lang wacht met het nemen van maatregelen zodat én het aantal doden flink oploopt, én de maatschappelijke schade van het ingrijpen maximaal is. De minister die ervoor verantwoordelijk is dat Nederland als laatste EU-land begon met vaccineren en nu weer hopeloos achterloopt met de boostercampagne, waardoor alle kwetsbaren en ouderen pas beschermd zijn als deze golf alweer voorbij is. De minister die de hele tijd riep dat niemand zich gedwongen moet voelen om zich te laten vaccineren, en die nu wil dat iedereen zich gedwongen voelt om zich te laten vaccineren. De minister die jongeren opriep te gaan Dansen met Janssen, ook als ze nog helemaal niet beschermd waren door Janssen. De minister die in september (!) van dit jaar (!) zei dat we weer 'lekker konden hossen' in de voetbalstadions en nu fase 2D in de ziekenhuizen afkondigt, terwijl de koeltrucks opnieuw bij de uitvaartcentra staan. De minister, die volgens ieder redelijk mens moet worden bedankt voor zijn tomeloze inzet, maar wat er ook gebeurt, echt, bij God, allejezus, please, kom aan hee, NIET in een """nieuw""" kabinet met """nieuw""" """elan""" moet terugkeren als minister van VWS. Over die minister zegt Marja van Bijsterveldt (of all people) in de krant: "Midden in de crisis wisselen, het is de vraag of dat verstandig is. Het zou het meest logisch zijn als je continuïteit hebt op VWS in een heel zware tijd." Middenin een crisis een minister die blijft volharden in dezelfde fouten aan laten blijven om de continuïteit van verkeerde beslissingen te waarborgen. Dat willen die CDA-prominenten dus. HOE DAN.
Update: Comments Closed. Verzamelon in het StamCafé

Echt hoor

Die minister

Social

Reaguursels

Inloggen

Is er iemand anders dan die zich verantwoordelijk wil voelen voor de lijken uit Hugo zijn (schoenen)kast?

Schemerlamp | 01-12-21 | 19:06

Sinds het vertrek van Omtzigt kan de gemiddelde CDA'er inderdaad niks. Hugo is dus representatief voor het CDA. Vandaar dat het CDA hem graag wil houden. Een waardeloze figuur die een waardeloze partij vertegenwoordigt.

MAD1950 | 01-12-21 | 17:13

Midden in een crisis zou VWS er verstandig aan doen ook eindelijk eens te gaan acteren alsof we midden in een crisis zitten. Er is werkelijk geen enkel spoor van crisis management te ontdekken daar. Adviezen van het speciaal aangestelde OMT worden naar willekeur aangenomen of in de wind geslagen. Er zijn geen draaiboeken, geen scenario's, geen plan B's. Geen als-dit-dan-dat twee stappen vooruit denken. Nee, we kijken het gewoon steeds drie weken aan en als het tegenzit dan moeten de heren weer een weekje eerder voor de camera's verschijnen om compleet krom bezopen maatregelen recht te lullen. Nee, de heren hebben al hun geld op een paard gewed: vaccineren. Jammer joh, blijkt niet voldoende te zijn. En nu? Ze hebben werkelijk geen flauw idee.

Thuinman | 01-12-21 | 15:51

Wat een armoe. Om intens verdrietig van te worden.

Choco Chanel | 01-12-21 | 15:00

Wegens gebrek aan gewicht komen bovendrijven.

Leffe Blonde | 01-12-21 | 14:51

Er bestaat dus echt niet zoiets als negatieve publiciteit.

En wat een enorme hoeveelheid publiciteit heeft deze faalhaas gekregen de afgelopen 20 maanden.

"oud-ministers zien de voordelen...."

Ja die steken zelf natuurlijk makkelijk positief af tegenover De Jonge"

Joffri | 01-12-21 | 14:43

De politicus Hugo de Jonge koppelen aan het begrip continuïteit. Je moet maar durven.

Schoorsteenveger | 01-12-21 | 14:42

Totaal losgezongen van de werkelijkheid dat volk. Zal me niet verbazen als ze de Jong als potnetiele premierskandidaat zien voor over 3 jaar. Tja, Nederland

Kladderadatsch | 01-12-21 | 14:24

Pipowagen de clown weg, Bessie weg. Als Hugeau ook weggat klopt de hele clownschoenensector in elkaar. Willen we dat dan?

dathoujetoch | 01-12-21 | 14:16 | 1

....gaat......klapt.....(sorry, vreugdevuur laaide op bij het lezen over het mogelijke aftaaien van Hugeau)

dathoujetoch | 01-12-21 | 14:17

Hugo de Jonge is de politiek assistent geweest van toenmalig minister van Onderwijs Marja van Bijsterveldt. Dat was het begin van zijn CDA carrière. Dit is een vriendendienst.

Reaguurguurderguurst | 01-12-21 | 14:13 | 1

Het CDA zonder Omtzigt beschikt nog over slechts 5 zetels - 1/11e van de hoogtijdagen van de jaren negentig (54). Het is een kleine partij geworden, waar men zich dan ook naar dient te gedragen.

Of, biedt het CDA kansen aan iemand van een partij als de SP ? Nee.

Nederlandop1 | 01-12-21 | 14:24

Op zo'n PR riedeltje volgt vaak wel iets heel naars qua nieuws.

We wachten af.

CDA is zowat gedecimeerd en gaat gewoon sterven.

sjef-van-iekel | 01-12-21 | 14:11

Laat mij het maar even doen, dan ben je in drie minuten af van al deze onzin.

HerDietrich | 01-12-21 | 13:47

De schreeuwers langs de zijlijn weten het altijd beter. Ondanks alle onterechte kritiek staat Hugo fier overeind. Met het plichtsbesef dat hij heeft wil hij ons nog vier jaar helpen. Daar mogen we blij om zijn.

thanseeuwen | 01-12-21 | 13:39 | 3

Leuk, satire.

zwenkwieltje | 01-12-21 | 13:45

Graag twee kaartjes voor je volgende voorstelling aub.

zevensprong | 01-12-21 | 14:08

Hugo staat nog fier overeind.
De aarde is plat.
Rozen zijn blauw.
Corona is een bloem.

Plichtsbesef heb je in de kerk. In de Tweede Kamer heb je verantwoordelijkheid voor het op tijd leveren van boosters zodat ouderen straks niet door jouw wanbeleid de pijp uit gaan.

Ben7943 | 01-12-21 | 14:23

Ja dat is weer een slijmig kloteverhaal in de AD. Je vraagt je af of dit nu een soort slaafse journalistiek is of gewoon een PR-mededeling van de jonge wat hij zelf geschreven heeft.

jan huppeldepup | 01-12-21 | 13:37

De laatste met vaccinatie (starten) en booster. Ik begrijp dat GS níet wil dat we de laatste zijn met verplichte vaccinatie.

DrFibonacci | 01-12-21 | 13:35 | 1

Wat iemand anders wil of niet wil maakt weinig verschil als je over je eigen gezondheid beslist. Ik zie het probleem niet zo.

funda | 01-12-21 | 14:23

Veel van de kritiek op Hugo vind ik goedkoop. Maar dat laat onverlet dat hij niet terug moet willen in deze functie. Het is tijd voor een nieuw en fris gezicht en iets zegt mij dat Hugo dat ook snapt.

Amsterdamsko | 01-12-21 | 13:33 | 1

Of misschien moeten we eens af van de afgelikte reclametruc om rond iedere ouwe muffe oneetbare meuk frisse nieuwe verpakkingen te wikkelen.

funda | 01-12-21 | 14:11

"Midden in de crisis wisselen, het is de vraag of dat verstandig is." Nou dan heb ik hier een antwoord voor u mevrouwtje Bijsterveldt. JAAAAAA dat is verstandig. De mongool die niet kan snappen dat als je mensen hebt die X keer per week naar de supermarkt gaan gedeeld door het Y aantal uren dat een supermarkt open mag en dan besluit die Y kleiner te maken om de R terug te dringen terwijl je nu een situatie gecreëerd hebt waarin je meer mensen per uur in een supermarkt hebt en dus meer kans op besmettingen.

zhirek | 01-12-21 | 13:19 | 1

O.a. dat, en dan al die uitspraken die niet uitkwamen, het achter feiten aanhollen en de vele vroegtijdige doden die dat ten gevolge heeft gehad.

Jan, Leiden | 01-12-21 | 13:30

De hel heeft brandstof nodig.

Neuth | 01-12-21 | 13:17

Wat een goed nieuws eigenlijk, er is dus een 50/50 kans dat De Jonge niet terugkeert op VWS. Ook in ditzelfde artikel van Jan Hoedeman: 'Van de ongevraagde aanbevelingen voor de kabinetsformatie die in de CDA-top terechtkomen luidt de ene helft: ‘verlos die man uit zijn lijden’. Terwijl de andere helft De Jonge op VWS wil hebben. In een recente enquête van Eenvandaag zegt bijna vier op de tien kiezers dat hij terug moet keren.'

'Bovendien zijn er binnen het CDA ook coryfeeën die minder enthousiast zijn over een tweede ronde voor De Jonge, al uiten zij hun scepsis niet hardop. Een oud-minister stelt: ,,Op verjaardagen hoor ik al heel lang geen mens zeggen: De Jonge moet op die zware post weer terugkomen.’' '

'De Jonge zelf zou ook inzien dat Hoekstra voor frisse gezichten kiest, onderstreept een ingewijde. ,,Hugo houdt er rekening mee dat hij zijn kwaliteiten volgend jaar elders voor het CDA mag inzetten, zeker met een parlementaire enquête op komst.’’ '

grietmetgroenefiets | 01-12-21 | 13:12

Het RIVM wil trouwens testplicht voor reizigers van buiten de EU..
Maar dit nep-kabinet wil dit eerst overleggen met de EU. Zal vermoedelijk wel iets te maken hebben met de asieleisers die hier wekelijks de deur platlopen. Wederom wordt weer eens pijnlijk duidelijk hoe dit kabinet aan de leiband van de EU loopt...

Ommezwaai | 01-12-21 | 13:05 | 2

Dat is wel zo overduidelijk. Eigenlijk met alles loopt dit kabinet aan de EU leiband.
Misschien verandert er iets als Ruttes baas, Merkel weg is.

ChalinaRosa | 01-12-21 | 13:35

Goedemiddag Hugo,
Ik probeer sinds twee dagen online een testafspraak te maken bij een testlocatie bij mij in de buurt. In het beste geval kan ik over drie dagen terecht op een locatie die 54 kilometer bij mij vandaan is. Telefonisch valt er helemaal niets te regelen omdat alle lijnen bezet zijn en geadviseerd wordt om later nog maar eens te proberen. Je wordt er gewoon uitgegooid. Wat nu Hugo?

dubbeltjeopznkant | 01-12-21 | 13:04 | 4

Hugo zegt: vaccineren.

zwenkwieltje | 01-12-21 | 13:07

Hugo schrijft u dat hij graag met u op de foto wil.

jan huppeldepup | 01-12-21 | 13:39

Bedankt voor uw stem op Hugeau.

dathoujetoch | 01-12-21 | 14:10
▼ 1 antwoord verborgen

Dus,

In Nigeria is omikronvariant van het coronavirus aangetroffen in een testmonster van oktober. Dat meldt persbureau Reuters. De nieuwe informatie suggereert dat de variant mogelijk al rondging voordat het eerste geval weken later in Zuid-Afrika werd ontdekt.

De in oktober besmette persoon behoorde tot een groep reizigers. Het Nigeriaanse centrum voor ziektebestrijding (NCDC) heeft geen verdere details over deze persoon bekendgemaakt.

Gebakkenvis | 01-12-21 | 13:01

Lieve Ronaldo.

Hugo snapt prima wat exponentiële groei is en doet precies wat hij moet doen. Mark is trots op hem. Klaus is trots op Mark.

FrikandelSpeciaal | 01-12-21 | 12:59

Maart 2022 zijn de gemeenteraadsverkiezingen, dat zal het einde zijn van het CDA, zie de peilinge. Hugo weer voor de klas, Wopke weer op kantoor, Sywert weer vakken vullen, iedereen blij.

Ben7943 | 01-12-21 | 12:52

In januari zal er niets veranderd zijn.

Mali | 01-12-21 | 12:50

Waar velen denken dat dit overheidsfalen komt door één persoon (in de vorm van Hugo de Jonge), ben ik van mening dat je nooit een collectief systeem een complex probleem snel kan laten oplossen. Liberaliseer gewoon de vaccinatiemarkt en betaal bedrijven per persoon uit bepaalde leeftijdsgroep dat ze inenten. Binnen no time hebben we de rest ingehaald.

heldheino | 01-12-21 | 12:47 | 3

De liberaliseren van verschillende markten, het o.v., de ziektekosten, ziekenhuizen enz., heeft ons juist geleerd dat dit niet werkt en tot hogere kosten, een lagere kwaliteit van dienstverlening en sociale schade opleverd. En met deze kennis wilt u het vaccineren van de bevolking uitbesteden aan het bedrijfsleven. Ieder weldenkend mens weet dat dit een scenario is voor een catastrofe van ongekende omvang. Lopen nu mensen al te mekkeren of een QR-code, u kunt verzinnen wat er gaat gebeuren wanneer dergelijke gegevens bij grote bedrijven terechtkomen. Ga vooral liedjes-zingen-met-zonnebril-op en laat het serieuze denkwerk over aan professionals.

Red shirt | 01-12-21 | 13:01

@Red shirt | 01-12-21 | 13:01: De politie wordt betaald uit de algemene middelen, evenals onderwijs en zo goed als alle (semi) overheidstoestanden...... BEHALVE ;
Ons zorgstelsel !!!
Dat betekent dat iedereen die niet in (semi) overheidsdienst werkt niet alleen de zorgkosten betaald maar ook alle belastingen en sociale premies etc. die degenen moeten betalen die in de zorg werken !!!
M.a.w. de belastingdienst verdient heel vet aan onze zorgpremies dus !!!
Want daar gaat zeker de helft van je zorgpremie naar toe en daarom zijn die zorgpremies zo hoog !
Met dank aan Hoogervorst (die zou aftreden als dit stelsel mislukte en nu elders 700.000 per jaar opstrijkt !)

A333aan | 01-12-21 | 13:28

@Red shirt | 01-12-21 | 13:01: Dit is geen discussie over welk deelproces een vrije markt beter of slechter oppakt. Het gaat mij hierom dat je niet op één paard moet wedden, want dat is wat je in principe doet als je één instantie het beleid laat bepalen. Want dan kan je geluk hebben zoals Portugal waar een legerofficier met verstand van planningen en logistiek het vaccinatiebeleid organiseert, of pech zoals hier waar een ongeschikte organisatie zoals de GGD die de omvang en snelheid niet aankan het nu al tot twee keer niet lukt om tijdig te beginnen. Dan heb je nog het effect dat slechte bedrijven worden geëlimineerd en de goede komen bovendrijven. Waarbij je uiteindelijk in een vele male betere scenario uitkomt dan anders.

heldheino | 01-12-21 | 15:16

Het is de Hand van God.
God wil continuïteit en is wars van verandering en voortschrijdend inzicht. De mens was op zoek naar de Waarheid en vond die in een monotheïstische religie. Eenmaal gevonden werd die Waarheid letterlijk vastgenageld en werd er vanaf dat moment alles maar dan ook alles aan gedaan om de continuïteit te handhaven door eenieder die er anders over dacht tot ketter te verklaren en als het moest naar de brandstapel te slepen en levend te verbranden. De aarde, zo wist het Chrhistendom zeker, was het midden van het heelal, en alles draaide er omheen. Want alles draaide tenslotte om die door God geschapen mens die in dit tranendal waarin de vleselijke lusten hoogtij vieren elke dag weer moet kiezen tussen het goede en het kwade, nauwkeurig gadegeslagen door zijn Schepper.
God wil continuïteit, wil niet dat er iets verandert. De Tien Geboden zijn ooit door hem in steen gehouwen en behoeven tot aan het einde der tijden geen revisie, want ook de mens verandert niet, evolueert niet, kent geen voortschrijdend inzicht, opent geen nieuwe horizon, vernieuwt zich niet. De mens is simpelweg gewikkeld in een eeuwige strijd met zichzelf, en de enig mogelijke vooruitgang is het overwinnen van de Duivel door het bedwingen van duivelse verleidingen, Het leed in de wereld, de pijn, en ook de ziekte, het zijn beproevingen, door God bestierd. Wij worden niet geconfronteerd met een goddeloze, meedogenloos onverschillige natuur, nee, wij lijden omdat wij niet kiezen voor het goede.
Zo dient het werk van Hugo de Jonge te worden bezien. Continuïteit is wat de Christelijke mens, nee wat iedere mens in deze tijden nodig heeft. Hugo is een falend mens wellicht, maar hij streeft naar het goede, en dat is meer dan voldoende om hem aan te moedigen om het vandaag beter te doen dan gisteren en morgen nog beter dan vandaag.
De mens wikt, God beschikt. De zaken anders willen doen, beter, een nieuwe weg in willen slaan, dat is alles hovaardij.

Schoorsteenveger | 01-12-21 | 12:44 | 1

* Plaatst Schoorsteenveger op kansel *

Jan, Leiden | 01-12-21 | 13:28

80% doet z'n best en denkt ermee verder te komen
15% maakt daar gebruik van en leeft er lekker op los en heeft overal schijt aan en noemt dat succes.
En nog 5% heeft het opgegeven dat het nog goed komt.

De overeenkomst tussen de corona-pandemie en de economie.

AdvocatusDiaboli | 01-12-21 | 12:40 | 2

en die eerste 95% geeft die andere 5% de schuld van alles wat misgaat en gaan dan lekker door met hun eigen ding

Kosmo | 01-12-21 | 12:42
-weggejorist-
jeweetwelwie1966 | 01-12-21 | 12:52

Oei, niet beseffen dat je midden in een crisis wel degelijk leiders kan vervangen is heel pijnlijk en vaak ook de oorzaak waarom een crisis veel langer duurt dan nodig had gewezen.

heldheino | 01-12-21 | 12:39

Geenstijl:
1) Corona maatregelen zijn stom.
2) Hugo neemt te laat maatregelen

Ok Karen

janjoker | 01-12-21 | 12:36

Neem eens een ervaringsdeskundige aan. Zeg iemand die ebola heeft bestreden. Laat die de lijnen van de pandemie uitzetten, kan Hugo andere dringende zaken in de zorg aanpakken.

Lukiluuk | 01-12-21 | 12:33 | 2

Maar wie is de ervaringsdeskundige aannemer? Volgens mij moet je eerst gewoon goed weten wat de ervaring is waar je iemand voor zoekt.

heldheino | 01-12-21 | 12:49

Gaat niet gebeuren Hugo is druk met nieuwe bestuurscultuur.
Waarin het wetjes erdoor drukken prioriteit nr1is.

likdoorn | 01-12-21 | 12:55

Hugo de Jonge keert gewoon terug in het volgende kabinet, want voor Rutte is hij de ideale bliksemafleider!

Rationa | 01-12-21 | 12:33

Is er nou niet één hoge ambtenaar die vier maanden geleden tegen HdJ heeft gezegd: zullen we de derde prik nu eens wat sneller doen dan de eerste? Hoe is dit absurde falen nog uit te leggen?

J.P.Drapeau | 01-12-21 | 12:33

Ja, ach ja. Hugeau, zijn Schoentjes, de minime Omtzigt sage, Ceaureauna versie wat? 5.0, lachende Marx... Allemaal de schuld van Geenstijl.
Én van Donnold Twamp.
Twamp! Donnold Twaaáámp!
/ Eva Jinek modus OFF.

chicago river | 01-12-21 | 12:30

Laten wij Hugo een jaar vakantie gunnen. De man is opgebrand. Leer mij Rutte kennen. Die schuift de totale verantwoordelijkheid bij een parlementaire enquête, sorry "evaluatie" in de schoenen van De Jonge. Dus die krijgt nog wat voor z'n kiezen.

Een vrije paling | 01-12-21 | 12:28 | 2

Die evaluatie zal iedereen sowieso een reedt roesten. Gaan we vast heel veel van leren blabla.

de Voorzittert | 01-12-21 | 12:30

Dan treed het kabinet af, zijn we weer een jaar demissionair en gaat Rutte zijn uiterste best doen om het goed te maken in het kabinet Rutte 5.

SailingDuck | 01-12-21 | 13:19

Je kunt zeggen van Hugo wat je wilt maar de echte schuldigen, van alle besmettingsellende zijn natuurlijk de antivaxxers of ook wel wappies genoemd!

(antivaxxers zijn mensen die zichzelf voorop stellen boven mensen die op een operatie wachten, waarvan uitstel soms zelfs tot de dood lijdt en heel veel andere virus ellende én het ontstaan van nog gevaarlijker mutanten in de toekomst)

Hier in France (net als Hugo vaak ook veel op aan te merken) maar ben net 65 jaar en had op 5 oktober al de 3e prik te pakken. Dat is hier gewoon héél goed geregeld.

BoerinFrance | 01-12-21 | 12:24 | 12

@mikes43357369 | 01-12-21 | 12:40:
"En de vaccins beschermen na een 4-6 maanden niet meer tegen besmetting.( of heel weinig)"
Stierenpoep-alarm.

funda | 01-12-21 | 14:17

@funda | 01-12-21 | 14:17:
Dat zegt het RIVM
www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/graf...
Onder kopje vaccinatiestatus positief geteste personen.
80+ voll. gevacc. 1311 ongevacc. 144
70-79 voll. gevacc. 1448 ongevacc. 156
60-69 voll. gevacc. 1608 ongevacc. 275
50-59 voll. gevacc. 1433 ongevacc. 467
etc.
De hogere leeftijden zijn eerder gevaccineerd.

mikes43357369 | 01-12-21 | 15:55
▼ 9 antwoorden verborgen

Sommige dingen zijn gewoon jammer, want onnodig; vanwege een flutonderzoek onder 148 huishoudens aannemen dat kinderen geen rol in besmetting hebben terwijl in Engeland al duidelijk is van wel, zeggen dat mondkapjes helemaal niet werken (of men ze verkeerd gebruikt) omdat je ze niet hebt en maatregelen voor gevaccineerden overboord gooien waardoor er enorme uitbraken zijn gekomen in zorginstellingen. (Zonder al te grote gevolgen, want gevaccineerd, maar we willen de cijfers drukken). Café dicht, maar in theaters stond men tot vorige week hutje mutje zonder enige maatregel.
Je mag van hoog niveau dan wel een iets betere visie verwachten.
Verder staan de beste stuurlui aan wal, weet ik ook wel.

letopuwzaak | 01-12-21 | 12:24

Natuurlijk! Anders moet iemand anders later misschien zijn/haar positie opgeven voor de ellende die de Jonge veroorzaakt heeft.

Gladiator Fap | 01-12-21 | 12:23

Als je moet kiezen tussen iemand die niks kan en iemand die niks kan maar al op die plek zit…

de SENSEI | 01-12-21 | 12:22

Aan het begin van deze crisis heeft De Jonge waarschijnlijk naar eer en geweten gehandeld, zij het zuiver reactief. Bij wat daarna volgde gaf hij echter nauwelijks blijk van voortschrijdend inzicht, noch van een kritische blik naar binnen. Maar goed, dit is eigenlijk kenmerkend voor de Nederlandse politiek en overheid als geheel.

MickeyGouda | 01-12-21 | 12:22

En terecht. Want hij kan allicht meer dan degenen die zich als alternatief voor het partijkartel presenteerden en die hebben laten zien wat ze waard zijn: Helemaal niets. Nee, nog minder dan niets.

Zo wordt er door het electoraat naar gekeken en als je een schuldige daarvoor zoekt weet je waar je moet zijn.

omanders | 01-12-21 | 12:21

Toch wel triest, dat ze niemand beter kunnen vinden als "veel woorden, weinig daadkracht" Hugo de Jonge. Als dit soort types ons land moeten besturen en door de crisis moeten helpen, zijn we slecht af.

johnyl | 01-12-21 | 12:20 | 2

Zegt ook wel weer mi het nodige over het niveau van het CDA.

appeltjesgroeneweide | 01-12-21 | 12:22

Ga er maar aan staan!!

Duwbak_Linda | 01-12-21 | 12:19
-weggejorist en opgerot-
jeweetwelwie1966 | 01-12-21 | 12:18 | 7

Is helemaal niet vreemd. Als je je even verdiept had in een aantal zaken. Maar dat doe je niet. Waarom niet?

De Mount Everest bestaat trouwens ook niet. Alle foto's zijn fake. Heb ik besloten.

AdvocatusDiaboli | 01-12-21 | 12:34
-weggejorist-
jeweetwelwie1966 | 01-12-21 | 12:53

Oooh. Wie leest er geen boeken!!? Wat is dit nou toch!

Lorejas | 01-12-21 | 13:10
▼ 4 antwoorden verborgen

Hugo heeft onvoldoende opleiding en geen relevante werkervaring op zijn CV voor deze job. Hij is een lichtgewicht vergeleken met iemand als professor Levi of Kuipers. Om maar een voorbeeldje te noemen: Pfizer gaf in juni 2020 al aan dat ze in december zouden beginnen met leveren. Wanneer begon Hugo destijds met voorbereiden van de vaccinatiecampagne? In december... waardoor de vaccins toen 3-4 weken ongebruikt in de vriezer bleven liggen terwijl er honderden doden per week vielen. Momenteel worden weer exact dezelfde fouten gemaakt door slechte planning en slecht management. In landen als de VS en Israel worden al 3-4 maanden boosters gegeven terwijl we in NL pas net 80+ hebben uitgenodigd terwijl er geen gebrek is aan vaccins en er opnieuw honderden doden per week vallen. Zelfde fouten als in 2020 en 0,0 zelflerend vermogen. Een grote schande.

Diederik_Ezel | 01-12-21 | 12:16 | 5

Reden is niet alleen Hugo, maar ook een totaal geprivatiseerde gezondheidszorg. Over alle schijven moet worden overlegd en samengewerkt. Deze manier van aanpak is totaal ongeschikt voor crises, uitsluitend geschikt voor optimaal winst maken tegen zo laag mogelijke kosten. En dat wreekt zich nu. Is dat de schuld van Hugo? Nee, van decennia lang verkeerde keuzes.

Beste_Landgenoten | 01-12-21 | 12:43

@Kosmo
Eens. De afgelopen jaren van leugens en wetsovertredingen helpen daar niet bij.

Woger | 01-12-21 | 12:54

Pfizer ga in juni 2020 ook al aan dat ze de FDA hadden overgehaald om wat milestones te skippen. Maakt verder niks uit, er worden tenslotte maar een paar miljard mensen geprikt en we horen over 55 jaar pas of dat veilig was. Prik prik prik. Kan geen kwaad hoor.

FrikandelSpeciaal | 01-12-21 | 13:08
▼ 2 antwoorden verborgen

De link naar de koeltrucks;
"Uitvaartbedrijf DELA heeft speciale koelcontainers geplaatst bij meerdere uitvaartcentra in Nederland vanwege het hoge aantal sterftegevallen als gevolg van een coronabesmetting en de griepepidemie. "

Eerste keer dat ik ook van een griepepidemie in 2021 hoor.
Is dat de verklaring van de oversterfte? Wat is de bron daarvan?

www.telegraaf.nl/nieuws/1619176597/ui...

mikes43357369 | 01-12-21 | 12:10 | 6

Heb vorige maand een overleden familielid naar het crematorium begeleidt, was behoorlijk druk en op de vraag of de drukte corona gerelateerd was vertelde men dat het de uitgestelde zorg betrof.

BL!ZZ | 01-12-21 | 12:31

@BL!ZZ | 01-12-21 | 12:31:
Maar wat is het nu een griepepidemie of uitgestelde zorg. We zouden deze data niet van begrafenisondernemers of hun medewerkers moeten krijgen, maar van het CBS of het RIVM. Maar die zeggen niks. Het CBS heeft zijn rapportage van doodsoorzaken verlaagd van maandelijks naar een keer in het kwartaal. De rapportage over het 3e kwartaal moeten we nog steeds krijgen. Het is dus niet alleen Hugo maar ook de instituten.

mikes43357369 | 01-12-21 | 12:51

@mikes43357369 | 01-12-21 | 12:51: ik vermoed dat instituten ook een beetje worden gestuurd, ze veranderen vaak de spelregels en dat draagt ook niet bij tot enige helderheid in deze.

BL!ZZ | 01-12-21 | 14:01
▼ 3 antwoorden verborgen

Geen paniek, het wordt Levi.
Misschien als achtervang maar hij komt.
(Hij komt!)

Einde van de Domheid | 01-12-21 | 12:09

Zo slecht doet hij het niet, er loopt heel veel goed, maar door zo n drie miljoen antivaxers hebben we een infarct in de zorg en de economie. De oplossing ligt in de vrieskist. De gehele zorg klaagt over werkdruk terwijl ca 10 % thuis zit te netflixen (ziek). Een mogelijke oplossing is niet verder opschalen maar triage in te stellen. 50% van de ic bedden zijn voor niet gevaccineerden. Dan kan ook enig planbare zorg doorgaan wat ook veel levensjaren kan brengen.

Schilder58 | 01-12-21 | 12:08 | 3

Er loopt veel goed? Nou... dat is vooral dank zij de tomeloze inzet van de ziekenhuizen, de GGD's en de farmaceuten. Kijk eens naar de zaken waar Hugo zelf direct invloed op had. Slechte informatievoorziening, zwalkend beleid, een uiterst late vaccinatiecampagne die zich nu herhaalt in de booster-ronde: weer zijn wij de laatste in Europa. In tegenstelling tot de successen zijn al deze mislukkingen direct terug te voeren op de persoon Hugo.

Muxje | 01-12-21 | 12:18

We hebben een infarct omdat Rutte het aantal IC bedden van 2800 naar 1350 teruggebracht heeft en 6 ziekenhuizen gesloten.

Koning BongoBongo | 01-12-21 | 12:27

@mux ik zie inzet maar geen tomeloze inzet, ik zie een goed bed voor het personeel en geen houten brits, er is genoeg te eten voor de mensen in de zorg. Kortom ze zitten niet in een of ander beroerd werkkamp maar hebben een betaalde baan. Ik kan de term lopen op hun tandvlees niet meer horen. Een whopping 10% zit thuis, lekker collegiaal. Je kunt geen 6000 bedden met ic personeel in de lucht houden als je er maar 500 nodig hebt normaal. Dat heeft nix te maken met wegbezuinigen maar meer met spaarzaam omgaan met middelen. Je moet je realiseren dat niet alle problemen opgelost kunnen worden met meer bedden. Soms is de oplossing de aanvaarding van triage.

Schilder58 | 01-12-21 | 12:38

Eerlijk gezegd heb ik liever dat de eu nog dit jaar failliet verklaard wordt, want hoe langer dit doorettert, hoe erger 't wordt.

vermeubelmaker | 01-12-21 | 13:16

Bestaat het CDA nog na het vertrek van Omtzigt? (en Keizer)

4HoogAantWater | 01-12-21 | 12:07

Hij zet zich geweldig in en doet het ook behoorlijk goed. Je moet er toch niet aan denken dat z'n part-time grietje als Agema die nog niet eens Maarten van Rossum van repliek kan dienen of zo'n Dion Grauss deze job zouden moeten doen. Gewoon lachwekkend.

van Oeffelen | 01-12-21 | 12:06 | 15

@Beste_Landgenoten | 01-12-21 | 12:31:
We weten in ieder geval dat jij geen strijder voor VVMU bent. "Mensen met Tattoos moeten hun mond houden." Ja daarom zal ik jullie nooit blocken. Want het is makkelijk om logische argumenten op te schrijven, maar het pas echt knap om het onverdedigbare te verdedigen. Ik lach me weer elke keer weer de ballen uit me broek, als ik zie in wat voor bochten jullie jezelf moeten wringen om het onverdedigbare te verdedigen.

mikes43357369 | 01-12-21 | 13:02

Wat een inzicht, tjongejonge. Als dit de achterban van het CdA is.

dathoujetoch | 01-12-21 | 15:02

Nou Oef, dit had ik niet van je gedacht, deze reactie.

gato | 01-12-21 | 15:29
▼ 12 antwoorden verborgen

Zoooooo gemakkelijk, om Hugo af te fakkelen, die een crisis heeft te managen waarbij de onvoorspelbaarheid van het virus in combinatie met menselijk (kudde-) gedrag onmogelijk tot een strak beleid en een 100% succesvolle aanpak kan leiden waarbij iedereen tevreden is.

Captain Hindsight aan het werk, de stuurlui aan wal, de roepers van de zijlijn. Wie je daar ook neerzet, niemand zal het veel beter doen, het is nu eenmaal een crisis die nauwelijks goed beheersbaar is. Laat dat eens inzinken.

Beste_Landgenoten | 01-12-21 | 12:05 | 25

@Beste_Landgenoten | 01-12-21 | 12:46: Yep. Je bent premier en minister van alle Nederlanders, dus ook van de gekken en de criminelen. Dat is de kunst. Rutte vliegt zelf ook af en toe uit de bocht, maar hij beheerst dit toch beter. Als je Hugo de Jonge ziet, dan vragen veel mensen zich af, voor wie zit hij er nou? Dat is gewoon niet goed. En, daar kan je dus wat aan doen, maar dan moet je bereid zijn om jezelf te veranderen en dan moet je goed om kunnen gaan met kritiek. Dat is niet zijn sterkste punt, zo krijg ik de indruk.

Kosmo | 01-12-21 | 12:50

@Beste_Landgenoten | 01-12-21 | 12:28: Agema (Wikipedia): 'Agema groeide op in het horecabedrijf van haar ouders. Naast haar studie was ze bedrijfsleider van een horecabedrijf en gaf ze zeilles. Agema volgde de opleiding architectuur aan achtereenvolgens de Kunstacademie, de Academie van Bouwkunst en de MaHKU/Open University. (...) In 2004 haalde ze haar masterdegree (Master of Arts) met een ontwerp voor een gevangenis en een masterthesis over detentie. Ze werkte van 1999 tot 2003 op een architectenbureau.'
En dan De Jonge (Wikipedia): 'De Jonge haalde in 1995 zijn havo-diploma (Oud-Beijerland) waarna hij de opleiding tot leraar in het basisonderwijs volgde aan de Ichthus Hogeschool in Rotterdam. Hij behaalde daarna aan de Octaaf P.C. Academie voor Schoolmanagement in Zwolle het diploma Schoolleider Primair Onderwijs. Na een vijftal jaren in het onderwijs actief te zijn geweest, werd hij in 2004 op voorspraak van oud-Tweede Kamerlid Jan de Vries beleidsmedewerker Onderwijs van de Tweede Kamer-fractie van het CDA.'
Dus prima, we zetten de pvv aan het bestuur van dit land. Ik heb er meer vertrouwen in dan in dit bestuur.

grietmetgroenefiets | 01-12-21 | 12:53

Hugo de Jonge kan van mij de pot op sinds hij met "prikken wat de pot schaft" de groep 60-65 jarigen, dus ook mij het vaccin AstraZeneca opdrong terwijl de provincie waar ik woon aan de laatste mem hing. Daar zagen 60-61 jarigen dat al veel jongere jaargroepen bij de GGD hun Pfizer vaccin al hadden ontvangen terwijl vijftien tot twintig jaar oudere mensen nog niet eens een oproep van de huisarts hadden ontvangen. En nu is mijn 86 jarige moeder nog steeds aan het wachten op haar boosterprik die ze pas volgende week krijgt terwijl Nederland op Bulgarije na in Europa het laatste jongetje van de klas is.

Geert Dales, helaas van de VVD maar van oorsprong afkomstig bij mij uit de streek, maakte vorige week in zijn blog "Falend beleid Hugo de Jonge mag niet zonder consequenties blijven" korte metten met De Jonge. De aanvankelijke welwillendheid voor piano poseur Hugo die te lezen is in een vorig blog (zie de link hierna) was verdwenen. www.geertdales.com/hugo

Vuurspuger | 01-12-21 | 13:14
▼ 22 antwoorden verborgen

Hillen, de tabakslobbyist in de politiek hout wijselijk zijn mond.

Einde van de Domheid | 01-12-21 | 12:03 | 4

@van Oeffelen | 01-12-21 | 12:11: eine van de omheid.

Jos Tiebent | 01-12-21 | 12:30

@van Oeffelen | 01-12-21 | 12:11: Begin van domheid....

Koning BongoBongo | 01-12-21 | 12:33

lobbyist in politiek hout. Dor hout?

Kosmo | 01-12-21 | 12:58
▼ 1 antwoord verborgen

Veel CDA zijn er niet meer in de gedecimeerde partij. Het zijn dezelfde prominenten die hun eigen belang boven de echte volksvertegenwoordiging van Omzicht plaatsten. Gewoon doorlopen dus en de Jonge terug voor een klas pubers.

Ray Skak | 01-12-21 | 12:03

Noem er eens die wel wat kan?
Het zijn toch allemaal middelmatige hypocriete wegkijkers.
We kunnen beter een verkiezing houden wie we het grootste kutwijf van het jaar vinden en wie het liefste schatje is.

pejoar | 01-12-21 | 12:02 | 3

Die laatste verkiezing winnen mijn vrouw en mijn dochtertje glansrijk.

small_town_dude | 01-12-21 | 12:08

Eens, maar deze narcist is echt een totaal verkeerde keuze op deze positie.

Sessine | 01-12-21 | 12:13

Heel constructief klinkt dat niet.

AdvocatusDiaboli | 01-12-21 | 12:30

Sluit alle supermarkten, en meld je voor boodschappen bij een marktkraampje voor die supermarkt, en lever een boodschappenlijstje in. Na enige tijd krijg je je boodschappen bij dat marktkraampje.
Besmetting nul.

HogeNood | 01-12-21 | 12:01 | 3

Goed idee maar is er al. Zelfs van de beste winkels uit de buurt!

Einde van de Domheid | 01-12-21 | 12:05

Dat is er al, ze bezorgen zelfs bij je thuis.

Sessine | 01-12-21 | 12:14

Alleen moet het niet zoveel regenen, ik ga niet met 15 mensen onder een afdakje staan wachten.

small_town_dude | 01-12-21 | 12:19

Om even een open drogreden-deur in te trappen: het wisselen van bestuurder 'midden in de crisis' in inderdaad een slecht idee, als die bestuurder goed functioneert. Als dat niet het geval is, dan is het juist misschien een uitstekend idee om te wisselen.

Maar goed, waar hebben we het over. Het gehele kabinet heeft al bijna een jaar geen mandaat meer. Dat is een kwart van een regeringsperiode. Weet u nog hoe Rutte lachend tegen de Tweede Kamer zei: "Kijk, u kunt ons niet meer wegsturen, als kabinet. Dus strikt genomen, uhh, hebben we nu meer macht dan vóór vorige week vrijdag, zou je gek genoeg kunnen zeggen."

Een paard | 01-12-21 | 12:00 | 1

Gelul en uitvluchten. Weet je waarom bestuurders niet graag poppetjes wisselen in een slecht lopende crisis? Heel simpel: als de vervanger geen verbetering in de zaak weet te brengen, dan hebben die bestuurders het dus gedaan, met hun onverantwoorde wissel. Laat je de huidige persoon echter zitten, dan krijgt die de schuld van het falen.

Het is absoluut geen goede vuistregel om geen bestuurders in een crisis te willen wisselen; alles hangt af van de omstandigheden. Waar ligt het zwaartepunt van de bestuurder: strategie, beleid, diplomatie of management? Wat ook meetelt is de aard van de problemen. Zit het in een lastig samenspel van de verschillende spelers? Of is het simpelweg de bestuurder zelf die faalt. In dit geval is het duidelijk het laatste. Hugo faalt. En niet alleen door verkeerde beslissingen, maar met name door zijn lakse afwachtende houding; hij is reactief, alles is last-minute.

In dit stadium zijn we misschien wel beter af zonder minister dan met Hugo.

Muxje | 01-12-21 | 12:13

Fascinerend, maar waarom? Dat Hugo het gezicht, de Schettino, van het zinkend schip CDA mag zijn?
Zelfsabotage, de CDA wil de resterende 3 jaar niet vol maken?
De kaasstolp is beslagen, niemand kan meer naar buiten of naar binnen kijken?

ratelaar | 01-12-21 | 12:00 | 5

@Einde van de Domheid | 01-12-21 | 12:07: Een narcist geeft nooit op want is middelpunt van de wereld.

Koning BongoBongo | 01-12-21 | 12:35

@Einde van de Domheid | 01-12-21 | 12:07:
Dat is waar. De overeenkomst is dat beide averij veroorzaken uit ijdelheid.

ratelaar | 01-12-21 | 12:59

@van Oeffelen | 01-12-21 | 12:12: Ik zou mijn ogen uit mijn kop schamen als ik mezelf insider bij een schrompelpartijtje zou moeten noemen. Wellicht het hoogst haalbare voor een niet afgestudeerd knorrig mens.

dathoujetoch | 01-12-21 | 15:04
▼ 2 antwoorden verborgen

Die Vlemmix wilde ooit een ministerie van feest hebben. Qua schoenen kan Hugo zo aansluiten in het ministerie van polonaise met als frontman Rutte, achter Brussel aan.

Jos Tiebent | 01-12-21 | 12:28

Als er iemand anders op die plek had gezeten dan was het niet beter gegaan. Kijk naar andere landen. Gaat het daar zoveel beter? Nee. Ook de gemiddelde reaguurder had het niet beter gedaan dan Hugo de Jonge. Om van faalhaas Baudet nog maar te zwijgen. Corona is gewoon een weerbarstig rotvirus.

Ivoren Toren | 01-12-21 | 12:00 | 5

Als er iemand had gezeten die weet wat gedegen crisismanagement is en die ambtenaren aan het werk kan zetten, dan was het wel degelijk beter gegaan. En die mensen hebben wij, in Nederland.

bisbisbis | 01-12-21 | 12:28

@Ivoren Toren | 01-12-21 | 12:31:
Ok. 0.28% van de inwoners overleden t.o.v. 0.11% in Nederland.

zwenkwieltje | 01-12-21 | 12:49
▼ 2 antwoorden verborgen

Het is een beetje zoals compatibiliteit bij computersoftware: een fout waarmee je ooit bent begonnen blijven herhalen..

DatInternetDingetje | 01-12-21 | 11:59

Minister van het departement spuit elf… altijd te laat..

mark' | 01-12-21 | 11:58

Stel, hij wordt het niet. Zou hij in staat zijn om de boel dan uit rancune te saboteren? Ik vrees van wel.

ZOMG | 01-12-21 | 11:58

De tijd dat de grondwet verketterd werd ,waar zag ik dat al eerder.

rein9576 | 01-12-21 | 11:57

Ik zie het er wel van komen, nog vier jaar Hugo de Jonge als minister van VWS. Hij werpt zich nu al bijna twee jaar op als trouwe vazal/partner in crime van Mark Rutte, daar moet wel wat tegenover staan natuurlijk. En een leuk baantje in het bedrijfsleven zoals Cora van N. zit er voor Hugo niet in. Want daarvoor moet je wel iets kunnen.

VanBukkem | 01-12-21 | 11:57 | 1

Er staat nergens dat er van Hugo wordt verwacht dat hij de volgende 4 jaar vol gaat maken. Ideale zondebok om ergens volgend jaar tegen kerst onder de bus te gooien.

Zeurders | 01-12-21 | 12:12

Als je twee jaar lang alleen een hamer hanteert, wordt het misschien tijd om ander gereedschap en een andere werklui in te zetten.

Toede_Le_Dokie | 01-12-21 | 11:55 | 2

Hamer houden maar de roestige spijkers vervangen door spijkers van Van Leeuwen en als de donder ic-bedden gaan timmeren.

elfenstein | 01-12-21 | 12:00

Met een hamer in de hand lijken alle problemen op spijkers.

AdvocatusDiaboli | 01-12-21 | 12:04

Niemand wil die hondenbaan.

Ivoren Toren | 01-12-21 | 11:54 | 1

Baudet is ook een narcist en door die baan kom je wel veel in beeld....

Koning BongoBongo | 01-12-21 | 12:35

Alleen een missionair kabinet, mét de juiste mensen erin, had het beter gedaan......

Rutte geeft alleen persconferenties met de kop van jut naast zich......

J.Thee.Cohen | 01-12-21 | 11:54 | 1

Regeren is vooruit zien, Rutte snapt dat hij iemand nodig heeft om de schuld te kunnen geven.

Zeurders | 01-12-21 | 12:14

Je kon er vergif op innemen: de laatste dagen lees je steeds vaker apologerende stukjes over deze ultieme faalkees. Zelfs De Telegraaf doet er bij monde van Wouter de Winther vrolijk aan mee.
-
Het wachten is nu nog op de mainstream hagiografieën van Broekers-Knol en Ollongren. Hou vooral de frequentie van het optreden van de faalhazen in de 'talkshows' in de smiezen: zodra Mark bij 'M' of Jinek aanschuift, dan kunt u al weten hoe laat het is: tijd voor Hugo, Ankie, Kajsa (en Stef, natuurlijk, want er is vást nog wel een ministerpost te vinden die hij nog niet heeft bekleed)

bisbisbis | 01-12-21 | 11:53 | 2

Blok stopt ermee heeft hij al gezegd in september

hagelkruis | 01-12-21 | 12:01

Nederland heeft gekozen voor voortzetting van de Rutte-regering. Dan krijg je dezelfde minkukels in een kabinet, onder leiding van dezelfde gladjanus, zonder visie, zonder vakkennis en met dezelfde onbetrouwbaarheid.

Schmalz | 01-12-21 | 11:53

In november werd het boosteren voorgesteld
toen moesten ze vergaderen wie dat ging doen (huisarts, verpleegkundigen, GGD)
toen moesten ze vergaderen over waar ze de prikkers vandaan gingen halen
toen bleek dat ze verrast waren door een herfstgolf.

Tegelijk was de opvatting dat het virus nooit meer weg zou gaan.
Dat het af en toe terugkomt zoals bij de familie griepvirussen.
En dat er dus hervaccinatie nodig is voor een virusupdate.
Dus je had je moeten voorbereiden, tijd genoeg gehad.
Hoe kan het dat ze zich daar door laten verrassen.
Terwijl je ook al geleerd hebt dat Nederland te versnipperd is qua organisatie want het moet decentraal want dat is goedkoper zogenaamd.
Intussen werken ze zich in de ziekenhuizen en thuiszorg en huisartsen een slag in de rondte.

Nederland lijkt een land met een slecht functionerende immuunsysteem tegen stommiteiten. We leren niet bij. En we gaan pas iets doen als het probleem voor onze neus staat.

Zie ook onderwijs (docenten), politie (rechercheurs), defensie (materiaal). Al jaren worden waarschuwingen genegeerd.

AdvocatusDiaboli | 01-12-21 | 11:52 | 1

Inzicht, visie en strategie leiden tot oplossingen. En die oplossingen kosten geld. En dat geld hebben wij niet, want dat geld geven wij nu eenmaal liever aan andere zaken uit dan aan oplossingen. Wij bekostigen liever onze ondergang, dan onze vooruitgang.

bisbisbis | 01-12-21 | 12:34

CDA bestaat ook nog maar enkel uit oplichters en jaknikkers.

Reebensteeltje | 01-12-21 | 11:51

Goeie tip voor FC BarceIona

Piet Karbiet | 01-12-21 | 11:49

Wie moet het dan doen? Heks Kaag? of die farizeeër Segers? Of moet het VVD zwaargewicht Sjaan Hennis-Plasschaert maar teruggeroepen worden om die klus te klaren?

zwellevertje | 01-12-21 | 11:49 | 4

Gewoon een competente bestuurder. Er zijn er zat met goede ervaring als senior manager in het bedrijfsleven. Ja, misschien niet binnen de politiek, maar dat geeft niet, het hoeft geen politicus te zijn.

Muxje | 01-12-21 | 11:53

Stef Blok natuurlijk, die kan alles!

Schmalz | 01-12-21 | 11:54

In deze gezondheidscrisis moet je iemand uit de gezondheidswereld nemen, Kuipers, couti ho of Levi. Alles beter dan die politici die jij noemt.

Ruud5 | 01-12-21 | 17:10
▼ 1 antwoord verborgen

Toch is het heel eenvoudig. Hugo is het beste schaap wat je kunt hebben. Die man heeft geen eergevoel en doet alles om belangrijk te worden gevonden. Alle andere prominenten zijn veel slimmer, die spannen Hugo lekker voor hun karretje en doen starks alsof hun deur bloed.

bobby33 | 01-12-21 | 11:47 | 2

Hugo is een bliksemafleider voor Rutte, en een boksbal voor de oppositie.

Muxje | 01-12-21 | 11:53

Je kon niet eens op Huug stemmen?

KritischeKrikker | 01-12-21 | 11:46

In de politiek hoef je niet echt iets te kunnen om tot de prominenten gerekend te worden.

small_town_dude | 01-12-21 | 11:44 | 1

Je moet vooral het spelletje leuk meespelen en niet te zwaar tillen aan principes. Inhoudelijke kwaliteiten zijn hooguit mooi meegenomen.

Ivoren Toren | 01-12-21 | 11:56

De Jong heeft gewoon de mensen die gevaccineerd waren voor gelogen want nu blijkt de inspuiting niet goed werkt En zo een wil nog verder regeren, D66 zal hem wel aan dat baantje helpen want door zijn doen sterven veel oudjes dat dat is precies op de molen van D66

gerrit5042 | 01-12-21 | 11:44

Bah, een stuk eindigen met "Hoe dan". Zo'n hekel aan die kreet.

kapoerewiet | 01-12-21 | 11:44 | 7

Hoe-zo (gheh) een hekel aan "Hoe dan?!"
Spreektaal jochie, spreektaal uit den onderbuik.
En de onderbuik rules. Always and forever.

chicago river | 01-12-21 | 12:20
▼ 4 antwoorden verborgen

Het failliet van de politieke kaste nogmaals benadrukt.

Vanilla | 01-12-21 | 11:43

Terecht! Absolute kampioen die man. Heeft gedurende deze pandemie louter succesverhalen geschreven. Een tweede termijn is wel het minste dat hij verdient...

Enter Yeti | 01-12-21 | 11:43

Hugo doet het beter dan alle toetsenbord-ridders hier in de comments.
Sowieso moeten we m dankbaar zijn dat ie voor zon poepsalaris elke dag weer opstaat om al dat gezeik aan te horen.

geheelvergeter | 01-12-21 | 11:43 | 7

U weet ook dat een minister geen minister is geworden voor het salaris. Het grote graaien begint na zijn tijd als dienaar van het volk. De beste man heeft straks perpetueel toegang tot de baantjes carousel.

Plaktong | 01-12-21 | 13:21

@Plaktong | 01-12-21 | 13:21:
En toch heb je een hoger rendement als je de jaren politiek overslaat. Ik denk niet dat men begint aan een baan als minister als investering.

geheelvergeter | 01-12-21 | 13:29

@geheelvergeter | 01-12-21 | 13:29: Dat hogere rendement heb je alleen als je daadwerkelijk iets kunt.
Als je zo incompetent bent als de Jonge (maar wel uitstekend in de juiste politieke spelletjes: likken bij de één, zondebokje spelen voor de ander) dan is dit een werkelijk prima carrière pad.

TheEgg | 01-12-21 | 13:57
▼ 4 antwoorden verborgen

Weet je wat? De Jonge heeft gewoon de schuld van alles. Altijd. Overal. En Rutte. Die ook. Die is ook schuldig. Aan alles. Altijd. Lekker gevoel, zelf nergens voor verantwoordelijk zijn.

Sorry, maar wat een zeikstuk is dit zeg!

Nikkelen_Nelis | 01-12-21 | 11:42 | 3

Hugo kan niks en Mark onthoudt niks. WIj beoordelen uw stelling dan ook als: Waar.

elfenstein | 01-12-21 | 11:43

Je bent zelf een slappe zeikerd. Het duo Rutte/de Jonge heeft de ene fout na de andere fout gemaakt, elke keer te laat ingrijpen met maatregelen, het niet op tijd boosteren is een grove nalatigheid, dat kost dus doden, en te snel en teveel tegelijk afschalen, waardoor je de effecten niet kan meten. Dat ze in het begin er een paar maal naast zaten, oke, niemand wist wat er zou gebeuren. Maar ze volharden in hun fouten. Nu ook weer, met de nieuwe maatregelen, verkorten van de openingstijden van niet-essentiele winkels, een kind kan nagaan dat je dus dan meer mensen tegelijkertijd in je winkel krijgt, dus meer kans op besmetting. Welke eikel verzint dat, juist ja, dit kabinet. En zo kunnen we wel even doorgaan, ik weet het, het is allemaal niet gemakkelijk, maar het patroon van te laat, rare maatregelen en te snel afschalen is duidelijk. Voor jou misschien niet, maar voor een heleboel mensen wel

Ruud5 | 01-12-21 | 11:50

En Trump dan?

small_town_dude | 01-12-21 | 11:51

Ik zei toch al dat Zentgraaff de verkeerde weg in is geslagen.

Mastermattie | 01-12-21 | 11:41 | 1

En de Jonge en Rutte zijn ook steeds op tijd met de goede maatregelen?

Ruud5 | 01-12-21 | 12:02

Is dat "Haags" voor; niemand anders wil die portefeuille?

Duwbak_Linda | 01-12-21 | 11:41

Je zou bijna denken dat het een complot is.

Krijgtheenenweer | 01-12-21 | 11:41

Ongelofelijk, als er één voorbeeld van incompetentie is ,dan is het deze figuur wel. De man moet zsm oprotten , net als Rutte. Zet Levi op die plek.

Zwizalletju | 01-12-21 | 11:40 | 3

Yep er zat aI eerder een PvdA er in dit Kabinet

Piet Karbiet | 01-12-21 | 11:51

Precies, meteen wegwezen en een vakman, ic. arts of deskundige daar neer zetten

Ruud5 | 01-12-21 | 11:51

Gek hoe nu ineens iedereen elkaar napraat. Levi = PvdA. 1x in een praatprogramma en nu al onze redder. Geloof je het zelf?
Het ligt ook niet aan Hugo, maar aan de dikke stroperige bestuurslaag van politici en ambtenaren. Iedereen en niemand is verantwoordelijk.

eh.dinges | 01-12-21 | 12:01

Het CDA gaat voor de 0 zetels. Mijn zegen heeft het.

elfenstein | 01-12-21 | 11:39 | 2

Laten we het hopen maar ik denk dat we tot de verkiezingen gewoon met een demissionair kabinet zitten.

Vacuumbom | 01-12-21 | 11:43

De man faalt, heeft al vanaf maart 2020 gefaald en zal blijven falen. Uitstekende onderwijzer groep 8, als minister een afgang. Zie Portugal en Duitsland. Een militair het werk laten doen, dat is de oplossing. Geen halve softie.

langzullenweleven | 01-12-21 | 11:39 | 2

Ik geloof er helemaal niks van dat die flapdrol een goede onderwijzer was.

elfenstein | 01-12-21 | 11:40

Simpel: geen weldenkend mens wil deze baan. Maar Huge mag zichzelf zo graag zien dat je hem ieder dansje kan laten doen met een paar spotlights op z'n gezicht.

Dr.Kravitz | 01-12-21 | 11:39 | 1

Als ze mij vragen doe ik het per direct. Maar wel onder voorwaarde dat ik ook het recht heb om andere faalhazen (van Dissel...) te ontslaan.

TheEgg | 01-12-21 | 12:15

Volgens het AD vandaag:
Bijna de helft van de coronapatiënten in het ziekenhuis, 49 procent, is niet gevaccineerd, zei Ernst Kuipers, voorzitter van het Landelijk Netwerk Acute Zorg (LNAZ), vanochtend in de Tweede Kamer.
#gooitlogicaingrijzecontainer#

MoonBeebe | 01-12-21 | 11:38 | 9

Naar aanleiding van de reacties , was er niet een enorme vergrijzing en is het dan nu misschien daar ook aan te wijten dat er een grote sterfte is onder deze groep?

MoonBeebe | 01-12-21 | 12:29

@MoonBeebe | 01-12-21 | 12:29: Huh? Vergrijzing betekent niet dat mensen ineens een stuk ouder worden, dat betekent dat de groep ouderen sterker vertegenwoordigd is in de bevolking.
Kijk, als je begrippen als demografie niet begrijpt en zelfs de wiskunde van 2-HAVO te moeilijk voor je is, reageer dan beter eventjes niet.

Bakkeleures | 01-12-21 | 12:34

@Bakkeleures | 01-12-21 | 12:34: Als jij niet begrijpt dat een grote groep ouderen die sterk vertegenwoordigd is in de samenleving binnen een bepaald tijdsbestek dood gaan heb jij ook niet echt iets begrepen tijdens je schoolopleiding. Dus ik kaats de bal even terug.

MoonBeebe | 01-12-21 | 12:40
▼ 6 antwoorden verborgen

Wel slim om Hugo aan te houden om alle schuld op af te kunnen schuiven als de corona-beerputten open gaan.

Zeurders | 01-12-21 | 11:38

Ook bijval van het Corona en Omicrom virus : 'Hugo is top en moet blijven !!'

Gebakkenvis | 01-12-21 | 11:37

Generaal Jozef Mengele dan maar?

Ome_Damiaan | 01-12-21 | 11:36 | 1

Oeps tattoo of chip,lager en christalnacht.

repu077 | 01-12-21 | 11:38

Hoe dan?

Nou. Het zijn CDA prominenten. En het CDA, dat weten we intussen, staat er briljant voor als partij. En dat komt door de verstandige beslissingen van de CDA prominenten. Die nemen alsmaar beslissingen die hun partij ten goede komt.

Hugo de Jonge is gewoon het type wat 34x kansloos zakt voor zn rij-examen, bij de 35ste keer met de hakken van zn clownsschoenen over de sloot en bij gods gratie slaagt, en vervolgens tegen iedereen luidkeels roept dat hij -en niemand anders- de nieuwe Michael Schumacher is. Er zijn mensen die daarin trappen.

Dat zijn partij prominenten van het CDA bijvoorbeeld.

Dutchbeaurouge | 01-12-21 | 11:36 | 2

Ah welnee.

Weet je hoe zo'n overleg gaat?

OMT: Eigenlijk moeten we alles dichtgooien voor een paar weken.
Marc: Dat pikt het volk nooit verzin wat beters.
Hugo: Kunnen we niet ergens een middenweg vinden?
OMT: Nou ja, misschien als dit en dat beperkend dat we de besmettingen ook kunnen controleren.
Marc: Dan doen we dat.
Hugo: Ja maar, het volk zal daar en daar niet blij mee zij.
Marc: Inderdaad, laten we de maatregelen verder afzwakken.
OMT: Maar dit gaat veel zieken en doden kosten.
Marc: Het volk wil dit, dan moeten wij luisteren.
Hugo: Ja, we kunnen niet heel Nederland stil leggen.

GrandMechantLoup | 01-12-21 | 11:40

De leden van het CDA geloven ook in de schepping door een denkbeeldig opperwezen, dat is al verontrustend genoeg. Zulke mafklappers vinden zo'n Hugo, die na de kerkdienst altijd zo lekker gezellig koffie blijft drinken, een toffe peer. En misschien is hij dat privé ook wel maar hij heeft wel bloed aan zijn handen.

Bakkeleures | 01-12-21 | 12:32

Continuïteit boven kwaliteit. Dat is aan de politiek wel besteed.

aflaatverkoper | 01-12-21 | 11:36

Ze zoeken een politicus met een medische achtergrond maar komen uit bij een basisschoolleraar

stipjes | 01-12-21 | 11:34

'Ik had het voor geen goud willen missen'

Toetsenbordcomplex | 01-12-21 | 11:34 | 1

Zoveel aandacht heeft hij nog nooit gehad, dus dat klopt wel.

Incitatus | 01-12-21 | 12:12

Prima om Hugo te vervangen. Hij is altijd te laat met maatregelen en de maatregelen zijn altijd halfbakken. Maar wie moet het dan doen? Is Marc van Ranst beschikbaar? Na bijna twee jaar modderen kunnen we toch wel stellen dat we geen zachte heelmeesters meer nodig hebben maar een keiharde chirurgijn.

GrandMechantLoup | 01-12-21 | 11:33

Tja, had je bij mensen die zóver van de maatschappij staan, anders verwacht?

Rico Tampeloerus | 01-12-21 | 11:32 | 7

@Rico Tampeloerus | 01-12-21 | 11:42:
Ik vind dat altijd knap, je wéét dat ze op alle andere dossiers de boel belazeren, verzwijgen, wegliegen en weglachen maar precies op het heetste thema van het jaar vertrouw je ze blind en marcheer je vrolijk mee in de mars. Het wil er bij mij maar niet in hoe mensen dat voor elkaar krijgen in hun hoofd.

elfenstein | 01-12-21 | 11:48

@GrandMechantLoup | 01-12-21 | 11:36: U verwart stommigheid met mededogen. Hugo houdt met niemand rekening maar is gewoon te stom om een beetje logisch na te denken en de juiste beslissingen te nemen, zo simpel is het. Je moet het niet moeilijker maken dan het is.

Bakkeleures | 01-12-21 | 12:30
▼ 4 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl